Dave Mustaine, verdiği bir röportajda yeni dalga modern müzisyenler için ne kadar mutlu olduğunu belirtti ve yeni vokal tarzlarını da övdü. Fakat bu sırada geçmişe dönmeyi de ihmal etmeyen Mustaine şunları söyledi:
“Metalin 90′larda ortaya çıkan bir dönemi vardı ve buna “nu metal” diyorlardı. Hatırlar mısınız bilmiyorum ama o kadar kötüydü ki. Gözkapaklarımın çekilip çıkarılmasını tercih ederdim.”
Limp Bizkit ya da Linkin Park’tan mı bahsettiği sorulunca:
“Hayır, hayır. İsimlerini bile hatırlayamıyorum. Linkin Park yaptığı işte iyi, onlarla bir sorunum yok. Ama onlara nu metal demezdim.
Gitar solosu olmayan gruplardan bahsediyorum. Sahneye çıkıp ritm ve türevi şeyleri yapanlar ama gitar solosu çalmayanlar. Yani hadi ama… solo çalın. Ama öyle gözüküyor ki sololar havalı değil.
Bu sadece komik çünkü ben AC/DC ve Led Zeppelin’in “okulundan” geliyorum ve o dönemler riff kıç tekmeleyen türden olmalı, sözler mantıklı olmalı ve solo zamanı geldiğinde solo suratını parçalamalıydı. Ve hey, artık ailenin bir parçası olmayabilirim, en önde olmayabilirim… ama ben o çılgın amcayım.”
Selam çılgın amca.
Her komik bulduğu şeyi kendisiyle ilişkilendirmese olmayacak abimizin. Sen o okuldan geliyorsan, başkaları da başka okula gitmiştir. Şimdi klasik müzikçi biri çıkıp sana “elektro gitar diye enstrüman mı olur” dese ne diyeceksin? Nu metal zerre sevmem, çoğu grubunun da adını bile duymamışşımdır. Ama birisi şu çılgın amcaya “sen neler diyorsun?” desin.
Linkin Park’ta solo var mı? Hiç dinlemediğim için bilmiyorum ama olduğunu da sanmıyorum.
28.01.2014
@blackwinterday, Hadi onu geçtik tek problem soloysa Psycroptic falan da berbat o zaman.
28.01.2014
@Cattle Bilmemne, O şeyin ne olduğunu bilmiyorum ama solo yoksa kesin berbattır. Ben de Mustaine ile aynı fikirdeyim zaten, sen yanlış anladın galiba. Soloya çok fazla girmeyip de dinlenebilir bulduğum tek grup Epica. Ha, grindcore, punk falan dinleyenlere lafım yok ama bir yandan yaptığınız şeye metal etiketi ekleyip bir yandan da kaçak dövüş yapmak biraz arsızlık oluyor.
28.01.2014
@blackwinterday, O şey bir grup ve For Whom The Bell Tolls berbat. (Olayı tatlıya bağlayalım dedim)
28.01.2014
@blackwinterday, abi fanboyu olduğunuz adama mı özeniyosunuz napıyosunuz anlamıyorum ki… bu yaşıma geldim, daha bir kere bile grindcore, hardcore, punk falan icra eden yada dinleyen bir adamdan “bu da metal.” lafı duymadım hiç. hatta tam aksine fikirleri ve yaşam tarzlarından ötürü metal etiketinden kaçmaya çalışırlar. illa metal etiketini bunlara yapıştıran birilerini arıyorsan da onlar metal harici bu türleri de dinleyen metalcilerdir.
28.01.2014
@ismail vilehand, sen lafı çok farklı bir yerinden anlamışsın, yazdığım şeyi bir daha oku istersen.
28.01.2014
@blackwinterday, http://www.youtube.com/watch?v=SwcZR_9bO3Y#t=152
Aha şurda var solo,2006-2007 arası büyük bir LP hayranıydım, LP ın bütün herşeyini dinlemişimdir.Zamanla ergenlikten çıkınca fazla yumuşak bir müzik yaptıklarını düşünüp bıraktım ama arada dinlerim
sırf metalde değil, herhangi bir müzik türünde solo şart demek dünyanın en saçma şeylerinden biri. Mustaine yine şaşırtmadı.
28.01.2014
Zaten herhangi bir müzik dalında değil metal müzikteki solodan bahsetmiş. Gitarla özdeşleşmiş bir türde de gayet mantıklı bir istek. Nu-metalin ne kadar boktan olduğunu herkes söylüyorken sorun yok mustaine söyleyince hemen mallık oluyor ki adam iyi olanları ayırmış yani solo tek kıstas değil. Bu nası bir önyargı lafı tersten anlama isteği arkadaş.
