Ayakları yere basan Pasifagresif katılımcılarına merhaba. Bu hafta hepimiz için pek çok açıdan tartışmalı bir konu olan konser organizasyonlarından bahsedeceğiz. Ülkemizin çoğunlukla büyük şehirlerinde, kendi imkânlarıyla ya da amatör organizatörler aracılığıyla ülkemize gelen yerli ya da yabancı grupların küçük mekânlarda verdikleri konserlerin yanı sıra, profesyonel organizatörler tarafından getirilen/anlaşılan yabancı ve yerli gruplardan oluşan büyük festivaller de gerçekleşiyor. Organizatörler grupların gelebilmesi için halledilmesi gereken teknik ayrıntıları ve grupların taleplerini karşılamanın yanı sıra, etkinliğin gerçekleşeceği salon veya alanın düzeninin de katılımcılar açısından olabildiğince rahat ve kullanışlı olması için çabalıyorlar. Bu çabalarında samimi olanlarla olmayanlar, genelde etkinlik tamamlandığı zaman katılımcıların -bir yerde tüketicilerin- olumlu/olumsuz yorumlarıyla anlaşılabiliyor.
Bu hafta ideal bir festival/konser organizasyonunun düzeni, gruplar haricindeki içeriği hakkında konuşalım. “Festivallerde yaşadığınız genel sorunlar ve bunların ortadan kaldırılması ya da azaltılması için önerileriniz nelerdir? Olumlu deneyimlerin sürmesi için hangi uygulamaların devam etmesi gerektiğini düşünüyorsunuz? Bir organizasyon sahnedeki gruplar haricinde ne gibi yan aktiviteler içermeli? Konser süresi ve mekân büyüklüğü neye göre belirlenmeli veya değiştirilmeli? Gruplara ait ya da müzikseverleri ilgilendiren ticari ürünlerin satışlarının yapıldığı alan, tanıtım standları, yiyecek-içecek satışı, tuvalet/duş bölümleri, çadır alanı, eğlence amaçlı yarışma veya spor aktiviteleri nasıl olmalı?” gibi sorular geliştirerek her ölçekteki etkinlik hakkındaki önerilerinizi, deneyimlerinizi ve anılarınızı ve en önemlisi bunlardan ne gibi çıkarımlarda bulunduğunuzu paylaşmanızı umuyor, nezih bir hafta diliyorum.
Abi her şeyden önce şu sahne önü saçmalığının(en azından festivallerde) ortadan kaldırılması lazım artık..
metal dinleyicisi her yerde ve her koşulda transa geçebilir ki.
İstanbul dışında adam gibi festival yok, büyük gruplar ankaraya uğramıyor bile diğer şehirleri geçtim.
16.02.2014
@blashyrkh, Ankara’da yaşayan biri olarak ben de şikayetçiyim bu konuda. Ama baktığın zaman adam akıllı organizasyon düzenlenecek bir yer yok Ankara’da. Adamlar gelip sidik kokan 19 Mayıs Stadı’nda konser verecek değil ya.
Alkol ve sigara yasakları varken festivale festival diyemiyorum artık. Alkol olmadığından dışarıda stok yapıyoruz,bir şey kaçırmayalım diye çişimizi tutan biz sigara içmek için dışarı çıkıyoruz ve konser anında çok şey kaçırıyoruz.com (şikayetim yaradana!)
16.02.2014
@gcwitchblade, Kesinlikle katılıyorum.Son Iron Maiden konserinde alkol olmaması çok kötüydü.Bildiğin suya konserde 20-30 lira verdim.5 lira su mu olur lan oç ları!?
16.02.2014
Boğazın amma kurumuş yahu pahalıya gelmiş
Önce hükümet değişmeli aslında. :)
16.02.2014
@Başer Çelebi, Türkiye’de olmamalı bence, biraz da bu nedenden dolayı.
16.02.2014
@Başer Çelebi, aynen öncelikle onun bi halledilmesi lazım :D
Sahne önünden bilet alanların cep telefonları ve kameraları içeri alınmasın.Kameradan sahneyi göremiyoruz artık.
