TRIVIUM’un, “Geleceğin Yıldızları” adlı hikayenin kahramanı olmasına vesile olan “Ascendancy”nin ardından yaptıkları, bu hikayeyi biraz olsun dengesizleştirmiş ve olayı, grubun yükselişine tanık olmaktan ziyade “du bakalım neler yapacaklar”a çevirmişti. Ne bu hikayeyi okuyarak torununu uyutmaya çalışan dede, satırları olacakları tam olarak kestiren birinin özgüveniyle okuyabilmiş; ne de bu hikayeyi dinleyerek uyumaya çalışan sevimli çocuk, olacakları tahmin edebilmenin verdiği rahatlıkla uykusuna dalabilmişti. Dede arada torunundan izin isteyip tuvalete gitmiş ve “Nooluyo lan bu hikayede? Çocuk uyusun diye okuyoruz ama olayların gidişatı öyle inişli çıkışlı ki bebenin uykusu kaçacak” demiş, yatağında yatan çocuk ise bu sırada pipisiyle oynamıştı.
Aslında hikaye baya coşkulu başlamıştı. Üç albüm yapıp IRON MAIDEN, METALLICA, OZZY OSBOURNE gibi isimlerin ön grubu olan, yaşları 19-22 arası çocuklardan bahsediyoruz. Elbette başkalarından etkilenmeleri normaldi, zira kendi sound’unu oluşturmak kolay değildi. Ancak aradan geçen albümler, TRIVIUM’un hep bir arayış halinde olduğu izlenimini verdi. Hikayenin kahramanı bir türlü karakterini anlamamıza izin vermiyor, yeteneklerini belli etse de, tam anlamda güven aşılayamıyordu.
İmaj olarak büyük bir grup izlenimi verse ve şirket/medya desteğini arkasına alsa da, TRIVIUM’un büyük bir kesim tarafından nefret edilen bir grup olduğu da ortadaydı. Bunun, elemanların genç olmalarından ve pek çokları tarafından “göstermelik” olarak nitelendirilmelerinden tutun da, grubun özgün bir tını oturtma çabalarının “X gibi olmaya çalışma” şeklinde eleştirilmesine kadar pek çok sebebi vardı. Öyle ya da böyle, grubun seveni olduğu kadar sevmeyeni de vardı ve ilginç olan, grubun bu nefreti kazanmak için garip demeçler vermemiş, acayip imaj çalışmalarına girmemiş, müziklerinde radikal piyasalaşmalara bulaşmamış oluşuydu. Adamlar sadece müzik yapıyordu ve bu pek çoklarının hoşuna gitmemişti.
Grubun sayısız single çıkardığı ve METALLICA olmaya çalışmakla suçlandığı, daha klasik heavy metal etkili “The Crusade” ve ardından gelen thrash metal etkili “Shogun”un ardından, TRIVIUM’un ne yapacağı merak konusuydu. Zira grup bir TRIVIUM tınısı yaratmayı tam anlamıyla başaramamıştı. Bazı şarkılar hard rock kokarken, bazı şarkılarda bodoslama death metal etkileri görülebiliyor, bir diğer şarkıda grup sevgi sözcükleriyle bezeli bir ballad patlatıveriyordu.
Nihayet “In Waves” çıktı. Sunumundaki ağırlık ve kendini bilir duruştan mütevellit, grubun bu güne kadarki en epik işine imza atacağını düşünüyordum. En iyi albümleri olmayabilirdi, ancak yansıtılan hava, bir çeşit konsept dahilinde, sağlam tabana dayanan bir şeylerin geleceğini sezdiriyordu.
“In Waves”de fark edilen ilk şey, şarkı yapılarındaki ve riflerdeki basitleşme, kimi şarkılarda öne çıkan yoğun rock havası, teknik ve müzisyenlik kastıran kısımların azalması, vokal melodilerindeki akılda kalıcılık çabası, grubun “In Waves”de, en azından tarz olarak yeni kapılar açmaya çalışmadığının bariz göstergeleri. Grubun albüm çıkmadan önceki basın açıklamalarında geçen “sınır tanımlayıcı” gibi süslü tabirler bir yana, “In Waves”in KILLSWITCH ENGAGE’in yıllardır yaptığı şeylerin benzeri diyebileceğimiz pek çok şey içeriyor olması bile albümün “sınır tanımlayıcılık” anlamında sınıfta kalmasına, bilakis TRIVIUM’un vizyonunun sınırlarını anlamamıza yol açıyor.
