Herkese merhaba. Başlıktan da anlaşılacağı üzere, bu başlıkta gönlünüzden geçen herhangi bir konuda dile getirmek istediklerinizi paylaşabilirsiniz. Ülke gündeminden müzik dünyasına, son komik videolardan ligdeki son gelişmelere kadar ister suya sabuna dokunan, ister havadan sudan konularla köşemizi renklendirmenizi arzu ediyoruz. Tek ricamız, yorumlarınızı kimseyi kırmayacak, kendinizi hapse attırmayacak ve sitemizi kapattırmayacak içerikle şekillendirmeniz.
Hepimize mutlu ve özgür günler dilerim.
Herkese düşünceleri ve önerileri için çok teşekkür ederim.Kendim için en uygun olanı denemeye çalışacam.En kısa zamanda karşılığını alırım umarım sevgiler PA ailesine :)
bu aralar kafama esti, 1985-2022 arası (günümüze değin) yayınlanmış bütün point & click adventure oyunları indirmeye karar verdim. şu ana kadar 109 oldu sayı. hepsini klasörleyip, 8 tb’lık harici hard diskime atıyorum. rutracker.org’da şu şekilde aratıyorum:
the curse of monkey island gog
sonra torrent dosyasını indiriyorum. bazen karşıma bir oyun serisinin tamamı çıkıyor felan. şöyle bir kuralım var. o oyunun remastered, daha yeni bir versiyonu mevcutsa ilk sürümünü indirmiyorum misal. korsan indirme konusundaysa, steam’de zaten zamanında 150′ye yakın oyunu para verip satın aldığım için vicdanım rahat. indirmeye devamke, bunlar da checklistîm:
https://www.gog.com/en/games?genres=adventure&tags=point-and-click&order=asc:releaseDate
https://adventuregamers.com/articles/view/18643 (bu liste 2011′de yapılmış gerçi)
Arkadaş Jackson JS32 V kasa elektro gitar sadece bir kaç ay önce baktığımda 4 bin küsür lira iken şimdi olmuş 9 bin lira. Dün bir bakayım dedim beynimden vurulmuşa döndüm. Bu enflasyon falan değil artık başka bi seviye. Cidden can sıkmaya başladı bu iş, daha böyle nereye kadar gidecek bilmiyorum, ekmek 15 lira falan olunca heralde.
12.06.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, Ekmek 15 lira da olsa bir bok olmayacak. Beyinler uyuşmuş. İsyan geni diye bir şey varsa o artık yok. Deaktif durumda. Tarihte insanların bu denli köleleştiği başka bir çağ yaşanmamıştır.
13.06.2022
@deadhouse, İsyan etsen ne olacak hemen ”bunlar terörist” yaftası yiyorsun, sonra zaten Allah gibi görüldüğü kendi tabanında oylarını arttırıyor. Kazakistan’da bile benzine 3 kuruş zam geldi diye millet sokaklara döküldü, burda onu da yapamıyorsun. Daha çok şey yazarım da siteyi kapattırmak istemiyorum anladın sen.
Vampire Survivors fena bağımlılık yaptı. Kalkamıyorum başından.
13.06.2022
@Yiğit, eskiden Crimsonland vardı, onu da acayip oynardık.
13.06.2022
@şeyh hulud, onu da oynayayım bari. Müzik, sinema, oyun vs bunlara odaklanmakta çok zorluk çekiyorum uzun süredir. Vakit ayırmakta da zorlanıyorken bu tarz başına oturup dakikalar içinde yüzlerce şeyi katlettiğimiz oyunlar ilaç gibi geliyor. Resmen şiddet pornosu 🍆💦
Antidepresan bıraktığımdan beri aşırı sinirliyim. Ama hiçbir şekilde çevremdekilere zarar vermemek için patlamıyorum. Zaten hapı kullanırken de hiçbir şeyden tat alamıyordum şimdi de alamıyorum. Leş metal bile dinleyesim gelmiyor. Kendimi son 6 yıldır programlanmış bir robot olarak görmekten de bıktım. İçimde hem tükenmişlik hemde bitmeyen bir öfke var. Bu durumu aşabilir miyim bilmiyorum fakat çok yoruldum.
13.06.2022
@mikko aspanın göbeği, seni cok iyi anliyorum dostum. Ben de 1 yili askin kullaniyorum, ayni seyleri hissediyorum. Hayatimda tek degisen sey kaygilarimin aklimda cok uzun yer edememesi. Ancak hicbir seyden zevk alamama hatta daha once sevdigim seyleri bile yapmama olaylari zirve yapmis durumda. Otomatik pilota baglamis sekilde gidiyorum bakalim nereye kadar gidecek.
13.06.2022
@mikko aspanın göbeği, Çok geçmiş olsun umarım iyi olursun zaten bu ülke hepimizi bitirdi şu yıl sonuna doğru yurtdışı gitmeyi düşünüyorum ekonomik olarak olmasana manevi olarak gitmek istiyorum laiklik gibisi yok
14.06.2022
@mikko aspanın göbeği, Naçizane.. zihninden uzaklaşıp vücuduna odaklanmanı gerektirecek pratikler denemeni öneriyorum. Yoga, yüzme gibi.
Her gün böyle açıklamalar dönüyor. Her şeyi normalleştirdiğimiz gibi bu muhabbetleri de normalleştirdik. Bir avuç dünyayı yöneten orospu çocuğu sözde seçilmiş anasını sikmeye niyetli gezegenin.
https://mobile.twitter.com/Flash43191300/status/1535742578364231683
Bu “küçük” ülkelere (Ukrayna, Yunanistan, Polonya) vadettikleri sadece kan ve gözyaşı. Her ülkede (burada da varlar) olduğu gibi bu ülkelerde de Batı Emperyalizmi yarrağı yemek isteyen güruh mevcut. Abd’ye götünü dayayanın götünü çok pis sikerler. Yok ediyorlar ülkelerini.
13.06.2022
@deadhouse, +1. Bu at kafalari yuzunden karisik olan durum daha da karisiyor aq.
Rossmann > Yves Rocher > Watsons > Gratis > Sephora
Rick & Morty + Community + Satoshi Kon filmleri
= Everything Everywhere All At Once
Çok sevdim. Kalp, komedi, editing, hepsi çok iyi bence. Baya yorucu ama. İkiye bölüp izlememe rağmen bunu hissettim.
14.06.2022
Dövüş sahneleri de çok iyiydi.
14.06.2022
@çaksu, Satoshi Kon’un kemikleri sızladı. Fikir iyi ama işleniş çok kötü bence. O kadar gereksiz ve sulu sahne var ki. Halbuki bence yönetmenlerin Harry Potter kardeşin oynadığı ilk filmleri gayet tadında, küçük ama samimi bir filmdi. Bütçeden midir bu filmde “gereksiz” coşmuşlar.
14.06.2022
@deadhouse, hmm.. gereksiz ve sulu olarak bahsettiğin şeyleri ben genel olarak sevmiş olabilirim :) daha kısa olabilirdi belki dediğin gibi, bilmiyorum nasıl olurdu. Filmi hazmedip üzerine bu tarz yapıcı yorumlar yapabilecek yetkinlikte değilim :)
Satoshi Kon.. editing tarafından düşününce onun filmleri aklıma geldi direk. Farklı gerçeklikleri iç içe geçirmesi ve bunu çok hızlı, snappy editlerle yapması. Yoksa Satoshi daha “sanatçı” dersen, katılırım.
Beklentim de yoktu. Öyle açıverdim. Çok keyif aldım. Son kısımdaki duygular da yakaladı beni. Mission accomplished mk.
Maggie (deepfocuslens) ne demiş diye baktım. O belki senin kafaya daha yakın bilmiyorum…
https://youtu.be/EHEUuemIheE
14.06.2022
@çaksu, harikuladeydi kesinlikle. film potansiyelini harcamış mı, evet. Ama bu haliyle bile etkiliyor insanı. A24′ün oscarlar için en iddialı filmi olabilir, bekliyoruz.
Ayrıca Community görünce dayanamadım övücem, dan harmon <3. Rick And Morty'nin olduğu kadar popüler olabilseydi keşke, kısmet r&m'ninmiş.
14.06.2022
@enemyofgod, Give me some rope
Tie me to dream
Give me the hope
To run out of steam
Somebody saaaaid
It could be here
We could be roped up, tied up, dead in a year
I can’t cooount the reasons I should stay
One by oooone they all just fade away
diuuw diuuuuww…
Dan Harmon <3 Community'de kalp de vardı. Benim için daha özel R&M'ye nazaran.
Everything Everywhere tam otur keyif al, dolu dolu iyi vakit geçir filmi bence. Eksikleri nedir bilmem ama pek umrumda değil benim de ^.^
14.06.2022
@çaksu, X’i izledin mi? Texas’ta ücra bir yerde porno film çekmeye çalışan bir ekibin klişe ama keyifli, korku/gerilim hikayesi. Film baştan aşağı “ücra yere gidip boku yiyen gençler” klişesini üretiyor ancak bunu bilerek, sinema aşkıyla yapıyor. Ben çok sevdim. Tavsiye ederim.
15.06.2022
@deadhouse, ben izledim, oldukça beğendim. Sitede korku filmi sevenelere tavsiye ederim. Yönetmenin eski filmi The House of the Devil’ı da tavsiye ederim. Rosemary Baby’nin formülüyle ilerleyen güzel bir film.
Bence X’i iyi yapan önemli bir diğer detay ise kurbanların eski slasher filmlerindeki kadar olması. The Texas Chain Saw Massacre ve Halloween’e baktığımızda ortalama kurban 5-6 falan. Bir de bu filmlerin devamı çıktı yakın tarihte, kurban sayısı 4672 falandı. Yeni slasher’lar seyirciyi tatmin etmek için goreporn’a dönüyorlar ve kıymetsizleşiyorlar.
Haricinde, dediğine katılıyorum. Yönetmen bu klişelere başvururken sinema aşkıyla başvurmuş.
15.06.2022
@TanSolo, Abi kimlerin öldüğünü de söyleseydin. Biraz spoiler olmuş gibi haha. Katılıyorum dediklerine kesinlikle. Film bir bakıma bahsettiğin iki filme ve daha fazlasına saygı duruşu zaten.
15.06.2022
@deadhouse, spoiler değil bence ya. Filmin daha ilk sahnesinden zaten filme fazla karakterin dahil olmayacağını anlıyorsun.
16.06.2022
@deadhouse, slasher filmi bu abi elbette herkes ölecek, tek kişi kurtulacak.
Slasher film kültürü olan birisi değilim pek ama ben de çok beğendim X’i. Gösterilen özeni çok takdir ettim. Vahşet ve gore seviyesi gayet yerinde.
İlk vahşetten hemen önce müzik çalarken vahşet başladığında müziği duyamıyoruz. vahşet bittikten sonra ise müzik tekrardan duyuluyor ve “come on baby, don’t fear the ripper” diye giriyor. Bu özene cidden bayıldım. Çok iyi bir sahneydi. Film hakkında ikinizin de yorumlarına katılıyorum.
15.06.2022
@deadhouse, İlgimi çekmişti, henüz izlemedim. Sen böyle diyosan sıraya alırım. Tek mekanda slasher candır.
Zaten sadece popcorn eğlendiren hoplatan zıplatan şeyler izleyebiliyorum bu sıra.
16.06.2022
Bayılmasam da keyif aldım. Build up biraz daha kısa, kovalamaca biraz daha uzun olsa daha benlik olurmuş. Çekimler iyi. Mia Goth’u izlemek güzel. Evreni tebrik ettim, iyi iş çıkarmış.
Yaşlanmamam gerektiğine zaten ikna olmuştum, pekiştirdi bu film de.
