Grammy Ödülü’nü kazanan MEGADETH sahneye gelirken salonda “Master of Puppets” çalındı, METALLICA / Lady Gaga düetinde sorun çıktı, James gitarını fırlattı
13.02.2017
12 kez aday olup kazanınca sahneye METALLICA şarkısıyla çıkmak…
Bu yıl 59.’su düzenlenen Grammy Ödülleri’nde metal kategorisinin galibi “Dystopia” ile MEGADETH oldu. MEGADETH sahneye davet edilirken salonda METALLICA klasiği “Master of Puppets”ın çalması geceye damga vuran olaylardan biriydi. Bunun muhtemelen salondaki grubun şaşkolozluğundan kaynaklandığı düşünülüyor. Grubun sahneye çıkışı ve Dave Mustaine’in Hz. İsa’ya teşekkür ederek başladığı konuşması şöyle.
Aşağıda da Dave Mustaine’in kim olduğu hakkında en ufak bir fikri olmayan Grammy sunucularının Dave Mustaine’e “Kendini tanıtır mısın, saçların ne güzelmiş” kıvamında yaklaştığı 2011 tarihli röportaj görülebilir.
METALLICA ve Lady Gaga’nın “Moth into Flame” düeti de epey sorunlu geçti. Öncelikle sunucu METALLICA’yı ve yeni şarkılarını duyurmadan sadece Lady Gaga’yı sundu. Bununla da kalınmadı ve şarkı süresince James Hetfield’ın mikrofonu uzun bir süre çalışmadı. İkili aynı mikrofonu paylaşarak söyledikten sonra, şarkının bitiminde Hetfield’ın mikrofon standını devirip gitarını rastgele fırlattığı görüldü.
Kısacası organizasyonda metal ile ilişkili her ne vardıysa hepsinde ya sorun ya da fiyasko bir durum yaşandı. Bu da konser öncesinden.
Bu da Lady Gaga’nın METALLICA sevgisini göstermek için konserden önce yaptırdığı “Moth into Flame” dövmesi.
Geçen seneki Grammy Ödülleri’nde GHOST’un kazandığı metal kategorisinin bu yılki adayları da şöyleydi.
59. Grammy Ödülleri’inde “En İyi Metal Performansı” adayları ise şunlar:
“Grammy Ödülü’nü kazanan MEGADETH sahneye gelirken salonda “Master of Puppets” çalındı, METALLICA / Lady Gaga düetinde sorun çıktı, James gitarını fırlattı” yazısına 85 yorum var
“En İyi Metal Performansı” derken sahne mi klip mi stüdyo mu? Sahneyse Megadeth ya da Gojira, klipse Korn ya da Gojira”, stüdyoysa Gojira ya da Megadeth. Böylece ödül Gojira’ya gidebilir :)
Bullshit ödülleri. Liste de ki gruplar, geçmişten bu yana kazanan gruplar. Fazla söze gerek yok gibi piyasanın Metal’i neresinden anladıkları belli. Külliyat gibi bir Metal türünün temsilcisi gibi bu tür yarışmalar düzenlenmesi … İlla metal türünü de camiana almak istiyorsan bırak da bu işi bilenler düzenlesin yapsın bizde gerçekten analiz etmeyene başlayalım.
Megadeth’in almasını dilediğim ödül olacaktır. Bu 9. adaylıkları galiba ve ödül alamama rekoru kırdılar. Megadeth’in şeytanın bacağını kırması uğruna. Ki Dystopia da gayet güzel parça. Umutluyum bu sene.
KoRn’ un hep bir metal grubu olmadıgını dusunmusumdur. gojira yada megadeth’ ten yanayım. ama nerden bakarsan bak cogu artık piyasa fahıse olmus durumda. hakkeden daha fazla grupta var. gojirayı daha fazla dınlesemde umarım megadeth ilk kez bu ödülü kazanır. bence daha fazla hakettiler
Lars’ın başının altından çıkıyor bunlar hep. Aklıma Thom Yorke’un Miley Cyrus’ın tanışma isteğini reddetmesi geldi. Saygıdeğer sanatçı tavrı herkeste bulunmuyor demek ki. Metallica iyice ayağa düşürüyor kendini. Bunun başka açıklaması olamaz. Lady Gaga gibi karakter yoksunu ahlaksız bir kişilikle sahneye çıkmak da ne demek? Pehh Metallica. Şaka gibisiniz cidden. One şarkısını yapanlara bak…
lady gaga kadar nefret ettiğim başka birisi yok sanırım müzik dünyasında. beyonce falan bile bi noktaya kadar tahammül edilebiliyor.
umarım baroness alır,gojira da diğer ödülleri toplasın.
Ey Metallica bunca yıl ortamlarda taşşak konusu olurken seni en hararetle savunan bendim, çok daha farklı ve extreme tarzlara yönelmiş olmasına rağmen geçmişin hatrına saygıda kusur etmeyen yine bendim, bir çok über süper atmosferik underground yarrak metal grubu dinleyip bir saat sonra da Load/Reload döndüren yine bendim, Lulu gibi bir ucubeyi çıkardınız vardır bir bildikleri dedim yine ses etmedim, vurdunuz gıkımı çıkarmadım.
Ama buraya kadarmış. Bunlaaaar Lady Gagalarla, Avril Lavignelerle sahneye çıkıyor. Ya sen kimsin ya?
lady gaga yı american horror story 5.sezonda izlemiştim, saglam kadın. merakla beklemekteyim hangi sarkıyı cover layacaklarını. yerı gelmişken umarım gojira alır.
Lady Gaga’yla sahneye çıkacaklarmış. bununla ilgili bu kadar kötü olan nedir ya. hakikaten bilmediğimden anlamadım. hakkında tek bildiğim bayağı Iron Maiden hastası bir popçu olduğundan ibaret. ha bir de çükü varmış. eğer bütün mesele buysa vallahi ayıp. :)
@Raddor, miley gibi kesinlikle değil. Giydiği o saçmalıklarda mesajlar var gaga “müzik yapmaya” aşık bir “müzisyen”. Miley ise bieber kategorisinde bir sabun köpüğü… metalcilerin metal olmayan tüm herşeyi küçümseme alışkanlıkları gülünecek durum gerçekten. Seversin sevmezsin hitap etmez o ayrı bir konu ama müzik ve müzisyenlik apayrı…
Metallicanın gagayla sahne alması çok güzel bence ama lady gaga diye sıunulmaaı üstüne mikrofon ben çoktan performansı yarıda bırakıp gitmiştim herhalde metallica olsam :D demek ki egoları metallica olmalarına rağmen yüksek değil :D
2014 İstanbul konseri öncesi aynı organizasyon şirketinin birkaç ay sonra gerçekleşecek olan Lady Gaga konserinin reklamı çıktığında koca stadın yuhalaması aklıma geldi de; işin içinde Metallica olunca çok ta kızamayıp ben de herkes gibi boş gözlerle olacakları bekliyorum.
sözde koskoca Grammy, o kadar sahne kuruyorsun, pop ikonu söylerken asıl olay olan metal grubunun mikrofonu çalışmıyor; ödülü alan diğer metal grubunu çağırırken adamların geçmişte en çalkantılı olduğu grubun müziğini veriyorsun falan filan.. ya olağanüstü vasıfsızlar, ya da bu işte bi’ ibnelik var.
Şahsım adına Çok Memnun Oldum Rezil Olmalarına.Yıllardır Piyasa Olmak İçin Yapmadıkları Maymunluk Kalmadı.İzlerken Ben Utandım,Umarım Onlarda ”Ne İşimiz Vardı Burada,Sebebi Neydi ki ?” Demişlerdir.Neyse ki Bizlere Hala Umut Veren Gruplar var,Yoksa Bu Müzik Bunlara Kaldıysa Daha Çok Rezil Olurlar.Çok Yaşa KREATOR !!
Haha, çok eğlenceli ya. Rezaletin kralı. Olaylara bak. Açıkçası hala sevip saydığımız adamlar oldukları için biraz üzüldüm ama sonra da “beter olsun sikik ibne” demedim değil James’e. Lady Gagaymış, al sana. xD
Linç edilmek pahasına söyleyeyim: Lady Gaga ve Metallica’nın birbiriyle inanılmaz uyumlu olduğunu, karakterlerinin ve sahne şovlarının birbirine yakıştığını düşünüyorum. Bu kadar tutucu olmaya gerek yok. Aksaklıklar üzücü olmuş ama sahne aurası gayet yüksek.
ellerim kırılsaydı da çıkmasaydım şuraya demiştir james. metallicanın adının bile geçmemesi mi, gaga denen yaratığın şarkının hiç bir notasını bilr söyleyememesi mi,canlı bir metal performansında çalkalanan götten başka bir şey olmaması mı,jamesin çıkmayan sesi, ama en en en iyisi gaganın larsın sırtına çıkması… maymunların önünde kiralık maymun olmak. rock/metal tarihinin en rezil performansı.net.
@gXnn, eh, metal camiasının ahını almak kolay değil ^_^
Hani para, şöhret desen neye ihtiyacı vardı da böyle bir kepazeliğe yeltendiler en başında? Adamların ismi çaldıkları tür ile özdeşleşmiş. Geçen sene en çok satılan 10 albüm’den 5 tanesi filan bunların zaten… Nedir olay?
