Bir tartışma başlığından daha merhaba. Haziran sıcağı etkisini gösterirken entrika ve sansasyon dolu bir konuyla karşınızdayız. Bu hafta metal dünyasının çoğunluğu tarafından sevilen ancak bizim bir türlü ısınamadığımız gruplardan söz edelim istiyoruz.
Bir sebebi olsun olmasın, herkesçe övülen kimi gruplara mesafeli yaklaştığımız, başkalarının bu gruplarda ne bulduğunu anlamadığımız olmuştur. Tahmin edileceği üzere burada “davayı sattılar, çok bozdular, artık sevmiyorum”dan ziyade en başından beri ısınamadığımız, pek çok insan dinlemeye doyamazken bizim ilginç bir yanını bulamadığımız, belki de bize bir şekilde itici gelen gruplardan bahsediyoruz.
Bu hafta bu gruplardan örnekler vererek, tercihen gerekçelerini de açıklayarak içimizi dökelim; belki de bazı gruplara alışamama, onları sıradan bulma konusunda yalnız olmadığımızı görelim istiyoruz.
İç dökmeli, rahatlamalı, yer yer atarlı yorumlar diliyor, buyurun sohbete diyorum.
Not: Konu önerisi için Ece Çetinel’e teşekkür ederiz.
Ghost
Opeth
ve evet, Slayer…
ayrıca Judas Priest diyen olursa keserim
Pantera, Gojira ve Iron Maiden aklıma gelen ilk gruplar oldu.
Thrashçiyiz thrahsçi \m/
Opeth (alışamadım bi türlü)
Judas priest (özür dilerim)
Anthrax (seven var mı merak ediyorum)
Slipknot (klasik Amerikan korku filmi gibi görsel iyi ama korkmuyorsun)
Dream Theatre (her şey çok uzun )
Ax7 (yazmaya bile üşendim )
Megadeth (içimi bayıyor)
Ensiferum (halay sevmiyorum)
Avenged Sevenfold – başı bunlar çekiyor heralde benim listede, müziğe dair pek çok şeyde dünya çapında o kadar büyük hasar verdiler ki
Slipknot
Machine Head – diğer gruplar dağılsalar bir şey hissetmem, müziklerine devam ederlerken de çok bir şey düşünmüyorum, ama bunlar dağılsalar ufaktan bir heheheh derim heralde
Anthrax
Dream Theater – Hiçbir şarkılarını baştan sona dinlemeyi başaramadım.
NIN – Ne olduğunu da anlayamadığım fısıltı gibi hırıltı gibi tuhaf bir şey
Volbeat – başta severdim ama son zamanlarda inanılmaz sıkıcı bir grup olduğunu düşünüyorum
Manowar
Pentagram
Disturbed
Amon amarth
Arch enemy
İn This moment
My dying bride
Manowar
Sabaton
Children of bodom
İn flames
Cannibal corpse
Tool
Gojira
Cynic
Anthrax; önemli bir paye mi tartışılır ama senin büyük dörtlüde ne işin var?
Death Angel, Moonspell, Type o Negative, Tiamat, Celtic Frost; yeterince şans vermedim, beni çekmediler.
Dream Theater; tüm albümlerini dinledim ama özellikle açıp dinleyeyim diye bir istek uyandırmıyor, o vokalle olacak gibi değil zaten. Aynı vokal sorunu başta Savatage için de vardı ama zamanla aştım ve çok sevdim.
Tool; bir kez tüm albümlerini dinledim o kadar.
Sabaton (hiç dinlemedim belki bir şarkısını duymuşumdur)
Avenged Sevenfold (hiç dinlemedim)
Arch Enemy, In Flames ve Children of Bodom; metal müziği yeni yeni dinlemeye başladığım yıllarda severdim şu anki halleriyle olmaz o iş.
Ghost, Volbeat; ilk başlarda farklı tınlıyordu, hoştular. Artık bir esprisi yok gibi geliyor.
Muse; çok övülüyor ama birkaç şarkı ve konser videosu dışında dinlemedim.
Voivod ve Mekong Delta; bir türlü ısınamadım. Gerçi fazla da dinlemedim. Şans vereceğim.
Pain of Salvation; şans verdim ama olmadı.
Sentenced; Mourn adlı enstrümantal şarkısı ve başka bir iki şarkısı dışında dinlemedim. Şans vermem lazım.
Envai çeşit temiz vokalli djent ve core grupları dinlemeyi seçmediklerim. Black Metal camiasına da pek hakim sayılmam. Bir iki tanesi dışında doom grupları da öyle.
Son zamanlarda yerli rock adı adına çıkan ismi cümle kadar uzun ve garip türlü türlü grup. Bilmiyorum, merak ta etmiyorum.
Envai çeşit folk grubu. Eskiden dinlerdim yıllardır merak etmiyorum yaptıkları albümleri.
Bilip de dinlemediğim onlarca grup var. Konunun odağından saptıysam kusura bakmayın. Daha aklıma gelirse yazarım.
20.06.2019
@OblomoV, Ayırca gotik grupları ve brutal vokal yapan kadınlar da hiç ilgi çekici gelmiyor artık. Bilakis itici buluyorum çoğunu.
20.06.2019
@OblomoV, sentenced’e bence mutlaka şans vermelisin. özellikle crimson ve frozen albümlerine.
22.06.2019
@feel the groovity, Dinleyeceğim, teşekkürler.
Pantera.
Dream Theater.
Hayatım boyunca 1 tane bile Killswitch Engage şarkısı dinlemedim.
01.07.2019
@Ahmet Saraçoğlu, Abi son yayinladiklari sarkiyi bir dinle derim. Ben de cok uzun suredir dinlemiyordum. Single’i basarili buldum.
15.08.2019
@Ahmet Saraçoğlu, neden ki? Sevmediğin bir tarz olduğu için mi yoksa başka nedeni mi var?
16.08.2019
@Countless skies, neden bilmiyorum. Hiç ilgimi çekmedi, hiç açasım gelmedi. Aslında “The End of Heartache” önemli albüm, zamanında onu dinlesem iyi olurdu aslında.
Haftaya Pazartesi 1 Temmuz, Yıl Ortası Değerlendirmesi başlığını açacağız. İsteyenler 6 aylık listelerini, önerilerini, hayal kırıklıklarını akıllarına geldikçe bir yerde not tutmaya başlasın, başlık açılınca hazır olur.
25.06.2019
@Ahmet Saraçoğlu, Benim liste hazır kopyala yapıştır için bekliyor
Dream Theater (maalesef çok şans veremedim çünkü dinlerken uykum geliyor)
Epica hariç senfonik metal (özellikle kadın vokalli olanlar)
Black Sabbath ve Metallica (sevenlerine ve yaptıkları müziğe aşırı saygım olmasıyla beraber bir iki şarkısı dışında aşırı sıkıcı bulduğum iki grup)
İlk akla gelenler…
Queensryche dışında bütün progresif metal grupları(queensryche prog sayılırsa)
Korn
Deicide
Cannibal Corpse
Aklıma gelenler bunlar
Cannibal Corpse’u unutmuşum. Sevmemeyi bırak iğrendiğim bir grup. Ayrıca tepki çekebilirim ama geçtiğimiz haftalarda olay olan “Zümrüt Apartmanı” kitabını hatırlarsınız, pek çok kişi tepki göstermişti. Cannibal Corpse fanı olup da o kitaba tepki gösterenler iki yüzlüdür benim gözümde. (bkz: Necropedophile)
29.06.2019
@Neige, Edebiyatta, sinemada ve müzikte ekstrem sahneler anlatılabilir; “sanat eserlerinin bahsedebileceği konular belirlidir” gibi bir kural varsa, kaynağını öğrenmek isterim.
Bir yazarın, yönetmenin ve müzisyenin, ekstrem şeyler anlatabilmesi için o şeyleri yaşamış olması ya da toplumsal normları, attığı her adımda göz önünde bulundurması gerekir mi sizce? Ve bu tarz olaylar, sanat eserlerinde anlatılmadığı zaman, gerçekte yaşanmamış mı oluyor veya anlatıldığı zaman bu bir güzelleme olarak mı algılanıyor acaba sizin tarafınızdan?
30.06.2019
@Ouz, O kitaba tepki gösterenlerle muhanbet etmemek gerek. Türk insanının nasıl da gerici, linç kültürüyle beslenen cahil insanlar olduklarının kanıtıdır, o kitap. Zaten bu tür şeylere sözde duyarlılık gösterenler kendi rahatsızlıklarını, sapıklıklıklarını örtmek için bu tarz tepkiler gösteriyorlar.
30.06.2019
@deadhouse, Sosyal medya ve sözlükler sağ olsun böyle işler oldu mu millet hemen yardırmaya başlıyor. Sorgulama sıfır, düşünme sıfır, dediğin gibi bolca linç, bolca boş laf.
30.06.2019
@Ouz, @deadhouse, arkadaşın yorumunu gördüğümde bir şeyler yazma ihtiyacı hissedip vazgeçmiştim. sizin yorumlarınızı görmek çok mutlu etti ki, bana da diyecek bir şey bırakmamışsınız zaten. dünyayı kendi deneyimlediklerinden ibaret zanneden insanlar kadar yorucu az şey vardır bu hayatta.
30.06.2019
@Neige, kurguyu eleştirmek, böyle kurgu mu olur demek tam bir oksimoron örneği aynı zamanda ilkellik göstergesi. adı üzerinde kurgu.
01.07.2019
@Nox, Kusura bakmayın, kutsalınızı eleştirmek ne haddime! Tebrik ederim, gerçek bir yobaz ve ikiyüzlüsünüz.
01.07.2019
@Neige, wtf? abi kutsalla nalakası var?
01.07.2019
@Nox, Kurguların eleştirilemeyeceğini ben mi söyledim?
@Ouz, Sanat eserlerinde ekstrem sahneler anlatmak ile o sahneyi sanki kendi yaşamışçasına zevk alarak anlatmak apayrı şeylerdir. Konuyu saptırmayın lütfen. Dediğim şeyden bu tarz kitaplar yazan, filmler çeken, şarkı sözleri yazan insanların hapse atılmasını veya ceza almasını istediğim anlaşılmasın. Ama bunları beğenerek okuyan, dinleyen, izleyen insanları da anlamıyorum.