24.06.2022
@deadhouse, sağol hacı slasher çok seven uzun zamandır arayan biri olarak X e bakacağım,teşekkürler haberdar ettiğin için
Severance lahana gibi diziymiş. Her katmanında ayrı bir anlatı var, yaprakları kopardıkça daha fazlası geliyor. İzleyecek bir şeyler bulamıyorum diyenler bakabilir.
Milletler Ligi 2. hafta maçlarımız yarın gece itibariyle başlıyor. Şans kızlarımızla olsun. Maç gün ve saatleri: https://ibb.co/0rqvyDq
En sevdiğiniz elektro gitar tasarımı/modeli nedir? 🎸
15.06.2022
@OblomoV, kendi gitarlarımdan biri olan Schecter Blackjack ATX Avenger’ı baya seviyorum.
https://tinyurl.com/jxkde7kh
Yine kendi gitarlarımdan olan Schecter JL-7′yi çok seviyorum. Acayip bir güç hissettiriyor çalarken.
https://tinyurl.com/mvbt98av
Bunların dışında Dean Dime Razorback Rust.
https://tinyurl.com/4pmtuyyr
16.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, jeff loomis gitarına aşırı derecede bayılıyorum. Bir tane sahip olsaydım arada birlikte uyurdum herhalde.
15.06.2022
@OblomoV, Jackson RR Rhandy Rhoads serileri, Jakson JS32 King V, genel olarak bilimum Jackson’ın V kasa gitarlarına karşı bir zaafım var. Sahnede, stüdyoda vs ayakta çalarken hafifliği ve ufaklığı sayesinde son derece rahat hissettiriyor ki ben kalıplı biri değilim, ufak tefek bir adamım. Bu yüzden benim için hafifliği ve rahatlığı büyük artı. Eski grubumdan bu yana vurgunum Jackson V kasalara.
Bir de Washburn RR-10 VK var onu da çok seviyorum. Bu arkadaşı hiç kullanmadım ama görüntüsü çok hoşuma gidiyor. V kasa fetişim var evet.
15.06.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, Washburn RR-10 VK güzelmiş gerçekten. Thrash çalan bir grupta hoş durur.
15.06.2022
@OblomoV, J. Loomis’in 7 tellisi, Jackson Randy Rhoads beyaz V kasası benim de ilk aklıma gelen güzellikler. Dimebag’in kullandığı kasa tasarımına çok bayılmasam da rahmetliye yakışıyordu.
15.06.2022
@OblomoV, Çaldığımdan falan değil de zamanında Mgla’nın modeline vurulmuştum. ‘Alayım dursun kenarda’ diye gaza bile gelip vazgeçmiştim hatta.
ESP LTD EC-401 imiş modeli.
16.06.2022
@OblomoV, Ben Strandberg hastasıyım, bence çok estetik ve konforlu duruyor. Tabi kişisel bir görüş, aksini düşünen de çok insan var.
https://www.youtube.com/watch?v=eqxY80W9U6Q
Onun dışında Jon Nödtveidt’in son zamanlarında kullandığı Les Paul da çok hoşuma gidiyor.
https://images.equipboard.com/uploads/source/image/41831/04904bcd9e4b0d864d7729d83f039ad6.jpg
16.06.2022
@Fırat, abi kesinlikle ya. Jon Nödtveidt’in Les Paul’u hayatımda gördüğüm en güzel, en estetik şeylerden biri. Gitar ayrı güzel tabii de bu adamın elinde de bir ayrı parlıyor be!
16.06.2022
@Fırat, Strenberg hoş duruyor ama sapsız gitar olayına alışamayanlardanım.
Gibson Les Paul gerçekten klas.
16.06.2022
@OblomoV, Les Paul’lar her markada çok hoşuma gidiyor. Dean’in Dimebag modelleri, ve Explorer’lar.
16.06.2022
@OblomoV, bu konuda Mert Yıldız’ı anmak isterim. Gitar modelleri hakkında inanılmaz bir yazı dizisi var. Her model hakkında doğru karakter tespitleri yaparak yarmıştır. Okuduğum en matrak yazıydı. Bölümler şöyleydi:
Les Paul: En fazla groupie götürmeye yarayan, hödük ve hırbo gitarı.
Stratocaster: Aseksüel egomanyak, psikopat gitarı.
Telecaster:Kafası devamlı güzel, izmarit adamların gitarı.
Flying V:Cinsel sapıkların gitarı.
‘Eline gitar yakışan adamlar’ yazarsanız çıkar. Rakip site linki vermeyeyim şimdi.
17.06.2022
@Raddor, 3. bölüme geldim. Güzel yazı dizisiymiş bu arada.
Ay bu gece bir başka güzel.
Hayatımda Tool’dan daha sıkıcı çok az şey dinledim.
Muhtemelen dinlemedim.
16.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Eski işlerini daha çok seviyorum ben de. Yeni işleri bana da sıkıcı geliyor.
16.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, 😡😡😡
Sabırlı ol dostum şarkının en güzel kısmı 9 dk sonra başlıyor.
16.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Dorock barda Tool şarkısı isteyip çalınca coşan bir kitle var. Gerçekten inanılmaz.
16.06.2022
@ismail vilehand, Ben Morbid Angel istemiştim, reddettiler, fazla ekstrem dediler. Opeth Heir Apparent istedim, çaldılar. Ve herkes öcü görmüş gibi bana baktı. O iğrenç kitle bunlarmış demek ki. Şu an aydınlandım.
16.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Benimle aynı düşünen birileri olmasına sevindim o kadar Tool hype’ından sonra. Vokalleri zaten duymaya zor katlanıyorum ama enstrümantal olarak da hiç ilgi çekici bir şey yok
16.06.2022
@woodenpint, davullar?
16.06.2022
@Fırat, Danny Carey tartışmasız çok çok iyi tabii ama tarzı hiç bana hitap etmiyor maalesef :/
17.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Danny Carey dinlerken heyecanlanmayan insanlara anlam veremiyorum.
17.06.2022
@Dysplasia, ‘insanları anlayamıyorum’ diyeyim, anlam verememek ne amk.
17.06.2022
@Dysplasia, katılıyorum. Sadece davul yazımı için bile oturup saatlerce tool dinlerim.
ALL PANTERA SONGS & Dimebag’s TUNING – tutorial by Attila Voros (talking about & showing it all)
https://youtu.be/-HQ3jYbvtKk
Bizim Nevermore Atilla süper bi database yapmış. Ben de oturdum (gece 2:30, tam ne yaptığımı sabah anlarım belki) Cowboys from Hell albümü için nota frekanslarını hesapladım Ati’nin verdiği A 435 Hz’den. Çeyrek adım geri derler hep, öyle yapınca bi türlü tam oturmuyodu. Bu şekilde olur inş. Daha denemedim ehe. Alın ulen..
A(4) 435 Hz Standard E:
Cowboys From Hell, Psycho Holiday, Heresy, Cemetery Gates, Domination, Shattered, Clash with Reality, Message in Blood, The Sleep, The Art of Shredding
E 81.47
A 108.75
D 145.16
G 193.77
B 244.14
E 325.88
————-
A(4) 435 Hz Drop D:
Primal Concrete Sledge, Medicine Man
D 72.58
A 108.75
D 145.16
G 193.77
B 244.14
E 325.88
Sonraki 425 lik A lar için de hesaplayıp yazarım muhtemelen. Kendim için yapacaktım, hayrat olsun ruhuma fatiha okur akort eden.
16.06.2022
@çaksu, Bu adamın Pantera videoları ayrı bir seviyede gerçekten bir sürü inanılmaz detaylı videoları var ve coverları da muazzam
19.06.2022
Cuk oturuyo valla (bi de çalabilsem). Çok beğendim, devamını çektim.
425 Hz Standard E
E 79.58
A 106.25
D 141.83
G 189.32
B 238.52
E 318.39
(Drop D için kalın D 70.91)
———–
425 Hz Standard D
D 70.91
G 94.66
C 126. 35
F 168.66
A 212.50
D 283.65
Vulgar ve Far Beyond’un tamamını götürüyor bu 425 ler. Tüm diskografide hangi şarkılar hangi akordda, yukarıdaki videonun description kısmında yazmış Attiş. Re. Spect.
Arada içen biri olarak sigara içen insanın kendine saygısı olmadığını düşünüyorum. Elektronik sigara içen insan için daha kötü düşünüyorum. Bence e-sigara içen insanın hem kendine saygısı yoktur hem de eziktir. Vücudunu sikeceksen adam gibi sik. Elektrikli, pilli, milli aletlerle kendini rezil etmene, aciz duruma koymana gerek yok.
16.06.2022
@deadhouse, 16 yaşımdan beri içiyorum ben de. Sigara konusunda katılıyorum ama e-sigara için katılamadım. Bariz bir şekilde daha az zararlı. Ancak çok fazla bilgi kirliliği ve dezenformasyonu var bu konuda. Doğru araştırmalarla e-sigara’nın normal sigaradan çok daha tercih edilesi olduğu görülebilir.
Bir dönem kullandım vape’i ama yıllardır hala düz ateşli sigara içiyorum. Son zamlardan önce günde 1.5 paket Marlboro içerken şimdi arap kağıdına Adıyaman tütünü sarıyorum. Dal sayımı da 7-8′e kadar düşürdüm.
Bahsetmeye gerek kaldı mı bilmiyorum ama kendime saygım olmadığı bariz bir gerçek. Her gün yüksek derecede alkol ve sigara ile (genelde dolu) kendimi adam gibi sikiyorum 👍
16.06.2022
@Yiğit, Daha az zararlı olabilir. Ben işin orasını tartışmıyorum. Bana biraz rezilce geliyor pil, mil, şarj. Bir keyif için vücuda daha az zararlı diye bu tür şeylere gerek yok. Çıkar çakmağını çek adam gibi tütününü, içinde onlarca kimyasal katılan sigaranı dört dörtlük keyif. Ben 13 yaşından beri içiyorum. Hiç bırakmadım, bırakma gibi bir istek de barındırmadım. Yalnız bir özelliğim var, istersem 3 ay içmiyorum, 2 hafta içmiyorum, haftada bir içiyorum, günde bir iki tane, bazen de bir paket. Bağımlı olamama bağımlılığı var bende. Evet benim de kendime saygım yok. Sigara zehirdir, sadece fiziksel değil, mental, ruhsal anlamda da zararlı. İçen kişinin kendine aygıtı yoktur. Yalnız bir adam var, uzak akrabam oluyor, onun gibi ekstrem kişileri bu genellemeden dışarıda tutuyorum. Kendisi 80 senedir sigara içiyor. Yanlış duymadın. Tam 80 senedir. Ve her gün 2 paket, son 20 yıldır 40′lık içiyor. Yeryüzündeki en leş sigaralardan hem de. Ayrıca kalp, şeker hastası ve alzheimer. Şu an 90 yaşında. Yürüyor, tuvaletini kendi görebiliyor, yemeğini kendi yiyebiliyor. İnanılmaz biri. Kendisiyle ilgili “anne karnında 4 sene kaldı” gibi efsaneler bile uydurulmuş durumda.
20.06.2022
@deadhouse, 12 yaşından beri sigara içen birisi olarak katılıyorum. kendime olan saygım biraz daha olsaydı göz göre göre dişlerimin anasını sikmezdim.
20.06.2022
@Rzeczom, Lehistanlı Kovboy’a yakışmayan hareketler. Sen alkol de alıyorsundur şimdi. Hatta elinde olsa haftada 4 70′lik Chivas devirirsin.
Klasik metal ne güzel şey. Bugün sadece heavy dinlemeyi düşünüyorum. Overkill, Accept, Metallica (eski) Judas Priest, Diamond Head, Sacred Reich, Saxon. İnsana pozitif enerji veriyor.