Hakkettiler bence…
amk ergenleri kalkıp metal yapmayan melez türleri söylüyor ve yarışmaya katılıyorlar sahneden para için götünü vericek isminde metal sözcüğünden baska metalle alakası olmayan grupta para için götünü açan biriyle düet yapıyor yazıık r.ı.p heavy metal eh bu arada other bands play manowar kill harbiden diğerleri metalse bu ne abi biri söylesin bana
louder than hell
bütün bu ödül törenlerinin boktanlığını bu insanların orospu çocukluğunu herkes böyle böyle anlayacak bir gün,yapmacık şaklaban sürüleri. yani en azından ödül verenler falan az da olsa ciddidir diye düşünüp bari baroness gojira falan alsın diyordum daha bilinmeyen gruplar olduklarından da organizasyonundan sunucusuna,ödül verenine seyircisine kadar oscar grammy hepsinden nefret ediyorum.
heavy metal bu insanlar için o ödül veren kadın gibi yeey diye bağırıp devil horn yapmaktan ibaret,çocuk oyuncağı,ne müzikal ne sanatsal bir değeri yok.ciddiye alan da yok.musaine gerçekten rüzgar yapacağına orda olay çıkarsaymış.ben metal dinliyorum diyince akraba arkadaş falan öyle saçma sapan hareket yapınca deli oluyorum adam ödül alıyo elinden.metallicaya da oh olmuş gerçekten,bir daha iki kere düşünürler.
hollywoodda filmlerde cast seçerken bir iki siyahi seçerler eşitlik adına,ki bu fena olmayan bir durum bu müzik çevrelerinde de yalandan metal müziği de dahil ediyorlar ama eşitlik ya da sanat adına değil bildiğin alay etmek için,ya da metalcilerin de ilgisini çekip daha çok para kazanmak içindir belki. yani şöyle şeyler varken pop gibi abuk saçma sapan bir şey varken metalcore nu metale küfretmek iş mi şimdi güzel kardeşim,gün birlik günüdür metalin her türlüsünü kucaklama günüd
Herşeyin en güzelini hakeden sevimli Dirk abimizin Grammy gecelerine uzanan muhteşem kariyeriyle ilgili birileri belgesel yapmalı.Yıllar önce Scarve’la Underground sahnelerde ektrem metal için baget sallarken, yıllar sonra Lady Gaga ile aynı ortamda ödül almak çok acayip bir histir heralde.
”- Şşşştt Kızıl Saçlı,Kimsin sen Biraz Bize Kendinden Bahset.
-Mustaine Ben Solistim,Gitaristim Aynı Zamanda Megadeth Grubunda.
– Ha Öylemi ?
– Evet.
– İyi O zaman ,Hadi Şimdi Siktir Git Otur Yerine ”
Ulan Yıllarca Bu adamları Nasıl da İçselleştirdik,Çok Zaman Kendimizi Onların Yerine Koyduk..Geldiğimiz Finale Bak.Keşke O Ödülü Hiç Almasaydın Mustaine.Bir de Mal Gibi Sevinmeleri Yok mu ? Az Bile Sizlere ..
Organizasyondan kaynaklı problemler olmasa bu kadar tepki çekicek ne var cidden anlamıyorum. Lady Gaga’yla Metallica düet yapmış. Eee abi? Çıkıp “METAL ALEMİNİN ANASINI SİKERİZ” diye mi bağırmışlar ya neden böyle şeyler bizim aramızda bu kadar sorun oluyor çözmekte zorlanıyorum. Hadi Metallica kalksa Lady Gaga’nın bir şarkısını onun tarzında söylemeye çalışsa “eh be abi kaç yıllık grupsunuz kaç yaşında adamsınız, çok yakışmadı” diyeceğim ama o da yok, Lady Gaga hepimiz gibi hastası olduğu Metallica’yla aynı sahnede, metal şarkısı söylüyor. Abi hayata bir kere gelmişiz, bırakın herkes ne istiyorsa onu yapsın tadını çıkarsın. Siz istemiyorsunuz diye Metallica istediğiyle düet yapmaya çekinir hale gelirse zaten samimiyetsiz hale gelecek. Artık her şeyi görmüş sivrilikleri yontulmuş koskoca adamlar, yapalım abi nolcak diyip girişiyolar istedikleri işe. Hayat cidden bu kadar ciddi bişi değil.
@Berca B., ben de böyle düşünüyorum “genel olarak” ama “bırakın abi kasmayın” bakış açısının da bir sınırı var gibime geliyor. metallica’nın lady gaga ile veya justin bieber ile düet yapmasının sakıncası var mı? tabii ki yok, neden olsun, sonuçta bu eğlence sektörü. ama “bağlam” da önemli bir şey. bulunduğun, bulunmayı tercih ettiğin ortamların kalitesi, maalesef senin de kaliteni belirler, yaptığın işin kalitesine ek olarak.
metallica, metal müziğin “tanınırlığına yardımcı olması” bakımından belki de en önemli, en büyük grup. ama böyle tercihleri yüzünden kalitesi ve saygınlığı azalıyor. bence.
@northern, sana cevaben yazabileceğim şeylerin bi kısmını altta deadhouse’un yorumuna yazdım. Ekleme yapacak olursam, abi zaten hangi ortamın ne kadar kaliteli olduğuna nasıl karar verebiliriz ki? Kalite, iyi müzik kötü müzik gibi kavramlar kadar subjektif ne olabilir ki? Genel geçer yargılara göre hareket edersek hepimizin metali falan bırakıp klasik müziğe caza geçmesi lazım o zaman, sonuçta o janralar da genelde metali aşağı görüyor. Sözün özü metalde çok iyi müzisyenler şarkılar olduğu gibi rezalet karakterde insanlar ve berbat albümler de var. Pop’ta da her şey berbat değil, nitelikli eserler de var ki Lady Gaga hem o kadar kötü gelmiyor benim kulağıma, hem de zaten Lady Gaga Metallica şarkısı söylüyor, yani hala benim için her şey yolunda. Sanırım sorun Lady Gaga’nın çok fazla piyasada görünmüş olması, televizyonlarda çıkması. Ama biraz düşününce “bunda ne var?” diyorum, bi cevap bulamıyorum.
Bırakın abi kasmayın temelde doğru bir bakış açısıdır. Fakat ucu bucağı gelmeyince de bir o kadar tehlikeli bir bakış açısıdır. Kesinlikle bir sınırı olmalı. Yani şu rezalet görüntü hiçbir şekilde kabul edilemez.
nato mermer metalci kafası şeyden sıyrıldığımı düşünüyorum, ve fakat yine de bazı şeyleri aşamıyorum. yıllar önce meşhur mtv icon’da snoop dogg’un enter sandman söylediğini gördüğümde cidden içim sızlamış, kalbim tekler gibi olmuştu. sonraki senelerde ise olur abi, müzik bu diye geçiştirmiştim.
fakat yine yıllar sonra, “sanatını birlikte/önünde icra ettiğin kişiler ve topluluğun da bir önemi yok mu” diye de merak ediyorum, bu ikilemi tam anlamıyla çözemiyorum. lady gaga ile o ortamda çalmanın… nası desem, gereği nedir, artısı nedir, büyütmemek gerekir mi, yoksa cidden sorgulanmalı mı, işte böyle sorular var.
Metallica hadisesiyle ilgili bütün mecralarda yapılan yorumlara bakıyorum da hemen hemen herkes olayı Metallica açısında “rezalet” olarak nitelendirmiş. Özellikle 20 küsür yıldır yapılan Metallica bozdu geyiğinin eklentisi olarak kullananlar da yoğunlukta. Benim eğilimim ise Metallica’nın nefret edilme pahasına istediğini yapabilme açıklığına boyun eğmiş vaziyette. Tabii aşırı seviyesiz bir çalışmaya girişseler benim de bi midem kalkar. Ama Lou Reed, Lady Gaga gibi birliktelikler Metallica’nın değil karşı tarafın prestijini düşürür nitelikte. Lou Reed gibi bir efsanenin son işi Metallica’yla olunca adam metal camiasında bir “bu tip kim amk” efektinin ardından hayata gözlerini yumdu. Metalheadlerin o kadar küfür ve tehditine rağmen yaptığım en iyi iş dedi bi de adamcağız. Metallica ise arada sırada dönen Lulu geyikleriyle yoluna devam ediyor.
Lady Gaga olayında ise asıl rezalet gösterinin Lady Gaga kısmındaydı. Pogo mu headbang mi belli olmayan danslar, Gaga’nın özenti tek gecelik gotik kız giyimi adına ben utandım ki bu kadın metal türevi bir şeyler yapsın diye imza kampanyası düzenlenecek neredeyse. Bence bu performansıyla potansiyel rakçı imajına balta vurdu. Sade metalci havası vereyim derken klişelerin içinde boğuldu.
Metallica ise anons ve mikrofon azizliğine uğraması dışında her zamanki gibiydi. Zaten “Metalika rezil olmuş zaaa” muhabbeti kadar James’in gitar fırlatması konuşuluyorsa ve tepkiler çoğunlukla organizasyona yönelikse Metallica’ya giren çıkan yoktur demektir.
Megadeth meselesi ise ayrı komedi. Grammygillerin metal müziği ne kadar ciddiye aldıklarını ortaya koymuş. Kısaca adamlar siz de bizi ciddiye almayın, Biz Adellelerin, Rihannaların organizasyonuyuz demişler.
