Hem İsveççe hem İngilizce olarak iki formatta sunulan albümün detaylarını hatırlayalım.
1. Livet’s Trädgård / Garden Of Earthly Delights (Intro)
2. Svekets Prins / Dignity
3. Hjärtat Vet Vad Handen Gör / Heart In Hand
4. De Närmast Sörjande / Next Of Kin
5. Minnets Yta / Lovelorn Crime
6. Charlatan
7. Ingen Sanning Är Allas / Universal Truth
8. Banemannen / The Garroter
9. Kontinuerlig Drift / Continuum
10. Allting Tar Slut / All Things Will Pass
“Ingen Sanning Är Allas”ın animasyon klibi yayınlandı.
Albümden “Dignity”nin animasyon klibi yayınlandı.
“Hjärtat Vet Vad Handen Gör” / “Heart In Hand” İsveççe ve İngilizce olarak yayınlandı.
İşte albümden bir tadımlık.
OPETH son albümü “Sorceress“ı 2016′da piyasaya sürmüştü.
Eğer bir grup 20 albüm yapacaksa kariyerinde birbirinin aynı 20 albüm yapacağına birbirinden farklı 20 albüm yapmasını tercih ederim. Opeth ne yaparsa yapsın saygı duyarım. Ha o albümü dinlerim dinlemem o bana kalmış. Blackwater Park albümünün plağını arşive katmak isterken son konser albümünü spotifyda dinler geçerim. Hiç sorun değil. Yeter ki üretsin bu müzisyenler.
@mehmet, bu yorumu şimdi gördüm. elini sıkasım geldi yemin ediyorum bütün eleştiri alan gruplarda benzeri tartışma konusu açılınca aynısını diyorum kendi kendime. şu açıdan bakmak hiç zor değil oysa ki.
şu anda dinlemiyor olmam, ilgimi çekmemesi falan da grubun kalitesiyle üretkenliğiyle alakalı zerre kanıt içermiyor.
Heritage albümünün daha sert ve evil versiyonu gibi. İçimde bu albüm çok iyi olacak gibi bir his var. Sabırsızlıkla bekliyorum. Umarım Rock Off’ta tadımlık bir parça çalarlar :)
Opeth’in ilk şarkıları genelde iyi olur. Bu kandırmacadır, göz boyamadır. Bu tadımlığın ruhunuzu ele geçirmesine izin vermeyin. Yine vasat bomboş bir albüm çıkacak.
@Melkor, baştan sona o şarkı kadar güzel olsa da yeter. Tam Mikael yapsın her türlü yeter bana dicem aklıma Heritage geliyor. Bir türlü sevemediğim tek albümleri
Ghost Reveries’ten beri Opeth’ten böyle Tool-vari riff duymamıştım sanırım. Sorceress’taki her dinleyişte itinayla sövdüğüm o muddy sounddan biraz daha kopmalarına sevindim. Henüz araştırmadım ama kayıtlar yine Rockfield Studios’ta alınıyor sanırım, o muddy sounddan sıyrılmış olmalarına rağmen “retro prodüksiyon” havası tamamen terkedilmiş değil gibi duruyor. Bu saatten sonra Opeth’ten kristalize bi’ sound beklemiyorum ama Akerfeldt’in bu retro prodüksiyon hastalığına da anlam verebilmiş değilim. Umarım albümde yine cılkını çıkarmazlar.
Beklentileri minimumda tutup bekliyorum albümü -bu grup özelinde artık zaten istesem de büyük beklentiye giremiyorum-, son 8 senedir tersini yapıp her seferinde hayal kırıklığıyla çıkarıyordum kulaklığı. Belki ters totem tutar bu sefer.
arkadaşlar konuyla alakasız olacak ama, Parkorman’daki konsere Opeth’in sahne çıkış saatinin umduğumdan daha erken olmasından dolayı yetişemeyeceğim. Elimdeki bileti uygun fiyata satabilirim.
Youtube’a düşmeden önce şans eseri spotify’da gördüm. Main riffi nedense pek beğenmedim. Sondaki kısım ve vokaller dışında başarılı bulmadım. Çok kalabalık bir şarkı, her yandan farklı bir efekt fışkırıyor. Umarım dinledikçe fikrim değişir
Yaratıcılık kaybı çok kötü şey. Derdim yumuşama falan değil. Deliverance’ı yazan adamın 5 dakika boyunca aynı sıkıcı riffi çalmasına ve ardından “when I was young, much much younger than today” gibi sözlerle şarkı çıkartmasına inanamıyorum… Bu, tür değişikliği falan değil resmen çöküş!
Şarkı dinledikçe güzelleşen şarkılardan, tüketebilmek çok kolay değil. Tek beğenmediğim kısım ne yazık ki vokalleri oldu. Mikael bazı yerlerde bile bile detone söylüyor, muhtemelen bunun şarkıya doğallık kattığını düşünüyor ama bence oldukça yapmacık. Çünkü bunu bile bile yaptığı belli oluyor.
Eskiden Opeth yeni şarkı yayınlanınca ne heyecanlanırdık be. İşi gücü bırakıp hemen dinleyip yorumlardık. Şimdi yeni şarkı haberini görünce “hımm sonra bakarım bi ara” diyorum. Opeth’in bir daha Watershed kalitesinin yanından bile geçemeyeceğini düşünüyorum.
@Vatoz, şimdi aynısını yazacaktım. 1999′da Opeth’i dinim gibi görüyordum, şimdiyse “neyse durduk yere tadım kaçmasın, albüm çıkınca kritiğini yazmak için dinlerim” diye düşünüyorum. Halbuki neler neler olabilirdi… Kafana sokam Maykıl.
@Vatoz, ahaha birebir aynısını içimden geçirdim. Tam olarak “ulan eskiden olsa hemen dinlerdim de neyse şimdi dinleyesim yok, bi ara dinlerim” dedim kendi kendime. Bunu son albümü çok seven biri olarak söylüyorum bi de.
Mikael en sevdiği gruplardan biri olan Comus’u birebir taklit edip yeni şarkısını ortaya çıkartmış. Comus bilmeyene değişik gelir. E bir de İsveççe zaten, daha ne olsun dur ama nerede Comus’un “Diana”sının orijinalliği nerede bu “e hadi ben de orijinal olam” kaygısı?… Çok çok çok üzücü…
ya bu adamlara yaratıcılığı bitmiş demek hangi sentetik kafanın ürünü ? bunu cidden merak ediyorum. beğenmedim denildi olmamış denildi şu dönemden sonra yok denildi hepsine okey, ama sen kimsin yaratıcılıklarına dil uzatıyorsun? vallahi biz çok sikik bir milletiz.
@Necrobutcher, oysa Mikael şarkının ortasında iki böğürse laf etmezler. Bunlar hep tarz değişikliği yüzünden. Opeth’in son iki albümü bence watershed’den iyidir (linç is coming)
En sevmediklerim sırayla
Heritage
Watershed
Deliverance
Sorceress.. Diye gider
@Necrobutcher, Niye demeyelim? Yaratıcılığı bitmiş demek eleştiri kapsamına girer. Sevdiğiniz gruplara sert eleştiriler yapılınca çıldırmayın. Ayrıca bu sadece bir eleştiri. Kanun değil. İsteyen istediğini yazsın.
