Kariyerinin zirvesinde bir grup, dünyanın her tarafından hayranları fışkırıyor. Türkiye’nin bile en alakasız ara sokaklarında gezerken tişörtünü giyen gençlere rastlayabiliyorsunuz. Varın siz düşünün Amerika’daki kitlesini. Devler liginde top koşturmanın sorumluluğunu taşıyarak sahne şovundan, fotoğraflarına kadar birçok noktada attığı adımlarda başarılı olmuş bir grup. Ben de severim, yani öyle karşı bir tarafım yoktur. Güzel melodileri, kafa sallamalık şarkıları olan bir topluluk A7X.
“Hail to the King” albümünü de “Nightmare” güzelliğinden sonra hevesle bekliyordum açıkçası. Albümün Spotify’da olduğunu duyunca, birkaç işimden fırsat bulup dinlemek konusunda ufak da olsa heyecan duymuştum. Her şey ilk şarkıya tıklamamla yerle bir oldu. Adeta karşımda ruhsuz, cansız, sound’suz, garip bir albüm vardı.
Genelde nette bu albümün çakma bir albüm olduğu hakkında muhabbetler dönüyor. Kimileri Megadeth, Guns, Metallica gibi grupların meşhur riflerinin logaritmasını alınıp, riflerinin tersten düzden çalınıp yapıldığını söylüyor, kimileri ise bunun bilinçli bir tercih olduğunu ve elemanların o yüzden albüme “KRALLARA SELAM” gibi bir Fotomaç başlığı koyduğunu söylüyor. İki türlü de olmamış. Yani şöyle diyeyim, benim derdim onların etkilenmeleri değil. Benim derdim, şarkılardaki dümdüzlük.
Sound konusunda bilgi sahibi birisi için albümü açınca ilk göze çarpan şey STEVEN SLATE BLACK ALBUM KIT! Hiç dokunulmadan kullanılmış bir sample preset’i milyon dolarlık grubun albümde görünce insan biraz “E azcık DÜĞMELERİYLE oynasaydınız?” diyor. Gitar sound’u her zamanki Sevenfold sound’u. Marshall sound’lu, düşük gain’li, gate’li gibi duyulan bir şeyler. Ama ortada bir Synyster Gates melodikliği, coşkunluğu yok. İlginç bir şekilde tüm şarkılar aynı tempoda, aynı riflerdeymiş gibi duyuluyor. Gitgide her şey aynılaşmaya başlıyor. Böyle hemen alt satırda duran önceki albüme sıçramamak için kendinizi zor tutuyorsunuz.
M. Shadows direkt bir iş yapmak isterken çıplak vokallerle albümü ortada bırakmış. Nerede onun o koro gibi, ders gibi vokalleri? Nerede o amatör vokallere armoni ve melodik şarkılar yazma eğitimi gibi duran, sadece vokal track’lerini dinleseniz şarkıyı anlayacağınız tipte işleri? Bitse de gitsek der gibi albüm kaydetmiş. Gölgelerin gücü adına çok daha yırtıcı bir albüm beklerken 10 dakikada yazılmış gibi olan albüm grubun kariyerinin en yapmacık albümü.
Albümü tanımlarken bir ara Metallica’nın kariyerindeki “St. Anger” albümüne benzetmek istedim ama dilim varmadı. Sebebi de “St. Anger” nefret ve enerji püsküren bir işti, buradaki cansızlığa oturtamadım örneği. Muadil olmadı.
Sonuç olarak yaratıcı ve beni kıpırdatan tek anına bile denk gelmediğim bu albüm ne gitaristin ne vokalin kalitesini yansıtıyor. Onlar bundan en az 3 gömlek daha yukarda olduklarını “Waking the Fallen”, “Avenged Sevenfold”, “Nightmare”le gösterdiler. Ama bu işin savunulacak bir tarafı yok. O yüzden şu an anca “The Obsidian Conspiracy” kulaklarımı paklar.
Dinlediğim en düz,en sıradan albüm olabilir cidden de. Puan çıkmaz benden bu albüme,ki birkaç şarkısını sevdiğim bir grup A7X ve üzüldüm bu kadar sıradanlaşmalarına azıcık. Önceden de çok bir olayları yoktu ya,neyse. Chart’ları alt üst ettiler tabii,ama müzikal olarak da kendilerini yerle bir ettiler.