Öncelikle (7. paragrafta “öncelikle” demek) belirtmek istediğim nokta, grubun “In Waves”de asla ve asla bir hava yakalayamamış oluşu. Şarkılar arasında bir bağdan söz edilemediği gibi, kayıt ve genel atmosfer olarak da albümün kendine has bir duruşu yok maalesef. Olgunluk anlamında bakarsak grubun ne yaptığını bildiği ortada. Enstrümanlarında son derece yetenekli bu arkadaşların “In Waves”in dört bir yanına çok notalı dilülülülü sololar serpiştirmemiş olmaları ve belli ki şarkıya hizmet etme amacı gütmeleri, olumlu bir hadise. Lâkin bu durum, albümün yırtıcılığını da törpülemiş ve çoğu şarkının lineer yapısı da göz önünde bulundurulduğunda, ortaya grubun şimdiye kadarki en uysal albümü çıkmış. “Shogun“daki Torn Between Scylla and Charybdis, veya “Ascendancy”deki Rain gibi yarmanlıkları “In Waves”de duymak pek mümkün değil; bu tarz şeyler var elbet, ancak şarkı bazında olmaktan ziyade riften rife rastlanılan unsurlar.
Matt Heafy’nin vokalistlik anlamında kendini geliştirdiğini rahat şekilde gördüğümüz albüm, grup artık ne yapacağında karar kıldıysa, bundan sonraki TRIVIUM albümleri için de bir belirleyici olarak görülebilir, ancak TRIVIUM’un değişken ruh halleri gereği, bir sonraki albümde bambaşka bir müzik duymamız da olası.
Şahsen “In Waves”, TRIVIUM’un tarafımı en az etkileyen albümü oldu. Kötü bir albüm diyemem belki, ama olsa da olur olmasa da kategorisine girdiği, en azından benim açımdan su götürmez bir gerçek. Yaratıcı şarkılar, zekice düzenlenmiş pek çok bölüm, etkileyici sololar, vokal melodileri var, ancak tüm bunlar “In Waves”in dağınıklığını örtmeye yetmiyor.
Umarım grup, kariyerine kişisel favorilerim olan “Ascendancy” ve “Shogun” kırması bir müzik yaparak devam eder; öyle yapmasalar bile, en azından ne yapmak istediklerini oturtmuş bir müzikle devam eder ve hâlâ genç bir grup olmalarının onlara verdiği lüksle, ilersi için özgün bir TRIVIUM tınısı yaratmayı, daha da gecikmeden başarırlar.
Not: Alttaki ilk 67 yorum ve onlara verilen cevaplarla birlikte 131 yorum, albüm haberleri içindir.
Kadro Matt Heafy: Gitar, vokal
Corey Beaulieu: Gitar
Paolo Gregoletto: Bas
Nick Augusto: Davul
Şarkılar 1. Capsizing the Sea
2. In Waves
3. Inception of the End
4. Dusk Dismantled
5. Watch The World Burn
6. Black
7. A Skyline's Severance
8. Built To Fall
9. Caustic Are The Ties That Bind
10. Forsake Not the Dream
11. Chaos Reigns
12. Of All These Yesterdays
13. Leaving This World Behind
@Ahmet Saraçoğlu,clean vokalin olmaması dışında,şarkı tümden önceki trivium şarkılarından farklı geldi bana..solonun hemen ardındaki kısmın prodüksiyonuyla azcık oynayarsak ortaya tam bir black metal riffi çıkar..ayrıca şarkıda yine triviumdan beklemediğim bi kasvet var..her zamankinden farklı yani.
bu şarkıyı beğendim ancak ilk şarkıyla bu şarkı birbirinden çok farklı…albümün bütünlüğünü bozabilecek bi farklılık
çok güzel albüm ama ilk single in waves’in sadece breakdown benzeri bir riff üzerine iiiiinnn veeeeeeeyyyvvsss şeklinde böğürmek ve dümdüz bir clean bölümden oluşması pek hoş olmamış. diğer şarkılar güzel.
matt’in brutal vokalinde bariz bir gelişme var. ascendancy ile arasında dağlar kadar fark var. ascendancy albümünü komple bu vokaliyle tekrar kaydetmesi lazım. ıkınarak götünden çıkardığı vokali o albümün tek eksisiydi zaten. rain’in chapman studios’taki performansı bomba ötesi mesela. ayrıca uzatma lan şu saçını böyle efendi gibi kestir. hansi bir bu iki. kısa saç metali long live !
