Son albümü “In Cauda Venenum“u 2019′da çıkaran OPETH yeni albümü “The Last Will and Testament“ı 11 Ekim’de çıkarıyor.
Konsept yapıdaki albüm, aile kavramına odaklanıyor ve aile üyelerinin birbirlerine düşmanlaşması konusu üzerinden ilerliyor. Mikael Åkerfeldt, “In Cauda Venenum”da da bu temada bir şarkıya yer verdiklerini, ancak bu konu kendisine çekici geldiğinden aynı temaya bu albümde de devam etmek istediğini ifade etmiş. Åkerfeldt temayı oluştururken “Succession” dizisinden de ilham aldığını söylemiş. Diğer yandan albümde önemli konuklar da var. JETHRO TULL efsanesi Ian Anderson, EUROPE’ın “The Final Countdown” da dâhil en büyük hitlerini yazan vokalisti Joey Tempest, The London Session Orchestra bu isimler arasında.
1. §1 06:11
2. §2 05:40
3. §3 05:11
4. §4 07:05
5. §5 07:35
6. §6 06:16
7. §7 06:28
8. A Story Never Told 07:10
“§3″ bas performans videosu şöyle.
“§3″ yayınlandı.
Açılış şarkısı “§1″ın davul performans videosu yayınlandı.
Aynı şarkının gitar performans videosu da var.
Şarkının albüm versiyonunun 1,5 dakikalık kısaltılmış hâlinin şarkı sözü videosu da yayınlandı.
Mikael Åkerfeldt, brutal vokallerin yer aldığı ilk single “§1″ ile ilgili olarak bu tür vokallerin albümün genelinde yer alıp almadığına ilişkin soruya şu yanıtı vermiş:
“Evet. Sanırım. Belki de. Öyle olduğunu söyleyebilirim. Tümünde olmasa da bazı şarkılarda bu vokaller var. Bayağı iyi sert vokaller var. Yeni albümümüz rahatsız bir albüm. Albümü dinleyen birinin yorumu “klostrofobik” oldu. Mutlu bir albüm olduğunu söyleyemem. Nasıl desem… Bu tür durumlarda her metal grubu “karanlık” ifadesini kullanıyor, ama ben “rahatsız” demeyi tercih ediyorum. Bu konudaki en iyi tanımlamam bu olurdu. Biz detaylara takılıp kalmıyoruz. Fikir patlaması gibi bir albüm. Bir nevi TikTok gibi.”
Yorum alanı
“OPETH’ten bas performans videosu” yazısına 52 yorum var
Acayip bir geri dönüş olmuş. Riffler ve müziği beğendim ancak şarkıya pek ısınamadım henüz. Albümle birlikte daha oturaklı geleceğini düşünüyorum şimdilik. Growlların yeniden dönmesine de çok sevindim. Gainleri kısmışlar ve Watershed’e kıyasla prodüksiyon epey farklı olacak gibi duruyor kendine has bir özgünlükle. Heyecanla beklemedeyiz.
Şarkının radio edit olmayan albüm versiyonuna ulaşabilme şansımız var mı acaba?
Brutal vokalin geri dönmesinden bağımsız olarak şarkıdan memnunum. Waltteri Väyrynen zaten 5 yıl Bloodbath davulculuğu yaptığı için Axenrot’un tarzına çok hâkim olduğunu belli ediyor. Diğer şarkılarda da bu vokal çeşitliliği olacak mı bilmiyorum ama umarım olur. Ayrıca sadece vokal değil, 3.45′ten sonrasındaki gitarlar da Opeth’ten 15-16 yıldır pek duymadığımız oktavlı Opeth riflerini yansıtıyor, bu da iyi bir şey.
Son 3 albüme kıyasla daha fazla merakla bekliyorum doğal olarak.
Enteresan bir tesadüf oldu benim için, belki içinizden ya da sesli olarak hassiktir dersiniz.
