Merhaba Pasifagresif dostları.
Birbirinden başarılı ve ufuk açıcı 2013 listeleriyle dolu birkaç haftadan sonra, köşemizde yeniden birlikteyiz. 2014′ün ilk tartışma konusunun heyecan verici, şaşırtıcı ve büyüleyici bir konu olmasını istedim ve sizler için özenle belirledim: Kadınlar! Hem de metal sahnesindeki kadınlar.
Üreteninin, icra edeninin ve tüketeninin büyük ölçüde erkekler olduğu bir sanat dalı ve sektörde, kadınların başarılı olup dikkat çekme hususlarında hem avantajları, hem de dezavantajları bulunuyor. Bu bağlamda metal sahnesindeki kadınlar konusunda kişiler üzerinden konuşmak yerine, kadınların bu alandaki yeri ve rolleri etrafında konuşmamızı öneriyorum.
Bildiğiniz gibi çok sayıda kadın “frontwoman” olsa da olmasa da pek çok grupta istikrarlı şekilde müzik icra ediyor. Devleşen, markalaşan seslerin yanı sıra, kayda değer sayıda kadın, temel ve tamamlayıcı enstrümanları başarıyla icra ediyor. Kadınlar metal sahnesinde ve piyasasında müzisyenliğin yanı sıra promotörlük, menajerlik, tasarımcılık, fotoğrafçılık, eleştirmenlik, stil danışmanlığı gibi uğraşlar ve meslekler de icra ediyorlar. Ancak erkeklerin çoğunlukta olduğu bir müzik olması sebebiyle, sektör/sahne içerisindeki algı ve değerlendirme tarzı da doğal olarak erkek bakış açısıyla şekillenebiliyor. Agresif yapısı nedeniyle metali kadınlara göre bulmayan, yahut aksine çok yakıştıran ve hararetli şekilde onları takip edenler de olabiliyor.
Köşemizde tabii ki kadın erkek eşitliğini ya da iki tarafın farklı niteliklerini tartışıp karşılaştırmayacağız. Ancak konumuzun bir başka açısı olarak, metal içerisinde kadınlara dair istatistiklerin nasıl daha iyi olabileceğine ilişkin fikir yürütebiliriz. Medeniyet seviyesi yüksek Pasifagresif katılımcılarının zihin açan, özenli, yapıcı düşüncelerini ilgiyle bekliyor, hepinize sıhhatli ve müreffeh bir yeni yıl diliyorum.
Kadınların metal sahnesinde boy göstermeleri elbette hoşuma gidiyor, fakat Güzide’nin de dediği gibi “erkek egemen” zihniyet, malesef onların genellikle tek tipleşen tekniklerle söylemelerine ön ayak oluyor. Eğitimli sesli olmayan kadınlar, özellikle benim daha çok dinlediğim tarzlarda neredeyse kesinlikle hiç kabul görmüyorlar. Ya da inanılmaz bir “kendini kanıtlama çabası” girdabından çıkabilmeleri gerekiyor. Erkeklerde ise, eğitimsiz sesli olmak birçok alanda yüceltilen, övülen, “şımar aslanım” nidalarıyla vokalistin götünün kaldırıldığı bir yapıa oluyor.
Enstrümantalistlikte belki daha farklı bir durum olabilir, hatta kadınların serseri tripleri grupların çılgın sahne duruşlarını pozitif anlamda etkiliyordur da.
Takı yapımı gibi konularda ise kadınlar inanılmaz şanslı. Hem emeklerinin karşılığını alıyor gerçek zanaatçılar, hem de takı tasarladıkları grupların konserlerine giderek, kliplerini izleyerek “bak bunları ben yaptım” diye böbürlenip, ortamlarda caka satabiliyorlar.
