Dave Mustaine yakın zamandaki bir röportajında METALLICA’yla arasındaki buzları erittiğini söyledi.
“Bence hep en iyisini vermeye çalışarak bugünlere geldik. Üstelik METALLICA’dan dolayı en başından beri bize yönelik bir düşmanlık da vardı. Komik olansa artık onlarla arkadaş oluşum. Ancak olan oldu ve insanlar iki grup arasında bir çekişme olduğunu düşünüyor, lakin böyle bir şey söz konusu değil. Geçmişte bu konuya olumsuz yaklaşmış olsak da artık bu konudan olumlu şekilde bahsetmeyi tercih ediyorum; affedicilik ve bu sayede iyileşmek önemli. METALLICA üyeleri de bir sürü zor şey atlattılar, aynı şekilde ben de. Tüm bu olanlar ve alınan profesyonel yardımlar bildiğiniz gibi hep kayıtlara geçti, belgelendi. Bence bu harika bir şey. Aynı yerde başlayan, metal dünyasının en büyük grupları arasına giren ve büyüme sancıları çeken iki grup olarak zamanla tüm bunların duygularımızı incittiğini ve bizi üzdüğünü fark ettik. Ve üzülen insan başkalarını da üzmeye meyillidir. Şu anda onlara her şeyin en iyisini diliyorum. Bunları gerçekten de mutlulukla dolu bir ruh hâliyle söylüyorum. Bence bu tarz bir yaklaşımınız olursa mutlaka başarılı olursunuz.”
Konuya dair bir açıklama da David Ellefson’dan geldi.
“MEGADETH-METALLICA çekişmesi… Bu benim çekişmem değildi, çünkü ben dev bir METALLICA hayranıydım. Ama Dave’le aynı grupta olunc mecburen ona göre davranman gerekiyor. “Dostumsan dostlarımı sevmeli, düşmanlarımdan nefret etmelisin” gibi bir şey işte. Ben METALLICA’ya bayılırım. “No Life ‘Til Leather” demosunu ilk dinlediğimde harika olduğunu düşünmüştüm. Ve o demoyu hâlâ çok seviyorum. Ardından ilk albümleri “Kill ‘Em All”u çıkardılar. Bir saat boyunca hareketsiz oturup “Kill ‘Em All”u dinlediğimiz o günü bugün bile hatırlıyorum. Dave de dişini sıkıp “Bunu dinlemem gerekiyor” demişti. “Acaba şarkılarıma ne yaptılar?” Doğal olarak öncelikle besteleri kimin yaptığına dair bilgilere baktı. Onun yazdığı “Mechanix”, kitapçıkta James ve Lars tarafından yazılmış olarak gözüküyordu. Sözleri de tamamen baştan yazmışlardı. “The Four Horsemen” şarkı sözü olarak tamamen değiştirilmişti. Bunlar yaşanırken ben odada değildim. Ben bu konuya her zaman şöyle yaklaştım: “Hey Dave. Sana gelmiş geçmiş en iyi hediyeyi verdiler. Hem şarkılarını kullanıp sana para ödediler ve daha da önemlisi adını da oraya yazdılar. MEGADETH’e başlangıç aşamasında müthiş bir avantaj sağlamış oldular. Sonrasında James ve Lars’la tanıştım, gayet iyi adamlardı. Bence onlarla aynı grupta yer almak gayet güzel olurdu. Kısacası onları her zaman sevdim. Büyümelerine, gelişmelerine ve dünyanın zirvesine çıkışlarına tanık oldum. Üstelik de tüm bunları en ön sıradan izledim. Bu harikaydı.”
Ellefson 2010 yılında gruba tekrar katıldığı dönemle ilgili olarak da şöyle ifadeler kullandı.
“2010’da MEGADETH’e geri döndüğümde onların götlerini ben kurtardım, çünkü o turnede “Rust in Peace”i baştan sona çalabilecek başka kimse yoktu. Aradan bunca yıl geçti, o günler geride kaldı, herkes kendi yoluna devam ediyor. Bende köşeme çekilip ağlamadım tabii ki. Onlara sataşarak öne çıkmak gibi bir niyetim yok. Peki o neden bu yolu seçiyor ki? Yoluna devam etsene arkadaşım.”
Eski MEGADETH gitaristi Jeff Young da Mustaine’in aşağıda detaylı şekilde okunabilecek sataşmalarına cevap vermiş. Mustaine, Marty Friedman dışında hiçbir eski MEGADETH üyesinin kayda değer bir kariyeri olmadığından ve önemli bir ürün ortaya koymadığından bahsetmişti. Young bu iddiaya şu cevabı vermiş.
