İstanbullu groove metal/hardcore grubu CONSUME THE VANITY, Facebook sayfası üzerinden dağıldığını açıkladı. Geçenlerde yaptıkları açıklama da aşağıda, aynen kopyalıyoruz. Ayrıca grubun gitaristi Fırat Öz’ün (MURDER KING), yapılan açıklamadan haberi olmadığını ve desteklemediğini açıkladığını da hatırlatalım.
(Sansür uygulanmayacaktır, büyüklerimizden özür dileriz)
Merhaba Arkadaşlar,
Bu iletiyi özellikle Türkçe olarak yazıyoruz. Yoksa 3 dilde yazma kabiliyetimiz var. Vokalimiz 2 dil biliyor, artı olarak 1 dil bilen birine tercüme de ettirebilirdik.
Biliyoruz değişen bir şey olmayacak ama yine de ilk ve son kez yazalım bari.
Son 4-5 yılda ülkeye çok fazla yabancı grup geldi. Haliyle sizin de çok fazla götünüz kalktı. Yerli gruplar ile bir tane sikko yabacı grup konser verdiğinde, dışarıda bira içip ülkenizin grubunu canlı olarak izlemek için çaba sarfetmiyorsunuz. O yüzden, dünyanın en sikko seyircisi olduğunuzu söylemek isteriz.
Hakkaten çok gerzek seyircisiniz. İnternete girip sağa sola sallamayı biliyorsunuz ama yerli gruplarınızı takip etmeyecek kadar metal müzik cahili olduğunuzu da söyleyebiliriz. Bu durum sadece bizim için geçerli değildir. Her birimiz zaten minimum 7 yıldır bu müziğin içindeyiz. Gerçekten bu müziğe emek veren insanların karşılığını verin. Zaten albüm falan aldığınız yok, bari konsere gelin. Bu durum değişmeyecek ama alıştık sikkoluğunuza, sorun yok.
Olurda bundan böyle dünyaca ünlü yabacı bir grupla konser verirsek ve siz de bizi izlemeye gelirseniz eğer, hepiniz sikkosunuz. Gelmeyin, istemiyoruz. Boş mekana çalmak gibi bir hobimiz oluştu.
Bu yazıyı okuduğu halde, bizi organizasyonuna dahil etmeye çalışan organizatörler varsa, cesaretinden dolayı tebrik ederiz.
Durum böyle. Bu ülkenin sikko metal seyircisi. Alayınızla gurur duyuyoruz. Aynen devam edin. Konsere gelmeyen seyircisine teşekkür edebilen zihniyette bir grup olmadığımız için de kendimizi ‘iyi’ hissediyoruz. Siz bunu da ayırt edemezsiniz gerçi ama yine de belki düşünmeyi becerirsiniz diye söylüyoruz.
Öpüldünüz çocuklar. Teşekkür ederiz.
Okuduğum en dürüst açıklamaydı özgüvenlerinden dolayı grubu tebrik ederim. Anlatmak istediklerine gelirsek çok haklılar gerçekten sikko bi seyircimiz var. Büyük konserlerde ön grup olarak çıkan yerli gruplarımızı izleme zahmetinde bulunmayıp arka taraftaki çimlere yayılan kitlenin şu yazıdan çıkarması gereken çok şey var.
İnsan kendi götünü çok kaldırmayacak arkadaş..
30.03.2013
@ali ihsan balı, Hayır bir de şu var ki; piyasada şartlar az çok belli, ülkede metal dinleyen adam sayısı üç aşşağı beş yukarı belli, biraz gaza gelip grup kurduktan sonra baktın olmayınca “hepiniz sikkosunuz” demek ucuzluktan başka bir şey değil. Hatta madem onlar sansürsüz açıklama yapmış ben de sansürsüz yazayım.. Asıl sikkoluk budur bence. Kimse kafanıza silah dayamadı grup kurarken yada çok iyi şeyler vaat eden de olmadı.
30.03.2013
@ali ihsan balı, tek katıldığım yorum oldu.
30.03.2013
@Onur Sancu, çok gereksiz ve çok çiğ bir açıklama olmuş. Kendi alanında efsane bence şimdiden..
