# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Serbest kürsü
| 04.05.2015

Yeter! Söz milletin.

Herkese merhaba. Başlıktan da anlaşılacağı üzere, bu başlıkta gönlünüzden geçen herhangi bir konuda dile getirmek istediklerinizi paylaşabilirsiniz. Ülke gündeminden müzik dünyasına, son komik videolardan ligdeki son gelişmelere kadar ister suya sabuna dokunan, ister havadan sudan konularla köşemizi renklendirmenizi arzu ediyoruz. Tek ricamız, yorumlarınızı kimseyi kırmayacak, kendinizi hapse attırmayacak ve sitemizi kapattırmayacak içerikle şekillendirmeniz.

Hepimize mutlu ve özgür günler dilerim.

  Yorum alanı

“Serbest kürsü” yazısına 17,244 yorum var

  1. Güneş gözlüklü elemanın bize göre sağdaki patch’indeki hangi grubun logosu bi yardım ediverin.

    https://www.metal-archives.com/images/3/5/4/0/3540446375_photo.jpg?2056

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, encılkorps

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, ulan daha bu sabah Begotten dinledim tüü yazıklar olsun bana. Sağ ol.

  2. Raddor says:

    Donç yu test a’
    Hev tu mes vit yu
    Du may best so
    FAK DI REST O’ YU !

    Canım sıkılıyor hııammına. Neyse bu parçayı bilen nu-metalcilere selam olsun.

  3. ismail vilehand says:

    Dismember siker.

  4. Paul Pogba'nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü says:

    Herkesin bayramını kutlarım \m/

  5. çaksu says:

    Psycho Holiday (2010 Remaster)
    https://www.youtube.com/watch?v=Ieqa4n4b_MY

    Bikaç sene önce şundan tat alma yetimi kaybetmiştim iyice. Ne salakmışım. Sanıyorum otistik olduğumdan, ve klasik müzikle ilgili dersler alıp epeyce o müziği dinlediğimden, müzikten keyif alma yolu armoni ve melodi olmalı, gibi bi varsayıma kapılmıştım içten içe. (O dönemki algımda herşey için tek bir yol, tek bir doğru olurdu ve değişmezdi) Böyle aynı notayı ya da aynı akoru tutup, tekrar tekrar çalmak, “anlamsız” geliyodu haha. Otistik robot algısı. 00000… bilgi içermiyor haha.

    Ne salakmışım. Şu an müzikten keyif almam yolunda temel ögeler ritm ve groove olmuş durumda.

  6. ismail vilehand says:

    Deve eti yiyen var mı? Ben hiç yemedim.

    Format C: For Cortex

    @ismail vilehand, Bursa da kyk yurdunda yurt odalarda elektrik yoktu tabii ben durur muyum tavandaki düğden elektrik çekiyordum odaya. O zamanın yurt reisinin odasına elektrik çekmelerinde yardımcı oldum oda ben ertesi gün kahvaltıya davet etti. Deve sucuklu yumurta yemiştik hahah… 40 cm saçlar, reis odasında deve sucuğu garip bir anı ama yaşandı hahaha… yağlı ve biraz daha ekşi bir baharat aroması vardı. Sucuk olduğu için ekstra baharat, sarımsak vs. konmuş olabilir içine…et hali büyük ihtimal o kadar yoğun ekşi baharatlı değildir büyük ihtimalle:)

    Berca B.

    @ismail vilehand, ben Umurbey Deve Güreşi esnasında ekmek arası deve sucuğu olarak yemiştim. Tadı biraz tuzlu ve ekşi de olsa gayet beğendiğimi hatırlıyorum. Tabi güneş altında kamyonet arkası kurulan çilingir sofrası yüzünden tat alma duyum biraz farklı çalışmış da olabilir.

    TAAKE

    @ismail vilehand, tat olarak ekşidir hocam,çemenli pastırmaya benzer,yumuşaktır ayrıca çoğu hayvana(koyun,keçi)göre iyidir bence,tabii dana ve kuzu ile yarışamaz,bilhassa kavurma için idealdir,o yüzden kavurması yapılır daha çok

  7. nokturnal says:

    The Boys seyreden var mı?
    Var ise son sezon ve özellikle de sezon finali hakkındaki dşünceleriniz nelerdir?
    Herkes ikiye bölünmüş durumda görünen o ki..

    Cryosleep

    @nokturnal, Bence en iyi sezondu şu ana kadar ki.

    Dysplasia

    @nokturnal, niye gömüldüğünü anlamadım, gayet gideri vardı.

    Rust in Peace.

    @nokturnal, finali net kötüydü. Geri kalan sezon içinse tek diyebileceğim istikrarsız olduğu. Dizide mantık yok gibi geliyor bazen insana, senarist o an ne olmasını isterse o oluyormuş gibi. Mesela Homelander’in gücü çok istikrarsız, şöyle güçlü böyle güçlü deniyor, sonra üst üste dayak yediğini falan görüyoruz. Adam uçamasa tehdit falan değil kimseye.
    Karakterler de kabak tadı vermeye başladı. Butcher, Homelander, SB dışında hiçbirini umursamıyor izleyiciler ben dahil. Bu dizi umarım 5.sezona sarkmamalı, iyice içine ederler bu gidişle.

    Zeitgeist

    @nokturnal, Sezonun genel akışına göre bence çok zayıf bir finaldi.

    Opethsevenbiri

    @nokturnal, Bazı noktalarda Deus ex machina mevzusu çok vardı ama bence yeterli bir finaldi.

  8. ismail vilehand says:

    @nokturnal, en sevdiğim dizilerden biri ve henüz son sezonu izlemedim. Spoiler vereni gebertirim.

  9. feel the groovity says:

    katatonia’nın son albümünden heart set to divide şarkısı başladığında, jonas renkse’nin vokalini beynim istemsizce soner sarıkabadayı ile yer değiştiriyor. çaresi de yok aq.

  10. deadhouse says:

    Vidas Secas – Nelson Perreira Dos Santos (1963)
    Yawar Mallku – Jorge Sancines (1969)
    Terra em Trance – Glauber Rocha (1967)

    3. Dünyadan değerli, önemli filmler. İlgisini çekene. Hollywood ve Popüler sinema bataklığından kafasını kaldırıp nefes almak, düşünmek isteyenlere.

  11. OblomoV says:

    Ara ara nostalji duygusuyla hem de gerçekten iyi albüm oldukları için o albümlerini açıp dinliyoruz ve ”Yazık oldu yarınlara” diyoruz.

    Zamanında çok severek dinlediğiniz fakat zaman içindeki müzikal değişimleri sebebiyle dinlemeyi bıraktığınız gruplar hangileri?

    Aklıma ilk gelenler; In Flames, Arch Enemy, Amorphis + Amon Amarth

    deadhouse

    @OblomoV, Dream Theater, Metallica, Opeth.

    Rzeczom

    @deadhouse, artık ezberlediğimden mi yoksa dinleye dinleye çok sıkıldığımdan mı bilemiyorum ama DT’dir, Metallica’dır vs. hiç açmıyorum.

    yeni çıkan black/death extreme metal albümleri daha çok heyecan uyandırıyor ben de.

    OblomoV

    @deadhouse, Metallica artık müzelik grup statüsüne geldi benim için. Aktif oldukları halde müziği bırakmışlar gibi geliyor. Klasik albümleriyle yad edip duruyoruz periyodik olarak. Opeth de Pantera’nın power metal yaptığı dönem gibi göz ardı ettiğim albümler çıkardı. Kötü değiller kesinlikle ama keşke başka bir isim altında çıksaydı o albümler.

    woodenpint

    @OblomoV, Opeth. Dream Theater. Iron Maiden. Lamb of God. Amon Amarth. Ya aşırı sıkıcılaștılar ya da deli ettiler kendilerini

    OblomoV

    @woodenpint, Lamb of God yeni Pantera mı muhabbetleri bile dönüyordu yıllar önce. Yakaladıkları ivmeyi iyi değerlendiremediler. Ve artık beklentim yok kendilerine dair.

    woodenpint

    @OblomoV, Haklısın hocam ben de aynen öyle düşünüyorum. Ashes of the wake sonrası üç beş şarkılarını falan seviyorum. Nedense ana akım gruplarda çok feci bi düşüş var. Hiçbirinin son 10 yoldaki işlerini açıp dinleyesim gelmiyor.

