Mikael Akerfeldt…
…yakın zamandaki bir röportajında, günümüz ekstrem metaliyle ilgili şöyle bir yorumda bulunmuş.
“Günümüz ekstrem metali bence çok sıkıcı ve boktan.”
Evet olay yaratan bu açıklamalar metal dünyasına bomba gibi düştü sevgili Pasifagresif okurları (aslında çok da bir şey olmadı fazla abartmayalım).
Ya zaten 15 yildir filan ekstrem metal dinlemiyorum dememis miydi Mikael ? Yillar sonra tekrar bi dinleyip mi bu yorumda bulundu acaba ?
08.03.2013
@Kemal, Yanlışlıkla dinlemiştir.
Black metal/Death metal cdsinin üstüne, ”70′ler progresif rock” yazıp, tuzak kurmuşlardır adama. Bilmeden cd-çalara takmıştır.
İNSAN GELDİĞİ YERİ UNUTMAMALI…
08.03.2013
@Jester, ”Günümüz” diyor adam.
08.03.2013
@Wildchild, Günümüzde ”aktif” olan grupları da kast etmiyor mu sonuçta?
08.03.2013
@Rotten Angel, Opeth gibi 20+ yıllık gruplar hakkında -çok ekstrem örnekler olmamak şartıyla- söylediğini sanmıyorum. Bu adamı modern metalden soğutan şeyleri tek tek irdelemek lazım o zaman bence gerek yok zamanında harika albümler yaptı ve farklı bi’tarzda yapmaya devam edecek. Ayrıca bu adam 15 yıldır elbette metal albümler dinledi fakat o dinlemek işinin gerektirdiği bi’şeydir en fazla hep daha çok sevdiği 70′ler müziği olduğunu hep belirtti şu ” mike bu albümü dinlemişti şöyle yorum yapmıştı aha yalancı ” olayını da bi’köşeye bırakalım.
08.03.2013
@Wildchild, ”sanmıyorum”, ”öyle zannetmiyorum”, ”yok ya öyle dememiştir” gibi kelimelerle olmuyor bu işler. adamın söylediği şey belli. şuan ekstrem metal tüm haliyle sıkıcı. eski gruplarda ekstrem metalde iyi işler çıkaramıyorlar demek istiyor. adamın avukatlığını yapacağım diye, söylediklerini başka yere çekmeye gerek yok.
08.03.2013
@Rotten Angel, Adam genel olarak son dönem metal işlerinin kendine göre olmadığından,katlanamadığından bahsediyor. Eee ne var yani bunda bunun gerekçeleri de kendinde mevcut zaten. Sen seversin o sevmez o yapar sen dinlemezsin bu kadar basit.
08.03.2013
@Jester, Arkadaşlar gereken açıklamayı yapıyorum, ciddi değildim. Cİddiye alıp yorum yazanlar; çok güldüm lan.
08.03.2013
@Jester, Gazı senin mesajından aldım bende. Yapma yahu :(
Serdar ortaç yeni gitarist arıyomuş başvursun bari seçilir belki hahahaaha
Punk is dead
Grunge is dead
Punk’s Not Dead
ve solarak ekstrem metal is dead. varmı başka öldüren.
01.05.2013
@Son of Moonshine, Progresif metal is dead :p
- Brutal vokal?
+ Yapmaktan bıktım. Çok aptalca.
- Ekstrem metal?
+ Hayyyyyyııııır :’(
- Bloodbath ?
+ Çok salak proje yaaa. Kan man, brutal vokal falan geleceği yok.
- Morningrise
+ Rezalet!
