ULVER yeni albümü “Flowers of Evil“ı 28 Ağustos’ta çıkarıyor.
1. One Last Dance 2. Russian Doll 3. Machine Guns and Peacock Feathers 4. Hour of the Wolf 5. Apocalypse 1993 6. Little Boy 7. Nostalgia 8. A Thousand Cuts
Albümden “Nostalgia” yayınlandı.
“Little Boy” da Nisan başında yayınlanmıştı.
Şubat ayında da “Russian Doll” adlı synthwave esintili şarkı klibiyle birlikte yayınlanmıştı.
Düz adam kimliğimle soruyorum: Bu herifler kendileriyle mi dalga geçiyorlar acaba? Bu tişört, bu hatun, bu dans? Ben de ucundan kıyısından elektronik müziğe takılıyorum ama bu klibe de klipte kullanılan unsurlara da hakikaten anlam veremiyorum.
bu tür klipler artık benim için “chandelier çakması” kategorisindedir. ulver adam olsun. (bergtatt ile de “geçmişimizi unutmadık” mesajı he mi? ibişler sizi.)
Şarkı güzel, hoş. Burada bir sıkıntı yok. Sıkıntı olan şey ise Ulver’in zamanının ötesinde grup ünvanını bırakıp zamanının gerisinde şarkı yapmış olması.
@Melkor, O albüm modern tınılar içeriyordu. 2010′lu yıllar standart elektronik müzik albümüydü. Zamanının ötesinde değildi, ama zamanının gerisinde de değildi. Zamanının ruhunu yansıtıyordu. Bu şarkı nostaljik bir şarkıya benziyor. Hani 80′lerde ya da 90′ların ilk yarısında çıksa iş yapacak bir parça.
Adamların synth-pop dönemini çok az dinledim, diyordum ki soundları tamamen değişti ama söz olarak ghost gibi satanik ,ya da prog-rock grupları gibi felsefik şarkılar yapıyolardır herhalde , adamlar şu şarkıyı coverlamışlar lan baya
The Power of Love (Frankie Goes to Hollywood cover)
Feels like fire
I’m so in love with you
Dreams are like angels
They keep bad at bay
Love is the light
Scaring darkness away
I’m so in love with you
Purge the soul
Make love your goal
The power of love
A force from above
Cleaning my soul
Flame on burn desire
With tongues of fire
Purge the soul
Make love your goal
davayı satıp başka tarzlara kayan black metal grupları arasından hala en çok sevilen ve sahiplenilen black metal(bir zamanlar) grubu ulver heralde. son albümlerini severek dinleyen çok metalci var. ilk üç albümün çok iyi olmasının etkisi midir çözemedim. satyricon bile black metalden bu kadar uzaklaşmadı lan.
Şu Metalci bağnazlığını bırakın artık, evet sevdiğiniz türde çok güzel albümler çıkarmış olabilirler evet saatlerinizi bu albümlerle harcamış olabilirsiniz, çok sahiplenmiş olabilirsiniz ama adamlar artık o tarz işler istemiyor. O albümler hala duruyor isterseniz dinleyebilirsiniz. Ulver belki o albümlerin benzerlerini de çıkarabilirdi ama bu sefer de ruhsuz olmakla suçlanacaktı.
Kısaca özet geçecek olursam şarkı güzel, bu tarz dinlemiyorsanız bile şans verin, en azından bir kere dinleyip farklı şeylere kulağınızı açın, Çin Virüssüz günler dilerim.
@Boba Fett, ulver black metal yapmaya devam etseydi eminim bütün albümleri yine birbirinden özgün olurdu hiçbir zaman da ruhsuz olmazdı bence. Her türlü şeyi yapabilecek bir grup bence
@Dunedain, Tabi öyle de yani demek istediğim yapmak isteseydi yapardı. Ben bir dinleyici olarak beni heyecanlandırmayan albümleri dinlemek istemiyorum. Bir sanatçı heyecanlanmadığı müziği yapmak istemez sanırım. Eğer baskı yapılırsa da bir iş gibi görecektir, kendini tüketecektir.
Perdition city’den fırlamış gibi. Gerek sound gerek vokal olarak. İlk şarkı ne kadar sıradansa bu da o kadar sıradışı. Tam bir relax paniğe gerek yok şarkısı. Sıradışılığı beklenmedik bir Ulver şarkısı olması.
Empyrium: İlk üç sıra İstanbul-Ankara-İzmir toplam 10.000 küsür
Kauan: 765 İst(2.)
Soen: 6.200 İst(1) – 2.594 Ankara(5.)
Novembre: 413 İst(1.)
