# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Serbest kürsü
| 04.05.2015

Yeter! Söz milletin.

Herkese merhaba. Başlıktan da anlaşılacağı üzere, bu başlıkta gönlünüzden geçen herhangi bir konuda dile getirmek istediklerinizi paylaşabilirsiniz. Ülke gündeminden müzik dünyasına, son komik videolardan ligdeki son gelişmelere kadar ister suya sabuna dokunan, ister havadan sudan konularla köşemizi renklendirmenizi arzu ediyoruz. Tek ricamız, yorumlarınızı kimseyi kırmayacak, kendinizi hapse attırmayacak ve sitemizi kapattırmayacak içerikle şekillendirmeniz.

Hepimize mutlu ve özgür günler dilerim.

  Yorum alanı

“Serbest kürsü” yazısına 17,244 yorum var

  1. Önceki sayfanın sonunda konuşuldu, buradan daha görünür olarak ilerlesin diye buraya yazıyorum. Eğer kupon paylaşmak isteyen, bankosu olan varsa buradan konuşabiliriz.

    Ben neredeyse her zaman 10 TL’lik kuponlar oynuyorum, sadece o günün maçlarına oynuyorum, 2-4 arası maç seçiyorum.

    Son 1 haftada kazandıklarım şunlar.

    https://nsn.page.link/rGtZp
    https://nsn.page.link/5ccuK
    https://nsn.page.link/H4id1
    https://nsn.page.link/BGFFD

    Bu akşam için de şu tarz beklentilerim var.

    https://nsn.page.link/Y6Lss
    https://nsn.page.link/krNoK
    https://nsn.page.link/BgYtU
    https://nsn.page.link/zqYqS

    Öyle bahis manyağı, sürekli araştıran biri falan değilim. Eğlence için oynuyorum, hiç öyle büyük paralar koymuyorum. 10 TL oynadığım için kaybetsem bile bir tane 100-200 TL’lik tuttursam zaten tüm kaybedişleri amorti ediyor, sürekli bankadan para yatırmadan kazandıklarımla döndürüp duruyorum. Eğer 500 ve üstü falan kazanırsam ya da hesapta birikirse onu banka hesabına geri yatırıyorum, kalanlarla devam ediyorum.

    GS-Antep maçındaki son saniye penaltısı ve Bakasetas’ın uzatmada Trabzon’a golü olmasaydı 420 TL daha kazanmış, haftayı 1000 TL ile kapatmış olacaktım ama kısmet değilmiş.

    Yasal Uyarı: Burada yer alan bilgi, yorum ve öneriler yatırım tavsiyesi değildir.

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu,

    https://nsn.page.link/Y6Lss

    Bu kupon tutar. Aynısını oynadım.

    ismail vilehand

    Ben oynayana kadar Beşiktaş 3.15, Lizbon 2,85 oldu. Toplam oran 25.13′lere fırladı.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, Beşiktaş kadrosu açıklandı. Beşiktaş merkezde Elneny, Atiba, forvet arkasında Diaby’yle çıkıyor. Yaratıcı adam yok takımda, o yüzden yenerlerse 1 farkla yenerler düşüncemi destekleyen bir 11. Diğer yandan Konyaspor yedek kalecisiyle çıkıyor. Hadi bakalım.

    Retrokafa

    @Ahmet Saraçoğlu, 1-1 biter o maç

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu, Bravo gerçekten güzel seçimler. Kupon paylaşımı devam edebilir bence, ben faydalandım sayılır bugün. Ucundan kaçtı da denebilir.

    https://nsn.page.link/K12re

    Ahmet Saraçoğlu

    @Gökay, Juventus son 5 dakikada üzdü bizi. Hepsi tutmuştu, işi bozdular.

    https://nsn.page.link/BgYtU

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu, evet, büyük talihsizlik. Başka bir kuponda ms1&3.5alt oynamıştım Juventus maçına. İlk yarının 0-0 sonuçlanıp da ikinci yarıda 4 gol olması.. Bu arada bugün için de tahminlerinizi bekliyorum. Ben erken birkaç maç için biraz komplo vari yaklaşacağım. Aston Villa – Wolves maçına hatrısayılır miktarlar oynanmış Avrupa’da, bu tarz maçlarda ufak tefek patlamalar olabiliyor. İy Aston Villa galibiyeti deneyeceğim. Diğer maçım da Bilbao – Mallorca maçı, çok gollü geçeceğe benzemiyor, ama La Liga da Cumartesi maçları gol yönünden süprizli başlayabiliyor ben bu maçta da gol bekliyorum. Var oynayacağım. Bu ikiliyi deneyeceğim bir, güzel oranı var 8.40 gibi

    Ahmet Saraçoğlu

    @Gökay, şimdilik sadece bunu oynadım.

    https://nsn.page.link/LzWs4

    Normalde Alanya çok daha iyi takım ama çok zor kupa maçında çıktılar ve Göztepe son 6 maçta 5 kere yenildi, o yüzden dengeli bir şey olabilir diye düşündüm. Fenerbahçe’nin ne yapacağı belli olmaz ama BJK maçı hariç kalan tüm FB maçlarına beraberlik oynayacağım sanırım.

    Sabahtan beri çalışıyorum şimdi biraz dinleneceğim, Villa-Wolves maçı da dâhil öğlen maçlarına bakıp bir şey oynayacağım, buradan yollarım kuponu. :)

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu, Çok güzel seçimler, ben de bu gibi yaklaşımları seviyorum. Kuponunuzu inceleyip alacağım içinden benim ikiliye :) Bekliyorum diğer kuponu da :) 5 maçları çok tehlikeli oluyor genelde haftasonları. 5 maçlarından sonra tekrar bir değerlendiririm yine ben, bir şeyler paylaşmaya çalışırım.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Gökay, şurada da yazdım, bugün Almanya liginde enteresan bir durum var.

    http://www.pasifagresif.com/2015/05/serbest-kursu/comment-page-22/#comment-708325

    Bayer Leverkusen- Mainz
    Borussia Dortmund – Hoffenheim
    Eintracht Frankfurt – Paderborn 07
    FC Augsburg- RB Leipzig
    M’gladbach – Hertha Berlin
    SC Freiburg – Schalke
    Werder Bremen – Cologne
    Wolfsburg- Bayern Munich
    FC Union Berlin – Fortuna Dusseldorf

    Leipzig ve Bayern haricinde ev sahibi takımlar hep güçlü bu hafta. Denk maç yok gibi bir şey, bazılarında düşmesi büyük olasılık olan deplasman takımları var. Bir tek Union Berlin – Fortuna maçında net bir fark yok ama Union’ın bir hedefi kalmadı, en golcü oyuncuları da yok. O yüzden Fortuna hayvan gibi yüklenebilir. Aynı şekilde Bremen-Köln de sürprizli ama diğer hepsinde net bir daha güçlü taraf var.

    Bunlara göre 1/1′ler, 2,5 üstler düşünülebilir bence.

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu, Hocam Almanya genelde bültende atladığım bir lig. Pazar ya da Pazartesi son kalan maçına oynarım genelde, ama bahsettiğiniz durum fazlaca oluyor Bundesliga da. Mackolik’ deki geçmiş fikstürleri kurcalarsanız aslında örnekleri var. Ama Bundesliga süprizin de süpriz bittiği bir lig. Ben uzak duruyorum genelde :) Önceki tercihlerinizi değerlendireceğim muhtemelen. Ben de geçiyorum şimdi bültenin başına, arkaya bir albüm atıp bülten çalışmak da çok keyiflidir bu arada :)

    Ahmet Saraçoğlu

    Dortmund yakma bizi Dortmund.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Çevirmeleriyle ünlü bir takım. Çevirebilir. Yalnız Hoffenheim’ın iddiası varmış. Dortmund iddiasız.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, iddia olayını atlamışım. 8 maçlık kuponun 7′si ilk yarıdan tuttu gibi. 10 TL koydum, Dortmund çevirirse 200 alacağım.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, ahah tuh reziller, pikniğe gelmişler 0-4 oldu.

    Ahmet Saraçoğlu

    Ulan yazıklar olsun be… Die Gelbe Wande dedik, gegenpress dedik, gençleri yetiştiriyor örnek kulüp dedik hay sizin kalıbınıza sıçam mahvettiniz güzelim kuponu ahah

    https://nsn.page.link/obU5d

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, çok yazık olmuş ya. Bu tür kuponlarda hepsi yatsa gülüp geçiyorum ama tek maç ve düşük orandan yatmak harbi sinir bozucu.

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu, Harika kombine, benim adıma berbat geçti gün maalesef. Bugünden bir şeyler çıkarabilen arkadaşlar varsa tebrikler. İşin ironik tarafı bugün aldığım tek değerli maç gibi bir şey sizin şu harika kombineyi yakan hoffenheim iy2’ si, başka da yok :)

    Ahmet Saraçoğlu

    @Gökay, şöyle bir şey yaptım.

    https://nsn.page.link/xc4RC

    Umarım Villa-Wolves leş gibi maç olur da tutar ahah

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu, Şu an Avrupa’ da en çok oynanan maç Wolves maçı, Wolves a 75 Milyon Euro basılmış. Ben bu gibi maçlarda kesinlikle bir çıkıntılık beklerim ki günün tek Premier Lig maçı, kesinlikle bir şeyler dönecektir. Hocam çok tatlı olmuş kupon valla, ben de yapabilirim aynısından :D Bültende bir de Lazio maçı dikkatimi çekti. Oranı yüksek ve o da çok oynanmış Dortmund maçı ile birlikte. İkisinden birinde 2/1 dönebilir ama hangisidir kestiremedim. Hertha maçı bence de kesinlikle gollü geçmeli. Gladbach a beraberlik de yetiyor, ama yine galibiyete oynarlar gibi, geçmiş maçlardan da Hertha nın performansı ortada, güzel maç olacaktır. Bir süpriz de Schalke den bekliyorum ben, orta sırada iki ekibin mücadelesi, hedefsiz son maçlar süprize açık. Uzun zamandır galibiyeti yok Schalke nin, bu maç o maç olabilir.

    https://nsn.page.link/yg2XY
    https://nsn.page.link/BtDhE
    https://nsn.page.link/xR2k5

    Ben de bunları denedim bugün. Zor maçlar, genelde böyle aşırı denemelerimde hepsi yatıyor ama asıl keyfi de bunları yakalaması veriyor :) Bol şans arkadaşlar herkese

    Ahmet Saraçoğlu

    @Gökay, senin kuponlar da iyi gayet, ben kuzey liglerin takip etmediğim için o taraflara girmedim. İyi şanslar cümleten.

    Sabah kalktığımdan beri içimden Villa-Wolves 1-1, Bilbao-Mallorca 2-2 bitecek diye geçiyor ama skor oynamadım.

