Fransa hükümeti, DOWN’ı kadrosundan çıkarmayı reddeden Hellfest’e olan 20.000 Euro’luk devlet desteğini iptal etti
09.02.2016
Büyüyor da büyüyor…
Phil Anselmo olayında şimdiye kadarki en büyük çaplı gelişmeye yaşandı ve Fransa hükümeti, Phil Anselmo olayından sonra DOWN’ı kadrosundan çıkarmayı reddeden Hellfest’e olan 20.000 Euro’luk devlet desteğini iptal ettiğini açıkladı. Fransız senatör ve Vendée Genel Konseyi Başkanı Bruno Retailleau, geçtiğimiz günlerde Hellfest’ten DOWN’ı kadrodan çıkarmalarını talep etti. Ancak Hellfest bunu reddetti ve festivalin final kadrosunun yer aldığı afişi, DOWN’ı da kadroda tutarak yayınladı. Bunun üzerine senatör, Hellfest’e verilmesi öngörülen 20.000 Euro’luk desteği kestiğini açıkladı. Hellfest’in organizatörü Ben Barbaud’un konuyla ilgili yorumu şöyle:
“Bruno Retailleau seçmenlerini ve tüm bu gürültüyü koparan Hellfest karşıtlarını memnun etmek istedi. Bunu yapacağımızı umuyordu, yapmayınca da parayı vermemek için harika bir bahane yaratmış oldu. Anselmo bu konu hakkında iki kez özür diledi. Yaptığı şeyden utanç duyan grup arkadaşlarına zarar vermemek adına gruptan ayrılmayı bile teklif etti. Yapılan hareketin kabul edilemez olduğu konusunda herkes hemfikir. Metal dünyası ırkçı da değildir, Yahudi karşıtı da. Ben Phil Anselmo’yu çok iyi tanıyorum, daha önce Clisson’a pek çok kez geldi. Özürlerinin samimi olduğunu biliyorum. Hellfest’te bu tarz davranışları hiçbir zaman görmedik. Ne sahnede, ne de başka bir yerde bu tarz ayrıştırıcı ifadeler ne görüldü, ne de duyuldu. Anselmo’nun iyi bir insan olduğuna gönülden inanıyorum. O, kalantorlara karşı çıkan ve sarhoş olunca da kendini kaybeden, provokatör bir insan. Çok büyük bir hata yaptı. Ancak popülist davranarak çıkar sağlayan veya 3 gram alkol alınca korkunç şeyler söyleyen insanları her yerde bulabilirsiniz, Vendée de buna dâhil.”
Birkaç gün önce de DOWN’ın New Orleans’taki Civic adlı mekânda vereceği konser, mekânın şu açıklamasıyla iptal edilmişti:
“Phil Anselmo’nun Dimebash sırasındaki hareketlerinden dolayı DOWN’ın Civic’teki performansını iptal ettik. Hoşgörüsüz davranışlara müsamaha gösteremeyiz ve bu tarz davranışların konser salonumuzda ve şehrimizde bir yeri olamaz. Para iadeleri biletleri aldığınız yerlerden yapılabilir. Tüm biletlerin parasını geri vermenin yanı sıra, Civic olarak New Orleans Yahudi Vakfı’na da bağış yaparak toplumumuz için desteğimizi gösterdik.”
Daha önce de Hollanda’nın meşhur festivali FortaRock, bu seneki festival için önceden açıkladığı DOWN’ı festival kadrosundan çıkardığını duyurmuştu (detayları aşağıdan okunabilir). FortRock iptalinin ardından Phil Anselmo dün bir özür mektubu yayınladı.
İlgililerin dikkatine,
Dünyadaki her vatandaşın, nefret ve baskı olmadan, onurlu ve saygılı bir biçimde yaşamak konusunda vazgeçilmez bir hakkı vardır. Bunu şu anda ezilen, ama suçlu olan tüm kalbimle söylüyorum. Hatalarımızdan ders almayı seçerek yaşamak, ya da duyarsızlık ve yıkım içerisindeki bir yoldan devam etmek gibi iki seçeneğimiz olduğu, herkesçe bilinir.
Yaptığım hatalardan tümüyle sorumluyum ve bunları bir daha yapmayacağıma ve bunun sözde kalmayacağına dair size yemin ederim.
Şimdi grup arkadaşlarım benim davranışlarımın ceremesini çekiyorlar ve hepinizin önünde onlardan da özür diliyorum. Hayatım boyunca onları kendimle beraber sürüklemedim ve onlara yola bensiz devam etmelerini teklif ettim.
Önümdeki en büyük engeller, içkiye olan düşkünlüğüm ve sonra da insan ruhunun nefret dolu, cahilce zavallılıklarını ağzımdan dökmüş olmam. Bu sorunlar için ciddi önlemler alacağım.
Davranışlarımdan iğreniyorum ve şu anda kendimden tiksiniyor oluşum, başkalarına yaşattığım acıdan dolayı adil hale geliyor.
Özürlerin kolayca kabul görmediği bir toplumda yaşadığımızı anladım, ancak bazen de bir günde affedilebiliyorlar; yine de en dibe vurup yok olana dek dışlanacaksam da bunu anlayışla karşılarım.
Kalbimin en derinlerinden, tüm samimiyetimle, sebep olduğum acıdan dolayı çok üzgünüm.
Doğruluk, sevgi, umut ve saygı ile,
Philip H. Anselmo
Not: DOWN’dan Pepper Keenan, Anselmo’nun yanlış yaptığını, ancak samimi olduğunu bildiği özrünü de kabul ettiğini açıkladı.
Anselmo’nun ilk özür videosu da aşağılardan görülebilir.
DOWN’ın iptali konusunda, FortaRock organizasyonun açıklaması da şöyleydi:
“Vokalist Phil Anselmo’nun ABD’deki Dimebash konserinde yaptıklarından sonra, grubu DOWN’ı artık festivalimizde görmek istemiyoruz. Anselmo ABD’deki konserin sonunda Nazi selamı vermiş ve “white power” diye bağırmıştı. Son günlerde tüm muhataplarla yakın temaslar oldu ve bu durum herkese haber verildi. Buna dayanarak, grubun konseri iptal edildi. FortaRock’ta ırkçılığa ve faşizme yer olmadığının altını çizmek isteriz.”
Ve işte her şeyi başlatan video:
Nazi selamı verdikten sonra “White power” diye bağıran Anselmo, videonun altına kendi Housecore Records hesabından şu yorumu bırakmıştı:
Tamam dostlar, kabul ediyorum, ama kahretsin, bu bir şakaydı. Sahne arkasında “beyaz” şarap içtiğimiz için aramızda yaptığımız bir şakaydı, hahaha…
Ciddiye alacak bunu mu buldunuz?
Bazılarınızın bu kadar kırılgan olmaktan vazgeçmesi gerekiyor.
Daha gerçek saçmalıkları olan pek çok hödük var, gidin onlarla uğraşın.
Herkesi seviyorum, herkesten iğreniyorum ve olayın özü bu.
Özür falan dilemiyorum.
PHA ’16
Videonun internete düşmesinin ardından pek çok grup ve müzisyen duruma tepki gösterdi. ALL SHALL PERISH’ten DARKEST HOUR’a pek çok grup, olayın vahametini ifade ederek, Anselmo’nun yaptığı ırkçılığın PANTERA’ya da zarar verdiğinden söz etti. Konuya en büyük tepkiyi veren kişi ise MACHINE HEAD’den Robb Flynn oldu. Flynn, 1 günde yaklaşık 250.000 kez izlenen 11 dakikalık videoda, Anselmo’nun yaptıklarının nasıl şaka olarak algılanamayacağını söylüyor ve “metal dünyası böylesi bir şeye müsamaha gösteriyorsa, ben bu dünyada yokum” diyor.
İlk tepkilerin ardından Phil Anselmo da bir video yayınlayarak olanlardan dolayı özür dilemişti.
Anselmo’nun özür dilediği videoyu tercüme de edelim:
“Phil H Anselmo olarak, oluşan ve tamamıyla hak ettiğim tepkiler hakkında konuşmak için buradayım. Dimebash’teydim, saat çok geçti. Dime’ı tanıyanlarla aramızda baya derine inen konuşmalar oluyordu, yoğun duygular yaşanıyordu, sahne arkasında şakalar yapılıyordu ve bu şakalar sahneye de tezahür etti. Ortaya çıkan şey çirkindi, beklenmedikti… Beni ve gerçek hâlimi bilen hiç kimse, söylediğim şeye gerçekten inanmadığımı bilir. Ben bir grubun parçası falan değilim, ben bir bireyim. Dediğim şeyden rahatsız olan herkesten yüzde bin özür diliyorum, çünkü dediğim şeyden rahatsız olmanız gerekir. Çok üzgünüm. Ve bana bir şans daha vermenizi ve… Bana bir şans daha verin. Hepinizi seviyorum. Benimle tanışan, beni bilen herkes hepinizi sevdiğimi bilir.“
Yorum alanı
“Fransa hükümeti, DOWN’ı kadrosundan çıkarmayı reddeden Hellfest’e olan 20.000 Euro’luk devlet desteğini iptal etti” yazısına 140 yorum var
Bence de şaka yapmış çok büyütmeye gerek yok. Arada benim de esprisine yaptığım oluyor. Ama bu şakayı konserde seyircilere yapmak da biraz ahmaklık gerçi.
Slayer en meşhur şarkısına “Auschwitz, acının anlamı. Ölümünüz için seçtiğim yol” sözleriyle giriş yapmış ve şarkının geri kalan sözlerinde daha da abartarak Yahudi soykırımını ballandıra ballandıra anlatmıştır. Buna rağmen şarkı sözlerinin yazarı ve büyük bir Nazi koleksiyoncusu Jeff Hanneman “Ben Nazilerin fikirlerini değil eşyalarını topluyorum.” diyerek pek çok sefer ırkçı olmadığını belirtmiştir.
Olay bu kadar büyümemiştir.
Lemmy Killmister, hayatı boyunca sahnelere gamalı haç ve Nazi üniformalarıyla çıkmış ancak ırkçı olmadığını ve sadece 2. Dünya Savaşı dönemine hayranlık duyduğunu defalarca belirtmiştir.