16.06.2022
@deadhouse, Katılmamak elde değil klasik heavy metalin saf katıksız enerjisi gibisi yok
16.06.2022
@deadhouse, abi ben de kendime bu tarz bir şarkı listesi oluşturmaya çalışıyorum ama unuttuğum ya da henüz dinlemediğim bir ton eser vardır. Açıkçası dinlerken çok haz aldığım ancak hiçbir zaman da istediğim kadar dinleyemediğim bir tarz bu. O açıdan güzel şarkı önerilerine fazlasıyla açığım.
17.06.2022
@deadhouse, ben de son zamanlarda modern klasiklere sardım, aynı hissi uyandırıyor. Bünyedeki negatif enerjiyi uzaklaştırıp gevşemek için birebir.
Eternal Champion, Attic, Visigoth, Warrior Path, Sumerlands, Enforcer, Skull Fist, Midnight Priest, Riot City, Blazon Stone, White Wizzard…
Yine de pozitif enerji konusunda “Mägo de Oz” tek geçerim.
https://www.youtube.com/watch?v=vZP2XLqjFIg
17.06.2022
@deadhouse, Sek Erkek Müziği. Şu türü yapanları testesteron testine soksalar hepsi diğer türleri yapanlara göre daha yüksek testesteron sahibi çıkar belki classic rock ya da hard rock tabir edilen 70′ler hariç.
17.06.2022
@Boba Fett, “belki classic rock ya da hard rock tabir edilen 70′ler hariç.”
Bunu sen istedin!
+18:
https://youtu.be/NrUHvPgxlcw?t=400
17.06.2022
@Raddor, Karılar bitiyor bu adama, hareketleri feminen ama yediği karının hesabı yok.
18.06.2022
@Raddor, dünyanın en kokain müziği Led Zeppelin’dir. Bayılıyorum.
18.06.2022
@ismail vilehand, Led Zeppelin – Kokain
Rolling Stones – Ex
Beatles – LSD
Doors – Meskalin
AC/DC – Ginseng
20.06.2022
@ismail vilehand, senin led zeppelin sevebileceğin aklımın ucundan geçmezdi.
20.06.2022
@Yiğit, o da bişey mi? The Doors bile seviyorum.
20.06.2022
@ismail vilehand, Gelmiş geçmiş en iyi feat: The Doors feat. Snoop Dogg – Riders on the Storm.
21.06.2022
@ismail vilehand, 60lar sonu ve 70ler başına dair en sevdiğim üç gruptan ikisi. Pink Floyd’un da yeri ayrıdır bende ama senin onu sevdiğini düşünmüyorum işte.
Led Zeppelin ve The Doors, Pink Floyd kadar pembe götlü bir müzik yapmıyor. Kesin ondan seviyorsundur sen. Bir de karı çalkalayan gruplar hep bir adım önde senin için.
Led Zeppelin’in en iyi şarkısı Kashmir’dir bu arada. Celebration Day DVD’sindeki versiyonu şahanedir. Beni müzik dinlemeye başlatan grup olduğu için yeri her zaman ayrı bende.
21.06.2022
@Yiğit, No Quarter diye bir şey var hocam. Yapma eyleme.
22.06.2022
@Yiğit, Pink Floyd’un her albümünü ezbere biliyorum. Syd Barret dönemini hiç sevmiyorum. En sevdiğim albümleri Animals olmakla beraber The Dark Side of the Moon ve Wish You Were Here albümlerine de bayılıyor(d)um.
Led Zeppelin ve The Doors düzenli açıp dinlerim ama söylemleriyle çelişen kolpacılar oldukları için ve artık kafamın minnoş soft müzik kaldırmıyor oluşundan dolayı Pink Floyd dinlemiyorum.
19.06.2022
@Boba Fett, sen böyle yazınca aklıma Dating Wizard: Secrets to Success With Women (İlişki Sihirbazı: Karılarla Başarının Sırları) kitabının bir bölümü geldi, paylaşayım. 15 yıl önce yazılmış, Meriç’liğin zararlarını anlatan, anti-sjw bir kitaptı. (Kitabı ben yazmadım, gelip bana çemçürmeyin)
99′uncu sayfa, çevirisi:
KURTULUŞUN HARD ROCK YOLU (THE HARD ROCK OF SALVATION
Erkek olmak için, zihninizi ve duygularınızı doğru yakıt ve girdi ile beslemelisiniz.
Bunu yapmanın iyi bir yolu, kadınlarla başarılı erkekleri gözlemleyip onlarla takılmanın yanında, ağlak müziklerden uzak durup sadece doğru şarkılar dinlemektir.
Başka bir deyişle, hard rock dinleyin.
“Hard Rock” ya da “Heavy Metal” yıldızları, süper model sevgilileri ile ünlüler. Bu adamların tipleri ne olursa olsun, en ateşli kadınları kapıyorlar ve bu adamlardan bazıları gerçekten çok çirkin.
Bunun sebebi şöhret demeyin. Bir kısmı buna bağlı olabilir ama size ünlü olup da yanlarında ateşli kadınlar olmayan bir ton ünlü gösterebilirim. Olay şöhret değil.
Ve sebep para da demeyin. Kadınlar bazı erkekleri para için KULLANIRLAR, ama para onların bir erkeğe arzu duymasını sağlamaz. Ve bu süper modellerin paraya ihtiyaçları olmadığını unutmayın, yeryüzündeki her istedikleri erkekle birlikte olabilirler. Neden özellikle rock yıldızlarını tercih ediyorlar?
Bu “hard rock” yıldızları projesinin imajını düşünün. Şarkı sözlerini düşünün. Def Leppard, Metallica, Aeromith’i düşünün. Bunların ‘geeky’ bir şarkısını bilmiyorum. Ve bu adamlar cinselliklerini zerre bastırmıyorlar.
“Put Some Sugar on Me” parçasını duydunuz mu?
Cinsel arzu konusunda hiçbir özür dilemesi yok.
Ve aynı zamanda muhtaç bir tonda da değil.
Heart’ın “Magic Man” parçasını dinleyin ve kadınlar gerçekte nasıl düşünür öğrenin.
Ya da ERKEK ADAM’a başka bir örnek olarak 50 Cent’in “In Da Club” parçasını dinleyin.
Bir dahaki sefere kendinizi doğru zihin yapısına girmekte zorlanırken bulursanız, hard rock dinleyin, ağlak pop şarkıları değil. Aslına bakarsanız ağlak şarkıları (özellikle de kendilerine ilgisi olmayan kadınlara aşık olan ağlak ve acınası adamlarla ilgili şarkıları) dinlemeyi en az 3 ay bırakın.
20.06.2022
@Raddor, sjw lafını gördüğüm yerde kusasım geliyor artık. Yerli yersiz o kadar fazla kullanıldı ki klavyeden s j w harflerini kaldırasım geliyor.
20.06.2022
@Rust in Peace., ne ironik ki bu birebir benim de düşüncem ve sanırım bu da ilk defa “sjw”yi kullanışımdı. Onda da kendi fikrim başkası tarafından bana yorum olarak geldi haha. “Güç” sende yoğun olmalı.
20.06.2022
@Raddor, Bence yoğun olarak kullanılmalı. Bu SJW’ler dünyanın anasını sikti. Sürekli onlardan söz etmeliyiz. Toplumun, kültürün, siyasetin, sanatın ırzına geçtiler.
SJW
SJW
SJW
SJW
SJW
SJW
SJW
21.06.2022
@deadhouse, 21.yüzyıl obama, putin, bin ladin, kim jong un, el bağdadi gibi insanlarla dolup taşmışken sjw sjw diye çığırtkanlık yapmak bana absürt, saçma geliyor. Hele Türkiye’de yaşayıp bu konuyu obsesiflik derecesinde takıntı yapmak iyice saçma. Klavye başında saçmayalan 3 – 5 ergen’den çok daha önemli sorunlarımız var bizim, ABD’den sorun ithal etmeye çalışmayalım lütfen.
21.06.2022
@Rust in Peace., Saydığın adamlar Trudeau gibilerinden daha kötü değil. Trudeau gibileri daha tehlikeli hatta. Beyni sıvılaşmış Kanada (eyalet) seçmeni de öylelerini özgürlükçü, insan hakları koruyucusu, eşitlikçi görüyor. Halbuki bu saydığın kişiler arasında kendi açısından göte göt diyen bir sürü lider var. Bu sjw salakları siyasetle kalmayıp akademilere, kültür ve sanat camiasına, her yere sızdı. İkiyüzlülüğü, salaklığı, ideolojik kokuşmuşluğu her yere yaydılar. Onların korkusundan kimse içinden geldiği gibi hareket edemiyor. Bir duvar gibi herkesin karşısına geçmiş vaziyetteler. Türkiye’de güçlü değiller diyorsan hayal dünyasında yaşıyorsun demektir.
21.06.2022
@deadhouse, saydığım adamların 2′si terörist grup başı, 2′si diktatör, obama’nın da ortadoğuda döktüğü kanın haddi hesabı yok.
Ama sen trudeau daha tehlikeli diyorsan öyledir tabi
20.06.2022
@Raddor, Çok sığ ve kısmen doğru yazmış eleman aslında. Çok daha detaylı kritik ederdim ama çok yorgunum, tutku dostum bütün mesele bu.
20.06.2022
@Boba Fett, bu hacı kimdir necidir diye merak ettiysen, çok pozitif bir abi:
https://youtu.be/bnkfha9ROhc
21.06.2022
@Raddor, Bir an Varg abimi beklemedim değil.
21.06.2022
@Boba Fett, hahaha. vilehand usulü:
https://youtu.be/nGqEVhohdy8
20.06.2022
@Raddor, Burada şu en son paragrafta örnek verilen şarkıları dinleyip seven pek olduğunu zannetmiyorum, varsa da çok şaşırırım
20.06.2022
@woodenpint, 50 Cent dinleyeceğime Evanescence dinlerim hakikaten. Ama Put Some Sugar On Me ve Magic Man, Rock ‘n’ Roll dozajı yüksek şahane parçalardır.
20.06.2022
@Raddor, Metallica’nın cinselliğini saldığı parça mı varmış? Load sonrası kişisel bunalımlarını yazdı durdu adam.
20.06.2022
@Dysplasia, Metallica o kadar değişmiş bir grup ki sanki aynı isimde birkaç topluluk var gibi geliyor bazen. Yazar da gruptan bahsederken muhtemelen Kill ‘Em All Metallica’sını aklından geçirdi.
21.06.2022
@Raddor, bence diger gruplari yazarken Metallica’yi da ekleyeyim örnek sayisi artsin diye dusunmus olabilir, ama biraz sicmis batirmis. Verdigi diger örneklerle alakasi bile yok resmen. Kill’em All bile genel olarak hoyratlik ve kirip dökme uzerine.
21.06.2022
@Ömer Kus, olsun. :) James Hetfield’ın taşşaklarına beton yetmez. Adam, Anam Dediydi söylerken bile Testostosteron. Sahne duruşu saldırmak üzere olan boğa gibi. O yüzden yazarın konseptine uyduğunu düşünüyorum.
Lemmy gittikten sonra kavuğu Hetfield’a devrettim. Yaşayanlar arasında bir numaram şu an ama o da ölürse kime devrederim bilmiyorum. Matt Shadows’a falan kalıyor ortalık pii.
21.06.2022
@Raddor, tostos.. yazamamışım da. James Hetfield’dan bahsedince heyecanlandım. Reyiz. 🤘
https://youtu.be/fGvLCq5wDgI
21.06.2022
@Raddor, Whiplash’ın adını görüp ‘hee BDSM’ demiş olabilir.