  12. şeyh hulud says:

    Son 1 aydır, Metallica tshirti giyen 20 yaş altı insan sayısında bariz artış var gibi, bana mı öyle geliyor. Diziyi izlemiyorum ama Stranger Things’in 4. sezonuyla mı ilgili acaba

    Ahmet Saraçoğlu

    @şeyh hulud, ben de hiç izlemedim ama sırf o diziden dolayı zaten çok satan grubun satışları daha da patlamış.

    alimdat

    @şeyh hulud, Sanırım ondan değil tam. Ankaralılar bilir Addax ve Ambar adında iki tane low-cost kadın giyim mağazaları var. Buralarda çalıntı tasarımlı full Metallica, Pantera, AC/DC gibi metal gruplarının tişörtleri satışta. Ben mesela genç bi kız kardeşimizin üzerinde saçma sapan bir şekilde Emperor tişörtü görünce dedim dinliyor musun yok gotik tarzda tişört diye sevdim aldım cevabıyla karışlaştım.

    Müzik anlamında da rap şu an bitik olduğundan yakın zamanda bi tekrar Metallica furyası çıkarsa da şaşırmam. Avrupadaki tüm müzik listelerini takip ediyorum mainstream işlerin kolay dinlenebilirliğine ihtiyacım oluyor bazı dönemler, herkes latin ritimlere düz anlamsız sözler çakıyo artık herkes çok sıkıldı.

    Melkor

    @şeyh hulud, Metallica’yı bilmiyorum da kate bush’u stranger things ile tanıyan bir nesile aşina değiliz.

    TAAKE

    @şeyh hulud, Çok bulunuyor hocam,sürü otlatan yörük göçebenin üstünde,öğrencide,hatta camiden çıkan orta yaşlı birinin üstünde bile gördüm,özellikle şu modeli heryerde,semt pazarlarında bile bulunabiliyor,baskısı eleden le dolaşıyor herhalde
    https://365daygift.com/wp-content/uploads/2022/07/Vintage-Metallica-Their-Money-Tips-Her-Scales-Again-Sweatshirt.jpg

    şeyh hulud

    @TAAKE, ben de böyle yeşil-kahverengi (renk körüyüm, çok güvenme) desenli bir tshirt görüyorum hep. Metallica bunca yıl sonra Ramones-Nirvana eşiğini aşarsa garip olur.

  13. deadhouse says:

    Gerçekten iğrenç bir dünya. İmparatorluğun başkanının oğlu pedofili olduğu ortaya çıkıyor, fotoğraflar, videolar ifşalanıyor. Bir avuç köpek ise (küresel medya) suspus. Kafayı sıyırmamak elde değil.

    Çok kötü bir tasarım burası. Dünya güzelliklerle dolu diyenin anasını sikeyim. Evet doğa çok güzel ama insanlar o kadar korkunç ki yaşamaya utanıyor insan.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, insanın o kadar korkunç olduğunu her gün yeniden fark ediyormuş gibi sinirlenmek, şaşırmak garip geliyor bana. “Ya ne olacağıdı?” diye düşünüyorum. Malumun ilamı çünkü. İnsanoğlundan ne bekleniyor bilmiyorum. 2022 yılında hâlâ dünyada olup biten kötü ve adaletsiz şeylere şaşırmak, üzülmek, bunlara sinirlenmek için epey naif olmak gerekiyor kanısındayım. Ben makro bazdaki herhangi bir şeye üzülmeyi, bu tür şeyleri kafaya takmayı çok önceden bıraktım, faydasını da gördüm çünkü 41 yaşına gelmiş biri olarak, teknoloji, bilim vesaire gibi konular dışında insan merkezli olup da iyiye giden herhangi bir şeyi henüz görmedim. Bundan şikâyet etmek, “Suya düşünce ıslandım. Yazıklar olsun böyle suya, ıslanmama sebep oldu” demek gibi geliyor bana.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Haklısın. Yazdığın hiçbir kelimeye itiraz edemem.

    TAAKE

    @deadhouse, internetten nadir yayın yapan okültist bir kahin var,adam ta 2018 yılından 2025 yılına kadar kehanetlerde bulunmuş,salgını,ekonomik kriz ve stagflasyonu ve rus-ukrayna savaşını ve uzun kış ve elektrik kesintilerini günü gününe söylemişti.(salgın için 2020 mart demişti bastıra bastıra,ukrayna olayını ise tam gün olarak söyledi)bu kahin kurban bayramından önce birkaç kehanette daha bulundu,kehanetlerden ilginç olan ise USA ile ilgili olandı,kahin 2018 yılında trump ın kenndey gibi ayağının kaydırılacağını ve biden ın başa geçireleceğini söylemiş,ben o yayını izlemedim,bu kehanetinde ise USA in gerileme ve çöküşünün biden ile başlayacağını ve bu gerileme ve çöküşün üç aşamada olacağını söylüyor:1-post-truth and degeneration,rising of the ignorance anf fall of elitism,sjw and cancel culture and false anti-national neoliberalism
    2-rebellion and social explosion 3-falling down of USA and power alternatives
    bu ingilizce başlıklarla olayı biraz açıklamıştı,birincisi zaten adından bile anlaşılıyor,amerikanın vasatın ve lümpenliğin merkezi olacağını,sjw ve cancel culture un amerikayı cringe bir parodi ülkesine çevireceğini iddia ediyor,ikinci bölüm ise çok uzun ve biraz da avrupa birliği ile alakalı,kısaca zayıflayan amerikanın kolonilerinde artık siklenmeyeceğini,kocayan kurt maskara olur misali amerikanın dünyanın dört bir yanında protesto edilip,istenmeyen bir güçten düşmüş kötü eskisi muamelesi göreceğini,asya ve orta doğuda halk nezdinde,avrupada ise hem halk hem yönetimler nezdinde inanılmaz bir güç ve prestij kaybedeceğini söylüyor,hatta bazı yerlerde amerikanın işçisi tarafından parçalanan patron durumuna düşeceğini ve hemen hemen global çapta bir nefret göreceği ve eski gücünün onda birinde olduğu için amerkanın bunları sineye çekeceği,(bunların herhangi bir ideoloji altında değil tamamen kişisel ortak bilinçle yapılacağını,bu yüzden çok kaos getireceğini söylüyor,tüm ideolojiler bıkkın bir önyargıyla tekmelenecek,sadece totaliterizm ve otoriterizm yükselecek diyor) gerilemenin amerikan toplumunda büyük şok ve tepki ile karşılanacağını,amerikan toplumunun karpuz gibi ikiye bölünüp birbirini doğrar hale geleceğini,radikal grupların parlayacağını,darbeye yeltenme,küçüp çaplı iç savaş ve kargaşa,meclis ve senato baskınları,terör saldırıları,kurtarılmış bölge ve siyasi gettolaşmanın artık amerikanın normal rutini olacağını söylüyor
    üçüncü aşama ise doğuda çin ve rusya nın,ortadoğuda küçük ölçekli bağımsız yapıların,avrupa devletleri ve kanadanın amerikaya alternatif ve karşıt güç olacağını,dünyanın belkide on kutuplu hale geleceğini,amerikanın ise bu kutuplardan en istenmeyen ve yalnızlaştırılan kutup olacağını söylüyor
    en ilginç öngörüsü ise bayağı korkunç-kehanet değil,kendi ögörüsü-kendisi bir yayınında bu yozlaşma ve sjw,post-truth,sansür,devlet faşizmi ve medya yönlendirmesinin bu kadar bokunun çıkarılmasının insan doğasına çok ters olduğunu,bırakın avrupa insanı,ortadoğuluların bile bunlara artık kanmadığını,demokrasinin artık yalancı,iki yüzlü ve işe yaramaz bir kandırmaca olduğunu bunun sonucunun ise despot ve totaliter rejimlerin tekrar yükseleceğini öngörüyor,zaten böyle bir durumda hitler-stalin karması radikal ama tutarlı bir liderin tekrar parlayacağını öngörüyor,avrupa birliğinin bir sirke dönüşeceğini,daha sonra dağılacağını,almanya ve rusyanın güçlerini birleştirerek çok kutuplu dünyanın çin ile birlikte en güçlü paydaşları olacağını öngörüyor ve rusyanın sosyalizmi ile almanyanın nasyonalizmi birleştirerek yeni dünya düzeninin sert ve güçlü çocuğunu doğuracağını,USA in durumunu ise yukarda biraz anlattım
    neyse bunları şunun için anlattım söylediklerin çok doğru,bu adamın kehanetleri-bir sürü kehaneti olmasına rağmen-en coşkulu karşılanan bu oldu,insanlar umarım dediklerin olur diyor bir ağızdan,çünkü sürekli yazılarında bahsettiğin şeylerden insanlar bıkmış durumda,belki de seninle ayrı dünya görüşündeyiz ama bunları ben de çevreme çok anlattım,ne sağ,ne sol taraftan ciddiye alan olmadı,suriye olayları ve mülteci krizi-ki daha da derinleşecek-ve pandemi süreci,ukrayna olayı,stagflasyon ve hiper enflasyon gelince insanlar dinlemeye başladı,ama senin de dediğin gibi hala medya ve fonlanmış tetikçi ve toplum mühendisleri artık o kadar kör göze parmak saçmalamaya başladılar ki her gün bu çağa lanet edip duruyoruz

