David Ellefson’ın bir kadın hayranıyla internet üzerinden sürdürdüğü “sanal ilişki”sine dair birtakım yüz kızartıcı görüntüler geçtiğimiz bahar aylarında internete düşmüştü. Ellefson bu olayın ardından sosyal medya hesaplarını kapatmış, MEGADETH ise olayı araştırdıklarını ifade etmişti. Geçen kısa sürenin ardından MEGADETH beklenen açıklamayı yapmış ve Ellefson’la yollarını ayırdığını açıklamıştı (aşağıdan okuyabilirsiniz). Aradan belli bir zaman geçtikten sonra David Ellefson da konuyla ilgili röportajlar vermeye başladı. Yakın zamanda konuyla ilgili görüşleri sorulan Ellefson, durumunu İsa’nın durumuna benzeterek şu cevabı vermiş:
“İyiyim. Karanlık bir yerdeydim. Kendime zaman ayırdım ve olan biteni sindirmeye, bu durumu geride bırakmaya çalıştım. Doğal olarak daha önce başıma bu tarz bir olay gelmemişti ve bu şekilde gerçekleşmesi de… İnsanların ne kadar kötü olduğuna inanamadım; olan bitene inanamadım. Dinî bir referans kullanma amacım yok ama sanırım artık İsa’nın neler hissettiğini biliyorum. Haçı taşısın ve ardından onu öldürelim. Kahretsin, yanlış kişiyi öldürdük. Bunu dinî bir referansla açıklamaya çalışmıyorum ama durumu buna benzetiyorum; olanlara resmen inanamıyorum. Yalan söylemeyeceğim; bundan daha iyisini hak ediyordum. Bu yüzden sosyal medyayı bıraktım ve her şeyden uzaklaştım. Tüm hayatımı sanatıma, işime, bir müzisyen olmaya adadım ve bunun karşılığında hiç kimse böyle bir şeyi hak etmez. Bu kesinlikle haksızlık.”
Mustaine Ağustos ayında paylaştığı bir stüdyo videosunda, kamerasını halı üzerinde yatan ve kimliği sandalyeyle gizlenen (kollarıyla da suratını kapatan) kişinin yeni MEGADETH basçısı olduğunu duyurmuştu.
Bu gizemli şahsın kimliği 1 ay kadar saklı tutulurken, söz konusu kişinin grubun eski basçılarından James Lomenzo olduğu duyurulmuştu. Lomenzo -şimdilik- MEGADETH’e sadece önümüzdeki turne için destek olacak.
David Ellefson’ın bundan sonra MEGADETH’e tekrar katılmasının imkânsız olduğunu da vurgulayan Mustaine’in 18 Haziran’daki açıklamasına göre David Ellefson’ın yeni MEGADETH albümü için kaydettiği ve Mayıs 2020′de tamamlanan bas kayıtları komple silinecek ve başka bir basçı tarafından baştan kaydedilecekmiş. Muhtemelen yukarıdaki fotoğrafta bulunan kişi şu sıralarda bu kayıtlarla uğraşıyor.
Dave Mustaine’in ağzından yapılan açıklama şu şekilde:
Dinleyicilerimize artık David Ellefson’la birlikte çalmayacağımızı ve yollarımızı resmen ayırdığımızı bildirmek istiyoruz. Bu kolay verilmiş bir karar değildi.
Olan bitene ilişkin tüm detayları bilmemekle birlikte, zaten gergin devam eden ilişkimizi de göz önünde bulundurarak, ortaya çıkan şeyler bundan sonra birlikte çalışmamızı imkânsız kılmaya yetecek nitelikte.
Bu yaz sizleri konserlerde görmek ve neredeyse tamamlanmış olan yeni albümümüzü tüm dünyayla paylaşmak için sabırsızlanıyoruz.
Dave Mustaine, MEGADETH, 24 Mayıs 2021
Sosyal medyaya düşen görüntülerin ardından Ellefson yaşananlara ilişkin şu açıklamayı yapmıştı:
“Her ne kadar gurur duymasam da bunlar özel, yetişkin etkileşimlerdi ve itibarıma, kariyerime ve aileme olabilecek en çok zararı vermek amacıyla asıl bağlamından saptırıldılar ve manipüle edildiler. Diğer taraf gerekli açıklamayı yaptı. Bunun için ona teşekkür ediyorum ve bu açıklamanın, yaşananların yansıtıldığı gibi olmadığını göstermiş olduğunu umuyorum.”
Evli ve iki çocuk babası olan Ellefson ile bu ilişkiyi yaşayan kadın da bir açıklama yapmış ve iddia edildiği gibi 18 yaşından küçük olmadığını, yaşananların karşılıklı rıza çerçevesinde gerçekleştiğini açıklamıştı.
Bunlara ellilerinden sonra bir haltlar oluyor. Önce Lindemann’ın direği gördük hadi o klipti, sonra Ellefson’un direği gördük bir de üstümüze pisledi.
Lan olm seksenlerde uçanı kaçanı götürdünüz, evli barklı adamsın, en son dine döndün pastor falan da oldun. 19 yaşında kızla işin ne 1, şu zamanda görüntülü konuşmanın bir şekilde seni rezil edebileceğini düşünememek nasıl bir leylalık 2… Mustaine’nin de resmen eline koz geçmiş ki kovmuş, “strained relationship” tanımından anlaşılan bu.
24.05.2021
@Ubeydullah İndiroğlu, +Nergal’in götü.