21.06.2022
@Dysplasia, not quite my tempo.
21.06.2022
@Raddor, https://ibb.co/YPYhqgK
21.06.2022
@Yiğit, bunlar domuz yiyor, o yüzden eşlerini kıskanmıyorlar.
19.06.2022
@deadhouse, katılıyorum.. bu new wave of traditional heavy metal grupları da şahane oluyor; Enforcer, Jet Jaguar, Wytch Hazel tavsiye ettiklerimden. bir tanesine örnek:
https://www.youtube.com/watch?v=sjHgjr0ei24
19.06.2022
@asli, peki ya Accept?
Bu Accept’in bir laneti var dostlarım, şu yorumumun üçüncü paragrafında açıklamıştım.
http://www.pasifagresif.com/2017/08/accept-the-rise-of-chaos/comment-page-1/#comment-476921
O Headbang yazısını okuyalı on yılı aştı; tespitin aksiyle karşılaşmadım. Yok öyle bir şey, n’olamaz, imkansız.
20.06.2022
@Raddor, Ulan Sonisphere’de şu grup çıkarken stat boşalıyordu ya. Hatırladıkça ürperiyorum.
21.06.2022
@Raddor, hahaa şaşırdım çünkü oldschool heavy ve speed sevip de Accept dinlemeyen birine denk gelmedim sanırım, sevenlerin playlistinde en azından 3-4 kilit parçalarını görmüşümdür. Youtube’da da cover’larını yapan çok kadın müzisyen var.
şahsen canlı görmek istediğim gruplardan, özellikle I’m a Rebel’ın hepsini duymak istiyorum ama Accept’e gelene kadar daha gerilerde kalmış nice güzel gruplar var, asla canlı performansını izleyemeyeceğimiz gruplar.. o üzüyor..
22.06.2022
@asli, hayır ya ben bunu kabul etmiyorum. “I’m a Rebel’ın hepsini duymak istiyorum” diyor bir de. 12 yıl boyunca rastlamadım diyorum. Bu hesap deadhouse tarafından açılmış bir komplodur !
Erdem Tatar mıydı, Doğu Yücel mi Çağlan Tekil mi, kim yazmıştı hatırlamıyorum o yazıyı ama manyak ettiler beni.
22.06.2022
@Raddor, Kardeşim biz kimi tanıyoruz ki istatistik tutuyoruz. Gören de sanacak her gün 50 rock/metal dinleyicisi kızla tanışıyoruz. Accept seven kadın da var, en sevdiği gitaristler Dimebag ve Zakk Wlyde olan kadınlar da var. Alışsan iyi edersin.
23.06.2022
@deadhouse, inanılmaz bir doğa olayı cidden.
Haha neyse abartım bir yana; iki tane kız kardeşim var. İkisini de metalci yapmak için uğraştım ama başaramadım. En büyüğü metalden nefret ediyor. Ancak bunun sebebi, aslında başarmaya çok yaklaşmış olmamdı.
Şöyle ki; 17 yaşına kadar epey metal dinletmiştim. En sevdiği grup da Bullet For My Valentine’di. Bir gün Facebook’ta bir başka metalci kız, kardeşime yazmış. Bunlar müzikten konuşurken kız, “Bullet For My Valentine ne amk kendine metalci mi diyorsun? Senin dinlediğin grubu sikeyim. demiş.
O günden sonra kardeşim birkaç kere daha buna benzer vakayla karşılaşınca “sizin metalinizi de sikeyim, metalciliğinizi de sikeyim” deyip bir daha dinlemeye tövbe etti. Metalcileri dünyanın en denyo insanları olarak görüyor. Her ne kadar “bak sen ergenlere denk gelmişsin, iyi insanlar da var” desem de bir daha ikna edemedim.
Her türlü müziği dinlemesine rağmen Hard Rock ve Metal düşmanı bir insan oldu. En çok da yeni, yabancı Rap’çileri dinliyor.
xxxTentasyon mu ne bir şey açtı geçen. Dedim, “böyle boktan bir müzik olamaz eskiden ne güzel beraber Metal dinlerdik” dedim (Twisted Sisters dinliyorduk lan, hey gidi) “Al işte yine klasik Metalci üstenciliği, hepiniz komplekslisiniz abi” dedi.
Yine de bir gün üzgün gördü beni. “Ne oldu?” dedi. “Lemmy’yi kaybettik” dedim. Onca nefretine rağmen “Aa o Motörhead’in vokalistiydi değil mi? Çok kral adamdı, bak işte buna üzüldüm.” dedi. Lemmy tanrıdır.
23.06.2022
@Raddor, Ahaha hamurunda olması lazım. Yoksa gelip geçici oluyor. Ben de kız kardeşime metal dinlettim uzun süre. Aynı senin kardeşin gibi başlarda gayet sevdi. Rüyasında Metallica konserine gidiyordu, evde Face of Melinda dinleyip büyüleniyordu. Sonra ne olduysa bir daha hiç metal dinlemedi. Kafam ağrıyor, sert müzik dinleyemiyorum dedi. Onun da hamurunda yokmuş. Gerçi erkekler bile bir süre sonra metali bırakabiliyor. Yıllarca heavy metal savaşçılığı yapıp metal dinlemeyi tamamen bırakan kişiler tanıyorum. Sanırım bu ömürlük bir şey. Ya ömrün boyunca dinlersin, seversin. Ya da hamurunda yoktur, gelip geçicidir. Metal dinlemeyi bırakmayı hiç düşünmedim bile. Böyle bir şey mümkün değil. İstesem de bırakamam. Sanırım bu sitedeki çoğu kişi için de böyle.
Not: Lemmy Tanrıdır.
24.06.2022
@deadhouse, bu konuda iki tane çok sevdiğim ekşi entry’si var. Biri bu; adam her sene editliyor. Mükemmel (belki içimizden biridir).
https://eksisozluk.com/entry/9375928
Diğeri de Ahmet abiye ait:
https://eksisozluk.com/entry/3745040
o sesi duymak, susamak, acıkmak gibi bir şeydir. onsuz yaşayamaz bazıları. Bu entry’yi her yerime dövme yaptırasım var.
Depresif müzik neredeyse hiç sevmiyorum. Çoğunlukla dinleyemiyorum. Genelde bir olay veya bir zaman dilimi ile bağdaştırdığım, o süreçte dinlediğim genelde geçmişimi deşen gruplar depresif gruplardan kat kat daha çok etki yapıyor. Böyle alakasız, Fear Factory’nin Replica albümündeki çoğu şarkıda göğsüm falan sıkışıyor. Bu da bir lanet gibi, çok sevdiğim bazı albümleri şarkıları neredeyse dinleyemiyorum,
llk notadan beynime saplanıyor. Müziğin bu kadar etki yapabilmesi çok işime yarayan bir şey ama bazen de böyle yerlere gidebiliyor
17.06.2022
@woodenpint, Demanufacture pardon. Hızlı hızlı yazarken şaşırmışım.
17.06.2022
@woodenpint, Daha önce de yazdım galiba, çok sevdiğim Nile’ın ilk albümlerini dinlerken zorlanıyorum bu dediğin durum yüzünden.
17.06.2022
@Dysplasia, Hahahah o iyice fenaymış. Çok garip bi durum gerçekten
17.06.2022
@Dysplasia, Nile depressifle ne alakası var. ilk kez gördüm ve duyuyorum
18.06.2022
@Josep, depresif değil, arkadaşın dediği alakasız grupların anılar vasıtasıyla yaşattığı şeyden bahsettim.
17.06.2022
@woodenpint, Bu durumun bir benzeri bende de var, ben böyle parçaları severek dinliyorum ama bütün bir kariyerini bunun üzerine kurmuş depressive sik sok metal gruplarını hayatta dinleyemiyorum, öldüm bittim metali de sevemiyorum.
Bu konuda en sevdiğim örnek Motörhead, abiler Rock ‘n’ Roll’unu da yapıyor yeri geliyor damarı da veriyor. Denge bu olmalı.
17.06.2022
@Boba Fett, Kesinlikle aynı, çok güzel bi örnek oldu Motörhead Accept Judas vs damar şarkıları arabesk gelmiyor bana, çok dengeli
17.06.2022
@woodenpint, Crowbar metalin depressif muzigidir tabi anlayana
Aşağı yukarı ayda en az bir kere izlemeden edemediğim klipler var ve Scars of the Crucifix onlardan biri.
Jazz Musician Sucks at Metal (with Rob Scallon)
https://www.youtube.com/watch?v=yYizxOBqvBE
Süper insan Adam Neely bişeyler denemiş. Özellikle davul kicklerindeki yaratıcılığa bayıldım.
Old school death metal albümü dinledikten sonra aşık mahzuni şerif iyi gidiyor
@Raddor, In Da Club başyapıttır.
20.06.2022
@deadhouse, katılıyorum.
21.06.2022
@deadhouse, Just A Lil Bit diyorum.
https://youtu.be/_kFxqVcqruM
21.06.2022
@deadhouse, Candy Shop
24.06.2022
@deadhouse, go şavtiy itş yo börtdey vi gon sipakovilayk itş yo börtdey
Emperor genel olarak pek dinledigim bir grup degil. Klasik denilen albumlerini birkac kez dinlemeye calisip genelde icine giremeyip birakmistim, artik produksiyon kalitesinden mi, kaosundan mi bilmiyorum.
3 gun önce Copenhell festivalinde caldilar, ben de zaten festivaldeyim gideyim sonucta black metal tarihinin önemli gruplarindan biri, bunu da listeden cikarmis olayim dedim. Guzel bir yere konuslandim. Ihsahn geldi sahneye, klasik gözluklerini takmis, saclar geriye taranmis, corpsepaint yok. Bildigin duz Ihsahn. Dedim acaba bu da aslinda kafasinda Emperor’i ve black metali bitirdi de sirf reunion davasindan biraz para kazanmak icin mi caliyor. Sonra konser basladi…
Taktik maktik yok bam bam bam. Izledigim en iyi black metal performanslarindan biriydi. Butun suphelerimi alip bir guzel monte ettiler bir yerlerime, makyaja, kiyafete, mumlara filan gerek olmadan sadece enstrumanlarla black metal ziyafeti cektirdiler. Anthems ve In the Nightside Eclipse agirlikli setlist caldilar. Tum enstrumanlar net bir sekilde duyuluyordu, oyle klasik daya distortioni hicbisey belli olmasa da olur yok. Cayir cayir caldilar hepsi. Trym zaten manyak bisey davullarda, diger elemanlar da diziyorlar rifleri melodileri, Ihsahn bir yandan calarken bir yandan hayvan gibi vokal yapiyor. Istedigin enstrumana odaklanip dinleyebiliyorsun. Cidden albumleri dinlerken bile bu kadar net secememisimdir melodileri. O albumleri hakkini vererek dinlemedigime de pisman ettiler zaten. Konserden hemen önce tanistigim yanimda duran Isvecli eleman tum sarkilara bagira bagira eslik etti zaten, izledigim en iyi konserdi dedi.
Tas gibiydi tas. Zalimmissiniz Emperor. Zalimmissin Ihsahn.
Sınırsız para bastılar, sıkıştılar, sistemleri tıkandı. Yeni bir savaşa, yıkıma ihtiyaçları var. Çünkü bakış açıları hep sabitti: Yıkımdan düzen doğar. Kan istiyorlar. Şimdi de Kaliningrad’a abluka uyguluyorlar. Bu direkt savaş sebebidir Rusya için. Herhangi bir Nato – Rusya savaşı nükleer savaşla yapılacak. Konvansiyonel bir savaş söz konusu değil. Bunu Putin aylar öncesinden söylemişti.