Bu durum hiçbir zaman bu kadar büyütülmemiştir. (Babaların babasıydı tekrar toprağı bol olsun bu arada)
Varg Vikernes, defalarca ırkçı söylemlerde bulunmuş, siyahi enstrüman olduğu gerekçesiyle bir dönem gitarı bıraktığı söylentileri bile çıkmıştır.
Çoğunluk he deyip geçmiş, kimse Burzum albümlerini falan yok etmemiştir.
Peki Phil Anselmo alkollü bir vaziyette bir anlık yaptığı hareket ve söylemden “Şakaydı. Ciddiye almayın.” demesine rağmen neden linç edilmeye başlanmış, olay bu kadar büyümüş, hatta bir daha Pantera dinlemiyorum lanet olsun’cular ortaya çıkmıştır?
Acaba insanlar ezelden beri Phil Anselmo’ya gıcıktır da bu olay onlar için büyük bir koz haline mi gelmiştir?
Tüm bunları Pantera’ya mâl edecek kadar abartanlar uzun zamandır gizliden gizliye gruptan nefret mi etmişlerdir?
Robb Flynn neden aynı gün sahneye çıktığı adamın arkasından yangına körükle gitmiştir?
@Raddor, Şöyle bir şey de var mötörhead ve slayer bunu yaparken zaten hala aktif gruplardı yani sevenleri bunlarla beraber seviyorlardı.Pantera dağılmış bir grup ama
@İbo, Evet aslında saydığımız gruplar aktif olduğundan beri aynıydı, herkes öyle kabul etmişti ve eleştirenler de zaten yıllar boyu taksit taksit eleştirmişti. Phil Anselmo ise hiç beklenmedik bir anda böyle bir şeyle gündeme gelince tepkiler de çığ gibi oldu. O yüzden dediğin gibi bu durum eleştirilerin neden aynı oranda olmadığını açıklar. Fakat yine de Phil şaka yapmıştır ve buna rağmen hâlâ Reign In Blood albümünü sevip de Phil’i acımasızca eleştirmeye devam eden varsa bu bana biraz garip gelir. Çünkü Slayer da Angel of Death’te çok güzel şaka yapmıştır.
Yalnız hepsini geçtim de Robb Flynn şu ana kadarki en iyi Anselmo taklidini yapmış. Video’da adamın sesini birebir tutturmuş vallahi.
Niye herkes kızıyor? Size ne? Herkes sizin fikrinizde olmak zorunda mı? Ki zaten adam şaka yaptığını söylemiş. Şaka değilse bile değildir yani. Ne olmuş.
Bu adamın ırkçı veya Nazi olduğunu düşünmüyorum, bazen komedyen olmamasına rağmen (bence komedyenliği de var gerçi) Ricky Gervais tadında ofansif şakaları oluyor, ama şakaları çok anlaşılır olmadığı için böyle garip durumlara düşebiliyor.
Ağır boks hayranı (özellikle siyahların domine ettiği dönemi), 50 Cent’le röportaj yapıp onu öve öve bitirememiş bir adamdan bahsediyoruz. Adam bazen biraz patavatsız ve düşüncesiz olabiliyor, ama ırkçı değil bence.
Şaka ya da ciddi. Eğer gerçekten ırkçı olsa bile yine problem olmamalı. Eğer hersm görüşe tepki gösterip sansurleyeceksek dinlediğimız müziğe neden metal diyoruz?
@Goremageddon9, Dinlediğimiz müziğe neden metal diyoruz? Tabi ki de ne kadar gerizekalıca olursa olsun günümüz neo-nazi artıklarının insanlık düşmanı fikirlerini rahatlıkla ifade edebilmesi için metal diyoruz. Mesela IŞİD de çok metal bir örgütlenmedir. keza Türkiye’deki en metalci tayfa da adnan oktar ve arkadaşlarıdır.
@Goremageddon9, @Goremageddon9, Her görüş dediğin şey ayrımcılık öğesi içerip bir grubu başkalaştırıyorsa tepki gösterilmeli, evet. Irkçı olması ayrı bir problem. Metal’e nasıl bir yaklaşımı var sen ve senin gibi düşünenlerin gerçekten merak ettim.Bu noktada bu herife tepki gösterenler de yeterince çok olduğu için bu mentaliteyi görmezden gelebiliyorum neyse ki…
aranızda yapmış olduğunuz şaka pardon ama mümkünse aranızda kalsın sene 2016 kaçıncı yüzyıldayız bu nasıl rezillik şakaydı diyip geri vites yapmasa bana hediye gelen pantera albümünü (ki kasettir bu orj baskı) kırar parçalar atardım ama dimebag abiyide çok severim herkes herşeyi kabul etmek zorundada değil phil bunu anlamalı kusura bakmasın gözümden düştü artık, ha birde insanlar eşittir üstün ırk yoktur…
Ah şu “sert çocuk” ayakları.. 47 yaşında adamsın sen amk.. Nazi olsa, ırkçı olsa kaç yazar ayrıca? Kitleleri peşinden mi sürükleyecek? Kendi kendine ya da arkadaşları ile Nazicilik oynarlar işte öyle.
Kimse büyümek zorunda değil, hayatını da istediği şekilde yaşayabilir elbette ama yaş aldıkça bir dinginlik/olgunluk oluşmalı. Şaka ya da değil, önemi de yok. Benim gördüğüm koca bir çocuk.
hem anselmo’nun hem flynn’in videosunu izledim. benim düşüncem fiiliyata geçirilmediği müddetçe bu tür mallıklara çok takılmaması gerektiği. hele ki metal müzik gibi gırla konunun ve jestin hüküm sürdüğü bir yerde.
rob flynn gibi olayı sakız gibi uzatıp 2 dakikada söylenecek şeyleri abartılı mimiklerle 15 dakikaya yaymak da bence gereksiz. çünkü yapılan şu denyoluğu gereğinden fazla büyütmek, gereğinden fazla reklamını yapmak ve sonunda da yüzeysel bir hale getirmek oluyor.
açık seçik gerizekalıca olan bir davranışa verilecek en iyi tepki hiç ciddiye almamak olacaktır. en eşek herif bile tepki görmediğini/kaale alınmadığını anlayınca basar gider nitekim.
olayın bir de “ifade özgürlüğü” kısmı var ki oraya girersek dibi gelmez. aslında böyle bir tartışma kısmı da açılabilir.
Ne kadar saçmasapan tepkiler. Rob’un canı çok sıkılmış anlaşılan. Tepki veren diğer gruplar da gitsin annesinin bahçesinde top oynasın. Gerçekten bu insanlar nasıl bir müzik yaptıklarının farkında değiller. Burada değinilmesi gereken tek bir konu var bence: O da herkesin istediğini söyleyebilmesi, istediği şeyi ifade edebilmesi ve bunu yapanlara karşı kesinlikle linç kültüründen beslenilmemesi. Gerisi önemli değil. İfade edilen şey doğru mudur değil midir? Bunların hiçbir önemi yok. Kimse karar mercii değil. Son olarak metal müzik camiasının giderek yobazlaşıyor oluşu üzücü gerçekten. Kimsenin kimseye tahammül edemediği bir müzik kültürü müdür metal müzik kültürü?
@deadhouse, ikide bir ifade özgürlüğü diye coşmuşsun ama bundan birşey anlamadığın belli.adamın ırkçı bir laf etmesine(ki ırkçılık insan zekasının önündeki en büyük engellerden biridir)özgürlüktür konuşur siz karar veremezsiniz susun diyorsun.ırkçılığa tepki göstermeyen veya susan insan değildir.susmayana sus diyen artık nedir yazmayayım.
Yargılamıyorum ama metal müzik ve ırkçılık her zaman gündeme gelmiş bir konudur. Hatta çoğu gruba şarkı sözlerinden ötürü “Nazi Band” adı bile takılır. Anselmo ve Pantera zaten redneck kökenli olduğu için faşist ve ırkçı imaja çok da uzak sayılmaz ki youtube’ta araştırırsanız 90′larda bu konuyla çok karşı karşıya kaldıklarını görürsünüz. Anselmo’yu Pantera’yı, Down’ı çok severim bu arada; önyargılı bir değerlendirme yapmadığım gibi kayırıcı bir tavır da sergilemeyeceğim. Son videoda ise hiç de şaka gibi görünmeyen bir şekilde haykırıyor Anselmo. Bana kalırsa bu sadece ayyaş bir herifin “white power” diye bağırması fakat hayran kitlesini etkileyebilecek, beyaz olmayan fanları gücendirebilecek de bir çıkış. Gerçi video youtube’a yüklenmemiş olsa sahne önündeki bir kaç kişi dışında kimse duymayacağı da bir gerçek. Videonun yüklenmesi sayesinde metal dünyasında nurtopu gibi bir sansasyon oluştu ve bir linç kampanyası başlatıldı. Videoyu yükleyeni de suçlamıyorum, internet çağındayız. Rob Flynn’in bu videodaki tepkisi ise daha çok metal camiasının Anselmo’ya ses çıkarmadan olayı görmezden gelmesi ve “sözde” şaka olan hareketi sineye çekmesi. Sırf o kişi Phil Anselmo olduğu için ne yaparsa yapsın yanına kar kalabileceğine isyan ediyor. Orada bulunan biri olarak da Anselmo’nun beyaz şarap bahanesini de yalanlıyor. Ben Anselmo’yu yargılayacak veya suçlayacak değilim. Dediğim gibi adam zil zurna ve saçmalıyor. Dimebash 2016’nın diğer seyirci çekimi videolarını da izledim ve sahnedeki misafir sanatçılar resmen bitse de gitsek modunda “tahammül” ediyorlar Anselmo’nun hareketlerine. Yani white power bana göre ciddiye alınacak bir şey değil. Fakat metal dünyasında yarattığı etki gitgide büyüyor. Anselmo’yu kınayıp Pantera’ya küfredenlerin yanında şaka olmasa da harekete destek verenler de var. Böyle bir kutuplaşma olması gereken son şey. Bence Robb Flynn’in parçası olmayı reddettiği şey çoğumuzun reddetiği şey: Irkçılığa gösterilebilecek tolarens! Kim olursa olsun, Anselmo’yu bırak Lemmy mezardan çıkıp white power diye bağırsın gene yemez. Bu olay umarım haklıyım-haksızsın çatışmasına dönüşmeden bir an önce kapanır.