@deadhouse, Böyle bir cevap gelebileceğini tahmin etmiştim. Sana kısmetmiş. Fakat yanlış anlamışsın. Mevzu Lou/Gaga kıyaslaması değil dikkat edersen. Mevzu Metallica’nın tartışmalı düetlerinden nasıl etkilendiği ve ne reaksiyon aldığı meselesi. Lou Reed-Metallica birlikteliğinin kaliteli adamlardan oluşması projenin kötü olduğu gerçeğini değiştirmedi ve Lou Reed kariyerine yakışmayacak bir şekilde olumsuz etkilendi, akabinde de hayatını kaybetti zaten. Metallica “I am the table” geyiğiyle olaydan sıyrıldı. Şimdi de “ne bok yemeye öyle bir işe giriştik” falan diyorlar zaten.
Lady Gaga düeti daha başından belli başına bir absürtlükte fakat Metallica mağdur ve mağrur bir şekilde bu işten de sıyrıldı. Sert metalci kesim “Lady Gaga ne amk yeaa” derken Metallica’ya yapılan terbiyesizliğin kurtarıcısı olarak bile görülüyor bazı mecralarda. Halbuki büyük gecelerde yaptığı ses getiren şovunu Metallica’ya uyarlarken bence daha da sakil bir duruma düştü ve herkesçe beklenen metal müzisyeni potansiyelini zedeledi.
Vay babam ya neler neler yazılmış. Lady Gaga uzun zamandır metale göz kırpıyordu zaten, Saxon tişörtüyle gezmeler falan.
Beyler çıkın dışarı biraz hava alın ya bu kadar nefret fazla. Şuradaki yorumların çoğu 16 yaşında metal dinlemeye yeni başlayıp dünyada metalden başka hiçbir şey olmadığını zanneden ergen yorumları gibi. Lady Gaga müzik tarihine damga vurmuş bir insan, ilk albümü tür için başyapıt kategorisinde. Metallica da çok uzun yıllardır bu mtv kültürünün içinde. Dave Mustaine yıllarca herkese ve her şeye bok atıp durdu, şurada ödülü aldığı için pamuk gibi olmuş şebeklik yapıyor. Olur yani böyle şeyler bu kadar küfür kıyamete gerek yok, 20 yaşındaki Hetfield ile 53 yaşındaki Hetfield arasında müsaade edin de birazcık fark olsun. Dünyaya sizin baktığınız yerden farklı yerlerden de bakıyor insanlar. Bunları çözmeden anlamadan kendi özel hayatınıza bile nasıl devam ediyorsunuz vallahi ilginç.
Kimsenin bozduğu, metale zarar verdiği falan yok. Albümler orada duruyor istediğiniz zaman açın dinleyin, konserler var gidin bak mesela Blood Incantation geliyormuş. Müziği bu kadar takım tutar gibi ele almayın ya, Master of Puppets çalmasını Mustaine bile umursamamış. On numara takılmıştır, mutlu olmuştur bu insanların hepsi konser öncesinde sonrasında. Siz de burada kendinizi helak ediyorsunuz.
@Godless Killing Machine, Yazmayacağım yazmayacağım dedim ama tutamıyorum kendimi. Bak ilke denen bir şey var. Ahlak denen bir şey var. Heavy Metal felsefesi denen bir şey var. Karakterli insan olmak denen bir şey var. Ha sen bunların hiçbirine inanmıyorsan sorun yok. Ama yok inanıyorum diyorsan biraz düşün bence. Lady Gaga gibi karakteri bozuk, tedaviye ihtiyacı olan bir medya f**’sinin Metal müziğin en büyük grubuyla düet yapmasını istememem kadar doğal bir şey olamaz. Asıl ”aaa gençler boşverin ya ne olmuş isteyen istediğini yapar” tarzı yorumlar beni çok şaşırtıyor. Bazı insanlar ahlak’a, karaktere, ideale önem verir, bazıları önem vermez ve hayal kırıklığına uğratır, mesele bu. Üstte yorumum var. Radiohead vokalisti Thom Yorke Miley Cyrus’ın tanışma isteğini reddetmişti. Tahmin edersin ki niçin reddetmiş. Mesele bu evet. Sen olaya dünya böyle, popüler kültür böyle, şu böyle alışın artık, normal böyle şeyler tarzında bakıyorsun. Hayır. Bazıları buna alışmaz, alışmayacak da.
@deadhouse, peki Lady Gaga’nın karakteri bozuk ve tedaviye ihtiyacı olduğunu düşündürten şey tam olarak ne mesela? Yukarda etten bi elbise giydiği bi foto paylaşmışsın, evet tabi ki tuhaf bi durum ama shock value tam olarak bu değil mi zaten? Hatta hepsinden öte, bu shock value’yu ilk ve en çok kullanan metal değil miydi zaten? Kadın kılığında gezen Glam’cilerden veya sahneden domuz kafası fırlatan black metalcilerden veya ne bileyim sahneye koca bi YARRAKla gelen Rammstein’dan ne farkı var bunların? Hiçbirine karşı değilim, herkes şov dünyasında olduğunun farkında olan ve ona göre davranan insanlar.
Lady Gaga gerçekten rezalet bişi yaptı mı hiç bilmiyorum, kişisel olarak tanımadıkça bi insanın karakterine yönelik bişiler söylemek ne kadar doğru ondan da emin değilim. Ama iyi bi insan olduğuna emin olduğum Brian May ile Lady Gaga kanka gibi takılıyorsa, ulan heralde kötü biri değildir bu kadın diyorum. Zaten metal dünyasında herkes iyi mi ki biz popçular arasında bu berbat bi insan diye yanına yaklaşmayalım. Nazisinden tut, karısını öldürmek için suikastçi tutana, kilise yakanından katiline her türlü manyak var metalde de. Geçenlerde burda Blastfest’ten sırf manyakça görüşleri yüzünden çıkarılan Peste Noir konuşulurken çoğunluk Peste Noir’i savunmuyor muydu? Şimdi Peste Noir’i savunurken Lady Gaga’ya “çok karaktersiz bir fahişe” diyip burun mu kıvıracağız? Yapmayalım bence böyle ya.
@Berca B., Tüm metal müzisyenlerini savunmuşum gibi bir algı oluştu. Her türlü metal müzisyeni var. Kişilik ölçme uzmanı değilim, otorite de değilim. Bana göre Lady Gaga ile düet yapmak Justin Bieber’la düet yapmaktan farksız. Senin için bir sorun yoksa problem yok. Sadece bir dinleyici olarak bu durumdan rahatsız oluyorum. Hayran olduğum adamların gidip Lady Gaga’larla takılması hoşuma gitmiyor. Hepsi bu.
@deadhouse, canım kardeşim bu idealist tavrını başka şeylere kanalize edersen daha az hayal kırıklığına uğrarsın gibi geliyor. Metallica bu tarz bir eylemi ilk defa yapmıyor, son defa da yapmayacak muhtemelen. Adamlar gelmiş bilmem kaç yaşına, senin ideallerinle ve bir müzik türüne yorduğun ahlak anlayışıyla kariyerlerini idame ettirmek durumunda değiller. Bir insan ya da grup ”heavy metal felsefesine” uygun davranmadığı için ahlaksızlıkla suçlanmamalı, hele ki Metallica gibi belki de hepimizin metal müziğe gönül vermesinde emeği olan grubu heavy metal felsefesi gibi şeylerle suçlamak garip. Biz giderken adamlar dönüyordu yani, bu işin kitabını yazmış insanlara akıl verir gibi heavy metal muhabbeti yapmak komik. 1988′de One’a klip çekip mtv’de yayınlattıkları an bitti bu adamların ideali falan, o yüzden Metallica olabildiler zaten. İstiyorsunuz ki herkes underground black metalcilerin kafasında yaşasın, sizin kafanıza göre çizdiğiniz çizgilerin dışına çıkmasın. Çizgileri her zaman bu adamlar çizdiler, bundan sonra da öyle olacak. Biz de gereksiz yere tartışacağız.
@Godless Killing Machine, Tabii ki uymak zorunda değiller. İsterlerse Rap yapsınlar, isterlerse Justin Bieber’la düet yapsınlar. Yakalarını tutmuyorum ya? Ama bir dinleyici olarak (ciddi bir dinleyici olarak) eleştirimi yapabilirim ve bu eleştiriyi yapanlara şaşırmak, küçümsemek, hayrete düşmek…beni bunlar şaşırtıyor. Bir müzisyenin çelişkisini söylemek o müzisyene akıl vermek değildir, eleştiridir. Ne yapayım dünyanın en büyük Metal grubuysa? Bu onları eleştirilemez mi kılıyor? Kutsal mı kılıyor? Ben müziğe sadece müzik olarak bakmıyorum. Dinlediğim müzisyenin ahlaki yapısını sorgulamam şaşılacak, küçümsenecek bir şey değil.
Eleştirmemizi eleştiren arkadaşlar, şu saatten sonra bu sitede en kötü albüm bile 9,5/10′dan aşağı puan alırsa, “Size ne be amına koduklarım, adamlar böyle albüm yapmak istemiş böyle yapmış” diyeceğim. Opeth çok bozdu, Ihsahn black metale yamuk yaptı, ühüü diye ağlamak yok ama? Listelerden 201x’in hayal kırıklıkları kategorisi kalkacak. Yok öyle, sizi önceki 3 albümle sertliğe alıştırdı ama bu kez farklı çalmak istediler diye “ÖÖw, Magma çök kötü, böyle gojira olamez” demeler filan. Adamlar “mutlu” olmuştur çalarken, siz kimsiniz beğenmiyorsunuz?