albüm yeni elime geçti bi kaç parça hariç başarılı bi çalışma olmuş, Trivium dedirtiyor sololarıyla falan, ama Matt in saçları gitmiş ana kuzusu gibi gözüküyo:) SÜPER
bu albüm nası 6 alır ya drowning in slow motion tek basına 6 alır zaten
in waves
inception of the end
black
watch the world burn
dusk dismantled
a skyline severance
drowning in slow motion albümün kesinlikle dinlenilmesi gereken şarkılarıdır
Ben beğendim albümü.Açıkçası bütünlük var mı diye bakmadım ama yardırma olarak başarılı buldum.Düzenli olarak döndürüyorum bu aralar. 8 çalışır benden.
böyle bir albüm nasıl 6 alır bilemem ama bana göre ascendancy ile birlikte trivium un en etkileyici albümü in waves.
vokaller konusunda inanılmaz ilerleme var.şarkılar gaz olduğu kadar melodik ve neredeyse ascendancy kadar hit dolu bir albüm.
daginik, birbiriyle baglantili olmadigi belirtilip durmu$. ayni yazar heritage icin ‘supeeer 10/10′ derse bir kac lafım olur. zaten metalcore’da butunluk aramak tam bir komedidir.
@in the court of the crimson king, iyice uzadı yersiz muhabbet(in) konudan uzaklaşmamak adına burda nokta koyalım.albümü dinleyemedim henüz ama albüme adını veren şarkı tırt ben beğenmedim (200 yıl önce yayınlandı gerçi)
bu tarz gruplarda albüm süresinin fazla uzun olmaması gerekiyor. zaten grubun yıllar geçmesine rağmen tam olarak oturmuş bir tarzı olmaması ve daldan dala atlamaları albümün ilerleyen dakikalarında albümden kopmanıza neden olurken gidip (special edition) 1 saat 18 dakikalık bir albüm yapmak bile bile ladese girişmektir. kardeşim yaklaşık 10 dakikalık şarkılardan oluşan progressive metal albümlerinin süresi bile bazen o kadar uzun olmayabiliyor. albüme ilk başladığınızda ilk 5 şarkı gerçekten kaliteli olmuş diyorsunuz, ilerleyen parçalarda ise kayış kopuyor. albümü baştan sona dinlemek bir işkence haline gelebiliyor. ben şahsen ikiye bölerek dinliyorum albümü baştan sona kadar. albümde giriş-gelişme-sonuç bağlantısı yok. ya da şöyle diyelim albüm a-b-c-d-e gibi gitmek yerine q-a-x-w-s gibi karmaşık bir rotada ilerliyor. Ahmet hocamın da belirttiği gibi (ki kritiğin baştan sonuna kadar katılıyorum) bunca albümden sonra bir konsept albüm üretilmemesi Trivium hakkında sonun başlangıcı mı sorusunu aklımıza getiriyor. Genç Semih 28 yaşına geldi, halen genç Semih mi sizce?
Başta hoşuma gitmişti açıkcası fakat fanboy olmayı bi kenara bırakıp albüm içi kopukluğu ziyadesiyle fark edince (5-6 kere albümü döndürdükten sonra oldu bu olay ) hayal kırıklığından öteye geçemedi bu albüm benim açımdan. Tam yerinde bir puan olmuş
@Milky Flames, şakaların esprilerin olağanüstü hakkaten de, bi insanın bir şeyi fark ettiğini söylemesini eleştirmeden önce, o eleştirilen şeyi belki de senin göremediğini de göz önünde bulundurmayı düşünebilirsin. Burada öznel yorumlar var ve insanlar bir sorundan söz ediyor.
“Hiçbir sorun yok, gayet iyi” demenin, gerçekten de bir sorun olmadığını kanıtlamaktan ziyade, senin o sorunu göremiyor olma olasılığını daha yüksek kıldığını düşünüyorum.