Seyirci kalitesini artırmak için yaş sınırı koymak yerine alkol vb. şeylerin dozunu kaçırıp rahatsızlık çıkaran magandaları dışarı atacak, daha anlayışlı ve bol sayıda güvenlik lazım bence her şeyden önce. Üstte de dendiği gibi kameraları da toplasın bi zahmet bu abiler, Beleştepe’deki suçsuz insanları dövmek yerine.
Küçükçiftlik’te konser olmasın mümkünse.
Etraftaki çöp kutuları daha çok olsun, özellikle izmaritler oraya atılsın da rahat rahat oturalım. Çöpten oturulmuyor yerlere.
Şimdi, öncelikle Efes, Tuborg gibi bira markalarının tekrardan festivallere sponsor olabilmesi ve alkol alımı için yaş sınırının tekrardan 18’e düşürülmesi, hayati önem taşıyor. Bu tarz bir sponsorluk durumu olamadığı zaman, organizasyonların masrafları karşılanamıyor, grupların ücretleri buradaki organizasyon şirketlerine çok pahalı geliyor. Oysa ki elalemin ülkesinde, öyle pahalı falan değil. 1 Euro’nun artık 3 Türk Lirası’na eşdeğer olduğunu da düşünürsek, sağlam bir metal festivali yapmak için gerekli bütçeye asla erişememiş olduğumuzu görüyoruz. Bunların yanı sıra, saydıklarım ve türevi sebeplerden ötürü, festivaller artık yeterli ilgiyi göremediklerinden dolayı, gruplar da burada yeterli potansiyel görmeyip, gelmek istemiyorlar. Festivaller, maddi yetersizlikten dolayı organize edilemiyor, doğru dürüst mekanlarda festivaller yapılamıyor, üstüne üstlük içki satışı yapılmıyor. Bence sorunların temelinde bunlar yatıyor. Sorunların bir sonraki aşaması da, organizasyonların yetersizlikleri olabilir, çünkü içki markaları sponsor olabiliyor iken, festivallerimizin sorunlu olması durumu hala vardı ama onun için de ayrı bir paragraf yazmak lazım ki, mutlaka onlardan da bahseden güzel yürekli kardeşlerimiz çıkar. :)
eskiden bostancı gösteri merkezinde olurdu konserler, yeterdi bize :- /
Bir kere içki şirketlerinin sponsor olmasını engelleyen gerizekalı yasa kalkmalı. AC/DC Türkiye’ye getirecek olan Doğanay Şalgam değil herhalde!
“SES SİSTEMİ İYİ OLMALI” evet diyeceklerim bu kadar. ama ciddende diğer herşey tolere edilebilir görmezden gelinebilirde ses sistemi kötü olan bir konser çekilecek çile değil be abi
Arkadaşlar güzel şeylerden bahsedilmiş de öncelikli olarak bu konser veya festivallerin artık İPTAL OLMAMASI GEREK.
18.02.2014
@Can Yakay Darbaz, Abi bunu yazmaya gelmiştim, ağzına sağlık.
25.08.2016
@Can Yakay Darbaz, genç biraz genç döndüm ama hala yaşıyorsan %100 headbangers üzdü lan
Son yıllarda kamplı festivallere hasret kaldık, Küçükçiftlik`in merkezi vs. olması iyi güzel de festival moduna kesinlikle giremediğim bir ortam, oturup dinlenecek yer bile olmayınca tüm gün mekanda telef oluyorsun veya böyle olacağını bildiğin için festival alanına geç gidip bir sürü cillop gibi grubu kaçırmaya razı oluyorsun. Büyük headlinerların çıkacağı, tek günlük, max. 3-4 grupluk festivallerin Küçükçiftlik`te yapılması mantıklı ama bir de Metal Tatili/Kampı kıvamında festivallerin (Kadro orta karar yabancı gruplar ve ağırlıklı yerli gruplardan dahi oluşsa, misal Summer Rocks Fest. gibi) yeniden yapılması şahsen beni çok mutlu ederdi.