Önceki prog rock opeth albümlerine pek sıcak bakmayan ben bu iki şarkının soundunu sevdim. Tam tahmin ettiğim gibi tekinsiz havalar var. Albümün diğer şarkıları boş çıkmazsa iyi bi albüm geliyor gibi.
Ben defteri kapatıyorum artık. İlk defa 2. Kez dinleme isteği bile uyanmadı bir şarkıda. Sürekli aynı vokaller, aynı klavye aynı şekilde yükselen gitarlar falan baydı baya. Opeth öven elemanlar da baksınlar şu adamlar nerden nereye geldi diye. Bırakın biz değişimi anlıyoruz işlerini.Bu adamlar artık üretemiyor. RIP OPETH!
@gXnn, belki sadece yeni albümleri seviyor da övüyor? nereden geldiği değil de nereye geldiğini önemsiyor demek övüyor. bu üretemiyor, yaratıcılığı bitmiş eleştirileri cidden bana da çok saçma geliyor. böyle üretesi gelmiş adamın. dinlemezsin. 4 albümdür aynı muhabbet. hala ölecekler 10 senedir rip.
@den4x, ah be kardeşim 90ları ve 2000 lerin başını yaşamadığın o kadar belli ki :( seven dinlesin bir şey dediğimiz yok da yaratcılık , üreticilik falan hiç birşey bulamıyorum ben artık şarkılarında.opeth öyle albumler yaptı ki zamanında 1500 kez falan dinledik her birini hala daha dinliyoruz, ama bir sorceress albumunu kac defa döndurdun allah askına soruyorum sana delikanlı gibi cevap ver? :)) bu album de baştan sona 3 defa dinlenecek albumlerden biri olarak hayatımıza girip çıkar. o kadar. temel rock/metal standartlarının üzerinden bir album yaratabilirler ama opeth standartlarının yanına bile yaklaşamıyorlar artık söylemeye çalıştığımız bu.
@gXnn, tamam da benim demek istediğim de zaten bu. kimse bi eserden keyif almak için grubun geçmişini bilmek onları da sevmek zorunda değil. adam extreme olayları sevmiyodur dinlemez yani illa night and the silent water mı övmek zorundayız? 90ları 2000leri yaşasam, ki yarısını yaşadım, aynı şekilde düşünürdüm. dediğin gibi sen üreticilik bulmuyorsun, ben buluyorum. bikaç mesaj üstte bi arkadaşın dediği gibi başka bi gruptan çakma mevzusu yoksa üreticilik ya da yaratıcılıkla alakalı hiçbir problem yok. ben bu genellemeyi anlamıyorum, 3 kere dinlenip çıkacak bi albümse bu adamlar niye müzik yapıyor, taş mı yiyor? birileri seviyor dinliyor işte. en başta dediğim de bu zaten.
@den4x, tamam abi sen bul.buna bir şey diyen yok zaten. peki ben bulmuyorum diye hayatımda belki de kendimle en çok anlamlandırdığım, ergenliğimin bu kahramlarını kendimce yerlerde sürünür halde görmekten dolayı duyduğum üzüntüyü neden dile getiremiyorum acaba? böyle düz progresif rock / metal dinlemek için çok daha fazla kaliteli envanter bulabiliyorum eskilerden ve yenilerden. fakat eski opethi asla bir daha tadamayacak olmanın verdiği bir hayal kırıklığı, bir kızgınlık mı desem… bilemedim.. belki de siz haklısınız. yapılan müzik hiç bir türlü eleştirilmemeli belki de. neyse…
@gXnn, eleştirmemekle alakası yok. opeth övenlere laf eden sensin, ben buna tepki gösterdim. 4 albümdür bu yolda olan gruba rip demeni yadırgadım. öldüyse yeni değil. yoksa istediğin gibi eleştir tabi.
@deadhouse, negatif eleştiri böyle olmaz bu bakış açısının ülkeyi yöneten cahil cesaretiyle arasında zerre fark yok. “ben beğenmedim o zaman koca kariyeri yok sayıp yaratıcılıklarına saldırabilirim” adamların basmadığı akor kalmamış denemedikleri nota yürüyüşü kalmamış. bizden bir sikim olmaz.biz biliriz !
@necrobutcher, Kariyerleri boyunca yaratıcılığa sahip olamadılar? Böyle bir şey mi yazıldı. Sen önce karşıdaki insanın ne yazdığını doğru oku. Sonra tartışalım.
Başıma bir şey gelmeyecekse iki singleı da çok beğendim. Özellikle Dignity bambaşka bir kafa. Heritage ve sonrasını düşündüğümde Moon Above, Sun Below ile beraber en sevdiğim 2 şarkıdan birisi oldu hatta. Çok zengin, farklı farklı tatlar var hep.
Bu arada vokal anlamında 2 şarkıda da çok iyi bölümler var, Mikael değişik işler deniyor clean vokal anlamında da. Sorceress benim için büyük hayal kırıklığıydı, hatta grubun sevmediğim tek albümü olabilir. Oradan sonra bu kadar iyi 2 single beni çok mutlu etti.
Opeth Heritage’den beri her albümde beni daha fazla hayal kırıklığına uğratmış bir grup. Çıkacak albümden de hiçbir umudum yoktu açıkçası. İsveççe olacak olması sevindirmişti sadece. Çıkan iki şarkıyı dinledim de galiba bir daha Opeth dinlemek için silah zoruyla kaçırılmam gerek.
Yalnız iki single da geçmiş 3 albümün single’larına göre sert baya. Eğer albümün en piyasa şarkıları cidden bunlarsa içeride eskiye yakın 1 2 şarkı olma ihtimali yüksek bence.
Ya şu circlejerk’e bayılıyorum. Eski bir prog grubu yaz, sonra “Opeth bu grubu birebir taklit etmiş”. Adam Comus yazmış ya, hani rock yapan bir grup da değil. Yorumu görünce yeni single mı çıkarttılar diye kontrol ettim, yok çıkarmamışlar. Ne alaka kardeşim her akustik gitar duyunca “ha, komus yea işte” falan mı oluyon. Çok müzik biliyon bunu mu göstermek istiyosun? Hani “ben bu jenerasyonun adamı değilim nerede eski müzik” geyiği yapacaksan bu sitede ne işin var. Sadece Opeth fandomunda var bu olay. Başka bir grup altında böyle yazıldığını göremezsiniz.
Parça tam ne biliyor musunuz, Storm Corrosion ekibine Devin Townsend dahil olmuş; Pain of Salvation tshirtleri giyip stüdyoda King Crimson dinledikten sonra at arabalarına atlayıp Riverside konserine gitmişler de kuliste blush ve bir miktar ot eşliğinde “abi Opeth de bozduu yaaa, nerde o Camel’ın Camel olduğu zamanlar peh peh peh” geyiği çevirmişler gibi.
