DECAPITATED’ın dört üyesi, detayları aşağıdan okunabilecek olay kapsamında adam kaçırma ve tecavüz suçlamasıyla 9 Eylül’de tutuklanmış ve duruşmalar, kanıt toplama gibi süreçlerin ardından, masum olduklarının ortaya çıkmasıyla serbest bırakılmışlardı.
Grubun kurucusu, gitaristi ve beyni Vogg, yaşananlara ve DECAPITATED’ın geri döneceğine ilişkin bir açıklama yaptı.
“Masumuz. Özgürüz. Evdeyiz. Ve grupla yola devam etmeye hazırız. Son birkaç ay hayatlarımızın en korkunç ve mantık dışı zamanlarından biriydi.
Hapishane berbat bir yer. Hapishanede geçen 96 gün ve korku, inanılmaz bir stres, depresyon ve hatta şiddetle geçen yaklaşık bir aylık süre. Çok zor günlerdi, özellikle de ailelerimiz için.
Suçlu durumuna düştüğünüz iddialar sonucunda yabancı bir ülkede hapse girmek ekstrem bir durum. Kimsenin böyle bir şey yaşamasını istemeyiz. Tüm bunlar hem bizim hem de ailelerimizin stres dolu ve uykusuz geceler geçirmesine neden oldu. İptal olan turne, kendimiz ve ailelerimiz için kazandığımız gelirin yok olmasına neden olsa da, en kötüsü çok sevdiğimiz ve tüm hayatımız boyunca içinde yer aldığımız bir topluluk içerisindeki profesyonel itibarımızın zedelenmesiydi.
Ne yazık ki, hapiste olduğumuz sırada dış dünyayla iletişim kuramadık; olayların merkezindeki kişiler olarak bizden, gruptan doğrudan bir açıklama gelemediğinden, hayranlarımız ve metal dünyasındaki herkes sosyal medyadaki pek çok yanlış bilgiyi ve haberi okumak durumunda kaldı. Neler olup bittiğini kimseye açıklayamadık. Haberler karşısında şok olan insanlar da yanlış bilgiler aktarmaya başladılar. Ne yaşadığımızı bilmeden, kendilerini bizimle ilgili yorumlar yapmak ve bizi suçlamak zorunda hissettiler; aslında söyledikleri şeylerin tam tersi olaylar yaşanmış olsa da. Herkese açık şekilde, bizim hakkımızda çok hızlı şekilde kararlarını verdiler.
Bu internet çağında bir insanın hayatını, ailesini, kariyerini mahvetmek gerçekten çok kolay. Bazı medya organları hiç vakit kaybetmeden tutarsız hikâyeler uydurdular, ufak bir bilgi kırıntısını kullanarak kafalarında görmek istedikleri hikâyeyi kurguladılar.
Henüz bilmeyenler varsa:
Davamız düştü.
Bize yöneltilen tüm suçlamalar düştü.
Kelimeler acıtır.
Kelimeler önemlidir.
Doğruluk önemlidir.
Cinsel taciz ve kadınlara karşı işlenen suçlar diye bir şey var mı?
Evet var ve bu korkunç bir şey.
Peki iftira diye bir şey var mı?
Evet var, gerçekten var.
Ve bu da korkunç bir şey.
Her gün pek çok insan iftiraya uğruyor ve metal dünyası da bu konu karşısında bağışıklık sahibi değil. Ne yazık ki bizim başımıza geldi. Kendi düşünceleri çerçevesinde başkalarına iftira atan insanlar, kendilerine hiçbir olumsuz yansıması olmaksızın başkalarının hayatlarını mahvedebileceklerinin farkında değiller. Bir iftira, bir anda bir hayatı değiştirebilir. Bir gün her şey normaldir. Ertesi gün bir sabıka kaydıyla birlikte hapishanede uyanırsınız. Bir anda kendinizi işaretlenmiş, dışlanmış ve gerçek olmayan iddialar içerisinde neler olacağını beklerken bulursunuz. Ardından, her şey bittiğinde, artık internetin en çok okunan konularından biri değilsinizdir. İnsanlar sosyal medyada doğru olanı yaymak için fazla zaman harcamıyorlar, pek çok inmsan doğrunun ne olduğuyla ilgilenmiyor bile. Bu olduğunda rahatlamak kolay olmuyor.
Bir başkasının bizimle ilgili anlattığı şeyleri kabul edemeyiz ve asla da etmeyeceğiz. Bu yüzden de grup olarak geri dönmeyi seçtik. Kim olduğumuzu biliyoruz ve bu sayede başımızı da, müziğimizi de dik tutacağız.
Hepinize teşekkür etmek istiyorum; ailelerimiz, arkadaşlarımız, diğer gruplar ve harika dinleyicilerimiz… Bu korkunç durum süresince bize olan inancınız ve desteğiniz için. Harika avukatlarımız Steve Graham, Karren Lindholdt, Chris Bugbee, Jeffry Finner ve yanımızda duran tüm ekipler; menajerlik firmamız ve plak şirketimiz. Bizimle olan, olmayı sürdüren ve olacak olan bu kadar çok insan olduğunu görmek paha biçilemez. Kim olduğunuzu biliyorsunuz. Polonya Parlamentosu’ndan Dominik Tarczynski’ye de bizi Spokane’de ziyaret ettiği, süreç boyunca insan haklarına uygun davranılmasını sağladığı ve ailelerimizi en başından beri desteklediği için teşekkür etmek istiyoruz. Ne kadar müteşekkir olduğumuzu anlatacak kelime bulamıyoruz.
Geri dönüşümüzle ilgili gerekli açıklamalar ilerleyen zamanlarda yapılacaktır, ancak şu an en önemli olan şey hayatlarımıza, bizden alınan insanlara ve yerlere geri dönmemiz; biz ortalıkta yokken daha da değerli hâle gelen her şeye geri dönmemiz. Hayatlarımızı tekrar yoluna koymak için sabırsızlanıyoruz ve bu fırsatın bize sunulmasından dolayı müteşekkiriz. Turne ve festivalleri iptal etmek durumunda kaldığımız için gerçekten üzgünüz, ancak hepsini tekrardan ayarlamak ve hepinizle, metal dünyasıyla tekrar kucaklaşmak adına elimizden gelen her şeyi yapacağız.
“Acıdan güç doğar” lafı hâlâ geçerli. Sabrınız için hepinize teşekkürler.
Vogg”
Hatırlanacağı üzere, DECAPITATED’ın dört üyesi de, elemanlara suçlamaları yönelten “kurbanın” durumunun iyi olması sebebiyle serbest bırakılmıştı.
Davalı avukatları bu süreçte, suçlamaları yapan kişinin güvenilirliğini sorgulamış ve söz konusu kadının 2014 yılında da erkek arkadaşının kendisine saldırdığına dair polise yalan söylediği ortaya çıkmıştı.
Ayrıca, kadının otobüste kendisine tecavüz edildiği sırada ellerini ve kollarını duvara vurması sebebiyle oluştuğunu iddia ettiği morluk ve yaralanmalar konusunda da, THY ART IS MURDER’dan Andy Marsh başka bir ifade vermiş ve kadının, konser sırasında sahne önünde mosh pit’te agresif şekilde dans ettiğini; ellerini, kollarını ve vücudunu seyirciyle sahneyi ayıran demir bariyerlere güçlü şekilde vurduğunu gördüğünü söylemiş ve bu ifade mahkeme tutanaklarına geçmişti.
Sonuç olarak DECAPITATED elemanları, 4 ay süren dava sürecinden aklanarak ve herhangi bir kefalet ödemeden hapisten çıkmıştı.
Grup konuya dair Facebook’tan şu açıklamayı yapmıştı:
“DECAPITATED’a yöneltilen tüm suçlamalar resmen düştü. 8 Eylül’de turnedeyken Santa Ana’da tutuklanan grup üyeleri Aralık ayına dek hapiste tutulmuşlardı.
Grubun masum olduğunu gösteren yeni kanıtlar ortaya çıktı. Gruba tüm bu kanıtları sunabileceği bir dava hakkı sunulması dâhilinde, grup bu kararı sevinçle karşılıyor ve Polonya’daki evlerine dönmenin mutluluğunu yaşıyor.
DECAPITATED üyeleri Wacław, Rafal, Michał ve Hubert bu zor süreç boyunca kendilerini destekleyen herkese, hayranlarına, arkadaşlarına ve ailelerine en içten teşekkürlerini gönderiyor.”