    deadhouse

    @TAAKE, 8-10 sene evvel İlber ve Celal Hocalar Altaylı’nın mı Bardakçı’nın mı programı mıydı hatırlamıyorum, bununla ilgili kesinkes görüşler belirtmişlerdi. Canlı yayında izlemiştim. Sunucu özgürlükler artacak mı gibisinden sorular sormuştu. İkisi de tek bir dille emin bir şekilde gülerek aynı cevabı vermişlerdi: “Dünya hiç olmadığı kadar otoriter bir yer olacak” Kafama takılmıştı o zamanlar. Adamların dediği şey bir bir gerçekleşiyor ve bu daha hiçbir şey. Batı hayranı körler küresel medyanın manipülasyonu nedeniyle Batı’da neler döndüğünden habersiz. Refah ülkeleri dedikleri ülkelerde vatandaşın götünden kan alınıyor kaç senedir. Ortada iki seçenek var gibi görünüyor. Philip K. D romanlarındaki gibi tüm insanlığın otoriter bir şirket köleliği ya da ulus devletlerin zorbalığı. Bu birinci seçenek. İkinci seçenek buna da yer bırakmıyor: Nükleer savaş. Bana nükleer savaş ihtimali daha yakın geliyor. Ve açıkçası birinci tercihi de tercih etmek istemiyorum. Birilerine zihnimi, ruhumu, bedenimi köle etmektense yok olmayı yeğlerim.

  14. Son 3 günde yazdığım yazıları; yani Wormrot, Traitor ve Organectomy’yi düşününce sitede bu tür grupları seven arkadaşlarla ilk kez bu kadar farklı düştük sanırım.

    Bana göre Wormrot baya farklı kafalarda ve yine çok iyi, Traitor gayet tatmin edici, Organectomy de epey sıkıcı, ama yorumlar üçünde de hep tam tersi çıktı.

  15. ismail vilehand says:

    Anasını siktiğimin Eti Gong’u 5.25 TL olmuş ölelim mi napalım anlamadım ki…

  16. feel the groovity says:

    sitede 2010′ların en iyi albümleri diye bir başlık dönmüş müydü? gözden kaçırdığımız cevherler olabilir.

  17. deadhouse says:

    @ismail vilehand, Eti Karam Gurme 4.50 tl. 6 lira olması an meselesi.

    TAAKE

    @deadhouse, hocam o güzel de bir yiyince iki saat kendine gelemiyorsun,basıyorlar glikozu herhalde,ben artık cips ve baharatlı şeyler dışında atıştırma almıyorum,minicik çikolata,şekerleme ve çikolatalar adamı şeker komasına sokacak,ama ismail vilehand ın dediği gong güzel özellikle ballı hardallısı

    deadhouse

    @TAAKE, Şeker, gazlı ve şekerli içecekler hiçbirini tüketmiyorum. Çikolata zaafım var. Uyuşturucu bile bu kadar bağımlı yapmıyordur.

    Candaş

    @TAAKE, Gong ballı hardallı için çocuğumu keserim

  18. alimdat06 says:

    @feel the groovity, http://www.pasifagresif.com/2019/12/2000lerin-en-iyi-10-albumu/ burada 20 yıllık bir liste var belki vardır gözden kaçan. Kendimce 2010 sonrasından da Alter Bridge – Fortress diyebilirim mesela

    feel the groovity

    @alimdat06, sağolasın, o listeyi hatırlıyorum. yine gözden geçireceğim baştan.

  19. alimdat06 says:

    Herkesin neredeyse sporla bir yerden bağlantısı olduğu sitede MMA takipçisi var mıdır acaba? Çok heyecanlı maçlar geliyor ilerideki dönemlerde ve UFC hiç olmadığı kadar iyi isimlere sahip sikletlerde. Takip etmek isteyen varsa kesinlikle öneririm. Ayrıca fitness’ta dinlediğiniz sağlam albümleri de buraya atarsanız harika olur benim liste çok eskidi biraz yenilik yapmak isterim.

    Candaş

    @alimdat06,

    Slaughter to Prevail – Kostolom

    Gojira – From Mars to Sirius

    Spor yaparken çok iyi gidiyor bu ikisi. Black Metal hiç dinleyemiyorum spor yaparken, genelde hep death metal, deathcore dinliyorum

    Alimdat

    @Candaş, black ben de dinleyemiyorum pek belki can yoldaşım kontenjanından Exercises In Futility dinlerim. From Mars to sirius da cidden tam bir spor albümü. Diğerine de bakıyorum bugün çok teşekkür ederim. Ben de bir katkıda bulunarak PR denerken fit for an autopsy veya rot away dinliyorum.

    Candaş

    @Alimdat, O gruplardan özellikle önerdiğiniz albüm var mı yoksa hepsi gider mi? Ben de önerinize göre dinleyeceğim

    Alimdat

    @Candaş, ben hepsine girişiyorum genelde ya. Listen daha çok İtalyanca rap ağırlıklı oluyo ama albümler de deathcore ve bdm çok iyi gidiyor

  20. TAAKE says:

    depressive suicidal black metal öldü mü,yoksa artık çok,çok az kimse mi yapıyor bu genreyi arkadaşlar?
    silencer,forgotten tomb,nocturnal depression,shining,make a challnge,kill yourself,lyrinx,gris,krohm,sterbend,When Mine Eyes Blacken,Hypothermia,wedard,Nyktalgia,lifelover,life is pain,Psychonaut 4 zamanlarındaki gibi parlak dönemleri kadar olsun demiyorum da epeydir bir dsbm albümü görmüyorum,sitede bile en son forgotten tomb kritiği vardı galiba,ne oldu bu depresif dayılara,hepsi yer altında mı?ortalıkta bayağı bir dsbm kıtlığı görüyorum

    Opethsevenbiri

    @TAAKE, İntihar etti hepsi.

    TAAKE

    @Opethsevenbiri, dostum cevabın inanılmaz komik ama gülemiyorum çünkü inanılmaz bir gerçeklik payı da var,yukarıda dsbm nin prime dönemini saydığım dsbm gruplarının en az yarısı,hatta daha fazlası gerçekten intihar etti,bazısı teşebbüste bulundu,son anda kurtuldu,bazısı overdose oldu,kadıköyde sağlam bir black metalci eleman bu dsbm ye felaket ayardı,acı acı böğürüp intihar,depresyon demesinler kessinler kendilerini madem adamlarsa diyordu,ben de kesiyorlar zaten demiştim,gerçekten bu black metal camiasındaki en müziğine uygun yaşayan insanlar olabilirler.ankara zifir konserinde grubu da bulunan bir dsbm ciye denk gelmiştim,adam nefret ve acının canlı hali gibiydi,kolları kesik içindeydi ve o kadar hayattan zevk almayan bir tipti ki müzik ve dsbm sohbetimiz içimi kararttı,çok sevmeme rağmen sohbeti kısa tuttum,böyle adamların müzikleri de fena oluyor tabi

    Paul Pogba'nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü

    @TAAKE, 2015-2016 gibi bir grup DSBM’ci ile takılıyordum, bir kaç ufak psikolojik sorun dışında (o kadar herkes de var) gayet ziki daşşağı denk insanlardı. Hiç öyle öldüm bittim kafasında tipler değiller ya da bana öylesi denk gelmedi bilemiyorum.

    TAAKE

    @Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, doğrudur hocam,demin valefor röportajına denk gelip okudum adamın cevapları bayağı taşaktı,one mand belgeselin de leviathan elemanı evini gezdirip dvd ve müzik koleksiyonunu gösterirken,xasthur elemanı tarla yanmış gariban gibiydi,çeşit çeşit eleman var metal aleminde

    woodenpint

    @TAAKE, Abi ben ayar oluyorum böyle tiplere. Madem o kadar kötü iki kesik daha at geber nereye atarsa ne olacağının farkında zaten. Gerçekten kafasında bu olan insanlar uzatmıyor böyle işi, bunlarınki mazoşistlik. Zerre empati saygı veya acıma duymadığım bir kaç güruhtan biri bunlar. Zaten hayattan zerre zevk almayan adam bu kadar ekstrem ve underground müzik türünü arayıp bulmaya uğraşmaz, o durumdan zevk almak da bana kalırsa rezil bir şey.

