Dave Mustaine, kısa süre önce kendisiyle yapılan bir röportajda “Hayranlar “Super Collider“a bayıldı, ancak müzik eleştirmenleri albümü eleştiriyor, sizce bunun sebebi nedir?” sorusuna şu yanıtı vermiş:
“Müzik yorumcuları sürekli olarak yeni albümler dinlemek durumundalar ve bizim gençliğimizde olduğu gibi, bir albümü alıp uzun süre onunla yaşayacak zamanı bulamıyorlar. Albümü bir kez dinliyorlar ve eğer hoşlarına giderse ona göre yorum yapıyorlar, hoşlarına gitmezse başka türlü yorumluyorlar. Eğer bir müzik yazarı o albüme dair iyi bir şeyler söylerse, başka yorumcular da o olumlu yorumdan etkilenip ona göre yorum yapabiliyorlar; bu biraz sürü psikolojisine benziyor. Kendi fikirlerini dile getirmektense, genel hava nasılsa ona kapılıp gidiyorlar. Aynı zamanda, şöyle bir psikoloji de var ki; eğer bir insandan hoşlanmıyorsanız, o insan bir başyapıt üretse dahi yapılan işi yerin dibine sokacak bahaneler bulabiliyorsunuz. Son yıllarda hakkımda pek çok yanlış anlaşılma olduğunun ve bu yüzden insanların beni yanlış tanıyıp yorumladığının farkındayım. Bunların hepsini otobiyografimde anlattım, ancak elbette herkesin okumasını da bekleyemem.”
Biz okuduk mesela.
“Eğer bir müzik yazarı o albüme dair iyi bir şeyler söylerse, başka yorumcular da o olumlu yorumdan etkilenip ona göre yorum yapabiliyorlar; bu biraz sürü psikolojisine benziyor. Kendi fikirlerini dile getirmektense, genel hava nasılsa ona kapılıp gidiyorlar.”
Burada yüzde yüz haklı bu sitede de bu bana kalırsa bazen oluyor hatta ben de yapmışımdır. Albümü dinlemedim ama çok doğru konuşmuş, tespitlerinde haklı
Dediği her şey doğru bence.
Mustaine sanırım albümleri yaptıktan sonra dinlemiyor, neresi güzel son iki albümün? En ufak bir hit veya albümü dinlemeye değecek bir tek şarkı bile yok. Onun dışında nesnel olursam son iki albümdeki her şarkıda açıkça hissedilen tek şey zorakilik. Arch Enemy’nin 2 yılda bir albüm çıkarmak zorunda olması gibi bir şey galiba, zorlayınca güzel bir albüm çıkmıyor.
28.11.2013
@Jester, Güzel dememiş zaten ki ya. Neyse ben albümlere ve zoraki Megadeth’e olan eleştirimi yapmış oldum.
söylediklerinde tamamen haklı, ama albüm yine de güzel değil
“Hayranlar “Super Collider“a bayıldı”. Burdaki “bayılmak” kelimesi “fenalık geçirmek” anlamında kullanılmış olmalı. Bu albümü beğenmemek için müzik eleştirmeni olmaya gerek yok.
29.11.2013
@atoutlemonde, soruyu soran kişi “Albümü beğenen pek kimse yok Dave, ne ayak?” dememek için ve Mustaine’i kazanıp düzgün bir cevap vermesini sağlamak için öyle demiş sanırım.
Adam haklı ama gerçek hayranlar albümü pek beğenmediler sanki, dimi Dave?
29.11.2013
@Osman, tekrardan sürü psikolojisi.
İyi konuşmuş ama albüm bayağı boktan
Bu heriften oldum olası hoşlanmadım, hatta sürekli bunu övüp Metallica’yı yerin dibine sokmaya çalışan fanboyları yüzünden aşırı derecede uyuz olduğum söylenebilir. Ama bu sefer doğru konuşmuş, mantıklı şeyler söylemiş. Ben mesela dediği gibi, Mustaine’den hoşlanmadığım için hiçbir Megadeth albümüne de ısınamadım sdf.
Ama kendi adıma konuşacak olursam, hiçbir zaman bir kere albüm dinleyip kritik yazmadım. Albüm ne kadar sıkıcı olsa bile birkaç kere dinlemek için zorlarım kendimi.