21.06.2022
@deadhouse, böyle bir yıkımdan nasıl düzen doğabilir ki? olası bir nükleer savaşta dünyanın herhangi bir bölgesinin vurulmadığı takdirde dahi yaşanabilir bir yer olmasının imnkanı var mı? ben yok diye biliyorum. aylar öncesine kadar ben de bu konuda çok endişeliydim ama dünya geri dönülemez bir sürece girdi bile. sanırım bu savaşın çıkması, çıkmamasından daha iyi gibi. her ne kadar son birkaç saatimizi müthiş bir korkuyla geçirecek olsak da (ki bu korkuyu hak etmediğimizi de düşünmüyorum) insanlığın yok olması fikri pek de rahatsız etmiyor beni. kurunun yanında yaş da yanacak tabii. olur da savaş filan çıkmazsa açlıktan birbirimizi kemiririz artık.
21.06.2022
@hickdead, Harfi harfine katılıyorum ve artırıyorum. Her şeyi hak ediyoruz. 8 milyar insan iradesini 3-5 sözde ekonomik ve siyasi elite teslim etmiş. Beyinler tamamen uyuşuk. Ne denilirse sorgusuz sualsiz kabul ediliyor.
Kişisel gelişim pek revaçta, sevilen bir tür değil farkındayım ama bu alanı biraz genişletip mesela psikoloji, felsefe kitaplarını da bu kategoriye dahil ederek sizden kişisel gelişim kitapları istiyorum, var mı önerebileceğiniz okuyunca faydasını gördüğünüz kitaplar?
Jordan Peterson – 12 Rules gibi. Robert Greene gibi.
22.06.2022
@Boba Fett, Why Buddhism is True: The Science and Philosophy of Meditation and Enlightenment
Budizmin temel öğretilerini (non-self, emptiness gibi) evrimsel biyoloji ve evrimsel psikoloji açısından inceliyor. İçinde hiçbir mistisizm veya doğaüstü şey yok, son 40-50 yılda yapılana bilimsel çalışmalardan faydalanıyor.
Kitabın mesajını kısa özetlemek gerekirse, insan beynin çeşitli duygular, hazlar ve tatminsizlikler yoluyla bizi sürekli kendi genetik amaçları için manipüle ettiğini, genlerimizin amacının bizi mutlu etmek değil kendi çıkarlarını korumak olduğunu ve bizim evrimsel biyoloji ve beyin taramaları gibi yakın zamandaki bilimsel gelişmeler ile keşfettiğimiz bu şeyleri budistlerin aslında 2500 yıl önce dolaylı bir yoldan fark ettiğini söylüyor.
23.06.2022
@şeyh hulud, Listeme ekledim şeyhim.
Neden Old School Metal dinliyorum :
https://youtu.be/PScpKqs1TVQ
22.06.2022
@Raddor, Aklıma hemen Death Magnetic’in yarrak gibi soundlu gitar rifleri ve tonu geldi. Rick Rubin Metallica’nın başına gelmiş en kötü şey.
23.06.2022
@Raddor, Ya son 10 yılda prog metale de djent denen şeyi soktular bütün gruplar, bütün parçalar neredeyse aynılaşmaya başladı. Eksiği yok bu videonun, tam olarak bu.
Erden Timur, bir camia nasıl değiştirilebilirin adımlarını gayet müspet bir şekilde atmaya devam ediyor. Bugün yaptığı basın toplantısında ser verdi, sır vermedi. İletişimi çok iyi, bir hayli samimi ve konuşuyor ve güven veriyor. Güven çok önemli. Benim gibi hayatı Galatasaray olan bir insan için Erden Timur’un varlığı büyük şans. 31 yaşımdayım ve beni Erden Timur kadar heyecanlandıran bir yönetici olmadı. Galatasaray’a çok katkısı oldu, olmaya devam edecek. Vizyonu, içtenliği, yaptıklar ve yapacakları, fedekârlıkları ile birlikte önüne taş koyulmazsa iyi işler yapabileceğini düşünüyorum. Ama Galatasaray çok değişik bir camiadır. Sivrilenleri sevmezler, susturmaya ve kuyusunu kazmaya çalışırlar. Böylesine kaliteli bir vizyonun ve aklın muhakkak değerlendirilmesi gerekiyor. Umarım böyle devam eder. Galatasaray’ın böyle birleştirici kişilere çok ihtiyacı var. Ayağına taş değmesin.
Megadeth ilk single’ı saldı.
https://www.youtube.com/watch?v=LkJ5jJuraLQ&ab_channel=megadethvevo
gördüğüm en iyi angel of death coveri
https://www.youtube.com/watch?v=kpo7uV9eDPE
amerikadan Blackened Brutal Death Metal
bu grup ilerde ortalığı sallar,mükemmel
https://www.youtube.com/watch?v=RgDtb-w4PEk
Bugün çıkan albümlerden birkaçının yıl sonu listelerinde olacağını düşünüyorum. Darkane, Saor, Paganizer, Entrails, Khold, Perdition Temple ve sürpriz çıkabileceğini düşündüğüm Axioma ve Knoll albümleri varmış. Umarım bizi doyuracak işler çıkmıştır.
Sitede hiç Entwine kritiği yok.
once upon a time in hollywood’a kadar olan bütün tarantino filmlerini izledim. favorim reservoir dogs. filmin başındaki madonna like a virgin ve garson bahşişi üzerine dönen geyik muhabbeti çok keyifli lan.
25.06.2022
@trivago, Soygunun filmde gösterilmemesi, Mr.Orange’ın hikayelerindeki flashbackler ve sondaki meksika çıkmazı falan harika bi film cidden. Benim de favorim Hateful Eight ve bence once upon a time in holywood’u izleyip o kadar saatini ayırdığına bile değmez
25.06.2022
@trivago, https://youtu.be/8QDSUQMw2xM
Keyfini kaçırabilir. Çok keyifli film. Yalnız özellikle bahsedilen City of Fire filmi ile neredeyse aynı. Çalıntı bir film anlayacağın. Ben o filmi Reservoir Dogs’dan önce izlemiştim. Hayal kırıklığı yaratmıştı bende Reservoir Dogs.
internette dolaşırken pantera’nın sovyet askerleriyle beraber çekilmiş fotoğrafına denk geldim. comrade pantera ahahah
https://playtusu.com/wp-content/uploads/2019/07/pantera_joe-giron-photography_1517_etv1.jpg
“Bir şehir, o şehirle özdeşleşen albüm ve bu durumun oluşmasını sağlayan yıl”
Ben başlayayım:
Balıkesir: Metallica – Metallica (1991)
Bursa: Slayer – South of Heaven (1999)
Vancouver: Meshuggah – Chaosphere (2005)
Ankara: Eternal Tears of Sorrow – Before the Bleeding Sun (2006)
Girne: Arch Matheos – Sympathetic Resonance (2013)
İstanbul: Sumerlands – Sumerlands (2016)
İsteyen başka açıklama vs de yapabilir.
27.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Ankara: Katatonia – The Great Cold Distance (2019)
Üniversitenin ilk yılı ve her gün kampüste derse yürürken bu albümü dinlerdim. 2020′nin başında yine Ankara’da grubu izlemiş olmam da tuzu biberi oldu. Benim için Ankara-Katatonia bağı çok yüksek.
27.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Muğla: Metallica – Garage Inc (2018) Ani bi kararla bi kaç haftalık spontane gelişen bi kamp tatiline gitmiştik ve ne alakaysa telefondaki tek albüm de buydu.
Antalya: Black Label Society – The Blessed Hellride (2021)
Evden konyaaltı plajına ve orada yürürken neredeyse her gün bu albümü dinliyordum. O leş gibi sıcak, nemli havayla özdeşleşti bende o zamandan beri.
27.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Ben bunu şehirden ziyade hayatımın dönemi olarak kullanmak istiyorum, şöyle:
Lisenin ilk yılları: Metallica – …And Justice For All
Lisenin son yılları: Arch Enemy – Stigmata
Üniversite hazırlık: Carcass – Heartwork
Pandemi: Katatonia – Brave Murder Day
gibi gibi.
28.06.2022
@Cryosleep, Pandemide Katatonia dinleyerek hayatını iki kat sikmişsin. Mazoşizm.
28.06.2022
@deadhouse, Hayatımın en berbat dönemiydi.
28.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, konsepti bozmak gibi olmaz umarım:
Rust in Peace – Beylikdüzü Endem Televizyon Kulesi (2011-2012)
Lise 1′deyken bilgisayar dersinde öğretmenin bizi yalnız bıraktığı bir yarım saat olmuştu. Herkes can sıkkınlığından bir şeyle ilgilenirken, o an nasıl olduysa bir Megadeth dinleyeyim dürtüsü gelmiş olacak ki kendimi bir süre sonra Youtube’da 2010 Rust in Peace Anniversary konser kliplerini izlerken buldum. İlk dinlemelerde acayip beğendiğimi hatırlayamıyorum ama o zamana kadar dinlediğim şeylere göre farklıydı. O dönem okuldan eve dönerken Google’da ‘Rust in Peace’ diye aratıp Pasifagresif’le de tanışmıştım.
Sonrasındaki bir seneye yakın sürede neredeyse sadece Megadeth dinledim. Ne zaman Holy Wars’un 4:36′da giren harmonikli riffini duysam o an nerede olduğuma bakardım çünkü genelde yolda müzik dinlediğim için bazen güzel arkaplanlar oluyordu. En sonunda trafikli bir günde Tüyap’ın önünden geçerken çalmıştı, televizyon kulesi manzaralı. Oluşan keyifsizlik sonucunda bunu yapmayı bıraktım o gün.
29.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, zaman ve mekan karışık olarak şu şekilde:
Trabzon, 2008 lise sancıları. In Flames – The Jaster Race
Trabzon, 2011 üniversiteye adaptasyon. Opeth – Morningrise
Trabzon, 2016 mezuniyet için çalışma. Russian Circles – Enter
İstanbul, 2017 yüksek lisans. Hayatımdaki en sevmediğim dönem. Pilli Bebek – Uyandırmadan.
Eskişehir, 2019 doktoranın başları. Death – The Sound of Perseverance
Eskişehir, 2020 pandemi, karantina. King Crimson – In the Court of the Crimson King
29.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Ankara: (2007) Marilyn Manson – Eat Me, Drink Me, Cradle of Filth – Nymphetamine
Sakarya: (2008-2009) Metallica – Death Magnetic, And Justice For All ve Master of Puppets albümleri, Megadeth – Rust in Peace, Coundtown to Extinction
İstanbul: (2009-2010) Death – Symbolic ve The Sound of Perseverance albümleri, Pantera – Cowboys From Hell ve Vulgar Display of Power
Eskişehir: (2016) Black Sabbath – Sabotage
Yine Eskişehir: (2020) (Pandemi): Nine Inch Nails – The Downward Spiral
Bu gruplarve albümleri benim için çok özeldir.
Hangi albüm diğerini döver?
Dying Fetus – Destroy the Opposition
Misery Index – Heirs to Thievery
28.06.2022
@OblomoV, Destroy the Opposition’ın tarihsel önemi bir yana, benim kişisel tercihim Heirs to Thievery olur. Ki zaten Misery Index’i de Dying Fetus’dan daha çok seviyorum.
28.06.2022
@OblomoV, Heirs to Thievery’yi aşırı seviyorum. Her ayrıntısının köpeğiyim.
Destroy the Opposition’ın her bir şarkısını, Heirs to Thievery’nin tamamından daha çok seviyorum.
Benim için durum böyle.
28.06.2022
@OblomoV, destroy the oppositioon’ı dövebilecek bir death metal albümü yok. Ahmet abiye tamamen katılıyorum. Her bir şarkısını Heirs to Thievery’den fazla severim.
