Pasifagresif yazarlarından kurulu ACHROMA RISING ilk şarkısını yayınladı
05.01.2016
Water Devours the Earth.
Pasifagresif yazarları Ahmet Saraçoğlu, Nazım Kemal Üre ve Eren Başbuğ’dan kurulu ACHROMA RISING, ilk şarkısı “Water Devours the Earth”ün videosunu sundu.
Davul ve gitar bas ve klavyenin golgesinde kalmis bence. Ikisini de ruhsuz buldum. Bu yuzden cok guzel olabilecek bu parca dinlenebilirligini kaybediyor benim icin.
4 kez üstüste dinledim, harbi çok iyi, özellikle 1:28′de giren riften sonra coşulmuş, kemal acayip şeyler yapıyo orada :D. klavye, lead gitar gibi olunca otomatikmen gitardan duymaya alışık olduğumuz sweep’lerin ve dülülü dülülerin de önüne geçilmiş. drum programlama da iyi Ahmet başgan. oldukça potansiyelli bir proje olduğu belliydi zaten, hepinizin eline sağlık. bi de gitar solosu olsa veya konuk gitar soloları olsa tadından yenmez. vallahi 2016′ya golle başladık, iyi oldu.
Şarkıyı sanırım şu ana kadar 8-10 defa dinledim. Yorumlamadan önce Kemal abi’ye sesleniyorum bugünlerde ben ve tüm bas gitar ilgililerine yapabileceğin en büyük iyilik bu şarkının bass kaydını paylaşman olur.Mevcutsa LÜTFEN ama LÜTFEN!
Şarkıya yönelik şu ana değin şarkının nacizane bir dinleyicisi olarak olumlu ve olumsuz eleştiri getirir de ilkin olumsuz gelenden başlarsam ;
1-Şarkı yapım sürecinin çok fazlaca zaman üzerine düşünülmüş olduğunu ve bundan kaynaklı aşırı mükemmeliyetçi , aşırı kaotik ve odaklanma sorunu yaratan bir yapı oluşturduğu düşüncesindeyim. Şöyle ki şarkının bazı kısımlarında sanki aynı anda üç enstrümanda solo halinde ilerliyor da hiç biribirbirine yol vermiyor gibi geliyor kulağa.
2- Bass gitarın tıpkı Spiral Architect , Archspire ve hatta Forest dönemi Beyond Creation soundu gibi arada değil şarkının en kaotik anlarında bile sesi net ve belirgin gelecek şekilde tutulmalıydı kanısındayım.Kulağımı arada çok zorladım bu bas gitar ilgilisi olmamdan kaynaklı bir algı üzerine düşünüyor olmamdan ötürü de olabilir.
Olumlu kısımlar;
Beklemeye değdi.GERÇEKTEN!…
Grup en azından şu tek şarkıyla bile muazzam bir potansiyele sahip olduğunu ve adından söz ettirecek çook büyük işler çıkaracağını belli ediyor.
İtiraf etmek gerekirse bass gitarist olmasam elektro gitarın şu ezici ve gümbür gümbür sounduna bittim derim ama Kemal Abi öyle bir bass yürümüş ki gitarın despot kesildiği anlarda gitarı tutup kırasım geliyor.
-Sadece gitara odaklı dinlediğim anlarda yarattığı blackimsi atmosfer gerçekten müthiş…
Klavyeleri pek oturtamadım kafamda halen ama klavyenin başında Eren Başbuğ’u görünce de yetiyor insana.
Son olarak
Achroma rising kişisel düşünceme göre bahsettiğim şu aşırı mükemmelliyetçi kısımlarını törpülerse kessinlikle çok ama çok büyük işlerin grubu olmamaları için hiç bir sebep yok.
Yolunuz açık olsun , tez zamanda albüm haberini duymayı bekliyoruz.
Bu arada Kemal Abi okuyorsan yorumumun başını tekrar oku lütfen :)
Aaaaah! Dinleyemiyorum internetim yok o kadar merak ediyorum ki şu anda.
3 yıl mı oldu dört yıl mı bu anı bekliyorum ve iki gün sonra finalim var ve internetim yokken çıkarıyorsunuz :D
Biraz daha sabır…
@Osman, Bu ‘işemeli sıçmalı’ yarrak gibi yoruma cevap vermeyecektim ama yorumumdan bir alıntı var cevap hakkımı kullanıyorum.