Sitenin tarihi eleştiri manyağı yapılmış In Flames, Opeth, Burzum vs ile dolu olmasa herkes önüne ne koysa yiyen adamlar diyeceğim ama yok. Beğenmeyen dinlemesin madem, kapatılsın bu site? Niye eleştirme gereği duyuyoruz ki?
@Sinan Ceylan, iyi de Sinanım sen bir eseri yorumlamıyorsun ki şu anda, sen bir fikri eleştiriyorsun. Dinlesen de dinlemesen de eleştireceğin bir şey bu. Bir albüm haberinde mesela, tracklisti gördüğün zaman sevmediğin bir kişiyle düet gördün diye daha dinlemeden puan kırar mısın mesela? İkisi farklı şeyler.
Neresinden bakarsan o şekilde eleştirilebilecek veya değerlendirilebilecek bir olay bence. Şov olarak bakarsak, neticede bir şov performansı, bunda eleştirilecek bir şey yok. Ayrıca bence esas şovu Metallica yapmış, Gaga da ego olarak eksik kalacak biri değil, ama bazı yerlerde “sıkı” söylemiş ve şov yapmış, bazı yerlerde dağılmış ve ne olduğu belli olmayan gotikimsi bebişlikler, kötü şarkıcı numaralarıyla gülünç duruma düşmüş. Bir de Hetfield’ın sonra gitar fırlatması, sinirlenmesi olayında sizin kadar emin değilim. Gaga ve Hetfield şarkıda birbirlerini fena gazlıyorlar, o anlık bir dışa vurum, enerji boşalması gibi geldi bana orası.
Fakat,
Şarkıyı ilk dinlediğimde sözlerini “I say fall, who cares at all, seduce my fame, (like) a moth into the flame” diye anlayıp, son kozunu oynayıp gündemden düşmeye çalıştıklarını, şöhretten bıktıklarını deklare ediyorlar sanmıştım. Sonra “büyük turlar geliyor, şöyle böyle turnelere çıkıp bir sürü konservereceğiz ve albümü tanıtacağız.” açıklamalarını duyunca, “bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu, şöhretten bıktıysan çekil.” demiştim, ama bir sözlerine bakayım dedim, “pop queen”lere saldırıyor diye anladım (umarın bu sefer doğru anlamışımdır). “Şöhret seni yıkıma götürüyor, sikim(iz)de değil, şöhret tarafından baştan çıkarıldın ve bir güvenin ateşe yönelmesi gibi bir durumdasın, YAN!” şeklinde sözler var. Ve bu performansı yanılmıyorsam bir “pop queen”le gerçekleştiriyor.
Metallica, Iron Maiden gibi fantastik şov, mistisizm, felsefi dışa vurumlar sunan bir grup değil. Yani anladığım kadarıyla baya yıkıcı sözlerle, şiddetli bir duyguyla eleştirdikleri, yok olmasını istedikleri pop queen’lerden biriyle birlikte kendi eserlerini bir şov malzemesine döndürmeleri ne kadar içten bilemiyorum.
Metallica ile ilgili son derece nötr bir insanım, sırf ilk gerçekten tanıdığım ve sevdiğim metal grubu diye böyle şeylerini görmezden gelecek değilim. Kaçırdığım bir şey varsa, ya da Metallica ile ilgili tespitlerimde “yanılıyorsun” deyip aydınlatıcı yorum yapabilecek birileri varsa bekliyorum.
Kepazelik. Bir grup fıstık gibi kariyerini nasıl bok eder en güzel örneği.
Load/Reload başım gözüm üstüne, Napster okey, St Anger amenna, Mission Impossible ona da tamam, hadi hepsini siktir ettim Lulu diye bir şey çıktı vardır bir bildikleri dedim.
Ama bunun hiç bir izahı yok. Bütün 35 yıllık kariyerinde Metallica hiç bu kadar rezalet bir duruma düşmemiştir. Sen bunu hak ettin kardeşim kusura bakma. Mikrofonda patlasa, amfide patlasa hak ettin. Bunu senelerce ortamlarda Metallica’yı koruyan biri olarak söylüyorum. Kusura bakmayın da bizde de evliya sabrı ya da ”dünyaya bi kere geliyoz bırakın istediğini yapsınlar Heavy Metal’i biz mi kurtarcaz yeeaaaaa” samimiyetsizliği yok. Evet Heavy Metal’i ben kurtarmayacağım, evet müzik bu çok da kasmamak lazım doğru. Ama müziğin de belirli ilkeleri, duruşu olmalı di mi Güntekin? Çok nato kafa mermer bir metalci değilim, hatta geçenlerde bir başlıkta Pop müziğin kült isimlerini övdüğüm bir yorum atmıştım açın bakın. E ama bizim de bir tolerans sınırımız var arkadaş. Bu rezalet kabul edilemez.
Gün Heavy Metal’in öldüğü gündür. Alayımıza geçmiş olsun.
yahu lady gaga’yı severim hani seviyorsa metallica düetleri de tamam ama kardeşim o danslar ne ben de saf saf gerçekten james’le lady gaga ciddi bi şey yapar diye düşünüyordum özellikle gaga’nın o black dog performansı izledikten sonra.Müzik yok ki ortada sadece göt gotik kıyafet salak salak danslar.Ulan megadeth çıkarken master of puppets çalmak nedir az araştırın (zaten master of puppets de gay versiyon gibiydi), şu röportaj yapanlara bi paragraf bilgi verin de salak gibi kalmasınlar kaç yıllık efsanelerin karşısında.Garibim James’e oldu olanlar.Twitter’dan metallicanın paylaştıklarına bakınca daha da üzüldüm adamlar baya ciddiye almış yeni bişeyler katalım falan demişler şarkıya.Dave mustaine de bu tatsızlıkları hiç sallamamış zaten ödül aldım dünya yansın modunda övgüleri topluyor.Çok üzücü hayatını şu müziğe adayanların gördüğü muameleler
@OnurOnur, çokta gereği yok ama yinede bir ekleme yapayım ahah. Aslında pekde “eleştirdiğim” yok çünkü Megadeth ve Metallica’dan bir beklentim yok, benim için kutsal bir noktada falan hiç değiller. Böyle şeyler içinde olmaları zaten normal, şaşırtıcı değil. Taşşağımı geçip mehh diyip geçeceğim bir olay yani.
Rakiplerinin arasında en iyisi Megadeth’ti ve de aldı. Beklediğim gibi oldu. 90′larda alınması gereken ödül geç alındı. Yine de sevindim.
Metallica ve Lady Gaga durumuna gelince James’in sesinin gelmemesi gerçekten skandal. Lady Gaga’da sanki kendini duymuyormuş gibi söylemiş biraz. Lady Gaga ile feat. durumu kötü değil ama yüksek metronomla çalınmış ve aceleye gelmiş gibi olmuş performans. Ayrıca Lady Gaga’nın götü başı açık olması “işte Metal budur!” dedirtti bana. (Bakınız; Probot & Lemmy’nin Shake Your Blood videosu) James’in gitar atma olayına da “sinirlendi attı” diyenler olmuş doğrudur ama birçok grup konser sonunda ya kenara koyuyor ya da teknisyene doğru fırlatıyor gitarı ya da mikrofon sehpasını. Ki dikkatlı bakınca teknisyen de hazır bekliyor. (Bu tip atışlarını gördüklerim; Iron Maiden, Avenged Sevenfold, Megadeth (Dave’in atıp terkettiği değil), Guns N Roses, Slayer……) James’in sinirini milyonların izlediği bir gecede gitarını atarak belli etmeyecek kadar profesyonel olduğu düşünüyorum. Mikrofonu devirmek en güzel tepkiydi.
”bana arkadaşının kim olduğunu söyle sana kim olduğunu söyleyeyim”
Benim için özet buydu aslında. Çok şey yazmışım ama gerek yokmuş.
Ha son olarak Lady Gaga’nın yatak odasında yaşamıyorum ama kendisi Miley Cyrus, Justin Bieber kalibresinde bir insandır. Böyle bir insanın Metallica’yla ya da sevdiğiniz bir Metal grubuyla düet yapmasını sindirebiliyorsanız yapacak bir şey yok. Sonuçta herkesin hayata bakışı farklı.
Baroness alır gibi geliyor.
13.02.2017
@Ahmet Saraçoğlu, sadece gibi gelmiş.
“En İyi Metal Performansı” derken sahne mi klip mi stüdyo mu? Sahneyse Megadeth ya da Gojira, klipse Korn ya da Gojira”, stüdyoysa Gojira ya da Megadeth. Böylece ödül Gojira’ya gidebilir :)
06.12.2016
@Furkan, Stüdyo ya da sahne. Klip değil çünkü Iron maiden el dorado ile almıştı.
Bildiğim kadarıyla Grammy’de en iyi metal albümü ödülü yok.
Silvera iyi şarkıydı ya. Her ne kadar yeni albümlerini beğenmesem de Gojira’nın almasını istiyorum.
kazanmasını istediğim Gojira, kazanacak olan Korn. at fava bekle.
büyüklere saygı duruşu yapma ihtimali yüzünden ben megadeth diyorum. benimde gönlüm gojira dan yana.
