01) Forsaken
02) Solaris
03) A Valediction
04) When Stars Collide (feat. Björn ‘Speed’ Strid)
05) In Unity
06) Devoured Usurper
07) The Beyond
08) Orbital Elements II
09) The Neuromancer
10) In Adversity
11) Heritage
“Heritage” klibi yayında. Şarkının ne anlattığını, OBSCURA’yla yaptığımız kapsamlı röportajdan -sayfada Heritage aratarak- okuyabilirsiniz.
“The Neuromancer” klibi yayında.
Albüme adını veren şarkının gitar playthrough videosu yayınlandı.
“When Stars Collide”ın davul playthrough videosu yayınlandı.
SOILWORK vokalisti Speed’in konuk olduğu “When Stars Collide”ın klibi de şöyle.
“Devoured Usurper” klibi yayınlandı.
Albüme adını veren şarkının klibi yayınlandı.
Albümden “Solaris”in gitar playthrough videosu yayınlandı.
Ya bu “düuşbeg kurucu eleman sendromu” daha ne kadar canımızı yakacak… Sokam böyle işe. Bugüne kadarki en iyi davulcu Sebastian’dı, diğer iki eleman da gayet iyiydi.
“Akroasis”teki inanılmaz soloları yazan Tom Geldschläger de çok tatsız kovulmuş, yazdığı şeylerin kredisi de verilmemişti. Bu Kummerer baya barzo bir herif belli.
Şimdi ayrılık haberinden hemen sonra kendileri grup kurmuşlar teaser da yayınlamışlar ona bakıcaz artık. Yeni gruplarına Tom Fountainhead abimizi de alıp ortalığın mına koysalar keşke.
@Ahmet Saraçoğlu, Basçı Linus Instagramda soru cevap yaparken biri neden ayrıldınız diye sormuştu cevabının sonunda Diluvium’u sevdiyseniz Obsidious’a bayılacaksınız tarzı bir şey söylemişti. Yani tesadüf değil gibime geliyor
@Ahmet Saraçoğlu, başçı kendi açıklamasında Obscura’nın devamı olduklarını açıkça söylüyor. Kummerer kurucu üye olduğu için ismi ona bırakmayı kabul ettik, diyor hatta.
Benim anladığım şu:
Bu üçü son albümün önemli bir kısmını yazmış. Gruptaki etkinlikleri gittikçe artmaya başlamış. Mutlak hakimiyetini yitirme riskiyle karşılaşan esas oğlan da “Üçlü çete darbe yapmaya çalışıyor” diye bu durumu bozmuş.
Çok bildik bir hikaye. Bu tarz “şeflik” düzeninin hakim olduğu yapılarda sayısız defa görülmüş bir durum. Yalnız eleman gayet başarısız bir “Stalinist” imiş (Hö?!). Bu tarz durumlarda gruptaki zayıf halkayı belirleyip sana karşı biriken enerjiyi ona yönlendirirsin. Yani bloku komple karşına almazsın, onları birbirine düşürürsün!
Haha.
@deadhouse, merak edip baktım. 17 Ekim’de şöyle yazmış:
“Hello Twitter. Long time no see. Just an update. I just bought an amazing house and recording studio, I’m engaged to be married and a TWO Faceless releases are currently being worked on! Can’t wait to show you what I’ve been working on!”
The Metal Archives’e göre The Faceless sadece bu arkadaştan ibaret. Zaten bu noktadan sonra kadroya dahil olacak üst düzey müzisyen bulması zor.
@Emre, Üretim sıkıntısı mı çekiyor bunlar anlamadım ki. İlham mı gelmiyor, istek mi yok. Nasıl bir şey bu. Bence orta sınıf olayıyla çok ilgisi yok. Para var, sanata gerek yok anlayışı mı olur. Eğer gerçekten böyle düşünüyorlarsa, saygınlıklarını azaltan bir yaşam şekline sahip olduklarını gösterirler.
@deadhouse, Michael Keene’in temel sıkıntısı çokça ifade edildiği gibi eroin bağımlılığı. Atlatabildi mi veya atlatmak istiyor mu bilemiyorum, ama benim kendisinden hiç ümidim kalmadı. En yetenekli metal müzisyenlerinden biriydi oysa.
@Emre, Gerçekten çok yazık. Sanırım uzun da bir süredir devam ediyor. Bir insannın kendine yapabileceği, hele de genç yetenekli bir müzisyensen, en kötü şey.
@Emre, Sorunun bağımlılığı olmadığını ancak çok yüksek egosu ve kendi seviyesinde müzisyen bulamamasından ötürü kimseyle uyuşamadığı belirtilmişti daha önce. Bunun ezikliğiyle de uyuşturucu bağımlılığı üzerinden aşağılanıyormuş.
@deadhouse, bu arada Kummerer’in durumu -hiç değilse şimdilik- Keene ve DiSanto’dan farklı bence. Üretim ritmi gayet iyi ve her albümde Obscura müziği olgunlaşıyor. Her albümünün bir öncekinden daha iyi olduğunu iddia etmiyorum, ama her albümde genel olarak üzerine koyuyor. Kummerer bence gene hayvan gibi iyi müzisyenler bulacak ve yine akıl alan bir albüm yapacak. Zaten ayrılıkla ilgili açıklamada yeni albüm için bu yaz stüdyoya girileceği belirtiliyor.
