Site kitlemiz içerisinde futbola meraklı insan sayısının çokluğundan, sadece bu konuya ayrılmış bir başlık açmanın gerekli olduğunu düşündük.
Bundan böyle tuttuğunuz takımla ilgili övgü ve şikâyetlerinizi buraya yazabilir, oynadığınız kuponları burada paylaşabilirsiniz.
Böylece hem konuyla ilgilenenler tüm bu muhabbetleri tek bir yerde bulabilir hem de Serbest Kürsü kısmı daha genel muhabbetler için kullanılabilir.
Şimdiden herkese keyifli muhabbetler.
70 oldu, gerideler. Israrla Frimpong’u almıyor oyuna ilginç. İlk maçta da 80′den sonra almıştı. Turnuvaya damgasını vuracak diye beklediğim adamı izleyemiyoruz.
2. çıkarsak rakip Avusturya. Sevinsem mi üzülsem mi bilemedim. Fizik olarak bizi ezecek Fransa’yı istemem ama Avusturya da tıkır tıkır top oynuyor ya. Net favori olurlar.
Bi şekilde Hollanda çıksaydı lider, ümitli olurdum haha. Çok uyumsuzlar. Memphis %90 top kaybediyor. Gakpo’nun sol ayağı yok. Uçan adam Frimpong’u nedense oynatmıyo Koemann. Bekler de kanatlar da sürekli merkeze giriyor, tıkanıyolar. Gakpo sağa çekip vurabilirse pozisyon oluyor sadece.
25.06.2024
@çaksu, Avusturya şu ana dek turnuvada uzak ara top oynayan en iyi takım. Tek rakibi İspanya diyeceğim ama onların da futbolu sıkıcı biraz. Avusturya hayatımızı siker çıkarsa. Zaten turnuva öncesi bizi 6-1 yendiler.
26.06.2024
@deadhouse, Olabilir. Maçların çoğunluk kısmını izlemedim, ya hiç, ya yarım yamalak. Bugün de sadece ikinci yarıyı izledim. Makine gibi oynuyolar diye düşündüm :)
Ufak da olsa bi avantaj bile oalbilir belki 6-1′lik maç. Rövanş gibi, çıakrabileceği dersler varsa Montella için, ona bi fırsat. Belki futbolcular için ekstra motivasyon. Tabi bunlar temenni :p
Çok acayip bir şey oldu. Çekya’yla berabere kalırsak Avusturya ile oynuyoruz. Turnuvanın en iyi takımlarından biri ama en azından büyük ülke değil. Bir şekilde geçersek Slovenya/Slovakya galibiyle oynayıp yarı finale çıkma şansımız var şu an. Takım bu ümidi veriyor mu, vermiyor. Ama cidden istesen olmayacak bir senaryo oluyor şu ana kadar.
26.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Yani sonuç Fransa ile olacağından daha kötü olabilir bizim için. Yine de Fransa ile oynamak daha korkutucu geliyo bana. Böyle bireysel büyük kaliteye karşı oynadığımız zaman illa bi yerde iki yerde açık veriyoruz hata yapıyoruz, ve cezalandırıyolar. Yani 5 dk’da iki tane yiyip yine havlu attığımızı hayal etmek çok kolay Fransa karşısında.
26.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Yine saçma sapan 30 tane yıldızın sıralanmasıyla bu rezil futbolla inanılmaz bir başarı elde edilebilir :D
Bana 2008 yılını anımsattı o zaman çocuktum televizyon başında izlediğim isviçre, çekya, hırvatistan maçlarını nasıl unutabilirim ki hakeza yarı finaldeki Almanya maçını da hatırlıyorum. O yıl da grup birincisi portekiz oluyor ilk maçta onlara 2-0 kaybetmişiz. Fransa, Hollanda gibi büyük bir takımdansa Avusturya’yı tercih ederim sistemleriyle bizi delik deşikte edebilirler ama en azından Fransa Hollanda’ya karşı daha çok şansımız var diye düşünüyorum. Hazırlık maçlarında 6 yememiz bence hem bir sinyal veriyor hem de o bir hazırlık maçıydı diye düşünerek bir umutta var göreceğiz artık bugünkü maçı yenerek çıkarsak daha iyi olur. Herhalde Portekiz bugün Gürcistan’a kaybetmez diye düşünüyorum bilmiyorum öyle bir hesaba girişirler mi?
26.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Slovenya’yı yediler matmazel. Averaj, atılan gol, yenilen sarı kartlar vs her sikim eşit. Fifa Danimarka’yı ikinci yaptı. Keşke slovenya çıksaydı.
Ayrıca grupta oynanan bütün maçlar alt bitti. İngiltere’nin Sırbistan’ı 1-0 yenmesi haricinde bütün maçlar berabere bitti. Oynayacağınız topu sikim.
Bugün şu anda herkesin eşit puanda olduğu F grubunun son maçları var. Umarım futbola doyarız. Gece de Çekya’yı yenersek tadından yenmez.
Bugün sıkıntıdan maçlara bakayım dedim. Şansa avusturya-hollanda iyi çıktı. İngiltere hala aynı sikik futbolu oynuyor. Muhtemelen fransa da hala öyledir. Turnuvayı takip eden biri olsam bu ikisinin oynadığı maçları es geçerdim. Öyle uyuz oluyorum.
Nihat abimin dediği gibi: şu İngiltere’yi turnuvadan alın!
https://youtube.com/shorts/Fm956JEn0Ss?si=j8vL_hW8H4bV1NwB
27.06.2024
@Raddor, Abartmışız bu takımı. Kane dışında ruh gibi oyuncular. Aklıma geldi de eski takımda Terry, Ferdinand, Lampard, Gerrard, Joe Cole, Owen filan vardı. Şimdi böyle futbolcular yok. Toptan korkuyor şimdikiler. Yalnız şöyle de bir şey var: Hiç Avrupa Şampiyonası yok İngiltere’nin. İyi futbol Southgate’in umurunda değildir. Kupayı alırsa tarihe geçecek.
Artık Semih’in oynaması gereken maç bu bence. Bertuğ, Semih, Cenk hiçbiri bay kadar kötü olamaz 9’da. Kaldı ki bay kanatta gayet iyi. Orkun yerine Arda veya Salih, Kaan yerine İsmail, Samet yerine de Kaan oynamalı mutlaka. Sağ bekte de zaten Müldür olmalı tartışmasız. Yusuf veya Yunus’un da mümkünse yüzlerini hiç görmeyelim.
Savunmadaki sıkıntıya yapılabilecek aklıma gelen en mantıklı yöntem Kaan-Apo ikilisi. Oynama alışkanlıkları dolayısıyla hiç yoktan biraz toparlanırız diye düşünüyorum ama bilemedim. Savunma zaafiyetlerimiz her türlü büyük.
Şu ampute mertin olduğu takımı izlersem beni bi daha, beni cümle alem siksin.
02.07.2024
@Cerca C., Ralf hocam sen de benim gibi büyük konuşup büyük yarak yiyon. Küçümsersen ananı sikerler her zaman. Amcık İngilizler gibi olma.
Bir bok oynamadık saçma sapan da itirazdan falanda kart gördük tam 11 kart Hakan’da cezalı Avusturya maçında çok bir beklentiye girmeye gerek yok bence. 10 kişi kalmasalardı maçın 20. dakikasında belki de kaybedecektik. Futbol adına övülecek bir şey yok yine gruptan çıkmak başarıdır Türkiye için ama işimiz çok zor bu oynanan futbolla Avusturya karşısında. Zaten kimse gruptan çıktıktan sonra başarısızlık saymayacaktır tam 16 yıl sonra güzel oldu en azından sevindik oynanan futbol memnun etmesede.
27.06.2024
@Frostauðn, Normal şartlarda Avusturya yine 5 atar. Tabii futbol bu. Tek maç. Her şey de olabilir. Futbol hep favorilerin kazandığı bir oyun olsaydı bu kadar popüler olmazdı. Ama yine de Türkiye’nin savunma hatalarına, kırılgan futboluna baktığımda, Avusturya’nin da makine gibi oyununa baktığımda hiç şans yok gibi görünüyor.
27.06.2024
@deadhouse, 6-1 maç normal bir maç değildi. Normal şartlarda Avusturya bize 5 atamaz. 6-1′lik maçta ilk golü 2. dk’da yedik, 2. golü biz gol kaçırdıktan hemen sonra 44′te yedik. 3. golü ikinci yarı başlar başlamaz 47′de yedik. Sonra tam 3-2 yapacakken kaçırdık dönüşünde yedik 4-1 oldu, 6. gol de maçı bırakmışken 90′da geldi. Avusturya’nın iki golü de penaltı.