30.06.2019
@Neige, Yine dediğime geliyorsunuz hocam, yazar/yönetmen/müzisyen “Neige acaba burada ‘yaşamışçasına zevk alarak’ anlattığımı düşünür mü?” demek zorunda mı?
Hem hangi kıstaslara göre “yaşamışçasına zevk alarak” ifadesini kullanıyorsunuz? Zaten yaşamadığı bir şeyi yaşamış gibi anlatabilmek sanatta ustalık değil midir? Bram Stoker, Dracula’yı, geçmişinde hep masum insanların kanıyla beslendiği için mi böyle ustalıkla yazdı? Ya da Wes Craven, Soldaki Son Ev filminde aslında zihnindeki pisliği mi beyaz perdeye aktarmış oldu? Bunlar gibi bir dolu örnek verebilirim.
Fiziksel olarak ceza almalarını istemeseniz de siz zaten bu şekilde yaklaşarak en baştan cezasını veriyorsunuz bu insanların.
Opeth
Katatonia
Haggard
Hammerfall
Therion
Overkill
Tool
Evanescence
My Dying Bride
Liberal saçmalıklarınızla her şeyi ‘sanat’ adı altında normalleştirmenizden iğreniyorum. İnsanların sanat adı altında her haltı yiyebileceklerini mi düşünüyorsunuz? Sizin gibiler olmaya devam ettikçe yozlaşmış iğrenç insanlar tüm pisliklerini sanat perdesiyle örtmeye devam edecekler. Şarkılar, resimler, filmler vs. uygunsuz olabilir, yasaklanabilir. “Sanat ürünü” olarak kabul edilen her şeyin içeriği ne olursa olsun mazur görülebileceği ön kabulünden vazgeçin.
01.07.2019
@Neige, sakin ol champ, görmek ya da dinlemek istemiyorsan görmezsin ya da dinlemezsen bu kadar basit. Ben öyle yapıyorum, tavsiye ederim
01.07.2019
@Neige, PA’yı da kapatalım, %99.9′u Müslüman ülkede şeytan müziği metalin, tanıtımının filan ne işi varmış? Açsın millet efendi efendi ilahi dinlesin, değil mi ama?
Yuvarlak laflar ederek haklı olduğunuzu ispata çalışıyorsunuz, olmuyor. Bu da yetmiyormuş gibi toptancılık yapıyorsunuz, hiç yakışık almıyor.
- “liberal saçmalık” dediğiniz nedir? Dracula gibi eserler mi?
- Normalleştirme, kime göre neye göre normalleştirme?
- “Bizim gibi”ler kim ve “biz”i hakikaten hangi ölçüde, ne kadar tanıyorsunuz? Unutmadan, “siz” kimsiniz?
- “Her halt” ve tüm pislik”ler neleri kapsıyor?
- Yasaklar nerede başlayıp nerede bitmeli ve buna kim, yine neye göre karar vermeli?
Bu gibi platformlarda böyle “bombayı bıraktım gittim” yapmak büyük kolaycılıktır, kusura bakmayın. Yerinizde olsam, savunduğum görüşü ayrıntılarıyla okuyuculara izah eder haklılığımı bu şekilde ispata çalışırdım.
01.07.2019
@Ouz, Bu konunun müslümanlıkla ne alakası var? Ayrıca Dracula vs. eserler hakkında hiç bahsetmememe rağmen iki seferdir onları da konuya katarak anlam karmaşası yaratmaya çalışıyorsunuz.
Yuvarlak laflar ettiğimi hiç zannetmiyorum. Art niyetli değilseniz eğer gayet ne anlatmaya çalıştığımı anlarsınız. Hala anlayamadıysanız ilk yorumumda bahsettiğim şarkının sözlerini okuyun. Hala bu iğrençliği ifade özgürlüğü adı altında savunacaksanız bunun tek açıklaması midesizlik olabilir.
Çocuk cinayetlerini ve çocuk tecavüzünü savunan sözler yazan gruplara kesinlikle tolerans gösterilmemeli. Nasıl nasyonal sosyalizm gibi insanlık düşmanı bir ideolojiyi savunan gruplar dışlanıyorsa Cannibal Corpse gibi gruplar da dışlanmalıdır. Aralarında hiç ama hiç fark yok.
01.07.2019
@Neige, Size @Şafak için yazdığım yorumları okumanızı önerir, hayatta başarılar dilerim.
@Neige, Söylediklerine katılıyorum. Bu tür töleranslar bizim insanımız tarafından bile tanınıyorsa diğer milletlerden, porno sektöründeki “anne, kız kardeş, çocuk, aldatma” vs gibi saçma sapan kategorilere ses çıkmaması doğal. Bu tür içeriklerin yaygınlaştırılıp yayınlanması insanların bilinçaltına ister istemez girer, hiç düşünmeyeceği-aklına gelmeyecek envai çeşit sapkın düşünceleri insan aklına sokar, dolayısıyla tehlikelidir. Belki faydası, -ters bir etkiyle- bu tür fikirlere sahip insanlara nefes alma olanağı sağlaması, böylece eyleme geçmelerini durdurmak olabilir. (çok düşük ihtimal)
Oğuz abi ülke kağıt üzerine yüzde 99 müslüman olabilir ama yüzde 20′si hariç kimsenin dini umarsadığı falan yok.
Bir de cinsel davranış bozukluğuna yol açarak insanı sapık, mağduru kurban edebilecek tehlikeli fikirlerle; tamamen bireysel etki yaratan müziği karıştırmamak gerektiği için yukarıda verdiğin metal müzik örneğini doğru bulmuyorum.
01.07.2019
@Şafak, Lucifer dünyayı sizin şerrinizden korusun.
01.07.2019
@Şafak, Hep belgesellerde dile getirilen “Temiz Anadolu İnsanı” figürü internet çıktı çıkalı yerle yeksan olmuş durumda. Sen sektör bazında tamamen kâr amacıyla hareket eden porno sektöründeki kategorileri dile getirmişsin (Fortnite kategorisini de ben ekleyeyim hadi) ama oraya gelene kadar, o kategorilerden haberi bile olmayıp kendi kızına tecavüz eden babalar, köpeğe tecavüz eden yaşlılar, hadi daha ileri gidelim bebeğe tecavüz eden yaratıklar gırla gidiyor memlekette. Ve internet denen şey olmasa bunlardan haberimiz bile olmayacak. Ek olarak yasaklardan kanunlardan filan bahsediyorsak aynen 18 yaş altı genç ve çocuk pornosunun yasaklandığı gibi bahse konu kategoriler için de yasaklamalar çıkarılsın. Neden çıkarılmıyor? Gelişmiş Avrupa ülkelerinin veya ABD’nin elinden tutan mı var ki bu heriflerin insan haklarına ne derece saygılı olduğu ortada.
Şimdi sorayım, hangi sanat eseri ya da porno kategorisi bu insanları bu hâle getirdi? Abicim insan denen mahluk, pek azı müstesna zaten özünde kötü bir varlık. Fırsatını bulduğu zaman içindeki kötülüğü, dışarı çıkarmaya meyilli. Hele bir de eğitimsiz ve tamamen hayvani dürtülerle hareket ediyorsa, vay o heriflerin çevresindekilerin hâline. Geçenlerde çıkan Palu Ailesi mevzusunu iyi kötü biliyorsundur, en bariz örneklerden biri ama bu basına yansıyan. Daha haberimiz olmayan neler vardır kim bilir.
Bizim burada sanata sallamamız, tamamen havanda su dövme, başkaca bir şey değil. Sen burada “Cannibal Corpse’un anasını sikeyim” de desen, zavallı bir çocuk, güvendiği birilerinin/akrabalarının tecavüzüne uğruyor, unutulan diğerlerinin arasına karışıveriyor. Bunun sorumlusu Cannibal Corpse değil, istisnalar hariç olmayacak da. Bilmem hangi şehrin gelişmemiş ilçesinin mahallesindeki sapığın Cannibal Corpse’tan ne haberi var…
%99.9′u Müslüman sözünü özellikle kullandım, cümlenin geri kalanı gibi bu da alay amaçlıydı. Son olarak, müzik de bir fikir ürünüdür. Diğer fikirleri sakıncalı ya da tehlikeli bulanlar, metal müziği de pekala tehlikeli bulabilirler, zamanında buldukları gibi.
01.07.2019
@Ouz, her kelimesine katılıyorum. Yahu insanlar cadı diye yakılıp işkence görüyordu, aklınızın almayacağı işkence türleriyle insanlar öldürülüyordu. İnternet mi vardı o zaman ? Kimse internetten gördüğü şeyler yüzünden katil,tecavüzcü olmaz. Sen ne kadar izole etsen de o adamın içinde varsa her türlü yapar yapacağını.
İnsan vahşidir. Medeniyet yüzü görmemiş kabileler var dünyada. Kaç tanesi düzgün ? Bu adamlar bırak interneti uçağın ne olduğunu bilmiyorlar.
01.07.2019
@Ouz, Abi, söylediklerine neredeyse tamamen katılıyorum. Katılmadığım yeri aşağıda açıkladım. İzninle konudan sapacağım biraz: Verdiğin ve verdiğimiz kötü örnekler hep uçkurunu tutamama meselesi.
İnsan toplumunun bir ürünüyse, bu tür infial yaratan olaylarda (özellikle tecavüz-taciz) eleştirisini en son perdeden yükselten medya (ister sosyal, ister görsel)ve toplumun ekseriyeti, yıllardır insanların cinsel algılarını yerle yeksan ettiğini ve bu tür sapıklar ürettiğini unutup bize insanlık dersi satmaya kalkışıyor. Kendini toplum içinde pazarlamak için en seksi olma yarışına giren herkes, kendilerine ulaşamayan insanlarda eziklik psikolojisi yarattı da durdu. Bu insanlar aşağılık duygularını maalesef bu tür olaylarla açığa çıkarıyor. Bu nedenle bu tür eylemler bireysel gibi gözükse de altında tüm toplumun pisliği yatıyor. Bu aç olan birinin önünde sürekli en lezzetli yemeklerin yenmesi gibi bir şey ve sonra yemek çaldığı için bu insanı hırsızlıkla suçlayacağız.