3 gün önce boşluğa bakarak puro içtim ve bu sırada loopa alarak 6-7 defa dünya üzerindeki en iyi parçalardan biri olduğunu düşündüğüm ‘Heir Apparent’ dinledim. Bu herif dedim bir gün bir şekilde brutal yapacak, umarım yakın bir tarih olur. Ama tabi bu yakın tarihten kastım 2-3 yıl, hemen 3 gün sonrası değil. Sabah Erhan’ın yorumu gördüm ve Opeth daha da yumuşamış, Erhan da laf sokmuş zannettim. Şarkıyı açınca şok oldum tabi. Sevip sevmemekle alakalı henüz yorum yapma şansım yok, 1 tur döndürebildim.
Bunun haricinde, kapak deliverance / damnation zamanlarına ışınladı. Çok uzun zaman sonra ilk defa bir Opeth albümünü merakla bekliyorum.
Bu sıralar hayatın zor bir döneminden geçiyorum ve geçen hafta uzun zaman sonra kalemle göz göze geldim ve kendimi kendime ve problemler yaşadığım insana daha iyi anlatabilmek için içinden geçtiğim süreci anlatan bir 23 sayfalık bir yazı yazdım, iyi geldi. Bu sırada yine yıllar sonra tekrar Opeth döngüsüne düştüm ve neredeyse her gün Opeth dinledim. Bu sabah bile bu haberi almadan önce Godhead’s Lamenti söylüyordum.
Yıllardır Opeth dinlemememin sebebi özellikle eski albümlere olan sevginin azalması değil, dinleneyebilmek için maksimum doyum eşiğini aşmış olmamdi. Yakın zamanda yazı yazmış olmanın getirdiği gaz ve üstümde tüten düşünce haliyle odağım Opethin kendisine kaydı ve Opethin geçirdiği yolculuğun kendi hayatımdaki izdüşümünü ve geçiştirdiği süreçlerle ilgili neler düşündüğümü de kaleme döktüm.
Opeth’in modern dönemiyle ilgili pozitif ve negatif bir sürü düşüncem var, ancak özetin özeti bildiğim tek bir şey varsa “bana parçaların toplamından fazlasını taşıyan” neredeyse bütün parçalarda Mikael’in dualiteden gelen bir yaratıcıktan beslendiği. Bu yüzden artık zor bir ihtimal de olsa Brütale geri dönerlerse bunu acayip sevindirici bir haber olarak kabul edeceğimi kendime söylemiştim, ayrıca dün en az 14 yıldır Opethin hayatımda olduğunu fark ettim.
Ve hemen ertesi gün bu şarkı çıktı! Henüz dinlemedim, iş yoğunluğu azalsın odağımı buna vereceğim. Ama pozitif önyargı ile minik bir hehe.
Böyle ilginç ikili turlar deyince aklıma hep 2006′daki Disturbed / Nevermore turnesi geliyor. Disturbed’ün sadece 1 şarkısını biliyorum ve hiç bildiğim bir grup değil ama Nevermore’u ön grup olarak alıp İngiltere turuna çıkardıkları için zamanında helal lan demiştim.
Az önce tekrar dinledim, ghost reveries veya watershed kafasinda olacak gibi, ama değil gibi de. Enteresan bir parça olmuş. Davulcu genco cuk diye oturmuş gruba.
Son 15 saniyesi güzel, böyle anların sayısı fazla olacaksa dinlenir ama müzik son dönem Opeth’iyle aynı gibi. Eskilerin hatrını almak için de growl sıkıştırmış aralara. Sanki net bir kimliği olmayan, ortaya karışık bir şey çıkacak gibi.
Brutal vokalli Opeth hayatımda en sevdiğim grup ama önceki üç albümden yayınlanan ilk single’ların hepsini bundan daha çok sevmiştim.
İlk bir iki dinlemede hiç sevemedim. Şimdi biraz daha içine girdim, kulağıma oturdu. Fakat, önceki albümlerin her birinde bundan daha iyi bin tane şarkı var. Hepsinin single’ı da bundan çok daha ilgi çekiciydi.