- Blackwater park
+ Sıkıcı
…
http://www.sowal.com/bb/images/smilies/michael-jackson-eating-popcorn.gif
08.03.2013
@Baybora, özetlemiş
08.03.2013
@Baybora, ahahah.
cahil küstahlığı
08.03.2013
@lefthandpath, “cahil küstahlığı” mı? hahahahah abi bi yüzüne su çarp istersen kendinde değilsin : )
08.03.2013
@Tompa, death metal ve black metal türlerindeki değişimlerden haberi yok demek istedim. (bkz. deathspell omega, ulcerate)
08.03.2013
@lefthandpath, evet ya bence de Mikael black ve death metalin son 10 yilda gecirdigi evrimden haberdar degil. Sanki mainstream deathcore gruplari icin soylenmis gibi duruyor bu sozler.
09.03.2013
@Kemal, bana da öyle geliyor.
Ay götüm ya.
08.03.2013
@Korhan Tok, haberi okuduğumda verdiğim tepki
09.03.2013
@Korhan Tok, +1
Yazık.
Bu sebepten adam isveç pop müziğine sardı.kendi haline bırakalım derim içten içe üzülerek.
08.03.2013
@owlboss, Bu arada ben Akerfeldt olabilir diyorum ya siz? http://www.youtube.com/watch?v=9VYsAAP7g_c&feature=youtu.be
09.03.2013
@owlboss, yorumlarda da dediği gibi bir çok isveçli böyle konuşuyor zaten.
09.03.2013
@lefthandpath, Ben sadece konuşma olarak düşünmedim jestleri flan mesela.Kesinlikle o demiyorum ama olabilme ihtimali olduğunu düşünüyorum.
09.03.2013
@owlboss, elleri bile benziyor aslında. bir an şüpheye düştüm.
Daha da opeth dinlersem beni sevsinler lan…o kadar ayila bayila dinledigim albumler bu aciklamadan sonra cok samimiyetsiz gelecek..
sükse yapmak icin aslinda olmadigin ya da sevmedigin bir durumu kullanip bizden faydalandin şerefsiz akarfelt.. :’(
08.03.2013
@patognomonic, The moor’u dinlerken hala soğuk bir ormanda kendimi yasak aşk yaşayan ateist bir sevgili gibi hissediyorsam Opeth ilelebet samimi gelecek bana.
E biraz daha abartın, sonuçta bu bir görüş. Şimdiye kadar demediği saçma. Ekstrem metalin eskiden daha iyi olduğu su götürmez bir gerçek. Şimdi bunu dedik diye Opeth goygoycusu falan olduk dimi ya.
Bu arada yazının geri kalanı??
08.03.2013
@Osman, yazıda bişey yok adama sormuşlar direk demiş, it’s dull, it’s shit” diye.
08.03.2013
@Osman, Eskiden daha iyi olabilir. Buna bende katılıyorum. Ama eskiden daha iyiydi diye, günümüzdeki tüm işlere ”sıkıcı, boktan” denmemeli bence.
Opeth goygoycusu değilsin evet, ama azılı Opeth hayranısın :) Bunu Mikael değilde, Süleyman söylese; yorumun daha farklı olurdu bana göre :)
08.03.2013
@Rotten Angel, yok ya açıkçası şu ara meydanda bolca görünen ekstrem grupların çoğunu kötü buluyorum. Söylesem kargaşa çıkar (eski tecrübeler).
08.03.2013
@Osman, eskiden daha iyi olduğu su götürmez nasıl oldu. Gelişime ve değişime olan açıklıkla alakalı bence her şey. Böyle düşünürsek eski heavy ve thrash metalciler de death ve black metali hor görür, bu iş en eskiye kadar gider.
Sonuç olarak bence mikael biraz geri kafalı.
Beyler lütfen.
http://i.imgur.com/eoec4SA.jpg
08.03.2013
@Ugur, Ahaha.
08.03.2013
@Ugur, Hahaha, cidden Mikael bu işte gerçekten başarılı :)
Niye bu kadar adamın üzerine gidiyorsunuz anlamadım ki? Adama göre boktan. Müzik bu sonuçta. Bilimsel birşey değil.