Velhasıl abi senin dediğine geliyorum burada ufak tefek olaylar üzerinde konuşuyoruz. Ben yine de sanat kılıfı altında yapılmış şuursuzluklara karşıyım. Sapıklık diye nitelendirilen uç bir fikir, günlük hayatta “sapıklık”; kitap arasında “sanat”. Bu çelişkidir.
@Deadhouse; Amin.
01.07.2019
@Şafak, Medyayı suçlamaya gerek yok abi, porno sektörü gibi medyada da ne para getiriyorsa o öne çıkar (idealist kanallar hariç, onlar da reklam alamazlar, bağışlarla çarklarını döndürürler zaten). Öte yandan insanların kendilerini çekici hâle getirmeleri ve onlardan etkilenen birilerinin olması yeni bir şey değil ki. Bak sana bir hadis-i şerif aktarayım.
“Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar, hanımı Zeynep’le cinsel ilişkiye girerdi. (Buhari, Hibe, 8)”
Ben bir Müslüman olarak hadisleri tamamen reddettiğim için bu tür anlatımlara genellikle gülüp geçiyorum ama bunun sahih olduğuna dair uzun uzadıya açıklamalar yapacak olan din adamları bulabilirsin.
Sonuç olarak olay iradeye gelip çatıyor. İnsan, iradesine hâkim olduğu ve erdemli bir hayat sürmeye çalıştığı müddetçe insanlık vasfını koruyabilir bence, her ulaşılamayan şey yüzünden maraz çıkarılacaksa işimiz var abi.
Sanat “Sen de yerinden kalk ve benim burada anlattıklarımı aynen uygula, insanlığa zararlı şey senin için mübahtır” gibi şeyler söylemediği sürece bence zararlı değildir. Çoğaltılabilecek nice örnekte olduğu gibi sapıklık mevhumu yeni bir şey değil, sanatla da artış/azalış çizgisi yakalayacak bir olgu da olmayacak bana göre.
Bu arada unutmadan yazayım. Sapıklık/psikopatlık gibi konularda detaylı fikir edinebilmek için Oytun Erbaş’ın YouTube’daki videolarını (Halk TV serisi iyidir mesela) izlemeni öneririm. Olay bireyden ziyade ailede başlıyor maalesef.
@Ouz, Cevabın ve tavsiyelerin için sağolasın Oğuz abi. Verdiğin hadis ve Oytun Erbaş hocanın videosuyla biraz meşgul olacağım. Birkaç videosunu izlemiştim ilginç bilgiler veriyordu bakalım bu konu hakkında neler söylemiş.
03.07.2019
@Şafak, Rica ederim, ne demek. Çok gevezelik edip kafa ütülediysem affola.
@PA Ahalisi, Konuyu başlıktan biraz saptırıp yazdıklarımı alt başlığın rayına oturttuğum için ayrıca kusura bakmayın.
03.07.2019
@Ouz, Estağfurullah abi ne demek. Zevkle okudum yazdıklarını.
@Ouz, Ya bu mesele biraz karışık, kesin sınırları olmayan bir mesele. Hiç haber takip etmeyen birisiyim. Haberi geçen günlerde burda öğrendim. Merak edip baktığımda internette bir kitabın bir sayfasını gördüm. Kitabın tamamına bakmak lazım aslında. Tamamına bakmadım. Yine de gördüğüm sayfada anlatılanlar aşırıydı. İnsan ilk gördüğünde yadırgıyor. Bunu anormal görmemek lazım. Ama biraz geniş baktığımda kötülerin kazandığı, ekstrem şeylerin anlatıldığı, bir sürü korku, gerilim vb film yapılıyor. Bunlara sadece film gözüyle bakılıp geçiliyor. Birsürü kan revanlı, uç noktada, çarpıcı resim çiziliyor. Bunlar da genellikle yadırganmıyor. Hatta bir yığın filmin içinde en uç şekilde tecavüz sahneleri çekiliyor, acıtasyon şeyler anlatılıyor ve biz bunları film diye genellikle yadırgamamışızdır(çok uzağa gitmeye gerek yok. Küçük emrah filmleri bile fazlasıyla aşırı aslında). Bunları düşününce duygusal tepkilerimiz bile bazen birbirleriyle çelişiyor.
Bence daha çok bu anlatılan şeyin sadece bir anlatımdan ibaret olduğuna ve verilen tepki dozunun da buna göre ayarlanıp ayarlanmadığına bakmak lazım diye düşünüyorum. Yani fiile geçen bir şey yok. Kitabın tamamını okumadığım için açıktan bir teşvik var mı bilmiyorum ama zannediyorum o da yok. O olsa kimse normal karşılamazdı zaten. Bundan dolayı tepki gösterilecekse bile bu ölçüde olmalı. Ama tepkinin nasıl ayarlanacağı konusu bana baya karışık gelen, net sonuca varamadığım bir konu. İnsan kendi tepkilerini düşündüğünde zaten bazı yerlerde tam belirli sınırların olmadığını anlayacaktır.
Bir de müzikte, edebiyatta olsun böyle uç noktada dil kullananlar, insanların beğenilerini umursamayan, gelebilecek tepkileri göze almış insanlar olmalı mantıken. Herkesin anlaması demek herkesin sanatçıya denk bir kafa yapısının olması demek. Ama yine de ortada bir fiil olmadan sırf insanların çoğu tepki gösterdi diye hapse atılma meselesi yanlış. Ortada fiili bir suç yoksa çok yanlış. Bunun yanlış olduğunu da empati yapan herkes anlayabilir. Çünkü bizim için doğru olan şeylerden bazılarını çok yanlış bulacak birileri mutlaka çıkar. Ozaman durduk yere her an birileri cezalandırılabilir.
Ayrıca insanların çoğunun toplumun sürükleyiciliğine kapılmama, duyduğunu sorgulama gibi klasik şeyleri edinmesi lazım en başta. Temelde bunlar olmayınca zaten olaylar kopup gidiyor. Bu yüzden bir çok şey pamuk ipliğine bağlı halde yaşıyoruz.
1.Nırvana(şu anda hayatta olsa müzik yapmıyor olacaktı zaten neden bu kadar abarttılar seni)
2.Manowar(dikkat çekmek için kıçını yırtarsın ancak)
3.Linkin Park(bir şarkısını dinledim sadece pişmanım o şarkıyı dinlediğime)
4.Dream Theater(çok uzaksın bana hep orda kal)
5.Volbeat(her aldığım dergide vardın senin yüzünden dergilerin bazı sayfaları yırtık)
6.Burzum(2009 da netlog denilen bir sosyal arkadaşlık sitesi vardı ergenler dikkat çekmek için seni eklerlerdi beğendikleri grup bölümüne sana çekmişler demekki sende çok şey yaptın gündem olabilmek için…. eee şimdi )
7.Behemoth(İstanbul da göt kadar yerde sahneye çıktın sırf para diye yakıştıramadım 2014 teki albümün hatırına susuyorum)
8.Anthrax(4 büyüktesin ama sondan dört)
9.Megadeth(sondan üç)
10.Epica(kadına hiç ısınamadım)
11.Tool(2006 da bir dergide röpörtajlarını okudum okadar önceside sonrasıda yok….)
12.Gojira(ghost bile beni bi yerden yakaladı ama sen asla….. Şaka şaka sana hiç yaklaşmadımki beni yakalayasın…..)
13.Rammstein(sana karşı okadar acımasız değilim ama sende bittin…..)
14.Judas Priest(metal müziğin tanrısıymış tayt giyen tanrı mı olur lan yüksek oktavlı sesin bile beni çekmiyor Rob… sevdiğim bir rob varsa Oda Rob Zombiedir…..)
15.Rotting Christ(isminiz güzel de cismininiz kötü çürüyen sizlersiniz ve müziğiniz biraz kımıldayın artık….)
Eveeet bir kaç tane grup kaldı ama onlara harcayacak vaktim Bile yok……
@Neige, konuşmak istemiyordum ama bu din vakıflarında tecavüze uğrayan çocuklar Anadolu’daki ensest ilişkiler çocuk cinayetleri bunları yapanlar kim cannibal corpse dinleyenler mi adamların yaptıkları farklı yaşadıkları farklı
Dediklerine değil yaptıklarına bak bana görede din çatısı altında her boku yiyen insanlar iğrenç iki yüzlü şerefsiz…
Manowar
Opeth: Still life albümünü seviyodum bir opeth konserinde gelen kitleden çok rahatsız oldum hatta anne babasıyla gelenleri görünce “böyle tiplerin sevdiği bir müziği sevemem ben” diye düşündüm ayrıca mikael konserde “I hev e sumol dik” esprisi yapmıştı. O günden sonra hiç bir şarkısı eskisi gibi gelmedi şu an halen nefret ettiğim gruplarda başı çeker.
in flames: whoracle albümünü severdim ama cloud connected çok tiksinç gelmişti tam o dönemde de ayna çakmasını görüp üzerini çizdim ama duysam dinlerim.
Porcupine tree- opethçi tipler çok önermişti otomatik olarak nefret ettim.
-Tool (zamanında Zor dergisinde n/a mıydı n/ç miydi o tarz nickli bir arkadaş ek bir tanıtım kitapçığı yazmıştı bunlar için. “Bu grup müzik yapmıyor, bu grup duyu ötesi algılara ve kimsenin kolayca gözlemleyemeyeceği frekanslara konuşuyor” vs. tarzı aşırı büyük laflar yazmıştı. Grubu dinleyince dinlediğim zamana değil de kitapçığı okuyup merak ettiğim zamana acımıştım.)