Ya kardeşim ırkçıysa ırkçı herkes sizin gibi hümanist olmak zorunda değil. Ayrıca Anselmo kendisi de söylemiş şaka olduğunu. PHA and The Illegals kadrosuna bakın bakalım hepsi ABD’li mi? Robb Flynn de kendisini hangi dünyaya ait hissetmek istiyorsa orada hissetsin, Pantera’nın vokaline kafa tutacak vasıfta biri değil çünkü.
@Son of Moonsine, hayır machine head’in zenci (nigger) döneminden nefret ettiğini söylemiş. bahsettiği dönem machine head’in üçüncü albümü the burning red dönemi, zenciden kastı da robb flynn ve diğer elemanların o dönemdeki pek de metal olmayan imajları. robb da pantera’nın cowboys öncesi imajını kastederek tencere dibin kara seninki benden kara diyor videoda.
@Son of Moonsine, Machine Head’in nu-metale yakın albümlerinden nefret ettiğini söylüyor. Phil Anselmo da rap müzikten hiç hoşlanmadığı ve nu-metal’de de yoğun rap etkisi olduğu için, rap de siyahilerin tekelinde olduğu için “zenci dönemini albümlerinizden nefret ediyorum” demiş.
metalsucks bilmem ne tarzı sayfalar işi iyice magazine döndürdü.. öyleyse dahi ırkçı olması neyi değiştirecek? bu müziği dinleyen insanlar şarkı sözlerinde dinlere küfredilmesini falan hazmediyorda konu ırkçılığa gelince mi herkesin bi yerleri tutuşuyor? yok ya. inançsız biri olarak söylüyorum bunu.
işin daha da sinir eden tarafıysa phil’e sallarken sopanın ucunu pantera’ya da değdiren gerzekler..
@deatheist, dinlerin neredeyse hemen hepsi ırkçılık içerdiğinden dolayı ırkçılık karşıtlarının aynı zaman da dinlere küfür etmesi bir tezat oluşturmuyor tam aksine bu bir tutarlılık göstergesi.
@Nox, bahsettiğin gibi dinlerin çoğu ırkçılık temelli olsa dahi dini malesef doğuştan kabul etmiş, başka bir alternatifi değerlendirmeye bile zaman ayırmayacak kadar körleştirilmiş, onlara bir şeyler anlatsan dahi mutlaka karşıt bir tez gösterecek insanların benimsediği bir ideolojiyi sağlam temeller üzerine kurulu sözlerle eleştirip onları aydınlatabilecek olmak varken bodoslama bir şekilde gömmek, küfür etmek en azından müzik gibi “evrensel” bir mecrada biraz acımasız bir durum. nasıl ki benim görüşlerime batan şeyler duyduğumda kırılıyor inciniyorsam aynı şekilde başka bir ideolojiye yönelmiş bir insanında (görüşlerinin doğruluğunun yanlışlığının bir önemi yok) görüşlerine batan şeyler duyduğunda gücenmesi kadar doğal bi şey yoktur sanırım.. e bu durumda da din, dil, ırk bilmem ne ayırt etmeden bizi tek bi çatıda birleştiren müziğin evrenselliğinden pekte bahsedilemez sanki..
@deatheist, eğer sen dinsizsen bir çeşit aptallıktan kurtulmuşsun demektir.din diyor ki bizden olmayanı öldürün savaştaysanız karısı kızı size helaldir.sadece lafta kalmıyor bu tarihe bakman yeterli.şimdi dinsiz bir müzisyene nasıl dine laf söyleme diyebilirsin?.ırkçılık ta aynı şekilde ayrımcı. bizden olmayan ölsün diyor.hertürden ayrımcılık için neden tepki verilmesin ki.
Cidden yazık oldu, tık tuzağı internet siteleri olayın amına koyup linç kampanyasını başlattı bile. Yani şu adamın işlerini, röportajlarını vs doğru düzgün takip eden biri Phil Anselmo’nun özellikle son 10 senede Mevlana gibi bi adama dönüştüğünü bilir. Ucunun nereye varacağını tahmin edemediği, ciddiye almadığı salak bi şaka yüzünden herife haksızlık yapılıyor.
İnsanların duyarlılık derecelerinin bu kadar oynak olması da sinir bozucu. Adam şaka olduğunu söylüyor, ırkçı olmadığını söylüyor. Çoğu insan -nedense- inanmıyor, inananlar da BUNUN ŞAKASI MI OLUR diye video çekiyor. Ertesi gün müslümanlar SİZİN ŞAKANIZI SİKERİZ diye yine karikatürist kesmeye başlarsa görmek isterim bugünün aşırı duyarlı arkadaşlarını. Bir karar verelim, aşırı duyarlı konularda şaka yapılabilir mi, yapılamaz mı?
Sanki hepiniz hümanistlikten kırılan sevgi pıtırcıklarısınız’yolda Suriyeli görse yolunu değiştiren bebeler burda duyar kasmasın,Irkçılık bir fikir akımıdır herkes isterse olabilir.ulan evinizde tarhana Çorbası içip hardcore muhafazakar,extreme köktendinci ana babanıza akşam niye eve geç geldiğinizin Hesabını Verdiğiniz halde burda balinaların rahatça fanfinifinfon yapması için eylem yapan Cihangir solcusu ağzı yapmayın,dünya ODTÜ den,Cihangir den ibaret değil mağaradan bi çıkın sevgili sevgi pıtırcıkları,bu arada SSCB dağıldı haber veririm dedim
@TAAKE, solculuğu ya da komünistliği tam yapmayanlar hiçbir şeye ses etmesin, mışıl mışıl uyusunlar o zaman bro? Anselmo olayını ciddiye almadım adam acayip içiyor ve sapıtıyor kim bilir aklından ne geçiyordu, anselmoluğuna verdim ben. Ama bu tepkin biraz yersiz değil mi sence? Ayrıca extremiz diye avakado mu yiyelim çorbamızı da içeriz ana babamıza da gerektiği anda hesap veririz, bu bence bir eleştiri değil, bir saldırı gibi geldi bana. Şimdi sitede cevap üstüne cevapla giden bir tartışma yaratmak da istemiyorum ama bu desteksiz saldırıları çok yerde gördüğümden bir yerlere bir şeyler yazmaktan geri duramıyorum da. Suriyeli meselesine gelirsek, kalıp ülkesini savunabilecek erkekleri burada sürterken görünce ben kendi adıma gıcık oluyorum. İç savaş burda olsa ailemi sağlama alır katılırım kendimce bir safa. Ama savaşı fırsat bilip burda iş çıkaranlara karşı dururum doğal olarak. Diyarbakırda yaşıyorum bu arada. Ama balina konusunda haklısın. Mesela gezide ağaç eylemi yapıldı ama doğuda onlarca hektar orman net söylüyorum göz göre göre yakıldı kimse de ses etmedi. Pasif marjinaller, tertemiz kıyafetlerle sakallarını okşaya okşaya memleket kötü yeaa derken en ufak bir direniş belirtisi göstermedi. Bu doğru. Ama tüm çuvalı yakma, burda herkes sokakta :) duyar kasacağız, dibine kadar. Anselmo ciddi değildi bence bir daha söyleyeyim. Zaten özür videosundan belli.
Bu yorumu yazdım, çünkü genelleme yaparak düşünce güçlerini körelten insanların at gözlüklerini çıkarabileceklerini düşünüyorum. Zaten dinlediğimiz bu müzik de bize bunu anlatıyor. Sayfadan takip edebildiğim kadarıyla raw blackçi birisin. Ben de öyleyim.
Son olarak; cihangir solcusu ağzı yapıyorum. Ama onların lafta bıraktıklarını uygulamaya koyuyorum. Genelleme yapma, canımı ye gözüm. Öptm kib :)))))
Yorumları okuyunca düşündüm de, ırkçılığa karşı çıkınca birtakım insanların ırkçılık karşıtlarını hemen “hümanist”, “sevgi pıtırcığı”, “Cihangir solcusu”, “akşam eve geç geldiğinde ailesine hesap veren ergen” ilan etmesi ve bu ilan yoluyla “Suriyeli görseniz yol değiştirirsiniz siz.” benzeri desteksiz varsayımları ortaya dökerek saçmalamaları da büyük bir sorun. Ortada psikolojik açıdan devasa büyüklükte bir aşamamışlık var, üzücü.
@İsim Gerekli, Her şeyden bağımsız olarak; tartışma içerisinde gördüğüm açık ara en ”değerli” yorum. Aynısını düşünmekteyim.
Ne kelimelermiş arkadaş. Açıktan faşistide, gizli faşistide, azıcık faşistide; hepsi epey seviyor. Şu kelimeleri çıkar konuşmakta zorlanacaklar.
(BOKUNUZU YİYİM faşist kelimesine takılıp kalmayın muhterem sözde objektif milliyetçiler. Faşistliğin insandan insana, kurumdan kuruma dozajının, niteliğinin farklı olabileceğini biliyor, kimisinin faşist eksendeki düşünceye direkt katkı yaptığını, kiminin ise belki istemeyerekte olsa(ki gerçek şu ki bu epey az yaşanıyor) dolaylı katkı yapabildiğini bilerek ve düşünerek kullanıyorum bu sözcüğü.)
Tepkiler nasıl bir seviyeye geldiyse Phil Anselmo özür videousu yayınladı. Şakaysa da değilse de lafını geri aldı,burdan öte yapılacak bir şey yok. Irkçılığında değilim, umrumda değil Anselmo’nun kafasının içindeki ideolojiyi bilemeyiz,değiştiremeyiz fakat Anselmo o gece kendi imajına zarar verdi. O iki kelime yüzünden nasıl bir lince uğradıysa şimdi de “geri vites” diye aşağılanıyor adam. Konu ideolojilere gelince anında linç kampanyası oluşuyor. O çok övülen “düşünce özgürlüğü” rafa kaldırılıyor hemen. Ondan sonra kurtul kurtulabilirsen bu linç sevicilerden. Arkadaş ortamında girdiğiniz tartışmada verdiğiniz ufak bir örnek sizi faşist yapabilir.