Haberin kendisi Pasifagresif’in kötü günlerinden birine denk geldiği için yayımlanmamıştı sanırım ama bu skandal muhtemelen tüm metal grubu skandalları arasında en yüksek profili olanıydı… Megadeth’ten daha yüksek profile kesinlikle Metallica, yüksek ihtimalle Iron Maiden ve belki Slayer sahip. Sonuçta, Megadeth tarihinin en iyi basçısının kellesi gitti. Yerine eski kırıklardan biri gelecektir. Ellefson’ın yaptığı ise “neresinden baksanız ahmakça”…
26.05.2021
@koca, Reddit’te yeni isim için Nevermore’un basçısı Jim Sheppard’ın adı dolanıyor. Ben Jim’i çok severim ama ne basçılığının ne de “karizma”sının Megadeth’e uyacağını düşünüyorum. Belki Iced Earth’ün eskilerinden biri gelebilir ya da acayip yükselen Newsted gazı ile hareket edilir. Sonuçta Megadeth’te yazan, çalan, oynayan aynı kişi. Basçının şu ya da bu olması pek önemli olmayacak…
Pasifagresif yıl sonu oylaması, metal adına yılın olayı 1. sıra. Durum her haliyle üzücü. Bakalım yerine kim gelecek…
25.05.2021
@Yiğit, Kesinlikle katılıyorum yılın olayı.
Böylelikle grupta tek demirbaş eleman olarak geriye sadece Dave Mustaine kaldı. Ellefson ayısına kızma sebebim ise böyle bir rezaletin başrolü olması değil, bunu göstere göstere, kendi sonunu getirecek şekilde yapması. Dünyanın en büyük gruplarından birinin daimi elemanıydın, insanın gözüne sokarcasına yapılır mı bu hıyar.
Neyse, Dave muhtemelen kendi sözünü geçirebileceği, tasmasını takabileceği bir basçıyı bulur getirir ondan şüphem yok. Şu an kafamdan binlerce aday arasından Megadeth’e en uygun basçıyı tahmin etmeye çalışıyorum.
Ne yalan söyleyeyim gönlümden Steve DiGiorgio veya Jason Newsted geçiyor ama imkansız, olmaz…
25.05.2021
@Erhan, Digorlu gelirse suratına tükürürüm. Şuan titan pantheon’undan kurulu mis gibi bir Testament kadrosu var. Üç kuruş için oradan kalkıp buraya gelinirse ayıp sıçılmış olunur.
25.05.2021
@Erhan, İki isim de efsane olur. Kral belki otuzbir çekerken bazı büyük kapıların da aralanmasına yol açmış hakkı ödenmez.
‘Sex, drugs and rock’n roll’ bi yere kadar.
Geçmiş olsun. Ellefson umarım dersini almıştır.
Dave tek orijinal üye kaldı. Bakalım yerine kim gelecek.
Dave baba ne kadar şeyine takmıştır bu olayı bilmiyorum ama sanki bir bahane arıyormuş gibi geldi bana, yeni gitarist ile mi bilmiyorum ama son albümü ben çok değişik bulmuştum diğerlerinden umarım yeni gelecek basçı da farklı bir hava katar.
Abi bu adam bunu hak etmiyor ki? Kadın reşit olduğunu açıkladı. İki insanın özel hayatına dair bir şeyler sızdırılıyorsa suçlu o ilişkiyi yaşayan kişiler mi? İkisi de reşit olan iki insanın arasında geçen bir durum yüzünden böyle bir karar alınamaz. Linç kültürü niyeyse hep yanlış kişiler üzerinde etkili oluyor. Üzücü.
25.05.2021
@mahakali, bunlar hep bahane, Mustaine’in ekmeğine yağ çalındı.
25.05.2021
@mahakali, Kanunlara göre bir problem yok zaten ama adam grubunda bu tarz bir adam barındırmak istemeyebilir, ben linç kültüründen ya da günümüz sikko sjw kültüründen ziyade Dave babanın bahane aradığını ve bulduğunu düşünüyorum tabii bilmiyorum belki bu hareketi artı puan da kazandırnmıştır o kültürden. Yabancı basını takip etmiyorum.
Bu konularda bence atlanan bir şeyler var. Örnek vereyim benim bir grubun var, adam bir siyasi partiye oy veriyor, oy vermesinde yasal ya da başka bir engel yok, ben bu arkadaşın fikrini desteklemesem de fikrini açıklayabileceğini, kendini ifade edebileceğini düşünüyorum ama işin sonunda benim bu adamı grubumda bulundurmama hakkım da olabilmeli, pekala istediğin gibi düşünebilirsin, saygı duyuyorum, kendini ifade et ama ben grubumda bu siyasi görüşten biriyle anlaşabileceğimi düşünmüyorum, özel yaşamımda da böyle biriyle takılmak istemiyorum. Şimdi ne yapacağız
25.05.2021
@mahakali, linç kültürüyle ne alakası var, Dave fanları bir yerine takar mı sanıyorsun? Açıklama orda işte zaten araları pek iyi değilmiş belli ki.
Ayrıca çıkarmakta tamamen haklı. Dünyanın en meşhur metal gruplarından birinin üyesi bu kadar sorumsuz davranamaz. Rammstein, Steel Panther falan ayrı, o adamların zaten teması, hayat stilleri öyle ve herkes öyle kabul ediyor. Megadeth, Metallica olmak farklı ama.
