Herkese merhaba. Başlıktan da anlaşılacağı üzere, bu başlıkta gönlünüzden geçen herhangi bir konuda dile getirmek istediklerinizi paylaşabilirsiniz. Ülke gündeminden müzik dünyasına, son komik videolardan ligdeki son gelişmelere kadar ister suya sabuna dokunan, ister havadan sudan konularla köşemizi renklendirmenizi arzu ediyoruz. Tek ricamız, yorumlarınızı kimseyi kırmayacak, kendinizi hapse attırmayacak ve sitemizi kapattırmayacak içerikle şekillendirmeniz.
Hepimize mutlu ve özgür günler dilerim.
Batushka’nın ne kadar cılkı çıksa da mahkeme kararından sonra hırsız şişko son kez turneye çıkıyormuş. Geç de olsa hakkın teslim edildiğini görmek keyifli. Sosyal medya hesapları onda diye kendini müzisyen sanıyordu. Şimdi yaptığın yarrak gibi albümleri de al siktir git.
18.07.2024
@Melkor, +1 ama aldığımız biletler yandı, konser belirsiz bir tarihe ertelendi. O yüzden gitariste bir tık dargınım. Davasını savunduk, konsere çıkmadı piç.
18.07.2024
@Melkor, Çok iyi olmuş. Krzysztof reis bunun şerefine yeni albüm patlatsa keşke.
Orkestrasyon çalışmaları yaparken fark ettiğim bir şey: Metal’in temeli olan 5′li akoru biliyorsunuz. Power Chord veya abazan akoru da dediğimiz, sadece 1 ve 5′inci seslerden oluşan, distortion da verdiğimizde cozur cozur kuvvetli ses veren o ilahi armoni.
O olmasa Metal, Hard Rock ve Hardcore Punk olmazdı. Her şey onun gitarda kullanılmasıyla başladı. İlk büyük popüler örneklerinden biri The Kinks’in Really Got Me’siydi. Neden daha önce akıllarına gelmedi de 40′lı, 50′li yıllarda daha sık kullanmadılar hayret doğrusu.
Neyse, gitarda yaygınlaşmasından çok önce, bu 5′li armoni aslında senfoni orkestralarında sürekli kullanılan bir şeymiş. Klasik müziğin de temeliymiş yani. Belki de o yüzden Metalciler, klasik müziği, film müziklerini vs. seviyor. Diğer müzik türlerine olduğu gibi sallamıyor ve pek çoğunuz dinlemekten keyif alıyorsunuz. Metal’de bulduğumuz kuvvetin benzerini buluyoruz.
Müzikte 3′üncü sesler major veya minor konumlanmasına göre sana “üzül!” ya da “sevin!” diye emir veriyor adeta. Onun dışında 7′inci sesler, eksik 5′liler vs. hepsinin net karakterleri var. Ancak 5′inci ses öyle değil. Temel notanın karakterini bozmuyor, sadece güçlendiriyor.
Bu yüzden orkestrada sen bir yaylı grubu ya da bakır üflemeli partisyonu yazdığında ilk ekleyeceğin armoni bu 5′li oluyor. Eklemezsen orkestra cılız kalır çünkü. Minor ya da major da her zaman her yere gitmiyor. O yüzden önce 5′lileri eklersin, aralarda oktavlarla birlikte ki ses aralığı genişlesin.
Bu bilgiyi aldık. Şimdi gelelim bu 5′li armoniyi fetiş haline getirmiş bir besteciye: John Williams. Williams, power chord’u deyim yerindeyse karısı yapmış bir müzisyen. O yüzden diğerlerinden hemen ayırt edilen bir sound’a sahip. Öyle ki, eğer başka bir besteci 5′li armoniyi çok sık kullanırsa “John Williams’tan mı ilham aldın?” sorusu yöneltiliyor (Pınar Toprak röportajında gördüm bunu)
Eserlerinde en ince trompeti, pikolosuna kadar 5′li akor fantezisi yapıyor John Willams (Imperial March’ın girişini hatırlayın, gerçi tüm bestelerini hatırlayın demek daha doğru olur) Adam o zamanlar Hans Zimmer gibi sesi boost’layıp abartılı synth efektleri kullanamayacağı için, dönemin en kuvvetli duyulan soundtrack’lerini bu şekilde oluşturmuş.
Örnek, 5′li armoniyi (power chord’u) en çok tercih ettiği bestelerinden biri:
https://youtu.be/xNs8oKvXjZo?si=bWtnwH5zJJVB-75b
19.07.2024
@Raddor, Çok iyi.
20.07.2024
Pınar Toprak’a haksızlık yaptım. “John Williams, 5′lileriyle meşhur. Senin de kendine has aralıkların var mı?” şeklindeymiş soru. O da “süper kahraman filmlerinde genel olarak 5′li veya 4′lü kullanılır ama ben 7′li aralığı tercih ettim.” demiş. Helal aplama ama 5′li her zaman en iyidir.
5′li aralık olmasaydı olmazdık. Metal olmayacaktı, bu site olmayacaktı. 4′lülerle, 3′lülerle Metal yapılamazdı (Black Metal hariç). İsmi gibi mükemmel:
https://tr.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCkemmel_be%C5%9Fli
Lan köpekler madem böyle şeyleriniz vardı niye bok gibi 7 bölüm izlettiniz bize? Her siki son bölümde yapıp yeni sezonu iple çektireceksiniz illa.
Gerçekten vakit, emek ve para kaybı. Son bölümde yaşananları 4. sezonun ilk üç bölümünde işleyip geriye kalan beş bölümde de diziyi bitirecektiniz işte. Allah gibi final olacaktı. Onun yerine koca sezonu tamamen pas geçip önemli olan her şeyi son bölümde işlemişler. Yine de haklarını vermek lazım bence dizideki en iyi bölümdü.
18.07.2024
@Yiğit, çok mistik bir yorum, herkes hangi diziden bahsettiğini merak ediyor şu an. Sanırım Arka Sokaklar’dan söz ediyorsun ama tam emin olamadım.
18.07.2024
@Ahmet Saraçoğlu, sanırım the Boys. Sezon sayıları, dördüncü sezonun betimlemesi falan tam uyuyor Boys’a. İnterneti sik gibi bir ülkede olduğum için sabırsızlığımı artırdı bu yorum.
18.07.2024
@Ahmet Saraçoğlu, https://hizliresim.com/kbekedt
Tamam tamam gizemi kaldırıyorum. Tabii ki de Kayp’tan bahsediyorum arkadaşlar.
20.07.2024
@Yiğit, ne kadar da değişik, bir o kadar ilginç diziydi.
20.07.2024
@Raddor, o hımbıl yapımcı olmasa 5 sezon sürüp efsane finalle bitecekti
20.07.2024
@Yiğit, @Raddor, Zeki D. kadar potansiyeli olan bir dizi değildi.
18.07.2024
@Yiğit, Gerçekten en kötü sezondu ama finali yine çok iyiydi be.
Baya baya çıkarıyo lan haha (Elizabeth, Charismatic voice kanalını sunan, kirli vokal çalışırken)
https://www.youtube.com/shorts/T1OqTe7mM-Y
dün işe celtic frost t-shirt’yle gittim orta yaşdaki abiler satanis zannetti beni aq milletin kafası hala akmar baskınlarıyla meşhur 99 yazında kalmış nasıl bir travma yarattıysa insanımızda
ne necip fazıl,ne nazım hikmet bu dünyada bana hiç bir şair yusuf hayaoloğlu kadar dokunmamıştır.Tunceli kadar saf ve temiz,inanılmaz depresif,vefatını askerde er gazinozusunun televizyonunda öğrendiğimde donup kalmıştım,hayatımda oturup rakı içmek istediğim tek insan,gözleri intihar mavi,kızılca kıyamet yaylasında doğan asi küheylan
https://www.youtube.com/watch?v=xTqQ2b0KZTw
23.07.2024
@TAAKE,
isimlerin birbiriyle alakaları şöyle desek:
necip fazıl- burzum
nazım hikmet – akercocke
yusuf hayaoğlu – kekht arakh
23.07.2024
@Necrobutcher, aynen tarz ve lirikleri ile şairlerin tarzları ile akımları bile aynı,bir de yusuf hayaloğlu freezing moon ve life eternal mayhem i de olur
23.07.2024
@TAAKE, abi o dediğin attila ilhan oluyor bence
Kaptan Kadavra’nın gelecek ay çıkacak albümü “Steril ve Kimliksiz” için çok heyecanlıyım.Sizlerin beklentileri neler acaba ve son albüm Mental Yara’nın bu sitede bir yer bulması lazım bence
22.07.2024
@paymo, konserdeki şarkı aralarında yaptıkları berbat muhabbetlerden sonra pek bir beklentim yok
22.07.2024
@hysteresis, nedir o muhabbetler acaba? bilmediğim için soruyorum
Oh be güle güle karabaşlar
P L A G U E kardeşimiz sitenin eski müdavimlerinden olarak epeydir ortalıkta görünmüyordu,şimdi geri gelmiş,çok iyi gelişme
Yeniden hoşgeldin P L A G U E kardeş
https://www.youtube.com/watch?v=47R55N-38R0
yalnız bu sefer deadhouse gözükmüyor,umarım biraz geçici internet detoksu yapıyordur
23.07.2024
@TAAKE, hoş bulduk ‘black metal pınarı’nın mucidi TAAKE.
https://youtube.com/shorts/io4C4WMrGZs?si=M538-_ftQHArp1mr
23.07.2024
@TAAKE, detoks iyidir, ilgili arkaďaş sayesinde biz detoks yapıyoruz aslında.
23.07.2024
@TAAKE, “P L A G U E, ismail vilehand ve deadhouse asla aynı anda sitede bulunamaz” laneti var. Biri gelirse diğeri kaybolur. Üçü birden gelirse de ben kaybolurum.
bu hafta bir kızla blind date’e çıkacağım var mı daha önce böyle bir şey yapan ?
23.07.2024
@Necrobutcher, 2006′da yapmıştım. Güzel bir kızdı ama ilk andan hemen burcumu tahmin etmeye çalışmıştı. İlk 3 tahminde bulamadı, sonra boğa burcu olmama rağmen aslan burcuyum dedim, o da hemen “evet ya belli zaten” diye 1 saat kafa açtı. Muhabbet edebileceğim biri olmadığını görünce de ayıp olmayacak kadar durup sonra mekândan ayrılmıştım.
23.07.2024
@Ahmet Saraçoğlu, böyle bir konunun geçeceğine adım kadar eminim ama şu an kızların neredeyse tamamı astrolojiye ilgi duyuyor.