01.04.2013
@ali ihsan balı, gerçekten benimde tek hak verdiğim yorum bu. atıp tutmaktansa çok daha mantıklı bi yaklaşım hacım ağzına sağlık
2009 yılında öyleydi hala da böyle. Daha kötüye de gitmiş gibi görünüyor. Bildiğim saydığım birkaç şehir var Eskişehir, İzmir gibi. (Oranın seyircileri başka tutkulu sanki.)
Müzik ve grubu bırakma sebeplerimden en önemlilerinden biri de aslında bu.
Konserlerde her grup elemanı diğer sahne alacak grubun seyircisini oluşturuyor. Çoğu böyle geçiyor konserlerin.
Şuan
Dinleyici,
Birçok metal grubun albümünü/ demosunu yapan producer,
ve kendi kendine, kendisi için müzik yapan/coverlayan biriyim. En iyi müzikal dostum “Drum Machine”. Seviyorum onu. Ne desem çalabiliyor hem.
Neyse umarım bırakmazsınız.
İzmir adına söyleyebilirm ki zaten genellikle yerli grupların konserleri oluyor.Ve bu konserlere gelen seyircilerin neredeyse tamamı tüm grupları seyrediyor.Daha geçen hafta chopstik suicide-one against all-socail threat konserine gittim çok eğlendik.Hem gruplar hem de seyirciler gayet samimiydi.
bu açıklamaya karşı haksızsınız kelimesini söyleyebilseydim.ancak görünen köy kılavuz istemez! grubu kutluyorum.
üslup sert ama haklı oldukları gerçeğini değiştirmiyor
Bi de şu var, bazı organizatörümsüler o kadar çok kalitesiz müzik yapan gruplara yer verdi ki, hiç bir şey üretemeyen, hani şu meşhur “her eline gitarı alıp sahneye çıkan” cılar çoğaldı. Sikko coverlarından bıkmıştım onların. Konserlerden de soğumuştum bir dönem şahsen.
İyi gruplar da arada kaynıyor bu durumda.
En az 1 demosu/albümü dahi olmayan gruba, konser/sahne imkanı vermeyen organizatörler ile çalışın derim.
Üretemeyen çıkmaz, çıkmak için üretmeye teşvik eder kendini.
Eskiden olduğu gibi.
Bu grubun gözden düşmesine neden olabilecek ağır dille yazılmış bir yorum olmuş fakat şunu da söylemeliyim ki bahsettikleri herşeyde noktasına virgülüne kadar haklılar. Bizim insanımız hazıra alışkındır. Ortada hazırda ünlü olmuş 10 tane 15 tane albümü olan gruplar varken neden gelip de amatör adı altında çıkan profesyonelleri izlesinler ki. Mantık bu malesef. Böyle insanlar yüzünden de bu ülkede bilindik 3-5 tane metal grubu var ve bilinmeyen yüzlerce çok sağlam gruplar ve çok sağlam ama boşta duran müzisyenler var. Türkiye’den dünyaca ünlü metal grubu çıkar mı peki? Bu gidişle çıkmaz. Bizim insanımıza göz boyaman lazım. Albümü burada değil de yurt dışında biyerde çıkartıcan, orada bisürü konser vericen, ondan sonra türkiyeye gelicen. Biraz taşağın olacak yani. Anca o zaman o konser alanı tıklım tıklım olur. Bizim insan gösterişe bakar ne yaptığına değil..
hayatımda okuduğum en manasız, en saçma açıklama olabilir. müzisyenlerin dinleyicilerine niye bizi dinlemiyorsunuz diye “atarlanma” lüksü yoktur. bu kafayla cacık olmaz açıkçası. kendi seyircisine “sizin de çok fazla götünüz kalktı” diyen grup mu olur lan? vay anasını ya.
30.03.2013
@sambalici, hakikaten yahu tamam seyircinin yaptığı saygısızlıktır belki ama bu iş en başından beri böyle zaten bunu bilerek çıkadınız mı bu yola arkadaş. bir de size gelene kadar kimler kimler var. persefone diye bir grup var mesela andora diye ufacık bir ülkeden elemanlar olayı bitirmiş deli gibi müzik yapıyorlar ama bileni çok az. şimdi böyle düşünecek olursak bu kadar niye kasıyoruz yapılmasın o zaman müzik falan. önce kendine yapacaksın bu müziği, seyirciye değil.
02.04.2013
@mfeci, bu arada reklam olsun persefone çok güzel gruptur hakikaten, hastasıyım dinleyelim dinletelim arkadaşlar eheh.
