Bir sene Kanada’da yaşamış bir insan olarak, Edmontonlı bu adamların ne tür dertleri olup da bu denli çirkin bir müzik yapma gereği duyduklarını merak etmiyor değilim doğrusu. 2003-2012 arasında 4 albüm çıkaran REVENGE, Season of Mist’e geçmesinin ardından geçtiğimiz Kasım ayında çıkardığı “Behold.Total.Rejection” ile hem müziğin, hem de şirketin gücü sayesinde epey bir duyuldu, potansiyel kitlesini artırdı.
Peki nedir REVENGE’den böyle bahsetmemizi, logosunu giderek daha fazla yerde görmemizi ve şu an bahsettiğimiz albümün Rolling Stone dergisinin MARILYN MANSON’ın yeni albümünün yılın en iyi “metal” albümü seçildiği ılıman yıl sonu listesine bile girmesini sağlayan?
REVENGE bir death/black metal grubu. Ancak öylesine leş bir yaklaşımları var ki, ortada bu iki türü ayrıştırmayı bile zorlaştıran, dinleyicinin ağzına cam talaşı boşaltan, tamamıyla saf, damıtılmış bir nefret var. Bu iki türün sofistikelik adına, sanat namına barındırabileceği her şeyi ortadan kaldırdığımızda ve güzel olan her şeyi kıyma makinesinden geçirdiğimizde, REVENGE’in kusmuk içinde yüzen müziğini biraz tanımlayabiliriz.
“Behold.Total.Rejection”, sert müzik dinleyenleri, tecrübeli metal dinleyicilerini dahi zorlayabilecek düzeyde bir hırpanilik, dur durak bilmezlik barındırıyor. Kaostan ve nefretten beslenen gitarlar, dehşet bir performansa sahne olan cezalandırıcı davullar ve iç kulak iltihabı saçan zımpara gibi vokaller, albümün puştluğuna puştluk katıyor. Peki bu albümü iyi ve adından söz edilir yapan şey sadece ekstrem boyutlarda leş ve acımasız olması mı?
Değil elbet. “Behold.Total.Rejection”, içerdiği tüm hayvanlığa ve çiğliğe rağmen, özünde etkileyici ve dengeli bir uyum barındırıyor. Bunu görmek, alışık olmayan kulaklar için pek de kolay değil. Şuradaki müziği dinleyen insanların %90′ı bunun müzik olmadığını, %7′si bunun kötü bir metal örneği olduğunu, %2′si müthiş bir şey dinlediğini, %1′i ise dinlemediğini ama beğenmediğini söyleyecektir. Ama derinine inildiğinde, “Behold.Total.Rejection” başka bir şey yapmadan, detayların duyulabileceği bir ses sistemiyle dinlendiğinde, grubun başta fiziksel, sonra da düşünsel anlamda güçlü bir iş ortaya koyduğu görülebiliyor.
Albümü çok kereler dinlemiş biri olarak, “Behold.Total.Rejection”ın gerçekten de acımasız bir albüm olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. 40 dakika üzeri süresiyle, böylesine yıpratıcı bir müzik için uzun sayılabilecek bir işe imza atan REVENGE, belki şirketsel, belki de başka sebeplerden, önceki albümlerine göre daha kolay benimsenir ve ekstrem müzik seven kitle tarafından daha az zahmetle anlaşılır bir işe imza atmış. Bu durumdan ötürü böyle orospu çocuğu bir albüm olan “Behold.Total.Rejection” bile, kimilerinin gözünde davayı satış olarak gösteriliyor olabilir. Objektif bakıldığındaysa, “Behold.Total.Rejection” her anlamda uğraştıran, zorlayan, ancak sonunda isteneni veren bir albüm.
Şarkıları ayrıştırabilir duruma gelinip, davullarla vokalleri üstlenip bir de tüm müziği yazan J. Read ile gitarist Vermin’in burada işledikleri haltlar çözümlendiğinde, “Behold.Total.Rejection”ın gerçek değeri de anlaşılacaktır diye düşünüyorum.
Yine de iyisi mi siz bu konuda elinizi çabuk tutun. REVENGE 1-2 albüm sonra tür içinde daha bir bilinir olunca, şu anda REVENGE’e tapan leş müzik elitistleri tarafından “Rivenc çok piyasa yeaeae…” diye küçümseneceği ana kadar, bu çirkinliği doyasıya dinleyin.
