Yavru Watain Kıbrıs’tan merhaba sevgili Pasifagresif katılımcıları. Bu hafta da bir ülke tartışmasıyla sizlerle harika fikir alışverişlerinde bulunacağımızı ümit ediyoruz.
3 ay önce açıklamış olduğum üzere ülke odaklı tartışma konularını 2 haftada bir gerçekleştiriyoruz. Bu tartışmalardaki amacımız, tür başlıkları altında ilgili ülkenin geçmişten günümüze gelişimi, metale en büyük katkıları, daha fazla tanınmayı hak eden grupları gibi konulardaki bilgilerimizi paylaşmak.
Yarattığı black metal akımı, tartışmalı tarihi ve kişileriyle ön plana çıkan Norveç’i bunlar haricindeki farklı yanlarıyla da ele alacağımız bir hafta olmasını diliyoruz. Bu nadide ülkeye dair tartışma haftasını, sitemizin yazarlarından sevgili Ömer arkadaşımızın Norveç’in Trolltunga yöresinde çektirdiği imrenilesi bir fotoğrafı ve Norveçli bir büyüğümüzün ibretlik beyanlarından biriyle açıyoruz.
“Skjold Kilisesi yaklaşık 100 yıllık büyük ahşap bir kiliseydi. Kilisede 16. yüzyıldan kalma bir altar ve vaaz kürsüsü bulunuyordu. Tüm bunların tarihî, Hristiyan değerleri olduğu söyleniyordu. Yani yakılıp küle dönmesi lazımdı.”
Ihsahn
Norveç kızları.
Lan su fotografi gordukten sonra yazacaklarimi da yazasim gelmedi aq.sikmisim Norveç black metalini, yasasin Norveç doğası
Ömer aman dikkat.
http://bit.ly/11GGs5E
05.08.2013
@Ahmet Saraçoğlu, haha, bu da iyiymis baya.
Dünyanın en güzel ülkesi. En büyük hayalim orda yaşamak.
Kişi başı geliri ile dünyanın en tepelerinde dolaşan kişilerin memleketi.
Güzel insanlar var ama son zamanlarda artan bir ırkçılıkta dikkat çekici. Genel anlamda İskandinav ülkelerinde gizli bir ırkçılık hep vardı ama tüm avrupada olduğu gibi bunlarda da son zamanlarda bir yükseliş söz konusu.
Ayrıca Immortal, ne denirse gereksiz…
Arkadaşlar şimdi eğri oturup doğru konuşalım. Adamlar dünyanın en güzel ülkelerinden birine, en güzel ırklarından birine, en güzel coğrafyalarından birine, en güzel kültürlerinden birine sahip. Tabii ırkçılık olacak. Elin Pakistanlısı Afganı Arabı Hintlisi gidip amına koyuyor ortamın. Herhalde bir yerden sonra “lan bi siktirin gidin” moduna girecek adamlar. Çok faşo bir yorum gibi gözüktü farkındayım ama maalesef acı gerçek bu. Nasıl en ufak bir saçmalıkta “BURASI TÜRKİYE YA İRANA MI DÖNDÜRMEYE ÇALIŞIYORSUNUZ MEMLEKETİ” diye dertleniyorsak, hemen ülkedeki kötü gidişi bizden aşağı gördüğümüz bir ülkeyle kıyaslayarak açıklama yoluna gidiyorsak, oradaki durumu da anlayabiliriz bence. Herhangi bir millete karşı falan değilim ama dünyanın kıskandığı bu ülke insanlarının, ülkelerinin dokularında gördükleri bozulmalara karşı böyle tepki vermeleri gayet anlaşılabilir.
05.08.2013
@Berca B., Aynen ya. Hayatımda ilk sinirden kendimi kaybetmemi yan komşumuzun “Nakşibendi Ya ALLAH RESULULLAH JIHAD FAZİLET PARTİSİ” falan nidaları atan müziği sonuna kadar açıp eşlik etmesiydi. Üstelik ben bu olaylar olurken tuvaletteydim, kendi kendime TUVALETTE BİLE RAHAT YOK YA NASIL ÜLKE falan diye diye sinirden kendimi kaybettim. Norveç’li adam benim sinirimin yarısını paylaşsa bile ırkçı olur çıkar zaten, sonuçta hiç sıkıntı çekmeyen adamlardan bahsediyoruz.