25.05.2021
@Rust in Peace., Bu kadar ‘sorumsuz’ olduğu nokta neresi? Cinsellik yaşamış adam ve bunu videoya alması onu ahlaksız/sorumsuz yapmıyor. Burada mağdur konumunda olan kişi Ellefson. Grup, beraber çalıştığı kişiye sahip çıkmalıydı. Ama Mustaine’den böyle olgun davranışlar beklemek çok mantıklı değil gibi.
25.05.2021
@mahakali, ahlaksız olduğu kısım cinsellik yaşaması değil, etrafta şöyle dindarım böyle dindarım deyip kızı kadar biriyle karısını “aldatması”. Videoya alması da gayet sorumsuzluk. Ünlü olmasan da sorumsuzluk eğer karşındaki kişi çok iyi tanıdığın biri değilse. Her şeyin ortaya çıkabiliyor bu devirde. Tek hatanda hayatın kayabilir, örnek 1 ki bu adam tekrar ediyorum tarihin en büyük metal gruplarından birinin co – founder’ı. Sen gidip fanınla böyle olaylara girişiyorsun böyle bir şey olabilme ihtimalinin gayet yüksek olduğunu bile bile.
Burada asıl suçlu Dave değil onda hemfikirim (kızla 3 yıldır görüştüğü ya da başka underage kızlarla benzerlerini yapması muhabbeti doğru değilse) En büyük suç bunu yayanda. Ama bu Dave’in sorumsuz olduğu ve böyle bir şeyi haketmediği anlamına gelmez (linci haketmiyor tabi ki -yukarıdaki iddialar yanlışsa- ) . Gruptan atılmasına şöyle de bakabilirsin, Mustaine’in de kızı var. Kendi kızını o kızın yerine koymuş olabilir. Gidip de neden attın diye bir şey söylemek saçma.
14.07.2022
@Rust in Peace., Muhabbet çok eski hortlatmış gibi olacağım ama Rammstein’da yapıyor denilmiş. Rammstein’ın söz konusu klibi (Pussy) montaj hocam. Porno aktörlerinin kafasına Rammstein üyelerinin kafası montajlanarak hazırlanmış o klip. Rammstein üyeleri direk seks yapmıyor yani klipte. Steel Panther’i ise bilemem.
25.05.2021
@mahakali, ‘Zaten atacaktım, bahane oldu’ gibi bir şeye benziyor ama aşırı saçma bir durum bence de.
25.05.2021
@mahakali, ”İkisi de reşit olan iki insanın arasında geçen bir durum yüzünden böyle bir karar alınamaz.”
Hocam sanki hapise idama falan gönderdiler adamı :) Grup Dave Mustaine’in adam zaten yıllardır istediğini alıyor kovuyor. Ellefson ikinci en köklü üye olsa da grupta patron belli, görüşleri de belli, canı böyle istemiş kovmuş. Bence tartışması gereksiz bir konu
25.05.2021
@Salata, İyi hoş da biraz empati kurunca ortada mağdur olan kişi Ellefson iken Dave böyle bir karar alınca insanlar Ellefson’u suçlu olarak anabilirler. Bu kadar basit bir konu olduğunu düşünmüyorum. Bu arada Megadeth fanı bile değilim, ne yaptıkları ile ilgilenmiyorum. Sadece kendi açımdan bakınca alınan kararın incitici olduğunu düşünüyorum.
25.05.2021
@mahakali, Dave, Amerikan kültür ve ideolojisinin vücut bulmuş hali. Muhafazakar, hıristiyan, geleneksel Amerikan değerlerine bağlı bir adam. Onun açısından bakınca David’i kovmaması sürpriz olurdu. Ticari olarak da doğru karar. Maalesef bazı hataların affı olmuyor bu dünyada. Bana kalırsa Ellefson sadece saf. Biraz teknoloji bilse böyle bir hataya düşmezdi.
26.05.2021
@deadhouse, +1
26.05.2021
@deadhouse, Kimsenin fantezisine bir şey diyemem ama abi çık dışarı bul bi karı ya da eve davet et, yakışıyor mu kaç yıllık müzisyensin, internetteki abazan dayılar gibi… Eşi dışında bizim söyleyecek pek bir şeyimiz yok, belki sevgilisi veya metresi varsa onların da söz hakkı vardır. Sanal seksiniz batsın.
Yahut “Ellefson bunu yapacak kadar bunadı. Yaşlar kemaline ermişken haysiyetimizle bırakıp kenara mı çekilsek? Slayer bile bırakmışken üstelik?” diyerekten kepenk kapatsalardı keşke. Bu seferde 31 uğruna Megadeth dağıldı diye tarihe geçerlerdi gerçi.
Ellefson’ın bırak kovulmasını eleştirilmesini bile garip bulan sadece ben miyim? Adam bu videoyu kendisi paylaşmadı ki. En ufak bir suçu yok benim gözümde. Ahlaki açıdan yanlış bulabilirsiniz yaptığı şeyi ama bu sadece sizi ilgilendirir. Bir insanın yıllarca emek harcadığı gruptan böyle saçma bir şekilde kovulmasına anlam veremiyorum. Ellefson yerinde olsam dava açardım Dave’e herhalde. Dünya her geçen gün daha distopik bir yere dönüşüyor. Taliban zihniyeti bu.