Bahane bulmak için söylemiyorum, Avusturya çok sağlam takım ve bizim bir sürü eksik tarafımız var, ancak o maç referans alınacak bir maç değil. O maçta baya konsantrasyon sorunları vardı.
Elememiz zor evet, ama 6-1′i düşünerek endişeyle girmeyelim bu maçın atmosferine, bilakis futbolcuların ve hocanın dediği gibi o maçın rövanşı gazıyla girelim.
27.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, anı olarak euro 2000′de Hollanda’yı görmüştüm ilk onu unutamıyorum, bi de Avusturya’yı 5′lediğimiz maçı. Bu maç tam tersi olmaz inşallah.
27.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Gürcistan’ı ve Çekya’yı nasıl yendiğimiz ortada. Gaza gelmek ile gerçeklerden uzaklaşmak arasında fark var. Avusturya net favori. Hiçbir maç oynanmadan kazanılmaz veya kaybedilmez. Takım çıkacak mücadelesini verecek, elinden geleni yapacak, eleyedebilir rakibi ama çıkıp da Avusturya ile denkiz filan demek hayalcilik. Öyle söyleyenler var. Denk değiliz adamlar net bizden iyi. O değil de en şanslı takım Hollanda çıktı 3. olup Romanya çekmek süper şans.
27.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Bu arada 6-1 normal bir maç değildi yorumunu pek anlamlandıramadım. Zaten 6-1′lik hiçbir maç normal değildir. Eğer ki rakip aşırı zayıf değilse ç, belli takımlar ve belli ligler dışında 6-1 nadir görülen bir skordur. 6-1 yeniliyorsan futbolun hiçbir gerekliliğini yerine getirmemişsin demektir. Türkiye defans zafiyetleri çok fazla olan takım, toplu savunmada da salt defans hattı savunmasında da çok kötü. O yüzden normal şartlarda 5 atabilir Avusturya dedim. Türkiye’nin şu an normali bu.
27.06.2024
@deadhouse, şunu demek istedim. Ya Barış Alper Yılmaz ya da Hakan Çalhanoğlu o maçtan sonra bir röportajında o maçta yenileceklerini maça çıkmadan bildiklerini söylemişti. Maç öncesi havalarında olmadıklarını, maç havasına giremediklerini söylemişti. Bu kadar farklı yenilmeyi beklemiyorduk, ama yenemeyeceğimizi de az çok biliyorduk, kendimizi veremedik gibisinden şeyler söylemişti. Yani full konsantrasyon çıkıp tüm gücümüzü verip 6-1 yenilmemişiz o maçta.
O maçtaki kadro şu anki kadroya epey yakın, hatta 1-2 kişi hariç bu Avusturya maçına bile çıkabilecek kadro:
Uğurcan, Müldür, Merih, Kaan, Özmercan, Salih, Hakan, İCK, Arda, Kerem, Kenan
O maçtan 3,5 ay önce Almanya’yı deplasmanda 2-3 yendik. Almanya’nın o maçtaki kadrosu da şimdikine çok yakın, bizim kadro ise şöyle:
Altay, Zeki, Ozan, Apo, Ferdi, Kaan, İsmail, İCK, Emre Akbaba, Kenan, Yusuf
5 güne Avusturya’yla oynayacağız, muhtemelen bu kadrodan anca 5 kişi oynayacak ilk 11′de. Yani daha güçsüz kadroyla Almanya’yı deplasmanda yenmeyi de başarmışız, ama şimdi sorsan kaç kişi “keşke Avusturya yerine Almanya’yla oynasak” der, emin değilim.
Yani demek istediğim, evet yine yenilebiliriz, 3 tane falan yiyebiliriz ama 2 tane atabiliriz de. Avusturya bize 10 maç oynasak 7′sinde 5, 6 atacak takım değil. Müthiş oynarsak ve şanslı günümüzde olursak her türlü sonuca açık.
27.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, @deadhouse, İkinize de katılıyorum çok bir şansımız yok ama Fransa’dansa Avusturya yani büyük takımdansa Avusturya’yı tercih ederim. Büyük takım fobimiz var gelince sıçıp sıvıyoruz. Bence 5-6 yemeyiz ama 2-3 yiyip elenirsek şaşırmam göte bala da elersek şaşırtmaz ama çok zor. Belki Avusturya takımı o maçın rehavetine girer pek ihtimal vermiyorum ama Fransa gelse hiç şansımız olmazdı. Mbappe bu savunmayı ipe dizerdi o Fransa üçlü orta sahası sahada top vermezdi bizimkilere. O yüzden Fransa yerien Avusturya gelmesi iyi oldu sanırım umarım pişman olmayız bu eşleşmeye ama zaten başarılı olduk bu kadar rezil futbolla gruptan çıktık gerisini düşünmeye gerek yok izleyip görücez.
https://www.uefa.com/euro2024/fixtures-results/bracket/
Uzun zamandır bu kadar kötü bir hakemi bizim ligde bile görmedim. Katletti sikti attı maçı. Stresten tırnaklarımı yedim amk ekran başında ben bile sarı kart gördüm
Yalnız gürcüler üçüncü olarak çıktığı için avusturya sonrası Hollanda gelecek gibi duruyor.
9 numaranın anlam ve önemi adlı bir çalışma izledik.
27.06.2024
@Raddor, Gol dışında kötüydü haha. Ayakta kalamadı boş pası veremedi… Ama iyi vurdu sdfgh. Ayağına sağlık aq.
9 oynatmamaktan çok, belki de, BAY’ın stoper ucağında harcamasına göz yummak insanlık suçu. Adam 45 dk’da maçın MVP’si oldu bugün. İlk olarak kanada BAY yazıcan, sonra düşün mk diğerleri kim nerde.
27.06.2024
@çaksu, iyi vurmasının yanında epey de dışarıdan getirdi topu. O dakikaya kadar onun yerine Montella girse daha iyi oynardı ama o son vuruş, iyi veya kötü bir santrfora ne kadar ihtiyacımız olduğunu, hatta futbolun ne kadar ihtiyacı olduğunu gösterdi. Eskiden çoğunlukla çift santrfor oynanırdı ya bu oyun. H.Ş. ile A.E. yan yana oynardı, isimlerini yazamıyorum kahretmesin. Şimdi tekini bulamıyorsun.
27.06.2024
@Raddor, Evet ya. Tam o anlarda, BAY sağda adamını geçmişken, Ferdi sağa çekip içeriye bakmışken falan maçı durdurup Cenk’i koyacan. Pozisyon bitince yine çıkar. Bu olmalı taktiğimiz.
Bi ihtimal son maçımız Avusturya karşısında Hakan da yokken santrforla başlar mı diye bi düşündüm ama yok başlamaz heraldi. Arda’yı Hakan’ı beraber oynatmak için zaten santrforu feda ediyo, gibi geliyor bana. İki ortasaha önü Arda’ya güvenmiyor. Anca sağa falan çekecen. O zaman Kenan’ı feda edecen, BAY sol Semih uç… Yapmaz heraldi. Bakalım anasını satalım.
Ha bence Arda’sız başlaması da ok olurdu ama iç savaş falan çıkacağı için yapamaz artık.
27.06.2024
@çaksu, Semih’i hiçbir zaman oynatmayacak herhalde. Ben olsam oynatırdım, hiçbir şey yapamasa bile 19 yaşında, gelecek vadeden bir çocuğun sonraki turnuva için pişmesi iyi olurdu. Ama Montella’nın sonraki turnuva niye umrunda olsun.
27.06.2024
@Raddor, Valla ben de olsam benim de umrumda olmaz sdfgh. Eleme gruplarında hazırlansın derim. Cenk’i 15 dk’da çok bitik gördüğüm için Semih dedim aslında. Şahsen hemen hiç izlemedim, sadece uluslararsı maçları izliyorum çünkü.
Bilmem ki arkaya İsmail (çok iyiydi) ve Kaan ya da Okay (o da güven verdi bana) koyup önlerinde 10 numara Arda, onun da önünde santrfor düşünür mü.
Neyse ki benim sporumluluğum değil sdfgg. Sonumuz hayrolsun. Sevdim ben bu ekibi. Her türlü desteklemek içimden geliyor.