kötü örnek
http://www.youtube.com/watch?v=5JxKbdu7L_8
iyi örnek
http://www.youtube.com/watch?v=hPcOhBnwO3A
metal sahnesindeki kadınlardan önce metal ve kadın hakkında bir iki şey söylemek istiyorum. ne yazık ki çok kötü bir algı var bu konuda. sanırım her yerde geçerli bu, google’a yazınca bile ne olduğunu görüyoruz sanki bir ‘metal a.ş.’ var bu kızları tek tipleştirme, bir pazarlama aracı olarak gösterme derdindeler, herkesin metal ve kadın denince aklına gelen tek şey beyaz ten, koyu makyaj, siyah kıyafetler, depresif bir ruh hali, sert kız tripleri vs geliyor. hoş bu erkekler için de geçerli ama kadınlarda daha belirgin. yaptıkları müzik de ne yazık ki bundan besleniyor. en basit ve yakın örneği maria brink’in fotoğrafı, tamam çok severim kendisini, güzel bir kadın ama ne oluyor yani, ne geçiyor ellerine böyle görününce.
daha çok erkekler dinliyor diye mi, bir fantezi unsuru olsun diye mi belli değil.
dinleyen kitlenin dışında icra edenler de böyle. senfonikler başka alemde zaten, tamam grunge’ın da bir tarzı var diğerlerinin de ama bu algının kırılması lazım önce.
belki de hemcinslerimin kendi vücutlarıyla ön plana gelmelerini istemediğimdendir.
keşke hepsi sadece sesiyle, besteleriyle bilinse.
yaptıkları müzik için ise pek bir şey diyemeyeceğim, fazla dinleyemiyorum çünkü.
Müzisyenlik konusunda hala daha yeterli kadın yok metal müzikte. Angela, Simone, Alissa gibi sadece vokal yapan ve grubun geri kalanından çok ilgi çeken vokaller de “metal müzikte kadın” konusunda bir ön yargı oluşturabiliyorlar. Şahsen sadece vokal yapan veya bir enstrüman çalan bir kadın yerine Steve Harris gibi grubu yöneten, gücü elinde tutan bir kadın müzisyenin bu ön yargıyı kırabileceğini düşünüyorum. Erkeklerin gölgesinde kalma olayının da özü bu bence, “metal” denilince insanın aklına çat diye Chuck Schuldiner kadar güçlü bir kadın figür gelmiyor.
Keşke metal müziğin şu erkeklere özgüymüş gibi havası kalksa da dinleyicilerden tasarımcılara, prodüktörlerden eleştirmenlere kadar her alanda kadınların sayısı artsa. Saçlı-sakallı-kıllı-terli-yağlı erkek metalcilerin sayısı milyonlara ulaşmasa yine neyse, ama kadın bu şartlarda çok gerekli.
13.01.2014
@Jester, Hiç katılmıyorum dediklerine bana kalırsa sayıları artmamalı aksine azalmalı ya da sadece vokal (geri vokal) olarak kalabilirler. Dinleyici de olacaklarsa facebookta gördüğümüz kadarıyla memelerini açarak, poserlık yaparak bu müziği de dinlemesinler. Bu müzikte o memelerini açıp konserlerde eğlenen tipleri, festivallere seks için gelenleri görünce bazen bu müzikten nefret ediyorum. Her neyse dediğim gibi metal müzikte pek yerleri olmamasını olacaklarsa en samimi şekilde olmalarını diliyorum
14.01.2014
@Şafak, Bence de seksist ve cinsel açıdan aç insanlar bu müziği dinlemesinler. Kadınlar ve festival kelimeleri yan yana gelince aklına direkt SEKS, MEME gelen sapık ruhlu düşüncelerin bu kadar yaygın olduğunu görünce bazen bu müzikten nefret ediyorum. Her neyse dediğim gibi, sadece “malum işlerinizi” yaparken muhatap olmak zorunda hissettiğiniz kadınların topluma ve topluma ait olan her şeye; özellikle bu müziğe daha fazla ilgi duymasını diliyorum.
14.01.2014
@Jester, İlk cümle için kişisel yorum yapmak istemiyorum onu atlayarak bir sonraki cümlende bahsettiğin “Kadınlar ve festival kelimeleri yan yana gelince aklına direkt SEKS, MEME gelen sapık ruhlu düşüncelerin bu kadar yaygın olduğunu görünce bazen bu müzikten nefret ediyorum” sözlere gelirsek “festivallere seks için gelenleri” diye laf ettim dikkat edersen bizzat onları belirtiyorum. Daha fazla tartışmaya gerek yok.