Videoda Phil Anselmo’nun yüz ifade “hay dilim kopsaydı da öyle bir şey söylemeseydim” diyor resmen. Benim üzüldüğüm nokta Dimebag anısına yapılan bir gecenin böyle bir olayla lekelenmesi. Dimebag anısına yapılan bir gece yüzünden insanların Pantera’ya düşman olmaları. Olan Pantera’ya oldu. Anselmo da kendi imajını zedeledi. Kolay kolay unutulmaz bu olay. Ve en ufak bir şeyde hemen linç seviciler tarafından dile getirilir.
Bence asıl tehlikeli olanlar körü körüne ideoloji kasan bu kara cahil linç seviciler. Asıl onlara dikkat etmek lazım. Bu olaydan almamız gereken asıl mesaj bu.
Robb Flynn denen adamın sırf Anselmo’nun kendine çaktığı için böyle mevzuyu sakız gibi uzatan bir videyo çektiği kanısındayım.
Mevzu çok gereksiz uzadı. Toplumun içinde bu hareketi yapması gerzekçe olmakla birlikte, elemanın böyle olmadığı çok açık. Anselmonun gay olduğunu bile okudum nette.(oladabilirde çamur atma niyetiyle söylenmiş gibi geldi bana)
Metal müzikte din karşıtlığı ve ırkçılıkla ilgili mevzuların konu edildiğine değinilmiş. İkisini aynı kefeye nasıl koyabilirsiniz?! İnsan ırkını seçemez dinini seçer. Ayrıca bir dini,öğretiyi eleştirmek çok doğal birşey. En nihayetinde bir düşünce felsefe biçimi din. (Hatta bazılarına göre insan yapımı) Herkez kabul etmek zorunda değil. Amam bir ırkı kabul etmemek gibi abuk bir durum, olabilir mi arkadaş. Doğanın kanunu herkez bir ırka mensup olarak geliyor dünyaya.
Bide pantera elemanları güney amerika kökenli diye aklımda kalmış. Wikipediada okumuştum Dave Mustaine isimlerinin -en azından bunu çağrıştırdığı için- birşeyler demişti sanırım. Şİmdi wikipedi ya ya baktım bulamadım. Yalan olma ihtimalide var yani. Bilgisi olan var mı?
@Son of Moonsine, orda güneyden kastı Kuzey Amerika’nın güneyi olsa gerek. Teksas ve New Orleans Amerika’nın en güneyindeki eyaletler ama hala kıta olarak Kuzey Amerika kökenliler.
Robb Flynn cidden ağır götoş çıktı. Dimebag’in kız arkadaşı da postayı koymuş Rob Flynn’e. Sahne arkasında beyaz şarap varlığını da doğrulamış bu arada.
Yukarıda sadece Raddor’un yorumunu okudum haklı bir soru sormuş.Gözlemlediğim kadarıyla 2010′dan beri özellikle ‘anti-racism’,'anti-religion’, ‘diversity’, ‘feminism’, ‘gay rights’ vb olgular sosyal medyanın da muazzam gücüyle inanılmaz bir ivme kazandı, insalardaki farkındalık müthiş derecede arttı.
Bu kötü birşey mi? Hangi tarafta olduğunuza bağlı olarak öyle ya da değil.Şahsi fikrim bu durumun son zamanlarda biraz can sıkıcı bir hal almaya başladığı yönünde.Misal bir yandan, izlediğimiz bir tarihi holywood filminde o tarihlerde orda olmaması gereken ırktan bir karakter sırf ‘diversity’ adına birden ortaya çıkıveriyor; öbür yandan ‘feminist youtube medya eleştirmeni’ Anita Sarkeesian videosunda çocukluğumuzun oyunu Super Mario’nun aslında ne kadar ‘misogyny’ olduğunu açıklamaya çalışıyor.Son zamanlarda yaşadığımız benzer bir durum da Oscar adaylıklarıyla ilgiliydi.Bir çok siyahi oyuncu ve yönetmen bu seneki Oscar ödül törenini adaylıkların çok ‘beyaz’ olduğundan yakınarak boykot ediyor (Akademinin son 3 yıldır en iyi yönetmen ödülünü iki Meksikalı ve bir Çinliye verdiklerini unutmuş olamazlar, demek ki dertleri başka).
Demem o ki, böyle bir dönemde artık bu tarz şakalar ne kadar bahane uydurursan uydur şaka olarak görülmüyor çünkü sosyal medya hepimizden güçlü, sosyal medya herkese ulaşıyor ve orda insanlar seni ne tarafa iterlerse orda görülüyorsun.
Phil düşünmeden konuşmuş abartılacak birşey yok bence. Robb Flynn kendine pay çıkarmış gibi. O zaman Jeff Hanneman ve Lemmy de laf etsinler. Sonuçta Nazi Almanyası ile ilgili koleksiyona sahiplerdi.
Liberal demokrat sistemin köleleri, sosyal demokratlar, anarşistler, marksistler ve liberteryenler bu adama saldırıp durmuş (bu sitedekileri kast etmiyorum tanımam etmem)
Bu adam ne demiş? White power demiş, bunda ne var? Nigger nigga gibi kelime kullanıp zencileri keselim samileri doğrayalım deseydi o zaman abartılı olurdu
Bir insanın beyaz ırkı siyahlardan üstün görmesi bence hoşgörüyle karşılanmalıdır. Gidipte bir zenciye saldırıp ciddi zararlar veriyorsa işte bu hoşgörüyle karşılanmayabilir
Yüzüklerin efendisinde Elfleri, Mordor’a yardım eden esmer tenli / kahverengi insanlardan daha üstün gören birine ”ırkçılık yapma” diyeni duydum. Bu gereksiz duyarlı şovlara gerek yok…
Adam ezelden beri zıpçıktı. Bunu da herkes bilir. Resmen adamın bir anlık gafletinden yararlanmaya çalışmışlar. Bunun ardında başka şeyler var gibi ama ben paronayaklık yapıyor da olabilirim.
Videoları izlemedim,zaman kaybına da gerek yok ama yorumları okuması eğlenceli. Şu tip konularda insanların ne kadar saçma sapan düşündüğü ortaya çıkıyor. Bunun yanında bir de abuk sabuk şeyleri aşırı ciddiye alıp işi taraf tutmaya kadar ilerleten tayfa ortaya çıkıyor.Celallenip sayfalarca yazmak falan,youtube yorumlarındaki kavgalar gibi. Ama sıkıntı,işin o yorumlarda kalmamasında çıkıyor.
Phil Anselmo’nun ne düşündüğü zerre umrumda değil.Ona ne tepkiler verildiği de bir gıdım umrumda değil. Metalle camiayla da alakası yok durumun, eğer görüş ya da davranışlar yüzünden dinlediğim izlediğim şeyleri ayırsaydım herhalde elimde hiçbir şey kalmazdı. Burdaki sıkıntı ilgili bir sorun çıktığında Sordum Sarı Çiçeğe derken neden sarı çiçeğe soruyosun başka şeye sorsana diyebilecek buna da çaresizce dayanak arayacak bir dolu insan olması. Resmen taraf tutmaya linç etmeye yer aranıyor,bunun doğrusu yanlışı yok. Bir taraf seçilince de gittiği yere kadar savunuluyor, medya ya da çevre de destekleyince iyice gaza geliniyor.Olay büyümese gram siklemeyecekti bunu görenlerin en az yarısı. En sinir bozucu olan da belli başlı şeylere duyar kasılırken benzer muhabbetlerin olduğu diğer durumların görmezden gelinmesi. Bunu örnek verenler,açıklayanlar olmuş yorumlarda gayet güzelce.
Son olarak da Robb neden bu kadar uyuz bi tip oldu bilmiyorum,şu videoyu çekmesi bile yeterli.Pantera dinlemeyi bırakmam da facebookta bir zamanlar takip ederken beni kendi grubundan soğutmuştu Robb.11 dakikalık videoyu ve thumbnaildeki halini görünce saçmasapan konularda vlog çeken çoluk çocuk geldi aklıma.
Phil in ozur dilemesine ragmen olayı dahada büyütüp bu noktaya getirmeleri gerçekten cok üzücü.Birinin buna son vermesi gerekir.Bu tür şeylerin günümüzde gündemde olması bile saçma.
Irkçılar kendilerine karşı çıkanlara sürekli, “ılık götlü”, “Cihangir solcusu”, “hümanist sevgi pıtırcığı” gibi laflarla saldırsa da, bu onların yetersizliklerini göstermekten başka bir işe yaramıyor. Kelime dağarcıkları kısıtlı olduğu gibi düşünme yetileri de kısıtlı; ırkçılık karşıtı argümanlara sadece laf edebiliği yaparak ve başta saydığım kalıpları kullanarak cevap verebiliyorlar, argüman sahibinin nitelikleri önemsiz onlar için. Asker postalı fetişisti bu arkadaşların tek bildiği baskı yapmak, oysa baskıya er ya da geç, daima karşılık verilir; sonra karşılık verenler de baskı yapar ve döngü oluşur, tarih boyunca böyledir bu. Prangaları onları o kadar dar bir konuma sürüklüyor ki, bunu ve daha birçok şeyi hakkıyla değerlendiremiyorlar veya görüşlerine olan itaatlerini sürdürebilmek için değerlendirmekten kaçıyorlar.
Buraya uğraması muhtemel haşin arkadaşların muhtemel cevaplarına not: Küfür dolu veya yorumun sahibini ezmeye çabalayan cevaplarınız sizin ezikliğinizi, dar kafalılığınızı dışavurmaya yarar, ki bu da sizin kendinize dahi itiraf edemediğiniz bir şey. Buraya yorum atmasanız bile başka yerlerde belli ediyorsunuz bütün bunları.
Asıl faşizmi Phil Anselmo değil; ”şaka yaptım” demesine rağmen Anselmo’nun grubunun festivalden çıkartan organizatörler yapıyor. Rob gibi ne idüğü belirsiz sahtekar hümanistler faşizm yapıyor, farkında değiller.
İşin boku çıktı resmen. Adama inanmamakta neden bu kadar ısrar ediliyor cidden anlamıyorum. Sanki herkes gerçekten ırkçı olmasını istiyor gibi davranıyor, çok garip.