@Milky Flames, Shogun albümünü aç bi bakalım Kirisute Gomen ile başla Shogun’a kadar belirli bir tını içerisinde belirli bir tarza sadık kalarak çeşitli melodik oyunlarında içinde yer aldığı bir albümü,bir ziyafeti(bana göre) tadacaksın. İn waves içinde güzel şarkılarında yer aldığı(ki bence Chaos Reigns Dusk Dismantled Trivium’un yaptığı en güzel şarkılar arasına rahatlıkla girer) bir albüm fakat şarkılar arası belirli bir tının olmadığı bir albüm. Bu albümü dinlerken radyo dinliyor hissi alıyorum bu benim bir albümde istemediğim ve asla kabul etmeyeceğim bir durumdur.Açıkçası bu kasti yorumuna oturup düzgün düzgün cevap vermeyi isterdim fakat ben ne kadar adam akıllı cevap yazsam da anlamsızca konuşmanı durduracak bir cevabın olduğunu sanmıyorum ha istersen 26. yoruma bak Metalchesh yazmış oku arkadaşın albüm hakkında belirttiği görüşlere sonuna kadar katılıyorum
Kopukluk olayı bütün albümlerinde var Trivium’un.Sadece diğer albümleri biraz daha derli toplu “gözüküyor”.Not da aslında çok düşük sayılabilecek bir not değil neden sorun olduğunu anlamadım.Zaten bu albüme verilecek en yüksek not 8 olurdu.
Tabi bu arada özeleştiri de yapmam gerekiyor.Yukarda en iyi albümü demem biraz talihsizce olmuş.İlk dinlemeden sonra yaptığım bir yorumdu.In Waves en iyi Trivium albümü değil.Ama dediğim gibi bunu Trivium’un olgunluk albümü olarak görüyorum.
Trivium’u genel anlamda pek sevmesem de her yeni albümü çıktığında bir fikrim olsun diye bakarım. The Crusade ve Shogun’u da sevmiyorum ama bu albümle kıyaslanınca çok çok daha iyi albümler olduğunu görmek için gruba hakim olmaya gerek yok. tek sevdiğim Trivium albümü ise Ascendancy. onu da ilk çıktığında baya dinlemiştim o dönem çok orjinal gelmişti. şimdi onu da açıp dinlemiyorum ama Ascendancy en iyi albümleri ve bu da en kötü albümleri diyebilirim. Ahmet’in Trivium’u seven ve hakim olan biri olarak 6 puan vermesi de gayet normal. bu kadar tepki gösterilecek bir durum yok ortada. misal ben bu albüme 3ten fazla vermem.
harika değil ama iyi bir albüm parçalarda aha şurası şöyle olup şöyle devam etseydi dediğim çok kısımlar oldu. önceki albümleri acemice ve karmaşık gibi gelmişti bundan sonraki albümlerini daha sıkı bekliyorum profesyonelliğe doğru iyi bir adım atmışlar
Bu albüm için çok acayip yorumlar okuyorum. Bırakın Trivium’ı metalcore tarihinin en iyi albümü ilan eden mi ararsın, duyduğu en iğrenç albümlerinden biri olduğunu söylen mi ararsın.
@Ahmet Saraçoğlu,Metal müzik eleştirmenleri arasında zevkine en güvendiğim adamlardan birisin cidden, aşık olduğum bir çok gruptan kurmuş olduğun pasif agresif sitesinden senin kritiklerin sayesinde haberdar oldum, demek istediğim şu ki bir gruba verdiğin puanı asla eleştirmem ve bir bildiğin vardır diye düşünürüm fakat trivium un bu albümü cidden 6 dan fazla puanı hakediyor bence, kritiği 3-4 kere okudum ve bir türlü anlayamadım nasıl 6 aldı bu albüm,harbiden çok beğendiğim bir albüm In waves, hatta şöyle söyliyim dinlediğim en iyi metalcore albümlerinden biri(ya da metalcore etkisi içeren albüm)şarkıların hepsinin ayrı bir tadı var ve üzerlerinde çok çalışıldığı belli,scream-clean vokal bölümleri çok uyumlu,gitar işçiliği süper,şarkılar genel anlamda hayvan gibi gaz veren cinsten,neyse sağlık olsun içimde kalmıştı bunları söylemek, bu kritiği taa ilk yazıldığı zamanlar okumuştum ve ne zaman bu albümü dinlesem aklıma bu kritik gelir.
@Ahmet Saraçoğlu, intikamım acı olacak göreceksin,günün birinde bir metal müzik sitesi kurup dissection ın ,nile ın dying fetus un falan bütün albümlerine 6 vericem :P çok üzücem seni çok :P
Yeni şarkıda clean vokal yok, ilginç.
