PANTERA’nın Budapeşte konserinde MAYHEM vokalisti Attila Csihar “Walk” performansında gruba eşlik etti
01.06.2023
Re… Spect!
Sahnelere dönen PANTERA’nın 30 Mayıs’ta Budapeşte’de verdiği konser sırasında MAYHEM’in Macar vokalisti Attila Csihar sahneye çıkmış ve “Walk” performansı sırasında gruba eşlik etmiş.
Bilindiği gibi Phil Anselmo doksanların ikinci yarısında black metalle yakın ilişkideydi ve Fenriz, Satyr gibi isimlerle birlikte müzik yapmış, çeşitli projelere imza atmıştı. Anselmo 2008 yılında da Jarboe adlı vokalistin albümüne Csihar ile birlikte konuk olmuştu.
Not: Hatırlanacağı üzere PANTERA’nın daha önceden duyurulan Rock Am Ring ve Rock Im Park performansları, Ocak ayı sonunda çeşitli çevrelerden gelen “ırkçılık” tepkileri üzerine iptal edilmişti.
Gelen tepkilerin Phil Anselmo’nun Ocak 2016′daki Dimebash performansı sırasındaki “White power” nidasından kaynaklı olduğu öğrenildi. Aşağıdaki yorumların bir kısmı bu haberle, önceki yorumlar da PANTERA’nın sahnelere geri dönüş haberine binaen yapılmıştır.
Yorum alanı
“PANTERA’nın Budapeşte konserinde MAYHEM vokalisti Attila Csihar “Walk” performansında gruba eşlik etti” yazısına 158 yorum var
Ne hissetmem gerektiğini bilmediğim bir haber. İstanbul’a geldikleri takdirde sahnede, karşımda göreceğim ana kadar da ne hissedeceğimi bilmediğim bir durum.
Aslında hep düşünmüşümdür, acaba 96da Anselmo klinik ölümden geri dönemeseydi, göçüp gitseydi, Cavalera da aynı yıl Sepulturadan ayrılmışken Soulfly-ı kuracağına Panteraya katılsaydı nasıl olurdu diye. Bence Cavalerayı da bu ortama dahil etmeliler.
Vinnie Paul hala hayattayken bu fikir yine gündeme gelmiş ama geçmişte Phil ile yaşanan ve sonu trajediyle biten olaylar serisi yüzünden Dimebag’e ihanet olur düşüncesiyle şiddetle reddetmişti. Zakk Wylde her ne kadar çok sevdiğim bir gitarist ve geçmişte Dimebag’in ağır kankası olsa da yine de yerini dolduracağını düşünmüyorum. Ve özellikle bu işin Pantera adı altında yapılmaması gerekir bence.
Ekrana mal mal bakıyorum haberi gördükten beri. Her ne kadar Dimebag ve Vinnie hayatta olmasalar da Pantera adı bile kesinlikle heyecan verici.
Bir de tam sabah kardeşimle Pantera muhabbeti yapmıştık. Kardeşim çok metal dinlemez ama Pantera’yı baya severmiş, Walk’u telefonunun alarm sesi yapmış, abi dedi ”seninkileri alarm sesi yaptım sabah bomba gibi uyandırıyor” dedi, ”afferim doğru yoldasın ibne” dedim onu konuşuyorduk daha bu sabah hahahah.
Kafamdaki esas soru şu: Pantera tarihin en büyük metal gruplarından biri olduğuna göre prodüksiyon da sağlam olacaktır, acaba hologram Dimebag kullanırlar mı…
Paul Pogba'nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü 14.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Öyle bir şey olursa müzik tarihinde Michael Jackson’dan sonra ölümünden sonra hologramla yansıtılan 2. müzisyen olur ama sanmıyorum o kadar.
@PP1KU1KKF6T, hiç öyle bir şey yok, bir dolu insan hologram olarak sahneye taşındı. Dio yıllardır yapılıyor, Whitney Houston, 2pac, Roy Orbison, Maria Callas, Frank Zappa… Bursa’da Zeki Müren’e bile yaptılar yıllar önce.
@Candaş, Anselmo’nun da, Rex’in de kafasına silah dayasalar dahi Pantera adı altında yeni albüm yapmazlar. Öyle bir şey her türlü alternatif evrende imkansızdır. Zaten Pantera hakkında en ufacık bile bir fikri olan herkesin bilmesi gereken bir şey bu. En ıslak rüyalarda bile olmaz ve asla olmamalı.
@ismail vilehand, Niye yapmasın. Ben de zannetmiyorum yapacağını ama bu kadar kesin ve kutsalvari konuşmaya ne gerek var. Yarın öbür gün Anselmo Pantera adı altında iyi bir gitarist ve davulcuyla albüm çıkarırsa gayet mutlu olurum. Takım tutar gibi fanatikliğe gerek yok bence. Sen AİC çok seviyorsun. Bazılarına göre de Layne öldükten sonra AİC albüm yapmamalıydı. Şimdi diyecekler ki kardeşim o ayrı. Vinnie ve Dimebag Pantera müziğinin her şeyiydi. Evet, olabilir ancak Anselmo da her şeyiydi ve bu durum Anselmo’nun Pantera adı altında albüm çıkarmasına engel teşkil etmiyor. Gayet de çıkarabilir bu önceki Pantera albümlerini lekelemez.
@deadhouse, Çıkarır da bir boka benzemez. Dave Mustaine’siz Megadeth, Eddie Van Halen’siz Van Halen nasıl olursa bu da aynı onun gibi olur. Olay iyi müzisyenlerde değil çünkü hocam. Fanatiklikle de alakası yok. Bence grubun tarihine saygısızlık da olur bir şeye benzemeyecegi için. Anselmo zamanında grupla Trendkillin kaydı için bile aynı şehirde bulunmadı, turnelerde milyon tane problem çıkardı, gruptan olabildiğince uzaklaştı, bi anlamda sonunu getirdi, her şeyi olacaktıysa o zaman olsaydı tekrar birleşip yaparlardı 20 yıl önce. Vinnie Paul ölene kadar hayır demiş adam öldükten sonra hadi bakalım yeni albüm falan saygısızlıktan başka bir şey değil zamanında düzgün dursaymis
@deadhouse, Kötü olması ihtimalini düşünmek bile korkunç bir kabus gibi, bence o yüzden hiç yapmasınlar. Bir efsane, felsefe, din/ibadet gibi kalsın zihnimizde Pantera :(
@Candaş, Anlıyorum. Duygusal bağ tabii ki önemli. Yine de bu durumun abartıldığını düşünüyorum. Vinnie ve Dimebag öldü, artık o Pantera yok, hiçbir vakit olmayacak. Yeni albüm çıkaran eski Pantera’nın yarısı, yeni albüm çıkarmak istediği için yargılanmamalı. Keşke çıkarsalar, çok isterim. Çıkarırlar mı hiç sanmıyorum.
@ismail vilehand, abi tamam geyik olsun diye yazıyorsun ama o gruba çok ayıp ediyoruz o kadar yıllarını vermiş bu işe adamlar biraz saygıyı hakediyor.yurtsevene tam destek
Paul Pogba'nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü 17.07.2022
@ismail vilehand, Bu konu üzerinden bir daha bana laf sokmayı kesersen sevinirim. Tamam güldük eğlendik yeter. Bu 3 oldu, rahatsız oluyorum lütfen bir daha yapma bak rica ediyorum senden.
Paul Pogba'nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü 17.07.2022
@ismail vilehand, Birbirimizi tanımayız etmeyiz sürekli bana laf sokuyorsun derdin ne gerçekten anlamadım. Konuşacaksan düzgünce her konuda konuşalım ama lütfen bir daha bunu yapma. Çok ciddiyim. Hadi kal sağlıcakla.
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, şahsınla alakalı bir durum yok, sadece makara yapıyordum ve rahatsız olduğunu bilmiyordum. Kırdıysam affola.
Paul Pogba'nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü 17.07.2022
@ismail vilehand, Şahsımla alakalı değilse sıkıntı yok, sadece o bir kaç hafta önceki muhabbetin üzerine olunca üstüme alındım, yine de biraz dikkat edersen iyi olur, ben de gereksiz yükseldiysem affola. Sağlıcakla kal \m/
Ama bu işin Pantera Cover gruplarına döneceğini düşünüyorum. Pantera soundunu oluşturan en temel iki insan yok. Charlie Benante kötü davulcu tabii ki değil ama Vinnie Paul ile alakaları yok. Wylde ile Dimebag de çok farklı çalım stillerine sahip. Böyle bir grup söz konusu olduğunda bunlar önemli şeyler diye düşünüyorum ki zaten tarz enerji vesaire olarak yeri doldurulabilecek kişiler değiller, o yüzden Pantera adı altında turlamalari özellikle çok eğreti geliyor bana. Anthrax ve Black Label Society birlikte turluyorlar zaten, Down da turluyor, isteyen gitsin görsün, ama bu Pantera değil, Pantera adı altında böyle bir işe kalkismaları çok doğru gelmiyor bana.
@woodenpint, Anselmo zaten illegals grubuyla Pantera coverlari çalıyordu konserlerde. Onlarda da dediğim durum var hep. Abbott kardeşler olmadan Pantera adını kullanmak olmaz.
@ismail vilehand, Abi orası öyle ya ben de İstanbul’a falan gelseler koşa koşa giderim şimdi :D Ama dediğin gibi yıllardır albümü baştan sona çalmaya kadar ekmeğinin yenmesi ve Pantera adının kullanılması insanı dürtüyor istemsiz. Umarım hakkını verirler de doyariz uzaktan izlemeye bile olsa
@Cryosleep, Konseri olursa burada giderim ama. Pantera benim için önemli bir grup ve line-upda en sevdiğim gitaristlerden birisi olan Zakk Wylde var. Onu canlı görmek bile yeter benim için. Anselmo zaten götünden söylüyor, Rex’i kim sikler, Benante’yi de severim aslında…
@Opethsevenbiri, kendisini sevmeyebilirsin ama şu an senin yaptığın şey adamı bomboş boklama. Başka bişey değil. “Sikimin keyfi öyle istedi, hadi adamı boklayayım.” diyorsun şu an. Söylediğin şeyin hiç bir dayanağı yok.
Keşke Anselmo kaptan bu süreç öncesinde kendisini bir hazırlık kampına alsa. Biraz kilo verse, kendisine biraz dikkat etse falan. Aslan gibi bir Anselmo izlemek için çok şey verirdim.
Bu haberden bu yana sadece Pantera dinliyorum. Kâğıda Pantera logosu falan çiziyorum, kafamda hep Pantera şarkıları dönüyor. Yıllar sonra özüme döndüm resmen, çok acayip.
Dün ikinci konserleri olan Monterrey konserini baştan sona izledim. 72 dakika su gibi aktı gitti. Daha ilk şarkıdan aklıma gelen düşünce “ben buradan canlı, ya da en azından sağlam çıkamam” oldu. O CFH logosunu görünce bile bambaşka bir heyecan geliyor cidden.
O konserde This Love’ın sonunda Zakk Wylde ve Charlie Benante bir şekilde senkron olamıyorlar ve şarkının sonunu kayık çalıyorlar. Sonrasında da Phil özür diliyor, daha ikinci konserimiz kusura bakmayın falan diyor. Onun dışında taş gibi çalıyorlar.
