2009′da İstanbul’da kurulan ve 2012′den bu yana 3 albüm çıkaran YAŞRU’yla birlikteyiz bugün. 2012′de çıkan “Öd Tengri Yasar” ve sonrasında bu albümün bir nevi remastered versiyonu olarak çıkan “Öz”ün ardından, grup geçen sene çıkan “Börübay” ile adını ülkemiz metali içinde daha sağlam duyurmuş ve kitlesini genişletmişti. Her ne kadar biz albümü biraz gecikmeyle yazıyorsak da, her zaman dediğimiz gibi, geç olsun güç olmasın.
YAŞRU’nun müziği, kendi ifadeleriyle, “etnik Türk folklorün temellerinin atıldığı kadim zamanlardan” besleniyor. İsminden logosuna, albüm kapaklarından şarkı sözlerine çok net bir konsept dâhilinde müzik yapan YAŞRU, bu özelliğiyle hem fark yaratıyor hem de belli bir kimlik yaratmak adına sağlam bir adım atıyor.
Kullanılan etnik enstrümanlarla birlikte yarattığı konsepti daha da güçlendiren ve başarılı bir projeye dönüşen YAŞRU; farklı vokal ve enstrümantasyon kullanımının da etkisiyle, işlediği konuları yer yer naif, yer yer daha kuvvetli bir tavırla yansıtıyor. Kadim Türk geçmişi ve Orta Asya bozkırlarından kök alan sözler, folk ve doom metalin gayet organik bir birlikteliği olarak karşımıza çıkan müzik içerisinde gayet güçlü şekilde anlam kazanıyor. Sözler, müzik ve konseptin birbirinden asla ayrılamayacağı bir kimlik ortaya koyan YAŞRU, bu sayede yarattığı şeyi daha bütünlüklü ve anlamlı şekilde sunuyor. Albümde duyduğumuz her bir nota, her bir kelime, “Börübay”ın güçlenmesine hizmet ediyor ve sonuçta ortaya tutarlı ve yoğun bir şey çıkıyor.
Şarkılara baktığımızda, grubun kurucusu Berk Öner’in tüm müziği yazdığını, tüm vokalleri, gitarları ve etnik enstrümanları üstlendiğini görüyoruz. Daha epik karakterli şarkılar ile folk metalin coşkusuna sırtını yaslayan şarkıları bir arada gördüğümüz “Börübay”, 552 AD (Börü) ile gayet etkileyici bir açılış yapıyor ve albümün sinematografik karakterini, otağa atılmış kilim gibi en baştan önümüze seriyor. Bu sayede içine rahatça girebildiğimiz albüm; özellikle son bölümündeki üflemelilerle şahlanan Börübay ve akabinde gelen çok başarılı Atalar ile devam ediyor. Göktürkçe “sır, gizem” anlamına gelen YAŞRU, olayın kültürel yanına odaklanıyor oluşu sayesinde kendini olası tartışmaların da dışında tutmayı başarıyor. Atalar’ın sözleri bence bu açıdan albümün zirve noktalarından biri. Çok iyi yazılmışlar ve vurgulanan bu kültürel tavır adına gayet başarılılar diye düşünüyorum.
Barış Manço’nun Nazar Eyle cover’ıyla biraz sakinleşen albüm, akabindeki Rüzgarın Yırları ile de çok eskilere götürmeyi, bozkır havasına sokmayı başarıyor. Barış Manço demişken, cover’layacak Barış Manço şarkısı arayan metal gruplarına Ne Ola Yar Ola’yı tavsiye ediyorum (ARKONA’nın Yarilo’su varsa, bizim de…). Bakın şuraya yazıyorum, Ne Ola Yar Ola’yı hakkını vererek cover’layan grup çok ekmek yer, benden söylemesi.
Kısa süre sonra gelen edit: SABHANKRA bunu zaten yapmış, aklın yolu bir.
Etnik unsurların en baskın kullanıldığı enstrümantal Hafız’la devam eden “Börübay”, en hoppidi hoppidi folk metal karaktreli şarkısı Yaşru’yla da kapanışı yapıyor. Bana kalırsa YAŞRU’yu başarılı yapan başlıca şey; sivri köşelerinin gerektiği gibi yumuşatılmış ve ortaya herkese hitap edebilecek bir şey çıkarılmış olması. Bu konseptte bir müzik kimilerini öteleyici ve kendinden uzaklaştırıcı bir şekilde de gayet kolay sunulabilirdi, siyasi taraf müziğin önüne çıkararak amacından sapmaya meyilli bir kimliğe de büründürülebilirdi, lakin Berk Öner ne yapmak istediğini belli ki iyi düşünmüş ve ortaya gayet kolay ısınılabilen, sanki eski Türk kültürüyle ilgili bir kitap okur ya da belgesel izler gibi bir hava çıkaran, son derece sevilesi bir albüm çıkmış.
İleriki çalışmalarda kayıt kalitesi biraz daha canlı hâle gelirse ve grup bu kalıpları belirlenmiş konsept içerisinde işlenecek konular açısından kendine yeterli hareket alanını yaratırsa, eminim ki YAŞRU çok daha geniş kitlelerin ilgisini çekecek ve gayet kemik bir kitleyi peşinden sürükleyecek bir oluşuma dönüşebilir. Yolunuz açık olsun.
“…büründürülebilirdi, lakin Berk Öncü ne…” “Öncü” değil “Öner” olacak…
Bir de özellikle vurgulamak istediğim bir konu var,yazıda bahsedilmiş ama altını çizmekte yarar var. Türk olmak siyasi bir olgu değildir. Bu grup, herhangi bir siyasi duruşa daha uzak ya da daha yakın da değildir. Kendi milli benliğimizi belirli bir siyasi oluşumun tekeline bırakmak ise bizlerin ayıbıdır. Bu nedenle dinleyin,dinlettirin.Babalar gibi Türk Folk Doom Metal işte… Öküz altında buza aramayın..
@Ashes of the Wake,tesadüfe bak ki dün rastgele youtube da gezinirken hem komünist hem turancı adı altında yeni gördüm kendisi,ulusalcı sosyalizmin kurucusu ve Marksizimden arındırılmış sosyalizm, ırkçılıktan uzak milliyetçilik ve türk birliğini savunduğunu falan söylüyordu ama yorumlarda kendisi buz gibi komünisttir,dehadır veya çok saçma ve uçuk fikirleri var,birbirine taban tabana zıt şeyleri savunmuş,kendisi aslında sağlam bir komünistken stalin in kırım ve tatarlara karşı olan tutumundan nazilere yöneldi diyen bir sürü yorum okudum,aşırı ve tavizsiz sağ ve solu savunan dışında çok olumsuz yorum görmedim hakkında,bence sosyalizmi daha uygulanabilir ve türk dünyasına uygun gale getirmiş,dikkate alınır bir kişi diyebilirim en fazla onun dışında çok fazla yorum yapacağım bir şahıs değil kendisi utanarak söylüyorum ki tanıyalı bir hafta olmuş bir şahıs kendisi benim için,o yüzden ayrıntılı bir yorum yapacak bilgiye sahip değilim maalesef
Bu eleman yakın bir tanıdığımın liseden arkadaşıymış. Hani o tanıdığım dediğim kişi de benden büyük, 30′u falan geçkin. Onun lise arkadaşıysa bu elemanda o yaşlardadır diye düşündüm. Hani benden büyük ya ben de müzik yapıyorum belki bana yol gösterir, karşılıklı fikir alışverişinde bulunur, müzik konuşur, belki oturur bir iki bira, bir kaç duble rakı falan içeriz diye düşünüp bu elamanla ortak arkadaşımız vasıtasıyla tanışmak istedim.
