Bir tartışma başlığından daha merhaba. Haziran sıcağı etkisini gösterirken entrika ve sansasyon dolu bir konuyla karşınızdayız. Bu hafta metal dünyasının çoğunluğu tarafından sevilen ancak bizim bir türlü ısınamadığımız gruplardan söz edelim istiyoruz.
Bir sebebi olsun olmasın, herkesçe övülen kimi gruplara mesafeli yaklaştığımız, başkalarının bu gruplarda ne bulduğunu anlamadığımız olmuştur. Tahmin edileceği üzere burada “davayı sattılar, çok bozdular, artık sevmiyorum”dan ziyade en başından beri ısınamadığımız, pek çok insan dinlemeye doyamazken bizim ilginç bir yanını bulamadığımız, belki de bize bir şekilde itici gelen gruplardan bahsediyoruz.
Bu hafta bu gruplardan örnekler vererek, tercihen gerekçelerini de açıklayarak içimizi dökelim; belki de bazı gruplara alışamama, onları sıradan bulma konusunda yalnız olmadığımızı görelim istiyoruz.
İç dökmeli, rahatlamalı, yer yer atarlı yorumlar diliyor, buyurun sohbete diyorum.
Not: Konu önerisi için Ece Çetinel’e teşekkür ederiz.
Direkt damardan giriyorum:
Rammstein
Slipknot
Tool
Bu grupları metal olarak değerlendiremiyorum, hiçbir şeylerini merak etmiyorum. Her birinden sadece 3′er şarkı biliyorum ve Rammstein ve Slipknot’ta bu şarkılardan sadece bir tanesinin adından tam olarak eminim (Du Hast, Wait and Bleed). Tool’un da Vicarious, Schism, Parabola (öyle miydi?) şarkıları var. Sadece var yani, benim için bir şey ifade etmiyorlar.
14.06.2019
@Ahmet Saraçoğlu, biraz daha düşündüm, Rammstein’dan adını bildiğim Keine Lust var ama nasıl bir şarkı olduğunu hatırlayamadım. Slipknot’tan da Heretic Anthem bir de Duality var ama o şarkı mıydı albüm adı mıydı Google’a bakmadan emin olamıyorum.
¯\_(ツ)_/¯
17.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, rammstein klipleri ve sahnesi müziğinin önünde,belki de en iyi klip çeken felsefi,anarşist ve aynı zamanda sapkın bir grupken son zamanlarında biraz kaydı gibi,lindeman dışında diğerleri duyarcı ve ağır abiler oldu gibi geliyor bana,lindeman gene aynı manyak,en son sotcore klibi yüzünden rusyada başı derde girmişti
Ilk aklıma gelen 2 grup;
Megadeth
Tool
Şahsım adına olmasalar da olur…
Dream Theater’a bir türlü ısınamadım, hangi albümlerini dinlesem bir yerden sonra bayıyor. Zaten prog hayranı da değilim. Ama nedense bazı arkadaşlarım için anlaşılabilir bir durum değil Dream Theater sevmemek. Önyargılı yaklaşıyormuşum. Başka gruplarin 2 şarkı sığdırdığı süreyi adam sadece soloya harcıyor. Da neden?
Avenged Sevenfold da, her ne kadar saygıdeğer arkadaşlarımdan biri Nightmare’in top 10 metal albümlerinden biri olduğunu iddia etse de, bence biraz içi boş ve genele oynayan bir grup. Ama son albümlerini gerçekten beğendim onun hakkını vereyim.
Onun dışında mesela bu sene herkes bir Traveler diye tutturmuş, her sene onlarcası çıkan retro nwobhm gruplarından hiçbir farkı yok bence.
14.06.2019
@Hans, Traveler ve Dream Theater konusunda aynı düşünüyorum.
Dream Theater’a karşı ön yargım yok. Metropolis pt.2 albümünü defalarca dinledim. Son albümleri ve Images and Words’ü de az da olsa dinledim. Buna rağmen sevemedim. James LaBrie’nin sesi hiç cezbedici gelmiyor bana.
Traveler da aynı şekilde. Dinledikten sonra kahretsin bu ne be diye tepki verdim. Geçmişte böyle övdüğüm çok grup oldu ama artık bir albümün 30 yıl önce yapılmış gibi kaydedilmesine anlam veremiyorum. Biraz orjinal olunur ya, birazcık ya, çok azcık bile olur. Hayır bestelerde de bir olay yok.
14.06.2019
@Raddor, aynen vokal olarak da çok zayıf. Belki diğer elemanların hepsi virtüöz seviyesinde olabilir ama iyi enstrüman çalmak ve iyi şarkı yazmak tamamen farklı yetenekler, ve ben iyi şarkı dinlemeyi tercih ediyorum.
Traveler içinse sırf o dönemin kopyası olduğundan da değil, retro bile olsa kaliteli ve biraz kendi tarzın olduktan sonra dinlenir de bunların hiçbir özelliği yok. Yani yapay zekaya bu tarz bişey yap desen direk bunu verir. Dümdüz, ayırt edici hiçbir özelliği yok. Chevalier, Black Viper, Satan’s Hallow gibi gruplar bunu çok çok daha iyi yaptı.
14.06.2019
@Hans, evet klişelere bağlı kalmasına rağmen çok iyi bestelere imza atan gruplar var. Riot City var örneğin, bu sene en beğendiklerimden. Ama Traveler’ı ben de retro olması bir yana, robotik derecede düz ve bayağı buldum.
Bu başlığı gördüğümde direkt aklıma gelen iki grup var.
1 – Slayer
2 – Iron Maiden
Her metalci gibi ciddi bir şekilde metal dinlemeye tabi ki de Iron Maiden’ın Fear Of The Dark şarkısıyla başladım. O zamanlar Iron Maiden bana inanılmaz güzel geliyordu, böyle bir grup daha önce duymamıştım (Megadeth dışında). Sabah akşam Fear Of The Dark, Aces High, Run To The Hills, Hallowed Be Thy Name, Wasted Years falan dinliyordum. Ama bu kadar. Bunlar ve bunlardan başka birkaç şarkıdan başka ( Afraid To Shoot Strangers, Alexander The Great, Speed of Light vs vs) şarkısını dinleyemedim. Albümlerini dinledim ısınamadım. Bunda Bruce Dickinsonın vokali de etkili olabilir. İyi bir sesi olduğu aşikar ama beni çekmiyor içine.
Slayerı da biliyorsunuzdur zaten birkaç şarkısı dışında sevmem
Iced Earth, At The Gates, Blind Guardian, Leprous, Tool, Moonspell, Haggard, Anaal Naathrakh, The Black Dahlia Murder, Epica…Çok düşünürsem daha da sayabilirim. İlk aklıma gelenler bunlar.
Abi Gorgoroth,Opeth metal olmayan gruplardan da the smiths var illet oluyorum.
bunların haricinde
1-Arch enemy grubu neden var? ne iş yapar?
2-geçen röportajda soğuk nevale gibi davranan Myrkur var,müziği de çok berbat…
3-Nine inch Nails gelmiş geçmiş en abartılmış gruptur nesini okadar severler anlamıyorum.