    Skor oynama konusunda eşim Güzide çok enteresan meziyetlere sahip. O da oynuyor aktif şekilde ve 2-3, 3-2 gibi skor tahminleri tutturmuşluğu var. Mesela dün de birlikte Beşiktaş maçını izlerken 23. dakikada tek maç İY 1,5 üst oynadı, ben de “22 dk kaldı, 2 gol olacağını sanmam” dedim Beşiktaş 40 ve 45+2′de attı, kuponu tuttu.

    Bunlar önemli yetenekler. :)

    Güzide Arslaner

    @Ahmet Saraçoğlu, Ahah sağ olasın, senden feyzalarak geliştirmekteyim. Son 10 günde tutan 2. kuponumdu.

    Bu akşam Göztepe-Alanyaspor skor 2-2 ya da 1-2. Alanya lehine daha fantastik şeyler de oynadım tabii. Malatya’ya da güvenim tam. :))

    Ahmet Saraçoğlu

    @Güzide Arslaner, benim bu süreçte aldığım en büyük feyiz; kupon yapan kimseye karışmamak, fikrini değiştirmeye çalışmamak oldu. “Hayatta olmaz”, “boşuna oynama” dediğim kimi şeyler bal gibi de oldu, o yüzden kimsenin ekmeğiyle oynamamak lazım. :)

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu, gerçekten bravo Güzide Hanım a, onun da tahminlerini görmek isteriz :) 2-1 falan normal skorlar hani tahmin edilebilir, ama 3-2 ler falan bravo gerçekten :) Bu arada wolves maçı beklediği gibi leş bir maç son dakika aston villa golü ile beklediğimiz denge gelir ama ilk yarıdan görüntüsünü belli de etti biraz maç aslında. İlk golü atanın elinde kalacak bir maç görüntüsü vardı. Aston Villa nın 10 numarası güzel oyun sürdü aslında

    Ahmet Saraçoğlu

    @Gökay, çalışıyorum, maçı izleyemedim ama tahmin ettiğim gibi düşük skorlu oldu. Bazı kuponlarımda 1,5 alt bazılarında MS 2 vardı onlar tuttu, X olanlar yattı. Neyse daha gün uzun, bekleyeceğiz. :)

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, MS 0 konusunda sezgiler süper. :)

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, dünyanın en tatmin edici kuponu üç beraberlik bilinen kupon valla, onun tadına doyulmuyor ahah

    P L A G U E

    @Ahmet Saraçoğlu, muhtemelen şu an bunu yazdığım için bir daha tutmayacak eminim ama olsun. Geçen hafta 5 beraberliğe 10 lira basmıştım. Tuttu…beraberlik kuponu dediniz diye tutamadim kendimi ama bugunun tarihi not dusulsun. Bi daha goremem sanirim:):):)

    Ahmet Saraçoğlu

    @P L A G U E, 5 beraberlik iyiymiş harbiden.

    P L A G U E

    @Ahmet Saraçoğlu, 3 unden baya emindim, diger 2 sini lan dedim ya tutarsa kafasi ile girdim. Ama dedim ya bugun bunu yazdim bi daha goremem artik oyle bisi:)

    Ahmet Saraçoğlu

    Bu akşam Kadıköy’de Malatya’ya güvenmeli miyiz acaba…

    deadhouse

    Madem iddaa konuşuluyor. Bugünkü kuponumu paylaşayım:

    Trabzon – Ankaragücü 1
    Sundsvall – Darkurd Kg Var
    Lazio – Fiorentina 1
    Zwickau – Braunschweig Kg Var
    W.Bremen – Köln Üst

    Sağlam kupon olarak yaptım, bakalım. Hiçbiri tutmayabilir de.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, bende de şöyle bir kupon var:

    Trabzon-Ankaragücü 1
    Lazio-Fiorentina 1
    FB-Malatya KG var
    Göztepe-Alanya 2,5 üst

    Diğer bir kuponda da Leipzig ve Bayern maçları dışında diğer tüm maçları ev sahipleri kazanır + M’Gladbach-Hertha 1/1 oynadım, o tutarsa baya iyi olacak.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Çok mantıklı duruyor. Bence bu kupon yatarsa Fener’den yatar. Geçen hafta Var bitmemişti maçı. Dün BJK Var bitmedi. Türkiye Liginde banko Var gözüken maçlar Var bitmeyebiliyor.

    Gökay

    @deadhouse, Hocam güzel bir misli kuponu olmuş, ama bence içlerinden 1 maç eksiltip öyle değerlendirmek daha mantıklı. 5 maç banko kuponlara fazla olabiliyor. Seçimler güzel ama teşekkürler :)

    Ahmet Saraçoğlu

    Korkunç Malatya defansı çok uğraştı, sonunda da tüyünü dikti.

    Ahmet Saraçoğlu

    Hiç aşırı düşük oranlı çok fazla maç oynayıp kazanan ya da tek maçtan yatan var mı? Benim iki tane 20′de 19 tutturduğum var. Ama hep 1.05′lik maçlar, o yüzden kazansam da 3 koyup 15 alacağım kuponlardı, üzülmedim. Bir arkadaş 20′de 19 tutturup 1.600 TL kaçırmıştı, o üzüldü ahah

    tahsin

    @Ahmet Saraçoğlu, Lisede bir arkadasim 3 macli kupon oynamisti. Maclarin ikisi avrupa ligiydi. Bir tanesi besiktasin ikinci yari kaybettigi mac, hatirladigim kadariyla kaleci hatasi olmustu, bir tane daha ikinci yari donen mac vardi ama hangsi oldugunu unuttum ve son olarak oran yukseltmesi icin man.city evinde kazanir oynamisti. ims 2/1′ler tutmus ve tum kupon man.city’nin evinde kaybetmesiyle yatmisti (1.1 oran olmasi lazim o da). En az 1000 tllik bi kayip vardi detaylari tam hatirlamiyorum.

    tahsin

    @tahsin, Besiktas macini buldum : https://www.youtube.com/watch?v=CEEls_1VApE. Koyu Galatasarayli olmama ragmen cok canim sıkılmıştı.

    Ahmet Saraçoğlu

    @tahsin, bana o kadar çok oluyor ki o tarz olaylar. 2/1, 1/2 biliyorum, aynı kupon gidiyor Bayern Eintracht Frankfurt’a 5-1 yeniliyor.

    6 maçı tutturuyorum, son maçta Man Utd 1962′den sonra ilk kez sahasında Burnley’ye yeniliyor. Sırf bu haftaki son maç 90+ kayıplarım 400 TL. 2 kuponda tam tuttu derken 90+’da gol oldu, santra bile yapılmadan maçlar bitti, yattı.

    Dün de Güzide Göztepe-Alanya maçına 2-3 skor oynamıştı, 89′da skor 2-3′tü, Göztepe 90′da attı kupon yattı. 6 TL koyup 150 TL alıyordu Alanya 1 dk daha dayansa.

    Oluyor böyle şeyler.

    tahsin

    @Ahmet Saraçoğlu, 90+’de yatan maclar gercekten çok can sıkıcı. Yine uzak zamandan bir örnek vereceğim çünkü bayadır uzağım iddia işine. 6-1 biten Barcelona-Psg maçına 4-6 gol oynamıştık arkadaşlarla. Son dakikalarda ardı arkası kesilmeyen her golde yüzümüz çok fena ekşimişti ahahaha. Lisede 3 liradan 50 lira alacağımız o kuponun tutması bizim için çok güzel olucaktı.

    \m/

    @Ahmet Saraçoğlu, birkaç kez ufak meblağ kazanmalarım dışında hiç kupon tutturamadım. Hatta yaklaşamadım bile. Gel gör ki oynamadığım zamanlar inanılmaz isabetli tahminler yapıyorum. Bırak ms bilmeyi skor verip golleri sıra sıra hangi takımın atacağını bile tutturuyorum bazen.

    Bir ara kaçaktan dünya kupasını Fransa alıra baya para basacaktım. Çok emindim fransadan, sonra yine böyle olur diyip oynamadım. Hikayenin sonunu biliyorsunuz zaten 2018…

    ihsanoird

    @Ahmet Saraçoğlu,

    Dün canlıda 8 maçlık fantastik kupon yaptım, 25 tl’ye 21k alacaktım, tek golden yattım. Tr*bzon maçı üst bitseydi köşe oluyodum. Dk 65′ten sonra bir gol atamadılar yav çıldırdım. İşin daha enayice kısmı bahsi bozdurup yarısını alabilirdim eşek değiller ya bi tane atarlar heralde dedim, bu da bana dev ders oldu :((

    Ahmet Saraçoğlu

    @ihsanoird, geçmiş olsun. O “kalan 2358 dakikada herhalde 1 tane atarlar artık” düşüncesi ve bir türlü atamamaları cidden insanı mahveden bir his.

    Benim yattığım bir dolu 2,5 üst kupon var; 7. dakikada 1-1 oluyor “tamam bitti bu iş” diyorum, maç 1-1 bitiyor. Delirtiyor insanı.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Türkiye Ligi kuponum:

    Sivas – Kayseri 0
    Rize – Denizli 1
    Başakşehir – Galatasaray 0
    Gaziantep – Antalya 1

    44.7 oran.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, aynı kupondan bende de var.

    Sivas – Kayseri 1
    Rize – Denizli 1
    Başakşehir – Galatasaray ev sahibi 1,5 üst gol (acım büyük)
    Gaziantep – Antalya 2,5 üst

    7,61 oran

    Başkanından dolayı Rize düşsün istiyorum ama Denizli rezalet olduğu için bu maç kazanır oynadım, kesin mal gibi kazanamayacak ve güzelim kuponu çöp edecekler, biliyorum.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Dün Lazio herkesi yatıracak diye düşünürken Trabzon herkesi yatırdı. Ben bugün Gs’nin yenilmeyeceğini düşünüyorum. Galatasaray bu tip maçlarda reaksiyon verebilen bir takım. Galip gelse şaşırmam.

    Gökay

    Arkadaşlar bugün şöyle ufak bir deneme yaptım. Herkese bol şans. Türkiye Ligine bugün pek bulaşmadım, karmaşık göründü biraz.

    https://nsn.page.link/STv2r

    Ahmet Saraçoğlu

    @Gökay, ahah baya enteresan kupon. Hayırlısı olsun.