Ama baktım ki adam iplemedi (o ortak arkadaşın yalancısıyım bana aynen öyle dedi) sonra bende üzerine düşmedim. Demem o ki müziğine bir şey demiyorum ama eğer o ortak arakadaş beni keklememişse, maalesef Yaşru elemanı bu konuda sınıfta kaldı. Gerçi bu sorun Türk Metalinde genel olarak var herkes ayrı bi triplerde. Türk metalindeki en temel sorun nitelikli müzik yapıp yapmama değil iyi işler çıkıyor buna lafım yok, ama sorun hiçbir dayanışma ruhunun olmaması, herkesin bir acayip havalarda olması. Özellikle underground gruplarda çok var bu. Saygılar.
Not: Bu anlattığım hikaye 1-2 sene oluyor ve yüzde yüz gerçektir ve içinde en ufak bir yalan yoktur.
Müzik olarak bi şey demiyorum da 3 kuruş dahi para verip (albüm almak, konsere gitmek vs) destek olacaksam da ince eleyip sık dokuyorum bu yüzden. Diğer türleri bilmem ama rock/metal camiası böyle olmamalı…
@Sinan Ceylan, Belki de bu yüzden Türkiyede metal bir arpa boyu yol katedemiyordur ha? Hani tek sebebi bu olmasa da sebeplerinden biri de budur. Her şeyden önce o kaf dağını aşan egoların bi törpülenmesi lazım bence. Ben de bir süredir bu piyasanın içindeyim, beni bilen bilir (kimliğimi açıklamayacağım) neler neler gördü bu gözler, kimin ne mal olduğunu çok iyi biliyorum da neyse açmayacağım ağzımı.
@Küçük Zenci, ablamın lisedeyken 19-20 yaşları arasında bir sevgilisi vardı. Beni anaokulundan almaya gelmişlerdi. çikolata falan aldırmıştım, geziyoduk öyle. saçlar uzun mu uzun, dövmeler var mı var, 1.90 boylarında kalıplı bir adamdı diye hatırlıyorum. death metal black metal arası bir şey yapıyorlardı sanırım. beni konserlerine götürmelerini istemiştim ama ablam çok aşırı sert fazla küçüksün ileride gideriz falan demişti. sonra yıllar geçti bu adam türk metal piyasasında tanınır bir adam olmuştu, epey şaşırmıştım. ablamla 2 ay mı 1 ay mı ne çıkmışlardı da onla ilgili çok komik şeyler hatırlıyorum. Ablamın terk etmesine verdiği tepki vs. :D :D Türkçe ve ingilizce şarkıları olan gruplar da çalıyordu. Geçen gene buldum bar performanslarını sanırım ablamla çıktığı dönemdeki şarkılardan bir kaçı ablam hakkında. O da Yaşruda çalan elemanların arkadaşıydı sanırım. Arada hala ablama gösterir gülerim :D :D (küçük zenci umarım sen değilsindir .s .s)
@killyourselfchuck, Yok hacı ben değilim hem boyum 1.90 değil, hem öyle bi kızla çıkmadım, hem hiçbir dişi uğruna şarkı yazmadım imkansız yani kdljdasldskdl
Değerlendirmeyi yeterli bulmadım malesef. Ben de Yaşru için bir kritik yazmıştım. Müzik terimleri teknik tanımlar geçin bunları arkadaşım, adam ruh çağırıyor burda. Yaşruyu ortaya çıkaran ana etkene bakın, müziğinin beslendiği kökleri araştırın biraz. Asla yeterli değil. Ortada eşsiz bir ürün var. Ama siz de kızmak doğru mu tartışılır. Umarım yazar kadronuza Asya ve İskandinav mitolojisini bilen, bu mitolojierde müziğin ne denli önemli olduğunu kavramış bir arkadaş katılır. Şahsen polonyanın zart köyünde zurt icra edenlerden daha önemli bu işler bu coğrafya için.Benim fikrim bu.
@Yabgu, değerlendirmenin yetersiz olması şöyle dursun son derece pohpohlu bir puan verilmiş kritikte. yahu bir albüm kritiğinin altına “müzik terimleri, teknik tanımları geçin” demişsin. ne olmasını, nelerin ele alınmasını bekliyordun? ya aslında baya uzatılırdı ama o kadar da ciddiye alınmaması gereken bi yorum galiba senin ki
@Yabgu, bir şey demeyeyim dedim ama saçmalamanın da bir sınırı olsun artık lütfen. Albümden aşırı manevi duygular almışsın anladık, metale de çok süper devasa anlamlar yüklemişsin, albümün tanıtım amacını yerine getirmiş olmamızı kaçırıp şuraya şunu yazmak için cidden baya şaşkın olmak lazım.
“Umarım yazar kadronuza Asya ve İskandinav mitolojisini bilen, bu mitolojierde müziğin ne denli önemli olduğunu kavramış bir arkadaş katılır.”
Bugüne dek bu sitede okuduğum en anlamsız ve başarısız iğneleme çabası.
Tebrik ederim sen de Yaşru için bir kritik yazmışsın bunu da öğrenmiş olduk.
@Ahmet Saraçoğlu, Bunun manevi duygu almak ile bir ilgisi yok. Bu tarzı daha önce bu çaplarda yapmış kimse olmadı,öneminş vugulamak için kullandığım kelimeler hoşunuza gitmediyse bu beni ilgilendirmez,moderasyon yorumu onaylamazdı bu kadar. Evet Yaşru için kritik yazdım ve bu değerlendirmeler bu işlerle bir yerlere gelmek isteyen gruplar için hayati önem taşır ama bu oluşumun yazdığı değerlendirmenin altında mahalle karısı dedikodusu yapılbilecek düzeyde olması “yiea ver şuna da yazalım ver” tarzında yapıldığını gösteriyor. Bu albüm için İtalyadan şiliye bir sürü blogda değerlendirme yazıldı ve en rezili bu.