    TAAKE

    @woodenpint, doğru bir kere sağlam depresyon ďönemimde gerçekten 3 gün yemek yememiştim ki boğazıma inanılmaz düşkünüm,gerçekten pis bir olay,insan tabiatı gereği de sürekli bunalım halini reddetme eğiliminde bence,3 gün sonunda güzel bir techno barda iki soğuk bira atıp skym ya bu koduğumun dünyası yıkıldı da ben mi altında kaldım deyip kendimi sakinleştirdim,o anda iştahım yerine geldi,aç karna daha fazla içemediğim için soluğu dışarda alıp iki porsiyon kebap gömdüm,sonra iki bira daha çaktım,çünkü fazla içersem duygular gene depreşip başıma çöküyor,güzel bir kokoreçle geceyi tamamlayıp uyudum.Onun için bu depresyon,bunalım durumlarını kimsye gerçekten vermesin,dipsiz bir kuyu gibi insan düştükçe düşüyor,dediğin gibi bırak dsbm müziği dinlemeyi,insan yemek,suyu bile gereksiz görüyor,kendini kesme konusunda ise bırak kesmeyi dövme yaptırmaya bile karşıyım,kooperatif kemalin dediği gibi beden bir tapınak gibidir,soldurmam seni

    deadhouse

    @TAAKE, 10 gün yemek yiyememiştim. Ayrıca günde 2 paket sigara içiyordum ve full depresif müzikler. Neredeyse her gün 1 kilo veriyordum. 11. gün ne olduysa hayata geri döndüm. 8 sene evveldi. Şaka gibi geliyor bana o günler şu an. Sanki hiç yaşanmamış gibi.

    mikko sapanın göbeği

    @deadhouse, Bende de aynı durum olmuştu hatta major depresyon tanısı konulmuştu. 2-3 aylık süre de bolca dsbm albümlerini ve leviathan dinlediğimi hatırlıyorum. Sadece lavabo ihtiyaçlarımı karşılıyordum , üniversiteye bile gitmedim.

    cotard delusion

    @deadhouse, Anonimliğin verdiği rahatlıkla kimseyle konuşmadığım bir şeyi ben de burada bir örnek olarak sunayım.
    2014 yılında intihar etmeye karar vermiştim. Ben uzun boyluyum ve eskiden yapılı bir insandım. Hayatta karşılaştığım zorlukların ve beyhudelik farkındalığının ardından bu psikolojiden çıkamadım. Çok hızlı kilo vermeye başladım. O zamanki kendimi hatırladığımda hala korkuyorum hahaha inanılmaz bir şey. Arafta gibi oluyor insan.
    Ani kilo kaybı için şunu söyleyeyim, bir ay içerisinde 19 kilo vermiştim. Veremli gibiydim. O bir ay sonrasında da deprem sonrası artçılar gibi azar azar kilo verme durumu devam etti.
    Eski ben çok haklı ve cesurdu amk. Beni ne hayatta tutuyor hala anlamıyorum ama güçlü hissediyorum. Asıl saçmalığın içine şimdi düştüm gibi geliyor. Spor yapıyor ve siyasetle uğraşıyorum hahaha inanılmaz.

  21. Erutururu says:

    Slipknot yeni single’ını yayınladı. Hiç beğenmedim şarkıyı ya, clean kısımları falan o kadar açmadı ki beni. The Chapeltown Rag’e bayılmıştım oysa ki, üzücü…

    https://www.youtube.com/watch?v=INi3qP1oWlY

  22. Cryosleep says:

    Hayatımda yediğim en ilginç yumurta sanırsam Ahmet abinin cheddarlı yumurtasıydı.

  23. Opethsevenbiri says:

    Pale Communion iyi bir albüm. Farklı düşünen buyursun gelsin.

    Opethsevenbiri

    @Opethsevenbiri, Dün gece dinleyince albüm olarak BWP sonrası albümlerin ciddi bir kısmından daha çok sevdiğimi fark ettim.

    TanSolo

    @Opethsevenbiri, vasat üstü olduğunu düşünüyorum.

    Dysplasia

    @Opethsevenbiri, Yeni Opeth albümleri içinde en iyisi bence de, bir tık altında da In Cauda Venenum gelir. İkisi de rock olarak bakınca iyi albümler. Opeth dinleme amacıyla değil de prog rock amacıyla dinlenirse gayet doyurucu işler. Diğer ikisi ise bence vasat.

    Opethsevenbiri

    @Dysplasia, Direkt aynı düşünüyorum.

    deadhouse

    @Opethsevenbiri, Hiç eski-yeni Opeth muhabbetine girmeden kendi başına bağımsız dinlenildiği zaman bile vasat. Heritage daha iyi.

    Opethsevenbiri

    @deadhouse, Hala acayip bayıyor beni Heritage. Sorceress mesela pek çok açıdan daha sıkıntılı bir albüm ama Heritage çok daha fazla sıkıyor beni.

    deadhouse

    @Opethsevenbiri, Cusp of Eternity ve Eternal Rains Will Come dışındaki parçalar inanılmaz sıkıcı ve zorlama. Bence Heritage’deki şarkıların kendi başlarına giderleri var.

    Canoir

    @Opethsevenbiri, artık opeth’in tarz değişikliğine kızmayı bıraktım. In Cauda Venenum hariç watershed sonrası bütün albümleri çok seviyorum. In Cauda Venenum belki bu albümler içinde en katmanlısı olabilir aslında ama ben içine girmeyi bi türlü başaramadım, yıldızım barışmadı. Genel kanının aksine de en çok Heritage ve Sorceress’i seviyorum

  24. şeyh hulud says:

    Yeryüzünün en iyi rock grubu The Hellacopters nisanda yeni albüm yapmış ve ben bunu yeni görüyorum.

    deadhouse

    @şeyh hulud, Bırak 2000′leri falan, 90′lar, 80′ler ile bile alakası yok. Neredeyse 60′lar. Zorlarsan adamları 50′lere bile dahil edebilirsin.

    şeyh hulud

    @deadhouse, hem tür hem de zaman açısından çok geniş bir aralıktan beslenerek Pop/Punk/Hard/Garage rock gibi türleri karıştırıyorlar. Bence zirveleri By the Grace of God olsa da her albümlerini çok severim. Akılda kalıcı şarkı yazma konusunda bu kadar doğal bir yeteği olan başka grup tanımadım.

    deadhouse

    @şeyh hulud, Aslında o albümün kritiğini yazsan güzel olur. Ahali için faydalı olur. Bence hak ettiği üne kavuşmamış br grup.

    şeyh hulud

    @deadhouse, son albüm de yazılabilir belki, yine harika iş çıkarmışlar. Nicke Andersson dinini takip eden biri olarak tebliğ görevimi yerine getiririm.

  25. OblomoV says:

    Iron Maiden – The X Factor(1995) albümü sizce;

    -> yeniden kaydedilse daha iyi olabilir
    –> hayır bu haliyle güzel

    woodenpint

    @OblomoV, Korkunç bi prodüksiyon veya vokal falan olmadıkça eski albümleri remasterlar hariç ellemeye gerek yok bence.. Zaten Maiden eski albümleri remasterlayıp duruyor

    OblomoV

    @woodenpint, Yeni versiyonlarına bir bakmam lazım. Ama orijinal halinin de yeterince iyi olduğunu düşünüyorum şahsen.

  26. sakin says:

    Yiğit geri gelsin

  27. !!!YARDIM RİCASI: Arkadaşlar yeni laptop ve yeni telefon aldım. Bulunduğumuz yerde modem olmadığından interneti telefondan açmam gerekiyor. Telefonumdan hotspot açınca evdeki tüm cihazlar (diğer 1 laptop, 3 telefon, 1 iPad) anında bağlanıyor, ancak kendi laptop’ım ya paylaşılan ağı görmüyor ya da görüp de çok zor bağlanıyor. Mesela son yarım saattir bağlanmaya çalışıyordum ve sürekli “Bu ağa bağlanılamıyor” uyarısı alıyordum. Sorun giderme yapınca da düzeltilemedi yazıyor, bir işe yaramıyor. Nedense şimdi bağlanacağı tuttu da bu yorumu yazabiliyorum.

    Diğer tüm cihazlar anında bağlandığı için bu bilgisayarla ilgili bir konu, ama mantıklı bir patern de yok. Bazen görüyor bazen görmüyor; gördüğünde de bazen bağlanıyor bazen bağlanmıyor.

    Bunun sebebi ne olabilir? Çözmeme yardımcı olabilirseniz cidden çok sevinirim.

    Drochshaol

    @Ahmet Saraçoğlu, Hotspot şifresi koy bir de o cihazlar bağlandığında hepsinde ağı unut yaparsan laptop bağlanacaktır diye düşünüyorum. Genelde hotspot ağlarında cihaz sınırı oluyor yoksa doğru bir şekilde cihazlara veri alışverişini yapamıyor falan en sağlıklısı laptop’u kullanırken diğerlerini tamamen çıkartmak olur.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Şifreyi değiştir. Bilgisayarı yeniden başlat.

    Koralp

    @Ahmet Saraçoğlu, wifi adaptörü mü kullanıyorsun bilgisayarında abi? Belki onun sinyali yeterince çekmemesinden kaynaklanıyordur.