14.01.2014
@Şafak, Abi neyi belirtirsen belirt, bu düşünce hastalıklı onu diyorum ben. Şahsen yüzlerce metal konseri kritiği okudum ve birçok DVD izledim (1-2 grup da izledim ama söylemeye değmez), hiçbirinde ne yazar ne bir başkası “seks için gelen” kesimden rahatsız olmuyor. Mekan dar, sesi duyamadık, ayakta beklettiler vs. gibi problemler belirtilir hep. Festivallerde bir kitleden rahatsız olacaksan 24 yaş sınırı koyan, içki festivallerini yasaklayan kitleye karşı olmayı denersen zaten sosyal hayatta yeterince saçmalığa maruz kalan kadınlara bir de sen yük olmayarak müthiş iyilik etmiş olursun. Zaten festivale seks için gelen ile seks için gelmeyeni nasıl ayırt ediyorsun onu da anlamadım.
Kaldı ki konu “metal sahnesindeki kadınlar”. Ben oraya kadınlar daha aktif olsun yazmışım, sen gelmişsin festivalde seks yapıyorlar müzikten nefret ediyorum, sayıları azalmalı falan demişsin. Ardından cevap yazmışım, yarım ağızla tartışmayı bitirmeye getirmişsin. Farkındaysan “tartışma” başlığındayız zaten, sen ortaya böyle bir laf atıp tartışılmamasını nasıl beklersin ki?
Ayrıca festivallere seks için gelen kadınlar bir insanı nasıl müzikten soğutur, uzun uzun anlatacak varsa okumaya hazırım.
14.01.2014
@Jester, +1 bu kadar net.
22.01.2014
@OnurOnur,
Al benden de o kadar! @Jester buyuksun :)
14.01.2014
@Jester, Benim için bu türde işin eğlence kısmında olan gruplar bir şey ifade etmiyor ve bir konserde veya festivalde yalnızlıktan, karanlıktan, umutsuzluktan, hüzünden, politik sözlerden, insan sorunlarından, bahseden bir grup dinlediğimde yanda da aynı grubun fanını orada grubun sözlerinin ve müziğinin ağırlığına yakışmayacak hareketler yaptığını görürsem evet orada farklı şeyler düşünürüm bu erkeklerde de olabilir.Hani nasıl Metallica ergen grubuna döndü diye bir klişe var ve bazen insanlar ne kadar iyi albümleri olursa olsun böyle çok popüler grupların albümlerini dinlemek istemiyorlar, bende de düşünceler bahsettiğimiz konu hakkında bu şekilde. Burada bir konser kritiği yapıldı okuduysan şuan unuttum kimin yazdığını ama yazar ön sıralara geçmek için insanlarla sevişecek, bazı kadın modelleri var diye bir laf etmişti. Kadınları hep aşağılıyormuşum gibi gözüküyor da nedense ilk aklıma kadın ve metal deyince bunlar geldi, konunun metal “sahnesinde” olduğunu unutmuşuz gibi gözükebilir fakat o sahnede olmaları için önce iyi bir dinleyici, izleyici olmaları gerek. Benim düşüncelerim hastalıklı olsun olmasın müziğin insan maneviyatının boşluğunu az da olsa doldurmaya yarayan bir sanat olduğu, asla öyle kafan güzel olup eğlenilecek bir sanat olmadığı yönünde. Kadın bu havayı bozacaksa ne sahnede olsun ne konserde.
15.01.2014
@Şafak, sahnede kadın olunca festival seks festivaline dönüşseydi her günümüz bayram olurdu. Öyle bişey yok, çok tehlikeli ve saçma sapan fikirler bunlar. Gittiğim konserlerde senin bahsettiğin o tiplerden vardı FAKAT sahneye çıkan müzisyenlerin 1 tanesi bile kadın değildi. Arka planda vokal yapsınlar, pek görünmesinler. Rahibe kostümü de giyebilirler aslında, sonra kızlı erkekli cima partisi olur. Sahnede şov olur ve am, göt, meme, kan, corpse paint, domuz kafası da bu şova dahildir. İstemiyosan ne işin var allahsız seksçilerin yanında, gitmezsin konsere olur biter. Yok yok, kadınlar gitmesin konserlere.
