“Gürültü Kirliliği” 2014 yılında çıktığı sırada Türkiye’nin gündemi, sosyokültürel durumu şu ana kıyasla çok daha çalkantılıydı. 2013 yazı itibarıyla insanlar sokaklara dökülmüş, belki de daha önce hiç böylesine inanmadıkları bir şeyin mücadelesini veriyorlardı. MURDER KING’in o dönemin akabinde piyasaya sürdüğü ilk albümü, bu dönemin fon müziği olma cesaretini gösteren şarkılar barındırıyor ve hatırı sayılır bir kitleyi de peşinden sürüklüyordu. Samimi bir isyan ve öfke barındıran “Gürültü Kirliliği”nin etkisi, arkasına aldığı kitle, gördüğü destek gerçekten de büyüktü. Bunu konserlerden, şarkı dinlenme sayılarından, grubun aldığı etkileşimlerden görmek mümkündü.
O albümden bu yana çok zaman geçti, Türkiye’nin dinamikleri ve gündemi değişti. Tabii aynı şekilde MURDER KING de değişti. İlk albümde söyleyen Can Uzunallı gruptan ayrıldı, arada kısa bir süre Ufuk Özkurt mikrofonu devraldı ve nihayet gitaristlerden Fırat Öz vokalist görevini, Can Yücel Korkut da bas gitarı devralarak MURDER KING’in dört kişilik yeni kadrosunu karşımızda görmüş olduk.
“Gürültü Kirliliği” Türkçe metal yapılan ve hem sözü hem müziği hem de altı dolu fikirleriyle başarıya ulaşmış bir albümdü. Grup öylesine, gevşek bir öfke sunmuyor; dillendirdiklerini gerçekten de hissettiğini bizlere de hissettiriyordu. Uzun zamandır bu işi yapan ve enstrümanlarında usta olan bu isimler, bir araya gelmiş ve ülkemiz adına 2000 sonrasının değerli metal albümlerinden birini yaratmıştı.
Aradan geçen 5 yılda yeni MURDER KING albümüne dair epey bir şey oldu; sadece vokalist değişikliği değil, albümün çıkış sürecinin sarkmasına yol açan birtakım başka durumlar da yaşandı ve ilk albümün başarısı düşünüldüğünde normal şartlarda çok daha önce çıkması beklenen bu ikinci albüm ancak 2019 yılında ortamlara salınabildi.
“Fiyasko”ya dair söylenebilecek ilk şey, albümün bu kadar beklemeye değmiş olduğu. Bir kere MURDER KING, ilk albümün yeri ve zamanı nedeniyle sırtlandığı yükün ekmeğini yeme yoluna gitmek gibi bir hataya düşmemiş, “muhalif tavrıyla gönülleri fetheden grup” olayını sulandırmadan, bir kez daha samimi bir iş ortaya koymuş. 10 şarkılık albümün 6 şarkısının İngilizce olması, ilk albümle olan en büyük farklılık. Geriye kalan 4 Türkçe şarkıya baktığımızda MURDER KING’in bir kez daha içindekileri dökme amacı güttüğünü ve bunu da göstermelik olmadan yapmayı başardığını görüyoruz.
Müzisyenlik bakımından, grubun ilk albüme oranla daha metal, daha sert bir iş sunduğu ortada. Gitar soloları, rif çeşitliliği ve genel karakter olarak “Fiyasko” ilk albümden daha sert bir albüm. Bunun başlıca sebebinin, grubun ilk albümde ortaya koyduğu “isyan+öfke” formülünü bu albümde “öfke+nefret”e dönüştürmesi olarak görüyorum. İlk albümde, dönemin şartlarını da düşünürsek, açık ve net bir “ortak başkaldırımız” havası vardı. Bu albümdeyse bu başkaldırı yerini nefrete dönüştürmüş ve bu sebeple ilk albümdeki ortak dile nazaran biraz daha öznel, biraz daha kişisel bir hâle bürünmüş.