Charlie Benante çılgın atıyor 60 yaşında bu adam yahu! Rex her zamanki gibi, Zakk bence bu ekibin ne yazık ki zayıf halkası ama Phil’e bir parantez açmak istiyorum: Sen nasıl bir canavarsın ya, bambaşka bir şeysin. 10 yıl önce “Bu adam sksen bir daha This Love falan söyleyemez” diyordum. Yıllar sonra çöpten beslenen Yeşilçam jönleri gibi bir halin vardı. Bu nasıl ve neçe bir geri dönüştür yiğidim ya. Akort düşürmüşler tabii biraz tam randıman alabilmek için ama inanılmaz bir şey ya. Yıllar sonra keyifle Pantera dinlemek.
@Ahmet Saraçoğlu, “özür dilemek” ve aradan 7 yıl geçmesi, bir insanın Nazi sempatizanı olmasını nasıl telafi ediyor Ahmet Bey? 15 milyondan fazla insanı öldüren bir hareketi neye dayanarak destekleyebiliyor ve 7 yıllık kefaretinizle affolunuyorsunuz? Bunu sorgulamak işsizlik midir cidden? Samimiyetle soruyorum, selamlar.
İşsizlikten kastım tabii ki de “Phil Anselmo’ya tepki göstermek işsizliktir” değil. İşsizlikten kastım bunun tamamen keyfî şekilde, ses getirme amacıyla yapılıyor olması. Bence bu ikiyüzlü bir yaklaşım. İkiyüzlülük yapanlar da festival organizatörleri değil, bu tür yasaklamalarla tatmin elde eden çeşitli oluşumlar. Burada ırkçılık karşıtları şov yapıyor demiyorum ama bu tip olayları siyasi bir başarı olarak kullananlar olduğu da bence açık.
Rock am Ring 1985’ten, Rock im Park 1993’ten beri yapılan, binlerce gruba ev sahipliği yapan festivaller ve bu festivallerin organizatörlerinin Anselmo’nun 7 yıl önceki olayından haberdar olmamaları; Almanya’da bu tür olaylara karşı nasıl bir sosyokültürel duruş olduğunu bilmemeleri imkânsız. Bu bilinçle Pantera’yı davet ediyorlar. Çeşitli topluluklar da “Pantera vokalistinin ırkçı söylemleri nedeniyle” Pantera gibi devasa bir grubu yasaklatınca bir zafer kazanmış oluyorlar öyle değil mi? İşte işsizlik dediğim de bu ve bu yüzden de bunun ikiyüzlü bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum.
Neden ikiyüzlülük?
Phil Anselmo’nun “White power” olayı Ocak 2016’da oldu. O zamandan bu yana:
PHIL ANSELMO & THE ILLEGALS:
1 Temmuz 2019: Frankfurt
2 Temmuz 2019: Leipzig
3 Temmuz 2019: Münih
11 Temmuz 2019: Salzburg
12 Temmuz 2019: Viyana
17 Temmuz 2019: Hamburg
22 Temmuz 2019: Essen
23 Temmuz 2019: Stuttgart
1 Ağustos 2020: Oberhausen
9 Ağustos 2020: Viyana
Pantera’yı geçtim, grubun adında “PHIL ANSELMO” yazıyor.
GÖĞSÜNE SWASTIKA ÇİZEN Hoest’in grubu Taake:
5 Ekim 2018: Lichtenfels
12 Ekim 2018: Oberhausen
15 Ekim 2018: Münih
20 Ekim 2018: Viyana
21 Mart 2020: Leipzig
22 Mart 2020: Viyana
1 Nisan 2020: Mörlenbach
3 Nisan 2020: Oberhausen
4 Nisan 2020: Rostock
8 Eylül 2022: Weiher
9 Eylül 2022: Oberhausen
Set Teitan’ın Nazi selamı verdiği fotoğraf paylaşan Watain’e hiç girmiyorum, sadece o fotoğraftan sonra Almanya ve Avusturya’da 50’den fazla konseri var, headliner olduğu festivaller var.
Yani demek istediğim, bence olay “ırkçılığa karşı savaşıyoruz” değil, “birilerini yasaklatarak zafer kazanma” amacı. Yoksa Pantera’yı yasaklatan akıl istese Phil Anselmo’yu, Taake’yi, Watain’i de yasaklatamaz mı? Götünün ucuyla yasaklatır ama enerji harcamıyorlar çünkü sükse yapan Pantera gibi bir grubu yasaklatabilmek.
Saydığım tüm bu grupların, infial yaratan bu olayların ardından, Nazi zulmünden en çok çeken ülkelerin başında gelen Polonya’da da onlarca konser verdiğinden hiç bahsetmiyorum bile.
@Ahmet Saraçoğlu, Seni doğrulamak için söyleyeyim. Wagner en büyük yahudi düşmanlarındandı. Yahudilerin yok edilmesi gereken iğrenç bir ırk olduğuna inanıyordu.
Wagner Avrupa’nın en saygın orkestralarında gururla eserleri icra ediliyor. Wagner kadar antisemitisti dünyaya gelmedi. Hitler’in bile hocalarındandı.
Velhasıl adli bir durum vuku bulmadıkça müziğe siyaseti bulaştırmak gerek.
@Ahmet Saraçoğlu, belirtmeden geçmeyeyim, Watain elemanı kekonun Nazi selamı verdiği fotoda üzerinde “Blasphemy” tişörtü var. “Blasphemy” grubunun kurucu elemanı ve bestecilerinden “Caller Of The Storms” bildiğin kapkara ZENCİ.
@Ahmet Saraçoğlu, cevap için teşekkür ederim. Ancak, neden bu cevapta yazanın “devamını” bekleyip “tersini” beklemediğinizi anlayamadım. Daha açık söylersem, neden bugün Pantera’nın yasaklanmasının “hatadan dönme” olduğunu ve aslında önceki konserlerin yapılmaması gerektiğini söylemiyorsunuz da, önceki konserler yapıldı diye bunların da yapılması gerektiğini savunuyorsunuz? Anselmo’nun “özrü” kabul ediliyorsa, organizatörlerin de kendi hatalarından dönmeleri ve Pantera’dan çok daha düşük profildeki gruplara verdikleri tavizleri, Pantera’ya vermemiş olmaları da bir “yanlıştan dönme” olarak görülemez mi? Samimiyeti bir ırkçıda değil, onun konserini yasaklayan organizatörde aramayı tercih ederim, kendi adıma.
@berk, verdiğim cevabın yeterince tatmin edici olduğunu düşünüyorum, bu yüzden konu dışına çıkma gereği duymuşsunuz. Bu tartışmanın “devamını bekleyip tersini beklememek” ile uzaktan yakından alakası yok, tamamen bağlam dışına taşıyorsunuz, üstelik burada ahlak bekçiliği yapmak gibi bir görevimiz de yok.
Kanıtlarıyla yazdım işte, adamlar bile umursamıyor yıllardır. Defalarca getirmişler çaldırmışlar bu grupları. Headliner yapmışlar.
Almanya ve Avusturya’daki onlarca organizatör ırkçılıkla bağdaştırılan isimleri ve grupları ülkeye defalarca getirmekte bir beis görmemiş, adamı kendi ismiyle solo projesiyle birkaç yıl içinde 10 kez getirmişler, binlerce Alman ve Avusturyalı konserlerine gitmiş eğlenmiş, story’ler paylaşmış, şarkılara eşlik etmiş, şimdi biz burada “hatadan dönüldü” diye alkışlayacak kadar işsiz miyiz? Kimiz biz? Neyi takdir etmemiz gerekiyor?
NAZİ SELAMI VEREN GRUBU AFİŞLERİN EN TEPESİNE YAZMIŞLAR HEADLINER OLARAK, ALMANYA BLACK METALE DOYACAK FALAN DİYE REKLAMINI YAPMIŞLAR.
“Pantera’dan çok daha düşük profildeki gruplara verdikleri tavizleri, Pantera’ya vermemiş olmaları da bir “yanlıştan dönme” olarak görülemez mi?”
Görülemez. Bu kadar naif olmayın bence, sonra çok üzülürsünüz. “Samimiyet” kavramının “S”si yok bu olayda. Üstelik emin olun o organizatör de bu konserleri “doğru olanı yaptık, başımızı yastığa içimiz rahat koyacağız” diye değil, “hay sikeyim böyle işi, ne white power’ı ya? Aq o olaydan bu yana 1000 yıl geçti, adamlar son birkaç yılda 10 kere ülkemize geldi, sokayım şimdi başka grup bulacaz diye uğraş dur” diyerek iptal etmiştir. Böyle olmadıysa hiçbir şey bilmiyorum.
@Ahmet Saraçoğlu, niyetim organizatör aklamak değildi hiçbir şekilde. Haklısınız, o cümlemde “samimiyeti… organizatörde BİLE aramayı tercih ederim” demeliydim. Öte yandan, yanıtınız beni ikna etmekten oldukça uzak ve tamamen varsayımlara dayanıp – hala – esas suçu ırkçılarda değil, organizatörlerde arıyor sanıyorum. Beni ikna etmek zorunda değilsiniz elbette; umarım son cümlenizde haklısınızdır. Teşekkürler, selamlar.
Şu olay 7 sene önce olsa tamam derdim de, üstünden 7 sene geçmiş arkadaş.
Gerçi yaptığı şey kolayca görmezden gelinecek bir şey değil. White power demesini geçtim, asıl olay bunu yaparken nazi selamı vermesi. Almanya’da cezası var bunun. Organizatör her kimse organizasyonu yapmadan düşünmeliydi, tepkilerin olması çok normal.
Yani nazi selamı vermiş birinin 7 sene de geçmiş olsa Almanya’da konserinin iptal edilmesi anlaşılır bir durum. Hayret falan edecek bir şey yok.
Özür dilemiş olmasının da bence çok bir önemi yok bu olayda. Dengesiz herifin teki, konser iptal edilmese Almanya’da sırf piçliğine yine aynı hareketi yapmayacağının bir garantisi de yok.
Biraz malca görüş belirttiğim farkındayım ancak demeye çalıştığım şey durum gayet anlaşılabilir. Yoksa Anselmo’nun zamanında ne yaptığı gram sikimde değil.
@Yiğit, adam o olaydan sonra herkes tepki göstermese özür bile dilemeyecekti, yok beyaz şarap şakası falan zırva zaten. Daha önce de yapmışlığı var birebir aynı şeyi, videosu var. O an çıkmış bir şaka falan değil, nazi selamı da çakıyor yine https://youtu.be/ORiRTOjgrI4
Böyle bir adamın oralarda istenmemesi normal. Organizatörün bunu önceden düşünmesi lazım, ya da kararırın arkasında duracaksın. Ay inş tepki göstermezler ya diye organizasyon mu yapılır
@Yiğit, Malca falan değil. Düşünsene bu adamın Almanya’da Nazi selamı çaktığını, iki kadeh viskiye bakar zaten. O organizatörler falan nasıl kalkar o işin altından… Hiç de garipsemedim şahsen.
@Ahmet Saraçoğlu, anlıyorum. Bugüne kadar bu kadar konser verdiğini bilmiyordum. Bu konsere ses çıkaran kitleyi savunmuyorum, Almanya’da olsam sesimi çıkarmazdım. Ancak bence hala anlaşılabilir.