Şarkı sorceress + in cauda venenum + ucundan watershed gibi bişey hissiyatı veriyor. Bu haliyle biraz “kafası karışık” göründü bana. Son iki albümde akerfeldt’in vokal performansı zirveyi görmüşken brutal işine hiç girmeselermiş dedim.
Şarkı bana pek bir şey hissettirmedi. Dinledikçe açılır belki. Ama son yıllarda akerfeldt’in clean vokali eskisi gibi iyi değil. Şimdi brutal vokalle geçişli duyunca daha çok sırıtıyor. Çünkü şerefsizin brutali hala çok lezzetli.
@Melkor, clean vokali eskisi gibi değil derken kayıtlar için mi yoksa canlı performans için mi dedin? Bence pale communion’dan başlayarak cleanleri en iyi dönemindeydi. Senin aksine burdaki brutal performansını eskiye nazaran zayıf buldum. Canlıdaki brutal performansları fecaat zaten
Yukarıdaki arkadaşların yazdığı Newpethlik bence prodüksiyon kaynaklı. O 70ler Prog Rock gibi olsun buğulu gitarlar olsun olayı devam ediyor. Yoksa beste olarak her şeyden çok Watershed dönemine daha yakın.
“I have become quite interested in family, and the idea that blood is not always thicker than water,” OPETH leader Mikael Åkerfeldt explained. “I became interested in how family members can turn on each other. I saw an interview with this guy whose family had all turned against him, over the inheritance, so I wrote a song about that on the last record. The idea stuck with me, and then along came the TV show ‘Succession’, and I loved that series. That was in the back of my head too. It felt like an interesting topic that you could twist and turn a little bit.”
Gevgev gevelemiş yine aq. KARIMDAN BOŞANDIM demiyo da
Gerek albüm kapağı gerek adı gerekse şarkı olsun ben heyecanlandım açıkçası. Şarkının özellikle finaline bayıldım. Girişi ise Watershed açtırttı bugün. Her türlü umutluyum yeni albümden.
geçen sene, bu sene için konsere gelecekler dedim geliyorlar aynı arkadaş grubuna watershed tadında bir şeyler yapacaklar dedim sonuç ortada. bu iş bize verilmiş deli gibi beklentiye girdim
Andropozdaki bir erkekten daha kötü tek şey, andropozdaki bir Mikael Akerfeldt sanırım. (Babalarınızdan) biliyorsunuzdur, bu tipler ne yaparsa yapsın asla haksız olmazlar ve en doğrusunu yaparlar. Brutal vokal iki yıl önce iğrenç olabilir, şimdiyse “müzik onu gerektirdiği için” eklenmiştir, işlerin kesatlığıyla veya dünya prog aleminde esamesinin okunmamasıyla asla alakası yoktur, falan… Opeth iyidir de Akerfeldt harbiden tam bir attention whore maalesef.
@Seyfettin Dursun, Seyfettin bey, yanlış değilsem 2014 çıkışlı Pale Communion albümüne ufak bir deathcore ekleme planı varmış fakat beceremediği için eklememiş.
Bunun dışında bir brutal vokal ile herkesin fikri 180 derece değişiyorsa ve müzikte hiçbir fark yokken bu oluyorsa demek ki maddi açıdan da doğru bir karar ara ara böyle yapıp sonra keyfince takılmak gerekiyor.
Aynı müzik ya, ben seviyorum gerçi ama çoğunun sevmediği aynı müzik ama bir vokal yorumları tamamen değiştiriyor, hani tek eksik olan buymuş gibi bir durum da söz konusu değil.
