# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Serbest kürsü
| 04.05.2015

Yeter! Söz milletin.

Herkese merhaba. Başlıktan da anlaşılacağı üzere, bu başlıkta gönlünüzden geçen herhangi bir konuda dile getirmek istediklerinizi paylaşabilirsiniz. Ülke gündeminden müzik dünyasına, son komik videolardan ligdeki son gelişmelere kadar ister suya sabuna dokunan, ister havadan sudan konularla köşemizi renklendirmenizi arzu ediyoruz. Tek ricamız, yorumlarınızı kimseyi kırmayacak, kendinizi hapse attırmayacak ve sitemizi kapattırmayacak içerikle şekillendirmeniz.

Hepimize mutlu ve özgür günler dilerim.

  Yorum alanı

“Serbest kürsü” yazısına 17,244 yorum var

  1. agrypnie says:

    Gitar çalan arkadaşlar gitarın yıllık veya haftalık, aylık her ne şekildeyse bakım rutinini genelde ne şekilde yapıyorsunuz?
    Ve tellerin belli bir süre sonra değişmesi gerekir tarzında bir bakım rutini var mıdır, nereye götürebilirim tavsiye olarak?
    Yeşillendirirseniz sevinirim amtörüm baya soruları absürt bulursanız ona verin :):/

    Erhan

    @agrypnie, tozlandığını farkettiğin de hafif ıslak bezle temizlersin olur biter. Eğer gitarı her gün 2 saatten fazla çalıyorsan 3-4 ayda ya da 6 ayda bir tellerini değiştir (ne çaldığına da bağlı). Tellerin pahalılarına kulak asma orta kalitede bir şeyler işini görür. Gitarı duvara yaslama düşer mümkünse kılıfında sakla. Penadan başka bir şey kullanma. Son olarak eğer tellerden biri inatla akort olmuyor ise teller artık kesinlikle değişmelidir (akort olmayan o tel kopup eline küçük derecede kesik atabilir)

    Yiğit

    @agrypnie, tellerin değişmesi gerektiğini hissedersin zaten. Eskidiği belli olur hissiyattan, görüntüden ve sesten.

    Bildiğiniz güvendiğiniz bir müzik market varsa orada yaptırın bence bakımları. Ha ben kendim yaparım ucuza gelir, uğraşmayı da severim diyorsan sen bilirsin tabi. Ağacının çeşidine ve gitarının türüne göre değişir. Ama yine de sap ayarı, tel indirme gibi ayarları bilen birine yaptırın.
    Temizlik malzemeleri en son gördüğümde epey ucuza satılıyordu araştırabilirsiniz.

  2. TanSolo says:

    https://preview.redd.it/yutlp80hj2i61.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=c72f4cb0826c0875528474bd6eba3b227e1c297f

    Resmin pazar versiyonu gibi geldi bir an. Mastodon prodüktörünün David Bottrill olduğunu açıklayınca albümlerin kıyası da bu şekilde olacak gibi hissettim. Bugün Born For One Thing yayınlanınca hislerim doğrulanmış gibi hissettim.

  3. ismail vilehand says:

    Hahahaha maçlar hızlı başladı.

  4. enemyofgod says:

    Birisi yorum yapmıştı bir yere, ismi … ile başlayan gruplar kötü çıkmaz gibisinden.

    Bulamıyorum şu an yorumu, yorumun içeriğini, yerini hatırlayan veya bizzat yorumu yazan kişi yardımcı olabilir mi teşekkürler.

    Dysplasia

    @enemyofgod, fractal generator – macrocosmos için ‘Bir grubun adında “Fractal” kelimesi geçiyorsa o grubun teknik, progresif birtakım naneler yememesi imkânsızdır arkadaşlar’ diye yazmıştı Ahmet Saraçoğlu, beynin sana bir oyun oynuyor olabilir mi?

    enemyofgod

    @Dysplasia, Yok bu değildi, biri aynen dediğim gibi yorum yazmıştı hatta altına başka biri buna katılıyorum demişti.

    Yine de teşekkürler.

    TanSolo

    @enemyofgod, başlayan bilmiyorum da grubun adı ion’la bitiyorsa iyidiri görmüştüm. Ben de katılırım ona bkz: c.decapitation, incantation, immolation, blood incantation, beyond creation, burialinvocation, inquisition…

    enemyofgod

    @TanSolo, Bu olabilir evet teşekkürler

  5. Fingolfin says:

    Motörhead albümleri Spotify’dan kaldırılmış mı yoksa sadece bende mi öyle gözüküyor?

    Fingolfin

    Şimdi düzelmiş ama mesajı yazdığım sırada kaldırılmıştı hepsi.

    Raddor

    @Fingolfin, Black Label Society’nin albümleri çok sık kaybolup geri geliyor ya. Sebebi hukuksal ise ne biçim iştir bu? Spotify yöneticileri ile müziğin haklarını ellerinde tutanlar boyuna tavla oynuyorlar da kazananın eline mi geçiyor albümler, nedir anlam veremedim.

  6. deadhouse says:

    Şöyle bir kupon yaptım: Kiev 0, United Kg Var, Napoli 0, Molde Kg Var. İlk maç tuttu. Bakalım.

    ismail vilehand

    @deadhouse, Napoli’de eksik çok. Beraberliğe hayır demezler. Bence tutar bu kupon.

  7. Bu akşama dair öngörülerim, seç beğen al:

    Wolfsberg – Tottenham: 1,5 üst + 2
    Real Sociedad – Man United: 2
    Kızılyıldız – Milan: 1,5 üst + 2
    Slavia Prag – Leicester: 1,5 üst + 2
    Braga – Roma: KG
    Young Boys – B. Leverkusen: üst
    Krasnodar – Dinamo Zagreb: alt
    Olympiakos – PSV Eindhoven: Alt / X
    Benfica - Arsenal: KG
    Antwerp – Rangers: alt / 2
    Salzburg – Villarreal: 1,5 üst + 1
    Molde - Hoffenheim: X / Alt
    Granada - Napoli: Dep. 1,5 üst
    M. Tel Aviv – Shakhtar: Dep. 1,5 üst
    Lille - Ajax: üst + 2

    Ahmet Saraçoğlu

    Aklımdan geçen birkaç skoru da yazayım belki tutan olur:

    Wolf-Tott: 0-3
    Kızıl-Milan: 1-2
    Slav-Leic: 1-4
    Oly-PSV: 1-1
    Salz-Villa: 3-2
    Lil-Ajax: 1-2

    Ahmet Saraçoğlu

    Hayvan gibi sallamışım ama Kızıl Yıldız 93’te atmasa 150 TL geliyordu. 10-15 saniyeyle yattı 2 kupon.

    https://nsn.page.link/VkTLz
    https://nsn.page.link/3e4hD

    Ahmet Saraçoğlu

    Hayatımın en isabetsiz tahmin gecesi oldu ahah, %90’ı tamamen alakasız sonuçlanacak.

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, Lille – Ajax maçına kg var oynadım, karşılıklı şut yok.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, nihayet 88 ve 90’da geldi bir skor.

    https://nsn.page.link/cwd4f

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu,
    https://nsn.page.link/i2Z86
    https://nsn.page.link/XTQMY
    https://nsn.page.link/ngqjN

    Olsa ya artık biri

    Ahmet Saraçoğlu

    @Gökay, son kupon gayet olabilir bence.

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu, başakşehir in oranlar düştü. Ben de sıcağım buna. Chelsea de Salı günü Atletico maçı muhabbetine beraberliğe gelebilir.

  8. deadhouse says:

    Bar ortamını mı özlediniz. Bar evinize geliyor.

    https://bit.ly/2NGVt81

    Dysplasia

    @deadhouse, Oha lan site engelli.

    deadhouse

    @Dysplasia, Evet. Vpn ile girilebiliyor. Bu siteyi bulup engelleyen kişiler inanılmaz azimli. İnsanımız sindikçe, korktukça, uyudukça, köleliğe alıştıkça çok daha beter şeyler bizi bekliyor.

  9. Noumena says:

    Mortal kombat filminden fragman geldi nihayet.

    Valla ben yeterli gazı aldım, cast bayağı iyi gibi duruyor (Raiden ve Kung Lao haricinde) umarım hikayede sıçmazlar ve en önemlisi devamı gelebilecek kalitede olur.

    16 Nisan da Hbo max ta imiş

    Dysplasia

    @Noumena, Beni de datmin etti. C. Lambert’ten sonra Raiden’ı oynayacak birisi zor beğenilir ama burda gördüğümüz de bayaa tıfıl bir şey. Shang Tsung için de gözüm başkasını kabul etmiyor. Oyunda bile orjinal cast’ı kullanmışlardı.
    Onun dışında o ünlü soundtrack olmazsa da eksik kalacak.

    Noumena

    @Dysplasia, öyle bir şey ki Raiden Lambert değil, Lambert Raiden gibi gözümde haklısın kesinlikle. Cuk oturuyordu. Ama bu yenisi stajer gibi olmuş :D

    Canoir

    @Noumena, gerçekten yarrak gibi görünüyor olması gerektiği gibi ama inanılmaz yükseldim filme

    Noumena

    @Canoir, her türlü izlenir özellikle MK oyuncusuna farz

  10. ismail vilehand says:

    Önce böyle:
    https://nsn.page.link/DL97w

    Sonra böyle:
    https://nsn.page.link/udBtm

    ismail vilehand

    At yarışından da şunu tutturdum ama para vermedi:

    https://bit.ly/3pyNyqD

    deadhouse

    @ismail vilehand, Tebrikler abi. Cesur bir kupon olmuş 2. kupon. Bu kadar eksiğe rağmen Trabzon’a güvenmek kolay değildi.