13.04.2013
@sambalici, aynen.onlar nasıl melodilerdir, ne güzel bir progresifliktir öyle kardeşim.günlerdir türlü triplere giriyorum, bağımlılık yaptı resmen.
“vokalimiz iki dil biliyor” diyerek ne denli kaliteli bir grup olduklarını ortaya koymuşlar. en çok kutluyorum.
Oha, güzel çalan yerli ön grupları izlememe gibi bir şey de mi yapıyorlar lan? Ayıp be, vallahi ayıp.
Olur da bir gün konserlerine gidersem laf yerim diye korkuyorum. Çok ağır ama acayip net bir mesaj olmuş.
Merak edip müziklerine bakayım dedim. Türkiye’yi bırak, Dünya’yı da geçtim, Mars’tan gelselermiş de dinlemezmişim şahsen. Müziklerinde bir özellik göremedim. İki metalkor kalıbı öğrenip grup kurmasalarmış. Albümün çalış süresiyle aynı sürede yazılabilecek şarkılardan gına geldi anasını satayım. Evet, değindikleri bir nokta, bu noktada da haksız sayılmazlar. Ama kendilerine pay çıkarmaları… Sowie guise.
30.03.2013
@Onur Sancu, bende facebook sayfalarından baktım parçalara. sana hak verdim. rockstar olamamanın verdiği hayal kırıklığı ve buna bağlı olarak agresifleşme olarak yorumladım.
Eski grubumla şöyle bir taktik uygulamıştık.dikkat çekmek gerçekten için işe yarıyor:
Gruptaki basçı elemana yol verilir. Ardından bas gitar çalabilen eli yüzü düzgün kız bulunur. Güzel bir mini etekle sahneye çıkarılır.Zaten bas gitar çok az duyuluyor,bari görselliğe önem verelim demiştik. Gayetde işe yaradı. Daha çok kişi geldi. Konser bitince,”’yaşasın dişiliğin gücü”’ deyip biraları tokuşturduk
30.03.2013
@Crust, off abazan metalci takımı dinler aga tabi
30.03.2013
@Beaver, Bir extreme metalcinin ilk hedefi,sosyal olmayan yada sosyal sıkıntısı olan kişiler olmalıdır.Bu tiplerde (sadece erkek olanlar) abazan tayfasına girdiği için sorun yok.
30.03.2013
@Crust, veyahut tipiniz/sekliniz/semaliniz, yasam stiliniz rakci/mattalci stereotipini gectim, herhangi bir muzik/scene/akim ile bagdastirilmayacak sekilde oluyor, alakasiz insanlar muzik zevkinizi sordugunda zihninizdeki “metal arkhayvz” databeyzini acmaktansa “iste degisiyor ne bileyim, kulagima ne hos gelirse” diyen DUZ adami oynuyorsunuz, boyle dertlerle ugrasmiyorsunuz.
31.03.2013
@Crust, abi tek bir şey soracağım “bir extreme metalcinin ilk hedefi,sosyal olmayan yada sosyal sıkıntısı olan kişiler olmalıdır” cümlene binaen: NEDEN?
31.03.2013
@earth’s skin, Extreme metalin hitap ettiği kitle budur.Neden sosyal ve güzel kızlar extreme metal dinlemez diye düşünmüştüm. İşte cevabı orada buldum.
Kayda değer müzik yapamadığınızı 7 yılda farkedememişsiniz ama.Çok güldüm lan şu kısma “Boş mekana çalmak gibi bir hobimiz oluştu.” ahahahah.Sikko yabancı grup dediklerini de çok merak ediyorum he.Resmen sinirlenip hızlı hızlı küfürler yazmış herife bak ya.”universe is limitless” diye albüm yap sonra git laf et millete.
30.03.2013
@OralFistFuck, The ghost inside tan önce çalmışlar eğer onlara sikko diyorlarsa yuh.
bu grupla ilgili hiç bir şey bilmiyorum fakat genelde böyle açıklama yapan grupların çok sikko olması gibi bir gerçekte var.
no offence.
çok gereksiz bir açıklama, o kadar Türk Grup sahne alıyor yabancı gruplarla çoğuda tam destek alıyorlar seyircilerden , hatta bir kaç konserde Türk gruplarını dinleyip giden seyirciler yüzünden Yabancı grupları 1 2 seyirci ve katılan Türk grupların elemanları izledi, demekki 7 yılda sırf kendilerine oynamıslar
adamlarda ego tavan beyler
”Gelmeyin, istemiyoruz.”