25.05.2021
@Fingolfin, Dystopiaaaaaaaa
25.05.2021
@Fingolfin, Buradaki tek ahlak dışı şey videonun sızdırılması. İki reşit kişi birbiriyle görüntülü konuşmuş birileri de pedofili diyip paylaşmış videoları. Ortada öyle bir durum da yok. Mustaine ortam gerildi kovduk, ha bi de yeni albüm yolda diyip araya reklamı da sıkıştırmış. Ben Mustaine olsam Twitter’daki haberlerden birini alıntılayıp “napim .d.d.d” yazardım.
25.05.2021
@Fingolfin, ne desem bilemiyorum. Bir yandan da yapmasaymış aq diyorum ailesini düşününce. Gruptan atılmasını kendi açımdan bir düzelme oturtamıyorum ama Dave açısından oturtulabiliyor. Ne yazık ki megadeth kararları benim bakış açım göre almıyorlar ahahahah
Amerika barbar bir ülkedir diyordu bir siyaset bilimci. Kendi köyündeki kuralları doğa yasası zannedenlerin ülkesi. Gören sanacak kimse mastürbasyon yapmıyor, kimse seks yapmıyor. Meğerse Amerika’da da cinsellik tabuymuş.
25.05.2021
@deadhouse, Canlarımız ve mallarımız marka imajına kurban olsun.
Dune cast’inin röportajı var yeni, Stephen Colbert yapmış. Onda “şu şuymuş hee bu buymuş” diye bakarkene Kynes’ı görünce kahkaha attım. “Zendaya yeterince siyah değil, Jessica da bembeyaz. Full siyah ve güçlü bi kadın karakter olmalı” diye siyahi bi kadın yapmışlar, hikayedeki beyaz adam Kynes’ı.
Sosyal medyada linç yemekten Tanrı’ya sığınırız.
25.05.2021
@çaksu, Rezillik diz boyu. Akademileri, sinema sektörünü, medyayı her yeri ele geçirmişler. Zaten hiçbir zaman amaçları eşitlik olmadı. İktidar olup diğer eskiler gibi tahakküm kurmak istiyorlar.
25.05.2021
@çaksu, Kynes’i zenci kadının oynamasının sebepleri çok bariz tabi ama kameranın arkasında Denis Villenueve gibi bir isim varken Dune üzerinden vurmak yersiz.Yapım şirketinin basbaya açgözlülük yapıp filmi aynı anda hem HBO max’de hem sinemada gösterime sokacak olmaları nedeniyle oluşan tatsız durumdan sağ çıkmalarını, artık kırıntılarını izleyebildiğimiz “tutku” projelerinin “gerçek sinema”nın bir onur savaşı olarak görüyorum ben.Yerilmesi gereken konuyu dile getirelim ama “Dune” burada bence o konuda fazlasıyla masum duruyor.
Kör göze parmak isterseniz yeni gelecek Bond filmine odaklanabilirsiniz.
26.05.2021
@Ugur, Vilenöv canımız ciğerimiz ya. Ben de hayarnıyım, hem bütçesini adını gittikçe büyütüp hem bu derinlikte kalitede işler yapmaya devam ettiği için.
Stüdyo diretmiştir diye düşünüyodum zaten. Dediğim röportajda Colbert de “neden kadın yapmaya karar verdiniz?” sordu.. Kynes’ı oynayan kadın “Deni ile konuştuk önemli olan karakterin kişiliğini ruhunu korumak” falan diyerek cevap vermemeyi başardı. Oradan stüdyo şeetmiştir diye tahmin ettim.
26.05.2021
@çaksu, ‘Cihad’a da crusade diyecekler.
İşin komik tarafı sizin bahsettiğiniz sjw saçmalığı iken daha repablikan bir hareket olan seks kasedi çıkan kişinin hayatını sikme refleksinin bir yerlerde gelip dolaşıp uç uca anastomoz yapması, el ele tutuşması.
26.05.2021
@Dysplasia, Aa onu farketmemiştim. Jihad hikaye içinde ikonik bi tabir, onun da değişmesi hoş değil bence. Da gerçek hayattaki çağrışımları fazla hoşnutsuz olduğu için belki daha hoşgörülü hissediyorum bu konuda.
Bence de dediğin gibi tepkisinden kaçınılan kesim farklı, zıt görüşlü olsa da işin ucunda imaj, para vs varsa pratik aynı oluyor.
Neyse.
Film süper olucak bence. Hehe.
26.05.2021
@çaksu, Ya hoşnutsuzluktan ziyade müslümanlar bildiri yayınlamasın diye yapılmış gibi geldi bana.
Newsted olursa efsane olur.
Bu mevzu kişinin imajıyla, dünya görüşüyle yakından alakalı. John Lennon’ın görüşlerinden haberdar olan hiç kimse onun çıplak fotoğraflarını görünce şaşırmıyor. Lindemann’ın klipleri skandal yaratmıyor. İşte ne bileyim seks kasedi olmasına rağmen kariyeri bundan etkilenmeyen müzisyenler var.
Ellefson’ın durumundaki sıkıntı adamın bildiğiniz aktivist bir papaz olması. Dahası çaldığı grubun lideri de dindar. Böyle olunca olay kaçınılmaz olarak bu noktaya varıyor tabii. O da kalkıp “Size ne yahu” falan diyemiyor.
Mustaine ölmeden MegadetH daima ortalarda olur. o gelir bu gider boş. Bu gerçek metalicyiz diye osuran sikikler de kudurur durur.
Mustaine “dusuk profilli” bir bas gitarist bulmustur bile onceden.