Klavyeleri pek kafamda oturtamadım HALEN! ama klavyenin başında Eren Başbuğ’u görünce de yetiyor insana.” demekle iki kastım var birincisi ;
”klavyeleri pek kafamda oturtamadım HALEN!” kısmı ile kastım, şarkıyı daha ilk dinlemelerim ve yorumumdan farketmen gerektiği üzre neredeyse %80 bas gitar , %20 elektro gitar ağırlıklı ve odaklı dinlemiş olmamdan mütevellit bu enstrümanlara yönelik yorumlar getirdim.Yani ilgi olarak klavyeyi neredeyse duymamış bile olabilirim ve bu denli geri planda tuttuğumdan ötürü de doğal olarak kafamda oturtmam pek mümkün değil.
”ama klavyenin başında Eren Başbuğ’u görünce de yetiyor insana.” klavyeleri dinlemesem bile Eren Başbuğ’un giriştiği ve içerisinde bulunduğu projeleri takip eden biri olarak bunun ne demek olduğunu da şu yarrrrrak gibi yorumu yapan sana anlatmam inan pek mümkün değil ama kendisinin klavyenin başında olduğu her proje benim için fazlasıyla dinlemeye yeterli bir sebeptir , iyi kötü güzel gibi nitelemeler bu değerim önüne geçebilecek nitelemeler değil.
Ve ayrıca dikkat edersen yorumumda ilk olumsuz eleştirilerden başlamışım! Ve emin ol, neredeyse daha yeni oluşum sürecinde olan bir grubun ilk şarkısına yönelik yapılabilecek en acımasız eleştiriyi yapmış olabilirim.Yani rahatlıksa mevzu, biraz fazla rahatım merak etme.
(Hiç tasvip etmesem de yorumuma senin üslubuna yaraşır bir kaç kafiye ekledim kusura bakmassın artık)
Son olarak ;
Senin şu dibine kadar arabesk – popüler kültür karışımı özentisi ülkende istatistik tutsan 1000 kişiden 1 dinleyici oranını bile tutturamayacağın ama çok sevdiğin bu müziği yapmaya gönül vermiş, emeğini , zamanını ve hatta parasını bu işe adamaktan zerre çekinmemiş, yeteneğini üretken olmakla pekiştirmiş kaç kaç kişi var ki sen şu yarrrak gibi yaftaladığın hakaretvari yorumu yapıyorsun.
Beğenmediysen eleştirirsin ve erdemli biriysen de saygı duyarsın, saygı duymazsan da üretken insanların bu zahmetine ve yaratıkları müziğe hakaret edecek hakkı kendinde göremezsin/görmemelisin.Kusura bakma da böylesi saygısız bir tutum ”Haddin Değil!”
@Sikth, bu adam 3-4 yıldır, taa blackroseimmortal zamanlarından beri umursanmak için çırpınıyor, arada yazım tarzını güncelleyip dünyanın en beğenmez adamı gibi yazıp şansını deniyor da kimsenin salladığı yok. boşver sen de.
@tits, dünyanın en beğenmez adamı olmaya kastığımı düşlünüyorsan kardeş kusura bakma ama embesilin tekisin. Yada hep saçma sapan grupların haberlerini takip ediyorsun. Bide 6 yıldır sitede yazıyorum, yani yazım tarzımın değişmesi normal.
@Sikth, ya arkadaşım ben orda kraldan çok kralcı olma rahat rahat söv falan demeye çalıştım, 3 5 argo kelimeden bu kadar etkileniyorsan söyle anlaşalım yani.
Gerçekten çok beğendim ben de. Çok tebrik ediyorum. Bazı yerlerdeki black metal benzeri rifflere ayrı tav oldum. Üstteki bir yorumda denildiği gibi; 2016 golle başladı.
Bence üç performansın da farklı karakterde olması iyi olmuş. Kemal hızlı ve hakim, Ahmet de oturaklı bir stilde çalmış; Eren’in de ton fikirlerini ve zekice dokunuşlarını çok beğendim, melodileri uygun yerlerde bağlamış zaten kayıttaki en beğendiğim melodiler de klavye melodileriydi. Eren’in daha önce klavye çalışını duymadığımdan ilk kez bir fikir sahibi oldum, ama evet teknik olarak çok oturaklı değil gibiydi özellikle sonlardaki seri kısımlar. Bir de tonlar ve klavye efektleri fikir olarak çok iyi, ama prodüksiyondan sanırım çok da ideal duyulmuyor gibi.