Bunlar harici power metal gruplarını da gerçekten sevemiyorum.geçen burada bir arkadaş yazmıştı parodi grupları diye…harbiden öyle.
motorhead. ace of spades dışında ne bilgim var ne ilgim. rammstein’ı ben hiç sevmezdim ama dinlediğim şarkıları fena değil şimdi, bilgim çok az tabi bunda da.
tabi bir de norveç black metali var, en ısınamadığım tür olabilir.
14.06.2019
@den4x, Linc geliyor bence. Norvec black metali nasil sevilmez yahu..
15.06.2019
@tahsin, yok ya o grupları sevmediğimi önceden de söyledim gelse gelirdi, ki beni çok da takacaklarını sanmıyorum :) beğendiğim bir tek dimmu borgir – stormblast var ama aşağıda dimmu’ya türün pussycat dolls’u gibi sığ bi yorum gelmiş, yine tutturamadık….
SABATON
14.06.2019
@Ahmet Saraçoğlu, +100000000
14.06.2019
@P L A G U E, 1 dakika önce haberini yayınlarken “ulan bunlar da ne kötü he” deyip hemen buraya akızladım.
14.06.2019
@P L A G U E, @Ahmet Saraçoğlu, bence Sabaton elemanları bir gün çıkıp herşeyin kocaman bir şaka olduğunu açıklayacaklar.
14.06.2019
@ismail vilehand, hahahahaha, şakaysa en azından geçerli bi sebep ve he he diyip gülüp geçeriz. Asıl sorun bu adamların ciddi olması ve nuclear blast in amansizca reklamini yapması. Olacak iş değil cidden…
14.06.2019
@Ahmet Saraçoğlu, Hiç Sabaton dinlemedim işin tuhaf yanı merak da etmiyorum. Grubun ismi bile uzaklık oluşturuyor bende.
01.07.2020
@Ahmet Saraçoğlu, tez zamanda düzelmeleri dileğiyle
Djent’le bir alıp veremediğim yok ama Tesseract’in bir tane bile şarkısını bilmiyorum ve merak da etmiyorum nedense.
İlk 3 albümü sonrasında Ulver’i hiç merak etmedim, dinlemedim.
İlk 4 albümü sonrasında Deicide’ı hiç merak etmedim, dinlemedim. Neden bilmiyorum. 2000 sonrasında çıkan hiçbir Deicide albümünü baştan sona dinlemek gelmedi içimden. Baya dinlemedim yani.
14.06.2019
@Ahmet Saraçoğlu, hadi diğerleri neyse de,The Stench of Redemption’ı dinlememen aşırı büyük kayıp. Öyle böyle değil. 2000 sonrası çıkmış en iyi 3-4 florida death metal albümünden biri. Gitarlar konusunda tam bir gövde gösterisi. Hatta en sevdiğiniz 25 albüm listesine yazacaktım Vital Remains – Dechristianize bi tık ağır bastı diye onu yazdım.
14.06.2019
@ismail vilehand, şarkı şarkı dinledim ama baştan sona hiç kısmet olmadı nedense. Gruba karşı bir antipatim falan da yok ama nedense yakınlık hissedemedim bunca yıldır. Dechristianize’a yakın kalitedeyse dinleyeyim tabii.
17.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, The Stench of Redemption i kesin dinle abi,en iyi albümü bu,bu albümdeki bir şarkıda ses oyunu mu var,başka bir şey mi her seferinde zıplatıyor adamı,kalp krizi geçirticek nerdeyse,İlk 4 albümü sonrasında Deicide konusunda sana katılıyorum,vital remains varken ve bu işi daha iyi yapıyorken deicide çok sönük kalıyor,özellikle Dechristianize ve icons of evil,onlarda albüm çıkartmıyor epeydir
Kalmah’ın sadece 3 şarkısını dinledim, onlar da 16 yıl önce çıkan albümden. Onları baya seviyorum ama nedense 4. bir şarkılarına bakmak içimden gelmedi bunca yıldır.
Bir de şu anda güncel konu olduğu için söylemiyorum ama daha ülkemize gelmeye başlamadan, 1999 civarlarında bile Anathema, Therion, Moonspell, Haggard gibi grupları hiç yakın bulmazdım. Aynı şekilde o dönem Cradle of Filth, Rotting Christ, Tiamat’ı falan da çekici bulmuyordum. non-serviam bunları acayip pompalıyordu o dönem ama ben “ne var lan bunlarda?” diye düşünüyordum. Kısacası o sıralarda ülkemiz dinleyicisi tarafından el üstünde tutulan ne kadar grup varsa bana epey sıkıcı geliyordu. Şu anda da bunların bazılarını birkaç albümünü kısmen seviyorum diyebilirim.
14.06.2019
@Ahmet Saraçoğlu, Anathema ve kısmen Rotting Christ dışında hiçbirini sevemedim ve üstte yazdığın Kalmah…
Şaka değil ama hayatımda tek bir Kalmah şarkısı dinledim ve bir daha da merak etmedim.
15.06.2019
@deadhouse, Anathema’nın The Crestfallen ve Pantecost III EPleri bildiğin hayvanlık. Öküz gibi resmen. Nereden nereye.
15.06.2019
@ismail vilehand, Ilk 5 albümü dışında dinlemem pek. Ve evet o EP’ler korkunç iyi cidden. O sound’da ve sertlikte müzik yapmaya devam etselerdi Müslüm konserlerinden beter olurdu Anathema konserleri.
15.06.2019
@Ahmet Saraçoğlu, Rotting Christ’in her dönemini ayrı ayrı sevmiyorum. Yıllar içinde soundları değişse de genel olarak şarkı yazımına yaklaşımları çok sıkıcı geliyor bana.
- Slipknot
- Korn
- Anthrax
- Blind Guardians
Ilk olarak aklima gelenler bunlar.
15.06.2019
@tahsin, Dark Tranquility sevmeyen çok galiba. Linç edilebilirim sevenleri tarafından ama bence Dark Tranquility kadar ünlü olup daha sıkıcı olan bir grup yok. Therion, Tiamat, Haggard dinletebilirler sesimi çıkarmam çok. DT’yi ise dinletirlerse çığlık atabilirim.
15.06.2019
@tahsin, Yanlış kişiye yorum attım. :)
Şimdi iş sevmemeye gelince 2 tür grup var,
1-dinlediğin türde müzik icra edip,senin bir türlü ısınamadığın gruplar.
2-türü hiç dinlemediğin için kaile bile almadığın gruplar…
Mesela 1 e örnek: ben Norveçli BM grupları severim ama Gorgoroth hiç dinleyemem. post punk severim ama the smiths bedava verseler almam.
2. türe örnek ise; Saraçoğlu’nun saydığı gruplar mesela slipknot…burada geçmese aklıma gelmez.Tool aynı şekilde..
AMORPHIS
Nasıl unuturum ki tek bir şarkısına ısınamadığım ünlü gruplardandır.
Bir de ultra mainstream grupları düşündüm Metallica, Iron Maiden gibi…Megadeth de Slayer da Judas da Pantera da hepsini de seviyorum. Aklıma gelmiyor bu klasmanda olup da ısınamadığım grup.
My Dying Bride
1 şarkılarının bir kısmını dinlemiştim 17-18 yıl önce, bir daha da tek notalarını dinlemek gelmedi içimden.