Farklı görüşler elbet olacaktır ama kendim de 2 albüm çıkarmış bir insan olarak Ellefson’ın bas kayıtlarının albümde yer almasını istememesi konusunda Mustaine’e katılıyorum.
Bir dolu şarkı yazmak, kaydetmek, yıllarca bin türlü detayıyla uğraşmak çok meşakkatli ve değerli bir iş ve Megadeth kalibresinde bir grubun kurucusunun böylesi bir olayla hatırlayacağı bir albüm çıkarmak istememesinden daha doğal bir şey olamaz. Aynı şeyi kendi kurduğum grubumda yaşasaydım tartışmasız aynı şeyi yapardım. %100 aynısını yapardım.
18.06.2021
@Ahmet Saraçoğlu, yalnız 100% katılmakla beraber Ellefson’ın Elf diyarlarında adı anılmayasıca Sauron’a dönüşmesine ne diyoruz peki
18.06.2021
@Hannemania, kendi etti kendi buldu.
megadeth’e basçı buldum 9:01′de yardırmaya başlıyo
https://www.youtube.com/watch?v=x95-bMwhX_8
Ticari olarak bakıldığında nispeten doğru karar gibi görünse de uzun vadede saçma bir karar. Ellefson’lu eski Megadeth şarkıları ne olacak? Konserlerde o şarkıları çalmayacak mı Mustaine?
Biz sikini gösteren adamın olduğu şarkıları albümde görmek istemiyoruz diyen muhafazakar amerikan dinleyicisi, Ellefson’lu eski şarkıları da istemiyoruz der. Paranın kölesi olan her şeyini kaybeder.
18.06.2021
@deadhouse, burada sadece sikinin gözükmesinden çok çok daha fazlası var ama. “Kendi özel hayatı” denemeyecek kadar fazlası var. Halka, metal tarihine mal olmuş bir insansın ve grubun da aynı şekilde önemli.
Fazla derinine inmeyeceğim ama Mustaine’in verdiği kararı vermeyecek başka herhangi bir büyük grup olacağını hiç sanmıyorum. Metallica’da olsa net aynısı olurdu. Iron Maiden’da olsa aynısı olurdu. Bunun olacağına dair sıfır şüphem var.
Olayın sıkıntılı kısmı çıplaklık değil. Bir markanın itibarına zarar veren, utanç verici bir şey yapıyor Ellefson. Mastürbasyon yapmak, video karşısında yapmak değil utanç verici olan. Kendini yansıttığın değerlerin tümüyle çelişen ve temsil ettiğin, milyonlarca hayranı olan grubu zor durumda bırakan bir şey yaptığı için utanç verici. Bence bunda herhangi bir şüphe yok.
Herhangi bir şirkette vs. olsa bile olacağı bu, sen bir de yüz binlerce insanın karşısına çıkıyorsun ve bir grubu temsil ediyorsun. İnsanların odalarında posterlerin var, Megadeth markasıyla tüm dünyada klinikler düzenliyorsun. O yüzden en başından beri senin bu konudaki görüşlerine hiç katılamıyorum. Gayet profesyonel bir açıklamayla Ellefson’ın Megadeth’le olan bağını kopardılar ve önlerine bakıyorlar.
Bu denli bir itibar kaybı, yüz binlerce insanı hayal kırıklığına uğratan bir davranış Japonya’da falan olsaydı, ilgili kişi harakiri yapsaydı kimse şaşırmazdı.
18.06.2021
@Ahmet Saraçoğlu, abi dediğin noktadan haklısın ama Ellefson’un yaptığı şey uyuşturucu içmekten falan daha mı çok itibar zedeleyici bir grup için? Öyle olduğunu sanmıyorum. Bugün bu müziğin babaları diye anılan insanların çoğu uyuşturucu-alkol bağımlısıydı bir zamanlar. Bazıları gidip ibadethane falan yakıyorlardı. Onlar insanları hayal kırıklığına uğratmıyor, cinsellik uğratıyorsa bu işte bir gariplik var sanki.
18.06.2021
@mahakali, ikisinin arasında bizim bilmediğimiz bambaşka dinamikler mutlaka. Sonuçta biri resmen rahip olan iki tane baya inançlı Hristiyan’dan söz ediyoruz. Bu yüzden etik bağlamda Mustaine’in yaşadığı ekstra bir hayal kırıklığı, yapılan şeyi kabul edilemez bulma vs. olması da gayet olası. Aynı şey Watain’de falan olsa sallayacaklarını hiç sanmıyorum ama Megadeth Mustaine’in yeniden Hristiyan olmasından bu yana çok daha muhafazakâr pek çok konuda.
18.06.2021
@Ahmet Saraçoğlu, İtiraz edebileceğim tek bir nokta yok. Ancak ben de diyorum ki geçmişte Ellefson’lı şarkılar ne olacak? Yobazlar Amerika’da bol. Yarın öbür gün biz Ellefson’lı hiçbir şarkıyı konserlerde istemiyoruz diyen birileri çıkabilir. Böyle olduğunda da “ticaret, itibar, utanç” anlamını kaybeder. Tamamen dinleyici kitlesinin kölesi olmuş bir grup ortaya çıkar. Bu daha kötü bence.
“Ellefson’ın Megadeth üzerindeki etkisi, emeği çok yüksek. Her ne kadar yollarımız ayrılsa da bu albümdeki müzikal katkısını çöpe atmak istemedik”
Böyle bir açıklama gelseydi, tepki alabilirlerdi. Fakat bence daha olgun bir karar olurdu. Dave bu kararında, Ellefson’ı tek değil, müziğini de yok saymış oluyor ve Ellefson’la beraber Ellefson’ın müziğini de nesneleştirmiş oluyor.