28.01.2014
@james hetfield, “Mustaine konuştuysa mutlaka saçmalamıştır, hatta saçmalamadıysa bile şu andan itibaren o dediği şey benim için saçmadır” zihniyeti.
28.01.2014
@james hetfield, aslında bu konuyu enine boyuna tartışırdım ama Mustaine’i savunacağım diye yazdıkların benim “sözde” ön yargımın yanında solda sıfır kalmış ve konuyu biraz saptırmış. yinede sana bi laf atıp sonra cevap vermeden gitmek gibi bir saygısızlık yapmamak adına kısa kısa cevaplamaya çalışayım:
müzikte mantıklı istekler olamaz. tıpkı sanatın bütün dallarında olduğu gibi müzikte mantıkla yapılmaz.
gitar solosu kullanmayan yada çok nadir kullanan o kadar çok, büyük ve başarılı metal grubu var ki, bunları sadece heavy ve thrash dinleyen beginner metalciler hariç herkes gayet iyi biliyor. o bakımdan saymaya hiç gerek yok.
müzik bir bilim dalı olmadığı için kesin bir yargıya varamazsın. çoğunluğun söylediği şeyler hiç bir şeyi kanıtlamaz. yani sen 1 milyar kişiden “nu-metal boktandır.” diye imza da toplasan, bunun altını kaşeleyip onaylayacak bir mercii yok.
ya tamam Megadeth’i Mustaine’i falan seviyosunuz anlıyorum ama bu adamın dediği saçmalıkları savunmanız anlamına gelmez. yıllar önce Phil Anselmo bile demişti “Mustaine ne diyorsa heee diyip geçiniz.” diye. kendisi iyi bir müzisyen olabilir ama saçmalıyor. yapacak bişi yok.
28.01.2014
@ismail vilehand, Mustaine i savunacak kadar don kişot ruhlu ve mal bir adam değilim. Herkes biliyor ne kadar malca şeyler dediğini bu adamın. Hatta ne mal olduğunu. Benim için zamanında 4 tane güzel albüm çıkarmış bi adamdan fazlası değil ama sizin gibi adama gıcık diye objektif olamayanlara da cevap vermek lazım. Gerçi cevap da bi işe yaramıyor. Gerçek bir FUN’a cevap işlemez.
Çok ilginç sizin benim hakkımda düşündüklerinizi ben sizin hakkınızda düşünüyorum. Benim denk geldiğim megadeth ve mustaine haberlerinde sizin önyargılı ve kompleksli yorumlarınız zaten mevcut. Tersi varsa da ben denk gelmedim. Bilmiyorum.
İşin aslına gelirsek de müzikle ilgilenen biri olarak müzik gayet mantıkla yapılır. Şuraya bi solo iyi gider de denir.Atıyorum fa majora la minor pentatonik atayım da denir. Solosuz da yapılır tabi. Nu metal de yapılır dinlenir de. Ben de dinledim. Ama metallica belgeselinde solo ya eskidi artık koymayalım oyle dendiğin de de “hay amk” tepkisini birçoğu gibi verdim. Herkesin için de solosunun kalbi olduğu şarkılar vardır. Birçok şarkıda duygu yoğunluğunun en yoğun olduğu yerler de sololardır bana göre. Teknikdir, bazıları bayağı emek gerektirir şarkıdan farklı bir melodi barındırır dolayısıyla zenginliktir bana göre. Buna göre de mantıken solo istenir. Bence olmasa da olur ama istenmesi gayet doğal.
29.01.2014
@james hetfield, ben kimse hakkında bir şey düşünmüyorum. o derece düşünmüyorum ki, çok zıt gittiğim bi adama ertesi gün “helal olsun sana. adamsın.” diyebiliyorum çünkü 4-5 sene geçti neredeyse bu sitede kimsenin nikine bakarak cevap vermedim.
yani ben senin bana yaptığın gibi, “sitede bu adam bu gruba ne demiş.” gibi araştırmıyorum. illaki Megadeth karşıtı konuşmuşumdur çünkü abartı derece sevmiyorum.