Doğrudan sevmediğim veya hiç ilgimi çekmeyen grupları yazmak yerine, yıllar içinde tekrar tekrar şans vererek dinlemeye çalıştığım, sonuçta bir türlü ısınamadığım kronik gruplarımı yazayım:
Paradise Lost
Dark Tranquility
Megadeth
Dissection
15.06.2019
@şeyh hulud, en önce yazmam gereken grubu atlamışım: Emperor
Isınamamakla ilgisi yok ama nedense Sigh’ın hiçbir albümünü dinlemedim. Sanırım herhangi bir şarkısını da dinlemedim.
14.06.2019
@Ahmet Saraçoğlu, herkese hitap eden bir grup değil cidden ama 2001 çıkışlı Imaginary Soniscape denenmeli abi.
17.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, black metal adı altında olsa da bayağı avangart ve progresif bir grup,bazı albümleri çok sıkıcı ve ağır,ciyak ciyak senfonik müzik ve zorlama vokaller falan var,ama şu albümleri bayağı güzel,bunlar dışındakiler kafanı ütülemekten başka işe yaramaz
Imaginary Sonicscape
In Somniphobia
Heir to Despair
Scorn Defeat
Graveward albümünü seven çok sevmiş sevmeyen bayağı eleştirmiş,sigh için bile çok acayip bir sound
ama bu sigh gibi geniş bir diskografisi olan bir grup için bu 4 albüm yeterli,Scorn Defeat old school black,Imaginary Sonicscape catchy soundlu ilginç bir albüm,In Somniphobia ve
Heir to Despair ise avangat soslu albümler,benim favorim In Somniphobia
In This Moment! O Maria Blink denen kadını görünce ya da sesini duyunca derimin altında bir şeyler geziniyor sanki. Öyle sevmiyorum. Bir ara PA’da çok bahsi geçiyordu. Neyse ki artık gözükmüyorlar. Aynı şekilde Otep Şamalayan mıdır? Otep Şayamalan mıdır nedir? O da öyle.
Kadın düşmanlığı falan zannedilmesin yalnız. Aksine kadınların sert müzikte olmasını çok seviyor, faklı farklı tavırlarda olan pek çok kadın müzisyeni beğeniyorum. Alissa White-Gluz’dan tut, sırf kendisi var diye dinlediğim gençlik grubu Paramore’a kadar pek çoğunun nefret ettiği gruplara hayranım. Sert tavırda olanlardan ise Brody Dalle mesela. Ne kadın ama! Sahibine bağışlasın -ki o da Josh Homme abimiz oluyor zaten. Saygılar.
SJW korkusundan bir paragraf açıklama yapmak zorunda kaldım. :) Neyse sonuç olarak In This Moment, Otep, Butcher Babies.
Hadi erkek de yazayım da cinsiyetçilik gibi olmasın. Hem de erkek gibi erkekler! MANOWAR :)
15.06.2019
@Raddor, fena katılıyorum. Hele o In This Moment. Of gıcıklık ötesi.
10 sene önce Headbang’da paso In This Moment ve benzeri Metalcore gruplarını pompalarlardı. Neyse ki bitti o günler.
17.06.2022
@Ubeydullah İndiroğlu, aynen gerçek şu ki bu metal erkek işi,kadın ne kadar sert dursa da bir garipLİK ve olmamışlık oluyor,herhalde kadın olarak black metal dünyasından darkestrah vokali Kriegtalith ve Çaruk Revan -Kriegtalith daha iyi-Opera IX grubu vokali Cadaveria göze batmıyor ve iyi duruyor,diğerleri boş
MEGADETH > Max. 30 sn dayanabiliyorum.
Manowar > dinliyorum demeye utanır insan. tipler, hareketler vs allah günah yazmasın.
gojira > millet neden ölüp bitiyor belirsiz.
Rotting Christ > son zamanlarda spotify radyosunda sürekli bu ney lan diye irrite olsam rotting christ çıkıyor altından. 5 şarkıdan birinde de rotting christ çıkıyor.
Symphony X > ben bu adamların ne yaptığını gerçekten anlamayamadım hiçbir zaman.
Dream Theater > 2 albüm dışında zorladım sevemedim.
dimmu borgir > black metalin pussycat dolls’u.
yukarıda bahsi geçen ve bahsi geçmeye devam edecek olan therion içinse trigger oldum. niye sevmiyorsunuz olm çok güzel çeşit çeşit albümleri var isteyen death isteyene senfonik isteyene gotik.
16.06.2019
@Nox, Gojira’yı böyle bir listeye koymak cinayet sebebidir. Git bi’ the heaviest matter of the universe, backbone, flying whales, global warming, oroborus, the art of dying, l’enfant sauvage, explosia, the gift of guilt, born in winter, silvera, stranded, the sooting star şarkılarını dinle en azından.
17.06.2019
@Nox, Gojira? Temiz linç sebebi. Gojira’nın olayı müziğin enerjisi bence.
From Mars to Sirius ve The Way of All the Flesh haricindeki albümleri bence iyi değil. L’Enfant Sauvage da kurtarır diyelim hadi.
Gojira iyi ama abartıldığı kadar da iyi değil. Ama müthiş bir enerjileri var orası ayrı.
17.06.2019
@Nox, Metalci olmayan beni delirten bi grup Gojira. Ruhani bişeyler var bence. :)
17.06.2019
@çaksu, delirten derken coşturan anlamında mı?
@Kamil and @Lethe dostlar zaten kötü demiyorum, L’Enfant Sauvage’i biliyorum güzel şarkı ama festival haberlerinin altında “wohaa gojira gelirse çocuğumu keserim” modunda takılan insanları anlamıyorum. Gojira olmasa hayatımızdan bir şey eksilmezdi diye düşünüyorum. Sevmediğim halde Dream Theater için aynı şeyi söyleyemem mesela.
17.06.2019
@Nox, Aynen. :)
Septicflesh hariç senfonik olan her şey
Kadın vokalli olup metal olan her şey (hele brutal falan aman aman)
Cradle of filth
Rotting christ
Blind guardian
SABATON (allah bunların bin kere belasını vermesin ya katlanılamaz vasatlıkta bir müzik ve imaj)
Five finger death punch
Batushka ve Ghost gibi üçün beşin derdine düşüp şu güzel ortamın içine sıçanlar
Haken, Soen, Leprous gibi burada çok sevilen vasatoğlu vasat yeni nesil prog tayfa
Twisted Sister, Ac/dc, son yıllarda aslında genel olarak klasik rock müziğe karşı bi soğukluk oluştu bende
Grindcore gruplarının hemen hepsini gereksiz buluyorum
Daha çok vardır şimdilik aklıma bunlar geldi.
Meshuggah kesinlikle.
Bir de Pantera.
14.06.2019
@Neige, Herkes her şeyi sevmek zorunda değil. Beethoven da sevmeyen var. Bu ayrı konu.
Ama bir soru sorsalar Heavy Metal müziğinde herkesin sevebileceği bir grup söyleyin diye kesinlikle Pantera derim. Black Sabbath, Metallica, Iron Maiden hiçbir grubu söylemem.
Metal müzik dinleyen biri Pantera nasıl sevmez ya. :(
Metal müziğin tanımıdır bence Pantera.