@Jester İnsan geldiği yeri unutmamalıymış. Pehh! Sanki ırksal, kültürel bir durum varmışta ortada. Hey sen geldiğin yeri unutma! Ne zorluklarla büyüttüm seni. Dün bir öğün yemek yerken bugün burger kingler de dominos pizzalarda fink atıyorsun haha hiç güleceğim yoktu ne alaka ya müzik bu müzik!
08.03.2013
@saw you drown, Ben şahsen acılı adana yiyorum
08.03.2013
@saw you drown, Oha lan. OHA LAN. Ahahaha. Şu sitede en çok güldüğüm yorum bu oldu resmen. Çok teşekkür ediyorum sana. İçten sevgiler. <3
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m6iezpP3qA1qagl16o1_400.gif
Adam bence demiş neyin tartışmasını yaşıyorsunuz? Siz de ekstrem metal dinleyicileri olarak “Yea şu tür çok boktan” demiyor musunuz? Demiyorsanız eyvallah ama diyorsanız konuşmaya hakkınız yok.
Akerfeldt bunları heritage albümünü çıkarmadan önce deseydi bu kadar olay olmazdı ama yukarıda da görülebildiği gibi Heritage albümü ve sonrasında yaşananlar dolayısıyla belli bir kesim Opeth fanı kendisine oldukça tepkili durumda. Bu saatten sonra ne dese olur zaten.
8½’i izlesin…
Bende 40 yaşında olsam,bende ekstrem sert müzikleri boktan bulurdum. O yaşta kafa kaldırmaz,Mikael Akerfeldt gayet haklı.
Hakkı var, ekstrem metal 90lardaki kadar iyi değil ve birkaç istisna dışında tıkanma olduğu da ortada,ayrıca yeni davul ve gitar soundları çok yapay. Ben hala eski albümleri dinlemekteyim.
Enred’deki Opeth röportajını hatırlıyorum. Enis Kızılkaya (yanılmıyorsam), son günlerde dinlediği metal albümlerini sormuştu. O da son dönem metal albümlerini dinlemediğini, bunların genellikle boktan olduğu söylemişti. Yeni bir şey değil yani. Zerre kadar şaşırmadım. Severiz Mikael Abi’yi, ama entel metalci de hiç çekilmiyor.
sbu herifin açıklamaları yüzünden opeth den soğuyorum!
resmen adamın ergenliğine tanık oluyoruz
harbi uyuz ettin la beni mikael!!! sen şu mükemmeliğe imza atmış adamdın be!!! http://www.youtube.com/watch?v=b1Ty-fwB4sw
Bence tam tersine, müzikal olarak olgunlaşan bireye yapılan ergen yorumlara tanık oluyoruz. Muhafazakar heavy metal camiasına selamlar.
Ha bir de, Metallica davayı sattı beyler.
ASIL HERITAGE BOKTAN TAAM MI??!!111
Sana ve bıyığına iyice uyuz olmaya başladım Mikael, adam ol.
Artik bu isin duayenliginin de cok otesine gecmis olan hakiki progrock, jazz fusion ustadlari (Robert Fripp’ten, John McLaughlin’den, Allan Holdsworth’ten tutun Gutri’ye kadar) bu adami goz onunde bulundurarak “kendi icra ettigi boktan vurdulu kirdili muziginden gina gelip boyundan buyuk, citasinin cok uzerinde olan janrlari icra etmeye kalkisip da eline yuzune bulastiran entel metalci musveddelerini cok samimiyetsiz buluyorum.” gibi bir ifadede bulunsaydi bilimum insanlarin ve muhterem kisinin icinden cikamayacagi butthurtism firtinasini kahkahalar icinde takip ederdim acikcasi.