Çünkü sonrasında siz de “herkes gibi” görüleceksiniz.
Peki bir şey soracağım. Kritikte yanlış bir şey yok da, Season of Mist’e geçmeden önce 4 albüm, 3 ep, 2 de split çıkarmış olan 15 senelik grubun adı sanı bugüne kadar tarafınızca dillendirilmemişken, kalkıp da uzun yıllardır grubu dinleyen yeraltı fanlarına dakka bir gol bir laf çakmak da ne anlama geliyor?
Kimse Revenge’e bu tarzını koruduğu sürece “piyasa oldular” diyecek kadar angut değil de, bugüne kadar sitede adı geçmemiş grup üstünden “üfff şimdi elitistler bok atmaya başlayacak” diye propaganda yapmanın ne gibi bir anlamı var?
Kısacası Season of Mist ile anlaşmayıp da NWN bünyesinde 25 tane albüm çıkartmış olsa haberdar olmayacağınız grup üstünden “açık fikirlilik” görüntüsü vermek çok patetik olmuş gerçekten.
Revenge ekolünde pek çok grup var, hatta daha barbarca ürünler bile piyasaya süren gruplar var; ancak çok hastası olduğunuz büyük labellar veya ana akım rock/metal medyası tarafından değinilmedikçe haberdar olmuyorsunuz.
Kısacası “rivenc piyasa oldu” değil “sen ne ara bu kadar benimsedin de grubun esas hitap ettiği kitleye laf çakıyorsun?” cümlesi durumu daha iyi özetliyor bence.
@Abomination DS, kimseye bir laf çakmadım. Metal dünyasında hep olan bir şeyi, tür ayırt etmeksizin söyledim. Son paragrafta Revenge yerine x bir progresif metal grubu, leş müzik elitistleri yerine de prog metal elitistleri diyebilirdim. Bu metal dünyası içindeki -hepimizin zaman zaman yaptığı- karikatüristik bir durum olduğu için yansıttım, önce onu bir diyeyim.
Kimse bilmezken Opeth için ölen ama şimdi Opeth’e en çok burun kıvıran insana dönüşen bir dolu dinleyici var. Ya da azıcık öne çıktı mı mainstream ilan edilmemek adına 1 albüm önce ayılıp bayıldığı ortodoks black metal grubunu hemen “Ya onlar da işte ne biliym… ppfsss…” diye satan bir dolu insan var. Bu komikliği vurguladım sadece. Kişisel/tür bazlı bir şey olarak görülmeyeceğini düşünerek yazdım.
Ayrıca, sen benim sadece belli bir kesime laf ettiğimi/karşıma aldığımı varsayarak beni eleştiriyorsan, senin de “büyük şirkete geçince haberiniz oldu” gibi tahminsel genellemeler yapmaman gerekir diye düşünüyorum.
Herkes bir sürü farklı şey dinliyor. Biz de aynı şekilde. Ancak bunların tümünü siteye taşımaya gerek duymuyor olabiliriz. Her türe eşit yakınlıkta olmaya çalışıyoruz ve her türü dozunda yansıtmaya çalışıyoruz. Mesela benim de dinlediğim, ama interaksiyon almayacak bir dolu Endonezyalı brutal death metal grubunu veya Tayvanlı Maggot Colony’nin yeni EP’sini sitede işlemiyor oluşumuz, aramızda onları dinleyenler olmadığı anlamına gelmiyor. Bu Revenge için de geçerli, her tür ve grup için geçerli. Siteyi idare eden birkaç kişiyiz ve her türün en derinine inecek kadar yansıtsak, siteye haber girmekten başka hiçbir şey yapmamamız gerekir.
İyi niyetle, daha çok insana ulaşması gerektiğine inandığımız bir grup olduğu anda da haberle, kritikle, röportajla insanlara ulaştırmaya çalışıyoruz. Yüzeysel bakılmadığında bu samimi çabamız da görülüyor diye düşünüyorum.
@Ahmet Saraçoğlu, evet bahsettiğin reaksiyonlar sıkça görülen hareketler bu noktada sana hak veriyorum.