14.06.2019
@deadhouse, Pantera ben de sevmem hocam.aslında tam bu başlığa uygun bir grup benim için pantera.
15.06.2019
@deadhouse, Pantera’yı çok fazla dinlemedim, kesinlikle kötü bir grup demiyorum ama pek ısınamadım. Bir kez daha dinleyeceğim az sonra umarım fikrim değişir.
15.06.2019
@deadhouse, Pantera’yı tarihten çıkart ben şuan metal dinlemiyor olurdum. Pantera’yı çok küçük yaşta dinledim ve o an hayatımın sikildiğini kısmen anladım. Pantera’sız metal müzik düşünülemez.
15.06.2019
@deadhouse, geçen de yazmıştım. Rateyourmusic.com’u müzik keşfetmek konusunda ciddiye almama sebebim Pantera diye. Metali buradaki albüm notlarıyla keşfediyor olsam 500 albüm dinledikten sonra bile Pantera’yı bilmeyecektim. Fazla entelektüel kullanıcıları var herhalde ki grubu itin totosuna sokmuşlar.
Şurada en çok oy alan yorumlara bakın. Hadi beğenmezsin anlarım da her riff’i, solosu klasik olan böyle bir esere 0,5 verip, bir de paragraflarca yazı kasmanın mantığını anlamıyorum.
https://rateyourmusic.com/release/album/pantera/vulgar-display-of-power/
15.06.2019
@Raddor, Metal müzik kitlesini dönemsel olarak Pantera kadar etkileyen, coşturan ve milyonlarca insanın gözünde kült olan çok metal grubu yok. Heavy metale ikinci baharını yaşatmış bir gruptan söz ediyoruz. Sabaha kadar 0.5 puan versinler, kimin sikinde.
15.06.2019
@Neige, Ben de çok nadiren açıp Pantera dinlerim. Yalnız, Pantera’yı dolaylı yoldan seviyorum. Eğer Pantera olmasaydı en sevdiğim 2 grup da olmazdı: Acid Bath ve Kyuss. Aynı şekilde yaşama sebebi Wolverine Blues ve groovy Bolt Thrower albümleri de öyle.
Metallica – Master of Puppets albümü (daha ne diyeyim. Hatta albümdeki en sevmediğim şarkı da Master of Puppets. Diğer albümleriyle hatta St Anger la bile özel bir alıp veremediğim yok ama Master of Puppets albümünü hiç sevemedim)
Corpsegrinder ve Chris Barnes vokalleri. Bunların yüzünden müziğini çok sevdiğim Cannibal Corpse un diskografisini komple dinleyemiyorum.
İron Maiden – The Number of the Beast albümü. Diğer albümlerinden çoğunu severim ama çoğu yerde en iyi albümleri olarak gösterilen bu albümü sevemedim bir türlü. Sadece Hallowed Be Thy Name şarkısını seviyorum.
DsO – The Furnaces of Palingenesia albümü.
Başka aklıma gelirse yazarım ama bir de eskiden bayılarak dinlediğim ve en sevdiğim gruplar arasındayken zaman geçtikçe beğenimin azaldığı ve şimdi ise hiç dinleyemediğim grupları yazmak istiyorum (bence bu da baya acayip)
- Death (acı ama gerçek)
- Dying Fetus, Destroy of Opposition sonrasındaki nerdeyse bütün albümleri (bunu yazarken üzülüyorum resmen. Önceden deliler gibi seviyordum. Ömrüm boyunca hiç bıkmam sanıyordum. Hatta burda da baya öven yorumlar yazmıştım. Dinledikçe bir özelliği olmayan ve beste açısından basit riflerin yeterince bütünlük oluşturmadan arka arkaya dizilmesiyle yapılan şarkılardan oluşan albüm oldular benim için. Reign Supreme bile öyle oldu. Özellikle çoğu rifin sonundaki notalar hep çok basit ve sıradan geliyor artık. Demek eskiden verdiği gaz ve sound için seviyormuşum. Belki tekrar değişir ve yine severim, bilmiyorum)
- Deicide
- Machine Head (metalde ilk açılım yaptığım zamanlardı. Böyle bir geçiş dönemi oldu malesef ne yapalım)
Şimdilik bu kadar.
14.06.2019
@SA, Behemoth. Hiç sevmediğim, ilgimi hiç çekmeyen gruplardan.
- Slayer: Kötü olduğunu söylemiyorum, sadece hayatımda hiç şöyle diyemedim “Ulan bugün de oturup şöyle bir Reign in Blood dinleyim baştan sona.” Hiçbir şekilde beni içine çeken bir grup olmadı nedense.
- Manowar: Var olan yüzlerce kaliteli heavy metal grubu arasındaki popülaritesine akıl sır erdiremiyorum ve bir albümünü bile açıp baştan sona dinleyemedim. Muhtemelen bildiğim bir veya iki şarkısı vardır.
- Eluveitie/Ensiferum/Korpiklaani ve türevleri: Kuzey soslu folk metal grupları hiç ilgimi çekmedi, bu gidişle hiç de çekmeyecek gibi gözüküyor. Türkü metal yapsak Türkiye’de ne kadar itici olursa, bu da aynı iticilikte geliyor bana hep.
- BÜTÜN Glam Metal grupları: Gerçekten ya ben bu türden hiçbir şey anlamıyorum yada hiç bana göre değil veya bu tür komple balon. Ulan yahu hayatımda muhtemelen bir kere Motley Crüe dinledim o da Kickstart My Heart idi sanırım, bir daha da hiç dinleme ihtiyacı duymadım. Van Halen ve WASP hariç yalnız. Onları da bu kategoriye sokmayız zaten muhtemelen.
- Arch Enemy: Şu an metal camiasının en gereksiz ve en kötü grubu diyebilirim rahatlıkla. Ve hiç bir gruba da kolay kolay rahatlıkla kötü demem. Eserinle gurur duy Amott! Ulan bir de Loomis’i aldılar ya la kafayı yiyorum bak sinirlendim yine.
- Kiss: Genellikle sevdiğim sanatçıların favori gruplarına baktığımda hep gördüğüm bir grup oldu Kiss. Ve sırf bu yüzden bana hep “Ulan ya ben salağım da bu gruptan hiçbir şey anlamıyorum ya da bu grup hakikaten kötü.” diye düşündüren bir grup oldu. Belki 80′lerde genç olsaydım muhtemelen çok seveceğim bir grup olacaktı ama bugün hiç açıp dinleyemiyorum.
- Grup değil de burada bir de bir insanı ele almak istiyorum: Mike Portnoy. Dream Theater severim. Mike Portnoy ile bir sorunum da yok bence iyi bir davulcudur ama çoğunluğun ele aldığı kadar iyi olduğunu düşünmüyorum ve yerini Mike Mangini aldığında da herhangi bir eksikliğini hissetmedim. Ek olarak son zamanlarda kendisi oldukça kötü işlerde yer alıyor ve bu gruplarda davul açısından oldukça kötü işler çıkarıyor bence. The Winery Dogs diye bir grup vardı Mike Portnoy, Billy Sheehan ve Richie Kotzen gibi üç isim toplanıp nasıl bu kadar kötü müzik yapılabilir dersi veriyorlardı mesela, Portnoy her parçaya bire bir aynı geçişleri ve partisyonları ekliyordu falan.