23.07.2024
@Necrobutcher, hiç anlamam o mevzulardan,ama bayağı riskli geliyor bana,her türlü sürpriz yaşanabilir,ağır ve soğukkanlı olursan iyi olur,ben tanımadığım ve az çok huyunu suyunu bilmediğim kadınlarla asla konuşamam,bütün konuşmalarım da çuvallamışımdır,erkeklerle sorun olmuyor,her konser sonrası bir çok kişiyle merhaba,tshirt güzelmiş falan diye girip bayağı muhabbet açıp,hiç tanımadığım kişilerle cihangir,kadıköy gezip alkol+kokoreç yapmışlığım var ama kadınlar konusunda tamamen çuvallıyorum,ya pot kırıyorum,ya L&M dizisindeki erdal bakkal gibi muhabbet açamayıp yerel seçimlere bağlıyorum,zaten sosyal birisiysen sorun olmaz ama dediğim gibi ağır ve soğukkanlı olman verebileceğim tek tavsiye
23.07.2024
@TAAKE, birazdan buluşuyorum sonuçları yazıcam
24.07.2024
@Necrobutcher, güzel kız ama tam bir astroloji manyağı çıktı…
dün akşamki BLACK CURSE gecemden sonra bu akşama da bir albüm listesi planladım:
-blood incantation-starspawn
-teıtanblood- the baneful choır
-grave mıasma-endless pıllgrimage
-black curse- endless wound
kalkmadan önce kavun karpuz niyetine de
-CARCASS- SURGICAL STEEL
ucuz viski ve birayla çıkacağım maça.
23.07.2024
@Necrobutcher, Son yorumunu yapmışsın
23.07.2024
@Erhan, abi bana zevk veriyor üzerine gitmek sabah daha zıpkın şekilde uyanırım ben
23.07.2024
@Necrobutcher,
-Necrobutcher kardeşinize hakkınızı helal ediyor musunuz?
-HELAL OLSUN
-Ruhuna el fatiha
-………… amin
24.07.2024
@P L A G U E, ölmedim abi yaz bugüne karambol bir liste de devam edelim
24.07.2024
@Necrobutcher, bu gruba spectral voice u da ekle,zaten aynı gruptan,yalnız ne grup ya,kargada konserini izlemiştim,davul çalan vokal yapıyor ama ne vokal,adam yeri göğü inletti,mikrofon o gün malulen emekli oldu
24.07.2024
@TAAKE, o konser sonrasında paslanmaz kalemle yaptıkları süper bir röportaj var izle
Chris Adler’a ne oldu? Nerelerde?
24.07.2024
@Cryosleep, çikolata şelalesi olarak hayatına devam ediyor.
https://m.media-amazon.com/images/I/81nx-jxtVjL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg
24.07.2024
@Cryosleep, ben de Asgeir Mickelson, Johan Langell, Lee Morris için aynısını düşünüyorum. Uçuk davulcuların birden ortadan kaybolma gibi garip bi huyları var.
24.07.2024
@Cryosleep, en son ses getirmeyen bir projeden sonra evlenip düz bir işe girdi diye hatırlıyorum. Drumeo’ya çıksın diye bekliyoruz ama herhalde olmayacak.
Gojira, olimpiyat açılış töreninde sahne alacakmış. Muhtemelen sert bir şeyler çalmayacak olsalar da her türlü manyak olay.
https://www.revolvermag.com/culture/gojira-to-perform-at-paris-olympics-opening-ceremony/
25.07.2024
@dust, haberi zaten girilmiş, sayfayı yenileyince gördüm. Pardon.
25.07.2024
@dust,👍
Önümüzdeki günlerde sitedeki birtakım arkadaşları epey memnun edecek türde kritikler gelecek arka arkaya.
26.07.2024
@Ahmet Saraçoğlu, https://ibb.co/cgNDwHP
26.07.2024
Yazdığım, yazmakta olduğum ve yazacağım albümlere bakıyorum da site cidden inanılmaz taşak kokacak, öyle böyle değil.
2 aydır sosyal medyaya hiç bakmadım. X’e bile bir kez olsun girmedim. Gündeme dair bi boktan haberim yok, ülkede ne olup bittiği konusunda en ufak bir fikre sahip değilim ve bundan dolayı aşırı mutluyum. İgnorıns harbiden de blis aq
26.07.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Koca ülkenin gündemi bir aydır köpekler. Kaybettiğin bir şey yok.
26.07.2024
@Ahmet Saraçoğlu, ilk defa birisinin kendi iradesiyle X dediğini görüyorum galiba.
Twitter son 1 aydır Dursun Özbek’e sövme ve hayvan yasasını hiç bir makul zeminde tartışmama şenlikleriyle dolu. Dursun Özbek’e sövme şenliklerine ben de katıldım elbette 🤚
26.07.2024
@Canoir, diğerini yazmaya üşendiğimden X dedim ahah
27.07.2024
@Ahmet Saraçoğlu, ahmet abi en iyisini yapıyorsun twitter joker i bile delirtir,kitap oku,oyun oyna,film seyret,dizi seyret,oynaşan kedileri izle,mutlu ol hiç bulaşma abi,ben yeni sildim çok mutluyum,instagramı da sileceğim onda da seksi kadın,black metal takip ediyorum,bozuk ama çok bir zararı yok,şimdilik takılıyorum
çok kafa sikmek istemiyorum ama site ahalisinin evlenip çocuk yapmaya (1 tane) nasıl baktığını merak ediyorum. bilmiyorum daha önce konuşuldu mu
26.07.2024
@Necrobutcher, 12 yıl önce Güzide ile ikimizin de çocuk istemiyor oluşu sayesinde evlendik. Bir an bile pişman olmadık ve acaba yapsak mı diye düşünmedik.
Yapan için elbette ki dünyanın en güzel şeyidir, ne mutlu onlara. Ama ben ı-ıh.
26.07.2024
@Ahmet Saraçoğlu, abi böyle özel bir konuda gayet içten bir cevap verdiğin için teşekkür ediyorum çok değerli benim için.
26.07.2024
@Necrobutcher, o sorumluluğu alabilecek birisi olmadığımı düşünüyorum.
26.07.2024
@Necrobutcher, evlenip çocuk yapilmazsa yaşlanınca kim bana bakacak ihtiyaclarımı karşılayacak. Böyle düşünen kişiler aşırı fazlalar bende düşünmüyor değilim 😔
26.07.2024
@Necrobutcher, Mümkün değil, asla
26.07.2024
@Necrobutcher, Olsa güzel olacağından eminim lakin ben de o göt yok. Zaten istemiyorum da
26.07.2024
@Necrobutcher, Sevdiğin ve anlaşabildiğin biriyle evleniyorsan evlilik o kadar da sıkıcı bir şey değil. Yine de evliliğin getirdiği türlü gereksizliklerle uğraşmak, bazen kendi başına buyruk olmayı özlemek falan insana bir vurmuyor değil. Aşk evliliği yaptığım için kendimi şanslı sayıyorum. Çocuk da düşünüyoruz, o da, ben de hayatımızın bir döneminde bunu yapmak istemiş kişileriz. Planlı, isteyerek çocuk yapınca o da o kadar koymuyor adama.
Sözün özü şu hayatta ne istediğini bilip, ona göre hareket etmek her ne kadar çok basit bir şeymiş gibi görünse de aslında çok nadir görülen bir şey. Etrafımda sürüyle “evlenmek lazım” diye evlenip “çocuk yapmak lazım” diye yapan, sonra da yüzü hiç gülmeyen insanlar var. Yazık.
26.07.2024
@Aim, hangi diziydi hatırlamıyorum ama bir dizide “Evliliğin zor olduğunu mu düşünüyorsun? Çocuk yapmadığın sürece evli olmanın biriyle sevgili olmaktan hiçbir farkı yoktur. Çocuk yap, ondan sonra bir şeylerden yakınmaya başla” gibisinden bir replik vardı. Çocuk her şeyi bambaşka bir boyuta çıkarıyor cidden. Bunu göze almak lazım.
Yıllar önce bir arkadaşım baba olmuştu. Çocuk 1 yaşına bile basmadan üç kişi tatile çıkmışlardı. Tatil dönüşü ayaküstü konuşuyorduk. Eşi bebekle uzaklaştığında “Abi acilen tatile ihtiyacım var” demişti. Adam tatilde yorgun düşmüş bebekle uğraşmaktan. Hatta sonra şöyle bir baktı, eşinin uzakta olduğunu görünce aynen şunu demişti:
“Abi aramızda kalsın, bebek (adını hatırlamıyorum) için gerekirse şu anda canımı veririm, her şeyi yaparım, canımdan çok seviyorum, ama keşke yapmasaydık”.
Daha ilk andan bunu söylemek cidden sıkıntılı bir şey işte. Mutlaka bakışı değişmiştir, alışmıştır ama öncesinde iyi düşünüp tartmak gerektiği kesin.
26.07.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Kesinlikle haklısın abi, aslında benim de dediğim tam olarak bu. Çocuk büyütmenin zor bir şey olduğu aşırı bariz bir gerçekken hala 2+2′nin 5 etmesini umut etmek hata bence. Yani en azından ilk üç sene çok zor geçecek orası kesin.
Mesela benim de aynı seninki gibi bir örneğim var, 10 aylık bebeğiyle kampa gidip, çocuğu iki saniye bile kucağından indiremeyip (çünkü çocuğu toprağa koyunca yerde tuttuğu her şeyi ağzına atmaya çalışıyor) kamp sonrası “abi mahvolduk, öldük bittik” diye yorum yapan arkadaşım vardı. Valla siz mallık etmişsiniz diyemedim ama öyle yani 10 aylık bebekle kampa gidilmez.
Eğer bilinçli bir şekilde bunun kararını vermiş ve bunun zorluklarını göze almışsa kişi, eyvallah. Yok “abi vakti geldi, çoluğa çocuğa karışmak lazım” diyorsa hayatının en büyük mutsuzluğu onu bekliyor.
27.07.2024
@Necrobutcher, evlenme olayını aşamadım ki çocuk yapalım,ama ama evlensem en az çift sayılı çocuk yapmazsam şerefsizim,ben bu konuda muhafazakarım bilinçli,kültürlü Türkler en az 8-10 çocuk yapmalı,hele bıcır bıcır kız çocukları mükemmel oluyor,bence evlenme kararı sadece çocuk için alınır,iyi,güzel eşlerle yapılan çocuklar hem sizi,hem toplumu mutlu eder,evlendikten sonra en az 12-15 çocuk yapmalı
27.07.2024
@TAAKE, 10-11 halı saha mı ayarlıyon amk
27.07.2024
@Necrobutcher, sanırım sitede evli ve çocuklu olan nadir kişilerdenim. O yüzden en azından kendi deneyimimi kısaca özetleyeyim.
Eşimle 5 sene önce, ikimiz de 30 yaşımızdayken evlendik. Öncesinde de 3 sene beraber yaşadık. Bu süre zarfında sürekli gezdik, beraber ondan fazla ülkeye gittik, olabildiğince hayatın tadını çıkardık. Bu konuda tatmin olduğumuzu hissedip ekonomik olarak da yeterli bir düzeye gelince de çocuk fikri kendiliğinden oluşmaya başladı ve 5 ay önce de çocuğumuz oldu.
