Doom efsanesi CANDLEMASS yeni albümü “The Door to Doom”u ortamlara saldı.
Albümde vokalleri 1986′daki klasik albümü “Epicus Doomicus Metallicus“da yer alan vokalist Johan Langquist üstleniyor.
İşte 2019 model CANDLEMASS.
CANDLEMASS yeni albümde “Epicus Doomicus Metallicus”vari bir havaya bürüneceğini ve seksenlerde yapmaya başladığı hakiki doom metalin derinliklerini gün yüzüne çıkaracağını açıklamıştı. Detaylar da şu şekilde.
1. Splendor Demon Majesty
2. Under the Ocean
3. Astorolus – The Great Octopus
4. Bridge of the Blind
5. Death’s Wheel
6. Black Trinity
7. House of Doom
8. The Omega Circle
Albümde bir de konuk var. “Astorolus – The Great Octopus” adlı şarkıda, doom metalin var oluş sebebi diyebileceğimiz yüce insan, BLACK SABBATH gitaristi Tony Iommi solosuyla gruba eşlik ediyor.
İşte o şarkının klibi.
Bu da yayınlanan ilk şarkı olan “The Omega Circle”.
Yorum alanı
“CANDLEMASS yeni albümünü halka açtı” yazısına 39 yorum var
@Kaan, Mats Leven oldukça başarılı ve potansiyeli yüksek bir vokal fakat Candlemass ile nedense tam olarak bağdaştıramadım. Aynı şekilde bir önceki vokal Robert Lowe da doom metalin en iyi vokallerinden biri olmasına karşılık pek oturmadı gibi gelmişti bana.
Candlemass’ı Candlemass yapanın Messiah olduğunu düşünüyorum ben de. O olmayınca sürekli bir şeyler eksik kalıyor.
@mandrake, eğerki candlemass dinlemeye nightfall ancient ile dinlemeye başlamışsanız ki çoğu kimse böyledir evet candlemass messiah dır. evet messiah ı küçümsemek olmaz fakat eğerki dinlemeye epicus ile başlamışsanız o zaman candlemassı anlarsınız candlemass messiahdan daha büyüktür her messiah sonrası yapılan albumler bu şekildedir. ama ne zaman messiah girer boka dönerler. messiah popouler kultur için ve güzel bir hayal kahramanı için iyi figürdür fakat candlemass demek değildir. candlemassın müziği messiahın bira gobeeeandan daha büyüktür sevgili arkadaşlar
2017 listemin sonunda sunu yazmistim; “2018′den Beklentileriniz: marduk, gorgoroth, endstille, enthroned, candlemass, funeral mist hepsi yeni albüm yapsın. delirelim…”
@necrobutcher, bir kaç defa daha dinledim yine olmadı. Başın ağrıdığında çok sevdiğin metal parçaları bile dinleyemezsin ya, başın ağrımasa da bu vokalle candlemass aynı isteksizliği yaratıyor. Bu vokal grubu bitirdi.
@P L A G U E, özgürce fikrimi yazdım hoşuna gitmediyse gözünü kapatırsın. bu ne herkeste bir rte hastalığı aq ben sen beğendin diye seni küçümsedim mi ?
Marcolin mevzusu sıktı artık. O olmasaydı Candlemass ünlenemezdi demenin bir tutarlılığı da yok bence. Johan grupla çalışmaya devam etseydi Nightfall ve diğer albümlerinde Marcolin’i sollayabileceğinden eminim.
Marcolin’in sesi iyi olsa da katlanılması zor bir kimseymiş. O yüzden grup 2005′te yeniden birleştiğinde de uzun sürmemişti.
Johan’ı Epicus döneminde dinlerseniz aslında Marcolin’den daha renkli ve daha esnek bir sese sahip olduğunu fark edersiniz. Marcolin opera vokalleri dışında pek bir varlık gösteremiyor. Bu da grubu basmakalıp ve albümleri tekdüze kılabiliyor uzun vadede. Epicus’ta olan çeşitlilik, Nightfall ve müteakibenki Marcolin albümlerinde yok. Hala benim için 10/10 albümlerdir ama grubun o kadarıyla yetinmesinden memnunum açıkçası.