Şarkıların oradan buradan aparılmış olması muhabbetinden çok, şu davul tonu olayı rahatsız etti beni. Tamam, böyle bir seviyeye ulaştıktan sonra, grup 5 kişi tarafından idare edilemeyecek hâle geliyor, anlıyorum. Ama prodüksiyon, kapak tasarımı gibi çok temel şeylerle ilgilenen bi üye kalsaymış bari. Böyle dümdüz bi rockstar tavrına girip, kurup büyüttüğün grubun çoğu aşaması ile ilgilenmez hâle gelmek çok komik geliyo bana.
Ha satıyor mu, satıyor. Ama böyle bir piyasa içinde “efsane” statüsüne ulaşma şansı en yüksek olan grubun, aslen böyle bir aymazlık içinde olması çok yazık bir durum. Böyle giderse, 10 sene sonra Synyster Gates ile davalık olmuş, 2 ton ağırlaşmış şekilde solo kariyer yürütmeye çalışan M.Shadows’un, bi stadyum konserine 5 buçuk saat geç çıktığı haberi falan gelir. Güler geçeriz.
20.09.2013
@Batuhan Bekmen, ahah kesinlikle.
a7x, m shadows bunlar ne lan? hayatımda ilk kez merak edip dinledim this means war’da ‘oha metallica lan bu’ şeklinde tepki verdim.
20.09.2013
@Exorsexist, sad but true :D
06.10.2013
@Exorsexist, iki dur kalk olunca şarkıda sad but true oluyor demekki :)
müzik şirketlerinin dayatması veya müzisyenlerin eline albüm servis etmesi olarak görüyorum bu durumu. mtv müziğinin yeni stratejisi kült albümlerdeki öğeleri yeni imajlarla bir araya getirerek pazara sunmak. orijinal olan hiç bir unsur kullanılmamasına rağmen insanlar yeni nesil müzisyenlerin sansasyonel şovlarına müzikten daha çok önem veriyor. ve bu yeni müzik kültüründe şarkı sözleri ve klipleri yeni bir düzene işaret ediyor gibi. bir tür manifesto halini almış durumda. albümün ismi ve şarkı içerikleri de bu durumu doğrular nitelikte.
en iyi a7x albümü olarak city of evil’ı gören bir ben miyim?
21.09.2013
@hacıcavcav, Bence de en iyisi city of evil. Hatta diğerleriyle karşılaştırıldığında açık şekilde öne çıkıyor.
21.09.2013
@hacıcavcav, Ben de City of Evil derim. O albümü dinleyen zaten grubun kalitesini bilecektir.
Bu albümü ben de pek beğenmedim açıkcası, soundu falan iyi sololar her zamanki gibi güzel ama yeni bir numara yok açıkcası bunun hepimiz farkındayız zaten. Ha bence nighmare de gayet zayıf bir işti bu adamlar için. Ama bunu bilerek yapıyorlar orası da çok açık. Overrated diyenler kusura bakmasınlar fena saçmalıyorlar bence. WtF, CoE ve Aynı adlı albümleri zaten ömür boyu gözümde kredilerini düşürmemeleri için yeterli.
Oh oh iyi olmuş 2 alması.Gönüllerimize su serptin pasifagresif.Overrated grup.
20.09.2013
@Oğuz Fırat, hem de nasıl.
21.09.2013
@Oğuz Fırat, +1
21.09.2013
@Oğuz Fırat, +1
The Obsidian Conspiracy demişin gece gece aklıma yine Nevermore düştü. Birleşmiyor allahsızlar
24.06.2022
@baran, ah ulan …
ya bu son zamanların en çok satan en çok kazandıran zıplatan hoplatan albümü değil mi bu nası not… şaka bir yana bence bu albümle kalite(iyi müzik babında) ile popülaritenin çoğu zaman aynı orantıda ilerlemediğini bir kez daha görmüş olduk. neyse artık
bu arada adamlar ‘this means war’ u yeni bir şarkı diye değilde ya biz bi cover yaptık diye piyasaya sürseler herkes şapka çıkarırdı güzel işlenmiş aslında diğer şarkıları sevmedim
incelemeyi baştan sonra okudum. haklı olduğu noktalar varsa da biraz fazla eksik bi inceleme. eğer bir albüme 10 üzerinden 2, ya da 9-10 veriyorsan oldukça detaya inmen gerekir, çünkü bu oldukça sıradışı bir durumdur. zira incelemeyi yazan beyefendi albümü internet üzerinden hızlıca bir kez dinlemiş, hatta bana sorarsanız baştan sona bile dinlememiş, ama milletin aylarca emek vererek yaptığı bir albüme 1 saatini bile ayırmadan yorum yapmak bence sadece şekil yapmaktır. dergi ve sitelerin albümleri bir kez dinleyerek “albüm incelemesi” yapması kadar saçma bir şey olamaz zaten. yazı bittikten sonra yazıda neden 10 üzerinden verildiğine dair neredeyse hiç bir açıklama olmadığını fark ettim. bi albümü internette gezerken 15dk dinlemek şu şöyle bu böyle demeye yetiyorsa eğer ben de bundan sonra metal dünyasının altını üstüne getireceğim. yazık.