“Peki Brezilya’da bir numara olan o dünya müziği albümünü kim çıkardı yarrağım? Mustaine’in olayı da bu işte; yalan yanlış bilgiler yaymak, herkesi kandırmak ve yalan söylemek. En komik olansa “So Far, So Good… So What!”taki “Liar”ın güya eski MEGADETH gitaristi Chris Poland’a yönelik olduğunu söylüyor, ancak aslında yapması gereken tek şey aynaya bakmak. Çünkü başkaları hakkında dediklerini aslında kendin için söylüyorsun ve başkalarına ithafen yazdığın şarkılar da aslında seninle ilgili.”
Dave Mustaine kısa süre önceki bir açıklamasında METALLICA’nın bu kadar başarılı olmasında kendisinin de çok büyük bir payının olduğunu ifade etmişti.
“METALLICA’dan ayrıldıktan sonra tüm dünya ne yapacağımı merak ediyordu, çünkü ben METALLICA’nın başarısının çok büyük bir parçasıydım. Düşünsenize, buradayım ve bir anda ortadan kayboluyorum. Ben gruptan çıktıktan sonra konserlere gidip onları görmek isteyen ve benim gruptan ayrıldığımı bilmeyenler, kasette duydukları grupla konserde izledikleri grup arasında çok, çok, çok yanlış bir şeyler olduğunu söylemişlerdi. Böyle olunca da insanlar beni aramaya, ne yaptığımı merak etmeye başladılar. Geri kalan hikâyeyi biliyorsunuz…”
“Bence METALLICA benden sonra da gayet iyi bir iş çıkardı. Bence iyiydiler. Kirk’ün de benim bölümlerimi çalma konusunda iyi bir iş çıkardığını düşünüyorum. Bir gruba katılmak ve bir başkasının yazdıklarını çalmak her zaman eğlenceli değildir, ancak bence o iyi bir iş çıkardı. Tabii ne kadar iyi bir iş çıkardığı, hangi sololardan bahsettiğinize göre değişir haha. Şaka bir yana, Kirk’e arada sataştığım doğrudur. Aslında ayıp da etmişimdir, çünkü o bana hiçbir şey yapmadı. James ve Lars beni dışladığında, bana sataştığında veya beni hedef gösterdiğinde Kirk’e sataşmak daha kolay geliyordu. Ama gerçek şu ki Kirk ilk dönemlerdeki o sololarımı çalmaya çalışarak beni onurlandırmıştı. Pek çok insan kendi sololarını yazmayı tercih edebilirdi. Kirk ise tam olarak ben nasıl çaldıysam aynılarını çalmaya özen göstererek takdir edilesi bir şey yaptı. Bu kolay bir şey değil.”
Dave Mustaine Eylül 2004’te Kirk’le ilgili olarak daha sert konuşmuş ve şöyle demişti:
“Kirk umurumda değil. O benim işimi elimden aldı, ama en azından işimi elimden almasından önce onun kız arkadaşına çakmıştım. Hey Kirk, söylesene tadım nasıl?”
Dave Mustaine yakın zamandaki bir diğer röportajında, METALLICA’nın kendisiyle ilgili bazı sözlerine çok içerlediğini belirtmiş ve bunca yıl sonra neden aynı sahneyi paylaşmadıklarını merak ettiğini ifade etmişti.
“Bence MEGADETH ile METALLICA arasında bir rekabet söz konusu değil. Farklı karakterde gruplarız ve bana kalırsa MEGADETH daha istikrarlı şekilde ilerledi. Üzücü olansa aramızdaki dramanın müziğimizin önüne geçmiş olması. Ve şu da unutulmasın: METALLICA yarışa önde başladı ve bunu da yaratılmasında benim de katkımın olduğu şarkılarla yaptı. Dünyanın en büyük gruplarından biri hâline geldiler ve görüyoruz ki dünyanın en büyük gruplarından biri, nefesini ‘Dave iyi bir gitarist değil’ diyerek harcıyor (METALLICA sürekli sarhoş olmakla, uyuşturucu kullanmakla, bu yüzden de düzgün çalamamakla suçladığı Mustaine’i kovarken bu iddiayı öne sürmüştü).”