@Yabgu, ”..değerlendirmenin altında mahalle karısı dedikodusu yapılbilecek düzeyde olması…”
Bu laf bana ve yukardaki bir iki arkadaşa daha geldiği için yazma ihtiyacı hissettim:
Siz mafya mısınız, çete misiniz, örgüt müsünüz, gangster misiniz nesiniz, lütfen azalarak bitin kaybolun şu Türk Metalinden lütfen. Artık insanları rahat bırakın. Bak rica ediyorum.
@Yabgu, Sitede “folk metal” etiketli 100′ün üzerinde kritik bulunuyor, bunların neredeyse tamamı pagan inanışlarda ve akademik bir araştırma alanı olarak mitolojide müziğin öneminden mutlaka bahsediyor. Hatta pek çok kritiğin bel kemiğini bu husus oluşturuyor.
Bir albüm eleştirisinde teknik ayrıntılara yer verilmemesi genelde bir eksiklik olarak addedilir. Ancak kritiğin edebi yahut bilgilendirici yanı güçlüyse “deneysel” denilerek yine de beğeni toplar. Tabii ki öznel görüşlerden oluşan bir yazı türünde bir standarttan bahsedemeyiz. Ancak en çok arzu ve takdir edilen yaklaşım, albümün teknik yapısı ve özelliklerine kayda değer miktarda yer verilmesidir.
Bu site üslup ve içerik açısından çoğu kişi tarafından fazla “elitist” (“seçkinci”) kabul ediliyor. “…mahalle karısı dedikodusu yapılbilecek düzeyde olması…” ve “rezil” gibi düzey eleştirisi yapmaya çalışan otokontrolsüz ifadeler epey eğreti duruyor. Bu takma isimle bir şey yazmadan önce senin hakkında fikrimiz yoktu, şimdi ne yazık ki bir miktar var.
Uzun yıllardır Türk halk kültürünü araştırıp Orta Asya’dan Anadolu’ya kadar Türk halk müziğini anlamaya ve icra etmeye çalışıyorum. Bir o kadar zamandır da albüm kritiği okuyorum, bu sitenin kuruluşunda da bir miktar kritik yazmışlığım var. Eleştirilere cevap vereyim diyordum ama ikinci yorumdan sonra gerek olmadığına kanaat getirdim.
Yaşru’yu ilk albümünden beri takip ediyorum. Özellikle Altay bölgesinin müziği batılı formlarla birleştirilmeye daha uygun olduğu için bu konuda benim de çok kafa yormuşluğum vardır. Çabalarını destekliyorum, her albümde biraz daha gelişiyor ama bence hala gelişmesi gereken şeyler var. Öncelikle vokal performansı vasatın üstüne çıkamıyor, özellikle sert vokaller zayıf. “Throat singing” kısmında da harmonikleri kontrol sorunu mevcut, bunun için çok sıkı çalışmak gerek. Vokalin dışında, bestelerdeki riffler ve armoniler bence çok standart, beni heyecanlandıran bir yanı olmadığı için albümleri birkaç kez dinleyip bir daha dinlemiyorum. Kayıt kalitesi de pek iç açıcı değil. Günümüzde evde bbile belli standartlarda kayıt, mix ve mastering yapmak mümkünken artık kulak böyle kayıtlardan rahatsız oluyor.
Hunharca ve fazlasıyla lüzumsuz yüklendiğini düşündüğüm şu tarihi geçmiş küflü ideolojileri, anlamları ve kifayetsiz muhteris tarzında bulduğum değerlendirmelerden uzak sade bir dinleyici olarak söylüyorum.
Benim kulağımın duyduğu ; Anadolu rock denen şu ne idüğü belirsiz arabesk/arabik tarzlardan fırlama gayet sıradan bir çalışmadan ibaret olduğu.
Sağlam bir riff desen yok , melodi desen kulağın fazla aşina olduğu sıradan armonilerden ibaret.
Vokal desen cleande dibine kadar arabesk , brutalde ise fazla amatör…
Orjinal bir çalışma yönüyle değerlendirilebilir bir yanı da olmadığına göre benim pek dinleyebileceğim bir grup değil.
Ahmet abi, belki kritiğe döner bakarsın diye yazıyorum bunu. Lamb of God’ ın tüm krıtıklerı senden cıkmıs ve bırseyı merak edıyorum, 2015 te cıkan son albumlerı hakkında bır krıtık yok. yanı saymaya baslasam sıtede bırcok onemlı herkesın bıldıgı grubun onemlı albumunun krıtıgı yok bunlar tabı olabılır o onemlı degıl tabıı kı elbet eklenırde senın lamb of godı ozellıkle sevdıgını bıldıgımden sıtede gormeyınce cok uzulmustum cunku benım lamb of godla tanısma albumum olur kendısı. bır gun vakıt ayırır ve eklersen cok sevınırım gercekten, 2013 ten berı mı ne lamb of god la ılgılı bırsey yazmıyor sıtede grup uyelerının haberlerı hakkında tabıı kı umarım gorur ve ılgılenırsın :)
Gına geldi son zamanlarda artan bozkır faresi metal türünden ya. İşin çok daha iğrenciyse garip garip tipler bunları dinleyip coşuyor yok tengri yok bilmemne diye dolaşıyor. Muhtemelen black metale bakıp “adamlar kültürlerine sahip çıkıyolar aaağbi” diyen ergenlerin fikri, fakat metalci ergen irisi arkadaşların gözden kaçırdığı nokta orta asya-anadolu o elemanların yaşadıkları tundralar gibi homojen değil. Töngrü diye dolaşan bir kekoyu çevirip dna testi yapsan %30 pers %25 arap %25 kürt %20 türk çıkar
@CİNSEL, İskandinav yapınca kültürüne sahip çıkıyor deniliyor vay ne güzel, derin bir müzik yapmış baksana mitolojileri ne güzelmiş deniliyor. Ama Ortadoğulu yapınca senin gibiler küçümsüyor. Bu kadar kendinizden tiksinmeyin. İskandinav insanının senden bir üstünlüğü yok. Senin de mitolojin değerli onunki de değerli senin halk kültürün değerli onunki de değerli. Bu nasıl bir aşağılık kompleksidir ya. Bide bu müziği dinleyenlere ergen demişsin. Bu yazdıklarınla ergen kim çok belli oluyor cidden.
@CİNSEL, bir şeyden gına gelmesi için zorla dinlettiriliyor olması lazım. Aksi takdirde “hmm benlik değişmiş” diyip geçersin. İnsanlar, bir şey icra etmek istiyorlarsa kimseye danışma zorunlulukları yok. Şu her şey kendi istediğim gibi olsun içgüdüsünü bir kenara bırakırsanız daha az mutsuz bir hayat yaşarsınız inan bana.
Gerçi şimdi muhtemelen “madem öyle sen de benim eleştirime karışma o zaman” savunması gelecek. Çünkü ayrım yapmak çok zor, laf salatası yapmak çok kolay ak.