Dignity bana hiçbir şey hissettirmedi. Zamanında Opeth’i o kadar içselleştirdim, o kadar sevdim ki artık dayanamıyorum sanırım. Keza Heart in Hand de aynı şekilde; zerre bir şey hissettirmiyor. Çalan şey hemen bitse de Serenity Painted Death, The Leper Affinity gibi bir şey başlasa diye geçiriyorum aklımdan.
Bunu diyeceğim hiç aklıma gelmezdi ama sanırım yeni albümün kritiğini yazmayacağım. Bir şey hissetmiyorum çünkü. Bir şarkı çalıyor ama tek notası bile içime işleyemiyor ne yazık ki. Üzgünüm.
Hala bazıları Opeth’in eski sert dönemine dönmesini istediğimizi sanıyor. Hayır kadeşim biz sadece dinlemeye değer müzikler istedik. Mesele extrem metal falan değil. Katatonia 20 yıldır metal müzik yapmıyor. Mesele iyi müzik yapıp yapmamak. Kimse kusura bakmasın. Opeth 10 yıldır berbat müzik yapıyor. Fanboylar yüzünden yumuşak yorumlar yapmaktan sıkıldım. Mikael sen metal müziğin başına gelmiş en olağanüstü kişilerindendin. Ama hiçbir zaman prog.rock’ın önemli kişilerinden olamayacaksın. Son 10 yılda yaptığın albümlerden 10 tane daha çıkarsan da bu değişmeyecek.
@deadhouse, yorumunda ki son iki cümleye bire bir katılıyorum.yaraticiliklari bitmiş bitmemiş ona bir şey diyemem çünkü okadar müzik bilgisine sahip olduğumu düşünmüyorum ama şu bir gerçek adamların tarzı tamamen değişti ve artık 20 yıl önceki opeth ile kıyaslama yapmak ve bunun üstüne dönen tartışmalar zaman kaybından başka birşey değil gibime geliyor. beğenen dinlesin lafım yok ama Ahmet’in dediği gibi artık banada gram birşey hissettirmiyorlar.
@deadhouse, Bence Katatonia gayet metal yapıyor sadece bu türle sınırlı kalmasa da. Hi gain amfiler, düşük tuningler, twin kullanımları bile yaptıkları şeyin çoğunlukla metal olduğunu yeterince hissettiriyor.
@Spacedementia, Evet. Hissettiriyor sadece. Net bir metal grubu değil. Birçok grupta metal hissi alınabilir. Guns N’ Roses’tan da AC/DC’den de vs. Bir sürü grup sayılabilir. Dance of December Souls, Brave Murder Day… Bir de TGCD. Diğer iki albümü göz önüne alarak Discouraged Ones’la başlayan Katatonia’yı karşılaştır. Haksızlık olmaz mı? Katatonia Dark metal diye geçiyor. Nasıl bir müzik türü olduğunu Jonas Renkse bile bilmiyordur. Ben şahsen Dark/Hard Rock/Metal derim. Sırf Katatonia bir rock grubudur dememek için Metali ekledim. Bana kalırsa Depresif/Hard Rock grubudur.
@deadhouse, Ben bunu Mikael’in prog rock yapmaktan ziyade direkt olarak distortion’lı Camel olmaya çalışmasına bağlıyorum. Opeth’in müziğinde Camelcılık Rushcılık Watershed’ten sonraki albümlerde bariz bir 70ler prog rock takliti söz konusu. 50 sene öncesinin progresiflik anlayışına sıkışınca bu Mikael’in yapabileceği çoğu şeye engel oluyor. Pale Communion’ı ayrı tutuyorum bence o olmuş bir işti.
Adamlar 2011′den beri farklı albüm yapıyor, yani 8 sene olmuş, 8 sene, 8 koskoca sene ve 4 albüm çıkarmış. Hadi ilk albümü geçtim o tarzlarını değiştirdikleri ilk albümdü, hadi ikinciyi de bir umut eski hallerini döner diye beklediniz. Yahu son 2 albümü bari rahat bırakın, Prog Rock falan o tarz işler sevmiyorsan, kulağın yeni şeyleri kaldıramıyorsa dinlemek zorunda değilsin, eski albümlerini dinle, yetmediyse Farmakon diye elemanlar var birebir taklit etmiş onu dinle yetmediyse Priah Mater diye bir grup var onu dinle yetmediyse diğer Death Metal, Prog Death albümlerini dinle ama lütfen Opeth’i rahat bırak, eleştilmesinde bir sakınca bulmuyorum ama yaratıcılıktan yoksun ne demek? Şu çıkan 4 albüme bak, aralarındaki farkları gör ve sonra konuş. Opeth bitmiş, Opeth şöyle olmuş, çöp olmuş tamam adamlar 8 senedir böyle sence de bunu söylemek biraz saçma değil mi? Adamlar bu yöne kaymış ve sen bu tarz müzikten hoşlanmıyorsun, dinlemezsin olur biter.
Ghost Reveries en sevdigim Opeth albumu. Ondan sonrasini da pek dinlemedim zaten. Son 3-4 albumdur yaptiklari turu sevenler baya iyi vakit geciriyordur zaten. Lakin beni pek sarmiyor. Bu albumu de sadece bir defa meraktan oyle bir dinlerim herhalde.
Uzunca bir süre hayatımın grubu olan Opeth’le uzun süredir yakından ilgilenemediğimden unutmuşum, şimdi Disillusion kritiğini yazarken aklıma geldi. Müzikleri itibarıyla bu adamların 5-6 senede bir albüm çıkarması falan lazım. Böyle ağır, okkalı müzik yapan grupların çoğu çok daha nadir albüm yayınlıyor. Opeth ise kariyerinin başındaki muazzam kaliteyi acayip kısa bir sürede yaptı.
1995 – Orchid
1996 – Morningrise
1998 – My Arms, Your Hearse
1999 – Still Life
2001 – Blackwater Park
Adamlar 6 senede tarih yazmış resmen. Başkası olsa bunlardan herhangi birini çıkarsa en az 3 yıl bir dururdu. Hele ben “Still Life”ı çıkarsam net bir 5 sene albüm yayınlamazdım, sonra “Blackwater Park”ı çıkarsam bir 5 sene daha beklerdim.
Şimdiyse adamların 2,5 haftaya yeni albümü çıkacak ve ben albümü incelememekten falan bahsediyorum (tabii inceleyeceğim ama sıkıntılı olacak).
@Ahmet Saraçoğlu, Zamanında -sanırım 2005- bir arkadaşım MSN’den “Face of Melinda”yı bana gönderene kadar Opeth dinlememiştim. Bu nedenle Opeth’e hayatımın grubu diyemem hatta hâlâ dinlemediğim/zamanını beklediğim albümleri bile var ama 1995-2001 arası/dâhil albümlerden sonra ben olsam grubu dağıtırdım muhtemelen. Sonraki albümleri başka bir grup kurup orada yayınlardım. Opeth’i de dağılan ve yeniden bir araya gelmesi heyecanla beklenen metal efsaneleri arasında bırakırdım.