  11. deadhouse says:

    Aklımı başımdan alacak, köpeği olacağım bir albüm çıkmadı bu sene. Pandemi müzisyenleri de etkiledi tabii. Belki severek, bayılarak dinlediğimiz birçok müzisyen, pandemi koşulları nedeniyle maddi anlamda zor günler geçiriyordur. Kirasını, faturasını düşünen adam yaratıcılık sergileyemiyorsa kızamam.

    Dysplasia

    @deadhouse, sakin ol daha şubat ayı bitmedi.

    deadhouse

    @Dysplasia, Benimki biraz da önsezi. Kendi adıma sene boyunca müzik adına kıt bir dönem yaşayacağımı düşünüyorum.

  12. Aura magula says:

    VALLAHİ GELİYOR!!!! https://www.google.com/amp/s/www.donanimhaber.com/newsampnew.aspx%3fid=130336

    Resmi olarak doğrulandı bu yıl çıkacakmış remake hali bayağı güzel görünüyor

    Ouz

    @Aura magula, Warcraft III: Reforged faciasından sonra bu heriflere güvenim 0.

  13. Camoka says:

    Los Males Del Mundo – Descent Towards Death (Full Album Premiere)
    https://youtu.be/ljUto9UP_94 2021 de karşılaştığım en iyi Black Metal işlerinden.Tavsiyedir.

  14. Agrypnie says:

    Arkadaşlar metal türunde plak almak istiyorum ve açıkçası koleksiyon oluşturma düşüncem var?Önerileriniz var mıdır bu konuda, koleksiyon yaratma olsun bu konudaki dusunceleriniz olsun ne tavsiyelerde bulunabilirsiniz?
    Ve underground kesim dahil istediğim çoğu plağı bulabileceğim yerler önerirseniz çok çok sevinirim.Misal agalloch için bir kaç araştırma yaptım ama bir türlü tek bir albümünü dahi bulamadım, var mıdır iyi kaynakları olan bir yer? Teşekkürler şimdiden cevap verecekler için :)

    Merdomerdo

    @Agrypnie, http://www.hammermuzik.com/turkce/mailorder.asp

    Hammer Müzik’in hem ürün yelpazesi geniş hem de özel siparişle Dark Descent Records, Metal Blade ve Season of Mist gibi plak şirketlerinin ürünleri getirtilebiliyor. Ben en son Dark Descent’ten CD ve plak istedim, yaklaşık 1,5 ayda geldi.

    Yiğit

    @Agrypnie, bu işin mabedi discogs’tur herhalde. Kargo konusu pahalıya gelebiliyor ama satıcıdan satıcıya çok değişiyor mevzu. Genelde tutar yazıyor zaten ona dikkat ederek tr’de bulunmayan albümlere ulaşabilirsiniz hatta bazıları daha bile ucuza gelir muhtemelen.

    Hayatımda plak almışlığım yok o yüzden tavsiye verebilecek biri değilim ama her şey gibi bu da pahalı. Ancak bir koleksiyonum olmasını isteseydim o da plaklar olurdu herhalde. O yüzden başarılar dilerim.

    Bir de eski albümlerde basım yılı ve yeri çok şeyi değiştirebiliyor. Nereden duyduğumu bilmiyorum ama örnek olarak yeni deep purple baskılarının yarrak gibi olduğunu duymuştum birinden. Bir gün In Rock alacaksanız eski baskılara bakın derim o yüzden tek tavsiyem budur :D

  15. deadhouse says:

    Oha Djokovic’e iddaa’da 1.60 veriyor. 2000 bas 3200 al. 1200 net kar.

    deadhouse

    @deadhouse, Benden günah gitti. Çoluğun çocuğun rızkını Djokovic’e yatıracağım. Zaten bugün Gs 2/2′den bahis kaynağının bir bölümünü oluşturdum. Çok şey kaybetmem. Gönlüm seninle Balkanların asi kişisi.

  16. ismail vilehand says:

    Öyle nefret dolu bir insan değilimdir, birisiyle kavga etsem bile hemem unuturum, kin beslemem, herhangi bir “şey”den aşırı nefret etmem ama Atletico Madrid bu konuda gerçekten bir istisna. Bu takımla alakalı herşeyden iliklerime kadar nefret ediyorum. Yine ocağımı söndürdüler.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, Atletico’ya bahis oynamamak çok temel bir kuraldır bence. Yok saymak lazım Atletico maçlarını. Ben kimle oynarsa oynasın direkt pas geçiyorum.

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, çok haklısın. Bahis sitelerinde takım engelleme butonu olsa keşke. Her seferinde bir daha oynamam deyip kendimi tutamıyorum bir şekilde.

    Alt oynasam gol şov yaparlar, üst oynasam 1-0 yenerler, taraf bahsinde hep tersi çıkar. Kabus gibi bir takım.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Buradan şampiyonluk verir diyeceğim ama diğer takımlarda iş yok.

    ismail vilehand

    @deadhouse, eğer bu sene şampiyon olurlarsa futbolu tamamen hayatımdan çıkarmayı düşünebilirim.

  17. Berca B. says:

    Herkes Gene Simmons’a Kiss tabutu, Kiss dildosu vs satmasından ötürü sallıyor ama adama çok saygı duyuyorum valla, ki bunun Kiss’i çok sevmemle de hiç alakası yok.

    Adam herkesi tiksindirecek derecede daha çok para kazanmanın yollarını aramakla yaşıyor olabilir ama -bu hobisi için mi diyim ne diyim tam da bilmiyorum- hala, bu yaşta bile kendini geliştirmesini, kendi jenerasyonunu geçtim şimdiki jenerasyonun bile anlamakta zorlandığı blockchain teknolojisini öğrenmesini, yatırımlarını ona göre yapmasını sadece takdir edebiliyorum. Şimdi de Cardano’ya 300 bin dolarlık yatırım yapmış. Servetine göre küçük bir rakam ama yorulmadan yeni şeyleri araştırıp bulması, değişen dünyaya hep bir şekilde ayak uydurması falan çok acayip cidden.

    deadhouse

    @Berca B., Kiss tabutu, dildosu satmak neden eleştirilir, anlamak güç. Bu yüzden adama sallıyor olmaları çok saçma. Kapitalizmin kurucusu mu patronu mu kim Gene Simmons. Erdemli değil diye (varsayım) bir insanı çarmıha mı gelelim. Kimden daha kötü mesela Gene Simmons. Gerçekten tuhaf yaklaşımlar.

    Berca B.

    @deadhouse, maalesef ülkemizde ve dünyada para kazanma hırsı uğruna yapılan orospu çocukluklarıyla paranın kendisi arasındaki ayrım doğru yapılamıyor, zaten zengin olanların daha çok para kazanmaya çalışması ayıp bir şey olarak görülüyor. Halbuki paranın ahlakı yoktur ki, insanın ahlakı vardır ve kimseye bir zararı dokunmadan daha çok para kazanmak için uğraşmanın gözümde Satriani’nin daha da iyi gitar çalmak için çalışmasından bi farkı yok. Gene Simmons da para konusunda uzmanlaşmış ve adam ihtiyacı olduğu için değil de, resmen keyfine acayip acayip farklı şeyler öğrenip uyguluyor.

    Ayrıca Kiss dildo ve tabut satmayacak da hangi grup satacak onu da merak ediyorum.

    deadhouse

    @Berca B., Gene Simmons’ı eleştirenler, Gene Simmons’ın elde ettiği paranın, gücün, şöhretin çeyreğini yakalasa kafayı yer. Kim bilir neler yaparlar. Alt, orta sınıfın hezeyanları olarak tanımlıyorum bu durumu. Gerçekten dünya meselelerini kendine dert edinmiş kişi bu gibi sonuçsuz ve şahsa bağlı olaylarla ilgilenmez. Şikayet ettiği mevcut düzeni değiştirmek için örgütlenir, çalışır, teorik ve pratik eylemlerde bulunur. Gene Simmons’a neden daha fazla para kazanmak istiyorsun, dildo satmaya utanmıyor musun diyen tipler, iç dünyalarında atanamamış Gene Simmons özentisi olabilir ancak.

    enemyofgod

    @Berca B., bence tamamen kendini ”ağır metalci” gören kişilerin Kiss’i küçümsemesinden. Dimebag Darell ve tüm Pantera üyeleri azılı Kiss fanlarıydı, Dime kendi vasiyeti üzerine Kiss tabutu ile gömüldü. İsteyen kişiler de Kiss dildosu, Kiss kondomu kullanabilir gayet makul ve güzel bir şey. Kiss’in her ürünü bence alınası, biri hariç:

    Kiss air guitar telleri.

    Ayrıca dediğin her şeye katılıyorum.

  18. Rock Tribe says:

    Herkese selamlar, bir süredir Rock-Metal çerçevesinde bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. En son Radyo olayına giriş yaptık. Radyoda canlı performans yayınları da olsun diye bir hayalimiz var. İster tek başınıza canlı performans, ister ninbot sitesi üzerinden bir doğaçlama müzik çalışması şeklinde bir radyo yayını yapma imkanımız var. İlgilere duyurulur.

    Tamamen amatör imkanlar ile bir şeyler yapıyoruz ve kar amacı gütmediğimizi de belirteyim.

    https://rock.tribe.so/

  19. P L A G U E says:

    Robertson ve arnold kaldı sakatlanmayan, ha gayret çocuklar.