Bu da albümün daha nefret dolu, daha hoyrat bir şekle bürünmesine sebep olmuş. Müzikal olarak batığımızda da “Fiyasko” içerisinde ilk albüme göre daha fazla atarlı bölüm, yer yer death metale kayan daha fazla an var. Genel itibarıyla groove metal diyebileceğimiz bir müzik yapan MURDER KING, bu albümde 2000 sonrası IN FLAMES’in modernliğine yakın duran ancak bunu IN FLAMES kadar pamuksu yapmayan bir tavır takınıyor. Klavye kullanımıyla desteklenen müzik, unison ilerleyen gitar ve davulun oluşturduğu kafaya çakan riflerle dinamizmini her daim koruyor, çeşitlilik kazanıyor. Bu noktada Fırat Öz’e de ayrıca değinmek lazım. Bence ilk albümde grubun havasını gayet iyi yansıtan Can Uzunallı’nın ardından, bu albümde ortaya koyduğu performansla albümün bu denli öfkeli olmasını sağlayan başlıca unsurlardan birine dönüşmüş. “Fiyasko”da ilk albüme kıyasla çok daha yırtıcı, daha death metal karakterli bir harsh vokal kullanımı var.
Kusursuz bir prodüksiyonla sunulan ve içinde çok fazla deneyim barındırdığını hissettiren “Fiyasko”, MURDER KING’in ülkemiz adına önemli bir metal grubu olduğunu bir kez daha hatırlatıyor. Grubun, ilk albümün çektiği ilginin üzerine daha da yüklenerek ve nefret dozunu artırarak koyduğu “Fiyasko”, çıktığı dönem yaşananlar itibarıyla belki daha özel bir yeri olduğunu söyleyebileceğimiz “Gürültü Kirliliği”nin yanında, MURDER KING’in gerçekten de önemli, değerli ve gerekli bir grup olduğu gerçeğini daha da pekiştiriyor.
Kadro Fırat Öz: Vokal, gitar
Özhan Deneç: Gitar, geri vokal
Onur Akça: Davul
Can Yücel Korkut: Bas
Şarkılar 1. Alert
2. İnsanlar
3. Fiasco
4. Ben Her Gün Artık Sen
5. Drama of Me
6. Bizler Özgürüz
7. Let Them Know
8. Facia
9. Cause of My Death
10. Wake Up
İlk albüm çok iyiydi, bu albüm çok daha iyi. O zamanki kadrosunu canlı dinlemiş biri olarak, şu anki haliyle de dinlemek için can atıyorum. Türkçe şarkılar yine muhalif, ama Ahmet abinin de yazdığı gibi oturaklı, söylenmiş olmak için söylenmeyen sözler var. Benim de puanım 7.5′dan 8. Kritik için teşekkürler.
Türk grupları çok güzel melodiler buluyorlar. Toplum olarak melodiyi ön planda tutan bir müzik anlayışımız var. Ancak metal müzik icrasında klişeleşmiş şarkı yazımlarının dışına pek çıkılmıyor. Artık verse-chrous-verse-chorus denklemindeki metal parçalar dinlemek beni pek tatmin etmiyor. Mesela burada İnsanlar şarkısı çok iyi bestelenmiş edilmiş, enerji dolu ama bu bahsettiğim şarkıyı kısırlaştıran döngüden de müzdarip. Geleneksel şarkı yazımının bir adım ötesine çıkılsa, alışılmadık outrolar, farklı introlar veya kelime anlamıyla progresif yaklaşımlarla bu güzelim besteler zenginleştirilse keşke diyorum.
@Eric E, belki de sen ön yargılı bakıyorsundur. “Vasat altı” öznel bir yorum, herkes istediğini düşünebilir. Ama bu albümün amatör işi olduğunu söylemek bence büyük haksızlık.
Keşke ya tamamen Türkçe ya da tamamen İngilizce olsaydı şarkılar. Ayrıca şu Soilwork’ü kopyalamayı bırakın artık be abicim, yazık oluyor bu kadar yeteneğe.