Panteranın güneyli ve redneck olduğun bilmeyen, konfedarasyon bayraklarıyla fotoğraf çektirdiğinden bi haber ABD li ve Avrupalı az beyinli “metalciler” neredeydi çok merak ediyorum
işin özü şu; kuliste beyaz şarab sağlam geçirdi. beyaz kuvvetliymiş manasında “vayt povır” dedim esprisine. uzatanlar bok yesin. metal bu! ne bekliyosun ey bebe.
Halbuki ”Heil Comrade Stalin!” diye bağırıp yumruğunu havaya kaldırsaydı festivalden çıkarılmayacaktı. Stalin belki de Hitler’den daha fazla insanın ölmesine sebep olmuştur.
Anselmo dinlemem etmem, nasılsa pantera da sevmedim hiçbir zaman. Bu adama yapılanın net haksızlık olduğunu düşünüyorum ama. Hiç dinleyicisi olmadığım halde Anselmo’yu bilirim. Özründe söylediği her şeyde samimi olduğundan eminim. Medyanın ve Rob Flynn gibi dikkat çekmek için yırtınan heriflerin kurbanı oldu.
bu adam daha oncede white power diye bagirmis ilk yaptigi sey degil. videosu var bende ekside gordum. o zamandami beyaz sarap icmis ama bu dunyada belli bir fascism var sakasina bile olsa beyaz ustun diyemiyorsun hemen aliniyorlar
vay arkadaş ne büyüdü şu iş yahu. nedense dogville aklıma geldi. metal camiasında da cidden “düşene bir tekme de sen vur” mottosuyla kendini tatmin etmeye çalışan bir linç meraklısı sürüsü varmış, bunu gördük.
yanlış yaptığını kabul eden birine bu kadar yüklenilmesinin ardında ben olumlu bir nokta göremiyorum artık. anselmo çıkıp herkese ana avrat saydırsa garip bir haz duyacağım sanki, o derece canım sıkıldı.
Bence de şaka yapmış çok büyütmeye gerek yok. Arada benim de esprisine yaptığım oluyor. Ama bu şakayı konserde seyircilere yapmak da biraz ahmaklık gerçi.
31.01.2016
Slayer en meşhur şarkısına “Auschwitz, acının anlamı. Ölümünüz için seçtiğim yol” sözleriyle giriş yapmış ve şarkının geri kalan sözlerinde daha da abartarak Yahudi soykırımını ballandıra ballandıra anlatmıştır. Buna rağmen şarkı sözlerinin yazarı ve büyük bir Nazi koleksiyoncusu Jeff Hanneman “Ben Nazilerin fikirlerini değil eşyalarını topluyorum.” diyerek pek çok sefer ırkçı olmadığını belirtmiştir.
Olay bu kadar büyümemiştir.
Lemmy Killmister, hayatı boyunca sahnelere gamalı haç ve Nazi üniformalarıyla çıkmış ancak ırkçı olmadığını ve sadece 2. Dünya Savaşı dönemine hayranlık duyduğunu defalarca belirtmiştir.
Bu durum hiçbir zaman bu kadar büyütülmemiştir. (Babaların babasıydı tekrar toprağı bol olsun bu arada)
Varg Vikernes, defalarca ırkçı söylemlerde bulunmuş, siyahi enstrüman olduğu gerekçesiyle bir dönem gitarı bıraktığı söylentileri bile çıkmıştır.
Çoğunluk he deyip geçmiş, kimse Burzum albümlerini falan yok etmemiştir.
Peki Phil Anselmo alkollü bir vaziyette bir anlık yaptığı hareket ve söylemden “Şakaydı. Ciddiye almayın.” demesine rağmen neden linç edilmeye başlanmış, olay bu kadar büyümüş, hatta bir daha Pantera dinlemiyorum lanet olsun’cular ortaya çıkmıştır?
Acaba insanlar ezelden beri Phil Anselmo’ya gıcıktır da bu olay onlar için büyük bir koz haline mi gelmiştir?
Tüm bunları Pantera’ya mâl edecek kadar abartanlar uzun zamandır gizliden gizliye gruptan nefret mi etmişlerdir?
Robb Flynn neden aynı gün sahneye çıktığı adamın arkasından yangına körükle gitmiştir?
Bunlar kafamı kurcalayan sorular.
31.01.2016
@Raddor, % 100 katılıyorum…
01.02.2016
@Raddor, Şöyle bir şey de var mötörhead ve slayer bunu yaparken zaten hala aktif gruplardı yani sevenleri bunlarla beraber seviyorlardı.Pantera dağılmış bir grup ama
01.02.2016
@İbo, Evet aslında saydığımız gruplar aktif olduğundan beri aynıydı, herkes öyle kabul etmişti ve eleştirenler de zaten yıllar boyu taksit taksit eleştirmişti. Phil Anselmo ise hiç beklenmedik bir anda böyle bir şeyle gündeme gelince tepkiler de çığ gibi oldu. O yüzden dediğin gibi bu durum eleştirilerin neden aynı oranda olmadığını açıklar. Fakat yine de Phil şaka yapmıştır ve buna rağmen hâlâ Reign In Blood albümünü sevip de Phil’i acımasızca eleştirmeye devam eden varsa bu bana biraz garip gelir. Çünkü Slayer da Angel of Death’te çok güzel şaka yapmıştır.
Yalnız hepsini geçtim de Robb Flynn şu ana kadarki en iyi Anselmo taklidini yapmış. Video’da adamın sesini birebir tutturmuş vallahi.
Aranızda yaptığınız bir şakaysa aranızda kalsın eh be dangalak.
Sen içme Phil, bokunu çıkarıyosun
30.01.2016
GG Allin gibi bişey olamayacaksın Phil. Umarım yaptıkların, zihinlerdeki Pantera imajına bir zarar vermez
Zamanında herkes kendisine nazi dediği için böyle kameralara dert yandığı zamanları da biliyoruz. :)
https://www.youtube.com/watch?v=VLhYkxr9N2w
Niye herkes kızıyor? Size ne? Herkes sizin fikrinizde olmak zorunda mı? Ki zaten adam şaka yaptığını söylemiş. Şaka değilse bile değildir yani. Ne olmuş.
Bu adamın ırkçı veya Nazi olduğunu düşünmüyorum, bazen komedyen olmamasına rağmen (bence komedyenliği de var gerçi) Ricky Gervais tadında ofansif şakaları oluyor, ama şakaları çok anlaşılır olmadığı için böyle garip durumlara düşebiliyor.
Ağır boks hayranı (özellikle siyahların domine ettiği dönemi), 50 Cent’le röportaj yapıp onu öve öve bitirememiş bir adamdan bahsediyoruz. Adam bazen biraz patavatsız ve düşüncesiz olabiliyor, ama ırkçı değil bence.
28.01.2016
@Berca B., Illegals kadrosundaki kara kuru Meksikalıları da unutmayalım tabi.
Şaka ya da ciddi. Eğer gerçekten ırkçı olsa bile yine problem olmamalı. Eğer hersm görüşe tepki gösterip sansurleyeceksek dinlediğimız müziğe neden metal diyoruz?
28.01.2016
@Goremageddon9, +666
29.01.2016
@Goremageddon9, Sosyal darwinizm gerizekalıca bir fikir ziyanı olduğu için olabilir mi mesela?
29.01.2016
@Goremageddon9, Dinlediğimiz müziğe neden metal diyoruz? Tabi ki de ne kadar gerizekalıca olursa olsun günümüz neo-nazi artıklarının insanlık düşmanı fikirlerini rahatlıkla ifade edebilmesi için metal diyoruz. Mesela IŞİD de çok metal bir örgütlenmedir. keza Türkiye’deki en metalci tayfa da adnan oktar ve arkadaşlarıdır.
30.01.2016
@Goremageddon9, @Goremageddon9, Her görüş dediğin şey ayrımcılık öğesi içerip bir grubu başkalaştırıyorsa tepki gösterilmeli, evet. Irkçı olması ayrı bir problem. Metal’e nasıl bir yaklaşımı var sen ve senin gibi düşünenlerin gerçekten merak ettim.Bu noktada bu herife tepki gösterenler de yeterince çok olduğu için bu mentaliteyi görmezden gelebiliyorum neyse ki…
kendisi de açıklamış şaka olduğunu ama kötü şaka tabi :) neyse phil anselmo bu :)
aranızda yapmış olduğunuz şaka pardon ama mümkünse aranızda kalsın sene 2016 kaçıncı yüzyıldayız bu nasıl rezillik şakaydı diyip geri vites yapmasa bana hediye gelen pantera albümünü (ki kasettir bu orj baskı) kırar parçalar atardım ama dimebag abiyide çok severim herkes herşeyi kabul etmek zorundada değil phil bunu anlamalı kusura bakmasın gözümden düştü artık, ha birde insanlar eşittir üstün ırk yoktur…
Ah şu “sert çocuk” ayakları.. 47 yaşında adamsın sen amk.. Nazi olsa, ırkçı olsa kaç yazar ayrıca? Kitleleri peşinden mi sürükleyecek? Kendi kendine ya da arkadaşları ile Nazicilik oynarlar işte öyle.
Kimse büyümek zorunda değil, hayatını da istediği şekilde yaşayabilir elbette ama yaş aldıkça bir dinginlik/olgunluk oluşmalı. Şaka ya da değil, önemi de yok. Benim gördüğüm koca bir çocuk.
Machine Head vokali Robb Flynn, Metal müzikte ırkçılık ve Phil Anselmo konusunda video çekmiş. https://www.youtube.com/watch?v=fCBKzWg4WYo
metal dünyası derken ağırlıklı ırkçı bir dünyadan bahsettiğinin farkında mı acaba?