Ayrıca Norveç’in mükemmel bir yerde olması için (müzik anlamında) sadece Borknagar ve Enslaved bile yeter benim için, dinlediğim bir sürü Norveçli grup olsa da bu iki grubun çıktığı ülkeyi diğerlerinden ayrı tutmak lazım.
05.08.2013
@Berca B., Dünyanın herhangi bir coğrafi bölgesini salt kendine sahiplenmede iyiymiş.
İster elin afganlısı, ıraklısı norveçe yerleşsin, ister elin ırkçısı; “BURASI TÜRKİYE YA İRANA MI DÖNDÜRMEYE ÇALIŞIYORSUNUZ MEMLEKETİ” desin, hiçbirşey farketmez. Irkçılık ırkçılıktır.
Çok faşo bir yorum gibi gözükmedi bu arada. Düpedüz faşo bir yorum.
05.08.2013
@saw you drown, Merhaba sevgili duyarlı.
05.08.2013
@Berca B., Irkçılık her insanın içinde varmış diyorlar.
05.08.2013
@saw you drown, şu senin kaynaklar tatlı su muhalefetliği için de bir şey diyor mu?
Normalde arkadaş ortamında konuştuğumuz zaman kendimizce dalga geçilip gülünüp geçilecek, ancak halen doğru olduğunu bildiğimiz şeyler, internette nasıl böyle naif bir hümanizmle eleştiriliyor, anlamıyor ama yine de gülüyorum. “Aman allahım ne kadar da bilinçli biri” minvali devasa bir saygı falan mı bekliyorsunuz nedir. Tekrar edeyim; evet şu an o ülkelerde tam bir Afgan, İranlı, Iraklı, Hintli işgali var ve ülkelerin amına koyuyorlar. Bunu Afganları, İranlıları vs küçük gördüğüm için değil, olan biten gerçekten bu olduğu için söylüyorum. Yeni Zelandalısı, Avustralyalısı da gelip aynı şeyi yapsa, yine aynı şeyleri söylerdim. Bunu “ama ırkçılık :’(((” olarak değil, göçmenlerin gittiği ülkelerde yaşadıkları ve yaşattıkları sıkıntılar olarak algılayabilirsen bir orta yol bulabiliriz.
06.08.2013
@Berca B., İranlıların, ıraklıların bilmem kimlerin norveç’i bok ettiği veya zarar verip vermediğini konuşmuyoruz ki zaten. Zarar veriyor olabilirler, ülkenin anasını sikiyor olabilirler, kültürlerini yıpratıp terör olaylarına karışıyor olabilirler. Buna itirazım yok! Cevap verilen her yorumda da aynı şey denmiş. Yahu kimse demedi ki elin afganlısı norveç’i berbat etmiyor veya elin suriyeli’si türkiye’ye zarar vermiyor! Karşı olduğum durum insanların bu argümanı kullanarak kimse ülkemize gelmesin politikasına destek vermeleri ve bu durumun giderek ırkçılığa giden bir yolda büyük rol oynaması! Benim derdim bu. Tamam haklısın sevgili norveçli, isveçli kardeşim. Adamın senin kültürünü, bilimsel birikimini, o güzelim doğanı bozmaya hakkı yok. Ama sen de bunu kullanarak burası benim, bu doğa benim. Norveç, isveç benim kimse gelmesin diyemezsin. O topraklar dünyanın toprağıdır. Dünyada tüm insanlığa sunulmuştur. Her insan istediği ülkeye belli kurallara uyarak yerleşebilmelidir. Birtakım kendini bilmez asyalı yüzünden ırkçılığa doğru giden o lanet tuzağa düşmemelidir.
06.08.2013
@saw you drown, Üzgünüm ama bu konuda da aynı düşünmüyoruz çünkü halen o tek boyutlu pencerenden olaya bakmaya devam ediyorsun. Birincisi, o Afganların, Pakilerin oraya gitmesinin sebebinin “güzelim doğa, şu şeker nehir, ah şu tatlı fiyord” falan olduğunu düşünüyorsan en yumuşak tabirle safsındır. Vietnam’da da dünyanın en harika doğal güzelliklerini bulabilirsin ancak orda Paki falan göremezsin. Bu göçün sebebinin doğa olmadığı çok açık, göçmenlerin de dağ falan sikinde değil. Zaten doğası ne kadar güzel olursa olsun, İskandinavya’nın dünyanın en zor iklimlerinden birine sahip olduğu da herkesin malumu, özellikle İran, Irak gibi sıcak iklim insanları için düşünürsek.