X yil sonra su janr’a adim atmak, “artik olgunlastim ben, sunu bunu dinlemiyorum icra etmiyorum” demek gibi olgularin gercekten ANLAMSIZ ve ARA oldugunu kabullenmenin vakti coktan geldi ve geciyor sahsi fikrimce. Muzik uzerinden (hala inatla) elitizm yapan adam benim icin en az sokaktaki kapkacci kadar dusuk bir seviyede.
Bu kadar burnu havada olunacaksa bari tam hakkini vererek yapilsin, corporate drone olunsun madem, hic olmazsa bir tutarlilik olur.
En az “Demir yiyip zincir sican kaka metalci” konsepti kadar “Ben artik ERDIM, ASTIM” konsepti de son derece BAYAT artik.
10.03.2013
@Can Gelgec, Süper yazmışsın +9999. Özellikle ilk paragraf
10.03.2013
@Can Gelgec, ““kendi icra ettigi boktan vurdulu kirdili muziginden gina gelip boyundan buyuk, citasinin cok uzerinde olan janrlari…” bu lafın içinde de bi hayli elitistlik var.
11.03.2013
@necati, aynen. Elitistliğe elitistlik yoluyla laf çakılmış.
10.03.2013
@Can Gelgec, sence kırkına gelmiş bir adamın eski dinamizminde veya ruhunda ekstrem metal yapması veya dinlemesi nasıl mümkün olabilir? 30 yıllık death metal grupları son zamanlarda birbirinden bayık işler çıkarıyor (Obituary, Entombed, Morbid Angel). Opethin Blackwater Park ve sonrası albümleri ekstrem metal klasmanında bile değil zaten (he belki Deliverance, ki açık ara en ruhsuz albümleridir). Heritage da progresif rockın hakkını fazlasıyla veren bir çalışma, hele son 10 yılda progresif rock adına hatırı sayılır çok az şey çıkmışken. Açıkçası ben elitizmin e sini göremiyorum, “progresif rock çok üstün müziktir” gibi laflar tam bir saçmalık bence.
11.03.2013
@Osman, Progressive rock üstün bir müziktir. İster buna elistlik deyin ister başka bir bok deyin. Bu bir gerçek!
11.03.2013
@Osman, Morbid Angel dedinde, Mikael Akerfeldt daha 2 sene evvel; Morbid Angel’ın yeni albümünü çok beğendiğini söylemişti. Hatta gruba yeni katılan baterist için ”Killer” yorumunu yapmıştı. İlginç değil mi?
11.03.2013
@Osman, Prog muzik ve ustunluk bagdastirmasi da tongue-in-cheek orada zaten. 40 yasinda 50 yasinda ekstrem metalde ayni dinamizmi gectim, daha oteye tasiyan ornekler de mevcut, acikcasi beni de ilgilendirmiyor kac yasinda ne yaptigi, yapmasi gerektigi, artik sofrada teneke yiyip zincir osurmak yerine istakoz kemirip kemirmemesi.
Grubun hangi albumunun neye tekabul edip nasil oldugu konusunda tartismaya gerek bile duymayaraktan o konuyu es geciyorum ki Heritage’i edindigimden beri nereye gitsem ya kulagimda ya arabada ya da evde aylarca loopta dondu, “tukaka davayi sattilar” gibi bir ifadede bulunmadigimi belirtmek isterim.
Ama son 10 yilda progresif rock uzerine hatri sayilir cok az sey oldugunun varsayilmasi da beni uzdu, ne diyeyim.
Benim antipatik buldugum sey (gerci “banane lan adamin muzigine bakarim gerisi beni ilgilendirmez” demek en dogrusu sanirim) dayinin bu kadar anlamsizca snob bir ifadede bulunmasi.
Vazcaydim vallahi acikcasi, parmaklara zarar ziyan. Simdi yola cikarken guzel guzel bir I Feel The Dark ve ardindan da “extreme fringe influenced shitcore” ekolunden Veil of Maya patlatayim, yasasin sevgi saygi hosgoru ve bilimum kalpler <3.