PANTERA’nın Rock am Ring konserine Phil Anselmo’nun Frankfurt konserinden daha fazla tepki gelmesi normal değil mi? Yani tabii ki bir ikiyüzlülük var ve adama ”ulan daha üç sene önce konser vermiş amk” derler.
Siyasi ve ideolojik gayelerle konser iptal etmek bizim ülkemizde de yapılıyor. O yüzden empati yapınca konserin iptaline üzülüyorum. Ancak bizdeki örnek ”kafirler alkol içip zina yapıyor!!” iken buradaki örnek ”nazi” olunca anlayabiliyorum. Yine de bu iki örneği bir tutanları görmek hayret ettiriyor insana.
Bu tarz irkciliklara, irkci kisilere gram taviz vermeyeceksin, kafasini kaldirmayacak. insan dogasi ne kadar pislik onlarca ornek var. yok özür dilemis falan, gecin bunlari. Elinde imkan olsa üstünüze iseyecek adamlari savunuyorsunuz.
Confederate flagli gitar var sahnede diye bile şikayet edenler varken Pantera orjinal kadrosuyla bir arada ve aktif olsa bile 2023′ün dünyasında böyle saçma sapan sorunlarla karşılaşırdı yine, ama Anselmo’nun yaptığı ayrı bir aptallık. Bu görüşte ol ya da olma sahnede böyle bi hareket yapmak nasıl bir aptallıktır, insan hayret ediyor.
Turkiye’de yabanci veya yerli bir grup/sanatci kalkip sahnede her biji kurdistan veya Turkler Ermeni katliami yapmistir desin. Daha sonra da ozur dilesin. Ulkemizin ve halkin tepkisi ne olur? Ok tmm diyip gecer miyiz? Zamaninda ok tmm denilip gecilmisse bile adamin yaptigini savunmak veya iste ozur diledi uzatmayin demek akil tutulmasidir.
@deadhouse, Yapmadıkları bir şey değil, yeri geldiler yaktılar yeri geldi boğarak öldürdüler, yeri geldi evlerine otomatik silahlar ile ateş açtılar, kahvehaneye el bombası attılar bunlar yakın Türkiye tarihinin gerçekleri :)
@Alondate, Bu ikisi arasında nasıl bir bağlantı kurdun be gerçekten merak ediyorum siyasi görüşünden bağımsız diyorum tüm samimiyetimle soruyorum. Phil Anselmo Nazi işareti yapmış white power diye bağırmış bu çok farklı bir konu yazdığınla alakası yok bu ikisini nasıl eş gördünde ilişki kurabildin.
Amerika gibi sikko bir ülkede bunu yaparsın hiçbir şey de olmaz ama bunu yaptıysan Avrupa’da çoğu ülkede sahne alamazsın ve bu da oldukça normal bir durum. Bu ülkeler için geçmişten kalmış bir travma. Bazı Doğu Avrupa ülkelerinde yine sahne alırsın mesela hakeza Türkiye için de geçerli bu durum. Neyse beyinsiz ve bunun gibi faşist ayı oğlu ayılara az bile. Bunu konserde yapmaktan bile çekinmeyecek bir hayvan evladı bu kişinin gerçekte ne kadar yarak kürek bir insan olabileceğini düşünün. Muhtemelen pubda görseniz problemli, rahatsız bir davar diye uzaklaşırsınız yanından.
Herkes hak ettiğini yaşıyor. İnsanlar için zerre üzülmüyorum. Başlarına gelenler, olup bitenler zerre umurumda değil. Her türlü vasatlığı, köleliği hak ediyorlar. Umarım açlık, sömürü, yozlaşmışlık, zihin ve zihniyet fukaralığı yayılmaya devam eder.
Artık evanjelistler gibi tek dileğim büyük bir yıkım.
@deadhouse, abi neden seninle aynı dönemlerde neredeyse birebir aynı şeyleri düşünüyoruz acaba? Bunun ciddi şekilde araştırılması lazım. Çoğu konuda alttaki yorumlara bakarken “deadhouse brom benim yerime yazmıştır şimdi” diye düşünüyorum ve bu neredeyse %90 tutuyor. Cansın.
@deadhouse, kusura bakmayın ama şu haberin altına, hayatınızın hiçbir döneminde azınlıktan sayılmamış, kafası karışık bir ergen ya da ayrıcalıklı bir boomer gibi yazıyorsunuz. 1930 Almanyasında bir Yahudi olsaydınız bunların hiçbirini yazamazdınız. Soyadınız Marx, Einstein, Oppenheimer olsaydı bile… Kıyamet beklentinizin de fakir fukarayı Libya’ya savaşa çağırıp kendisi bir adada iki hafta geçiremeyen Yusuf Güney popülizminden daha samimi olduğunu düşünmüyorum.
hayatının hiçbir döneminde azınlıktan sayılmamış kafası karışık ergen ya da ayrıcalıklı boomer 31.01.2023
@berk, Yeni faşizm şeklinin dil felcine uğratılmış ve siyasi ruhu çekilip alınmış sözde revizyonist sloganlarla ortaya koyulduğu bir zamanda yaşamak acı verici. Bu dil ve söylem üzerinden yapılacak her savununun arka planında yeni fikirlere, oluşlara, eylemlere yol verebilecek filizlenmelere sebep olamaması dahi meselenin bu kötürüm bırakılmış halini açıkça gözler önüne seriyor. Burjuva ahlakı tarafından şımartılmış egolarımızla her şeyi var edenin bizler olduğunu düşünüp, her konuda ahkam kesmeyi vicdanımızı temize çekmek adına görev sayıyoruz. Böylelikle kendimize dönüp bakmadan ya da empati kurmaya, dinlemeye tenezzül etmeden herkesi yargılayıp ipini çekmeyi de hak görüyoruz. İnsan tıpkı Huizinga’nın işaret ettiği gibi taklitten hoşlanan oyuncu bir varlık. Kapitalizmin sağladığı “nimetlerle!” kendi halinde oynamaya da devam etsin vesselam.
@hayatının hiçbir döneminde azınlıktan sayılmamış kafası karışık ergen ya da ayrıcalıklı boomer, Usta sen ne diyorsun ya? Ne kapitalizmi, ne burjuva ahlakı, ne Nietzsche’si ne Nazi’si? Kafayı mı yedin.
Sen beni Yusuf Güney mi zannettin? Aylarca sokaklarda yatmış, soğukta donmak üzere, açlıktan midesi birbirine yapışmış biri var karşında. İnsanları yargılamadan önce asıl sen vicdanlı ol.
Ben umutsuzum sadece. Dünyadaki adaletsizlik, zulüm ve sömürü bana fazla geliyor. Belki iyi olur, mücadele etmeliyiz yaklaşımından artık sadece her şeyin yok olmasını isteyen sıradan, aciz bir insanım. Duygularımı kaybettim. Yorma.
@deadhouse, başka bir isim bulup yazsaydınız daha az “sinirlenememiş bile olur”dunuz:)… Huizinga’ya cevabı da Peter Berger’ın The Sacred Canopy: Elements of a Sociological Theory of Religion’ında (1967) bulabilirsiniz.
@berk, nicki ben yazdıklarını ti’ye almak için seçmiştim aslında. Huizinga üzerinden herhangi söylem geliştirmeye falan da çalışmıyorum. Sadece yapılan şeyin kendini tatmin çabasından farkı yok. Burada fenerle nazi aramaya da gerek yok. Sikiyim Anselmo’sunu da bilmem nesini de. Gereksiz sakız gibi uzamış bir muahbbet işte.
Küfür yok diyorsun, hakaret yok diyorsun, gerginlik yok diyorsun.
Abi bu nedir? Üçüncü kez Nazi olmakla itham ediyor bu “varlık” beni.
Bir tek ben mi insanlara bir şeyler söylediğimde sıkıntı oluyor abi. İnsanlara diret Nazi demek hakaret değil midir?
@berk, Sen ve senin gibilerle aynı gezegende yaşadığım için utanç içerisindeyim. Hiç mi işin gücün yok? Hiç mi bir uğraşın yok? Hiç mi sevmedin, sevilmedin?
Tek hobin insanları taciz etmek mi internet üzerinden? Zavallısın.
@deadhouse, haklısın. Gözümden kaçmış, kusura bakma. berk adlı arkadaşın normal tartışabileceğini düşündüğümden kelimesi kelimesine okumadan yayınlamışım. Görüldüğü üzere bunu becerebilecek mizaçta biri değilmiş. Nazi ifadesini siliyorum, devam ederse de yorumlarını yayınlamayız.
@deadhouse, Hocam bu kadar mizantrop, nihilist vs… kendinizi her nerde konumlandiriyorsaniz, Pasifagresif ya da herhangi bir sosyallesme, insanlarla ile etkilesim alaninda ne isiniz var. Takip etmekten bahsetmiyorum, fikir paylasmaktan bahsediyorum… Niye fikirlerinizi deger vermediginiz ve topluca yok olmasini istediginiz insanlik ile paylasma geregi duyuyorsunuz. Gecin inzivaya, soyutlayin kendinizi.
@Berk’in yazdigi sansurlenmemis yaziyi okumadim dolayisi ile hata payim olabilir ama surda israrla nazi selami veren bir Anselmo var ve adamin bunu yapmasinda sorun olmadigini savunan, hatta buna karsi gelenleri elestiren, onlara fasist benzetmesi (yuh yani kavramlar nasil birbirine girmis…) onlarca mesaj var, bunda sorun yok diyorsunuz, ama birine nazi demek suc mu oluyor da mesaji siliniyor? tutarli degil bu. Ben mi yanlis anliyorum burda olan seyi?
Hakkaten sıktı bu muhabbet. Bırakın insanların hata yapma, hatasını gerçekten anlama ve ikinci bi şansa sahip olma fırsatı olsun. Tekrar eden bir durum varsa veya kişi özür dilemeyip söylediklerinde ısrar ediyorsa o zaman cancel edersiniz de bu tek seferde silme olayının boku çıktı artık.
Şimdi haklı olarak “ee geçmişte de yapmış” diyenler olacaktır ama her zamanın hassasiyetleri farklı işte. Şu an yapılsa büyük tepkiyle karşılaşılacak espriler geçmişte televizyonlarda rahatlıkla yapılabiliyordu mesela. Hangi hassasiyetlerin ne zaman artacağını kim nasıl bilebilir? Belki şu anda hepimizin rahat rahat söylediği bazı sözler, gelecekte başımıza bela açacak. Örneğin 20 yıl sonra konfederasyon bayrağı Amerikan bağımsızlık anlayışına bir tehdit olarak algılanırsa, Pantera’yı tarihten silmeye çalışmak büyük bir saçmalık olmayacak mı?
Ayrıca her konuyu tek taraflı donelerle ele almak da günümüzün en büyük saçmalıklarından Gerçekten ırkçı hislerle White Power diye bağırıyorsa, o zaman adamın kadrosunu bizzat kendi kurduğu grubunda Latinlerin olması gerçeğini nereye koyacağız? Veya olayın ardından Anselmo’yu gerçekten tanıyan zencilerin adamla ilgili pozitif görüşler bildirmelerini? Belki gerçekten şaka yapıyordu, belki gerçekten ırkçıydı, demek istediğim eldeki tüm bilgileri beraber ele alınca niyet okumanın imkansız olduğu. Böyle bir durumda da adam özür diliyorsa, hatasında ısrar etmiyorsa bir zahmet hayatımıza devam edelim, bu da tatsız bir anı olarak geçmişte kalsın. Bu cancel etme merakının koleyzumda KAN İSTİYORUZ KANN diye bağırmaktan bir farkı kalmadı bence.