Solstafir: 2.092 İst(2)
Hiçbir ek arama yapmadan hayranları şunları da dinliyor bölümünden rastgele tıkladım, daha yığınla grup vardır eminim de yorulup bıraktım. Rakamlar ve sıralama bunlar, şaşırdım diyemem ama beklemiyordum bu kadar büyük bir kitle.
Malumun ilamı olacak ama abi biz gerçekten millet olarak çok romantik, damar, vur hançeri kalbime modunda aşk acısı çeken ama bir o kadar haşin; derbeder, kederli ılık götleriz. Buradan çıkıp da akademik makale tadında sosyolojik tespitler yapacak bir altyapım yok ama bu coğrafyada bu topraklarda yaşıyorsan arabesk ruhunu istemsiz olarak dinlediklerine, izlediklerine, okuduklarına aktarıyorsun ona göre seçiyorsun; o ruhtan besleniyorsun. Ben bizim kadar aşk acısı çeken bir millet daha ne tanık oldum ne duydum. Diğer dünya insanlarına nazaran duygularımızı fazla yoğun yaşıyoruz. Bu kaybettiklerimizin arkasından yas tutarken de böyle, severken, nefret ederken, takip edip desteklerken, tartışırken, eğlenirken de hep zirvelere oynuyoruz. Hee ben çok memnunum bu durumdan orası ayrı hayıflanıyormuşum gibi gözükmesin kaldı ki çok da duygusal ve uçlarda yaşamayı seven bir insanım. Sadece kitlesel olarak tutkularımızı fazla yoğun ve içten yaşıyoruz gibi geliyor ama bunun karşılığında hüzüne ve kedere de aynı derecede bağlıyız. Halk müziği, sanat müziği, türkçe pop, türkçe rap… Minör gamlarda, hasret dolu sözlerde, gözü yaşlı rakı masalarında salınıp gidiyoruz ve bu duygusal acıdan mazoşist bir zevk alıyoruz. Bunun tarihsel ve kültürel sebebini çok merak ediyorum açıkcası. Bilgisi, ilgisi, fikri olan varsa üzerine tartışmak isterim.
@Horrendous, Hocam Kuzey, Orta ve Batı Avrupa milletleri dışında tüm insanlık az çok birbirine benziyor bu konuda. Bu batılı olmamakla, olamamakla ya da olmaya çalışmamakla ilgili. Siz 3. kategoriye giriyorsunuz. Kendinizi olduğu gibi kabul etmeyi başarmışsınız. Umarım Batılı olmaya çalışan ama asla olamayacak, Doğulu olduğu için utanan kişiler de sizin bakış açınıza sahip olabilir.
Albümün ismi Baudelaire in kitabından alıntı galiba.Kötülük çiçekleri.Şu adamlar da olmasa ne M.Sade kalacak ortada ne Bacon ne de diğer sanat sapkınları.Sırf şu sebepten dahi sevilecek adamlar ya.Altyapısı,sanatsal kaygısı olsun sanatsal bir katkısı olsun, kötü olup müzikalitesi harikulade olan çok albüm dinlemişizdir ama yaptıkları müzik pek de iyi olmayan ama harikulade bir altyapıya, ders verir nitelikte sanatsallığa sahip bir albüm dinlemiş miyizdir, sanmam.
albüm kapağının güzelliği karşısında eziliyorum resmen. hiç ulver dinlemişliğim yok ama albüm çıktığında mutlaka şans vereceğim. ondan önce şunu dinle dediğiniz bir ulver albümü varsa tavsiyelerinizi de alabilirim tabii.
@hickdead, Perdition City, Blood Inside, The Assassination of Julius Caesar.
En iyi 3 albümü bence. Tabii elektronik müzik sevmiyorsan hiç başlama. 90′lar albümleri metal, rock, akustik gitar vs
2000 sonrası HER TELDEN çaldılar. Bence Ulver’ı Ulver yapan 2000 sonrası albümleridir. 90′larda da muazzam albümler çıkardılar ama asıl Ulver 2000 sonrası oluştu.
@deadhouse, carpenter brut dışında pek de elektronik müzik dinlemişliğim yok ama bu konularda muhafazakar değilim, seveceğim varsa yine severim herhalde. teşekkür ederim abi. bakacağım dediğin albümlere.
ulveri bu siteden çıkarmanın zamanı gelmedi mi artık? :)) ben yeni ulveri daha çok seven biri olarak grubun bu siteyle alakalı bir olayı kalmadığı kanaatindeyim.
@gXnn, Ulver ile olan ilişkim ilk üç albüm ile sınırlı. Müzikleri iyidir güzeldir birşey diyemem çünkü ilgilendiğim bir konsept değil.
