Hepinizin tereddütsüz kabul edeceği bir gerçekle yazıya başlayayım:
Maxime Taccardi’yi durduramıyoruz.
Herif, her geçen yıl K.F.R diskografisine sıra dışı parçalar içeren yeni albümler eklemeye, birbirinden ilginç kliplerle zihinlerimizi bulandırmaya devam ediyor.
Öyle ki geçen ay, YouTube üzerinden yayımladığı kliplerinin birinde, üzerinde Arapça ifadeler bulunan bir kalkan, kılıç ve maskeyle türlü çeşitli aksiyonlara giren Taccardi, çok değil, 6 gün önce takipçilerinin beğenisine sunduğu klibinde, çeşitli haşerelerin bulunduğu bir odada, giydiği balerin tütüsü ile dans figürleri filan yapıyordu.
Aşırı derecede sığ bir adam olduğum için klipte anlatılmak isteneni ıskalamış olabilirim tabii.
Son albümü “Nihilist”le gerçek bir stüdyoda, aslında neler yapabileceğini gösteren, bu süreçte kadim dostu Déhà’dan yardım alan Maxime, yeni yıla “Shayṭān 2.0” ile ultra satanik bir giriş yaptı.
Arapçaya hiç olmadığı kadar takan ve gerek kliplerinde gerekse şarkıların içerisinde Arapça ifadelere, besmeleye ve tahmin ettiğim kadarıyla Kur’an’dan çeşitli ayetlere yer veren sanatçı, anlaşılması güç liriklerle donattığı albümünü, itinayla çözülmesi gereken bir bulmaca gibi kucağımıza bırakıp kaçıyor.
Bize de sabırlı ve sakin şekilde bu bulmacayı çözmek kalıyor.
2020 çıkışlı albümünde black metal kimliğini biraz daha ön plana çıkaran Maxime, “Shayṭān 2.0”ın küçük bir kısmı müstesna, bütününde atmosfere/ambiyansa dayıyor sırtını. 1980’li yılların gerilim/korku filmlerinden fırlayıp çıkan synth tonları, siren efektleri ve hırıltılı mı hırıltılı, balgamlı mı balgamlı vokaller, bu atmosferin inşa edilebilmesinde kullanılan birer kanlı tuğla olup çıkıyor.
Daha “metal” olan parçalarda ise Déhà devreye girip davullarıyla destek veriyor Maxime’e. Fakat ne var ki mesaja boğulan, geri planında yine ambiyans unsurları bulunan parçaların nota fakiri oluşu, artık kanıksanan bir tekdüzelik ihtiva etmesi, K.F.R’nin kendini, kendi sınırları içerisinde mahkûm ettiğini de gösteriyor bence.
Evet, prodüksiyon manasında gelişim katedilmesi takdirle karşılanacak bir durum lakin müziğin, içeriğinin cilalanmasına karşın yavanlığını inatla koruması da oluşumun, ele almaya çalıştığım beşinci, kendi diskografisinin onuncu albümünde sırıtmıyor değil.
Oluşumun diğer birçok albümü için de söyleyebileceğim gibi görsel unsurlarla desteklenmediği takdirde oturup uzun uzadıya dinlenebilecek bir eser olarak maalesef göremediğim “Shayṭān 2.0” K.F.R’nin zihinsel sıkışmışlığını su yüzüne çıkaran, “meraklısına” sınıfında değerlendirebileceğimiz bir iş.
Şarkılar 1. Shayṭān 2.0
2. New World Order
3. No God Ever Cared for You
4. يَأثَم (Sin)
5. Till There Is Nothing Left in Men
6. شَيْطٰان (Devil)
7. I'm Better Than Him
8. A Bitter Tomorrow
9. يَوْم الحِسابِ (Judgement Day)
geçen sene yayınlanan ve birçok kişinin hemfikir olduğu bok gibi albümü dışarıda tutarak söylüyorum: hayatımda dinlediğim en kötü black metal albümü bu olabilir. o kadar iyi işin çıktığı fransa’dan bu kadar vasat altı bir müziği kim neden dinler, anlayamıyorum.
o kadar saçma. o kadar aptalca bir müzik ki bu, necrobutcher’ın yorumunu direkt kopyalıyorum: böyle şeyler dinleniyorsa 0 gitar bilgimle ben de bir kayıt alayım.
max isimli arkadaş her yıl yeni bir albüm çıkarıp bu kadar ne idiği belirsiz berbat işler çıkaracağına iki üç yıl çalışıp adam gibi bir şeyler çıkarsın ortaya. berbat bir albüm. 1 puanı bile hak etmediği için not vermiyorum.
Aynı zifir gibi tekinsiz bir müzik yapıyor. Arapça kullanması bu müzik ve atmosfer için yeterince ilgi çekici. Kullanılan synth tonları vs yan şeyler oldukça ilgi çekici daha ne yapsın adam? Bence gayet farklı bir iş. Bir kulaklıkla sadece müziğini dinleseniz bile gözünüzün önüne klipteki gibi manyak şeylerin gelecek olması doğal bir şey. Bu da bu albümün başarılı olduğunu gösterir. İsterse aynı şeyi defalarca çalmış olsun. Nota fakirinden kasıt eserlerin tek düze olmasıysa şarkılar yeterince progresif. Yazıda olumsuzluk olarak atfedilen sözcüklere cevabım ise “belki de müzikal olarak böyle takılmak istiyordur.” 8/10
geçen sene yayınlanan ve birçok kişinin hemfikir olduğu bok gibi albümü dışarıda tutarak söylüyorum: hayatımda dinlediğim en kötü black metal albümü bu olabilir. o kadar iyi işin çıktığı fransa’dan bu kadar vasat altı bir müziği kim neden dinler, anlayamıyorum.
o kadar saçma. o kadar aptalca bir müzik ki bu, necrobutcher’ın yorumunu direkt kopyalıyorum: böyle şeyler dinleniyorsa 0 gitar bilgimle ben de bir kayıt alayım.
max isimli arkadaş her yıl yeni bir albüm çıkarıp bu kadar ne idiği belirsiz berbat işler çıkaracağına iki üç yıl çalışıp adam gibi bir şeyler çıkarsın ortaya. berbat bir albüm. 1 puanı bile hak etmediği için not vermiyorum.
Aynı zifir gibi tekinsiz bir müzik yapıyor. Arapça kullanması bu müzik ve atmosfer için yeterince ilgi çekici. Kullanılan synth tonları vs yan şeyler oldukça ilgi çekici daha ne yapsın adam? Bence gayet farklı bir iş. Bir kulaklıkla sadece müziğini dinleseniz bile gözünüzün önüne klipteki gibi manyak şeylerin gelecek olması doğal bir şey. Bu da bu albümün başarılı olduğunu gösterir. İsterse aynı şeyi defalarca çalmış olsun. Nota fakirinden kasıt eserlerin tek düze olmasıysa şarkılar yeterince progresif. Yazıda olumsuzluk olarak atfedilen sözcüklere cevabım ise “belki de müzikal olarak böyle takılmak istiyordur.” 8/10