@Berca B., abi Nazi selamı vermek ile kıyasladığın şeyler arasında sence de büyük bir alakasızlık yok mu?
İnsanlık tarihinin en büyük, en kara olaylarından birinden bahsediyoruz. Yıllar önce de böyleydi, yıllar sonra da böyle olacak. Dünyanın birçok yerinde suç bir olay, şakasına dahi olsa nazi selamı veremiyorsun. Konfederasyon bayrağı falan filan çok alakasız bu konuyla.
O zaman şu açıdan da bakalım olaya. Nazi selamı vermenin bile affı olacaksa neyin gerçekten affı olmayacak? Her yapılana göz yumup, herkese ikinci bir şans mı verilecek?
Artık bazı şeylerin sesli olarak savunulmaması gerekiyor. White Power’mış, Nazi selamıymış. Bitti artık. Bunların savunulmasının izahı bile yok. Beyazların ve nazilerin yıllarca neler yaptıkları ortada. Bu tarz şeylerin sesli bir şekilde savunulması bile cancel edilemeyecekse tamamen anarşist ve kuralsız bir düzene geçmek gerekir anca.
Valla bana bu videoda pek ırkçı gibi gelmedi: https://www.youtube.com/watch?v=52Vkbf-z8eg&ab_channel=AndrewHaugRadio
Kaldı ki siyahi müzisyenlerin domine ettiği bir yer olan New Orleans’lı olup, her tür müzikle bu kadar ilgili bir adamın da ırkçı olması bana çok mümkün gelmiyor, bu video da bunun bi nevi kanıtı gibi.
BUNA RAĞMEN adamı bizzat tanımadığım için kesin bir yargıda bulunmuyorum. Benim bu konuda gördüğüm sorun da bu zaten, herkes bizzat tanımadığı biriyle ilgili tek bir olay üzerinden kesin yargılara atlamaya çok meraklı. Bir şeye inanmak istiyorsa tüm karşıt doneleri reddediyor veya tembellikten hiçbir şeyi araştırmaya zahmet etmiyor. Ben de diyorum ki adamı bizzat tanımıyorsak ve elimizde birbiriyle çok çelişen görüntüler varsa, kesin bir yargıya varmak imkansız. Böyle bir durumda da adam yaptığının yanlış olduğunu söylüyorsa, özür diliyorsa, uzatmanın ve bu olayı yıllar sonra da ısıtıp servis etmenin ne manası var? Hayat devam ediyor gençler, salın gitsin artık.
Tekrar söylüyorum, hiçbir şeyi savunmuyorum ama karşımızda da -bence Rust in Peace’in söylediğinin aksine- içtenlikle özür dileyen ve hatasının farkında olan bir adam var. E daha napalım artık öldürelim mi adamı? Adamı her gittiği yerde kovalamak da çok saçma değil mi? Aynı düşünmek zorunda değiliz ama bu olaya bu kadar radikal yaklaşan arkadaşlara da hiç hata yapmadıkları kusursuz hayatlarında başarılar dilerim.
@Berca B., yani adamı yargılamıyoruz burada. Gerçekten ırkçı veya değil bilemeyiz. Konu da bu değil zaten.
Ancak adam nazi selamı verdi mi, verdi. Almanya’da konserinin iptal olması makul mu, makul. Olay bu kadar.
Gittiği her yerden kovalanmıyor veya adamı öldürmeye çalışmıyoruz. Hatasız bir insan asla değilim ama nazi selamı vermişliğim yok. Vermiş olsaydım da Almanya’daki konserimin iptal edilmesini anlardım.
Kesin yargı belirtildiğini de düşünmüyorum. Kimse ”nazici orospu çocu” demedi gördüğüm kadarıyla.
Bakın cancel culture eleştirmek nasıl olur. Lars von Trier zamanında ”Hitler’i anlıyorum” demişti ve bu yüzden linç edilmişti. Bu sözde hiçbir şey yok. Ben de bu yüzden Trier’i cancel’layan kitleye saldırmıştım. Böyle bir olayda linçlenecek bir şey yok ve sjw veya woke gibi kültürlerin ne kadar aptalca yıkıma yol açabileceğinin ufak çaplı bir örneğiydi. Ancak Anselmo örneğinde adam Nazi selamı veriyor ya. Bu yüzden cancel culture’a laf etmeye ne gerek var? Yani nazi selamı vermiş bir adamın konserinin iptal edilmesini anlayışla karşıladık diye bunlara gerek yok. New Orleans örneğin tamamen ”benim kürt arkadaşlarım da var” minvalinde bir şey herhalde.
Ne yani abi Nazi selamı vermiş birisi sırf siyahi müzisyenlerin olduğu bölgeden geliyor diye görmezden mi gelinsin? Kaldı ki tekrarlıyorum olay şu anda sadece iki ülkedeki konser iptali.
Demek istediklerini anlıyorum. Fütursuzca linç edilmesindense ne olursa olsun o kişinin anlaşılmaya çalışılmasını diliyorsun ve oldukça hak veriyorum. Ancak bu konuşma ve olay özelinde fazlaca iyi niyetlisin bence. ”hata yapmadıkları hayatlar” falan da konuyu saptıran safsatalar bana kalırsa.
@Berca B., Olay şaka falan değil ya dalga mı geçiyorsunuz? Adamın 2 tane white power dediği ve nazi selamı çaktığı videosu var. Arada da 15 yıl var, sürekli yaptığı bir şey yani bu. Nazi selamını rutin haline getirdiğini söyleyen de çok kişi var.Bir zahmet Almanya’da Avusturya’da protesto edilsin. Hitler, nazi yüzünden bir zamanlar tüm itibarı yerle bir olmuş ülkeler buraları, muhabbetinin açılmasını bile sevmiyorlar. Siz de ayık gezdiği zaman olmayan ve ne zaman nazi selamı çakacağı belli olmayan bir adam oralarda çalsın, niye cancellıyorlar ki diyorsunuz.
Irkçılık dünyadaki tüm ırklardan nefret etmek olmuyor. Ya da adam ırkçı diye hiç başka ırktan arkadaşı olmayacak diye bir şey de yok. Tam şeye benziyor bu, bizim ülkede ırkçı ırkçı konuşup sonra yaaa benim de kürt arkadaşlarım var diyenlere.
Bu arada dediğim gibi özür falan yok anselmo tarafından, ilk başta özür dilemeyeceğim dedi, beyaz şarap falan diye yalan söyleyip kıvırmaya çalıştı. O özür gerçek falan değil ve dediğim gibi bu olayın aynısı 15 yıl önce yaşanıyorsa kimse inanmaz onun o gece sahnede içilen beyaz şarapla ilgili bir şaka olduğuna.
Adam milyonlarca insanı katletmiş bir oluşumun sembolünü defalarca (şakasız olarak) kullanıyor ve ondan sonra görmezden gelinmesi bekleniyor o olayların yaşandığı coğrayada, ve karşıtlara kan istiyor deniliyor. Cancel olayı da yok zaten, o iki ülke dışında hiçbir yerde tepki görmediler.
SoAD’ın Azerbaycan’da konser vermesinde hiç sıkıntı yok, Soad Azerbaycan’da konser vermeye karar verse, Azeri Türkleri tepki gösterse haksız olurlar derseniz samimiyetinize inanırım.
Ne hissetmem gerektiğini bilmediğim bir haber. İstanbul’a geldikleri takdirde sahnede, karşımda göreceğim ana kadar da ne hissedeceğimi bilmediğim bir durum.
Tam final yapmalık konser olur. Ben de Ahmet abi gibi tepki veremedim. Ne diyeceğimi bilemiyorum.
Hassktir. Gelişmeleri merakla bekliyorum.
Hmmm. Yeani..
plot twist : glam tarzında turneleyecekler
14.07.2022
@crowkiller, Phil önce bi Cemetery Gates’i falan düzgüne yakın söylesin de sonra glam’leri söyler.
Aslında hep düşünmüşümdür, acaba 96da Anselmo klinik ölümden geri dönemeseydi, göçüp gitseydi, Cavalera da aynı yıl Sepulturadan ayrılmışken Soulfly-ı kuracağına Panteraya katılsaydı nasıl olurdu diye. Bence Cavalerayı da bu ortama dahil etmeliler.
Keşke Vinnie Paul hayattayken yapsalardı ama bu da kesinlikle çok önemli bir olay.
Vinnie Paul hala hayattayken bu fikir yine gündeme gelmiş ama geçmişte Phil ile yaşanan ve sonu trajediyle biten olaylar serisi yüzünden Dimebag’e ihanet olur düşüncesiyle şiddetle reddetmişti. Zakk Wylde her ne kadar çok sevdiğim bir gitarist ve geçmişte Dimebag’in ağır kankası olsa da yine de yerini dolduracağını düşünmüyorum. Ve özellikle bu işin Pantera adı altında yapılmaması gerekir bence.
Ekrana mal mal bakıyorum haberi gördükten beri. Her ne kadar Dimebag ve Vinnie hayatta olmasalar da Pantera adı bile kesinlikle heyecan verici.
Bir de tam sabah kardeşimle Pantera muhabbeti yapmıştık. Kardeşim çok metal dinlemez ama Pantera’yı baya severmiş, Walk’u telefonunun alarm sesi yapmış, abi dedi ”seninkileri alarm sesi yaptım sabah bomba gibi uyandırıyor” dedi, ”afferim doğru yoldasın ibne” dedim onu konuşuyorduk daha bu sabah hahahah.
Kafamdaki esas soru şu: Pantera tarihin en büyük metal gruplarından biri olduğuna göre prodüksiyon da sağlam olacaktır, acaba hologram Dimebag kullanırlar mı…
14.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Öyle bir şey olursa müzik tarihinde Michael Jackson’dan sonra ölümünden sonra hologramla yansıtılan 2. müzisyen olur ama sanmıyorum o kadar.
15.07.2022
@PP1KU1KKF6T, hiç öyle bir şey yok, bir dolu insan hologram olarak sahneye taşındı. Dio yıllardır yapılıyor, Whitney Houston, 2pac, Roy Orbison, Maria Callas, Frank Zappa… Bursa’da Zeki Müren’e bile yaptılar yıllar önce.
15.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Öyleymiş ya la. Ben en son MJ’de kalmışım, diğerlerini bilmiyordum, teknolojiye bak sen hele hahaha.
15.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Öyle bir soğurum ki bunu yaparlarsa, öyle böyle değil.
Ne? 1-2 senelik turneden sonra acaba son bir albüm yaparlar mı? Gerçi yaşanan onca şeyden, geçen onca yıldan sonra yapmalılar mı onu da bilmiyorum.
14.07.2022
@Candaş, Anselmo’nun da, Rex’in de kafasına silah dayasalar dahi Pantera adı altında yeni albüm yapmazlar. Öyle bir şey her türlü alternatif evrende imkansızdır. Zaten Pantera hakkında en ufacık bile bir fikri olan herkesin bilmesi gereken bir şey bu. En ıslak rüyalarda bile olmaz ve asla olmamalı.