Yirmi senedir metal, rock vs. ile uzaktan yakından alakası olmayan (ama metalciler tarafından sevilen) bu müzik oluşumunun bence de burada pek bir işi yok gibi geliyor.
@Emre Görür, En son dinlediğin Ulver albümü Nattens Madrigal miydi? Çünkü bu müziğe bu kadar hayret ediyorsan (vasat buluyorsan) 2000 sonrası Ulver dinleyicisi değilsindir. Bu grup pop albümü çıkaralı uzun yıllar oldu. O albümleri es geçmiş olabilirsin.
@deadhouse, hep aynı şey oluyor. Belki ilgimi çeker diye albümlerine göz atmamla shift+delete tuşlarına yönelmem arasındaki süre bayağı kısa. Sanırım Ulver ismini artık unutmam lazım.
Ulver yapmış yine yapacağını. Gayet modern, net, temiz, iyi bestelerden oluşan bir elektronik pop albümü. Şimdilik 8. Sonraki dinlemelerde 9′a çıkabilir. Sevmediğim parça yok. Az sevdiğim bir parça var sadece. En favori parçam ise Apocalypse 1993.
@deadhouse, elektronik pop-synthwave albüm her ay kiloyla çıkıyor zaten.aralarında bu ulver’in yaptıklarına 5 çeken işler de çıkıyor.
Şimdi soru şu,onlar varken bunu biz neden dinleyelim? ilk 3 albümün metal için özel bir yeri olduğu için mi?
Yoldan elektronik dinleyen herhangi birini çevir sor,hiç ulver dinlemiş mi?
-Metalciyim ama farklı türlerde bir çok şey dinlerim- diyen tipler için(ki ben de buna dahilim) vasat şarkılar üretiyorlar senelerdir…
Biraz aklımızla alay ediyorlar gibi geliyor bana.
@Retrokafa, Vasat buluyorsan, aklınla oynadıklarını düşünüyorsan dinlemezsin olur biter. İsyan edecek bir durum yok ortada. Senin vasat, gereksiz bulduğunu bir başkası kaliteli ve gerekli bulabilir.
@Merdomerdo, Sorunun cevabını bilmiyorum ama Garm’ın “bizi sadece metalciler dinliyür aman tribünler” diye ağladığını sanmıyorum.Öyle olsa Blood Inside ya da Shadows of The Sun gibi 10 tane daha albüm yaparlardı.
@Merdomerdo, Buna verilen cevap neyi kanıtlar? Müziğin niteliği kimin sallayıp sallamadığıyla mı belirleniyor? Nicki Minaj’ı milyarlarca insan sallıyor.
@Merdomerdo, Ulver’in yaptığı müziğin niteliği ile ilgili şey kanıtlama derdinde değilim. Ulver’in, Spotify’da Goldfrapp dinleyene değil de Burzum dinleyene önerilmeleri ya da konserlere hipsterlardan ziyade Dissection, Blasphemy tişörtlülerin gelmesiyle ilgili bir sorunları olduğunu da zannetmiyorum. Aksi durumda zaten Garm, yakın zamanda Myrkur’a, Borknagar’a katkı sağlamazdı.
Ben şu ana kadar ne gerçek hayatta ne de internet ortamında metal dinlemeyip Ulver’den haberi olan bir Allah’ın kuluna rastlamadım. Bundan yola çıkarak “metalciler = Ulver kitlesinin tamamı” sonucuna varmanın da hatalı olmayacağını düşünüyorum. Bu yüzden “Ulver’in zerre sikinde değiliz.” cümlesini fazla iddialı buldum.
@Retrokafa, katılıyorum. Elektronik müzik dinlemek istiyorsam Ulver yerine bu işi çok daha iyi yapan isimlere yönelirim. Eski albümlerin bu konuda Ulver’i tercih etmeme sebep olması için onlarla grubun bugünü arasında bir bağ kurabilmem lazım. Grubun geçmişinin bugününü özgün kılıp onlara yönelik bir ilgi yaratması lazım. Var mı böyle bir şey? Bence yok. O yüzden Ulver metalcileri önemsemiyor olabilir, ama ben de bir metalci olarak kendilerini önemsememek gerektiği kanısındayım.
Gerçi kişisel olarak metal dışında bir şey dinlemeye de zerre ihtiyaç duymuyorum (Daha doğru ifadeyle benim için ekstra metal dinlemenin marjinal faydası başka bir türe yönelmekten daha fazla). Metal, bünyesinde her müzikal tarzı yeterli miktarda barındırıyor zaten. Birazdan Pain Of Salvation’ın son albümünü açar bünyeme gerekli dozda elektronik müzik takviyesini gerçekleştiririm.