-Deathspell Omega (Fransa black metal soundu zerre ilgimi çekmiyor. Hatta genel olarak yann tiersen, edith piaf ve erik satie hariç fransa’dan çıkma hemen hiçbir müzik ilgimi çekmiyor. Bu adamların aşırı kaotik atonal bodos yapıbozumcu müziği de aynı ülkenin sanat anlayışı gibi. Bana çok uzak)
-Gojira (death metali bile fransız usulü bozmaları ve o penayı yukarı doğru ciuuuv diye sürtme takıntıları yüzünden çabuk eskidi. tonlarını da genel olarak sevmiyorum. Sevene saygım büyük bu arada, genellikle iyi insanlar seviyor bu grubu haha)
-Dream theater/porcupine tree (bu grupların hem müziği ve elemanları sıkıcı, hem de tanıştığım kadarıyla kendini çok ciddiye alan fanları. Bu aşırı progcu tayfada tam çözemediğim bi ısrarcılık ve denyoluk var)
-Manowar (aslında yazmaya değmez bile, imajlarını da müziklerini de sevmiyorum. Burada sonisphere’da sahneden türkçe küfür ettiklerinde sadece acımıştım, yapayalnızsınız ulan, hetfield ve mustaine bile barıştılar ama siz yapayalnızsınız diye hahah. Bir de aklıma geldi, non serviam dergisinin ’98 ya da ’99 tarihli bi sayısında(internette arşivde var bulabilirsiniz) kendileriyle röportaj yapan kadına kuduz köpek gibi asıldığı ve her soruda yatak iması yaptığı için tiksinmiştim bunların frontmaninden. Sonradan gitaristin de çocuk pornosu filan davaları çıkınca zerre şaşırmadım.)
-My Dying Bride (sevmeyi en çok istediğim bunlar ama bir türlü olmadı. İçine girmesi aşırı zor, akmayan bi doom türü benim için. Ağlayan doom sevmiyorum sanırım ama bunlar tam ağlayan doom da değil, tam anlamıyorum.)
Direkt aklıma gelen büyük gruplar bunlar.
İlginç bir şekilde Porcupine Tree.
böyle bi konu açıldığını bilseydim her albüme ayrı ayrı bok atmaya uğraşmazdım,buraya önceden toplu yazardım, neyse konumuza gelelim. aşağıdaki grupların tümünü sevmiyor değilim, sadece benim için aman aman vazgeçilmez gruplar değiller, hepsini de en az 50 parça dinleyip sevmeye çalışmışımdır,olmamıştır,bir grubu sevmek hmm şu şu parça iyiymiş demek değil benim için, sabah uyanınca bi riffinin bi anda aklına gelmesi, dinlerken kendinden geçmen, bazı kısımları defalarca çalma isteğidir, ya da bir albüme takıntı derecesi önem vermek saatlerce dinlemektir, önce onu bi söyliyim, bu grupların bazı parçalarını arada açar dinlerim ama şu albümleri müthiştir diyemem, hayranı değilimdir.
ulcerate – grubun ismi ülser, daha ne diyim size, çok uğraştım sevmek için, olmadı, birbiriyle alakası olmayan ses öbeklerinin ard arda konulmasından başka bir şey değil benim için, adamlar müzik olmayan müzik yapmaya çalışmışlar ve başarmışlar,Deathspell omega, dillinger esc plan gibi kafa seven karmaşık grupların köpeği olmama rağmen ulcerate’i 2 şarkı üst üste dinlersem burnum kanıyor sinirden.
tool – süper bir grup olsa da biraz abartıldığını düşünüyorum
nile – dying fetus/ cryptopsy ekolü hayvan gibi teknik ve brutal gruplara ayılıp bayılsam da bu adamların olayını anlayamadım.
testament – herifler parodi grubu gibi,enstrüman hakimiyeti olarak çok iyi ve gazlar ama sanki kendilerinin taklitleri gibiler, 0 ruh , popi filmlerde filan metalci imajı olur ya böyle stereotype heh o işte
borknagar – norveç black metali ile ilişkimi kelimelerle anlatamam yalnız bu adamlar biraz fazla senfonik fazla çeşitli tatlar katmışlar müziklerine,the faceless in black versiyonu gibi sanki,tam heh burası iyiymiş diyorum adam saz çalmaya başlıyo amk, tiyatronu fazla kaçmış, adamlar hayvan gibi iyi riffler mükkemmel vokaller yazıyor fakat hiç bir şey hissetmiyorum.
enslaved – şu adamları sevebilmek için neleri vermezdim, çok uğraştım, öyle böyle değil yaw , olmuyor da olmuyor , progresifliklerinden dolayı sanırım, çok baba grup yalnız saygı duyarım bazı parçalarını çok çok severim.
Misþyrming ,Svartidauði , mgla , kriegbilmem ne – genel olarak fin , leh, izlanda black metalinden hoşlanmıyorum özellikle polonya black sahnesinin abartıldığını düşünüyorum, bir drudkh değiller ,olamazlar.
kreator – black metale baya ilham vermiş gruplardan birisi fakat 6 dakika aynı riffi dinleyemiyorum, bir de sözler hayvan gibi klişe
sodom – black metale baya baya baya ilham vermiş bir grup fakat aynı riff i 6 dakika dinleyemiyorum. 100 de 90 karanlık müzik dinlesem de bu iki grubu sevme çabalarım hüsranla sonuçlandı.
death – kıçımı açıp gezsem daha iyi, kendimi rezil ediyorum şu an farkındayım ,bu grubu sevmiyor değilim, symbolic albümünü baya severim fakat uzun süre dinlediğimde satranç zehirlenmesi yaşıyorum, hazmedemiyorum o kadar düşünceyi riffi hayvani soloları, davulları vs , evet malım galiba.
watain – bu gruptan açıkçası nefret ediyorum sevmeye filan da çalışmadım, inanılmaz boş ve poser bir grup, imajları , albüm kapakları, konser afişleri vs aşmış imajı verse de boş bir grup oldukları gerçeğini değiştirmiyor.
black sabbath – uykum geliyor.
deafheaven – bunu herkes sevmiyor galiba ama ben baya sevmiyorum, pembe götlü adamdan black metalci olmayacağı gibi pembe kapaklı albümden de black metal olmaz. ( burada işaret parmağımı kaldırıp hayvan gibi bağırıyorum.)
emperor – 2. dalga black metalcilerden immortal ile beraber ısınamadığım tayfadan
leviathan – bu adam harbi kvlt bi abimiz amerikan filan da olsa harbi bi iskandinavın müziğini iyi icra ediyor , fakat şöyle bir şey var ki 20 dakika dinlersem kulağıma şırınga sokma isteği doğuyor, tamam amk sevgilin ölmüşte ne bağırıyon.
anthrax – bu grubun nasıl big 4 da olduğunu çözebilmiş değilim, death angel vs bi sürü manyak ötesi grup varken
suffocation, obituary, dismember , immolation , bolt thrower, pestilence, grave – old school death metal tayfası olan bu reyislerin olayı ne anlamıyorum old schoolda entombed, morbid angel , cannibal corpse gibi adamların yanında bunlar ne alaka anlamış değilim klişe zehirlenmesi yaşıyorum dinlerken.
phobia, pig destroyer, rotten sound , brutal truth, Gadget – bir black metal – grindcore aşığı olarak bu elemanların ne yaptığını anlamış değilim , kuru gürültü.
bu yazı alkol teshiri altında yazılmıştır ve ciddiye alınmamalıdır.
20.07.2020
@crowkiller,-söyle bakalım anlaşılmaz adam, neyi seversin en çok, venom mu,Cf mi?,sodomu mu? yoksa possessed mi?
-old skool metali hiç sevmem.
-Black Sabbath?
-bu sözün anlamı bana yabancı.
-immortal?emperor?
hangi enlemde olduklarını bile bilmem.
-peki ya Mayhem?
-tanrısal ve ölümsüz olsaydı severdim elbet.
-ee,madem öyle, sen neyi seversin ey gizemli kişi ?
-ordaki,burdaki bulutları severim,acayip acayip bulutları…
-bir de bon jovi
(Baudelaire abimizin yabancı şiiridir)
20.07.2020
@Retrokafa, ismime tıklayınca açılan last fm sayfamdan bakabilirsin.
20.07.2020
@crowkiller, Hocam %70′ine katılmasam da keyifle okudum. Alkol tesirinde yazıldığı belli, çok samimi bir yazı olmuş.
20.07.2020
@crowkiller, haftanın 7 günününün en az 5 günü içen adamım, bunları okuduktan sonra ciddi ciddi alkolü bırakmayı düşündüm. Kamu spotu gibi yorum yapmışsın. Acilen tövbe edip namaza başlıyorum.
20.07.2020
@ismail vilehand, hahahahaha
20.07.2020
@crowkiller, DEATH hakkında yazdıkların samimi geldi. black sabbath ise tebessüm ettirdi.
Opeth, In Flames, Gojira, Tool, Dream Theater, Porcupine Tree, Black Sabbath, Death yazılmış ve sıkıcı falan denmiş müzik zevki görecelidir elbet ama bu kadar da göreceli değil daha 3-4 kişiye baktım ve bunları gördüm daha da bakmaya lüzum yok hahahahah
20.07.2020
@Boba Fett, kişisel zevklere ve yazanların samimiyetine laf edecek değilim elbet ama yorumları şöyle bi kaydırırken bile kanser oldum
20.07.2020
@Canoir, Zevktir tabi ben de bir şey diyemem ama bazı arkadaşlar müzik sevmiyorum dese daha mı doğru olur diye düşünmeden edemedim.