    Yiğit

    @P L A G U E, arnold da kırmızı görmeliydi bence. Penaltı veriyorsa niye kırmızı vermiyor ben anlamadım, %100lük golü engelliyor adam

  20. ismail vilehand says:

    Liverpool kapatılsın.

    ismail vilehand

    https://nsn.page.link/dWTHB

    https://nsn.page.link/Euikv

    https://nsn.page.link/2334N

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, acını paylaşıyorum. Özellikle beraberlik tutturulan kuponda büyük takımdan yatmak gerçek bir azap.

    çaksu

    @ismail vilehand, Haha. Allah’a ulaşamıyoruz. Bi konuşsak bi kere, belki yanlış anladı bişeyleri.. Zaten bu sıra herşeyi salmış görünen o ki.

    Bu arada ben kesinlikle Liverpool’a herhangi bir bahis oynamazdım sezon sonuna kadar.

  21. deadhouse says:

    Guardian yazarı Jonathan Wilson Ozan Kabak’ı gömmüş. Ozan Brezilyalı ya da Alman olsaydı bu kadar çabuk gömülür müydü acaba. Sanmıyorum.

    çaksu

    @deadhouse, Gömen gömerdi bence. Carra da gömdü maçı anlatırken. Lafı evelemek gevelemek yok onlarda. Genci de tecrübelisi de, oralısı da buralısı da yaptığında “çok salakça bi müdahele” falan derler EPL anlatanlar.

    Ozan güven vermedi bu maç. Oyunu çok iyi bildiğimi de iddia edemem ama.. Yanına giren (TÜM stoperlerden sonra ilk 2 tercih olan 2 ORTASAHA da sakatlanınca) Nat Phillips daha çok güven veriyor taraftar olan bana, şu ana kadar. Yerini kaybedince bozuk falan atan Hendo da çıktı bugün.

    Güven eksikliği tedirginliği çok belli oluyor. Eğreti duruyor. Klopp’un elinde nolur bilmem de.. Zor başlangıç oldu çocuk için.

    deadhouse

    @çaksu, Ozan’ın performansını savunmadım. Göte göt demek lazım. Fakat Ozan yerine Brezilyalı, Arjantinli, İtalyan, İspanyol bir oyuncu olsaydı bu kadar rahat eleştirilemezdi. Bu yalnızca İngiltere’de değil, tüm majör liglerde böyle. O ırklardan birine mensupsan 1-0 önde başlıyorsun ve hatalarına daha fazla tolerans gösteriliyor. Örnekleri epey fazla.

    çaksu

    @deadhouse, Bilmiyorum bana aynı tarife herkese uygulanır gibi geliyor, 10 yıllık az çok düzenli izleyiciliğim sonucu. :) Denediğimiz çocuklardan (Adam yok!) Rhys Williams da güvensiz ve eğreti durdu, o da bol bol yorumlandı bu şekilde.

    Yanlışsam da bu beni şaşırtmaz hehe. Genelde yanlış oldum şu 30 yılda.

    deadhouse

    @çaksu, Liverpool özelinde söylemiyorum. Haklısın, elbette ki herkese eşit davranan yorumcular var. Yalnız nispeten eşit davranmayanlar da var. Biraz da bilinçdışı bir şey. Beyne kodlanmış. Brezilyalıysa, Almansa hamuru sağlamdır. Portekizlileri ele alalım. Çok iyi futbolcular çıkartıyorlar. Belki de bu yüzden eğer transfer edilmiş Portekizli bir futbolcu vasat veya kötü çıksa bile daha fazla şans veriliyor, hatalarına daha fazla müsamaha gösteriliyor. Türk veya Ukraynalıysa, ne bileyim, Gürcüyse çok daha fazla çalışması, kendini göstermesi lazım, daha az hata yapması lazım. Güven endeksi düşüveriyor:)

    çaksu

    @deadhouse, Evet argümanların farkındayım, bu sene sadece Liverpool izlediğim için karşı örnek olarak bizim durumları verdim. :)

    Yani hala katılmıyorum sanırım. Cheers :)

  22. Çıkan sonuç hayatımda duyduğum en çirkin şeylerden biri ahah

    https://www.youtube.com/watch?v=wNWf_yhi46w&ab_channel=BradleyHall

    4.31′de giren Mustaine vokali jshadsf

    Yiğit

    @Ahmet Saraçoğlu, ahahhaa mükemmel gerçekten. Dave’in bir dönem bu şekilde albüm yazıp piyasaya saldığına yemin edebilirim.

    Neyse iyi ki internet var dedirtti bu vdeo

  23. Günün ilk kuponundan güzel başlangıç.

    https://nsn.page.link/sqCVy

  24. Dünkü maçtan sonra hâlâ çıkıp ciddi ciddi hakem Fenerbahçe’yi doğradı diyen adamlar var inanamıyorum gerçekten. Bir GS’li olarak söylüyorum; FB’liler gözlerini açsın, yarrak gibi top oynuyorsunuz; başkandan sportif direktöre, TD’den pek çok futbolcuya kadar her açıdan devasa bir negatiflik bulutu içinde dolanıyorsunuz.

    Ligin en iyi kadrosu bizde diyor herkes. Değil arkadaş. En iyi kadro bu değil. Bireysel iyi topçular var ama bir araya geldiklerinde iyi kadro değil işte neyini göremiyorsunuz. Devre arasında salak gibi İCK’ye bastınız tüm parayı, santrfor almadınız. Ali Koç GS’ye yenilince “şampiyonluk ateşi bugün yandı” dedi, kaldı 15 maç FB’nin oyunu yok. Mart sonuna kadar Trabzon, Beşiktaş, Konya’yla deplasmanda oynayacaksın, Antalya’da Ersun seni yenmek için hırs yapacak, 10 maç kalacak.

    Bazen hayret ediyorum bunca taraftarın 3-4 kekonun Twitter söylemleriyle bu kadar gaza gelmesine. Futbolu takip eden de yok; hâlâ “bir takımda Mesut Özil varsa frikikleri o atar nokta” falan diyorlar. Mesut son 5 sezonda 169 maçta oynamış, 18 frikik atmış, 5′i kaleyi bulmuş, 0 golü var. Sosa gibi adam orada dururken Caner Sosa’ya sen çekil kenara diyor.

    Daha önce de demiştim; ezeli rakip, başarısızlığı sevindiriyor diye ama aptallığa da dayanamıyor insan.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Dünden beri sömürdüm spor programlarını. Twitter, Youtube, Tv. Resmen bayram benim için. Dünya üzerinde Fener gibi para harcayıp da kendi kendinin düşmanı olan, kendi topuğuna sıkan başka bir takım yoktur. Bu olanları izlemek, rakip takım taraftarları için çok eğlenceli. Keyif veriyorlar. Böyle devam. Volkan Demirel’i falan takıma sokup bundan medet uman, bu tür hamlelerle başarılı olacaklarını sanan kafa yapısına ne anlatsan boş.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, orası öyle. Dün sabaha karşı uyudum YouTube’u, Twitter’ı takip edip gülmekten. Daha bugün yarın yayınlanacak FB taraftar kanallarının videoları var. O açıdan bakınca tabii ki çok eğlenceli.

    Objektif baktığımdaysa Fenerbahçe’de kesinlikle en ufak bir öz eleştiri yok, sürekli bir düşman yaratma çabası, altı bomboş bir kibir, hırsa teslim olma, Galatasaray rekabetine odaklanmaktan mantıklı karar vermeyi imkânsız kılan rövanşist bir tavır… Aziz Yıldırım’ın toksik atmosferinden sonra Ali Koç’un da yaptığı her şey yanlış. 3 yıldır ne dediyse hep tam tersini yaptı adam.

    https://pbs.twimg.com/media/Eu0uIF8XYAIAl5i?format=jpg&name=small
    https://pbs.twimg.com/media/Eu0uI2UWQAAFzgr?format=jpg&name=small

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Sadece yönetimleri, teknik ekipleri, camiaları değil, taraftarlarında da özeleştiri yok. Gs en ufak yanlış yaptığında taraftar her şekilde eleştiriyor takımı. Bunlara göre tüm herkes onlara düşman, herkes fenerin kuyusunu kazmaya çalışıyor. Onlarda ise hiç hata yok. Hakemler, Tff, yayıncı kuruluş, geri kalan 20 takım, hatta Bal ligi takımları dahil, tüm futbol, spor camiaları ve taraftarları, siyaset, Uefa, Fifa, Galaksiler Federasyonu…Herkes Fenerbahçe’den nefret ediyor. Onların hiçbir yanlışları yok. Başarısızlıkları asla kendilerine, yanlış politikalarına mal edilemez. Kafa yapıları epey sıkıntılı. Ben bir Gs’li olarak Avrupa’da başka bir Türk takımının bırak başarılı olmasını, kupa kaldırmasını istiyorum. Asla zoruma gitmez. Niçin. Çünkü kendi takımımın Avrupa’da uzun yıllardır başarısız olmasından hoşnut değilim. Belki rakip takımlar başarılı olduğunda bizim takım da gaza gelir, daha çok çalışır. Fener taraftarı kendileri şampiyon olmasa, 20 yıl Başakşehir ve benzeri takımların şampiyonluğunu izlemeye razı olur. Yeter ki Galatasaray şampiyon olmasın, yeter ki Gs ya da ne bileyim Ts oyuncu transfer etmesin, biz transfer yapalım. Adamların en büyük sorunu zihinsel.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Abi şunu izledin mi favori videom oldu. https://youtu.be/fzsDWZ2D4MY

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, izledim evet. Beyaz/Derin Futbol ekibine katlanamıyorum, o yüzden Ertem’in programları direkt çöp benim için ama Emre Bol ağlaması da insanın yüzünü güldürüyor. Sansürsüz Futbol’da Ahmet Ercanlar’ı keyifle izledim dün. Çubuklu Analiz ve Sadece Fenerbahçe yayınlarını bekliyorum gerçek bir kuntiz gibi ahah. Onlar en azından düzgün adamlar, analiz vs üzerinden konuşuyorlar.