Adam üzülmüş lan.
01.04.2013
@Rotten Angel, ahahahaha abi ne güzel ele aldın olayı
Doğru söylemiş ama neye yarar.
Ülkemizdeki müzik dinleyicileri toplumsal bir varlıktan yaratık formuna geçiş yaptıkları ve dünyanın sorunları ile değil de kendi götlerini kurtarmaya çalıştıkları bireysel emeklilikleri yüzünden harbiden öyledir.
Ama aynı derece de müzik gruplarının büyük çoğunluğu da yukarıdaki aynı nedenlerden ve de müziği sadece keyif almak ve eğlenmek için yaptıkları için (eğlenmekte sorun yok, mesele o değil) o derece aynı seviyede olmalılar.
Gerçi tarihi ve doğru adımlar atan nadir grupları görüyoruz ülkemizde. Onlar şimdilik popülist yerli gruplara yeniliyorlar. Tarih alt üst olduğunda popülist grupların nasıl da birden politize olduklarını ilgiyle seyrettik. Neyse konumuza dönelim
Burada adı geçen grubun dinleyici ve izleyici eleştirmesi haklı ve doğal. Fakat eleştiri yaparken kendi yazdıkları şarkılardaki içeriğin de özeleştirilerini yapmaları gerekmektedir.
Dünyamız sebep sonuç ve etki-tepki gibi kavramlar üzerinden işlediğine göre dışarıdan önce kendimize bakmamız gerekiyor. Özne olmak iddiasında ya da özne olan gruplar dinleyicileri değil kendilerini eleştirirler. Amaç parası ise zaten onlar eleştiri ve özeleştirden anlamazlar.
Kendilerinin dedikleri gibi ….. durlar.
Biz de son kez yazalım.
Memleketin sikko metal grupları. Bu iletiyi özellikle Türkçe yazıyorum İngilizce’de yazabilirim ama iki dil bilen elemanlarınız olsa da çeviri ile falan uğraşmayın.
Albüm grup kurmanın, kayıt yapmanın, tanıtımını yapmanın -nispeten- çok kolay olduğu şu çağda çoğunuz hala kayda alınacak müzik yapmayı beceremiyor. Stüdyoya girip albüm kaydettiniz diye çok götünüz kalktı ama kabul edin, dünyada o kadar kaliteli gruplar varken sizin müziğiniz beş para etmiyor. Dinleyicinin “metal müzik cahili” olduğunu düşünüyor olabilirsiniz ama konserlerinize gelmeme, albümünüzü almama sebebi müziği ve grupları tanıma açısından sizden daha bilgili olmaları, sizden çok daha iyi ve kaliteli müzik yapan grupları tanıyıp dinlemeleridir.
Ayrıca sanmıyorum ki hiçbir dinleyici bir grubu sadece yabancı olduğu için dinleyecek veya yerli olduğu için dinlemeyecek değildir. Bu ülkede kaliteli iş yapan insanlar illa bir şekilde karşılığını almışlaradır, hak ettikleri derecede olmasa da. Son dönemden örnek vermek gerekirse Saint And Sinners albümünün iyi olduğu kadar kaydının güzelliği ile de herkesten övgü topladı. DnR satış listelerinde segmentinde üst sıralarda. Radical Noise geçen sene toplandığında yarattığı heyecanı hatırlatmaya gerek yok. Ondan daha öncesinde Antisilence ve Radical Noise sıklıkla konser verdiği halde salonu doldurduğunu siz bilmiyorsanız biz söyleyelim. Keza şimdi adını saymaya gerek olmayan devam eden ve etmeyen bir çok grup kaliteli işleri sebebiyle hala saygı duyularak anılmakta.
Bu “yerli grupları destekleyelim” kafası 90′ların sonunda, 2000′lerin başında miadını doldurdu. Kimse milletine bakarak grup seçmiyor, dinlemiyor. Türkün malı yurdun malı, herkes O’nu kullanmalı kafasındaysanız cidden yanlış gelmişsiniz, yerli malı haftası ilkokul sıralarında bir haftada kaldı. Kaliteli iş yapsanız gerçekten memleket şartları dahilinde albüm satar ve salon doldurabilirsiniz.