    TanSolo

    @Ahmet Saraçoğlu, Device manager> network adapters> killer bilmem neye sağ click> disable device

    sorasında reboot atıp aynı yolla cihazı devreye sokmayı deneyebilirsin.

    Ahmet Saraçoğlu

    Sağ olun arkadaşlar, bunları denedim ama olmadı. Başka şekilde hallettik şimdilik.

  28. Pastoral tablolardan hoşlananlara Viktor Yushkevich adlı ressamı tavsiye ederim. Çok hoş ortamlar yaratıyor.

    https://i.ytimg.com/vi/54CevxBt_s0/maxresdefault.jpg
    https://pbs.twimg.com/media/EGG0r-fWoAAiAVm.jpg

    çaksu

    @Ahmet Saraçoğlu, Captain obvious olucam ama…

    Oha o ışıklar ne öyle hayran kaldım

    cotard delusion

    @Ahmet Saraçoğlu, Ruhum daralmıştı uzun zamandır. Müziğe falan odaklanamıyorum zaten şu siteye son birkaç ayda girdiğim her yorumda aynı minvalde şeyler yazıyorum lanet olsun amk ama yine aylar sonra yazacağım ilk yorumun hiç anlamadığım resim sanatına dair bir şeye olacağını tahmin edemezdim, haha.
    O ışıklar sanki beni aydınlatıyor hakikaten.

    Ahmet Saraçoğlu

    @cotard delusion, ben de o ışıkları görür görmez “sitede beğenecek birileri çıkacaktır kesin” düşüncesiyle paylaştım.

    Işıklar konusunda seninle aynı hisleri paylaşıyorum.

  29. Candaş says:

    Arkadaşlar biliyorum bu soruyu herhalde 120303 kere cevapladınız daha önce ama desteğe ihtiyacım var. Elektro gitar amfi aldım gitara başladım kendimce pratik yapıyorum, ne önerirsiniz nasıl geliştirebilirim kendimi? Nasıl bir düzende/sıklıkla çalışmalıyım.

    çaksu

    @Candaş, https://www.justinguitar.com/classes/beginner-guitar-course-grade-one

    Bu adamın beginner kursunu öneririm. Direk akor öğretiyor ilk etapta, 3 akor öğrendiğin anda şarkı öğretmeye de başlıyor. Pratik odaklı, muadillerinden daha keyifli olabilir diye düşünüyorum.

    Teknik taktik öneri çok yapamam da.. Sık sık eline almaya bak derim :) Öğrencilerime de (matematik) hep diyorum papağan gibi. Bi oturuşta ne kadar çalıştığından çok ne kadar sık çalışıp beynine hatırlattığın önemli. (ay o adama dönüşüyorum!!!)

    Bi de pratiğini çeşitlendirmek, sık sık yeni şarkılar, ritmler teknikler stiller (bişeyler yani) öğrenmek de önemli olur bence. Yoksa heyecanı sönebiliyor insanın. Söndürmemeli puştu. Canlı tutmaya bakmalı.

    woodenpint

    @Candaş, Ben 14 senedir çalıyorum. Temel olarak zaten yapman gereken şeyler basit, akorları, majör minör dizileri, pentatonik gamı falan öğrenirsin, power chordlar zaten en temel şey, slide bend legato alternate picking palm muting hammer on pull off downpicking falan çalışırsın, ama bunları canının istediği gibi yapmanı öneririm, hangi konuda eksik hissediyorsan veya o gün ne istiyorsan onu yap sonuçta bu alet zevk için ve kendini ifade etmek için var. Sevdiğin kapasitenin aşırı üzerinde olmayan şarkıları çalmaya çalış, başlangıç seviyesi şarkılar için de diğer şeyler için de youtube’da sınırsız video var, nasıl çalındıklarına bak, en büyük motivasyon budur genelde, yapacağın hiçbir düzenli teknik egzersizi sevdiğin bi şarkının bi kısmını bangır bangır çalmak kadar şevk vermiyor. Zaten çalmak istediğin tarza, ritm mi solo mu ağırlıklı çalacağına göre şekilleniyor her şey başlangıçtan sonra. Ama her gün çalmaya gayret et. Çok çalmak istemediğinde bile eline alıp iki nota bastıktan sonra çalmak istersin zaten ve her gün çaldıktan sonra gelişiyorsun zaten farkına varmadan günde şu kadar saat çalmalıyım diye kasma keyfine bak. Bence dünyanın en muhteşem şeyi bu aleti alıp istediğin gibi bağırtabilmek, her gün çalıp sabırlı olduktan ve yeni şeyler keşfetmenin yeni teknikleri şarkıları çalabilmenin tadına vardıktan sonra bağımlılık gibi bir şey oluyor zaten

  30. Raddor says:

    Atmosferik Daşşaksız Belçika Indie’si dinlemekten buralara yazamıyorum bir türlü. Mavi haplı müzik esir etti amk, ama dönüşüm mükemmel olacak.

    Alın size adaçayı gibi şarkı.
    https://youtu.be/FCuCXoZgNe4

    deadhouse

    @Raddor, Diktatörlüğümde senin gibi New age’ci Indıe’cilere nefes aldırmayacağım.

    Raddor

    @deadhouse, hahah. Lokah samastah sukhino bhavantu 🙏

  31. ismail vilehand says:

    Keşke Karl Sanders ve İsmet Topçu ortak albüm yapsalar.

  32. 1 says:

    Between Exultation and Aggression (An Extreme/Death Metal Documentary Film)

    https://youtu.be/NH-4gt-sgrU

  33. Kürşat says:

    At the Gates, Jonas Stalhammar (ya da adı nasıl yazılıyorsa) ile yollarını ayırmış şu an turneyi geçirecek bir gitarist arıyorlarmış. Anders geri gelir mi? Sanmam

  34. ismail vilehand says:

    Sabah uyandığımdan beri içiyorum, viski tekila votka ile değişik kokteyller milkshakeler falan deniyorum, arada puro yakıp bir iki nefes alıyorum, yine arada kalkınca 31 çekiyorum, sadece Mantar ve Clutch dinliyorum. İmrenilesi bir pazar günü yaşıyorum gerçekten.

    İlker

    @ismail vilehand, İdeal hayat ya. Şakasız.

  35. Herkes geri dönüyor keşke Gehenna da geri dönse. Hatta keşke Samoth Zyklon’u diriltse, “World ov Worms” gibi bir albüm daha yapsa. O da olmadı Setherial dönsün veya Tsjuder bir ses versin harbiden kuruduk.

  36. Tuna says:

    Dün Maneskin konserindeydim. Hayatımda bu kadar serotonin salgıladığım başka bir gün hatırlamıyorum. İnanılmaz bir sahneleri vardı. Seyirciyle iç içe oldular hep. Bu yaşta bu tutkuları muazzam cidden. Umarım hep böyle devam ederler.

    enemyofgod

    @Tuna, gerçekten çok başarılılar. Bu kadar yükselmeleri ayrı başarı; piyasada tutunmayı başarmaları ayrı bir başarı. Eminim sahneleri de başarılıdır zaten açıklamışsın. Grup gibi grup.

    alimdat

    @Tuna, ben de konserdeydim. Burada dayak yerim diye yazmadım ama adamlar her şeyiyle çok iyiydi. Ben İtalyanca bildiğim için çok uzun süredir takip ediyordum fakat bu kadarını beklemiyordum cidden canlıda. Encore olarak Le Parole Lontane’yi çalmadan önceki Raggi solo performansı fenaydı.

    Paul Pogba'nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü

    @alimdat, E niye dayak yiyesin, hem metal dinleyip hem Maneskin
    dinlenmiyor mu, yasak mı? Gayet de başarılı bir grup. Çok dinlemesem de gayet beğeniyorum kendilerini. Hönkürecek olanın kendi dar görüşü, ben mesela az önce Sagopa Kajmer dinledim şimdi buraya geldim. Müthiş söz yazıyormuş adam. Rahat olun kimse kurtarmayacak metali. Saçma sapan konuşanın ilk önce ben karşısında dururum.

    Tuna

    @Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, Ben de çalışırken Uzi dinliyorum ya gizlice feci motive ediyor kdkdkdkdjdfj

    Alimdat

    @Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, abi bana soracak olursan burada çok sucker punch linç yiyebiliyorsun Ben o yüzden tehlikeli sulara giremiyorum müzikte. Ama måneskin özelinde ben 3-4 yıldır takip ediyorum burada hiç övememiştim o zaman öveyim, muhteşemler hayatımda çok uzun süredir bu derece eğlenmemiştim.