29.06.2011
@Ahmet Saraçoğlu,clean vokalin olmaması dışında,şarkı tümden önceki trivium şarkılarından farklı geldi bana..solonun hemen ardındaki kısmın prodüksiyonuyla azcık oynayarsak ortaya tam bir black metal riffi çıkar..ayrıca şarkıda yine triviumdan beklemediğim bi kasvet var..her zamankinden farklı yani.
bu şarkıyı beğendim ancak ilk şarkıyla bu şarkı birbirinden çok farklı…albümün bütünlüğünü bozabilecek bi farklılık
şarkıyı çok beğendim. ayrıca clean vokalli şarkıları bilerek mi önceden yayınlamıyor nedir
şaşırdım, sanki ahmet saracoğlu oraya “size başka bir gruptan dusk distmantled verelim” yazmış gibi geldi :D
bu trivium da bir türlü ısınamadım halbuki metalcore severim baya
black metal dinliyorum sandım cidden ilginç bi albüm olacak heralde
Dusk Dismantled hoşuma gitti. Hatta baya hoşuma gitti. Gerçi birkaç dinlemede sıkılmalık ama şimdi güzel, gaz falan.Fazla tekrar olduğundan sıkabilir.
ya kardeşim şu grup clean vokal yapmasa olmuyo mu, amazon’a da şarkıların nakaratlarını koymuşlar sinirim bozuldu… chaos reign’i çok beğendim…
kapağı sevdim baya
Matt Heafy bu aralar black metale mi sardı acaba? Dissection tişörtü giymiş, parçalar da black metalimsi, hayırlısı bari.
13.07.2011
@illuminati, O Dissection tişörtlü fotoğraf 2006 yılına ait
10.08.2013
@illuminati, hayatında hiç black metal dinledin mi?ciddi bir soru bu dalga geçmiyorum, merak ettim sadece
james :
http://daybreakmagazine2.files.wordpress.com/2010/03/james-hetfield.png
matt :
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/206013_10150238774895882_584690881_7932907_669485_n.jpg
zemzem metal.
ahahah son iki şarkı aynı :D
Built To Fall baya iyi ya.
06.08.2011
Çok değişik bir albüm yapmışlar hakikaten. Dinledikçe daha çok sevmeye başladım
1 kere dinledim, bazı şarkılar çok göze batıyor, mesela chaos reign, adamlar poliritim yapmış, vay bee mainstream metalcore grubu poliritm yapıyor..
06.08.2011
@blackroseimmortal, Trivium’u hala metalcore grubu olarak görmen garip bence
07.08.2011
@Guinan, ne grubuymuş :D
18.08.2011
@blackroseimmortal, kulağınla dinlemelisin bence ne olduğunu çözersin ;)
03.05.2020
@blackroseimmortal, Progressive thrashcore
26.09.2011
@Guinan, güldürdün
06.11.2013
@oh yes!, guinan haklı,bi the crusade e veya shoguna göz atsan buram buram thrash kokan şarkılar dolu.
Trivium’un en iyi albümü bence.Olgunluk eseri.Core’la falan da pek alakaları yok son iki albümdür.
27.09.2011
@Ugur, gayet basarılı bende cok sevdım. olgunlukla falan alakası yok ama emocore hakımıyetı var. bunu olgunluk olarak yorumlaman ılgınc olmus.
çok güzel albüm ama ilk single in waves’in sadece breakdown benzeri bir riff üzerine iiiiinnn veeeeeeeyyyvvsss şeklinde böğürmek ve dümdüz bir clean bölümden oluşması pek hoş olmamış. diğer şarkılar güzel.
14.08.2011
@saklanan saman, hadi ya, bende geri kalan şarkılar da in waves gibiyse tadından yenmez albüm diyordum :)
bir dinlemek lazım şu albümü
14.08.2011
@heat, diğer şarkılar biraz daha kompleks sayılabilir. bir kaç şarkı harici hit çıkarmaya değilde yardırmaya uğraşmışlar :D
matt’in brutal vokalinde bariz bir gelişme var. ascendancy ile arasında dağlar kadar fark var. ascendancy albümünü komple bu vokaliyle tekrar kaydetmesi lazım. ıkınarak götünden çıkardığı vokali o albümün tek eksisiydi zaten. rain’in chapman studios’taki performansı bomba ötesi mesela. ayrıca uzatma lan şu saçını böyle efendi gibi kestir. hansi bir bu iki. kısa saç metali long live !
albüm yeni elime geçti bi kaç parça hariç başarılı bi çalışma olmuş, Trivium dedirtiyor sololarıyla falan, ama Matt in saçları gitmiş ana kuzusu gibi gözüküyo:) SÜPER
Built to Fall çok patates bir şarkı aslında ama o riffden dolayı laf söyleyemiyorum.