@Emre, Fakat Disanto’nun olayı farklı. Kendisi sanırım psikolojik olarak sıkıntılı birisi. En son Instagramda kız arkadaşına şiddet uygularken görüntüleri vardı. Tam bir wifebeater çıktı.
@Exorsexist, evet, DiSanto saçmaladı, ama işin grup üyeliği kısmında diğer ikisi de gayet sorunlu tipler.
Bu arada, DiSanto’nun dediğine göre Vektor hep şiddetli iç gerilimlerle var olmuş. Hatta son albümün konsepti direkt bu grup içi çatışmalarmış. Olaya bak!
Progresif death gruplarından hiçbirinin belli bir ölçeği aşamaması çok ilginç. Parlayıp parlayıp sönüyorlar. Bunun temel sebeplerinden biri bence bunların çoğunun gruptan ziyade solo proje olması. Tabii temel idoller Chuck ve Muhammet olunca kolektivite de önemsemiyor. Bir de, çok teknik bir müzik olduğu için bu tarzı seçenler genelde orta sınıf ailelerden gelme. İlk dönem heavy metal müzisyenlerinin başarılı olamama durumunda başlarına gelecek şey fabrikalarda çürümekti. Bu yüzden deli gibi asılıyorlardı gruplarına. Bu arkadaşların öyle dertleri yok haliyle ve fazlasıyla rahatlar.
Benim icin cok uzucu bir haber. Gecen yil Diluvium ve Akroasis albumlerini olesiye dinleyip bir de uzerine canli izleme firsati yakaladiktan sonra tam olarak fani olunabilecek gruplar listesine ilk siraya yazmistim bu adamlari. Hayal kirikligimi gizleyemiyorum.
Geçen bayan thrash metal grubundan 2 karı ayrılmıştı, onlarda katılırsa kadro tamamlanır. Ayrılan elemanlarda Vektor çatısının altında birleşirse müzikal açıdan çok iyi olur.
Ulan zaten bula bula adam gibi iki tane grup bulabildim fretless bas kullanan eyvahlar olsun derken neyse ki fretless bass olayından vazgeçmedi Kummerer. Vektor olayını henüz bünyem tam atlatamamışken bu kötü oldu ama Obscura gibi tek adam gruplarına bi bok olmaz. Sonuçta ruhu veren adam grupta duruyor. Zaten Rafael’i gözüm tutmamıştı, yetenek bakımından değil tabi, ruh bakımından. Tom Geldschläger’in (Fountain Head) Akroasis’teki sololarından sonra Dilivium soloları bana biraz fazla “jazz” gelmişti. Neyse mevzu çok net, her tek adam grubunda olduğu gibi Kummerer “Agalar beste olayı bende, karışmayın” dediği için muhtemelen ve heriflerin de her biri ayrı bir şarkı yazma gurusu olduğundan daha fazla devam edemedi. Adam akıllı bir lead ve baterist bulacaktır, sonrası bildiğimiz gibi.
@Exorsexist, ahah. Rafael tam Steffen’ın dişine göreydi; tecrübesiz, istediğini yaptırabileceği aşırı yetenekli genç gitarist. Diepold’a da aynı şekilde abi gibi davranabilir. Adam belli ki grupta tek ego kendisi olsun istiyor. Thesseling zaten ne yapacağını bilir.
Gitarist olarak da yine Rafael gibi no name birini alırsa şaşırmam. YouTube’a “Obscura guitar cover” yazıp izlenme sayısına göre sıralayarak bakmış olması büyük ihtimal diye düşünüyorum.
@Ahmet Saraçoğlu, en son açıklamasında ”ben compromise yapacak adam değilim” dedi zaten. Gruptan ziyade kişisel projesi olarak görüyor galiba. Tüm gruba uzun kollu siyah sweatshirt giydirmesinden de belli. Gerçi yaptığı bütün playthrough videolarında soloları dahil kendisi çalıyor, yani solo gitaristi sadece araya renk katsın diye aldığı ortada.
Yarın telefonun çalsa ”hallo Ahmet ben Obscura’dan Stefan, bi albüm çalışmamız var, ikinci gitarist olarak seni düşünüyorum, Doyşlanda gelir misin?” dese gider misin?
Ulan var ya o kadar net içime doğmuştu ki… Daha 2 gün önce şuraya yazacaktım, sonra unuttum yazmadım.
Bu arada daha metal-archives ve yabancı haber kanalları dâhil hiçbir yerde verilmedi bu haber, basçı Jeroen Paul Thesseling bana ve metal basınından birtakım insanlara direkt mail atarak haber verdi bu olayı ahah
bu mu lan? Artık Münzner mi kaldı? son solo albümü bile keyifsiz ve sıkıcı. Sahşen davulcuya ne kadar sevindiysem Christian’ın dönüşüne o kadar üzüldüm.
Su an ellerimi ovusturup ayni doneme denk gelecegini dusundugum bir tane Obscura bir tane de Obsidious albumu bekliyorum. Bu ayrilik yine bize yarayacak =)
Münzner Obscura’dan ayrı olduğu yıllardaki solo kariyeriyle korkutuyor açıkçası. Solo albümlerinin büyük oranda sıkıcı olduğunu düşünüyorum, bu haber benim açımdan da süper bir haber değil.