Johan’ın dönmesi harika oldu ama biraz geç oldu. Sesini bir oranda kaybetmiştir ama yine de albüm elimize geçsin önce. Epicus gibi bir başyapıtı yineleyebileceklerini düşünmüyorum ama oldukça güzel nostalji elementleri içereceği kesin.
Candlemass rüştünü çoktan kanıtladı. O yüzden albümde sıçsalar bile bu albüm, eskilerde yaptıklarına bir saygı duruşu niteliğinde olacak.
@necrobutcher, Marcolin’in albümlerdeki tekdüze vokalleriyle gayet de olabiliyor. Diğer opera eğitimi almış kimseleri bilemem ama Marcolin’in Candlemass’taki performansları bu şekilde ve Johan, Candlemass’ın tarzı için bu adamdan daha uygun.
@necrobutcher, Örneğin Under the Oak parçası ilk albümde ve ikinci albümde de yer alan bir parça. Leif bir röportajında ilk versiyonunun (Johan ile olanı) daha iyi olduğunu ve onu tercih ettiğini söylemişti. Herhalde grubun kurucusu böyle dediyse bir kulak verilmesi icap eder.
Bu haber senenin olayıdır bana kalırsa. Bir de yetmiyormuş gibi, müthiş solak hayatımın gitaristi Tony Iommi’nin misafir olarak şereflendirecek olması olayı iyice zıvanadan çıkarıyor.
İlk göz ağrısı olmasından sebep, benim favorim Tales Of Creation olmuştur. Dolayısıyla koyu bir Messiah ‘ÇILGIN KEŞİŞ’ Marcolin fanıyımdır her daim.( Bir de 2005′te Yeni Melek’te grubu ideal kadrolarıyla izlemişliğim vardır ki,unutulmazdır benim için ) Ama sonraları Epicus Doomicus Metallicus’u dinlediğimde, en iyi albümlerinin ilk albümleri olduğuna kanaat getirmiştim. Albümü sindirdiğimde, Johan’ın muazzam sesine bayılmıştım tüm o Marcolin fanlığıma rağmen. Albüm isminin hakkını veriyordu sonuna kadar.
Yukarıdaki yorumlara baktığımda, bir Lanquist-Marcolin savaşı yaşanmış adeta. Ben ikisini de çok sever sayarım. Hem biliyor musunuz, Marcolin’in o bildiğimiz görkemli vibratolu vokal tarzını kimden etkilenerek oluşturduğunu?
Anlatayım efendim. Marcolin eski grubu Mercy’de iken,büyük bir Kiss ve Paul Stanley hayranı olarak daha değişik bir tarza sahipmiş. Günün birinde müzik yazarı olan bir arkadaşı bir kaset vermiş kendisine. Kasetin bir yüzünde Candlemass – Epicus Doomicus Metallicus yazıyormuş. O aralar Marcolin yoğun bir şekilde Chicago’lu Trouble grubunu dinlemekteymiş. Candlemass’i dinler dinlemez çarpılan Messiah, arkadaşına ‘bu adamlar nereli’ diye sorunca İsveçli oldukları cevabını almış. ‘Dalga geçme,bu adamlar Chicago’dan falan mı?’ deyince ‘hayır hayır, Stockholm’dan bu grup’ demiş müzik yazarı olan kişi. Aslında ortada tam manasıyla bir grup olmadığını, bu albümün session bir vokalistle kaydedildiğini ve vokalistin albüm kaydından sonra ayrıldığını söyleyince, gruba katılmak istediğini belirten bizimkisi, bağlantıya geçmek için Leif’in numarasını alır arkadaşından. Gruba katılmayı aklına koyan bizim çılgın keşiş, Epicus’u iyice öğrenmeye başlar. Pek tabiidir ki, albüme çalışırken Johan’ın tarzından etkilenir. Leif’i arayarak gruba katılmayı çok istediğini söyler, hatta telefonda Epicus’tan şarkılar söyler Leif’e. Yalnız seçmelere katılması için Stockholm’e taşınmasını şart koşar. O da tası tarağı toplayıp taşı toprağı metal olan bu şehre yerleşir. Candlemass’e katılır ve Nightfall ile beraber operavari vibratolu tarzını oluşturur. Yani adam muhteşem tarzını Johan’a borçlu olduğunu, 2005 senesinde Ankaralı efsane Zor dergisine verdiği röportajda anlatmış açıkyüreklilikle.