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu, Yapım aşamasında her zaman çok mantıklı görünürler, kırmızıları görünce o kadar da mantıklı olmadıklarını anlıyorsun aslında :D

    Ahmet Saraçoğlu

    @Gökay, o iş hep öyle. Dün de benim 1,5 alt oynadığım maç 3-3 bitti ahah

    Gökay

    @Ahmet Saraçoğlu, Genelde nesine üzerinden önce maç çıkartır sonra onları kayıtlı bir kupon haline getiririm.

    https://nsn.page.link/UmosD

    Şu şekilde çıkartmıştım maçları bugün, ama ilk kuponu nasıl oynadım? Aynen şöyle ahah

    https://nsn.page.link/XT8UA

    Ahmet Saraçoğlu

    @Gökay, burada baya emek var harbiden. Helal.

    ismail vilehand

    Öncelikle an itibariyle PA:

    https://bit.ly/2VqDAM5

    Bugün oynadığım kupon:

    https://bit.ly/31lFPUB

    Kuponu yaparken fonda çalan albüm:

    https://spoti.fi/2BMxM8F

    Herkese bol şans.

    ismail vilehand

    Çok yazık oldu. Newcastle penaltı yaptırmayıp 15 dakika daha dayansaydı para bendeydi.

    Gökay

    @ismail vilehand, Hocam bravo, güzel görmüşsünüz. Newcastle talihsizlik tamamen, evlerinde hep City’ e karşı belli bir mücadele koyarlardı, ama erken sonlandı bu sefer maalesef.

  2. Yoğunluktan dolayı haber sıklığımız düştü, kusura bakmayın. Bir hafta daha bu şekilde devam edecek ama daha çok haber girmek için elimden geleni yapacağım.

    Önümüzdeki hafta için konuk yazı yazmak isteyen varsa söylesin, ben muhtemelen hiç vakit bulamayacağım.

    Alondate

    @Ahmet Saraçoğlu, Ahmet abi iletişim bölümüne koyduğun mail adresine bugun yazdığım bir incelemeyi yolluyorum. İlk defa bir kritik yazdım. Zahmet edip bakarsan çok sevinirim :)

    Ahmet Saraçoğlu

    @Alondate, tamamdır sağ ol. Bakarım tabii.

  3. 2020′nin yarısının bitmiş olmasına şaşıranlar bu başlıkta buluşuyor.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Zaman en muğlak, en belirsiz kavram. Tamamıyla bir gizem. Bu yüzden şaşırtmıyor beni zamanın çabuk geçtiği ya da hiç geçmediği hissi. Kimi zaman 24 saat 120 saat gibi gelir, kimi zaman 6 ay 1 ay gibi gelir. Bir illüzyondan ibaret bence.

    Bilge

    @Ahmet Saraçoğlu, geçen yıl yanlış hatırlamıyorsam yıl ortası değerlendirmesi yapılmıştı, bu yıl da yapılacak mı?

    Ahmet Saraçoğlu

    @Bilge, yapacağız evet. 1 Temmuz’da başlığı açacağız.

    necrobutcher

    @Ahmet Saraçoğlu, bence ilk altı ay blackti ve böyle devam ederse koca yılı black metal yılı ilan edicem.

    Salata

    @Ahmet Saraçoğlu, 2020 kötü bi rüya gibi harbiden kalan yarısı da gelip geçecek herhalde. Covid dolasıyla çoğunlukla evde vakit geçirildiğinden de böyle gelmiş olabilir

  4. Hayatınız boyunca HİÇ dinlemediğiniz en büyük grup kim?

    Mesela ben hayatım boyunca bir tane bile KISS ve U2 şarkısı dinlemedim. Bir yerde çalarken duymuş olabilirim ama hiç kendim açmadım ya da çalan şeyin KISS veya U2 olduğunu fark ettiğim bir an da olmadı. Gerçekten ikisine dair de en ufak bir fikrim yok.

    Ashes of the Wake

    @Ahmet Saraçoğlu, az önce ilk defa faith no more dinledim.

    Retrokafa

    @Ahmet Saraçoğlu, sex pistols… aynı şekilde duydum orda burda çalarken 1-2 şarkısını da bilirim ama hiç kendim açıym dinleyim demedim.forza The Damned!

    Retrokafa

    @Retrokafa, Bu arada u2 pek sevmem ama achtung baby albümüne bir bak istesen fena şarkılar yok.son 2 şarkı özellikle gayet iyi.

    trivago

    @Ahmet Saraçoğlu, açık ara korn ve limp bizkit. metalcore tayfası en ufak heyecan uyandırmıyo bende. dinleme azmi gelmiyo. rammstein ve slipknot dahil.

    deadhouse

    @trivago, Buradaki sorun Korn ve Limp Bizkit’in metalcore grubu olmamaları.

    trivago

    @deadhouse, evet haklısın korn ve limp bizkit metalcore değil nu metal yapıyormuş

    Rashid

    @Ahmet Saraçoğlu, U2, KISS için bende aynı şeyleri söyleyebilirim ama bunlara ek olarak Deep Purple, Led Zeppelin, Def Leppard, Rolling Stones gibi grupları da açıp, bir kere dinlemişliğim yok. Yani, hepsinin bir yerlerde bir kaç şarkısını mutlak duymuşumdur ama bana cazip gelmedi hiç birisi.

    owlbos

    @Ahmet Saraçoğlu, Rammstein ve Rage Against the Machine ilk aklıma gelenler.

    owlbos

    @owlbos, Nerde okumuştum-duymuştum bilmiyorum ama bir yerde U2 için hiç dinleyenini sevenini duymuyorum, görmüyorum ama nasıl oluyorda bu kadar büyük olabiliyorlar tarzı bir şeyler denmişti birisi tarafından. Çok haklı bulmuştum, gerçekten çok garip bir olayları var.

    Ahmet Saraçoğlu

    @owlbos, ben de Rammstein’dan 3-4, RATM’dan 2 şarkı biliyorum.

    Murad

    @Ahmet Saraçoğlu, Scorpions, U2, Muse, Coldplay, Mötley Crüe, Van Halen, Ramones, KISS, Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple

    her birinden en fazla 2-3 şarkı dinlemişimdir

    Lacivent

    @Ahmet Saraçoğlu, Dream Theater, Blind Guardian, Anthrax, Manowar, Helloween, Iced Earth, Kreator, Scorpions, Pink Floyd, The Who, U2, Elvis Presley, Alice Cooper, Ozzy Osbourne… daha da vardır. Birde spotfy sayesinde bir iki şarkısına denk geldiğim ve neden dinlememişim dediğim Black Sabbath, Dio falan var. Kısacası durum fena yani…

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, https://youtu.be/3FsrPEUt2Dg

    U2′yu bu kategoriden çıkartma vakti. İlk ve son olacak muhtemelen ama bu şarkıya şans verilir.

    deadhouse

    Yukarıda yazılan tüm grupları özellikle açıp dinlemişliğim var. Aralarında en sevmediğim açık ara Scorpion. Ayrıca Rashid nickli arkadaşın olayı biraz abarttığını düşünmüyor da değilim. Hiç mi Led Zeppelin ya da Rolling Stones dinlemedin. Garip bence.

    Rashid

    @deadhouse, Tabii ki de 1 ve ya 2 şarkılarını duydum ama hiçbiri beni “aman gideyim de albümlerini dinleyeyim” isteği uyandırmadı.

    necrobutcher

    @deadhouse, o değil de şu çok iyiymiş yahu

    https://www.youtube.com/watch?v=Fum3g86zUPc

    deadhouse

    @necrobutcher, Kendisi aşırı itici bir tip olsa da müzisyenliğine laf söylenecek biri değil.

    necrobutcher

    @deadhouse, itici olduğuna karar verecek kadar takip etmedim tabi ama açtım dinlemeye çalıştım yine olmadı.

    Canoir

    @necrobutcher, bunu cnbc-e’de yayınlandığı akşam izlemiştim. Oha çok iyi demiştim sonra ara ara bu performansı izledim youtube’tan. Ama başka hiçbir U2 şarkısını bilmiyorum hahah.

    Site komple dinlememiş, dinlesek sevicez gibi bi his oluştu içimde.

    Bu arada evet, Bono paçozun tekidir. 2010′da türkiye konseri öncesi ozamanın başbakanı şimdinin cumbabasının huzuruna çıkmıştı. Bi kaç ay önce unirock vardı, başbakan konvoyuna \m/ işareti yapan iki metalci gönüldaşımız gözaltına alınmıştı. İnsan hakları aktivistiyim diye gezmenin bi anlamı kalmıyor hal böyleyken

    deadhouse

    @Canoir, Türkiye’de nedenini kimsenin asla bilemeyeceği bir gizem yüzünden U2 hiç sevilmiyor. O konsere millet sırf fiyaka olsun diye gitmişti. Konsere gidenlerin % 80′i U2′yu daha önce dinlememiştir. Var böyle gruplar, Türkiye’de hiç dinlenmeyen. Bon Jovi de onlardan biri bence. Solo sanatçı olarak da çok örnek sayılabilir, aklıma ilk Bruce Springsteen geliyor.

    Canoir

    @deadhouse, açıkçası bon jovi dinleyen tanıdım ama genel diskografiyle değil popüler şarkılarıyla tanıyıp seviyorlardı. Ama ömrü hayatımda bir tane bile U2 dinleyene denk gelmedim, internette bile övüldüğüne şahit olmadım.

    ismail vilehand

    @deadhouse, şu an 40 küsür yaşlarında olan çok sevdiğim birisi “Nirvana ve Bon Jovi olmasa 90′larda seks yapamazdık.” demişti. O geldi aklıma. 90′lı yıllarda rocker tarzı takılan ablalar baya bi Bon Jovi dinliyormuş yani.

    Berca B.

    @Ahmet Saraçoğlu, ben de U2’dan 2-3 şarkıdan fazla duymamışımdır. Metal tarafında da Katatonia’nın 2-3 şarkısını ismiyle cismiyle biliyorum. Ara sıra burada Katatonia çok övülünce herhangi bir albümünü dinlemeye çalışıyorum ama 3-4 şarkı sonra sıkılıp başka bir şeye geçiyorum. Katatonia duysam tanırım ama şarkı ismi söyleyemem.

    Bir de şimdi burada yazılan gruplara “aa X’i nasıl dinlemezsin” diye cevap vereceğimiz gruplar olacak. Benim için de o grup Kiss. Lütfen herkes kendine bir iyilik yapsın ve bir an önce Kiss dinlemeye başlasın.

    deadhouse

    @Berca B., Kiss Candır. Yaşam enerjisidir, hayat ağacıdır.

    Berca B.

    @deadhouse, bir adet albüm de verelim kimsenin albüm karmaşasında kafasını bulandırmayalım: Dressed to Kill

    Sitede bu kadar Steel Panther övülürken piçlikteki büyük abilerinin böyle es geçilmesi olmaz. Hatta Satchel bence direkt Paul Stanley worship bi karakter.

    Börbır

    @Ahmet Saraçoğlu,
    Kiss,Manowar,Yes,Scorpions,Def Leppard,Elvis Presley,Type O Negative

    Salata

    @Ahmet Saraçoğlu, U2, Def Leppard. Oasis. Creed. Radiohead. Genesis. Pearl Jam. Elvis Presley.