Ancak Revenge özelinde konuşacak olursak eğer, kendi eski hayran kitlesi tarafından hemen hemen hiç dile getirilmemiş eleştiriler bunlar.
Gerek yurtiçi/yurtdışında bizzat tanıdığım insanlar gerekse de nwn gibi bu tarzın kalesi diyebileceğimiz forumlarda verilen tepkiler başından beri çok olumlu.
Genellikle eski fanları tarafından “pffff çok piyasa oldular haco” diye refere edilen grupların bu muameleye maruz kalmasının sebebi daha büyük kitlelere ulaşmalarından ziyade, fan kitlesini genişletmek isteyen grupların sırf bu amaçla göstere göstere tarz değiştirmeleri sebebiyle bu eleştirilerle muhattap olduğunu düşünüyorum. (Tribulation, Ketzer yakın dönemden ilk aklıma gelen gruplar)
Ancak çizgisini bozmayıp da büyük firmaları kapağı atan gruplara (mesela Revenge, mesela Necrowretch) bu tarz eleştiriler, en taşkafa azınlığı saymazsak pek gelmiyor. Bunu da göz önünde bulundurmak lazım.
@Abomination DS, o açıdan tabii ki haklısın. Dediğim gibi, ben herhangi bir grup özelinde konuşmamıştım aslında. Olan bir komik durumu Revenge’i kullanarak yansıttım sadece.
Herkesin görüşü farklı tabii ama misal yılların Dying Fetus’u ülkemize geldiğinde, “onlar çok mainstream” diye konserine gitmeyen insanlar biliyorum. Ki bunlar zamanında Killing on Adrenaline diye kafasını duvara vuran insanlar. Aynı şekilde “Devourment ayağa düştü” deyip dinleyeni hor gören insanlar görünce, Revenge ve muadili gruplar için de bu tarz bir yaklaşımın olabileceği izlenimine kapıldım. Bunun sebebi elbette ki grubun SoM ile anlaşması ve doğal olarak adının daha geniş kitlelere yayılacak olması.
Bilmem katılır mısın ama “No scene, no brotherhood, no remorse diyen adamlar, gidip ortam çocuğu Kvarforth’un grubuyla aynı şirkete girdi… :(((” gibisinden düşünüp zaman içinde Revenge’vari gruplara burun kıvıracak insanlar olabileceği fikri hiç de uzak bir ihtimal değil bence. :)
“Onlar çok mainstream konsere gitmedim” düşüncesi Türkiye’ye özgü bir düşünce. Çünkü Season of Mist sahibi “Michael Berberian” ecnebi yeraltı tayfalarınca epey sevilen bir adam. Bu yüzden Revenge’nin “artık piyasa oldular ıyy” yaftasıyla karşılaşacağını sanmıyorum.
Dying Fetus ile Revenge karşılaştırılması da doğru değil. Revenge son 15 senede rifinden sözüne noktasına kadar aynı kalırken Jason Netherton zamanında muhalif bir tavrı olan Dying Fetus’un Jason’un ayrılması ve 11 Eylül sonrası çizgisini 180 derece değiştirdiği aşikar. “illing in Adrenaline” seven bir fanın konsere gelmemesi çok normal. Ama Revenge’de değişen hiçbir şey yok.
Ayrıca Revenge kurulmadan önce “Aynı elemanların” Axis Of Advance diye zaten ünlü grubu vardı “Osmose prod.”dan albüm çıkaran. Revenge Season of Mist’te geçmeden önce NWN! değil “Osmose” grubuydu. (NWN! Kuzey Amerika dağıtıcısı sadece.)
Daha önce Immortal, Marduk, Shining vs. vs. gibi grupların yer aldığı Osmose Prod.’dan 4 albüm çıkarmış bir grup yeterince yayılmıştır zaten.
Bu albüm çıkmadan 1 sene önce de Watain ve Mayhem ile Kuzey Amerika’yı turlamaları da fanları olumsuz etkilememiş olacak ki turne boyunca sadık kitle Revenge’yi izlemiş ve Watain ve Mayhem’i izlemeden mekanı terk etmiş çoğu konserde.