29.11.2013
@Ömer Kuş, benim metal müzik konusundaki en büyük kriterlerimden biri Metallica vs Megadeth muhabbetidir. bilen bilir Metallica en sevdiğim ve ölene kadar seveceğim gruplardan hatta gruptan öte “şeylerden” biridir. ne zaman bu Megadeth vs Metallica muhabbetini yapıp, megadeth tarafını tutan birine denk gelsem, hiç tartışmadan o kişiyi bir daha nasıl asla görmem, nasıl bir daha aynı ortamda bulunmam gibi durumların hesabını yaparım. hatta bu site içinde geçerli, Megadeth’in Metallica’dan daha iyi olduğunu düşünüyorsanız hiç tanışmayalım, tanışırsakta hemen küselim. ciddiyim arkadaşlar. ölümüne Metallica amına koyim.
30.11.2013
@ismail vilehand, Metallica konusundaki görüşlerimiz de baya benzermiş :) Ölümüne Metallica valla. Megadeth hakkında fazla yorum yapmayacağım haha. Yalnız daha yeni Metaldays biletimi almıştım, iki üç gün sonra headliner olarak Megadeth açıkladılar hayallerim yıkıldı resmen :( Artık önümüzdeki grup açıklamalarına bakacağız.
cCc jamez reyiz cCc
30.11.2013
@Ömer Kuş, bana da yer açın.
30.11.2013
@Ömer Kuş, ahaha ya abi megadethi canlı izleyeceğini duyunca hayalleri yıkılan ender metalcilerdensin :)
03.12.2013
@Ömer Kuş, Bravo, kendinizi şu tip videolarda değerlendirebilirsiniz : http://www.youtube.com/watch?v=kPoYEU71Fdg
03.12.2013
@ismail vilehand, Arkadaş bir megadeth haberi altına yorum yapıp ölümüne metallica diye bitireceksin bir de grup fanlarının hareketlerinden dem vuracaksın. isabetli olmuş :D 2013 bitiyor hala var demekki.
03.12.2013
@Angelo Batio, ben bu Metallica vs Megadeth muhabbeti konusundaki tavrımın doğru olduğunu savunmuyorum zaten. “örnek davranış”, “mantıklı bir hareket” falan demiyorum. bana göre Metallica’nın her dönemi ve her albümü kendi kulvarında başarılı işler. Megadeth ise gelmiş geçmiş en kötü vokalli metal gruplarından beri. şimdi ben böyle düşünüyorken doğal olarak Megadeth sevip, Metallica’yı aşağılayan kişilere aklım sırrım ermiyor. o bakımdan da muhatap olmak ve bu konu üzerinden tartışmak istemiyorum. durum bu yani.
Dave sana laflar hazırlamıştım haberi görünce ama söylediklerini okuduktan sonra hak verdim ve…neyse başka yazacak birşey bulamadım şimdi.İnsan birşeyi olumsuz yönden eleştireceği zaman söyleyecek daha fazla şey bulabiliyor.Garip varlıklarız azizim.
Dev bir Megadeth fanı olmama rağmen şu an fark ediyorum ki ben daha Super Collider’ı hiç ama hiç dinlememişim.
Niye böyle soğuttun beni Dave, beni sen bu hale getirdin adam. Dilerim bundan sonraki açıklamalarında da bu mantık standardını korumayı başarabilirsin. Öpt. kib.
“Eğer bir müzik yazarı o albüme dair iyi bir şeyler söylerse, başka yorumcular da o olumlu yorumdan etkilenip ona göre yorum yapabiliyorlar”
bu kısım aşırı saçma bence. tüm eleştirmenler bir anaeleştirmeni bekleyip ona göre mi yazıyorlar? hepsi birbirini mi bekliyor, biri yazsın da ondan bakıp kelimeleri değiştirip yazarız bizimkini diye?
mantıklı gelmedi bana.
29.11.2013
@nekropunk, kritik yazmadan önce “diğer sitelerde albüme ne denmiş acaba?” diye bakmak gayet normal ve olası bir durum bence. Ondan bahsediyor herhalde.
E çünkü albüm bok gibi.
Bu başkalarından etkilenme konusu bende ”0” düzeyde olan bir durum. Örnek vermek gerekirse; ben SuperCollider şarkısını çok beğendim herkesin aksine. Kötüleyen, bok atan, ”albümün en kötü şarkısı” ”kusacağım rezelat” tarzı yorumları hep okusamda bana etki etmedi. Hatta bir çok yerde şarkının çok eğlenceli olduğundan bahsettim. Ama albümünün geri kalanını beğenmedim. Bence albümün en iyi şarkısı SuperCollider. Evet herkese inat söylüyorum.