15.07.2022
@ismail vilehand, Niye yapmasın. Ben de zannetmiyorum yapacağını ama bu kadar kesin ve kutsalvari konuşmaya ne gerek var. Yarın öbür gün Anselmo Pantera adı altında iyi bir gitarist ve davulcuyla albüm çıkarırsa gayet mutlu olurum. Takım tutar gibi fanatikliğe gerek yok bence. Sen AİC çok seviyorsun. Bazılarına göre de Layne öldükten sonra AİC albüm yapmamalıydı. Şimdi diyecekler ki kardeşim o ayrı. Vinnie ve Dimebag Pantera müziğinin her şeyiydi. Evet, olabilir ancak Anselmo da her şeyiydi ve bu durum Anselmo’nun Pantera adı altında albüm çıkarmasına engel teşkil etmiyor. Gayet de çıkarabilir bu önceki Pantera albümlerini lekelemez.
15.07.2022
@deadhouse, ben kendi fikrimi değil bir hakikati belirttim.
15.07.2022
@deadhouse, Çıkarır da bir boka benzemez. Dave Mustaine’siz Megadeth, Eddie Van Halen’siz Van Halen nasıl olursa bu da aynı onun gibi olur. Olay iyi müzisyenlerde değil çünkü hocam. Fanatiklikle de alakası yok. Bence grubun tarihine saygısızlık da olur bir şeye benzemeyecegi için. Anselmo zamanında grupla Trendkillin kaydı için bile aynı şehirde bulunmadı, turnelerde milyon tane problem çıkardı, gruptan olabildiğince uzaklaştı, bi anlamda sonunu getirdi, her şeyi olacaktıysa o zaman olsaydı tekrar birleşip yaparlardı 20 yıl önce. Vinnie Paul ölene kadar hayır demiş adam öldükten sonra hadi bakalım yeni albüm falan saygısızlıktan başka bir şey değil zamanında düzgün dursaymis
15.07.2022
@woodenpint, Bilemeyiz. Müzik öngörülebilir bir şey değildir. Şu albüm iyi olacak bu albüm kötü olacak bunlar sadece kelimeler.
16.07.2022
@deadhouse, Kötü olması ihtimalini düşünmek bile korkunç bir kabus gibi, bence o yüzden hiç yapmasınlar. Bir efsane, felsefe, din/ibadet gibi kalsın zihnimizde Pantera :(
16.07.2022
@Candaş, Anlıyorum. Duygusal bağ tabii ki önemli. Yine de bu durumun abartıldığını düşünüyorum. Vinnie ve Dimebag öldü, artık o Pantera yok, hiçbir vakit olmayacak. Yeni albüm çıkaran eski Pantera’nın yarısı, yeni albüm çıkarmak istediği için yargılanmamalı. Keşke çıkarsalar, çok isterim. Çıkarırlar mı hiç sanmıyorum.
Tuco reis ile Zakk ayrı bir grup kursa daha güzel olurdu sanki, Vinnie bile yokken tam içime sinmedi gibi.
Kimsenin tepki vermesine gerek yok. Piyasa da yeterince gereksiz gruplari desteklediniz, Panteraya mi burun kiviriyorsunuz :)
15.07.2022
@Axel Stone, Hangi gruplar mesela?
15.07.2022
@Opethsevenbiri, Yurtseven Kardeşler ve Morbid Angel.
16.07.2022
@ismail vilehand, abi tamam geyik olsun diye yazıyorsun ama o gruba çok ayıp ediyoruz o kadar yıllarını vermiş bu işe adamlar biraz saygıyı hakediyor.yurtsevene tam destek
16.07.2022
@Retrokafa, bir grup kötü ise kötüdür. Yurtseven Kardeşler gerçekten çok kötü.
17.07.2022
@ismail vilehand, Bu konu üzerinden bir daha bana laf sokmayı kesersen sevinirim. Tamam güldük eğlendik yeter. Bu 3 oldu, rahatsız oluyorum lütfen bir daha yapma bak rica ediyorum senden.
17.07.2022
@ismail vilehand, Birbirimizi tanımayız etmeyiz sürekli bana laf sokuyorsun derdin ne gerçekten anlamadım. Konuşacaksan düzgünce her konuda konuşalım ama lütfen bir daha bunu yapma. Çok ciddiyim. Hadi kal sağlıcakla.
17.07.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, şahsınla alakalı bir durum yok, sadece makara yapıyordum ve rahatsız olduğunu bilmiyordum. Kırdıysam affola.
17.07.2022
@ismail vilehand, Şahsımla alakalı değilse sıkıntı yok, sadece o bir kaç hafta önceki muhabbetin üzerine olunca üstüme alındım, yine de biraz dikkat edersen iyi olur, ben de gereksiz yükseldiysem affola. Sağlıcakla kal \m/
Pantera hayatta en sevdiğim gruplardan biri.
Zakk Wylde’da en sevdiğim gitaristlerden biri.
Ama bu işin Pantera Cover gruplarına döneceğini düşünüyorum. Pantera soundunu oluşturan en temel iki insan yok. Charlie Benante kötü davulcu tabii ki değil ama Vinnie Paul ile alakaları yok. Wylde ile Dimebag de çok farklı çalım stillerine sahip. Böyle bir grup söz konusu olduğunda bunlar önemli şeyler diye düşünüyorum ki zaten tarz enerji vesaire olarak yeri doldurulabilecek kişiler değiller, o yüzden Pantera adı altında turlamalari özellikle çok eğreti geliyor bana. Anthrax ve Black Label Society birlikte turluyorlar zaten, Down da turluyor, isteyen gitsin görsün, ama bu Pantera değil, Pantera adı altında böyle bir işe kalkismaları çok doğru gelmiyor bana.
14.07.2022
@woodenpint, Anselmo zaten illegals grubuyla Pantera coverlari çalıyordu konserlerde. Onlarda da dediğim durum var hep. Abbott kardeşler olmadan Pantera adını kullanmak olmaz.
15.07.2022
@woodenpint, Illegals ile baştan sona Vulgar Display of Power çaldıkları turnleri bile oldu.
Söylediklerine kalbim katılıyor ama beynim Pantera’nın %50′sini ve Zakk Wylde’ı barındıran bir oluşumdan Pantera şarkıları dinleme ihtimaline hayır diyemiyor. Duygularım karma karışık.
15.07.2022
@ismail vilehand, Abi orası öyle ya ben de İstanbul’a falan gelseler koşa koşa giderim şimdi :D Ama dediğin gibi yıllardır albümü baştan sona çalmaya kadar ekmeğinin yenmesi ve Pantera adının kullanılması insanı dürtüyor istemsiz. Umarım hakkını verirler de doyariz uzaktan izlemeye bile olsa
15.07.2022
@ismail vilehand, Aynen. İstanbul’a gelirlerse müthiş haber olur. Parası neyse basar giderim. Gelmezlerse beni ilgilendiren bişey olmaz. Video yayınlarlarsa açar izlerim meraktan sadece..
Duygu durumumu dondurucuya atıyorum. İlerde çözüp bişey hissederim belki.
Ne hissedeceğimi bilmiyorum.
15.07.2022
@Cryosleep, Konseri olursa burada giderim ama. Pantera benim için önemli bir grup ve line-upda en sevdiğim gitaristlerden birisi olan Zakk Wylde var. Onu canlı görmek bile yeter benim için. Anselmo zaten götünden söylüyor, Rex’i kim sikler, Benante’yi de severim aslında…
05.12.2022
@Cryosleep, Anselmo fena göt etti beni.
Abi grubun yarısı vefat etti ve asıl önemli olan yarısı ölmüş olan yarısı ameka. Adı lazım değil Redneck hırbonun para için yapamayacağı şey yok.
15.07.2022
@Opethsevenbiri, kendisini sevmeyebilirsin ama şu an senin yaptığın şey adamı bomboş boklama. Başka bişey değil. “Sikimin keyfi öyle istedi, hadi adamı boklayayım.” diyorsun şu an. Söylediğin şeyin hiç bir dayanağı yok.
neyse metal tam tam gaz sikmeye devam etsin de bana yeter o bu önemli değil amk moronlarına kalmasın ortalık yeter
Keşke Anselmo kaptan bu süreç öncesinde kendisini bir hazırlık kampına alsa. Biraz kilo verse, kendisine biraz dikkat etse falan. Aslan gibi bir Anselmo izlemek için çok şey verirdim.
Yerün:
https://www.hizliresim.com/t9g00lk
“cash grab” diye bir tabir var sanırım durumu tanımlıyor.
Sıradaki podcast konusu grubumuza bir anda güncelleme gelmiş oldu böylece.
Re… spect!
15.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Walk!
15.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Haydiiiiiiii.
15.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, https://gifs.alphacoders.com/gifs/view/17360
https://giphy.com/gifs/pantera-duq79lgnCFPz2
https://gifer.com/en/Ieve
https://tenor.com/view/talkin-to-me-you-talkin-to-me-me-point-gif-17676268
Yine extrem grunge metal yapacaklarsa okey…
Şaka maka bu kadronun pantera adı altında çalacak olması canımı sıktı
vay aq…
Phil Anselmo, Pantere şarkılarını hangi gırtlakla söyleyecek acaba çok merak ediyorum?!!
Aynı anda sevindirici ve endişelendirici.
Bu haberden bu yana sadece Pantera dinliyorum. Kâğıda Pantera logosu falan çiziyorum, kafamda hep Pantera şarkıları dönüyor. Yıllar sonra özüme döndüm resmen, çok acayip.
Setlist’iyle, sahnesiyle, sound’uyla, hayatta en çok izlemek istediğim konser.
https://youtu.be/QLvqB-9sPK4
Heyecanlandırıcı
Dimebag ve Vince reisler olmadan Pantalon olur anca.
1984 yılındaki konser kaydının kalitesine bak, Dimebag’in 7 yaşında attığı soloya bak.
https://www.youtube.com/watch?v=B38uiYpIsbs&ab_channel=HighPlainsDrifter
Bambaşka bir seviye yemin ederim.
29.11.2022
@Ahmet Saraçoğlu, 2:47′e almayın
Rüyamda Charlie Benante ölüyordu, Pantera reunion’ı iptal ediliyordu.
05.12.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Yaşına göre çok genç gösteriyor aslında. En son ölecek adam aslında kadrodaki ama büyük konuşmamak gerek.
Fucking Hostile
Dün ikinci konserleri olan Monterrey konserini baştan sona izledim. 72 dakika su gibi aktı gitti. Daha ilk şarkıdan aklıma gelen düşünce “ben buradan canlı, ya da en azından sağlam çıkamam” oldu. O CFH logosunu görünce bile bambaşka bir heyecan geliyor cidden.
O konserde This Love’ın sonunda Zakk Wylde ve Charlie Benante bir şekilde senkron olamıyorlar ve şarkının sonunu kayık çalıyorlar. Sonrasında da Phil özür diliyor, daha ikinci konserimiz kusura bakmayın falan diyor. Onun dışında taş gibi çalıyorlar.
Bambaşka bir şey Pantera.
27 Mayıs tarihinde Romanya’ya geliyorlar. 28-29 Mayıs tarihleri boş. Birileri devreye girse de getirse abileri negzel olur ya.