Ozzy Osbourne vokali: Neden abi?
gitaristlere ilgi duyan biri olarak diyebilirim ki uzak ara CARLOS SANTANA. biri bana anlatsın bu adamın ne özelliği var?
Vokal olarak uzak ara OZZY OSBOURNE(metal tarihindeki yerine ve önemine saygı duymakla birlikte).
kafayı yoran, sindirmesi zor black-death arası sound’lu gruplar.
ben bu arada ABBATH’ın aşırı poser’lığından da sıkılmış durumdayım. tamam güldük geçtik, Abbath’sın da artık bu işin ekmeğini bu kadar da yeme abi. biraz overrated buluyorum yaptığı müziği.
bir kaç çok iyi şarkısı haricinde VOLBEAT. hep aynı şarkılar abi, bayıyor belli bir süre sonra.
metalcore grupları.
mutlu vokalli, hep pozitif havaya sahip djent gruplar. genelde genç gruplar oluyor bunlar(kaliteli djent’i severim ama).
iç bayan doom metal grupları(empyrium hariç).
overrated bir gitarist daha söyliyim: GUS G. bu adam gitar çalışmış, çok klişe çalıyor. türklerden de örnek verebilirim bu arada. gitar hocası SELİM IŞIK. çok değerli bir isim, inanılmaz çalışkan, yardımsever, saygılı ama inanılmaz yeteneksiz gitar çalma konusunda. anca öğrencilerini beğendirir yaptığı müzikle. hiç farklı düşünemiyor, sanki belli başlı kalıpları alıp, tekdüze kullanıyor gibi. sıfır sürpriz. yetenek arıyorsanız örnek: ÖZGÜR ABBAK, ÖZGÜR ÇALI.
Ghost
Tool
Megadeth
Iron Maiden
Dark Tranquillity
Nightrage
Scar Symmetry
Insomnium
Mercenary
Sonic Syndicate
Into Eternity
Soilwork
Darkane
Rotting Christ
Paradise Lost
Amorphis
Borknagar
Enslaved
Summoning
Ulver
Arcturus
Shining
Lifelover
Sólstafir
Moonsorrow
Tribulation
Fallujah
Black Crown Initiate
Fleshgod Apocalypse
Necrophagist
The Faceless
Obscura
Gorod
Cynic
Daha çok var yorulup bıraktım hahaha
15.06.2019
Dinlendim biraz daha yazayım.
Moonspell
Samael
Agalloch
Nevermore
Wintersun
Queensrÿche
Pain Of Salvation
Therion
Haggard
Septicflesh
My Dying Bride
Ensiferum
Kalmah
Norther
The Gathering
Beyond Creation
Sonata Arctica
Apocalyptica
Faith No More
A Perfect Circle
Bullet For My Valentine
Memphis May Fire
Yeter ya daha yazmıyorum hahaha
15.06.2019
@ismail vilehand, nutkum tutuldu hepsini anladım da necrophagist nasıl sevmiyorsun moruk :D
15.06.2019
@Godless Killing Machine, Necrophagist’in öncülük ettiği yolda yüzlerce kendini virtüöz sanan tiplerin kurduğu karman çorman yorucu müzik yapan teknik death metal ve deathcore grubu peydah oldu. Bu bile Necrophagist sevmemek için yeterli sebep benim için. Sergen Yalçın’ın “hocam ben koşunca yoruluyorum.” dediği gibi ben de bu tarz grupları dinlemeye çalışınca yoruluyorum.
16.06.2019
@ismail vilehand, Adam maradona’dan sonra gelmiş geçmiş en yetenekli topçudur bana göre.
15.06.2019
Bullet for my valentine yazmaya gerek var miydi gercekten ?
15.06.2019
@ismail vilehand, abi, ben “ismail vilehand’ın sevmediği gruplar” diye bir liste yapacak olsam fazlası olurdu, eksiği olmazdı senin yazdıklarından. bak hatta hatırlatayım killswitch engage’i de hiç sevmiyorsun ahahsdj
15.06.2019
@hickdead, aynen, Killswitch Engage de sevmiyorum. O kadar grup yazdım daha bi bu kadar daha sevmediğim metal grubu var ve hepsi çok bilinen sevilen gruplar. Bir ara üşenmezsem onlarıda yazarım. Bildiğin karambole metalci olmuşum. Ekstrem metal olmasa dünyanın en büyük metal müzik ve metalci hater’ı olabilirdim hahaha.
15.06.2019
@ismail vilehand, diğerlerine hiç şaşırmasam da bir tanesine çok şaşırdım. O da Faith No More. Nasıl olur? Bir yanlışlık olmalı? Grove? Funk? Mike Patton? Mike Bordin? Jim Martin? Billy Gould? Angel Dust? The Real Thing? Deneysellik? Psikopatlık? Alay? İsyan? Enerji?
15.06.2019
@Raddor, bu yorumu bekliyordum. Bende galiba azılı Faith No More fanı tipi var, hayatım boyunca nerde ne zaman Faith No More sevmediğimi söylesem insanlar inanamayıp “oha, olamaz, imkansız” gibi tepkiler veriyorlar, hiç şaşmaz hahaha. Hayatımın farklı dönemlerinde defalarca Faith No More dinledim ama sevmedim. Sebebi yok cidden, sadece sevmedim ve neden sevmediğimi bilmiyorum.
16.06.2019
@ismail vilehand, evet abi dinlediğin, yazdığın şeylerden ötürü azılı bir Faith No More dinleyicisi, grubun hayranları içinde en önde koşan, bayraktar görevi üstlenen kişi olduğun izlenimine kapılmıştım. O yüzden şaşırdım. Tek değilmişim demek ki hahah.
15.06.2019
@ismail vilehand, Bu hesapla İsmail Abi’nin ocakdışı ilan edilmesi şarttır.
15.06.2019
@ismail vilehand, Abi Opeth’i unutmuşsun.
15.06.2019
@deadhouse, Ghost Reveries sonrası çıkan hiç bir albümünün hiç bir şarkısını dinlemedim, en az 10 senedir tek bir Opeth şarkısı dahi açıp dinlemedim, Mikael Åkerfeldt’i her gördüğümde ağzının ortasına lahmacuncu küreği ile vurasım geliyor ancak 2002 ve öncesi Opeth’in iyi olduğunu düşünüyorum. 2002-2005 yılları arası dinlediğim bir gruptu yalan yok.
15.06.2019
Bu arada söylemeyi unuttum, Opeth fanlarıyla muhatap olmamak için Opeth diye bir grup yokmuş gibi davranıyorum. Soran olursa “Opeth mi? Duydum ama hiç dinlemedim. Yorum yapamıycam.” falan deyip ortamdan koşarak uzaklaşıyorum. Adamlar sürekli tetikte, biri Opeth’e laf etsede yükselsek diye bekliyorlar. K-Pop fanlarından beterler yemin ediyorum.