Yeni davulcunun aktif gruplarından Cognizance geçen yıl çok iyi bir melodik/teknik vefad metali albümü çıkarttı ama nedense arada kaynadı gitti. Baya sevmiştim
Yeni parçadan ziyade mix tarafına bayıldım. Katmanların anlaşılabilirliği, pan’lamaların yerli yerindeliği, her şey o kadar süper ki. Fredrik reis deneyimini konuşturmuş resmen.
Davulcu bence büyük hata yapmış. Diğer elemanlara baksanıza aq 7 telli gitar, 7 telli bas hepsinde artist şekil haraketler. Ben davulcunun yerinde olsam, bir tane bageti yarrağıma bantlardım, onla trampete saldırıp sağ ve sol elimle de nereye denk gelirse yardırırdım. Al sana 3 baget, şeklin kralı. Buraları okuyorsan yap bunu bro.
solaris in 0.7 – 0.14 saniyeleri arasını ilk defa dinlerken necrophagist – stabwound şarkısının 0.40 – 0.44 arasını dinliyor gibi olan başka kimse yok mu?
@TurkMetal, Obscura “Nota çöplüğü” şeklinde itham edilecek en son teknik death metal gruplarından birisi. Melodiler gayet hoş ve üzerilerinde bayağı ugrasilmis.
Eğer olaya böyle değilde her saniyede basılan onlarca notaya “Nota çöplüğü” diyeceksek bu çöplüğün babası Beethoven veya Mozart olabilir.
Şarkılar bütünüyle sindirilmeden, benimsenmeden yorum yapılmamalı bence
Çok beğendim. Müzik yaptığını iddia eden binlerce gruptan daha iyi müzik yaptıkları kesin. Çöp brutal death gruplarından gına gelmişti. 30 yıl öncesinin Obituary ve Dismember müziğini ısıtıp ısıtıp önümüze koyanlar baş tacı ediliyor. Obscura gibi ufuk açıcı gruplar ise itin götüne sokuluyor. Halkımız vasatı seviyor.
@Dysplasia, Keyfine bak. In F*ames tarzı yozlaşmış bir yenilik yapmamışlar. Adeta usta işi esinlenme ve sürprizler barındıran çok güzel süslemeler barındırıyor şarkılar. Sırıtmıyorlar ve müziğe keyif katıyorlar. Bazı introlar var ki mükemmel.
@deadhouse, aga OSDM veya brutal/slam death metal türü bu grubun yaptığıyla çok ayrı işler. Kitleleri aynı değil yani, hatta epey farklı.
Ben şahsen Obituary, Bolt Thrower ve Dismember taklidi ve sürekli müziğin groovy kısma abanan brutal/slam death metal gruplarını şu müziğe tercih ederim.
Bana göre Obscura otuzbir olsa çekilmez. Buna “Death metal” demek bile türe ağır hakaret. Sirk metali bu. Bildiğin akrobasi yapmışlar. Yarrak gibi müzik.
@ismail vilehand, Ayrı şeyler olduğunu biliyorum herhalde. Bana sıkıcı ve anlamsız geliyor 30 yıl öncesinin müziğini yapmak. Bırakın da 30 yıl öncesinin müziğini 30 yıl önceki gruplar yapsın. 2010-2015 çıkışlı bir death metal grubunun kendinden yeni hiçbir şey katmadan oldschool death metal yapması bana göre yeteneksizliktir, acizliktir.
Obscura müziği otuzbir olsa çekilmez olabilir birçok kişi için. Yine de hiç olmazsa farklı/yeni/kreatif bir şeyler yapmaya çalışıyorlar.
@deadhouse, “2010-2015 çıkışlı bir death metal grubunun kendinden yeni hiçbir şey katmadan oldschool death metal yapması bana göre yeteneksizliktir, acizliktir.”
O kadar katılmıyorum ki anca bu kadar olur. Bu konuda acayip ayrı dünyaların insanlarıyız.
@deadhouse, valla buna ben de aşırı katılamadım. Müziğin gereklerinden ve amaçlarından biri ilerlemeci olmak ve yenilik yapmak değil. Müzik, elindeki sonsuz imkânla dilediğini yapabilmektir bence. Bunun ötesine geçeni övmek elbette ki makul ama ötesine geçmemeyi tercih eden de eleştirilemez. Aksi takdirde var olan grupların %95′ini falan yeteneksiz ve aciz olarak görmemiz gerekiyor ki bu da rasyonel olmaz.
@deadhouse, türlerin klasik sınırlarının dışına çıkılmasın düşüncesi kadar geleneksel tarzda albümler yapılmamasını savunmak da yanlış. Klasik formu üretilmeyen bir tarz “özünü” koruyamaz kolay kolay. Aynı şekilde, çeperini kıramayan bir tür de gelişemez ve zamanla yok olur. Geleneksel ile progresif gruplar arasında bir denge olması lazım. İdeali bu.
@ismail vilehand,
“Ben şahsen Obituary, Bolt Thrower ve Dismember taklidi ve sürekli müziğin groovy kısma abanan brutal/slam death metal gruplarını şu müziğe tercih ederim.”
Akroasis’te kendini gösteren perdesiz bas gitar soloları Dilivium ile birlikte arka plana atılmıştı. Görünen o ki hazreti frontman baskomutan Kummerer tamamlanan dörtlüden sonra bu bas gitar olayına bu albümle son veriyor.
Olaya bas gitarı arka planda kalmış Obscura yerine ‘yeni obscura’ olarak bakarsak yeni gelecek albümün çok iyi olabileceğini söyleyebiliriz.