Biz genel olarak çok uyumlu bir çiftiz, birbirimizden en ufak bir sıkılmamız olmadı ve genel olarak her şeyi beraber yaparız. Ancak çocuk olduktan sonra eşimi o kadar az görüyorum ki hahaha. Çocuk gerçekten aynı evde yaşayan iki insanın birbirini görememesi gibi bir durum yaratıyor. Ne kadar süper bir şey olsa da bir yandan da gerçekten sinirleri yıpratıyor ve bunun bütün hayatın boyunca böyle olacağını düşününce de anlık freak out olma durumları yaşatıyor. Yine de bence bunu çok büyütmemek lazım, çünkü bu istisnasız herkesin yaşadığı bir şey. Şimdi kalkın anne babalarınıza sorun, birebir aynı şeyi söyleyeceklerdir. İnsan çocuğu olana kadar olayı yeterince anlamıyor ama çocuk sahibi olmak gerçekten çok çok çok zorlayıcı bir durum. Durdurma düğmesi olmayan ve sürekli ilgine muhtaç bir şeyi hayatta tutmaya çalışıyorsun ve bunu neredeyse uyumadan yapmak zorundasın.
Benim anne ve babam İstanbul’dan uzak şehirlerde yaşıyorlar artık. Eşimin ailesi yine yakın bir yerde, Gemlikteler. Ben işim gereği ayın yarısını ya İstanbul dışında ya da yurtdışında geçiriyorum. İlk birkaç ay kendi evimizde anne desteğiyle bakmayı denedik ancak bir yere kadar yapabildik çünkü herkesin kendi evinde kendi sorumlulukları var. Eşimin ailesi Gemlik’te deniz kenarında yaşadığı için eşim 2 ay önce oraya geçti ve ben de eve döndüğüm zaman İstanbul-Gemlik arası mekik dokuyorum (evde de kedimiz olduğu için bir yandan da ona zaman ayırmaya, çok yalnız bırakmama çalışıyorum). Bazı geceler sıfır uykuyla çalışmak zorunda kalıyorum ve gerçekten çok yıpranıyorum. Ama bunu eşimin HER GÜN yaşadığını düşündükçe karnıma kramplar giriyor.
Yine de çok klişe bir şeyle sonlandırayım, sana tepkiler verip kahkahalar attığı zaman da hepsini anlık unutuyorsun. Zaten çocuk, hakkında yazılıp çizilen tüm klişelerin tamamının doğru olduğu tek şey olabilir. Gerçekten çok ama çok zor, aynı zamanda da çok güzel bir şey. Kesinlikle eski hayatını çok özlüyorsun, geçmişte çok sık yaptığın ve doyduğunu düşündüğün her şey için “keşke daha fazlasını yapsaydık” diyorsun ama biri kalkıp “tamam çocuğu hiç doğmamış hale getiriyoruz, eski hayatına dönüyorsun” dese de kabul edemiyorsun.
Benim tavsiyem, bunu olabildiğince erteleyin :). Önce hayatınızı yaşayın, geçmişe dair pişmanlıklarınızın olmayacağını hissettiğiniz anda da yapıştırın gitsin. Çok zorlansanız da hayatla ilgili hayallerinizin nasıl değiştiğini görmek ve o günler için heyecanlanmak da bambaşka bir tat.
Ama. Olabildiğince. Erteleyin.
27.07.2024
@Berca B., bu adam idolüm.
28.07.2024
@Necrobutcher, Bu konuda 7 8 satır yazı yazıp sildim. Sonunda 35li yaşlara gelen halen ağır metal müzik dinleyen, konserle giden insanların cocuk yapama sorumluluğuna giremeyecek göt insanlar olduğuna karar verdim. Sanırım içimizdeki cocuğu büyütmek istemiyoruz deyip (çok afedersiniz) yarrk gibi bir sözle de cümlemi bitirmek istiyorum.
Sitede hic yeni Knocked Loose albümü konuşuldu mu. Knocked Loose, Code Orange, Turnstile, Nails falan derken son yıllarda Hardcore/Metalcore en iyi dönemlerinden birini yaşıyor bence.
26.07.2024
@Opethsevenbiri, yorumlara bakınca monolog hâlinde konuşuldu. :)
http://www.pasifagresif.com/2024/03/knocked-loose-yeni-album/
İyi ki black metalciyim,black metali savucağız,tek başına sahipleneceğiz, sahiplenmeyenin
https://www.youtube.com/watch?v=kAu4WRXMoOg
27.07.2024
@TAAKE, yazın beyin gücüyle, Black Metal dinleyerek serinlemeye çalışan adam gerçekten Metalcidir.
27.07.2024
@Raddor, dissection falan serinletiyor hocam,klima gibi grup
Anaal Nathrakh şarkı sözlerini yayınlıyormu?zira manyak sözleri var,am deliğinen göt deliği gadar ar galmamış kimsenin azında yüzünde yav( Between Shit and Piss We Are Born)gibi sözler yazan grup benim için perfectir,gerçek metaldir
27.07.2024
@TAAKE, Maalesef yayınlamıyor fakat gene internette çoğu şarkının sözlerini bulabilirsin. O gürültüdeki şarkı sözlerini anlayabilecek kadar keskin kulaklı insanlar sağolsun yayınlıyorlar.
27.07.2024
@BK, teşekkürler hocam bir kısmını buldum,yalnız lirikleri internette olan şarkıların da göstermelik olduğu,götten sallayarak hırıldayarak bağırdığını,sizin dediğiniz gibi gürültülü,kaotik,kaoslu müzikte ayırt edilmediğini iddia edenler var,bana biraz uydurma gibi geldi,bir zaman gutalax ve bazı grindcore,btutal death metalciler için de böyle iddialar duymuştum
27.07.2024
@TAAKE, Gutalax gerçekten götten sallıyor. Vokalisti “bazı kısımlarda Çekçe ve İngilizce liriklerim var ama bunlar çok kısa oluyor, bunun dışındakileri o an sallıyorum” gibi bir şeyler demiş burada:
https://katsf.es/en/interview-with-gutalax-czechia/
27.07.2024
@TAAKE, Gutalax harbi götten sallıyor olabilir ama Anaal Nathrakh’ın öyle bir şey yapacağını sanmıyorum hocam. Şahsen kendim kulaktan ayırt edemiyorum, çünkü clean vokalli kısımlar hariç A N şarkılarının neredeyse hiçbir sözünü anlamıyorum. Yine de Anaal Nathrakh sağlam gruptur, bence sallama söz yazmazlar.
Kendime hakim olamayıp Aliexpress’ten 200 Stab Wounds tişörtü aldım. Sadece tek bir albümünü dinleyip tişörtünü aldığım tek grup oldu 200 Stab Wounds.
En çok dinlenen güncel Metal hit’lerine baktığımda bir şey gözüme çarpıyor, beraber bakalım:
KNOCKED LOOSE, POPPY – Suffocate
LAMB OF GOD, HEALTH – Laid to Rest remix
NOTHING MORE, ERIC VANLERBERGHE, I PREVAIL – House on Sand
HALESTORM, I PREVAIL – Can You See Me In The Dark
BRING ME THE HORIZON, AURORA – liMOuslne
BAD OMENS, ERRA – Anything > Human
FROM ASHES TO NEW, AGAINST THE CURRENT, CHRISSY COSTANZA – Barely Breathing
FALLING IN REVERSE, TECH N9NE, ALEX TERRIBLE – Ronald
BABYMETAL, ELECTRIC CALLBOY – Ratata
…
Neyse söylemiyorum neyin tuhaf geldiğini. Siz anlarsınız.
28.07.2024
@Raddor, Bunlar kim aw
29.07.2024
@Erhan, mainstream Metal. :)
29.07.2024
@Raddor, Hocam HEALTH o kadar kötü değil ya.
29.07.2024
@Mehmet Yüce, kötü diye bir şey klavyemden çıkmadı ki. Dikkatimi çeken şey rap’çi gibi hepsinin feat. yapmasıydı. Tek başına single salan olmamış. Başka gruplarla bir araya gelmişler.
black metal hakkında bilgi sahip olmak isteyenlere,grup tanımak isteyenlere mükemmel bir video
bütün alt türler,açıklamaları,black metal oluşumları var
kolanızı,biranızı,viskinizi,cipsinizi hazırlayıp,videoya tıklayın,bu video kaçmaz
https://www.youtube.com/watch?v=Zj03aD0TAgg
Twitter kapatılsın. Transfer haberi bakayım az diye kullanmaya başladım arada da önüme düşen alakasız şeylere bakıyorum ama maksimum 5-10 dakika dayanabiliyorum. Ne kadar saçma salak insanlar dolaşıyormuş yahu içimizde. Orta saha transferi yaptığımız an sileceğim şu lanet uygulamayı.
Şarkının orijinalinden sapıp doğaçlamaya girdiği yerlerde sapıkça şeyler yapıyor.
https://youtu.be/x21EF2zJL2c?si=HJS-caTOD37-RB3E
30.07.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Pornhub linki sandım.
Gitarist haddini bilmeyen gitarı ağlatıyor.
31.07.2024
@Ahmet Saraçoğlu, tüm şarkıyı insanüstü bi temizlikte çalıyor ama özellikle 3.54’ten itibaren beynen boşaldım. Zamana bu kadar hayvani bi hükmetme nasıl olabilir aklım almıyo cidden. Herife toplanıp allah dedik ama bu bile yetmiyo adama.
31.07.2024
@Berca B., dünyanın en iyi davulcusu olmadığını iddia edenlerle ana bacı karıştırmalı tartışmaya hazırım.
01.08.2024
@Berca B., Değil. Ben de hazırım 👊👊👊
02.08.2024
@Erhan, söyle en iyisi kimmiş. Ona göre yaratıcılığımı kullanacağım ⚔
02.08.2024
@Berca B., En iyisi tartışılır ancak;
Gene Hoglan
Nick Menza
Pete Sandoval
Gibi adamlar Eloy’dan makas alır.
02.08.2024
@Erhan, Ya bu Eloy değil ki Ahmet abinin geçen paylaştığı Eloy videosuyla karıştırmışım o yüzden yukarıdaki yazdıklarıma ek olarak Eloy’u da ekliyorum :D
02.08.2024
@Erhan, muhtemelen Eloy’dan bahsettiğimi sanarak bu isimleri yazdın bro ama Matt Gartska’yla çok alakasız kaldılar tabi. Şöyle diyim, bunlar belli bi tarzın en iyi birkaç davulcusuyken Matt Gartska tarzlar üstü bambaşka bişi. Yine de favori davulcularımı yazdığın için tartışmayı düzeyli tutucam. Özellikle Eloy da apayrı bi sapık.
Opeth’in yeni albümünün boxseti satışa çıkmış. Teklinin adı da gözüküyor.
https://www.omerch.com/vendors/54e4b186-35fd-5f41-8f06-0bfd0758eed7/products/opeth-the-last-will-testament-box-set
Yarın cuma, mübarek gün. Sludge/stoner/doom serisinde de bu mübarek güne yaraşır bir inceleme çıkacak.
01.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Albümün baş harfi D mi?
01.08.2024
@P L A G U E, Corrosion of Conformity – Deliverance?
02.08.2024
@Cryosleep, Electric Wizard – Dopethrone (inş)
02.08.2024
@P L A G U E, doğru bildin fjfkhlk
02.08.2024
@Cryosleep, kazandım, biraları şu adrese kargolarsın: https://maps.app.goo.gl/ebjp3EXq21Ve9bSJ7?g_st=ic
02.08.2024
@Cryosleep, Bu da lazım yalnız cidden .