@CİNSEL, İşin müzik kısmına girmeyeceğim ama son kısımda haklısın. Saf ırk diye bir şey yok. Ben Türkmen’im ama belki de atalarımdan biri Kürt? Belki de Arap? Onu bunu geçtim de zaten bunlar insanların uydurduğu şeyler değil mi? Irk, millet gibi şeyler benim için önemsiz.
@Ashes of the Wake, Sorun homojen olup olmaması değil. Türkü’de, Arap’ı da, Kürt’ü de aynı kimsenin kimseden üstünlüğü yok. Burada sorun insanın kendisi. İleri boyutta bir arz-talep dengesizliği, skandal derecesinde bir nüfus planlaması ve artışı var bu memlekette. Bu itini koparmış insan sürüsü yüzünden topluma ve insanlığa karşı tolerans sınırımı her geçen gün yitiriyorum. İnsanoğluna karşı umudum şu an tamamen bitmiş durumda.
Neden İskandinavya dünyanın en refah yeri? Çünkü orada insan yok. Nüfus az. İnsanın olduğu yerde her bi bok olur. Burası ise sanki ülkede nüfus artış hızı gayet normalmiş ve kaynaklar kendi vatandaşına sanki yetiyormuş gibi bir de dışarıdan sürüyle vasıfsız göç alan bir bok çukuru. Çıkın dışarıya karış karış insan. Yetmiyor abicim yetmiyor kaynaklar. Neden işsizlik doruk noktasında, neden enflasyon var, neden her bi sikim bu kadar pahalı, neden ekonomi ve kişi başına düşen gelir yerlerde?
İlerde çocuğum olursa evladımı bu bok çukuru olmuş iğrenç memlekette büyütmek istemiyorum ben şahsen. Bizim hayatımız mahvoldu bari çocuklarımızın olmasın. Bu kapitalist vahşi toplum benim umutlarımı tamamen tüketti.
@Küçük Zenci, Ülkemi seviyorum. Bu ülkeyi düzeltecek olan da biziz. Eğer kaçarsak malum kesimin istediği şeyi yaparız. Amaçları da o zaten ülkeden soğutmak.
Ayrıca Türk, Arap, Kürt halklarının gelişmesini engelleyen şey dindir bence.
@Ashes of the Wake, Halkların gelişmelerini; akıllarını çalıştırmamaları, tembellik yapmaları, haksızlık karşısında çıkarları için tepkisiz kalmaları ve yine çıkarları doğrultusunda, kötü emelli kişilere biat etmeleri engeller bence. Yoksa sanmıyorum ki bir Kürt tam da uzay mekiği yapmaya hazırlanırken din yüzünden projesinden vazgeçmiş ya da bir Arap, amansız bir hastalığa çözüm bulmaya çalışırken tanrıyı ve emirlerini düşünüp bundan vazgeçmiş olsun.
Zira İbn-i Sina, Farabi, Biruni gibi sayısız bilim insanı var ve hemen hepsi bir dine mensup. Olay din olsaydı, bu adamlar da ortaya bir çalışma koyamazlardı diye düşünüyorum.
@Ouz, Kusura bakma da adam yüzde yüz haklı. Zaten akıllarını çalıştırmamaları, tembellik yapmaları zaten din yüzünden. Adamlarda full olmayan bir öbür dünya inancı var. Hani ben müslüman olsam bende bilim milim siklemeden devirir götümü yatarım. Çok kolay lan. Nasıl olsa öbür dünyada huriler var.
İbn-i Sina, Farabi, Biruni gibi örnekler vermişsin de bunların yaşadığı zaman 1000 sene önceydi zaten hatırlatayım. Devir o devir değil. Zira batı Rönesans, Reform, Aydınlanma Çağı yaşarken nereden baksan 500-600 yıldır müslüman coğrafyası bilim ve teknik namına koskocaman bir sıfır. Bu bir tesadüf mü oldu peki? Hayır. Gördüğün gibi gayet de dinle alakası var. Tarih okuyorum lütfen.
@Küçük Zenci, @Küçük Zenci, İşin dinle alakalı olmadığını göstermek için bazı Müslüman bilim adamları örnek gösteriliyor ve “bunlar 1000 yıl önceydi”, diyorsun; sanki bin yıl önce din yokmuş gibi. Bundan bin yıl öncesi İslam kaynaklarının belki de en önemli eserlerinin yazıldığı ve teknoloji ve bilim açısından büyük gelişme gösterilen yıllardı. Her neyse en önemli nokta din ve Allah inancının insanların zihninde nasıl algılandığı. Çünkü bu işin bir doğrusu yok: İslam tarihi tartışmalarla, anlaşmazlıklarla dolu. Ve Müslüman olup da bilime katkı sağlayanlar sanırım kendi mahallelerinin aykırı adamlarıydı.
@Ouz,senin dediğin şey laik toplumlar için geçerli bence.osmanlı ne zaman şeyhülislamların eline düştü o zaman battı asıl.günümüzde bizim ülkemiz de çok farklı değil.tubitak bunun en iyi örneği.
@Thingol, Aslında olay Eşarilik itikadının bu coğrafyaya egemen olmasıyla başladı, şeyhülislamlar ve onların kafasındakiler için bu, bulunmaz bir fırsat oldu. TÜBİTAK’ın durumu bir komedi, ülkenin durumu da tam bir facia. Geriye gidiş hiç bu kadar hızlı ve istikrarlı olmamıştı gerçekten.
@Ashes of the Wake, istersen yaptırabilirsin ırk tahlili,ben yaptırmıştım sırf meraktan,gözlerim çekik ve daha 80 sene öncesine kadar dağlarda konar göçer yaşayan bir yörük olduğumuz için saf Türk olduğumdan emindim,ama %96 Türk/Turani,% 4 Tatar çıktım,konar göçer olduğumuz halde hemen hemen hiç başka ırkla karışmamamışız ki,dedelerimden bir tanesi,benim olan dedem,ukrayna dolaylarından geçip Anadolu ya inerken Ukrayna Tatarlarından sarışın bir kızla evlenmiş,o Tatarlıkta ordan geliyor,yalnız biraz tuzlu bu araştırmalar ayrıca bizim gibi adı sanı duyulan bir yörük aşireti değilseniz hakkınızda tarihi kayıt ya bulunmuyor ya da bir yerden sonra tıkanıyor
@CİNSEL, müzik evrenseldir hacı,türkiye de black metalci bir çok gencin boynunda thor çekici var,adamlar vikig soyu mu hayır sadece iskandinav kültürüne ilgili,milleti bu kadar kasmayın ya zaten ülke iyice mengeneye dönüştü,ayrıca bozkır faresi lafı hiç hoş değil
@CİNSEL, Affedersin de kaç tane Türk Mitoloji ile ilgili müzik yapan grup gördün ki bunları diyorsun ? Parmakla sayılacak kadar az Türk Mitolojisi ile ilgili müzik grubu var nerdeyse. Sizin gibiler de bu tür şeyleri hemen abartıyor. He tabi ama bir grup İskandinav Mitolojisi ile müzik yapsa direk dersin offf abi thora bak ya şimşek falan, off iskandinaven abey, viking yav adamlar sert işi biliyorlar yav dersin. Tabi sıra Türk Mitolojisine gelince direk ”Ergen İşi” oluyor.