Charlie Benante çılgın atıyor 60 yaşında bu adam yahu! Rex her zamanki gibi, Zakk bence bu ekibin ne yazık ki zayıf halkası ama Phil’e bir parantez açmak istiyorum: Sen nasıl bir canavarsın ya, bambaşka bir şeysin. 10 yıl önce “Bu adam sksen bir daha This Love falan söyleyemez” diyordum. Yıllar sonra çöpten beslenen Yeşilçam jönleri gibi bir halin vardı. Bu nasıl ve neçe bir geri dönüştür yiğidim ya. Akort düşürmüşler tabii biraz tam randıman alabilmek için ama inanılmaz bir şey ya. Yıllar sonra keyifle Pantera dinlemek.
İnşallah yeni albüm olur
Harbiden yordunuz birader. Aradan 7 yıl geçmiş, adam özür dilemiş, nasıl bir işsizlikle neyin şovunu yapıyorsunuz…
25.01.2023
@Ahmet Saraçoğlu, Festivale alırlarsa PR konusunda zarar göreceklerini düşünürken almadıkları için asıl PR intiharını yapmış olmaları.
26.01.2023
@Cryosleep, Düşündüm de, adamlar haklı ya. Üzgünüm Pantera’yı çok severim ama Phil tam bir aptal.
25.01.2023
@Ahmet Saraçoğlu, +1
27.01.2023
@Ahmet Saraçoğlu, “özür dilemek” ve aradan 7 yıl geçmesi, bir insanın Nazi sempatizanı olmasını nasıl telafi ediyor Ahmet Bey? 15 milyondan fazla insanı öldüren bir hareketi neye dayanarak destekleyebiliyor ve 7 yıllık kefaretinizle affolunuyorsunuz? Bunu sorgulamak işsizlik midir cidden? Samimiyetle soruyorum, selamlar.
27.01.2023
@berk, şöyle açıklayayım.
İşsizlikten kastım tabii ki de “Phil Anselmo’ya tepki göstermek işsizliktir” değil. İşsizlikten kastım bunun tamamen keyfî şekilde, ses getirme amacıyla yapılıyor olması. Bence bu ikiyüzlü bir yaklaşım. İkiyüzlülük yapanlar da festival organizatörleri değil, bu tür yasaklamalarla tatmin elde eden çeşitli oluşumlar. Burada ırkçılık karşıtları şov yapıyor demiyorum ama bu tip olayları siyasi bir başarı olarak kullananlar olduğu da bence açık.
Rock am Ring 1985’ten, Rock im Park 1993’ten beri yapılan, binlerce gruba ev sahipliği yapan festivaller ve bu festivallerin organizatörlerinin Anselmo’nun 7 yıl önceki olayından haberdar olmamaları; Almanya’da bu tür olaylara karşı nasıl bir sosyokültürel duruş olduğunu bilmemeleri imkânsız. Bu bilinçle Pantera’yı davet ediyorlar. Çeşitli topluluklar da “Pantera vokalistinin ırkçı söylemleri nedeniyle” Pantera gibi devasa bir grubu yasaklatınca bir zafer kazanmış oluyorlar öyle değil mi? İşte işsizlik dediğim de bu ve bu yüzden de bunun ikiyüzlü bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum.
Neden ikiyüzlülük?
Phil Anselmo’nun “White power” olayı Ocak 2016’da oldu. O zamandan bu yana:
PHIL ANSELMO & THE ILLEGALS:
1 Temmuz 2019: Frankfurt
2 Temmuz 2019: Leipzig
3 Temmuz 2019: Münih
11 Temmuz 2019: Salzburg
12 Temmuz 2019: Viyana
17 Temmuz 2019: Hamburg
22 Temmuz 2019: Essen
23 Temmuz 2019: Stuttgart
1 Ağustos 2020: Oberhausen
9 Ağustos 2020: Viyana
Pantera’yı geçtim, grubun adında “PHIL ANSELMO” yazıyor.
GÖĞSÜNE SWASTIKA ÇİZEN Hoest’in grubu Taake:
5 Ekim 2018: Lichtenfels
12 Ekim 2018: Oberhausen
15 Ekim 2018: Münih
20 Ekim 2018: Viyana
21 Mart 2020: Leipzig
22 Mart 2020: Viyana
1 Nisan 2020: Mörlenbach
3 Nisan 2020: Oberhausen
4 Nisan 2020: Rostock
8 Eylül 2022: Weiher
9 Eylül 2022: Oberhausen
Set Teitan’ın Nazi selamı verdiği fotoğraf paylaşan Watain’e hiç girmiyorum, sadece o fotoğraftan sonra Almanya ve Avusturya’da 50’den fazla konseri var, headliner olduğu festivaller var.
Yani demek istediğim, bence olay “ırkçılığa karşı savaşıyoruz” değil, “birilerini yasaklatarak zafer kazanma” amacı. Yoksa Pantera’yı yasaklatan akıl istese Phil Anselmo’yu, Taake’yi, Watain’i de yasaklatamaz mı? Götünün ucuyla yasaklatır ama enerji harcamıyorlar çünkü sükse yapan Pantera gibi bir grubu yasaklatabilmek.
Saydığım tüm bu grupların, infial yaratan bu olayların ardından, Nazi zulmünden en çok çeken ülkelerin başında gelen Polonya’da da onlarca konser verdiğinden hiç bahsetmiyorum bile.
27.01.2023
@Ahmet Saraçoğlu, Seni doğrulamak için söyleyeyim. Wagner en büyük yahudi düşmanlarındandı. Yahudilerin yok edilmesi gereken iğrenç bir ırk olduğuna inanıyordu.
Wagner Avrupa’nın en saygın orkestralarında gururla eserleri icra ediliyor. Wagner kadar antisemitisti dünyaya gelmedi. Hitler’in bile hocalarındandı.
Velhasıl adli bir durum vuku bulmadıkça müziğe siyaseti bulaştırmak gerek.
28.01.2023
@Ahmet Saraçoğlu, belirtmeden geçmeyeyim, Watain elemanı kekonun Nazi selamı verdiği fotoda üzerinde “Blasphemy” tişörtü var. “Blasphemy” grubunun kurucu elemanı ve bestecilerinden “Caller Of The Storms” bildiğin kapkara ZENCİ.
30.01.2023
@Ahmet Saraçoğlu, cevap için teşekkür ederim. Ancak, neden bu cevapta yazanın “devamını” bekleyip “tersini” beklemediğinizi anlayamadım. Daha açık söylersem, neden bugün Pantera’nın yasaklanmasının “hatadan dönme” olduğunu ve aslında önceki konserlerin yapılmaması gerektiğini söylemiyorsunuz da, önceki konserler yapıldı diye bunların da yapılması gerektiğini savunuyorsunuz? Anselmo’nun “özrü” kabul ediliyorsa, organizatörlerin de kendi hatalarından dönmeleri ve Pantera’dan çok daha düşük profildeki gruplara verdikleri tavizleri, Pantera’ya vermemiş olmaları da bir “yanlıştan dönme” olarak görülemez mi? Samimiyeti bir ırkçıda değil, onun konserini yasaklayan organizatörde aramayı tercih ederim, kendi adıma.
30.01.2023
@berk, verdiğim cevabın yeterince tatmin edici olduğunu düşünüyorum, bu yüzden konu dışına çıkma gereği duymuşsunuz. Bu tartışmanın “devamını bekleyip tersini beklememek” ile uzaktan yakından alakası yok, tamamen bağlam dışına taşıyorsunuz, üstelik burada ahlak bekçiliği yapmak gibi bir görevimiz de yok.
Kanıtlarıyla yazdım işte, adamlar bile umursamıyor yıllardır. Defalarca getirmişler çaldırmışlar bu grupları. Headliner yapmışlar.
Almanya ve Avusturya’daki onlarca organizatör ırkçılıkla bağdaştırılan isimleri ve grupları ülkeye defalarca getirmekte bir beis görmemiş, adamı kendi ismiyle solo projesiyle birkaç yıl içinde 10 kez getirmişler, binlerce Alman ve Avusturyalı konserlerine gitmiş eğlenmiş, story’ler paylaşmış, şarkılara eşlik etmiş, şimdi biz burada “hatadan dönüldü” diye alkışlayacak kadar işsiz miyiz? Kimiz biz? Neyi takdir etmemiz gerekiyor?
NAZİ SELAMI VEREN GRUBU AFİŞLERİN EN TEPESİNE YAZMIŞLAR HEADLINER OLARAK, ALMANYA BLACK METALE DOYACAK FALAN DİYE REKLAMINI YAPMIŞLAR.
“Pantera’dan çok daha düşük profildeki gruplara verdikleri tavizleri, Pantera’ya vermemiş olmaları da bir “yanlıştan dönme” olarak görülemez mi?”
Görülemez. Bu kadar naif olmayın bence, sonra çok üzülürsünüz. “Samimiyet” kavramının “S”si yok bu olayda. Üstelik emin olun o organizatör de bu konserleri “doğru olanı yaptık, başımızı yastığa içimiz rahat koyacağız” diye değil, “hay sikeyim böyle işi, ne white power’ı ya? Aq o olaydan bu yana 1000 yıl geçti, adamlar son birkaç yılda 10 kere ülkemize geldi, sokayım şimdi başka grup bulacaz diye uğraş dur” diyerek iptal etmiştir. Böyle olmadıysa hiçbir şey bilmiyorum.
31.01.2023
@Ahmet Saraçoğlu, niyetim organizatör aklamak değildi hiçbir şekilde. Haklısınız, o cümlemde “samimiyeti… organizatörde BİLE aramayı tercih ederim” demeliydim. Öte yandan, yanıtınız beni ikna etmekten oldukça uzak ve tamamen varsayımlara dayanıp – hala – esas suçu ırkçılarda değil, organizatörlerde arıyor sanıyorum. Beni ikna etmek zorunda değilsiniz elbette; umarım son cümlenizde haklısınızdır. Teşekkürler, selamlar.
ABD’nin kolonisinden her şey beklenir. Siz yeşiller falan devam edin amk salakları.
Şu olay 7 sene önce olsa tamam derdim de, üstünden 7 sene geçmiş arkadaş.
Gerçi yaptığı şey kolayca görmezden gelinecek bir şey değil. White power demesini geçtim, asıl olay bunu yaparken nazi selamı vermesi. Almanya’da cezası var bunun. Organizatör her kimse organizasyonu yapmadan düşünmeliydi, tepkilerin olması çok normal.
@Ahmet Saraçoğlu, aynı şekilde yeşillerin isteği sonrasında Viyana konseri de iptal edildi, ki uzun süre önce biletleri bitmişti.
Almanya ve Avusturya’da insanlar bu konularda aşırı hassas olabiliyorlar. Örneğin yakın zamanda işte bir programda simge olarak suç mahalli tebeşir çizimi kullanmıştım, şuna benzer: https://t3.ftcdn.net/jpg/04/23/42/52/360_F_423425261_PYqjb4DuIbyRE24VTMi7DnmsOJ2Qhwzw.jpg
3 kişi svastika sembolüne benzediği için şikayet ettiler kısa bir süre sonra.
yerine foo fighters çağrılmış hahahahahaha
26.01.2023
@Necrobutcher, Herkes layığını bulur.
26.01.2023
@deadhouse, yoo
Yani nazi selamı vermiş birinin 7 sene de geçmiş olsa Almanya’da konserinin iptal edilmesi anlaşılır bir durum. Hayret falan edecek bir şey yok.
Özür dilemiş olmasının da bence çok bir önemi yok bu olayda. Dengesiz herifin teki, konser iptal edilmese Almanya’da sırf piçliğine yine aynı hareketi yapmayacağının bir garantisi de yok.