18.06.2021
@deadhouse, mesela Manowar gitaristi de çocuk pornosu olayına karıştı ve doğal olarak gruptan atıldı. Tabii ki aynı ölçekte bir şey değil, Ellefson’ın olayıyla karşılaştırılamaz, ancak yine yüz kızartıcı ve bir grubu zor durumda bırakacak bir durum.
Ama Manowar “tüm şarkıları o yazmıştı, grubu dağıtalım” demedi doğal olarak. Aynı şekilde hayranları da “vay reziller, çocuk pornocusunun yazdığı Hail and Kill’i çalıyorlar utanmadan” demiyorlar, çünkü esas olan Karl Logan değil, Manowar.
O yüzden hâlihazırda olmuş bitmiş, tarihe yazılmış şeyleri yok saymayı düşünmeleri zaten anlamlı değil bence. Yani şu olayın ardından hiçbir Megadeth dinleyicisinin “tüh tüh tüh, yazık oldu güzelim Hangar 18′e. Bir daha da She-Wolf inlersem eşşekler kovalasın, 30 yıllık şarkılar piç oldu” diye düşüneceğini sanmıyorum.
Ama henüz finalize edilmemiş, milyonlarca insana neşredilmemiş bir şeyi elinde fırsat varken iptal etmek gayet makul geliyor bana.
Dediğim gibi, ben de hayvan gibi emek verdiğim bir albüm henüz piyasaya çıkmadan böyle bir şey yaşasam, hiçbir ticari beklentim olmamasına rağmen bu tarz bir karar verebilirdim. Bunun beni despot biri yapacağını da sanmıyorum. Benim grubumda, benim yazdığım albümde, sonsuza dek izi kalacak böyle negatif bir şeye gerek yok diye düşünebilirdim.
Bir de bunu benle uzaktan yakında alakası olmayan rahiplik, Hristiyanlık, muhafazakârlık bağlamında düşünürsek, Mustaine’in başka bir alternatifi olduğunu sanmıyorum.
18.06.2021
@Ahmet Saraçoğlu, bana kalırsa Logan ve Ellefson’ın durumu tam tersi. Pedofiliye net şekilde karşıyım, ama ihtiyarın tekinin genç bir kadına gönderdiği videolar zerrece umurumda değil. Sadece iğrenç bir papaz olduğu için düştüğü durumdan keyif alıyorum!
18.06.2021
Yeni gelen basçının yorumunu katması da mantıklı bir sebep olabilir bu aşamada. İlla ‘cenabetliği albüme bulaşmasın’ diye silmemiş de olabilir.
Ha ‘geçmiş albümler nolacak?’ sorusuna karşı aksiyon almak gibi bir mallık yapmazlar heralde. O soruyu soracak gerizekalıları ipleyecek bir şirket, bir marka olacağını sanmıyorum.
Bu az olmuş, bence eski albümlerdeki bas kısımları da silinsin, bas olmadan yayınlansın. Neticede adam “reşit olan bir insanla hukuğa aykırı olmayan bir şekilde cinsellik yaşamış.”
Böylesine büyük bir grubun, ticari amaçlarla bir üyesini ortada suç bile yokken silebiliyor olması hiç hoşuma gitmiyor. Daha da üzücü olan, Dave böyle yaptığı için insanların yıllar sonra Ellefson’u suçlu, sapık, pedofili olarak falan anacak olması.
18.06.2021
@mahakali, milyonlarca dolarlık bir şirketin ticari gerekçeler odaklı düşünmesinden daha normal bir şey göremiyorum.
18.06.2021
@mahakali, ben de bunu anlamıyorum. Bir yaptırım olması için illa ”hukuka” aykırı mı olması gerekiyor? Öyle bir durum olsa zaten Dave’in yaptırımına değil mahkemeye taşınırdı olay. Evli barklı adam başkasına osbir videoları yolluyor, senlik-benlik sıkıntı bir olay değildir ama gruptan atılması da absürt bir durum değil kesinlikle. Sonuçta olağandışı bir durum.
19.06.2021
@Yiğit, Eşine soran oldu mu bu yapılanları onaylayıp onaylamadığını? Ben görmedim hiçbir yerde. Hala da boşanmadılar.
Dave istese gayet kapanırdı konu. Bu olay üzerine metal dinleyicilerinin bir metal grubunu bok yağmuruna tutacağını sanmıyorum açıkçası.
19.06.2021
@Dysplasia, söylediğin şeylerin neredeyse hiçbirini savunmamışım zaten. Karısının ne düşündüğünden bana ne, sonuçta Dave ”evli barklı adamsın yapacağın işi sikim” demiş olabilir.
Yazdıklarının benim söylediklerimle alakası yok.
19.06.2021
@Yiğit, İyi de illa hukuğa aykırı olması mı gerekiyor diyip bildiğin cancel culture bayraktarlığı yapıyorsun. Belki eşinin rızasıyla yolladı, ya da eşinin sikinde değil olay? Papaz da olsa ennfazlan Vatikan’ı ilgilendirir. Siz mi yargılayacaksınız bu durumda?