28.06.2022
@OblomoV,
Destroy The Opposition’ı Heirs To Thievery ile karşılaştırmak ayıp. O albümle karşılaştırılabilecek bir elin parmağı kadar Death Metal albümü var benim açımdan.
Dying Fetus’u Misery Index’le karşılaştırmak da benim için büyük bir ayıp. Dying Fetus en az 4 albümüyle ( Killing On Adrenaline – Destroy The Opposition – Descend Into Depravity – Reign Supreme ) Death Metal’de çığır açmış hem Teknik hem de Brutal Death Metal’in standartlarını değiştirmiştir. Death Metal’e Üstün müzisyenlik, kalite, eşlik edilebilirlik, yeni fikirler barındıran , sürükleyici ekleyebilen daha öncede burada yazdığım gibi hayatımın grubu Dying Fetus.
Misery Index sadece sıradan bir Death Metal – Grindcore grubu. Dying Fetus’la kıyaslanabilecek kadar teknik ve brutal değiller. Baştan sona tamamen dinleyebildiğim ve sevebildiğim bir albümleri de yok.
28.06.2022
@Avcı, “Misery Index sadece sıradan bir Death Metal – Grindcore grubu.”
Bu cümleden sonra ekstrem metale dair herhangi bir yorumun nasıl ciddiye alınabilir, bilemedim.
28.06.2022
@Avcı, son paragraf baya talihsiz olmuş ya. Dying Fetus’u övmek için Misery Index’i gömmeye gerek yok. Dying Fetus sadece farklı bir seviyede, bu Misery Index’in değerini düşürmeyi gerektirmez.
Bence son cümleden de anlaşıldığı üzere grubu yeterince dinlememişsin. Bence biraz daha şans ver. Fikrin değişebilir.
28.06.2022
@OblomoV, Ben de Dying Fetus tarafındayım. Ama karşılaştırma yapılmayacak kadar uç bir durum olduğunu düşünmüyorum. Grupları mukayese etmek değil amaç. Misery Index’in gerek grup gerek albüm özelindeki Dying Fetus etkisi ve ilişkisinden yola çıkarak bir karşılaştırma yapmak istedim ama albüm seçimi biraz ayarsız oldu belki. Dying Fetus’un görece alt seviye bir albümünü seçmek daha makul olabilirdi.
Bu tarz albüm çarpıştırma adaylarınız varsa yazınız. Maksat muhabbet.
28.06.2022
@OblomoV, İkisi de kalitesi tartışılmayacak albümler ama bana da Heirs to Thievery daha çok hitap ediyor. Hem vokalleri ve prodüksiyonu daha çok seviyorum hem de daha az teknik ve grindcore’a yakın tavır daha çok hoşuma gidiyor. Yazarken tekrar açtım da gerçekten öküz oğlu öküz bi albüm, böyle bir şey duymaya ihtiyacım olduğunda elimin ilk gittiği albüm bu oluyor genelde.
Bence Misery Index asla sıradan bir death metal grubu değil. Ancak Dying Fetus öyle bir grup ki Dying Fetus ile Misery Index’i aynı kulvarda görmek bence de Dying Fetus’e ayıp. Dying Fetus, Nile…Bu gruplar Misery Index’ten iki gömlek üstün.
28.06.2022
@deadhouse, “Bana göre değil”, “Ben çok sevmiyorum” gibi şeyler demek yerine “x şöyledir”, “y böyledir” şeklinde yapılan her tür yoruma aynı tepkiyi veriyorum, bundan sonra da vereceğim. 30 yıldan uzun süredir bu müziği dinliyorum, binlerce albüm inceledim ama bir kez olsun bir gruba kötüdür, sıradandır, sıkıcıdır demedim. Dediysem de evrensel olarak kabul görmüş ve herkesçe gömülen bir şeylere demişimdir.
Misal kritiğini yazacağım zaman Spotify’da Alestorm dinlerken “Private mode’a mı alsam, millet cidden sevip dinliyorum sanacak ahah” diye aklımdan geçiyor, bana o kadar uzak bir karakterleri var ama Alestorm için bile sıradan, kötü vs. diyemem, çünkü kendi evrenlerinde iyi müzik yapıyorlar. Tool için “Daha sıkıcısını dinlemedim” diyorum ama “Tool sıkıcı bir grup” demiyorum, çünkü yüz binlerce, milyonlarca seveni var. Geçen hafta da benzer bir tartışma olmuştu bu başlıkta; insanlar bu kadar özgüvenli ahkâmları nasıl kesiyorlar hayret ediyorum.
Misery Index sevenler olarak malız çünkü, sadece sıradan bir grup olduğunun farkına varmadan dinliyoruz 20 küsur yıldır. Bunları da Dying Fetus’u Misery Index’ten 10 kat fazla seven, hayatta en sevdiği 10 albümden biri -ve hayatta en çok dinlediği albüm- “Destroy the Opposition” olan bir insan olarak söylüyorum.
28.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Ben rahatsız olmuyorum. Bence insanları sınırlamamak lazım. Bir müzik grubuna sıradan demek abartılmamalı. Sevenler ne der, sevmeyenler ne der diye düşünerek yorumlamaya girişmek bence yanlış olur. Biraz muhafazakar bir bakış açısı bu bence. Sonuç olarak müzik göreceli bir şey. Senin, benim, başkasının kötü bulduğu herhangi bir grup da bir başkasının hayatının grubu olabilir. Bu bakış açısıyla müziklere yorum yapmak aşırı hassasiyet gerektirir. Senin tavrın bence süper. Oldukça anlayışlı, saygılı. Yalnız herkes böyle olmak zorunda da değil. Motörhead tartışması olmuştu bir ara sitede. Motörhead’i sevmediğini, oldukça sıradan bir grup olduğunu söyleyenler çıkmıştı. Tepki almışlardı baya. Bence hiçbir grup dokunulmaz olmamalı. Bir de bence bir gruba eleştiri yaptığımızda “sen müzikten anlamıyorsun” tavrı da doğru değil. Iced Earth benim için çekilmez bir grup ve aşırı abartıldığını düşünüyorum. Bunu dedim diye “sen bu grubu iyi dinlememişsin, senin müzik hakkındaki fikirlerini artık ciddiye alamam” dense hayli garipserim doğal olarak.
28.06.2022
@deadhouse, herhalde uzun yıllardır sürekli başkalarına neşredilen yazılar yazmamdan dolayı olan bir şey. Yoksa tabii ki isteyen istediğini söyler. Yine de “x şöyledir” şeklinde konuşmak bana ters geliyor, muhtemelen alışkanlıktan.
28.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, abi bence bazı noktalarda fazla tepki veriyorsun. Söylemek istediğini anlıyorum ve belli noktalarda katılıyorum da ama birisi misery index’e sıradan dedi diye “biz malız çünkü” veya “ekstrem metale dair herhangi bir yorumun nasıl ciddiye alınabilir, bilemedim” demek yanlış bir yorum bence. Subjektif yorum belirtmenin mutlak bir ifade belirtmekten daha doğru bir yaklaşım olduğuna katılıyorum yoksa. Ancak tabii ki de bu yaklaşımda bulunmayan birinin de ekstrem metale dair sana/bana bir şeyler katabilecek düşünceleri olabilir. Hatta söylemek istediğini tam olarak anlamayan biri gayet ters de anlayabilir bu yazdıklarını.
28.06.2022
@Yiğit, yorumumu yayınladıktan hemen sonra tekrar okuyunca bu kadar yükselmiş olmama ben de şaşırdım ahah. Bir an gereğinden fazla celallenmişim nedense. Herkes istediğini yazıp söyleyebilir elbet, iki üstteki yorumumu anlık bir şey olarak kabul edin.
28.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Hocam ben orda kendimi iyi ifade edemedim. Özgüvenle bol keseden ahkam kesmek değil de, biraz da yazım dilinin kurbanı oldum sanırım, yoksa dediklerimin çoğu goygoydu. Bazıları da ciddiye alıp fazla yüklendiler bana. Smiley falan koymalıydım sanırım haha.
Biraz yüksek perdeden girmiştim orada kabul ediyorum ama dediğim gibi biraz yazı dilinin kurbanı olduk. Amacım kimseyi provoke etmek falan değil, sadece goygoy geçiyordum. Fakat düşüncelerimin özünde arkasındayım. Orada saydığım grupların çoğu pek sevdiğim gruplar değil hala.
28.06.2022
@Paul Pogba’nın Bir Kolu Uzun Bir Kolu Kısa Forma Altı Tişörtü, doğrudur, ben de yukarıda gereksiz yükseldim. Takılmayalım böyle şeylere.
28.06.2022
@Ahmet Saraçoğlu, “Misery Index sevenler maldır” diye bir şey söylemedim. Grupla ilgili kişisel fikrimi ve Dying Fetus’la kıyaslanmasına karşı tepkimi yazdım. Pasifagresif’te hangi grupla ilgili olursa olsun beğenmedimizde bulduğumuzda onu yazabilmeliyiz. “Tool sıkıcı bir grup” yazılabileceği “Gojira sıkıcı bir grup” ta yazılabilir. Aynısı Dying Fetus içinde yazılabilir. Yazdıktan sonra ben yazanın Death Metal yorumlarını ciddiye almam ama yazılabilir.
Perdition City – 10
Blood Inside – 10
Bergtatt – 10
Nattens Madrigal – 10
Shadows of the Sun – 9
Messe I.X-VI.X – 9
Themes from William Blake – 8.5
The Assassination of Julius Caesar – 8.5
Kveldssanger – 8
Wars of the Roses – 7.5
ATGCLVLSSCAP – 7
Flowers of Evil – 6
29.06.2022
@deadhouse, bu hangi grup?
29.06.2022
@ismail vilehand, Yurtseven Kardeşler.
29.06.2022
@deadhouse, https://youtu.be/tyOhCSe1hs0
29.06.2022
@deadhouse, bence en iyi albümleri shadows of the sun. Onun dışında benzer düşünüyoruz.
Pasifagresif kitlesi tarafından abartılan, olduğundan daha iyi, daha önemli addedilen gruplar size göre hangileri? Bence Gaerea ilk 3′e veya 5′e kafadan girer.
01.07.2022
@Emre Görür, gaera
01.07.2022
@Emre Görür, Yurtseven Kardeşler.
01.07.2022
@Emre Görür, Deathspell Omega
https://youtu.be/Kky830uIQsM
01.07.2022
@Emre Görür, mgła, odraza, deathspell omega, ulcerate, mastodon, at the gates, carcass
Siz yorulmayın diye yazayım dedim.
01.07.2022
@Yiğit, Lucifer seni çarpacak.
02.07.2022
@deadhouse, pa kitlesinde bu gruplara fazla abartılıyor diyenler çok. Onları yormadan yazayım dedim.
01.07.2022
@Emre Görür, Dark Tranquility, Insomnium (çok seviyorum) Converge, At the Gates, Metallica.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
01.07.2022
@deadhouse, Metallica’yı kim, ne zaman, nasıl abartmış yahu? :)
01.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Soruda olduğundan daha iyi gösterilen diyor. 90′ların ortalarından bugüne dek kayda değer bir şey yapmamış (müzik olarak) bir grup için fazla övgü aldı Metallica.
02.07.2022
@deadhouse, Hocam yapma etme Death Magnetic 2000′lerin en güzel albümlerinden biridir bence inanılmaz bir albümdü. Benim için yeri çok özel. Bunun yanında St. Anger’ın da itin götüne sokulacak kadar kötü bir albüm olduğunu düşünmüyorum.
01.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Metallica nasıl abartılabilir ki zaten? En üstte olan bir ismi daha yukarıya taşıyamazsın.
01.07.2022
@deadhouse, Insomnium bence aksine sevilmiyor. Converge ise abartılamayacak kadar muazzam.