Bir de prodüksiyon biraz bayat ve sönük gibi tınlıyor. Albüm gelince göreceğiz
Solaris şarkısı enstrümantal guitar playthrogh olarak çıkması beni göklere çıkarttı inşaallah yeni albümün instrumental versiyonu çıkar cikmasada ben guitar videolarına razıyım melodiler mermi gibi ben obscura bin teknik ve melodik tarafını çok beğeniyorum hayırlısı bakalım
Album bildiğin acemilik kokuyor. 3 tane sağlam riff bul ama bunları kompoze edemeyip arka arkaya diz. İşte bu yüzden nice yetenekler harap oluyor. Yukarıda bi yerlerde nota çöplüğü denmiş buna katılmasam da karşı sav üretemiyorum ve kudurıyorum
Devoured Usurper baya Morbid Angel worship. Steffen’in vokalleri de acayip gürbüz olmuş. 2.36′da giren d-beat kısım da Obscura’nın bugüne dek yaptığı en Obscura olmayan şeylerden biri.
@Ahmet Saraçoğlu, Morbid Angel’a metal tarihinin en etkili grubu diyebilir miyiz? Etkilediği grup sayısını baz alırsak. Bu kadar çok grubu etkileyen başka bir grup bilmiyorum. Varsa bilen söylesin. Morbid Angel tınısı kullanan on binlerce grup vardır.
@deadhouse, karakteristik death metal sound’unu oturtan grup olduğu için bu durum gayet doğal olsa gerek. Thrash ve black metal için de Metallica ve Mayhem’in durumları benzer. Bugün death, thrash ve black metal olarak nitelendirdiğimiz müzikler bu üç grubun kendi tarzları aslına bakarsak.
Ben ilk death metal grubunun da Morbid Angel olduğu kanısındayım bu arada. Öncesinde Possessed’den Terminal Death’e kadar thrash ciddi şekilde ekstremleşiyor, ama kopuş yaşayıp death metale dönüştüğünü iddia etmek bence pek mümkün değil.
Ya bu “düuşbeg kurucu eleman sendromu” daha ne kadar canımızı yakacak… Sokam böyle işe. Bugüne kadarki en iyi davulcu Sebastian’dı, diğer iki eleman da gayet iyiydi.
“Akroasis”teki inanılmaz soloları yazan Tom Geldschläger de çok tatsız kovulmuş, yazdığı şeylerin kredisi de verilmemişti. Bu Kummerer baya barzo bir herif belli.
Şimdi ayrılık haberinden hemen sonra kendileri grup kurmuşlar teaser da yayınlamışlar ona bakıcaz artık. Yeni gruplarına Tom Fountainhead abimizi de alıp ortalığın mına koysalar keşke.
22.04.2020
@Börbır, haberi girerken yeni grubu yazmayı unutmuşum, sağ ol hatırlattığın için onu da ekledim.
Yeni grubun isminin de OBS- diye başlaması tatlı bir tesadüf mü acaba…
23.04.2020
@Ahmet Saraçoğlu, Basçı Linus Instagramda soru cevap yaparken biri neden ayrıldınız diye sormuştu cevabının sonunda Diluvium’u sevdiyseniz Obsidious’a bayılacaksınız tarzı bir şey söylemişti. Yani tesadüf değil gibime geliyor
23.04.2020
@Börbır, O halde Obscura, Steffen Kummerer’den ayrılmış diyebilir miyiz?
23.04.2020
@Exorsexist, http://www.pasifagresif.com/2014/11/jeff-loomis-arch-enemyye-katildi/comment-page-2/#comment-289346
23.04.2020
@Ahmet Saraçoğlu, başçı kendi açıklamasında Obscura’nın devamı olduklarını açıkça söylüyor. Kummerer kurucu üye olduğu için ismi ona bırakmayı kabul ettik, diyor hatta.
Benim anladığım şu:
Bu üçü son albümün önemli bir kısmını yazmış. Gruptaki etkinlikleri gittikçe artmaya başlamış. Mutlak hakimiyetini yitirme riskiyle karşılaşan esas oğlan da “Üçlü çete darbe yapmaya çalışıyor” diye bu durumu bozmuş.
Çok bildik bir hikaye. Bu tarz “şeflik” düzeninin hakim olduğu yapılarda sayısız defa görülmüş bir durum. Yalnız eleman gayet başarısız bir “Stalinist” imiş (Hö?!). Bu tarz durumlarda gruptaki zayıf halkayı belirleyip sana karşı biriken enerjiyi ona yönlendirirsin. Yani bloku komple karşına almazsın, onları birbirine düşürürsün!
Haha.
Grupta her ayrilan kendi grubunu kurdu. Steffan bana birisini andırıyor.
Alakasız ama Michael Keene’e ne oldu? İnanılmaz seviyede sükse yapıp ardından kayda değer hiçbir şey yapmaması tuhaf. Tembelliğin böylesi.
22.04.2020
@deadhouse, merak edip baktım. 17 Ekim’de şöyle yazmış:
“Hello Twitter. Long time no see. Just an update. I just bought an amazing house and recording studio, I’m engaged to be married and a TWO Faceless releases are currently being worked on! Can’t wait to show you what I’ve been working on!”
The Metal Archives’e göre The Faceless sadece bu arkadaştan ibaret. Zaten bu noktadan sonra kadroya dahil olacak üst düzey müzisyen bulması zor.