30.01.2016
@Mehmet Emrah Konya, ağırlıklı ırkçı derken?
o zaman Slayer ‘ı uzaya fırlatmaları lazım…
hem anselmo’nun hem flynn’in videosunu izledim. benim düşüncem fiiliyata geçirilmediği müddetçe bu tür mallıklara çok takılmaması gerektiği. hele ki metal müzik gibi gırla konunun ve jestin hüküm sürdüğü bir yerde.
rob flynn gibi olayı sakız gibi uzatıp 2 dakikada söylenecek şeyleri abartılı mimiklerle 15 dakikaya yaymak da bence gereksiz. çünkü yapılan şu denyoluğu gereğinden fazla büyütmek, gereğinden fazla reklamını yapmak ve sonunda da yüzeysel bir hale getirmek oluyor.
açık seçik gerizekalıca olan bir davranışa verilecek en iyi tepki hiç ciddiye almamak olacaktır. en eşek herif bile tepki görmediğini/kaale alınmadığını anlayınca basar gider nitekim.
olayın bir de “ifade özgürlüğü” kısmı var ki oraya girersek dibi gelmez. aslında böyle bir tartışma kısmı da açılabilir.
Ne kadar saçmasapan tepkiler. Rob’un canı çok sıkılmış anlaşılan. Tepki veren diğer gruplar da gitsin annesinin bahçesinde top oynasın. Gerçekten bu insanlar nasıl bir müzik yaptıklarının farkında değiller. Burada değinilmesi gereken tek bir konu var bence: O da herkesin istediğini söyleyebilmesi, istediği şeyi ifade edebilmesi ve bunu yapanlara karşı kesinlikle linç kültüründen beslenilmemesi. Gerisi önemli değil. İfade edilen şey doğru mudur değil midir? Bunların hiçbir önemi yok. Kimse karar mercii değil. Son olarak metal müzik camiasının giderek yobazlaşıyor oluşu üzücü gerçekten. Kimsenin kimseye tahammül edemediği bir müzik kültürü müdür metal müzik kültürü?
30.01.2016
@deadhouse, metale gereksiz anlamlar yükleyen ergen alert!
30.01.2016
@Nox, adam doğru söylüyor ne çıkıntılık yapıyorsun?bu fikirlerini yeni akit te yazarsan kabul görür ama metal sitesi için sen çok yanlış geldin
31.01.2016
@TAAKE, Kendi fikirlerinle örtüşüyor olabilir ama verilen tepkiyi itibarsızlaştıramazsınız. PHIL ÖLDÜ…
31.01.2016
@deadhouse, ikide bir ifade özgürlüğü diye coşmuşsun ama bundan birşey anlamadığın belli.adamın ırkçı bir laf etmesine(ki ırkçılık insan zekasının önündeki en büyük engellerden biridir)özgürlüktür konuşur siz karar veremezsiniz susun diyorsun.ırkçılığa tepki göstermeyen veya susan insan değildir.susmayana sus diyen artık nedir yazmayayım.
Yargılamıyorum ama metal müzik ve ırkçılık her zaman gündeme gelmiş bir konudur. Hatta çoğu gruba şarkı sözlerinden ötürü “Nazi Band” adı bile takılır. Anselmo ve Pantera zaten redneck kökenli olduğu için faşist ve ırkçı imaja çok da uzak sayılmaz ki youtube’ta araştırırsanız 90′larda bu konuyla çok karşı karşıya kaldıklarını görürsünüz. Anselmo’yu Pantera’yı, Down’ı çok severim bu arada; önyargılı bir değerlendirme yapmadığım gibi kayırıcı bir tavır da sergilemeyeceğim. Son videoda ise hiç de şaka gibi görünmeyen bir şekilde haykırıyor Anselmo. Bana kalırsa bu sadece ayyaş bir herifin “white power” diye bağırması fakat hayran kitlesini etkileyebilecek, beyaz olmayan fanları gücendirebilecek de bir çıkış. Gerçi video youtube’a yüklenmemiş olsa sahne önündeki bir kaç kişi dışında kimse duymayacağı da bir gerçek. Videonun yüklenmesi sayesinde metal dünyasında nurtopu gibi bir sansasyon oluştu ve bir linç kampanyası başlatıldı. Videoyu yükleyeni de suçlamıyorum, internet çağındayız. Rob Flynn’in bu videodaki tepkisi ise daha çok metal camiasının Anselmo’ya ses çıkarmadan olayı görmezden gelmesi ve “sözde” şaka olan hareketi sineye çekmesi. Sırf o kişi Phil Anselmo olduğu için ne yaparsa yapsın yanına kar kalabileceğine isyan ediyor. Orada bulunan biri olarak da Anselmo’nun beyaz şarap bahanesini de yalanlıyor. Ben Anselmo’yu yargılayacak veya suçlayacak değilim. Dediğim gibi adam zil zurna ve saçmalıyor. Dimebash 2016’nın diğer seyirci çekimi videolarını da izledim ve sahnedeki misafir sanatçılar resmen bitse de gitsek modunda “tahammül” ediyorlar Anselmo’nun hareketlerine. Yani white power bana göre ciddiye alınacak bir şey değil. Fakat metal dünyasında yarattığı etki gitgide büyüyor. Anselmo’yu kınayıp Pantera’ya küfredenlerin yanında şaka olmasa da harekete destek verenler de var. Böyle bir kutuplaşma olması gereken son şey. Bence Robb Flynn’in parçası olmayı reddettiği şey çoğumuzun reddetiği şey: Irkçılığa gösterilebilecek tolarens! Kim olursa olsun, Anselmo’yu bırak Lemmy mezardan çıkıp white power diye bağırsın gene yemez. Bu olay umarım haklıyım-haksızsın çatışmasına dönüşmeden bir an önce kapanır.
Ya kardeşim ırkçıysa ırkçı herkes sizin gibi hümanist olmak zorunda değil. Ayrıca Anselmo kendisi de söylemiş şaka olduğunu. PHA and The Illegals kadrosuna bakın bakalım hepsi ABD’li mi? Robb Flynn de kendisini hangi dünyaya ait hissetmek istiyorsa orada hissetsin, Pantera’nın vokaline kafa tutacak vasıfta biri değil çünkü.
İngilizcem çok iyi olmadğından tam anlamadım. Robb Flynn Anselmonun kendisine sahne arkasında zencilerden hoşlanmadığını mı şöylemiş?
30.01.2016
@Son of Moonsine, hayır machine head’in zenci (nigger) döneminden nefret ettiğini söylemiş. bahsettiği dönem machine head’in üçüncü albümü the burning red dönemi, zenciden kastı da robb flynn ve diğer elemanların o dönemdeki pek de metal olmayan imajları. robb da pantera’nın cowboys öncesi imajını kastederek tencere dibin kara seninki benden kara diyor videoda.
30.01.2016
@Son of Moonsine, Machine Head’in nu-metale yakın albümlerinden nefret ettiğini söylüyor. Phil Anselmo da rap müzikten hiç hoşlanmadığı ve nu-metal’de de yoğun rap etkisi olduğu için, rap de siyahilerin tekelinde olduğu için “zenci dönemini albümlerinizden nefret ediyorum” demiş.
30.01.2016
@Berca B., eyvallah.
metalsucks bilmem ne tarzı sayfalar işi iyice magazine döndürdü.. öyleyse dahi ırkçı olması neyi değiştirecek? bu müziği dinleyen insanlar şarkı sözlerinde dinlere küfredilmesini falan hazmediyorda konu ırkçılığa gelince mi herkesin bi yerleri tutuşuyor? yok ya. inançsız biri olarak söylüyorum bunu.
işin daha da sinir eden tarafıysa phil’e sallarken sopanın ucunu pantera’ya da değdiren gerzekler..
30.01.2016
@deatheist, dinlerin neredeyse hemen hepsi ırkçılık içerdiğinden dolayı ırkçılık karşıtlarının aynı zaman da dinlere küfür etmesi bir tezat oluşturmuyor tam aksine bu bir tutarlılık göstergesi.
31.01.2016
@Nox, Eğer semavi dinleri kastediyorsan bir delilin var mı ırkçılık içerdiklerine dair? Ben hiç rastlamadım böyle birşeye.
31.01.2016
@Nox, bahsettiğin gibi dinlerin çoğu ırkçılık temelli olsa dahi dini malesef doğuştan kabul etmiş, başka bir alternatifi değerlendirmeye bile zaman ayırmayacak kadar körleştirilmiş, onlara bir şeyler anlatsan dahi mutlaka karşıt bir tez gösterecek insanların benimsediği bir ideolojiyi sağlam temeller üzerine kurulu sözlerle eleştirip onları aydınlatabilecek olmak varken bodoslama bir şekilde gömmek, küfür etmek en azından müzik gibi “evrensel” bir mecrada biraz acımasız bir durum. nasıl ki benim görüşlerime batan şeyler duyduğumda kırılıyor inciniyorsam aynı şekilde başka bir ideolojiye yönelmiş bir insanında (görüşlerinin doğruluğunun yanlışlığının bir önemi yok) görüşlerine batan şeyler duyduğunda gücenmesi kadar doğal bi şey yoktur sanırım.. e bu durumda da din, dil, ırk bilmem ne ayırt etmeden bizi tek bi çatıda birleştiren müziğin evrenselliğinden pekte bahsedilemez sanki..
31.01.2016
@deatheist, eğer sen dinsizsen bir çeşit aptallıktan kurtulmuşsun demektir.din diyor ki bizden olmayanı öldürün savaştaysanız karısı kızı size helaldir.sadece lafta kalmıyor bu tarihe bakman yeterli.şimdi dinsiz bir müzisyene nasıl dine laf söyleme diyebilirsin?.ırkçılık ta aynı şekilde ayrımcı. bizden olmayan ölsün diyor.hertürden ayrımcılık için neden tepki verilmesin ki.
Cidden yazık oldu, tık tuzağı internet siteleri olayın amına koyup linç kampanyasını başlattı bile. Yani şu adamın işlerini, röportajlarını vs doğru düzgün takip eden biri Phil Anselmo’nun özellikle son 10 senede Mevlana gibi bi adama dönüştüğünü bilir. Ucunun nereye varacağını tahmin edemediği, ciddiye almadığı salak bi şaka yüzünden herife haksızlık yapılıyor.
İnsanların duyarlılık derecelerinin bu kadar oynak olması da sinir bozucu. Adam şaka olduğunu söylüyor, ırkçı olmadığını söylüyor. Çoğu insan -nedense- inanmıyor, inananlar da BUNUN ŞAKASI MI OLUR diye video çekiyor. Ertesi gün müslümanlar SİZİN ŞAKANIZI SİKERİZ diye yine karikatürist kesmeye başlarsa görmek isterim bugünün aşırı duyarlı arkadaşlarını. Bir karar verelim, aşırı duyarlı konularda şaka yapılabilir mi, yapılamaz mı?