28.06.2024
@Raddor, @çaksu, Muhabbetin ortasına dalıyorum kusura bakmayın Bence Bay’ı yaz sağ kanada Arda’yı kes Cenk’i ya da düzgün bir 9 numara koy. Arda ilk maçta ne kadar iyiyse dünkü maçta o kadar silikti hiçbir şey yapamadı Arda Bay’ın ayağının altından çekilince sağ kanatta Bay döktürdü. Hele Bay’ın kanattan ceza sahasına girdiği pozisyonda Arda boş kaleye atamayınca o pozisyonun devamında gol yedik o gol olsaydı belki bu kadar stres olmayacaktık. Arda çok yetenekli ama çok az tecrübesi var şimdi baktım U19 maçlarını çıkarınca 93 maçtan 63 resmi maçı kalıyor, 4858 dakikadan da 2364 dakika kalıyor bu da maç başı 37.5 dakika yapıyor çok az. Bu sene Real şampiyonluğunu garantileyene kadar forma şansı bulamadı. Bir Bay kadar iş yapamayacağı ortada sağ kanatta çıkar onun yerine bir 9 numara koy çok daha etkili olur takım. Bay ve Kenan içeri hücum ettiğinde en azından merkezde adam olur. Bir de kasıtlı olduğunu düşünmüyorum ama sağ kanatta oynarken bazı yerlerde duvar paslarında falan Bay’a dönmedi. Bu çok normal bence çünkü bu sezon aynısını Gs’de Kerem 10 numara oynarken Zaha’yı unutuyordu Kerem pas çıkarmıyordu 10 numara iken bile hala sol kanada yakın oynuyordu. Mesela bir Mertens gibi daha merkezde yer alıp pozisyona göre sağ veya sola yaklaşamıyordu oyun içerisinde hala iç güdüsel olarak sol kanat olarak oynuyordu Kerem bence ondan kolay kolay kurtulamıyor oyuncular Arda için de aynı durum geçerli. Ama Arda’yı kesemez Montella kesse sonra yenilsek tüm her şey Arda’nın oynamamasına bağlanır Montella falan herkes vatan haini GS lobisi adamı yapılır. Arda asıl bu turnuvada değil ileri ki turnuvalarda parlayacak çok yetenekli ama çok az tecrübesi olduğunu kabul etmemiz lazım bence milli turnuvalar genç oyuncuların tecrübe kazanacağı yer değil hazırlık maçları tabi ki ama hele bizim gibi futbol takıntılı bir ülkede hiç olmaz yani. Ülkenin şu berbat halinde bile hala futbol her şeyden önce geliyor siyaseti, siyasetçileri değil futbolu, spor insanlarını daha çok konuşuyoruz.
Dipnot: Kenan’ın da çok az tecrübesi var aynı durum onun için de geçerli ikissi de çok yetenekli ama bu turnuva değil bir 4 sene falan sonra asıl o zaman bunların yeteneğini izleriz.
28.06.2024
@Frostauðn, Bi de elinde direk güvendiği bi santrfor olmaması da belki böyle yönlendirdi hocayı. Enes olsa belki farklı düşünecekti.. Bilmirem. O izliyor, çalışıyor adamlarla.. Ama BAY’ı en uçta harcama gözünü seveyim. Bi senede geçirdiği dönüşüm inanılmaz. En etkili hücum silahımız.
Arda uçta serbeste de ben ok’im aslında, takım onu taşıdığı müddetçe. Kötü oynasa bile her an herşeyi yapabilecek bi yeteneği var. Ama o durumda kenar oyuncuların forvetleşmesi lazım en azından. Ve/veya bir ya da iki ortasahanın. O koordinasyon oturmadı şimdiye kadar.
Bi de şu ana kadar çok göremediğimiz direk oyun hızlı hücum gibi şeyler de bekliyorum Avusturya maçında. Onların ortada sert bastığını biraz bildiğim, daha çok da, yorumculardan dinlediğim için.
Gençler hakkaten. İstikrar oldukça daha iyi olurlar önümüzdeki turnuvalarda. Ben ışık görüyorum. Teknik ekip de… Bişeyler deniyolar düşünüp taşınıyolar kurgu yapıyolar… İşlesin işlemesin…
28.06.2024
@çaksu, @Frostauðn, Arda son maçta patır patır bırakıyordu. Değişik bir yeteneği var. Gürcistan maçında köşeye bir bakış attı, oraya şut çekeceğini anladık, vurdu ve tam oraya gitti.
Çekya maçında ise ne olduysa beyin ve vücut eşgüdümünü kaybetmiş gibiydi. Düşündüğü hiçbir şeyi gerçekleştiremedi. En son onu bu kadar kötü, 22/23 sezonundaki GS-FB derbisinde görmüştüm. Yine de gününde bir Arda’nın katkısı inanılmaz. İlk 11 başlatırsın, formda ise süper, değilse ikinci yarı alırsın.
Barış Alper Yılmaz’ın adı Herkül olarak değiştirilsin. Ferdi Kadıoğlu’nunki de Road Runner olsun.
Avusturya maçına umudum var çünkü herkes yenileceğimizi düşünüyor. Avusturya’da yaşayanların dediğine göre şimdiden 7 atarız 8 atarız demeye başlamışlar. O halde son sekiz turumuz hayırlı olsun.
29.06.2024
@Raddor, @çaksu, Eğer futbolcular da öyle bir rehavete kapılırsa şansımız artar ama profesyonel olduklarını düşünüyorum küçümseyeceklerini sanmıyorum. İzleyip göreceğiz bence bu kadar kötü bir futbolla da son 16′ya kalmak başarıdır hatta en azından ilerideki turnuvalara umut veriyor.
Sağlam kondisyonu, formda bir 9 numaramız olsaydı belki bunları hiç tartışmayacaktık ama yok. Cenk gole kadar çok kötüydü çoğu topu indiremedi tutamadı ama bitiriciliği harikaydı zaten vasat bir 9 numara değil ki kendisi 27 milyondu sanırım PL’ye transfer olmuş birisi. Bu Cenk’ten sonra acaba Semih’i mi denemeli diye düşünüyorum. Çok alakasız olacak ama Semih’in FM24′te biçilen değeri 40 milyon euro ilk sezonunda genç yıldızlara bakarken görmüştüm hatta oyunda ilk sezonda en potansiyelli 50 genç yeteneğin içinde gösteriyordu. Fm’nin yanıldığı wonderkid diyip hiç tutmayan gençlerde oldu ama belki şu an takımdaki ciddi 9 numara eksikliğini kapatabilir ileri turnuvalarda.
Avusturya maçında hızlı hücuma muhtacız o yüzden Bay’a Kenan’a indirilecek hızlı toplarla bu isimler ceza sahasına hücum edince bir 9 numarayla işi bitirmemiz lazım. En muhtemel gol senaryomuz bence bu.
Bence Montella’nın aklında bir dönemler Liverpool ileri üçlüsü olan Mane, Firminho, Salah gibi bir şey vardı aklında ama olmadı yani Firminho klasik bir 9 değildi hatta yer yer gizli forvet gibi oynuyordu içeriyi karıştırıyor Mane ve Salah’a boşluk yaratıyordu ama yapamadık çünkü Firminho kadar yüksek oyun zekasına sahip bir nevi orayı karıştıracak bir oyuncumuz yok ne Arda öyle ne Barış. Barış’ı zaman zaman Okan hoca öyle kullanmıştı ama Montella yapamadı bunu bir de çok kapanan takımlara karşı oynadık o da etkiliydi bu taktiği yapamıyorsun ceza sahasında 5′li duran takıma karşı. Evet o takım oyununu uyumu oturtamadık ama sanırım Avusturya maçında en önemlisi savunma hattımız olacak bu kadar hata yapma lüksümüz yok.
29.06.2024
@Frostauðn, benim Semih’e, Kenan’a ve Arda’ya güvenim büyük. Kenan da kenarda çok iyi ama içerde adam bulamıyor. İçeriye Cenk yerine Semih’i tercih ederdim. 2005′li çocuk, sonraki 20 yıl milli takımın has forveti olacak kişi belki de ama Montella eşşeği fırsat vermedi.
Avusturya maçında Semih’in de ahı tuttu, 6-1 yenildik. Sok işte çocuğu maça, en kötü n’olacak, hak ettiğimiz yere geldik zaten. Bundan sonrası bonus.
Am* burada iki ŞL kazanmış adam konuşuyor. GS ile 2026′da, FB ile 2030′da aldım. :) Profesyonel zorlukta hem de. Hiç de kolay olmadı.
30.06.2024
@Raddor, Bilmiyorum yani oyuncularımızda tecrübe yok ya da tecrübeliler çok kötü çok formsuz jenerasyon da değişti tabi yeni bir jenerasyon gelişiyor
29.06.2024
@Raddor, Bu suni ‘olaylar’ saçmalıklar da belki bozdu çocuğun kafasını konsantrasyonunu. Belki bi ihtimal.
29.06.2024
@çaksu, Portekiz maçında oynamayacak denirken oyuna sokulması falan sonra basında yapılan tartışmalar falan etkilemiş olabilir Türkiye’den giderek çok iyi yaptı bence gelişimini göstermesi için daha uygun bir ortama ihtiyacı kesinlikle vardı
2 gün maç yok, ağlamalı zırlamalı, telefonu sessize almalı depresyondayız.