15.01.2014
@Şafak, “Grubun sözlerinin ve müziğinin ağırlığına yakışmayacak hareketler” diye bir şey olamaz abi konser dediğimiz olay eğlence temelli sanatsal faaliyet değil mi temelde? Sanki sahnede Bakunin enternasyonal konuşması yapıyor… (gerçi o sırada da insanlar sevişebilir kime ne) Ayrıca insanların herhangi bir yerdeki senin kişilik haklarına saldırıda bulunmayan herhangi bir hareketini yargılamak sana düşmez. Haksız olduğunu kabul etmeyi öğrenmelisin.
15.01.2014
@Zeynel, Kendimce bir örnek vermeye çalışarak yanıtlamak istiyorum
“O seni aldatacak
O seni tükürecek
Nefsine ve onun sahip olduğu güce bak!
Yüzündeki rüzgar gibi, göremezsin onu
Ama bilirsin orada olduğunu
Güzellik çirkin yüzünü gösterdiğinde, sadece hazır ol!
Tutku, rüzgarla körüklenen bir ateş gibi yanar
Bir zamanın sonu, bir başlangıç zamanıdır ”
Yukarıya “Death” grubunun “Flesh And the Power ıt Holds” parçasının sözlerini alıntıladım. Nefsin,kötülüklerini anlatan, onun aldatıcı, sona götüren olduğunu anlatan bir parça.Burada eğer ki hem fikir değilsek aşağıda yazmış olacaklarım boşa gidecek.Devam ediyorum, hepimizin karşısında eğildiğimiz bu usta konserde bizlere bunları feryat ederek söylerken gözlerimiz dolarak dinlediğimiz bu parçayı ve parçaları ola ki Chuck yaşarken konserde dinleme imkanı bulduk. Ve Death fanları Death sahneden indikten sonra sevişmeye, öpüşmeye, her türlü nefsi arzularını tatmin eden hareketler yapmaya başladılar. Nerede samimiyet? Konser ne? Bu grup höykürdü bişey anlamadık zaten başka grup çalıcak onda da tepiniriz o da geçer, şu riff aklımı alır boynum kopar sallarken bu mu? Yukarıda da dediğimi ikide bir tekrar etmiş gibi oluyorum ama ben konseri/müziği eğlence temelli bir faaliyet olarak görmüyorum, ben insanların çok yoğun duygular yaşadığı, bir “katarsis” olarak görüyorum. Şu düşüncelerim beni müzik dinlemeye teşvik eden duygular zaten haksız olduğumu söylemeniz hiç bişey ifade etmeyecek
16.01.2014
@Şafak, Abi gitgide kadın söylemini azaltman bile bir yerde haksız olduğunun göstergesi bence. Farkındaysan önceden kadınların metal müziğin ortamını bozacağından rahatsızdın, şimdi sözleri dinlemeden/anlamadan yaşayan fanlardan rahatsızsın. Bence konser sırasında insanların müzikten ne anlayıp anlamadığına kafa yormak çok boş bir uğraş, eğer Death sadece yazdığı liriklerden derin anlam çıkarabilen bir kitleye çalıyor olsaydı zaten böyle büyük hayran kitlesi olmazdı. Yani Death dinleyen insanlar arasında o sözlerin ne anlama geldiğine kafa yormamış çok fazla insan varken senin sözlere göre davranmalarını söylemen bayağı komik bence.
16.01.2014
@Jester, Evet konudan gitgide saptık farkındayım biraz böyle olması gerekti Zeynel adlı arkadaşa cevap vermek için. Bu yüzden bu konu hakkında daha fazla söyleyecek birşey kalmadı kendi adıma. Siz öyle düşünüyorsunuz ben de kendimi bildim bileli müzik hakkında bu şekilde düşünüyorum. Bana cevap veren arkadaşlara da size de hem yorumlarınız hem de ne kadar katılmasanız da öyle kalp kırıcı( bir iki önemsiz ufak tefek söz hariç) sözler kullanmadığınız için teşekkür ediyorum. Umuyorum ki ben de aynı şekilde yanıt verebilmişimdir.
16.01.2014
@Şafak, atar bol bende sen bana bakma :)
16.01.2014
@Şafak, Death fanı olmam şarkı sözleriyle aynı görüşü paylaşmam anlamına gelmiyor ki.. Herkesin metalciliğiyle, dinlediği guplarla doğru yada ters orantılı bir yaşamı var. Burzum dinlerim ama onun hastalıklı düşüncelerinden nefret ederim fikirlerini paylaşmamak, şarkı sözlerini sevmemek bir müzisyenin konserine gidip eğlenmekten ya da onun müzisyenliğine hayran olmaktan beni neden alıkoysun?