Megadeth hakediyor, umarım Gojira yada Megadeth alır ödülü diğer grubumsular alırsa büyük hayal kırıklığı olur.
Bullshit ödülleri. Liste de ki gruplar, geçmişten bu yana kazanan gruplar. Fazla söze gerek yok gibi piyasanın Metal’i neresinden anladıkları belli. Külliyat gibi bir Metal türünün temsilcisi gibi bu tür yarışmalar düzenlenmesi … İlla metal türünü de camiana almak istiyorsan bırak da bu işi bilenler düzenlesin yapsın bizde gerçekten analiz etmeyene başlayalım.
Megadeth’in almasını dilediğim ödül olacaktır. Bu 9. adaylıkları galiba ve ödül alamama rekoru kırdılar. Megadeth’in şeytanın bacağını kırması uğruna. Ki Dystopia da gayet güzel parça. Umutluyum bu sene.
KoRn’ un hep bir metal grubu olmadıgını dusunmusumdur. gojira yada megadeth’ ten yanayım. ama nerden bakarsan bak cogu artık piyasa fahıse olmus durumda. hakkeden daha fazla grupta var. gojirayı daha fazla dınlesemde umarım megadeth ilk kez bu ödülü kazanır. bence daha fazla hakettiler
Katranı kaynatsan olur mu şeker, cinsini siktiğim cinsine çeker
Lars’ın başının altından çıkıyor bunlar hep. Aklıma Thom Yorke’un Miley Cyrus’ın tanışma isteğini reddetmesi geldi. Saygıdeğer sanatçı tavrı herkeste bulunmuyor demek ki. Metallica iyice ayağa düşürüyor kendini. Bunun başka açıklaması olamaz. Lady Gaga gibi karakter yoksunu ahlaksız bir kişilikle sahneye çıkmak da ne demek? Pehh Metallica. Şaka gibisiniz cidden. One şarkısını yapanlara bak…
lady gaga kadar nefret ettiğim başka birisi yok sanırım müzik dünyasında. beyonce falan bile bi noktaya kadar tahammül edilebiliyor.
umarım baroness alır,gojira da diğer ödülleri toplasın.
Ey Metallica bunca yıl ortamlarda taşşak konusu olurken seni en hararetle savunan bendim, çok daha farklı ve extreme tarzlara yönelmiş olmasına rağmen geçmişin hatrına saygıda kusur etmeyen yine bendim, bir çok über süper atmosferik underground yarrak metal grubu dinleyip bir saat sonra da Load/Reload döndüren yine bendim, Lulu gibi bir ucubeyi çıkardınız vardır bir bildikleri dedim yine ses etmedim, vurdunuz gıkımı çıkarmadım.
Ama buraya kadarmış. Bunlaaaar Lady Gagalarla, Avril Lavignelerle sahneye çıkıyor. Ya sen kimsin ya?
lady gaga yı american horror story 5.sezonda izlemiştim, saglam kadın. merakla beklemekteyim hangi sarkıyı cover layacaklarını. yerı gelmişken umarım gojira alır.
Lady Gaga’yla sahneye çıkacaklarmış. bununla ilgili bu kadar kötü olan nedir ya. hakikaten bilmediğimden anlamadım. hakkında tek bildiğim bayağı Iron Maiden hastası bir popçu olduğundan ibaret. ha bir de çükü varmış. eğer bütün mesele buysa vallahi ayıp. :)
09.02.2017
@Raddor, http://bit.ly/2kWHs5L
09.02.2017
@deadhouse, aaa tamam bunu hatırladım ya, cidden kötüymüş. bu da miley cyrus gibi bi şey demek ki.
13.02.2017
@Raddor, miley gibi kesinlikle değil. Giydiği o saçmalıklarda mesajlar var gaga “müzik yapmaya” aşık bir “müzisyen”. Miley ise bieber kategorisinde bir sabun köpüğü… metalcilerin metal olmayan tüm herşeyi küçümseme alışkanlıkları gülünecek durum gerçekten. Seversin sevmezsin hitap etmez o ayrı bir konu ama müzik ve müzisyenlik apayrı…
Metallicanın gagayla sahne alması çok güzel bence ama lady gaga diye sıunulmaaı üstüne mikrofon ben çoktan performansı yarıda bırakıp gitmiştim herhalde metallica olsam :D demek ki egoları metallica olmalarına rağmen yüksek değil :D
yakında holiwuda girecekler heralde önden pr yapıyolar
2014 İstanbul konseri öncesi aynı organizasyon şirketinin birkaç ay sonra gerçekleşecek olan Lady Gaga konserinin reklamı çıktığında koca stadın yuhalaması aklıma geldi de; işin içinde Metallica olunca çok ta kızamayıp ben de herkes gibi boş gözlerle olacakları bekliyorum.
Ulan yazık ya söz konusu grup megadeth olsa bile yazık,master of puppets çalmak ne lan?röportaj da boktan.
Nasıl yapmacık şeyler topluluğudur bu böyle anlam veremedim hiç bişiye. Ne izlediğimden bile emin değilim.
sözde koskoca Grammy, o kadar sahne kuruyorsun, pop ikonu söylerken asıl olay olan metal grubunun mikrofonu çalışmıyor; ödülü alan diğer metal grubunu çağırırken adamların geçmişte en çalkantılı olduğu grubun müziğini veriyorsun falan filan.. ya olağanüstü vasıfsızlar, ya da bu işte bi’ ibnelik var.
Hepsi aşırı saçma ama Metallica/Gaga düeti öncesi sunucunun sadece Gaga’yı sunması organizasyon adına tam kepazelik.
Oh olmuş Metallica’ya. Gidip orada Lady Gaga ile düet yaparsan ismini bile söylemezler işte.
dave’in herzaman ki denyolukların birini bu gece de yapmasını isterdim. metallica’nın olayıysa tam anlamıyla kendi bokunun üstüne oturmak…
Ozet Lady Gaga ve poposu amk. Siktiriniz gidiniz ya bu ne?
Şahsım adına Çok Memnun Oldum Rezil Olmalarına.Yıllardır Piyasa Olmak İçin Yapmadıkları Maymunluk Kalmadı.İzlerken Ben Utandım,Umarım Onlarda ”Ne İşimiz Vardı Burada,Sebebi Neydi ki ?” Demişlerdir.Neyse ki Bizlere Hala Umut Veren Gruplar var,Yoksa Bu Müzik Bunlara Kaldıysa Daha Çok Rezil Olurlar.Çok Yaşa KREATOR !!
Haha, çok eğlenceli ya. Rezaletin kralı. Olaylara bak. Açıkçası hala sevip saydığımız adamlar oldukları için biraz üzüldüm ama sonra da “beter olsun sikik ibne” demedim değil James’e. Lady Gagaymış, al sana. xD
Linç edilmek pahasına söyleyeyim: Lady Gaga ve Metallica’nın birbiriyle inanılmaz uyumlu olduğunu, karakterlerinin ve sahne şovlarının birbirine yakıştığını düşünüyorum. Bu kadar tutucu olmaya gerek yok. Aksaklıklar üzücü olmuş ama sahne aurası gayet yüksek.
ellerim kırılsaydı da çıkmasaydım şuraya demiştir james. metallicanın adının bile geçmemesi mi, gaga denen yaratığın şarkının hiç bir notasını bilr söyleyememesi mi,canlı bir metal performansında çalkalanan götten başka bir şey olmaması mı,jamesin çıkmayan sesi, ama en en en iyisi gaganın larsın sırtına çıkması… maymunların önünde kiralık maymun olmak. rock/metal tarihinin en rezil performansı.net.
13.02.2017
@gXnn, eh, metal camiasının ahını almak kolay değil ^_^
Hani para, şöhret desen neye ihtiyacı vardı da böyle bir kepazeliğe yeltendiler en başında? Adamların ismi çaldıkları tür ile özdeşleşmiş. Geçen sene en çok satılan 10 albüm’den 5 tanesi filan bunların zaten… Nedir olay?
Hakkettiler bence…
Yalnız pasifagresifin en magazin başlığı olmuş oldu böylece :))
tam bir rezillik ya. ben utandım burda.
amk ergenleri kalkıp metal yapmayan melez türleri söylüyor ve yarışmaya katılıyorlar sahneden para için götünü vericek isminde metal sözcüğünden baska metalle alakası olmayan grupta para için götünü açan biriyle düet yapıyor yazıık r.ı.p heavy metal eh bu arada other bands play manowar kill harbiden diğerleri metalse bu ne abi biri söylesin bana
louder than hell
bütün bu ödül törenlerinin boktanlığını bu insanların orospu çocukluğunu herkes böyle böyle anlayacak bir gün,yapmacık şaklaban sürüleri. yani en azından ödül verenler falan az da olsa ciddidir diye düşünüp bari baroness gojira falan alsın diyordum daha bilinmeyen gruplar olduklarından da organizasyonundan sunucusuna,ödül verenine seyircisine kadar oscar grammy hepsinden nefret ediyorum.
heavy metal bu insanlar için o ödül veren kadın gibi yeey diye bağırıp devil horn yapmaktan ibaret,çocuk oyuncağı,ne müzikal ne sanatsal bir değeri yok.ciddiye alan da yok.musaine gerçekten rüzgar yapacağına orda olay çıkarsaymış.ben metal dinliyorum diyince akraba arkadaş falan öyle saçma sapan hareket yapınca deli oluyorum adam ödül alıyo elinden.metallicaya da oh olmuş gerçekten,bir daha iki kere düşünürler.
hollywoodda filmlerde cast seçerken bir iki siyahi seçerler eşitlik adına,ki bu fena olmayan bir durum bu müzik çevrelerinde de yalandan metal müziği de dahil ediyorlar ama eşitlik ya da sanat adına değil bildiğin alay etmek için,ya da metalcilerin de ilgisini çekip daha çok para kazanmak içindir belki. yani şöyle şeyler varken pop gibi abuk saçma sapan bir şey varken metalcore nu metale küfretmek iş mi şimdi güzel kardeşim,gün birlik günüdür metalin her türlüsünü kucaklama günüd
13.02.2017
@den4x, böylelikle bir efsaneyi de anmış olalım:
Anders Fridén Drunk on Grammis Galan https://www.youtube.com/watch?v=rB6qsRTX5MM
Herşeyin en güzelini hakeden sevimli Dirk abimizin Grammy gecelerine uzanan muhteşem kariyeriyle ilgili birileri belgesel yapmalı.Yıllar önce Scarve’la Underground sahnelerde ektrem metal için baget sallarken, yıllar sonra Lady Gaga ile aynı ortamda ödül almak çok acayip bir histir heralde.