İnsanlar oraya daha iyi hayat şartları için, kendi ülkelerinde gördükleri baskıdan bunaldıkları için, yeni bir fırsat için gidiyorlar. Bunu detaylıca anlatmak istemiyorum, bu kadar kolay ulaşılabilecek bir bilgi için öğretmenlik yapmaya niyetim yok. Ancak unutma ki, göçmenlerin hayatlarını kurtarmak için göç ettiği bölge yüzyıllardır İskandinavlara ait. Kendi sistemlerini ve kendi kültürlerini oturtmuşlar ve oraya giden insanlar bu sistemden faydalanmak için oraya göç ediyorlar. Eğer birileri o sistemden faydalanmak için göç edip o ülkeye ve hemen hemen herkesin refah içinde yaşamasını sağlayan o sisteme zarar vermeye başlarsa, o bölgenin yerlileri tarafından sevilmez ve ırkçılık başlar. Ben de ilk yorumumda ırkçılığı savunuyorum demedim, ancak olan biteni anlamak çok zor değil dedim.
06.08.2013
@Berca B., Yahu sen neyi tartışıyorsun veya neyi savunuyorsun anlayamadım ki. Galiba neyi tartıştığını sende bilmiyorsun. Ben sana elin asyalısı’nın norveç’e fiyordlar’ı gezmek için mi gittiğini söyledim. Algılama problemin yoksa yorumumdan böyle bir mesaj çıkartmış olman çok tuhaf gerçekten. Afgan adamın ne için gittiği umrumda mı. İster fiyord için gitsin, ister para için gitsin. Ben iskandinavların ne olursa olsun o ırkçılığın hain pençesine düşmemeleri gerektiğini söylüyorum. Sen kalkmış bana kültürlerinin giderek asyalılar tarafından kullanıldığını kendi sistemlerinin zarar gördüğünü söylüyorsun. Ne alaka?
Senin dediğin gayet açık. Bana itham ettiğin tatlı su muhalefeçiliği’nin başka bir versiyonu olan tatlı su ırkçılığı’nı yapıyorsun ve bundan haberin de yok. Ne sanıyorsun ki hiçbir ırkçı ben ırkçıyım ben insanlardan kendimi üstün görüyorum falan mı diyor. Her ırkçılık yapan kişi o lanet düşünceyi haklı kılmak için saçma sapan gerekçeler sunar. Elin norveçlisi’nin yaptığı şeyde bu. Senin o normal dediğin durum hiç’te normal bir durum değil. Sen diyorsun ki adamların ülkesi zarar görüyor. Eee ne yapsınlar ülkelerini savunmak için tabiki de yolları ırkçılığa çıkacak. Senin dediğin bu ve inan dostum bu insanlık için çok tehlikeli. Senin dediğine göre Anders breivik bir cani değil. Sadece ülkesini lanet müslümanlardan savunan bir adam! Senin yola çıktığın fikrin sonu buna varıyor dostum. Sen bana hala yok efendim afgan adam fiyord için mi geliyor sen saf mısın falan filan diyorsun. Adamlar ilkin haklı durumdayken haksız duruma düşüyor. İlkin ülkesine ve kültürüne zarar veren yabancılara tepkisini başka yollardan vermesi gerekirken bunu ırkçılığa dönüştürüyor. Sonrada tv’ler de elin zavallı yeni göç etmiş ve sadece çalışmak için isveç’e göçmüş yunanlı’sı evet iranlı veya afgan’da değil yunanlı’sı birkaç o.ç isveçli tarafından dövülerek öldürülüyor ve bunun gibi onlarca belki de yüzlerce olay yaşanıyor. Bir daha cevap yazmayacam bu konuyla ilgili o yüzden durumu özetlemem gerekiyor saçma sapan anlaşılmazlıklara mahal vermemek için.
Varan 1: İnsanoğlu ne olursa olsun belli haklı gerekçelere dayanarak haklı durumdayken ırkçılığa başvurarak haksız duruma düşmemelidir ve bu durum —–normal——- değildir. Evet. —-NORMAL—-değildir. Sen olanı açıklıyorsun ve gayet doğal diyorsun ben de doğru söylüyorsun olan biten bu ama olması gereken bu değil.İsveçli ve norveçli’nin verdiği tepki bu olmamalı diyorum. Bu kadar basit! Özeti buydu. Bu cümlelerden sonrada sen kendi pencerenden bakıyorsun bak afgan adam zarar veriyor kültürlerine falan diyorsan yapacak birşey yok.