Peki bir şey soracağım. Kritikte yanlış bir şey yok da, Season of Mist’e geçmeden önce 4 albüm, 3 ep, 2 de split çıkarmış olan 15 senelik grubun adı sanı bugüne kadar tarafınızca dillendirilmemişken, kalkıp da uzun yıllardır grubu dinleyen yeraltı fanlarına dakka bir gol bir laf çakmak da ne anlama geliyor?
Kimse Revenge’e bu tarzını koruduğu sürece “piyasa oldular” diyecek kadar angut değil de, bugüne kadar sitede adı geçmemiş grup üstünden “üfff şimdi elitistler bok atmaya başlayacak” diye propaganda yapmanın ne gibi bir anlamı var?
Kısacası Season of Mist ile anlaşmayıp da NWN bünyesinde 25 tane albüm çıkartmış olsa haberdar olmayacağınız grup üstünden “açık fikirlilik” görüntüsü vermek çok patetik olmuş gerçekten.
Revenge ekolünde pek çok grup var, hatta daha barbarca ürünler bile piyasaya süren gruplar var; ancak çok hastası olduğunuz büyük labellar veya ana akım rock/metal medyası tarafından değinilmedikçe haberdar olmuyorsunuz.
Kısacası “rivenc piyasa oldu” değil “sen ne ara bu kadar benimsedin de grubun esas hitap ettiği kitleye laf çakıyorsun?” cümlesi durumu daha iyi özetliyor bence.
15.12.2015
@Abomination DS, kimseye bir laf çakmadım. Metal dünyasında hep olan bir şeyi, tür ayırt etmeksizin söyledim. Son paragrafta Revenge yerine x bir progresif metal grubu, leş müzik elitistleri yerine de prog metal elitistleri diyebilirdim. Bu metal dünyası içindeki -hepimizin zaman zaman yaptığı- karikatüristik bir durum olduğu için yansıttım, önce onu bir diyeyim.
Kimse bilmezken Opeth için ölen ama şimdi Opeth’e en çok burun kıvıran insana dönüşen bir dolu dinleyici var. Ya da azıcık öne çıktı mı mainstream ilan edilmemek adına 1 albüm önce ayılıp bayıldığı ortodoks black metal grubunu hemen “Ya onlar da işte ne biliym… ppfsss…” diye satan bir dolu insan var. Bu komikliği vurguladım sadece. Kişisel/tür bazlı bir şey olarak görülmeyeceğini düşünerek yazdım.
Ayrıca, sen benim sadece belli bir kesime laf ettiğimi/karşıma aldığımı varsayarak beni eleştiriyorsan, senin de “büyük şirkete geçince haberiniz oldu” gibi tahminsel genellemeler yapmaman gerekir diye düşünüyorum.
Herkes bir sürü farklı şey dinliyor. Biz de aynı şekilde. Ancak bunların tümünü siteye taşımaya gerek duymuyor olabiliriz. Her türe eşit yakınlıkta olmaya çalışıyoruz ve her türü dozunda yansıtmaya çalışıyoruz. Mesela benim de dinlediğim, ama interaksiyon almayacak bir dolu Endonezyalı brutal death metal grubunu veya Tayvanlı Maggot Colony’nin yeni EP’sini sitede işlemiyor oluşumuz, aramızda onları dinleyenler olmadığı anlamına gelmiyor. Bu Revenge için de geçerli, her tür ve grup için geçerli. Siteyi idare eden birkaç kişiyiz ve her türün en derinine inecek kadar yansıtsak, siteye haber girmekten başka hiçbir şey yapmamamız gerekir.
İyi niyetle, daha çok insana ulaşması gerektiğine inandığımız bir grup olduğu anda da haberle, kritikle, röportajla insanlara ulaştırmaya çalışıyoruz. Yüzeysel bakılmadığında bu samimi çabamız da görülüyor diye düşünüyorum.
15.12.2015
@Ahmet Saraçoğlu, evet bahsettiğin reaksiyonlar sıkça görülen hareketler bu noktada sana hak veriyorum.
Ancak Revenge özelinde konuşacak olursak eğer, kendi eski hayran kitlesi tarafından hemen hemen hiç dile getirilmemiş eleştiriler bunlar.
Gerek yurtiçi/yurtdışında bizzat tanıdığım insanlar gerekse de nwn gibi bu tarzın kalesi diyebileceğimiz forumlarda verilen tepkiler başından beri çok olumlu.