02.08.2024
@İlker, @Cryosleep, https://youtu.be/GxYqgNBcFQU?si=Em104BDSF8sTnt5I
02.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, ⚡🪄
bu denuvo yu bulana sokayım,ne oyun kırılıyor ne bir şey,empress de ortalarda yok,koca dünyada bunu kıracak empress harici babayiğt te yok,bari bunu 1 veya 2 senelik yapın da o zamana kadar satıldığı kadar satılır,alalım desem steam dolara geçtiğinden beri oyunlar anasının nikahı,en çok da bu yakuza serilerine denuvo gelmesi sinirimi bozuyor,kaç yıl bekledik batıya gelsin,pc ye gelsin diye,hepsinde denuvo var,sadece judgment i kırıp bırakmış empress,umarım until dawn pc sürümüne gelmez bu bok,millet bitirdi,unuttu,biz hala oynayacağız,bloodborne un pc ye gelmesinden hiç umutlu olmadığım için ona zaten bir şey demiyorum,halbuki soulslardan tek ilgimi çeken o olmuştu
02.08.2024
@TAAKE, yok ya yine fitgirl falan var da işte siklerinin keyfine kırıyorlar biraz. Azılı bir korsancı olarak yazdıklarına katılıyorum ama. Capon oyunlarını oynayamıyoruz maalesef. Persona falan da denuvolu hep. Gerçi hepsi game pass’te var. Zamanında üç yıllık falan üyelik alacaktık ucuza aptallık ettik kanka.
Bu arada denuvolar süreli oluyor bildiğim kadarıyla. Yani bir yıllık alıp bir yılın sonunda kalkanlar var. Batıda nadir firma kullanıyor bu zımbırtıyı ama caponlar pek bir seviyor. Atlus zaten denuvosuz oyun yaparsa anaları sikilecekmiş gibi davranıyor. Resident evil’lar falan da denuvolu çıkıyor hep ama allahtan onları kırıyorlar.
Bloodborne ve tloupt2 oynamayı en çok istediğim oyunlar. İşin kötü tarafı geçenlerde bloodborne’u ilk defa az da olsa oynayıp zehri aldım. Diğer soulslardan daha farklı ve güzel bir oyun.
02.08.2024
@Yiğit, fitgirl kırmıyor, sadece başka gruplar ya da kişiler tarafından kırılan oyunları repack ediyor. Denuvo oyunlarını Empress kırıyordu.
Persona 4 ve 5′i Yuzu’yla oynayabilirsin (ben 4′ü oynadım, sorunsuz çalışıyor). 3 Reload için yapacak bir şey yok maalesef. Sega’nın sınırsız süreli Denuvo kullanım hakkı olduğu için muhtemelen o oyundan hiçbir zaman Denuvo’yu kaldırmayacaklar. Empress yakın zamanda kendi Telegram grubunda “THE RETURN IS SOON” diye bir mesaj paylaşmış, yeniden Denuvo kırmaya başlayabilir ama anime oyunlarını sevmediği için onlara dokunmuyor diye biliyorum.
02.08.2024
@dust, haklısın bro fitgirl repack ediyor
Yuzu bildiğim kadarıyla artık güncelleme almıyor. Ryujinx’e geçmek lazım. Persona 5’i oynamaya çalışmıştım ancak performanstan memnun kalmadım ne yazık ki. Belki bazı şeyleri yanlış yapmışımdır ancak grafiksel sıkıntılar yaşamıştım. Game pass almak en mantıklısı diyip oradan oynamıştım.
02.08.2024
@Yiğit, Yuzu güncelleme almasa da hala Ryujinx’ten daha iyi performans verdiği için şimdilik onunla devam ediyorum ben ama yavaştan bırakmak lazım evet. Persona 5′i geçenlerde denediğimde sorun yaşamamıştım, ondan önerdim ama zaten oynadıysan sorun yok.
02.08.2024
@dust, ryujin kesinlikle daha güçlü,ama her açtığımda güncelleme alıyor,güncellemeye doymadı
02.08.2024
@Yiğit, yazmışlar zaten hocam onlar sadece paketleyici dodi ile birlikte,emeğe saygı ama 5 senelik oyunda artık bırak malum yerlere düşşsün ya
02.08.2024
@Yiğit, Bu arada denuvolar süreli oluyor bildiğim kadarıyla. Yani bir yıllık alıp bir yılın sonunda kalkanlar var. Batıda nadir firma kullanıyor bu zımbırtıyı ama caponlar pek bir seviyor. Atlus zaten denuvosuz oyun yaparsa anaları sikilecekmiş gibi davranıyor. Resident evil’lar falan da denuvolu çıkıyor hep ama allahtan onları kırıyorlar.
aynen ama sikinin keyfine göre hiç kaldırmayan da var,bir de sega var denuvo manyagı,ilginçtir bandai namco hiç takılmıyor bu işlere tekken 8 çıktığı gibi oynadım,ama online oynamak için satın alın diyor adamlar,doğrusu da o zaten daha 4-5 tane daha yeni dövüşçü,arena gelecek,her mevsim bir dövüşçü getireceklermiş,mortal kombat ta,street fighter da,tekken de,onları bir sene sonra oynamak lazım,yalnız mk ve sf da da denuvo var
Canlılarda acayip manyaklıklar mevcut
https://youtu.be/V0CKcK5BqQU
02.08.2024
@Cerca C., canlılarda acayip manyaklıklar mevcut
https://youtube.com/shorts/0yi9K9Z8LmY?si=udn-JZdf2nK34VYf
02.08.2024
@Cerca C., ama evet, harbiden muazzam şeyler var. İnsanlar çok sıkıcı.
02.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, https://www.youtube.com/shorts/zRz5GWcDT3Q
şunu görünce ulan ne adamlar var demiştim
senin pikaçu daha iyiymiş
Birkaç aydır müzik teorisi ve prodüksiyon çalışmalarına vakit ayırmaktan Metal ve Rock müziğe ihanet ediyor gibi hissetsem de müziğe geniş perspektiften bakmanın da ayrı keyfi varmış. Şu tarz bir sound’a özenmedim desem yalan olur:
https://youtu.be/pnFdDqSDRDE?si=m04gQVsLnTT29SjT
Filmi izlemedim (muhtemelen boktandır) ama Ramin Djawadi ile Tom Morello’nun birlikteliği hoş olmuş.
04.08.2024
@Raddor, İlk film bu tarz bir yapım için müthişti, robotlar, canavarlar cuff cuff falan bunlar güzel şeyler. Oturup müziği dinlememiştim ama şimdi duyunca bile o filmin gazını hatırlattı tekrar.
04.08.2024
@Raddor, batıda yapılmış en iyi kaiju filmidir, türü seviyorsan sıkılmadan izlersin.
04.08.2024
@Dysplasia, @şeyh hulud, o zaman seyredeyim. Rihanna’lı Battleship gibi bir şey olduğunu zannedince travmam tetiklenmişti. Ama şalter indirmeli, aksiyona doymalı film ise severim. Sucker Punch’ı bile beğenen biriyim sonuçta.
Arkadaşlar selam, elimde 2 Eylül’deki Mayhem konseri için bir bilet var. Önemli işlerim çıktığı için gidemiyorum, ilgilenen varsa lütfen benimle iletişime geçsin orijinal fiyattan daha uyguna vereceğim.
Madem sitede çeşitli retro rüzgarları esiyor, bu sene çıkan şu oldschool rpg’yi paylaşayım. Bu tarzda gördüğüm en iyi retro iş:
https://store.steampowered.com/app/1069160/SKALD_Against_the_Black_Priory/
HoMM serisini sevenler için de şu var:
https://store.steampowered.com/app/867210/Songs_of_Conquest/
06.08.2024
@şeyh hulud, Song of Conquest on numara oyun, herkese tavsiye ederim.
08.08.2024
@şeyh hulud, Songs of Conquest’i wishlist’e ekledim. Tam boomer oyunu.
08.08.2024
@ismail vilehand, steam fiyatı fazla pahalı zaten. İndirim beklemek en iyisi.
Ulan be, Textures’ın ilk albümündeki vokalisti Pieter Verpaalen 44 yaşında ölmüş. Üzüldüm. Şu şarkıyı ne dinlerdim…
https://www.youtube.com/watch?v=IBEBB3vyE-g
Belirli sebeplerden dolayı bazı albümleri çok sevdiğim halde dinleyemiyorum ve muhtemelen hayatım boyunca bu düzelmeyecek.Ilık götlülük gibi anlaşılmasın ama iyi-kötü hafızada iz bırakan olaylarla bağdaşan şeyleri göz ardı etmek kolay değil.O andaki bir hissiyat bile yetiyormuş onu anladım.
07.08.2024
@Ugur, o kadar net var ki böyle bir şey. Sadece albüm, hatta normalde dinlediğin bir şey olmasına bile gerek olmuyor bazen. Geçmişte hatırlattığı birtakım olumsuz şeylerden ötürü berberde tıraş olurken radyoda çalan bir şarkı için bile “ulan kapatın şu şarkıyı, ne gerek var şimdi canımı sıkmaya” diye düşündüğüm bile oldu.
07.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, <3 yaralı adamlar kulübü.
Ergenken bile eczaneye gidip prezervatif alırken hiç utanmadım ama 43 yaşında eczaneye gidip “biraz pişik oldum da” diyerek bebek pudrası alırken ufaktan bi tık mahçup Umut Sarıkaya adamlarına dönüştüm.
Haftada 60-70 km yürüyorum, aşağılarda sıkıntı oluyor ister istemez.
07.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, kondom alırken utanmaktan çok gururlanıyorum ben. Etrafa “evet bu tiple bile sikişiyorum” mesajı yayıyorum.
07.08.2024
@Yiğit, ilk birkaç alışta ufak bir çekingenlik olabiliyor iyice gençken. Sonuçta kasanın yanına konmaya başlanana kadar yetişkinler bile çoğunlukla “şey var mı?” diye istiyorlardı Anadolu’da.
08.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, bir keresinde eczanede öne eğilip “şeker istiyorum” dedim, kız anlamış gibi başını sallayarak arkaya uzandı ve bir kutu prezervatifi alıp önüme koydu. Halbuki gerçekten şeker istiyordum, şu şeker hastalarının çaya attıkları zararlı olmayanlarından ve anneanneme almaya gelmiştim (bahtsız günlere lanet olsun). Böyle de bir kod varmış demek ki, utananlar kullanabilir ama benim favori tabirim: “hücum yeleği”
08.08.2024
@Raddor, baya çirkinmiş.
09.08.2024
@Raddor, Çingene görürsen su yeleği iste.
07.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, Merak edip haftalık kaç kilometre yürüdüğüme baktım. 83km diyor ortalama. Bu rakam 2016 ve 2017de 150 km idi.
07.08.2024
@Erhan, 150 iyiymiş. İstisnasız her gün 4 saate yakın yürüyüş.