    Favorim daima Ahmet Ercanlar olacak ama. Daima.

    Fınırbıhçı’de yüzler gülüyor, tıkımda gırçık bir ırkıdışlık var ve bışkın Ali Koç Sımındırı’ya çık hıkim.

    ismail vilehand

    @deadhouse, herşeyi anladım da, neden Deniz Ateş Bitnel cosplay yapar gibi canlı yanına hakem kıyafeti ile çıkıyor?

  25. Berca B. says:

    Bugün müzik dünyası için kara bir gün. Daft Punk dağıldığını açıkladı.

    P L A G U E

    @Berca B., acayip sinirlerim bozuldu. ‘r.a.m.’ sonrasi gelecek yeni bir albüm nasil olur, çıta daha nerelere yükselir diye düşünürken, yarrrak gibi bi haber geldi.

    Berca B.

    @P L A G U E, aynen öyle. Ne zamandır “kaç sene oldu herhalde yakında albüm haberi gelir” diye düşünüyordum adamlar bu haberle geldiler. Hayır adamların muadili de yok, resmen tadım tuzum kaçtı.

    Noumena

    @Berca B., kendi janrında başyapıt çıkarıp dağılmak mı? Saygıyla eğiliyorum. Ancak yine de üzücü bir haber.

    Sinan Ceylan

    @Berca B., Zirvede bıraktılar diye düşünüyorum ama duyunca ben de üzüldüm elbette. Geçen sene şu videoyu izleyince kendilerine duyduğum saygı gerçekten artmıştı. Daha mutlu bir hayat dileyelim kendilerine, ne diyelim. :)
    https://www.youtube.com/watch?v=44tXOmSCrBo

  26. Raddor says:

    Kaçıranlar ve yeniden izlemek isteyenler için 5 yıl sonra tekrar buldum bu efsane editi. Üst üste yedinci seyredişim şu an ahahha.
    https://youtu.be/S5WeD0m5QrE

    deadhouse

    @Raddor, Ahaha ilk defa görüyorum. Yalnız bu acayip bir şey. Madde etkisinde izlenirse ilginç olur diye düşünüyorum.

    P L A G U E

    @Raddor, bu da eklenebilirmiş sanki:) https://youtu.be/jxXgrR1Rjv8

  27. Akşam 3 maç var, beklentiler nasıl?

    Leeds – Soton: üst 1
    Atleti – Chelsea: X
    Lazio – Bayern: üst 2

    Taraf bahislerinde oranlar düşük olduğundan böyle oynadım. Normalde Atleti’ye asla oynamıyorum ama başka maç yok.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Atletico 1 ve 2.5 Alt, Bayern 2 ve 2.5 üstü.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, Atletico’da mantıklısı senin dediğin ama oran yükseltmek için risk aldım. İlk yarı 1-1 falan olabilirse belki tutar.

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu, geçen hafta ile birlikte bu son şampiyonlar ligi bültenindeki maçlara bakınca sonuçlarına dair aklıma hiçbir şey gelmiyor. Bu akşam bayern’ e, en çok ilkyarı gol atar girdim. Atletico’ dan uzak duruyorum, cidden çok 0 duruyor maç. Orana değecek olsa 3.5 üst falan deneyeceğim de, ederi yok. Yarın Real Madrid ilkyarıyı önde kapatır ama, tek görebildiğim bu. Bu gece şampiyonlar ligine hiç girmeden, Derby 0, Bristol iy2 falan da denenebilir.

  28. Yiğit says:

    @Ahmet Saraçoğlu, bence bayern 3,5 alt olacak. 2,5 üst yatmayabilir ama bayern bu aqq bass 3.5 üstü diyenler yatacak gibi geliyor. Tahminim 0-2 skor

    Yiğit

    @Yiğit, 1 yıldır hiç kupon yapmıyordum 1-2 ve 0-2 skora 5′er lira bastım öylesine. Tutarsa bira alacam malum 15 lira oldu, 10 lira yetmiyor

    deadhouse

    @Yiğit, Bayern bu sene Artvin Hopaspor ile oynasa gol yer. 0-2′lik kuponuna elveda de.

    Yiğit

    @deadhouse, içime 0-2 doğdu ama ben de senin gibi düşünüp kendimi sağlama alma açısından bir de 1-2 oynayayım dedim. Zaten tutup tutmamasına pek takılmam ben. Şimdi nesine hesabıma girince bakiyem olduğunu fark ettim o derece salıyorum

  29. Geçmişte ders yaparken, çalışma hayatına atıldıktan sonra çalışırken daima ve sadece metal dinledim. Metal eşliğinde ders, metal eşliğinde iş. Hep böyle gitti.

    Şu anda “hayatımda ilk kez” çalışırken metal dışında bir şey dinliyorum, Mussorgsky dinliyorum. Hayırlısı bakalım.

    tahsin

    @Ahmet Saraçoğlu, Bence en metal klasik müzik’lerden birisi Dvorak’dan From the New World. Ozellikle IV muazzam derecede güzel. Klasik müzikle yeni yeni tanışıyorum ama Dvorak bilmeyenler ya da bilip de dinlemeyen varsa şiddetle tavsiye ederim.

    https://www.youtube.com/watch?v=89jOPAGJq-M&ab_channel=rldcad1

    Ahmet Saraçoğlu

    @tahsin, bu aşmış bir şey zaten. Şunun da ilk 3 dakikası neredeyse black/death metal.

    https://www.youtube.com/watch?v=iCEDfZgDPS8&ab_channel=TheWickedNorth

    Yusuf

    @Ahmet Saraçoğlu, aklıma direk şu geldi.
    https://m.youtube.com/watch?v=rMRLWrVP0lU

    Ahmet Saraçoğlu

    @Yusuf, biri bıraksın diye bekledim, neyse geldi. :)

    Retrokafa

    @Ahmet Saraçoğlu, daha sinema yokken,ilk film müziği icat edilmiş

    tahsin

    @Ahmet Saraçoğlu, Voov cok iyimis, abi boyle daha fazla varsa paslar misin? Cok ufuk acici oluyor.

    Ahmet Saraçoğlu

    @tahsin, başkaları önersin bence, benim çok sınırlı bilgim var.

    Raddor

    @tahsin, albümlere geçiş yapılacaksa klasik müziğin en meşhur albümü/uzun çaları olan (ya da onlar ne diyorsa artık) Mozart’ın son günlerinde yazdığı Requiem iyi bir başlangıç.

    Requiem klasik müziğin Dark Side of the Moon’u, Master of Puppets’ı, Kind of Blue’su gibi bir şey. Belki daha da öte.

    Albüm gibi değil de bir nevi detoks sanki. Mozart’ın son günlerinde yazdığı bir eser olduğu için ağır ölüm teması içeriyor. Karanlık bir eser ama bir yandan notalar sanki sizi aydınlığa taşımaya çalışıyor. O dönemler tanrının Mozart’ı kendi eserlerini yazması için yarattığı söylenirmiş zaten.

    Confultatis çok iyi bir thrash metal parçası.

    Lacrimosa’yı yazdığı sırada Mozart öldüğü için eserin devamı öğrencisi Süsmayer tarafından tamamlanmış.

    Eseri sevenler üstüne Amadeus filmini de çakarsa oldukça keyif alacaklardır.

    Herbert von Karajan tarafından icra edilmiş versiyonları tavsiye edilir.

    https://youtu.be/778eoSS9FXw

    tahsin

    @Raddor, Bilgiler ve önerin için çok teşekkür ederim. Kesinlikle vakit ayıracağım.

    Aura magula

    @Ahmet Saraçoğlu, bu şarkıyı fallout 4 oynarken hiç abartısız 1500 defa dinlediğim için artık kusma geliyor. Okadar çalıyordu ki şarkıyı ezberledim.

    çaksu

    @Ahmet Saraçoğlu, Bayadır klasiğe uzağım ama aklıma gelince önermeden edemiyorum. Rachmaninov 2. piyano konçertosu. Çok acayip bir şey bence. Ruhumun birazını bırakıyorum orda, her seferinde.

    https://www.youtube.com/watch?v=rEGOihjqO9w
    Rachmaninoff: Piano Concerto no.2 op.18 – Anna Fedorova – Complete Live Concert – HD

    Atonal diyarlarda kafayı yiyesi gelenlere de Richard Strauss’un Salome’sini öneririm. Bu ilk başta zor gelebilir ama.. Canım çekti nasıl.

    https://www.youtube.com/watch?v=0wlNbEEboTA
    Strauss: Salome (Solti)

    Mussorgsky de hiç dinlememiştim. Ona da bakarım bu vesileyle.

    deadhouse

    Gorguts’umuzun da harika bir Klasik müzik çalışması var.

    https://m.youtube.com/watch?v=EjGUBiKh4vs

    çaksu

    @çaksu, Debussy’ye gel Debussy’ye. Siktir et Salome’yi (çok severim). Atonal diyosak… R. Strauss’unki gittikçe düğümlenen gerilim, zaman zaman yükselip bunun lezzetine varabildiğin, histeri. Döbüsi’ninki leziz bi rüya. Tam uyku ile uyanıklık arası, ıslak rüya. Tekinsiz, bilinmez, heyecan verici, göz kamaştırıcı. Heh coştum be.