Konunun diğer detaylarını aşağıdan okuyabilirsiniz.
Grup, adam kaçırma ve tecavüz suçlamalarının resmiyete dökülmesinin ardından Facebook sayfasından aşağıdaki açıklamayı yayınlamıştı:
“California’dan Washington’a gönderilmenin ardından, gruba yönelik suçlamalar yapıldı. Şunu vurgulamak isteriz; bunlar, Spokane Polis Departmanı’nın prosedür gereği yapmak zorunda olduğu suçlamalardı, aksi takdirde grubu serbest bırakmak zorundaydılar. Kısacası bu suçlamalar bir ceza, suçluluk ya da masumiyet ifade etmiyor. Bir kez daha, herkesten mahkeme kararının açıklanmasını beklemesini istiyoruz. Bu noktada, herkes kendi savını hazırlarken, üzerinde tartışılamayacak birtakım noktalar da mevcut. Buna göre davacıdan şikâyeti alan ilk polis memurunun “Tecavüzün gerçekleştiğine dair geçerli sebebim yok” ifadesi kesin ve gruba yönelik suçlamanın yapılması için de 30 tam gün beklendi, bu süre de davalıların yasal olarak salıverilmesi için gereken süreyi ifade ediyor. Grup tüm suçlamaları kesinlikle reddediyor ve gerçekler ve kanıtlar görülüp duyulduktan sonra salınacakları ve evlerine dönecekleri konusunda kendilerine güveniyorlar.”
DECAPITATED Eylül ayı ortasında da konuya ilişkin ilk resmî açıklamasını yapmıştı.
Grubun Facebook hesabından yapılan açıklama şu şekildeydi:
“Bizler, kusursuz insanlar olmasak da, insan kaçakçısı, tecavüzcü veya suçlu değiliz. Bu yüzden, bize yöneltilen suçlamaları şiddetle reddediyoruz.
Herkesten, nihai bir karar çıkana dek bizimle ilgili kesin bir kanıya varmamalarını istiyoruz, zira şu anda dava süreci devam ediyor. Zamanı gelince tanıklar ve kanıtlar sunulacak ve o süreçte lehimize bir kadar çıkacağına inanıyoruz.
İleriye dönük gelişmelerin zamanlaması konusunda belirsizlik olduğundan ve dinleyicilerimize ve organizatörlere olan saygımızdan, iddiaların ciddiyeti doğrultusunda, şu ana dek planlanmış tüm turnelerimizi iptal ediyoruz.
Sosyal medya platformlarımız itibar zedeleyici ve kötü niyetli yorumlar için kullanıldığı için, tümünü geçici olarak devre dışı bırakıyoruz. Yayınlanan polis raporundaki ifadelerin tutuklama öncesinde yapıldığını belirtmek isteriz. O açıklama sırasında grubun hiçbir üyesi herhangi bir tutuklama emrinden haberdar değildi.”
DECAPITATED’ın dört elemanı, 31 Ağustos’ta Spokane’de bir kadını zorla alıkoydukları ve kaçırdıkları şüphesiyle, 8 Eylül gecesi gerçekleşen Santa Ana konserinin ardından tutuklanmıştı. Grubun dört elemanı; Michal Lysejko, 31, Waclaw Kieltyka, 35, Rafal Piotrowski, 31 ve Hubert Wiecek, 30, Salı günü Los Angeles’ta hakim karşısına çıktı. Duruşmada elemanların yanında bir tercüman ve Polonya Konsolosluğu’ndan bir yetkili de yer aldı. Şu anda polis, olaya tanık olan başka görgü tanıkları arıyor. Aşağıda, vokalist Rafal Piotrowski’nin duruşmada çekilen bir fotoğrafı görülebilir.
DECAPITATED’ın dört üyesi, grubun 31 Ağustos’ta Spokane, Washington’da verdiği konserin ardından tur otobüsünün tuvaletinde bir kadına toplu tecavüz etmekle suçlanıyor.
The Spokesman-Review adlı sitenin ele geçirdiği mahkeme tutanaklarına göre, davacı kadın ve bir arkadaşı, Spokane polisine, The Pin adlı mekânda düzenlenen konserin ardından DECAPITATED üyeleri tarafından bir şeyler içmek için tur otobüsüne davet edildiklerini söylemişler.
Mahkeme tutanaklarına göre, kadınlardan biri “otobüste olduğu için heyecanlıymış ve ardından grup elemanlarından biri kadının göğüslerini okşamaya başlamış”. “Sonradan bu kişi, grubun davulcusu Michal Lysejko olarak tanımlanmış.”
Tutanağa göre aynı kadın “bundan rahatsız olmuş ve ardından grup üyeleri birbirleriyle Lehçe konuşmaya başlamışlar.”
Kadın, “otobüsteki havanın birden değiştiğini ve grup üyelerinden birinin onlara av gibi baktığını ifade etmiş.”
Tutanağa göre kadın, DECAPITATED vokalisti Rafal Piotrowski’nin kendisini öpmeye başladığını ve kemerini çözmeye çalışınca ona direndiğini belirtmiş. Tutanağa göre, kadın “Piotrowski’yi itmeye çalışmış ancak vokalist, kadının kolunu tutup onu yüzü lavabo ve aynaya dönük olacak şekilde çevirmiş”. “Kadın aynadan tüm grup üyelerinin arka arkaya dizilip ona tecavüz etme sırasına girdiklerini görmüş.”
Tecavüz olayından, kadının bir arkadaşının şehrin başka bir noktasında içkili araç kullanma şüphesiyle durdurulması sırasında kadını aramasıyla haberdar olunmuş.
Kadın cinsel taciz incelemesiyle bir hastaneye götürülmüş ve “kollarında, çok sıkı tutmadan kaynaklı belirgin morluklara” ve “ parmak eklemlerinde aşınma ve soyulmalara rastlanmış.” İddia edilen tecavüz sırasında kadın, “o sırada kendisine yapılan şeyi düşünmemek adına bütün gücüyle duvarları yumruklamış.”
Los Angeles Country Polis Departmanı tarafından gerçekleştirilen sorgusu sırasında, davulcu Lysejko “hiçbir yorumda bulunmamış” ve kendisine gösterilen fotoğraftaki kadınları “tanımadığını” söylemekle yetinmiş. Mahkeme tutanaklarına göre “tercüman olmadan konuşmayacağını” beyan etmiş.
Gitarist Waclaw Kieltyka, dedektiflere, vokalist Piotrowski ve basçı Hubert Wiecek’in tuvalette kadınla cinsel birliktelik yaşadıklarını gördüğünü söylemiş. Piotrowski “otobüste bir parti olduğunu ve kadınların da orada olduklarını” itiraf etmiş. ve yine tutanaklara göre, “bir avukat ve tercüman olmadan daha fazla konuşmayacağını” ifade etmiş.
Wiecek kadınların otobüste olduklarını, ancak kendisinin “koltukta oturduğunu ve ne olduğunu görmediğini” söylemiş. “Ardından da yanlış bir şey söylememek için tercüman talep etmiş. Ayrıca kimsenin zorla otobüse bindirilmediğini ve olanları hatırlamadığını” ifade etmiş.
Kieltyka kendisinden DNA örneği alınmasını kabul etmiş, Piotrowski ve Wiecek ise DNA örneği alınma talebini reddetmiş.
Grup şu anda Los Angeles County Hapishanesi’nde, Spokane’e aktarılmayı bekliyor.
Spokane Polis Departmanı sözcüsü Onbaşı Teresa Fuller 4 gün önce yaptığı açıklamada, 1 Eylül gecesi saat 02.00′de polise gelen bir kadının, grubun o geceki konserine iştirak ettiğini, ardından da grup tarafından kaçırıldığını iddia ettiğini söylemişti.
Grubun kendilerine ilişkin soruşturma açıldığını öğrendikleri anda tuttukları savunma avukatı Steve Graham, yaptığı açıklamada “Olay göründüğü gibi değil. Suçlamada bulunan kişinin grubu kendi isteğiyle ziyarete geldiğine ve ardından da herhangi bir sorun olmadan grubun yanından ayrıldığına tanıklık edecek şahitlerimiz var” şeklinde konuşmuştu.
Lütfen gerçek olmasın. Bu kadar gerizekalı olamazsınız. 14 yaşında teknik death metal yapmaya başladınız, başyapıtlar çıkardınız, 2005′te grubun yarısı öldü yine de devam ettiniz, büyüdünüz, adınızı en üstlere yazdırdınız…
Bir konser sonrası sarhoşluğuyla böyle bir şey yaptılarsa cidden dev skandal. Umarım yanlış anlaşılma, iftira veya o tarz bir şeydir.