“Börübay” parçası hakikaten şaheser. Özellikle 5:10′da giren bölüm gaz oğlu gaz benim için. Yaşru’yu tanımıyordum ve albümü de ön yargıyla açtım ama olaylarlar çok başkaymış hakikaten. Gayet başarılı bir albüm, emeği geçen herkesi tebrik ederim.
Hayatimda dinledigim ilk metal albumu. Bol bol GnR dinledigim bir zamandi yine. Bir arkadasim geldi Yasru diye bi grup var bi baksana dedi. O gunden sonra hayatim hic eskisi gibi olmadi…
TÜRK IRKI VAR OLSUN
“…büründürülebilirdi, lakin Berk Öncü ne…” “Öncü” değil “Öner” olacak…
Bir de özellikle vurgulamak istediğim bir konu var,yazıda bahsedilmiş ama altını çizmekte yarar var. Türk olmak siyasi bir olgu değildir. Bu grup, herhangi bir siyasi duruşa daha uzak ya da daha yakın da değildir. Kendi milli benliğimizi belirli bir siyasi oluşumun tekeline bırakmak ise bizlerin ayıbıdır. Bu nedenle dinleyin,dinlettirin.Babalar gibi Türk Folk Doom Metal işte… Öküz altında buza aramayın..
24.02.2017
@RSU_AlaUluGeyik, düzelttim sağ ol.
2016′da en beklediğim albümdü ve beklediğime değdi.
Krikteki şarkıyı ben bile beğendim aşırı ters düşüncelere sahip olmama rağmen.
tek kelimeyle mükemmel,eski kültür ve medeniyetimiz muhteşem
24.02.2017
@TAAKE, Reis Galiyev hakkında ne düşünüyorsun?
25.02.2017
@Ashes of the Wake,tesadüfe bak ki dün rastgele youtube da gezinirken hem komünist hem turancı adı altında yeni gördüm kendisi,ulusalcı sosyalizmin kurucusu ve Marksizimden arındırılmış sosyalizm, ırkçılıktan uzak milliyetçilik ve türk birliğini savunduğunu falan söylüyordu ama yorumlarda kendisi buz gibi komünisttir,dehadır veya çok saçma ve uçuk fikirleri var,birbirine taban tabana zıt şeyleri savunmuş,kendisi aslında sağlam bir komünistken stalin in kırım ve tatarlara karşı olan tutumundan nazilere yöneldi diyen bir sürü yorum okudum,aşırı ve tavizsiz sağ ve solu savunan dışında çok olumsuz yorum görmedim hakkında,bence sosyalizmi daha uygulanabilir ve türk dünyasına uygun gale getirmiş,dikkate alınır bir kişi diyebilirim en fazla onun dışında çok fazla yorum yapacağım bir şahıs değil kendisi utanarak söylüyorum ki tanıyalı bir hafta olmuş bir şahıs kendisi benim için,o yüzden ayrıntılı bir yorum yapacak bilgiye sahip değilim maalesef
25.02.2017
@TAAKE, İslamcılık, Turancılık, Komünizm. Hepsi birbirine düşman ideolojiler ama adam tüm bunlara rağmen Ekim Devrimi’nde önemli rol oynamış :d.
yaşru
yabgu
kam ata
pagan
gökböri
Sorg Uten Tårer
gürz
darkestrah
tenger calavry
türk folk/black metalle ilgilenen arkadaşlara
25.02.2017
@TAAKE, grubumun ismini Pagan koysaydım eğer “Mehmet Yılmaz falan koysaydım daha iyiydi.” deyip dev pişman olurdum.
Nemrud da bu bağlamda gayet güzeldir.
Bu eleman yakın bir tanıdığımın liseden arkadaşıymış. Hani o tanıdığım dediğim kişi de benden büyük, 30′u falan geçkin. Onun lise arkadaşıysa bu elemanda o yaşlardadır diye düşündüm. Hani benden büyük ya ben de müzik yapıyorum belki bana yol gösterir, karşılıklı fikir alışverişinde bulunur, müzik konuşur, belki oturur bir iki bira, bir kaç duble rakı falan içeriz diye düşünüp bu elamanla ortak arkadaşımız vasıtasıyla tanışmak istedim.
Ama baktım ki adam iplemedi (o ortak arkadaşın yalancısıyım bana aynen öyle dedi) sonra bende üzerine düşmedim. Demem o ki müziğine bir şey demiyorum ama eğer o ortak arakadaş beni keklememişse, maalesef Yaşru elemanı bu konuda sınıfta kaldı. Gerçi bu sorun Türk Metalinde genel olarak var herkes ayrı bi triplerde. Türk metalindeki en temel sorun nitelikli müzik yapıp yapmama değil iyi işler çıkıyor buna lafım yok, ama sorun hiçbir dayanışma ruhunun olmaması, herkesin bir acayip havalarda olması. Özellikle underground gruplarda çok var bu. Saygılar.
Not: Bu anlattığım hikaye 1-2 sene oluyor ve yüzde yüz gerçektir ve içinde en ufak bir yalan yoktur.
25.02.2017
@Küçük Zenci, kesinlikle bir ego patlaması almış gidiyor.
Arada şu yazıyı açıp okuyorum, adamlar ne kadar mütevazi geliyor.
http://www.pasifagresif.com/2016/09/empyrium-2-3-eylul-2016-zorlu-center-psm-istanbul/
Müzik olarak bi şey demiyorum da 3 kuruş dahi para verip (albüm almak, konsere gitmek vs) destek olacaksam da ince eleyip sık dokuyorum bu yüzden. Diğer türleri bilmem ama rock/metal camiası böyle olmamalı…
25.02.2017
@Sinan Ceylan, Belki de bu yüzden Türkiyede metal bir arpa boyu yol katedemiyordur ha? Hani tek sebebi bu olmasa da sebeplerinden biri de budur. Her şeyden önce o kaf dağını aşan egoların bi törpülenmesi lazım bence. Ben de bir süredir bu piyasanın içindeyim, beni bilen bilir (kimliğimi açıklamayacağım) neler neler gördü bu gözler, kimin ne mal olduğunu çok iyi biliyorum da neyse açmayacağım ağzımı.
Not: Bu son yorumumun Yaşru’yla ilgisi yoktur.