@Boba Fett, çok sağ olun. 13 Ağustos 2024 Opeth İstanbul konserinden bildiriyorum: İnsanın sevmediği işi yapması, sevmediği şarkıları söylemek mecburiyetinde kalması çok kötü bir şey. Stand-up’ına giden ya da kendisini komik bulan olsa, müziği de bırakacağına bugünden sonra emin oldum maalesef:( Playlist tamamen ticari kaygılarla belirlenmiş; grup içinde bile sorun var gibi (Akerfeldt vs Mendez çok bariz hatta). Dediğim gibi, hep “aslında yapardım”lar, “brutalden sıkıldım”lar olacak ama ben de hep dinlemeye devam edeceğim ne yazık ki.
Kapak direk The Shining filmindeki hoteldeki son fotodaki son sahneyi hatırlattı. O otelde ilk kurulusundan en son en şaşaalı zamanlarına kadar ölmüş kişilerin fotoğrafları. Çok iyi gönderme. Kaytan bıyıklı Mikaelim bu kez şaşırttı biraz beni. Yukarda arkadaş bahsetmiş yeni hallerindeki bu dağınıklık da bi düzelirse tadından yenmez.
bazı yorumlar gülümsetti, elbette ticari dürtüleri var da adamın, bir dinletin bakalım düz metalcilere en ufak bir şans veriyorlar mı? produksiyondaki ve kompozisyondaki muhteşemlikler de anlayana bir şey ifade edebilir. andropoz gibi olmayan terimlerle mikael’i değerlendirmek de üstüne mum dikti. şarkı iyi, konsepti zamanla anlarız, fanboy olmayın da iki saygı duyun ya!
@ismail vilehand, gelecekten gelip de ironiyi anlamayacaklar için yazayım: Opeth’ten nefret ettiği için mahsusçuktan böyle yazmış. En sevdiği gruplar Paradise Lost, Katatonia, Anathema, My Dying Bride, Pain of Salvation, Soen, Riverside ve tabi ki hepsinden önde tuttuğu Dream Theater. Özellikle John Myung idolüdür.
Ayrıca Ulver dinlemeyen adam; 30 yaş üzeri, kendi ayakları üzerinde duran, Kadıköy veya Beşiktaşta yalnız yaşayan ve ekonomik özgürlüğüne sahip metalci karı sikemez.
Ondan Ulver kesin dinleyin. Dinlemiyorsanız da dinliyormuş gibi yapın. Kapağında geyik olan albümü falan övün.
@Raddor, Basçıları ibne gibi giyinen küçük Çinli bir kız. Deri pantolonlar giyiyorlar. Özellikle de vokalistleri. Saçları gerçekten tam bir ibne gibi. Ayrıca bir opera şarkıcısı gibi söylüyor. Saçları, giysileri, müzikleri… Hepsi ibne.
@dice, onu hiç sanmıyorum ya. Adamla 2 kere günü saati belli röportaj için anlaştık, ikisinde de Skype’a bile girmedi. İlkinde kusura bakma falan demişti, ikincisinde de aynı şeyi yaptı. Adama saygım da çok, hayranıyım, o yüzden ikinci kez kibarca yazdım ettim ama cevap bile gelmedi maalesef. Aramızdan erken ayrılmasın bana yeter.
“Bir nevi TikTok gibi” cümlesi beni çok heyecanlandırdı. Aslında dinlemeyecektim ama albümün Subway Surfers oynanış videolu versiyonunu Youtube’a yüklerseler belki bir 5 saniye falan göz atabilirim.
Röportajı izledim. “Bugüne dek yazdığım en iyi albüm” gibi bir ifadesi yok. Albümü tanımlamak için kullandığı “rahatsız” kelimesinin kullanabileceği “en iyi” kelime olduğunu anlatıyor o kısımda.
@Özgür, açıklamasını okuyunca bağlamı tam anlaşılmadığından öyle dediğini tahmin etmiştim. Biraz da emin olmadan yazdım aslında. Çok sağ ol, o şekilde düzelttim.
Çok güzel
Sen eskiye, biz deliye…
Güzel şarkı olmuş.
Vay be, brutal geri dönmüş. Açıkçası grubu son yıllarda hiç takip etmiyordum. Akerfeldt şarkının o bölümüne girince resmen koltuktan sıçradım.