Umarım gerçek değildir. Evli barklı adamlar ya bunlar :D Şaka maka turnenin tam ortasında böyle aptalca bi iddiayla suçsuz yere alıkoyuluyorlarsa büyük denyoluk cidden.
saçma bir reklama benziyor şimdilik benim için, ciddiye alamıyorum.
Cidden bak, iftira falan olsun lütfen. Böyle saçmalık hayatımda duymadım.
saçmalık. ben yaparım bu adamlar yapmaz.
“olayın büyük bir yanlış anlaşılma olduğunu ve grubun başının derde girmemesini” neden umalım ki? metal camiasının %95′i içgüdüsel olarak güzel müzik üretebilen sığ y*rrak kafalılardan oluşuyor. adalet yerini bulsun diyelim. sanatçı-sanat eseri-kitleler ilişkisini doğru kuralım. selamlar.
10.09.2017
@forabandit, %95 bence fazla iddialı ve yüksek bir rakam.
10.09.2017
@circleperspective, %93 :)
derdi tasayı unuttum, bu olayın yanlış anlaşılmadan ibaret olması dışında başka bir şey istemiyorum…….OLAMAZ AQ…..
Böyle bir olayın gerçek olması zaten iğrenç olurdu ama metal communitysine getireceği laflar da hoş olmayacak. Amerikalı muhafazkarlar bu olayı “bakın şeytana tapiyolar birde bu eksikti” diye duyuracaklar…
Gözaltındalar mı acaba yoksa tutuklanmışlar mı? İkisi farklı şeyler zira.
10.09.2017
@Buhtunnasr, açıklamada “detained” demiyor, “arrested” diyor.
10.09.2017
@Ahmet Saraçoğlu, ingilizce terimlere sizin kadar hakim değilim çeviriniz muhakkak doğrudur. Fakat haberin kaynağında bir hata olabilir ikisi genelde çok karıştırılan kavramlar. Henüz polise ifade vermemiş olmaları da teorimi destekliyor. Zira ifade almadan tutuklama olmaz. Ve umarım haber komple asparagastır da bunların hiçbirinin önemi kalmaz.
olay kanıtlansa bile yüksek ihtimal kevaşenin biri beklediği ilgiyi göremediği için adamlara iftira atmış olacak. modern hukuk o kadar mide bulandırıcı ki, bu tür davalarda her zaman kadın beyanı esas alınıyor. heee amk, koskoca Decapitated’ın işi gücü yok, iki bira içip, kafayı bulup karı kaçıracak. sadece götümle gülüyorum.
10.09.2017
@ismail vilehand, Bana pek inandırıcı gelmedi ama olduysa aynı dediğiniz gibi. Zaten metal müziği suçlamaya sebep arıyorlar, ellerine bir koz geçti. Yalnız bu iş 90′lar olaylarına döner ve yine aynı şekildeki olaylar gelişirse bu sefer cidden boku yedik…
10.09.2017
@ismail vilehand, olayın gerçek olduğuna ben de inanmıyorum (açıkçası çok mantıksız) ama bırakalım kadının beyanı esas alınsın, ülkemizde çok daha kötüleri olmasına rağmen sapıklar aklanmaya çalışıyor, böyle mi olmasını istiyorsunuz? grup elemanları masumsa belli olur zaten, böyle ciddi suçlarda sadece kadının beyanını değerlendirmezler emin olun.
10.09.2017
@ismail vilehand, Evet koskoca Decapitated bunu yapabilir. Yapmıştır demiyorum, yapabilir, ihtimaldir. Neden şahsen tanımadığınız insanlra kefil olduğunuzu anlamış değilim. Kadının beyanı konusunda ise bir an için bu olayın gerçek olduğunu düşünün, adamlar kadınla birlikte arabaya bindi ıssızz bir yere çekti ve dördü birden tecavüz edip orda bırakıp gitti. (Hatta taciz seviyesinde kaldığını düşün mesela) Kadın bu olayı nasıl ispatlayabilir? Cinsel suçlarda ispat meselesi çok baş ağrıtan meseledir, kabul. Bir çok masum insanda bu tarz iftiralardan dolayı ceza almıştır. Buna rağmen bir ceza avukatı olarak kadının beyanının delil olduğunu düşünenlerdenim. Çünkü genelde başka hiç şansları kalmıyor.
10.09.2017
@Buhtunnasr, Ağır saçmalamışsın. Tartışmak istemiyorum ama tutamadım kendimi. Kadın tecavüzü vs kanıtlayamıyorsa adam müebbet mi yesin? Senin gibi avukatlar yüzünden nice insanın hayatı kararmıştır. Lucifer senin eline düşürmesin kimseyi. Boşuna avukatlardan nefret etmiyorum.
10.09.2017
@deadhouse, tecavüz suçunun cezası müebbet değildir. Tecavüz çoğu durumda tam olarak ispatlanamaz. Kadının beyanı delildir dedim, tek başına ceza tayinine yeterlidir demedim. Her olay kendi içinde değerlendirilmelidir. Elbette kadın iftira atmış da olabilir. Son olarak ceza muhakemesinde tam ispat aranmaz, vicdani kanaat önemlidir. Benim derdim grubu sevdiğimiz için “yok abi yapmazlar olur mu öyle şey” denilmesi, öyle şeyler oluyor evet. Tahmin ettiğinizden de çok fazla.
10.09.2017
@ismail vilehand, Victim blameciler gelmedi diycektim ama gelmisler.
Bir an mala bağlayıp tarihe filan baktım 1 Nisan mı diye? Bu nedir ya? Şimdiye kadar duyguğum en acayip haberlerden biri.
Zaytung’u kontrol ettim haberi okuyunca. Umarım doğru değildir.
olaylar avukatın anlattığı gibiyse ki ben buna inanıyorum, decapitated tüm zamanların en talihsiz grubu galiba ya.
Iftiraymis!!!!Ya tam vatan sasmazin sucu yok o sadece platonik aska kurban gitti olayi.Hicbir polis dunyanin hicbiryerinde bi bok yemedikleri surece kimseyi tutuklamaz . En kotu ifade alinip yollanirlardi. Kadini zorla mi aldilar bilinmez ama birileri bi bok yemis cok net. Belki 1 i bisey yapti ve digerleri de isin icine girdi ama bir bok yenmis. Neyse zaten adam vuran oldurenler bile bu camiada yuceltildigi icin sikinti yok. Gelirler geri bisey yok ya yokahahaha ehehehe falan kapanir olay. 4 adam tek kadinla ugrasmak nedir asil hayvan herifler ya. Decapitated benim icin bitmistir.
10.09.2017
@gXnn,” Hicbir polis dünyanin hiçbir yerinde bi bok yemedikleri surece kimseyi tutuklamaz.”
Ahahahahahhahaha :D
Senin yaşın kaç ya 8, 10 11? Umarım ciddi değilsindir. 8 yaşındaki bir çocuk söyler ancak bunu bu kadar saf olamazsın ya. Şaka mı yaptın lütfen söyle?
Polis hiçbir yerde kimseyi boşu boşuna tutuklamaz demek çok güldüm valla hangi çağda yaşıyoruz ya bu kadar saf olmayın.
10.09.2017
8 yasindayim.her topigin altinda bos konusan tek adamsin.siteye yeni giren biri seni buranin muduru falan sanir eminim.ne yazarsan yaz senle muhattap olmam normalde. Ama konu cahiliyet oldugu icin kamu yararina bir kac bir sey yzacagim. Sana yazmiyorum yani sevinme hemen.. Tutklanmakla goz altina alinma farkli seylerdir. Polis seni elinde saglam bir kanit veya tanik olmadan max 2 gun tutabilir. Hatta gecmisinde bir olay yoksa muhtemelen sadece ifade i alir ve yollar. Mevzu bahis olayda soz konusu TUTUKLANMAK ise bir bok yendigi ihtimali daha saglamdir. Tamam sert adamsin metalcisin ruhunda isyan var eyvallah abi ama boyle durumlarsa fanatik olmak yerine insani olmaya ozen gosterirsen yasadigin hayata daha rahat uyum saglarsin.