25.02.2017
@Küçük Zenci, ablamın lisedeyken 19-20 yaşları arasında bir sevgilisi vardı. Beni anaokulundan almaya gelmişlerdi. çikolata falan aldırmıştım, geziyoduk öyle. saçlar uzun mu uzun, dövmeler var mı var, 1.90 boylarında kalıplı bir adamdı diye hatırlıyorum. death metal black metal arası bir şey yapıyorlardı sanırım. beni konserlerine götürmelerini istemiştim ama ablam çok aşırı sert fazla küçüksün ileride gideriz falan demişti. sonra yıllar geçti bu adam türk metal piyasasında tanınır bir adam olmuştu, epey şaşırmıştım. ablamla 2 ay mı 1 ay mı ne çıkmışlardı da onla ilgili çok komik şeyler hatırlıyorum. Ablamın terk etmesine verdiği tepki vs. :D :D Türkçe ve ingilizce şarkıları olan gruplar da çalıyordu. Geçen gene buldum bar performanslarını sanırım ablamla çıktığı dönemdeki şarkılardan bir kaçı ablam hakkında. O da Yaşruda çalan elemanların arkadaşıydı sanırım. Arada hala ablama gösterir gülerim :D :D (küçük zenci umarım sen değilsindir .s .s)
26.02.2017
@killyourselfchuck, Yok hacı ben değilim hem boyum 1.90 değil, hem öyle bi kızla çıkmadım, hem hiçbir dişi uğruna şarkı yazmadım imkansız yani kdljdasldskdl
26.02.2017
@Küçük Zenci, dmnglkdfmggnkdfklgn :D
Adamlar ortaya çok iyi sanat çıkartıyor. Müziklerine son derece hayranım.
Değerlendirmeyi yeterli bulmadım malesef. Ben de Yaşru için bir kritik yazmıştım. Müzik terimleri teknik tanımlar geçin bunları arkadaşım, adam ruh çağırıyor burda. Yaşruyu ortaya çıkaran ana etkene bakın, müziğinin beslendiği kökleri araştırın biraz. Asla yeterli değil. Ortada eşsiz bir ürün var. Ama siz de kızmak doğru mu tartışılır. Umarım yazar kadronuza Asya ve İskandinav mitolojisini bilen, bu mitolojierde müziğin ne denli önemli olduğunu kavramış bir arkadaş katılır. Şahsen polonyanın zart köyünde zurt icra edenlerden daha önemli bu işler bu coğrafya için.Benim fikrim bu.
26.02.2017
@Yabgu, değerlendirmenin yetersiz olması şöyle dursun son derece pohpohlu bir puan verilmiş kritikte. yahu bir albüm kritiğinin altına “müzik terimleri, teknik tanımları geçin” demişsin. ne olmasını, nelerin ele alınmasını bekliyordun? ya aslında baya uzatılırdı ama o kadar da ciddiye alınmaması gereken bi yorum galiba senin ki
26.02.2017
@Yabgu, bir şey demeyeyim dedim ama saçmalamanın da bir sınırı olsun artık lütfen. Albümden aşırı manevi duygular almışsın anladık, metale de çok süper devasa anlamlar yüklemişsin, albümün tanıtım amacını yerine getirmiş olmamızı kaçırıp şuraya şunu yazmak için cidden baya şaşkın olmak lazım.
“Umarım yazar kadronuza Asya ve İskandinav mitolojisini bilen, bu mitolojierde müziğin ne denli önemli olduğunu kavramış bir arkadaş katılır.”
Bugüne dek bu sitede okuduğum en anlamsız ve başarısız iğneleme çabası.
Tebrik ederim sen de Yaşru için bir kritik yazmışsın bunu da öğrenmiş olduk.
03.03.2017
@Ahmet Saraçoğlu, Bunun manevi duygu almak ile bir ilgisi yok. Bu tarzı daha önce bu çaplarda yapmış kimse olmadı,öneminş vugulamak için kullandığım kelimeler hoşunuza gitmediyse bu beni ilgilendirmez,moderasyon yorumu onaylamazdı bu kadar. Evet Yaşru için kritik yazdım ve bu değerlendirmeler bu işlerle bir yerlere gelmek isteyen gruplar için hayati önem taşır ama bu oluşumun yazdığı değerlendirmenin altında mahalle karısı dedikodusu yapılbilecek düzeyde olması “yiea ver şuna da yazalım ver” tarzında yapıldığını gösteriyor. Bu albüm için İtalyadan şiliye bir sürü blogda değerlendirme yazıldı ve en rezili bu.
03.03.2017
@Yabgu, bu dediklerini Pazar günü Headbangers’ Weekend kulisinde Berk’e aynen ileteceğim ve ondan özür dileyeceğim.
03.03.2017
@Yabgu, ”..değerlendirmenin altında mahalle karısı dedikodusu yapılbilecek düzeyde olması…”
Bu laf bana ve yukardaki bir iki arkadaşa daha geldiği için yazma ihtiyacı hissettim:
Siz mafya mısınız, çete misiniz, örgüt müsünüz, gangster misiniz nesiniz, lütfen azalarak bitin kaybolun şu Türk Metalinden lütfen. Artık insanları rahat bırakın. Bak rica ediyorum.
03.03.2017
@Yabgu, Sitede “folk metal” etiketli 100′ün üzerinde kritik bulunuyor, bunların neredeyse tamamı pagan inanışlarda ve akademik bir araştırma alanı olarak mitolojide müziğin öneminden mutlaka bahsediyor. Hatta pek çok kritiğin bel kemiğini bu husus oluşturuyor.
Bir albüm eleştirisinde teknik ayrıntılara yer verilmemesi genelde bir eksiklik olarak addedilir. Ancak kritiğin edebi yahut bilgilendirici yanı güçlüyse “deneysel” denilerek yine de beğeni toplar. Tabii ki öznel görüşlerden oluşan bir yazı türünde bir standarttan bahsedemeyiz. Ancak en çok arzu ve takdir edilen yaklaşım, albümün teknik yapısı ve özelliklerine kayda değer miktarda yer verilmesidir.
Bu site üslup ve içerik açısından çoğu kişi tarafından fazla “elitist” (“seçkinci”) kabul ediliyor. “…mahalle karısı dedikodusu yapılbilecek düzeyde olması…” ve “rezil” gibi düzey eleştirisi yapmaya çalışan otokontrolsüz ifadeler epey eğreti duruyor. Bu takma isimle bir şey yazmadan önce senin hakkında fikrimiz yoktu, şimdi ne yazık ki bir miktar var.
03.03.2017
Uzun yıllardır Türk halk kültürünü araştırıp Orta Asya’dan Anadolu’ya kadar Türk halk müziğini anlamaya ve icra etmeye çalışıyorum. Bir o kadar zamandır da albüm kritiği okuyorum, bu sitenin kuruluşunda da bir miktar kritik yazmışlığım var. Eleştirilere cevap vereyim diyordum ama ikinci yorumdan sonra gerek olmadığına kanaat getirdim.