Biraz malca görüş belirttiğim farkındayım ancak demeye çalıştığım şey durum gayet anlaşılabilir. Yoksa Anselmo’nun zamanında ne yaptığı gram sikimde değil.
26.01.2023
@Yiğit, adam o olaydan sonra herkes tepki göstermese özür bile dilemeyecekti, yok beyaz şarap şakası falan zırva zaten. Daha önce de yapmışlığı var birebir aynı şeyi, videosu var. O an çıkmış bir şaka falan değil, nazi selamı da çakıyor yine https://youtu.be/ORiRTOjgrI4
Böyle bir adamın oralarda istenmemesi normal. Organizatörün bunu önceden düşünmesi lazım, ya da kararırın arkasında duracaksın. Ay inş tepki göstermezler ya diye organizasyon mu yapılır
26.01.2023
@Yiğit, katılıyorum.
26.01.2023
@Yiğit, nazilik 7 yıl sahnede selam vermeyince düşüyor hocam yanlış biliyorsun.
26.01.2023
@Yiğit, İmza.
26.01.2023
@Yiğit, Malca falan değil. Düşünsene bu adamın Almanya’da Nazi selamı çaktığını, iki kadeh viskiye bakar zaten. O organizatörler falan nasıl kalkar o işin altından… Hiç de garipsemedim şahsen.
27.01.2023
@Yiğit, imza, kaşe, mühür
27.01.2023
@Yiğit, http://www.pasifagresif.com/2023/01/pantera-sahnelere-geri-dondu/comment-page-1/#comment-1162557
27.01.2023
@Ahmet Saraçoğlu, anlıyorum. Bugüne kadar bu kadar konser verdiğini bilmiyordum. Bu konsere ses çıkaran kitleyi savunmuyorum, Almanya’da olsam sesimi çıkarmazdım. Ancak bence hala anlaşılabilir.
PANTERA’nın Rock am Ring konserine Phil Anselmo’nun Frankfurt konserinden daha fazla tepki gelmesi normal değil mi? Yani tabii ki bir ikiyüzlülük var ve adama ”ulan daha üç sene önce konser vermiş amk” derler.
Siyasi ve ideolojik gayelerle konser iptal etmek bizim ülkemizde de yapılıyor. O yüzden empati yapınca konserin iptaline üzülüyorum. Ancak bizdeki örnek ”kafirler alkol içip zina yapıyor!!” iken buradaki örnek ”nazi” olunca anlayabiliyorum. Yine de bu iki örneği bir tutanları görmek hayret ettiriyor insana.
Avusturya konseri de iptal edilmis.
Zakk Wylde üzülmüştü o zaman, şimdi olayların içinde buldu kendini.
https://youtu.be/awQZ6_hh97s
Kurunun yanında yaş da yandı.
Bu tarz irkciliklara, irkci kisilere gram taviz vermeyeceksin, kafasini kaldirmayacak. insan dogasi ne kadar pislik onlarca ornek var. yok özür dilemis falan, gecin bunlari. Elinde imkan olsa üstünüze iseyecek adamlari savunuyorsunuz.
27.01.2023
@demonizer, http://www.pasifagresif.com/2023/01/pantera-sahnelere-geri-dondu/comment-page-1/#comment-1162557
Confederate flagli gitar var sahnede diye bile şikayet edenler varken Pantera orjinal kadrosuyla bir arada ve aktif olsa bile 2023′ün dünyasında böyle saçma sapan sorunlarla karşılaşırdı yine, ama Anselmo’nun yaptığı ayrı bir aptallık. Bu görüşte ol ya da olma sahnede böyle bi hareket yapmak nasıl bir aptallıktır, insan hayret ediyor.
Almanya’yi tebrik ediyorum.
Turkiye’de yabanci veya yerli bir grup/sanatci kalkip sahnede her biji kurdistan veya Turkler Ermeni katliami yapmistir desin. Daha sonra da ozur dilesin. Ulkemizin ve halkin tepkisi ne olur? Ok tmm diyip gecer miyiz? Zamaninda ok tmm denilip gecilmisse bile adamin yaptigini savunmak veya iste ozur diledi uzatmayin demek akil tutulmasidir.
27.01.2023
@Alondate, Elinizde olsa adamı halk mahkemesinde asarsınız amk.
27.01.2023
@deadhouse, Yapmadıkları bir şey değil, yeri geldiler yaktılar yeri geldi boğarak öldürdüler, yeri geldi evlerine otomatik silahlar ile ateş açtılar, kahvehaneye el bombası attılar bunlar yakın Türkiye tarihinin gerçekleri :)
27.01.2023
@deadhouse, Pardon kardesim. Hemen bir yerlere Seyh Anselmo Meydani ismi vermeliyiz
27.01.2023
@Alondate, Bu ikisi arasında nasıl bir bağlantı kurdun be gerçekten merak ediyorum siyasi görüşünden bağımsız diyorum tüm samimiyetimle soruyorum. Phil Anselmo Nazi işareti yapmış white power diye bağırmış bu çok farklı bir konu yazdığınla alakası yok bu ikisini nasıl eş gördünde ilişki kurabildin.
Amerika gibi sikko bir ülkede bunu yaparsın hiçbir şey de olmaz ama bunu yaptıysan Avrupa’da çoğu ülkede sahne alamazsın ve bu da oldukça normal bir durum. Bu ülkeler için geçmişten kalmış bir travma. Bazı Doğu Avrupa ülkelerinde yine sahne alırsın mesela hakeza Türkiye için de geçerli bu durum. Neyse beyinsiz ve bunun gibi faşist ayı oğlu ayılara az bile. Bunu konserde yapmaktan bile çekinmeyecek bir hayvan evladı bu kişinin gerçekte ne kadar yarak kürek bir insan olabileceğini düşünün. Muhtemelen pubda görseniz problemli, rahatsız bir davar diye uzaklaşırsınız yanından.
Herkes hak ettiğini yaşıyor. İnsanlar için zerre üzülmüyorum. Başlarına gelenler, olup bitenler zerre umurumda değil. Her türlü vasatlığı, köleliği hak ediyorlar. Umarım açlık, sömürü, yozlaşmışlık, zihin ve zihniyet fukaralığı yayılmaya devam eder.
Artık evanjelistler gibi tek dileğim büyük bir yıkım.
27.01.2023
@deadhouse, Euronymous sen misin?
27.01.2023
@deadhouse, abi neden seninle aynı dönemlerde neredeyse birebir aynı şeyleri düşünüyoruz acaba? Bunun ciddi şekilde araştırılması lazım. Çoğu konuda alttaki yorumlara bakarken “deadhouse brom benim yerime yazmıştır şimdi” diye düşünüyorum ve bu neredeyse %90 tutuyor. Cansın.
28.01.2023
@lammoth, Kalplerimiz bir lammoth kardeşim.
31.01.2023
@deadhouse, kusura bakmayın ama şu haberin altına, hayatınızın hiçbir döneminde azınlıktan sayılmamış, kafası karışık bir ergen ya da ayrıcalıklı bir boomer gibi yazıyorsunuz. 1930 Almanyasında bir Yahudi olsaydınız bunların hiçbirini yazamazdınız. Soyadınız Marx, Einstein, Oppenheimer olsaydı bile… Kıyamet beklentinizin de fakir fukarayı Libya’ya savaşa çağırıp kendisi bir adada iki hafta geçiremeyen Yusuf Güney popülizminden daha samimi olduğunu düşünmüyorum.
31.01.2023
@berk, O kadar küstahça, saçma ve birbirinden alakasız şeyler yazmışsın ki sinirlenemedim bile.
31.01.2023
@berk, Yeni faşizm şeklinin dil felcine uğratılmış ve siyasi ruhu çekilip alınmış sözde revizyonist sloganlarla ortaya koyulduğu bir zamanda yaşamak acı verici. Bu dil ve söylem üzerinden yapılacak her savununun arka planında yeni fikirlere, oluşlara, eylemlere yol verebilecek filizlenmelere sebep olamaması dahi meselenin bu kötürüm bırakılmış halini açıkça gözler önüne seriyor. Burjuva ahlakı tarafından şımartılmış egolarımızla her şeyi var edenin bizler olduğunu düşünüp, her konuda ahkam kesmeyi vicdanımızı temize çekmek adına görev sayıyoruz. Böylelikle kendimize dönüp bakmadan ya da empati kurmaya, dinlemeye tenezzül etmeden herkesi yargılayıp ipini çekmeyi de hak görüyoruz. İnsan tıpkı Huizinga’nın işaret ettiği gibi taklitten hoşlanan oyuncu bir varlık. Kapitalizmin sağladığı “nimetlerle!” kendi halinde oynamaya da devam etsin vesselam.
31.01.2023
@hayatının hiçbir döneminde azınlıktan sayılmamış kafası karışık ergen ya da ayrıcalıklı boomer, Usta sen ne diyorsun ya? Ne kapitalizmi, ne burjuva ahlakı, ne Nietzsche’si ne Nazi’si? Kafayı mı yedin.
Sen beni Yusuf Güney mi zannettin? Aylarca sokaklarda yatmış, soğukta donmak üzere, açlıktan midesi birbirine yapışmış biri var karşında. İnsanları yargılamadan önce asıl sen vicdanlı ol.
Ben umutsuzum sadece. Dünyadaki adaletsizlik, zulüm ve sömürü bana fazla geliyor. Belki iyi olur, mücadele etmeliyiz yaklaşımından artık sadece her şeyin yok olmasını isteyen sıradan, aciz bir insanım. Duygularımı kaybettim. Yorma.
31.01.2023
@deadhouse, başka bir isim bulup yazsaydınız daha az “sinirlenememiş bile olur”dunuz:)… Huizinga’ya cevabı da Peter Berger’ın The Sacred Canopy: Elements of a Sociological Theory of Religion’ında (1967) bulabilirsiniz.
01.02.2023
@berk, nicki ben yazdıklarını ti’ye almak için seçmiştim aslında. Huizinga üzerinden herhangi söylem geliştirmeye falan da çalışmıyorum. Sadece yapılan şeyin kendini tatmin çabasından farkı yok. Burada fenerle nazi aramaya da gerek yok. Sikiyim Anselmo’sunu da bilmem nesini de. Gereksiz sakız gibi uzamış bir muahbbet işte.
01.02.2023
Ahmet abi.
Küfür yok diyorsun, hakaret yok diyorsun, gerginlik yok diyorsun.
Abi bu nedir? Üçüncü kez Nazi olmakla itham ediyor bu “varlık” beni.
Bir tek ben mi insanlara bir şeyler söylediğimde sıkıntı oluyor abi. İnsanlara diret Nazi demek hakaret değil midir?
@berk, Sen ve senin gibilerle aynı gezegende yaşadığım için utanç içerisindeyim. Hiç mi işin gücün yok? Hiç mi bir uğraşın yok? Hiç mi sevmedin, sevilmedin?
Tek hobin insanları taciz etmek mi internet üzerinden? Zavallısın.
01.02.2023
@deadhouse, haklısın. Gözümden kaçmış, kusura bakma. berk adlı arkadaşın normal tartışabileceğini düşündüğümden kelimesi kelimesine okumadan yayınlamışım. Görüldüğü üzere bunu becerebilecek mizaçta biri değilmiş. Nazi ifadesini siliyorum, devam ederse de yorumlarını yayınlamayız.