    Dünyanın en süper insanı Leonard Bernstein’dan dinleyelim biraz.

    https://www.youtube.com/watch?v=vOlzpfE8bUk
    Bernstein on Debussy pt 1

    https://www.youtube.com/watch?v=J4L59BT5yeI
    Bernstein on Debussy pt2

    Bu Harvard dersleri de efsanedir Bernstein’ın. 6 ders.

    deadhouse

    @çaksu, Bu arada Einstein’ın bestecilerle ilgili yorumlarına bakmanı öneririm. Nette var. Fizikçi ama gören sanacak 100 sene müzik eğitimi görmüş. Müzik teorisyeni, müzik eleştirmeni, müzik konusunda duayen olmuş kişilerden aşağı tarafı yok, fazlası var. Gerçekten üstün bir insan. Keşke 500 yıl falan yaşasaymış.

    çaksu

    @deadhouse, Aa hiç bilmiyodum merak ettim şimdi. Eyvallah. :)

    Zaten isimdeki “stein” üstün insan alameti.

    enemyofgod

    @deadhouse, Kendisi zaten her fırsatta bilim insanı olmasam müzisyen olurdum diyormuş.

    ”Keşke 500 yıl falan yaşasaymış.” 100 yıl yaşasa da yeterdi dünyaya, öyle bir beyin.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Bir kez başladı mı gerisi gelir. Klasik müziği öldüren Schönberg’e kadar yolu var. Elveda Hevi Medıl /m\

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, Mussorgsky ve biraz da Shostakovich dinledim, sonra dayanamadım Psycroptic’e döndüm.

    Yiğit

    @Ahmet Saraçoğlu, uzun süre nonmetal’a maruz kalınca -özellikle de rap ve entel müziği (caz, klasik vs)- aynısı direkt bana da oluyor. Daraltı geldiği anda bir an önce gidip öküz metal veya şeytan metal dinlemeliyim diyorum kendime.

    Güzide Arslaner

    @Ahmet Saraçoğlu, Her ne kadar 15 dk. önce Daddy Yankee dinliyor olsam da sitede Şostakoviç’in adını görünce bi’ doğruldum. Bu arada hanımlar beyler; Çaykovski, Şostakoviç yazmaktan utanmayınız. Grubun yahut müzisyenin adı KENDİ dilinde (misal) “ch” olarak yazılmıyorsa dilinizde “ç” yokmuşçasına İngilizce kaynaklı internetlerde gördüğünüz gibi “…vitsch” falan yazmayın. İlgisini çekenlerle naçizane paylaşmış olayım. Bu bir bakış açısı değil, nesnel bilgidir.

    https://tr.wikipedia.org/wiki/Ortografik_transkripsiyon

    Rzeczom

    @Güzide Arslaner, daddy yankee demişken, ilkokuldayken bunun gasolina diye bir şarkısı vardı. her internet kafede çalıyordu. metin2 oynarken sürekli arka planda dinlerdim.

    şimdi tech death playlistini dinlerken kendisini anımsamak gülümsetti. bütün kızların bana baktığını hayal edip poz vere vere yürürdüm okula.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Güzide Arslaner, ARO canım.

    çaksu

    @deadhouse, İlk sjw haha. “Bütün notalar eşittir!!1!1!”

    deadhouse

    @çaksu, Muazzam bir insan. Bence arabesk, pop, rap, türkü dinleyen insan bile Schönberg dinlemeli. Türlerden bağımsız deneyimlenmesi gereken bir müzik, bir bakış açısı, bir felsefe, bir hayata sahip. Yeryüzünde gerçek manada iz bırakmış bir kişilik. Anarşist, aykırı, devrimci, ilham veren. Böyle adamları seviyorum. Şostakoviç, Şopen, Çaykovski bunlar boş adamlar. (Şaka yapıyorum)

    çaksu

    @deadhouse, Haha. Fikri kurala dogmaya çevirme olayı bana aptalca gelse de deneyim yaratma konusunda hakkını veririm. Gerçi kendi yazdığını da pek okumadım da, bunu savunan bi Adorno vardı. Üni’de hoca okutmaya çalışmıştı. Okumaya çalıştığım en kasıntı şeydi sanırım. Vıehh diye bıraktım 3 denememde de bikaç sayfa dayanıp. (Hocaya mail attım okunmuyo bu diye, önemli noktaları özet halinde yazıp göndermişti haha).

    Bi de duyduğum en iyi iki 12tone parçası da Vi Hart’a ait. <3

    https://www.youtube.com/watch?v=4niz8TfY794
    İlki 4.40
    İkincisi 8.55

    deadhouse

    @çaksu, Aslında aptalca değil. Kendisi de atonal olmayan müzikler yapmaya devam etmiş zaten. Atonal olmayan müziğin yeryüzünden silinmesi gerektiği gibi bir iddiası yok. Kendisi olmasaydı, belki başkası atonal müziği yaratacaktı. Felsefesi “bakın bu da var, her şey sizin kurallarınızla, her şey sizin sisteminizle sürmüyor” demek istemek. Aksine Schönberg’ten nefret etmek için epey tutucu olmak gerek. Binlerce yıldır devam eden, hiç değişmesin demekten farksız.

    çaksu

    @deadhouse, “Biraz da böyle oynayalım” tavrı iyidir zaten. :) Ortaya çıkan şey ne olursa olsun. “Bak bu da var” <3

    Bu fikri kural belleyip din gibi savunan fedailer vardı, aptalca bulduğum o. Şönberg kendisi tam olarak ne tavırda sen daha iyi biliyosundur muhtemelen. :) Büyük ilgim olmadı.

    deadhouse

    @çaksu, Benim de çok dinlediğim söylenemez. Büyük Ulcerate, DsO, Gorguts hayranı olmama rağmen Klasik olan Atonal müzik daha yorucu geliyor bana. Delirtici bir tarafı var. Zaten Şönberg’in müziğinden çok kendisini seviyorum. Mevcut olanı kabullenmeyip yeni bir şeyler ortaya koyan, meydan okuyan sanatçılar her daim ilgimi çekmiştir.

  30. 3.00-3.30 arası bir Türkçe pop şarkısının canlı icrasındaki en iyi davul kullanımlarından biridir muhtemelen.

    https://www.youtube.com/watch?v=DDGFnHGrlFk&ab_channel=dogactitiz

    Agrypnie

    @Ahmet Saraçoğlu, Abi ben daha çok klasik düğün davulcusu atakları gördüm gibi sanki ama yine de sen bilirsin😂

    Erhan Yiğit

    @Agrypnie, baterist harunu bilmeyen de ne biliyim 😃😃

    Yiğit

    @Agrypnie, ona bakarsak deli vahit de düğün klavyecisi gibi ama çaldığı klavyeye laf edebilir misin

    Dysplasia

    @Ahmet Saraçoğlu, ölçü sonunda başlayıp diğer ölçünün başına taşan atak, en sevdiğim.

  31. Yiğit says:

    Bir şey dicem, seyircisiz maçta ev sahibi olmanın avantajı nedir? Deplasman kuralı bence bu sene uygulanmamalı (gerçi hakikaten uygulanmıyor da olabilir ama öyle bir şey duymadım) bakıyorum da spikerler işte şu takım deplasmanda bu maçta şu kadar maç kazandı, kendi evinde önemli bir mağlubiyet aldı falan. Ulan evinde oynamasının bir esprisi yok ki

    Hatta dün Atletico kendi stadında bile oynamadı, maç Bükreş’te oynandı.

    deadhouse

    @Yiğit, Ev sahibi avantajını sadece seyirci faktörü olarak düşünmemek lazım. Yolculuk etmemek, alışılmış stat ve zemin, mental evimdeyim hissi gibi etkenler var.

    Yiğit

    @deadhouse, bunların deplasman kuralı gibi ciddi bir avantaja değecek şeyler olduğunu düşünüyor musun gerçekten? Normal şartlarda bile tartışılan bir kuralken şu an uygulanması hayli hayli saçma. Adamlar başka ülkede oynadı ev sahibi olmasına rağmen.

    deadhouse

    @Yiğit, Ne olsun peki deplasman kuralı yerine. Eğer bu kural olmazsa maçlar sürekli uzar. Ona bakarsan ben de penaltı kuralını saçma görüyorum. Ama yapacak bir şey yok. Sonsuza dek oynatamayacaklarına göre penaltıya gidiyor maçlar.

    Yiğit

    @deadhouse, deplasman kuralının yerine bir kural gelmesi gerekmiyor ki toplam skora göre ilerlenebilir. Tabi sadece bu sene için bahsediyorum çünkü çok şeyi değiştiriyor dep kuralı ama ev sahibi olmanın avantajı kalmadı. Bu kural kalkınca aniden her maç 120 dk olmayacak

    Neyse gereksiz bir tartışma konusu ama verdiğin örnek alakasız çünkü ben adil olmadığını düşündüğüm bir şeyden bahsederken sen tamamen iki taraf için de eşit bir durumdan bahsediyorsun. Altın gol gelsin desem verdiğin tarzda bir örnek bağlama oturabilirdi

  32. deadhouse says:

    CL’de Bayern ile City’nin karşılaşmasını çok istiyorum. İki taş gibi takım. Harika bir eşleşme olur. Erken final tadında futbol orgazmı. Bu iki takımın şu anki oyunlarının yanında diğer takımlar amatör gibi duruyor.