Acayip bir geri dönüş olmuş. Riffler ve müziği beğendim ancak şarkıya pek ısınamadım henüz. Albümle birlikte daha oturaklı geleceğini düşünüyorum şimdilik. Growlların yeniden dönmesine de çok sevindim. Gainleri kısmışlar ve Watershed’e kıyasla prodüksiyon epey farklı olacak gibi duruyor kendine has bir özgünlükle. Heyecanla beklemedeyiz.
Şarkının radio edit olmayan albüm versiyonuna ulaşabilme şansımız var mı acaba?
Şarkı isimleri osurttu. Ayrıca 10 dakikalık şarkı yok.
“§” bölüm işareti. Konsept olduğu da düşünüldüğünde belki ilk 7 şarkı bir bütünün parçaları olabilir.
Brutal vokalin geri dönmesinden bağımsız olarak şarkıdan memnunum. Waltteri Väyrynen zaten 5 yıl Bloodbath davulculuğu yaptığı için Axenrot’un tarzına çok hâkim olduğunu belli ediyor. Diğer şarkılarda da bu vokal çeşitliliği olacak mı bilmiyorum ama umarım olur. Ayrıca sadece vokal değil, 3.45′ten sonrasındaki gitarlar da Opeth’ten 15-16 yıldır pek duymadığımız oktavlı Opeth riflerini yansıtıyor, bu da iyi bir şey.
Son 3 albüme kıyasla daha fazla merakla bekliyorum doğal olarak.
Enteresan bir tesadüf oldu benim için, belki içinizden ya da sesli olarak hassiktir dersiniz.
3 gün önce boşluğa bakarak puro içtim ve bu sırada loopa alarak 6-7 defa dünya üzerindeki en iyi parçalardan biri olduğunu düşündüğüm ‘Heir Apparent’ dinledim. Bu herif dedim bir gün bir şekilde brutal yapacak, umarım yakın bir tarih olur. Ama tabi bu yakın tarihten kastım 2-3 yıl, hemen 3 gün sonrası değil. Sabah Erhan’ın yorumu gördüm ve Opeth daha da yumuşamış, Erhan da laf sokmuş zannettim. Şarkıyı açınca şok oldum tabi. Sevip sevmemekle alakalı henüz yorum yapma şansım yok, 1 tur döndürebildim.
Bunun haricinde, kapak deliverance / damnation zamanlarına ışınladı. Çok uzun zaman sonra ilk defa bir Opeth albümünü merakla bekliyorum.
Modern Opeth’in sevmediğim dağınıklığı yine devam ediyor. Ama şarkı güzel gibi.
Bu grup fotoğrafı ne lan? Burjuva metal
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Bu sıralar hayatın zor bir döneminden geçiyorum ve geçen hafta uzun zaman sonra kalemle göz göze geldim ve kendimi kendime ve problemler yaşadığım insana daha iyi anlatabilmek için içinden geçtiğim süreci anlatan bir 23 sayfalık bir yazı yazdım, iyi geldi. Bu sırada yine yıllar sonra tekrar Opeth döngüsüne düştüm ve neredeyse her gün Opeth dinledim. Bu sabah bile bu haberi almadan önce Godhead’s Lamenti söylüyordum.
Yıllardır Opeth dinlemememin sebebi özellikle eski albümlere olan sevginin azalması değil, dinleneyebilmek için maksimum doyum eşiğini aşmış olmamdi. Yakın zamanda yazı yazmış olmanın getirdiği gaz ve üstümde tüten düşünce haliyle odağım Opethin kendisine kaydı ve Opethin geçirdiği yolculuğun kendi hayatımdaki izdüşümünü ve geçiştirdiği süreçlerle ilgili neler düşündüğümü de kaleme döktüm.