Siz de kalkmış vay Johan vay Messiah diye birbirinizi yiyorsunuz. Bunlara hiç gerek yok bence. Bir Marcolin fanatiği olarak nasıl çılgın keşişin gruptan ayrıldığına üzüldüysem, 32 yılın ardından Johan’ın geri dönüşüne bir o kadar mutlu oldum. Johan’a Marcolin’li klasiklerden bazılarını yorumlatmışlar ki, içim bir tuhaf oldu resmen. Yalnız Johan’dan 32 yıl önceki performansı beklemek gerçekçi olmayacaktır. Beklentileri fazla yüksek tutmadan, buram buram ilk 4 albüm kokan nostaljik bir iş bekliyorum. Bir de bu kadroyla buralara yollarını düşürüp, muazzam bir konser verirlerse değmeyin keyfime.
Iommi’nin konuk olduğu yeni şarkı “Astorolus – The Great Octopus” bugün yayımlandı ve “epik” kelimesinin müzikal eşdeğeri de temsil edilmiş oldu! Babanın solosu, rifflerin muazzamlığı ve hayatımda duyduğum en iyi gitar tonlarından biri! Aşırı derecede tavsiye olunur!!!
Yukarılarda bir yerlerde yazmış olduğum ” Candlemass’ı Candlemass yapanın Messiah olduğunu düşünüyorum ben de. ” lafını itina geri alıyor; türkürdüğümü şalap şulap yalıyorum. Her ne kadar o çıkarımı Mats Leven ve önceki vokaller kapsamında yazmış olsam da ‘hatalı’ydı.
Johan babanın döneceğine ihtimal vermedim belki de…
Kaldı ki Mats Leven dönemine ait ” Death Thy Lover ” EP’sini de keyifle dinliyorum bir süredir; ayrıca ” House of Doom “a da ısınmaya başladım.
Sonuç olarak yapmış olduğum “o” eleştiri, neresinden tutsan elde kalacak cinsten…
(İşte bunlar hep önyargı).
Olaya dönecek olursak, Tony Iommi ve özellikle Johan Langquist ayrıntısı müthiş, şu ana kadar yayınlanan iki parça da fazlasıyla tatmin edici, Candlemass gibi bir Candlemass ;
” The Door to Doom ” için sabırsızlanmaya başladım…
🤤🤤🤤
Messiah Marcolin’siz olmadı,olamaz,olmamalı…
18.04.2018
@Kaan, aynı kanıdayım. Merak bile etmiyorum.
18.04.2018
@necrobutcher, messiah iyi olmasına iyidi fakat beş para etmezdi onun olmadığı her album candlemess in iyi albumleridir.
18.04.2018
@74, “iyi olmasına iyiydi fakat beş para etmezdi” öldürdün beni gülmekten kardeş be. Onun olmadığı albümler beş para etmez !
19.04.2018
@Kaan, Mats Leven oldukça başarılı ve potansiyeli yüksek bir vokal fakat Candlemass ile nedense tam olarak bağdaştıramadım. Aynı şekilde bir önceki vokal Robert Lowe da doom metalin en iyi vokallerinden biri olmasına karşılık pek oturmadı gibi gelmişti bana.
Candlemass’ı Candlemass yapanın Messiah olduğunu düşünüyorum ben de. O olmayınca sürekli bir şeyler eksik kalıyor.