23.04.2020
@Emre, Üretim sıkıntısı mı çekiyor bunlar anlamadım ki. İlham mı gelmiyor, istek mi yok. Nasıl bir şey bu. Bence orta sınıf olayıyla çok ilgisi yok. Para var, sanata gerek yok anlayışı mı olur. Eğer gerçekten böyle düşünüyorlarsa, saygınlıklarını azaltan bir yaşam şekline sahip olduklarını gösterirler.
23.04.2020
@deadhouse, Michael Keene’in temel sıkıntısı çokça ifade edildiği gibi eroin bağımlılığı. Atlatabildi mi veya atlatmak istiyor mu bilemiyorum, ama benim kendisinden hiç ümidim kalmadı. En yetenekli metal müzisyenlerinden biriydi oysa.
23.04.2020
@Emre, Gerçekten çok yazık. Sanırım uzun da bir süredir devam ediyor. Bir insannın kendine yapabileceği, hele de genç yetenekli bir müzisyensen, en kötü şey.
29.04.2020
@Emre, Sorunun bağımlılığı olmadığını ancak çok yüksek egosu ve kendi seviyesinde müzisyen bulamamasından ötürü kimseyle uyuşamadığı belirtilmişti daha önce. Bunun ezikliğiyle de uyuşturucu bağımlılığı üzerinden aşağılanıyormuş.
23.04.2020
@deadhouse, bu arada Kummerer’in durumu -hiç değilse şimdilik- Keene ve DiSanto’dan farklı bence. Üretim ritmi gayet iyi ve her albümde Obscura müziği olgunlaşıyor. Her albümünün bir öncekinden daha iyi olduğunu iddia etmiyorum, ama her albümde genel olarak üzerine koyuyor. Kummerer bence gene hayvan gibi iyi müzisyenler bulacak ve yine akıl alan bir albüm yapacak. Zaten ayrılıkla ilgili açıklamada yeni albüm için bu yaz stüdyoya girileceği belirtiliyor.
23.04.2020
@Emre, Fakat Disanto’nun olayı farklı. Kendisi sanırım psikolojik olarak sıkıntılı birisi. En son Instagramda kız arkadaşına şiddet uygularken görüntüleri vardı. Tam bir wifebeater çıktı.
23.04.2020
@Exorsexist, evet, DiSanto saçmaladı, ama işin grup üyeliği kısmında diğer ikisi de gayet sorunlu tipler.
Bu arada, DiSanto’nun dediğine göre Vektor hep şiddetli iç gerilimlerle var olmuş. Hatta son albümün konsepti direkt bu grup içi çatışmalarmış. Olaya bak!
24.04.2020
@Emre, çok ilginç, bunu duymamıştım.
Progresif death gruplarından hiçbirinin belli bir ölçeği aşamaması çok ilginç. Parlayıp parlayıp sönüyorlar. Bunun temel sebeplerinden biri bence bunların çoğunun gruptan ziyade solo proje olması. Tabii temel idoller Chuck ve Muhammet olunca kolektivite de önemsemiyor. Bir de, çok teknik bir müzik olduğu için bu tarzı seçenler genelde orta sınıf ailelerden gelme. İlk dönem heavy metal müzisyenlerinin başarılı olamama durumunda başlarına gelecek şey fabrikalarda çürümekti. Bu yüzden deli gibi asılıyorlardı gruplarına. Bu arkadaşların öyle dertleri yok haliyle ve fazlasıyla rahatlar.
Benim icin cok uzucu bir haber. Gecen yil Diluvium ve Akroasis albumlerini olesiye dinleyip bir de uzerine canli izleme firsati yakaladiktan sonra tam olarak fani olunabilecek gruplar listesine ilk siraya yazmistim bu adamlari. Hayal kirikligimi gizleyemiyorum.
Jeroen Paul Thesseling tekrar gruba katılmış
29.04.2020
İkinci gitarist olarak Jeff Loomis, davulcu Mike portnoy olacak bence
Bu iş gittikçe tellioğulları vs seferoğullarına dönücek gibi.
Geçen bayan thrash metal grubundan 2 karı ayrılmıştı, onlarda katılırsa kadro tamamlanır. Ayrılan elemanlarda Vektor çatısının altında birleşirse müzikal açıdan çok iyi olur.
Ulan zaten bula bula adam gibi iki tane grup bulabildim fretless bas kullanan eyvahlar olsun derken neyse ki fretless bass olayından vazgeçmedi Kummerer. Vektor olayını henüz bünyem tam atlatamamışken bu kötü oldu ama Obscura gibi tek adam gruplarına bi bok olmaz. Sonuçta ruhu veren adam grupta duruyor. Zaten Rafael’i gözüm tutmamıştı, yetenek bakımından değil tabi, ruh bakımından. Tom Geldschläger’in (Fountain Head) Akroasis’teki sololarından sonra Dilivium soloları bana biraz fazla “jazz” gelmişti. Neyse mevzu çok net, her tek adam grubunda olduğu gibi Kummerer “Agalar beste olayı bende, karışmayın” dediği için muhtemelen ve heriflerin de her biri ayrı bir şarkı yazma gurusu olduğundan daha fazla devam edemedi. Adam akıllı bir lead ve baterist bulacaktır, sonrası bildiğimiz gibi.