    Her şeyi anlarım da, bu müzikle içli dışlı olup hayatında hiç Black Sabbath, Dio, Judas Priest, Ozzy Osbourne, Pink Floyd, Scorpions dinlememiş arkadaşlara sadece ”?” diyebiliyorum, yani nasıl amk? :D

    deadhouse

    @Salata, Elvis Presley dinlememiş biri başkasına şunu nasıl dinlemedin diyemez. :)

    “Elvis’ten önce hiçbir şey yoktu.” John Lennon

    Kıyamet metali

    @Ahmet Saraçoğlu, ABBA

    necrobutcher

    @Kıyamet metali, en azından büyüklüğünün farkındasın hahaha

    necrobutcher

    @Ahmet Saraçoğlu, Ramones’u geçen yıla kadar tişört firması sanıyordum. ayrıca kiss,u2. Mötley crüe var filmlerini falan izledim gayet güzel ama bu isim nedir kardeşim kenarda çalıyor gözüm takılıyor okumaya uğraşıyorum yüz felci geçiriyorum falan. bunların dışında burada yazıldığına şaşırdığım abba ve oasis var.

    deadhouse

    @necrobutcher, Beatles’ dan sonra gelmiş geçmiş en “İngiliz” grup Oasis bence. Yukarıda bir sürü rock grubu yazıldı, Oasis’e niye şaşırdın.

    Necrobutcher

    Öyle mütemadiyen şaşırırım ben.

    İlker

    @necrobutcher, Abba ve Oasis ilginç gerçekten. “Hiç dinlememek”ten kasıt kendi isteğinle açıp dinlemek değilse tabii.

    necrobutcher

    @İlker, yani o zaman da hiç merak duymamak lazım ama bence kastedilen açıp beğenmeyip kapatmak bu şekilde daha mantıklı.

    Kıyamet metali

    @necrobutcher, ABBA’nın sadece adını ve büyük olduğunu duydum. Ne kendim açıp dinledim ne de başkası dinletti. Mesela ABBA çalıyor olsa ve birisi çalanın ABBA olduğunu söylemese kesinlikle tanıyamam.

    Dysplasia

    @Ahmet Saraçoğlu, rock-metal dışında çok vardır benim be. ama kendi tarzımdan gidecek olursam: ozzy osborne diyeceğim. black sabbath zamanlarını çok dinledim o ayrı ama kendi grubundan şarkılarına muhtelif yerlerde maruz kalsam da oturup kendim açmışlığım yok. şu an ‘crazy train’in melodisi nasıldı lan?’ diye düşünüyorum mesela.
    van halen, scorpion gibi ‘greatest’ listelerinde üst sıralara oynayan çoğu ‘baba’ ama gevşek grubu da bilmem.
    metal kısımlarında ‘avenged sevenfold’ ve gibi amerikan gruplarını hiç bilmiyorum.
    ingiliz punk, post punk, pop rock, alternatif rock vs falan da hiç bilmezdim yakın zamana kadar. bir vesileyle çoğundan bir iki şarkı dinlemem gerekti.

    OblomoV

    @Ahmet Saraçoğlu, Büyüklük ölçeği olarak dinlenme, tanınırlık oranını alıyorsak şunlar;

    U2, Linkin Park, Type O Negative, Avangeld Sevenfold, Between the Buried and Me, Suicide Silence, Marilyn Manson, Five Finger Death Punch, Converge, Rage, GWAR, Killswitch Engage, Periphery, Sabaton, The Dillinger Escape Plan, Static X, Lordi, In This Moment, Papa Roach, Bullet For My Valentine, Bring Me The Horizon ve bir sürü corelu türevler, numetal grupları.

  5. daud says:

    @Ahmet Saraçoğlu, Def Leppard, Deep Purple, Judas Priest, KISS, King Crimson, Rainbow, Scorpions ve Yes.

    deadhouse

    @daud, Diğerleri neyse de hiç Judas Priest açıp dinlememek biraz şov…

    daud

    @deadhouse, Foyam meydana çıktı, hoşça kalın.

    https://youtu.be/wkFbQimz2Ns

  6. Emre says:

    Kendi rızamla tek bir nu metal şarkısı dahi dinlememiş olabilirim.

  7. enemyofgod says:

    E siz hiç bir şey dinlememişsiniz :)
    Neyse ben de içinde core geçen türlerin hiçbirini dinlemedim +nu metal
    Ben de az değilim

  8. owlbos says:

    Biliyorum bu alanın adı serbest kürsü ama bu kadar da serbest olmalı mı bilmiyorum.. Tabii ki site sahibi ben değilim istenirse album reviewlerde yapılmaz haber de yayınlanmaz, yani hattimi aşmış gibi olmayayım ama sadece rahatsız olduğum bir şeyi paylaşma ihtiyacı duydum. Öncelikle söyleyeyim bende deli gibi futbol seviyorum, takip ediyorum, iddaa da oynamıyor değilim ama siteye girince son yorumlarda bu kadar fazla müzik harici muhabbet görmek pek hoşuma gitmiyor. Çoğu zaman son yorumları takip eden bir dinleyiciyim ve oradan geçmiş haberlere reviewlere geçiş yapıyorum bu yüzden bu kadar futbolun konuşulması veya tayt muhabbeti vs. siteye karşı sürekli girme isteğimi engellemeye başladı. Tabii ki bu kişisel bir yorum sitenin geneli ve yöneticiler bu durumdan memnun görünüyor, ama belki benim gibi düşünenler de vardır, böyle bir yoruma da ihtiyaç vardır diye düşündüm.. Yani ne bilim haydi buyrun sohbete kısmında flan olsa bu yorumlar veya son yorumlar kısmı belki katagorize edilebilse daha güzel olabilir mesela.

    owlbos

    @owlbos, Aslında değerlendirmem baya yanlış oldu. Ben bu serbest kürsü ve grup önerme başlıklarını hep tek başlık gibi görüyorum nedense :) Aslında tek sıkıntım son yorumlar kısmı katagorize edilebilse daha güzel olabilir benim için veya benim gibi düşünenler varsa onlar için..

    Josef

    @owlbos, Albüm kritiğinin altına başka grupun albüm kriti gelecek mi diye yazanlara ne demeli Eskiden daha beterdi.

    Ahmet Saraçoğlu

    @owlbos, öyle bir şey şu an için mümkün değil. Bir başlıktaki bir konu herkesin ilgisini çekiyorsa isteyen konuşuyor, o yorumlar da ana sayfaya düşüyor. Başka bir alternatif yok şu an. Bence gerek de yok zaten. Herkes istediği yere yazabiliyor zaten, maksat muhabbet olsun.

    İlker

    @owlbos, Katılıyorum.

    Ahmet Saraçoğlu

    @İlker, şu an bu yazdığım yorum bugüne dek sitede yayınlanan 130.127. yorum. 11 yıldır sitede sürekli olarak yorum yapılıyor. 1-2 gün belirli bir konuya yoğunlaşan yorumlar yapılması bu kadar rahatsız etmemeli bence. Sonuçta burayı İddaa bayiine çevirecek değiliz; bazı gün futbol konuşulur bazı gün film, dizi vs konuşulur, oyun konuşulur. Belki birileri de müzikten ziyade buradaki insanların güzel muhabbeti için buradadır, metal dışı konular konuşulduğunda keyif alıyordur. Bence saniyesinden yorumları kategorize etme fikrine yönelmemek lazım. Şu an için hakkında konuşulabilecek 11.553 tane albüm incelemesi, haber, röportaj vs var sitede, isteyen konuşsun. :)

    İlker

    @Ahmet Saraçoğlu, Katıldığım kısım daha çok son yorumlar kısmının kategorize edilse daha iyi olabileceğiydi, “şu konuyu daha az konuşun” şeklinde bir düşüncem yoktu. Ama sanırım sitenin yenilenememe sebebiyle aynı sebepten bunu ayarlamak da bir hayli zor ve verilen uğraşa değmeyecek bir iş olduğundan pek mümkün görünmüyor.

    İlker

    @İlker, Örneğin son yorumlarda şu an yorumu yazan kişinin ismi ve devamında da yorumunun belli bir karakterden oluşan kısmı görünüyor, sadece mouse ile üzerine geldiğimizde hangi konu olduğunu görebiliyoruz, bunun yerine yorumu yazan kişinin ismi ve yorum yaptığı konu görünse mesela bence daha işlevli olabilir, her ne kadar yakın gelecekte aciliyeti olan bir durum olmasa da.

    Ahmet Saraçoğlu

    @İlker, aynen öyle. :) Günün birinde yorumlara dair düzenlemeler vs olabilir ama şu an için mümkün gözükmüyor.

    OblomoV

    @owlbos, ”Müzik dışı” diye bir bölüm olabilir.

  9. P L A G U E says:

    Viski + bira + marlboro + playlist:

    Bythos – The Womb of Zero
    Coffins – Beyond the Circular Demise
    Forteresse – Thèmes pour la rébellion
    Mammoth Grinder – Cosmic Crypt
    Acid Dream – Physical Removal
    Jesus Chrüsler Supercar – Lücifer
    Murg – Strävan
    Odraza – Rzeczom

  10. sitede baya seveni var diye yazıyorum lana del rey’in son albümü muhteşem.

    owlbos

    @Ashes of the Wake, Net en iyi işi bu albüm oldu.

    Ashes of the Wake

    @owlbos, venice bitch bence kariyerinde yaptığı en iyi şarkı.

    owlbos

    @Ashes of the Wake, Bende en çok onu beğendim Mariners Apartment Complex ile beraber. Zaten bu şarkılar albümden baya önce salınmıştı delicesine merak ettirmişti albümü bana. Bu albümden önceki 2 albüm pek benlik değildi tam umutlarım bitmişti LDR adına ama çok sıkı bir albümle geri dönüş oldu ve kalbimi yeniden kazandı.

    Ashes of the Wake

    @owlbos, sitede kritiğini görsek süper olur aslında yazabilirim belki. lana del rey seven halsey de sever bu arada. badlands albümünü tavsiye ederim. lana bozduğu zaman gönlümü ona kaptırmıştım.

    owlbos

    @Ashes of the Wake, Halsey hiç duymadım. Bende karalıyordum bir zamanlar ama uzun süredir hiç bir şey yazmıyorum. Yazarsan ve paylaşılırsa zevkle okurum.

  11. Opethsevenbiri says:

    Hayatında Deep Purple şarkısı dinlememiş arkadaşlar Smoke on the Water’ı dahil etmiyor sanırım. Hiç mi elinize gitar almadınız bea.

  12. Dunedain says:

    Artık bu güzel sitede şunu tartışmanın vakti geldi. Messi>Ronaldo

    Retrokafa

    @Dunedain, Maradona

  13. necrobutcher says:

    @Ashes of the Wake, sen bir de chelsea wolfe albümüne bak.