Akerfeldt’in burada kastettiği boktan extrem metal gruplarının asking alexandria,bring me yhe horizon tarzı ”shit”core grupları ve saniye 1000 nota basmayı müzik sanan brain drill tarzı gruplar olduğunu sanıyorum. site içinde herkes bu tarz müzik yapan grupların ne kadar ” bok” olduğu konusunda hem fikirken neden bu kadar tepki gösterildi anlamadım. açıkçası ben de extrem metali ele geçiren metalcore,deathcore gruplarından(istisnalar hariç) tiksiniyorum.
10.03.2013
@rorschach, BmtH çok ilerletti ama :D
Adam kendi düşüncesini dile getiriyor. İster dinlemez, ister çalmaz. Ona göre ekstrem metal çok sıkıcı ve boktan olabilir. Sana göre değildir. Bu kadar basit.
Akerfeldt’in yemek yediği kaba pislediğini düşünenler varsa da, bunun Akerfeldt’in kendi sorunu olduğunu kabullenmeleri lazım. En nihayetinde sen dinleyicisin. Beğenmiyorsan, dinlemezsin.
@necati, Ben o obegi bayagi bayagi sarkastik bir ifade olarak yazdim mikayil abimizin ne yaptigini farkli bir yonden vurgulamak icin, yanlis anlasilmasi uzucu. Akerfeldt’in yaptiginin da bundan farki oldugunu dusunmuyorum sahsen. Bahsettigim ifadeyi muhterem “ustun”(allah askina ciddiye almayin su tag’i) muzik yapan sahislar deseydi yine ayni tepkiyi verirdim, burnu havada olmak hos degil zira. Yoksa elitizmin icine edeyim afedersin umrumda degil, sadece dusuncemi belirtmek istedim. Eskisi gibi “abi zevkler renkler galagala” mentalitesiyle tartismadan kacinmaya calismaya devam etmek lazim demek ki.
Yanlis anlasilma olmasin, uzerinden cok vakit gecti zilyon defa tartisildi, conclusiona varildi veya varilmadi ammavelakin adamlarin her albumu ve her donemi de gayet guzel, Heritage da cok tatli bir 70′s progrock/fusion albumu olmus.
Sadece dayinin boyle bir tavir takinmasinin “clean vocals suck ffs” diye bagiran bir goregrinderdan zerre farksiz oldugunu dusunuyorum.
11.03.2013
@Can Gelge, ilk mesajından benim anladığım şu: boktan vurdulu kırdılı müzik yapan metalci boktan müziğini bırakıp kral prog rock çılara öykünür ama o işi de boktandır – ” citasinin cok uzerinde olan janrlari icra etmeye kalkisip da eline yuzune bulastiran entel metalci ” diye bahsediyorsun onlardan. demek ki heritage entel metalcinin sıvaması, metal de vurdulu kırdılı ve boktan zaten. bu yanlış anlama olabilir ama yazdığın şey yanlış anlaşılmaya çok müsait. senin de bunu kabul etmek gerek.
12.03.2013
@necati,
Ben yanlis anlasilmaya musait oldugunu daha postlamadan once kabullendigimden dolayi boyle sarkastik bir ifadede bulundum zaten. Sanki bahsettigim “ustad”larin agzindan benzer turden bir ifadenin abartilmis hali cikiyormuscasina bir vurgu yapmak icin yazdim onu, hani bambaska bir sekilde anlayip, posttaki sirf tirnak icinde olan ifadeye takilanin olacagini (kabul etmek) sezmeme ragmen sadece yem olsun millet flamelemeye baslasin ya da LOL I TROL U havasina gireyim diye yazmadim kesinlikle.
Ayriyetten mattal muzik kaka vurdulu kirdili seytanli kanli boktan bir muziktir gibi bir dusunceye sahip olsaydim kuvvetle muhtemel burada post atmayi gectim siteden ve kimin kim, neyin ne oldugundan haberdar bile olmazdim. Bahsi gecen ifade de ayni sekilde benim hosnut olmadigim zihniyetin (ki hepimiz biliyoruz malesef uzucu bir sekilde majority boyle) agzindan cikanlari abartarak dalga gecercesine vurgulamakti.