20.04.2018
@mandrake, eğerki candlemass dinlemeye nightfall ancient ile dinlemeye başlamışsanız ki çoğu kimse böyledir evet candlemass messiah dır. evet messiah ı küçümsemek olmaz fakat eğerki dinlemeye epicus ile başlamışsanız o zaman candlemassı anlarsınız candlemass messiahdan daha büyüktür her messiah sonrası yapılan albumler bu şekildedir. ama ne zaman messiah girer boka dönerler. messiah popouler kultur için ve güzel bir hayal kahramanı için iyi figürdür fakat candlemass demek değildir. candlemassın müziği messiahın bira gobeeeandan daha büyüktür sevgili arkadaşlar
2017 listemin sonunda sunu yazmistim; “2018′den Beklentileriniz: marduk, gorgoroth, endstille, enthroned, candlemass, funeral mist hepsi yeni albüm yapsın. delirelim…”
Mutlulugumu su an tarif edemiyorum…
18.04.2018
@P L A G U E, Helal !!!
mats leven isimli türkücünün yaşadığını öğrenmem iyi oldu. şarkıyı da beğendim.
Candlemass “son albümümüzü yaptık, bir daha albüm yapmayacağız” demişti yanlış hatırlamıyorsam
Bu adamların ismini duymak bile göğüs uçlarımı kabartıyor. Şarkı mükemmel olmuş.
şarkıyı dinledim:
Barlowsuz Iced Earth=Marcolınsiz Candelmass.
Açın King Goat dinleyin.
07.05.2018
@necrobutcher, bir kaç defa daha dinledim yine olmadı. Başın ağrıdığında çok sevdiğin metal parçaları bile dinleyemezsin ya, başın ağrımasa da bu vokalle candlemass aynı isteksizliği yaratıyor. Bu vokal grubu bitirdi.
07.12.2018
@necrobutcher, King goat kalp ben
Marcolin’i candlemass ın üstünde tutan ergenler bi zahmet dinlemesin aq…gidin evinizin önünde oynayın, ezan okununca eve girmeyi ihmal etmeyin.
18.12.2018
@P L A G U E, özgürce fikrimi yazdım hoşuna gitmediyse gözünü kapatırsın. bu ne herkeste bir rte hastalığı aq ben sen beğendin diye seni küçümsedim mi ?
Şu haberin metnini yazarken klavyemden bal damladı resmen. Albüm detayları, konuk, her şey harika ulan.
Candlemass’ın köklere dönmesi benim terlikle aşağı inip 2 ekmek almam gibi bir şey zaten.
08.12.2018
@şeyh hulud, hhahahaahahah kesinlikle. sanki çok uzaklarmış gibi.
Doom metali geçtim, metalin varoluş sebebi Tony Iommi be muhteşem ötesi konuk. Hemde orijinal vokalist geri dönmüş. Daha ne olsun :)
Omega Circle çok iyi.
Marcolin mevzusu sıktı artık. O olmasaydı Candlemass ünlenemezdi demenin bir tutarlılığı da yok bence. Johan grupla çalışmaya devam etseydi Nightfall ve diğer albümlerinde Marcolin’i sollayabileceğinden eminim.
Marcolin’in sesi iyi olsa da katlanılması zor bir kimseymiş. O yüzden grup 2005′te yeniden birleştiğinde de uzun sürmemişti.
Johan’ı Epicus döneminde dinlerseniz aslında Marcolin’den daha renkli ve daha esnek bir sese sahip olduğunu fark edersiniz. Marcolin opera vokalleri dışında pek bir varlık gösteremiyor. Bu da grubu basmakalıp ve albümleri tekdüze kılabiliyor uzun vadede. Epicus’ta olan çeşitlilik, Nightfall ve müteakibenki Marcolin albümlerinde yok. Hala benim için 10/10 albümlerdir ama grubun o kadarıyla yetinmesinden memnunum açıkçası.
Johan’ın dönmesi harika oldu ama biraz geç oldu. Sesini bir oranda kaybetmiştir ama yine de albüm elimize geçsin önce. Epicus gibi bir başyapıtı yineleyebileceklerini düşünmüyorum ama oldukça güzel nostalji elementleri içereceği kesin.