  14. Alondate says:

    Muhabbeti daha once donduyse kacirdim. Son lamb of god albumu icin ne diyorsunuz? Bence grubun en zayif calismasi. Misal onceki album cok elestri aldi ama Embers gibi bir sarki yok yeni calismada.

    Gerci bu sene site ahalisinin 10 dedigi bir cok albumu ben hic begenmedim. Vasat bulunanlara da ben 9-10 verdim. Son album bomba derse herkes sasirmam hic :)

    Necrobutcher

    @Alondate, Log dinlemek 2008de falan çok eğlenceliydi ama artık açıp bakmıyorum bile çok sıkıcı geliyor.

  15. İlker says:

    Sizde de Spotify’da bir albüm dinlerken bazen albümdeki 1 veya 2 parçanın ses seviyesinin diğerlerine göre bariz şekilde yüksek olduğu oluyor mu? Bana özgü bir sorun mu yoksa acaba?

    Salata

    @İlker, Ayarlarda ses seviyesini normalleştir mi ne öyle bi seçenek var o kapalı ise ondan olabilir hocam

    İlker

    @Salata, Olabilir bakayım bir,teşekkür ettim.

  16. bu arada opeth’i çok sevmeme rağmen hiç porcupine tree dinlemedim neredeyse.

  17. Boba Fett says:

    Bu dinlemediğiniz grupları dinlemediyseniz ne dinlediniz diye sorası geliyor insanın, neyse ben de doğru düzgün Anthrax dinlemedim bir sürü thrash metal albümü dinlememe rağmen.

  18. Hangisiyle arkadaş olmanız daha kolay?

    a) “Gençliğimizde biz de metal dinlerdik” diyen ve Sıla’nın inanılmaz kaliteli müzik yaptığını düşünen 30-32 yaşlarındaki hırslı beyaz yakalı

    b) Twitter’da “ne metali ya metal ölmedimi abi? :D” diyen ve hâlâ Sezen Aksu’nun doksanların başlarında çıkardığı şarkıları dinleyen 35-36 yaşlarındaki evli çocuklu adam

    hickdead

    @Ahmet Saraçoğlu, a’yı okuyunca yüzüm ekşidi. dedim b bunun kadar antipatik değildir herhalde ama gel gör ki… ikisiyle de asla muhabbetim olmaz ama kafama silah dayanır ya da karşılığında bu arkadaşlığı sineye çekebileceğim bir miktar para falan verilirse içim yana yana a derim.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, b’de Sezen Aksu yerine başka biri olsaydı belki b diyebilirdim.

    Börbır

    @Ahmet Saraçoğlu, Aslında ikisi aynı kişi b,a’nın 4 5 yıl sonraki hali

    Berca B.

    @Ahmet Saraçoğlu, Sezen Aksu şarkıları Sıla’dan iyi olduğundan, hırslı beyaz yakalı sadece iş konuşan ve hakikaten çok çekilmez bi tip olduğundan, Sezen Aksu dinleyen adam bi ihtimal efkarlanıp rakı da içeceğinden ve yine bi ihtimal eşi de güzel meze yapacağından cevap b.

    Murad

    @Ahmet Saraçoğlu, a şıkkı anladığım kadarıyla Serdar Ali Çelikler :D ama olsun a bence b-den daha fazla tahammül edilebilecek tip

    Ahmet Saraçoğlu

    @Murad, Serdar Ali Çelikler bugün bile Metallica, Savatage falan dinliyor en azından. Sıla da dinliyordur ama rock/metal falan biliyor genel olarak.

    Canoir

    @Ahmet Saraçoğlu, demirkol da gençliğinde accept fanıymış

    Ahmet Saraçoğlu

    @Canoir, onu bilmiyorum ama benim dediklerim doğru yani, sallamadım. :)

    Canoir

    @Ahmet Saraçoğlu, https://eksisozluk.com/entry/74999346/yorum/3218#yorum

    Ahmet Saraçoğlu

    @Canoir, tamam ya hatırladım bunu, izlemiştim.

    Spor basınında var metal dinleyenler. En çok dinleyen Tivibu sunucusu Kerem Gürel. Twitter’da Lamb of God, Insomnium, Wolfheart falan paylaşıyor sürekli.

    Canoir

    @Ahmet Saraçoğlu, kerem gürel sıkı metal müzik takipçisi belli. Twitter’daki metal müzik platformlarına falan da yorum bırakıyor. Sempatik de bi adam, seviyorum kendisini

    Boba Fett

    @Ahmet Saraçoğlu, a şıkkı çünkü b şıkkını döverim, sıkıntı yaratırım. Metal ya da başka bir müzik tarzı popüler mi olmalı dinlemek için, diğeri en azından dinlemiş bırakmış. Sıla değil de başka bi popçu dese daha iyi olur tabi.

  19. Nox says:

    @Ahmet Saraçoğlu, ben zaten b olma yolunda ilerliyorum hahaa

  20. Mehmet Yüce says:

    Askerden geleli bir ay oldu bugün. 5 ay boyunca dağın başında Baba Radyo dinlemekten içim kalktı. Askere gitmeden 1-2 hafta önce Doom Eternal çıkacaktı, ertelendi diye çok üzülmüştüm. Döner dönmez hemen oynayıp bitirdim. Mick Gordon yine yardırmış. Sevdim baya müziklerini oyunun. Her gün yürüyüş yaparken, evi toplarken dinliyorum ama yeni bir şeyler de dinlemem lazım. Tavsiye verebilecek var mı acaba?

    Ayrıca hem Doom 2016 hem de Doom Eternal’ın müziklerine bayılmış biri olarak sitede kritiğini görmek isterim. Hiç albüm kritiği yazmadım ama kabul edilecekse bir şeyler karalamaya çalışırım.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Mehmet Yüce, geçmiş olsun. Yazmak istersen yazabilirsin tabii.

  21. Bugüne dek neredeyse sadece tek bir grubu dinlediğiniz en uzun süre ne kadar? Ben 2005 yılında yaklaşık 6 ay sadece Meshuggah dinlemiştim.

    Ahmet Saraçoğlu

    Son 10 gündür de istisnasız her gün ilk 3 Lamb of God albümünü dinliyorum. As the Palaces Burn’ü günde 6-7 kere dinliyorum. Aynı şekilde Darkane, The Haunted, Carnal Forge da ekliyorum yanına. Elim hep böyle atarlı, çat çat vuran, lafı dolaştırmayan gruplara gidiyor. Muhtemelen son 2 haftadaki yoğunluğum içinde deşarj olmamı sağlıyorlar (kalp).

    cotard delusion

    @Ahmet Saraçoğlu, Abi kaç gündür yazdın yazdın aklıma soktun. Dükkanda telefonu kulağıma dayadım 11th hour dinliyorum. Öyle istediğin zaman açıp müzik dinleyebileceğin bir ortamla da alakası yok.

    Ahmet Saraçoğlu

    @cotard delusion, haha 2.13′te rafları kırıp dökmeye başla o zaman.

    Ahmet Saraçoğlu

    Ha bir de 1991-1994 arasında neredeyse sadece Black Album’ü dinlemiştim ahah

    Ahmet Saraçoğlu

    çünkü başka bir metal albümü bilmiyordum…

    Aura magula

    @Ahmet Saraçoğlu, karantina zamanı ilk 3 hafta sadece soulfly dinledim distokrafiyi merak ettiğimden sonra bin pişman oldum.Takıntı yaptı herhangibir soulfly albümünü dinlerken tribal şeyler girince albümü silerim ertesi gün acaba haksızlıkmı ettim deyip tekrar dinlerim ve kısırdöngü devam eder

    Kaan

    @Ahmet Saraçoğlu, Keeper of the seven keys part 2 ilk çıktığında benim de ilk defa aldığım metal albümüydü(kaset) Bir yıl kadar sadece bu albümü dinlemiştim, Madonna larla birlikte ;)

    Salata

    @Ahmet Saraçoğlu, Lisedeyken Pantera ile kafayı bozmuştum. Bir iki ay sadece Pantera dinlemiştim. Gerçekten grubun müziğinin kafasını yaşayanlara uyuşturucu gibi geliyor, 0 0 0 0 giden riffte bile gitar tonundan mest oluyordum. Bu arada da sadece neredeyse Bolt Thrower dinliyorum, bu kalibrede bi groove ve öküzlük bilen varsa lütfen yazsın amk hahahaah

    Murad

    @Ahmet Saraçoğlu, 10-12 yaş arası ağır Manga fanı idim, sadece onları dinliyordum, bir de Mor ve Ötesinin eurovisionda çaldığı Deli şarkısı vardı playlistimde, 2 sene boyunca sadece bunları dinledim. Metal müzik dinlemeye 12 yaşımdayken Rammsteinle başladım, sonra sadece 3 ay falan Rammstein dinledim, sonra Slipknot, Linkin Park ve Korn keşfetmemle diğer gruplara açıldım, bu sene de Sylosisin yeni albümü çıktıktan sonra 2 hafta başka bir şey dinleyemez oldum.

    çaksu

    @Murad, Mor ve Ötesi’nin Dünya Yalan Söylüyor’u harika bir albüm. Grubun adı geçmişken bu gerçeği söylemeden geçemeyeceğim. Türkçe yapılmış en sevdiğim işlerden biri.

    Murad

    @çaksu, Evet bence de çok güzel albüm. Sitede Mabel Matizin bile albüm incelemesi var ama ne “Dünya Yalan Söylüyor”, ne de bana göre 2000ler türk rockın en önemli albümlerinden olan “MaNga – Şehri-Hüzün”ün incelemesi var.

    Exorsexist

    @Ahmet Saraçoğlu, Ilk ve tek gerçek metal kasedim olan Megadeth – Countdown to Extinction’u ilkokula gittiğim zamanlarda defalarca dinlemişliğim var. Süreyi hatırlamıyorum ama hiç durmadan dönüyordu. Sonrasında üzerine saçma sapan başka müzikler kopyaladım, yanlış hatılamıyorsam Bomfunk Mc’s – In Stereo veya Limp Bizkit – Chocolate Starfish olması lazım. Şimdi düşününce çok büyük ayıp etmişim. Vıcı vıcı frii staylaarrr rak da maykrafoonn

    tahsin

    @Ahmet Saraçoğlu, Lisede bi ara sadece skillet dinliyordum. Sarkinin ne oldugundan bagimsiz sadece beni gaza getirdigi icin dinliyordum.

    pünk

    @Ahmet Saraçoğlu, 2007 yazında arkadaş grubumuzu bir takım keyif verici maddelerle tanıştıran kişi aynı zamanda shpongle ile tanıştırdı. maddeler hoşuma gitmedi ama o senenin sonuna kadar shpongle’dan başka bir şey dinlediğimi sanmıyorum.