    Paul Pogba'nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü

    @Alimdat, Evet öyle bir linç kültürü var haklısın, bunu en iyi ben bilirim. Geçenlerde bir kaç gruba şakayla karışık overrated dedim diye elemanın teki bana bağırdı sanki konunun kendisiyle çok alakası varmış gibi ahshjdakjd. Ama diğer taraftan burayı yıllardır takip ederim PA öyle metal yobazı bir yer değildir, 1-2 sivri tip tabii ki çıkabilir ama o konuda için rahat olsun, istersen Tokio Hotel, One Direction öv amk.

    Tuna

    @alimdat, Bence Maneskin 2020’lerin Arctic Monkeys’i olacak etki anlamında. Grubun tüm üyeleri inanılmaz yetenekliler. Ayrıca Victoria tam önümden geçti :)

  37. Cryosleep says:

    ucuzabilet’e her girişimde daha da depresyona giriyorum.

    woodenpint

    @Cryosleep, Ucuza bilet diye bir şey kalmadı. Bir saatlik yola gidip gelmek yüzlerce liraya denk geliyor. Her şeyin canına okudular. İnsanlar it gibi çalışıp bir yerden bir yere gidemiyor. Bunun böyle olmasına neden olan malum güruha hala destek veren kim varsa vatan hainidir.

    Cryosleep

    @woodenpint, 150 TL’ye aldığım Borknagar konserine gidiş dönüş 2000 lira ödemek kadar sinir bozucu bir şey yok ya. Bazen bu yüzden ”keşke İstanbul’da yaşasam” diyorum.

    woodenpint

    @Cryosleep, Konserlere festivallere eğer İstanbul’da veya yakın oturmuyorsan zaten bu yüzden gidilmiyor. Olduğum yerden 70 liralık bileti olan Milyon Fest’e gidiş geliş masrafım neredeyse aylık geçindiğim para kadar.

    deadhouse

    @woodenpint, O güruhun hala destek çıkmasının sebebi (yancı, yiyici, yolsuzları ayrı tutuyorum) tamamen ideolojik. Yüzlercesiyle konuştum. Konu bir şekilde yine laikliğe, türkçe ezana, alfabeye, halifeliğe geliyor. En ılımlı (sözde) olan bile konuyu bir şekilde Cumhuriyet dönemine, Atatürk’e getiriyor. Ekmek 5 lira olmuş, 50 lira olmuş, açlıktan ölmüş umurunda değil adamın. İnanılmaz bir eziklik, cahillik ve yobazlık söz konusu. Sağ iktidarlar 70 senedir bu zavallılar sayesinde ayakta kalıyor. Anlayacağın adamlar razı her şeye. Araplaşmak, Bilimi ve Sanatı tamamen ortadan kaldırmak, Şeriatla yönetilmek, kadına eşya muamelesi yapmak, hayallerini süsleyen şeyler bunlar. Dünyadan yüzlerce yıl geride kalıp rezil bir şekilde yaşayıp ölmek istiyorlar. Eee herkes hak ettiğini yaşar. Kendilerine layık gördükleri bu.

    Hep söylerim. Atatürk’ün tek bir hatası vardı. Bunların atalarını, cahil, yobaz dedelerini tamamen baskılayamadı. Diyanet İşleri diye bir şey kurdurdu. Maalesef öngörülü olmadığı tek konu bu konuydu. Diyanet’in varlığı bu güruh için bir armağan. Keşke Enver Hoca veya zamanının sosyalist rejimleri gibi dini tamamen toplumdan men eden bir sistem kurabilseydi. İşin bir de demokrasi saçmalığı var. Atatürk ne yaptı. Bu yobazları fark edip çok partili sisteme geçmedi. İsmet İnönü ve sonrası malum. Türkiye gibi 3. dünya ülkeleri demokrasiyle yönetilecek ülkeler değillerdir. Türkiye parti devleti şeklinde yönetilmeliydi. Asla avama seçme şansı tanınmamalıydı.

    woodenpint

    @deadhouse, Söylediğin her şeye bütün kalıbımı basıyorum çok haklısın. Atatürk keşke zamanında Lenin gibi dinin canına okusaydı, çok daha fazla kurutsaydı kökünü bunların da tekrar dallanıp budaklanamasalardı. Hepsi iyice delirmiş, ekonomiyi gösteriyorsun, bütün ay çalışıyorum neden param hiçbir şeye yaramıyor diyorsun ”eskiden su mu vardı, içme” falan diyor, maymundan beterler. Ülkede kat kat daha sert ikinci bi 28 Şubat yaşansa gider destek veririm. Bunlara demokrasi de dediğin gibi fazla. Sokrates’in gemi örneği bu duruma çok güzel uyuyor. Tek vasfı savaş mültecisi olan insanlar gelip vatandaşlık alıyor oy kullanıyor. Sorgulama ve değerlendirme kapasitesi olmayan cahil cühela yobaz bi güruh neden herkesin geleceğini etkileyebiliyor? En tehlikeli grup zaten bunlar, baştakiler istedikleri gibi kontrol ediyorlar bunları, adamlar her şeyi yapmaya hazır, olayın gelebileceği en korkunç nokta bu zaten. Ben her gün kötüye giden ekonomiye ve şu topluma bakınca düşünen sorgulayan herhangi bir insan için bunlar düzelmedikçe dünyanın bu kısmında bi gelecek görmüyorum açıkçası.

  38. ismail vilehand says:

    Pavyon fiyatlandırmaları çok tat kaçırmaya başladı. Türk ekonomisinin derhal toparlanması lazım.

  39. woodenpint says:

    Kerry King Paul Bostaph ile yeni grup kurmuş, Slayer gibi bi soundu olacakmış

  40. Paul Pogba'nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü says:

    Bir zamanlar buralar hep dutluktu:

    https://www.hizliresim.com/su36krj

    PA’nın ilk günü sanırım hahaha.

  41. Tuna says:

    Rock Off’a gelen var mı? Normalde PA’da festival başlıkları açılırdı ama tabii nerede o eski line-uplar… Ben yine de heyecanlıyım ilk metal konserim olacak.

    Fogs Kiss

    @Tuna, ben gidiyorum

  42. Dysplasia says:

    Ulan bir haftadır Polonya – Gdansk’tayım, bi metal market falan bulup birkaç grubun orjinal ürünlerinden bulurum anı niyetine belki dedim, kodumun şehrinde metal müzik diye bir şey yok.

    TanSolo

    @Dysplasia, hocam vize aldıysanız nasıl aldınız? 2 hafta gibi bir süredir vize randevusu kovalıyorum fakat siktiğimin Vfs’i randevu yok diyip duruyor.

    Dysplasia

    @TanSolo, Ben şubatta Almanya üzerinden schengene başvurmuştum açıkçası.

  43. Rust in Peace. says:

    Uzun zamandır takımımın Avrupa maçları(Galatasaray) ve milli takımın önemli maçları dışında futbol ne izliyorum ne de takip ediyorum doğru düzgün, sadece bizim takım arada kimleri almış ne yapmış diye bakıyorum. Dünya varmış, Fenerin maçının yorumlarını okuyunca aynen böyle dedim. Bu fanatizm, holiganlık nedir arkadaş, Türk milleti acı çekmekten, birbirini küçümsemekten, birilerini üzmekten ciddi keyif alıyor, dışarıdan tarafsız olarak bakınca iyice absürt, dayanılmaz geliyor.
    Bu sene tenise başlamayı düşünüyordum, hem oynama hem izleme açısından. Mis gibi spor, bundan sonra Türk futbolu falan yok, tam eziyet.

    lammoth

    @Rust in Peace., “Bu fanatizm, holiganlık nedir arkadaş” konusu üzerine düşünmek çok önemli senin de belirttiğin üzere. Dünkü maçta sanırım Fener gol yedikten sonra Putin tezahüratı yapılmış. Ben başta yalandır falan diye düşündüm de baya videosu var olayın. Tamam insanlar böyle durumlarda aşırı gaza gelebiliyorlar, sonuçta bir yerden sonra o adrenalin ile sürüye katılıyorsun falan da bu kadar da değil yani. Ayıptır. Günahtır. Bu resmen rezillik.

    deadhouse

    @lammoth, Tamam abi ya Putin Hitlerdir, gelmiş geçmiş en büyük soykırımcıdır, taraftar nasıl böyle bir şey yapar aaa ne kadar ayıp inanılmaz, amazing, incredible.