02.02.2023
@Ahmet Saraçoğlu, Nazilik yasaklanıyor mu yasaklanmıyor mu şimdi ben anlamadım.
02.02.2023
@deadhouse, Hocam bu kadar mizantrop, nihilist vs… kendinizi her nerde konumlandiriyorsaniz, Pasifagresif ya da herhangi bir sosyallesme, insanlarla ile etkilesim alaninda ne isiniz var. Takip etmekten bahsetmiyorum, fikir paylasmaktan bahsediyorum… Niye fikirlerinizi deger vermediginiz ve topluca yok olmasini istediginiz insanlik ile paylasma geregi duyuyorsunuz. Gecin inzivaya, soyutlayin kendinizi.
@Berk’in yazdigi sansurlenmemis yaziyi okumadim dolayisi ile hata payim olabilir ama surda israrla nazi selami veren bir Anselmo var ve adamin bunu yapmasinda sorun olmadigini savunan, hatta buna karsi gelenleri elestiren, onlara fasist benzetmesi (yuh yani kavramlar nasil birbirine girmis…) onlarca mesaj var, bunda sorun yok diyorsunuz, ama birine nazi demek suc mu oluyor da mesaji siliniyor? tutarli degil bu. Ben mi yanlis anliyorum burda olan seyi?
Hakkaten sıktı bu muhabbet. Bırakın insanların hata yapma, hatasını gerçekten anlama ve ikinci bi şansa sahip olma fırsatı olsun. Tekrar eden bir durum varsa veya kişi özür dilemeyip söylediklerinde ısrar ediyorsa o zaman cancel edersiniz de bu tek seferde silme olayının boku çıktı artık.
Şimdi haklı olarak “ee geçmişte de yapmış” diyenler olacaktır ama her zamanın hassasiyetleri farklı işte. Şu an yapılsa büyük tepkiyle karşılaşılacak espriler geçmişte televizyonlarda rahatlıkla yapılabiliyordu mesela. Hangi hassasiyetlerin ne zaman artacağını kim nasıl bilebilir? Belki şu anda hepimizin rahat rahat söylediği bazı sözler, gelecekte başımıza bela açacak. Örneğin 20 yıl sonra konfederasyon bayrağı Amerikan bağımsızlık anlayışına bir tehdit olarak algılanırsa, Pantera’yı tarihten silmeye çalışmak büyük bir saçmalık olmayacak mı?
Ayrıca her konuyu tek taraflı donelerle ele almak da günümüzün en büyük saçmalıklarından Gerçekten ırkçı hislerle White Power diye bağırıyorsa, o zaman adamın kadrosunu bizzat kendi kurduğu grubunda Latinlerin olması gerçeğini nereye koyacağız? Veya olayın ardından Anselmo’yu gerçekten tanıyan zencilerin adamla ilgili pozitif görüşler bildirmelerini? Belki gerçekten şaka yapıyordu, belki gerçekten ırkçıydı, demek istediğim eldeki tüm bilgileri beraber ele alınca niyet okumanın imkansız olduğu. Böyle bir durumda da adam özür diliyorsa, hatasında ısrar etmiyorsa bir zahmet hayatımıza devam edelim, bu da tatsız bir anı olarak geçmişte kalsın. Bu cancel etme merakının koleyzumda KAN İSTİYORUZ KANN diye bağırmaktan bir farkı kalmadı bence.
27.01.2023
@Berca B., abi Nazi selamı vermek ile kıyasladığın şeyler arasında sence de büyük bir alakasızlık yok mu?
İnsanlık tarihinin en büyük, en kara olaylarından birinden bahsediyoruz. Yıllar önce de böyleydi, yıllar sonra da böyle olacak. Dünyanın birçok yerinde suç bir olay, şakasına dahi olsa nazi selamı veremiyorsun. Konfederasyon bayrağı falan filan çok alakasız bu konuyla.
O zaman şu açıdan da bakalım olaya. Nazi selamı vermenin bile affı olacaksa neyin gerçekten affı olmayacak? Her yapılana göz yumup, herkese ikinci bir şans mı verilecek?
Artık bazı şeylerin sesli olarak savunulmaması gerekiyor. White Power’mış, Nazi selamıymış. Bitti artık. Bunların savunulmasının izahı bile yok. Beyazların ve nazilerin yıllarca neler yaptıkları ortada. Bu tarz şeylerin sesli bir şekilde savunulması bile cancel edilemeyecekse tamamen anarşist ve kuralsız bir düzene geçmek gerekir anca.
27.01.2023
@Yiğit, @Rust in Peace.
Valla bana bu videoda pek ırkçı gibi gelmedi: https://www.youtube.com/watch?v=52Vkbf-z8eg&ab_channel=AndrewHaugRadio
Kaldı ki siyahi müzisyenlerin domine ettiği bir yer olan New Orleans’lı olup, her tür müzikle bu kadar ilgili bir adamın da ırkçı olması bana çok mümkün gelmiyor, bu video da bunun bi nevi kanıtı gibi.
BUNA RAĞMEN adamı bizzat tanımadığım için kesin bir yargıda bulunmuyorum. Benim bu konuda gördüğüm sorun da bu zaten, herkes bizzat tanımadığı biriyle ilgili tek bir olay üzerinden kesin yargılara atlamaya çok meraklı. Bir şeye inanmak istiyorsa tüm karşıt doneleri reddediyor veya tembellikten hiçbir şeyi araştırmaya zahmet etmiyor. Ben de diyorum ki adamı bizzat tanımıyorsak ve elimizde birbiriyle çok çelişen görüntüler varsa, kesin bir yargıya varmak imkansız. Böyle bir durumda da adam yaptığının yanlış olduğunu söylüyorsa, özür diliyorsa, uzatmanın ve bu olayı yıllar sonra da ısıtıp servis etmenin ne manası var? Hayat devam ediyor gençler, salın gitsin artık.
Tekrar söylüyorum, hiçbir şeyi savunmuyorum ama karşımızda da -bence Rust in Peace’in söylediğinin aksine- içtenlikle özür dileyen ve hatasının farkında olan bir adam var. E daha napalım artık öldürelim mi adamı? Adamı her gittiği yerde kovalamak da çok saçma değil mi? Aynı düşünmek zorunda değiliz ama bu olaya bu kadar radikal yaklaşan arkadaşlara da hiç hata yapmadıkları kusursuz hayatlarında başarılar dilerim.
27.01.2023
@Berca B., yani adamı yargılamıyoruz burada. Gerçekten ırkçı veya değil bilemeyiz. Konu da bu değil zaten.
Ancak adam nazi selamı verdi mi, verdi. Almanya’da konserinin iptal olması makul mu, makul. Olay bu kadar.
Gittiği her yerden kovalanmıyor veya adamı öldürmeye çalışmıyoruz. Hatasız bir insan asla değilim ama nazi selamı vermişliğim yok. Vermiş olsaydım da Almanya’daki konserimin iptal edilmesini anlardım.
Kesin yargı belirtildiğini de düşünmüyorum. Kimse ”nazici orospu çocu” demedi gördüğüm kadarıyla.
Bakın cancel culture eleştirmek nasıl olur. Lars von Trier zamanında ”Hitler’i anlıyorum” demişti ve bu yüzden linç edilmişti. Bu sözde hiçbir şey yok. Ben de bu yüzden Trier’i cancel’layan kitleye saldırmıştım. Böyle bir olayda linçlenecek bir şey yok ve sjw veya woke gibi kültürlerin ne kadar aptalca yıkıma yol açabileceğinin ufak çaplı bir örneğiydi. Ancak Anselmo örneğinde adam Nazi selamı veriyor ya. Bu yüzden cancel culture’a laf etmeye ne gerek var? Yani nazi selamı vermiş bir adamın konserinin iptal edilmesini anlayışla karşıladık diye bunlara gerek yok. New Orleans örneğin tamamen ”benim kürt arkadaşlarım da var” minvalinde bir şey herhalde.
Ne yani abi Nazi selamı vermiş birisi sırf siyahi müzisyenlerin olduğu bölgeden geliyor diye görmezden mi gelinsin? Kaldı ki tekrarlıyorum olay şu anda sadece iki ülkedeki konser iptali.
Demek istediklerini anlıyorum. Fütursuzca linç edilmesindense ne olursa olsun o kişinin anlaşılmaya çalışılmasını diliyorsun ve oldukça hak veriyorum. Ancak bu konuşma ve olay özelinde fazlaca iyi niyetlisin bence. ”hata yapmadıkları hayatlar” falan da konuyu saptıran safsatalar bana kalırsa.
27.01.2023
@Yiğit, bunları kötü niyetle algılamazsın umarım. Sağduyulu ve aklı başında sevdiğim bir abimsin.
27.01.2023
@Berca B., Olay şaka falan değil ya dalga mı geçiyorsunuz? Adamın 2 tane white power dediği ve nazi selamı çaktığı videosu var. Arada da 15 yıl var, sürekli yaptığı bir şey yani bu. Nazi selamını rutin haline getirdiğini söyleyen de çok kişi var.Bir zahmet Almanya’da Avusturya’da protesto edilsin. Hitler, nazi yüzünden bir zamanlar tüm itibarı yerle bir olmuş ülkeler buraları, muhabbetinin açılmasını bile sevmiyorlar. Siz de ayık gezdiği zaman olmayan ve ne zaman nazi selamı çakacağı belli olmayan bir adam oralarda çalsın, niye cancellıyorlar ki diyorsunuz.
Irkçılık dünyadaki tüm ırklardan nefret etmek olmuyor. Ya da adam ırkçı diye hiç başka ırktan arkadaşı olmayacak diye bir şey de yok. Tam şeye benziyor bu, bizim ülkede ırkçı ırkçı konuşup sonra yaaa benim de kürt arkadaşlarım var diyenlere.
Bu arada dediğim gibi özür falan yok anselmo tarafından, ilk başta özür dilemeyeceğim dedi, beyaz şarap falan diye yalan söyleyip kıvırmaya çalıştı. O özür gerçek falan değil ve dediğim gibi bu olayın aynısı 15 yıl önce yaşanıyorsa kimse inanmaz onun o gece sahnede içilen beyaz şarapla ilgili bir şaka olduğuna.
Adam milyonlarca insanı katletmiş bir oluşumun sembolünü defalarca (şakasız olarak) kullanıyor ve ondan sonra görmezden gelinmesi bekleniyor o olayların yaşandığı coğrayada, ve karşıtlara kan istiyor deniliyor. Cancel olayı da yok zaten, o iki ülke dışında hiçbir yerde tepki görmediler.
SoAD’ın Azerbaycan’da konser vermesinde hiç sıkıntı yok, Soad Azerbaycan’da konser vermeye karar verse, Azeri Türkleri tepki gösterse haksız olurlar derseniz samimiyetinize inanırım.
27.01.2023
@Rust in Peace., hayır anselmo ırkçı değil, şarap için öyle dedi. Senin gibi sjwler dünyanın anasını sikecek. Amerika Irak’a saldırırken neredeydin!??
27.01.2023
@Berca B., sayende böyle ciddi meselelerde yorum yapmama gerek kalmıyor. “Berca gelip en sağduyulu yorumu yazacak zaten” diyorum.
27.01.2023
@Berca B., Bunların konser yasaklayan siyasal islamcılardan farkları yok.