Alkol yasağının detayları hakkında çok bilgi sahibi olmadığımdan şöyle olsun böyle olsun diye fazla yorum yapmak istemiyorum, ama katılımcı profili düşünüldüğünde metal konserlerinde olmazsa olmaz olduğu bi gerçek, en son Maiden konserinde ilk defa biramı yudumlayamadan konser izlemek zorunda kaldım, sudan çıkmış balığa döndüm, pek te keyif alamadım. Yaş sınırı konmadan, yaşa göre bileklik takılmak suretiyle çözülebiliyor mu, yoksa yaş sınırı şart mı vs. bilmiyorum ama tek bildiğim birasız metal festivali olmaz :D
Bunun haricinde son 2-3 sene metal festivalleri konusunda biraz sönük geçti, eski festivalleri düşününce vay be biz neler görmüşüz de değerini anlamamışız diyorum. Tuvalet/duş, ekstra etkinlikler, içki/yiyecek satış fiyatları vb. konularında belki hiç bi zaman sorunsuz/eksiksiz olunmadı ama bugünkü şartlarda bu konularda şımarıklık yapmanın da gereği yok zannımca. Öncelikli temennim Türkiye`de metal festivallerinin varlığını koruyabilmesi ve en azından 2004 RTN, 2008/2010 Unirock`ları kıvamında festivalleri (kadro olarak) yeniden görebilmek. (Ha bu arada 2008 Unirock Parkorman`da yapılınca tadından yenmeyen çok keyifli bi festival olmuştu (yiyecek/içecek fiyatlarının fahişliği dışında, keşke Parkorman`da gene bi kamplı metal fest görebilsek…))
Aslında arkadaşlar yukarıda güzel değinmişler ben de maddeleştirerek üstünden geçeyim istedim keza festival ya da büyük denebilecek ölçekli konserler için hepsi şart.
1 – Sahne önü saçmalığı olmamalı (ama her seferinde olmasa da çoğu zaman sold out oluyor bildiğim, organizatörler vazgeçmez sanırım.)
2 – Güvenlik görevlileri insan olmalı, ilgili firma az da olsa bu alanda (metal müzik konserleri) bilgi sahibi olmalı
3 – Yiyecek fiyatları kesinlikle makul olmalı, zorla dışardan bir şey sokturmasınlar.
4 – Alkol olmadan festival olmaz, 18 yaş altı için kumluk bölge olmalı :P
5 – Ses sistemine kesinlikle daha fazla önem verilmeli.
6 – Kamp tipi festivaller candır.
Tabi bunlar için en başta alkollü içki firmalarının sponsor olma, festivale isim verme gibi hakları olmalı.
Organizasyon firmaları zarar etmesin tabi ama en azında festivali bir noktaya getirene kadar karlarını düşük tutabilirler. (Tabi bu uzun bir konu…)
Daha önce defalarca değişik başlıklarda söyledim ama buraya da yazmak istiyorum, küçük bütçeli, ucuz biletli bar konserleri iyileşmeden, sayıları artmadan büyük işler zor.
Çok bir şey katmadım aslında, sadece başlıkta kalabalık yaptım kusura bakmasın kimse…
17.02.2014
@BelGarath, yoo son derece güzel özetlemişsin olayı :)
1) Saçma sapan içki yasakları kaldırılmalı.
2) Ses sistemi düzgün olmalı. Mümkünse düzgün ses sistemine sahip olmayan organizasyon şirketleri konser düzenlememeli.
4) Yeraltı gruplarına gereken önem gösterilmeli.
5) Küçükçiftlik park denen rezil yerde konser yapılmamalı.
6) Konser iptali gibi skandallar artık yok edilmeli.
Tabi burda konuşuyoruz ama hepsi fıs. Bu ülkeye ancak Megadeth, Anathema ,Opeth ve Orphaned land getirilebilir.
Alkole ”eroin” muamelesi yapılan bir ülkede sonumuz hayrola
18.02.2014
@Nahilath, +1000000000
Ilk once seyircinin bilet almasi lazım.Konser ve festival kulturunun yerleşmesi lazim…yoksa sponsordu,yemekti ,sesdi ,gruptu hepsı seyircinin katılımıyla düzeltilir…Yoksa hepsi 4 dörtlükte olsa Turkmetalcısı gitmeyince batar…
Her şeyden önce ideal bir konser organizasyonunda vaat edilen gruplar sahne alır, almalı yani. Yoksa “ben x’i getiriyorum, ilk defa getiriyorum hobaa” deyip, konser günü geldiğinde o grubu sahnede bize izletemeyen bir organizasyon idealden baya uzak gibi.