27.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, o zaman maçlara kadar yıl ortası değerlendirmesi yapıp müzik konuşalım, değişiklik olsun.
27.06.2024
@ismail vilehand, aynen başlığı açacağım bugün.
29.06.2024
Harbiden kuruduk geberdik be kardeşim akşam olsun hadi.
Nihayet bi tane geldi.
https://nsn.page.link/jtsPg
27.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, https://nsn.page.link/fnRYc
Benim tahminlerim bunlar sadece İspanya-Fransa yarı finalinden emin değilim. Sol taraf çok güçlüyken sağ taraf çok vasat şu İngiltere’nin yarı final görmesi muhtemel şu İtalya muhtemelen İsviçreyi eleyecek falan içlerinden en iyi futbol oynayan takım Avusturya tartışmasız.
https://hizliresim.com/gf450c8
28.06.2024
@Frostauðn, Final: Fransa – İngiltere. En kötü 2 takım final oynayacak. Şampiyon kim olur bilemem.
28.06.2024
@deadhouse, 2008 İspanyası gibi deli bir şey var bence Fransa İspanya yarı finali bir nevi final olur diye ddüşünüyorum ben de. İngiltere’ye şans vermiyorum maalesef ama ellerindeki kadro çok iyi ama oynanan futbol sıfır Avusturya elerse şaşırmam onları.
28.06.2024
@Frostauðn, direkt sallıyorum!
İsviçre-İngiltere
Romanya-Avusturya
Almanya-İspanya
Fransa-Portekiz
İngiltere-Avusturya
İspanya-Fransa
Avusturya-İspanya
29.06.2024
@Emre Görür, Ben de Avusturya’yı finallerde görmeyi bekliyorum ama muhtemelen Dortmund Real CL finali gibi olur yine İspanya kazanır finalde diye düşünüyorum.
Cork City 1, Degerfors 1, İsviçre 2,5 alt, Almanya Kg Var
Bizi eğitmeye devam et Orhan Baba.
https://youtu.be/P5PXG7LF-cM?t=746
BARIŞ VE HAKAN SON 16′YA TAŞIDI I ÇEKYA 1-2 TÜRKİYE I DAKİKA DAKİKA ANALİZ #48
29.06.2024
@çaksu, müthiş bir adam futbol hakkında izlediğim tek yayın bu adamın yayınları.
29.06.2024
@çaksu, Ağırlıklı olarak ben de Baba’yı izliyorum.
Hayatımda gördüğüm en kötü İtalya. İlk 15 dk itibarıyla Arnavutluk kadar bile oynayamıyorlar.
Edit: İlk 35 dk diyelim.
29.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Donnarumma hariç ilk 11′in tamamı Serie A’dan. Takımın tamamına bakıldığında yüzde 95′i yine kendi kulüplerinden. İtalya liginin kalitesinin düşme sebebi buymuş demek ki. Bu kadar yerli ağırlıklı bir ligde, yerli ayakların kalitesi çok düşmüş geçmişle kıyaslandığında.
Yazarken İsviçre salladı bir tane.
29.06.2024
@Raddor, Raddorcum yanlış anlama ama tespitlerin doğru değil. Serie A son yıllarda çıkışta ve Serie A takımlarındaki (büyük ve ataktaki takımlar) kadrolar yabancılardan oluşuyor. Hatırlarsın şov yapan Lookman’ı Avrupa Ligi finalinde. Inter, Juve, Milan, Atalanta, Napoli. Oyuncuların büyük bölümü yabancı. Bu arada İtalya milli takımı kadrosu oyuncuları her daim Serie A futbolcularından oluşur geçmişte de bu böyleydi. Fark şu: Kadronun kendisi kötü. Serie A ile birl alakası yok. 3-4 yıldız sayamazsın maalesef. Pirlolar, Del Pierolar, Baggiolar, Zambrottalar, Tottiler yok artık.
29.06.2024
@deadhouse, zaten ülke puanında da İtalya ikinci sırada. Geçen sene Inter’le ŞL finalindeydiler, bu sene Atalanta’yla Uefa’yı aldılar. Kağıt üstünde her şey süper. Ama duygusal olarak aynı ihtişamı hissedemiyor insan. Bu da dediğin gibi ligde yabancı oyuncuların çok ön plana çıkışından herhalde. Artık en iyi orta sahası Çalhanoğlu seçilen bir lig Serie A. Bizim için gurur tabi, İtalyanlar düşünsün artık.
29.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, İsviçre net favoriydi kafamda ama beklediğimin de üstünde dominant kaldılar. İtalya yerden bir kez bile orta sahayı geçemedi heralde haha.
29.06.2024
@çaksu, @Raddor, tam bir kepazelik. Sırf İngiltere – İtalya maçı izlememek için bile bir an önce elenmeli İtalya. Olası bir İngiltere – İtalya maçı futbol endüstrisini derinden sarsar.
29.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Vargas’ın golünden sonra ben:
https://youtu.be/kVJQQE1KNJ4?si=UZyl2vphgaEtU5bB&t=37
29.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Haha ben İtalya çıksın isterdim. Yarı finale (ihtimal neyse artık) çıkmamız halinde o 4′lüden biriyle oynayacağımız için. İsviçre gelsin istemezdim.
29.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Canlı’da İsviçre’ye 100 bastım 200 geri aldım, çok barizdi ilk golü atacakları. Donnaruma olmasa 3 falandı herhalde şu an. İsviçre – Avusturya yarı finali mi ne.
Bugüne dek oynadığım en acayip kuponu yaptım.
https://nsn.page.link/GGtZG
29.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Bu kupon tutarsa toplanak allah diyek.
29.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, ilk maçtan yatma ihtimali bulunuyor. O tutarsa diğerleri kesin tutar gibi. Güzel kupon
29.06.2024
@Yiğit, ilk maçtan yatar. Ama sonraki maçlar için onsuz kupon da var.
30.06.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Senin için de VAR’ı bekledik iptal olan golünde sdfgh. 80′den sonra onlar bi gol atarsa Danimarka umutlanır, Wirtz bi şut çekerse Ahmet abi umutlanır diye izledim.
Ilık götlü almanlara yağmur şoku. Son ankette ülkesi için savaşmak isteyenlerin oranı %15 civarındaydı. Yağmur lan bu çıkın oynayın amk.
Danimarka’ya çok üzülüyorum ya.
İspanya bu Almanya’ya pompa yapar.
30.06.2024
@deadhouse, Benim hissim, başa baş geçer :) Tabi her güzel şeyin katili Sane oynamazsa sadfg
30.06.2024
@deadhouse, İspanya cenabet bir takım, Gürcistan’a elenirlerse şaşırmam.
30.06.2024
Yağmur sayesinde abdest kazanmış olmalılar..
30.06.2024
@Raddor, Maç skorunu şimdiden söylüyorum.
Almanya 2 – 5 İspanya
01.07.2024
@deadhouse, Almanya 1 – 3 İspanya bence. 100 TL ateşlerim bu skora.
Hayatımda tanımam etmem bu takımları biraz istatisklere baktım;
https://nsn.page.link/b525f
Gazi koşusuna bir saatten az kaldı. Her yıl heyecanla beklerim ve asla kaçırmam. Ahmet Çelik yine favori gözükse de ben Vedat Abiş diyorum.
https://emedya-cdn.tjk.org/s/kupon/25efc44.png
Eski çağlarda yaşasaydık İngiltere kralı, Southgate’in kellesini vurun derdi. Ben böyle ezik bir takım görmedim.
Kocaman Aykut’a bile rahmet okutur bu mal Southgate. Elenin de bitsin bu eziyet.
30.06.2024
@Cerca C., Vavro malı yarra bakar gibi bakarsan öyle sikerler işte.
2,35 orana Kg var oynadık olana bak Bellingham’ın müthiş golü olmasa yatacaktık.
Southgate senin yedi sülaleni sikeyim.
İngilizlerin ıslıkladığı bu efsane kadro ile oynadığı futbolun eleştirildiği İngiliz takımı şampiyon olursa Southgate kahraman mı olacak bu kadro efsane mi olacak? İngilizlerde gidiyor derken bir anda herşey döndü ve çeyrek finale kaldılar inanılmaz. Slovakya’ya yazık oldu
30.06.2024
@Frostauðn, İkisi de olmayacak. Oyuncular bir şey yapamıyor, Southgate’i söylemeye gerek yok. Kupa almış olacaklar ve tarihe geçecekler.
İngiltere’nin ve Fransa’nın hakem desteği olduğunu düşünüyorum. Özellikle şu an oynanan Fra-Belçika maçında fransız topçuların götüne çok iyi sahip çıkılıyor.