Opeth’in modern dönemiyle ilgili pozitif ve negatif bir sürü düşüncem var, ancak özetin özeti bildiğim tek bir şey varsa “bana parçaların toplamından fazlasını taşıyan” neredeyse bütün parçalarda Mikael’in dualiteden gelen bir yaratıcıktan beslendiği. Bu yüzden artık zor bir ihtimal de olsa Brütale geri dönerlerse bunu acayip sevindirici bir haber olarak kabul edeceğimi kendime söylemiştim, ayrıca dün en az 14 yıldır Opethin hayatımda olduğunu fark ettim.
Ve hemen ertesi gün bu şarkı çıktı! Henüz dinlemedim, iş yoğunluğu azalsın odağımı buna vereceğim. Ama pozitif önyargı ile minik bir hehe.
Brutal dışında 2008 sonrası Opeth bu.
Şubat’ta Avrupa turuna çıkıyorlar, ön grupları Grand Magus. Enteresan bir ikili.
02.08.2024
Böyle ilginç ikili turlar deyince aklıma hep 2006′daki Disturbed / Nevermore turnesi geliyor. Disturbed’ün sadece 1 şarkısını biliyorum ve hiç bildiğim bir grup değil ama Nevermore’u ön grup olarak alıp İngiltere turuna çıkardıkları için zamanında helal lan demiştim.
Az önce tekrar dinledim, ghost reveries veya watershed kafasinda olacak gibi, ama değil gibi de. Enteresan bir parça olmuş. Davulcu genco cuk diye oturmuş gruba.
Brutal vokalin dönmesine elbette sevindim ama son Opeth albümlerini dinlerkenki hissettiğim yoksunluk hissinin brutal vokallerin yokluğundan kaynaklanmadığını öğrenmiş oldum an itibariyle.
Albümü dinlemeden yorum yapmak mallık olur elbette ama paylaşılan şarkıyı dinleyince “nerde o eski opeth riffleri be kardeşim” dedim şimdi, yalan yok.
Son 15 saniyesi güzel, böyle anların sayısı fazla olacaksa dinlenir ama müzik son dönem Opeth’iyle aynı gibi. Eskilerin hatrını almak için de growl sıkıştırmış aralara. Sanki net bir kimliği olmayan, ortaya karışık bir şey çıkacak gibi.
Brutal vokalli Opeth hayatımda en sevdiğim grup ama önceki üç albümden yayınlanan ilk single’ların hepsini bundan daha çok sevmiştim.
02.08.2024
@Yiğit, aynısını düşündüm
İlk bir iki dinlemede hiç sevemedim. Şimdi biraz daha içine girdim, kulağıma oturdu. Fakat, önceki albümlerin her birinde bundan daha iyi bin tane şarkı var. Hepsinin single’ı da bundan çok daha ilgi çekiciydi.
Şarkı sorceress + in cauda venenum + ucundan watershed gibi bişey hissiyatı veriyor. Bu haliyle biraz “kafası karışık” göründü bana. Son iki albümde akerfeldt’in vokal performansı zirveyi görmüşken brutal işine hiç girmeselermiş dedim.
Şarkı bana pek bir şey hissettirmedi. Dinledikçe açılır belki. Ama son yıllarda akerfeldt’in clean vokali eskisi gibi iyi değil. Şimdi brutal vokalle geçişli duyunca daha çok sırıtıyor. Çünkü şerefsizin brutali hala çok lezzetli.
02.08.2024
@Melkor, clean vokali eskisi gibi değil derken kayıtlar için mi yoksa canlı performans için mi dedin? Bence pale communion’dan başlayarak cleanleri en iyi dönemindeydi. Senin aksine burdaki brutal performansını eskiye nazaran zayıf buldum. Canlıdaki brutal performansları fecaat zaten
Yukarıdaki arkadaşların yazdığı Newpethlik bence prodüksiyon kaynaklı. O 70ler Prog Rock gibi olsun buğulu gitarlar olsun olayı devam ediyor. Yoksa beste olarak her şeyden çok Watershed dönemine daha yakın.