16.10.2017
@deadhouse, Babası, abisi, amcası ya da dayısı polistir kesin :D
Burada kimse grubun bir suçtan paçayı yırtmasını istemiyor zaten. En azından benim öyle bir isteğim yok; ne yaptılarsa cezasını elbet çekmeliler.
Yukarıdaki “umarım iftiradır” gibi temenniler de grubun kurtulmasından ziyade, çok uzun zamandır dinlenen, sevilen bir grubun böyle bir şeyle ilişkilendirilmesinin yarattığı hayal kırıklığı. Benim ilk yorumumda yazdıklarım bununla ilgiliydi; grup cezalandırılmasın diye değil, değer verdiğim adamlar böyle bir şey yapmış olmasın diyeydi.
Yoksa tabii ki soruşturma yapılsın, ona göre kim ne yaptıysa cezasını çeksin, mağdur tarafın da mağduriyeti giderilsin.
tek tek yorum cevaplayıp kirlilik yaratmayacağım ama sadece bir kaç dakikanızı ayırıp google amcaya sorun, son yıllarda bu tür suçlamaların (kaçırılma, tecavüz, vs) yüzde kaçı sahte çıkıyor diye, rakamların tüyler ürpertici düzeyde olduğunu göreceksiniz.
günümüzde kadınlar kendi hür iradeleriyle bir haltlar yiyip işler umdukları gibi gitmeyince iftira atmayı spor haline getirdiler. bizzat bir tanıdığımın böyle bir olay yüzünden hayatı karartıldı. temize çıkana kadar evini arabasını satıp avukatlara harcamak zorunda kaldı. iftirayı atan kişi normal hayatına devam ederken mağdur olan adam sokağa çıkamaz hale geldi.
benden size tavsiye, kadınlar tarafından mağdur edilmemek için sürekli tetikte olun. aksi takdirde hukuk sisteminin kokuşmuşluğu yüzünden perişan olursunuz.
10.09.2017
@ismail vilehand, +1000000000000
11.09.2017
@ismail vilehand,
https://qz.com/980766/the-truth-about-false-rape-accusations/
Baktım kardeş Amerika’da 1989′dan beri yalan tecavüz beyanıyla hapse atıldığı ortaya çıkan kişi sayısı 52′ymiş. Kıyaslama yapmak açısından aynı koşuldaki cinayet mahkumu sayısı 790.
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın. Kadınlara olan nefretinizi (çoğunluğu reddedilme, beğenilmeme kaynaklı olan) içinizde yaşayın.
Not: Erkeğim
11.09.2017
@Bekolata, ya aslında uzatmak istemiyorum ama olayı ne güzel çarpıtıp duruyosunuz. olayın kadın nefretiyle ne alakası var? hukuk sisteminin boktanlığı ve bunun kadınlar tarafından istismar edilişinden bahsediyorum.
https://www.avoiceformen.com/sexual-politics/ten-reasons-false-rape-accusations-are-common/
kendinizin veya bir yakınınızın başına gelmeden olayın ciddiyetini kavrayabileceğinizi sanmıyorum ama yine de yukarıdaki linki bırakayım. adam tane tane açıklamış. okuyun bilgilenin.
13.09.2017
@ismail vilehand, Ya bir yakınınızın başına bir taciz ya da tecavüz durumu gelirse ne yapacaksınız? Onun da mı kendi çıkarları için yalan söylediğini varsayacaksınız? Yaklaşımınızı anlayabiliyorum (sevdiğiniz bir grup, ayrıca o yaşta insanların yapması beklenmeyen, grubu yok edebilecek bir hata) ama bunu savunmanız o kadar iğrenç ki. Mağdur olan kadınsa haklıdır demiyorum ve Amerikan hukuk sisteminin doğruluğunu savunmuyorum, sadece kadının beyanına saldırmanızı anlamıyorum. Kadınların hepsi erkekleri ağlarına düşüren femme fatale’lar değil, biz de sizin gibi insanız, tek farkı biz daha fazla öldürülüyoruz, daha çok acı çekiyoruz, bunları da araştırın, Türkiye’de durum öyle bir hale geldi ki öldürülen kadın sayısı için sayaç açıldı hatta:
http://www.anitsayac.com
Kadının beyanı göz önüne alınıyor çünkü erkeklere iftira atan kadın sayısı gerçekten tecavüz edilen, tacize uğrayan ya da dövülen kadın sayısından az.
13.09.2017
@¯_(ツ)_/¯, eğer yaptılarsa cezalarını çeksinler diyorum zaten. tatmin olmanız için daha ne yapmam lazım? kendimi adamların yerine koyuyorum ve bu hikaye benim kafama bir türlü oturmuyor işte. aynı şeyleri bana tekrar tekrar yazdırmayın artık. hukuk sistemi bu tür davaları istismar etmeye gayet uygun.
peki kadının kadına verdiği zarar ne olacak? kimse demiyor ki sahtekarlar yüzünden gerçek mağdurlara da şüpheyle bakılmaya başlandı. direk suçlananı asıp keselim istiyosunuz. “bi dakka bu işte bi tuhaflık var” diyene de hemen kadın düşmanı yaftası yapıştırıyorsunuz. yemin ederim bu devirde farklı bir fikir beyan etmek zor iş. ezberlerin dışına çıkan insana katlanamıyor kimse.
13.09.2017
@ismail vilehand, Abi boşuna uğraşıyorsun ben vazgeçtim. Bu bu akıllı telefon nesliyle liberal solcu tayfa ile feminist tayfayla falan konuşulmaz, algı seviyeleri düşük maalesef.
16.10.2017
@ismail vilehand, bırak hacı bunlara laf anlatamazsın,yahu şu çağda,şu konjonktürde bile hala bu kadar saf olmalarına şaşıyorum,yav koskoca liderler,kelli felli akademi kasmış profesörler,ömrünü maneviyata harcamış din önderleri bile neler neler yapıyor şu çağda,arkadaşlar eminim çok iyi insanlarsınız,bu sitede takılmanızdan çok donanımlı ve kaliteli insanlar olduğunuz belli zaten ama arada sırada biraz sokağa çıkın,akmar a gidip eski metalci abilere polisin,devletin,medyanın ne olduğunu sorun,anlatsınlar ve her zaman en kötüsüne hazırlanın insanoğlu külliyen kötü ve kötülüğe meyilli bir yaratık,dış görünüşü güzel diye kadınların naif,iyi yaratıklar olduğunu sakın sanmayın,onlar toplum ve içgüdüsel olarak erkeklerden daha sinsi,içten pazarlıklı ve planlı yaratıklardır,bizim gibi anlık samimiyetle değil en az bir haftalık planla hareket ederler,polis,devlet ve medya olayına ise hiç girmiyorum,umarım ömrünüz boyunca bir kere bile karakola yolunuz düşmez yoksa bütün hayal dünyanız yıkılabilir
Konudan bağımsız yazıyorum,nasıl olsa bir seneye olay az çok aydınlanır,benim yorumum diğer kısımlara
Bu haber çok iyi oldu ya. Yanlış anlaşılmasın tabii ki de olayın hiçbir iyi tarafı yok. Umarım böyle bir şey yaşanmamıştır. Ama şu taraftan iyi oldu bazı metal müzik dinleyicilerinin ne kadar çok devlet ve düzen yanlısı olduğunu anlamış olduk. Siz bu müzikten bi sikim anlamamışsınız. Polis savunan mı dersin. Sikik hukuk sistemini övenler mi dersin her telden çalan var.
Olayın yalan olduğuna inanmak istiyorum,malum ki ülkemizde hapse atılmak sanık üzerinde herhangi hukuki karar olmamasına rağmen suçlu görmek için yeterli bir duruö olduğu için burdaki yorumlara çok şaşırmamak lazım.
iftira bir ihtimaldir. ancak orana vurursak tecavüz ve taciz davalarında kadının iftira attığı davaların oranı oldukça düşüktür. kadının beyanının geçerliliği ise kadın ne derse o doğru kabul edilir ve anında ceza verilir değildir. beyan esas alınır ve yapılacak soruşturma ve araştırma bu çerçevede yapılır. bu basit bilgileri edinin, cahillerin zırlamalarına aldanmayın.
Hukuk sistemine toz pembe bakanlara film önerisi:
http://www.imdb.com/title/tt1582244/
İzleyin, ufkunuz açılır. Gerçek, yaşanmış bu hikaye 12 sene önce Fransa’yı sallamıştı.