    Gerçekten futbolu, taraftarı ne zannediyorsunuz çok merak ediyorum. Hiç mi holigan görmediniz dünkü olay o kadar normal, sıradan bir şey ki. Neyi tartışıyorsunuz gerçekten bilmiyorum. Kolombiyalı taraftarlar milli oyuncularını öldürdü penaltı kaçırdı diye. Bir grup taraftar batı medyası tarafından şeytanlaştırılmış bir lidere tezahürat yaptı diye kıyamet koptu ahaha Putin mutin sikimde değil. Taraftar Bush, Biden, Zelensky tezahüratıda yapabilirdi. Abartılacak hiçbir şey yok burada.

    lammoth

    @deadhouse, Bilemiyorum deadhouse. Fikirlerine saygı duyarım ama ben bu meseleyle ilgili senden farklı düşünüyorum. Medya eleştirisi ile ilgili pek çok şey konuşabiliriz, tartışabiliriz. Aynı şekilde Putin’in siyasi hamleleri ve bunun ardında yatan ideolojik argümanlar dahilinde de pek çok farklı tartışma dönebilir. Ancak taraftar gruplarının ve bu grupların kitle psikolojisinin içinde kimse meseleyi böyle eleştirel bir bağlamda ele almaz. Eleştirel bir bağlamda ele alınmadığına göre, bu durum da bize seyircinin o anki hayal kırıklığı ile karşıdaki rakibe karşı öfkelenerek bel altı vurduğunu gösterir. Diğer bir deyişle seyirci o an -en ilkel bir hamle ile- karşıdakine elinden gelen en ağır bir şekilde saldırır. Bu anlamda seyircinin işaret ettiği Putin imgesi batı medyası tarafından -belki de haksız yere- şeytanlaştırılmış bir lider olarak Putin’i değil; bilakis Ukrayna’yı yağmalayan, hastanelerine ve anaokullarına dek bombalayan ve ülkeyi Avrupa’nın gözü önünde lime lime ederek bir insanlık suçuna imza atan bir diktatörü imler. Bu bana göre kan dondurucu bir durum.

    deadhouse

    @lammoth, Tamam işte lammothçum aynı şeyi söylüyoruz. Bu tamamen holiganizme alışma ile ilgili bir şey. Sana kan dondurucu gelen bana sıradan geliyor. Bak ne güzel açıklamışsın.

    “Diğer bir deyişle seyirci o an -en ilkel bir hamle ile- karşıdakine elinden gelen en ağır bir şekilde saldırır.”

    İşte bu holiganizmdir ve holigan hareketler baz alındığında gayet hafif bir şeydir. Biz ne holigan hareketler gördük. Bana göre sadece “hoş olmayan bel altı muzır” bir hareket. Şahsen karşı takım taraftarı olsam güler geçerdim.

    İnan o adamların Putinmiş Ukraynaymış savaşmış insanlıkmış şuymuş buymuş hiçbir şey umurlarında değil, anlık gelişen taraftarlık, fanatiklik duygusuyla yapılmış bir şey.

    Bana kan dondurucu gelen böyle siktiriboktan şeyler üzerine twitter’da orada burada hashtag açan, duyar kasa tipler. Bana onlar kan dondurucu geliyor. (Sözüm meclisten dışarı, sen sadece iyi niyetli yaklaşmaya çalışmışsın)

    Dysplasia

    @deadhouse, Şu olayı batı karşıtlığı yapmak için muzır diye sevimlileştirmeye çalışman takdir edilesi. Holiganlıkta normal bunlar ya, hoş değil ama küçük yaramazlıklar eh eh.. Futbolcu falan da vurulur arada, olur yani böyle. Münferit. Ukrayna’da da savaş yok zaten, insanlar gayet mutlu.

  44. Oblomov says:

    Korona bu sefer fena çarptı. Üzerimden kamyon geçmiş gibiyim. Evden birinin korona olması yetti, ne kadar önlem aldıysak da zamanla hepimize bulaştı.

    Vakalar epey artmış durumda, hastaneler tıklım tıklım. Kalabalık ortamlarda önleminizi alın derim.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Oblomov, geçmiş olsun.

    OblomoV

    @Ahmet Saraçoğlu, Teşekkürler.

  45. ismail vilehand says:

    Kulakta kulaklık varken osuruk sesini/şiddetini ayarlayamamanın bilimsel açıklaması nedir?

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, yalnızca en usta prolar kulaklıkla müzik dinlerken ya da aşırı sessiz olunması gerekirken sıfır sesle gaz atmayı becerebilirler. Bağırsak, karın kası ve lob kontrolünün yanı sıra nefes kullanımı da önemlidir. Kilit nokta gazın çıkması için çaba harcamaktansa gazın kendi kendine çıkmasını sağlayacak ortamı hazırlamaktır. Doğru noktalardaki doğru kasları kasarak ve gevşeterek gazın herhangi bir güç kullanmadan kendiliğinden dışarı süzülmesi sağlanır. Sabırlı olunmalı ve bol bol pratik yapılmalıdır.

    TanSolo

    @ismail vilehand, ben hep osuruyorum hiç ses çıkmıyor.

    Dysplasia

    @ismail vilehand, Uzaylılar.

  46. deadhouse says:

    Bence gelmiş geçmiş en overrated gruplar listesi yapılsa Red Hot Chili Peppers ilk 3′e girer.

    trivago

    @deadhouse, overrated mı tartışılır ama under the bridge çok güzel şarkı lan yıllardır bıkmadan dinliyorum

    Merdomerdo

    @deadhouse, girer.

    ismail vilehand

    @deadhouse, erken dönem RHCP baya iyi bence. TOOL gibi bir gerçek varken hiç bir gruba overrated dememek lazım.

    Dysplasia

    @ismail vilehand, Tool en overratedlikle suçlanıp overrated olmayan gruptur. Net.

    Boba Fett

    @Dysplasia, Katılıyorum.

    ismail vilehand

    @Dysplasia, bilemiyorum Altan. Belki de öyledir. Tool, Opeth ve Dream Theater tam bir şeytan üçgeni bana göre. Bu arada üç gruptan da sevdiğim şeyler var.

    Firat Tale

    @ismail vilehand, Tool’u devasa sahnede canli izlemeden overrated dememek lazim

  47. deadhouse says:

    Yorumum neden yayımlanmadı? Aman tadımız kaçmasın, tartışma çıkmasın tavrı biraz abartıldı sanki. Hakaret yok, bir şey yok. Bize yapılan yoruma cevap yazamayacak mıyız?

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, çünkü her seferinde aynı şey oluyor. Dikkat çekeceği/tepki alacağı belli bir şey yazıyorsun ve sonra buna cevap geldiğinde yanıtın karşıt sava yönelik değil, savın geldiği kişiye yönelik oluyor. Sana karşı çıkan kişiye şahsen çıkışıyorsun. Yiğit’i de bu yüzden küstürdün, şimdi yine benzer bir cevap verdiğin için yayınlamadım.

    Sitede negatiflik istemiyorum dedikçe mutlaka sivri bir olumsuzlukla geliyorsun ve ben de bundan sıkıldım. Kişiselleştirmek için sadece hakaret olması gerekmiyor. “Yine damardan almışsın” gibi sıfır antitez içeren ve karşı tarafı küçümseyen yorumlar da bu negativiteyi besliyor, insanları geriyor. Sen bir şey öne sürüyorsun, biri seni eleştiriyor ve tek senin cevabın “yine damardan almışsın” oluyor. Tartışmak bu mu gerçekten?

    Sebebi bu.

  48. deadhouse says:

    @Ahmet Saraçoğlu, O mecazi bir kullanımdı. Sıfır antitez falan değildi. Belli ki bana karşı bayağı bir dolmuşsun. Keşke bu kadar dolmak yerine önceden şikayetini daha hafif bir şekilde dile getirseydin. Şu yazdıklarından anladığım beni sitede istemiyorsun, bu hakkındır. Site sahibi sensin. Yanlı bir tutum sergiliyorsun. Tüm tartışmaların müsebbibi benim gibi yazmışsın. Yorumları fazla subjektif yorumluyorsun. Ya da bu işine geliyor, bilmiyorum. Bak ne yazmış.

    “Şu olayı batı karşıtlığı yapmak için muzır diye sevimlileştirmeye çalışman takdir edilesi.”