Adamlar davulcu olarak David Diepold’u almış, Yuh! Youtube’daki videoları efsaneydi. Daha iyi bir tercih olamazdı.
hemen Obscura videosu atmış
https://www.youtube.com/watch?v=A5tLh_LvkMU
efsanevi Nile cover
https://www.youtube.com/watch?v=eS8gwlb7tqk
hayvani cattle cover
https://www.youtube.com/watch?v=lKFy0VnXMRU
Kadro all star gibi. Gitarist olarak da kesin yıldız bi isim olur. Diepold in büyük hayranıyım
14.05.2020
gitarist adaylari
1. Ahmet Saraçoğlu
2. Muhammed suicmez
3. Trey azagthoth
14.05.2020
@Exorsexist, ahah. Rafael tam Steffen’ın dişine göreydi; tecrübesiz, istediğini yaptırabileceği aşırı yetenekli genç gitarist. Diepold’a da aynı şekilde abi gibi davranabilir. Adam belli ki grupta tek ego kendisi olsun istiyor. Thesseling zaten ne yapacağını bilir.
Gitarist olarak da yine Rafael gibi no name birini alırsa şaşırmam. YouTube’a “Obscura guitar cover” yazıp izlenme sayısına göre sıralayarak bakmış olması büyük ihtimal diye düşünüyorum.
@Ahmet Saraçoğlu, en son açıklamasında ”ben compromise yapacak adam değilim” dedi zaten. Gruptan ziyade kişisel projesi olarak görüyor galiba. Tüm gruba uzun kollu siyah sweatshirt giydirmesinden de belli. Gerçi yaptığı bütün playthrough videolarında soloları dahil kendisi çalıyor, yani solo gitaristi sadece araya renk katsın diye aldığı ortada.
Yarın telefonun çalsa ”hallo Ahmet ben Obscura’dan Stefan, bi albüm çalışmamız var, ikinci gitarist olarak seni düşünüyorum, Doyşlanda gelir misin?” dese gider misin?
14.05.2020
@Exorsexist, ahah hayatta gitmem, hiç kasamam valla.
17 tane zili var hayvan çocuğunun.
steffen’ın uzun saç kriterinden vazgeçmesi umut verici.
22.05.2020
@hickdead, Sırada uzun kollu siyah sweat shirt var. Tek tip giydiriyor bütün grubu, tam bir kontrol freak.
Ulan var ya o kadar net içime doğmuştu ki… Daha 2 gün önce şuraya yazacaktım, sonra unuttum yazmadım.
Bu arada daha metal-archives ve yabancı haber kanalları dâhil hiçbir yerde verilmedi bu haber, basçı Jeroen Paul Thesseling bana ve metal basınından birtakım insanlara direkt mail atarak haber verdi bu olayı ahah
bu mu lan? Artık Münzner mi kaldı? son solo albümü bile keyifsiz ve sıkıcı. Sahşen davulcuya ne kadar sevindiysem Christian’ın dönüşüne o kadar üzüldüm.
Sıradaki albüm bomba olacak
bence bu kadro daha iyi oldu. thesseling zaten başlı başına ayrı bir olay.
Oha.
Su an ellerimi ovusturup ayni doneme denk gelecegini dusundugum bir tane Obscura bir tane de Obsidious albumu bekliyorum. Bu ayrilik yine bize yarayacak =)
Münzner’in tarzını ve bestelerini beğenmeyen biri olarak bu haber canımı sıktı bayağı.
Münzner Obscura’dan ayrı olduğu yıllardaki solo kariyeriyle korkutuyor açıkçası. Solo albümlerinin büyük oranda sıkıcı olduğunu düşünüyorum, bu haber benim açımdan da süper bir haber değil.
Nuclear Blastla anlaşmışlar şimdi de
isabet olmuş, eski kadro candır. 7 telliyi duymak için sabırsızlanıyorum!
Yeni davulcunun aktif gruplarından Cognizance geçen yıl çok iyi bir melodik/teknik vefad metali albümü çıkarttı ama nedense arada kaynadı gitti. Baya sevmiştim
https://open.spotify.com/track/08EFlTBIYASgqKvpOHdlWD?si=X9RWe4g7TuKdf6PTpvotyQ
https://www.youtube.com/watch?v=DLwV4C2GRrA
Yılın albümü lütfen, teşekkürler.
Kıyamet bu yıl kopacak ey ümmeti Muhammed.
Mastodon, At the Gates, Carcass, Darkthrone ve Obscura. İçerisi şampiyonlar ligine dönecek herkes kendi payının amına koyacak.
Heyecanla bekliyorum benim Steffen’e inancım tam, çalıyor ama çalışıyor.
Björn Strid basgan cCc
02.07.2021
Bu arada Solaris cok cok iyi olmus. Dozunda prog ve ayni zamanda pata kute olum metali.
Of of of of of. Süperr olmuş eargasm geçiriyorum şu an. Bu sene hem First Fragment hem Obscura, geçmiş olsun.
02.07.2021
@enemyofgod, bu arada videodaki yorumları okuyunca fark ettim Sebastian Lanser’in davullarının eksikliği hissediliyor maalesef.
Şarkının albümün bütünü içerisinde nasıl bir yere oturacağına da bakmak lazım tabii, ama single olarak Solaris beni hiç cezbetmedi.
“Solaris”in klibi geldi, habere kondu.