“Pardon? Doğru mu duydum? Sizi meşhur eden pek çok şarkıyı benim yazdığım düşünüldüğünde, bu düşüncenizi gözden geçirseniz iyi olacaktır. Bu adamlar bana böyle şeyler söyledi ve buna inanan koyunlar da onların peşinden gitti. Sorun şu ki insanlar geçmişi bilmiyor ve buna rağmen taraf tutuyorlar. Ben hiçbir zaman taraf olmak istemedim. Ben anlaşmak, barışmak ve arkadaş olmak istedim. Ancak bir sebepten onlar bunu istemedi.”
“METALLICA ve MEGADETH’in menajeri aynı kişi. Ona “Sen METALLICA’nın da menajerisin, neden bizle çalmıyorlar?” diye sordum. Neden korkuyorlar? Bu yaz FIVE FINGER DEATH PUNCH ve PANTERA’yla turlayacaklar, dolayısıyla olay parayla ilgili. Ama gerçekler açık: dünya MEGADETH ve METALLICA’yı aynı sahnede çalarken görmek istiyor. Merak eden varsa da söyleyeyim: böyle bir şey yaparsanız, çok para kazanırsınız.”
“MEGADETH’in METALLICA’ya ihtiyacı var mı? Hayır. Ama METALLICA, hayranlarının yıllardır onlardan istediği şeyi bir türlü yapmıyor, bizle aynı sahneyi paylaşmıyor. Neden korkuyorlar? Bilmiyorum. Kısacası bunun gerçekleşmemesinin sebebi ben değilim, onlar.”
Mustaine yine yakın dönemde METALLICA’nın METALLICA olmasında çok büyük bir etkisi olduğuna ilişkin yorumlarda bulunmuştu.
“METALLICA ilk kurulduğunda bazı gitaristler denedik ve James’in gitar çalmaya başlamasının tek sebebi de çalacak başka birini bulamamış olmamızdı. Bir de bana gitar çalamıyor diyorlar… Denediğimiz bir gitarist oldu ve onunla olmayacağı anlaşılınca gitarı James’in çalması gerektiğinde karar kıldık. Tek sebebi buydu. James seyirciyle konuşmaktan çok korkuyordu ve ben de ona ‘Konuşsana oğlum, çık konuş’ diyordum, ancak James bunu yapmak istemedi ve arkada beklemeyi tercih etti. Grubun şarkıcısıysanız bunu yapamazsınız. Bu yüzden de ben, “gitar çalamayan eleman”, mikrofona gidip seyirciyle konuşmak durumunda kaldım. Ben gruptan ayrılana kadar böyle ilerledi; James ancak ben ayrıldıktan sonra seyirciyle konuşmaya başladı. Başka çaresi yoktu. Zaten ben ayrıldıktan sonra sahnede söylediği şeyler de ben varken söylediğim şeylerin bir kopyasıydı. Dolayısıyla METALLICA’ya olan etkimi nasıl görüyorum diye sorarsanız: çok ama çok derinlerde görüyorum.”
“En çok canımı sıkan şeyse şu: yazdığım her şeyi geride bıraktım ve onlara “müziğimi kullanmayın” dedim. Tabii ki de kullandılar. “Kill ‘Em All‘da kullandılar, “Ride The Lightning”de kullandılar. “Master of Puppets”ta da benim yazdığım müziklerden bölümler içeren bir şarkı var. İlk albümdeki tüm sololar benim, sadece Kirk tarafından çalındılar. Benim yazdıklarıma yakınlar, ancak %100 aynı değiller. Kirk kötü bir gitarist değil.”
“O şarkıların telif ücretlerini aldım. “Metal Militia” hariç. “Metal Militia”nın telif ücretlerini uzun yıllar benim yerime Kirk aldı. Aslında gelen çeki de görmüştür, dolayısıyla parayı benim almadığımın da farkındadır.”
Dave Mustaine’in METALLICA’yla ilgili yorumları karşısında, yaşanan video skandalı sonrası MEGADETH’ten kovulan basçı David Ellefson’dan da yorumlar gelmişti.
“Devam edebilmek için bazı şeyleri affetmem gerekiyordu. Başka çarem yoktu. Bu konuda başka ne diyebilirim bilmiyorum. Sonuçta olan olmuştu (videonun ortaya çıkışından bahsediyor). Ben de kendi yoluma baktım. Nihayetinde hepimiz insanız. Ağıtlar yakacak hâlim yok.”
“Dave’in METALLICA’dan şutlanması konusundaki tavrını yıllar boyunca izledim. Aradan 40 yıl geçmiş olmasına rağmen hâlâ bu konuyla ilgili olarak ağlaması bence zavallıca bir hareket. Arkadaşım… Artık şu kafanı topla ve yoluna devam et. Ben de yaşadığım sıkıntılı dönemle ilgili olarak bunu yaptım: kafamı topladım ve yoluma devam ettim.”