    Yiğit

    @deadhouse, dimi city yine yarı final göremeden elensin dkfshgsh

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, final de 29 Mayıs’ta İstanbul’da.

  33. agrypnie says:

    https://www.youtube.com/watch?v=_3RFCLyzAfo

    1:00:30 Sonrasını izlemenizi öneriyor ve bu konudaki düşüncelerinizi merakla bekliyorum sayın PA ahalisi :)
    Soen severler ekran başına plizzz

  34. Uzun zamandır bir yerden bakarak şarkı çıkarmamıştım. Dün Necrophagist – Stabwound’u çıkarıp çalayım diye videolara bakıyordum. Çaldım ettim. Tam yatacaktım, şunu gördüm ve videonun kusursuzluğu karşısında 34 dakika boyunca başından ayrılamadım. Müthiş iş yapmış adam, helal olsun.

    https://www.youtube.com/watch?v=YF7jLSBi3uY&ab_channel=SamMooradian

    çaksu

    @Ahmet Saraçoğlu, Benim de bir gecemi yemişliği var bu herifin.

    Puşt.

    Yiğit

    @Ahmet Saraçoğlu, acayip bir şey. Ancak izlerken daha çok ulan herifler ne bestelemiş aq dedim. Zaten vermediğim tepki değildi ama kanlı canlı çalan birini görünce albümün güzelliğini tekrar fark ettim

    Ahmet Saraçoğlu

    @Yiğit, herif.

    çaksu

    @Ahmet Saraçoğlu, Daha puşt.

    Yiğit

    @Ahmet Saraçoğlu, doğru diyorsun

  35. deadhouse says:

    20:55 maçları: Arsenal 1, Shaktar 1, Rangers Var, Villareal Var, Hoffenheim Var, Napoli 1, Ajax Var

    23:00 maçları: Psv 1, Roma Var, Leicester 1, United Var, Zagreb Var, Leverkusen 1, Milan 1, Club Brugge 1

    ismail vilehand

    @deadhouse, https://nsn.page.link/56SJg

    ☹️

    ismail vilehand

    Kupondaki en düşük oran. Kafayı yiyeceğim gerçekten.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Milyar dolarlık maçtı. Eğer Hoffenheim bugün galip gelseydi ya da yalnızca bir gol atsaydı, şirketler milyar dolar kaybederdi.

    deadhouse

    @deadhouse, Ahaha 27 şut 9 isabetli şut, % 74 topla oynama, 13 korner, 550 pas. Atılan gol: 0

  36. Sadece Hoffenheim’a “ulan bunlar kesin bir bokluk çıkaracak ama hayırlısı” diyerek oynadım, sağ olsunlar yanıltmadılar.

    https://nsn.page.link/z9tYw
    https://nsn.page.link/mr9Wf

    Neyse elendi kazmalar, beter olsunlar.

    riser

    @Ahmet Saraçoğlu, hayır hoff kim ki 1.15 veriyorsunuz.

    yalnız onun dışında da iddaaseverler için çok iyi geçebilecek bir gece.

  37. ismail vilehand says:

    Young Boys canı sıkıldıkça Leverkusen’i kaltağı yapıyor.

  38. ismail vilehand says:

    Vatan haini Leicester City.

    riser

    @ismail vilehand, brendan rodgers daha önce 5 kez elenmiş uefa son 32′de, bu altıncı olmuş. olan d abizim kupona oldu tabi orası ayrı.

  39. deadhouse says:

    Haftanın mainstream banko kuponu: Bjk 1, Gs 1, Ts 10 Çifte Şans. 2,1 oran.

    Gökay

    @deadhouse, Bu hafta Trabzonspor msX&1.5üst e hayati olmayan tüm organların basılabileceğini düşünüyorum ben de. Yanına da Sampdoria 0 ya da Udinese iy1 eklenebilir.

    deadhouse

    @Gökay, Güzel üçlü oldu. Oynadım. Teşekkürler. :) Udinese’ye çok güvenemedim ama bir bildiğin vardır. Bu tür tahminlerde bayağı iyisin.

    Gökay

    @deadhouse,teşekkür ederim. Aslında bu tercihler arasından 1 ya da 2 tane seçmek daha iyi olurdu. Ben de sistemde bu üçlü yanına, Ankaragücü iy2, Augsburg2 alıp denedim. Bakalım, umarım olur. Atalanta maçı biraz daha zor aralarında. Udinese 12 maçtır ilk yarı kazanamıyor. Son beş maçta ilk yarı gol de atamadı. Parma maçında comeback yaptıkları için bu maça da sarjlı başlayacaklarını düşünüyorum. Parma maçını izlemedim, ama Verona maçında ilk yarı şahane oynamışlardı. O maç ilk yarı gol atamamaları tamamen talihsizlikti. Açıkçası bu maç ilk yarı gol atacaklarına kesin gözüyle bakıyorum, oran yükseltmek için de iy1 riski karşılıyor gibi, maç da biraz uygun çünkü. En kötü iy0.5 üst bahsi bile yanıltmaz gibi.

  40. Eşleşmeler belli oldu. Kim ne yapar?

    https://pbs.twimg.com/media/EvJvCazXEAMl4PJ?format=jpg&name=large

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, İspanya takımları şanslı kura çekmiş. Granada tur atlar. Ajax sağlam görünüyor bu yıl, önü açık. Tot, Arsenal, Roma kırılgan takımlar. Kupayı alabileceklerini sanmıyorum. Rangers sağlam takım. Yarı final yapabilirler. Bence yolun sonunda kupa United’a gider. Rangers-United finali tadından yenmez. İskoçya-İngiltere derbisi. Harika olur.

  41. Taze taze.

    https://nsn.page.link/Q8iV5

    Ahmet Saraçoğlu

    Şöyle iki.

    https://nsn.page.link/cwd4f

    agrypnie

    @Ahmet Saraçoğlu, Abi Güzide abladan ani bir Trabzon fener derbisi skor tahmini bekliyoruz :D

    Ahmet Saraçoğlu

    @agrypnie, maç saatinden biraz önce oluyor skor tahminleri. Pazar günü yazar eğer bir şeyler gelirse. :)

    İddaa Baronesi

    @agrypnie, Selam, KG ve 0 hissediyorum, 1-1 ve 2-2 oynayacağım. ytd :)

    Ahmet Saraçoğlu

    Şöyle dört.

    https://nsn.page.link/f41ri

    Necrobutcher

    @Ahmet Saraçoğlu, https://www.misli.com/paylasilan-kupon/iddaa/e13230f6-244a-49b9-850e-db7a8b136d96

    https://www.misli.com/paylasilan-kupon/iddaa/bb94a318-51f3-4f4d-9291-f894d64ef9c8

    Ahmet Saraçoğlu

    @Necrobutcher, tebrikler. Az yukarıdaki de gayet güzel kupon.

    Necrobutcher

    @Ahmet Saraçoğlu, leipzig maçı 0-2den döndü enteresandı gercekten ama abi sen bu skorları nasıl biliyorsun ben bi tek antep antalya skorunu bildim ama oynamadım.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Necrobutcher, aslında skor bilmek eşim Güzide’nin işi. Direkt skoru söyleyip tutturmuşluğu çok.

    Ben mantık yürütüyorum. Mesela bugün Erzurum’un gol atamayacağına emindim. Mesut Bakkal sonrası savunmaları biraz düzeldi, öyle 4, 5 de yemezler dedim. O yüzden bir 2-0 bir 3-0 skor oynadım. Mohammed en az bir tane atar diye düşündüm, bir tane de başkası atsa 2-0. Son dakikada Kerem Aktürkoğlu da atsaydı 3-0 tutmuş olacaktı. Şans tabii ama yine de olasılıkları kapatmakta bitiyor. 2 ihtimale 10′ar TL basıyorum, biri tutsa direkt kârdayım.

  42. şeyh hulud says:

    2021′de şimdiye kadar dinlediğim en güzel şey olabilir:

    https://www.youtube.com/watch?v=w9SinnI66Z4

    Atarlı elektronik müzik yüzünden bu yaştan sonra apaçi olacağım.

  43. Yakında tüm bu futbol ve kupon muhabbetleri için ayrı başlık açacağız. Serbest Kürsü’yü daha fazla o muhabbetlerle işgal etmeyelim. İsteyen ilgili başlıkta istediği bankoyu versin, istediği takıma sövsün.

  44. Fazla duygusal biri değilim. Spor özelinde sadece Galatasaray UEFA kupasını kazandığında gözümden yaş akmıştı. 21 yıldır hiçbir sportif başarı vs için gözlerim dolmadı.

    Bugün tekrar anladım ki Muslera futbolu Galatasaray’da bıraktığında, Muslera’nın yeşil sahadan ayrıldığı o günde, o yaşları engelleyemeyeceğim. Neler yaşattın bize be adam.

    Necrobutcher

    @Ahmet Saraçoğlu, hagi gittiğinde hissetmiştim bu hissi. muslerada olurmu bilmiyorum hala açıp bilbao,wien,monaco ve madrid maçını izlediğimde gözlerim dolar.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Necrobutcher, Hagi’yle ilgili ne izlersem izleyeyim anında tüylerim ürperiyor. Bambaşka şeyler yaşattı adam. Tarifi yok.