Candlemass rüştünü çoktan kanıtladı. O yüzden albümde sıçsalar bile bu albüm, eskilerde yaptıklarına bir saygı duruşu niteliğinde olacak.
23.12.2018
@9yearsago, bir insanın sesi nasıl oluyor da opera gırtlağından daha renkli ve esnek olabiliyor ?
24.12.2018
@necrobutcher, Marcolin’in albümlerdeki tekdüze vokalleriyle gayet de olabiliyor. Diğer opera eğitimi almış kimseleri bilemem ama Marcolin’in Candlemass’taki performansları bu şekilde ve Johan, Candlemass’ın tarzı için bu adamdan daha uygun.
24.12.2018
@necrobutcher, Örneğin Under the Oak parçası ilk albümde ve ikinci albümde de yer alan bir parça. Leif bir röportajında ilk versiyonunun (Johan ile olanı) daha iyi olduğunu ve onu tercih ettiğini söylemişti. Herhalde grubun kurucusu böyle dediyse bir kulak verilmesi icap eder.
Bu haber senenin olayıdır bana kalırsa. Bir de yetmiyormuş gibi, müthiş solak hayatımın gitaristi Tony Iommi’nin misafir olarak şereflendirecek olması olayı iyice zıvanadan çıkarıyor.
İlk göz ağrısı olmasından sebep, benim favorim Tales Of Creation olmuştur. Dolayısıyla koyu bir Messiah ‘ÇILGIN KEŞİŞ’ Marcolin fanıyımdır her daim.( Bir de 2005′te Yeni Melek’te grubu ideal kadrolarıyla izlemişliğim vardır ki,unutulmazdır benim için ) Ama sonraları Epicus Doomicus Metallicus’u dinlediğimde, en iyi albümlerinin ilk albümleri olduğuna kanaat getirmiştim. Albümü sindirdiğimde, Johan’ın muazzam sesine bayılmıştım tüm o Marcolin fanlığıma rağmen. Albüm isminin hakkını veriyordu sonuna kadar.
Yukarıdaki yorumlara baktığımda, bir Lanquist-Marcolin savaşı yaşanmış adeta. Ben ikisini de çok sever sayarım. Hem biliyor musunuz, Marcolin’in o bildiğimiz görkemli vibratolu vokal tarzını kimden etkilenerek oluşturduğunu?
Anlatayım efendim. Marcolin eski grubu Mercy’de iken,büyük bir Kiss ve Paul Stanley hayranı olarak daha değişik bir tarza sahipmiş. Günün birinde müzik yazarı olan bir arkadaşı bir kaset vermiş kendisine. Kasetin bir yüzünde Candlemass – Epicus Doomicus Metallicus yazıyormuş. O aralar Marcolin yoğun bir şekilde Chicago’lu Trouble grubunu dinlemekteymiş. Candlemass’i dinler dinlemez çarpılan Messiah, arkadaşına ‘bu adamlar nereli’ diye sorunca İsveçli oldukları cevabını almış. ‘Dalga geçme,bu adamlar Chicago’dan falan mı?’ deyince ‘hayır hayır, Stockholm’dan bu grup’ demiş müzik yazarı olan kişi. Aslında ortada tam manasıyla bir grup olmadığını, bu albümün session bir vokalistle kaydedildiğini ve vokalistin albüm kaydından sonra ayrıldığını söyleyince, gruba katılmak istediğini belirten bizimkisi, bağlantıya geçmek için Leif’in numarasını alır arkadaşından. Gruba katılmayı aklına koyan bizim çılgın keşiş, Epicus’u iyice öğrenmeye başlar. Pek tabiidir ki, albüme çalışırken Johan’ın tarzından etkilenir. Leif’i arayarak gruba katılmayı çok istediğini söyler, hatta telefonda Epicus’tan şarkılar söyler Leif’e. Yalnız seçmelere katılması için Stockholm’e taşınmasını şart koşar. O da tası tarağı toplayıp taşı toprağı metal olan bu şehre yerleşir. Candlemass’e katılır ve Nightfall ile beraber operavari vibratolu tarzını oluşturur. Yani adam muhteşem tarzını Johan’a borçlu olduğunu, 2005 senesinde Ankaralı efsane Zor dergisine verdiği röportajda anlatmış açıkyüreklilikle.