Ellefson bununla da kalmamış ve MEGADETH’ten sonra katıldığı veya kurduğu gruplarla MEGADETH’in yakın dönemini de karşılaştırmıştı.
“MEGADETH’ten ayrılmam ile son MEGADETH albümünün çıkışı arasındaki süreçte yeni gruplarımla dört albüm çıkardım ve bence dördü de en az son MEGADETH albümü kadar iyi ya da ondan daha iyi.”
“Bence DIETH ve KINGS OF THRASH ile yaptığım müzik Dave’in gözünü korkutuyor. Dahası, MEGADETH dışında başarılı olmamdan da nefret ettiğini düşünüyorum. Çünkü şu anda yer aldığım gruplarda müziğin yazımına yardım ediyorum, kararlar veriyorum ve temel olarak ipleri elimde tutuyorum. Herkesin bildiği gibi MEGADETH’te işler bu şekilde ilerlemiyordu. Ancak insanlar MEGADETH’te birlikte yarattığımız müzikten dolayı o grubu çok seviyorlar. Kapılar ardında pek çok şey olmuş olabilir, ancak o şarkılar sonsuza dek yaşamaya devam edecekler. Harika bir mirasımız var, ancak artık o günler geride kaldı. Sürekli basına mı konuşacaktım, yoksa müziğimle mi gündeme gelecektim? Ben müziğimle gündeme gelmeyi tercih ettim. Zaten yazdığım müziğin gücüne bakınca, her şey ortada. MEGADETH’ten ayrılmam sonrasında içinde yer aldığım albümlerin en az MEGADETH’in bensizken yaptığı şeyler kadar ya da onlardan daha iyi olduğu konusunda kafamda hiçbir şüphe yok.”
“Dave’in beni basın önünde kötülemesinin sebebi de %100 bundan kaynaklanıyor. Son beş yılda MEGADETH müziğinin kalitesinin düştüğüne tanık oldum ve bu çok can sıkıcı bir şeydi. Ben ona bir sürü fikirle geliyordum, yardımcı olmaya çalışıyordum, ancak bu fikirler ya reddediliyor ya da bir yerden sonra iptal ediliyordu. Bilinçli olarak sindirilmek veya süreç dışı bırakılmak çok yakışıksız bir tutumdu ve beni çok rahatsız ediyordu.”
David Ellefson yine yakın zamandaki iki farklı açıklamasında, bu şekilde olumsuz konuştuğu MEGADETH’in yaşanan video skandalı sonrasında kapıyı suratına çarptığını söyleyerek tepki göstermiş, ancak gruba geri dönmesinin istenmesi hâlinde Dave’in telefonlarını cevapsız bırakmayacağını da sözlerine eklemişti.
“Hayranlar bizim didiştiğimizi görmek istemiyorlar. Bizler onların kahramanlarıyız. Onların hayatlarını değiştirdik. Hem iyi hem de kötü zamanlarda onlara destek olan şarkılar yazdık. Bu yüzden Dave’le ilgili kötü konuşmak istemiyorum. Ağzımdan onunla ilgili kötü sözler almaya çalışan gazeteciler oldu. Ben de bu yeme atlamamaya çalışıyorum. Bu konulardan bahsedeceğini bildiğim çok önemli röportajları reddetmişliğim de var. “Dave ve ben bu konu hakkında konuşmuyoruz, siz de konuşmamalısınız” şeklinde düşünüyorum.”
Diğer yandan, Ellefson’ın da kadrosunda bulunduğu ve MEGADETH’in ilk 3 albümündeki şarkıları çalan KINGS OF THRASH adlı grupta yer alan, “So Far, So Good… So What!” albümünde çalan gitarist Jeff Young da Mustaine’e sataşmıştı.
“MEGADETH’in ilk üç albümdeki şarkıları konserde çalmamasının nedeni, artık o şarkıları çalamıyor oluşları. Mustaine o şarkıları çalamıyor ve söyleyemiyor. Lavukluk yapmıyorum. Gerçek bu. Güncel olarak yaptıkları şarkıları bile kısmen çalıp söyleyebiliyor, bu yüzden de her gece aynı on şarkıyı çalıp duruyorlar. MEGADETH’in ne yaptığıyla ilgilenmiyorum. “Rust in Peace” çıktığında birkaç kez dinlemiştim, sonra MEGADETH hiç ilgimi çekmedi, takip de etmedim. Radyoda ya da basında bir şeyler duyduysam onlarla sınırlıdır.”