12.09.2017
@deadhouse, şu başlık altında Decapitated’ın ciddi ciddi yabancı bir ülkede kadın alıkoyacak kadar geri zekalı ve çaresiz olduğunu düşünenlerin ve daha olay bir sonuca varmadan Decapitated’ı asıp kesen çüklü feministlerin kapasitesini göz önünde bulundurursak, örnek verdiğin filmi bulup izlemeleri ve anlamaları pek mümkün değil bence.
belki tv’de Survivor olmadığı günler şunu kanal gezerken denk gelip izlemişlerdir. izlemedilerse bu da tavsiye:
http://www.imdb.com/title/tt0425333/?ref_=nm_knf_t1
12.09.2017
@ismail vilehand, ayrıca Mads Mikkelsen’in oynadığı şu film de (iftirada bulunan çocuk da olsa) konuyla alakalıdır. http://www.imdb.com/title/tt2106476/?ref_=nm_knf_i2
13.09.2017
@Sinan Ceylan, ıskalamışım bu filmi. ilk fırsatta bakacağım. Mads Mikkelsen candır.
12.09.2017
@ismail vilehand,
Ah ah umutsuz vaka. Decapitated elemanlari gerizekali olabilir, caresiz olabilir, kafasi guzel olabilir her sey olabilir. Sen bu haberin basliginin altinda daha hicbir detay belli degilken “günümüzde kadınlar kendi hür iradeleriyle bir haltlar yiyip işler umdukları gibi gitmeyince iftira atmayı spor haline getirdiler.” Ya da “benden size tavsiye, kadınlar tarafından mağdur edilmemek için sürekli tetikte olun.” Yazarsan tepki gorur niyetini belli edersin. Neyse deliller ortaya cikmaya baslamis. Simdi de kadinin aslinda rizasi vardi diye savunmaya devam hadi kolay gelsin.
Bu arada kesin yapmislardir demiyorum sadece bu haberin altina boyle yorum yapanlarin iyi niyetli olmadigini belirtmek istedim.
13.09.2017
@Bekolata, bence asıl art niyetli ve umutsuz vaka olanlar; “polis yanlış adamı yakalamaz abi” diyenler, hukuk sistemi mükemmel çalışıyor sananlar, cinsiyetçilik yapıp “mağdur olan kadınsa haklıdır” diyenler ve peşin hüküm giydirmeden önce insanları “bakın böyle olaylar olabiliyor” diye uyaranlara şuursuzca saldıranlardır. ayrıca cımbızla çektiğin o iki cümlemin hala arkasındayım.
ya tamam anladık, siz hayatınızı evinizin balkonunda kedi severek geçirdiniz diye hiç bir adli vakaya şahit veya dahil olmadınız ama hayatın içinde olunca insan tahmin ettiğinizden fazla denk geliyor böyle şeylere. hiç ummadığınız bir anda tacizle suçlanıp, istemediğiniz bir kavgaya karışmanız veya hırsızlık olayında görgü tanığı olmanız an meselesi. ister istemez bu tür olayların içine girince adalet sistemi ne kadar kokuşmuş anlamak daha kolay oluyor.
liseliler bilmez ama 90′lı yıllarda bir O. J. Simpson davası vardı bunu bir araştırın. adam eski karısını ve sevgilisini paramparça etti, tüm deliller apaçık ortadayken gücünü, parasını ve deri rengini kullanarak davayı çarpıtıp temize çıktı.
ne alaka diyecek olursanız, bu bahsettiğim dava tüm hukuk sisteminin çöküşüdür. açık ve net olarak dünyada adalet olmadığı o dava sonunda kanıtlandığı halde aynı siktiriboktan sistem devam etmekte olduğundan, insanlar bu açıklardan faydalanarak istedikleri kişinin hayatını karartabiliyorlar.
son iki albümdür hayalimdeki müziği yapmalarını, kendilerini üç kere canlı izleyip hayran kalmamı ve son yıllarda en sevdiğim gruplardan biri olmalarını tamamen çöpe atarak şunu söylüyorum; eğer gerçekten bu suçu işledilerse cezalarını bulsunlar. ancak o kadın iftira attıysa büyük ihtimal bu işten ucuz yırtacak.
sizin gibi at gözlüğünden bakmayıp, gerçeği söyleyen insanları kadın düşmanlığı ile yaftalamaya devam edin. ana kuzusu olarak yetişen koca bir neslin bilinç altında haklı-haksız dişiyi koruyup kollama duyguları olması gayet normal. sen bana istediğin kadar kız ama ben senin gibilere istesem de kızamıyorum.
13.09.2017
bu arada tüm bu tartışmaları bir kenara bırakarak deadhouse nikli arkadaşın linkini verdiği filmi izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. ben yıllar önce izlemiştim, bu tür olaylara bakış açımı ciddi anlamda değiştirdi.
13.09.2017
@ismail vilehand, abd hukuk sistemininin curumuslugunu cok iyi anlatan su belgesel var bunu da siddetle oneririm.
MAKING A MURDERER
http://www.imdb.com/title/tt5189670/
Kadinin ifadesiyle tutuklanma olayi sadece Wonderland’de olur arkadaslar. 18 yas alti bir kizin size atacagi bir iftira hayatinizi cok kolay kaydirabilir, hem tr de hem abd de yuzlerce ornegi var isteyen google amca da arastirsin. bu demek degil ki grup elemanlari sutten cikma ak kasik, olayin ayrintilarini bilmiyoruz, burada kimse de adamlari savunmuyor eger yapmislarsa cezalarini ceksinler.
bu gibi konularda hukuk sistemi sizi direkt suclayarak sizin kendinizi aklamanizi bekler. yani siz onlarin suclamalarini kanitlamalarini beklemezsiniz.
merak edenler making a murderer belgeselini ve jagten filmini izleyebilirler. umarim grup elemanlari hek ettigi sonucu alirlar suclu veya sucsuz duruma gore
Arkadaslar bu Amerika’da normal prosedur. Bir kadin kacilirma veya tecavuz sikayetinde bulundugu zaman kadinin beyani esas aliniyor. Sevgilisi ile cok buyuk kavga eden arkadasim kendi sevgilisinin polise gidip bana ayrilmadan once tecavuz etti demesi ile 6 aylik cok cirkin bir surece girmisti, hic bir kanit olmadan. Sonra mevzular aciga cikti ama bu surede cocuk cok sey kaybetti.
Muhtemelen bu bir groupie, elemanlarin arasina karisti, 4′u de begenmeyip siktir edince mizikcilik yapti.
Tabi feministlere anlatamazsiniz. Victim blameci derler. Onlara kalirsa toplum duzenini kadinin parmakla gosterdigi insani direk idam edecek sekilde degistirmemiz gerekiyor cunku.
ASDHKHASL
Bunlar yapmazcı tayfayı bir kenara bırakırsak. Siz metalcileri sütten çıkma ak kaşık, böyle efendi adamlar falan mı sanıyorsunuz? Ne kadar doğru bilmiyorum ama aldığım bir duyuma göre isim vermeyeceğim Kadıköylü bir grup konserden sonra bir kızın birasının içine hap katıp uyutarak tecavüz etmiş. Kim olduğunu da biliyorum. Günahlarını da almayım ama böyle şeyler bu piyasada çok yaygın oluyor. Ben bu grup özelinde söylemiyorum belki haber kolpa, belki kadının iftirası vs. Ama şu da var ateş olmayan yerden duman da çıkmıyor. Tamam serseri adam her müzikte var ama metalde daha çok var sanki. Bu extreme metal tayfası adam öldüren, kilise yakan tayfa. Hani diyorsunuz ya ”90′larda baskın yaptılar, bizi yaka paça tutukladılar, adımızı kirlettiler” falan diye. Biraz iğneyi kendinize batırmakta da yarar var sanki.