In Flames’te abartı derece sevmiyorum, madem sitedeki yazıları araştırmakta uzmansın git In Flames’i canlı izlememi ve hunharca övdüğüm yazıları bul oku.
bak, bu metal müzikteki solo takıntısıyla ilgili fikirlerim ve tartışmak istediklerim çokça var ve ilk cümlemde de onu söyledim. solo kısmını tartışmak istiyorsan buna başka şeyler katmadan, “sen burda bunu demişsin.” demeden, Megadeth ve Dave Mustaine olmadan tartışalım. ben her zaman hazırım. troll olamayacak kadar eskiyim burda. troll olamayacak kadar eski olup, insanların dediklerini cevaplayamayacak ve meme atacak kadar elitist olan anti-sosyal eziklerden de değilim. istediğini söyle bana.
29.01.2014
@ismail vilehand, aynı avatar aynı nick ve aynı takıntılı mantıkla yazılan hesaplar akılda yer ediyor. Bunun için hiçbir çabaya gerek yok, haberle beraber yorumları okumak yeterli. Burda konu kişiler yada ismail vilehand değil. Konu bu mantık. Bu mantığa cevap vermenin de gereksiz ve yanlış olduğunu bildiğim halde yanlışı yaptım. Bir daha olmaz heralde. Solo ve müzikte mantıkla ilgili de : şarkılarında solo kullanmış o sololarla insanlara iyi hissettirmiş bir çok “başarılı ve büyük” grup varken solo istenmesinin mantıklı olduğunun yorumuna ” e solosuz başarılı gruplar da var ” ve ” müzik mantıkla yapılmaz ” diyerek karşı çıkmak nasıl bir düşüncenin ürünüdür ?
29.01.2014
@ismail vilehand, ”insanların dediklerini cevaplayamayacak ve meme atacak kadar elitist olan anti-sosyal ezikler”
Waaaaooowww.
Dave amcanın Black metal ile ilgili söyledikleri geldi şimdi aklına…
Seni çılgın, hadi oradan!
bazı insanlar vardır, alabildiğine saçmalasalar da karakterlerine dair garip bir şekilde, nedensiz yere olumlu şeyler hisseder ve bir şekilde içten konuştuklarını bilip dediklerinin içeriğine boş vererek “seni çılgın seni” diyesiniz gelir. bunların başında mustafa topaloğlu vardır mesela.
metal aleminde de bu payeyi kimseye kaptırmayan kişi bence mustaine. (glenn benton da süperdir bu alanda bence hehe)
28.01.2014
@northern, İçten konuşma derken ne kastettiğine bağlı. Emotional (duygusal) yönü olan, ve çok fazla ölçüp tartıp, düşünüp, planlı şeyler söylediği doğru, ama alt metinlerde hep bir megalomanlık, narsistlik hissi var. Ve mütevazice birşeyler söylerken bile var bu malesef. Yani şuradaki “artık ailenin bir parçası olmayabilirim, en önde olmayabilirim” deyişinde bile “OLUR MU MUSTAİNE BABAAAAAAAAAAAAAA, SEN EN DEĞERLİ EFSANESİN, SONSUZA KADAR SANA TAPACAĞIIIIIZ” çığlıkları duymak ister bir hava var malesef.
28.01.2014
@Durakonis, (planlı şeyler söylemediği doğru olacaktı pardon.
Sohbet kısmına “Suratınızı parçalayan sololar” başlığı açabilir miyiz? Fak ye.
nu metal kötüymüş hadi oradan. nu metal zamanında patlama yapmasa bugün metal ölmüştü. neden derseniz nu metal normal metale bir sürü dinleyici kazandırdı. çok az insan metale death gibi gruplarla başlamıştır. grunge 90ların başında metalin eline vermişti grunge öldükten sonra nu metal akımı başladı ve metal albüm satışları -metallica gibi gruplar- gene yükselişe geçti. korn slipknot ile bu müziğe başlayan nu metal ile sınırlı kalmadı hiçbir zaman kimi thrash metal death metal gibi müziklere kaydı. nu metal olmasa bana göre grunge metalin eline verdiği ile kalırdı. bugün bile nu metal popüler olmadığı için metal gruplarının eskisi gibi satmadığını görebiliriz. disturbed dağıldı bu yüzden ve metali yeniden ayaklandıracak yeni popüler metal türleri lazım
28.01.2014
@Reroute to Remain, abi bir müzik tarzı diğerinin eline nasıl veriyor açıklar mısın??? HAHAHAHAHA hay allahım, yani, bi kere müzik işinde yarışma olmaz arkadaşım, yarıştıracaksan da aynı kategoride aynı kulvarda aynı tarzda olması lazım o yine bi derece kabul edilebilir, gerçi bu kabul edilebilirliği de sadece facebooktaki “metal die blood 666 channel” gibi sayfalarda görüyoruz o da hoş:) ayrıca, nu metal patlama yapmasa bugün metal ölmezdi tabii ki… vejeteryanlar olmasaydı dünyadaki bütün hayvanları yir bitirirdik gibi bir tespit olmuş, kusuruma bakma:) saygılar
28.01.2014
@Ekin Kaan Kömürcü, Abi değilim bu bir.İkincisi bu maalesef yarışma gibi. 90larda thrash grupları boşuna tarz değiştirmek zorunda kalmadı çünkü grunge patladığında bu müzik albümleri satmamaya ve dinlenmemeye başladı
28.01.2014
@Reroute to Remain, kardeş diyim o zaman:) 90larda grunge tarzının altında ezilip hadiyin tarz değiştirelim diyen thrash gruplarına bi tane örnek verir misin? öyle bişey varsa da o o grubun ayıbıymış, para kazanamıyorum diye tarz değiştirmek birazcık ayıp gibi sanki…
29.01.2014
@Ekin Kaan Kömürcü, cevap veremediğimden değil ama bu konunun uzamasının gereksiz olduğunu düşünüyorum. iyi günler.