06.08.2013
@saw you drown, http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8v36pkHSF1qaq9hco1_250.gif
09.08.2013
@Berca B., +1 sen bir gerçeği ortaya koymuşsun adam konuşup duruyor :)
05.08.2013
@saw you drown,
ah dostum mesele salt cografya , kordinat ıvır zıvırdan ıbaret olsa keske. Eğer yılların, asırların verdiğin kültürel, bilimsel birikimin, belli bi seviyeye ulaştırdıgın hoşgörü ortamı, örgütlü olarak göç eden insanlarca mahvedilmeye başlanıyorsa buna tepki gösterilmesi çok normal. Hele bu insanlar, o lanet cografyalarından kaçmalarına sebep olarak boklukları da yanında getırıyorsa bu nasıl tezatlıktır deyip siktiri çekersin. Ben olsam ben de aynısını yaparım. Irk din dil vesaire bakmmam ben bunlara şutlar geçerim.
05.08.2013
@saw you drown, Faşo bi yorum değil, ırkçılığın asıl çıkış sebebini anlatan bi yorum. Çok da karışık bir şey değil. Kuzey devletleri coğrafi olarak izole yerlerdir, izole yerlerin değişime tahammülü de daha azdır. Coğrafi konumlar, çoğunlukla sosyolojik karakteristikleri de etkiler. LGBTT haklarına en çok destek veren ülkelerden biriyken, ırkçılığın devamlı yükselmesinin nedeni de bu zaten. Orada gayler var ama zenciler yok. Lihtenştayn’da evsiz(yani genellikle göçmen) olmanın cezası hapistir. Başka ülkelerde de bu böyle. I. Dünya savaşı zamanı İngiltere’de artan ırkçılığa karşı IRA doğdu, ABD’de de Martin Luther King, Malcolm X gibi birçok isim çıktı. Daha sayayım veya açıklama yapayım mı?
İnsanları ezberden faşist diye yaftalamadan önce, kendimize “Bu konuda bir şey biliyor muyum” diye sorsak iyi olur. Bu sitedeki ilk ayarsız çıkışın bu değil çünkü.
05.08.2013
@saw you drown, hadi boşver irkciligi adamlar bizden nerden baksan 200 sene önde haci her sey de bu kadar kusursuz olur mu aq
02.10.2013
@saw you drown, hacım çok uzağa gitmeye gerek olmadan bir tavsiyem olacak; lütfen şu an antep’e, maraş’a ya da adana’ya gidip bir ay kal bakalım..Suriye’li kardeşlerimizle(!) nasıl bir arada yaşayabileceksin..
05.08.2013
@Berca B., Göte göt demişsin. Yine de fırsat bulsam Norveç’e bir an bile düşünmeden göçerim. Ama ülkenin de amına koymam yani..
05.08.2013
@aliihsan balı, hahah orası öyle. Uslu uslu göçe ben de varım.
Ulan doğru dürüst norveçli bir grup dinlemediğimi farkettim şu an. Black le pek aram yoktur ama diğer türlerde de pek aklıma gelmedi. Kötü hissetmeye başlamıştım ki manzarayı gördüm ve içime su serpildi.
Norveç denince akla tabiki de Burzum ve Mayhem gelir. Diğerleri sonradan vs.
Norveç’le ilgili kısa bir anımı paylaşmak isterim. 2005 yılında Interrail’le Avrupa’yı dolaşırken İskandinavya’ya da uğradım. Oslo’da 2 gün geçirip Göteborg’a geçecektim ve Oslo’dan ayrılacağım gün kaldığım hostelin kapısından çıktım, sağa döndüm, 3 adım attım ve kapısında ENSLAVED / BORKNAGAR yazan, tarih olarak da o günün akşamını gösteren bi poster gördüm.
http://triodepunch.files.wordpress.com/2012/02/inglip.jpg
Yani Oslo’ya 1 gün geç gelmiş olsaydım, kaldığım yerin tam yanındaki mekanda bu iki grubu izleyecektim.
Bitirdin beni Norveç…
Oha, yaşarım lan şu kayada.
05.08.2013
@çaksu, biz de bunu düşündük oradayken :)
Günün birinde burada fotoğraf çektiricem ben de..