Bir kez da ben söyleyeyim. O baslar ne öyle abi. Ne yapıyorsun sen abi :(
Beklentimiz haliyle fazlasıyla yüksekti ve şaşırtmadı. Şarkıya bayıldım, ”sanki aynı anda üç enstrüman da solo halinde ilerliyor” yorumuna katılmakla birlikte tam beklediğim ve istediğim gibi olmuş parça. Yeni haberleri merakla bekliyorum.
Ben acikcasi bu tarz isleri kaldiramiyorum ama kinci ve kirici yaklasmaksa tam bir ahmaklik. Aslinda sarki bir solen ama soyle otobuste acayim da bi x dinliyim muzigi degil. Gerci hedeflenen de bu degil ya neyse ehueh
Höh supergroup
Bence bu basslar gitara göre fazla iyi
09.01.2016
Davul ve gitar bas ve klavyenin golgesinde kalmis bence. Ikisini de ruhsuz buldum. Bu yuzden cok guzel olabilecek bu parca dinlenebilirligini kaybediyor benim icin.
09.01.2016
@Beorn, telefonun azizligi. Bu yorum tee en asagida olmaliydi. Editleyemiyoruz da :/
O değil de bi sene oldu nerdeyse hala ses seda yok. Şarkı falan yok mu yahu duy bizi ey Saraçoğlu :)
05.01.2016
@Erinç Keleş, İki ay sonra duydular :D
Direkt bir parça olmuş. Vurucu.
Şarkı baya iyi bu arada enstrümantal işlerden hiç haz etmem birkaç istisna dışında bu proje de onlardan biri olacak sanırım. :D
4 kez üstüste dinledim, harbi çok iyi, özellikle 1:28′de giren riften sonra coşulmuş, kemal acayip şeyler yapıyo orada :D. klavye, lead gitar gibi olunca otomatikmen gitardan duymaya alışık olduğumuz sweep’lerin ve dülülü dülülerin de önüne geçilmiş. drum programlama da iyi Ahmet başgan. oldukça potansiyelli bir proje olduğu belliydi zaten, hepinizin eline sağlık. bi de gitar solosu olsa veya konuk gitar soloları olsa tadından yenmez. vallahi 2016′ya golle başladık, iyi oldu.
Şarkıyı sanırım şu ana kadar 8-10 defa dinledim. Yorumlamadan önce Kemal abi’ye sesleniyorum bugünlerde ben ve tüm bas gitar ilgililerine yapabileceğin en büyük iyilik bu şarkının bass kaydını paylaşman olur.Mevcutsa LÜTFEN ama LÜTFEN!
Şarkıya yönelik şu ana değin şarkının nacizane bir dinleyicisi olarak olumlu ve olumsuz eleştiri getirir de ilkin olumsuz gelenden başlarsam ;
1-Şarkı yapım sürecinin çok fazlaca zaman üzerine düşünülmüş olduğunu ve bundan kaynaklı aşırı mükemmeliyetçi , aşırı kaotik ve odaklanma sorunu yaratan bir yapı oluşturduğu düşüncesindeyim. Şöyle ki şarkının bazı kısımlarında sanki aynı anda üç enstrümanda solo halinde ilerliyor da hiç biribirbirine yol vermiyor gibi geliyor kulağa.
2- Bass gitarın tıpkı Spiral Architect , Archspire ve hatta Forest dönemi Beyond Creation soundu gibi arada değil şarkının en kaotik anlarında bile sesi net ve belirgin gelecek şekilde tutulmalıydı kanısındayım.Kulağımı arada çok zorladım bu bas gitar ilgilisi olmamdan kaynaklı bir algı üzerine düşünüyor olmamdan ötürü de olabilir.
Olumlu kısımlar;
Beklemeye değdi.GERÇEKTEN!…
Grup en azından şu tek şarkıyla bile muazzam bir potansiyele sahip olduğunu ve adından söz ettirecek çook büyük işler çıkaracağını belli ediyor.
İtiraf etmek gerekirse bass gitarist olmasam elektro gitarın şu ezici ve gümbür gümbür sounduna bittim derim ama Kemal Abi öyle bir bass yürümüş ki gitarın despot kesildiği anlarda gitarı tutup kırasım geliyor.