12.09.2017
@Metalci Değilim, şu yazdıkların üzerine yönelimlerimi bir kez daha gözden geçirdim. evet, sahiden de dinlediğim grupların büyük bir kısmı envai çeşit ahlaksızlıklardan, çirkinliklerden bahsediyor şarkı sözlerinde. grup elemanları desen piyasanın büyük kısmı berduşun teki zaten. ne kadar boş bir tayfa hakikaten bunlar ya? zaten senin örnek verdiğin kadıköy’lü grup bile böyle bir şey yaptıysa dünyanın kalan bütün grupları aynı boku yiyordur yani aksi düşünülemez. içimde ki ışığı bulmuş oldum sayende. elveda pasifagresif kitlesi. siz de bırakın bu boş işleri, saçma sapan muhabbetleri artık. oyuna gelmeyin
12.09.2017
@Metalci Değilim, işin aslı bu olay metalci olmak veya farklı bir tarz müzik dinlemeyle alakalı değil. insanın kendi sapkınlıkları, pisliği ve kişiliksizliği ile ilgili. burada okuduğun ve senin düşüncelerin ile ters olan yorumlar emin ol birer temenni. düzgün okursan anlayacağını düşünüyorum. çoğu yorum lütfen iftira olsun yada umarım yalandır şeklinde. ya da grubu yakından takip edenler olaya ilişkin fikir yürütmekteler.
eğer genelleme yapıyorsak da çocuk tacizlerinin, tecavüzlerinin yaşandığı yerler cami, kuran kursu, bu iğrençlikleri yapanlarda hacı hoca takımı. yani senin kafanla yaklaşırsak olaya şunu diyebilirim sanırım: sen bu dincileri sütten çıkma ak kaşık mı zannediyorsun? bu dinci tayfa ergenlik yaşına gelmemiş çocuklarla zorla evlenen tayfa. sapık kesim her yerde var ama dinci kesimde daha fazla sanki.
emin ol bu durumu çok daha fazla uzatabilirim popçusu arabeskçisi vs..
İşler iyice boka sardı, yazık.
tadım kaçtı. kamyon dolusu adam tarafından tartaklanmışa döndüm
DNA örneği vermemeleri olayın gerçek olduğunun bir sinyali olabilir… Birbirleri aleyhine ifade vermekten olayın gerçek olduğu kanıtlanacak gibime geliyor. Olayın gerçek olmadığına inanmak istiyorum ama gerçek gibi… İnsanın yıllardır dinlediği sevdiği bir grubun bu hallere düşmesi…
“Koskoca Decapitated”? İsa Mesih mi bu adamlar ahsjdkasda. Olaya dair tek kelimelik bir bilginiz bile yok ama “kızlar yine erkeklerin başını yiyor” argümanları gelmiş, karşı argümanlar da gelmiş. Bir durun ya, neyin ne olacağı belli olsun, sığ düşüncelerinizi ondan sonra bir bağlama oturtarak yine kusarsınız.
Yaşlarına bakınca yalnızca sarhoş kafa ile yapılacak bir şey olduğunu zannetmiyorum. Alkolün yanında yüksek bir ihtimal uyuşturucu bir madde kullanmışlardır. Planladıklarını da zannetmiyorum. Sonuçta öyle yada böyle bir gruplar, adları sanları duyulacaktır cesaret etmesi de zor bir şey. (eğer birazcık akıl ve ruh sağlıkları yerinde ise) İşin aslı bir şey bekleyen de kabahat, açık açık ”sıraya dizildik tecavüz etmek için” diyecek halleri yok ya… ”Yorum yok” ”yanlış bir şey söylememek için tercüman istiyorum.” ”avukatımı getirin””dna kabul etmiyorum”falan da filan. Gerçekten ne kadar sarhoş olursanız olun birisine cinsel veya değil zorla alıkoymaya meyilli yada yapmaya hevesli iseniz ya dozunda içip kendinize hakim olun, yada siktir olup gidin tedavi olun. Ne kadar dinlemediğim bir grup olmasa da haber dolayısı ile içimi rahatsız ediyordu. Bu gün ki açıklamaları da görünce gerçekten sinirlerim bozuldu.
benim dikkatimi çeken gitarist Kieltyka DNA örneği vermeyi kabul eder ve kısmen daha fazla açıklama yaparken diğer üyelerin DNA vermeyi reddetmesi ve neredeyse hiç konuşmaması. büyük ihtimal diğer üyelerle kadın arasında bir şeyler geçerken Kieltyka hiç karışmadı ve kenarda takıldı.
toplu tecavüz ya da tecavüz değil de madde kullanımı etkisiyle kadın darp edilmiş olabilir. nitekim “ne oldu hatırlamıyorum” ve “kadınlar istekleriyle otobüse bindi” cümleleri sarf edilirken içeride olanlar hakkında hiç bir açıklama yok. “evet biraz kavga edilmiş olabilir ama tecavüz etmemiz gibi bir durum yok saçmalamayın” vs. hiçbir şey denmemiş.
kadın da darptan sonra “e siz görürsünüz” diyip böyle bir suçlamada bulunmuş olabilir. tabii grubun bir anlık azıtmayla zıvanadan çıkmış olması da mümkün. göreceğiz.
Ee, yeni albüm ne zaman :d
12.09.2017
@Teoman, of of of böyle bir espri olamaz. Harika tek kelimeyle inanılmaz. Muthis bir parlak zeka.
1991′den beri metal dinliyorum, 2004′ten beri de metal sitesi idare ediyorum. PA da 2009′dan beri var. Bugüne dek PA’da 7000′e yakın haber girildi, ondan önceki sitelerde de en az 1000 tane girmişimdir.
Bu olayın akıl almazlığı 10 üstünden 10′sa, buna en yakın akıl almaz haber 10 üstünden 3 falandır.
Öyle inanılmaz saçma akıl mantık dışı şok şok şok bir haber.
12.09.2017
@Ahmet Saraçoğlu, hatırlattığım için özür dilerim ama bir hard rock grubunun mu ne solisti bir bebeğe 1 2 sene önce annesi ile beraber yaptıkları şeylerin haberini anımsadım. Bence bununla karşılaştıramayız bile. PA’nın eski haberlerini karıştırırken rastlamıştım ve gerçekten o haber hayatımda okuduğum en iğrenç haberdi.
12.09.2017
@circleperspective, benim de aklıma o haber gelmişti. bence de o haber iğrençlik bakımından önüne geçilemez bir şey.
http://www.pasifagresif.com/2013/12/lostprophets-vokalisti-bebeklere-tecavuzden-ve-cocuklarla-cinsel-iliskiye-girmekten-suclu-bulundu/
Bu olay gerçekse bu da salaklık bakımından yanına zor yaklaşılır bir durum tabi.
12.09.2017
@circleperspective, @Berca B., iğrençlik bakımında öyle ama orada olay “vay oç sen nasıl iğrenç bir şeymişsin” deyip iğrenip, sinirlenip bitecek bir şey. Üstelik gruptaki diğer kişiler hayatlarına devam ediyorlar. Burada -eğer hepsi gerçekse ve en kötü senaryoda- 20 yıllık bir grubun tamamen yok olması, elemanlarının da bundan sonrası için “tecavüzcü” olarak yaşaması var. Yani ben olayın şok etme ve beklenmediklik etkisinden bahsediyorum.
Tabii ki Lost Prophets olayındaki kurban(lar) ve yaşanan olayın korkunçluğunun tarifi yok ve her ne kadar kıyaslama yapmak saçmaysa da, buradakinden daha da iğrenç bir olay. Yine de 14 yaşından beri metal yapan adamların kurduğu bir grubun yıllar sonra “tecavüzcü grup” olarak anılacak olması da akıl almaz bir şey.
Yani bence şok unsuru olayın -doğruysa- grupça gerçekleştirilmiş olması.
Vogg’un “ben onları gördüm” demesi de ilginç. Her türlü mayndfak.
Verilen ifadelerden anlaşıldığı kadarıyla Kieltyka dışındakileri birer şemsiye bekliyor. Şemsiyenin açılıp açılmayacağı ise yedikleri bokun şiddetine göre belirlenecek. Girecekleri kodeste deplasmana gelmiş gençlere bu konuda yardımcı olacak iri kıyım zenci abi de bol olacaktır. Geçmiş olsun.
30.12.2021
@bora, Ulan adamlar aklandığı gibi ben de aklanmayla beraber yaptıkları müziğin hastası oldum. hayat ne enteresan kuşlar filan. Duysalar siklerinde de olmaz ya peşin yargım için binbir özür.
film yok mu başka ya vallahi bunlar kesmedi beni biraz daha izlemem lazım ki hala inanayım kadının iftira attığına. gerçi orospu yapmıştır kollarını kendisi sıkıp gone girl çekmiştir orda…
daha ortada bişey yokken grubu suçlayanlara feministlere laf atılacağına olay detaylanana kadar kadınlara iftira atmayın bari. suçu kanıtlanana kadar herkes suçsuzdur ok ama böyle hassas bir konuda da bunlar yapmaz demek bence ayıp. bence yani.