Genellikle eski fanları tarafından “pffff çok piyasa oldular haco” diye refere edilen grupların bu muameleye maruz kalmasının sebebi daha büyük kitlelere ulaşmalarından ziyade, fan kitlesini genişletmek isteyen grupların sırf bu amaçla göstere göstere tarz değiştirmeleri sebebiyle bu eleştirilerle muhattap olduğunu düşünüyorum. (Tribulation, Ketzer yakın dönemden ilk aklıma gelen gruplar)
Ancak çizgisini bozmayıp da büyük firmaları kapağı atan gruplara (mesela Revenge, mesela Necrowretch) bu tarz eleştiriler, en taşkafa azınlığı saymazsak pek gelmiyor. Bunu da göz önünde bulundurmak lazım.
15.12.2015
@Abomination DS, o açıdan tabii ki haklısın. Dediğim gibi, ben herhangi bir grup özelinde konuşmamıştım aslında. Olan bir komik durumu Revenge’i kullanarak yansıttım sadece.
Herkesin görüşü farklı tabii ama misal yılların Dying Fetus’u ülkemize geldiğinde, “onlar çok mainstream” diye konserine gitmeyen insanlar biliyorum. Ki bunlar zamanında Killing on Adrenaline diye kafasını duvara vuran insanlar. Aynı şekilde “Devourment ayağa düştü” deyip dinleyeni hor gören insanlar görünce, Revenge ve muadili gruplar için de bu tarz bir yaklaşımın olabileceği izlenimine kapıldım. Bunun sebebi elbette ki grubun SoM ile anlaşması ve doğal olarak adının daha geniş kitlelere yayılacak olması.
Bilmem katılır mısın ama “No scene, no brotherhood, no remorse diyen adamlar, gidip ortam çocuğu Kvarforth’un grubuyla aynı şirkete girdi… :(((” gibisinden düşünüp zaman içinde Revenge’vari gruplara burun kıvıracak insanlar olabileceği fikri hiç de uzak bir ihtimal değil bence. :)
“Onlar çok mainstream konsere gitmedim” düşüncesi Türkiye’ye özgü bir düşünce. Çünkü Season of Mist sahibi “Michael Berberian” ecnebi yeraltı tayfalarınca epey sevilen bir adam. Bu yüzden Revenge’nin “artık piyasa oldular ıyy” yaftasıyla karşılaşacağını sanmıyorum.
Dying Fetus ile Revenge karşılaştırılması da doğru değil. Revenge son 15 senede rifinden sözüne noktasına kadar aynı kalırken Jason Netherton zamanında muhalif bir tavrı olan Dying Fetus’un Jason’un ayrılması ve 11 Eylül sonrası çizgisini 180 derece değiştirdiği aşikar. “illing in Adrenaline” seven bir fanın konsere gelmemesi çok normal. Ama Revenge’de değişen hiçbir şey yok.
Ayrıca Revenge kurulmadan önce “Aynı elemanların” Axis Of Advance diye zaten ünlü grubu vardı “Osmose prod.”dan albüm çıkaran. Revenge Season of Mist’te geçmeden önce NWN! değil “Osmose” grubuydu. (NWN! Kuzey Amerika dağıtıcısı sadece.)
Daha önce Immortal, Marduk, Shining vs. vs. gibi grupların yer aldığı Osmose Prod.’dan 4 albüm çıkarmış bir grup yeterince yayılmıştır zaten.
Bu albüm çıkmadan 1 sene önce de Watain ve Mayhem ile Kuzey Amerika’yı turlamaları da fanları olumsuz etkilememiş olacak ki turne boyunca sadık kitle Revenge’yi izlemiş ve Watain ve Mayhem’i izlemeden mekanı terk etmiş çoğu konserde.
17.12.2015
@Eren Steyr-Aug, “Killing on Adrenaline” olacak yanlış yazmışız
valla ben baya beğendim albümü, uzun zamandır böyle paldır küldür bişey dinlememiştim
22.05.2020
@crowkiller, aklını zikiim
ilk albümden beri en iyi icraatları. Axis of Advance ve Conqueror’ı daha çok seviyorum ama bu tayfanın boş icraatı yok resmen.