Pazartesi günü öğle saatlerinde sol kulağımdan garip sesler gelmeye başladı. Sanki su kaçmış gibi, ama duşa girmemiş veya yüzmemiştim. 10-15 saniyede bir “gulp gulp” gibi tuhaf bir sesti. Nabız atması gibi değil, çınlama veya uğultu değil, tinitus gibi değildi. Hemen doktora gittim, baktı bir şey göremedi. Emin olmak için işitme testi yaptırdı, o da normal çıktı.
Yüksek sese maruz kalıyor musun diye sordu, gözümün önünden çeşitli metal grupları ve albüm kapakları geçti ahah. “Yüksek sesle icra edilen müzikler dinliyorum ama sesini aşırı yüksek açmıyorum” dedim. Doktor da “dinleme” dedi. “O olmaz işte” dedim ahah. “Neden?” dedi, sadece “dinlemek zorundayım” demekle yetindim. Sonra da sesini çok açmıyorum falan dedim. Neyse ertesi gün geçti.
07.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, bir an okurken PLAGUE reyizin yazdığı kulaktan attırmalı öyküye dönüşecek diye korktum ahaha
En iyisi bir order of apollyon dinleyeyim ben
07.08.2024
@Yiğit, hahahaha, sonra da ‘end the hope’ta buluşuruz :)
07.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, geçen seneki depremdem sonra o kadar üzüldüm ve sinirlendim ki tansiyonum bir ay boyunca 16′larda gezdi, üzerine feci bir kulak çınlaması ve çift duyma geldi. Çift duyma dediğim de bazı sohbet videolarında iki kişinin yaka mikrofonu aynı anda açıkken konuşan kişinin sesi diğerinin mikrofonundan da birkaç milisaniye geç gelir ya, aynen öyle ve ikinci ses uzak bir salondan geliyormuş gibi boğuk. Hayatım zindan oldu, üstüne vertigo başladı. Kaç tane doktora gittim. İşitme testleri, MR, tomografi vs. Hiçbir şey çıkmadı, 6 ay içinde azalarak normale döndü neyse ki. Stres fena.
07.08.2024
@hysteresis, çift duyma diye bir şeyden haberim yoktu, yaşamadan anlayamam tabii ama anlattığın kadarıyla baya kötüymüş.
08.08.2024
@hysteresis, ben de bu tür şeylerin psikolojik,muhtemelen anksiyete kaynaklı olduğunu düşünüyorum
Milli boksörümüz Esra az önce bir erkeğe yenildi şaka gibi. Ben mi yanlış hatırlıyorum bilmiyorum ama sanki önceki olimpiyatlarda testosteron seviyesi yüksek çıkan kadın bir atlet men edilmişti organizasyondan. Şimdi basbayağı bildiğin xy kromozomlu birisi kadınları döve döve madalya alıyor.
Önceden feminizm ve cinsiyet eşitliği altında kadın hakları savunulurdu. Şimdi cinsiyet eşitliği diye bir şey kalmadı. Translara saygı duymakla birlikte sporda adil olmayan bu rekabete sırf belli politik kesimi mutlu etmek uğruna göz yumulmasından nefret ediyorum. Elif pekala altın kazanabilecek bir sporcuydu. Emeğine sağlık diyelim ne diyelim.
Şu cinsiyet muhabbetlerinden de gına geldi. Kendinizi ne olarak tanımlıyorsanız tanımlayın da neredeyse hepimiz bir yarrağın bir amcığa gitgel yapması sonucu oluşuyoruz bunu da göz ardı etmeyin.
08.08.2024
@Yiğit, ilk seti 5-0 kaybettiğinde belliydi zaten ne olacağı (hatta daha maç başlamadan belli olan kaderi). Maç sonu parmaklarıyla XX yapması baya konuşuluyor dün geceden beri.
08.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, şov tamamen. XY kromozomu olayı palavra, bu iki kadını banlayan kurumun raporunda yok, yaptıkları testlerin ne olduğunu bile söylemiyorlar. Biri XY kromozomu var diye yalan attı peşinden koşuyor herkes.
08.08.2024
@Rust in Peace., kurum dediğin IBA sanırım, International Boxing Association yani. Ben aradım raporu bulamadım, IBA’nın sitesinde kişisel bilgiler olduğu için paylaşılmadığı yazıyor. Ancak kendisi cinsiyet uygunluk testinden geçemeyip banlanmış.
Yaptıkları testlerin testosteron seviyesi ile alakalı olmadığını da açıklamışlar, bu boksör özelinde. XY olduğu kesin değil yani. Konunun uzmanı değilim elbette ama testosteron seviyesiyle alakalı değilse neyle alakalıdır denince aklıma gonozomlarının uygun olmadığından başka bir sonuç da gelmiyor. Doğruluğu kesin olmasa da boş bir palavra değil yani.
Kimsenin durduk yere bu kadın bir erkek diyeceğini düşünmek de ayrı saçmalık bence. Hele de Olimpiyatların woke kesime ne kadar yaranmaya çalıştığını düşününce böyle bir iddiayı sporcuların bile öne sürmesi için epey bir cesur olmak lazım günümüzün cancel culture’ında.
08.08.2024
@Yiğit, çok dedik kimsenin bu insanlarla bir derdi yok,bize ne ama bu lgbt,gender muhabbetleri kasıtlı bir proje,yakında erkek ve kadın cinsi dışlanacak,ezilecek diye ne sağcılığımız kaldı,ne komploculuğumuz,insanlara kendi ajandalarını faşistçe dayatıp zulmettikleri yetmiyor gibi ne kadar teknoloji,kültür,sanat,spor varsa içine sıçacaklar,yakında babafingoyu kestiren,ben kadın gibi hissediyorum diyen çam yarmaları,izdanbutlar kadın müsabakalarında altın madalya vurgunu yapar
09.08.2024
@Yiğit, Böyle giderse birkaç seneye gerçek kadınlar spor arenasından silinip gidecek. Erkekler ve “kadın gibi hissedenler” diye iki kategori kalacak. Yalnızca normal sporlarda değil e-sporda da aynı muhabbet var. Olan yine bir şekilde kadınlara oluyor.
11.08.2024
@Aim, Ben full eşitlik yanlısıyım ”Kendini kadın gibi hisseden” fırsatçı denyoları Erkekler ile kapıştıracaksın.
2 aydır iş için Orlando’dayım uzun bir süre daha kalacağım sanırım. Geçen ay Tomb Mold-Horrendous konserinde Deicide tişörtlü görür görmez aklımı alan bir ay parçasının yanına gittim dışarıda sigara içerken. Jim Root’a benziyorsun dedi, sen de hayatımın kadınına benziyorsun dedim lak diye. O gün bugündür bir rüyada yaşıyorum sanki. Tampa’ya gittik gezdirdi beni kutsal topraklarda. Ben hep aşko kuşko kızları seviyorum sanıyordum. Şimdi sanki Florida death metali ab-ı hayat çeşmesiymiş de ben kaynağından kana kana içiyormuşum gibi. Erkek kız bebek isim önerileriniz varsa alırım.
08.08.2024
@Godless Killing Machine, ben hep Sepultura’yı çok havalı bir erkek ismi olabilir diye düşünmüşümdür. “Sepulturaaa, oğlum hadi eve gel yemek vakti!” gibi. Kız olursa da Sepulturiye.
10.08.2024
@Raddor, erkek fenrir veya erlik,kız ise zelda veya ayzıt
https://youtu.be/MBYUs0u3r2w Gene hoglan ve jens kidman’ın böyle bir şeyde bir araya gelmesi beni güldürdü
09.08.2024
@unanimated, Gene’i görünce tanıdığımı görmüş gibi oluyorum, tarihin en iyi davulcusu olabilir ya.
09.08.2024
@Cerca C., en iyisi mi bilmiyorum ama çok büyük olduğu kesin
Toplu hayvan mezarları bulunmaya başlandı. Önce niğde şimdi de altındağ. Sizin ben ananızı avradınızı sikiyim orospu evlatları. İğne miğne, uyutma diye zırvaladılar. Karşı çıkan iyi niyetli, hiçbir karı olmayan insanları ittapar, mama lobisi vs diyerek etiketlediler. Çocukları kalkan olarak kullandılar. Bütün çıldırmışlıklarıyla yeni düzenin katillerine cesaret verdiler. Kendileri dışında hiçbir canlıya yaşama hakkı tanımayan örgütlü sosyopat sürüsü yatacak yeriniz yok. O masum hayvanların çektiklerinin bin türlüsü sizden çıkar umarım aşağılık yaratıklar.
10.08.2024
@Melkor, hayvanlarin yeri sokaklar degildir nokta
10.08.2024
@Joseph, Köpeklerin vahşice öldürmesinden yana değilim ama evet, hayvanları bir şekilde sokaklardan uzaklaştırmalıyız o yüzden +1
Ben sokaklarda canavar görmek istemiyorum. Meraklıları evlerine alıp besleyebilirler.
10.08.2024
@Erhan, bana aksamlari kaç kez saldirdilar gündüzleri bile saldırıyorlar grup halinde olanlar. Evimin önünde adama araba carptı öldü köperlerden kaçarken.
10.08.2024
@Joseph, @Erhan “evlerine alıp besleyebilirler” “hayvanların yeri sokaklar değildir” aynı ezberlenmiş kanzi cümleleri lan bunlar. iyi yemişsiniz propagandayı, afiyet olsun.
10.08.2024
@Melkor, köpek sürüsü senin ailenden biri parçalayarak öldürselerdi o zaman görürdün propangayı.
10.08.2024
@Joseph, Sen belli ki devletin eline öldürme yetkisi vermenin ne anlama geldiğini anlamayacak bir yaştasın.
Köpek sorunu yok değil var. Ama onlar yüzünden değil devletin yıllardır bu konuda bir politikası olmadığı için var.
Belli bölgelerde köpekler saldırıyormuş o zaman hepsini öldürelim. Wattpad de seks hikayeleri yazıyolarmış tümden kapatalım, robloxta şu varmış kapatalım, instagram mı onu da kapatalım. Sorunlara böyle yaklaşılmaz.
10.08.2024
@Melkor, Devletin politika eksikliği bu sorunu çözmememiz gerektiği anlamına gelmiyor. Ben anamı babamı çoluğumu çocuğumu sokakta gezen köpeğin yemeği yapamam. Ölçüsüz hayvanseverlik de en az sorumsuz devlet adamlığı gibi tehlikelidir.
Aynı zamanda bu ülkede köpeklerden önce suçsuz yere ne askerler, kadınlar, çalışanlar öldürüldü, hapise atıldı o zaman kimsecikler ses etmemişti. Mesele sokak köpeği olunca gündeme oturdu.
“Evinde besle” ve “Sokakta köpek olmaz” cümleleri propaganda değildir. Asıl propagandayı siz ölçüsüz hayvanseverler mama şirketleri tarafından yemişsiniz kanzi.