    Yiğit

    @Ahmet Saraçoğlu, bir gün rastgele bir şekilde televizyonu açtığımda Alex’in veda konuşması gelmişti karşıma. Ağlamadım ama garip şeyler hissetmiştim. Sanırım Alex’ten bu yana Türk futbolunda en sevilen isim Muslera. Benim özel bir ilgim yok ama cidden efsane bir isim.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Yiğit, Alex’in ne kadar büyük futbolcu olduğunu zamanında izlerken tam anlayamamışız gibi geliyor bazen. Bazı videoları var, cidden inanılmaz şeyler yapıyor adam. Baya koyu Galatasaraylıyım ama Fenerbahçe’nin Avrupa maçlarında pek çok kez “Vur oğlum! Vur lan! Gooool!” diye coşmuşluğum çoktur Alex’le, Deivid’le falan.

    Kodumun salak yöneticileri, günü kurtarmak için Türk takımlarının geleceğini bok ettiler. Galatasaray için CL maçları falan çok standart bir rutindi eskiden ve Juventus’undan Dortmund’una “kazanabiliriz” diye çıkardık. Şimdi evimizde 2-0 yenilince oh neyse çok fark olmadı diyoruz.

    Yiğit

    @Ahmet Saraçoğlu, ben de o zamanlardan beri takip edemiyorum pek. Eskiden Galatasarayın Avrupa maçlarını zevkle izlerdim. Zaten fener de o aralae yarı finale çıkmıştı. Schalke maçında hamitin golünde yerimden sıçramıştım, bizim benfica maçında yerime oturamıyordum zaten (hala kanayan yaram..)

    Ertelenen Juventus maçı için okuldan erken çıkmıştık. Şimdi herhangi bir Türk takımının maçı için okuldan kaçacağımı sanmıyorum. Çünkü hakikaten kazanılabileceğini bildiğimiz için o heyecanla gidip abimle izlemiştik (babadan iki fenerli)

  45. Dysplasia says:

    Öhm..
    Judas Priest > Motörhead.

    Boba Fett

    @Dysplasia, Iron Maiden > Judas Priest

    ismail vilehand

    @Boba Fett, katılmıyorum. Bence Judas siker. Senin gibi eskici bir adamdan beklemezdim.

    Boba Fett

    @ismail vilehand, Ben Maiden’ı çok başka severim.

    ismail vilehand

    @Dysplasia, şu andan itibaren ocak dışındasın.

    Dysplasia

    @ismail vilehand,
    AHAHAH
    No.

  46. Emre Görür says:

    The Mars Volta: Frances the Mute (10*/10) > Amputechture (10/10) > De-Loused in the Comatorium (9,5/10) > The Bedlam in Goliath (9/10) > Octahedron (8/10) > Noctourniquet (6/10)

  47. Emre Görür says:

    @Dysplasia, Sabbath = Priest = Motörhead. Bu üçü tanrı katı! Sonrasında Maiden > Metallica…

    Yusuf

    @Emre Görür, iblisden yardım alan bluz sanatçısı gitarın akoruyla oylanayar iblisden yardım almış. 8:35
    https://m.youtube.com/watch?v=95tP5ile1Fg

    deadhouse

    @Emre Görür, Tarafsız bakınca ilk 3′e katılıyorum. Son karşılaştırmaya ise hiç katılmıyorum. Metallica müziği diye bir şey var. Metal tarihinde kıyaslanması yapılabilecek bir grup değil. Iron Maiden kurulduğundan bu yana tarzı belli bir müzik yaptı. Metallica thrash ağırlıklı, heavy, hard, nu, country müziğe varan yelpazesiyle Maiden’dan çok farklı bir grup. Saf bir Heavy grupla kıyaslamak ne kadar doğru sence. Büyüklük konusuna gelirsek gelmiş geçmiş en büyük 5 6 gruptan biri. Bence Iron’dan öndeler. Müzikalite dersen bu da zaten göreceli bir olay.

    Dysplasia

    @deadhouse, birisinin davulcusu davul çalmayı biliyor.

    Yiğit

    @Dysplasia, ahsdhasdhas evet ama deadhouse haklı. Bence de Metallica ile kimse kıyaslanamaz, Iron Maiden bile.

    Bir de Lars’ın 80ler sonu 90lar başı performanslarını göz ardı etmeyelim. Her seferinde ulan bu adam neden bu kadar kötü oldu diyorum

    deadhouse

    @Dysplasia, Katılıyorum. Yalnız birisinin de frontman’i James Hetfield. Sorsan eşit severim iki grubu da. Bir de bunca yıl sonra hala Lars üzerinden grubu olumsuzlama eğilimi bence demodeleşti. Metallica kötü. Niye? Çünkü Davulcusu Lars Ulrich.

    Dysplasia

    @deadhouse, Bence asıl Garage Inc.’ten sonra doğru düzgün bir iş çıkaramayan Metallica’nın büyüklüğünden dem vurmak demodeleşti. Adamların 98′den beri ilham verici bir çalışması yok. Konserlerde kötü çalıyorlar. Böyle büyük olunmaz kimse kusura bakmasın.

    deadhouse

    @Dysplasia, Iron Maiden’ın da son 20 yılda şahane, başyapıt diyebileceğimiz pek albümü yok. Belki 1 tane sayarsın. Ben zaten karşılaştırma yaparken tüm zamanları ölçüt alarak yaptım. Haklısın bence de Metallica’nın son gerçek iyi albümü Load’tu. Kaç sene geçmiş 25 yıl falan. Müzik dışı birçok etkeni işin içine katarsak Metallica büyüktür, tartışılacak bir şey değil bu. Ne söyleyeyim hala her ülkede tartışmasız stadyum doldurabileceğini falan mı, biliyorsun zaten. Bunca müzikal gerilemeye rağmen bu kadar büyük olmaları zaten takdire şayan. Çok başarılı bir şirket diyebiliriz kendileri için.

    Yiğit

    @Dysplasia, https://youtu.be/mJje9Xpp5GE

    Böyle büyük olunur, böyle de çalınır. Yorumlarını severdim ama Metallica’nın büyüklüğüne laf edecek birini ciddiye alamayacak derecede fanboyum.

    @deadhouse, The Book of Souls ve Brave New World bence başyapıt. Diğer albümler de gayet şahane. Dance of Death dışında hepsi 8+/10 alır benden.

    deadhouse

    @Yiğit, Son 20 yıl demişim. Brave New World 2000 albümü. Yani 1 tane saymışsın. Şahane kısmı göreceli bir olay. Bana göre son 20 yılda başyapıt diyebileceğim bir albümleri yok. Final Frontier çok iyi bir albümdü. Ama başyapıt mı? Bence hayır. Powerslave’e başyapıt diyorsam Final Frontier’a başyapıt diyemem. Vicdanım el vermez. :)

    Yiğit

    @deadhouse, yahu 1 yılın lafını mı yapıyorsun dediğin şeye bak. Son 20 yıl diyince 21. yy’ı hesap et işte.

    Bir de ne bekliyorsunuz anlamıyorum. Bir grubun 30 sene boyunca şaheser yaratmasını mı? Öyle bir dünya yok. Bence Iron Maiden istikrar açısından zirve gruplardan biri. A Matter of Life and Death gibi şahane bir albümü başka bir grup yapsa yere göre sığdıramazdık ama Iron Maiden olunca Powerslave bekleniyor herhalde. Müzikleri de görece değişti tabi ve bence Book of Souls Maiden’ın 2015 yılına gelindiğinde yapabileceği en iyi albümdü zaten.

    Dysplasia

    @Yiğit, Iron Maiden >> Metallica gerçeğini değiştirmiyor bunlar. Metallica’nın büyüklüğüne ettiğim laf ‘en büyük’ gibi laflar. Maiden’ın önüne koymalar falan. Her albümleri şaheser hala Maiden’ın. Metallica’nın albümlerinde prodüksiyon konuşuyoruz şaka gibi. Müzisyenliklerini konuşuyor olabilseydik kendilerini abartmaya devam edebilirdik. Konsere bakıyoruz 1400 sene öncesi prim yapıyor hala.
    Sahne büyüklüğü, alev makinası falan büyüklük belirliyorsa Rammstein da ikincidir mi diyelim ne diyelim?
    Yağmur altında çaldıkları için 5. sırada tutmaya karar verdim hadi yine eheh.

    Yiğit

    @Dysplasia, 18 şarkıdan sadece 7si 80lerden. Sanki Maiden her konser El Dorado falan çalıyor ya eheh