Lakin sorun seyircide değil, sizde. Daha doğrusu metal müzikle uğraşan grupların çoğunda. Genelde müzik eğitiminiz yok. Yaptığınız müziği bildiğiniz için değil, dinlediğiniz ve sevdiğiniz için yapıyorsunuz. İyi şarkı yazamıyorsunuz, söz yazmaktan bahsetmiyorum bile. Kayıt kaliteniz kötü, gerçekten çok kötü kimi zaman. Sizin yerinize dinlemeyi tercih ettiğimiz yabancı grupların kayıt kalitesi, vokal telaffuzu, sözleri, şarkı yazımı genelde o kadar iyi ki, sizin kendi türünüzü tanımlamak için kullandığınız sıfatları bu müziğe yerleştirebiliyorlar. Yaptığınız açıklamalarda olduğu gibi sizi dinleyenlere, dinleyecek olanlara saygı duymuyorsunuz. En kötüsü, yaptığınız işe saygı duymuyorsunuz.
Kısacası, hassiktirin ordan. Dinleyiciye çeşitli hakaretler etmeden önce bi aynaya bakın, kendiniz nesiniz o nu bir sorun. Yıllardır müzik yapmanıza rağmen müziğinizin olduğu yerde sayması bir tarafa, kafa yapısı olarak 90′ların ortalarına dönmeniz gerçekten kötü.
Hiç kimse boktan kaliteli kayıtlarınızı dinlemek, ucuz konserlerinize gelmek zorunda değil. Ne söz verdik, ne imza attık. Ağlayıp şurada aynı müziği dinleyen belli bir kitleye hakaret etmeden önce neden bu işi beceremediğinizi düşünüp kendizi sorgulamak yerinde bir karar olurdu.
“Sizinle gurur duyuyoruz” demişsiniz ama ne yazık ki biz, bu ülkenin bu kadar boktan grupları olduğu için utanç duyuyoruz.
Öpüldünüz çocuklar mı? O.K. K.İ.B. Öptüm byes.
31.03.2013
@Çağrı, %100 katılıyorum. her dediğinin altına imzamı atarım.
31.03.2013
@Çağrı, ,zaten sizde 5 tırla gelmeyen ve binlerce dolarlık pahalı konserler vermeyen gruplar dışındaki gruplara gitmediğinizi söylemişsiniz bende underground ve elindeki imkanlarla ve tabi tahmin edersiniz ki kötü kayıtla black metal yapmaya çalışan biri olarak haddim olmayarak ”şu kafadan türkiyede azdır umarım,benim gibi underground tarzda metal müzikle ilgilenen kişiler için şu düşünceleriniz hiç umrumuzda değil” değil diye yorumda bulunacağım, ayrıca Saint And Sinners ilk haberi çıktığında bu sitede itin götüne sokulmuştu,şimdi burda övülüyor,ne iş onuda anlamadım
02.04.2013
@TAAKE, Sanırım anlamamışsınız. Yabancı veya yerli olması önemli değil, konserine gitmem için beni iyi ve kaliteli müzik yapmasına ikna etmesi gerekiyor. 5 tır veya binlerce dolarlık konser olması önemli değil. Sınırlı imkanlarla müzik yapıyor olmanızı anlıyorum, hiç kimse büyük imkanlarla doğmuyor veya sahip olamıyor. Fakat bana (dinleyiciye) müziğinizi sunarken önce verdiğiniz emeğe ve yaptığınız müziğe, sonra bana (dinleyiciye) saygı duyarak imkanlar dahilinde olabilecek en kaliteli kaydı, yazabildiğiniz en iyi şarkıları vermeniz gerekiyor. “İmkanlarımız kısıtlıydı” sözü ekipman için geçerli olabilir ama bugün temiz sound için kısıtlı imkanlar üzerine ses işçiliğiyle harikalar yaratılabilir. Bunu yapan, emek verdiği için saygı gören gruplar oldu geçmişte. 2-3 yerli grubun salonları doldurduğu yıllar yaşadık. Geçen yılın son aylarına RN yalnız başına doldurdu salonu. Bunu beceremeyip dinleyiciye kızmak yerine kendilerini sorgulamalı gruplar. Yoksa dinleyici ve konser izleyicisinin hiç kimseye destek olmak gibi bir görevi yok. Gruplar çalışacak, çabalayacak, o desteği kendisi alacak.
kaliteli gruplarımızdan biri olduklarını düşünüp hak verir gibi oldum ta ki müziklerini dinleyene kadar. sıradan bir müzikleri var maalesef.