10.08.2024
@Erhan, 20 küsür senedir asıl sorumlular yerine suçsuza ceza kesiliyor. Sıra köpeklere kadar geldi. Yok önceden kimler öldürüldü şimdi köpekler gündem olmuşmuş. Böyle saçma şey duymadım aq. Ben o zaman da sesimi çıkarttım erhan içim rahat. Bugün de rahat. Neye yol verdiğinizin farkında bile değilsiniz. Her hıyara böyle tuzlukla koşarsanız aynı gitmeye de devam eder. Umarım bir gün sizi de sokaklardan toplamazlar kanzi.
10.08.2024
@Melkor, Beni topladılar kanzi. Biliyorum ben o olayı sen yorma kafanı.
10.08.2024
@Melkor, yurtdışında niye sokak hayvanı yok neden herşeyden geri kalıyoruz milyonlarca hayvana devlet nasil baksin hangi avrupa bunu yapıyor. İnsanlar ölürken niye sesiniz çikmiyor. bu insanların yaptıgi iğrenç katliamı savunmuyorum tabi
10.08.2024
@Melkor, yıllarca barınaklara eylem yapan, ortalığı birbirine katan, oradaki görevlilere terörist muamelesi çeken tiplerden haberin yok sanırım. Şu an tek çare öldürmekse bunun sorumlusu yine hayvanseverler. Geriye kalan bütün çözümleri uygulamaya çalışanlara her türlü linç yapıldı çünkü. Daha birkaç sene önce yaşanan o olayları unutmuş bile millet.
10.08.2024
@Joseph, ankara ve eskişehir den bu yüzden nefret ediyorum,inanılmaz başıboş köpek var,ankaraya bir defa zifir konseri,bir defa heavy stage için gittim,ikisinde de köpek saldırdı,kızılay da bakanlıkların önünde onlarca köpek var,orada heykellere işiyorlar,gelene geçene saldırıyorlar.tam rezillik,dünyanın en rezil ülkesiyiz bu konuda,ankara,eskişehir halkıda tam köpek manyağı,zifir konserinde bira almak için tekel e gittim,kapının önünde köpek var,yanındaki birahaneden dolaşıp biramı aldım çıkarken yerde yatan 5-6 tanesi saldırdı,ben de kırık kaldırım taşını alıp savurdum,hemen tepki gösterdiler,ben de o korku ve sinirle ağır bir küfür savurdum,bereket versin ankaralılar tırsak adamlar,bir şey demediler,biri gık dese dalacak,karakolluk olacaktım,ülkenin başkenti afganistandan daha beter halde amk
10.08.2024
@Melkor, bir paragraf yazı yazdım ve geri sildim. Evet çocuklar ölüyor ve evet hayvanların yeri sokaklar değil. Büyük resmi bir sen görmüşsün aynen devam👍🏻
1984 Los Angeles’dan sonra ilk defa olimpiyatlardan altın madalya çıkaramadan dönüyoruz. 60.sıradayız bir üstümüzde Kuzey Kore var Botsvana hatta Saint Lucia diye adını ilk defa öğrendiğim ülke bile bir tane altın madalya almış kime sövelim abi biz vasatlık bu ülkenin kaderi olmuş
10.08.2024
@trivago, İnsanların günlük gerekli protein miktarını alamadığı bir ülkede sporcu yetiştirmek zor. Nitelikli sporcu yetiştirmek imkansız…Yazılacak çok şey var ama sonu yine eğitime çıkıyor.
Siktir et süperlig başlıyor zaten
10.08.2024
@vFormat C: For Cortex, eğitim demişken gençlerin neredeyse tamamının üniversite okumak zorunda olması da en önemli etkenlerden birisi kesinlikle. Hayatımızın en az 22 senesini derslerle ve sınavlarla ipotek ediyoruz. Hal böyleyken herhangi bir sporda veya hobide en üst seviyelere gelmemiz neredeyse imkansız oluyor.
Kendi hayatımda nice yetenekli insanlar gördüm. Belki hiçbiri profesyonel sporcu olamayacaktı ama hepsinin kariyeri sınavlarla bitti. 14 yaşındaki çocuğun tüm günü masa başında lgs’ye hazırlanmasıyla geçiyor. Spora ilgi duyanların neredeyse tamamının kariyeri başlamadan bitiyor.
Geriye kalanlar ya en başından beri ciddi gelecek vaadeden yetenekte olduğu için önü açılanlar ya da elit kesimin özgürlükçü ebeveynleri oluyor. Onlar da epey minimal bir kesim.
Genel olarak spor kavramını geçtim sadece futbolla bile yediden yetmişe herkes ilgileniyor ama 85 milyonluk ülkenin tarihinde sadece bir tane avrupa kupası var. Tek maçlık organizasyon olan süper kupayı da sayarsak iki oluyor ama o da diğerinin devamı niteliğinde.
11.08.2024
@Yiğit, Eğitimden kastım, eğitim sistemimiz baştan aşağı yrrk gibi zaten. Olması gereken temel eğitimler verildikten sonra henüz 10lu yaşların başında sanat, yetenek, spor vs. alanında yetenekli olan çocuğu o alanda eğitmek.
En net örneği; Mete Gazoz. Ailesi doğru yönlendirme, doğru eğitimlerle + çocuğun azmi ile bir konuda iyi seviyeye getirmiş. Sonuç olimpiyat madalyaları daha önemlisi şuan Türkiye olimpiyatlarda okçuluk takip ediyor olması.
Bizim gibi devlet okullarında (şuan duyduğuma göre devlet okulları eskisinden de kötü bir durumdaymış) okusa bunlar olur muydu? Devlet okullarının müfredatında da okçuluk diye bir şey yok.
Dediğim gibi yazılacak çok şey var ama her şeyin başı yine doğru, nitelikli eğitim diyelim.
hayatımda izlediğim en sayko video,sevdiceğini gündüz alışveriş karşılığı elleyip akşam hesap soran eleman,başta çalan silencer müziği,işte internete bunun için para ödüyorum
https://www.youtube.com/watch?v=DRg5A96-82c
Ulver çok değişik ve yetenekli bir grup,black metal de en iyisini çıkartır,zirvedeyken tür değiştirir,ama kabul edelim ki son döneminde The Assassination of Julius Caesar ve Shadows of the Sun albümü haricinde yaptıkları çok niş ve sıkıcı şeyler,son dönem müziğini şuna çok benzetiyorum ulver in
https://www.youtube.com/watch?v=SUaFkY2S8y4
Al Namrood hakkında ne düşünüyorsunuz,son albümleri Al Aqrab ile beraber bence bu oriental işinde bir tık tekrara düstüler ama hala gaza getiren parçalar yapabiliyorlar.
10.08.2024
@paymo, ben her şeyi oryantale yaslama olayına katlanamıyorum şahsen. Sadece oryantal de değil tabii, podcast’lerde de söylemiştim. Fleshgod Apocalypse gibi tüm karakterini çok belirgin bir yan unsura yaslayan gruplar çok kısa ömürlü oluyor benim için. Al Namrood da öyle. Melodiler, düzenlemeler farklı ama bir yerden sonra hep aynı fikir üzerinden ortaya çıkmış şarkıları dinliyor olmaktan dolayı sıkılıyorum ve hiç heyecan alamıyorum müzikten.
10.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, aklıma fleshgod gelmişti aynısını düşündüm dinlenecek ne gruplar ne albümler var al namrood kim amk
10.08.2024
@paymo, Böyle dandik filmler gibi geliyo o grup bana.
Melechesh veya Nile o ezgilerin kralını yapıyor zaten.
12.08.2024
@paymo, ilk başta felaket taşşaklı bir grup,suudi arabistanda black metal yapmak,hele hele son albümlerindeki anarşist liriklerle düşünülürse resmen kılıca siftiniyor,kafasını aslan ağzına sokup nanik yapıyorlar,taşşaklarına beton yetmez,bundan bağımsız objektif bakarsak ben beğendim,kederli,küflü ve mistik bir sound yakalamışlar,artık isyan yerini,acı çaresizlik içinde çırpınmaya bırakmış,albüm kesinlikle diğerlerinden daha duygulu,dinleyene bunlara nolmuş,ne çekmişler bu kadar ya dedirtiyor,melodiler yerinde ve doygun,sanki bir yok oloşu haber verir gibi tekinsizlik var albümde,enstrüman hakimiyeti ve prodüksiyon yükselmiş gibi ama aynı zamanda çölde çürümüş gibi bir atmosfer var şarkılarda,tek olumsuzluk vokal,eski güçlü,tok vokal yerine boğuluyormuş gibi bir vokal kullanmışlar,aslında tam black metal vokali ama grubun alışık olduğumuz tarzının dışında,kasti yapmış olabilirler ya da vokal değişmiş olabilir
Geçen hafta zehirlendim. Evden çıkamadığım felaket 2 günün sonunda, akşam, kendimi zorlayıp çıktım, bi 10 dk ya da ne kadar dayanabilirsem yürüyeyim hareket edeyim diye. Dönüşte karşıdan karşıya geçecekken sola baktım bomboş, sağ taraftan gelen arabalar da ışığa takılmış, duruyolardı. Geçmek için adımımı attım, çat diye şeridinden çıkıp ters yöne giren bi motorluyla karşı karşıya kaldım. Tam önümde durdu. Bakıp elimle “hay allahım” dercesine işaret yaptım, tek laf da söylemedim. Herif hemen “el kol yapma lan” diye bağırmaya başladı. Cevap versem motoru bırakıp bana dalacağından emin gibiyim. Bişey demeden uzaklaştım. Zar zor yürüyerek.
Motorluları sokaktan toplamamız gerek o zaman?
Polis şiddetiyle ölen insan sayısı köpek saldırısında ölenden az mıdır? Polisleri de toplatsak?
Çok acı bişey yaşanmıştır anlıyorum. Allah sabır versin yaşayana. Farklı farklı her yerde her durumda neler yaşandığını da bilemem. De.. Kendi tecrübemde gördüğüm, bi köpek havlıyosa yüzde 99 başka köpeğe havlar, yanındaki insan korksa da… Özellikle sokakta büyüdüyse insanla arasında sorun olma ihtimali çok çok düşük.. Yani bu araştırılıyor mu mesela? Sokak köpeklerinde insana karşı saldırganlık görülme sıklığı ne? Oranı ne? 10 000′de 1 mi? Milyonda 1 mi? Hangi oran böyle bi aksiyonu (hepsini toplatmak) makul kılabilir?
Sokaklar bunların yeri değil ne demek mesela? Biz oraları mesken tutmuş rakiplerini def etmiş maymunlar değilmişiz gibi mi? Gökten inmiş mirasımız mı orası…
Bizim burda evsiz yaşayan (adını hala bilmiyorum) ve yıllardır tek yoldaşı bi sokak köpeği olan abim ne yapmalı? “Canımı onlara mı teslim edeyim?” diyodu geçen konuştuğumda. Öyle mi yapsın? Başka yerde başka bi tanesi saldırgan olduğu için..
Sürekli “toptan” bişeyler yapmak zaten şu düzenin hastalık semptomlarından biri bence. Herşeye “müdahele etmek” zorundayız. Hak gözetmeden, nüans düşünmeden, kırıp geçiriyoruz bişey “çözücez” diye. Bi çok şeyi saldım artık ama bu son olaylar, iki yönden de, kalbimi acıttı yine.