Sevdiğim Decapitated’tan tek kişi kaldı ve o da temiz gibi. Cidden Vogg metal aleminin gelmiş geçmiş en şanssız herifi olabilir. Adamın hayatı Yeşilçam terk aq.
Neyse, grubun geri kalanı büyüklerin arasına girecek gibi ehehehe. Tam bir ibne gibi gözükmek istemiyorum ama elemanların değişecek olması iyi, eğer grup dağılmazsa tabi.
12.09.2017
@Osman, Benim de aklıma Vitek geldi bu olaylarla birlikte, adam iyi ki bugünleri görmemiş dedim içimden.
Bu haberin sonucunda üyeler tutuklanırsa Amerikan, Polonyanın haber sitelerine filan iyi malzeme çıkacak. “Metal müzik yapan Decapitated isimli grubun üyeleri bir kadına tecavüz etti!” tarzı başlıkları gözümün önünde canlandırdım bir anlık. Böyle saçmasapan bir hareket yapmamış olduklarını umuyorum.
Ya o otobuse biniyosan hele amerikada zaten amacin elemanlarla seks yapmaktir. Bu grup cursed lu ben olsam grubu direk dagitirim
13.09.2017
@Hehe, güzel mantık güle güle kullan.
13.09.2017
@circleperspective, Lemmy nin otobusune kadinlar zaten spor olsun diye biniyordu dogru
14.09.2017
@Hehe, seksle tecavüzü birbirinden ayırt edemeyecek kadar mı çalışıyor kafan? Velev ki kadın bütün grup elemanlarıyla birden seks yapmak için otobüse binmiş olsun. Ne fark eder?
Böyle bile olsa kadın dur dediği anda adam durmazsa ve kadının rızası dışında ilişkiye devam ederse tecavüzdür. Senin yaklaşımının sokakta cinsel saldırıya uğrayan kadınlar için “mini etek giymiş”, “gecenin o saatinde sokakta işi neymiş” diyen yaratıklardan farkı ne?
“Öyle bir şey yapın ki medyada metali kötülemek isteyenlere süper bir fırsat çıksın” deseler ancak bu yapılabilir.
Haber metinlerinde aynen şöyle geçiyor:
“KAFASI KESİLMİŞ adlı Polonyalı metal grubu, BİR KADINA TOPLU TECAVÜZLE yargılanıyor. KAFASI KESİLMİŞ, SENİN SANATIN CİNAYET ile birlikte “ÇİFTE ADAM ÖLDÜRME” turnesi kapsamında Kuzey Amerika’yı turluyordu.
https://i.ytimg.com/vi/g9qAEA0o6aE/hqdefault.jpg
13.09.2017
@Ahmet Saraçoğlu, ABD’deki muhafazakarlar bir kenara, Polonya’daki fanatiklere de ekmek çıktı, bunu bir sansür yasasına dönüştürmezler umarım.
13.09.2017
@Ahmet Saraçoğlu, E böyle bir tepkinin geleceği zaten ortadaydı. Turnelerine devam eden gruplar şimdi belki bazı ülkelerde konserleri sırasında dışarıdan gelen insanlar tarafından tepki ile karşılaşacak. Muhtemelen Death ve Black Metal grupları(en sert ve aykırı grup isimleri, şarkı sözleri vs. nedeni ile) baya bir çekecekler. Ama artık 80 veya 90′ lar da yaşamıyoruz. Metal dinleyen kişiler gün geçtikçe azaldığı gibi hater kitlesi de azalıyor. Aşırı fazla bir tepki beklemiyorum. Muhtemelen bir kaç katolik ”GOD HATES METAL” pankartı ile dolaşır. Ha, olur da grup aklanır yada aralarından bir kişi suçsuz çıkar başka elemanlar ile devam eder ise o zaman ortalık birbirine girer.
13.09.2017
@circleperspective, bence metal dinleyen kişiler gün geçtikçe azalmıyor.
13.09.2017
@Ahmet Saraçoğlu, İstanbul’ un iki yakasında da oturdum, pek çok insan tanıdım farklı farklı semtlerden, müzikle ilgilenen veya olmak isteyen de ancak kendi yaşıtlarım içerisinde (19) en fazla o da en fazla rock’ı ara sıra dinleyen görmüşümdür. Bizim memlekette rock iyidir (o da endüstriyel, alternatif falan olacak) metal kakadır, bağırıyorlar sadece. Siz 91′ den bu yana dinliyorsunuz ve yaşınız da çok ileri ama ben bir genç olarak baktığımda (daha çok genç nüfus ilgi gösterir ya hani bu rock, metal, rap müziğe) gördüğüm şey en azından kendi çevremde dinleme, şans verme isteği hiç yok. Size göre neden gittikçe azalmıyor?
13.09.2017
@circleperspective, metal dinleyen kişilerin azaldığını düşünmüyorum. Eğer Türkiye’yi baz alıyorsanız zaten çok sağlıklı bir gözlem olmayacaktır. Zira Türkiye’de hem çok az sayıda konser oluyor hem de çoğunlukla mainstream gruplar dinleniyor. Yani güçlü bir dinleyici kitlesi olduğunu düşünmüyorum. Ancak Avrupa’da ve ABD’de çok ciddi rakamlar var gerek satışlar (dijital ve fiziksel albüm) gerek turnelere katılım sayısı bakımından. Çok fazla metal grubu kapalı gişeyle turluyorlar. Sırf Youtube’daki istatistikler bile çok ciddi. Ben metal müzik dinleyicisinin giderek arttığını hatta metal müziğin ‘Pop’laşmaya başladığını düşünüyorum.
13.09.2017
@circleperspective, doksanlarda metal epey sıkıntı çekti, bu bir gerçek ama internetin patlamasıyla birlikte metalin tekrar yükseldiğini görüyoruz. Çok uzun bir konu tabii ama spacedementia’nın da dediği gibi satışlar, turne sayıları gibi şeyler, metal kitlesinin artmıyorsa bile azalmadığını gösteriyor, ki bence net şekilde artıyor. Eskiden metal dinlemek, yani bu müziği keşfetmek tesadüflere bağlıydı. Şimdi ise internette dolaşırken sadece adını görüp bu neymiş acaba dediğin bir grubu 5 saniye sonra dinliyor oluyorsun. Dolayısıyla televizyon veya radyonun hegemonyasından bağımsız, herkesin her an karşısında olan bir metal var. Aşağıdaki Spotify verileri de bunu gösteriyor. Dünyada popüler müzik dinleyen insan sayısı metal dinleyenlerden fazla olsa da, istatistiksel olarak sağlam bir kıstas olarak kabul edilebilecek Spotify dinleyicileri arasında, en çok sayıda olan ve dinlediği şeye en sadık kitle metal dinleyicileri.
https://images.vice.com/noisey/content-images/contentimage/60251/global.jpg?resize=640:*
13.09.2017
@circleperspective, Mgla – Exercises in futility albümünün youtube görüntülenme sayısı 2 milyon. Konudan bağımsız olarak popüler müziğin zaman geçtikçe -şimdiki zaman değil- azalacağını (yine de birinci olacak) ve diğer türlerin daha da çıkışa geçeceğini düşünüyorum.
15.09.2017
@deadhouse, sen deyince merak ettim bakayım dedim.
Si Monumentum 320.353 görüntüleme.
Litourgiya 1.820.145 görüntüleme
Bana da pek kitle yok gibi geliyor -etrafa bakınca- ama görüntülenme sayıları tam tersini söylüyor.
13.09.2017
@Ahmet Saraçoğlu, zaten hetkes metal müziğe serseri salak mal gerizekalı diyor ama olsun la. Benim bildiğim bir metalci bir metalciyi yarıyolda bırakmaz
Olum yalnız adamın fotoğrafda bakışı nasıl iç parçalıyor dimi la
pipisine sahip çıkamayan adam adam değildir. yaptıkları müziğe sokim afedersiniz. bok herifler. böylesine sevdiğim bir grup için yazık falan bile diyemiyorum.herkes hakettiğini yaşar.
bu groupieymiş mızmızlanmış yok otobüse zaten sevişmek için biniyosun falan lafları midemi bulandırıyor. bunun şortlusun sen giyme yoksa istediğimi yaparım zihniyetinden bi farkı olduğunu düşünmüyorum. ha evli bi kadın bile iftira atabilir belki tecavüze uğradım diye, böyle bir ortam varsa hukuk sistemine istediğiniz kadar sövün ama şöyle embesil yorumlar yapılmasın. yıllardır erkeklerin yapmadığı kalmamış her fırsatta her buldukları şeye çüklerini sokmaya çalışmışlar gelip bir de kadınlar şöyle vır vır vır.
olay 31 agustosta oluyor tutuklanma 1 hafta sonra 8 eylul de. neden bir hafta beklenmis anlamadim. kadin o gece veya en kotu ertesi gun sikayet etse hemen bu adamlari tutuklarlardi, demek ki kadin da bir hafta beklemis. bu iste bir gariplik var gercekten detektife donduk hepimiz.