Böyle şeyler “ideal festival” başlığı altında tartışılmamalı bile aslında ama son yıllarda Türkiye’de epey konser böyle yalan oldu veya eksik gerçekleşti (son örneği Warbringer’dı).
İnsanı konsere gitmekten soğutuyorlar, sonra “türk metalcisi bilet almıyor yeeaaaa” diye yamuk yamuk laf yapıyorlar. Sanki kendileri değil son haftada bedava bilet dağıtan, biletleri son hafta indirimli satan, kapıda ucuza satan, grupları saçma sapan nedenlerle iptal eden, iptal haberlerini bileti alanlara haber vermeyen…
Ulan yazdığım şeylerden ben utandım ya. Sikeyim festivalinizi lan. :(
Kucuk organizasyonlarda organizatorler kimi zaman kazanacaklarina emin olduklari kumarlari kaybediyorlar. Bizde konser oncesi tutulan nabiz cok yaniltici olabiliyor. Katilimci adaylarinin cogu kararli gozukup her yerde muthis heves gosterip sonra gitmeyebiliyor. Yukarda bi yerde dendigi gibi bir kultur olusmadigi surece bir iyiye gidis, hatta kotuye gitmeyis zor. Ses sistemi disinda ilgilendigim konserlerden beklentim minimum duzeyde benim organizatorlerden. Konser aliskanligimi yillar once kaybettim ama kaybetmeseydim tuvaletsiz alkolsuz vs siz bi festivale iki kat para verip bile giderdim ses sistemiyle unutulmaz anlar yasayacaksam.
Çoğunlukla yerli grupların konserleri duyurulduğunda ortaya çıkan ama konser günü göremediğimiz “ordayız!!!” kitlesi de konserleri ideallikten uzaklaştıran bir sorun.
19.02.2014
@Güzide Arslaner, “sosyal medya katılımcıları”, cüzi fiyatlı konserlere bedava girmek için kırk takla atanlar, gir(ebil)diğinde o parayı hiç düşünmeden bir ya da iki biraya verenler, konsere gelip kapı önünde takılanlar.
Daha önce konser işleri ile organizatör sıfatıyla yer almış biri varsa ve bir şeyler söylerse çok güzel olur…
arkadaşlar hepinize merhaba yakında konser düzenlemeyi düşünüyorum tiesto yu getiricem anlaşmalar yapılıyor mayıs 15 de seneye olucak şartları ise alanyada 5 yıldızlı otelde herşeydahil yanii 3 üğün açık büfe sınırsız alkol konforlu odalar ve konser herşeyin kalite olucanğin dan emin olabilirsiniz ve ayrıca ankaradan eskişehirden istanbuldan izmirden ve birçok şehirden uçakla direk olarak alanyaa ya getiriliicek toplam hepsi dahil sadece 350 tl sizce nasıl olur
ben şu bahsedilen organizatörlerdenim açık alan festivallerde bir çok kez bulundum ve bulunmaya devam edeceğim. bir kere insanımızın son gün bilet fiyatı düşer ya da bedava gireriz içerde tanıdık buluruz o bizi alır mantığından kurtulması lazım çünkü bizler ciddi yatırımlar ortaya döküyoruz. biz düzenleyici firmalara daha çok destek olunmalı özellikle belediyeler tarafından. sponsor firma bulmak zor şirketlerin biraz bu konuda daha etkin olması gerek. biz organizasyon firmalarıda güvenlik önlemlerini ses sitemleri ve alan faaliyetlerini baştan savma yapmak yerine şov haline getirmeliyiz. birde sahne kurulumunda sahneyi birazda üstte tutmak ve insanların bakış açılarını genişletmemiz gerek.
Arkadaslar uludagda 14 subatta konser duzenlemeyi dusunuyorum sizce nasil olur ? Ve neler yapmaliyim yardim eder misiniz ?