Ben Dave’i az buçuk anlarım, hıristiyan bir marka yarattı ve onu koruyacak falan filan. Belki de, ki yüksek ihtimal, başka sorunları vardı bahane buldu. Ama insanların oturduğu yerden ‘onu kovun bunu kovun, çok mantıklı hareket’ demesini anlamam.
19.06.2021
@Dysplasia, +1 Adam bir hata yaptı diye ne müzisyenliği kaldı, ne kişiliği ne karakteri, Ellefson’ı şu an tanıyan biri dünyanın en iğrenç insanı falan sanar. İşin ilginç tarafı adam birine tecavüz, taciz, istismarda bulunmamış. Kimseye zarar vermemiş. Sadece hata yapmış, büyük veya küçük fark etmez. Neden kovuldu, besteleri neden silindi işin orasında değilim. Sadece bahsettiğin o cancel culture olayı gerçekleşiyor şu an. Şeytanlaştırıldı resmen adam. Megadeth için, metal müzik için yaptıkları, katkıları herşey unutuldu ve adam şeytanın, ahlaksızın teki ilan edildi, bu yanlış.
19.06.2021
@Dysplasia, ben yargılamadım zaten. Arkadaş “hukuka” aykırı değil ki yaptığı demiş, ben de zaten hukuka aykırı olması Dave’in üstünde bir durum olurdu demişim.
Zaten senlik-benlik sıkıntı bir olay değil demişim ne anlatıyorsun daha?
eşi ve çocukları için üzüldüm.
support music, not rumors ;)
Valla konu bence insanlığın geldi nokta ile ilgili. Belki de hep bu noktadaydı kim bilir.Olay şahsi mi evet ama kişi kamuya mal olunca konu artık şahsi olamıyor.Bence sorun cinselliğe bakış açımız.Konu bu haltları gizli saklı veya göstere göstere yapmak değil neden bunu yapmaya gereksinim duyulması değil mi? Bence gerisi teferruat.
Metal dinleyicilerinin umrunda olmazdı kovmasaydı da olurdu diye düşünen çok olmuş ama Instagram’da Mustaine’in ve Megadeth’in gönderilerindeki FIRE ELLEFSON, FIND NEW BASSIST yorumları sonsuzluğa uzanmıştı. Eski paylaşımlarına bile üşenmeden yazıp durdu millet. Megadeth’le alakalı Youtube videolarından Loudwire paylaşımlarına, Dave Mustaine’in yüzünü çevireceği neresi varsa orada FIRE ELLEFSON yazıyordu. Söylentilere göre Şaman bulup rüyalarına bile dadanmış, DO SOMETHING ABOUT YOUR BASSIST diye herife orada dahi pankart açmışlar.
19.06.2021
@Raddor, Belki de algıda seçicilik. Bariz sjw bebeleri dışında benim gördüğüm ‘rock’n roll’un pussifikasyonu’ndan şikayetçi insanlardı. Belki de istismar dedikoduları tam bertaraf edilmeden öncedir bilemiyorum.
Steve Digiorgio ne güne duruyor.
19.06.2021
@deadhouse, steve’in Dave gibi bir adamın altında çalmak isteyeceğini zannetmiyorum.
Madem bu gruplar için ticari kaygı Her Şeyin üzerinde o zaman neden müzik grubu diyoruz bunlara? Gişe filmleri derken ne kastediyorsak, bu grupları da tanımlarken “Ticari faaliyet gösteren müzik grubu” diyebilmeliyiz. Salt “müzik grubu” demek diğer müzik gruplarına, ticari kaygı barındırmayan müzik gruplarına hakarettir.
Über süper biri kaydedecekmiş basları. Kim çok merak ettim.
Doğru karar. Olayın içinde Mustaine var diye illa onu suçlamaya gerek yok. Mustaine genelde uyuz bir adam olabilir ama %100 haklı bu konuda. Ellefson’ın Megadeth de çalmaya devam etmesi Megadeth markasına ciddi zarar verirdi. Bas kayıtları da silinsin hiç önemi yok.
Ben de şunu anlayamıyorum, mastürbasyon değil de başka bir şey olsaydı mesela David Ellefson kırmızı donla yakalansaydı ve bu konuda daha önce giymeme konusunda anlaşma yapılsaydı, bunu ihlal etseydi ve atılsaydı yine normal karşılanması gerekirdi ki şu durum Megadeth’in itibarını zedeleyen daha büyük bir durum.
Ateist bir grup kurmuşsundur, adam Hristiyan olmuştur istemeyebilirsin, Katolik bir grubun vardır tam tersi veya farklı farklı şeyler olur gruptan istemezsin. Herkes herkesle çalışmak zorunda değil diye düşünüyorum. Adam belki lan yaşından başından utan dedi ve rahatsız oldu.
Şunu anlamıyorum, evet kız reşit ve aralarında olan bir şey hukuken bir problem yok ama birisi de bu görüntülerden sonra onunla çalışmak istemeyebilir gayet doğal bir durum. Sen yap istediğini, hukuken bir sakıncası da yok ama ben rahatsız oldum, seninle çalışamk istemiyorum diyebilir.
Steel Panther ne güne duruyor?
Normal zamanlarda olsaydık çok daha tartışmaya açık,eleştirilebilir bir karara olurdu Ellefson’un ayrılması ve ayrılma şekli.
Ama Pandemi bir çok meslek ile beraber müzik gruplarını da çok ağır şekilde vurdu şüphesiz.Böyle bir dönemde ticari,ekonomik açılarda risk barındırmayan kararlar vermeleri mantıksız değil.