Yaşru’yu ilk albümünden beri takip ediyorum. Özellikle Altay bölgesinin müziği batılı formlarla birleştirilmeye daha uygun olduğu için bu konuda benim de çok kafa yormuşluğum vardır. Çabalarını destekliyorum, her albümde biraz daha gelişiyor ama bence hala gelişmesi gereken şeyler var. Öncelikle vokal performansı vasatın üstüne çıkamıyor, özellikle sert vokaller zayıf. “Throat singing” kısmında da harmonikleri kontrol sorunu mevcut, bunun için çok sıkı çalışmak gerek. Vokalin dışında, bestelerdeki riffler ve armoniler bence çok standart, beni heyecanlandıran bir yanı olmadığı için albümleri birkaç kez dinleyip bir daha dinlemiyorum. Kayıt kalitesi de pek iç açıcı değil. Günümüzde evde bbile belli standartlarda kayıt, mix ve mastering yapmak mümkünken artık kulak böyle kayıtlardan rahatsız oluyor.
03.03.2017
@hysteresis, +1.
Hunharca ve fazlasıyla lüzumsuz yüklendiğini düşündüğüm şu tarihi geçmiş küflü ideolojileri, anlamları ve kifayetsiz muhteris tarzında bulduğum değerlendirmelerden uzak sade bir dinleyici olarak söylüyorum.
Benim kulağımın duyduğu ; Anadolu rock denen şu ne idüğü belirsiz arabesk/arabik tarzlardan fırlama gayet sıradan bir çalışmadan ibaret olduğu.
Sağlam bir riff desen yok , melodi desen kulağın fazla aşina olduğu sıradan armonilerden ibaret.
Vokal desen cleande dibine kadar arabesk , brutalde ise fazla amatör…
Orjinal bir çalışma yönüyle değerlendirilebilir bir yanı da olmadığına göre benim pek dinleyebileceğim bir grup değil.
Ahmet abi, belki kritiğe döner bakarsın diye yazıyorum bunu. Lamb of God’ ın tüm krıtıklerı senden cıkmıs ve bırseyı merak edıyorum, 2015 te cıkan son albumlerı hakkında bır krıtık yok. yanı saymaya baslasam sıtede bırcok onemlı herkesın bıldıgı grubun onemlı albumunun krıtıgı yok bunlar tabı olabılır o onemlı degıl tabıı kı elbet eklenırde senın lamb of godı ozellıkle sevdıgını bıldıgımden sıtede gormeyınce cok uzulmustum cunku benım lamb of godla tanısma albumum olur kendısı. bır gun vakıt ayırır ve eklersen cok sevınırım gercekten, 2013 ten berı mı ne lamb of god la ılgılı bırsey yazmıyor sıtede grup uyelerının haberlerı hakkında tabıı kı umarım gorur ve ılgılenırsın :)
Gına geldi son zamanlarda artan bozkır faresi metal türünden ya. İşin çok daha iğrenciyse garip garip tipler bunları dinleyip coşuyor yok tengri yok bilmemne diye dolaşıyor. Muhtemelen black metale bakıp “adamlar kültürlerine sahip çıkıyolar aaağbi” diyen ergenlerin fikri, fakat metalci ergen irisi arkadaşların gözden kaçırdığı nokta orta asya-anadolu o elemanların yaşadıkları tundralar gibi homojen değil. Töngrü diye dolaşan bir kekoyu çevirip dna testi yapsan %30 pers %25 arap %25 kürt %20 türk çıkar
03.03.2017
@CİNSEL, İskandinav yapınca kültürüne sahip çıkıyor deniliyor vay ne güzel, derin bir müzik yapmış baksana mitolojileri ne güzelmiş deniliyor. Ama Ortadoğulu yapınca senin gibiler küçümsüyor. Bu kadar kendinizden tiksinmeyin. İskandinav insanının senden bir üstünlüğü yok. Senin de mitolojin değerli onunki de değerli senin halk kültürün değerli onunki de değerli. Bu nasıl bir aşağılık kompleksidir ya. Bide bu müziği dinleyenlere ergen demişsin. Bu yazdıklarınla ergen kim çok belli oluyor cidden.
03.03.2017
@CİNSEL, bir şeyden gına gelmesi için zorla dinlettiriliyor olması lazım. Aksi takdirde “hmm benlik değişmiş” diyip geçersin. İnsanlar, bir şey icra etmek istiyorlarsa kimseye danışma zorunlulukları yok. Şu her şey kendi istediğim gibi olsun içgüdüsünü bir kenara bırakırsanız daha az mutsuz bir hayat yaşarsınız inan bana.
Gerçi şimdi muhtemelen “madem öyle sen de benim eleştirime karışma o zaman” savunması gelecek. Çünkü ayrım yapmak çok zor, laf salatası yapmak çok kolay ak.
06.03.2017
@CİNSEL, İşin müzik kısmına girmeyeceğim ama son kısımda haklısın. Saf ırk diye bir şey yok. Ben Türkmen’im ama belki de atalarımdan biri Kürt? Belki de Arap? Onu bunu geçtim de zaten bunlar insanların uydurduğu şeyler değil mi? Irk, millet gibi şeyler benim için önemsiz.
06.03.2017
@Ashes of the Wake, Sorun homojen olup olmaması değil. Türkü’de, Arap’ı da, Kürt’ü de aynı kimsenin kimseden üstünlüğü yok. Burada sorun insanın kendisi. İleri boyutta bir arz-talep dengesizliği, skandal derecesinde bir nüfus planlaması ve artışı var bu memlekette. Bu itini koparmış insan sürüsü yüzünden topluma ve insanlığa karşı tolerans sınırımı her geçen gün yitiriyorum. İnsanoğluna karşı umudum şu an tamamen bitmiş durumda.
Neden İskandinavya dünyanın en refah yeri? Çünkü orada insan yok. Nüfus az. İnsanın olduğu yerde her bi bok olur. Burası ise sanki ülkede nüfus artış hızı gayet normalmiş ve kaynaklar kendi vatandaşına sanki yetiyormuş gibi bir de dışarıdan sürüyle vasıfsız göç alan bir bok çukuru. Çıkın dışarıya karış karış insan. Yetmiyor abicim yetmiyor kaynaklar. Neden işsizlik doruk noktasında, neden enflasyon var, neden her bi sikim bu kadar pahalı, neden ekonomi ve kişi başına düşen gelir yerlerde?
İlerde çocuğum olursa evladımı bu bok çukuru olmuş iğrenç memlekette büyütmek istemiyorum ben şahsen. Bizim hayatımız mahvoldu bari çocuklarımızın olmasın. Bu kapitalist vahşi toplum benim umutlarımı tamamen tüketti.