01.07.2024
@Erhan, Belçika’nın atakları pata küte kesiliyor ve hakem kesinlikle düdük çalmıyor. Böyle olduktan sonra Fransa bir şekilde golü bulur.
Belçika’nın eski başarısız teknik direktörü Slovenya karşısına rakibi Brezilya’ymış gibi çıkmış. Bu iğrenç adamı teknik direktör yapan Portekizlileri sikeyim.
02.07.2024
@deadhouse, dünya üçüncülüğünün başarısızlık olduğunu da öğrenmiş olduk. Haklısın fransaya 4 falan atmalılardı.
02.07.2024
@Yiğit, Alooo! Dünyadan Mars’a!
Belçika’nın altın jenerasyonunun başarısız olmadığını söyleyen gezegendeki tek kişisin.
02.07.2024
@deadhouse, mars değil dünya üçüncülüğü
02.07.2024
@Yiğit, Avusturya Kg Var, Brezilya Kg Var, Goias 1. Mis gibi kupon. Bira parası.
Turnuva iyi başlamıştı ama insanlık düşmanı Portekiz, İngiltere ve Fransa gibi iğrenç ötesi takımlar yüzünden boka dönüştü turnuva. Alacağınız en fazla bir kupa. Kendinize iğrençliği layık görmeyin. Daha fazlasını yapabilirdiniz. Uçağınızın düşmesi dileğiyle.
02.07.2024
@deadhouse, Hepsi de bu şerefsizlikle tur atladı. püh
02.07.2024
@deadhouse, anasını sikiyim dün portekiz maçında uyumuşum PENALTI diye bağırınca spiker uyandım.
02.07.2024
@deadhouse, dünkü maçları izledim. Bizim maç dışında bir maç daha izleyeceğimi sanmıyorum. Umarım saydığın 3 takım da kupayı alamaz. Ben bu sene Almanlar alsın istiyorum
03.07.2024
@lammoth, Skerim Almanları kupayı biz alalım inşallah. Hollanda ve İngiltere elenmeyecek takımlar değil. Tek korkum takımın şu ana dek takındığı underdog kimliğinden sıyrılıp kendini bir şey sanması. Eğer bizde bu trip yaşanmazsa kupaya bile uzanabiliriz bence
Costa acayip bi performans. 3′te 3 kurtarıp atışmayı bitiren kaleci gördüğümü hatılamıyorum daha önce.
Ronaldo Portekiz’in oyununu baltalıyor mu, yoksa önyargım olduğundan (saçma sapan dramatikliği tiyatralliği egoistliği) bana mı öyle geliyor? Zırt pırt, oyun daha kurulmadan elini kaldırıp ‘yolla’ demesi.. Tüm oyunun ‘kenara in Ronaldo’ya ortala’ ya dönüşmesi.. Bi de ıskalıyor falan sagsad gençken yapmazdı.
02.07.2024
@çaksu, penaltılara kalmadan önce Pepe’nin Gerard düşüşü yaptığı pozisyonda da feci kurtardı. Maç zaten orada bitmişti bence.
Gariptir günlerdir içime doğan her şey birebir gerçekleşiyor. Abartısız ilk golü slovakyanın atacağını, jude’un golündeki taç atışında gol olacağını, ronaldonun kaçıracağını, costanın devleşip penaltıları kurtaracağını ve hatta bruno’nun yerden yavaşça köşeye bırakacağını vs hepsini sezdim inanır mısın.
Ayrıca Oblak’ın türkiyedeki en büyük hayranlarından biriyim. Seri atışlarda hiç penaltı kurtaramadı ama yine harika oynadı. Takımı bu kadar eşşek olmasa turu getiriyordu.
02.07.2024
@Yiğit, Woww acayip bi seri. Bugün ne olcak sana soralım o zaman konuştur büyüleri tütsüleri.
Ben de galiplerin hepsini bildim şu ana kadar ama zor değildi sdfg. Bugün ise tahmin yürütmeyi reddediyorum bugün mantık yok. (Bi fikrim de yok çaktırma)
Pepe orda kayıp düşüp bi daha da kalkmazdı ben emekli oldum derdi, (ah)Sesko atabilse. Costa’ya Porto Liv maçlarında keh keh gülerdim ezerdim içimden. Biriktirmiş çocuk, yıllar sonra bana kapak gibi bi performans. Saç sakal falan da yapmış böyle şekilli.
03.07.2024
@çaksu, Aynısı değil ama 2016 Süper kupa Galatasaray Beşiktaş maçı buna benzer bitti. Muslera 3′te 2 kurtardı, bir tane şut dışarı gitti. Penaltılar sonucu 3-0′dı.
Çocuğum olsa, futbola ilgi gösterse, ilk etapta çift ayaklı olması için çalıştırırım. Bu seviyede, eleme maçında, top yanlış ayağına geldiği için vuramayan geveleyen adamlar görünce içim gidiyor. Reinders (ki çok iyi genel olarak), Simmons size diyom olm. Gakpo’nun da solu olmadığı için ne yapacağını her zaman tahmin ediyosun. Ki yine de yapıyor sdfgh.
Hollanda beklediğimden iyi. Dumphries, Bergwin ve J ile başlayan ortasaha güzel kombine oluyolar sağda. Romanya’nın bi şansı hala Memphis ‘Neredeyse’ Depay’ın oynaması.
02.07.2024
@çaksu, Hollanda müthiş bir kadroya sahip. Koeman’a rağmen çeyrek final oynayabildiler ki çok şanslıydılar Romanya çıktığı için. Grupta 3. olmuşlardı.
03.07.2024
@deadhouse, Umarım Koemann Frimpong yerine düz adam (nisbeten) Malen’ı, merkezde çoğuk topu ezen Memphis’i başlatır bizim maçta da :) Tabi bu ikisi maçı da alabilir ama, alternatiflerden iyi bence bizim için. 3 gün dinlenip, göt sıkmalara aman amanlara hazır bi şekilde TV karşısına geçicez bakim.
03.07.2024
@çaksu, Kağıt üzerinde Türkiye’nin şansı yok ama pratikte şansı var. Ben bu Koeman’ı epey eskiden takip ederim. Loserlık kanına işlemiş. Türkiye’nin elenmesi çok doğal olur, çünkü Sudan’ın kadro inanılmaz. Ancak Koeman genelde olduğu gibi yine kafası karışık sürerse takımı sahaya işte o zaman Surinam’ı yenebiliriz.
04.07.2024
@deadhouse, Haha. Ben hayal etmeye çalıştığımda…bu maç gibi oynanırsa şansımız var bence de. Ama geri düşersek hücum etmek zorunda kalırsak… Kontralarla feci dağıtabilirler gibi hissediyorum. Sonumuz hayrolsun. Moğolları da geçip yarı finali yapalım.
Avusturya maçında o duran top zaafını iyi saptamış hocalar, maden gibi işledi skoru ordan aldık. 3′ü bile aynı şekilde atabilirdik. Onun dışında doğru düzgün şansımız yok.. Kurgu hatası yapmadıkları sürece, VVD Ake DeVrij karşısında ne yaparız bilmiyorum. Nasıl gol atacaz aquu diye düşünüyorum şu an hgfds
Dizilişlere ve ilk 11′lere baktım da tarih tekerrür edecek gibi duruyor. 4-1, 5-1, 6-1 skor oynayacağım. Biri gelir herhalde.
Umarım yanılırım ama rezalet tercihler var.
Montella çıkar şu her topu ezen yararsız Kenan’ı. Kimi sokuyorsan sok Kenan’dan daha kötü olamaz.
03.07.2024
@deadhouse, berbattı dakika 60′da en geç çıkartıp Kerem’in girmesi lazımdı Kerem’in kısa sürede daha fazla olumlu işi var Kenan’a göre. Değişiklikler çok kötüydü çok geç kaldı sadece 4 değişiklik yaptı Mert’in insan üstü kurtarışı olmasa uzatmalarda falan dayanamazdık elenirdik. Dakika 65′den sonrası acı vericiydi izlemesi değişikliklerin geç kalmasıyla resmen öldük öldük dirildik. Golleri hariç Merih savunmada da harikaydı ama maç sonu o yaptığı işaret aptalcaydı sanırım UEFA soruşturma da başlatmış o işaretle alakalı. O işaretten çok rahatsız olan pek çok insan olmuş sosyal medyada da o işaretten doğal olarak. O işaret ülkede mafyacı milliyetçi bir kesim hariç kimseyi temsil etmiyor bugünün Türkiyesinde siyasal islamcılarla birlikte ülkede en nefret ettiğim kesim zaten ülkeyi bu iki kesim yönetiyor.