21.09.2013
@Emre Sümer, tüm argümanını benim albümü dinlemediğim ya da 1 kere dinlediğim düşüncesi üzerine kurmuşsun ama öyle değil. Üzgünüm. Onun haricinde de albüm yapmak ve emek konusunda epey şey biliyorum aslında.
21.09.2013
@Emre Sümer, Abi “bilmeden kritik yazmak” diye eleştirdiğin kritiği/yazarı “bilmeden eleştirmişsin”. Sondaki “yazık” vurgusu da enfes olmuş, ayrıca bir albümün %27′sini dinlemenden dolayı seni takdir ettim (göndermeli).
http://knighteen87.blogspot.com/2011/06/omrumun-geri-kalannda-rock-muzik.html
22.09.2013
@Jester,
1) kritik yazarını bilmemekle değil, albümü yeterince dinlememekle eleştirdim. bir metal / rock albümüne kesin bir not vermek için düzgünce en az 5-6 kere dinlemek gerektiğine inanıyorum ki kritik yazarının da albümü maksimum 1 kere dinlediğine inanıyorum. yorumumu dikkatle okusaydın adama dair herhangi bir “bilmeme” eleştrisi olmadığını görürdün
2) o link verdiğin yazıdaki albümlerin altıdaki yüzdeler “zamanında o albümleri hatim etmiş olsam da artık ne kadarını dinlediğimi” gösteren sayıydı. o albümden şu an kaç şarkı dinliyorsam bölü albümdeki toplam şarkı sayısı. çok basit bir yüzde hesabı yani. ama gene herhangi bir dikkatli okuma çaban olmadığı için bunu da anlamamana, hatta bunun üzerinden gönderme yaptığını zannetmene de şaşırmıyorum ;)
3) umarım bari buna cevap yazmadan önce bunu düzgünce okuma zahmeti gösterirsin.
Arkadaşlar, tartışma uzamadan kapatalım. Bir yere varmayacağını 2. mesajda falan belli etti zaten.
Bilemedim. Garip bir albüm. Geçen gün Hammer’da albüm bakarken çalıyordu, hoşuma gitti biraz. Sonra evde üç-dört kez daha dinledim. Bahadır’a %93 katılıyorum fakat ne bileyim, böyle yolda giderken hiç yorulmadan dinleyebileceğimiz, kaba tabirle “easy listening A7x metal” bir albüm bu bence. Ama işte A7x bununla anılmıyordu. Her taraftan fırlayan davul saldırıları, coşkun rifler, delicesine vokaller gitmiş, gereksiz bir olgunluk çökmüş. Bu kadar da kolay olmamalı bir A7x albümü, diye düşünüyorum.
Kapak da çok çakma olmamış mı??
http://www.metal-archives.com/images/3/1/0/4/3104.jpg
En olgun Avenged Sevenfold albümü olmuş.Bence grubun zirvesi bu albüm ve eleştirilerin hiçbirine katılmıyorum. Tek bir boş şarkı bile yok. Fakat benim favorilerim Shepherd Of Fire , This Means War , Requiem ve grubun bugüne kadar yaptıgı en iyi ballad olan Acid Rain. Bazı şarkıların riffleri Metallica ve Guns n Roses’i andırıyor fakat bu benzerlikler kesinlikle rahatsız edici boyutlarda degil.
Albümü bugün tekrar dinledim, harbiden kötü be.Hani başka bir gurup yapsa bile 6-7′den fazla ederi yok, o da synyster’ın soloları hatırına.
Hayır eşşekler gibi tuttu albüm, şimdi bu çizgide devam edelim falan derlerse o kötü. Avenged’dan daha fazlasını bekliyorduk. Korkarım böyle giderse eski albümlerle yetineceğiz.
adamlar devler ligine oynuyo siz hala yok çığlık atmamış yok davul tonları belirsiz falan diye grubu kötüleyin beğenmeyen gidip ergen rock grupları dinlesin onlarda bol bol çığrıyolar davula tecavüz ediyolar.