Dave Mustaine, bir süre önce de MEGADETH’le aynı sahneyi paylaşan eski grup arkadaşı gitarist Marty Friedman’ın kendi kariyerinde başarılı addedilebilecek tek eski MEGADETH üyesi olduğunu düşündüğünü söylemişti.
“Sahnedeyken eski güzel günlerdeymiş gibi hissettim. Marty de o zamandan beri kendi adına pek çok önemli işe imza attı. MEGADETH tarihi boyunca gruba giren tüm eski grup elemanları arasından ortaya anlamlı bir şey koyabilen tek kişi Marty’dir. Diğer arkadaşlar alınmasın; gerçek olan bu. Satışlarına ve diğer ayrıntılara baktığınızda, kariyeri boyunca önemli bir şeyler sunan tek kişi Marty… Marty’yi tekrardan sahnede görmek gerçekten büyüleyiciydi. Aynı anda hem çalıp söylemek hem de onu izlemeye çalışmak kolay olmadı, ancak bana kalsa bir kenara oturup onu ve Kiko’yu bir arada izlemeyi tercih ederdim, çünkü ikisi de günümüzün hard rock ve heavy metal dünyasındaki en iyi gitaristler arasında ve ikisini birlikte izlemek gerçekten harikaydı.”
Alınmaması gereken diğer arkadaşlar:
Nick Menza
David Ellefson
Chris Broderick
Jeff Young
Chris Poland
Gar Samuelson
Shawn Drover
Glen Drover
Jimmy DeGrasso
Al Pitrelli
James MacDonough
Richard Girod
Dijon Carruthers
Lee Rauch
Greg Handevidt
Robert Cromwell
Brett Michael Phillips
John Cyriis
Bobby Bonn
Lawrence “Lor” Kane
Chuck Behler
Jay Reynolds
Marty’e karşı özel bu tutumu bir Dave’in. Çoğu üye için atıp tutsa da Marty için kötü konuştuğunu hiçbir zaman görmedim. Zamanında Japonya’ya gitmeyip de grupta kalsaydı neler olabileceğini düşünmeden edemiyor insan.
Senin varlığın anlamsız Dave.
Abi lütfen sus ya. Sus abi. SUS. GEREK YOK. Sevdiğim bir gruptan daha soğumak istemiyorum.
27.06.2023
@Cryosleep, Hocam Dave Mustaine röportajı okumaya 2023′de başladık galiba?
27.06.2023
@Opethsevenbiri, Ne?
Listede ben yok muyum? Ay pardon ben Megadeth üyesi değildim.
Bütün adamları harcamış yazık be herkesin kendine göre bir çalışması var
Artık huzurevine yerleşme vakti geldi dave’in.
Kişilik olarak beş para etmez bir adam ama yinede güzel şarkılar yapıyor benim en çok sevdiğim şarkılardan birisi dystopia hatırına bir şey demiyorum
Megadeth dışı kariyerleri açısından %100’e yakın haklı olması.
26.06.2023
Ama rahmetli Nick Menza başta olmak üzere metal tarihine geçen albümler çıkardığın adamların olduğu bir ortamda “ bi sikim yapmadılar” demeye ne gerek var, orası ayrı.
Ben zamanında Rust in Peace’i çıkarmış olsam, o albümde çalan kimseye toz kondurmazdım.
Söylediklerinde haklı, fakat onun pozisyonundaki bir müzisyen neden böyle bir açıklama yapma ihtiyacı duyar? Bu adamın başkasının grubunda çalması veya bir kolektifin parçası olması mümkün değil. Tam bir ayarsız dallama.
ne diyor yine bu dede diye haberi açtım. aşağıdaki listeyi görünce de aslında haklı olduğunu fark ettim.
gruptan ayrıldıktan sonra dişe dokunur iş yapan tek kişi gerçekten de marty’miş.
Marty gibi bir adamı kaybederek hayatının hatasını yaptı kıskanç egoist.
Yürü Dave Babaaaa, beğenmeyen Testament dinlesin.
27.06.2023
@Boba Fett, hahahaha
Nick menza, ellefson, broderick, chris poland ve al pitrelli Megadeth’in hem en iyi zamanlarında hem de evrilme dönemlerinde baş rolü oynamış müzisyenlerdir. Kalanini tanımıyorum bile o yüzden mustaine haklı değil.