Hani ustun muzik diye birsey zaten yok. Atiyorum prog rock’a istedigimiz kadar “ustun elit rerore” diyelim, ilkokul 2. siniftan beri yan sokakta oturan en yakin arkadaslarimdan biri, muzikle (genel olarak, spesifik bir janrda degil) oyle icli disli ve alakali degildir, Camel’dan Six Ate’i duyunca “BU NE LAN EHAUE PORNO MUZIGI GIBI ASDAS” demisligi var, ben gram kaale almadim, random birisi de dese kaale almam hatta gulerim yani.
@Lex Luthor, Metal müziğe yeni kavramlar ve vizyonlar getiren bir grubun bir melodiyi “aşırması” gibi bir gereksinim içinde olduğunu düşünüyorsan cidden Opeth’i dinlemediğini anlarım. Dinlemediğin, hakkında sadece yazılanları bildiğin bir grup hakkında da neden yorum yaparsın onu da anlamış değilim. Melodilerin aynı olması neyi kanıtlıyor, Mikael’in hırsızlığını mı? Ok o zaman.
01.05.2013
@Jester, Sinek de küçüktür, ama mide bulandırır….
”Ekstrem Metal’e bu kadar yön vermiş bir grubun dikkati çeke çeke bu tarafımı dikkatini çekti” diyemezsin… Hırsızlık hırsızlıktır. Aşırma aşırmadır…
Türk gruplar sağdan soldan melodi aşırınca itin götüne sokulup, hırsız diye itham ediliyor da, bunu yapan elin batılı ecnebisi olunca elemanlar badem gözlü mü oluyorlar??? bu nasıl mantık!
Not: Emin ol Opeth konusunda senden daha iyi bir dinleyiciyim.. O kadar ki, arşivime aldığım hiçbir albümünü parçaları teker teker ve tekrar tekrar dinlemeden almam..(zaten yer sıkıntın var)bu yüzden bendeki grupların hemen hepsinin discography’si eksiktir… Beğenmediğim şarkıları anında uçururum çünkü.. Sadece müzikal yönüne değil, şarkıların sözlerine de bakarım bunu yaparken…Sırf eşsiz müzikalitesi olmasına rağmen, sözlerini beğenmediğim için içim kan alaya alaya sildiğim çok fazla şarkı var ki, sıralasam akşama zor biter…
Not2: Bu 20 dakikalık şarkıyı ilk bakışta fark etmemiş olmam, Running Wild’i ilk dönemlerindeki şeytan olgusu üzerine albüm çıkarmalarından dolayı uzun süre kendimi uzak tutup, dinlemek istememle alakalıydı..
Not3: Opeth ile ilgili araştırmamı müzikleri üzerine değil, grubun tarihçesi, Akerfelt’in geçmişi vs üzerine yaptım… yoksa adamların müziğini zaten biliyorum..
01.05.2013
@Lex Luthor, Ahaha ya. Alttaki mesaj dahil iki mesajın da başlığı “NASIL MÜKEMMELİM? – David Brent” olsa yemin ediyorum aradaki farkı anlamam. Sağlam güldüm, yalan yok.
@Lex Luthor, Araştırmadan kastın arama motoruna yazıp yukarıdan aşağı sırasıyla linklere tıklamaksa adına araştırma demeyelim istersen ../
01.05.2013
@krank, ”Gençlerimizin bilgi kaynaklarını merak mı ettiniz? Twitter’dan, Facebook’tan yahut Wikipedia’dan ama Wikipedia’nın aslından değil, yalan-yanlış ve yarım yamalak tercüme edilmiş Türkçesinden buyurun! Saatlerini bilgisayar başında “sosyal medya” dedikleri dedikodu sitelerinde geçiren, bildiği herşey o sitelerde yazılı olanlarla sınırlı kalan ve meramını sadece 100-150 kelime ile anlatmaya çalışan neslin bütün sermayesi artık maalesef budur.”