”- Şşşştt Kızıl Saçlı,Kimsin sen Biraz Bize Kendinden Bahset.
-Mustaine Ben Solistim,Gitaristim Aynı Zamanda Megadeth Grubunda.
– Ha Öylemi ?
– Evet.
– İyi O zaman ,Hadi Şimdi Siktir Git Otur Yerine ”
Ulan Yıllarca Bu adamları Nasıl da İçselleştirdik,Çok Zaman Kendimizi Onların Yerine Koyduk..Geldiğimiz Finale Bak.Keşke O Ödülü Hiç Almasaydın Mustaine.Bir de Mal Gibi Sevinmeleri Yok mu ? Az Bile Sizlere ..
13.02.2017
@Alper Yıldırım, Güldürdünüz, Megadeth’i çok severim ama ne bileyim nerede o hırçınlık diye aradım.
Hamdolsun bugün de başkasının yerine utandık. Bir dahakine de Miley Cyrus ile düet yaparlar herhalde.
Organizasyondan kaynaklı problemler olmasa bu kadar tepki çekicek ne var cidden anlamıyorum. Lady Gaga’yla Metallica düet yapmış. Eee abi? Çıkıp “METAL ALEMİNİN ANASINI SİKERİZ” diye mi bağırmışlar ya neden böyle şeyler bizim aramızda bu kadar sorun oluyor çözmekte zorlanıyorum. Hadi Metallica kalksa Lady Gaga’nın bir şarkısını onun tarzında söylemeye çalışsa “eh be abi kaç yıllık grupsunuz kaç yaşında adamsınız, çok yakışmadı” diyeceğim ama o da yok, Lady Gaga hepimiz gibi hastası olduğu Metallica’yla aynı sahnede, metal şarkısı söylüyor. Abi hayata bir kere gelmişiz, bırakın herkes ne istiyorsa onu yapsın tadını çıkarsın. Siz istemiyorsunuz diye Metallica istediğiyle düet yapmaya çekinir hale gelirse zaten samimiyetsiz hale gelecek. Artık her şeyi görmüş sivrilikleri yontulmuş koskoca adamlar, yapalım abi nolcak diyip girişiyolar istedikleri işe. Hayat cidden bu kadar ciddi bişi değil.
13.02.2017
@Berca B., PA tarihinin en liberal yorumu olmuş.
13.02.2017
@Berca B., çok fazla katılıyorum.
13.02.2017
@Berca B., ben de böyle düşünüyorum “genel olarak” ama “bırakın abi kasmayın” bakış açısının da bir sınırı var gibime geliyor. metallica’nın lady gaga ile veya justin bieber ile düet yapmasının sakıncası var mı? tabii ki yok, neden olsun, sonuçta bu eğlence sektörü. ama “bağlam” da önemli bir şey. bulunduğun, bulunmayı tercih ettiğin ortamların kalitesi, maalesef senin de kaliteni belirler, yaptığın işin kalitesine ek olarak.
metallica, metal müziğin “tanınırlığına yardımcı olması” bakımından belki de en önemli, en büyük grup. ama böyle tercihleri yüzünden kalitesi ve saygınlığı azalıyor. bence.
13.02.2017
@northern, sana cevaben yazabileceğim şeylerin bi kısmını altta deadhouse’un yorumuna yazdım. Ekleme yapacak olursam, abi zaten hangi ortamın ne kadar kaliteli olduğuna nasıl karar verebiliriz ki? Kalite, iyi müzik kötü müzik gibi kavramlar kadar subjektif ne olabilir ki? Genel geçer yargılara göre hareket edersek hepimizin metali falan bırakıp klasik müziğe caza geçmesi lazım o zaman, sonuçta o janralar da genelde metali aşağı görüyor. Sözün özü metalde çok iyi müzisyenler şarkılar olduğu gibi rezalet karakterde insanlar ve berbat albümler de var. Pop’ta da her şey berbat değil, nitelikli eserler de var ki Lady Gaga hem o kadar kötü gelmiyor benim kulağıma, hem de zaten Lady Gaga Metallica şarkısı söylüyor, yani hala benim için her şey yolunda. Sanırım sorun Lady Gaga’nın çok fazla piyasada görünmüş olması, televizyonlarda çıkması. Ama biraz düşününce “bunda ne var?” diyorum, bi cevap bulamıyorum.
13.02.2017
@northern, +100
Bırakın abi kasmayın temelde doğru bir bakış açısıdır. Fakat ucu bucağı gelmeyince de bir o kadar tehlikeli bir bakış açısıdır. Kesinlikle bir sınırı olmalı. Yani şu rezalet görüntü hiçbir şekilde kabul edilemez.
13.02.2017
@Berca B., şahsen mikrofon sıkıntısı olmasa iyi bir düet olacağı düşünüyorum. bu şarkıya kadın vokali gayet iyi gidiyormuş.
13.02.2017
@Berca B., Ben de tamamen katılıyorum.
nato mermer metalci kafası şeyden sıyrıldığımı düşünüyorum, ve fakat yine de bazı şeyleri aşamıyorum. yıllar önce meşhur mtv icon’da snoop dogg’un enter sandman söylediğini gördüğümde cidden içim sızlamış, kalbim tekler gibi olmuştu. sonraki senelerde ise olur abi, müzik bu diye geçiştirmiştim.
fakat yine yıllar sonra, “sanatını birlikte/önünde icra ettiğin kişiler ve topluluğun da bir önemi yok mu” diye de merak ediyorum, bu ikilemi tam anlamıyla çözemiyorum. lady gaga ile o ortamda çalmanın… nası desem, gereği nedir, artısı nedir, büyütmemek gerekir mi, yoksa cidden sorgulanmalı mı, işte böyle sorular var.
mikrofon azizliğine uğrasa da gaga ile olan performans gerçekten muhteşem. o dans nasıl yakışmış arkadaş şarkıya.
Metallica hadisesiyle ilgili bütün mecralarda yapılan yorumlara bakıyorum da hemen hemen herkes olayı Metallica açısında “rezalet” olarak nitelendirmiş. Özellikle 20 küsür yıldır yapılan Metallica bozdu geyiğinin eklentisi olarak kullananlar da yoğunlukta. Benim eğilimim ise Metallica’nın nefret edilme pahasına istediğini yapabilme açıklığına boyun eğmiş vaziyette. Tabii aşırı seviyesiz bir çalışmaya girişseler benim de bi midem kalkar. Ama Lou Reed, Lady Gaga gibi birliktelikler Metallica’nın değil karşı tarafın prestijini düşürür nitelikte. Lou Reed gibi bir efsanenin son işi Metallica’yla olunca adam metal camiasında bir “bu tip kim amk” efektinin ardından hayata gözlerini yumdu. Metalheadlerin o kadar küfür ve tehditine rağmen yaptığım en iyi iş dedi bi de adamcağız. Metallica ise arada sırada dönen Lulu geyikleriyle yoluna devam ediyor.
Lady Gaga olayında ise asıl rezalet gösterinin Lady Gaga kısmındaydı. Pogo mu headbang mi belli olmayan danslar, Gaga’nın özenti tek gecelik gotik kız giyimi adına ben utandım ki bu kadın metal türevi bir şeyler yapsın diye imza kampanyası düzenlenecek neredeyse. Bence bu performansıyla potansiyel rakçı imajına balta vurdu. Sade metalci havası vereyim derken klişelerin içinde boğuldu.
Metallica ise anons ve mikrofon azizliğine uğraması dışında her zamanki gibiydi. Zaten “Metalika rezil olmuş zaaa” muhabbeti kadar James’in gitar fırlatması konuşuluyorsa ve tepkiler çoğunlukla organizasyona yönelikse Metallica’ya giren çıkan yoktur demektir.
Megadeth meselesi ise ayrı komedi. Grammygillerin metal müziği ne kadar ciddiye aldıklarını ortaya koymuş. Kısaca adamlar siz de bizi ciddiye almayın, Biz Adellelerin, Rihannaların organizasyonuyuz demişler.
13.02.2017
@hasankale, Lou Reed ile Lady Gaga’yı aynı kefeye koyduğun için yorumunu ciddiye alamadım.