16.06.2019
Part III:
Amon Amarth
Leprous
Burzum
Tiamat
Novembers Doom
Katatonia
Draconian
Graveworm
Lake Of Tears
Riverside
Gamma Ray
Orphaned Land
Soen
Be’lakor
Theatre Of Tragedy
Uaral
Silencer
Ghost Bath
Rings Of Saturn
Nokturnal Mortum
Porcupine Tree
Disarmonia Mundi
Alcest
Empyrium
Myrath
Demon Hunter
Novembre
Daylight Dies
Vallahi bu sondu hahaha
16.06.2019
@ismail vilehand, hacı sevdiğin grupları yazsaydın, daha az yorulurdun. :p
28.06.2019
@ismail vilehand, ne dinliyorsun seksendört mü ?
19.07.2020
@ismail vilehand, Bro bunlar nefret ettiklerin mi yoksa sevmem dinlemem işim olmazlar mı? %99 işim olmaz benim de ama nefret de etmiyorum haha
20.07.2020
@Antiopeth, nefret etmek demeyelim de benim için hiç birşey ifade etmeyen gruplar diyelim. Hepsine zamanında şans verdim, artık tek bir şarkılarını dahi açıp dinlemem.
Metal müzik yobazı değilim, rap, elektronik, pop, arabesk falan da dinliyorum ama genel olarak yeterince ekstrem olmayan metal müziğe hiç bir ilgim ve sevgim yok. Maalesef ekstrem olmayan metalin %90′ı gözümde çöp.
Genelde Death Metal-Deathcore-Grindcore ve bunlarla dirsek temasında olan grupları dinlediğimden geride kalan grupların %95′i bu kategoriye giriyor.
Ama dinlediğim türlerde bu kategoriye giren grupları sıralarsam : Arch Enemy (Neyseki Death Metal değiller) – Amon Amarth – Gojira (Son albümleriyle Death Metal bile denemeyecek bir noktaya geldiler) – Whitechapel – Legion Of The Damned – Brodequin – 1349
15.06.2019
@Avcı, Dün aklıma gelmiyenler : The Faceless – Scar Symmetry – Winds Of Plague – Vital Remains
Bu arada Metallica – Iron Maiden – Megadeth – Nevermore – Judas Priest gibi grupları bu listenin en başına yazmak isterdim ama yaptıkları müzik ilgimi çekmedikleri için yazmıyorum.Yani bunların yerine aynı türde x – y -z grupları olsa onları da dinlemezdim herhalde.Onun yerine Animosity’nin ne kadar hakkı yenmiş bir grup olduğundan bahseder ya da Necrophagist yeni albüm çıkarır mı, diye hayallere dalardım .
İşte o an geldi.. Başıma bir şey gelmeyecek olması hissinin verdiği rahatlıkla Part 1 olarak şimdilik aklıma gelenler:
1- Dream Theater: Zamanında diskografilerini bitirmeye zorlamıştım kendimi, bu denli sevilen bir grupta beni yakalayacağına inandığım bir şeyler olduğunu düşünüyordum. Progresif metalle hiçbir alıp veremediğim yok ama.. Olmadı, olamadı, olmayacak. 12 albümden 74 parça dinlemişim, 2015′in ilk çeyreğinde bu diskografi tamamlama projeme son verdim ve aradan geçen 4 yılda bir kere bile DT dinlemeye teşebbüs etmedim.
2- Lamb of God: Farklı albümlerden 18 parça dinleyip sayıyı sabitledim. Çünkü umudu kesmiştim. Çok seveni var evet, bana hitap edemedi.
3- İskandinav folk grupları: ”Belki daha sonra ısınırım, tekrar deneyeyim.” diyemeyeceğim kadar uzağım. Pek tatlı gözükenlerinin nasıl sıkıntılar yaratabildiğini de Rock Off 2017′de bizzat görünce ekstra şaşkınlık yaşamıştım.
çok güzel başlık, böyle okuyup bana ne dinlemediğini söyle sana kim olduğunu söyleyeyim tarzı ahah şaşırdım yani buradaki insanlar kadar müzik dinlemeye çok zaman ayıran birisi değilim ama önyargısız falan denk geldiğim çoğu grubu dinlerim, ben ya midesizim ya da çok eleştirel yaklaşmadığımdan.
Iron Maiden’ın Dance of Death’ine bayılıyorum, başka 1-2 albümünü seviyorum ama geri kalanı resmen ilgimi çekmiyor. Sevmiyor değilim ama başkalarının sevdiği kadar sevmiyorum. Son 2 albümleri de dev sıkıcı bence.
The Ocean’ı birkaç kere dinlemeye çalıştım, sevmedim diyemem ama çok açmadı. Daha sonra sağlam kafa dinlerim dedim ama hiç de merak etmedim sonra.
Control Denied’ı biraz sevemedim.
Amon Amarth’ı hiç hiç sevemedim.
Ihsahn albümlerini komple dinledim diyemem ama dinlediğim birkaç şarkıdan da bir şey anlamadım. Halbuki Emperor acayip severim, Ihsahn’ı merak etmiyorum.
Leprous baygınlık geçirtiyor. Ama yine de konserine gidicem.
My Dying Bride bence baya sıkıcı grup.
Empyrium ve türevi grupları hala herkes çok seviyor mu bilmiyorum ama bi ara baya revaçtaydı. Beni aşırı sarmıyor.
Daha kesin vardır ama şimdilik bunlar olsun. Son olarak buraya Metallica yazanla muhabbetimi kesiyorum.
15.06.2019
@Berca B., bi manyaklık yapıp önümüzdeki bikaç günü bu gruplara ayırmaya karar verdim, bakalım hala durum aynı mı. Ya da yok lan hepsini denemiyim, MDB Empriyum falan kaldıramam şimdi o sıkıntıyı. Mesela bana Ocean, Ihsahn ve Leprous’un hangi albümlerini önerirsiniz?
15.06.2019
@Berca B., ocean mavi kapaklı en sondan bir önceki albüm
15.06.2019
@Berca B., the ocean’dan pelagial, leprous’tan the congregation’ı öneririm.
16.06.2022
@Berca B., abi The Ocean Collective hakkında şu an ne düşünüyorsun? Çok sevdiğim bir gruptur, beğenmediğini duyduğum ilk kişisin.
’90′larda resmen ergenlige Manowar ile girmis olmama ragmen testesteron seviyesi konusunda onlarla yarisabilecek belki de tek buyuk grup olan Slayer’i hic sevmemistim. Bana yapmacik gorunurdu. Gitar sololari ise tam bir rezaletti benim gozumde. Sonrasinda yas ilerleyip genel olarak “abazan” muziklerden igreti olmaya baslayinca aramizin duzelme ihtimali de pek kalmadi.
Dream Theater’a karsi niyeyse antipatim vardi. Artik muziklerini sevsem de Rush tarzi steril, temiz muzigi neredeyse tek progresif metal tarzi haline getirdikleri icin hala hafiften gicigim!
Pantera ’90′larin sonunda patladiginda sadece 2-3 sarkisina isinabilmistim. Hala Pantera deyince aklima ABD’deki aptal ve maco tasralilar gelir. Zaten oyle groove’u koklemek hic bana gore degil.
Opeth’i ise hep cok sevmem gerektigini dusunurum, ama ne zaman acip isinmaya calissam albumu bile tamamlayamam.
Non Serviam’in pohpohladigi gruplari ben de dinlemezdim. Zaten ’90′larda herhalde hic umursamadim o donemin gruplarini. Derdim tasam ’80′lerin butun metal gruplarini kesfetmekti.