29.01.2014
@Ekin Kaan Kömürcü, zamanında Sanctuary grubu plak şirketinin grunge yönünde baskıları sonucu dağılmış, sonraları vokalist Warrel Dane ve basçı Jim Sheppard birleşip Nevermore’u kurmuşlardır. Bu sektörde para kazanan sadece gruplar değil tabi…
Yine de bu örnek nu metali kurtarıcı yapmaz. Heavy metali batırıp göklere çıkaracak olanlar, gruplar ve dinleyicileridir.
28.01.2014
@Reroute to Remain, ahahahah harbi sesli guldum la:):):):):):)nu metal olmasa metal ölmüstü nasil bi cümledir:):):):):):):):) bende nu metal dinledim ki hala meteora, hybrid theory, korn-issues, limp bizkit caklit sitarfis albumunu falan hunharca zevk alarak dinlerim…fakat o cumle efsane komik olmus…..:))
28.01.2014
metallica’nın black albümü nasıl metali gün ışığına çıkardıysa,metalin daha çok bilinmesini ve dinlenmesini sağladıysa,nu metalde heavy metal için aynı şeyi yapmıştır. bu kadar basit.
29.01.2014
@Reroute to Remain, sitede edindiğin nevi-şahsına münhasır ünün ve kullandığın biraz basitçe/çocukça cümleler (bir müzik türünün diğerinin eline vermesi gibi) nedeniyle çoğu yazdığına pek ehemmiyet verilmiyor sanırım, ama bu yorumunda haklılık payı var bana göre.
slayer gibi, metallica gibi metal müziğin bayrak isimleri bile 2000′lere doğru nu-metalden etkilendiler ve bunun genel pazar üzerinde metal müziğe bakış, ilgi ve dolayısıyla satışları arttırması çok olası, bu açıdan çok da bakmamıştım.
29.01.2014
@northern, “Slayer gibi, metallica gibi metal müziğin bayrak isimleri bile 2000′lere doğru nu-metalden etkilendiler.”
bu etkilenme ile ilgili bir örnek alabilir miyim? Gerçekten çok merak ettim yılların Slayer’ının nasıl Nu-Metal’den etkilendiğini.
29.01.2014
@DrAQA, öncelikle şunu diyeyim: bir otorite gibi ciddi görünerek altta altta dalga geçer havada soru sorma üslubundan aşırı derecede tiksinirim (“anlat bakalım nasılmış o, ah seni seni”) ve bunu sezersem bağlayan kişiyi zerre muhatap almam ama bir ihtimal sorudaki niyetin içten olduğunu farz ediyorum. dolayısıyla…
diabolus in musica’da (hatta bence god hates us all’da bile) nu-metal etkisi var.
29.01.2014
@northern, Benim sorduğum sorudan “bir otorite gibi ciddi görünerek altta altta dalga geçer havada soru sorma” gibi bir durum algıladığına göre oldukça yaratıcısın. (Evet bu cümleme istediğin kadar ters bakış açısıyla yaklaşabilirsin.) Bu sitede 3 senedir yorum yazıyorum, hiçbir zaman amacım birileriyle dalga geçmek olmadı.
Ayrıca ortada kendini bir otorite gibi gören sensin, ben kalkıp da kendi fikrimden yola çıkarak “şu gruplar şundan etkilendi” demiyorum.