13.02.2017
@deadhouse, Böyle bir cevap gelebileceğini tahmin etmiştim. Sana kısmetmiş. Fakat yanlış anlamışsın. Mevzu Lou/Gaga kıyaslaması değil dikkat edersen. Mevzu Metallica’nın tartışmalı düetlerinden nasıl etkilendiği ve ne reaksiyon aldığı meselesi. Lou Reed-Metallica birlikteliğinin kaliteli adamlardan oluşması projenin kötü olduğu gerçeğini değiştirmedi ve Lou Reed kariyerine yakışmayacak bir şekilde olumsuz etkilendi, akabinde de hayatını kaybetti zaten. Metallica “I am the table” geyiğiyle olaydan sıyrıldı. Şimdi de “ne bok yemeye öyle bir işe giriştik” falan diyorlar zaten.
Lady Gaga düeti daha başından belli başına bir absürtlükte fakat Metallica mağdur ve mağrur bir şekilde bu işten de sıyrıldı. Sert metalci kesim “Lady Gaga ne amk yeaa” derken Metallica’ya yapılan terbiyesizliğin kurtarıcısı olarak bile görülüyor bazı mecralarda. Halbuki büyük gecelerde yaptığı ses getiren şovunu Metallica’ya uyarlarken bence daha da sakil bir duruma düştü ve herkesçe beklenen metal müzisyeni potansiyelini zedeledi.
Metallica nefret ettiğim Lady Gaga ile aynı sahnede. Ne yaptın Master?
Bu yetmezmiş gibi grammy ödülünü bir türlü sevemediğim Megadeth almış.
Vay babam ya neler neler yazılmış. Lady Gaga uzun zamandır metale göz kırpıyordu zaten, Saxon tişörtüyle gezmeler falan.
Beyler çıkın dışarı biraz hava alın ya bu kadar nefret fazla. Şuradaki yorumların çoğu 16 yaşında metal dinlemeye yeni başlayıp dünyada metalden başka hiçbir şey olmadığını zanneden ergen yorumları gibi. Lady Gaga müzik tarihine damga vurmuş bir insan, ilk albümü tür için başyapıt kategorisinde. Metallica da çok uzun yıllardır bu mtv kültürünün içinde. Dave Mustaine yıllarca herkese ve her şeye bok atıp durdu, şurada ödülü aldığı için pamuk gibi olmuş şebeklik yapıyor. Olur yani böyle şeyler bu kadar küfür kıyamete gerek yok, 20 yaşındaki Hetfield ile 53 yaşındaki Hetfield arasında müsaade edin de birazcık fark olsun. Dünyaya sizin baktığınız yerden farklı yerlerden de bakıyor insanlar. Bunları çözmeden anlamadan kendi özel hayatınıza bile nasıl devam ediyorsunuz vallahi ilginç.
Kimsenin bozduğu, metale zarar verdiği falan yok. Albümler orada duruyor istediğiniz zaman açın dinleyin, konserler var gidin bak mesela Blood Incantation geliyormuş. Müziği bu kadar takım tutar gibi ele almayın ya, Master of Puppets çalmasını Mustaine bile umursamamış. On numara takılmıştır, mutlu olmuştur bu insanların hepsi konser öncesinde sonrasında. Siz de burada kendinizi helak ediyorsunuz.
13.02.2017
@Godless Killing Machine, Yazmayacağım yazmayacağım dedim ama tutamıyorum kendimi. Bak ilke denen bir şey var. Ahlak denen bir şey var. Heavy Metal felsefesi denen bir şey var. Karakterli insan olmak denen bir şey var. Ha sen bunların hiçbirine inanmıyorsan sorun yok. Ama yok inanıyorum diyorsan biraz düşün bence. Lady Gaga gibi karakteri bozuk, tedaviye ihtiyacı olan bir medya f**’sinin Metal müziğin en büyük grubuyla düet yapmasını istememem kadar doğal bir şey olamaz. Asıl ”aaa gençler boşverin ya ne olmuş isteyen istediğini yapar” tarzı yorumlar beni çok şaşırtıyor. Bazı insanlar ahlak’a, karaktere, ideale önem verir, bazıları önem vermez ve hayal kırıklığına uğratır, mesele bu. Üstte yorumum var. Radiohead vokalisti Thom Yorke Miley Cyrus’ın tanışma isteğini reddetmişti. Tahmin edersin ki niçin reddetmiş. Mesele bu evet. Sen olaya dünya böyle, popüler kültür böyle, şu böyle alışın artık, normal böyle şeyler tarzında bakıyorsun. Hayır. Bazıları buna alışmaz, alışmayacak da.
13.02.2017
@deadhouse, peki Lady Gaga’nın karakteri bozuk ve tedaviye ihtiyacı olduğunu düşündürten şey tam olarak ne mesela? Yukarda etten bi elbise giydiği bi foto paylaşmışsın, evet tabi ki tuhaf bi durum ama shock value tam olarak bu değil mi zaten? Hatta hepsinden öte, bu shock value’yu ilk ve en çok kullanan metal değil miydi zaten? Kadın kılığında gezen Glam’cilerden veya sahneden domuz kafası fırlatan black metalcilerden veya ne bileyim sahneye koca bi YARRAKla gelen Rammstein’dan ne farkı var bunların? Hiçbirine karşı değilim, herkes şov dünyasında olduğunun farkında olan ve ona göre davranan insanlar.
Lady Gaga gerçekten rezalet bişi yaptı mı hiç bilmiyorum, kişisel olarak tanımadıkça bi insanın karakterine yönelik bişiler söylemek ne kadar doğru ondan da emin değilim. Ama iyi bi insan olduğuna emin olduğum Brian May ile Lady Gaga kanka gibi takılıyorsa, ulan heralde kötü biri değildir bu kadın diyorum. Zaten metal dünyasında herkes iyi mi ki biz popçular arasında bu berbat bi insan diye yanına yaklaşmayalım. Nazisinden tut, karısını öldürmek için suikastçi tutana, kilise yakanından katiline her türlü manyak var metalde de. Geçenlerde burda Blastfest’ten sırf manyakça görüşleri yüzünden çıkarılan Peste Noir konuşulurken çoğunluk Peste Noir’i savunmuyor muydu? Şimdi Peste Noir’i savunurken Lady Gaga’ya “çok karaktersiz bir fahişe” diyip burun mu kıvıracağız? Yapmayalım bence böyle ya.
13.02.2017
@Berca B., Tüm metal müzisyenlerini savunmuşum gibi bir algı oluştu. Her türlü metal müzisyeni var. Kişilik ölçme uzmanı değilim, otorite de değilim. Bana göre Lady Gaga ile düet yapmak Justin Bieber’la düet yapmaktan farksız. Senin için bir sorun yoksa problem yok. Sadece bir dinleyici olarak bu durumdan rahatsız oluyorum. Hayran olduğum adamların gidip Lady Gaga’larla takılması hoşuma gitmiyor. Hepsi bu.
13.02.2017
@deadhouse, canım kardeşim bu idealist tavrını başka şeylere kanalize edersen daha az hayal kırıklığına uğrarsın gibi geliyor. Metallica bu tarz bir eylemi ilk defa yapmıyor, son defa da yapmayacak muhtemelen. Adamlar gelmiş bilmem kaç yaşına, senin ideallerinle ve bir müzik türüne yorduğun ahlak anlayışıyla kariyerlerini idame ettirmek durumunda değiller. Bir insan ya da grup ”heavy metal felsefesine” uygun davranmadığı için ahlaksızlıkla suçlanmamalı, hele ki Metallica gibi belki de hepimizin metal müziğe gönül vermesinde emeği olan grubu heavy metal felsefesi gibi şeylerle suçlamak garip. Biz giderken adamlar dönüyordu yani, bu işin kitabını yazmış insanlara akıl verir gibi heavy metal muhabbeti yapmak komik. 1988′de One’a klip çekip mtv’de yayınlattıkları an bitti bu adamların ideali falan, o yüzden Metallica olabildiler zaten. İstiyorsunuz ki herkes underground black metalcilerin kafasında yaşasın, sizin kafanıza göre çizdiğiniz çizgilerin dışına çıkmasın. Çizgileri her zaman bu adamlar çizdiler, bundan sonra da öyle olacak. Biz de gereksiz yere tartışacağız.
13.02.2017
@Godless Killing Machine, Tabii ki uymak zorunda değiller. İsterlerse Rap yapsınlar, isterlerse Justin Bieber’la düet yapsınlar. Yakalarını tutmuyorum ya? Ama bir dinleyici olarak (ciddi bir dinleyici olarak) eleştirimi yapabilirim ve bu eleştiriyi yapanlara şaşırmak, küçümsemek, hayrete düşmek…beni bunlar şaşırtıyor. Bir müzisyenin çelişkisini söylemek o müzisyene akıl vermek değildir, eleştiridir. Ne yapayım dünyanın en büyük Metal grubuysa? Bu onları eleştirilemez mi kılıyor? Kutsal mı kılıyor? Ben müziğe sadece müzik olarak bakmıyorum. Dinlediğim müzisyenin ahlaki yapısını sorgulamam şaşılacak, küçümsenecek bir şey değil.