07.03.2017
@Küçük Zenci, Ülkemi seviyorum. Bu ülkeyi düzeltecek olan da biziz. Eğer kaçarsak malum kesimin istediği şeyi yaparız. Amaçları da o zaten ülkeden soğutmak.
Ayrıca Türk, Arap, Kürt halklarının gelişmesini engelleyen şey dindir bence.
07.03.2017
@Ashes of the Wake, Halkların gelişmelerini; akıllarını çalıştırmamaları, tembellik yapmaları, haksızlık karşısında çıkarları için tepkisiz kalmaları ve yine çıkarları doğrultusunda, kötü emelli kişilere biat etmeleri engeller bence. Yoksa sanmıyorum ki bir Kürt tam da uzay mekiği yapmaya hazırlanırken din yüzünden projesinden vazgeçmiş ya da bir Arap, amansız bir hastalığa çözüm bulmaya çalışırken tanrıyı ve emirlerini düşünüp bundan vazgeçmiş olsun.
Zira İbn-i Sina, Farabi, Biruni gibi sayısız bilim insanı var ve hemen hepsi bir dine mensup. Olay din olsaydı, bu adamlar da ortaya bir çalışma koyamazlardı diye düşünüyorum.
07.03.2017
@Ouz, Kusura bakma da adam yüzde yüz haklı. Zaten akıllarını çalıştırmamaları, tembellik yapmaları zaten din yüzünden. Adamlarda full olmayan bir öbür dünya inancı var. Hani ben müslüman olsam bende bilim milim siklemeden devirir götümü yatarım. Çok kolay lan. Nasıl olsa öbür dünyada huriler var.
İbn-i Sina, Farabi, Biruni gibi örnekler vermişsin de bunların yaşadığı zaman 1000 sene önceydi zaten hatırlatayım. Devir o devir değil. Zira batı Rönesans, Reform, Aydınlanma Çağı yaşarken nereden baksan 500-600 yıldır müslüman coğrafyası bilim ve teknik namına koskocaman bir sıfır. Bu bir tesadüf mü oldu peki? Hayır. Gördüğün gibi gayet de dinle alakası var. Tarih okuyorum lütfen.
08.03.2017
@Küçük Zenci, Tarih okuduğunu bilmiyordum, çok özür dilerim. Tamamen haklısın.
08.03.2017
@Küçük Zenci, @Küçük Zenci, İşin dinle alakalı olmadığını göstermek için bazı Müslüman bilim adamları örnek gösteriliyor ve “bunlar 1000 yıl önceydi”, diyorsun; sanki bin yıl önce din yokmuş gibi. Bundan bin yıl öncesi İslam kaynaklarının belki de en önemli eserlerinin yazıldığı ve teknoloji ve bilim açısından büyük gelişme gösterilen yıllardı. Her neyse en önemli nokta din ve Allah inancının insanların zihninde nasıl algılandığı. Çünkü bu işin bir doğrusu yok: İslam tarihi tartışmalarla, anlaşmazlıklarla dolu. Ve Müslüman olup da bilime katkı sağlayanlar sanırım kendi mahallelerinin aykırı adamlarıydı.
07.03.2017
@Ouz, Sadece bilim yüzünden söylemedim. Kafa yapısı, muhafazakarlık, kadınlara verilen değer, adetler falan vs.
07.03.2017
@Ouz,senin dediğin şey laik toplumlar için geçerli bence.osmanlı ne zaman şeyhülislamların eline düştü o zaman battı asıl.günümüzde bizim ülkemiz de çok farklı değil.tubitak bunun en iyi örneği.
08.03.2017
@Thingol, Aslında olay Eşarilik itikadının bu coğrafyaya egemen olmasıyla başladı, şeyhülislamlar ve onların kafasındakiler için bu, bulunmaz bir fırsat oldu. TÜBİTAK’ın durumu bir komedi, ülkenin durumu da tam bir facia. Geriye gidiş hiç bu kadar hızlı ve istikrarlı olmamıştı gerçekten.
07.03.2017
@Küçük Zenci, işşizlik kapitalizm için paha biçilemez bir silahtır biliyorsun
06.03.2017
@Ashes of the Wake, istersen yaptırabilirsin ırk tahlili,ben yaptırmıştım sırf meraktan,gözlerim çekik ve daha 80 sene öncesine kadar dağlarda konar göçer yaşayan bir yörük olduğumuz için saf Türk olduğumdan emindim,ama %96 Türk/Turani,% 4 Tatar çıktım,konar göçer olduğumuz halde hemen hemen hiç başka ırkla karışmamamışız ki,dedelerimden bir tanesi,benim olan dedem,ukrayna dolaylarından geçip Anadolu ya inerken Ukrayna Tatarlarından sarışın bir kızla evlenmiş,o Tatarlıkta ordan geliyor,yalnız biraz tuzlu bu araştırmalar ayrıca bizim gibi adı sanı duyulan bir yörük aşireti değilseniz hakkınızda tarihi kayıt ya bulunmuyor ya da bir yerden sonra tıkanıyor
07.03.2017
@TAAKE, Yörüğüm ben de. Aşiretimiz yok ama :d. Burnum bir garip, Ermeni olabilirim belki. :D
06.03.2017
@CİNSEL, müzik evrenseldir hacı,türkiye de black metalci bir çok gencin boynunda thor çekici var,adamlar vikig soyu mu hayır sadece iskandinav kültürüne ilgili,milleti bu kadar kasmayın ya zaten ülke iyice mengeneye dönüştü,ayrıca bozkır faresi lafı hiç hoş değil
08.03.2017
@CİNSEL, Affedersin de kaç tane Türk Mitoloji ile ilgili müzik yapan grup gördün ki bunları diyorsun ? Parmakla sayılacak kadar az Türk Mitolojisi ile ilgili müzik grubu var nerdeyse. Sizin gibiler de bu tür şeyleri hemen abartıyor. He tabi ama bir grup İskandinav Mitolojisi ile müzik yapsa direk dersin offf abi thora bak ya şimşek falan, off iskandinaven abey, viking yav adamlar sert işi biliyorlar yav dersin. Tabi sıra Türk Mitolojisine gelince direk ”Ergen İşi” oluyor.
“Börübay” parçası hakikaten şaheser. Özellikle 5:10′da giren bölüm gaz oğlu gaz benim için. Yaşru’yu tanımıyordum ve albümü de ön yargıyla açtım ama olaylarlar çok başkaymış hakikaten. Gayet başarılı bir albüm, emeği geçen herkesi tebrik ederim.
karahan haberinden sonra hemen bir doz bu albümden aldım. öpüp başıma koydum,üzerlik otu yakıp evde gezdirdim,kurşun döktüm.
Hayatimda dinledigim ilk metal albumu. Bol bol GnR dinledigim bir zamandi yine. Bir arkadasim geldi Yasru diye bi grup var bi baksana dedi. O gunden sonra hayatim hic eskisi gibi olmadi…