@Retrokafa, hoşumuza gidiyor ki dinliyoruz. Hiçbir zaman aman şurada bu türün daha iyisi vardır gidim önce onu dinleyeyim demedim. Bir metalci olarak önüme bu tarzda albümler sunan bir tek ulver var. Dediğin gibi yığınla albüm vardır ama araştırıp içinde boğulmak yerine, bu tarz bir şey dinleyeceğim zaman yıllardır bildiğim ulver’in kapısını çalmak kolayıma geliyor. Ayrıca gayet de beğendiğim için başka gruplar/albümler arama derdine düşmedim, beni tatmin ediyor kendi adıma konuşmam gerekirse
@Merdomerdo, metalciler dışında ulver’i sallayanların olmaması, ulver in bizi sallamadığı gerçeğini değiştirmiyor. Ha yine de soruya gelirsek evet bizzat tanışıp konuşmuşluğum olan birisi Shadow of the sun ve perdition city’e bayıldığını ama ilk albümleri sevmediğini söylemişti. Diğer albümler hakkında dinleyip dinlemediğini sormamıştım ama muhtemelen dinliyordur. O kişinin metal müzikle pek alakası olmadığını da belirtmeme gerek yok sanırım
Albümde en çok Machine guns and peacock feathers ve nostalgia’ya düştüm. Bir de kaçtır metalciler neden hala ulver seviyor, dinliyor diye rastlıyorum. Yahu nefes aldırıyor işte bunu anlamak o kadar güç mü?
Vay arkadaş bu nedir ya :)) Nerden nereye
Düz adam kimliğimle soruyorum: Bu herifler kendileriyle mi dalga geçiyorlar acaba? Bu tişört, bu hatun, bu dans? Ben de ucundan kıyısından elektronik müziğe takılıyorum ama bu klibe de klipte kullanılan unsurlara da hakikaten anlam veremiyorum.
Harika şarkı. Alcest’in de protection klibine benzer bir klip çekilmiş ben çok beğendim.
Ne yapsalar çok iyi yapıyor adamlar yıllardır.
bu tür klipler artık benim için “chandelier çakması” kategorisindedir. ulver adam olsun. (bergtatt ile de “geçmişimizi unutmadık” mesajı he mi? ibişler sizi.)
başarılı
Şarkı güzel, hoş. Burada bir sıkıntı yok. Sıkıntı olan şey ise Ulver’in zamanının ötesinde grup ünvanını bırakıp zamanının gerisinde şarkı yapmış olması.
19.02.2020
@deadhouse, Bundan önceki albüm arasında ne fark var? Elektronik müzik cahiliyim o yüzden soruyorum.
19.02.2020
@Melkor, O albüm modern tınılar içeriyordu. 2010′lu yıllar standart elektronik müzik albümüydü. Zamanının ötesinde değildi, ama zamanının gerisinde de değildi. Zamanının ruhunu yansıtıyordu. Bu şarkı nostaljik bir şarkıya benziyor. Hani 80′lerde ya da 90′ların ilk yarısında çıksa iş yapacak bir parça.
20.02.2020
@deadhouse, with all due respect Bir onceki album direk 80 ler synth pop Albumuydu. Bu sarki da 1969 a asiri benziyor bence.
Adamların synth-pop dönemini çok az dinledim, diyordum ki soundları tamamen değişti ama söz olarak ghost gibi satanik ,ya da prog-rock grupları gibi felsefik şarkılar yapıyolardır herhalde , adamlar şu şarkıyı coverlamışlar lan baya
The Power of Love (Frankie Goes to Hollywood cover)
Feels like fire
I’m so in love with you
Dreams are like angels
They keep bad at bay
Love is the light
Scaring darkness away
I’m so in love with you
Purge the soul
Make love your goal
The power of love
A force from above
Cleaning my soul
Flame on burn desire
With tongues of fire
Purge the soul
Make love your goal
https://youtu.be/24vt391RQWE?t=8
Sevdim, dinlenir bu şarkı.
Yalçın Küçük, Türkiye’nin kara kutusudur.
19.02.2020
@9yearsago, Yalçın arada şuan ne yapıyodur diye aklıma düşüyor aq ahah
Muhteşem.
Her zamanki gibi.
tişörtü görmesem, isim benzerliği diyeceğim
Kristoffer’ın okuduğu her şarkı da dinleniyor lanet olsun.
Assassination of Julius Caesar gibi bir tane daha albüm yaparlar umarım, hiç olmadı Kristoffer Rygg Carpenter Brut’la çalışmaya devam etsin.