30.01.2016
@Berca B., +1
30.01.2016
@Berca B., Haberin altındaki en iyi yorum.
Sanki hepiniz hümanistlikten kırılan sevgi pıtırcıklarısınız’yolda Suriyeli görse yolunu değiştiren bebeler burda duyar kasmasın,Irkçılık bir fikir akımıdır herkes isterse olabilir.ulan evinizde tarhana Çorbası içip hardcore muhafazakar,extreme köktendinci ana babanıza akşam niye eve geç geldiğinizin Hesabını Verdiğiniz halde burda balinaların rahatça fanfinifinfon yapması için eylem yapan Cihangir solcusu ağzı yapmayın,dünya ODTÜ den,Cihangir den ibaret değil mağaradan bi çıkın sevgili sevgi pıtırcıkları,bu arada SSCB dağıldı haber veririm dedim
Not:hiçbir ideolojiye sahib Değilim
30.01.2016
@TAAKE, +666
31.01.2016
@TAAKE, solculuğu ya da komünistliği tam yapmayanlar hiçbir şeye ses etmesin, mışıl mışıl uyusunlar o zaman bro? Anselmo olayını ciddiye almadım adam acayip içiyor ve sapıtıyor kim bilir aklından ne geçiyordu, anselmoluğuna verdim ben. Ama bu tepkin biraz yersiz değil mi sence? Ayrıca extremiz diye avakado mu yiyelim çorbamızı da içeriz ana babamıza da gerektiği anda hesap veririz, bu bence bir eleştiri değil, bir saldırı gibi geldi bana. Şimdi sitede cevap üstüne cevapla giden bir tartışma yaratmak da istemiyorum ama bu desteksiz saldırıları çok yerde gördüğümden bir yerlere bir şeyler yazmaktan geri duramıyorum da. Suriyeli meselesine gelirsek, kalıp ülkesini savunabilecek erkekleri burada sürterken görünce ben kendi adıma gıcık oluyorum. İç savaş burda olsa ailemi sağlama alır katılırım kendimce bir safa. Ama savaşı fırsat bilip burda iş çıkaranlara karşı dururum doğal olarak. Diyarbakırda yaşıyorum bu arada. Ama balina konusunda haklısın. Mesela gezide ağaç eylemi yapıldı ama doğuda onlarca hektar orman net söylüyorum göz göre göre yakıldı kimse de ses etmedi. Pasif marjinaller, tertemiz kıyafetlerle sakallarını okşaya okşaya memleket kötü yeaa derken en ufak bir direniş belirtisi göstermedi. Bu doğru. Ama tüm çuvalı yakma, burda herkes sokakta :) duyar kasacağız, dibine kadar. Anselmo ciddi değildi bence bir daha söyleyeyim. Zaten özür videosundan belli.
Bu yorumu yazdım, çünkü genelleme yaparak düşünce güçlerini körelten insanların at gözlüklerini çıkarabileceklerini düşünüyorum. Zaten dinlediğimiz bu müzik de bize bunu anlatıyor. Sayfadan takip edebildiğim kadarıyla raw blackçi birisin. Ben de öyleyim.
Son olarak; cihangir solcusu ağzı yapıyorum. Ama onların lafta bıraktıklarını uygulamaya koyuyorum. Genelleme yapma, canımı ye gözüm. Öptm kib :)))))
Yorumları okuyunca düşündüm de, ırkçılığa karşı çıkınca birtakım insanların ırkçılık karşıtlarını hemen “hümanist”, “sevgi pıtırcığı”, “Cihangir solcusu”, “akşam eve geç geldiğinde ailesine hesap veren ergen” ilan etmesi ve bu ilan yoluyla “Suriyeli görseniz yol değiştirirsiniz siz.” benzeri desteksiz varsayımları ortaya dökerek saçmalamaları da büyük bir sorun. Ortada psikolojik açıdan devasa büyüklükte bir aşamamışlık var, üzücü.
01.02.2016
@İsim Gerekli, Her şeyden bağımsız olarak; tartışma içerisinde gördüğüm açık ara en ”değerli” yorum. Aynısını düşünmekteyim.
Ne kelimelermiş arkadaş. Açıktan faşistide, gizli faşistide, azıcık faşistide; hepsi epey seviyor. Şu kelimeleri çıkar konuşmakta zorlanacaklar.
(BOKUNUZU YİYİM faşist kelimesine takılıp kalmayın muhterem sözde objektif milliyetçiler. Faşistliğin insandan insana, kurumdan kuruma dozajının, niteliğinin farklı olabileceğini biliyor, kimisinin faşist eksendeki düşünceye direkt katkı yaptığını, kiminin ise belki istemeyerekte olsa(ki gerçek şu ki bu epey az yaşanıyor) dolaylı katkı yapabildiğini bilerek ve düşünerek kullanıyorum bu sözcüğü.)
01.02.2016
@İsim Gerekli, +1 bide bu tipler hiçbiir ideolojiye sahip değilim yazar ya, gülsem mi? ağlasam mı? olmamış hali buysa olsaymış keşke be :)
Tepkiler nasıl bir seviyeye geldiyse Phil Anselmo özür videousu yayınladı. Şakaysa da değilse de lafını geri aldı,burdan öte yapılacak bir şey yok. Irkçılığında değilim, umrumda değil Anselmo’nun kafasının içindeki ideolojiyi bilemeyiz,değiştiremeyiz fakat Anselmo o gece kendi imajına zarar verdi. O iki kelime yüzünden nasıl bir lince uğradıysa şimdi de “geri vites” diye aşağılanıyor adam. Konu ideolojilere gelince anında linç kampanyası oluşuyor. O çok övülen “düşünce özgürlüğü” rafa kaldırılıyor hemen. Ondan sonra kurtul kurtulabilirsen bu linç sevicilerden. Arkadaş ortamında girdiğiniz tartışmada verdiğiniz ufak bir örnek sizi faşist yapabilir.
Videoda Phil Anselmo’nun yüz ifade “hay dilim kopsaydı da öyle bir şey söylemeseydim” diyor resmen. Benim üzüldüğüm nokta Dimebag anısına yapılan bir gecenin böyle bir olayla lekelenmesi. Dimebag anısına yapılan bir gece yüzünden insanların Pantera’ya düşman olmaları. Olan Pantera’ya oldu. Anselmo da kendi imajını zedeledi. Kolay kolay unutulmaz bu olay. Ve en ufak bir şeyde hemen linç seviciler tarafından dile getirilir.
Bence asıl tehlikeli olanlar körü körüne ideoloji kasan bu kara cahil linç seviciler. Asıl onlara dikkat etmek lazım. Bu olaydan almamız gereken asıl mesaj bu.
Robb Flynn ne iğrenç adammış. 12 yaşında kız gibi salak salak tripler ile birşeyler yapmaya çalışıyor.
Yakında Phil Anselmo’da Ahmet Kaya gibi “siyasi görüşünü sevmiyorum ama müziği güzel” gillerden olacak asdf.
01.02.2016
@ÖNCÜL, “ekipmanlarımı şerefzilerin ülkesinde bıraktım” asdsggjjlkjl
Robb Flynn denen adamın sırf Anselmo’nun kendine çaktığı için böyle mevzuyu sakız gibi uzatan bir videyo çektiği kanısındayım.
Mevzu çok gereksiz uzadı. Toplumun içinde bu hareketi yapması gerzekçe olmakla birlikte, elemanın böyle olmadığı çok açık. Anselmonun gay olduğunu bile okudum nette.(oladabilirde çamur atma niyetiyle söylenmiş gibi geldi bana)
Metal müzikte din karşıtlığı ve ırkçılıkla ilgili mevzuların konu edildiğine değinilmiş. İkisini aynı kefeye nasıl koyabilirsiniz?! İnsan ırkını seçemez dinini seçer. Ayrıca bir dini,öğretiyi eleştirmek çok doğal birşey. En nihayetinde bir düşünce felsefe biçimi din. (Hatta bazılarına göre insan yapımı) Herkez kabul etmek zorunda değil. Amam bir ırkı kabul etmemek gibi abuk bir durum, olabilir mi arkadaş. Doğanın kanunu herkez bir ırka mensup olarak geliyor dünyaya.
Bide pantera elemanları güney amerika kökenli diye aklımda kalmış. Wikipediada okumuştum Dave Mustaine isimlerinin -en azından bunu çağrıştırdığı için- birşeyler demişti sanırım. Şİmdi wikipedi ya ya baktım bulamadım. Yalan olma ihtimalide var yani. Bilgisi olan var mı?
31.01.2016
@Son of Moonsine, orda güneyden kastı Kuzey Amerika’nın güneyi olsa gerek. Teksas ve New Orleans Amerika’nın en güneyindeki eyaletler ama hala kıta olarak Kuzey Amerika kökenliler.
31.01.2016
@Berca B., Belki öyle kastetmilerdir ama benim aklımda öyle kalmamış.
Robb Flynn cidden ağır götoş çıktı. Dimebag’in kız arkadaşı da postayı koymuş Rob Flynn’e. Sahne arkasında beyaz şarap varlığını da doğrulamış bu arada.
Yukarıda sadece Raddor’un yorumunu okudum haklı bir soru sormuş.Gözlemlediğim kadarıyla 2010′dan beri özellikle ‘anti-racism’,'anti-religion’, ‘diversity’, ‘feminism’, ‘gay rights’ vb olgular sosyal medyanın da muazzam gücüyle inanılmaz bir ivme kazandı, insalardaki farkındalık müthiş derecede arttı.