03.07.2024
@Frostauðn, Merih’i zerre sevmem ama bu ırkçılık konusu kabak tadı verdi. Yeryüzündeki sembollerin çoğu kadimdir. Neden, niyet aranmaksızın sembollerin rahat bırakılması lazım. Binlerce yıllık kadim Svastika’nın Nazi sembolü, Kurt işaretinin Mhp’l sembolü olarak görülmesi içimi acıtıyor.
Ben bu sembollerden ziyade dini sembollerin ortaya dökülmesinden hoşlanmıyorum. Uefa ve Fifa genelge tipi bir şey yayımlayıp dua, istavroz, tevhid vs yapan her futbolcu men edilmelidir demeli. Adam tevhid işareti yapıyor hayırdır kardeşim medrese mi dergah mı orası? Laiklik, Sekülerlik tavizi bu ülkenin anasını ağlattı, diğer ülkeler dikkat etse bari.
03.07.2024
@deadhouse, bence dua etmekte ya da istavroz yapmakta sorun yok aksine bu siyasi hareketler sıkıntılı. Svastika bugün ne olursa olsun herkesin aklına tek bir şey geliyor bozkurt işareti de öyle günümüz siyasetinde bunlar tamamen politik işaretler. Günümüz gerçekliğinden kopamıyorsun o svastika dünyanın pek çok kültüründe kadim bir sembol bile olsa bugün tek bir şey akla getiriyor bunların sahada olmaması lazım. İnancını gösterebilirsin bence hiçbir zaman gol atınca secdeye yatan futbolcuları sevemedim ama bunu yasaklamak mantıklı değil en azından bu siyasi işaretlere göre daha zararsızlar daha tartışma dışılar.
03.07.2024
@deadhouse, yaptığı kayıpları geç savunma desteği sıfıra yakın. Ferdi’nin bile iflahı sikildi. Adam koşu mesafesinde turnuva rekoru kırmış.
03.07.2024
@Yiğit, FERDİ NİYE REAL’DE DEĞİL AQ?!
03.07.2024
@Yiğit, Juventus kontenjanı herhalde. At gözü ile bakıyor sanırım bu duruma. Juve’de oynuyorsa at 11′e.
04.07.2024
https://youtu.be/vTRDhGxQi9A
Stresten yediğim çubuk krakerler gtüme kaçtı ama sonu mutlu bitti. İlk defa yatarak maç aldık ve ilk kez maçta yıldızı parlayanlar savunma oyuncularıydı.
Mert, Taffarel kurtarışı yaptı. Yıllardır hissetmediğimiz duyguları uzun zaman sonra tekrar yaşayabildik.
03.07.2024
Yatarak derken, skorun üstüne yatmaktan bahsediyorum tabi. Yoksa ne yatması, şahane bir efor vardı sahada. Merak edip Reddit’ten yabancıların yorumlarını okudum. “Bu tempoyu gören Southgate evde kalp krizi geçirmiştir” yazmışlar.
03.07.2024
@Raddor, Harika oynadık ama değişiklikler çok geç kaldı ve takım bu kadar düşmüşken maçı sadece 4 değişiklikle kapatması çok hatalıydı Montella’nın Mert’in olağan üstü kurtarışı olmasa belki de en çok eleştirilecek kişi bugün o olacaktı.
03.07.2024
@Frostauðn, şampiyon bile olsak Montella’ya rağmen kazandık derim. Tek artısı Kuntz’dan iyi olması. Bence takımın başına İsmail Kartal gelmeli. :D
Hollanda’ya da 6-1 yenildik onu düşünerek konsantre olsunlar, madem 6 yedikleri takıma bileniyorlar ve iyi geliyor ise.
Ahtapot musun? Örümcek misin?
03.07.2024
@ismail vilehand, https://youtube.com/shorts/eWCZqb6X13s?si=NZ1g6VdjM4xVtm45
Tebrikler futbolculara, insanüstü kurtarış yapan Mert Günok’a ve Montella’ya.
Portekiz maçı sonrası saçma bir antrenman videosu üzerinden Montella’ya linç girişiminde bulunanlar sevinmesin. Siz Ermenistan’ı Yunanistan’ı İngiltere’yi tutun.
Oha hala Montella’ya rağmen buradayız diyen fbjk’liler var sosyal medyada. Bunlara milli takım yasaklanmalı. Şovenist fanatikler sizi. Kendi takımınız dışında yorum yapmayın. Fanatiklik akıl noksanlığıdır.
05.07.2024
@deadhouse, Konuyla alakasi olmayan bir uzayliyi getir. Biraz incelesin, olayi anlamaya calissin. O bile der ki takimda forvet varken neden kanat oyuncusu en ucta oynuyor? Sen de burda kendin fanatiklik yapip yine kendin fb ve bjk taraftarlarina laf ediyorsun. Akli noksan sensin. Harbiden de montellaya ragmen buralara geldik. Helal olsun tum oyunculara.
05.07.2024
@Alondate, Şenol Güneş sıfır çekti, Fatih Terim 3 puan aldı. Montella şimdiden çeyrek final yaptı. Son 16 yılın en büyük başarısı. Çatla, patla. Bazı bjk taraftarları takım elensin diye dualar ediyor. Her şey ortada.
05.07.2024
@deadhouse, “ Kendi takımınız dışında yorum yapmayın” keşke bunu sen de uygulasan.
İddaa oranları:
Hollanda 1,42
Beraberlik 3,46
Türkiye 5,00
Oranlar normal. Tek maç. Umarım tur atlarız. Yarı finale çıkarsak İngiltere veya İsviçre yenilmeyecek takımlar değil. Takım Hollanda’ya elense de büyük bir başarı. Kimse çeyrek final beklemiyordu takımdan. Grupta 3′te 0 yapan hocadan sonra hele hele çok iyi geldi.
Ben artık Ferdi övmekten yoruldum biraz da siz övün. Onun yerine Müldür öveceğim artık. Fark yarattı resmen.
Bence Hakan’ın yokluğu hissedildi. İsmail çok dengesizdi, Orkun müthişti ama Arda’nın serbest dolaşıp bağlantı yapmaları olmasa bence orta sahada ve geride daha sıkıntılı anlar yaşayabilirdik. Arda’nın verdiği güven çok önemli. Bağlantılarına eşlik edebilen yok ama sırf ayağında top tutabiliyor olması bile kritik.
Yine de hücumda bir şey üretemiyoruz. Doldur şişir yapmak veya geniş alan bulup orayı yarmak dışında bir şey üretemiyoruz. Doğru koşu yapan yok, üçüncü bölgede doğru tercihler yapan yok, skor üretebilen forvet yok, ara pası veren yok (ferdim sen hariç) vs vs. Bu sıkıntılar ileri tur(lar)da baş ağrıtacak. Kenan’a pek bel bağlayamayız, bu yüzden Barış’ın artık skor da üretmesi lazım ve tercihlerinin daha doğru olması lazım. Arda ile de hiç anlaşamıyorlar, birçok pozisyonda birbirlerine gerekli pasları vermediler. Yine de herkesin eforu çok iyiydi.
03.07.2024
@Yiğit, bir parantez de kaan’a açayım. Mert veya Orkun veya İsmail veya Merih, fark etmez, yanındaki önündeki hangi oyuncu baskıya giderse hemen en doğru pozisyonu aldı. Bilhassa takip edip hayranlıkla izledim. Müthiş bir pozisyon bilgisi ortaya koydu. Maçın net gizli kahramanı.
03.07.2024
@Yiğit, 2004′te yarramın başı gibi futbolla Yunan aldıysa dünyanın bütün klüpleri başarabilir. Dün tek gıcık olduğum nokta boşta kalan topları ileri bilinçsiz bi şekilde abanmaları oldu.
İlk yarıyı aldı Montella. Müthiş hazırlamış. Atak üstünlüğü değil ama oyun üstünlüğünü aldık vermedik, bi 10 dk’cık baskı yedikten sonra. Ortayı çoğunlukla bypass edip, kenardan ve/veya uzun, atıp düştüğü yerde yeterince adamla basabildik. 4-6-0 biraz da bundan (bence en çok Arda’yı oynatabilmek için).
İkinci yarı Arda Kenan max 60′da çıkmalıydı. Hatta Orkun’u da çıkar bu üçü bak top tutamıyoz yicez diye çileden çıktım 15 20 dk haha. Yani kimse olmasa (ki var) Okay’ı falan alıp öne koyardım mk. Kaybetseydik burdan vuracaktım valla hocaya. Gidiyodu resmen maç.
Onun dışında herşey çok acayip. Hemen herkes süper. Merih’in kestiği 83. toptan sonra saymayı bıraktım. Bu nası bi yükselmek nası bi motivasyon hahaha. Mertopot’un kurtarışı gördüğüm en iyilerinden. Tüm zamanlar mk, yer zaman bağlam falan hepsi.