Genel olarak daha basit bir albüm olmuş ama ben 2 3 kere arka arkaya döndürmekten gocunmadım hiç, gayet de dinleniyor.
Crusade gibi bir şey varken en az etkileyici albüm olarak bunu göstermene kırıldım.
Slave New World de çok iyi bir modern thrash şarkısı olmuş. En azından riffleri sırıtmaz.
26.09.2011
@Mustafa Sakallı, yanlış anladıysam kusura bakma ama Slave New World’ün Sepultura cover’ı olduğunu biliyorsun herhalde.
26.09.2011
Ahaha buradaki bir Sepultura kritiğinde yazmıştım gruba dair şarkı ismi bile bilmiyorum diye.
Ulan ben de diyorum albümün bu kadar dışında bir şarkının ne işi var diye. Neyse ayıbımız ibretlik dursun orada. Eyv abi info için.
26.09.2011
@Mustafa Sakallı, bi şey değil. :)
Dinledikçe sıkan bir albüm.İlk zamanlar ”oharey,heberey,alalala” gibi nidalar atsamda birkaç şarkı dışında tekrar dinleyeceğimi sanmıyorum bu albümü.
En sevdiğim Trivium albümü oldu. özellikle vokal gelişimini takdir ettim. ama bu albümün the crusade’den daha düşük alması abes olmuş.
bu albüm nası 6 alır ya drowning in slow motion tek basına 6 alır zaten
in waves
inception of the end
black
watch the world burn
dusk dismantled
a skyline severance
drowning in slow motion albümün kesinlikle dinlenilmesi gereken şarkılarıdır
Ben beğendim albümü.Açıkçası bütünlük var mı diye bakmadım ama yardırma olarak başarılı buldum.Düzenli olarak döndürüyorum bu aralar. 8 çalışır benden.
böyle bir albüm nasıl 6 alır bilemem ama bana göre ascendancy ile birlikte trivium un en etkileyici albümü in waves.
vokaller konusunda inanılmaz ilerleme var.şarkılar gaz olduğu kadar melodik ve neredeyse ascendancy kadar hit dolu bir albüm.
yuh 6 verilmi$, soylenecek soz yok.
daginik, birbiriyle baglantili olmadigi belirtilip durmu$. ayni yazar heritage icin ‘supeeer 10/10′ derse bir kac lafım olur. zaten metalcore’da butunluk aramak tam bir komedidir.
27.09.2011
@Milky Flames, metalcore’da bütünlük yoksa yüksek not da verilmez, bu kadar basit. 6 iyidir.
27.09.2011
@in the court of the crimson king, geniş zaman kipide güzeldir. genelde HEAVYMETALKOMMANDOlar kullanır.
27.09.2011
@Burak Canik, epic find
27.09.2011
@Burak Canik, heavy metal sevmem :)
de ayrı bir de ;)
28.09.2011
@in the court of the crimson king, eyv cümleye de büyük harfle başlıyım bundan sonra ;)
29.09.2011
@Burak Canik, de’yi ayrı yazmışın, başlangıç için bu yeterli :)
29.09.2011
@in the court of the crimson king, iyice uzadı yersiz muhabbet(in) konudan uzaklaşmamak adına burda nokta koyalım.albümü dinleyemedim henüz ama albüme adını veren şarkı tırt ben beğenmedim (200 yıl önce yayınlandı gerçi)
30.09.2011
@Burak Canik, gereksiz muhabbet(in) +1
şarkı konusuna da katılıyorum deathcorecu komutanım
24.10.2011
@in the court of the crimson king, hayatımda deathcore dinlemişliğim yok.
24.10.2011
@Burak Canik, benim de heavy metali fazla sevmiyor olmam gibi.