Slipknot , Tool , Volbeat , Machine Head , Lamb Of God , Moonspell , Rotting Christ , Gojira , Queensryche , Motörhead , Black Sabbath (Ozzy li olan dönem için geçerli Dio ile yaptıkları albümler harika) , Nevermore , Immortal , Burzum , Dark Tranquillity , Nine Inch Nails , Trivium , Porcupine Tree , Arch Enemy , Amon Amarth , Children Of Bodom , Katatonia , Paradise Lost , My Dying Bride , Death , Amorphis , Anthrax , Gamma Ray , Blind Guardian , Haggard , Ensiferum , Nightwish , Testament , Leprous , Gorgoroth , Napalm Death , System Of A Down , Pantera , Destruction bu grupların hepsini defalarca dinlememe rağmen hiçbirine ısınamadım.
Şimdi Nevermore diyeceğim, Ahmet reis beni banlayıp siteye almayacak ama üzgünüm, ahah.
Onun dışında:
Dream Theater
Johan Liiva sonrası Arch Enemy
Solstafir
Candlemass
Morbid Angel
Rise of Brutality sonrası Hatebreed
Ulcerate
Machine Head
My Dying Bride
Swallow The Sun
Burzum
Between The Buried And Me
Therion
Mabool sonrası Orphaned Land
Portal
Volbeat
Bir iki albümü hariç Anathema
Cavalera Conspiracy
Nightwish
Bunlar dışında buraya yazmadığım, herkesin ayılıp bayıldığı, eski ya da yeni ama bir şarkısını bile dinlemediğim tonla grup geliyor aklıma.Nasıl bir şey duyacağımı ve ısınamayacağımı tahmin ettiğimden olsa gerek hiç şans vermemişim.
Sitede engelleme sistemi olsa dark tranquillity yazanları çoktan engellemiştim ldmsşdmsl
15.06.2019
@Melkor, ahahhaha +137213721983721973
Burzum’la başlayıp Watain’le devam edebilecek dev bir liste hazırlayabilirim. Hangi grup çok konuşuluyor ya da çok övülüyorsa otomatik bir bariyer oluşturuyorum kendime istemeden. Sonrasında grubun şarkıları da beni açmıyorsa uzaklaştıkça uzaklaşıyorum gruptan.
Bir de grupların eskilerini sevip sonraki işlerinden hoşlanmama durumu olabiliyor bende. Mesela Rotting Christ’ın 2000′lerin başına kadarki kısmına bayılıp sonrasından hiç hoşlanmıyorum. Aynı şey Dark Tranquillity için de geçerli, en son, baştan sona “Character” albümünü dinleyip sevdim ama bunun ardından gelen işlere hiç ısınamadım. Böyle nice gruplar var tabii.
The Beatles, The Rolling Stones, Eagles, Def Leppard, Lynyrd Skynyrd, Whitesnake, Ramones, Van Halen, The Who, Bon Jovi, U2, Scorpions, Red Hot Chili Peppers.
15.06.2019
@deadhouse, +1. ölüm grubu yemin ediyorum
The Beatles: Dilber Ay – Zorunda Mıyım?.mp3. Helter Skelter dışında gram hoşuma giden şarkıları yok.
AC/DC: Sıkılıyorum.
In Flames: Sevemedim karagözlüm. Çizgimiz AtG ve DT çizgisidir.
Manowar: Bu kadar pozcu olup, bu derece popüler olabilmeleri incelenmesi gereken bir durum. İyi grup ama fazlası değil. Bir de Joey DeMaio fena antipatik bir herif, Gene Simmons’dan hallice.
Arch Enemy: Kadın vokal ekmeği yiyorlar ama müzikleri ultra sıkıcı.
Haggard: Misak-ı Milli dışında şeyine takan yok ama bizim memlekette adamlar Tarkan’dan halliceler anasını satayım. Therion’un yapmak istediğini çok yanlış anlamış bir grup.
Burzum: Güm güme zum zuma, kafam girsin Burzum’a. Varg Vikernes’ten de hiç hazetmiyorum.
Lamb Of God: Sevemedim karagözlüm.
Machine Head: Nedense sevemedim.
Kalmak, Norther-giller, yani karbon kopya Melodic Death Metal grupları.
Yine karbon kopya Power Metal grupları. Rhapsody gibi olanlar hele, aman aman.
Folk Metal yapmak isterken lele le le Halay Metal olmaktan öteye gidemeyen Finlandiya grupları.
Tüm Metalcore grupları. Hele In This Moment gibi olanları.
başlık “çoğunluk tarafından sevilen ama bizim ısınamadığımız gruplar” olduğu için biraz daha kısıtlı tuttum listeyi. yoksa benim sevmediğim ve genel olarak da sevilmeyen bir sürü grup da var. site kullanıcılarının çoğunluğunun sevdiğini düşündüğüm ama benim ısınamadığım gruplara gelince:
1- darkthrone
2- anthrax
3- ulcerate
4- my dying bride
5- aborted
6- deafheaven
şimdilik aklıma gelenler bunlar, belki güncellerim daha sonra.
15.06.2019
@riser, ghost’u unutmuşum, ghost’a da asla ısınamamışımdır.
*Agalloch ve Empyrium
Hiçbir şey hissedemiyorum. Enstrüman ve atmosfer dengesi, atmosfere daha yakın ve tercih ettiğim bir dengede değil.
*Ghost
Gözümde büyük bir pazarlama başarısı. Ne devrimsel bir şey yapıyorlar ne yaptıkları şeyde en iyiler ama inanılmaz ünlüler, hak etmedikleri derecede ünlüler. Candlemass, Ghost’un altında sahne alıyor, düşünün.
*Meshuggah ve djent grupları
Resmen işkence benim için. O berbat mekanik tonuyla bir riff 351684135168 kere tekrar ediyor, beynim acıyor dinlerken.
*Amon Amarth
Konser grubu.
*Batushka
İyi grup aslında ama bahsedildiği veya övüldüğü kadar iyi değil gözümde.
*Dissection
Hiçbir şey hissedemiyorum, art arda riffler giriyor ve hiçbiri beni yakalayamıyor.
*Insomnium
Prodüksiyondaki başarılarıyla iyi bir atmosfer yakalayıp ortalama riffleri kakıtan bir grup gözümde. Hele ki son 3-4 albümleri.
*Children of Bodom ve gökten meteor düşüren sololar atan parıl parıl power metal grupları
Evet, CoB’u da power metale dahil ettim az önce. Dinlediğim hiçbir power metal grubu yok. En son Visigoth dinlemiştim, onu da beğenmedim. İçlerinde en katlanılabilir bulduğum birkaç şarkısıyla birlikte Powerwolf sanırım. When the Moon Shines Red gerçekten iyi bir parça ve Bible of the Beast albümünden kimi parçalar.
*Orphaned Land
Aslında doğru dürüst dinlemedim ve merak etmedim desem yeridir, ilgimi çekmiyor bir türlü.
*Arch Enemy
Vasat.
*Idle Hands
Her yerde övülüyor ama hiç keyif alamadım. Yerine Darkseed dinliyorum.
*Misþyrming
Standart melodik black, ne farkı var ki çok beğenildi bilmemekteyim.
*Converge
The Dusk in Us albümlerine bir şans verdim. Başımı ağrııtıyor.