2 dil bilip 1 dili de başkasına tercüme ettirebilme kabiliyetleri var lan adamların :D vay anasını . şimdi siz bunları yazmışsınız ya kesin konserleriniz dolup taşar :D
Büyük konserlerde ön grup olarak çıkan yerli gruplarımızı izleme zahmetinde bulunmayıp arka taraftaki çimlere yayılan kitlenin şu yazıdan çıkarması gereken çok şey var. Diyorsun da o taraftan da ses yeterli miktarda duyuluyor. Seyirciyi o hale getiren kim siz ne biçim müzik yapıyorsunuz ve daha bir sürü soru varken gelip böyle bir boş özgüvenle dayılanmak bayağı sıçtıklarının resmidir.
Allah razı olsun.
imzada ergen çığlığı mı yazıyor?
dil biliyorlarmış, şu resme bakın allah aşkına, okeyci kılıklı at hırsızı hatta kapalı çarşı gangsteri tipindeler ya, ne kadar iş o kadar köfte , elle tutulur bi halt yiyememenin suçunu izleyiciye atamazsınız üstelik hakaret ederek?
defolun huzurumuzdan lütfen.
30.03.2013
@poppet, ”okeyci kılıklı at hırsızı”
aahahahahahha süper:D
Abi dinleyiciye “götünüz de çok kalktı sizin, iki adam olun” diyen grup varmış ya. Ahaha cidden garip ya, ne yazsam bilemedim. Müzik yapmak zaten ne şartta olursa olsun kolay bir şey değil zaten, anlık gazlarla mı müzik yapıyorsunuz anlamadım ki.
30.03.2013
@Jester, Anlık gazmış.
Zaten sen müziği insanlar konserime gelsin ya da para kazanayım amacıyla yapıyorsan başta hata yapmışsın demektir. Git pompacı da falan çalış. Asgari ücret iyi para var. Hem orda kimseye konser vermek zorunda da değilsiniz.
Tanrı aşkına! İnsanlar Türkiye’de milyonlarca metal müzik dinleyicisinin varolduğunu mu düşünüyor? Hayır yok böyle bir olay. Dışarı çıkın ve gördüğünüz ilk 20 bin insana metal dinliyormusun diye sorun. Cevap gayet açık. Hayır hatta ne olduğunu bilmeyenler bile var. Söylemeye lüzum? Eee ne kaldı geriye. Sadece Metallica, Iron Maiden ve Anathema gibi birkaç meşhur grubu dinleyen kitle var. Bu kitle de sanırım %75′i falan oluşturuyor. Geri kalan kitle de malum. Ne yapsın adamlar yani. Her metal müzik konseri olan bara gidip metal müziğe destek mi versinler. Böyle destek olmaz. Harcanan gruplar olmasına rağmen kusura bakmayın siz harcanmaya değer bir grup değilsiniz. Birkaç şarkınızı dinledim. Ve evet çok sıradan hatta kötü! Ha kötü veya sıradan da olması gerekmiyor. Çok iyi de olabilirdi. Ama yine de niye kimse konserimize gelmiyor diye saçma bir serzenişe imza atmak müzik adına duyduğum en saçma olaylardan biri.
30.03.2013
@saw you drown, “insanlar konserime gelsin” bir müzisyenin en doğal arzusu bence. Senin tahayyülündeki destek biçimini merak ettim; nasıl destek vermeli gruplara?
bunu yazan insanların yaşını başını almış tipler olmaları beni ciddi ciddi güldürdü doğrusu. kimse kimseyi desteklemek zorunda değil. kaldı ki kitleleri kendi sahnelerine çekemiyorlarsa bu onların sorunudur diye düşünüyorum. grubun gitaristi Fırat Öz’ün bu açıklamadan sonra Consume the Vanity elemanlarına ”hoşçakalın” demesi takdire şayan bi hareket olmuş. seyirci ve dinleyicilere ağlamaktansa müziklerini icra etmeye baksınlar. doğru noktaya yanlış şekilde değinmişler.