19.02.2020
@şeyh hulud, Çıkmaz öyle bir albüm bir daha. Bence modern müziğe meydan okuyan bir albümdü o.
‘Yau metalciler artık bizi salın’… ile ‘tamam başka kimse de dinlemiyor, bari siz dinleyin’arası…
Müzik güzel ama, bu Ulver değil,
Bu Ulver ama müzik metal değil?
Karac’ oğlan der ki adın değiştir,
“Nattens Madrigal” hayırlı bir iştir.
21.02.2020
@Kaan, Metalci gibi giyinmiş Rus Bebişin breakdance’ı ne hoş. İzlettirdi kendini ;)
harika,muhteşem
Assassination of Julius Caesar’daki tarzı devam ettirecekler gibi.Meh, söz konusu Ulver’se zaten her türlü dinliyorum ama heyecanlanmadım.
davayı satıp başka tarzlara kayan black metal grupları arasından hala en çok sevilen ve sahiplenilen black metal(bir zamanlar) grubu ulver heralde. son albümlerini severek dinleyen çok metalci var. ilk üç albümün çok iyi olmasının etkisi midir çözemedim. satyricon bile black metalden bu kadar uzaklaşmadı lan.
Yeni şarkıyı pek tutmadım
https://open.spotify.com/track/37ZQaDXdqcsh6qKvMZGzRO?si=iQMVmjtsSD2vcD0au6povQ
Şu Metalci bağnazlığını bırakın artık, evet sevdiğiniz türde çok güzel albümler çıkarmış olabilirler evet saatlerinizi bu albümlerle harcamış olabilirsiniz, çok sahiplenmiş olabilirsiniz ama adamlar artık o tarz işler istemiyor. O albümler hala duruyor isterseniz dinleyebilirsiniz. Ulver belki o albümlerin benzerlerini de çıkarabilirdi ama bu sefer de ruhsuz olmakla suçlanacaktı.
Kısaca özet geçecek olursam şarkı güzel, bu tarz dinlemiyorsanız bile şans verin, en azından bir kere dinleyip farklı şeylere kulağınızı açın, Çin Virüssüz günler dilerim.
09.04.2020
@Boba Fett, ulver black metal yapmaya devam etseydi eminim bütün albümleri yine birbirinden özgün olurdu hiçbir zaman da ruhsuz olmazdı bence. Her türlü şeyi yapabilecek bir grup bence
09.04.2020
@Dunedain, Tabi öyle de yani demek istediğim yapmak isteseydi yapardı. Ben bir dinleyici olarak beni heyecanlandırmayan albümleri dinlemek istemiyorum. Bir sanatçı heyecanlanmadığı müziği yapmak istemez sanırım. Eğer baskı yapılırsa da bir iş gibi görecektir, kendini tüketecektir.
Perdition city’den fırlamış gibi. Gerek sound gerek vokal olarak. İlk şarkı ne kadar sıradansa bu da o kadar sıradışı. Tam bir relax paniğe gerek yok şarkısı. Sıradışılığı beklenmedik bir Ulver şarkısı olması.
Spotify’da 2.512 adet dinleyici ile İstanbul 3. sırada. Oha.
07.06.2020
@Horrendous, Merak ettim önüme ilk çıkan benzer grupların dinleyici demografisine baktım
Opeth: 19.495 İstanbul(1.) – 8.616 Ankara(5.)
Ihsahn: 829 İst(4.)
Katatonia: 8.087 İst(2.)
Anathema: 23.302 İst(1.) – 10.000 Ankara(2.) – 7.367 İzmir(4.)
My Dying Bride 2.137 İst(2.)
Agolloch: 1.743 İst(1.)
Alcest: 3.495 İst(1.)
Empyrium: İlk üç sıra İstanbul-Ankara-İzmir toplam 10.000 küsür
Kauan: 765 İst(2.)
Soen: 6.200 İst(1) – 2.594 Ankara(5.)
Novembre: 413 İst(1.)
Solstafir: 2.092 İst(2)
Hiçbir ek arama yapmadan hayranları şunları da dinliyor bölümünden rastgele tıkladım, daha yığınla grup vardır eminim de yorulup bıraktım. Rakamlar ve sıralama bunlar, şaşırdım diyemem ama beklemiyordum bu kadar büyük bir kitle.