Bu değerlendirmeyi yapanın ellerine sağlık çok güzel bir değerlendirme yapmış. Şarkılardaki dümdüzlük yorumuna bende katılıyorum şarkılar hep düz bir melodide çok sıradan bir şekilde devam ediyor avenged sevenfold’u bende severim fakat bu albüm olmamış Coming Home dışında çok iyi bir şarkı dinleyemedim açıkçası yinede bu grubun hayranlarını tebrik etmek gerek sevdikleri gruplarına çok sıkı bağlılar
İmajları dolayısıyla hiç dinlemediğim bir grup(tu). Yalnız şu albümdeki şarkıları dinledim. Bayağı iyimiş. Cayır cayır heavy metal, daha ne istiyorsunuz?
Şimdi olaya biraz farklı bakmak lazım, hiç olmazsa ben öyle bakmaya çalışıyorum. Evet. Şarkılar; Metallica, Megadeth vs. Bunu biliyoruz. Ama bu adamlar, taklit de olsa, gerçek müzisyenliğin gerekliliğini yapmamış da olsa, bu albümde, hakiki heavy metal çaldıkları ve bu müziği milyonlara ulaştırdıkları için (2014′te) onlara hakkını vermek gerek. Belki bu adamlar sayesinde nice insan, metal müzikle tanışacak ve yeni birçok grubu bu adamlar sayesinde keşfedecek. Kısacası; bu adamlar heavy metal’in geleceği için iyi bir iş çıkarmış!
Son olarak; heavy metal’le Metallica ile değil de, metalcore grupları aracılığıyla tanışsaydım, kendimi gerçekten şanssız sayardım.
29.10.2014
@saw you drown, ”Ben seviyorum o kokuşmuş zihniyeti. Birilerinin, Heavy Metal’in bayraktarlığını yapması gerek.”
Şimdi de bunlar oldu sanırım bayraktarlık yapması gereken.
29.10.2014
@Cattle Bilmemne, Evet. Aynen öyle.
30.10.2014
@saw you drown, Hmm riya en sevdiğim günahtır.
birde şöyle bişey var, sanki koskoca dünyada bir tek başka grupları taklit eden grup Avenged Sevenfold’muş gibi bir hava oluşturuldu. aslında buradaki tek sıkıntı Avenged Sevenfold’un çok satması ve taklit ettiği grupların çok popüler olması. yoksa ben size çok daha bariz taklit yapmış onlarca grup ve albüm sayabilirim. buradaki psikoloji; “lan grup çok popüler bide metalikayı taklit etmişler yeaeae. haydi giydirelim hehehehe.” olayı yani. Avenged Sevenfold’un ilk dönemlerinden hala nefret edip, sonradan seven biri olarak söylüyorum bunları. kütür kütür grup (ve albüm) işte. yemişim taklidini.
30.10.2014
@ismail vilehand, Yüzlerce prog. rock grubu var taklidin kralını yapıyorlar (bak 70′ler etkilenimi değil) taklidin kralı, ama işte sanki dünyanın en orijinal müziğini yapıyorlarmış gibi muamele görüyorlar. Aynı şekilde death metal, black metal vs. hemen hemen her türde aşırı etkilenimli müzik yapan grup var. Ama nedense bunlara taklit denmiyor. Aaa ne güzel türleri harmanlamış, aaa ne güzel bilmem hangi gruptan esintiler sunmuş deniyor. Sonuç olarak Avenged Sevenfold’a haksızlık yapıldığını düşünüyorum.
Avenged Sevenfold’un en kötü 2. albümü. 3-4 şarkı dışında çöp bir albüm.
Albmünü dün tekrar dinledim. Valla üstte de kötü dediğim yorumlar var ve 3 yıl sonra hepsini yiyorum afiyetle. Çünkü bu albümde gerçekten heavy metal denen şeyi adamlar hakkıyla icra etmiş. Bunu a7x albümlerini sırayla dinlerken dinlerken , “bunlar da ne lan böyle ” dediğimde anladım.
Yıllarca albümü adam gibi dinlememiştim sonra da o ön yargıyla yüzüne bakmadım. Kısacası ön yargılarınızı bırakın ve müziğin tadını çıkarmaya bakın.
aşşşşşırı gereksiz ön yargılısınız hanımlar beyler. Konservatuvar mezunu profesyonel bir müzisyen olarak (bunu söylememdeki amaç hem teorik olarak hem virtüözite olarak müzik bilgimin olduğunu belirtmek) Avenged Sevenfold çok iyi gruptur. Bu pasifagresif adlı site maalesef ön yargılarına yenik düşmüş kişilerin yazıları ve yorumları ile dolu. Müzik eleştirisi çok yanlış gidiyor bizim ülkede
Zamanında hakkının yendiğini düşünüyorum, çünkü mükemmel bir albüm.
28.07.2022
@Koralp, katılıyorum.