“I have become quite interested in family, and the idea that blood is not always thicker than water,” OPETH leader Mikael Åkerfeldt explained. “I became interested in how family members can turn on each other. I saw an interview with this guy whose family had all turned against him, over the inheritance, so I wrote a song about that on the last record. The idea stuck with me, and then along came the TV show ‘Succession’, and I loved that series. That was in the back of my head too. It felt like an interesting topic that you could twist and turn a little bit.”
Gevgev gevelemiş yine aq. KARIMDAN BOŞANDIM demiyo da
Gerek albüm kapağı gerek adı gerekse şarkı olsun ben heyecanlandım açıkçası. Şarkının özellikle finaline bayıldım. Girişi ise Watershed açtırttı bugün. Her türlü umutluyum yeni albümden.
geçen sene, bu sene için konsere gelecekler dedim geliyorlar aynı arkadaş grubuna watershed tadında bir şeyler yapacaklar dedim sonuç ortada. bu iş bize verilmiş deli gibi beklentiye girdim
Andropozdaki bir erkekten daha kötü tek şey, andropozdaki bir Mikael Akerfeldt sanırım. (Babalarınızdan) biliyorsunuzdur, bu tipler ne yaparsa yapsın asla haksız olmazlar ve en doğrusunu yaparlar. Brutal vokal iki yıl önce iğrenç olabilir, şimdiyse “müzik onu gerektirdiği için” eklenmiştir, işlerin kesatlığıyla veya dünya prog aleminde esamesinin okunmamasıyla asla alakası yoktur, falan… Opeth iyidir de Akerfeldt harbiden tam bir attention whore maalesef.
03.08.2024
@Seyfettin Dursun, Seyfettin bey, yanlış değilsem 2014 çıkışlı Pale Communion albümüne ufak bir deathcore ekleme planı varmış fakat beceremediği için eklememiş.
Bunun dışında bir brutal vokal ile herkesin fikri 180 derece değişiyorsa ve müzikte hiçbir fark yokken bu oluyorsa demek ki maddi açıdan da doğru bir karar ara ara böyle yapıp sonra keyfince takılmak gerekiyor.
Aynı müzik ya, ben seviyorum gerçi ama çoğunun sevmediği aynı müzik ama bir vokal yorumları tamamen değiştiriyor, hani tek eksik olan buymuş gibi bir durum da söz konusu değil.
03.08.2024
@Boba Fett, River şarkısının Outrosunu grindcore yapmak istiyor da olmuyor.
13.08.2024
@Boba Fett, çok sağ olun. 13 Ağustos 2024 Opeth İstanbul konserinden bildiriyorum: İnsanın sevmediği işi yapması, sevmediği şarkıları söylemek mecburiyetinde kalması çok kötü bir şey. Stand-up’ına giden ya da kendisini komik bulan olsa, müziği de bırakacağına bugünden sonra emin oldum maalesef:( Playlist tamamen ticari kaygılarla belirlenmiş; grup içinde bile sorun var gibi (Akerfeldt vs Mendez çok bariz hatta). Dediğim gibi, hep “aslında yapardım”lar, “brutalden sıkıldım”lar olacak ama ben de hep dinlemeye devam edeceğim ne yazık ki.
Kapak direk The Shining filmindeki hoteldeki son fotodaki son sahneyi hatırlattı. O otelde ilk kurulusundan en son en şaşaalı zamanlarına kadar ölmüş kişilerin fotoğrafları. Çok iyi gönderme. Kaytan bıyıklı Mikaelim bu kez şaşırttı biraz beni. Yukarda arkadaş bahsetmiş yeni hallerindeki bu dağınıklık da bi düzelirse tadından yenmez.