Bu kötü birşey mi? Hangi tarafta olduğunuza bağlı olarak öyle ya da değil.Şahsi fikrim bu durumun son zamanlarda biraz can sıkıcı bir hal almaya başladığı yönünde.Misal bir yandan, izlediğimiz bir tarihi holywood filminde o tarihlerde orda olmaması gereken ırktan bir karakter sırf ‘diversity’ adına birden ortaya çıkıveriyor; öbür yandan ‘feminist youtube medya eleştirmeni’ Anita Sarkeesian videosunda çocukluğumuzun oyunu Super Mario’nun aslında ne kadar ‘misogyny’ olduğunu açıklamaya çalışıyor.Son zamanlarda yaşadığımız benzer bir durum da Oscar adaylıklarıyla ilgiliydi.Bir çok siyahi oyuncu ve yönetmen bu seneki Oscar ödül törenini adaylıkların çok ‘beyaz’ olduğundan yakınarak boykot ediyor (Akademinin son 3 yıldır en iyi yönetmen ödülünü iki Meksikalı ve bir Çinliye verdiklerini unutmuş olamazlar, demek ki dertleri başka).
Demem o ki, böyle bir dönemde artık bu tarz şakalar ne kadar bahane uydurursan uydur şaka olarak görülmüyor çünkü sosyal medya hepimizden güçlü, sosyal medya herkese ulaşıyor ve orda insanlar seni ne tarafa iterlerse orda görülüyorsun.
İlgili olarak: http://s12.postimg.org/4aj8rzhpp/2015.jpg
Phil düşünmeden konuşmuş abartılacak birşey yok bence. Robb Flynn kendine pay çıkarmış gibi. O zaman Jeff Hanneman ve Lemmy de laf etsinler. Sonuçta Nazi Almanyası ile ilgili koleksiyona sahiplerdi.
Liberal demokrat sistemin köleleri, sosyal demokratlar, anarşistler, marksistler ve liberteryenler bu adama saldırıp durmuş (bu sitedekileri kast etmiyorum tanımam etmem)
Bu adam ne demiş? White power demiş, bunda ne var? Nigger nigga gibi kelime kullanıp zencileri keselim samileri doğrayalım deseydi o zaman abartılı olurdu
Bir insanın beyaz ırkı siyahlardan üstün görmesi bence hoşgörüyle karşılanmalıdır. Gidipte bir zenciye saldırıp ciddi zararlar veriyorsa işte bu hoşgörüyle karşılanmayabilir
Yüzüklerin efendisinde Elfleri, Mordor’a yardım eden esmer tenli / kahverengi insanlardan daha üstün gören birine ”ırkçılık yapma” diyeni duydum. Bu gereksiz duyarlı şovlara gerek yok…
Adam ezelden beri zıpçıktı. Bunu da herkes bilir. Resmen adamın bir anlık gafletinden yararlanmaya çalışmışlar. Bunun ardında başka şeyler var gibi ama ben paronayaklık yapıyor da olabilirim.
sjw’ler yeni çağın kanserleri.
04.02.2016
@Dysplasia, Check your privilege.
Gereksiz.
Videoları izlemedim,zaman kaybına da gerek yok ama yorumları okuması eğlenceli. Şu tip konularda insanların ne kadar saçma sapan düşündüğü ortaya çıkıyor. Bunun yanında bir de abuk sabuk şeyleri aşırı ciddiye alıp işi taraf tutmaya kadar ilerleten tayfa ortaya çıkıyor.Celallenip sayfalarca yazmak falan,youtube yorumlarındaki kavgalar gibi. Ama sıkıntı,işin o yorumlarda kalmamasında çıkıyor.
Phil Anselmo’nun ne düşündüğü zerre umrumda değil.Ona ne tepkiler verildiği de bir gıdım umrumda değil. Metalle camiayla da alakası yok durumun, eğer görüş ya da davranışlar yüzünden dinlediğim izlediğim şeyleri ayırsaydım herhalde elimde hiçbir şey kalmazdı. Burdaki sıkıntı ilgili bir sorun çıktığında Sordum Sarı Çiçeğe derken neden sarı çiçeğe soruyosun başka şeye sorsana diyebilecek buna da çaresizce dayanak arayacak bir dolu insan olması. Resmen taraf tutmaya linç etmeye yer aranıyor,bunun doğrusu yanlışı yok. Bir taraf seçilince de gittiği yere kadar savunuluyor, medya ya da çevre de destekleyince iyice gaza geliniyor.Olay büyümese gram siklemeyecekti bunu görenlerin en az yarısı. En sinir bozucu olan da belli başlı şeylere duyar kasılırken benzer muhabbetlerin olduğu diğer durumların görmezden gelinmesi. Bunu örnek verenler,açıklayanlar olmuş yorumlarda gayet güzelce.
Son olarak da Robb neden bu kadar uyuz bi tip oldu bilmiyorum,şu videoyu çekmesi bile yeterli.Pantera dinlemeyi bırakmam da facebookta bir zamanlar takip ederken beni kendi grubundan soğutmuştu Robb.11 dakikalık videoyu ve thumbnaildeki halini görünce saçmasapan konularda vlog çeken çoluk çocuk geldi aklıma.
03.02.2016
@den4x, Not: galatasaraylıyım
03.02.2016
@den4x, haber altında birkaç tane iyi yorum daha var ama bence en iyisi bu.
Phil in ozur dilemesine ragmen olayı dahada büyütüp bu noktaya getirmeleri gerçekten cok üzücü.Birinin buna son vermesi gerekir.Bu tür şeylerin günümüzde gündemde olması bile saçma.
Irkçılar kendilerine karşı çıkanlara sürekli, “ılık götlü”, “Cihangir solcusu”, “hümanist sevgi pıtırcığı” gibi laflarla saldırsa da, bu onların yetersizliklerini göstermekten başka bir işe yaramıyor. Kelime dağarcıkları kısıtlı olduğu gibi düşünme yetileri de kısıtlı; ırkçılık karşıtı argümanlara sadece laf edebiliği yaparak ve başta saydığım kalıpları kullanarak cevap verebiliyorlar, argüman sahibinin nitelikleri önemsiz onlar için. Asker postalı fetişisti bu arkadaşların tek bildiği baskı yapmak, oysa baskıya er ya da geç, daima karşılık verilir; sonra karşılık verenler de baskı yapar ve döngü oluşur, tarih boyunca böyledir bu. Prangaları onları o kadar dar bir konuma sürüklüyor ki, bunu ve daha birçok şeyi hakkıyla değerlendiremiyorlar veya görüşlerine olan itaatlerini sürdürebilmek için değerlendirmekten kaçıyorlar.
Buraya uğraması muhtemel haşin arkadaşların muhtemel cevaplarına not: Küfür dolu veya yorumun sahibini ezmeye çabalayan cevaplarınız sizin ezikliğinizi, dar kafalılığınızı dışavurmaya yarar, ki bu da sizin kendinize dahi itiraf edemediğiniz bir şey. Buraya yorum atmasanız bile başka yerlerde belli ediyorsunuz bütün bunları.
05.02.2016
@İsim Gerekli, birader kendimi gördüm sende ya bu konuda haha.
Asıl faşizmi Phil Anselmo değil; ”şaka yaptım” demesine rağmen Anselmo’nun grubunun festivalden çıkartan organizatörler yapıyor. Rob gibi ne idüğü belirsiz sahtekar hümanistler faşizm yapıyor, farkında değiller.
04.02.2016
@deadhouse, hacı sen saw you drown’un fake’i falan mısın?
Vikernes gibi bir adamın varlığını düşündüğünüzde devede kulak, hatta kıl…
Üstelik adam yüz bin defa özür dilediğini söylemiş.
Hatta burakın bunu, NSBM diye bir müzik türü var arkadaşlar.
Gereksiz tartışma…
İşin boku çıktı resmen. Adama inanmamakta neden bu kadar ısrar ediliyor cidden anlamıyorum. Sanki herkes gerçekten ırkçı olmasını istiyor gibi davranıyor, çok garip.
Panteranın güneyli ve redneck olduğun bilmeyen, konfedarasyon bayraklarıyla fotoğraf çektirdiğinden bi haber ABD li ve Avrupalı az beyinli “metalciler” neredeydi çok merak ediyorum
işin özü şu; kuliste beyaz şarab sağlam geçirdi. beyaz kuvvetliymiş manasında “vayt povır” dedim esprisine. uzatanlar bok yesin. metal bu! ne bekliyosun ey bebe.
Halbuki ”Heil Comrade Stalin!” diye bağırıp yumruğunu havaya kaldırsaydı festivalden çıkarılmayacaktı. Stalin belki de Hitler’den daha fazla insanın ölmesine sebep olmuştur.
04.02.2016
@Infirmity, Ya amk ahahaksaksj
Anselmo dinlemem etmem, nasılsa pantera da sevmedim hiçbir zaman. Bu adama yapılanın net haksızlık olduğunu düşünüyorum ama. Hiç dinleyicisi olmadığım halde Anselmo’yu bilirim. Özründe söylediği her şeyde samimi olduğundan eminim. Medyanın ve Rob Flynn gibi dikkat çekmek için yırtınan heriflerin kurbanı oldu.
Eee ebenin amı ama artık… Millet kendine resmen linç edecek adam arıyor.
bu adam daha oncede white power diye bagirmis ilk yaptigi sey degil. videosu var bende ekside gordum. o zamandami beyaz sarap icmis ama bu dunyada belli bir fascism var sakasina bile olsa beyaz ustun diyemiyorsun hemen aliniyorlar
popüler metalin sikkoluklarından biri. gereksiz şeyler. hepiniz gereksiz yorumlar yapmışsınız. önemli şeyler değil bunlar.
anti human-anti god- anti religion
05.02.2016
@satanic metal attack, anti-human diyen biri hala neden orada burada gezer, yorum yazar anlamam :)
ve henüz NSBM ile tanışmamış insanlar var burada.
vay arkadaş ne büyüdü şu iş yahu. nedense dogville aklıma geldi. metal camiasında da cidden “düşene bir tekme de sen vur” mottosuyla kendini tatmin etmeye çalışan bir linç meraklısı sürüsü varmış, bunu gördük.
yanlış yaptığını kabul eden birine bu kadar yüklenilmesinin ardında ben olumlu bir nokta göremiyorum artık. anselmo çıkıp herkese ana avrat saydırsa garip bir haz duyacağım sanki, o derece canım sıkıldı.
Sitedeki bütün Pantera kritiklerinde bu kadar yorum yok. Varg’ı bile çoğu kişi ciddiye almazken Anselmo’ya yapılan şeyin boku çıktı.
Sahtekar ikiyüzlü hümanistlerin linç operasyonu başarıyla sonuçlandı. Sıradaki kurban gelsin.