Bir linç listesi de benden gelsin
Not:Bu listedeki tüm grupları denedim ve sevmedim.Hiçbiri önyargı değildir
1-Manowar
Aşırı gıcık kaparım hemde çok aşırı.Dındındındın bişeyler çaldıkdan sonra gitarın susup vokalin bişeyler söylemesi ve bu arada davulun dum tak dışında hiçbişey yapmamamsı aşırı sinirimi bozar.Bir dakika bile dayanamam
2-Dream threater,pain of salvation
progresif metalden nefret ederim.Bir dakka bile dayanamam bu gruplara.Progresif olarak opeth dışında hiçbir grubu sevemiyorum.Dream theater en nefret ettiğim prog grubudur.Soundundan rifflerne kadar komple nefret ederim.Yalnız prog rock severim hatta en sevdiğim rock türüdür
3-Enslaved
Halbuki ilk dönem enslavedin hastasıyım ama olmuyor işte.50 kere denedim yeni tarzlarnı bir türlü alışamadım.Belki bu yılki albümlerni severim.Yayınladıkları birkaç şarkıyı beyendim
4-Iron maiden
Zerre anlayamadım ıron maidenin niye sevildiğini.Fear of the darktan sözleri çıkar hiçbir anlamı yok benim için.Nedir yahu kafa sallatmayan metal müzikmi olur bir dakka bile dayanamam ıron maidene.Birtek somewhere in time albümünün ilk şarkısını severim onuda vokal ve solo için.bunuda 5 kere denedim olmadı
Tool
Yahu soberin ilk şarkısının hastasıyım ama nedense diyer albüm ve şarkılara ısınamadın.50 saatlik başlangıçdan sonra şarkıları seviyorum da zaten albümde sevdiğim dakkaları toplasan 20 dakka eder.Niye 20 dakka keyif için 1 saat albüm dinleyim.Mantıksız
Black dahlia murder
Son albümü 5 kere denedim olmadı.Şarkı şarkı denedim olmadı.Herdefasında başım şişti.
Progresif elektronik zımbırtılı djent
Animals as ladders dışında bu türdeki hiçbir gruba ısınamadım en başta andromeda.Adama bak elektronikli salak introdan sonra anlamsız rifflerle devam edip albümün ortsında BİDAKKA LAN BEN CENTİLMENİM MEŞUGAYA ÖZENMEM LAZIM deyip 000 00 0 00 00000 00000000 011100000 gibi saçmasapan poliritmik olduğunu zanneden bir bastığını birdaha basmayan rifflerle albümü doldurup progresssıiieeay djentilmen etiketiyle piyasaya sürüyor ardından niye djentilmen türünden insanlar nefret ediyor diye etrafta dolaşıyorlar.ACABA HERTÜRÜ KARIŞTIRIP ÇORBA ETTİKTEN SONRA BAŞARISIZ TAKLİDİNİ ETTİĞİN İÇİN OLABİLİRMİ.Djent i severim.Progresifide opet ve animals at ladders ile severim.Ancak böyle içiboş ruhsuz müzik yapıp özendiği grupların adını kirleten grupları hiç sevmem.Ama hakkını yemeyim sounları efsane bu grupların ama yinede…
Odraza
Ulan hiç black metal dinlemesem bu albüme black metal diyecem de black metal dememek için birçok sebebim var.Arkadaş 50 dakkalık albümün niye ilk 30 dakkası ultramükemmel black metal geri kalanı full progresif rock.Niye ulan niye.Buyılki dinlediğim birçok black metal grubu bu akıma katıldı.Tiksindim böyle gruplardan.Ama progresifliğinden değil black metali hissettirememesinden.Ben bu albümü black metal için açıyorum,başka etkileşimler için değil.
Rings of saturn
Bu grubu sevmeme nedenim kafa s..mesi.Aga bak negüzel açılışı yapdın 3 saniyede 8934 notaya basıp sweep tekniğiyle devam ettin.Buraya kadar hepsi hoşuma gitti de ARKADAŞ NİYE 0 00 0 000000000 0 0 0 0 0 00000 0 000 LARLA KAFA S…YON NİYE NİYE.Dingir albümünden bu yazdığım gerek sizlikleri çıkar 45 dakkalık albüm oldu sana 15 dakkalık albüm.Birde vidyolarda lucas mann best techdeath riff writer yazmazmı üff….
Sabaton
Çok sinir bozucu bir grup.Adam savaşı öyle neşeli neşeli anlatırki hep aklıma oyuncak askercik savaştırıp pırpır uçuran çocuklar gelir.Müzik olarak bahsetmeyecem çünkü küfürsüz açıklayamam
USA,US,GREECE,İTALY black metal
Amerika ile B.M. yazan black metal gruplarna hiç dayanamam.Hep yaptıkları yapılmış gii gelir.Ancak bu yunan ve italyan black gruplarna iki çift lafım var.Bro miss gibin intro ile açılışı yaptın dayadın pıtapıtapıta blastbeati verdin tarama rifi ,vokal başladı screame mis gibi.İyi güzel peki niye 50 dakkalık albümün sadece ilk 15 dakkası özenilmiş,geri kalanı riff yığını NİYE?.Birde bu grupların akılda kalıcı müzik yapamaması acayip canımı sıkar.Sanki hepsi ortak riff kullanır gibi.İtalyan olankarın grup isimlerinden de gıcık kaparım
-OOOmis gibi rif buldum
-Aloouv dimitri riffe bak
-Hacı bu riff süper nasıl çalınıyo
-Dimitricim ateşle ordan 50 euro,tabları yollayım sana faceden
-Endaksi nikos,kalispera
İtalyanlarda şöyle bir durum var
-Gunnaydını antonio
-Gunnaydını romeo hayırdırı neccin aradın
-yennıi bıir bıllag medali grrupu kurdum adı kullovskyrmntpstrfktsçafpohohoh.
-Pekkıi albümün ismi neddıir
-Black dimensions of the infernal majestic dominion
-Harrıiikkaa yarın gel kaydedelim
-Tammmamdırr
(Sadece eğlenmek için yaptım dalga geçmek için değil.Hepsine saygım sonsuz)
Dso özentiliği yapan desonant gruplar
Bunlarda sanki gitar çalmayı bilmezmiş gibin disonant akor basıp üstüne rooaah diye saçma vokal ekleme durumu var.Hayır türle alıp veremediğim yok ama düzgün yapın imperial triumpant gibi mesela.Adamlar bu işi çözmüş.Birde bu özentilere “yaptığınız müzik niye böyle”desen”sen anlamazsın zaten git başkaşey dinle”der.
20.07.2020
@Aura magula, Hocam Sober şarkı zaten Undertow’un ilk şarkısı demek istedin sanırsam.
20.07.2020
@Opethsevenbiri,Bu video yüzünden sen söyleyene kadar soberin albüm olduğunu sanıyordum.Bilgilendirdiğin için teşekkür ederim hocam
https://youtu.be/7H0fNMMflRw
20.07.2020
@Aura magula, sitede ilk defa prograsif metaldan nefret eden ama prograsif rock’ı çok tutan birisini gördüm.
20.07.2020
@chuck, Çünkü metali groove,breakdown vb gaza getirici şeyler hoşuma gittiği için dinlerim.Ama rock dinlerken “illa kafa sallayacam”demediğim için hiçbir sorun olmaz.prog metalde herhangibir groove,breakdown bulamadığım için dinlemiyorum.
20.07.2020
@Aura magula, anlıyorum, muhtemelen bu yüzden opeth’i seviyorsun. demon of the fall dinleyip yerinde durmak mümkün değil neticede.
21.07.2020
@chuck, Aynen.
hayatımda bir kez bile sabaton ve machine head dinlemedim; dinlemeyi de düşünmüyorum.
herhangi bir folk metal, emo oluşum ve DISTURBED.
bi’ çoğumuz metal grupları yazmış ama genel olarak bize gruplar soruluyor. rock, metal vs. fark etmez gibi geliyor. onun için son olarak da the beatles derim. 60′lar tayfasından tiksiniyorum, öyle böyle değil.
Tool: Sevmek için hala uğraşıyorum ama olmuyor, olmuyor. Şarkı introları inanılmaz uzun. Keşke tüm şarkıları The Pot gibi vokalle başlasa.
Motörhead: Lemmy üstada saygımız sonsuz ama bayıyor beni Motörhead soundu. Ace of Spades albümü hariç sevmiyorum.
The Beatles: Müzikal anlamda Yurtseven Kardeşler’in bir tık üstü. Oldies goldies ok ama bunları dinleyeceğime Pink Floyd, Queen falan dinlerim.
20.07.2020
@Ashes of the Wake, Üçüncüsü umarım şakadır ya da trollük yapıyorsundur. Çünkü söylediğinin “görece ile kişisel zevk” ile bir ilgisi yok.
20.07.2020
@deadhouse, doksanların ortalarından sonra doğan insanlar için The Beatles gerçekten pek bir şey ifade etmiyor. Çok fazla örneğini gördüm ve bence çok da yadırganacak bir durum değil.
Esasında The Beatles popüler müziğin ve modern zamanların beste yapılarını neredeyse icat eden ve 60 sonrası müziğin tamamına yön veren en önemli gruptur muhtemelen. İlham kaynakları arasında The Beatles’ı sayan brutal death metal grupları, progresif metal grupları biliyorum.
20.07.2020
@Ahmet Saraçoğlu, Beatles her şeyden öte sağlam bir müzik grubu, kaliteli müzik yapıyorlar. Yani öyle 90 ortalarından sonrası sevmeyecek diye bir şey yok he güzel müzik sevmiyordur vs. gibi bir eleştiri varsa evet sevmeyebilir.
60′lara damgasını vurup bugünkü dinlediğimiz müziği yapmalarının yanında harika bir müzik grubudur Beatles, Ozzy Osbourne ve dönemdaşları hayrandır Beatles’a, müziğin tarihini değiştirmiştir. Ben bunların müziği sevmek için kıstas olduğunu düşünmem ama bunlardan bağımsız olarak hala soundları tazedir. Black Sabbath, ilk dönem Judas, 70′ler vs. dinleyen bir insan çok rahat sevebilir.
20.07.2020
@Ahmet Saraçoğlu, katılıyorum. O nesil için Beatles bi devrim niteliğinde ama zaman içinde bu sound öyle kanıksandı ve öyle ileri götürüldü ki Beatles’ın günümüz nesli için aynı değeri taşıması ve müzikal keyfi vermesi çok çok zor.
Mario da çok devrimsel bir oyun ama günümüz oyunlarının yanında çoğu zaman tatlı bir nostalji olarak kalıyor. Beatles da şimdiki nesiller için benzer bi his yaratıyor bana kalırsa.