01.07.2022
@TanSolo, Converge başlıbaşına gelmiş geçmiş en yüce müzik olaylarından biridir.
01.07.2022
@TanSolo, Seni mi kıracağım. Converge’i listeden çıkarıyorum. Aslında bakarsan pişman oldum yazdığıma. Çünkü hiç ilgili olduğum bir müzik yapmıyor. Bana hitap etmediği için “abartılan kategoriye” yazmam pek doğru olmaz.
02.07.2022
@deadhouse, https://youtu.be/XkpEF0QZe2g
02.07.2022
@ismail vilehand, Swans bu.
02.07.2022
@deadhouse, bu şarkıda vokalde Neurosis’den Steve Von Till var. Neurosis’in de en büyük ilham kaynağı Swans zaten.
01.07.2022
Morbid Angel. Övüp durmayın şu grubu.
02.07.2022
@ismail vilehand, Bana laf mı çarptın şimdi sen?
01.07.2022
@Emre Görür, pantera, sodom, motörhead, marduk, death, the order of apollyon, misþhyrming, goatpenis, torsofuck, vital remains, dead congregation, extirpating the infected, infernal revulsion, guttural secrete.
ilk aklıma gelenler bunlar.
Son 10 yılın en iyi 3 metal grubu.
Cattle Decapitation
Meshuggah
Ulcerate
01.07.2022
@deadhouse, meshuggah’tan pek emin olamadım açıkçası :( son 10 senedeki bütün albümlerini çokça sevmekle beraber bence ilk üçe girmez.
01.07.2022
@Yiğit, Benim fikrim tabii. Sen hangi grubu koyardın?
02.07.2022
@deadhouse, bilmiyorum düşünmem lazım ama mgła olabilir.
01.07.2022
@deadhouse, Meshuggah yerine Decapitated olsa okeylerim.
01.07.2022
@ismail vilehand, Decapitated bir başyapıt daha çıkarsın. Genç insanlar daha.
02.07.2022
@deadhouse, Meshuggah yerine Inter Arma derim şahsen. Diğer ikisi isabet seçim, birebir katılıyorum. Bonus olarak Amenra’yı da sayarım Mass V tam 10 senelikmiş şu an.
06.07.2022
@deadhouse, Benimkiler; Mgla, Be’lakor üçüncüyü çok düşündüm valla bu seneki albümlerinden ötürü Allegaeon olabilir. Aşığım gerçekten.
Spotify’ın çalma panosunda sıkıntı yaşayan kimse var mı? Bende son 4-5 gündür bazı sorunlar oluyor. Mesela müzik çalmasına rağmen bazı şarkılarda çalma çubuğu en başta sabit duruyor, ilerlemiyor, 0:00 gösteriyor.
Bazen de bir şarkı bittiğinde çubuk -atıyorum- 3.42′de, orta bir yerlerde oluyor ve diğer şarkı aynı çalma çubuğunda, 3.45′te falan başlıyor. Yani bir alttaki şarkı çalıyor ama hâlâ üstündeki şarkı yeşil olarak görünüyor.
01.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, bende bazı şarkılar 29 saniyelik gösteriliyor. Şarkı devam etmesine rağmen oynatma çubuğu sona gelmiş durumda oluyor, şarkıyı ileri bir yere sarmak istesem saramayacağım.
01.07.2022
@Ali Osman, bende de aynı şey 33. saniyede oluyor. İlk şarkı başladı, çubuk 0.33′te kaldı ama şarkı devam etti. Şu an 3. şarkı çalıyor ama çubuk hâlâ 0.33′te. Şarkının neresinde olduğumu anlayamıyorum yani.
02.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Uygulama silip yeniden yükle
02.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, evet bana da oluyor sürekli. Hatta şarkı değişse bile esli şarkının adı yazıyor bazen.
02.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, apple kullanıyorum ve uygulamayı bir süre sonra ilk defa açtığımda anasayfadaki öneriler yüklenmiyor. Bazense anasayfadaki önerileri kaydırırken kaydırdığım bölgeyi başa sarıp sayfanın en yukarısına atıyor.
03.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, iş yerinde tarayıcıdan açtığımda benzer şeylerle çok karşılaşıyorum. PC uygulamasını kullanırken şimdiye kadar sorun yaşamadım. Mobilde durum nasıl bilmiyorum, ben hala emektar sony mp3 player’ımla müzik dinliyorum.
Mötley Crue konserine gidip 20 bira içmek istiyorum.
03.07.2022
@deadhouse, şu an Def Leppard, Poison ve Joan Jett’le ABD’yi turluyorlar. Yalnız Vince Neil’ın canlı performanslarını izleyince ben yoruluyorum. Yine de önceki hallerine göre biraz toparlamış.
https://youtu.be/xOA39RY-TDk
Bu yüzden Steel Panther’la aralarında polemik olmuştu. Ölmüşlerden sevdikleri vokalist sorulmuştu sanırım. Onlar da “Vince Neil, o herif ölmüş” demişlerdi.
04.07.2022
@Raddor, Abi sen anladın ruh halimi. Amacım Mötley Crue müziğini süper bir performansla dinlemek, bas gitar, vokal performansı süper demek değil. Biliyorsun Rock’n Roll bir ruh halidir. Mötley Crue konserinde olduğumu bilmek benim için yeterli. İsterse vokalist anırsın, önemli değil.
04.07.2022
@deadhouse, anladım. Askerdeyken gece koğuşun horultusunu dinlemek yerine kulaklığı takıp Mötley Crüe açıyor, seyircilerle konserde “Shout!, Shout!” diye bağırdığımı hayal ederek uykuya dalıyordum.
04.07.2022
@Raddor, Koğuş arkadaşlarım (14 kişiden 3 kişi dışında) yarrak gibi insanlardı. Neden hep apayrı dünyaların insanları bir araya gelir ki. Senden güzel koğuş arkadaşı olurdu.
05.07.2022
@deadhouse, eyvallah. Haha ama askerde öyledir ya bizim koğuşta Türkçe konuşulmuyordu. Yine de kültürlü bir abi vardı Siddhartha kitabını ondan alıp okumuştum.
Violent Revolution = Enemy of God > Hordes of Chaos > Phantom Antrichrist = Gods of Violence > Hate Uber Alles
Not: Sadece Endorama sonrası.
Dance With the Dead metal soundlu synthwave albümlerine devam ediyor:
https://www.youtube.com/watch?v=Ted2nlBSSRU
Son günlerde sadece Extreme Metal dinliyorum ve neden bu kadar sevdiğinizi anladım. Bu türden sonra diğer müzikler kulağı yeterince doldurmuyormuş gibi geliyor.
Extreme Metal derken, Black Metal’den ziyade, Spotify’daki Extreme Metal Workout çalma listesinde olan tarzdaki şarkıları kastediyorum. Daha çok Death Metal ve Hardcore’un azmanlaşmışı.
Bu arada Terror’un son albümü süper. Ama burada pek kimse siklemiyor o grubu. Ne kadar sevdiğimi şöyle anlatayım. Terror > Power Trip.
05.07.2022
@Raddor, Monolith of Inhumanity dinledikten sonra diğer türlere transfer olmak zor. Bu duyguyu hep yaşıyorum.
Letterboxd son dönemde arkadaşlarım arasında feci gazlanıyor. Ben girdiğimde fazla bir numarasını göremedim. Kullanan ya da konuyla ilgili fikri olan vs. var mı?
05.07.2022
@lammoth, Üye değilim, ama beğendiğim yazarların film yorumlarını okumak için giriyorum. İçlerinde sinema eleştirmenleri ve yönetmenler de var, sıradan insanlar da. Her sosyal mecrada olduğu gibi yarrak insanlar da var. Yine de tartıya koyarsak gayet faydalı bir mecra.
05.07.2022
@lammoth, Reddit + IMDB + Tumblr
06.07.2022
@lammoth, İzlediğim ve izleyeceğim filmler bir yerde dursun diye, kullanıyorum. Gün geliyor bazen bir filmi izleyip izlemediğimi hatırlayamıyorum. Yorumları genelde okumuyorum ama site notuna baktğım oluyor ve bence site arayüzü baya güzel. Faydasını görüyorum diyeyim.
Erhan Yiğit nerede ya? Adam bir hakikati dile getirdi, sonra tepki aldı, küstü gitti mi ne oldu. Sitenin son zamanlarda profiline bakınca adama hak verdim.
05.07.2022
@deadhouse, Olayı kaçırdım sanırım, ne oldu i?
05.07.2022
@Boba Fett, http://www.pasifagresif.com/2022/05/the-black-dahlia-murder-vokalisti-trevor-strnad-41-yasinda-hayatina-son-verdi/comment-page-1/#comment-1048917
Bu yorumdan sonra görmedim kendisini sitede.
06.07.2022
@Boba Fett, sanırım Trevor’ın intiharı hakkında yazdıklarını kastetmiş.
06.07.2022
@deadhouse, Black Dahlia Murder vokalinin intiharından sonra dönen tartışmadan beri yok galiba ortalarda
“ben her şeyin en iyisini bilirim; söylediklerimin aksini iddia eden bok yesin” tavırları hiç kimseye yakışmıyor. ne yazık ki siteye yorum yapan önemli bir çoğunluk bundan muzdarip. eskiden buradaki bazı tartışmaları okumak çok keyifliydi. ama ne yazık kı son dönemde yapılan tartışmaların çoğu utanç verici bir anlayışsızlıkta gerçekleşiyor. insanların tahammül eşiğinin neden bu kadar düştüğü malum, anlayabiliyorum. ama hal böyleyken bu sitede geçirdiğim vakitten hiç keyif alamıyorum.
06.07.2022
@hickdead, Kaçırdığın bir şey var yalnız. Üslup her şeydir. Hoşgörü, hoşgörü gösterene gösterilir.
“düşüncene katılmıyorum”
“benim fikrim bu yönde”
“bence bu konuda yanlış düşünüyorsun”
Böyle topa girene boynum kıldan ince.
“Yazdıkların bullshit”
“Düşüncelerin saçmalıktan ibaret”
“Yorumlarınız ciddiye alınamaz, dalga geçiyorsunuz”
Böyle topa girene aynı şekilde ya da 2 misli topa girerim. Ben Mevlana değilim.
Şuna baksana. Sözde bu arkadaş tartışıyor karşı düşüncede olduğu kişilere. Söze böyle giriyor:
“bence arkadaşlar dalga geçiyorlar. Yoksa yazdıkları safsata ve saçmalık dolu.”
Padişahımızın dediği gibi; “Sen kimsin ya?” Daha önce kendisine küstah demiştim. Artırıyorum. Küstah ve geçimsiz.
06.07.2022
@deadhouse, valla ben hiçbir zaman her şeyin en iyisini bilirim kafasında olmadım ama birinin yazdıkları saçmalık ve safsata doluysa bunu belirtmekten çekinmem. Gerekiyorsa neden saçma olduğunu da açıklarım. Öznel olmayan bir konuya da ”düşüncene katılmıyorum” yerine ”düşüncelerin saçma” diye girmek belki daha yanlış ama daha tutarlı bir yaklaşım.
Normalde bu tribe girmem ama benim hakkımda söylediklerin normalde zerre umurumda değil. Ben en azından düşüncelerinin saçmalığını vurguluyorum, sen direkt kişiliğimle alakalı tanımadan etmeden çıkarımlarda bulunuyorsun. Bir daha bu şekilde tavırlara girmemeni rica edeceğim. Sana özenen bir elemanın mesajının altına da alakasız bir şekilde böyle damlamıştın, yine aynısını yapıyorsun. Bu hazımsızlığını bırak lütfen. Hakikaten ”sen kimsin ya” sürekli bana hakaret edecek haddi kendinde buluyorsun? Sanki bu şekilde yaklaşmayanlara çok hoşgörülü davranıyormuşsun gibi yazmışsın bir de. Sırf senle uyuşmayan fikrini belirttiği için bile defalarca kez ”bir daha benim mesajlarıma cevap verme” yazmışsındır millete. İnternette ilk hakaret işitişim tabii ki değil ama senin kadar hazımsızını ilk kez görüyorum. Dediğim gibi, yapma bir daha.