16.01.2014
@Zeynel, Şu yazdıklarınızın çoğunda haklısınız ben de aynı şekilde dediğiniz gibi dinlediğim her grubun her fikrini ya da sözlerini sevmek ona göre yaşamak zorunda değilim.Hepimizin yaşama bir bakış açısı var. Müziğini sevdik diye körü körüne her müzisyen düşüncelerine katılacak değiliz. Fakat bir fansanız en azından biraz saygı duyup 1 saat boyunca size bir şeyler anlatmaya çalışan adamın sözlerine ne kadar katılmasanızda “boşver biz eğlencemize bakalım boş boş bağırıp dursun” diyerek davranacak haliniz olduğunu düşünmüyorum. Bu müzisyeni de bana kalırsa üzer. Ben müziğin eğlence aracı olmadığını savunuyorum ve artık yazacaklarım hep aynı şeyler olacağı için kusura bakmayın artık cevap veremicem. Kişisel düşüncelerimi yeterince yazarak tartışmayı hem uzattım hem de yeterince saptırdım. Daha fazla aynı şeyleri söylemek istemiyorum. Jester adlı arkadaşa yukarıda son cevabımı yolladım sizin de yorumunuza son cevabım bu olsun.
Bunca yıldır yaşamın devam ettiği dünyada, kadınların son 100 yılda sosyal ve kişilik haklarını kazandığını düşünürsek (ki bu en iyimser tahmin), metal gibi ekstrem bir tarzda pek öne çıkamamaları şaşırtıcı değil. Yine de bu süzgeçten geçenleri ele alırsak; genellikle vokal icra edip, bir takım seksist ögelerle grubun yüzü olma yoluna gidiyorlar veya bunu yapmak zorunda hissediyorlar.
Doğuştan gelen fiziksel dezavantajlar da önemli bir etken. Bu durum biraz icra edilen türle de ilgili tabii. Örneğin; bilmiyorum var mı ama tamamen kadınlardan oluşan bir grubun brutal death icra etmesi oldukça zorlayıcı olmalı. Gitar işçiliği neyse de bateri gibi yüksek güç gerektiren zorlayıcı bir enstrümanın çalınması, brutal vokal icrası (Angela Gossow demeyin) erkekler için bile fazlasıyla yorucu.
İlaveten belki de en basit ve en önemlisi müzik tercihi olarak metalin çok fazla hitap ettiğini düşünmüyorum. Çok daha naif türlerin tercih edilmesi oldukça olası.
Son olarak her alanda olduğu gibi metal dünyasında da daha fazla yer almaları benim de gönlümden geçiyor tabii. Ancak olumsuz algıların kırılması için kadın egemen bir grubun, bir şekilde yapacağı müzikle aklımızı alması gerekiyor. Belki de metalde de bir devrime ihtiyaç vardır. Kitleleri peşinden sürükleyecek bir dişi Metallica şu ana kadarki önyargıları yerle bir edebilir.
Konuyu gördüğüm an zihnimde beliren ilk resim Anna Murphy’di, girdiğim gibi onu görmem hoş oldu. :)
Arkona’dan Masha, Eluveitie’den Anna Murphy, Equilibrium’dan Sandra Völkl, Ensiferum’dan da Emmi Silvennoinen. Duysalar sesimide bir rüya gerçek olsa. :(
Kadın üzerinden reklamın en sinir bozucu hallerinden bazılarını rahatça görebiliyoruz metal müzikte. Hiç hoş değil. Memen olabilir, götün de olabilir; ama bunlar sana milyon albüm sattırmayacak, anla artık. “Şarkılar tırt gibi ama karının gideri var,” diye düşünen korpırıt piçleri de ayrı tabii.
Ne kızmışım haha.
Bolt Thrower, Jo Bench. KONU KİLİT.