Tüh lan ben de tam konserlerine gitmeye niyetlenmiştim.. Nasip işte..
ben bir video koyup gideceğim.
http://www.youtube.com/watch?v=9XriKrUqKnE
“Bu iletiyi özellikle Türkçe olarak yazıyoruz. Yoksa 3 dilde yazma kabiliyetimiz var. Vokalimiz 2 dil biliyor, artı olarak 1 dil bilen birine tercüme de ettirebilirdik.”
Su cumleden sonra okumaya gerek bile duymadim.
/golfclap
Haklı bir -veya en azından mantıklı bir düşünce diyelim- sıkıntı nasıl berbat ve ergence bir dille ifade edilir dersinde okutmak lazım bu mektubu.
O açılış ne ya hahahahah
Ha ayriyetten meselenin vahimligi de apayri bir tartisma konusu, beni de uzmuyor degil. Sadece boyle bir ragequit yapmanin manasizligindan dolayi okumaya gerek duymadim dedim. Yoksa zaten bazi dunya standardinda studyo/gitar ekipmani sahibi olmama ragmen beni muzik yapmaktan ve yayinlamaktan, bir grup icine girismekten alikoyan sebep de burada bahsi gecen elemanlarinkiyle kimi yonden benzerlik tasiyor. Ha sucu gidip seyircide bulmamak lazim, insanin kesinlikle muzik isinde seyirciden once kendisinde aramasi lazim ilk olarak hatayi. Misal, ben okuzler gibi Electric Wizard, Sleep, Bongzilla, Weedeater ekolu buram buram fuzz/pislik akan, raw bir stoner/doom/sludge projesi yapmayi cok isterdim, ama sahne alacaksam da 3 kisiye calacagimi bilir, kabullenirdim yolun basindayken acikcasi.
Eger ilerde tek hobisi vakit oldurmek icin monoton corporate is hayatindan arta kalan vakit buldugunda random online insanlarla online oyun oynamak olursa sasirmayacagim da tabii.
31.03.2013
@Can Gelgec, ragequit kelimesi olayı %100 tanımlamış.
Haberi güncelledim. Grubun gitaristi Fırat Öz, açıklama ile alakası olmadığını belirtmiş. Es geçmeyelim dedim. :)
sikko gibi ne olduğu belirsiz bir kelimeyi bırak 3 dili ingilizcede nasıl ifade edeceklerdi acaba?
31.03.2013
@skuld, fucked, worthless, lousy.
31.03.2013
@skuld, fucking, freaking, bloody
31.03.2013
@skuld, yes,we,can.
bu da bir tarz, ağlak metal! bizi anlamadınız ühüühüüü!
“Dinlemiyonuz lan bizi amkamkamk” temalı bir açıklama gerçekten. Hayır kim yazdıysa artık tebrikler. Tamam haklı oldukları/olabilecekleri noktalar var da konsere gelmiyorsunuz biz 7 senelik grubuz zibilyon tane dil biliyoruz ama siz sikkolar sadece Türkçe bildiğiniz için bu dilde yazıyoruz bıdı bıdı bıdı he gardaşım he.
Ben bu grubun derdini anlayabiliyorum. Şimdi yorumları okudum da adamlar haklılar deyip ben aradan çekileyim.
Dipnot: Batuhan kardeşim :)
31.03.2013
@Nightwing, eyvallah. :)
Açıklamayı erkek arkadaşından yeni ayrılan grubun 14 yaşındaki sözcüsü yapmış herhalde. bnce hepnis salaksınız tamammı eksik sonunda bir tek. Bu ne amk
31.03.2013
@Nakruf, :D
31.03.2013
@Nakruf, Abi kafam da iyi ama o kadar güldüm ki. Baştan beri tüm düşüncem bununla paralel. Bunca yıldır bu müziğin içinde olduğunu iddia eden adamların bu kadar liseli ergen atarı yapması. Sdfdfdf. Neyse ya.
Asfdsdfg son zamanlarda hiç bu kadar gülmemiştim.
Aslında mevzuda birkaç nokta dışında haklılar,ama dışa vurum yöntemleri cidden çok kötü. Tamam dürüstlük falan filan eyvallah,ama bu dürüstlükten çok gereksiz bir tribe benzemiş.