30.01.2014
@DrAQA, tamam, yanıldıysam özür dilerim, ki zaten orada açık kapı da bırakmışım. hoş bana hala “Gerçekten çok merak ettim yılların Slayer’ının nasıl Nu-Metal’den etkilendiğini” cümlesi çok da “bilgi edinme amaçlı” gelmiyor ama, neyse.
cevap da tatmin edicidir sanırım. diabolus in musica’yı (hele ki 1998-2000 arası dinleyen) birisinin nu-metal tadı almaması biraz zor gibi. ayrıca “slayer nu metalden etkilendi” demek “slayer sattı, nu metal oldu!” demek de değil, böyle gören varsa da son kez belirteyim.
“solo yoksa kesin berbattır”
“nu metal popüler olmadığı için metal gruplarının eskisi gibi satmadığını görebilirsiniz”
“dinlemedim ama kötü albüm”
=) =) =) =) =) =)
Adam bu sefer haklı.
Hem nu metali, hem de Megadeth’i zamanında severek dinlemiş olarak Mustaine’i kısmen haklı buldum. Solosuz metal konusunda haksız, nu metalin yozlaşmış bir tür oldugu konusunda haklı.
Herkes metalden ne bekliyorsa o beklentiyi karşılayan türleri savunacak ve diğerlerine bok atacak. Dave Mustaine’ın metalden ne beklediği az çok ortada: solo ya da onun yerini tutabilecek sikko melodiler.
Çoğu zaman bir durum ve görüşü savunurken argümanlarımızı dikkatli… Yok daha neler, tabi ki karşıt olana bok atıyoruz. Hatta kendimizi entellektüel yerine koyduğumuz zaman daha çok yapıyoruz bunu.
Eskiyen, “pili bitmiş” bir tarzı onu yeniden anlatıp savunamazsınız, bunu beceremediğiniz için yenisi çıkmıştır zaten. mecbur sonrakini karalayıp nostaljiyi öveceksiniz. Zaten böyle böyle retro akım çıkmadı mı? Çarkıfelek döndükçe bu tarz eğilimler dönüşümlü olarak birbirinin eline verip yerini kapacak.
Önemli olan bu çarkıfeleğe yol aldırmak. Çamaşır yıkayan makine üstüne kapı zili çalmak da bir yere kadar.
Adam eleştiri yapmış. Kendince haklı olabilir ama düşüncesiz bir eleştiri. Çünkü şimdi Megadeth dinleyenlerin en iyi ihtimalle %50′si metale nu-metal / grunge’la başlamıştır. Bu kadar düşüncesiz şekilde atıp tutuvermesi beni çok şaşırtmadı ama. Çılgın emica musteyn.
29.01.2014
@Osman, +1
ahaha seviyorum lan bu adamı her söylediğiyle bir tartışma başlatabiliyor.bide yorumlarda “solo yoksa berbattır” tarzı şeyler söylenmiş arkadaşlar yanılıyorsunuz mustainenin fikride o değil adam “sololar kişinin ne kadar iyi bir müzisyen olduğunu gösterirdi” tarzı bir düşünceye sahip aynı zamanda kirk hammetta benzer bir fikre sahip ve bunlar gitar sololarını kendi ‘metal müziklerinin’ temal etmeni, değişmez etmeni olarak görüyorlar sadece.
bide şu kısım >> “riff kıç tekmeleyen türden olmalı, sözler mantıklı olmalı ve solo zamanı geldiğinde solo suratını parçalamalıydı” çok doğru bir yorum şimdilerde efsane dediğimiz parçalara bakarsak çoğunun bu şekilde olduğunu görüyoruz zaten.
ayrıca biz pekçok müzisyeni soloları çok iyi olduğu için sevdik. yani solo bana görede çok önemli haa ama sırf içinde solo yok diye herhangi bir müziğe direk kötü diyen adamla kavga ederim mustaine de öyle demiyo bence
29.01.2014
@sefagn, evet o iyi niyeti ben de sezdim. adam doğru şeyler bilen, ama konuşunca batıran aile babasına dönüştü. anlamak için anlayışlı evlat modunu aktif hale getirmek gerekiyor artık. evet, solo kesinlikle suratımızı parçalamalı, çok haklısın, ben seni anlıyorum. blood and thunder’ı duysan solosuz diye kötü demezsin, ben senin nerede ne zaman soloyu istediğini anladım. üzülme mustaine.
Solo solo dedin; canım çekti, December Flower’ın solosunu çalayım diye akordu C’ye çekerken alt tel koptu Mustaine. ABV.
Müzikoloji camiası olarak seni reddediyoruz Dave.
#direnmüzikoloji