@Ouz, Çoğu kişi geçiş albümleri olarak görse de bence Ghost reveries, Watershed çizgisi grubun en oturmuş ve bozmaması gereken sound’u idi. İki albüm de benim Opeth albümleri arasında ilk üçüme girmez ama günümüz metal anlayışına en yakın albümler bu ikisi idi. Hem Mikael’in hem de fanların istediği oluyordu ara yol bulunuyordu resmen. Kaldı ki Damnation’dan sonra aşağı yukarı dijitalde en çok dinlenen albümler hala bu ikisi.
Opeth herhalde zamanında ıska geçtiğim en önemli grup ve açıkçası son dönemdeki progresif rock albümlerinin başarılı olduklarını da hiç düşünmüyorum. Ama Mikael en sevdiğim metal karakterlerinden biri. Burnunun dikine gidip fanları hasta etmesinin hastasıyım, hehe.
4 şarkı sızdırılmış ya da İsveçte bir prog radyo kanalında tadımlık yayınlanmış tam anlamadım ama şarkıları dandik bir kalite ile dinleme fırsatım oldu.
Öncelikle şunu söyleyeyim 5 şarkı(1 intro) içerisinde en dandikler single’lar gerçekten. İntro düşündüğüm gibi Dignity’e doğrudan bağlanmıyor. Charlatan Heart in Hand ile birlikte albümde metalimsi şarkı olarak iş yapacak tuned down(Türkçesini unuttum lan) gitar riffleri ve Mikael’in cicili bicili şarkı söylemesi ile süren güzel bir şarkı. Lovelorn Crime ise Burden’dan bu yana Opeth’in en “beautiful” parçası olabilir sonlara doğru klasik prog rock tarzı çok iyi bir solo var. All Things Will Pass’e dair çok şey hatırlamıyorum.
Komple albüm sızdı.
-Intro korolu morolu bir şey. arada araba sesleri, çocuk sesleri falan geliyor. MAYH’daki prologue gibi ama daha uzun. Zart diye dignity’ye bağlanıyor.
-Dignity ile HiH’i biliyonuz.
Next of kin çok tuhaf bir şarkı. Mike öyle damar bi vokalle giriyor ki…
-Lovelorn crime albümün balladı. Bol bol piyanolar, yaylı aranjmanlar var. En sonunda Fredrik koyuyor çocuğu. Solosu muhteşem.
-Charlatan yukarıdaki arkadaşın dediği gibi oldukça metalimsi bir şarkı.
-Universal truth ve Continuum tam bir prog harikası (continuumda wah pedallı solo var :D).
-The garroter için tek kelime: Jazz. Evet adamlar bildiğin jazz yapmışlar. Klarnet falan var lan :D
-Ve albümün reyizi; All things will pass. Continuumla direk bağlanıyor. Saykodelik bir introdan sonra power chordlu ana riffe giriyor. Mikael vokalde çılgın atıyor.
Kalan her şey nefis. En son outro ile şarkı pik yapıyor.
opethi bitiren ne martinle peterin gidişi ne de mikaelin kendisi… opethi steven wilson bitirmiş amk. bulaştığı günden beri bir tane mi güzel iş çıkmaz amk grubunda.bir de şu Jess Cope denen yeteneksize storm corroisondan bir bulaştı bu opethe de sıçrattı bu herifi. ruhsuz anlamsız saçma sapan efektler. sıç bakalım mikael efendi, daha neler göreceğiz kimbilir.
@Rust in Peace., haklısın,sonrasında çıkan 3-4 albumun de her türlü gideri var aslında ama mikrop bu bulaştı bikere işte . tüm hücreleri ele geçirdi ve bitirdi koskoca grubu.
@gXnn, Her ne kadar Steve Wilson’a ayar olsam da Opeth’in şu anki hali ile pek bir alakası olduğunu düşünmüyorum. Mikael’in 2001 öncesinde dahi “Ulan 35′den sonra da Metal yapılmaz haa” triplerine girdiği ropörtajlar var. Belirli bir süre sonra tarz öyle bir oturdu ve o kadar kaliteli işler çıktı ki verimden ötürü bırakmadı bence.
İlk 4 albüm cayır cayır Death/Black albümleriydi. Hatta Still Life şu dünyada en sevdiğim albümdür. Ama Heritage’a kadar olan post-still life döneminin (Blackwater Park’ın altını çizerekten) bu kadar iyi olmasının bir sebebi Mikael’in alttan alttan Metal dünyalarından uzaklaşma çabası içerisinde olmasından ve kafa karışıklılığından ötürü çıkan işlerin farklılığı ve yaratıcılığıydı bence. Kaos’dan başyapıt doğması işte. Ne zaman tamamen koptu bu dünyalardan o zaman boka sardı.
Jess çok iyi lan bu arada. Zevk meselesi herhalde.
Eğer bir grup 20 albüm yapacaksa kariyerinde birbirinin aynı 20 albüm yapacağına birbirinden farklı 20 albüm yapmasını tercih ederim. Opeth ne yaparsa yapsın saygı duyarım. Ha o albümü dinlerim dinlemem o bana kalmış. Blackwater Park albümünün plağını arşive katmak isterken son konser albümünü spotifyda dinler geçerim. Hiç sorun değil. Yeter ki üretsin bu müzisyenler.
19.08.2019
@mehmet, bu yorumu şimdi gördüm. elini sıkasım geldi yemin ediyorum bütün eleştiri alan gruplarda benzeri tartışma konusu açılınca aynısını diyorum kendi kendime. şu açıdan bakmak hiç zor değil oysa ki.
şu anda dinlemiyor olmam, ilgimi çekmemesi falan da grubun kalitesiyle üretkenliğiyle alakalı zerre kanıt içermiyor.
Şu universal truth isimli şarkıyı merak ediyorum. steven wilson aşık oldum falan diyordu.
Çok pardon da bu sound nedir acaba?! Çatal-kaşıkla mı kaydetmişler şarkıyı?
18.07.2019
@ali, brom 140p de dinledin herhalde :D
Heritage albümünün daha sert ve evil versiyonu gibi. İçimde bu albüm çok iyi olacak gibi bir his var. Sabırsızlıkla bekliyorum. Umarım Rock Off’ta tadımlık bir parça çalarlar :)
Opeth’in ilk şarkıları genelde iyi olur. Bu kandırmacadır, göz boyamadır. Bu tadımlığın ruhunuzu ele geçirmesine izin vermeyin. Yine vasat bomboş bir albüm çıkacak.
02.07.2019
@deadhouse, Şaka maka tadımlık hakikaten fena değil.
rock off ta çalarlar bunun at fava bekle
15.07.2019
@necrobutcher, çaldılar mı?
bu arada opethe kimse laf etmesin. sizin kafanızdaki müzik anlayışı çeşitliliği kaldırmıyorsa dinlemeyin bilader.