İyi dayak yedik ama düşmedik. Anneme sarıldım bitince :p
03.07.2024
@çaksu, Mert’in kurtarışı kurtarış değil başka bir şey. Azerbaycan spikeri güzel söyledi. Kozmik save, İlahi müdahale.
04.07.2024
PRES KIRICI ARDA GÜLER I AVUSTURYA 1-2 TÜRKİYE I DAKİKA DAKİKA ANALİZ #49
https://youtu.be/CauP6dKIWaM?si=CXYnPPyj2Jt6h4V4
2 maç önce hiç olmayacak şekilde kendi kalesine gol atan bir takımın 90 dk böyle oyundan düşmemesi çok acayip. İkinci yarı düşerler diye bekliyordum. Muhtemelen 6-1′in rövanşı diye gazlandılar. Erken golü avusturya bulsa bu duygusallık başımıza bela olacaktı. Doğru zamanda doğru goller takımı diri tuttu. Hollanda’ya karşı nasıl oynacaklar çok merak ediyorum.
Bizim maçın etkisinden hala çıkamadım. Mal mal sırıttım gün boyu :)
Altay’a koptum.
https://youtu.be/bjMHfGuXNOg?si=_DmKIEmA9kpn-KgV
Ben 3-1, 4-1, 4-2 skor oynayacağım maça. Umarım kuponlarım tutmaz da Türkiye tur atlar bir şekilde.
Merih’i sevmem ama tam bir rezalet Uefa’nın yaptığı. Hareketin hangi amaçla hangi bağlamda yapıldığını dikkate almıyolar bi kere.. onu geçtim, cezanın türü tamamen aşağılıkça. Bunu “karşı tribüne” yapan Shakiri İsviçre’li olduğu için sadece para cezası alıyor. “Nası siktim” gibi iğrenç bi hareket yapan Bellingham İngiliz olduğundan sadece para cezası alıyor. Kendi tribünleriyle kutlama yaparken Türk’lük sembolu olarak düşündüğü bu hareketi yapan adamı bu sebepten turnuvadan men ediyosun. Alman bilmemne bakanının yaygarasıyla.
Ki maçtan sonra orta yuvarlakta kutlamalara başlayacakken, durdurup hem arkadaşlarını hem tribünü yönlendiren, herkesi Avustruya’lı futbolcuları alkışlamaya yönelten de bu çocuktu.
Kime neye “karşı” yapmış mk o hareketi?
Futboldan alacağım keyfin içine etti pis Uefa. Muhtemelen bizim takımın taktik teknik odaklanmasının da orta yerine sıçtı.
05.07.2024
@çaksu, taktik, teknik, planlama yoktu zaten. Hamit Altıntop ve Büyükekşi’nin kuklası Montella’ya rağmen bizim çocuklar bireysel yetenek ve hırsları (biraz da şans) ile buraya kadar geldiler. Yine de ben Hollanda’yı geçeceğimize inanıyorum. Bizden iyi takımların hepsi diğer taraftan geliyor. Bu da ayrı bir şans.
06.07.2024
@ismail vilehand, Katılmıyorum abi :) Hücum planımız yok gibi doğru düzgün, ya da olanı uygulamayamıyoruz. Ama Avusturya maçından sonra özellikle, ben ikna oldum, genel olarak Montella’nın dokunuşları ile fark yaratabildiğine. En basitinden önündeki boş adama basmayıp yanıdaki arkadaşlarını yönlendirdiğini görüyorum bizim futbolcuların “bu senin adamın, şu senin” falan diye. Hakan varken o, son maçta Arda’dan gördüm… Üçlü, bekler, diyagonal switch ler vs ile Ragnick’in oyununu da boşa çıkardı mesela son maç. Goller bile Avusturya’ya özel kurgulanmış kornerlerden geldi.
Tabi iman gücümüz olmasa yeterli olmayacaktı belki tüm bunlar da haha.
05.07.2024
@çaksu, Ceza abartı ama o hareketi orada yapmayacaksın. Kaç gündür sevineceğimiz yere sik sik siyasi şeyler konuşuluyor. Aldığımız keyfin içine uefa’dan önce merih sıçtı. Durduk yere her şeyin önüne geçti salak herif. İstedikleri kadar binlerce yıllık türk işareti desinler bugün neye tekabül ettiği önemli.
06.07.2024
@Melkor, @TAAKE, Merih bence de yapmamalı ama.. Bi yandan.. yani bana çok aşırı provokatif bişey gibi hissettirmemişti şahsen. Kişisel olarak MHP falan nefret ederim onu da söylemiş oalyım. Milliyetçiliği genelde birey olamamış, hayatını doyumlu hale getirebilecek şeylerden mahrum kalmış insanların sarıldığı bi dal oalrak görüyorum.
Ama en çok Uefa’nın ikiyüzlülüğüne takıldım. Yani benzer örnekler var. İsviçreli Arnavut kökenli oyuncuların yaptıkları daha da ağır, direk provokasyon, tribüne karşı. Onlara para cezası. Taşşak Belo’ya para cezası. Bizimkine gelince Alman’ların baskısı ile 2 maç men.
06.07.2024
@çaksu, bu şerefli işareti parti geneline indirine tüküreyim hocam,ne deseler haklılar,1000 yıllık işareti mahvettiler
06.07.2024
@TAAKE, Elinde bu işaretin 1000 yıllık olduğuna dair bilimsel bir kaynak varsa bana söyler misin? 25 yıldır Türk kültür tarihi ile ilgili kitap ve makaleler okuyorum. Bu el işareti özelinde de merak edip okumuşluğum oldu ancak henüz böyle bir bilgiye rastlmadım. Lütfen internetteki Miho mezarı, Atatürk’ün montaj fotoğrafı gibi safsatalar olmasın. Tarihçi veya Türkolog bir yazar veya hakemli dergide yayımlanmış makale arıyorum.
06.07.2024
@hysteresis, bildiklerim şunlar hocam,bu hareketin kadim kabul edilmesinin sebebi dini bir sembol olması,kam ve şamanlar Köktengriye yakarış ayini yaparken bu işareti yaparmış,hatta Köktengrinin sağ kolu Umay Ana ya yaranmak için saçlarını uzatır,kadın gibi bir entari giyermiş,bu doğa ana konumundaki Umay ana nın dişil bir tanrı olmasından kaynaklı.Erlik e yapılan ritüeller daha değişik ve karanlık.Börü(kurt) Türk şamanizminde veya Tengriciliğinde hristiyanlıktaki haç gibi önemli bir figür,umay ana normal Türk tipi kadın,erlik han yanında öküzleri olan iri yarı bir adam gibi tasvir edilirken Köktengri nin insan tasviri yapılmıyor,gösterilen tasvirler genelde ülgen,Köktengri insanlar arasına zuhur edeceği zaman-genelde idarecilere kut vermek veya zor durumda kılavuzluk etmek maksadıyla-gökbörü diye adlandırılan gök yeleli bir bozkurt şeklinde zuhur ediyor,odinin kuzgunu gibi ama şamanlara göre bu yardımcı değil Köktengrinin bizzat kendisi,onun için kam veya şaman yakarış sırasında kullanıyor bu işareti,daha sonra islama geçmekle birlikte pagan her pagan kültür gibi bu da terkediliyor,Türkeş bu işareti 90 lı yıllarda bir gagavuz düğününde görüyor,gagavuzlar hristiyanların istavrozu gibi önemli törenlerde kullanıyormuş bu işareti,ilber ortaylı işaretin divanı lütatit Türk te geçtiğini,şehname de ise dini bir işaretten milli bir işarete geçtiğini,turanilerin farisilerden bu işaretle birbirini tanıdığını söylüyor,Atatürk ün olduğu öne sürülen resim shop,Ata nın bilinen böyle bir işaret yaptığı fotosu yok,ama bir çok kuruluş,pul,para üzerine kurt sembolü yaptırmış,Türkiyat enstitüsünin amblemi için çizdirdiği elinde meşale tutan kurt favorim
06.07.2024
@hysteresis, Türkler olarak tarih yazıcılığı konusunda ne kadar iyi (!) olduğumuzu İlber Ortaylı sıklıkla vurguluyor. En basitinden, Avrupa’da soy kütükleri birkaç nesil öncesine kadar rahatlıkla tespit edilebilirken çok değil 300 sene önceki soyumuzu bile bulmamız neredeyse imkânsız. Diğer yandan, göçler, Moğol istilası gibi unsurlar da olası kayıtların yok olmasına neden olmuş olabilir. İslam öncesi Türklerde yazılı kaynaklar kadar sözlü geleneklerin de bu işaretin dilden dile yayılıp gelmiş olma ihtimalini artırıyor. Bu da tarihî/bilimsel kaynak beklentini karşılama konusunu zorlaştırıyor doğal olarak.