-Sadece gitara odaklı dinlediğim anlarda yarattığı blackimsi atmosfer gerçekten müthiş…
Klavyeleri pek oturtamadım kafamda halen ama klavyenin başında Eren Başbuğ’u görünce de yetiyor insana.
Son olarak
Achroma rising kişisel düşünceme göre bahsettiğim şu aşırı mükemmelliyetçi kısımlarını törpülerse kessinlikle çok ama çok büyük işlerin grubu olmamaları için hiç bir sebep yok.
Yolunuz açık olsun , tez zamanda albüm haberini duymayı bekliyoruz.
Bu arada Kemal Abi okuyorsan yorumumun başını tekrar oku lütfen :)
06.01.2016
@Sikth, özellikle ilk olumsuz eleştirine kelimesi kelimesine katılıyorum, dile getirilmiş olmasına sevindim.
Aaaaah! Dinleyemiyorum internetim yok o kadar merak ediyorum ki şu anda.
3 yıl mı oldu dört yıl mı bu anı bekliyorum ve iki gün sonra finalim var ve internetim yokken çıkarıyorsunuz :D
Biraz daha sabır…
İşemeli sıçmalı aliencore hissi aldım. Klavyeci bilader de Jordan Rudess’a adeta meydan okumuş. Kötü anlamda tabi.
“Klavyeleri pek oturtamadım kafamda halen ama klavyenin başında Eren Başbuğ’u görünce de yetiyor insana.”
Ya abi çok pardon ama bu kadar kasınca da komik duruyor. Az rahat olun amk. Yarrrrrak gibi kalvyeler. Oldu mu? Bence gayet yerinde.
06.01.2016
@Osman, Bu ‘işemeli sıçmalı’ yarrak gibi yoruma cevap vermeyecektim ama yorumumdan bir alıntı var cevap hakkımı kullanıyorum.
Klavyeleri pek kafamda oturtamadım HALEN! ama klavyenin başında Eren Başbuğ’u görünce de yetiyor insana.” demekle iki kastım var birincisi ;
”klavyeleri pek kafamda oturtamadım HALEN!” kısmı ile kastım, şarkıyı daha ilk dinlemelerim ve yorumumdan farketmen gerektiği üzre neredeyse %80 bas gitar , %20 elektro gitar ağırlıklı ve odaklı dinlemiş olmamdan mütevellit bu enstrümanlara yönelik yorumlar getirdim.Yani ilgi olarak klavyeyi neredeyse duymamış bile olabilirim ve bu denli geri planda tuttuğumdan ötürü de doğal olarak kafamda oturtmam pek mümkün değil.
”ama klavyenin başında Eren Başbuğ’u görünce de yetiyor insana.” klavyeleri dinlemesem bile Eren Başbuğ’un giriştiği ve içerisinde bulunduğu projeleri takip eden biri olarak bunun ne demek olduğunu da şu yarrrrrak gibi yorumu yapan sana anlatmam inan pek mümkün değil ama kendisinin klavyenin başında olduğu her proje benim için fazlasıyla dinlemeye yeterli bir sebeptir , iyi kötü güzel gibi nitelemeler bu değerim önüne geçebilecek nitelemeler değil.
Ve ayrıca dikkat edersen yorumumda ilk olumsuz eleştirilerden başlamışım! Ve emin ol, neredeyse daha yeni oluşum sürecinde olan bir grubun ilk şarkısına yönelik yapılabilecek en acımasız eleştiriyi yapmış olabilirim.Yani rahatlıksa mevzu, biraz fazla rahatım merak etme.
(Hiç tasvip etmesem de yorumuma senin üslubuna yaraşır bir kaç kafiye ekledim kusura bakmassın artık)
Son olarak ;
Senin şu dibine kadar arabesk – popüler kültür karışımı özentisi ülkende istatistik tutsan 1000 kişiden 1 dinleyici oranını bile tutturamayacağın ama çok sevdiğin bu müziği yapmaya gönül vermiş, emeğini , zamanını ve hatta parasını bu işe adamaktan zerre çekinmemiş, yeteneğini üretken olmakla pekiştirmiş kaç kaç kişi var ki sen şu yarrrak gibi yaftaladığın hakaretvari yorumu yapıyorsun.