02.07.2019
@necrobutcher,
https://yt3.ggpht.com/a/AGF-l7-PtStY9TD2yGqG4AIFibqatvyPDBGRo9VB=s900-mo-c-c0xffffffff-rj-k-no
02.07.2019
@necrobutcher, +74833826392638643882737363927273737833838 kere katılıyorum.
The wilde flowers’ın sonlarına doğru tekinsiz riffli kısım vardı. O ayarda bir albüm olacaksa ben okeyim. Trailerda o izlenimi verdi. Bakalım.
03.07.2019
@Melkor, baştan sona o şarkı kadar güzel olsa da yeter. Tam Mikael yapsın her türlü yeter bana dicem aklıma Heritage geliyor. Bir türlü sevemediğim tek albümleri
Ghost Reveries’ten beri Opeth’ten böyle Tool-vari riff duymamıştım sanırım. Sorceress’taki her dinleyişte itinayla sövdüğüm o muddy sounddan biraz daha kopmalarına sevindim. Henüz araştırmadım ama kayıtlar yine Rockfield Studios’ta alınıyor sanırım, o muddy sounddan sıyrılmış olmalarına rağmen “retro prodüksiyon” havası tamamen terkedilmiş değil gibi duruyor. Bu saatten sonra Opeth’ten kristalize bi’ sound beklemiyorum ama Akerfeldt’in bu retro prodüksiyon hastalığına da anlam verebilmiş değilim. Umarım albümde yine cılkını çıkarmazlar.
Beklentileri minimumda tutup bekliyorum albümü -bu grup özelinde artık zaten istesem de büyük beklentiye giremiyorum-, son 8 senedir tersini yapıp her seferinde hayal kırıklığıyla çıkarıyordum kulaklığı. Belki ters totem tutar bu sefer.
arkadaşlar konuyla alakasız olacak ama, Parkorman’daki konsere Opeth’in sahne çıkış saatinin umduğumdan daha erken olmasından dolayı yetişemeyeceğim. Elimdeki bileti uygun fiyata satabilirim.
05.07.2019
@rapon, hala satmadıysan alabilirim
Kapak bir yerden tanıdık geliyor diyordum, buldum.
https://i.ytimg.com/vi/nlgAx16cZ4M/maxresdefault.jpg
03.07.2019
@Mehmet Yüce, Windows ekran koruyucusu değil miydi bu? Adı “gizem” olarak geçiyordu 98′de.
04.07.2019
@9yearsago, Evet aynen o bu :)
albümün kapağına baktıkça gelen yine bir bok olmayacak hissi.
Ben beğendim, Opeth’in son birkaç albümünün de gayet güzel olduğunu düşünüyorum.
Yayınlanan şarkı beni içine hiç çekmedi,Akerfeldtin vokallerinden de olabilir. Ama hakkını vereyim, solo ve sondaki akustik kısım güzeldi
Youtube’a düşmeden önce şans eseri spotify’da gördüm. Main riffi nedense pek beğenmedim. Sondaki kısım ve vokaller dışında başarılı bulmadım. Çok kalabalık bir şarkı, her yandan farklı bir efekt fışkırıyor. Umarım dinledikçe fikrim değişir
Yaratıcılık kaybı çok kötü şey. Derdim yumuşama falan değil. Deliverance’ı yazan adamın 5 dakika boyunca aynı sıkıcı riffi çalmasına ve ardından “when I was young, much much younger than today” gibi sözlerle şarkı çıkartmasına inanamıyorum… Bu, tür değişikliği falan değil resmen çöküş!
14.07.2019
@ali, katılmamak elde değil +1
17.07.2019
@ali, HAY YAŞA!
Peter Lindgren acaba eski Opeth’in arkasındaki üst akıl olabilir mi?
Yine müthiş bir şarkı. Progressive Rock yarıyor Opeth’e.
Sey cok tatli degil mi?
Take it as a threat now and leave
Drop of toxins flows to a habit
Tell me what it is you can’t see
Buralardaki leeeeeeeaveh ve seeeeh kisimlari. Devaminda baya bir yerde daha yapiyor Bence Akerfeldt yine farkini ortaya koymus.
Şarkı dinledikçe güzelleşen şarkılardan, tüketebilmek çok kolay değil. Tek beğenmediğim kısım ne yazık ki vokalleri oldu. Mikael bazı yerlerde bile bile detone söylüyor, muhtemelen bunun şarkıya doğallık kattığını düşünüyor ama bence oldukça yapmacık. Çünkü bunu bile bile yaptığı belli oluyor.
Yeni parça “Dignity” yayınlandı.
Eh.
Eskiden Opeth yeni şarkı yayınlanınca ne heyecanlanırdık be. İşi gücü bırakıp hemen dinleyip yorumlardık. Şimdi yeni şarkı haberini görünce “hımm sonra bakarım bi ara” diyorum. Opeth’in bir daha Watershed kalitesinin yanından bile geçemeyeceğini düşünüyorum.
17.08.2019
@Vatoz, şimdi aynısını yazacaktım. 1999′da Opeth’i dinim gibi görüyordum, şimdiyse “neyse durduk yere tadım kaçmasın, albüm çıkınca kritiğini yazmak için dinlerim” diye düşünüyorum. Halbuki neler neler olabilirdi… Kafana sokam Maykıl.
18.08.2019
@Ahmet Saraçoğlu, Abi çok haklısın. 1999 yılında Opeth’i tanıyan dinleyen biri OpeTheist olup çıkabilir.
17.08.2019
@Vatoz, ahaha birebir aynısını içimden geçirdim. Tam olarak “ulan eskiden olsa hemen dinlerdim de neyse şimdi dinleyesim yok, bi ara dinlerim” dedim kendi kendime. Bunu son albümü çok seven biri olarak söylüyorum bi de.
18.08.2019
@Vatoz, Cok haklisin, kesinlikle katiliyorum.
05:03′te growl mevcut, arka vokal olarak. Titre ve kendine dön Mikael.
Yeni single beklediğimin çık üstünde çıktı. Watershed’ten bu yana bu kadar heyecanlanmamıştım.
peter lindgren nerdesin?
2. dakikasından sonraki opethe bir nebze varım ama o ilk 2 dk ne lan öyle
Mikael en sevdiği gruplardan biri olan Comus’u birebir taklit edip yeni şarkısını ortaya çıkartmış. Comus bilmeyene değişik gelir. E bir de İsveççe zaten, daha ne olsun dur ama nerede Comus’un “Diana”sının orijinalliği nerede bu “e hadi ben de orijinal olam” kaygısı?… Çok çok çok üzücü…
ya bu adamlara yaratıcılığı bitmiş demek hangi sentetik kafanın ürünü ? bunu cidden merak ediyorum. beğenmedim denildi olmamış denildi şu dönemden sonra yok denildi hepsine okey, ama sen kimsin yaratıcılıklarına dil uzatıyorsun? vallahi biz çok sikik bir milletiz.