Ayrıca, L’enfant Sauvage’de, From mars to sirius ile beraber Gojira’nın en iyi işi! Bunu haykırmak istiyorum dağlara taşlara.
http://www.pasifagresif.com/2012/10/gojira-lenfant-sauvage/
”Ahmet Saraçoğlu ne dediyse doğrudur” diyerek şu albüme ”tutkusuz, sıkıcı” demeyin artık :)
29.11.2013
@Nahilath, Ek olarak bu yorumu hafiften geyiğine yazdığımı belirteyim.
29.11.2013
@Nahilath, farklı görüşlerin seni etkilemediğini söylüyorsun ama başkalarının da etkilenmeyebileceği ihtimalini göz ardı ediyorsun. o sayfaya yorum yazan herkes kritikten bağımsız da yorumlamış olamaz mı?
29.11.2013
@lefthandpath, cevap kısmını görmedim. ciddi ciddi cevap vermişim :)
29.11.2013
@lefthandpath, Sorun değil :) Ben ne kadar cümlemin sonuna smileyler koysam da, karşı taraf ne amaçla yazdığımı anlamayabiliyor. O yüzden iyiki ek olarak belirtmişim.
29.11.2013
@Nahilath, bu sitede meshuggah’ı sevemediğini belirtmiş yazarlar var, alcest müziğinden etkilenmediğini belirtenler var, kvelertak’tan keza aynı şekilde. benim açımdan da mesela death’in the sound of perseverance albümünün bu kadar abartılması ve seviliyor olması bana ilginç geliyor(diğer albümlerin yanında). keza aynı şekilde enstrümental gitar müziğine bayılsam da spastic ink’in ink complete albümünün bazı şarkılarını sevebildiğimi belirttim. yani bu sitede kişiler fikirlerini açıkça ifade ediyorlar ama dediğinde de son derece haklısın bu arada, sürü psikolojisi iyi bir şey değil, kişinin kendine ait fikirleri olmalı.
ama bunun yanında eğer ben 2013 yılında çıkan albümler arasında the ocean’ın pelagial, ulcerate’in vermis, ghost’un infestissumam, gorguts’un colored sands albümlerini flac olarak indirmeye karar veriyorsam bunda, bu sitede ilgili kritiği yazan kişinin ve diğer yorumların büyük bir etkisi oluyor. yani burdan çıkacak sonuç şudur: ben sizin müzik zevkinize güveniyorum agalar. ve büyük bir oranda da indirdiğim albümler hep güzel çıkıyor. sonuç olarak 3 aşağı 5 yukarı müzik zevklerimiz örtüşüyor.
bundan önceki albüm hakketen bayaa kötüydü ama ben super collider’ı çok beğendim sahiden. Oldukça başarılı ‘hard rock’ örnekleri barındıran bir albüm. Dance in the rain, super collider vs. Sayısız favorim var.
Ben bu herifin psikolojisini hiç bir zaman çözemedim… Ya bu arada pek alakasız olacak ama Biz RİSK alıyoruz Mustaine sen de almaz mısın?
30.11.2013
@owlboss, Lan böyle bi yorum yazdım ama şu müzik yazarları hakkında değindiği kısma katılıyorum. Ne yazarlar var(dı?) ayda ort. 10 yeni album kritik ediyor. Üstüne 4-5 röportaj. İnsan gerçekten hayret ediyor arkadaş..
Hayır Dave,hayranlar hayran oldukları için albümü beğendiler.
Hayran dediğin objektif olmaz yapılan her işin mükemmel olduğu illüzyonuna kapılır.
Tam aksi,sürü psikolojisi hayranda olur.Önce herkes nefret etti sonra birileri sevmeye başlayınca ‘dur tekrar dinliyim,aa aslında güzelmiş laa’ kafasına girdiler.
Super Collider çıkana kadar ölümüne Megadeth hayranıydım.
Çıktı çıkalı ne bir parçasını dinler ne bir parçasını çalar oldum.Resmen öldürdün beni kısaca.
bunların devri bitti yeniye uyacaz diye bitirdiler kendilerini.