Yeni parçadan ziyade mix tarafına bayıldım. Katmanların anlaşılabilirliği, pan’lamaların yerli yerindeliği, her şey o kadar süper ki. Fredrik reis deneyimini konuşturmuş resmen.
Davulcu bence büyük hata yapmış. Diğer elemanlara baksanıza aq 7 telli gitar, 7 telli bas hepsinde artist şekil haraketler. Ben davulcunun yerinde olsam, bir tane bageti yarrağıma bantlardım, onla trampete saldırıp sağ ve sol elimle de nereye denk gelirse yardırırdım. Al sana 3 baget, şeklin kralı. Buraları okuyorsan yap bunu bro.
02.07.2021
@P L A G U E, abi keyifsiz bir günün sonunda su yorumunu gördüm çok güldüm ya ahhahaha
03.07.2021
@P L A G U E, 13 tane zili var onun da.
O değil de fazla telli gitar görünce neden her seferinde bu tepkiler?
03.07.2021
@P L A G U E, Denk gelirsek bir gün sana kolonya ısmarlamak istiyorum abi.
03.07.2021
@Zeitgeist,
https://www.youtube.com/watch?v=sHfDli4tA0M
solaris in 0.7 – 0.14 saniyeleri arasını ilk defa dinlerken necrophagist – stabwound şarkısının 0.40 – 0.44 arasını dinliyor gibi olan başka kimse yok mu?
06.07.2021
O kadar spesifik bir noktaya dokunamam ama şarkıda genel bir necropagist etkisi olduğunda hemfikirim.
25.08.2021
@SA, Bana daha çok Akroasis’in 0.11 – 0.20 arası gibi geldi
Nota çöplüğü..
03.07.2021
@TurkMetal, +1
18.08.2021
@TurkMetal, Obscura “Nota çöplüğü” şeklinde itham edilecek en son teknik death metal gruplarından birisi. Melodiler gayet hoş ve üzerilerinde bayağı ugrasilmis.
Eğer olaya böyle değilde her saniyede basılan onlarca notaya “Nota çöplüğü” diyeceksek bu çöplüğün babası Beethoven veya Mozart olabilir.
Şarkılar bütünüyle sindirilmeden, benimsenmeden yorum yapılmamalı bence
18.08.2021
@Erhan, +1
18.08.2021
@Erhan, O kadar yormasaydın keşke kendini.
20.08.2021
@TurkMetal, +2
Çok beğendim. Müzik yaptığını iddia eden binlerce gruptan daha iyi müzik yaptıkları kesin. Çöp brutal death gruplarından gına gelmişti. 30 yıl öncesinin Obituary ve Dismember müziğini ısıtıp ısıtıp önümüze koyanlar baş tacı ediliyor. Obscura gibi ufuk açıcı gruplar ise itin götüne sokuluyor. Halkımız vasatı seviyor.
04.07.2021
@deadhouse, Şarkıya çok bayılmasam da her türlü katılıyorum bu yoruma.
04.07.2021
@Dysplasia, Keyfine bak. In F*ames tarzı yozlaşmış bir yenilik yapmamışlar. Adeta usta işi esinlenme ve sürprizler barındıran çok güzel süslemeler barındırıyor şarkılar. Sırıtmıyorlar ve müziğe keyif katıyorlar. Bazı introlar var ki mükemmel.
04.07.2021
@deadhouse, Ya bu yorum At the Gates yorumuna cevaptı. Yanlışlık olmuş.
04.07.2021
@deadhouse, aga OSDM veya brutal/slam death metal türü bu grubun yaptığıyla çok ayrı işler. Kitleleri aynı değil yani, hatta epey farklı.
Ben şahsen Obituary, Bolt Thrower ve Dismember taklidi ve sürekli müziğin groovy kısma abanan brutal/slam death metal gruplarını şu müziğe tercih ederim.
Bana göre Obscura otuzbir olsa çekilmez. Buna “Death metal” demek bile türe ağır hakaret. Sirk metali bu. Bildiğin akrobasi yapmışlar. Yarrak gibi müzik.
Bu da benim fikir yani. Umarım yanlış anlamazsın.
05.07.2021
@ismail vilehand, Ayrı şeyler olduğunu biliyorum herhalde. Bana sıkıcı ve anlamsız geliyor 30 yıl öncesinin müziğini yapmak. Bırakın da 30 yıl öncesinin müziğini 30 yıl önceki gruplar yapsın. 2010-2015 çıkışlı bir death metal grubunun kendinden yeni hiçbir şey katmadan oldschool death metal yapması bana göre yeteneksizliktir, acizliktir.
Obscura müziği otuzbir olsa çekilmez olabilir birçok kişi için. Yine de hiç olmazsa farklı/yeni/kreatif bir şeyler yapmaya çalışıyorlar.
05.07.2021
@deadhouse, “2010-2015 çıkışlı bir death metal grubunun kendinden yeni hiçbir şey katmadan oldschool death metal yapması bana göre yeteneksizliktir, acizliktir.”
O kadar katılmıyorum ki anca bu kadar olur. Bu konuda acayip ayrı dünyaların insanlarıyız.
05.07.2021
@deadhouse, valla buna ben de aşırı katılamadım. Müziğin gereklerinden ve amaçlarından biri ilerlemeci olmak ve yenilik yapmak değil. Müzik, elindeki sonsuz imkânla dilediğini yapabilmektir bence. Bunun ötesine geçeni övmek elbette ki makul ama ötesine geçmemeyi tercih eden de eleştirilemez. Aksi takdirde var olan grupların %95′ini falan yeteneksiz ve aciz olarak görmemiz gerekiyor ki bu da rasyonel olmaz.