17.08.2019
@Necrobutcher, oysa Mikael şarkının ortasında iki böğürse laf etmezler. Bunlar hep tarz değişikliği yüzünden. Opeth’in son iki albümü bence watershed’den iyidir (linç is coming)
En sevmediklerim sırayla
Heritage
Watershed
Deliverance
Sorceress.. Diye gider
17.08.2019
@Necrobutcher, Niye demeyelim? Yaratıcılığı bitmiş demek eleştiri kapsamına girer. Sevdiğiniz gruplara sert eleştiriler yapılınca çıldırmayın. Ayrıca bu sadece bir eleştiri. Kanun değil. İsteyen istediğini yazsın.
Güzel, güzel, ikide iki oldu. Opeth’in son yıllardaki en iyi işi olma potansiyeli var yeni albümün. Hele singlelar çok zengin.
Önceki prog rock opeth albümlerine pek sıcak bakmayan ben bu iki şarkının soundunu sevdim. Tam tahmin ettiğim gibi tekinsiz havalar var. Albümün diğer şarkıları boş çıkmazsa iyi bi albüm geliyor gibi.
Ben defteri kapatıyorum artık. İlk defa 2. Kez dinleme isteği bile uyanmadı bir şarkıda. Sürekli aynı vokaller, aynı klavye aynı şekilde yükselen gitarlar falan baydı baya. Opeth öven elemanlar da baksınlar şu adamlar nerden nereye geldi diye. Bırakın biz değişimi anlıyoruz işlerini.Bu adamlar artık üretemiyor. RIP OPETH!
19.08.2019
@gXnn, belki sadece yeni albümleri seviyor da övüyor? nereden geldiği değil de nereye geldiğini önemsiyor demek övüyor. bu üretemiyor, yaratıcılığı bitmiş eleştirileri cidden bana da çok saçma geliyor. böyle üretesi gelmiş adamın. dinlemezsin. 4 albümdür aynı muhabbet. hala ölecekler 10 senedir rip.
19.08.2019
@den4x, ah be kardeşim 90ları ve 2000 lerin başını yaşamadığın o kadar belli ki :( seven dinlesin bir şey dediğimiz yok da yaratcılık , üreticilik falan hiç birşey bulamıyorum ben artık şarkılarında.opeth öyle albumler yaptı ki zamanında 1500 kez falan dinledik her birini hala daha dinliyoruz, ama bir sorceress albumunu kac defa döndurdun allah askına soruyorum sana delikanlı gibi cevap ver? :)) bu album de baştan sona 3 defa dinlenecek albumlerden biri olarak hayatımıza girip çıkar. o kadar. temel rock/metal standartlarının üzerinden bir album yaratabilirler ama opeth standartlarının yanına bile yaklaşamıyorlar artık söylemeye çalıştığımız bu.
19.08.2019
@gXnn, tamam da benim demek istediğim de zaten bu. kimse bi eserden keyif almak için grubun geçmişini bilmek onları da sevmek zorunda değil. adam extreme olayları sevmiyodur dinlemez yani illa night and the silent water mı övmek zorundayız? 90ları 2000leri yaşasam, ki yarısını yaşadım, aynı şekilde düşünürdüm. dediğin gibi sen üreticilik bulmuyorsun, ben buluyorum. bikaç mesaj üstte bi arkadaşın dediği gibi başka bi gruptan çakma mevzusu yoksa üreticilik ya da yaratıcılıkla alakalı hiçbir problem yok. ben bu genellemeyi anlamıyorum, 3 kere dinlenip çıkacak bi albümse bu adamlar niye müzik yapıyor, taş mı yiyor? birileri seviyor dinliyor işte. en başta dediğim de bu zaten.
20.08.2019
@den4x, tamam abi sen bul.buna bir şey diyen yok zaten. peki ben bulmuyorum diye hayatımda belki de kendimle en çok anlamlandırdığım, ergenliğimin bu kahramlarını kendimce yerlerde sürünür halde görmekten dolayı duyduğum üzüntüyü neden dile getiremiyorum acaba? böyle düz progresif rock / metal dinlemek için çok daha fazla kaliteli envanter bulabiliyorum eskilerden ve yenilerden. fakat eski opethi asla bir daha tadamayacak olmanın verdiği bir hayal kırıklığı, bir kızgınlık mı desem… bilemedim.. belki de siz haklısınız. yapılan müzik hiç bir türlü eleştirilmemeli belki de. neyse…
20.08.2019
@gXnn, eleştirmemekle alakası yok. opeth övenlere laf eden sensin, ben buna tepki gösterdim. 4 albümdür bu yolda olan gruba rip demeni yadırgadım. öldüyse yeni değil. yoksa istediğin gibi eleştir tabi.
@deadhouse, negatif eleştiri böyle olmaz bu bakış açısının ülkeyi yöneten cahil cesaretiyle arasında zerre fark yok. “ben beğenmedim o zaman koca kariyeri yok sayıp yaratıcılıklarına saldırabilirim” adamların basmadığı akor kalmamış denemedikleri nota yürüyüşü kalmamış. bizden bir sikim olmaz.biz biliriz !
19.08.2019
@necrobutcher, Kariyerleri boyunca yaratıcılığa sahip olamadılar? Böyle bir şey mi yazıldı. Sen önce karşıdaki insanın ne yazdığını doğru oku. Sonra tartışalım.
20.08.2019
@deadhouse, kıvırma böyle bir kariyere bu şekil eleştiri yapmak için onlardan daha iyi olman şart. şunu çıksın dan swanö söylesin siz değil.
20.08.2019
@necrobutcher, Yorumlarını severek takip ediyorum, ama şu son söylediğin o kadar aklı başında bir söz ki aynen katılıyorum.
20.08.2019
@necrobutcher, Sana cevap yazdığım için çok pişmanım.
Başıma bir şey gelmeyecekse iki singleı da çok beğendim. Özellikle Dignity bambaşka bir kafa. Heritage ve sonrasını düşündüğümde Moon Above, Sun Below ile beraber en sevdiğim 2 şarkıdan birisi oldu hatta. Çok zengin, farklı farklı tatlar var hep.
Bu arada vokal anlamında 2 şarkıda da çok iyi bölümler var, Mikael değişik işler deniyor clean vokal anlamında da. Sorceress benim için büyük hayal kırıklığıydı, hatta grubun sevmediğim tek albümü olabilir. Oradan sonra bu kadar iyi 2 single beni çok mutlu etti.
Opeth Heritage’den beri her albümde beni daha fazla hayal kırıklığına uğratmış bir grup. Çıkacak albümden de hiçbir umudum yoktu açıkçası. İsveççe olacak olması sevindirmişti sadece. Çıkan iki şarkıyı dinledim de galiba bir daha Opeth dinlemek için silah zoruyla kaçırılmam gerek.
Yalnız iki single da geçmiş 3 albümün single’larına göre sert baya. Eğer albümün en piyasa şarkıları cidden bunlarsa içeride eskiye yakın 1 2 şarkı olma ihtimali yüksek bence.