20.07.2020
@Ahmet Saraçoğlu, Hiçbir anlam ifade etmemesini yadırgamıyorum elbette. Bence 2030′dan sonraki nesil bile biraz tarih bilgisi bilmeli, müzikle ilgileniyorlarsa. Verdiği örnek, sinemada, Potemkin Zırhlısı’nı izledim, Issız Adam’ın bir tık üstü demekle aynı şey. Bu tüm sanatlar için geçerli. Bu konu başlığında çok karşılaştım bu örneklerle. Bir grubu sevmemekle o grubu itin götüne sokmak farklı şeyler. “Bana hitap etmiyor, beğenemedim, sevemedim, ilginç bulmadım.” demek daha doğru. Metal müziğin öncü ve önemli gruplarına bok gibi gruplar demenin nesi eğlenceli anlamadım. Bence önem arz eden müzik oluşumlarına biraz saygılı olunmalı.
28.06.2021
@Ahmet Saraçoğlu, okuyan merak eden herkes için bir şeyler ifade eder Beatles. En azından Yurtseven kardeşler örneği vermez.
28.06.2021
@Necrobutcher, beni bu mention’dan çıkarın, Beatles’tan bahseden ben değilim.
20.07.2020
@deadhouse, Beatles sevmemek nedir yahu, tabi zevk sevmezsin ama “Müzikal anlamda Yurtseven Kardeşler’in bir tık üstü. Oldies goldies ok” bu nedir yahu? Ya sevme ama şunu yazma, kusura bakmayın bu kişisel zevk değil, bilgisizlik başka bir şey değil.
20.07.2020
@deadhouse, The Beatles’ın efsaneliğini inkar etmedim sadece müziklerini inanılmaz sıradan buluyorum günümüzde dinlediğimde. Belki yaşım biraz daha büyük olsaydı sevebilirdim. Ahmet abinin de dediği gibi jenerasyonla alakalı bir şey bu daha çok. Hiçbir anlam ifade etmiyor bana The Beatles’ın müziği.
21.07.2020
@Ashes of the Wake, Beatles’ın herhangi bir albümünü oturup dinlemiş birinin “Yurtseven Kardeşler’in bir tık üstü” diyeceğini sanmıyorum. Hele ki müziklerinin sıradan olduğunu iddia edeceğini hiç sanmıyorum. Ben de 2 sene öncesine kadar Beatles’ın overrated olduğunu, sadece öncü oldukları için saygı duyulabileceğini falan söylüyordum ta ki albümlerini dinleyene kadar.
28.06.2021
@Fingolfin, https://open.spotify.com/album/6QaVfG1pHYl1z15ZxkvVDW?si=jqHFgP1NRfKF5P07F_tp4Q&utm_source=copy-link&dl_branch=1
hocam bu albüm bile yeter bak gerçekten
Mastodon’a o kadar uzağım ki o kadar olur. Hiçbir ekstremliği olmayan ve dünyanın en sıkıcı-bayıcı-uyutucu vokalistlerine sahip olan grubu. Mastodon’un 3 hatta 4 vokalistinden beni daha fazla bayan tek vokal Dave Mustaine.
20.07.2020
@Avcı, ekstrem olmamanın bir eleştiri kalemi olduğuna da ilk kez tanık oluyorum.
20.07.2020
@Ahmet Saraçoğlu, Günler geçtikçe Metali dinleme nedenlerinin en başında ekstremlik geldiğini farkediyorum. Etli ya da boğucu bir gitar tonu , boğaz kanatan brutal (yerine göre guttural ya da piq squeal) vokaller ve Cengiz Han’ın yönettiği Moğol atlı süvarileri hızında davullar olmazsa olmaz haline geldi benim için. Sadece sert olduğu için sevmediğim albümler var mı, var. Ama bu söylediklerimi barındırmayan gruplar (ister Nevermore olsun, ister Judas Priest olsun , ister Metallica olsun , ister Dream Theater olsun , ister Manowar olsun ya da az önce yazdığım gibi Mastodon olsun) zerre ilgimi çekmiyor.
20.07.2020
@Avcı, ama bu kişisel bir tercihten ibaret. “Hiçbir ekstremliği olmayan” diye başlarsan sanki bu durum o grubun bir eksikliği gibi görünüyor. Bu şekilde bakıyorsan Mastodon, Metallica, Judas Priest vs grupları değerlendirmeye dahi almaman gerekiyor. Yoksa hepimiz sayalım “Niki Minaj, Justin Bieber bana çok uzak, metalle hiç alakası yok” diye.
Herkes yazıyor bir de ben yazayım.
Tool: O ney la öyle alet diye grup ismi mi olur? Bir de gıy gıy 20 dakika ögh.
Dream Theater: Şarkıya başlayacak diye 5 dakika bekliyorsun vokal giriyor sonra yine gıy gıy ögh.
Death: Şarkıları uzun yapacam diye kasmış, çok tekrar var. Vokal kötü.
Metallica: ilk albüm fena değil ama ikinci albüm, akustik gitar ve yumuşama, bitti.
Megadeth: Metallica çakması.
Overkill, Testament, Exodus: Metallica çakması.
Kreator: Adam çok bağırıyor, kafam şişiyor.
Guns N’ Roses: Çok enerjik, sıkıcı.
Porcupine Tree, Opeth: Benim gibi biri için fazla kaliteli müzik yapıyorlar, sevmiyorum.
Ghost: Grubu gece dinleyemiyorum, korkuyorum.
Iron Maiden: Eski, cıyak cıyak bağırıyor adam.
Dark Tranquillty: Çok melodik, sıkılıyorum.
Devin Townstedndfk: Fazla konsept var.
Black Sabbath: Iyy.
21.07.2020
@Boba Fett, Ha şaka bu şaka hahahh şaka
17.06.2022
@Boba Fett, Ne Oblisviscaris: Keman dinleyecek olsam Orhan Baba dinlerim alimünyum.
Slayer: Adamın sakalı çok uzun.
Motörhead: Çok fazla ekstrem işler dinleyerek Motörhead’den zevk alamayarak kulağıma yapılacak en kötü şeyi yaptım.
Deatspelll… : Ne diyon amk
Ihsahn: Çok bağırıyor.
Grup bazinda degil de daha cok tur olarak degerlendirirsem, heavy metal, power metal ve core muzigi sevemiyorum. Ne kadar deneyip, sans verip, keyif almaya calissam da icine giremiyorum. Kotu olduklari icin degil, sadece kan uyusmadi. Ama black veya death metal varsa ustume atin.
17.06.2022
@D, Yalniz yanlis anlasilmasin grindcore’un kopegiyim.
Kesinlikle Slayer. Çeşitlilik anlamında inanılmaz sığlık var şarkılarında .Her şarkıları birbirine benziyor muhabbetini yapmayı çok sevmesemde gerçekten çok öyle hissettiriyor. Season in the abyss i az çok sevsemde diğer albümleri hiçbir şekilde ilgimi çekmedi.
Genel olarak old school dm sevmiyorum. Belki mesai harcasam hoşuma gider de efor harcamaya gerek duymuyorum sevip sevmeyeceğim belli olmayan bir tür için şu anda. Hali hazırda sevdiğim türlerde dinlemediğim bir ton albüm, keşfedemediğim bir sürü grup var. İlerde müzik bulmakta sıkıntı çekersem mesai harcayabilirim ama.
Ha hiç mi sevdiğim şarkı, hoş bulduğum grup çıkmıyor, tabi ki çıkıyor ama tek tük. Bolt Thrower çok severim mesela ama genel olarak old school dm sevdiğim şarkı çıksa bile günümüze yakın oluyor çıkış tarihi. Eski dm albümlerinin soundunu hiç sevmiyorum.
Core müziğin her türlüsü, depresif black metal grupları, atonal dissonant bütün gruplar, power metalin istisnasız her türü, sadece teknik kasan sweep çorbası death ve progresif grupları, ciğer patlatan bağırmalı koro şeklinde melodik nakaratlı her grup, salya sümük rock grupları, progresif uzaylı thrash/death, her cümlede defalarca yüksek perdeden çığlık atan speed/glam metal grupları, uzun garip isimli Türk arabesk rock pop grupları, DJENT denen korkunç olay, her türlü senfonik metalin %99′u, ağlak kuzeyli veya amerikan metal, atmosferik her şey, post etiketli gruplar, pop punk, brutal death metalin en az yarısı, domuz at eşek sesleri çıkaran breakdownlu istisnasız bütün gruplar, Ihsahn ve türevi her şey, Mercyful Fate King Diamond vokalleri, Baby Metal, Tool, Rhcp, Rush, Pearl Jam, Manowar, Kreator, Ghost, Behemoth, Cannibal Corpse, Celtic Frost, Def Leppard, The Beatles…
bir black metalci olarak black metal konusunda daha tutucu ve geleneksel diğer türler konusunda daha açık ve serbestciyim,yukarlarda bir çok grup sayılmış zaten bunları ya hiç dinlemediğim ya da çok az dinlediğim için ağzımı yorma zahmetinde bulunmam(örneğin korn,Arch enemy,Anthrax,gojira,Haken, Soen, Leprous,faith no more falan)
slipknot bana göre güzel bir potansiyeli mahvetmiş bir grup,psiko bir leş grup,teksas elektrikli testereli katilleri,pislik ve tekinsiz redneckler olması gerekirken ergen grubu olmayı seçmeleriyle parayı bulsalar da kaybetmiş bir gruptur,sabaton ise işlediği konuya göre şaka gibi bir müzik yapıyor,ulan marduk ve infernal war gibi şavaşı dibinde yaşatan gruplar varken kim ne yapsın senin şen,şakrak şarkılarını
Bir de kezbanvari hareketleri ve podyumda salınır gibi dolanan instagram dilberi tipli gothic,senfonik,satanic witch gacılar insanı mahvediyor,zaten kadınlar metal konusunda dezevantajlı,bir de bu şeyler çok samimiyetsiz ve olmamış duruyor,darkestrah grubundan Kriegtalith,Lucifugum grubundan Stabaath, Opera IX grubundan Cadaveria,Darkened Nocturn Slaughtercult grubundan Onielar falan bu işi becerebiliyor ama diğerleri yukardaki duruma tabi
kuzey folk grupları,artık kuzeyin her şeyini metal içinde tükettiğimiz ve kuzey orta çağ harici şen,şakrak,tuzu kuru sjw ve hipsterların memleketi olduğu için samimi gelmiyor ve sarmıyor,orman ve buz muhabbeti nereye kadar?onun yerine asya,japonya hatta haz etmesemde orta doğu arap,pers,yahudi folk metali,biraz cıvık olsa da hint folk metali (rudra) falan daha iyi
samimiyetsiz black metal grupları da can sıkıcı,hadi odraza falan konsept olarak anlarım da pure black metal yapıp kazakla,geniş güneş gözlüğüyle insta pozu veren gruplara kılım,bir çoğunun aksine ben black metalde gelenekçiyim,corpse paint,cübbe,maske,çivili,mermili kemer ve bileklik kırmızı çizgilerim,üstüne kreator tişörtü geçirip sahnede hoplayıp zıplayan parlak gençleri ve mezuniyet balosu,cumartesi buluşması tipindeki promo fotoğrafları olanları ciddiye alamıyorum,buna örnek vermeyeceğim çünkü bir sürü örnek var,kült gruplardan son dönem satyriconundan tut,hayranı olduğum taake bile bu yola girmeye başladı,şu anda ortalık bu tür black metal gruplarıyla dolu maalesef
bunun bir de hiçkimsenin dinlemediği veya çok az kişi tarafından dinlenen ama gerçekten kaliteli,nitelikli işler yaptığını düşündüğümüz overrated gruplar versiyonu gelsin,oradan da bayağı iyi ve bilgilendirici yazılar gelecektir eminim
Deathspell Omega: Isınamadım, çok kompleks müziklerinin arasında beni yakalayan bir şey yok, çok çorba geliyor bana kusura bakmayın.