Ancak daha düzgün,kimseyi rencide etmeden de gerçekleştirilebilirdi bu ayrılık.Ortada reşit bir kadın ve karşılıklı rıza olduğu da düşünülürse.
Megadeth albümlerinde,dolayısıyla metal müzik tarihinde önemli katkısı olan biri David Ellefson.
Yahu açıkla gitsin işte ne uğraşıyon aq..
Bu nasıl haber lan ahahahaha
akılsız mı lan bunlar?
Steve DiGiorgio. Video da görünen bas ile bu ismin kullandığını araştırın görürsünüz
Digiorgio bu
04.04.2022
@Boba Fett, Gördük biz bunları.
Yani böyle ucuz oyunlarla hype kasmaya ne gerek var. Göster direk pipisini, ona göre karşılaştıralım notumuzu verelim.
Gitar Steve DiGiorgio’nun çaldığı custom design ama aynısını galiba Angra bas gitaristi de kullanıyormuş. İkisinden biri işte, çok da abartmaya gerek yok galiba…
Bas gitarın markası Steve Di Giorgio ihtimalini güçlendiriyor, umarım söylentiler doğru çıkar. Über süper biri işte mis gibi.
Risk itibariyle takibi bırakmıştım megadethi o yüzden merak etmiyorum açıkçası ama newsted falan gelmez bence ya da nevermore falan da olmaz. Yepisyeni bi tip bekliyorum açıkçası.
Steve di giorgio olabilir, zibilyon grupta çaldığı ve über yetenekli olduğu için mümkün.
Angra bas gitaristi olabilir, Angra’dan Kiko’yu aldılar bunu da alırlar grubun %50′si ex-Angra olur.
Gönlümden Steve geçiyor ama öteki çıkarsa da mutsuz olmam.
http://www.pasifagresif.com/2021/07/seks-videosu-skandalinin-ardindan-megadeth-david-ellefsonla-yollarini-ayirdi/comment-page-1/#comment-881812
Bu tür bahislere de katılmam lazım.
Btb model Ibanez bas gitar kullanan bazı potansiyel isimler:
Steve Digiorgio
Paul Kelland (Ulcerate)
Peter Spinazola (Fit for an autopys)
Colin Marston (Gorguts)
John Cooper (Skillet)
Shavo Odadjian (Soad)
Dean Bernardini (Chevelle)
Soad veya skillet’i hiç sanmıyorum. Paul Kelland ve bir diğer basçı da aynı zamanda vokal yapıyor. İnş Steve’dir
15.07.2021
@Erhan, Felipe bey olabilir.
16.07.2021
@Erhan, Anatomik olarak Steve olabilecek bir insan değil bu, bu bir; ikincisi Megadeth ve Steve çok ayrı dünyalar.
16.07.2021
@Dysplasia, doğru. Ama insan gene de istiyor işte
16.07.2021
@Dysplasia, Öyle deme. Para her şeye kadirdir. Yarın öbür gün Steve’ı Pazar aynininde Dave’le görebiliriz.
Tarkan Gözübüyük veya Kutlu Özmakinacı olma ihtimali baya yüksek. Küçük bir ihtimal, Varg Vikernes da olabilir.
15.07.2021
@P L A G U E, ahahaha Dave ile Varg bir araya gelse muazzam olurdu şaka maka. İlk hangisinin diğerini keseceğine dair bahis açardık.
Ya arkadaşlar Steve Digiorgio gelse ne olacak ki. Ben Megadeth müziğiyle Digiorgio’nun tarzını bağdaştıramıyorum bile. Onu geçtim Mustaine ne kadar özgürlük tanıyacak gelse veya öne çıkabileceği ne kadar an olacak yani albümde. Mesela Death müziğinde Digiorgio döktürürken Testament’da görebildik mi öyle bi olay? İkisinde de aynı terane birinde müziğin hepsini Eric Peterson yazıyor burada Mustaine. Çıkan albümler de ortada. Çok da beklentiye girmemek lazım bence. Değişen pek bir şey olmayacaktır diye düşünüyorum.
15.07.2021
@Salata, Katılıyorum. Tek sevindiğim nokta Steve abimizin biraz para kazanması olur. 40 yıllık metal emektarı cebi biraz para görsün.
15.07.2021
@deadhouse, Ahah valla kesinlikle hocam. On yıllardır müzik yapan bin bir tane işi olan eşi benzeri olmayan adamlar hak ettiği şeyleri kazanamıyor. Arch Enemy Jeff Loomis olayı aynı.
Yeni albümü bilmem de son albümlerine ruhsuz dediğim için hala daha üzülürüm, sanki hak yemişim gibi geliyor :D baya jilet gibi albüm baştan sona, yenisi de öyle olur umarım. Baya güveniyorum Dave beye.
Fıkrasına gülünmeyen basçı.
David Ellefson > 14 yaşındaki kıza “Seninle evleniyorduk rüyamda gördüm” diyen sahtekar tarikat lideri.
Haç taşımak = genç bir kıza nude atıp ifşalanmak gibisinden mi benzetme yapmış yoksa direkt malafatı avuçlamayı mı kastederek daha fiziksel bir betimlemeye mi girişmiş acaba
Habere verilebilecek tek cevap başlıkta verilmiş. Hayırlısı olsun.
Bu katolik yavşağa ciddi cevap verilmez. Papa vatikan’ın derin dehlizlerindeki gizli arşivde siksin seni.
Abartma amk.