15.09.2017
@Firat Tale, kadın olayı götünden uydurmuyorsa kendine gelmek için bi hafta beklemesi normal lan. 4 kişi sıraya girip sana bana tecavüz etse en az bi ay yüreyemezdik aq haha
16.09.2017
@Melkor, espri anlayışınla ne kadar iğrençleşebiliyor olduğunu dilerim bir gün fark edersin.
16.09.2017
@Agrypnie, kadının yaşadığı olaya kendimden örnek veriyorum. sana göre iğrençlik olabilir, bana göre de empatinin zirvesine yakındır.
“Pipisine sahip çıkamayan adam adam değildir.”
“Hicbir polis dunyanin hicbiryerinde bi bok yemedikleri surece kimseyi tutuklamaz.”
“Ne kadar doğru bilmiyorum ama aldığım bir duyuma göre isim vermeyeceğim Kadıköylü bir grup konserden sonra bir kızın birasının içine hap katıp uyutarak tecavüz etmiş.”
“Ya o otobuse biniyosan hele amerikada zaten amacin elemanlarla seks yapmaktir.”
Abi haber mi akıl almaz yorumlar mı? Ben kararsız kaldım.
15.09.2017
Aynı şekilde.
İsmail Vilehand ve benzerleri için üzüleceğim tek şey onlar geberip gittiklerinde arkalarından gözyaşı dökecek olan anneleri olur. Her türlü pisliğin yaratıcısı olun, kadına bok atın. Az bile yapılıyor; KADINA CEZA VERME VE UYGULAMA yetkisi verilmesi doğru olan. Oh, düşününce bile rahatlama geldi.
16.09.2017
@ayça, dünyada ki her erkek sütten çıkma ak kaşık olmadığı gibi her kadın da melek değil. Kadına olanlar üzücü, günümüzde de kadına karşı çok büyük zararlar veriliyor doğru ancak ”KADINA CEZA VERME VE UYGULAMA yetkisi verilmesi doğru olan” gibi saçmalıktan ibaret AŞIRI feminist sözlere de gerek yok.
16.09.2017
@ayça, :D:D
16.09.2017
@ayça, http://bit.ly/2w1bU1A
4 zenci 4 de traS makinesi bekliyor onları hapiste
17.09.2017
@hehe, Evet buyrun benim.
17.09.2017
@Küçük Zenci, dostum bayağıdır göremiyoruz seni sitede, nerelerdeydin ya ^^
18.09.2017
@circleperspective, Metal piyasasından da, metal kitlesinden de, ortamından da acayip tiksinmeye başladığım için elektronik, house, dicso, trance gibi daha insan gibi müzikleri ve kitlesi de yapanı da daha ”insan” olan müzikleri dinlemeye başladım. Hani öyle bir zamanda oldu ki bu olay üzerine tuz biber oldu diyebilirim. İnsanları kitleler halinde bu müzikten uzaklaştırmayı nasıl beceriyorsunuz büyük başarı gerçekten akjdlasd (Lafım sana değil, burada spesifik birine de değil)
http://bit.ly/2xhNhkj
çabuk; “Nergal’de potansiyel tecavüzcüdür, Behemoth benim için bitmiştir.” diyen kekolar gelmeden.
Vogg ile davulcuyu salmışlar heralde.
10.10.2017
@Osman Gümüş, salınmadılar. Los Angele County’deki hapishaneden Spokane, Washington’a aktarıldılar. Orada devam edecek işlemleri.
10.10.2017
@Ahmet Saraçoğlu, yalan haber görmüşüm o zaman.
Metal müziği sekteleyecek işlerden biri olma yolunda hızla ileriyor bu konu…
16.10.2017
@deadpig, Metal’in Avrupa ayağını sekteler bence. Ya da şu olacak: Etkilenmek istemeyen gruplar “Lanet olsun o pisliklere zaten hiç sevmezdik ipneleri” gibi bi açıklama yapıp da yırtabilirler. Keza savunulacak hiç bir yanı yok.
Boyle bir durumda babasina, agabeyine kefil olmayacak adamlar gelmis yaptiklari muzigi sevdigi icin hic tanimadiklari adamlari canla basla ne guzel de savunuyor be. Laf edenlere de liberal, gerizekali, solcu, feminist gibi etiketler yapistir gec. Cok kolaymis bu isler :)
Bu adamlar yapmaz diyenler neye guvenerek soyluyolar bunu? Birincisi bu adamlar durust, ahlakli, caliskan bireyler mi? Bundan %100 emin miyiz? Ikincisi 40 yil tanidigimiz insanlar bize ne kaziklar atabiliyor, kaldi ki hic tanimadigimiz etmedigimiz insanlar bunlar. Nasil cani yurekten savunuyorsunuz?
Vikerness gibi katil, bes para etmeyen birine hayran olanlar bu olay gercek ciksa da hic killarini kipirdatmaz gerci, “oruspu kiskirtmistir adamlari kesin agbiiii” der gecer zaten. Boyle seyler bu insanlarin basina gelmedigi surece durumun onemini asla anlayamacaklar sanirim, uzucu.
Haber dogru cikarsa benim icin biterler. Yalan cikarsa sevinirim
14.10.2017
@Alondate, Varg’ın yaptıklarını ne doğru ne yanlış bulan birisiyim, bazı insanlar gibi BURZUM!1!1! ya da MAYHEM!1!1 EURO ve Dead olsa daha iyiydi bla bla… geyiklerine de çok girmem ama gerçekten bu olaylar ile vikernes’in ne alakası var? Tek ortak paydaları metal müziğin adını çıkarmaları. Bu adamların yaptığı kafaları güzelken hayvan gibi grupça bir kızın üzerine atlamaları. (Ki bu iğrenç bir şey empati kuramıyorum bile) Varg’ın yaptıkları çok başka. Onun beş para etmez bir adam olduğunu da düşünmüyorum. Üçüncü paragraf dışında hepsine katılıyorum.
16.10.2017
@circleperspective, Yalnız Mayhem Euronymous ve Dead’le daha iyi değil miydi :ğ
16.10.2017
@puhahahaha, yazamadım… değildi :/
21.10.2017
@puhahahaha, benim için de bitti gibi bişey açıkçası bir süredir pek de dinleyeseim kalmamıştı bu da tuz biber oldu üstüne adi pislikler.
@Alondate, bu çocukların hepsi imam hatipli ben kefilim yapmazlar.
bir destek de o gece aynı sahneyi paylaştıkları thy art lı andy den gelmiş. o gece kızın cılgınlar gıbı dansedip kendını demırler ve sahne arasında oraya buraya vurdugunu (violently dancing) soylemiş. daha once benzeri bir açıklamayı guvenlik gorevlileri yapmıştı. yalnız olaydan 20 gunce decapitated izlemiş ( hani bunu belirtmemiş olsam bile herhangi bir kalabalık konserde onlerde yasam mucadelesi vererek katılımda bulunanlar bılır) diyeceğim o ki farklı ınsanların onca kalabalıkta dikkatini cekebilmiş, farkedilebilmiş birşahsiyet.
14.12.2017
@x23, aynı ortamda birisi kendini duvarlara vuruyor oraya buraya hopluyor diye 4 kişi toplanıp zorla mikebilirsin bence de çok haklı bir yorum olmuş. tecavuz ettikten sonra “siz de g.tünü basınızı acmayın kardeşim” diyen yaratıktan farkın var mı sence su mantıkla?
15.12.2017
@gXnn, morluğu kendi yaptıysa zorla miktikleri ihtimali epey düşüyor. “siz de g.tünü basınızı acmayın kardeşim” ve “siz de kendinizi demirlere vurmayın” arasında pek alaka yok. Gruba groupie’yi miktikleri için tepki gösteriyorsan ayrı konu.
15.12.2017
@x23, bu ifade vücutta bulunan morlukları açıklamak için verilmiş diye okudum. bu bilgi olmadan bu yorumun havada kalıyor ve yanlış anlaşılmaya çok açık.