Ya şu circlejerk’e bayılıyorum. Eski bir prog grubu yaz, sonra “Opeth bu grubu birebir taklit etmiş”. Adam Comus yazmış ya, hani rock yapan bir grup da değil. Yorumu görünce yeni single mı çıkarttılar diye kontrol ettim, yok çıkarmamışlar. Ne alaka kardeşim her akustik gitar duyunca “ha, komus yea işte” falan mı oluyon. Çok müzik biliyon bunu mu göstermek istiyosun? Hani “ben bu jenerasyonun adamı değilim nerede eski müzik” geyiği yapacaksan bu sitede ne işin var. Sadece Opeth fandomunda var bu olay. Başka bir grup altında böyle yazıldığını göremezsiniz.
Parça tam ne biliyor musunuz, Storm Corrosion ekibine Devin Townsend dahil olmuş; Pain of Salvation tshirtleri giyip stüdyoda King Crimson dinledikten sonra at arabalarına atlayıp Riverside konserine gitmişler de kuliste blush ve bir miktar ot eşliğinde “abi Opeth de bozduu yaaa, nerde o Camel’ın Camel olduğu zamanlar peh peh peh” geyiği çevirmişler gibi.
He bu arada
Ben çok beğendim.
Dignity bana hiçbir şey hissettirmedi. Zamanında Opeth’i o kadar içselleştirdim, o kadar sevdim ki artık dayanamıyorum sanırım. Keza Heart in Hand de aynı şekilde; zerre bir şey hissettirmiyor. Çalan şey hemen bitse de Serenity Painted Death, The Leper Affinity gibi bir şey başlasa diye geçiriyorum aklımdan.
Bunu diyeceğim hiç aklıma gelmezdi ama sanırım yeni albümün kritiğini yazmayacağım. Bir şey hissetmiyorum çünkü. Bir şarkı çalıyor ama tek notası bile içime işleyemiyor ne yazık ki. Üzgünüm.
22.08.2019
@Ahmet Saraçoğlu, Daha iyi anlatılamazdı.
Hala bazıları Opeth’in eski sert dönemine dönmesini istediğimizi sanıyor. Hayır kadeşim biz sadece dinlemeye değer müzikler istedik. Mesele extrem metal falan değil. Katatonia 20 yıldır metal müzik yapmıyor. Mesele iyi müzik yapıp yapmamak. Kimse kusura bakmasın. Opeth 10 yıldır berbat müzik yapıyor. Fanboylar yüzünden yumuşak yorumlar yapmaktan sıkıldım. Mikael sen metal müziğin başına gelmiş en olağanüstü kişilerindendin. Ama hiçbir zaman prog.rock’ın önemli kişilerinden olamayacaksın. Son 10 yılda yaptığın albümlerden 10 tane daha çıkarsan da bu değişmeyecek.
22.08.2019
@deadhouse, yorumunda ki son iki cümleye bire bir katılıyorum.yaraticiliklari bitmiş bitmemiş ona bir şey diyemem çünkü okadar müzik bilgisine sahip olduğumu düşünmüyorum ama şu bir gerçek adamların tarzı tamamen değişti ve artık 20 yıl önceki opeth ile kıyaslama yapmak ve bunun üstüne dönen tartışmalar zaman kaybından başka birşey değil gibime geliyor. beğenen dinlesin lafım yok ama Ahmet’in dediği gibi artık banada gram birşey hissettirmiyorlar.
23.08.2019
@deadhouse, metal müzik tanımını cidden merak ettim.
23.08.2019
@deadhouse, Bence Katatonia gayet metal yapıyor sadece bu türle sınırlı kalmasa da. Hi gain amfiler, düşük tuningler, twin kullanımları bile yaptıkları şeyin çoğunlukla metal olduğunu yeterince hissettiriyor.
23.08.2019
@Spacedementia, Evet. Hissettiriyor sadece. Net bir metal grubu değil. Birçok grupta metal hissi alınabilir. Guns N’ Roses’tan da AC/DC’den de vs. Bir sürü grup sayılabilir. Dance of December Souls, Brave Murder Day… Bir de TGCD. Diğer iki albümü göz önüne alarak Discouraged Ones’la başlayan Katatonia’yı karşılaştır. Haksızlık olmaz mı? Katatonia Dark metal diye geçiyor. Nasıl bir müzik türü olduğunu Jonas Renkse bile bilmiyordur. Ben şahsen Dark/Hard Rock/Metal derim. Sırf Katatonia bir rock grubudur dememek için Metali ekledim. Bana kalırsa Depresif/Hard Rock grubudur.
24.08.2019
@deadhouse, Ben bunu Mikael’in prog rock yapmaktan ziyade direkt olarak distortion’lı Camel olmaya çalışmasına bağlıyorum. Opeth’in müziğinde Camelcılık Rushcılık Watershed’ten sonraki albümlerde bariz bir 70ler prog rock takliti söz konusu. 50 sene öncesinin progresiflik anlayışına sıkışınca bu Mikael’in yapabileceği çoğu şeye engel oluyor. Pale Communion’ı ayrı tutuyorum bence o olmuş bir işti.
Adamlar 2011′den beri farklı albüm yapıyor, yani 8 sene olmuş, 8 sene, 8 koskoca sene ve 4 albüm çıkarmış. Hadi ilk albümü geçtim o tarzlarını değiştirdikleri ilk albümdü, hadi ikinciyi de bir umut eski hallerini döner diye beklediniz. Yahu son 2 albümü bari rahat bırakın, Prog Rock falan o tarz işler sevmiyorsan, kulağın yeni şeyleri kaldıramıyorsa dinlemek zorunda değilsin, eski albümlerini dinle, yetmediyse Farmakon diye elemanlar var birebir taklit etmiş onu dinle yetmediyse Priah Mater diye bir grup var onu dinle yetmediyse diğer Death Metal, Prog Death albümlerini dinle ama lütfen Opeth’i rahat bırak, eleştilmesinde bir sakınca bulmuyorum ama yaratıcılıktan yoksun ne demek? Şu çıkan 4 albüme bak, aralarındaki farkları gör ve sonra konuş. Opeth bitmiş, Opeth şöyle olmuş, çöp olmuş tamam adamlar 8 senedir böyle sence de bunu söylemek biraz saçma değil mi? Adamlar bu yöne kaymış ve sen bu tarz müzikten hoşlanmıyorsun, dinlemezsin olur biter.
Dignity de 1:13 te başlayan solo, Dream Theater A New Beginning in son 3-4 dakikasındaki atmosferi andırdı bana, var mıdır sizlerce de bir yakınlık?
Ghost Reveries en sevdigim Opeth albumu. Ondan sonrasini da pek dinlemedim zaten. Son 3-4 albumdur yaptiklari turu sevenler baya iyi vakit geciriyordur zaten. Lakin beni pek sarmiyor. Bu albumu de sadece bir defa meraktan oyle bir dinlerim herhalde.