Norveç=black metal
Norvec denince tabii ki muhtesem doga manzaralari,black metal ve guzel kadinlar gelir akla ama benim aklima baska seyler de geliyor.
Mesela Eurovision´a gidecek sarkiyi secmek icin 4 yarifinalli(ondan sonra bir de ikinci sans yarifinali duzenliyolar) 1 finalli(onun da super finali var) yarismalar yapmak,adini da Melodi Grand Prix koymak ve bunda her zaman guzel sarkilar cikmasi,hatta Keep of Kalessin´in de bu yarismada yarifinal 1.olmasi.(superfinalde de 3.oldular)
Metal-müzik olarak en başarılı bulduğum ülke Finlandiya.
İskandinavya hastalığı, küçük bir çocukken sikimsonik hürriyet, milliyet vs. gibi gazetelerin son sayfasında gördüğü “dünyanın en mutlu insanları”, “dünyanın en zengin insanları” başlığı altında her yıl düzenli olarak verilen haberler ile başlayanlar?
Lan iki saattir Norveç diyoruz bir kişi bile çıkıp Varg demedi.
06.08.2013
@duraganyolcu, KAVGA EDİN LAN der gibi ahah.
Berca B’ye katılıyorum.
Şunu da ekleyeyim. Ben iskandinav olsam ve iskandinavya’da yaşasam, yemin ediyorum ırkçının en önde bayrak sallayanı olurdum. Adamlar, Hitler’in de dediği gibi ”master race” gerçekten.
06.08.2013
@Rotten Angel, ırk diye bir şey yoktur…
11.08.2013
@Rotten Angel, +1 sadece şunu örnek verip kaçıyorum iskandinav insanları ile ilgili,1950-60 lı yıllarda iskandinav bilim adamları iskandinav ülkelerinde diş çürüğü ve kuduz araştırmaları için hiç denek ve örnek olay bulamadıkları için başka ülkelerde araştırma yapıyorlarmış,tabi bunlar içerisinde türkiye de var,vay amk
Irkçılık, yapay gıdalar, gdo’lu tohumlar gibi şeyler konusunda en dik durabilen ülkelerden biri. Örneğin, ABD’nin “bunlar daha iyi” diye dünyaya yutturmaya çalıştığı yapay ve genleriyle oynanmış tohumlar karşısında, orjinal doğal ve organik tohumları tamamen gizleyerek, organik beslenmenin önemi anlaşıldığında bunları ifşa eden İsveç’li bilim adamları kadar dik bir duruş sergilemişlerdir. Irkçılık olayını bilmem, ama ülkemize gelen Norveç’liler, çevrelerinde fazla ülkedaşları olmamasından, veya ağır milliyetçi olduklarından kocaman bir Norveç bayrağını evlerine asabiliyorlar.
Müzik konusunda ise efsane bir ülke bence. Ayılıp bayılıyorum birçok topluluklarına.
Muhteşem bir doğa-coğrafya,sarışınlar ve tabi ki Dünya’nın en pahalı ülkeleinden biri olma durumu.
Abi bir dünya norveçli grubu severiz ederiz de, ULVER’in yeri bir ayrı be. ULVER bir yana norveçin kalanı bir yana doğrusu.
buz gibi soğuğu ve karanlık ormanları seven biri olarak gitmeyi istediğim über ötesi yer Norveç. Kültür desen apayrı. Para desen gırla. Öyle ortama kimi bağlasan sağlam müzik çıkar.
Norveç, İsveç gibi bilimum İskandinav ülkeleri hakkında bilinen yanlış bir gerçek. Oradaki insanların hepsinin mutlu mesut yaşadığı, zerre gamsız tasasız dertsiz hayat sürdürdükleridir. Kişi başı milli gelir yüksek olabilir ama hiçbir yerde para eşittir huzur değildir.
Yapılan araştırmalara göre İsveç tecavüz vakalarının en çok olduğu, Norveç ise depresyon ve intihar vakalarının en yayhgın olduğu ülkedir. 21. yy canisi Anders Behring Breivik hasbe has Norveçlidir. Refah içinde yaşayan bir çok insan olabilir ama zıt kutup hesabı huzursuzluğun tohumları da aynı zamanda buralardadır. Çünkü zıt kutuplar birbirini dengeler. Black Metal neden bu topraklarda doğdu sanıyorsunuz.