Tamam baba en kral sensin, diğerlerinin bir sike faydası olmadı.
Tam bir dalyarak.
Al Pitrelli TSO’yla para basıyor ya daha ne yapsın adam kayda değer iş Megadeth dışında. Çoğu için haklı ama..
Mustaine harbi sıkıntılı bir adam, kahramanlarınızla tanışmayın diye bir laf vardır ama Mustaine tanışmaya bile gerek yok diyor. En büyük 2. 3. thrash grubusun ne gerek var hala 2023 olmuş metallica diyosun amk
En alttaki fotoğrafa bittim hahahah. Arkadaş veya fanları kusura bakmasın da Kill Em All’daki Mustaine sololarının Kirk versiyonları daha iyi olduğu gibi Black Album’e kadar olan Kirk soloları da Mustaine’in dümdüz chromatic aşağı yukarı inip çıkan sololarından daha iyidir müzikal olarak. Tarif ettiğim şekilde olmayan Megadeth sololarını düşündüğümde Wake Up Dead ve My Last Words hariç aklıma hep ikinci gitaristlerin soloları geliyor. Mustaine soloları dümdüz ve genelde sadece hız odaklı, eğer izole versiyonlarını dinlerseniz baya sloppy. Riff yazma, sound, beste açısından en etkili üç beş metal müzisyeninden biri olsa da sololar hakkında pek ahkam kesmemesi lazım, yani Marty Friedman’ı falan var bunun, insan bi düşünür. Gerçi delidir ne dese yeridir diyip geçmek lazım bu saatten sonra.
04.07.2023
@eatthegun, hakikaten hiç böyle düşünmemiştim. Grupta o devam etse Ride the Lightning’in, The Unforgiven’ın sololarını Kirk kadar güzel yazamazdı. Hetfield’ın soloları bile Musti’ninkilerden iyi.
Konuşmuş ! (Sarıgül gibi bağırıyorum burada)
05.07.2023
@Raddor, Youtube’a top 10 solos diye ikisini aratıp karşılaştırınca bile fark dağlar kadar :D Hammett’ın tek sıkıntısı son 20 yılının ilk 20 yılının yanından geçemiyor olması
Ellefson’un dediği gibi aradan 40 sene geçmiş adamın tek derdi hala Metallica, eğer Kirk’ e birşey olsa, James ve Lars çağırsalar bunu gel çal grupta deseler koşa koşa gider diye düşünüyorum,yanlışmıyım? Adamda bunca yıl sonra bile hala aynı takıntı var çünkü, Metallica da çalamamak.
Metal müziğin doğu perinçeki aq
04.07.2023
@unanimated, Sfsfjş haykırdım.
https://pbs.twimg.com/media/Eivp38DXsAIuA5z.jpg
Ya dayı götündeki kıllar kadayıf olmuş sen daha Metallica beni kovdu, ben kirkten iyiyim diye zirlayip duruyon. Boş yapmayı bırak da bir sonraki albüme hazırlan.
Mal aq.
Dave baba sikertme kebabı yapmış yine, bu amcık 31ci de kendini nimetten sanıyor, kes lan sen de Young!
Andropozlu erkeğin durumu normalinden daha acıklı aq. Dimdik durmaya çalışırken, karı gibi olmayan dedikodular yapmaya başlarlar.
Can sıkıcı olan şey aslında grubun kuruluşunda ve James ile alakalı söylediği şeylerde haklı olması. Gerçekten de ilk iki albümde Mustaine etkisi yadsınamaz. Metallica’yı Metallica yapan hype yaratan albümler bunlar. Sonra kendi müzisyenlikleriyle de üstüne katsalar da temelde haklı bu dalyarak.
Okan Bayülgenden sonra tarihin gördüğü en uzun 2. orta yaş bunalımını Dave Mustaine yaşıyor
Müthiş bir troll. 😈
James ve Lars’ın bu dalyarağa 2 yıl boyunca katlanabilmiş olması, ne kadar iyi müzisyen olduğunun da kanıtı adeta.
Şöyle bir hayran yapımı Youtube belgeseli var, attığım dakikalarda Dave ve Lars’ın karşılıklı konuşması mevcut. Başından beri de izleyin derim, Metallica daha zigotken anlatmaya başlamış:
https://youtu.be/fuil6nAFLqU?t=2618
Zamanında Megadeth Metallica’yla bir konserde aynı sahnede çalacaklardı (88 olabilir yıl emin değilim) ve Dave duygusal triplere girip o geceye sahneye çıkmadı. Şimdi korkuyorlar diyor. Cidden bu adam şu saatten sonra olgunlaşmaz artık.