    2015 ya da 2016 yıllarından birinin kış aylarında sadece bohren & der club of gore dinledim. hala müzik duymak istediğim ama bişey dinlemek istemediğim zamanlarda default olarak açtığım grup.

    son zamanlarda ise her gece mutlaka bir darkspace albümü dinliyorum ama diğerlerindeki yoğunluk bunda yok.

    beğendiğim albümleri uzun süre boyunca dinlemeye başlamak istiyorum sık sık aslında ama bişeyleri kaçırıyorum gibime geliyor yeni çıkan albümlere bakmazsam. spotify/bandcamp çok şımarttı beni bu konuda malesef.

  22. Arka arkaya 22 gün benim kritiklerimin çıktığı dönemlerden, 2 haftada 3 kritik yazacak rahatlığa sahip olduğum zamanlara. Konuk yazı yazan herkese tekrardan teşekkürler; işten başımı kaldıramadığım dönemlerde harbiden çok yardımcı oluyorsunuz. Bu site sizin sayenizde dönüyor (bir kalp de buraya).

  23. Exorsexist says:

    Giymeyi en sevdiğiniz 3 grup tişörtü hangisi?

    Fazla sayıda grup tişörtüm yok. Toplasan 10 u geçmez heralde. Konserlerde fiyatları uygun oldukça almaya çalışıyorum.

    1. Yılllar önce çok alakasız bir çizgiroman dükkanında rast gelip, kelepir fiyata aldığım üzerinde ‘Secular haze’ single’ı baskısı olan pek nadide Ghost tişörtüm her daim favorimdir. Konserlerde millet ya şakasına laf atıyor ya da büyük hayranlıklarını dile getirip anında muhabbet açıyor.

    2. Konser öncesi hakkında bilgim olmadan sadece baskısını sevdiğim için muhabbete girip sonradan büyük fanı olduğum, pokemonlu, konserde deniz topları, yataklar vs. gibi şeylerin uçuştuğu ve inanılmaz eğlenceli olan Party Cannon isimli iskoç grubu.

    konser görüntüleri için şöyle buyrun

    https://www.youtube.com/watch?v=MYyehmR17hE

    3. Üzerimde gururla taşıdığım Türk grubu olan Nemrud’un 2016 albümü kapağı baskılı tişörtüm. Kapak değil şaheser. Albümü de bir gün yazmayı istiyorum fırsat olursa. Gerçekten inanılmaz işler yapıyorlar.

    Ashes of the Wake

    @Exorsexist, 23 tane var koleksiyon yapıyorum elimden geldiğince. Tişörtlerimi kendim tasarlayıp bastırdığım için inanılmaz keyifli oluyor giymesi.

    En sevdiğim tişörtlerim Darkthrone, Bathory, Deftones sanırım. Bir de futbol kulubü logosu gibi olan Sepultura tişörtüm var o da çok hoş.

    Boba Fett

    @Exorsexist, Pembe Steel Panther tişörtümü çok seviyorum, özellikle kızlar bayılıyor. Zaten rengi itibariyle dikkat çekiyor ve kızlar gülüyor, bu da tanışmak için bir bahane yaratıyor. Tişört iş yapıyor ;)

    ismail vilehand

    @Boba Fett, nereden aldın? Ben de çok istiyorum Steel Panther tişörtü.

    Murad

    @Exorsexist, Testament – Dark roots of the Earth ve Paradise Lost – The plague within albümlerinin t-shirtleri en sevdiklerim, çünkü kapaklar muazzam

    Murad

    @Murad, Üçüncüyü çok düşündüm ama galiba her hangi albüme ait olmayan, sadece üzerinde rattleheadin insan fetüsü ile havalı bir poz verdiyi Megadeth t-shirtim de en sevdiklerim arasına girer

    Exorsexist

    @Murad, bildiğim guruplar içinde Testament kadar kötü albüm kapağı olan grup yok. Son üç albümü hariç tüm hepsi rezalet derecede kötüler. Dark roots of the earth kapağını ben de çok seviyorum. Fantastik kitap kapağı olacak kadar iyi.

    OblomoV

    @Exorsexist, Yaş ilerledikçe grup tişörtü giyme isteğim azaldı ama yıllardır bir Empyrium tişörtü alacağım deyip almadım hâlâ. Bir gün mutlaka. :)

  24. Salata says:

    Acaba Necrophagist’in yeni albümü mü yoksa Half Life 3′mi daha önce çıkar..

    Murad

    @Salata, Half Life 3-ün çıkışına dair en azından emare var, Alyx final sahnede teyit edildi, Necrophagist tarafta ise hiç bir kıpırdama yok.

  25. Retrokafa says:

    @Ashes of the Wake, baskı güzel oluyormu ya? bir kaç yıkamada sinmese bende yapardım.

    Ashes of the Wake

    @Retrokafa, valla şu anlık gayet iyi hocam. mağazadan alınmış gibi hepsi.

  26. kaziklubey says:

    @Ashes of the Wake, eğer fiyatı piyasadaki mallardan daha uygunsa nerden yaptırdığınızı öğrenmek isterim

    Ashes of the Wake

    @kaziklubey, site ismi vermek serbest mi bilmiyorum ama baya popüler bir site zaten. tisho ismi. fiyatı baya uygun.

  27. çoğu kişinin sevmediği fakat sizin dinlediğiniz, sevdiğiniz gruplar neler?

    ben bring me the horizon’u beğeniyorum baya. sempiternal harika bir albüm. ardından gelen “that’s the spirit” ve “amo” çok iyi pop albümleri.

    bir de asking alexandria’nın geçen aylarda çıkan albümü baya iyi. solistleri 80′li yıllardan fırlamış gibi. ses tonunu çok beğeniyorum. bir ara we are harlot diye bir projesi vardı. keşke dağıtmasaydı.

    Murad

    @Ashes of the Wake, FFDP, Avenged Sevenfold, Trivium

    Aura magula

    @Ashes of the Wake, dimmuborgir,slipknot,korn

    Murad

    @Aura magula, Slipknot ve Kornu ben de yazacaktım ama onlar genel tabloda nu-metal türünün demirbaşları olduğu üçün sevilmiyordu ve son yıllarda nu-metalın yıldızı söndüğü için bu grupların haterları da azaldı

    Aura magula

    @Murad, Azaldı ama haladaha birçok kişide numetal mi ıeeaağğh ön yargısı var.Adım gibi eminimki birçok kişi bu grupları numetal etiketi var diye dinlemeden kenara atar.Mesela bir kvlt black’çinin karşısında hail slipknot diyebilirmisin direk poser damgası çakar.(dinleyip de beyenmeyene saygım sonsuz)

    Opethsevenbiri

    @Ashes of the Wake, Sempiternal’ı ben de beğenmiştim. Öncesinde ve sonrasında yaptıkları hiçbir şeyden hoşlanmıyorum ama bu yeni albümün bir kısmını Doom’ün müziklerini yapan reis prodüktörlük etmiş. Şans vericem sanırım.

    Fingolfin

    @Ashes of the Wake, Arch Enemy’nin War Eternal albümünü beğeniyorum.

  28. şeyh hulud says:

    Metal deyince aklımda beliren ilk şarkı sözü hep şu oluyor nedense: “macaroni maniac, a cheddar cheese heart attack”

    https://www.youtube.com/watch?v=hbF6uS_zTNA

    Lisede fazla Annihilator dinlemenin yan etkileri.

  29. deadhouse says:

    Top 5 Entelektüel Metal

    1. Cynic
    2. Deathspell Omega
    3. Esoteric
    4. Gorguts
    5. Mgla

    Bonus: The Ocean (çok içli dışlı değilim ama aşmış bir temaları var)

    Murad

    @deadhouse, Death ve Paradise Lost da ilk 5i zorlar.

    Berca B.

    @Murad, entelektüel sınıfına girer mi bilmiyorum ama Scar Symmetry ve Borknagar da bilimdi uzaydı elementlerdi kozmostu derken sağlam nerdler.

    Murad

    @Berca B., Ben de entelektüel derken sözel açıdan anladım. O yüzden PL yazdım, yoksa Death, Tool, Meshuggah da bence hem sözel hem de müziksel açıdan entelektüellik barındırıyorlar.

    kaziklubey

    @deadhouse, edge of sanity.

    Josef

    @deadhouse, Entelektüel derken İdeolojimi

    deadhouse

    Faal gruplardan seçtim. İlk aklıma bunlar geldi. Tabii bir sürü grup vardır bu tip.

    deadhouse

    @Josef, Nasıl baktığınla ilgili. Sonuçta dünya meselelerine kafa yormak da entelektüel bir yaklaşımdır. İşlediği temayı daha net ve özel olarak liriklerinin neredeyse tamamına yansıtmış gruplardan bahsediyorum. Tek şarkılık ya da tek albümlük değil.

    Rust in Peace.

    @deadhouse, Blind Guardian

    Emre

    @deadhouse, benim açımdan entelektüel kelimesinin içini gerçek anlamda dolduran tek metal grubu DsO.

  30. Aura magula says:

    @deadhouse,
    Tema olarak:DSO,mgla,ulcerate,sludge,GUT,death,botanist,blood incantation,son dönem cattle decap ve mikko aspanın kurduğu ismini unuttuğum birkaç proje

    Müzikal olarak:Meshuggah,diablo swing orcestra,gorguts,portal,DSO,ulcerate,imperial triumphant,revenge(veya herhangi war grubu),brain drill,opeth,nihilist commando(metal değil gerçi)

    Aklıma gelenler bunlar.

  31. Akustik ya da clean gitar üstüne black/death/shriek/harsh vokal yapılan aklınıza gelen şarkı var mı? Şunlar gibi mesela:

    1.55: https://www.youtube.com/watch?v=qh7c7PzQN8E
    0.07: https://www.youtube.com/watch?v=hCvpFbu9n14

    P L A G U E

    @Ahmet Saraçoğlu, bir suru var aklima gelen ama bundan ötesi yok benim için:

    03:46 > https://youtu.be/SDhF_DkHf1g

    Ahmet Saraçoğlu

    @P L A G U E, ahah bu olayın en krallarından biri bu harbiden. Kvarforth dellenmesi dediğimiz. 5.36-5.59 arası özellikle.

    Aura magula

    @Ahmet Saraçoğlu, Bu sayılır mı
    https://youtu.be/DEx55-ohZ70

    Ahmet Saraçoğlu

    @Aura magula, daha ziyade metal bağlamında söylemiştim ben.

    Retrokafa

    @Ahmet Saraçoğlu, https://www.youtube.com/watch?v=Cdltmvk2I4s bu var. bugün 2. kez bu albümden şarkı linkliyorum tesadüf.

    daud

    @Ahmet Saraçoğlu,

    Autopsy – Bridge of Bones 3.10:

    https://www.youtube.com/watch?v=m6C5gQbedSg

    Rust in Peace.