Çok dağınık ve saçma yazdım muhtemelen. Uykusuz, hangover rezil bi haldeyim. Ama toparlayamıcam. Hayvanları insanlardan çok seviyorum, net bi şekilde. Bi sokak köpeğiyle ya da kedisiyle vakit geçirmeyi, hayatımdaki hemen her insanla geçirdiğim zamana tercih ederim. Öyle biriyim. Burda bi iç dökme ihtiyacı hissettim.
Yazan olursa ve cevap vermezsem de affetsin yazan. Çok bunalıp, cevap verecek kafaya ruh haline girmekte tereddüt yaşayabilirim. Dediğim gibi maksadım bir iç dökmek, herşeyden önce.
10.08.2024
@çaksu, geçmiş olsun.
10.08.2024
@çaksu, abi insan öldüren de hapse atılıyor zaten cezası var. Ha uygulanıyor uygulanmıyor orası ayrı. Ülkede hukukun sadece adı var zaten oraya girmiyorum. Ama sonuçta insan öldüren insan da olsa köpek de olsa gereken yapılmalı.
Tek dostu köpek olanı örnek vermişsin, ben de kızı köpekler tarafından parçalanan adamın cenazede kalp krizi geçirip ölmesini örnek verebilirim. Örnekler çoğaltılır. Tekil örneklerle bir yere varılmaz.
Şahsen köpek saldırısına uğradım ve yaralandım, 100. Yılda yaşarken sokağa çıkmaya korkuyordum. Hal böyleyken sokakta yaşayıp tek dostu köpek olan adam umurumda olamaz. Sokağa tehlikeli mülteciler yüzünden çıkmaya korkuyor olsam onlara da aynı tepkiyi veririm. Köpekleri barınaklara veya hapse atmamız da mümkün olmadığı için geriye tek bir çözüm kalıyor.
Şahsen süt içip yoğurt yemek için koca ineklerin 1 metrekarelik alanda yaşamak zorunda kalıp doğurduğu erkek buzağıların direkt öldürülmesini (veya biraz büyütüp kesime yollanmasını) nasıl karşılıyorsam köpeklerin öldürülmesini de benzer karşılıyorum. İkisi de etik değil ama işime yarıyor. İnsanoğlu bu dünyanın virüsü ve her şeyi kendi amaçlarımız doğrultusunda kontrol ediyoruz.
Çok çok geçmiş olsun ayrıca
10.08.2024
@Yiğit, @Ahmet Saraçoğlu. Teşekkürler 🙏 Geçen hafta demişim de 2 hafta falan oldu aslında. Bişeyim kalmadı.
Tamam saldırgan hayvanın icabına bakılması normal olur zaten. Saldırgan insan gibi.
“Hepsini toplayalım” ne demek ben onu anlamıyorum. Bu kadar cana geçici kalıcı nasıl bi yaşam alanı sunulmasını bekliyoruz? Ne kadarı telef olacak ne kadarı hayatta kalacak… Ve yine… kaç tanesinde kusur bulursan yüzbinlerce (aslında 4 milyon deniyor da…) hayvana travma yaşatman, hücrelere hapsetmen, kimbilir ne kadarının ölümüne sebep olman… normal oluyor?
Benim aklım almıyor.
11.08.2024
@Yiğit, @Yiğit, Konuyla alakasız bir girdi yapmak istiyorum. Hayvancılıktan az buçuk anlıyorum, inekler dar alanlarda yaşamayı çok severler, bütün hayatlarını orada geçirmek onlar için hiç sorun değil. İnekler oldukları yere sıçmayı, oraya oturmayı oradan yemek yemeyi gezmekten daha çok severler. Meraya sal gönder iki saate ahırın kapısına dayanıp mölemeye başlar.
Erkek buzağılar da dişileri kadar değerli bazen daha değerli. Çoğunluğu çiftleştirilmek için sürekli hazır tutulur ve ayrıca inekleri kesime yollama fikri hayvancıların en sevmediği fikirdir. Besleyecek yeri kalmadıysa veya hastalığına ayrılacak vakit yoksa o zaman kesilir. Sadece kesim için yetiştirilen ineklerin sayısı çok çok az. Hayvanclıkta o sığırlara senden benden iyi bakılıyor.
Tşk ederim.
10.08.2024
@çaksu, Ülkede genel olarak bir kafayı sıyırma hali var. IQ ortalaması 86 zaten. Hala aklı başında insan olduğunu görmek insana yalnız olmadığını hatırlatıyor. 2024 yılında çözüm diye akıllarına öldürmek dışında bir şey gelmiyor. Sosyal medyadaki kanziler, averaj anadolu çomarı ne halde demek ki. Taşını toprağını sikiyim gerçekten.
10.08.2024
@çaksu, Çok geçmiş olsun. İçimdekileri yazmışsın.
11.08.2024
@çaksu, Sokak köpeklerinden rahatsız olan, canı yanmış insanlara hak vermek bir yana bence hayvanseverlerin de karşı olmaması gereken bir durum bu. Normal şartlarda bakıldığında 10-15 sene yaşayan köpekler sokakta 5 yaşını ya görüyor ya görmüyor, gerek salgın hastalıklar olsun gerek yiyecek bulamama gerek trafik kazaları. Sayısı fark etmez bugün sokakta eziyet çeken köpek sayısı 5 milyonsa yarın 10 milyon öbür gün 20 milyon ve maalesef kısırlaştırmak gerçekçi bir çözüm değil. Başıboş köpek sayısı 4-5 milyonsa gördüğüm kadarıyla yasaya karşı olan insan sayısı bunun birkaç katı. Her 4 kişiden biri samimi olsa ve sahiplenme yoluna gitse aşılamayacak bir problem değil bence.
11.08.2024
@MGLA, sen MGLA sın önüne çıkan herkese ölmelisin. Merhamet yok Acımak yok 🤬🔥
Bu kez gerçekten sosyal medya kullanmayı bırakıyorum. Bu siteye de inceleme okumak (ve belki yazmak) dışında da girmeyi bırakabilirim çünkü sosyal medyanın ve gündemin toksikliğini aynen burada da görmek çok sıkıyor beni.
Daha güzel günler görmek dileğiyle.
10.08.2024
@Cryosleep, yarın yayınlanacak podcast bölümünün sonunda senin PA ile ilgili yorumunu okumuştum halbuki… :(
Arkadaşlar biliyorsunuz karşılıklı hakaret olmadıkça hiçbir şeye sansür uygulamıyoruz. Yukarıda konuşulan konu da aşırı hassas bir konu ve iki taraftan da görüşler söylendi. Bir yere varmanın mümkün olmadığı da ortada, o yüzden sizden ricam bu konu burada konuşulmuş ve kimseyi kırıp dökmeden kapatılmış olsun. Anlayışınız için teşekkürler.
11.08.2024
@Ahmet Saraçoğlu, valla instagramda metaloda sayfası katliam yasasına hayır diye başlık attı,altında 1300 yorum var,yarısı küfür,tehdit,hakaret,köpekçiler grup halinde gelip millete küfür ediyordu,onlarda köpekçilere,en son abisi savcı olan birisi tüm yorumların ekran görüntüsünü alıp abisine vermiş,o da dava açmış,adamın savcı olmadığını inanmıyan kişiler de ona küfür ettiler,bir de zabıta amiri vardı,o ben işin mutfağındayım diye bir sürü yorum yazmıştı,o da bir sürü küfür yedi,o da kanal sahbine ve kendisine küfür eden kişilere dava açtı,en son kanal attığı başlığı ve tüm yorumları sildi,savcı,zabıta amiri başta olmak üzere toplam 6 tane dava yediğini söyledi kanal sahibi,sonra erişim engeli geldi,son durum ne bilmiyorum,ben de tam yazacaktım Ahmet abi bu konuda insiyatif alıp bu kadar sert kutuplaşılmış bir konuyu buraya taşımasam iyi olur diyecektim,ama hem işine karışmak istemedim,hem bu konuda iyi bir site yönetimi sağladığını,bu konuda artık bayağı ustalaştığını gördüğüm için birşey yazmadım,ayrıca bu konuda sitedeki arkadaşların x ve instagramdakiler kadar azgın ve fanatik olmadıklarını gördüm,sadece melkor arkadaş gıcık bir tabir olan kanzi ithamını kullanmasa son derece düzeyli bir tartışma olarak sürüyor çoğu yere göre,yoksa x,instagram,reddit cehenneme dönmüş durumda,bu attığın yoruma sonuna kadar katılıyorum,zaten x,instagram,reddit ve diğer tüm yer bunun kaosu ile yanıyor,en azından burada biraz nefes alalım
Yukarıdaki tartışmalara dahil olmamak için ayrı yazıyorum. Zaten yıllardır beni bilen bilir, ikili atışmalara girmemek için elimden geleni yaparım ama bu konuyla alakalı biraz net konuşacağım. İsteyen üzerine alınabilir.
Arkadaşlar; nasıl her insan eşit değil ise her hayvan da eşit değildir. Dana, koyun, tavuk gibi hayvanlar benim yemeğimdir. Onlar ile duygusal bağ kuramam. Ancak köpek, at, kedi benim binlerce yıldır bitlikte yaşadığım, arkadaş ve yoldaş olduğum hayvanlar. Aramızda duygusal bağlar var.
Misal ekonolojik dengeyi korumak adına sivrisinek, yaban domuzu, balon balığı gibi görüldüğü yerde öldürülmesi gereken hayvanlar var. Bunları toplayıp sürekli öldürmen lazım zaten. Ancak köpeklere aynı tarifeyi uygulayamazsın. Aşırı saldırgan olanlar rehabilite edilemiyor ise uyutulabilir. Keşke insanlarda da aynısı uygulansa.
At ve köpek, insan ile bağ kurup binlerce yıldır bizle beraber yaşayan canlılar. Sahipsiz köpeklerin kontrol altına alınmaları gerekiyor mu? Evet gerekiyor, ancak toplu katliam yapamazsın.
Hepimiz biliyoruz ki; topluma zararlı şahıslar iyi halden ufak bir hapis cezası alıp, aramızda gezmiyor olsa daha az insan ölür.
Bana göre sırf başıboş olduğu için sebebisiz infaz edilen her köpek = sebepsiz infaz edilen insan canına eştir.
Katılın veya katılmayın. Ben böyle düşünüyorum.
11.08.2024
@ismail vilehand, Konuyla ilgili yapılmış en akılcı yorum oldu bu.
Ben biraz da bu konunun her olayda olduğu gibi insanları iki kutupta tutmak için inadına alevlendirildigini de düşünüyorum.Kendi ailemde de yaşadım ve gerçek artık canımı sıkmaya başladı.
Defalarca söylendi belki ama resmen devasa bir sirkte yaşıyoruz.Aslanın ateşli çemberden geçeceğini beklersin ama seyircilerin üzerine de atlayabilir ve bu bazılarımızı korkutmak yerine heyecanlandırabilir.Kimisi tepki vermez kimisi fili suçlar.Farklı olmak iyidir derken böylesine bir histeriyi kastetmiyorduk sanırım.