17.01.2014
@parasite/gallows, +1 =)
Samimi olacağım, bir kadın tarafından yazılan ve benim aklımı alan bir metal şarkısı hatırlamıyorum. Buradaki okuyuculardan eğer bildikleri böyle bir şarkı varsa da göndermelerini rica ediyorum. Metal sahnesinde kadınlar denildiği vakit aklıma elbette böğürtü dolu şarkıya giren kadife sesli kadın vokali geliyor. Evet metal müziğin vazgeçilmez güzelliklerinden biri bu. Hangimiz Dark Tranquillity’nin Insanity Crescendo’sunu veya diğer şarkılarını kadın vokali olmadan düşünebiliyor? Ayrıca Haggard konserinde vokal bayanın mükemmel performansına “Alllaah!” diye bağıran dört kişiden biri olarak söylüyorum ki (www.youtube.com/embed/rfXzMk2BV0w 1:50) , metal sahnesinde kadınların en iyi yaptığı iş budur.
15.01.2014
@DrAQA, Boris’ten Wata
http://www.youtube.com/watch?v=i30y_IWpMuo
http://www.youtube.com/watch?v=0H7YIRgl0Ls
Ebow, drone doom ve stoner metal denince akla gelen ilk isimlerden biri. Grubu için şarkılar yazıyor, acayip sololar atıyor, yarım saat drone öttürüyor, ve kadın. Efsane müzisyen bence.
15.01.2014
@Osman, 2-3 defa dinledim, işçilik güzel ama pek sarmadı ne yalan söyleyeyim. Sorun bende olabilir. :\ :/ :\
15.01.2014
@DrAQA, herkes stoner sevmek zorunda diil tabi :)
The Great Kat ‘ı kimse bilmiyor galiba.
15.01.2014
@Kaan, biri yukarıda kötü örnek olarak yazmış…
15.01.2014
@BelGarath, büyük(great) yanlış yapmış.
kadınları metale yakıştıramıyorum…. hayatımda en itici bulduğum olay headbang yapan hatundur herhalde…
17.01.2014
@0101011011011001111010110,
misogynist confirmed.
Kadınları kıskanıyorum… dihidrotestosteron denilen, saçı kökten katleden bir hormon ile uğraşmıyorlar.
İmza: Eskiden gür saçları olan bir adam :/
15.01.2014
@Dengesiz, +5
som pluijmers der geçerim.
http://www.youtube.com/watch?v=gWE9YmB8reQ
15.01.2014
@Alperen Kartal, Helal der devam ederim..
http://www.youtube.com/watch?v=tG46oJBGhNg
80 lerde en maço gruplar bile kadın estetiğini taklit etti.Kadınlar başımızın tacı deyip olayı bitiriyorum.
dev tartışma olmuş lan burda. özellikle seksizm bilmemne falan konusunda (e zaten konu ister istemez oraya gelicek eli mecbur) epey bi coşulmuş. şimdi bikaç linkle size “metalde kadın”ın aslında dümdüz “metalde insan” ya da metalci anlamına gelebileceğini kanıtlamaya çalışıcam. hatta metali siktiret müzisyen/müziksever diyelim daha iyi
https://www.youtube.com/watch?v=pwgMMtgSTVE
müziği sevin sevmeyin (ben sevdiğim için linç etmeyin yeter ki) farkındaysanız vokal ablamızın o klişe “metal kadın” imajıyla uzaktan yakından alakası yok. gayet kendi halinde, eğlenceli ve (seksizm geliyo) taşaklı bi şekilde takılıyo
olmadı mı
https://www.youtube.com/watch?v=QogVIfTmX1E
bu grubun bestecisi, kurucusu, lead gitaristi felan her şeyi 20li yaşlarında bi kız. kendisi şu anda piyasada yıldızı yükselmekte olan bi müzisyen. ve yutub vidyolarında alışık olduğumuz makyajlı/dekolteli (gerçi bu tipleme azaldı galiba artık) covercılarla hiçbi alakası yok. ama 8 telli gitarı da öttürmesini biliyo
https://www.youtube.com/watch?v=oUodza3eoUQ
ve protest the hero nun yarı zamanlı üyesi olan jadea kelly. imaj olarak tekrar “metal kadın”dan epey uzak bir müzisyen. ayrıca birlikte söyleyip gitar çaldığı bi sokak müzisyenleri ekibi var ve çok da tatlı müzikler yapıyolar
şimdilik aklıma gelen “atipik” kadın metalci/müzisyenler böyle. umarım bu vidyolara birazcık bile baktıysanız farketmişsinizdir ki metal müzikte ve genel olarak müzikte kendi çabasıyla ve yeteneğiyle bir yerlere gelen/gelmeye çalışan bir çok müzisyen var. bunların çoğu erkek evet, ama önemli bir bölümü de kadın ve bu kadınları görünce “aha gadın” dedirtmiyo hiçbirimize. ben derim ki semfonik/gotik metal, makyaj, sahne kostümleri ve tek tip vokaller artık metal müzikte kadını tanımlamaktan çok uzak
15.01.2014
@EMRE, +103
22.01.2014
@EMRE,
Misal Izegrim’den Marloes Voskuil. Gayet rahat, brutal vokalini de yapiyor. Oh mis.