2012 den bu yana opeth’e dair duyduğum en iyi şey
bazı yorumlar gülümsetti, elbette ticari dürtüleri var da adamın, bir dinletin bakalım düz metalcilere en ufak bir şans veriyorlar mı? produksiyondaki ve kompozisyondaki muhteşemlikler de anlayana bir şey ifade edebilir. andropoz gibi olmayan terimlerle mikael’i değerlendirmek de üstüne mum dikti. şarkı iyi, konsepti zamanla anlarız, fanboy olmayın da iki saygı duyun ya!
Albümün geneli bu parça gibiyse ben ok im.
En sevdiğim gruplar:
Opeth
Dream Theater
Tool
Ghost
Leprous
06.08.2024
@ismail vilehand, gelecekten gelip de ironiyi anlamayacaklar için yazayım: Opeth’ten nefret ettiği için mahsusçuktan böyle yazmış. En sevdiği gruplar Paradise Lost, Katatonia, Anathema, My Dying Bride, Pain of Salvation, Soen, Riverside ve tabi ki hepsinden önde tuttuğu Dream Theater. Özellikle John Myung idolüdür.
06.08.2024
@Raddor, ibne gibi giyinmediğini de belirt, lütfen.
06.08.2024
@Raddor, BFMV ve Ulver logolarını kazıtmış koluna.
06.08.2024
@Cerca C., çok iyi. Venom, Sodom, Motörhead gibi barzo gruplardan iyidir.
06.08.2024
@Raddor, Iy o ne ya kıro gibi
08.08.2024
@Cerca C., BFMV ne diye Google’dan arattım amk.
Ayrıca Ulver dinlemeyen adam; 30 yaş üzeri, kendi ayakları üzerinde duran, Kadıköy veya Beşiktaşta yalnız yaşayan ve ekonomik özgürlüğüne sahip metalci karı sikemez.
Ondan Ulver kesin dinleyin. Dinlemiyorsanız da dinliyormuş gibi yapın. Kapağında geyik olan albümü falan övün.
08.08.2024
@Raddor, Basçıları ibne gibi giyinen küçük Çinli bir kız. Deri pantolonlar giyiyorlar. Özellikle de vokalistleri. Saçları gerçekten tam bir ibne gibi. Ayrıca bir opera şarkıcısı gibi söylüyor. Saçları, giysileri, müzikleri… Hepsi ibne.
@ismail vilehand, benim de
Bring me the horizon
Sleep Token
Falling in Reverse
Bad Omens
Motionless in White
Yine sikko bir Albüm yapıp eskinin ekmeğini yiyecekler.
portnoy dt’ye geri döndü, akerfeldt brutale döndü, hadi lan jesper şimdi sıra sende
07.08.2024
@dice, onu hiç sanmıyorum ya. Adamla 2 kere günü saati belli röportaj için anlaştık, ikisinde de Skype’a bile girmedi. İlkinde kusura bakma falan demişti, ikincisinde de aynı şeyi yaptı. Adama saygım da çok, hayranıyım, o yüzden ikinci kez kibarca yazdım ettim ama cevap bile gelmedi maalesef. Aramızdan erken ayrılmasın bana yeter.
Ya bi siktir aq. Still life’tan, blackwater’dan iyi mi olacak bu albüm? Bugune kadar yazdigin en iyi albüm bu he mi?
“Bir nevi TikTok gibi” cümlesi beni çok heyecanlandırdı. Aslında dinlemeyecektim ama albümün Subway Surfers oynanış videolu versiyonunu Youtube’a yüklerseler belki bir 5 saniye falan göz atabilirim.
Röportajı izledim. “Bugüne dek yazdığım en iyi albüm” gibi bir ifadesi yok. Albümü tanımlamak için kullandığı “rahatsız” kelimesinin kullanabileceği “en iyi” kelime olduğunu anlatıyor o kısımda.
17.08.2024
@Özgür, açıklamasını okuyunca bağlamı tam anlaşılmadığından öyle dediğini tahmin etmiştim. Biraz da emin olmadan yazdım aslında. Çok sağ ol, o şekilde düzelttim.
Bunlar ne biçim klavye tonları yahu.
2′de 2 gidiyo