05.07.2021
@deadhouse, türlerin klasik sınırlarının dışına çıkılmasın düşüncesi kadar geleneksel tarzda albümler yapılmamasını savunmak da yanlış. Klasik formu üretilmeyen bir tarz “özünü” koruyamaz kolay kolay. Aynı şekilde, çeperini kıramayan bir tür de gelişemez ve zamanla yok olur. Geleneksel ile progresif gruplar arasında bir denge olması lazım. İdeali bu.
05.07.2021
@Emre Görür, Geleneksel/Klasik tarzda müzik yapılmasın diye bir şey yazdığımı hatırlamıyorum.
Geçmişteki öncü grupların ekmeğini yiyip taklitten öteye geçemeyen grupları eleştiriyorum. Bunun nesi yanlış?
Ben ne yapayım Burzum tribute grubuna. Ne yapayım Dismember tribute grubuna? Gidip Burzum’u, Dismember’ı dinlerim.
Herkes her an müzikte devrim yapsın. Yenilik yapmayan grup yok olsun demişim gibi cevaplar yazmışsınız.
18.08.2021
@ismail vilehand,
“Ben şahsen Obituary, Bolt Thrower ve Dismember taklidi ve sürekli müziğin groovy kısma abanan brutal/slam death metal gruplarını şu müziğe tercih ederim.”
İmza.
Bu teknik death metal bazen fena kafa sikiyor.
18.08.2021
@Boba Fett, kafaya bağlı.
18.08.2021
@Dysplasia, Test ettim onayladım, geceleri benim kafam bu kadar teknik işe gitmiyor, takip edemiyorum.
İki şarkı da gayet güzel. Bayağı sevdim.
Akroasis’te kendini gösteren perdesiz bas gitar soloları Dilivium ile birlikte arka plana atılmıştı. Görünen o ki hazreti frontman baskomutan Kummerer tamamlanan dörtlüden sonra bu bas gitar olayına bu albümle son veriyor.
Olaya bas gitarı arka planda kalmış Obscura yerine ‘yeni obscura’ olarak bakarsak yeni gelecek albümün çok iyi olabileceğini söyleyebiliriz.
Bir de prodüksiyon biraz bayat ve sönük gibi tınlıyor. Albüm gelince göreceğiz
18.08.2021
@Erhan, valla ben yükseldim bu albüme.
”Go” demenin sadece Slaughter Of The Soul’da işe yaradığını düşündüğüm o kısmı gözüm tutmadı onun dışında yine muhteşem muhteşem bir parça olmuş.
Bu arada tahminlerime göre albüm Obscura’nın Akroasis ile birlikte en iyi albümü olabilir.
Ben bu türü çok sevdiğimi fark ettim.
A Valediction’a klip dün.
https://www.youtube.com/watch?v=EMsTtZSBcXg
İkisini de çok beğendim ama Solaris bayağı iyi olmuş
Solaris şarkısı enstrümantal guitar playthrogh olarak çıkması beni göklere çıkarttı inşaallah yeni albümün instrumental versiyonu çıkar cikmasada ben guitar videolarına razıyım melodiler mermi gibi ben obscura bin teknik ve melodik tarafını çok beğeniyorum hayırlısı bakalım
Album bildiğin acemilik kokuyor. 3 tane sağlam riff bul ama bunları kompoze edemeyip arka arkaya diz. İşte bu yüzden nice yetenekler harap oluyor. Yukarıda bi yerlerde nota çöplüğü denmiş buna katılmasam da karşı sav üretemiyorum ve kudurıyorum
Devoured Usurper baya Morbid Angel worship. Steffen’in vokalleri de acayip gürbüz olmuş. 2.36′da giren d-beat kısım da Obscura’nın bugüne dek yaptığı en Obscura olmayan şeylerden biri.
23.09.2021
@Ahmet Saraçoğlu, Morbid Angel’a metal tarihinin en etkili grubu diyebilir miyiz? Etkilediği grup sayısını baz alırsak. Bu kadar çok grubu etkileyen başka bir grup bilmiyorum. Varsa bilen söylesin. Morbid Angel tınısı kullanan on binlerce grup vardır.
23.09.2021
@deadhouse, şu yazının ilk 3 paragrafını komple bu konuya ayırmıştım.
http://www.pasifagresif.com/2020/10/gorephilia-in-the-eye-of-nothing/
23.09.2021
@deadhouse, karakteristik death metal sound’unu oturtan grup olduğu için bu durum gayet doğal olsa gerek. Thrash ve black metal için de Metallica ve Mayhem’in durumları benzer. Bugün death, thrash ve black metal olarak nitelendirdiğimiz müzikler bu üç grubun kendi tarzları aslına bakarsak.
Ben ilk death metal grubunun da Morbid Angel olduğu kanısındayım bu arada. Öncesinde Possessed’den Terminal Death’e kadar thrash ciddi şekilde ekstremleşiyor, ama kopuş yaşayıp death metale dönüştüğünü iddia etmek bence pek mümkün değil.
23.09.2021
@Ahmet Saraçoğlu, 2.36′da giren kısıma ben de şaşırdım.
Son single bayağı Immolation’u anımsatıyor. Bütün single’lari beğendim.