Beğenmediysen eleştirirsin ve erdemli biriysen de saygı duyarsın, saygı duymazsan da üretken insanların bu zahmetine ve yaratıkları müziğe hakaret edecek hakkı kendinde göremezsin/görmemelisin.Kusura bakma da böylesi saygısız bir tutum ”Haddin Değil!”
06.01.2016
@Sikth, bu adam 3-4 yıldır, taa blackroseimmortal zamanlarından beri umursanmak için çırpınıyor, arada yazım tarzını güncelleyip dünyanın en beğenmez adamı gibi yazıp şansını deniyor da kimsenin salladığı yok. boşver sen de.
06.01.2016
@tits, dünyanın en beğenmez adamı olmaya kastığımı düşlünüyorsan kardeş kusura bakma ama embesilin tekisin. Yada hep saçma sapan grupların haberlerini takip ediyorsun. Bide 6 yıldır sitede yazıyorum, yani yazım tarzımın değişmesi normal.
07.01.2016
@Osman, çocukluktan ergenliğe geçiş yaptım desene şuna.
07.01.2016
@tits, ve şu yazdığın cümleyle beni sallamadığını göstermiş oldun. Şimdi de ben seni sallamıyorum. İyi günler.
07.01.2016
@Osman, douchebag’liğin cool bişi olmadığını öğreneceğin bir yıl dilerim. sana da iyi günler.
06.01.2016
@Sikth, ya arkadaşım ben orda kraldan çok kralcı olma rahat rahat söv falan demeye çalıştım, 3 5 argo kelimeden bu kadar etkileniyorsan söyle anlaşalım yani.
Gerçekten çok beğendim ben de. Çok tebrik ediyorum. Bazı yerlerdeki black metal benzeri rifflere ayrı tav oldum. Üstteki bir yorumda denildiği gibi; 2016 golle başladı.
Bence üç performansın da farklı karakterde olması iyi olmuş. Kemal hızlı ve hakim, Ahmet de oturaklı bir stilde çalmış; Eren’in de ton fikirlerini ve zekice dokunuşlarını çok beğendim, melodileri uygun yerlerde bağlamış zaten kayıttaki en beğendiğim melodiler de klavye melodileriydi. Eren’in daha önce klavye çalışını duymadığımdan ilk kez bir fikir sahibi oldum, ama evet teknik olarak çok oturaklı değil gibiydi özellikle sonlardaki seri kısımlar. Bir de tonlar ve klavye efektleri fikir olarak çok iyi, ama prodüksiyondan sanırım çok da ideal duyulmuyor gibi.
Başarılar dilerim. :)
Klavyeler gayet güzel estetik ve Jordan rudess ile ilgisi yok bu işin.adam müziğe iyi şeyler katmış,saçma şeylere girişip bozmamış besteyi.
bass gitarı satıp köye mi yerleşsem?
Güzel yorumlar için teşekkürler arkadaşlar :) Artık arayı fazla soğutmadan devam edeceğiz.
Çok güzel olmuş. Emeğinize yüreğinize ellerinize sağlık :)
dinlemeye çalışırken çok yoruldum
Biraz fazla kaotik olmuş. Ancak, tabii ki de bu sadece başlangıc. Bu arada herkes söylemiş ama bende tekrarlayayım. Basslar müthiş.
Bir kez da ben söyleyeyim. O baslar ne öyle abi. Ne yapıyorsun sen abi :(
Beklentimiz haliyle fazlasıyla yüksekti ve şaşırtmadı. Şarkıya bayıldım, ”sanki aynı anda üç enstrüman da solo halinde ilerliyor” yorumuna katılmakla birlikte tam beklediğim ve istediğim gibi olmuş parça. Yeni haberleri merakla bekliyorum.
Ben acikcasi bu tarz isleri kaldiramiyorum ama kinci ve kirici yaklasmaksa tam bir ahmaklik. Aslinda sarki bir solen ama soyle otobuste acayim da bi x dinliyim muzigi degil. Gerci hedeflenen de bu degil ya neyse ehueh
Achroma Rising beğenmediğim bir proje olacak gibi görünüyor. Şarkıyı beğenmedim çünkü bana hiçbir şekilde hitap etmiyor.
Kötü bir proje olduğunu düşünmüyorum. Sadece subjektif olarak beğenmedim. Başarılar
nota çöplüğü..!