Cehalet katkılı cinnet hali beni artık yoruyor.ÖKK’den ayrılan bir arkadaşım bana taktik görev bıçağı hediye etmişti.Lazım olur diye arabaya koymuştum artık direkt yanıma alıyorum.
Çünkü zavallı bir köpeği beslerken insanlar tarafından da saldırıya uğrayabilirsiniz belediye bütçesinden tedavi edilmediği için hastalıklı bir hayvan tarafından da.
Sirkte izlemeye geldiğiniz hiçbir şeyin garantisi yok artık.Siz de gösterinin doğaçlama bir parçasısınız artık.
11.08.2024
@Ugur, Silah ve bıçaklara meraklı birisi olarak bu konuda ne zaman bir şey okusam/duysam haddim olmadığı durumda bile mutlaka uyarırım. O yüzden buraya da yazmak istedim. Bıçak veya kurusıkı dahil silah taşımayı düşünüyorsanız ilgili yasaları çok iyi bilin ve taşıyacağınız silahın mutlaka eğitimini alın. Şakası olan bir konu değil ve bir anlık öfkeyle veya kendiniz korumak isterken katil olup yıllarınızı hapiste geçirebilirsiniz. Bu duruma düşen tanıdıklarım da var. O yüzden bilinç ve disiplin çok önemli. Başta da dediğim gibi seni tanımadığım için tavsiye vetmek belki bana düşmez ama söylemeyi her şartta görev biliyorum.
12.08.2024
@Ugur, taktik bıçağı kesici aletlerden en ölümcül olanı hocam,büyük ihtimal sen daha iyi bilirsin ama yapısı nedeniyle saplanılan yerde direkt damar yolu açıyor,bir de çıkartılırsa fıskiye gibi kan fışkırır,kişi kan kaybından çok kısa sürede ölür,onun için savaşın içindeki kişilere ve suikastçilere veriliyor,bulması bile inanılmaz zor öldürücülüğünden dolayı,caydırıcı ve korkutucu bir alet değil,evde bulunduralabilir ama taşıması çok sıkıntılıdır herhalde,çünkü üstünde bulunsa ve konuya vakıf biri olsa nasıl açıklarsın durumu bilemem
11.08.2024
@ismail vilehand, Sokakta köpek istememek gayet normal ama dediğin gibi tekte katliam yaparak çok daha büyük sorunlar açarsın. Bu köpekler robot değil. Mahallesinde bakan, seven insanlar var. Sen bunları alıp toptan uyutursan milletin dengesi bozulur. Olması gereken sokakta bulduğun köpeği hemen kısırlaştırmak. Bunun için daha işçi yetersizliği varsa alınsın ne kadar sürecekse. İnsanlara da öğretilmeli mahallenizde kısırlaştırılmamış köpek varsa şuraya haber verin diye.
11.08.2024
@ismail vilehand, maalesef o sorun çözülmez hocam,en azından bu siyasiler çözemez,rasyonel ve disiplinden dolayı çözerse TSK çözebilir belki,muhalefet şu anki kanunun harika olduğunu,başıboş köpek sorunu olmadığını,iktidarın boş işlerle uğraştığını düşünüyor,iktidar biz bu kanunu ab uyum yasaları çerçevesinde İngiliz modelinin çok daha yumuşak bir hali olarak aldık,ama hayvansever(!) organizsayonlar bizi aldattı,hiçbir şey yapmadılar,bırak kısırlaştırmayı her yere mama döktüler,köpek popülasyonunu çok yükselttiler,kısırlaştırma ve barınak için toplama yaparken saldırıya uğrayan yüzlerce personel var,bunu mansur başkan da söylemiş,partisinden azar yemişti,zaten ne biz,ne muhalefet belediyeleri kısırlaştırma falan yapmamış,en son köpek saldırılarından 3 senede 470 kişi hayatını kaybedince ki bunlardan 3 tanesi kuduz,ayrıca DSÖ Türkiye de ciddi kuduz rski var diye beyanat verince ve gittiğmiz her yerde inanılmaz şikayet alınca yasayı değiştirme kararı aldık diyor,durum bu,ben bu işte iktidar,muhalefet,belediyeler ve hayvansever(!) organizsayonların kabahatli olduğunu düşünüyorum,onun ceremesini de köpekler çekiyor,bu ülkede insanın değeri varmı ki köpeğin olsun,avrupa ve amerikanın rasyonel ve kesin bir kanunla çözdüğü olayı biz nerdeyse iç savaş seviyesine getirdik ve gene çözemeyeceğiz,bir de olaya karışmayan kalmadı,en son toyota firması otoyollara,otobanlara mama döküyordu,evet en az 120 ile gidilen yollara mama döküyor,en son tatilden dönen 4 kişilik bir aile yok oldu köpeğe çarptığı için,ülkesinde onur,şeref diye kırılan erdem timsali adamlar Türkiye de çakalın,kötülüğün,kancığın kralı oluyor,salgın zamanı araba stokçuluğu da yapmıştı bu ibneler,japonları bile yoldan çıkarttık,ben artık ümidimi kestim,bu ülkede kan akmadan,dövüşüp ayrışmadan hiçbir mesele oturup konuşulmaz,asla akılcı,bilimsel kararlar alınmaz ve hiçbir problem çözülmez,bu ülke,bu coğrafya kavga,dövüş,çatışma,yoksulluk ve cahillikle lanetlenmiş
11.08.2024
@TAAKE, otoban kenarına, dağa bayıra, köylere vs vs orospu çocukları sürekli köpekleri toplayıp toplayıp bırakıyorlar buralara. Zabıta çocuğuyum, babam bazen bu gibi yerlerdeki köpeklere mama dağıtımına bakıyor. O şartlarda yaşayan köpekleri görseniz içiniz acır gerçekten. Hepsi hastalıklarla, soğukla, sakatlıkla, yaralanmayla, açlıkla mücadele ediyor. Durum şehirlerden çok daha vahim. O bizim için sadece yemek olan hayvanlara acıyıp vegan olan arkadaşım bile çoğu köpek için uyutulmanın yaşamaktan daha iyi bir seçenek olabileceğini söyledi, ki bu kişi elbette şehir dışında yıllarca yaşamış birisi. Hayatı şehirde geçen ve başıboş köpek denince aklına sadece kendi sokağında kuyruğunu sallaya sallaya gezen köpek gelenlerin bu durumu algılaması pek mümkün değil. Aslında sokak köpeği diyerek bile durumu yanlış bir düzlemde tartışıyoruz çünkü başıboş köpeklerin belli bir kısmı sokakta bile yaşamıyor. Ki daha bu köpeklerin çiftçilere falan ne gibi sorunlar çıkardıklarından bahsetmedim bile.
Dediğin gibi toplatılması mümkün değil artık. En başta da sözde hayvansever toksik kitle yüzünden mümkün değil bu. Hayvanları toplayan barınağa götüren insanlara terörist muamelesi yapıyorlar. Hakaret etmek için demiyorum cidden büyük çoğunluğu ruh hastası ve insanlık düşmanı. Yaralanmış elimi görüp ne yaptın ki saldırdılar demişti birisi. Bu kişi bir de ülkenin en iyi okullarında okumuş. Çoğu anasından babasından sevgi görmemiş ruh hastası tipler.
Sosyal medyada durum çok vahim. Haftalardır bu konu gündemde, öldürülmelerine vicdanen karşı olan herkesi anlayıp belli oranda hak veriyorum, ama ittapar olup (gerçekten başka bir hitap şekli bulamıyorum bu kitleye) bir tane mantıklı argüman üreteni görmedim. Ya karşıdakiyle dalga geçiyorlar ya da ağızları salyalı şekilde küfür yağdırıyorlar. Buradaki yorumlara toksik diyenler toksik yorum görmemişler bence.
Yetkililer ve siyasiler arasında da yine mantıklı bir fikir alışverişi yok. Hayatımda ilk defa bir konuda Akp’ye chp’den çok daha fazla hak veriyorum. Adamlar köpekleri alıp parklara bekçi yapacağız diyor şaka gibi. Herhalde yiyeceği çocuklara daha rahat ulaşabilmesi için.
12.08.2024
@Yiğit, söylediklerin sonuna kadar doğru da,doğru kimin umrunda hocam,bu millet masal sever,yasaklardan kuzey koreye döndük,içimizde milyon mülteci var,yurtdışı alışverişi yasaklandı gibi bir şey ama bunlara zerre ses çıkarmayan muhalefet bu konuda mecliste %96 katılım ile rekor kırmış,acırım acırım gene o köpeklere acırım,böyle rezil,saçma bir ülkede dünyaya geldikleri için,bu cahillik ve kargaşanın içinde cehennemi yaşıyorlar,bu milletin ise canı cehenneme,tam hakettiği gibi yaşıyor,afganistan bile fazla bize,neyse konuyu uzatmak can sıkmaktan,anlamsızca çatışmaktan başka işe yaramıyor,zaten kimsenin kimseyi dinlediği yok,en azından burada bir nefes alalım,bu da konu hakkında son yazımdır
Replikas’ın vokali Gökçe Akçelik vefat etmiş. Şaşkın ve üzgünüm. Böylesine değerli birinin genç yaşta vefatı daha bir derinden yaralıyor.
Seversiniz sevmezsiniz ama Replikas Türk rock müziğine dolayısıyla Türk müziğine ve hatta abartmış olmayız dünya müziğine izini bırakabilmiş nevi şahsına münhasır bir gruptu. Kültürler üstü olan ile yerel olanı harmanlama gayretinde olan ve bunda başarılı olandı.
İçimiz burkularak dinleyeceğiz bundan sonra. Bir sayfa daha kapandı.
12.08.2024
@OblomoV, şok oldum duyunca hastalığını da bilmiyordum çok severim özellikle takva filminin müziklerinde çığır açmıştı. hayatta olduğum sürece aklımda kalacak.
17.08.2024
@Necrobutcher, konudan bağımsız takva filmi zamanında iyi çekilmiş,metastaz ı okuyunca onu çeken adamın götünden kan alırlar diye düşünmüştüm,türkiye de kader ile birlikte çekilmiş en sosyogerçekçi filmdir,star tv bir ara yayınlamıştı ama şu an y adı sanı duyulmuyor,keşke her zaman yayınlansa
Bazı albümleri ister istemez bu sitedeki insanlarla bağdaştırıyorum. Promulgation of the fall dinlerken ismail vilehand albümü bu, death monolith dinlerken plague albümü, destroy the opposition saraçoğlu, hushed and grim tansolo, souls at zero deadhouse gibi gibi.
11.08.2024
@Yiğit, yürüyüşteyim, yorumları onaylamak için siteyi açtım. Şakasız şu an üstümde Dying Fetus tişörtü var ve Destroy the Opposition dinliyorum.
Kapanış töreninde, Tom Cruise, Stade De France’in çatısından atladı. Yaşayan en büyük birkaç oyuncudan biri. Tom Cruise gibi bir oyuncu yok ve hiç olmayacak. Sinema, böyle bir yıldıza bir daha asla sahip olamayacak. Çok büyüksün be Tom baba, çok büyük.
(https://www.youtube.com/watch?v=49u3TrRwpOE)