Malumun ilamı olacak ama abi biz gerçekten millet olarak çok romantik, damar, vur hançeri kalbime modunda aşk acısı çeken ama bir o kadar haşin; derbeder, kederli ılık götleriz. Buradan çıkıp da akademik makale tadında sosyolojik tespitler yapacak bir altyapım yok ama bu coğrafyada bu topraklarda yaşıyorsan arabesk ruhunu istemsiz olarak dinlediklerine, izlediklerine, okuduklarına aktarıyorsun ona göre seçiyorsun; o ruhtan besleniyorsun. Ben bizim kadar aşk acısı çeken bir millet daha ne tanık oldum ne duydum. Diğer dünya insanlarına nazaran duygularımızı fazla yoğun yaşıyoruz. Bu kaybettiklerimizin arkasından yas tutarken de böyle, severken, nefret ederken, takip edip desteklerken, tartışırken, eğlenirken de hep zirvelere oynuyoruz. Hee ben çok memnunum bu durumdan orası ayrı hayıflanıyormuşum gibi gözükmesin kaldı ki çok da duygusal ve uçlarda yaşamayı seven bir insanım. Sadece kitlesel olarak tutkularımızı fazla yoğun ve içten yaşıyoruz gibi geliyor ama bunun karşılığında hüzüne ve kedere de aynı derecede bağlıyız. Halk müziği, sanat müziği, türkçe pop, türkçe rap… Minör gamlarda, hasret dolu sözlerde, gözü yaşlı rakı masalarında salınıp gidiyoruz ve bu duygusal acıdan mazoşist bir zevk alıyoruz. Bunun tarihsel ve kültürel sebebini çok merak ediyorum açıkcası. Bilgisi, ilgisi, fikri olan varsa üzerine tartışmak isterim.
07.06.2020
@Horrendous, Hocam Kuzey, Orta ve Batı Avrupa milletleri dışında tüm insanlık az çok birbirine benziyor bu konuda. Bu batılı olmamakla, olamamakla ya da olmaya çalışmamakla ilgili. Siz 3. kategoriye giriyorsunuz. Kendinizi olduğu gibi kabul etmeyi başarmışsınız. Umarım Batılı olmaya çalışan ama asla olamayacak, Doğulu olduğu için utanan kişiler de sizin bakış açınıza sahip olabilir.
07.06.2020
@Horrendous, O kadar hoşuma gitti ki şu mevzu, çoğu da yakın zamanda Türkiye’ye gelmiş gruplar.
07.06.2020
@Horrendous, Hatta Watain’de istanbul 3. sırada Mgla’da 5. sırada.
07.06.2020
@Horrendous, yüce milletimizin kötü müziğe olduğu kadar iyi müziğe de teveccühü yüksektir.
Ne Jeanne D’arc’mış arkadaş. Geçen bir yazar, Jeanne D’arc’ın neden sanatçılar için cazip olduğundan bahsediyordu. Öyle gerçekten.
konsept olarak da korona dönemi evde tıraşı konu almışlar
Şarkıyı önceden dinlemiştim zaten ama klibi de gördüğüm iyi oldu. Bergtatt tişörtü üzerine Coil patchli mont, tam benim kafa :D
Albümün ismi Baudelaire in kitabından alıntı galiba.Kötülük çiçekleri.Şu adamlar da olmasa ne M.Sade kalacak ortada ne Bacon ne de diğer sanat sapkınları.Sırf şu sebepten dahi sevilecek adamlar ya.Altyapısı,sanatsal kaygısı olsun sanatsal bir katkısı olsun, kötü olup müzikalitesi harikulade olan çok albüm dinlemişizdir ama yaptıkları müzik pek de iyi olmayan ama harikulade bir altyapıya, ders verir nitelikte sanatsallığa sahip bir albüm dinlemiş miyizdir, sanmam.
Çok iyi. Harika bir albüm geliyor yine.
albüm kapağının güzelliği karşısında eziliyorum resmen. hiç ulver dinlemişliğim yok ama albüm çıktığında mutlaka şans vereceğim. ondan önce şunu dinle dediğiniz bir ulver albümü varsa tavsiyelerinizi de alabilirim tabii.
28.07.2020
@hickdead, Perdition City, Blood Inside, The Assassination of Julius Caesar.
En iyi 3 albümü bence. Tabii elektronik müzik sevmiyorsan hiç başlama. 90′lar albümleri metal, rock, akustik gitar vs
2000 sonrası HER TELDEN çaldılar. Bence Ulver’ı Ulver yapan 2000 sonrası albümleridir. 90′larda da muazzam albümler çıkardılar ama asıl Ulver 2000 sonrası oluştu.
28.07.2020
@deadhouse, carpenter brut dışında pek de elektronik müzik dinlemişliğim yok ama bu konularda muhafazakar değilim, seveceğim varsa yine severim herhalde. teşekkür ederim abi. bakacağım dediğin albümlere.