Yaptıkları müziğin kalitesini bilmiyorum ve şu durumlardan sonra da pek dinleme gereği duymuyorum.
bu ne abi böyle :D ”vokalimiz 2 dil biliyor” falan.. :D ahaha ulan ya. o değil, bir de yorumlarda bayağı bayağı tartışılmış bu durum. oğlum, gidin yan tarafta gardenian yeniden birleşmiş, opeth yeni albüm detayları vermiş, onlara bakın. :D ama bak hakkını verelim, büyüklerine karşı saygılılarmış. o zaman demek ki bize söylememişler bu lafları, çünkü bunları söyleyen biri en fazla 17, 18 yaşında olabilir, e biz onlardan büyüğüz o zaman. rahat olun yani. :D
yaptıkları şarkılara youtubedan falan baktım da, şunu diyorum; önce kendine bak. bu ülkede senden kat kat güzel müzik yapan gruplar var, yukarıda bahsedilmiş zaten bi kaç grup. ekstra olarak, anoreksi var. ayrıldınız mı siz? kıyamam :(( ccc atarlı gençlik ccc
Keşke grubu hiç kurmasaymışsınız be abi. (bu mesajı özellikle türkçe yazmak istedim. yoksa italyanca/ispanyolca/japonca/flamanca yazabilirdim ama yazmıyorum.)
tabi ki yabancı grupları dinleyeceğiz , yaptığınız taklit anasını satim, bunu dinleyen biri işte türk grubu demez ki
dolayısıyla bunu sizden 1000 kat daha iyi yapan 10000 tane grup var en az, siz yine bu işin kaymağını yemişsiniz açıklama filan yapmışsınız ne bilim 3-5 kişiyi etkilemişsiniz halinize şükredeceğinize bide gelmiş tavra yapıyorsunuz, emek verdik de hede hödö sizden önce bir sürü türk grubu bu hale düştü onlarda emek verdi sizden daha iyilerdi belkide onlara bakarak hiç mi bişyler öğrenmediniz, ayrıca taraf değilim seyirci en sikko seyirci metal seyircisi buna aynen katılıyorum, sizden onların arasında çıkıp grup kurmuş adamlarsınız bu yazıyı yazarken aynaya bakın biraz , yaptığınız işe bok atmıyorum eyw der geçerim sadece oluşan paradoksu anlatmak istedim o kadar
Wankers.
Türk gruplarının özgünlükle uzaktan yakından hiçbir alakası yok. Sıfır,hepsi etkilendikleri gruplar üzerine iş yapıyor.
Eski grubumda da öyleydi.Etkilendiğimiz grupların soundını kopyalamıştık,hatta işi öyle bir noktaya getirdik ki,lyricler bile etkilendiğimiz grupların işlediği konseptlere benziyordu. Ama ne oldu.Dağıldık bitti.Çünkü kopya türk metali ortamında birşeyi değiştiremedik.Diğer gruplar gibi kopyalamaya devam ettik.
Grubun adını ilk defa burda duydum artık klasik istanbulda saçma sapan işler peşinde koşup paso barlarda cover çalan gruplardan biridir kesin bu açıklamayı google translate’de 40farklı dilde yazabilirdim ama vokalistimiz translate kullanmayı bilmiyor
dinlenilmeyen grup, gidilmeyen konser, sevilmeyen , beğenilmeyen vsvs değil midir acep? sorun da yoktur o halde…
yalnız adamlar dinleyicinin sikko olması konusunda haklı,bizim türk seyircisine beatles getir gene çimlere yayılıp iphonelarından karı kız dürtüp oflar puflar beynine soktukarım,sadece bir kere sahneye çıkıp çaldım,gerçektenden de otlayan koyunlarda bile daha fazla ruh,enerji var arkadaş,bir de her olaya ergenlik diyen zihniyeti 666 yerinden bıçaklayasım geliyor,adamlar kendilerini bu şekilde ifade etmişler,düşünce ve içinde kalanları bu şekilde söylemişler,ayrıca şu olay türkiyedeki metal olayının acı bir örneklemi,hadi komik,saçma ve yakışıksız bulursun da ergen ne,kilise yakan ergen,metallica ve in flames dinleyen ergen,hoşuna gitmeyen açıklama yapan grup ergen,mikael ergen,varg ergen,o ergen,bu ergen,maşallah sitede herkes anasından 50 yaşında doğmuş
bunlar reklam kokan hareketler mike, bunlara gerenk yok