Siz de kalkmış vay Johan vay Messiah diye birbirinizi yiyorsunuz. Bunlara hiç gerek yok bence. Bir Marcolin fanatiği olarak nasıl çılgın keşişin gruptan ayrıldığına üzüldüysem, 32 yılın ardından Johan’ın geri dönüşüne bir o kadar mutlu oldum. Johan’a Marcolin’li klasiklerden bazılarını yorumlatmışlar ki, içim bir tuhaf oldu resmen. Yalnız Johan’dan 32 yıl önceki performansı beklemek gerçekçi olmayacaktır. Beklentileri fazla yüksek tutmadan, buram buram ilk 4 albüm kokan nostaljik bir iş bekliyorum. Bir de bu kadroyla buralara yollarını düşürüp, muazzam bir konser verirlerse değmeyin keyfime.
Iommi’nin konuk olduğu yeni şarkı “Astorolus – The Great Octopus” bugün yayımlandı ve “epik” kelimesinin müzikal eşdeğeri de temsil edilmiş oldu! Babanın solosu, rifflerin muazzamlığı ve hayatımda duyduğum en iyi gitar tonlarından biri! Aşırı derecede tavsiye olunur!!!
mats leven’lı son albümden sonra ilaç gibi geldi. şarkı da klip de muazzam.
Yukarılarda bir yerlerde yazmış olduğum ” Candlemass’ı Candlemass yapanın Messiah olduğunu düşünüyorum ben de. ” lafını itina geri alıyor; türkürdüğümü şalap şulap yalıyorum. Her ne kadar o çıkarımı Mats Leven ve önceki vokaller kapsamında yazmış olsam da ‘hatalı’ydı.
Johan babanın döneceğine ihtimal vermedim belki de…
Kaldı ki Mats Leven dönemine ait ” Death Thy Lover ” EP’sini de keyifle dinliyorum bir süredir; ayrıca ” House of Doom “a da ısınmaya başladım.
Sonuç olarak yapmış olduğum “o” eleştiri, neresinden tutsan elde kalacak cinsten…
(İşte bunlar hep önyargı).
Olaya dönecek olursak, Tony Iommi ve özellikle Johan Langquist ayrıntısı müthiş, şu ana kadar yayınlanan iki parça da fazlasıyla tatmin edici, Candlemass gibi bir Candlemass ;
” The Door to Doom ” için sabırsızlanmaya başladım…
Haber Tommy Iommi’li klip şeklinde verilmiş fakat klipte Iommi’yi göremedim?
31.01.2019
@sabuncu, “Iommi’li şarkısının klibini” olarak düzelttim.
Barzo amcası/dayısından ‘seni 4 gün sonra keraneye götüreceeem’ diye söz almış ergen gibi erekte şekilde bekliyorum albümü…
18.02.2019
@P L A G U E, ahaha nasıl tanım lan bu.
18.02.2019
@Ahmet Saraçoğlu, konu candlemass olunca beyin farklı çalışıyor:):):):)
18.02.2019
@Ahmet Saraçoğlu, günümüzü düşününce insana ilginç geliyor olabilir ama belki sende hatırlarsın 90lar ve öncesinde cidden vardı böyle bişey hahahaha
18.02.2019
@ismail vilehand, biliyorum tabii, ben “Messiah Marcolin çok rererö” falan gibi bir yorum beklerken barzo dayı imgesiyle sarsıldım bir an için.
olmamış abicim. osur osur ipe diz olmuş albüm. daha ağır konuşurum ama sevenler çıkar susayım ben.
@9yearsago, albümü dinledim hocam ekrandan renk fışkırdı johanın gırtlağından ama biz doom albümü bekliyorduk,kısmet.