Bu albüme vasat diyen tayfayı anlamıyorum, arkadaşım prodüksiyon, vokal ve enstrüman partisyonları gayet sağlam, kendi imkanlarınla yaptığın işin avrupa kalitesinde bir sounda sahip olması büyük bir şey, ayrıca sololar nefis. Hayır kimi neyi dinliyorsunuz da begenmemek bir yana, vasat deme gereği duyuyorsunuz?
adamlar’dan sonra albümlerini satın aldığım ikinci türk müzisyenler. türk metal grupları içerisinden de ilkler.
bana sorarsanız bu albüm ilk albümleri olan gürültü kirliliğinden daha da iyi olmuş. hem daha iyi ve oturaklı bir prodüksiyon, üzerine uzun uzun düşünülmüş besteler var, hem de önceki albümün gruplar halinde benimsenebileceği tek bir siyasi duruş-isyan yerine kişisel olarak benimsenebilecek bir albüm ortaya çıkmış.
insanlar çok sağlam şarkı
İlk albüm çok iyiydi, bu albüm çok daha iyi. O zamanki kadrosunu canlı dinlemiş biri olarak, şu anki haliyle de dinlemek için can atıyorum. Türkçe şarkılar yine muhalif, ama Ahmet abinin de yazdığı gibi oturaklı, söylenmiş olmak için söylenmeyen sözler var. Benim de puanım 7.5′dan 8. Kritik için teşekkürler.
Türk grupları çok güzel melodiler buluyorlar. Toplum olarak melodiyi ön planda tutan bir müzik anlayışımız var. Ancak metal müzik icrasında klişeleşmiş şarkı yazımlarının dışına pek çıkılmıyor. Artık verse-chrous-verse-chorus denklemindeki metal parçalar dinlemek beni pek tatmin etmiyor. Mesela burada İnsanlar şarkısı çok iyi bestelenmiş edilmiş, enerji dolu ama bu bahsettiğim şarkıyı kısırlaştıran döngüden de müzdarip. Geleneksel şarkı yazımının bir adım ötesine çıkılsa, alışılmadık outrolar, farklı introlar veya kelime anlamıyla progresif yaklaşımlarla bu güzelim besteler zenginleştirilse keşke diyorum.
Türk grubu olunca objektifliğini tamamen yitiriyorsun Ahmet, vasat altı amatör işi bir albüm.
25.03.2019
@Eric E, belki de sen ön yargılı bakıyorsundur. “Vasat altı” öznel bir yorum, herkes istediğini düşünebilir. Ama bu albümün amatör işi olduğunu söylemek bence büyük haksızlık.
her albümü kendi ayarında mı değerlendirmek lazım yoksa hepsine eşit şans verip bir sıralama yapılabilir mi?
Aklıma sadece “Kim siker yalova kaymakamını demek geliyor.
Keşke ya tamamen Türkçe ya da tamamen İngilizce olsaydı şarkılar. Ayrıca şu Soilwork’ü kopyalamayı bırakın artık be abicim, yazık oluyor bu kadar yeteneğe.
Amatör eğlendirir. Dorock tayfasının gereksiz övdüğü vasat bir albüm/grup işte, fazlası değil. 5/10
Bu albüme vasat diyen tayfayı anlamıyorum, arkadaşım prodüksiyon, vokal ve enstrüman partisyonları gayet sağlam, kendi imkanlarınla yaptığın işin avrupa kalitesinde bir sounda sahip olması büyük bir şey, ayrıca sololar nefis. Hayır kimi neyi dinliyorsunuz da begenmemek bir yana, vasat deme gereği duyuyorsunuz?
albüm güzel. in flames’in son albümünden iyi.
28.03.2019
@Mardukcan Belphegorgil, haklı
Ne albümmüş be, yeni dinleme fırsatı buldum. Özellikle Drama of Me dinlerken bir an kulağım In Flames’e gitti. Önce temiz, sonra brutal vokal falan…
adamlar’dan sonra albümlerini satın aldığım ikinci türk müzisyenler. türk metal grupları içerisinden de ilkler.
bana sorarsanız bu albüm ilk albümleri olan gürültü kirliliğinden daha da iyi olmuş. hem daha iyi ve oturaklı bir prodüksiyon, üzerine uzun uzun düşünülmüş besteler var, hem de önceki albümün gruplar halinde benimsenebileceği tek bir siyasi duruş-isyan yerine kişisel olarak benimsenebilecek bir albüm ortaya çıkmış.
notum: 8