… bu tespitlerin bilincinde olan birinin dediğin o basitliğin içine düşeceğini sanıyorsan kendinle beni karıştırıyorsun demektir…
Ben hiçbir zaman akademik kaynakçası olmayan karalamalara itibar etmem..ahan yukarda linki.. bloguma bakabilirsin…
01.05.2013
@Lex Luthor, Eheh copy paste’in ustasıyım… diye başlayan cümlenin türetilmesine vesile olmuş bi icattan söz ediyoruz.
Bu denyosal demeçlerden sonra hala opeth dinleyip te samimiyetten bahsedenlerin aklına ş(ıç)aşarım.
01.05.2013
@krank, Son zamanlarda çok fazla “artık değiştim, şöyleyim, böyleyim” diye atıp tutan adam türedi etrafta. Geçmişini reddetmek ya da önceden yaptığı şeyleri “artık boktan geliyor” diye silkeleyip atmak psikolojikman normal olabilir. Kaldı ki bu durumun üstüne hala bu adamı savunanların da savı bu noktadan itibaren olacaktır. Şu hemen herkesin hayranlık duyduğu ancak belli bir kesimin hala samimi bulamadığı Gohst denen oluşumun bir elemanı da olduğu iddia edilen bu herifin birer pazarlama ürünü gibi geliyo bu demeçler. Opeth değiştikten ya da tabiri caizse döndükten sonra herkes 70′ler kafasına döndü. Daha sonra da ghost denen bir kesimin beğenmeyenlere anlam veremediği grup sardı sarmaladı. Şu an vibratöründen tıkacına da reklamları yapılıyor ortalıkta. Kısaca çok büyük oyunlar dönüyo ve pek çoğunuz da bunu yiyosunuz…
01.05.2013
@Zen, vibratörcü mike <3
http://www.opeth.com/home/tour-dates
http://ghost-official.com/?page_id=7
"Opeth değiştikten ya da tabiri caizse döndükten sonra herkes 70′ler kafasına döndü."
Sen nerde yaşıyon birader?
02.05.2013
@Osman, kadıköy.
@Lex Luthor, Mantık profesörü dayım diyor ki, elimizde bir kaide var ise bunu geçerleyecek örneklerin var olduğunu söyleyebiliriz. Lakin elimizde bir örnek, bir durum var ise, bunu paldır küldür kaide haline getiremeyiz. Ben fantastik bi gol attım. Ne yazık ki bu benim fantastik bir futbolcu olduğumu göstermiyor. Tam bir kazmayım. Benim kazma oluşum da şunu gösteriyor ki, Akerfeldt hırsız olmayabilir. Hmmm..
02.05.2013
@çaksu, bi kereden birşeycik olmaz mantığı… osurtarak güldürdü
ben de elime silah alıp banka şubesi soymak istiyorum ve daha evvel hiç banka soymadım.. senden aldığım bu fevkalade ilhamla ceza almamayı hatta ‘çaksu’ böyle demişti diye yırtmayı da düşünüyorum(sebep olan yapan gibidir hesabı).. bu soygun girişimim türünün tek örnek olacağı için de kimse beni hırsız olarak damgalayamaz…
vs
vs
Akerfeldt adına seviniyorum… sizin gibi gözünü karartmış hayranları olduktan sonra daha çooook milyonları cebe indirir.. http://www.celebritynetworth.com/richest-celebrities/rock-stars/mikael-akerfeldt-net-worth/
çok kazanıyor olmak bir kalite göstergesi diyorsan aynı yerden Dave’e karşı James ve Lars biraderlerin servetine bakabilirsin..