27.09.2011
@Milky Flames, kritik için not tehdidini de ilk kez görüyorum. :)
27.09.2011
@Milky Flames, ben de thergothon demolarına 10dan aşağı verenin evine fünyeyle dalıcam
6 tam yerinde olmuş bence bu albüm için (diğer albümlerini dinlemedim) bi süre sonra baya baymaya başlıyo albüm
bu tarz gruplarda albüm süresinin fazla uzun olmaması gerekiyor. zaten grubun yıllar geçmesine rağmen tam olarak oturmuş bir tarzı olmaması ve daldan dala atlamaları albümün ilerleyen dakikalarında albümden kopmanıza neden olurken gidip (special edition) 1 saat 18 dakikalık bir albüm yapmak bile bile ladese girişmektir. kardeşim yaklaşık 10 dakikalık şarkılardan oluşan progressive metal albümlerinin süresi bile bazen o kadar uzun olmayabiliyor. albüme ilk başladığınızda ilk 5 şarkı gerçekten kaliteli olmuş diyorsunuz, ilerleyen parçalarda ise kayış kopuyor. albümü baştan sona dinlemek bir işkence haline gelebiliyor. ben şahsen ikiye bölerek dinliyorum albümü baştan sona kadar. albümde giriş-gelişme-sonuç bağlantısı yok. ya da şöyle diyelim albüm a-b-c-d-e gibi gitmek yerine q-a-x-w-s gibi karmaşık bir rotada ilerliyor. Ahmet hocamın da belirttiği gibi (ki kritiğin baştan sonuna kadar katılıyorum) bunca albümden sonra bir konsept albüm üretilmemesi Trivium hakkında sonun başlangıcı mı sorusunu aklımıza getiriyor. Genç Semih 28 yaşına geldi, halen genç Semih mi sizce?
Başta hoşuma gitmişti açıkcası fakat fanboy olmayı bi kenara bırakıp albüm içi kopukluğu ziyadesiyle fark edince (5-6 kere albümü döndürdükten sonra oldu bu olay ) hayal kırıklığından öteye geçemedi bu albüm benim açımdan. Tam yerinde bir puan olmuş
@Guinan, birkac ornek verebilirmisin o kopukluklar hakkinda? merak ettim :). ya da Ahmet’e sor sana gosterir $urda $urda diye :)
28.09.2011
@Milky Flames, şakaların esprilerin olağanüstü hakkaten de, bi insanın bir şeyi fark ettiğini söylemesini eleştirmeden önce, o eleştirilen şeyi belki de senin göremediğini de göz önünde bulundurmayı düşünebilirsin. Burada öznel yorumlar var ve insanlar bir sorundan söz ediyor.
“Hiçbir sorun yok, gayet iyi” demenin, gerçekten de bir sorun olmadığını kanıtlamaktan ziyade, senin o sorunu göremiyor olma olasılığını daha yüksek kıldığını düşünüyorum.
28.09.2011
@Ahmet Saraçoğlu, Go Ahmet!
28.09.2011
@Exorsexist,
29.09.2011
@Milky Flames, Shogun albümünü aç bi bakalım Kirisute Gomen ile başla Shogun’a kadar belirli bir tını içerisinde belirli bir tarza sadık kalarak çeşitli melodik oyunlarında içinde yer aldığı bir albümü,bir ziyafeti(bana göre) tadacaksın. İn waves içinde güzel şarkılarında yer aldığı(ki bence Chaos Reigns Dusk Dismantled Trivium’un yaptığı en güzel şarkılar arasına rahatlıkla girer) bir albüm fakat şarkılar arası belirli bir tının olmadığı bir albüm. Bu albümü dinlerken radyo dinliyor hissi alıyorum bu benim bir albümde istemediğim ve asla kabul etmeyeceğim bir durumdur.Açıkçası bu kasti yorumuna oturup düzgün düzgün cevap vermeyi isterdim fakat ben ne kadar adam akıllı cevap yazsam da anlamsızca konuşmanı durduracak bir cevabın olduğunu sanmıyorum ha istersen 26. yoruma bak Metalchesh yazmış oku arkadaşın albüm hakkında belirttiği görüşlere sonuna kadar katılıyorum
hayatımda dinlediğim en kötü şey…
Kopukluk olayı bütün albümlerinde var Trivium’un.Sadece diğer albümleri biraz daha derli toplu “gözüküyor”.Not da aslında çok düşük sayılabilecek bir not değil neden sorun olduğunu anlamadım.Zaten bu albüme verilecek en yüksek not 8 olurdu.
Tabi bu arada özeleştiri de yapmam gerekiyor.Yukarda en iyi albümü demem biraz talihsizce olmuş.İlk dinlemeden sonra yaptığım bir yorumdu.In Waves en iyi Trivium albümü değil.Ama dediğim gibi bunu Trivium’un olgunluk albümü olarak görüyorum.