Urgehal: İsim yapmış BM grupları arasında net söylüyorum en kötüsü. Matah hiçbir şeyleri yok.
Watain: Bu kadar poser, bu kadar imaj, bu kadar gösteriş, bu kadar işi ticarete dökmüş bir BM grubu daha yoktur. Bir de bu kadar pozcu imajlarının arkasında Misanthropic Luciferian Order’ı kullanıyorlar rezillik ötesi.
Behemoth: Diğerlerine göre ısınamama oranım biraz daha yumuşak ama yine de bir kaç şarkıları dışında tamamen overrated olduğunu ve tıpkı Watain gibi imajın ve gösterişin bokunu çıkardıklarını düşünüyorum.
Drudkh: 1-2 enstantene dışında tamamen overrated.
Slayer: Bu da DSO’yu sevmeme gerekçemin tam tersi. Ergenken en sevdiğim grupken müzikal zevkim geliştikçe müziklerinin son derece yavan, kısıtlı ve çok dar olduğunu anladım.
Cannibal Corpse: Net en kötü Metal grubu net. Slayer’la aynı sebep o kadar dar, kısıtlı, hatta yarrak gibi müzik yapıyorlar ki, bunların durumu Slayer’dan bile daha vahim. Bakın 16-17 yaşlarından beri Metal dinlerim sayısız grubun diskografisini hatim etttim ama Cannibal Corpse aralarında net en kötüsü. Yani cidden kötü kelimesi bile hafif kalır. Bu da büyük başarı tabii canım.
Venom: Yani tamam Black Metal’i etkilemiş olabilirler, metal tarihinde önemli bir yeri olabilir ama cidden çok kötü müzik yapıyorlar be.
Quo Vadis: Neden bu kadar şişirildiğini anlayamadığım bir başka grup.
Overkill: Baya sevdiğim 1-2 şarkısı olsa da bu kadar da şişirilecek bir olayları yok bence. Yine de bu listedeki gruplar arasında en ılımlı baktığım grup. Hatta yazayım mı yazmayım mı diye epey düşündükten sonra yazmaya karar verdim, bu listeye sokmasam da olabilirdi.
Iced Earth: Tıpkı Overkill gibi 1-2 çok sevdiğim işleri dışında overrated. Bunları da yazmasam olabilirdi.
Alcest: Post Metal – Shoegaze olaylarını zaten sevmiyorum bi de üstüne Alcest’in çok şişirilen overrated müziği. Bana göre pek matah bir yanları yok.
Morbid Angel: Yazayım mı yazmayım mı çok düşündüm yine ama bence en parlak albümlerinde de pek bir iş yok.
Yeterince genişlettim listeyi. Aslında Behemoth, Overkill, Iced Earth ve Morbid Angel’ı yazmasam da olabilirmiş. Diğerlerinde gerçekten hiçbir iş yok ama. Hele hele Urgehal, Watain, Cannibal Corpse ve Venom en kötüleri. Özellikle listenin zirvesi Cannibal Corpse bence. Bunun kadar kötü bir şey herhalde dinlemedim. Ajdar dinlerim daha iyi en azından eğlenceli adam.
17.06.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, Borknagar: Ha Borknagar’ı unuttum. Overrated’ın en önde gelen gruplarından. Pek matah bi espirilerini bulamadım.
18.06.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, Rammstein gibi bir gruba methiyeler düzen insanın Borknagar’a, Morbid Angel’a, Overkill’ vs ‘şişirilmiş’, ‘overrated’, ‘dar’ gibi sıfatlarla saldırması da ne bileyim…
He biz şişiriyoruz, normalde yarrak yarrak gruplar.
18.06.2022
@Dysplasia, Kardeşim ben basit müzik seviyorum belki Rammstein müziği bana hitap ederken, Borknagar, Overkill, Morbid Angel belki bana sik gibi geliyor bunun da hesabını size mi soracağım?
18.06.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, İstediğini sev sevme, beni ilgilendirmez; ama bir grubu sevmediğini desteklerken benim o grubu boş boş övdüğümü iddia edersen cevabını alırsın. Overrated, matah değil gibi tabirler senin keyfini tanımlamıyor, benim müzikal zevkimi bokluyor ki şu yazdıklarından bunu yapabilecek nitelikte olmadığını da görebiliyorum.
Öyle damara bastığını sanan aykırı kişilik edalarına da girme boşuna, 20 sene önce terkettiğimiz ergen tartışma üslubuyla saygı maygı bekleyemezsin.
18.06.2022
@Dysplasia, Neyi boş boş övdüğünü idda etmişim kardeşim seni tanımam etmem, bana cevap yazana kadar şu konu başlığında sen aklımın ucunda bile değildin. Gruplar hakkında fikirlerimi söylüyorum, ister overrated derim ister underrated bunun seninle ne ilgisi var, sen o gruplardaki eleman mısın? Sen mesajlarımı dikkatli okuduğundan emin misin? Durup dururken ”şunu överken buna tu kaka demen de ne bileyim biraz şey” diye sen bana laf attın ben de ”benim sevdiğim gruplar seni ilgilendirmez” diye cevabımı verdim. Gerçekten sana nerede laf atmışım hatırlamıyorum gösterirsen sevinirim.
Ayrıca Rammstein için ”Rammstein bok gibi gurup, metalden bile saymıyorum” dersen ben güler geçerim; çünkü ne metali ben kurtaracağım ne de ben Till Lindemann’ın ta kendisiyim. Ama ben senin Death Metal gruplarına bok gibi diyince sen baya bi yükseldin. Senle benim aramdaki fark bu.
Az rahat olun arkadaşlar. Metali siz de ben de kurtarmayacağız. Şu tartışmadaki özne olan grupların elemanlarının sikinde değil, biz burada ”neden onu bokladın rerörö” diye tartışırıyoruz. Az relaks.
18.06.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, Overrated ne demek? Şişirilmiş ne demek? Matah değil ne demek? Kullandığın tabirleri öğren önce. Burada bu grupları övmüş herkese diyorsun ki ‘boş boş grupları boş boş övüyorsunuz’. Sen bana bunu diyecek yetkinlikte biri misin diye ben de seni değerlendiriyorum işte.
18.06.2022
@Dysplasia, Bir gruba ”overrated”, ”şişirilmiş”, ”matah değil” ifadelerini kullanınca o grubun dinleyenleri mi hedef alınmış olunuyor? Bu nasıl bir mantıktır? ”Boş boş grupları boş boş övüyorsunuz” diye bir cümle sarf ettiğimi de hatırlamıyorum. ”Neden bu kadar şişirildiğini anlayamadım” türevi ifadeler kullandım en çok. Bunun da ne dinleyicilerle, ne de seninle bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum.
Neden bu kadar üstüne alındığını anlayamadım. Bu post altında yazdıklarımı tam okumadığın ya da yanlış anladığını düşünüyorum. Benim de kendimi iyi ifade edemediğimi kabul ediyorum.
Kimin neyi sevip sevmeyeceğine laf edecek haddim yok ancak öyle gruplar boklanıyor ki ağzım açık okuyorum. Sevmemenizin etkisini o grubun kötü olduğu sonucuna bağlamak yeterince eleştirel düşünememenin getirdiği bir yan etki olsa gerek. Başka bir açıklama bulamıyorum yoksa.
18.06.2022
@Yiğit, Hahaha bu kadar gereksiz tepki çekeceğimi biliyordum, çünkü bir çok kişinin damarına basılan gruplar yazdım.
Bak kardeşim 16-17 yaşımdan beri bu müziği dinliyorum, yaşım da muhtemelen senden büyük, sayısız grubun diskografisini hatim ettim, benim dinlediklerim arasında (zaten yukarıda da saydım) Urgehal, Venom, Cannibal Corpse net en kötüleri. Hele Cannibal Corpse’a kötü kelimesi bile hafif kalır. Kötüye kötü demeyi ”eleştirel düşünememenin yan etkisi” sanmaya devam edebilirsin. Ne diyim yani kötü bir gruba methiyeler mi düzeyim? Bir şey kötü ise kötüdür. Çok komplike düşünmeye gerek yok.
Çok kasmayın bu kadar. Bana sik gibi gelen sana harika geliyordur. Saygı duyarım. Aynı saygıyı da karşı taraftan beklerim.