Uzunca bir süre hayatımın grubu olan Opeth’le uzun süredir yakından ilgilenemediğimden unutmuşum, şimdi Disillusion kritiğini yazarken aklıma geldi. Müzikleri itibarıyla bu adamların 5-6 senede bir albüm çıkarması falan lazım. Böyle ağır, okkalı müzik yapan grupların çoğu çok daha nadir albüm yayınlıyor. Opeth ise kariyerinin başındaki muazzam kaliteyi acayip kısa bir sürede yaptı.
1995 – Orchid
1996 – Morningrise
1998 – My Arms, Your Hearse
1999 – Still Life
2001 – Blackwater Park
Adamlar 6 senede tarih yazmış resmen. Başkası olsa bunlardan herhangi birini çıkarsa en az 3 yıl bir dururdu. Hele ben “Still Life”ı çıkarsam net bir 5 sene albüm yayınlamazdım, sonra “Blackwater Park”ı çıkarsam bir 5 sene daha beklerdim.
Şimdiyse adamların 2,5 haftaya yeni albümü çıkacak ve ben albümü incelememekten falan bahsediyorum (tabii inceleyeceğim ama sıkıntılı olacak).
Ulan Mike… Suratına osurayım Mike.
08.09.2019
@Ahmet Saraçoğlu, Zamanında -sanırım 2005- bir arkadaşım MSN’den “Face of Melinda”yı bana gönderene kadar Opeth dinlememiştim. Bu nedenle Opeth’e hayatımın grubu diyemem hatta hâlâ dinlemediğim/zamanını beklediğim albümleri bile var ama 1995-2001 arası/dâhil albümlerden sonra ben olsam grubu dağıtırdım muhtemelen. Sonraki albümleri başka bir grup kurup orada yayınlardım. Opeth’i de dağılan ve yeniden bir araya gelmesi heyecanla beklenen metal efsaneleri arasında bırakırdım.
14.09.2019
@Ouz, Çoğu kişi geçiş albümleri olarak görse de bence Ghost reveries, Watershed çizgisi grubun en oturmuş ve bozmaması gereken sound’u idi. İki albüm de benim Opeth albümleri arasında ilk üçüme girmez ama günümüz metal anlayışına en yakın albümler bu ikisi idi. Hem Mikael’in hem de fanların istediği oluyordu ara yol bulunuyordu resmen. Kaldı ki Damnation’dan sonra aşağı yukarı dijitalde en çok dinlenen albümler hala bu ikisi.
Opeth herhalde zamanında ıska geçtiğim en önemli grup ve açıkçası son dönemdeki progresif rock albümlerinin başarılı olduklarını da hiç düşünmüyorum. Ama Mikael en sevdiğim metal karakterlerinden biri. Burnunun dikine gidip fanları hasta etmesinin hastasıyım, hehe.
4 şarkı sızdırılmış ya da İsveçte bir prog radyo kanalında tadımlık yayınlanmış tam anlamadım ama şarkıları dandik bir kalite ile dinleme fırsatım oldu.
Öncelikle şunu söyleyeyim 5 şarkı(1 intro) içerisinde en dandikler single’lar gerçekten. İntro düşündüğüm gibi Dignity’e doğrudan bağlanmıyor. Charlatan Heart in Hand ile birlikte albümde metalimsi şarkı olarak iş yapacak tuned down(Türkçesini unuttum lan) gitar riffleri ve Mikael’in cicili bicili şarkı söylemesi ile süren güzel bir şarkı. Lovelorn Crime ise Burden’dan bu yana Opeth’in en “beautiful” parçası olabilir sonlara doğru klasik prog rock tarzı çok iyi bir solo var. All Things Will Pass’e dair çok şey hatırlamıyorum.
Komple albüm sızdı.
-Intro korolu morolu bir şey. arada araba sesleri, çocuk sesleri falan geliyor. MAYH’daki prologue gibi ama daha uzun. Zart diye dignity’ye bağlanıyor.
-Dignity ile HiH’i biliyonuz.
Next of kin çok tuhaf bir şarkı. Mike öyle damar bi vokalle giriyor ki…
-Lovelorn crime albümün balladı. Bol bol piyanolar, yaylı aranjmanlar var. En sonunda Fredrik koyuyor çocuğu. Solosu muhteşem.
-Charlatan yukarıdaki arkadaşın dediği gibi oldukça metalimsi bir şarkı.
-Universal truth ve Continuum tam bir prog harikası (continuumda wah pedallı solo var :D).
-The garroter için tek kelime: Jazz. Evet adamlar bildiğin jazz yapmışlar. Klarnet falan var lan :D
-Ve albümün reyizi; All things will pass. Continuumla direk bağlanıyor. Saykodelik bir introdan sonra power chordlu ana riffe giriyor. Mikael vokalde çılgın atıyor.
Kalan her şey nefis. En son outro ile şarkı pik yapıyor.
8,5/10
Opeth incelemesi yarın sitede olacak. Epey uzun bir şeye hazır olun.
Klip gerçekten çok güzel olmuş.Opeth’e dair içimde ukteydi adam akıllı bir müzik klibi. Şarkı da albümün ayağı yere basan şarkılarından biri.
opethi bitiren ne martinle peterin gidişi ne de mikaelin kendisi… opethi steven wilson bitirmiş amk. bulaştığı günden beri bir tane mi güzel iş çıkmaz amk grubunda.bir de şu Jess Cope denen yeteneksize storm corroisondan bir bulaştı bu opethe de sıçrattı bu herifi. ruhsuz anlamsız saçma sapan efektler. sıç bakalım mikael efendi, daha neler göreceğiz kimbilir.
26.11.2019
@gXnn, blackwater park???
26.11.2019
@Rust in Peace., haklısın,sonrasında çıkan 3-4 albumun de her türlü gideri var aslında ama mikrop bu bulaştı bikere işte . tüm hücreleri ele geçirdi ve bitirdi koskoca grubu.
26.11.2019
@gXnn, Steven wilson’ın suçu ne aq?
26.11.2019
@gXnn, Her ne kadar Steve Wilson’a ayar olsam da Opeth’in şu anki hali ile pek bir alakası olduğunu düşünmüyorum. Mikael’in 2001 öncesinde dahi “Ulan 35′den sonra da Metal yapılmaz haa” triplerine girdiği ropörtajlar var. Belirli bir süre sonra tarz öyle bir oturdu ve o kadar kaliteli işler çıktı ki verimden ötürü bırakmadı bence.
İlk 4 albüm cayır cayır Death/Black albümleriydi. Hatta Still Life şu dünyada en sevdiğim albümdür. Ama Heritage’a kadar olan post-still life döneminin (Blackwater Park’ın altını çizerekten) bu kadar iyi olmasının bir sebebi Mikael’in alttan alttan Metal dünyalarından uzaklaşma çabası içerisinde olmasından ve kafa karışıklılığından ötürü çıkan işlerin farklılığı ve yaratıcılığıydı bence. Kaos’dan başyapıt doğması işte. Ne zaman tamamen koptu bu dünyalardan o zaman boka sardı.
Jess çok iyi lan bu arada. Zevk meselesi herhalde.
Mikael brutal vokalini kaybetti ve olay bitti gitti arkadaşlar.