Bozkurt işaretinin 1000+ yıllık kökenini Türk tarihçi ya da Türkologlar yerine Çin tarihçileri tarafından yazılmış olması daha muhtemel. Şahsen Çin kaynaklarını araştırmadım (buna zamanım da yetkinliğim de yok -dil bariyeri malum- ama kaynağı doğru yerde aramak daha mühim sanki. Bu işaretin Bozkurt hürmetine dilden dile gelmiş olması mümkün.
08.07.2024
@Ouz @TAAKE, Arkadaşlar cevaplar için teşekkürler. Benim şahsi görüşüm, günümüzde kullanılan bu işareti olabiliğince geriye götürmek için uğraşmanın da boşuna olduğu. Tarih yazma geleneğimiz yok falan ama Türklerle ilişki içindeki milletlerin ve seyyahların yazdığı bir çok kaynak mevcut. Diyelim bunlardan birinde bu el hareketi ile ilgili bir bilgi bulundu. Bu bile günümüzde kullanıldığı bağlamı değiştirmez. Benim dikkati çekmek istediğim konu, cumhuriyet öncesinde başlayan köken ve sembol arama/yerleştirme çabalarının o dönem için anlaşılabilir olduğu, fakat günümüzdeki lümpenleşmeyle ve kasti olarak yapılan işlerle bu sembollerin de, ifade ettiklerinin de içinin hızla boşaldığı. Üstüne bir de internetle yayılan yalan yanlış bilgilere dayalı bir milliyetçiliğin kimseye bir faydası olacağını sanmıyorum.
Benim anne tarafım da baba tarafım da köylü. Köye televizyon gelmeden önce köydekilere “bozkurt işareti TÜrkler için çok önemli, şamanlar da kurt hareketi yapardı” falan desek hayvanlarını telef ettiği için “şaman sensin, kurt da sana girsin” diye bize siktiri çekerlerdi. Artık bunlarla uğraşmak yerine şu toplumun tarihte nasıl yaşadığını, düşünce dünyasının nasıl evrildiğini, ne zorluklar çektiğini, bugüne nasıl geldiğini anlamakla uğraşılsa zaten bunlara gerek kalmayacak. Geçmişi romantize etmek evet çok tatlı ama gerçeklik düşündüğümüz gibi değil. Bu tarih ekolü de artık tarihe gömülmek üzere. Artık sadece devletlerin, kralların tarihlerinden çok, insanların, toplumların tarihi günümüzü ve geleceği anlamak için çok daha önemli.
Yakından gözlemleyebildiğim bir başka konu da şu: Özellikle Almanlar’da bu konulara karşı acayip bir PTSD mevcut. Bir Alman arkadaşım Türk spikerin maçı taraflı anlatmasını bile anlayamıyor ve onlar için bu tip el hareketleri doğrudan nazi selamı gibi algılanıyor. Benim hiç aklıma gelmeyecek ve katılmadığım düşünceler ama bu da bize olayları değerlendirirken sadece kendi açımızdan bakmanın ne kadar eksik kalabileceğini gösteriyor.
Kusura bakmayın, yazacak vakit bulamayınca geç ve acele bir cevap oldu. Rock ‘n rolla kalın, ACDC diyorum.
06.07.2024
@hysteresis, hayır çünkü yok.
Buradaki arkadaşlardan bağımsız konuşuyorum genelde milliyetçiler sağduyudan yoksun oldukları için bozkurtun kendisi ile işareti arasındaki ayrımdan bihaber konuşuyorlar. 80ler veya 90lardan öncesine kadar bu topraklarda neredeyse hiç kullanılmamış bir işaret bu. O tarihlerden sonra ise çoğunlukla şovenist ve faşistlerce vatanı kurtarma temalı cinayet ve katliamlarda bolca kullanılmış tamamen siyasi bir simge. O kadar akıl yoksunular ki kendi sahiplendikleri bir işareti sahiplenmeyen herkesi Türk düşmanı olmakla itham edecek kapasitedeler. Bozkurt yüzyıllardır Türklüğün simgesidir bu doğru, ancak işareti için aynısını söylemek mümkün değil.
Merih de birebir böyle bir adam. Asker selamı vermedi diye kendi milli takım arkadaşını döven tıynette bir adamın milliyetçiliğinden bahsedemem ben. Kendi hayat görüşlerine ve inançlarına uymayan herkesi kendine düşman sanmak bu topraklarda çok yaygın maalesef. Diyetinde et az ve makarna bol olunca düşünme yetisi de gidiyor tabii. Eğitim desen zaten yok. Herkes bize düşman o zaman bozkurt işareti yapıp vatanı kurtaralım. Hayat görüşü bundan öte değil bunların. Şimdi de bu faşist işaret altında milleti birleştirmeye zorlayıp buna karşı çıkanları da vatan haini ilan etmeye çalışıyorlar. Kimse de çıkıp “ya kardeşim niye böyle gereksiz bir hareket yapıp milli takıma halel getiriyorsun” demiyor.
06.07.2024
@çaksu, MHP’den nefretini anlarım hatta buna katılırım. Zaten MHP ve Alpaslan Türkeş gibi konular biraz karanlık mevzular. İlgini çekerse Caner Kara’nın “Sentez İhaneti” diye bir kitabı var. “Okumam” dersen YouTube’da (https://youtu.be/yCe14KlnDcA) konuk olduğu bir program var, orada detaylı şekilde bu mevzuyu anlatıyor, kaynakları da kitabında. Yani bu bozkurt işaretini kullanan birtakım sözüm ona “milliyetçi” siyasilerin/partinin hakikaten sevilecek, sayılacak bir yanı yok. Bunlar dava adamı değiller zira; para, makam ve mevki adamları.
Ancak şu sözüne takıldım. “Milliyetçiliği genelde birey olamamış, hayatını doyumlu hale getirebilecek şeylerden mahrum kalmış insanların sarıldığı bi dal oalrak görüyorum.”
Başka kimseyi örnek göstermeyeceğim; kısa ömrünü bu ülkeye vakfeden Mustafa Kemal Atatürk milliyetçi bir insandı ve konu, tartışmaya kapalı. Bu nedenle görüşünün dayanağının sağlam olmadığını düşünüyorum.
06.07.2024
@Ouz, Wow. Orda haklısın tabi. Kastettiğimiz şeyler farklı sanıyorum. İçinde büyüdüğüm çevreyi ve direk tecrübelerimi düşünerek yazmıştım ben onu.
Olur olmaz her yerde, sebepsiz, içini doldurmadan, kendinde bi üstünlük görme… gibi tavırlar burda kastettiğim. Salt milletine karşı sevgi duymak, şeklinde düşünmedim. Kendimi kötü ifade ettim sanırım.
Cevabında haklısın.
06.07.2024
@çaksu, muktedirlerin riyarkarlıkları ve yaşlı bunak avrupa nın bilindik ikiyüzlülüğü,avrupa parası olduğu için hürmet gören,ama arkasından sövülen sonradan görme dombili gibi takılıyor ortada
Maçın da daha başında Kroos’a çıkaramadı kartı. Politikanızı bilmem napıyım.
05.07.2024
90+’da da ikinci sarıdan atmalıydı Oyarzabal’a arkadan müdahelesinde. Faul bile vermedi. Hakem yüzünden İspanya’yı tutuyorum ulan.
05.07.2024
Şunu da çalmadılar
https://dubz.co/c/644a38
Hakemler hakem olsa turnuvanın en güzel maçıydı. Eyyam adaletsizlik görünce öyle bi damarıma basıyo ki kalan şeylerden keyif alamıyorum.
06.07.2024
@çaksu, ne 90+’sı abi 6. Dakikada atılmalıydı. Pedri’ye ve Yamal’a yaptığı müdahelelerin ikisi de net sarı.
06.07.2024
@Yiğit, Tabi o doğru. Zaten maç boyu 6 sarı kart falan görmeliydi. Oyarzabal’ınki bas bas bağıran bi pozisyon olduğu için orda yazıverdim.
Kroos milleti biçiyor. 6 dakikada üç tane sert faulü var sarı bile görmedi. Pedri’yi sakatladı. Tam bir realli pezevenk. Turnuvadaki hakem yönetimleri ne yazık ki çok kötü. Bizim maçlardaki hakemler de ya her sike sarı gösteriyordu ya da hiçbir şeye faul çalmıyordu.
Andrich bizim semte gelse parmakla gösterirler bu götünü siktiriyor diye.
bozulmuş alman zibidileri yenildi,bundan sorası che guevara nın evlatları latinlere kaldı,adamı madam yaparlar madam