    O davranışı sevimlileştirdiğimi söylüyor. Bana göre de bu hakarettir, sana göre değil. Kör bir batı karşıtlığı yaptığımı söylüyor, bana göre bu hakarettir, sana göre değil. Yine damardan almışsından kastım batı medyası propagandasına maruz kalmışsına gönderme yapmaktı, tabii sen buna izin vermedin. Geçenlerde ismail vilehand’in bana yaptığı yoruma bak. Nefret dolu olduğumu düşündüğü için Organectomy’i eleştirdiğimi düşündü, sana göre hava hoştu, ben pek ala bunu da hakaret olarak yorumlayabilirdim, sağduyulu kalmayı seçtim. Ben dobrayım. Açık açık konuşacağım. Bence senin bu olaydaki tarafın muhtemelen “genellikle senin de karşı olduğun fikirler” öne sürdüğüm için bilinçdışı olarak bu sende bana karşı ön yargı olmana yol açtı. Bence yazdığın yorumu bir kez daha oku. Muhtemelen daha önce hiçbir site okuruna bu kadar sert, saldırgan bir yorum yazmamışsındır. Bence sağlıklı olan şey senin ilk aşamada bana sitemde bulunman gerektiğiydi. Bir şeyden şikayetçiysen hemen tepki göstermen gerekir. Yüzlerce yorum sonra “aşırı dolmuş” şekilde yorum yazman değil. Ben bu sitenin 12 yıldır takipçisiyim. Bu aşırı rahatsızlığın bende hayal kırıklığı uyandırdı. Sana her daim saygılı biri olarak böyle yanlı, haksız bir tutumu hak etmiyordum.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, sana karşı ön yargılı değilim, dolmuş da değilim. O konuda rahat olabilirsin. O tarz bir durum olsa sana mail atar söylerim, ki zamanında “şu yorumunu yayınlamıyorum çünkü…” şeklinde mail atmışlığım var hatırlarsan. Daha birkaç hafta önce sitede toksik tartışma istemediğimi söylemiştim. Bu tür tartışmaların genelini sen bir konu açarak, bir şeylerden şikâyet ederek başlatıyorsun ve sonrasında olay uzadıkça uzuyor. Bunun için Twitter gibi leş düzeyde toksik bir mecra var. PA’da müzik dışı konular elbette ki konuşulur, konuşuluyor, konuşulacak ama dobra olmakla tartışmayı şiddetlendirmek arasında fark var. Neden sadece seninle ilgili mail’ler, Instagram mesajları alıyorum sence? Son 2 günde 4 kişi bana mesaj ve mail attı ve hepsi de senin yine ortalığı kızıştıracak bir şeyler yazmanla ilgiliydi. Şimdi ben bu durumda ne yapmalıyım? Daha birkaç hafta önce kontrolden çıkan bir tartışmadan dolayı kırktan fazla yorum sildim ve “negatiflik pompalamayın rica ediyorum” dedim ama sen bir konu açtığında ortalık yangın yerine dönüyor çünkü ya bilerek ya da farkında olmadan tahrik edici bir dille konuşuyorsun. Yoksa benim neden sana karşı herhangi bir şeyim olsun?

    Verdiğin örneklerin hakaretle uzaktan yakından alakası olmadığını sen de biliyorsun diye tahmin ediyorum. Tartışma kavramının temel dinamiklerinden mi emin değilsin bilmiyorum ama iddialı/tahrik edici bir yoruma benzer bir cevap geldiğinde buna “SEN şöylesin” diye cevap veremezsin. Vermemelisin.

    12 yıldır burada olup bunu senle konuşuyor olmam sence yeterince tuhaf değil mi? Siteyi geçen ay keşfeden insanlar bile buranın dinamiklerini, jargonunu, insanların burada olma nedenlerini anında öğrenip ortama uyum sağlarken benim 12 yıllık bir takipçiye yönelik şikâyet mail ve mesajları alıyor olmam sanki bir şeyler ifade ediyor gibi diye düşünüyorum.

    Şahsen sana karşı bir yaklaşımımın olmadığı, buradaki hiç kimseye karşı kişisel bir yaklaşımımın olmadığı konusunda çok rahat olabilirsin. Herkes olabilir.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Uzatmak istemiyorum, şaşırdığım tek nokta benimle ilgili mailler alman oldu. Sen biliyorsun ki asla biri hakkında mail atmadım sana, atmam da. Bundan daha toksik bir hareket olamaz gerçekten. Bu arada yanlış anlama ne senden ne de başkasından tartışma adabını öğrenecek değilim. Benim yapım bu. Sert şekilde tartışırım. Merak etme. Bu nezih ortamınız artık bölünmeyecek. Ve Ahmet abi son sözüm bu olsun kusura bakma ama benimle ilgili önyargılı olmadığın konusunda ikna edemedin beni. Hoşça kalın.

    ismail vilehand

    @deadhouse, her insan her insanı olduğu gibi kabulenip söylediklerini alttan alacak olgunluğa sahip olmayabilir, ki olmak zorunda da değil. Bazı yorumlarınla beni bile illallah ettirdiğin oluyor ancak sen busun ve ben seni böyle kabullenmeyi tercih ettiğim için misal, Rusya konusunda Doğu Perinçek gibi davranmanı veya köpek gibi enstrüman hakimiyeti olan adamlara “bunlar müzisyen değil.” demeni hoş karşılayabiliyorum. Ama herkes ismail vilehand değil ki.

    En doğru tabirle bu kadar “hardcore” olmak zorunda değilsin. Ben kendimi senin kadar serbest bıraksaydım şu ana kadar 750 cinayetim falan olurdu. Ben de misal tüm dünya cayır cayır yansa kahkahalar atacaktan hayattan ve dünyadan nefret ediyorum ama kedi seviyorum, kız arkadaşımı seviyorum, alkol ve keyif verici maddeleri seviyorum, göt sikerten ekstrem müziği seviyorum ve bi şekilde stabil tutmaya çalışıyorum kendimi. Sen de kendini stabil tutup bu kadar “hardcore” tartışmaya girmeyebilirsin, “Siktir et ya bu da böyle işte.” diyebilmelisin.

    Tercih senin ama ben şahsen buraya renk kattığını düşünüyorum ve sensiz bir PA’nın tatsız olacağını düşünüyorum. Hatalı olduğun bir konuda geri adım atmak seni küçültmez aksine yüceltir bence. Karar senin.

    lammoth

    @ismail vilehand, Bu gelinen noktada her iki tarafa da belli ölçüde hak vermemek elde değil. Ahmet abi benim hayatıma beni şahsen tanımadan da olsa dokunmuş ve şu an olduğum adam olmamda etkisi olan biri. deadhouse ise önceleri ciddi anlamda gıcık olduğum hatta kendisine en ağır eleştirileri de getirmekten çekinmediğim biri. Ancak zamanla onun nasıl bir adam olduğunu kendimce anladım. İçinde yaşadığımız sikindirik dünyadan, sahtecilikten, riyadan, simülasyondan, boktan politik doğruculuktan kısacası bugün dibine kadar içinde boğulduğumuz her bir lanetten umarsızca nefret ediyor ve bunu sert bir dille de olsa eleştiriyor. Bunu anlayabiliyorum. Çünkü ben de hayata çoğunlukla onun baktığı yerden bakıyorum. Hatta biliyorum ki bu sitenin devamlı takipçisi olan ekip de hayata benzer pencerelerden bakıyor. Bu güzel bir şey, bu bir kenarda dursun.
    Ama şu da var ki (gerçi bunu söylerken biraz deadhouse yerine konuşur gibi oluyorum ve kendisi beni bu konuda çok fena bozabilir haha!) onun yazdıklarına vs. baktığımda gördüğüm şey şu: Biz biraz bu sitenin siberalanı-siberahalisi-sibermeydanı içinde büyüdük, şekillendik; burayı dibine kadar seviyoruz, burayı bir noktada kendi evimiz gibi içselleştirmişiz. Bu belki okuyan çoğu kişiye romantik bir söylem gibi gelebilir ama bu bana göre böyle. İnsan kendi evinde her boku yer, bazen ileri gider, bazen bokunu çıkartır çünkü orası onun evidir. Belki bir noktada kişinin de kendisini bu kadar “serbest” bırakması doğru olmayabilir. Buna katılırım ve deadhouse belki bir tek bu noktada eleştirilebilir bana göre. Çünkü bu kadar sene burada bulunarak benim hem site ahalisinden ve hem de direkt Ahmet abinin kendisinden en net öğrendiğim şeylerden biri seviyeli tartışma düsturudur: “Bu budur, bunu kabul etmiyorsan git ve kendini sorgula” gibi bir söylem yerine “bu bana göre budur ama senin de farklı şekilde düşünmene saygı duyarım” diyebilmektir. Sitede uzun yıllar bu şekilde seviyeli tartışmaların olduğunu görmek, takip etmek beni kendi yorumlarımı yaparken de (ve hatta kendi hayatım içinde tartışırken dahi) çok derinden etkilemiştir. deadhouse bunu yapamadı ya da yapmayı tercih etmedi. Keşke böyle olmasaydı ama işlerin bir gün bu noktaya geleceğini tahmin edebiliyordum. Sonuçta Mr. Vilehand’in yukarıda bulunan yorumunun son paragrafı meseleye en doğru şekilde noktayı koymuş.

  49. woodenpint says:

    Bu ara serbest kürsüye her girdiğimde böyle hissediyorum

    https://pbs.twimg.com/media/D2_WZDXWwAAcWrq.jpg

    dreadfulfate

    @woodenpint, dkdsjskjdks

    +1

  50. Murad says:

    Hayat bayağı yarrak gibi ya

    ismail vilehand

    @Murad, bana yıllar önce hayatın bu derece yarrak gibi olacağını söyleseler asla inanmazdım. “o kadar da olmaz amk ya” falan derdim ama oluyormuş.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.