    @Ahmet Saraçoğlu, aklıma direkt bu geldi
    https://youtu.be/7Yo9zPfmVEc
    In The Shadow Of Our Pale Companion

    agrypnie

    @Ahmet Saraçoğlu, Vocal mixed olsa da bence bu kategoride sayılabilir :)
    01.00 https://www.youtube.com/watch?v=eQQuHfsRuxg

  32. Bournemouth ne kadar korkunç bir takım yahu. Kesin düşecekler. Martial nefis bir gol attı az önce. Kuponun ilk maçı tuttu bakalım.

  33. Bilgi, sezgi, deneyim. https://nsn.page.link/LQkdG

    deadhouse

    @Güzide Arslaner, Tebrikler. 15 yıllık bahis geçmişim var, böyle bir şey yakalamış değilim. Bilgi ve deneyim de var elbette, fakat daha fazla sezgi işi bu kupon bence.

    Gökay

    @Güzide Arslaner, Gerçekten tebrikler Güzide Hanım, bence saydıklarınızdan çok daha fazlası. Bu arada aynı maça ilk yarı 1 oymamıştım. Ah o kaçan penaltı.

    ismail vilehand

    @Güzide Arslaner, tebrikler, şansın daim olsun. Tek maç skor oyunu çok denedim ama hiç tutturamadım. En çok yaklaştığım skor oyunu efsanevi 6-1 biten “Barcelona – Paris Saint-Germain” maçıydı. 6-2 oynamıştım o maça, baya heyecandan kafayı yedim. Sezon bitişleri veya yarı final-finaller skor tahmini için çok uygun. Gaza geldim, ben de skor deneyeceğim hahaha. Paylaşırım burada.

  34. Erhan Yiğit says:

    Burası PasifAgresif’in 7.katmanı herhalde ahah :D

  35. deadhouse says:

    Haken ne yapmış öyle ya. Death Metal yapmaktan son anda vazgeçmişler gibi bir hava hakim albümde. Oldukça sert bir albüm ortaya çıkarmışlar. İlk birkaç dinlemede biraz bodoslama bir müzik gibi görünmesine rağmen albümün belli bir kalitenin üzerinde olduğunu anlamam çok zaman almadı. Çok sevdim. Sevmeyenler de olacaktır, onları anlıyorum. Yalnız bence albümün adının Virus olması ve müziğin kalburüstü öfkeli bir tavırla kaydedilmiş olması albümü özel kılıyor. Farklı bir albüm. Şaşırdım.

    Opethsevenbiri

    @deadhouse, 1 2 Haken şarkısı anca dinlemişimdir ana o kadar merak ettim ki saatlerdir leak kovalıyorum.

  36. deadhouse says:

    Issız bir adaya düştünüz. Yanınıza alacağınız 3 albüm? (Müzik türü sınırlandırması olmadan)

    Ben; In the Court of the Crimson King, Reign in Blood ve Appetite for Destruction’ı alırım. Siz hangi albümleri seçerdiniz?

    ismail vilehand

    @deadhouse, Far Beyond Driven, Tapping the Vein ve herhangi bir Motörhead albümü.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Abi sen bu üçlüyle adada vahşi hayvanlarla mücadele konusunda level atlarsın.

    ismail vilehand

    @deadhouse, 5 Minutes Alone dinlerken yaban domuzunu kafakola alırım.

    Boba Fett

    @deadhouse, Albümleri dinlemek için walkman, pikap, mp3 player vs. lazım bunlar olmadan çok bir anlamı olmaz.

    Emre

    The Mars Volta – Frances The Mute
    Deathspell Omega – Paracletus
    Judas Priest – Sad Wings Of Destiny

    deadhouse

    @Emre, Hocam Paracletus adada bizi mahveder. Mahsur kalırız, çıkamayız oradan.

    Aura magula

    @deadhouse, Cryptopsy none so vile,Burzum filosofem,dimmu borgir stormblast

    kaziklubey

    @deadhouse, camel – mirage
    rainbow – rising
    black sabbath – paranoid

    İlker

    @deadhouse, Individual Thought Patterns, Panopticon, F♯ A♯ ∞

    Mert Nalvuran

    @deadhouse, Dismember – Massive Killing Capacity, Celtic Frost – Morbid Tales, Soundgarden – Badmotorfinger

    Retrokafa

    @deadhouse, Unknown Pleasures,Faith,Transilvanian Hunger.

    Godless Killing Machine

    @deadhouse,

    the sound of perseverance
    exercises in futility
    piece of mind

    Ş. Yıldırım

    @deadhouse, Symbolic, The Wörld is Yours, Wrath

    Olası yamyam istilasına karşı; Eaten Back to Life

    Kaan

    @deadhouse, Yanımda bir de hatun varsa The Blue Lagoon 1980 ve Paradise 1982 film müzikleri, 3. olarak Running Wild – Port Royal konsepte uyar.
    Hatunsuzsa ” Yarrakşın Deathened Metal” ne varsa verin. Zaten yemişik demektir.

  37. CupOfHeresy says:

    Pop ve mainstream yanı cok zayıf olan birisi olarak I Prevail’ın Trauma albümünü fazlasıyla beğeniyorum. Benimle hislerimde ortak olan birilerini bulmak mümkün mü acaba?

    Ashes of the Wake

    @CupOfHeresy, bow down müthis şarki

  38. ismail vilehand says:

    Manchester City kadar dayaklık bir takım olamaz. Dün geceden beri elimi ateşe sokup Guardiola’nın keline basmak istiyorum.

  39. Ş. Yıldırım says:

    Sitede hiç Carpathian Forest yokmuş bir de, yeni fark ettim, kendime güvenim olsa hemen yazardım ama burda bazı ağzı yüzü corpse paint içinde gezen arkadaşlar var, arşivi genişletebilirler sanırım.

  40. Elde yazı olmadığından ve benim de yoğun olmamdan dolayı bugün inceleme yayınlayamıyoruz, kusura bakmayın. Acayip bir 1 ay geçirdim, yarından itibaren eski tempoya döneceğiz.

  41. 1 ayı aşkın süredir devam eden yoğunluğum nihayet azaldı. Son 19 günde siteye sadece 3 albüm incelemesi yazabilmişim, 11 yıldır görülmüş şey değil. Bu süreçte destek olan herkese tekrardan teşekkürler. İnceleme koyamadığımız birkaç günü telafi edeceğiz. Haber sıklığı artacak, Dismember röportajı da en kısa zamanda sitede olacak.

  42. İlker says:

    Yalnız şimdi fark ettim de sitede Black Sabbath’ın ilk albümünün olmaması çok ilginç ahahah.

  43. Emre says:

    Metal türlerinin tipik soundlarını oluşturan-yansıtan gruplar size göre hangileri?
    - Klasik heavy: Grup olarak Iron Maiden. Daha yakından bakarsak, sound olarak The Number Of The Beast, Kings Of Metal ve Painkiller albümleri.
    - Thrash: Daha önce burada iddia ettiğim gibi Metallica.
    - Black: Mayhem ve De Mysteriis Dom Sathanas tabii ki.
    - Death: Türü kuran gruplar olarak Possessed ve Death anılsa da, bence gerçek anlamda death metal soundunu oluşturan grup Morbid Angel’dır.
    Sizce kimler? Diğer alt türleri de kapsayacak şekilde bu tartışmayı genişletsek güzel olur.

    Emre

    Power metal: Helloween
    Speed metal: Agent Steel
    Doom metal: Candlemass

  44. Agrypnie says:

    Aşırı merak ettiğim bir şeyi sormak istiyorum.Bazı gruplar neden o denli ünlü, bilinir olmasına rağmen albümler vasat?Misal bir Machine Head.Buradaki kritiklerinde dahi düzgün puan almış bir albümü yok ki bu Metallum sitesinde de geçerli.Ama adamlar baya biliniyor ve ün yapmış durumda.Hatesphere için de aynısını söyleyebiliriz bence 10albümleri var ise 2si doğru düzgün puan almış sayılır.Bunun sebebi nedir acaba?Grupları baz alarak değil de genel olarak soruyorum yani, örnek amaçlı verdimsöylediklerimi.Bazı grupların Çoğu albümü vasat denecek kadar kötü sayılmasına rağmen bu kadar bilinmesenin ün yapmasının sebebi nedir biri açıklarsa pek mutlu olurum.Umarım sorum anlaşılmıştır :)

    Ashes of the Wake

    @Agrypnie, machine head burn my eyes ve the blackening’in ekmegini yiyor. feci overrated bir grup.

    Murad

    @Agrypnie, Muhtemelen yüzeysel bir yaklaşım gibi algılanacak, ama insanların çoğunun müzik zevgi kötü, kötü işlere de çok prim veriliyor, büyük şirketler de kaliteye değil, neyin çok tuttuğuna bakarak yatırım yapıyor, ama Machine Heade ait değil bu dediğim, zamanında iyi albümler yapıp hakettikleri üne kavuşmuş bir grup, sonradan boka sardı.

    deadhouse

    @Agrypnie, Machine Head zamanında The Blackening ile büyük sükse yaptı. Uzun süre konuşuldu, listelerde en üstteydi. O albümü yapmasalardı, sıradan bir grup muamelesi görürlerdi. Çok mu süper albüm, bence değil. Ancak çıktığı zamanı düşündüğümüzde anaakım metalin sertlik sorunu yaşadığını göz ardı etmemek gerek. Yaptıkları tür dahilinde epey sert ve eli yüzü düzgün bestelere sahip bir albüm yapmışlardı. Müzik yazarları, yapım şirketleri, klipler falan derken bir anda dünyanın en popüler gruplarından biri haline geldiler. Ve bence başka bir etken de zaman zaman talihsiz çıkışlarıyla öne çıkan liderleri. Onun da payı büyük grubun popülaritesini korumasında.

  45. Futbolculuğundan beri Prosinecki’yi çok severim. Kayseri düşmesin istiyorum. Aksine Rize de başkanından dolayı düşsün istiyorum. Uzatmada 2 gol yeyip yenildi Kayseri, paramparça olduk. Umarım ligde kalırlar. Berna Başkan da ağlamasın.

  46. Totnım sen de tam bir şerefsizsin be kardeşim yerle yeksan ettin güzelim kuponu.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, 1 saattir küfür ediyorum Premier Lig takımlarına. Diğer maça ne demeli. Anlaşmalılar sanki. Bu lige kupon yapmamak lazım.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, harbiden yazıklar olsun. Zar atar gibi sonuçlar çıkıyor, neyin ne olacağı asla belli değil. Soton gitti City’yi yendi, mal gibi oynayan Arsenal gitti arka arkaya 3 maç aldı. Bir Norwich hep yeniliyor onun dışında tek bir banko yok.