Yarrak olsan çekilmezsin Dave 2 yıl sana nasıl katlanmışlar James ve Lars anlam veremiyorum. İstediğin kadar büyük sanatçı ol eğer kişilik olarak beş para etmez dalyarağın tekiysen eninde sonunda herkes uzaklaşır senden. Metallica’dan atıldığı için 40 yıl ağlayan sanatçı olarak hatırlanacaksın muhtemelen ölene kadar ağlamaya devam edecektir mezar taşınada not düşürürse hiç şaşırmam. Şunca yeteneğini dalyarak karakterine heba ettin yazık.
13.07.2023
@Frostauðn, Üstünlük kompleksi var adamda. Metallica’nın daha ünlü, James’in daha fazla sevilmesini 1000 yıl yaşasa hazmedemez. Mesele şan, şöhret yani. Yoksa müzikal olarak bir kompleksi olduğunu sanmıyorum ki zaten gerçekten de kendisinin daha iyi olduğunu düşünüyor. Rust in Peace’i baz alacaksak bence de öyle. Diğer albüm karşılaştırmaları için ise bence Metallica siker!
13.07.2023
@deadhouse, aşağılık kompleksi’ni bilirdim de üstünlük’ü sen yazınca öğrendim. Şaka sandım, ama cidden varmış böyle bişi. Yazılanlar da direkt Dave’i anlatır gibi. İnsan ne enteresan bir canlı!
13.07.2023
Şahsen ayarsız karakter denince ilk aklıma gelen figürlerden biri Mustaine. Nerede durması gerektiğini, kendi hakkının nereye kadar olduğunu bilmiyor. Aynı ortamda bulunduğu ve rekabet halinde olduğu kimseye saygı duymuyor. Bu yüzden yer alacağı her kolektifi fiilen sabote edecek biri. Lars’ın Ron McGovney ile Mustaine’i kovma sebebi temelde aynı aslında. Alkol falan hikaye. Ron kendi kafasına göre işler çeviriyor, Dave ise grubun inisiyatifini ele geçirmeye çalışıyor. Lars’ın Dave’i değil James’i seçmesinin sebebi çok basit. James, Lars’a idari liderliği bırakıp müzikal liderliği paylaşmayı fiilen kabul ederken Dave muhtemelen neden böyle bir şey yapması gerektiğini algılayabilecek bir eğitim dahi almamış çocukken. Teyzelere, amcalara pipisini gösterip durmuş! James ile uğraşırken kıçına tekmeyi yiyor. Eğer onun pozisyonunu geriletebilse bu sefer de Lars’ın kararlarına karşı çıkıp dururdu. Ama neyse ki Lars akıllı bir veletti de kurtuldu bu Japon askerinden.
13.07.2023
@Emre Görür, Alta alta yazılmış 3 yazıya da imza kaşe mühür basarım o kadar haklı yorumlar ki.
Jeff Young’un götünü nasıl yakmışsa artık, oturup ağlayarak 31 çekin kankanla amcık herif!
13.07.2023
@Boba Fett, Hocam Dave seni bile çileden çıkarıyorsa gerçekten kötü bir adam bu haha.
https://prnt.sc/vkEPwV-t-2H5 Hasfdgshjsdfgf
13.07.2023
@Cryosleep, hahah
Bir dönemin en çok satan kişisel gelişim kitabı Ustalık Gerektiren Kafaya Takmama Sanatı kitabında Dave Mustaine hakkında bir bölüm olduğunu biliyor muydunuz?
Aynen copy/paste yapacağım, öncesinde uzun uzun Dave Mustaine’in Metallica’ya katılmasını, hırsını ve gruptan kovuluşunu ve nasıl intikam ateşiyle yeni grup kurup çalıştığını anlatıyor. Sonrasında :
…Gitaristin adı Dave Mustaine idi ve yeni kurduğu grup efsanevi heavy-metal grubu Megadeth idi. Megadeth yirmi beş milyondan fazla plak satacak ve kerelerce dünya turnesine çıkacaktı. Bugün Mustaine heavy-metal müziğin en parlak ve etkili müzisyeni olarak kabul edilir.
Ne yazık ki kovulduğu grup Metallica’ydı, dünya çapında yüz seksen milyon albüm sattılar. Birçoklarına göre Metallica tüm zamanların en iyi rock grubudur.