*Game of Thrones ve şekerli çay
Benim nedense coğrafik bir tutumum var;
Alman olan grupların hiç birini sevmiyor ve herhangi bir gruba ait herhangi bir şarkı bilmiyorum. (rammstein bilmemek orhan gencebayın batsın bu dünyasını bilmemek gibi bişey istemesende biliyorsun yani)
Bildiğim tek Alman metal grubu şarkısı EQUILIBRIUM – Blut Im Auge bu grubunda başka şarkısını bilmiyorum :D
Grup bazında;
Bir şarkısını dahi bilmediğim; Dream Theater, Manowar… gibi gruplar var.
Birde Pantera’nın efsane şu konser klibi dışında https://www.youtube.com/watch?v=aDACorIaxNw
hiçbirşeyi ilgimi çekmiyor. (Klibide sitede o kadar çok övülünce bu grupta benim kaçırdığın ne diye ararken bulmuştum.)
eksileme butonu aradım deli gibi, ayıp lan yazılan gruplara bak asdasfgfh.
benim aklıma gelen gojira oldu. spotify’daki en baştaki iki üç şarkısı dışında tutmadı.
dissection dışında sevdiğim black grubu yok.
rammstein falan hakeza.
Bu başlıktan sonra olası bir pasifagresif buluşması:
https://www.youtube.com/watch?v=8IeQxUeqofg
16.06.2019
@9yearsago, ahah bence şu video daha olası eğer buluşma, toplantı söz konusuysa. Takımları çekmişiz. Herkes sırayla ısınamadığı, sevmediği grupları saymaya başlıyor. Sonuç:
https://youtu.be/hOAkc32dfZ4
Lütfen tetiklenmeyin:
Accept
Blind Guardian
Dream Theater
Guns N’ Roses
Helloween
Iron Maiden
Manowar
Overkill
Scorpions
Slayer
1. The Big Four, Iron Maiden, Judas Priest, Motörhead, Black Sabbath gibi götünün kılları kadayıf olmuş dedeler. Prime zamanlarında dinleyen adamlara saygım sonsuz tabi ama benim gibi 2000′lerde metal müzik dinlemeye başlayanlar için hiçbir şey ifade etmiyorlar. Ediyor diyen poser’dır.
2. Sürekli aynı albümü yapan Amerikan Thrash Metal Grupları: Testament, Overkill, Exodus vs.
3. Atmosferik Yarrak Metal Grupları: Wolves In The Throne Room, Agalloch, Deafheaven, Solstafir, Summoning
4. Komple First Wave of Black Metal sahnesi: Venom, Mercyful Fate, Bathory, Celtic Frost, Sepultura?
5. Kuzey’in melodik ve duygusal çocukları: Insomnium, Omnium Gatherum, Swallow the Sun, Kalmah vs.
6. Progresif adı altında dünyanın en bayık müziğini yapanlar: Dream Theater, Tool, Leprous, Symphony X, Haken, Soen, Ayreon, Devin Townsend. Grupların adını yazarken bile esnedim.
7. Senfonik Power Tayfası: Kamelot, Rhapsody, Nightwish vs.
8. Birkaç istisna hariç komple Power Metal, Doom Metal.
9. Birkaç istisnası bile olmayan Gotik Metal, Folk Metal.
10. Overrated Amerikan Grupları (Diğer): Lamb of God, Nevermore, Machine Head, Pantera, Manowar
11. Ağlak Metal: Paradise Lost, My Dying Bride, Anathema, Draconian.
12. Birkaç istisna hariç komple Amerikan Death Metali: Morbid Angel, Atheist, Cannibal Corpse, Deicide, Six Feet Under, Obituary, Immolation.
13. Her türlü -core grubu
14. System of a Down, Disturbed, Korn, Trivium, Avenged Sevenfold, Slipknot gibi sıçmıkları saymaya bile gerek yok sanırım.
15. Yolunu Kaybedenler: Katatonia, Gojira
16. Post Metalciler: Harakiri for the Sky, Downfall of Gaia, Isis, The Ocean
16.06.2019
@Bekolata, Sevdiğin grupları merak ettim açıkçası. :D
17.06.2019
@Neige, Amme hizmeti olsun:
http://www.pasifagresif.com/2019/02/en-sevdiginiz-25-album/comment-page-1/#comment-557364
16.06.2019
@Bekolata, Amk grup kalmamis. Gercekten sevdigin gruplari ben de cok merak ettim.
17.06.2019
@Bekolata, metal dinleyicisi oldugumuza emin miyiz hocam ?
17.06.2019
@Canoir, Her seyi anladim surda kafami kesmek istedim :
Birkaç istisna hariç komple Amerikan Death Metali: Morbid Angel, Atheist, Cannibal Corpse, Deicide, Six Feet Under, Obituary, Immolation.
17.06.2019
@Bekolata, yıllar geçtikçe ilk maddede bahsettiğin grupların şarkıları kötüleşiyor mu :D?
22.06.2019
@Bekolata, Hocam yemin ederim yolda görsem üstüne 5 el ateş ederim.
22.06.2019
@Bekolata, metal müzik kapsamında hayranı olduğun grupların ilham kaynağı ya da kendilerine örnek aldıkları grupları (genel olarak) 1. ve 4. maddeler oluşturuyordur emin ol. 2000′lerde metal müzik dinlemeye başlaman bu vs. gibi grupları benimsemene ya da sevmene engel değil.
Metal müzik yaşa başa bakmaz ; his olayıdır.
Kendini bu kadar yoracağına “bazı istisnalar dışında metal müzik sevmiyorum” deseydin daha verimli olurdu, zorlamanın bir anlamı yok kanımca.
Muhtemelen “ortaya zehri salayım da ortalık biraz karışsın” istemişsin :)
Kesinlikle Ghost. Olmuyor çok fazla denedim
Konu sanki ana temasından biraz çıkmış gibi. Idle Hands, Misthyrming, Uaral, Graveworm, Tribulation :D?
17.06.2019
@Rust in Peace., evet yav sevilmeyen gruplar listesi oldu ahah kelimelere tam dökemesem de başlıktaki soru ile bir türlü sevilmeyen gruplar arasında bi nüans farkı var gibi geliyor.
17.06.2019
@den4x, soru herkesin sevip te bizim sevemediğimiz gruplar listesi,ama herkes sevmediği grupları yazmış. Mesela Idle Hands’i zaten dünyada 15bin kişi falan biliyor :D?
18.06.2019
@den4x, burada nüans farkı lafı çok saçma olmuş, biraz düşünerek yazsaymışım.
Anthrax
Disturbed
Deicide
Amorphis
Amon amarth
Arch enemy
Dream Theater – Herhalde en net şekilde ısınamadığım grup olsa gerek. Zorlasam da olmuyor. Vokaller zaten malum ama müzik de sanki yapay zeka ürünü gibi geliyor niyeyse.
Pain of Salvation
Arch Enemy (Stigmata hariç)
Korpiklaani vs. folk tayfa
Amorphis
Behemoth
The Faceless
Mgla
Bathushka
Haken
Soen
Tool
Riverside
Mayhem
Insomnium
Bunlara artı Accept, Iced Earth, Sabaton vs falan da yazardım ama çok bayat be.