İcra ettiği müzik metal olmasa da en sevdiğim Melissa Auf Der Maur.
http://www.youtube.com/watch?v=V_ys3K8dhEI
Bu kategori altında en karizmatik bulduğum bayan grup üyesi
http://media.metalhammer.co.uk/wp-content/uploads/2009/01/liz-wizard.jpg
Evanesensten Emi lii çok güzel söylüyor bence.kendisi de güzel
16.01.2014
@patognomonic, AHAHAHAHA :D
Sanıyorum bu konuda fazlasıyla düz düşünüyorum.
Metal müzik erkek müziğidir. Futbolun erkek oyunu olduğu gibi. İlle de kadın olsun diyorsanız power metal ve gothic metal ideal seçim gibi duruyor.
Diğer türlere mümkün mertebe bulaşmamaları müziğin geleceği için artı bir değer olabilir. Ne alakaysa.
Kadınların metal müzik sahnesinde olması muhteşem ve çok taktir ettiğim bir şey.Kadınlar aslında sandığınız gibi zarif, narin, çıtkırıldım yaratıklar değil önce onu belirteyim. Kadınlar da bu müziği anlayabilir ve hissedebilir.Yani sadece erkeklere özgü bir durum değildir öfke, nefret, acı, heyecan gibi şeyler.
Genel görüş gibi beni de çok fazla etkileyen kadın müzisyen yok ama bu benim müzik alanındaki cahilliğimden kaynaklanan bir şey de olabilir.Müziğiyle ön planda olan güçlü bir kişiliği olan kadın müzisyene çok ihtiyaç olduğu kesin.
Metal müziği yalayıp yutmuş biri değilim ama kadın vokalli metal gruplarının artmasından sonra özellikle plak şirketleri ergenleri peşlerinden sürükleyebilecek belli gruplara yöneliyor,bu gruplardaki kadınlar genellikle solist ve güzel fizikliler,ses de var ama kadın oraya sadece konmuş,söz ve beste arkadaki ”çirkin adamlara” ait.(bkz:butcher babies)Bir kadın olarak bundan rahatsızım,en azından albüm kapaklarını falan tasarlayın yahu.Bu arada @Emre,teşekkür ederim bu prototipin dışındaki ablalarımızı gösterdiğin için.
Onun dışında Angela Gossow,Simone Simons,Tarja Turunen gibi güçlü frontwomanların kesinlikle arkasındayım,kendilerinden küçük kızlara müzikle ilgili olmasalar bile özgüven aşılıyorlar ve Beyonce özgüveni değil bu yani balon değil,bu yüzden çok güzel.Enstrümantalist kadınların da aynı şekilde arkasındayım.
Kadını metal müziğe yakistirmiyorum.Hele ki,bas gitarı hiç yakistirmiyorum.
18.01.2014
@patognomonic, neden?
18.01.2014
@parasite/gallows, çünkü erkeklere de,kapri ve parmak arası terliği yakıştırmıyorum
18.01.2014
@patognomonic, Bas gitar konusunda ciddi olamazsın.
18.01.2014
en çok orda ciddileştim zaten
18.01.2014
@patognomonic, metal değil de indie rock falan çok yakışıyor
Aslında çok daha fazla argümanım var ama şimdilik sadece şunu söyleyeceğim: Metal sahnesinde, Floor Jansen > Tarja Turunen.
Arkadaş: ”Türkiye’de black metali severek dinleyen kız çirkindir.”
22.01.2014
@Nahilath, ahaha ben dinliyorum nolmus :D
Sahnedekilerden bahsediliyor ayrica burada.