Eleştirmemizi eleştiren arkadaşlar, şu saatten sonra bu sitede en kötü albüm bile 9,5/10′dan aşağı puan alırsa, “Size ne be amına koduklarım, adamlar böyle albüm yapmak istemiş böyle yapmış” diyeceğim. Opeth çok bozdu, Ihsahn black metale yamuk yaptı, ühüü diye ağlamak yok ama? Listelerden 201x’in hayal kırıklıkları kategorisi kalkacak. Yok öyle, sizi önceki 3 albümle sertliğe alıştırdı ama bu kez farklı çalmak istediler diye “ÖÖw, Magma çök kötü, böyle gojira olamez” demeler filan. Adamlar “mutlu” olmuştur çalarken, siz kimsiniz beğenmiyorsunuz?
Sitenin tarihi eleştiri manyağı yapılmış In Flames, Opeth, Burzum vs ile dolu olmasa herkes önüne ne koysa yiyen adamlar diyeceğim ama yok. Beğenmeyen dinlemesin madem, kapatılsın bu site? Niye eleştirme gereği duyuyoruz ki?
14.02.2017
@Sinan Ceylan, iyi de Sinanım sen bir eseri yorumlamıyorsun ki şu anda, sen bir fikri eleştiriyorsun. Dinlesen de dinlemesen de eleştireceğin bir şey bu. Bir albüm haberinde mesela, tracklisti gördüğün zaman sevmediğin bir kişiyle düet gördün diye daha dinlemeden puan kırar mısın mesela? İkisi farklı şeyler.
14.02.2017
@Berca B., Fikir de eserin temeli değil midir Bercacım. :)
Dinlemeden puan kırmam elbette ama önyargım olur. Dinler, öyle kırarım. asdasf.
Aman neyse ne ya, sikerler. Ben mi kurtarcam dünyayı. Kim ne istiyorsa yapsın.
Popçular dışarı \m/ ahah.
metallica üyesi olsaydım grubu bırakır arkamı döner giderdim lady gaga kimdir lan şaka gibi yaa hala inanamıyom
Neresinden bakarsan o şekilde eleştirilebilecek veya değerlendirilebilecek bir olay bence. Şov olarak bakarsak, neticede bir şov performansı, bunda eleştirilecek bir şey yok. Ayrıca bence esas şovu Metallica yapmış, Gaga da ego olarak eksik kalacak biri değil, ama bazı yerlerde “sıkı” söylemiş ve şov yapmış, bazı yerlerde dağılmış ve ne olduğu belli olmayan gotikimsi bebişlikler, kötü şarkıcı numaralarıyla gülünç duruma düşmüş. Bir de Hetfield’ın sonra gitar fırlatması, sinirlenmesi olayında sizin kadar emin değilim. Gaga ve Hetfield şarkıda birbirlerini fena gazlıyorlar, o anlık bir dışa vurum, enerji boşalması gibi geldi bana orası.
Fakat,
Şarkıyı ilk dinlediğimde sözlerini “I say fall, who cares at all, seduce my fame, (like) a moth into the flame” diye anlayıp, son kozunu oynayıp gündemden düşmeye çalıştıklarını, şöhretten bıktıklarını deklare ediyorlar sanmıştım. Sonra “büyük turlar geliyor, şöyle böyle turnelere çıkıp bir sürü konservereceğiz ve albümü tanıtacağız.” açıklamalarını duyunca, “bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu, şöhretten bıktıysan çekil.” demiştim, ama bir sözlerine bakayım dedim, “pop queen”lere saldırıyor diye anladım (umarın bu sefer doğru anlamışımdır). “Şöhret seni yıkıma götürüyor, sikim(iz)de değil, şöhret tarafından baştan çıkarıldın ve bir güvenin ateşe yönelmesi gibi bir durumdasın, YAN!” şeklinde sözler var. Ve bu performansı yanılmıyorsam bir “pop queen”le gerçekleştiriyor.
Metallica, Iron Maiden gibi fantastik şov, mistisizm, felsefi dışa vurumlar sunan bir grup değil. Yani anladığım kadarıyla baya yıkıcı sözlerle, şiddetli bir duyguyla eleştirdikleri, yok olmasını istedikleri pop queen’lerden biriyle birlikte kendi eserlerini bir şov malzemesine döndürmeleri ne kadar içten bilemiyorum.
Metallica ile ilgili son derece nötr bir insanım, sırf ilk gerçekten tanıdığım ve sevdiğim metal grubu diye böyle şeylerini görmezden gelecek değilim. Kaçırdığım bir şey varsa, ya da Metallica ile ilgili tespitlerimde “yanılıyorsun” deyip aydınlatıcı yorum yapabilecek birileri varsa bekliyorum.
Kepazelik. Bir grup fıstık gibi kariyerini nasıl bok eder en güzel örneği.
Load/Reload başım gözüm üstüne, Napster okey, St Anger amenna, Mission Impossible ona da tamam, hadi hepsini siktir ettim Lulu diye bir şey çıktı vardır bir bildikleri dedim.
Ama bunun hiç bir izahı yok. Bütün 35 yıllık kariyerinde Metallica hiç bu kadar rezalet bir duruma düşmemiştir. Sen bunu hak ettin kardeşim kusura bakma. Mikrofonda patlasa, amfide patlasa hak ettin. Bunu senelerce ortamlarda Metallica’yı koruyan biri olarak söylüyorum. Kusura bakmayın da bizde de evliya sabrı ya da ”dünyaya bi kere geliyoz bırakın istediğini yapsınlar Heavy Metal’i biz mi kurtarcaz yeeaaaaa” samimiyetsizliği yok. Evet Heavy Metal’i ben kurtarmayacağım, evet müzik bu çok da kasmamak lazım doğru. Ama müziğin de belirli ilkeleri, duruşu olmalı di mi Güntekin? Çok nato kafa mermer bir metalci değilim, hatta geçenlerde bir başlıkta Pop müziğin kült isimlerini övdüğüm bir yorum atmıştım açın bakın. E ama bizim de bir tolerans sınırımız var arkadaş. Bu rezalet kabul edilemez.
Gün Heavy Metal’in öldüğü gündür. Alayımıza geçmiş olsun.
yahu lady gaga’yı severim hani seviyorsa metallica düetleri de tamam ama kardeşim o danslar ne ben de saf saf gerçekten james’le lady gaga ciddi bi şey yapar diye düşünüyordum özellikle gaga’nın o black dog performansı izledikten sonra.Müzik yok ki ortada sadece göt gotik kıyafet salak salak danslar.Ulan megadeth çıkarken master of puppets çalmak nedir az araştırın (zaten master of puppets de gay versiyon gibiydi), şu röportaj yapanlara bi paragraf bilgi verin de salak gibi kalmasınlar kaç yıllık efsanelerin karşısında.Garibim James’e oldu olanlar.Twitter’dan metallicanın paylaştıklarına bakınca daha da üzüldüm adamlar baya ciddiye almış yeni bişeyler katalım falan demişler şarkıya.Dave mustaine de bu tatsızlıkları hiç sallamamış zaten ödül aldım dünya yansın modunda övgüleri topluyor.Çok üzücü hayatını şu müziğe adayanların gördüğü muameleler
Galiba hakikaten biraz ince bir konu ama yinede ben eleştirenlerin ve taşşak geçenlerin safındayım.
13.02.2017
@OnurOnur, çokta gereği yok ama yinede bir ekleme yapayım ahah. Aslında pekde “eleştirdiğim” yok çünkü Megadeth ve Metallica’dan bir beklentim yok, benim için kutsal bir noktada falan hiç değiller. Böyle şeyler içinde olmaları zaten normal, şaşırtıcı değil. Taşşağımı geçip mehh diyip geçeceğim bir olay yani.
Rakiplerinin arasında en iyisi Megadeth’ti ve de aldı. Beklediğim gibi oldu. 90′larda alınması gereken ödül geç alındı. Yine de sevindim.
Metallica ve Lady Gaga durumuna gelince James’in sesinin gelmemesi gerçekten skandal. Lady Gaga’da sanki kendini duymuyormuş gibi söylemiş biraz. Lady Gaga ile feat. durumu kötü değil ama yüksek metronomla çalınmış ve aceleye gelmiş gibi olmuş performans. Ayrıca Lady Gaga’nın götü başı açık olması “işte Metal budur!” dedirtti bana. (Bakınız; Probot & Lemmy’nin Shake Your Blood videosu) James’in gitar atma olayına da “sinirlendi attı” diyenler olmuş doğrudur ama birçok grup konser sonunda ya kenara koyuyor ya da teknisyene doğru fırlatıyor gitarı ya da mikrofon sehpasını. Ki dikkatlı bakınca teknisyen de hazır bekliyor. (Bu tip atışlarını gördüklerim; Iron Maiden, Avenged Sevenfold, Megadeth (Dave’in atıp terkettiği değil), Guns N Roses, Slayer……) James’in sinirini milyonların izlediği bir gecede gitarını atarak belli etmeyecek kadar profesyonel olduğu düşünüyorum. Mikrofonu devirmek en güzel tepkiydi.
”bana arkadaşının kim olduğunu söyle sana kim olduğunu söyleyeyim”
Benim için özet buydu aslında. Çok şey yazmışım ama gerek yokmuş.
Ha son olarak Lady Gaga’nın yatak odasında yaşamıyorum ama kendisi Miley Cyrus, Justin Bieber kalibresinde bir insandır. Böyle bir insanın Metallica’yla ya da sevdiğiniz bir Metal grubuyla düet yapmasını sindirebiliyorsanız yapacak bir şey yok. Sonuçta herkesin hayata bakışı farklı.