    Neyse bugün de Metallica’nın abartıldığını öğrendik. İyi geceler cümleten

    Emre Görür

    @Dysplasia, ilk dönemlerin metalci kuşakları toplumların en diplerinden geliyor. Sabbath üyelerinin Türkiye’deki toplumsal karşılığı net şekilde arabeskçiler mesela. Varoş çocukları olarak parayı bulunca dağıtıyorlar. Vol. 4 dönemi çok tipik. O albümün kayıt maliyeti 65 bin dolar iken o kayıt sürecindeki kokain maliyeti 75 bin dolar! Bugünün parasıyla 470 bin doları çok kısa süre içinde kokaine gömmüş elemanlar. NWOBHM’e geldiğimizde de durum aynı. Steve Harris dediğimiz adamın ilk işi çöpçülük! ABD sahnesi de bundan pek farklı değil. İlk dönemin thrashçileri de varoş çocukları. Bunları niye anlatıyorum? Lars’ın oynadığı misyonun anlaşılması için. O orta sınıf bir ailenin çocuğu olarak Diamond Head’i izleyebilmek için atlayıp İngiltere’ye gidebiliyor, bilmem kaç hafta onlarla takılıyor, vs. Ekonomik ve kültürel olarak diğer elemanların çok üstünde. Diğer müzisyenler Maiden, Angel Witch falan dinlerken o NWOBHM’in çok az tanınan gruplarına bile hakim. Bu temel sayesinde daha ilk albümden diğer grupların önüne geçiyor. İkinci albümde yeni bir tür yaratıyor. Üçüncüde ise türün tarihi zirvesine çıkıyor. Hikayenin asıl etkileyici kısmıysa bence bundan sonrası. Cliff’in ölümünden sonra grup müzikal olarak çok ciddi şekilde geriliyor. And Justice for All bana göre Master of Puppets’ın yarısı bile etmez. Dahası Megadeth 1990′da müzikal olarak yetişiyor Metallica’ya. Ne yapıyor Lars? Direksiyonu radikal bir şekilde anaakıma kırıyor ve sadece Megadeth değil, bütün metal sahnesi çok aşağılarda kalıyor. Grubunu anaakımda metal ile neredeyse özdeş kılıyor. 1991 sonrasında da bana göre dişe dokunur bir şey üretmeden bu pozisyonunu korumayı başarıyor. Bunun adı ticari zekadır. Bilmem kaç on yıldır düzgün bir şey üretmeden büyük grup olunur mu? Lars yaptı oldu! Hiç değilse ’90′lara kadar bütün metal grupları para ve şöhret için çırpınıyordu, ancak hiçbir müzisyen-grup Lars’ın vizyonuyla başa çıkamadı. Eğer Metallica her yıl bütün metal gruplarının toplamından fazla satıyorsa şaşırmam. Bunu eleştirmek absürt. Bu ticari başarı öyküsüne anca şapka çıkarılır.

    Emre Görür

    Tabii şunu da eklemek lazım: Lars’ın ’90′lardaki vizyonu Metallica’nın metal sahnesini domine etmesini sağladı ama genel rock sahnesinde arzu edilen etkiyi göstermedi. Onun hedefi orada da zirveye yürümekti, lakin üretebildikleri albümler vasatlar vasatı Load ve Reload olunca anca anaakım rock’ın metalik rengini temsil edebildiler.

    deadhouse

    @Emre Görür, Muazzam bir yorum.

    Dysplasia

    @Emre Görür, Müzik üretmeyi bırakan ticari başarıya niye şapka çıkarıyoruz ya biz? Vasatlığı yüceltmeye niye bu kadar hevesli herkes?

    deadhouse

    @Dysplasia, Kimsenin vasatlığı yücelttiği yok. Söz konusu büyüklükse Metallica büyük bir grup diyoruz. Büyük olmak salt iyi müzik yapmakla ilişkilendirilemez. En iyi gruplar tartışması yapmıyoruz. O tür bir tartışmada Metallica’yı thrash grupları arasında bile ilk 10′a koymam. (Son 30 yılda)

    Raddor

    @Emre Görür, çok güzel yorum olmuş bu. 1986′da çekilmiş bir video var. Metallica üyelerinin dördü birden ayrı telefonlarda bireysel röportaj veriyor. Diğerleri bir metal grubu üyesi olarak sorulara cevap verirken, Lars’ın cevapları, hareketleri iş adamı gibi. İştahla grubun geleceğini, turne planlarını anlatıyor. Orada daha bir fark ettim herifin ne kadar vizyon ve misyon sahibi olduğunu. Herif de değil, daha 20′lerin başında bir çocuk. O çocuğun tutkusuna hayran oldum. Dedim ki bu adam metal grubu kurmayıp başka herhangi bir şey yapsaydı da onunla öne çıkacaktı belli ki.

    Lars Ulrich başarıya koşmak isteyen biri için rol model olmalı. “Paracı herifin teki yaa” diyenler olacaktır. Para ve güzel kadınlar hayatın başarılı erkeklere sunduğu ödüllerdir. Lars bugün en zengin rock’çılardan biri. Serveti grubun diğer üyelerinin epey üstünde. İlaveten üç tane de manken gibi hatunu boşadı, dördüncüsüyle evli şu anda.

    Emre Görür

    @Raddor, Metallica’nın yer aldığı ilk yasal kayıt Metal Blade’in Metal Massacre 1′i ve Lars bu toplama albümde bulunma iznini daha grubu kurmadan önce almış! Şu örnek de onun kişiliğini görmek açısından güzel: NWOBHM’in 10. yılı şerefine bir toplama albüm hazırlamaya karar veriyor (’79 Revisited). Şarkılar seçiliyor falan ama tabii grupların çoğu dağılmış durumda. Başkası olsa şarkı listesiyle oynar veya vazgeçer. Oysa o ne yapıp edip bütün gruplara ulaşıyor. Holocaust olmadan olmaz diyor örneğin ve Edinburgh telefon rehberini bulup orada kayıtlı olan bütün John Mortimer’ları arıyor!
    ’80′ler metal ortamı tamamen para ve şöhrete ulaşma ülküsü tarafından belirlenmişti. Ekstrem metali başlatan Venom bile gayet ticari bir grup. Konser vermeyen Bathory öyle olmayabilir mi diye düşünüyorum, sonra aklıma Quorthon’ın basbayağı grunge yaptığı solo albümleri geliyor. Şüphesiz yeraltının derinliklerinde farklı bir eğilim de vardı. Ancak bunun en tipik örneği olan, o dönemde günün 10 saatini daktilo başında mektup cevaplamakla geçiren, yeraltı ağı kurup anaakıma bir alternatif yaratmaya çalışan Euronymous bile sonradan geri adım attı. Vaziyet buyken, herkes aynı amaca odaklanmışken başarılı figürü ticari olmakla suçlamak ciddiye alınacak bir şey değil. Zaten Lars’ın irite edici bir tarzı yok kesinlikle. Adam bir sürü NWOBHM grubuna kariyerine yeniden başlama fırsatı verdi, Lemmy bile ona müteşekkirdi, vs vs.

    Raddor

    @Emre Görür, en önemli hamlesi de “Metallica” ismini grubuna yapıştırmasıdır herhalde. Daha akılda kalıcı bir isim düşünemiyorum.

    Elinize sağlık, güzel detaylar yazmışsınız. Keşke bir Metallica kritiğinin altına yazsaydık. Nesiller okumaya devam ederdi. Şimdi Serbest Kürsü’de kaybolup gidecekler.

    Berca B.

    @Dysplasia, 98′den beri ilham verici çalışması olmayan bir grubun en büyük tartışmasında hala ilk ikide gösterilmesi bile dev bir büyüklük göstergesi gibi geliyor bana.

    Boba Fett

    @Emre Görür, Sabbath çok başka bir seviye.

    Yiğit

    @Emre Görür, böyle konular çok gereksiz aslında ama dalgasına yaptığımız için güzel geliyor.

    Bana kalırsa müzikalite olarak Mercyful Fate > hepsi. Ancak mevzu büyüklükse dünya üzerinde Metallica’dan daha büyük bir grup yok. O kadar büyük bir marka ki tartışmayı direkt kapatıyor.

    Söz konusu ”babalık” ise (o ne demekse artık) katılıyorum. Metal müziğin en baba üç ismi ve her birinin görece farklı güzelliği var. Yine de aralarından en çok sabbath’ı seviyorum ve sanırım en az sevileni de o. Nedense Black Sabbath az değer görüyormuş gibi geliyor bizim camiadan.

    Emre Görür

    Nesnel olarak, metale etkileri açısından yapılmış bir liste bu. İşe müzikal zevki katarsak herkes için durum farklılaşır tabii.
    Çok kabaca bakarsak: Sabbath “geleneği” başlattı. Priest klasik metal sound’unu oluşturdu. Motörhead ekstrem metal için gerekli unsurları yarattı. Bunlardan hangisinin daha önemli olduğuna karar vermek pek mümkün değil bence.
    Maiden ve Metallica ile birlikte bunlar bence metal tarihinin en önemli 5 grubu. En büyük dediğimizde ise işin içine ticari başarı falan giriyor ki, bu kulvarda Metallica ile kıyaslanabilecek bir isim yok. Bakmadım ama Metallica, Lemmy’nin ömrü boyunca kazandığını her yıl eski albüm satışlarından falan kazanıyordur herhalde.
    @deadhouse, ben an itibariyle Maiden’ı tarihsel olarak Metallica’dan önemli görüyorum. Ama tersine de itiraz etmem.

    tahsin

    @Emre Görür, Eğer Metal bir kitap olsaydı en büyük chapter kesinlikle maiden olurdu…

    Müzikaltesi, sahip olduğu diskografisi, canlı performansları (tarihin açık ara en iyi konser dvdsi olan live after death’i), albüm konseptleri, üyeleri (STEVE HARRIS ULAN), metal gibi metalliği. Kısacası her şeyi ile EN İYİSİ. Büyüklük kimin umrunda? Metaldan gram anlamayan birisi bana metal nedir diye sorsa, vereceğim cevep açık ve net bir şekilde MAIDEN olur.

  48. Necrobutcher says:

    selam

    Göztepe- Kasımpaşa ilk yarı 0 , ms kg var

    Trabzon-fenerbahce – 1

    erol bulut gider bugün.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Necrobutcher, ben de Trabzon yensin istiyorum doğal olarak ama Fenerbahçe böyle zamanlarda genelde reaksiyon verir. Beraberlik olursa da hiç şaşırmam.

    Agrypnie

    @Ahmet Saraçoğlu, Hakem maça etki etmezse Trabzonu ben favori goruyorum hatta skor olarakta 1-0 çok sıcak duruyor bakalım

    Ahmet Saraçoğlu

    @Agrypnie, Abdullah Avcı final kazanamaz 1, GS, GB, BJK bunlar büyük takım refleksi verebildikleri için büyük takımlar.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.