18.06.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, ben 6 yaşımdan beri old school dm dinliyorum haksızsın
18.06.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, “Bir şey kötü ise kötüdür. Çok komplike düşünmeye gerek yok.”
“Kötü ise kötüdür” ifadesinin felsefi olarak ne kadar yanlış olduğuna, “kötü” kavramının ne ifade ettiğine hiç girmeyelim, ama ben de Metallica’nın siyah albümü çıkardığı haftadan bu yana bu müziği dinliyorum ve bu tür durumlarda yüz binlerce insanın sevdiği grupları kötülemek yerine “ben sevmiyorum” demekle yetindim hep. Bu sayede “size mi soracağım?” gibi savunmalara gerek olmuyor. Tavsiye ederim.
18.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Biraz sert ifade ettiğimi kabul ediyorum, ama düşüncelerim bu yönde. Neden sevmediğimi kısa cümlelerle ifade etmeye çalıştım. Gerçekten kimseye laf sokma, kışkırtma gibi bir amaç taşımamakla birlikte bu gruplara neden ısınamadığımı, neden bu kadar övüldüğünü anlayamadığımı da kendim dile getirdim. Ama şimdi biri çıkıp dese ki ”Rammstein’ın taaa amk, metal bile değil” dese ben güler geçerim, sanırım ben de herkesin bu tepkiyi vereceğini zannettim.
18.06.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, kasmadım zaten. Gayet basit cümleler yazdım. Bence kasan kişi sensin, rahat ol.
Sanat görecelidir, bir müziği kötü bulabiliriz. Bence kötü demede bir mahsur yok. Sıkıntılı şey “önemli” olan grup ve albümlerin bu durumlarının görmezden gelinmesi. Bu göreceli bir şey değil. Bilim yapar gibi sanat tarihi yazıyor insanlar. Müzik de bir sanattır. Morbid Angel’ın metal tarihindeki önemini bildikten sonra veya inkar etmedikten sonra bir kişi Morbid Angel müziğini kötü, hatta çok kötü bulabilir.
Aslında bunun bile aksini iddia edebilirsiniz. Morbid Angel’ın “önemsizliğine” dair bir makale yazarsanız ve tezleriniz ciddiye alınırsa o zaman olabilir. Yok eğer öyle bir mahiyetiniz ve maharetiniz yoksa bilmediğiniz konularda ahkam kesmemelisiniz.
18.06.2022
@deadhouse, İşte buradaki en aklıselim yorum. Kesinlikle katılıyorum. Morbid Angel’a kötü dedim diye millet Morbid Angel’ın metaldeki önemini inkar ettiğimi falan zannetti sanırım. ”Morbid Angel kötü” ile ”Morbid Angel kim amk” farklı şeyler. Zaten ta ilk yorumumda da Venom için ”metal tarihinde yeri çok önemli” dedim bu konuda haklarını verdim ve ardından çok kötü olduklarını da vurguladım.
Neyse kendimi tam ifade edemediğimi, arkadaşların da bu yüzden yükseldiğini düşünüyorum bu postta.
18.06.2022
@deadhouse, bence bu kadar mutlak düzlemde “kötü” diyebilmek ile o müziği kötü bulmak arasında fark var. Yukarıda yazdığım ikinci cümle de bununla alakalıydı. Ki eminim kimse de tarihsel öneminin göz ardı edildiğini düşünmemiştir. Ben direkt olarak urgehal gibi cannibal corpse gibi grupların net kötü bir müzik yaptığı iddiasına hayret ettim. Bilmiyorum bunu düşünmek küstahça mı ama bu gruplara bu kadar net “kötü” diyebilen kişinin eleştirel düşüncesinden şüphe ederim.
Üstten bakıyormuşum gibi anlaşılmasın. Saygı duyuyorum buradaki fikre. Ama saygı duyduğum kadar da şaşırıyorum okurken.
18.06.2022
@Yiğit, yav niye düzgün düzgün yazıyorsam.. Adam Cannibal corpse yerine Ajdar daha iyi diyor sjfmfmfmö Waters of Ain yapmış grubu metalin en kötüleri arasına yazıyor. Bunu da yadırgamayacaksak site olarak doğruculuk oynayalım sadece.
19.06.2022
@Yiğit, işin en kötü tarafı arkadaşın yorumlarının o içimizdeki militan tarafı kaşıyacak kadar provake edici cinsten olması. Ama sen de dahil birçok kişi “yav he amk en çok sen biliyon Vatangül” diyerek abimin ekmeğine yağ sürmek istemiyor.
Yoksa yorumları okuduktan sonra 1-2 dk ekrana boş boş bakıp “bi insan niye slayer, morbid angel ve cannibal sevmez ki amk” diye kara kara düşündüm. Aha şimdi gordum Urgehal de demiş…
19.06.2022
@lammoth, Peki sevmek zorunda mı? Slayer neyse Urgehal’den de, Cannibal Corpse’tan da acayip nefret ediyorum. Başka problemin?
19.06.2022
@Yiğit, @Dysplasia Evet Ajdar’ı Cannibal Corpse’a tercih ederim. En azından Ajdar eğlenceli. Death Metal’den de (Melodic Death Metal hariç), Cannibal Corpse’dan da, Morbid Angel’dan da acayip nefret ediyorum ve bunun hesabını da kimseye verecek değilim. Düşüncelerimin de ölene kadar arkasındayım. Site ahalisini geren şey nedir bu kadar?
19.06.2022
@Yiğit, Bence Morbid Angel metal tarihinin en önemli 5 grubundan biri. Ve müzikal olarak muazzam ötesi bir grup. Aynen dediğin gibi bana göre de Morbid Angel veya Cannibal Corpse net kötüdür demek hayret edici bir şey. Ama bence bu konuda hayret etmekten başka söyleyeceğimiz bir şey yok ve olmamalı da. Çünkü sanatı var eden “görecelik”
“Shakespeare abartıdan başka bir şey değil, Mozart çocuklara ve kadınlara müzik yaptı. Citizen Kane dünyanın en overrated filmi” diyen sanat tarihinde çok çok yetkin insanlar var. Şahsen ben rahatsız olmuyorum. Herkes istediğini söylesin. Önemli olan rasyonellikten ayrılmayıp trolvari yorumlar yapmamak. Ancak bir eleştiri yaparken de argümanlarımız olmalı. Bence direkt “bana hitap etmedi, sevemedim” bile bir argümandır. Sana şurada ise kesinlikle katılıyorum: Net kötüdür deyip neden kötü bulduğunu açıklamıyorsan bu bir eleştiri değildir. Öylesine “bence kötüdür” deyip durmak ciddiye alınmaz.
19.06.2022
@deadhouse, %100 katılıyorum abi müthiş anlatmışsın
Adamın biri gelip dünyanın en büyük boşlarından birini yapıyor ve tepki çekeceğini bilerek yapıyor, kasten yapıyor, siz de cevap vererek ekmeğine yağ sürüyorsunuz.
Ahmet yukarıda durumu çok iyi açıklamış. Bence uzatmaya gerek yok.
19.06.2022
@ismail vilehand, Bunlar benim düşüncelerim ve müzikal zevklerim. Düşüncelerimin hesabını kimseye soracak değilim. Senin ”boş yapma” olarak değerlendirmen de benim umurumda değil ayrıca :)
19.06.2022
@ismail vilehand, buna benzer bir tartışma 1-2 sene evvel VENOM’un demo çıkaracağı haberi yayınlandığında yaşanmıştı.
19.06.2022
@Rzeczom, ilk sayfada benim yazdığım gruplara tekrar baktım, normal şartlarda analı bacılı küfürlerin havalarda uçuştuğu, adres ve telefon istemeli silahlı bıçaklı kavgaların çıkması gerekir ama hiçbir şey olmamış. Neden acaba?
Bu aslında çok basit birşey. Ancak burada kendini ifade etme özürlüğünün yanı sıra art niyet var. Hakkaten çok gereksiz şeyler. Şu güzel ortamı bozmaya değmez.
Herkes istediğini eleştirir, kötü bulur orası ayrı da, böyle yapılmaz o. Ben gidip Matrix’e “yarram gibi film, dünyanın en boş filmi, kötüye kötü denir” diyorsam bir sinema sitesinde, gelecek her eleştiriyi kabul ederim arkadaş. Matrix’i seversin sevmezsin ama ne dedik, üslup. Sevmesen de sinema tarihinde önemli bir yeri olduğunu bilip ona göre yorum yaparsın.
Linç kültürü çok güzel bir şey ya arkadaşlar. Cannibal Corpse’a, Morbid Angel’a, Urgehal’e bok attı diye bir iki kişi karşılık verince, hepimiz çullanıyoruz falan. Çünkü bu grupları herkes sevmek zorunda taam mı?
Bi salın artık.
19.06.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, dostum kullandigin isim cok uzun degil mi? valla sasi bakiyorum ekrana anasayfada her onume dustugunde :/
Ölü taklidi yaparsak gidecek. Her zaman işe yaramıştır bu. Yoksa işin tadı çok ciddi kaçmaya başladı.
19.06.2022
@ismail vilehand, sırf ana sayfadaki görüntü kirliliğinden dolayı burada kesiyoruz zaten bu muhabbeti. Müsterih olunuz.
tek tek nedenlerini sıralama gereği duymadan:
meshuggah
blind guardian
revenge(çoğunluk seviyor mu emin olmamakla beraber)
destruction
sepultura
volbeat
vader
gorgoroth
Şu Vector’a bi ısınamadım gitti. Adını bile doğru yazasım gelmedi.
metallica (and justice for all hariç)
slayer
ghost (metalden daha çok pop müzik gibi, tiktokta marry on a cross şarkısı sürekli çalıyordu geçen podcastte bahsedince onlara ait olduğunu fark ettim)
slipknot (maske takan grupları cringe buluyorum)
dream theater (çok kafa ağrıtıyor prog sevmeme rağmen)
mainstream gruplardan çok sevdiğim yok. hiç çekici gelmediler nedense ve oturup dinleyeyim bari dediğimde de beğenmedim.