29.07.2020
@hickdead, Shadows of the Sun, Blood Inside, Perdition City.
29.07.2020
@hickdead, Bu albümle zerre alakası yok ama Bergtatt benim gelmiş geçmiş en sevdiğim albümlerdendir. Agalloch, Alcest tarzı seviyorsan dinle.
29.07.2020
@İlker, @Opethsevenbiri, çok teşekkür ettim. rahat bir zamanımda önerilerinizin hepsini dinleyeceğim.
ulveri bu siteden çıkarmanın zamanı gelmedi mi artık? :)) ben yeni ulveri daha çok seven biri olarak grubun bu siteyle alakalı bir olayı kalmadığı kanaatindeyim.
28.07.2020
@gXnn, Metal Archives çıkarmıyorsa PA da çıkarmasın bence.
09.08.2020
@gXnn, Ulver ile olan ilişkim ilk üç albüm ile sınırlı. Müzikleri iyidir güzeldir birşey diyemem çünkü ilgilendiğim bir konsept değil.
Yirmi senedir metal, rock vs. ile uzaktan yakından alakası olmayan (ama metalciler tarafından sevilen) bu müzik oluşumunun bence de burada pek bir işi yok gibi geliyor.
Şahsi düşüncem tabiî.
10.08.2020
@chuck, Sitede olması için metalciler tarafından sevilmesi yeterli bi sebep sanki.
Albüm bi julius caesar değil ama iyi.
https://open.spotify.com/album/0VYuTYQPftcTUmq2ehYlzV?si=TumXq609SpqkZYoQ9TEW8Q
28.08.2020
@Melkor, +1
üçüncü şarkıdaki gitarlar kulağa midi gibi geliyor. o kadar kötü bir ton ki tüm dikkatimi dağıttı.
Albümü zar zor bir tur döndürdüm. Bir daha da hayatta işim olmaz. Metalciler dışında bu vasat müziği dinleyen var mıdır acaba?
30.08.2020
@Emre Görür, En son dinlediğin Ulver albümü Nattens Madrigal miydi? Çünkü bu müziğe bu kadar hayret ediyorsan (vasat buluyorsan) 2000 sonrası Ulver dinleyicisi değilsindir. Bu grup pop albümü çıkaralı uzun yıllar oldu. O albümleri es geçmiş olabilirsin.
31.08.2020
@deadhouse, hep aynı şey oluyor. Belki ilgimi çeker diye albümlerine göz atmamla shift+delete tuşlarına yönelmem arasındaki süre bayağı kısa. Sanırım Ulver ismini artık unutmam lazım.
İyi müzik ama tarzım değil. Metal sonrası albümlerden sanırım bi Shadows of the Sun’ı seviyorum.
30.08.2020
@Opethsevenbiri, Bundan bi önceki de iyiydi.
Ulver yapmış yine yapacağını. Gayet modern, net, temiz, iyi bestelerden oluşan bir elektronik pop albümü. Şimdilik 8. Sonraki dinlemelerde 9′a çıkabilir. Sevmediğim parça yok. Az sevdiğim bir parça var sadece. En favori parçam ise Apocalypse 1993.
31.08.2020
@deadhouse, elektronik pop-synthwave albüm her ay kiloyla çıkıyor zaten.aralarında bu ulver’in yaptıklarına 5 çeken işler de çıkıyor.
Şimdi soru şu,onlar varken bunu biz neden dinleyelim? ilk 3 albümün metal için özel bir yeri olduğu için mi?
Yoldan elektronik dinleyen herhangi birini çevir sor,hiç ulver dinlemiş mi?
-Metalciyim ama farklı türlerde bir çok şey dinlerim- diyen tipler için(ki ben de buna dahilim) vasat şarkılar üretiyorlar senelerdir…
Biraz aklımızla alay ediyorlar gibi geliyor bana.
31.08.2020
@Retrokafa, Vasat buluyorsan, aklınla oynadıklarını düşünüyorsan dinlemezsin olur biter. İsyan edecek bir durum yok ortada. Senin vasat, gereksiz bulduğunu bir başkası kaliteli ve gerekli bulabilir.
31.08.2020
@Retrokafa, “-Metalciyim ama farklı türlerde bir çok şey dinlerim- diyen tipler için(ki ben de buna dahilim) vasat şarkılar üretiyorlar senelerdir…”
ÜZgünüm ama Ulver’in zerre sikinde değiliz affedersin.
31.08.2020
@Ugur, Ulver severim ama gerçekten merak ediyorum, metalciler dışında Ulver’i sallayan var mı?