22.01.2014
@mKeles, Dinle ne güzel :) Evet ana konu ”sahnedekiler”, ama bu arkadaşın tespiti nedense kafama takılmıştı o yüzden yazdım.
http://www.youtube.com/watch?v=Oc88DU8dzQg
Bayan vokal olup da sevdiğim tarzda icra eden pek fazla grup bilmiyordum, seksenler heavy metalini sevenlere duyrulur.
07.05.2014
@bascivegobekli, Artık ne zaman metal müzik icracısı bayan görsem (veya duysam) aklıma bu başlık geliyor.
Bu da Nocturnal, mikrofonun başındaki ise bir hatun kişi:
http://youtu.be/f3SqpCTuhLY
***Angela Gossow***
***Alissa White Gluz***
*Bu kadınlar brural vakolde erkekleri aratmayacak ve hatta onların düzeyinin üstüne çıkabilecek seviyeye ulaşmış kimselerdir.
*Bu onların bence metal dünyasındaki büyük başarısın somut iki örneğidir.
*Kadınlar brutal veya scream yapmaz, yapamaz diyenler için sözün bittiği yerdir.
*Performanslarıyla, sahnedeki karizmlarıyla metal dünyasının aranan yüzleri ve arka kuşaktan gelecek kadın brutal vokalistlerin öncüleri oldular.
*Son Söz: Tabi piyasa uğruna umarım harcanmazlar kadın vokalistler.
Sevdiğim kadın müzisyenler oldukça sayılı ve tümü vokal ki bunların içinde metal müzik icra eden bir kadın yok. Bizde isteriz özenelim gıpta edelim ama yok o yüzden bu ben olucam are you readyyyyyy.
ben buna sayfalarca yazarım ama kısaltmaya calısacagım cunku tabletten yazıyorum.
bu müzik sert ve agresif vokaller istiyor. Kadın sesi ilk bakışta buna yatkın gözükmüyor ancak bu kadınların clean pamuk ses dışında arayışlara pek girmeyişinden kaynaklanıyor. power gothik senfonik metalde kadın vokallerin agırlığı söz konusu ki bu da az önce bahsettiğim vokal tarzını kullanarak oluşturdukları bir ağırlık. Farklı tarzlarda da iyi iş yapan örneklere rastladım ancak bi death bi slayer gibi efsane olmuş grup görmedim. Vokal konusunu baz aldım vokal olduğumdan ve konu üstünde çokca kafa yorduğumdan.
Yıllar boyu süre gelen bu müzikte erkek tekeli olduğu açık. Bu müziği seven kadınlar da erkeklere göre bariz biçimde azınlık. Bu azınlık durumu müziği icra edecek kısmı daha da azınlık haline getiriyor. 100 kişi dinlerse 10 u icra eder 1000 kişi dinleseydi 100 u icra edecekti doğru orantı :-)
Cok düşündüm ulan erkek olsam kat kat iyi vokaller yapardım diye ama buna gerek olmadığını gördüm agresif brutal scream vokallere başladığımda. Olley be dedim. Come oooooon :-)
clean de de çoğu tarzda gıygıylamadan sert biçimde icra etmek mümkün biraz vizyon sahibiyseniz.
Şuna da değinmeden geçemeyeceğim çok rahatsız olduğum bir durum. Kadın vokali pazarlama açık saçık giydirelim güzel olsun ilgi çeksin. Oyuncak mı lan bu metalcisin sen. Kendi ister soyunsun isterse benana. Ama özellikle bunu pazarlama aracı olarak görmek bu müzikte kabul edilebilir bir sey degil.
randy ve layne e sevgilerimi ileterek yazıyı sonlandırıyorum.
patti smith,siouxsie sioux,Kim Gordon,liv kristine,dolores o’riordan,roisin murphy,beth gibbons,Aleah stanbridge,Audrey sylvain.
sadece metal değil, genel olarak hayranlık duyduğun kadın vokaller.ne yazıkki 2si terki diyar etti, içlerinde artık bir tek Audrey sylvain albüm yapıyor.
ama olsun eski albümleri taze tutmak kişinin elinde olan bir şey… sırf daha yeni diye, eskileri çok dinledim diye daha vasat bir müziği tercih etmem.