Bu nedenle, çok seyrek özel söyleşilerden birinde, Mustaine hâlâ kendini başarısız bulduğunu gözyaşları içinde itiraf etmiştir. Tüm başarılarına rağmen kendi zihninde her zaman Metallica’dan kovulan herifti.
Dave Mustaine, farkında olsa da olmasa da kendini Metallica’dan daha başarılı ve popüler olup olmadığına göre ölçtü. Önceki grubundan kovulmuş olmak onu o kadar incitmişti ki, “Metallica’ya göre başarı” kendini ve müzik kariyerini değerlendirdiği ölçüt oldu.
Yaşamından korkunç bir şey olmuştu ve ondan pozitif bir şey ortaya çıkarmıştı, Magadeth ile yaptığı şeydi bu, ama Metallica’nın başarısına takmış olmak ve onu hayatını tanımlayan ölçüt olarak kabul etmek müzisyeni onlarca yıl sonra bile üzüyordu. O kadar paraya, hayrana ve ödüle karşın hâlâ kendini başarısız sayıyordu.
Sizinle ben Dave Mustaine’ durumuna bakarak gülebiliriz. Adamın milyonlarca doları, binlerce hayranı var, hayatında en çok sevdiği iş kariyeri ve hâlâ yirmi yıl önceki rock yıldızı grubundakilerin kendisinden daha ünlü olmasına içerliyor.
Bunu yapmamızın nedeni sizinle benim Mustaine’den farklı değer yargılarımızın olması ve kendimizi farklı ölçütlerle değerlendirmemizdir. Bizim ölçütlerimiz muhtemelen “Nefret ettiğim bir patron için çalışmak istemiyorum” ya da “Çocuğumu iyi bir okula gönderecek kadar para kazanmak isterdim” veya “Bir hendeğin içinde uyanmamak beni mutlu ederdi” tarzı şeylerdir. Bu ölçütlere göre, Mustaine çılgınca, hayal edilemeyecek kadar başarılıdır. Ama onun “Metallica’dan daha başarılı ve, popüler olma” ölçütüne göre başarısızdır.
Kendi değer yargılarımız kendimizi ve başkalarını ölçtüğümüz ölçütleri belirler. Mustaine’in Metallica’dan daha iyi olma ölçütü ona inanılmaz başarılı bir müzik kariyeri verdi. Ama başarısına rağmen ona işkence eden de yine aynı ölçüttü.”
..
Adam resmen Dave Mustaine üzerinden “bakın bu herif gibi olmayın” diye hayat dersi vermeye çalışmış. “Sorunlarınızı nasıl gördüğünüzü değiştirmek istiyorsanız, değer verdiğiniz şeyi ve/veya başarıyı/başarısızlığı ölçme biçiminizi değiştirmelisiniz. diye bitiriyor konuyu.
Ula Musti ne adamsın.
14.07.2023
@Raddor, Metallica rock grubudur.
Bugün Mustaine heavy-metal müziğin en parlak ve etkili müzisyeni olarak kabul edilir.
Bu kitabın yazarının götünü sikeyim. :)
15.07.2023
@deadhouse, genel çerçevede de ne anlatmaya çalıştığını bir türlü anlamıyorum zaten. :)
15.07.2023
@deadhouse, tabii rock grubu ya da en parlak müzisyen tanımlarındansa ana tema önemli.
16.07.2023
@riser, Bence de ana tema doğru. Herkes hemfikir bunda. Yine de Amerikalı birinin bu olayı ve metal dünyasını araştırmış olmasına rağmen, Metallica’ya Rock grubu demesine ve Dave’e en parlak müzisyen kabul ediliyor demesine sinir oldum. Mağarada mı yaşamış neden böyle yazmış, ilginç. Bir de heavy metal yazmış, thrash yazsa yine bir şey demeyeceğim.
Dave ile ilgili şu detay önemli:
Aslında 1989 civarına kadar Lars ile kankalar. 1988′de “And Justice For All”u LA’de kaydettiklerinde Lars gecenin 5′inde onun evine gidip albümü ona dinletiyor. Öncesinde, 1984-85 döneminde Dave San Francisco’ya her gittiğinde Lars onunla buluşup sabahlara kadar takılıyor. “Peace Sells”in Lars’ın favori albümlerinden biri olması da bu noktada önemli.
Yani aslına bakılırsa aralarındaki kişisel sorunlar daha en baştan çözülmüş durumda, ama ne zaman ki Metallica patlama yapıp metal sahnesini aşan bir ticari başarı kazanıyor, basının da gazlamasıyla olay Dave için gerçek anlamda bir travmaya dönüşüyor.