31.08.2020
@Merdomerdo, Sorunun cevabını bilmiyorum ama Garm’ın “bizi sadece metalciler dinliyür aman tribünler” diye ağladığını sanmıyorum.Öyle olsa Blood Inside ya da Shadows of The Sun gibi 10 tane daha albüm yaparlardı.
01.09.2020
@Merdomerdo, Buna verilen cevap neyi kanıtlar? Müziğin niteliği kimin sallayıp sallamadığıyla mı belirleniyor? Nicki Minaj’ı milyarlarca insan sallıyor.
01.09.2020
@Merdomerdo, Ulver’in yaptığı müziğin niteliği ile ilgili şey kanıtlama derdinde değilim. Ulver’in, Spotify’da Goldfrapp dinleyene değil de Burzum dinleyene önerilmeleri ya da konserlere hipsterlardan ziyade Dissection, Blasphemy tişörtlülerin gelmesiyle ilgili bir sorunları olduğunu da zannetmiyorum. Aksi durumda zaten Garm, yakın zamanda Myrkur’a, Borknagar’a katkı sağlamazdı.
Ben şu ana kadar ne gerçek hayatta ne de internet ortamında metal dinlemeyip Ulver’den haberi olan bir Allah’ın kuluna rastlamadım. Bundan yola çıkarak “metalciler = Ulver kitlesinin tamamı” sonucuna varmanın da hatalı olmayacağını düşünüyorum. Bu yüzden “Ulver’in zerre sikinde değiliz.” cümlesini fazla iddialı buldum.
01.09.2020
@Merdomerdo, İkinci paragrafta rastlamadım dediğin profile uyan 10′dan fazla tanıdığım var, abartmıyorum.
31.08.2020
@Retrokafa, katılıyorum. Elektronik müzik dinlemek istiyorsam Ulver yerine bu işi çok daha iyi yapan isimlere yönelirim. Eski albümlerin bu konuda Ulver’i tercih etmeme sebep olması için onlarla grubun bugünü arasında bir bağ kurabilmem lazım. Grubun geçmişinin bugününü özgün kılıp onlara yönelik bir ilgi yaratması lazım. Var mı böyle bir şey? Bence yok. O yüzden Ulver metalcileri önemsemiyor olabilir, ama ben de bir metalci olarak kendilerini önemsememek gerektiği kanısındayım.
Gerçi kişisel olarak metal dışında bir şey dinlemeye de zerre ihtiyaç duymuyorum (Daha doğru ifadeyle benim için ekstra metal dinlemenin marjinal faydası başka bir türe yönelmekten daha fazla). Metal, bünyesinde her müzikal tarzı yeterli miktarda barındırıyor zaten. Birazdan Pain Of Salvation’ın son albümünü açar bünyeme gerekli dozda elektronik müzik takviyesini gerçekleştiririm.
01.09.2020
@Retrokafa, hoşumuza gidiyor ki dinliyoruz. Hiçbir zaman aman şurada bu türün daha iyisi vardır gidim önce onu dinleyeyim demedim. Bir metalci olarak önüme bu tarzda albümler sunan bir tek ulver var. Dediğin gibi yığınla albüm vardır ama araştırıp içinde boğulmak yerine, bu tarz bir şey dinleyeceğim zaman yıllardır bildiğim ulver’in kapısını çalmak kolayıma geliyor. Ayrıca gayet de beğendiğim için başka gruplar/albümler arama derdine düşmedim, beni tatmin ediyor kendi adıma konuşmam gerekirse
@Merdomerdo, metalciler dışında ulver’i sallayanların olmaması, ulver in bizi sallamadığı gerçeğini değiştirmiyor. Ha yine de soruya gelirsek evet bizzat tanışıp konuşmuşluğum olan birisi Shadow of the sun ve perdition city’e bayıldığını ama ilk albümleri sevmediğini söylemişti. Diğer albümler hakkında dinleyip dinlemediğini sormamıştım ama muhtemelen dinliyordur. O kişinin metal müzikle pek alakası olmadığını da belirtmeme gerek yok sanırım
Albümde en çok Machine guns and peacock feathers ve nostalgia’ya düştüm. Bir de kaçtır metalciler neden hala ulver seviyor, dinliyor diye rastlıyorum. Yahu nefes aldırıyor işte bunu anlamak o kadar güç mü?
İkinci bir ‘Assassination of Julius Caesar’a gerek var mıydı bilemedim.Yine de sevdim tabi.
Carpenter brut, machine guns peacock feathers a cover yapmış.
https://open.spotify.com/track/7u3WQ8IpnUZk93cfzs12ip?si=Vp0r0B-lQzSnc9cS84u-Ag