Söylediklerimin arkasındayım. Hakikaten saçmalık ve safsata doluydu.
Son olarak şunu da belirtmeden geçemeyeceğim: sana yazdığım çoğu şeyi sadece ben belirtiyor oluyorum. Ancak benim gibi düşünüp yorum yazmayanlar oluyor. Hakikaten saçma şeyler yazdığın için gayet normal bir durum olduğunu düşünüyorum.
06.07.2022
@Yiğit, normalde böyle bir mesaj yazmazdım ancak son olsun bu. Kusura bakmasın kimse, ancak arkadaşın arka arkaya birçok kez hadsizce yazmasına böyle bir tepki vermemi de anlayışla karşılayın. İyi günler herkese.
06.07.2022
@Yiğit, Mesele her şeyin en iyisini bilirimci kafası değil. Sen hala anlayamamışsın olayı. Bak ne güzel söylüyorsun. Birbirimizi tanımıyoruz. Sen tanımadığın kişilerin düşüncelerine cevap verirken “saçmalık, safsata, bullshit” diye başlarsan karşıdaki adam seninle muhatap olmaz. Kendini hiç suçlamıyorsun. Görmüyorsun kendini. Benim başkalarına olan yorumlarımı boşver. Ben seninle konuşuyorum. Bir bak geçmiş konuşmalarımıza. Ben senin hangi yorumuna “saçmalık, safsata” diye söze girmişim? Tamamen zıt fikirlerde olabiliriz, ama saygılı konuşabiliriz. Sen buna izin vermiyorsun ki. Seninle konuşan kişi ya “troll, ya safsatacı” oluyor. Başkasına en iyi bilirimci diyebilecek en son kişisin bu arada. Senin yazdıklarını okuyan kişi “işte Yiğit her şeye noktayı” koydu bakışıyla bakıyor. Kesinkes kimseye pay bırakmayıp en doğruyu, en iyiyi bildiğini iddia ediyorsun.
07.07.2022
Abi tamam sen haklısın. Büyüklük de sende kalsın, haklı da sen çık, sen daha bilgilisin benden. Bunları önemsemiyorum. Ama tek ricam başkalarının yorumlarına benim hakkımdaki görüşlerini yazma. Gidip milletin yorumuna benim küstah ve geçimsiz olduğunu söyleme. Bunu yazabilecek son kişisin. Benim küstah ve geçimsiz olmadığımı bilenler varken böyle olup olmadığıma dair senin hiçbir fikrin yok çünkü.
Evet her şeyin en iyisini ben biliyorum. Böyle yapınca muhatapa alınacak biri değilim. O yüzden alma beni muhatapa. Her fırsatta küstah veya saygısız demeyi bırak benim hakkımda. Hazımsızlık mı nedir bu anlamadım ama cidden bırakıyorum siteyi, yakında devamı da var. Burada umursayacağım son kişi sensin ama diğerlerine yeterince rahatsızlık verdim zaten. Hoşça kalın.
08.07.2022
@Yiğit, canım arkadaşım dudaklarından öpüyorum <3
06.07.2022
@hickdead, +1
06.07.2022
@hickdead, sosyal medyaya baktığımızda da benzer şeyler görüyoruz aslında. Halkın %95′i falan depresyonda, %90′ı da gereğinden fazla sinirli. Dolayısıyla buradaki kitleye de sirayet etmemesi mümkün değil.
Yine de müzik dışı tartışmalardaki, özellikle de siyasi görüş, dünya görüşü vs konulardaki yükselme, sinirlenme, iddialı konuşma hızına epey şaşırıyorum.
Her mecrada olduğu gibi burada da gereğinden fazla sinirli insanlar var bence, ama ülkenin yapısı böyle artık.
Bu sitede homofobik, transfobik bir nazi sempatizanı da ilan edildik, sjw de. İnternet süper bir şey.
Arkadaşlar ülke gündemi SİK GİBİ, Türkiye’yle ilgili olumlu herhangi bir şey yok denecek kadar az, herkes mutsuz, insanlar gerçekten ruh hastasına bağlamış durumda, herkes cahil, insan kalitesi yerlerde, rezil bir sosyal medya var.
Şurada belli sayıda insanız, rica ediyorum buraya her fırsatta OLUMSUZLUK TAŞIMAYIN. Toplu mesaj silmek istemiyorum artık. Çok kolay kaçıyor ipin ucu. Konser festival oldu mu yan yana kafa sallayan insanlarız; kime neyi kanıtlamaya çalışıyoruz, kime üstünlük kurmaya çalışıyoruz bilmiyorum ama dünya düzeninin de SJW’sinin de bilmem nesinin de amına koyayım gerçekten.
Burası bir metal sitesi ve başka şeyler konuşmak da serbest ama gerçekten Serbest Kürsü başlığını komple silsem mi diye düşünüyorum şu an. Rica ederim şu ortama negativite taşımak konusunda bu kadar hevesli olmayın. Neredeyse tüm yorumları ben onaylıyorum ve konu o kadar sıkıcı noktalara varıyor ve haklı çıkmak adına o kadar dil dökülüyor ki bir yerden sonra okumadan yayınlıyorum yorumları. Sonra da biri çıkıyor “bana bunu dediler yayınlandı, ben şunu deyince yayınlanmadı” diyor.
Şurada 2 tane albüm incelemesi yazalım, haber paylaşalım, 3-5 yeni grup keşfedelim istiyorum, insanlar ilgi alanları olan bir konuda güzel vakit geçirsin istiyorum, ama hep muhalefet hep eleştiri hep olumsuzluk hep olumsuzluk hep olumsuzluk hep olumsuzluktan bahsetmekten zevk alıyormuşçasına sarı sayfalar gibi yorum onaylıyorum resmen günlerdir.
Bundan sonra olumsuz/negatif/tartışma yaratacak yorumları onaylamayacağım gerçekten. Olmuyor çünkü. Ana sayfanın leş Twitter feed’lerinden bir farkı kalmıyor.
İsteyen istediğini yer, isteyen istediğine inanır, isteyen istediğiyle sikişir. Her şeyi bir siz çözmüşsünüz gibi konuşmayın rica ediyorum.
06.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, Kesinlikle haklısın. Senin bileceğin iş tabii, ben olsaydım Serbest Kürsü bölümünü silerdim ve sitede siyaset, gündem vs. konuşmak yasaktır derdim. Ben zevk almıyorum bu tartışmaları yaparken. Ama aslında bir açıdan iyi de oldu. Kendimce bazı dersler çıkardım. Negatiflik sonunda pozitife hizmet ediyor.
07.07.2022
@deadhouse, herhangi bir şeyi yasaklamaya gerek olmaması lazım işte. Ortamı temiz tutmak, uzayacağı belli olan konuları uzatmamak herkesin ortak amacı olursa herkes iyi vakit geçirir.
07.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, yasaklama konusuna da yorum yapmadan geçmek istemedim. Bir şeyi yasaklamak, başka bir yerde (örneğin reel hayatta) olumsuz bir durum olduğunda doğru olanı yapmayı bilememek gibi temel bir soruna yol açar. Bu tarz problemleri ancak bir şeyi yasaklamadan, o durumda nasıl davranacağımızı pratik ederek (birbirimize saldırmamak gibi) çözebiliriz ve burası da bunu pratik edebileceğimiz, düzgün insanlardan oluşan yegane yerlerden biri. Bazı şeyleri yasaklayıp bu şansı tepeceğimize biraz daha kendimize hakim olmamız en mantıklısı bana göre.
06.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, her o tarz bir yorum okuyuşumda şu geçiyor kafamdan :
https://youtu.be/SKHhaihALh4
Motörhead’den gelsin efendim, On Your Feet Or On Your Knees 😎 :
I was looking at the TV news
People everywhere blowing a fuse
People everywhere under the gun
Little kids dying, never had no fun
Human beings ain’t got no brains
Think you’re better but you’re all the same
Think you’re clever but you’re all to blame
Here we are again in the same old frame
07.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, içimde hissettiğim şeyleri o kadar güzel cümlelere döküp yazmışsın ki Ahmet o kadar olur. Her geçen gün mutsuz olmamak için verdiğimiz bu büyük mücadelede, twitter gibi, ekşi sözlük gibi “girmeyeyim de modum düşmesin” dediğimiz sitelere bir de burayı eklemeyelim arkadaşlar. Çok iyi anlıyorum hepimiz her şeyden bıktık, herkes patlamaya hazır ama bari burası bizim güvenli alanımız olsun. Çoğunlukla bu sebeplerden bir süredir ne siteye giresim geliyor, ne yorum yazasım. Böyle hisseden çok fazla insan olduğu da yorum yapan bir avuç insan kalmasından belli. Lütfen bari burası birbirimize bişi kanıtlamaya çalıştığımız bir yer olmasın, gülüp eğlendiğimiz, aynı fikirde olmayınca da birbirimize daha düzgün yaklaştığımız bir yer olarak kalsın. Kimse kendisine sert yapıldı diye seviyeyi daha da düşürmek zorunda değil. Kendinize yakıştırmayın bunu önce.
07.07.2022
@Berca B., canımsın.
07.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu,
Yazmayayım dedikçe birikiyor bazı şeyler. Kimi zaman tartışma büyümesin, kimi zaman trolü/trollüğü beslemeyelim diyerekten yorum yazmaktan kaçınıyoruz. Bazı konuları görünce bunu tartışmanın ne gereği var diyor, yorum yazsam da yine bir anlamı olmayacak yine çoğu kişi bildiğini okuyacak sıkıldığınla kalacaksın diyoruz. Çoğul yazdım çünkü benim gibi düşünen ve bunları dile getirmekten imtina eden çok insan olduğuna eminim.
Sosyal medyada yıllardır gözlemlediğim şey bir tartışma kültürünün olmadığı veya bu kültüre sahip olanların bir şekilde elendiği, meydanı sesi çok çıkanların işgal ettiği yönünde. Bu duruma pasif kalarak bir şekilde etkimiz de olmuş olabilir o ayrı bir tartışma konusu. Site özelinde ise ben de birkaç yorumda bahsedildiği gibi ortamın twittera dönmesinden rahatsız olanlardanım. Herkesin düşüncesini saygı çerçevesinde beyan etme özgürlüğü var tamam. Ama hangi mecrada olduğunu ve kainatın en haklı insanı bile olsan karşındakinin düşüncesini değiştiremeyeceğini bilmek ve ona göre tavır alarak üslubu şekillendirmek gerek. Ve klişe olacak ama zor bile olsa mizah duygusunu kaybetmemek lazım. Benzer zevklerin çevresinde dolanan ve nefes almaya çalışan insanlarız şurda.
Son olarak tabii ki Serbest Kürsü kapanmasın.
07.07.2022
@Ahmet Saraçoğlu, eline sağlık abi. küçük bir ekleme yapayım ben de o zaman; pursue happiness, with diligence.
07.07.2022
@hickdead, +1000
Geçen gün gitar çalarken alttaki Mi teli çaaaat diye koptu amk. Neredeyse gözüme geliyordu iyi sıyırdık. Cenabetliğimden midir nedir gitar çalmaya başladığımdan beri 2. defa oluyor bu. Bi gün kaybedicez o gözü ya hadi bakalım.