Gıcık olduğum bir şeyde ”Norveçli olsam ırkçı olurdum, dünyanın en güzel ülkesi, keşke oralı olsaydım” minvali cümleler. Evet müzik olarak bizden fersah fersah önde olabilirler ama Türkiye’nin güzelliklerini hiç bir şeye değişmem. Ülkenizin kıymetini bilin der ben kaçar.
Son olarak söz konusu Norveç metali ise birbirinden değerli Black Metal müzisyenleri ve üstadları (saysam sabah olur o yüzden hiç girmiyorum) özellikle de Immortal der sözü size bırakırım.
09.08.2013
@Nightwing, simdi yine benzer bi tartismanin yolunu acmak istemiyorum ama sunu belirtmekte fayda var: Isvec’teki o tecavuz vakalarinin cogunlugunun göcmenler tarafindan gerceklestirildigine kalibimi basarim. Gazetelerde falan okuyunca da gayet belli oluyor bu ama bi de burda yasayip insan kendi gözleriyle görunce iyice percinlesiyor bu dusuncem. Tecavuz olayi görmedim tabii ki ama sokakta taskinlik cikaran, millete satasan, kizlara laf atan, sirf bi grup icinde oldugu icin götu kalkan arkadaslarin cogunlugu göcmen. Isvecliler yapmaz demiyorum tabii, her millette bu tipler var. Ama 3 yildir burda gördugumu söyluyorum. Ayrica bu tecavuz vakalarinin cok “görulmesinin” sebebi de bu tip olaya maruz kalan kisinin korkmadan bunu gidip polise bildirmesi ve dolayisiyla olayin kayitlara gecmesi. Yani seffaflik. Gercekten Turkiye’de mesela Isvec’ten daha az tecavuz vakasi olduguna inaniyor musun? :)
Herkes mutlu mesut yasamiyor tabii herkesin sorunlari var sonucta insan hepsi, onu tartismaya bile gerek yok.
09.08.2013
@Nightwing, Harfi harfine katılıyorum. Türkiye şu an dünyanın en çok ziyaret edilen 6. ülkesi. Cennet gibi ülkemiz var. Ama değerini bilene tabi.
11.08.2013
@saw you drown, Anlayana diyorsun yani.
09.08.2013
@Nightwing, mesela pamukkale.
11.08.2013
@Nightwing, Isvec´teki tecavuz vakalarinin fazla olmasinin sebebi vaka ne duzeyde olsun polise bildirilmesi.Bizdeki gibi “aa kocam kizima kaydi ben bunu nasil soylerim” durumu yok.
Intihar vakalari ise gunes azligindan kaynaklaniyor diye okumustum.
11.08.2013
@Nightwing, tamam ülke konusunda haklısın reyiz de,ülkemizi sevelim değerini bilelim ama üstünde yaşayan ırk için aynı şeyi söyleyemeyecğim,norveçliler özünü biliyor ve bana göre de kaliteli bir ırk,mükemmel bir doğa,kültür,mitoloji,geçmiş ve folklorü var,doğal olarak ta bununla övünüyorlar,asıl sorun bizim gibi ne olduğunu bilmeyen,araplaşmayla batı soslu türklük arasında kalmış bizim milletimiz,dansöz ruhlu mankurtlara ise hiç değinmiyorum,Atatürk bile zamanında finlandiyanın gelişimini incelemiş ve yaptıklarını çok beğenip bazı bilim adamlarını türkiyeye çağırarak yenilik ve planlarda fikir danışmış,sonuç olarak iyi olan her iş ve medeniyet insanlarda hayranlık uyandırır,iskandinavyada şu anda dünya mediyetinde çok önde olduğu için insanlığın dikkatini çekmesi çok normal,tabi bir de bir şaraba bir de karıya yumulan kızıl sakallı vikingleri unutmayalım
12.08.2013
@TAAKE, Katılmıyorum bu sefer kanka. Bizim öz Türk kültürümüz, destanlarımız, mitolojimiz, geçmişimiz de en az İskandinavlar kadar mükemmel. Bizim şanssızlığımız yaşam tarzımız ve coğrafi koşullarımız dolayısıyle dış etkenlere çok açık olmamız. Bu yüzden şu an melez bir kültür yaşamamız. Arap dini bizi yedi bitirdi, kendimizi unutturdu buna bir de Anadolunun çok ırklı homojenik yapısı eklenince böyle kendi kültürüne yabancılaşan bir toplum oluverdik. Norveçliler bu konuda çok şanslı coğrafi olarak dış etkenlerden mümkün olduğunca izole bir yapıdalar en azından bu konuda bizden daha şanslılar. Yoksa bizim ırkımızın, kültürümüzün, mirasımızın vs. onlardan hiçbir aşşağı kalır yanı yok. Mazlum milletimizin tek suçu şanssız olması. Atatürk’ün şu sözüyle bitiriyorum:
”Türk milletinin devlet ve medeniyet kurmadaki yüksek yeteneği, Türk Irkının üstünlüğünün açık delilleridir. Türk Irkı Dünya’daki en güzel Irktır ve bu güzellik bilimsel olarak korunmalıdır.” – Gazi Mustafa Kemâl Atatürk (Kaynak: Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, III, Ankara, 1981)
Çatlak yere oturmuş adam, cesarete bak başım döndü valla.