    Bu gece için bir kuponum daha var, kısmet diyelim.

    Villa-Manu: 3,5 üst MS:2
    Udinese-Inter: X
    Bilbao-Sevilla: X

    Nox

    @Ahmet Saraçoğlu + deadhouse, burada yapılan bahislerde gördüğüm genel sıkıntı offline maç sonucu tahmini yapıyorsunuz. ben canlıdan çok iyi oranlar yakalıyorum. özellikle ekstrem bir durum olmazsa “sıradaki golü kim atar” bahsini en rahat premier lig’de yakalayabilirsiniz.

    zamanınız yoksa ayrı tabi ama izlerken ayağı yere daha sağlam basan takım kendini çok belli ediyor.

    Nox

    mesela tottım maçının 15 dksını izledim kapattım. o kadar hazırlıksız, plansız hücum ediyordu ki uzaktan ekstrem bir şut falan çıkarmadıkça gol atamayacakları çok belliydi. orada bornemu bahsini kokladım biraz ama onlar da hücumda çok etkisizdi, dokunmadım. wilson yoktu galiba, king de çok formsuz.

    ama dün southampton maçında 0-0ken southampton öyle bir geliyordu ki topları direkten dönerken vs bile oranı 2.1′di ve lestır hiç top yapamıyordu. orada hemen girdim ve 10 dk sonra gol geldi. yani pl’de gol biraz göstere göstere geliyor.

    tsl’de kime oynasam tam tersi oluyor ama.

  47. Boba Fett says:

    Türk metal ve rock gruplarının başarısızlığını neye bağlıyorsunuz? Geçmişi bir kenara bırakalım, 2000′ler sonrasına bakalım bizden neden şöyle dünyada belli bir kitle edinmiş kaliteli gruplar çıkmıyor? Tunus’tan Myrath çıkıyor adamlar 15 senelik kariyerinde yılda 3 albüm çıkarmış öyle üretkenler, doğuya gidiyorsun Moğolistan’dan bir grup çıkıyor herkes dinliyor, tabi burada popülerlikten kastım metal – piyasası popülerliği yoksa kimse Kati Peri beklemiyor. Yunanistan’da, Polonya’da, Norveç’te 3 kişiden birisi Black ya da Ekstrem işler yapıyor bunların nüfusu da çok olmadığı gibi 2 si gayet muhafazakar biri de tembel ülkerler. Bizden niye Gojira çıkmıyor ya bizim niye Gojira’mız yok? Biz niye Türk grubu diye aslında çok beğenmediğimiz ama sırf destek olmak için dinlediğimiz, övdüğümüz gruplara mecburuz?

    Not: Bilmediğim gruplar illa ki vardır, bir anlayışı eleştiriyorum.

    deadhouse

    @Boba Fett, Cenotaph bence bunun dışında. İkinci bir grup aklıma gelmiyor.

    Boba Fett

    @deadhouse, İlla metal de olmak zorunda değil aslında pop falan dediğin zaman yine yurtdışına da konser verebilecek çok az insan var. Bu durum çok garibime gidiyor. Geçmişi atıyorum bir kenara bugün internet ile beraber her şey mümkün müzik adına, tabi ki dezavantajları da vardır ama birine müziğini dinletmek için pc, wifi, yutup hesabı yetiyor. Bugün kendine belli bir kitle edinmiş insan çıkmıyor çok ilginç hatta müziği de genişleteyim yurtdışına çıkmış kaç teknik direktör var? Fatih Terim, Şenol Güneş 5-10 isim daha belki e elin Hollandalısı, Portekizlisi, İngilizi, ALmanı gidiyor abi.

    Opethsevenbiri

    @Boba Fett, Bence bunun sebebi Türklerin ortadoğu ülkeleri de dahil olmak üzere Dünya genelinde en zayıf 1-2 kamuoyundan birine sahip olması. Ne yaptığımızla, ne olduğumuzla, kültürümüzle ilgilenen insan sayısı çok az.

    deadhouse

    @Opethsevenbiri, Bu konuda Japonlar çok üst seviye. Avrupalıları bile sollamışlar. Adamların her şeyi olay.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Boba Fett, o konuyu da içerecek şekilde epey bir konuşulmuştu zamanında. 7,5 yıl olmuş hey gidi hey.

    http://www.pasifagresif.com/2013/01/yerli-gruplara-destek/

    Aura magula

    @Boba Fett,Ah ulan ah keşke necrophagist türkiyeye gelse gruba türk eleman alsa 14 yıldır gizligizli albüm yapıyordum dese albümü şak diye ortamlara salsa şarkı sözleri komple türkçe olsa amma nerdee…Eğer türk olarak sayılırsa bence en başarılı gruptur necro.

  48. Eğlence olsun diye çok küçük bir meblağ ile aşırı banko bir kupon yaptım.

    Liverpool-Burnley: 1
    Lazio-Sassuolo: 1
    Real Valladolid-Barcelona: 2
    Brighton-Man City: 2
    Atletica Madrid-Real Betis: 1

    Şimdilik Liverpool berabere kaldı, Lazio yenildi ahah

    Ahmet Saraçoğlu

    Juventus bu seneki rezil oyunuyla da şampiyon olduğuna göre daha 38 sene falan başka şampiyon çıkmaz. Serie A’nın futbol kalitesi son 10 yılda çok arttı ama şampiyon hep belli.

    Almanya’da her sene şampiyon belli
    Fransa’da her sene belli
    İtalya’da her sene belli
    İspanya’da her sene 2 aday var
    İngiltere’de Big 6 öldü, yaşasın Big 2

    Türkiye ligi kalitesiz ve rant üzerinden dönüyor ama en azından 4-5 şampiyonluk adayı, 7-8 de düşme adayı olmasından mütevellit hiç olmazsa bir heyecan yaratmayı başarıyor, o da geri kalan tüm pisliği görmezden gelmeyi başarırsanız. Eldeki dinamikler, imkânlar, olmayan vizyon, siyasetin müdahalesi, federasyonların basiretsizliği falan düşünüldüğünde ben elimde kalandan memnunum valla. En azından sene başlarken kim şampiyon olacak sorusu 4-5 bilinmezli oluyor. Futbolu seviyoruz, başka bir seçeneğimiz yok.

    Murad

    @Ahmet Saraçoğlu, Başakşehire akp destek veriyor iddiasıyla nefret edenler bence haksızlık yapıyor, futboldan anlayan yönetimleri, başkanın vizyonu, doğru hoca seçimleri ve doğru transferler olmasa bu takım her sene ilk 3de olmaz, o yüzden bu sene hakediyorlar, ama benim şahsi görüşüm, Türkiye liginin albenisi nedir diye sorsalar ilk cevabım direkt taraftar ve stad atmosferi olur, taraftar kültürünün bu kadar güçlü olduğu bir ülkede taraftar sayı 5000-i bulmayan bir proje takımının şampiyon olması çok yazık, illa da büyük takım şampiyon olması gerekmiyor, Sivas da olsun, Göztepe de olsun, Ankaragücü de olsun, şehir takımları olsun.

    ismail vilehand

    @Murad, şu an en iyi aktif Türk hoca ve en iyi kadroya sahip takım Başakşehir. Komple Başakşehir’e meteor düşse üzülmem ama Okan hocanın ve oyuncu kadrosunun hakkıdır bu şampiyonluk. Ülkenin bok çukuru olması bu adamların hakkının teslim edilmemesini gerektirmez. Trabzon’da Ünal hocanın ahı var zaten. Şampiyon olamadıklarına sevindim. O haksızlığa sustukları için umarım bir sonraki sezon küme düşerler.

    Murad

    @ismail vilehand, Uğurcanı 33-e itelediler galiba Çelsiye, Abdüşe de azı 25 kağıtdan başlayan teklifler varken böyle büyük gelirlerin getireceği avantajla küme falan düşmezler.

    ismail vilehand

    @Murad, herşeyden önce damat izin vermez zaten öyle bişeye. Benimkisi sadece bir temenni.

    deadhouse

    @Murad, 33′e mi 10′a gitse dua etsinler.

    riser

    @deadhouse, öyle deme kepa’ya veren uğurcan’a da verir :)

    deadhouse

    @riser, Kepa La Liga’dan geldi. Uğurcan Trabzon’da oynuyor. Şöyle düşün. Yusuf Yazıcı Bilbao’da oynasa 17-18′e mi giderdi, en az 40 verirlerdi.

    ismail vilehand

    @deadhouse, @riser, Kepa demeyin abi bana. Oyundan çıkmayıp Sarri’yi delirtişi aklımdan çıkmıyor. Ne kadar saçma bir olaydı o öyle ya.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Murad, @ismail vilehand, futbol asla sadece futbol değildir muhabbeti bir yana, futbol odaklı baktığımızda bu sene gerçekten Başakşehir hak ediyor. U45 takımıyla maça çıkmaları şampiyonlar liginde baya canlarını sıkacaktır ama Türkiye özelinde adamlar bütün sezon sadece 3 kere yenilmiş, 31 maçta 27 gol yemiş. E bunun da bir ödülü olması lazım. Okan Buruk’a da cidden helal olsun. Avcı ayrılınca herkes “tamam bitti bunların işi” demişti ama daha da yükseltti takımı. Winner hoca muhabbeti Okan Buruk için geçerli; Akhisar’la da kupayı aldı adam.

    GS olamazsa, ya iyi niyetli oyunlarından dolayı Sivas ya da genç kadrosu ve bir dönem oynadıkları futbol nedeniyle Trabzon’un şampiyon olmasını istiyordum. Ama sonra işler çığırından çıktı. İşin içine pelikancılar mı girmedi, forma giyen bakanlar mı girmedi, bok ettiler her şeyi. En son Alanya maçındaki rezillikten sonra sahada adam kovalayan A. Ağaoğlu’na 15 gün ceza gelince dedim sikerler artık dalga mı geçiyorsunuz. Hem Ünal Karaman olayından hem de sonradan başkanın takındığı kibirli tavır ve “bizim arkamız sağlam” yavşaklığından dolayı, takımda gayet iyi işler yapan bazı oyuncular için üzülsem de şampiyon olmamalarını istiyorum.

    Umarım bugün Denizli’ye takılırlar, Başakşehir de kazanır herkes yoluna gider.

    Murad

    @Ahmet Saraçoğlu, Bence bu iş bitti bile, Başak artık buradan da şampiyonluk vermez, TS bu moral düşüklüğü ile son haftalarda da puan kaybeder, ama dediğim gibi Başakın ligi gerçekten hakederek şampiyon bitirmesi ayrı bir olay, ona çoğu kişi katılıyor zaten de, ŞL-de taraftarsız bir takımın Türkiye gibi taraftarlarıyla meşhur bir ülkeyi temsil edecek olması beni ayrıyeten üzüyor.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.