Trivium’u genel anlamda pek sevmesem de her yeni albümü çıktığında bir fikrim olsun diye bakarım. The Crusade ve Shogun’u da sevmiyorum ama bu albümle kıyaslanınca çok çok daha iyi albümler olduğunu görmek için gruba hakim olmaya gerek yok. tek sevdiğim Trivium albümü ise Ascendancy. onu da ilk çıktığında baya dinlemiştim o dönem çok orjinal gelmişti. şimdi onu da açıp dinlemiyorum ama Ascendancy en iyi albümleri ve bu da en kötü albümleri diyebilirim. Ahmet’in Trivium’u seven ve hakim olan biri olarak 6 puan vermesi de gayet normal. bu kadar tepki gösterilecek bir durum yok ortada. misal ben bu albüme 3ten fazla vermem.
28.09.2011
@ismail vilehand, en kötü albümleri debut. genel kanı bu yöndedir.
28.09.2011
@Junkie Ghoul, doğrudur, olabilir. ama ben debut’ı buna tercih ederim.
Birde albümde o kadar melodik şarkı olmasına rağmen hiçbirisinden Dying In Your Arms kadar tat alamadım.
harika değil ama iyi bir albüm parçalarda aha şurası şöyle olup şöyle devam etseydi dediğim çok kısımlar oldu. önceki albümleri acemice ve karmaşık gibi gelmişti bundan sonraki albümlerini daha sıkı bekliyorum profesyonelliğe doğru iyi bir adım atmışlar
Yazıda bahsedince tepki geldi ama, grubun, ya da en azından Heafy’nin yanardönerliğine dair. Belki bir fikir verir.
http://www.metalinjection.net/shocking-revelations/triviums-matt-heafy-dubstep
11.10.2011
@Ahmet Saraçoğlu, oha ya bu kadarı da olmaz hakikaten. dubstep ne alaka şimdi diyecek olursa da bkz. korn.
Akustik konserlere de başladılar.
kisaca napacaklarini sasirmislar.
Built To Fall’a klip çekilmiş
http://www.youtube.com/watch?v=yXAJtd58tYo&feature=player_embedded
metal-archives’da en yüksek puanlı trivium albümü. hanginize inanayım layn…
Bu albüm için çok acayip yorumlar okuyorum. Bırakın Trivium’ı metalcore tarihinin en iyi albümü ilan eden mi ararsın, duyduğu en iğrenç albümlerinden biri olduğunu söylen mi ararsın.
Bipolar bozukluk gibi albüm.
30.06.2012
@Rotten Angel, Tam yerinde bir tanım hakikaten,daha iyi şekilde anlatılamaz bu albüm
Biraz uzun olmasa en sevdiğim Trivium albümü olacaktı.
Son fikrim, albümün güzel olduğu yönünde. 6 puan çok az.
7,5 veya 8 alır.
@Ahmet Saraçoğlu,Metal müzik eleştirmenleri arasında zevkine en güvendiğim adamlardan birisin cidden, aşık olduğum bir çok gruptan kurmuş olduğun pasif agresif sitesinden senin kritiklerin sayesinde haberdar oldum, demek istediğim şu ki bir gruba verdiğin puanı asla eleştirmem ve bir bildiğin vardır diye düşünürüm fakat trivium un bu albümü cidden 6 dan fazla puanı hakediyor bence, kritiği 3-4 kere okudum ve bir türlü anlayamadım nasıl 6 aldı bu albüm,harbiden çok beğendiğim bir albüm In waves, hatta şöyle söyliyim dinlediğim en iyi metalcore albümlerinden biri(ya da metalcore etkisi içeren albüm)şarkıların hepsinin ayrı bir tadı var ve üzerlerinde çok çalışıldığı belli,scream-clean vokal bölümleri çok uyumlu,gitar işçiliği süper,şarkılar genel anlamda hayvan gibi gaz veren cinsten,neyse sağlık olsun içimde kalmıştı bunları söylemek, bu kritiği taa ilk yazıldığı zamanlar okumuştum ve ne zaman bu albümü dinlesem aklıma bu kritik gelir.
10.08.2013
@crowkiller, eyvallah. O notu verme sebebimi yazıda yeterince açıkladığım için daha fazla bir şey diyemiyorum. :)
10.08.2013
@Ahmet Saraçoğlu, intikamım acı olacak göreceksin,günün birinde bir metal müzik sitesi kurup dissection ın ,nile ın dying fetus un falan bütün albümlerine 6 vericem :P çok üzücem seni çok :P