09.08.2013
@Kaan, haha, benim ağırlığımdan bişi olmaz o kayaya ya :)
07.09.2013
@Ömer Kuş, gerçekten takdir ettim.
şahsen reticulu gezegeninde yaşayan bir uzaylı olsam, dünyalılar gelse gezegenin .mına koysa, çekerdim emaneti(alien blaster’ımı) “zixtirin gidin lan” derdim. “bakın saylonlar da geldi ama insan gibi yaşıyolar aramızda, çekirdek çitliyonuz, yere atıyonuz, yer çekimi düşük nasıl olsa yere düşmez diye” “bakın ırkçılık yapmıyorum ama ne pis bi ırkmışınız be arkadaş, illa dünyanızı kuşatıp independence day’cilik mi oynayalım, dost felan diiliz yürüyün la” derdim.
Funeral ın çıktığı ülke,
siz de google map oslo,bergen tromsö,fyortler felan dolaşıyo musunuz lan itiraf edin:)
Black metal’de lider, death metal’de rezalet. Aralarında işe yarar sadece Blood REd Throne var herhalde.
11.08.2013
@Exorsexist, bloodred throne da ne gruptur ha,
Abi tartışma ne ara “Cennet vatanımıs” noktasına geldi anlayamadım valla.
Gelecek haftaki konumuz Finlandiya olsun
norveçi severim hvis lyset tar oss tan ötürü…
Eğer black metal ile bağdaştıracaksak, Norwegian Black Metal = Varg Vikernes = Burzum. Bu kadar basittir bu işlem. Hiç detayına girmeye, deşmeye veyahut eşelemeye gerek yoktur. Hem Norveç’ i ve onun dayanağı İskandinav mitolojisini hem de ürünü olan şu metal olgusunu yansıtan ve icra eden tek şahıstır ki, nev-i de şahsına münhasırdır. Yani, gerisi teferruattır. O yüzden, fazla paralamayın kendinizi…
11.08.2013
@Wolf, Biz de seni bekliyorduk, hoş geldin <3
bu adamlar balıkçılıktan elde ettikleri devasa gelirleri ab ile bölüşmemek ve onların balıkçılık politikalarına dahil olmamak için ab’ye girmeyi reddetmiş bir devlet….onlar nere biz nere amk… kaç decades geçti bekliyoz halen…
haftaya hollanda isterük
Jorn Lande var,daha ne olsun,yeter..
Ulan Tromsø…
dün gördüm trabzon’da 1260 yılında yapımı tamamlanan ayasofya kilisesi’ni(ki sonradan müzeye dönüştürülmüştür)cami yapmışlar.bulunduğu sokağa da kocaman bir tabelayla yazmışlar cami olduğunu.önceden müzeye giriş vardı, üç lira mıydı neydi bileti, alıp geziyordun içini dışını.şimdi cami olduğu için kapatmışlar. memlekette sanki cami kalmadı..
şimdi bu yöneticilerin, bir anda olmadığını hayal edin..işte orası norveç’tir.
Norveççe öğrenmeye başladım. 2 sene sonra mezun Bilgisayar mühendisi olacağım. Yaklaşık 4-5 sene sonra Norveç’e gidip bir kaç sene kalıp orada çalışmak istiyorum. Bakalım.
Ulan o kadar Kristiansand’ten şirket ayarladım yazın staj yapmak için. Amk sırf Türk olduğumuz için vize alamadık. Staja gidemiyorum. Böyle işin aq.