Herkese merhaba. Bu kez karşınızda, Pasifagresif’in bugüne kadar röportaj yaptığı belki de ilk black metal grubu olan COSMIC FUNERAL var. Ankaralı grup ilk EP’sini geçtiğimiz ilkbaharda çıkardı ve çeşitli basın organlarından iyi yorumlar alarak yollarına devam ediyorlar. Yakında albüm kaydına başlayacak olan grubun kurucusu ve bas gitaristi Iskit ve gitaristi Mythlous ile COSMIC FUNERAL ve black metal hakkında konuştuk.
Röportajlara bu uyuz soruyla başlamaktan hoşlanmasam da, sizi bilmeyen dinleyiciler adına kendimi sormak durumunda hissediyorum. COSMIC FUNERAL’ı birkaç cümleyle tanıtır mısınız lütfen?
Mythlous: Cosmic Funeral old school, raw black metal tarzını benimsemiş, ancak içerisine raw black öğeleri dışında melodik bir altyapı ve tekrar eden durağan riff lerden ziyade, old school tarzın akışını değiştiren riff ler de eklemeyi, kendi oluşturmaya çalıştığı tarzına uygun gören bir melodik/senfonik black metal grubudur. Iskit tarafından tek kişilik bir müzik projesi olarak oluşturulan Cosmic Funeral sonraları gruplaşma sürecine girmiş ve şu anki halini almıştır. Iskit bu projeyi başlatırken Norveç black metalinin başarılı gruplarından Limbonic Art’ın “Cosmic Funeral of Memories” parçasından esinlenerek, projesini bu şekilde adlandırmayı uygun görmüştü.
Black metalin imaj kısmıyla ne kadar ilgileniyorsunuz? Prodüksiyona ayıracak çok paranız ve konser mekanlarında gerekli imkanlar olsa, gösterişli sahne şovları yapmak, özel sahne kostümleri giymek ister miydiniz?
Mythlous: Sahne şovları, özel kostümler kesinlikle black metalin gücünü ve etkinliğini arttırır diye düşünüyorum. Seyirciyi, yaratmak istediğin atmosferin bir parçası yapabilmek için gösteriş önemlidir tabiî ki. Grup olarak elimizden geldiğince bu atmosferi yaratacak bir imaj oluşturmaya çalışıyoruz.
Sizce COSMIC FUNERAL’ı ülkemizdeki diğer black metal gruplarından ayıran yanlar neler? Nasıl bir şeyler arayan dinleyiciler sizde aradıklarını bulabilirler?
Iskit: Zaten bir elin parmakları kadar grup var aktif olan, biz elimizden geleni yapıyoruz. Sonuçta çıkış noktamız kimsenin kulağına hitap etmek değildi, öncelikle kendi istediğimizi yapmaktı bu da böyle devam edecek zaten black metal masturbasyon yapmak gibi birşey. Farklı yanlarını dinleyiciler karar versin. Şu ana kadar aldığımız tepkiler bizi memnun etti.
EP’nizin kayıt sürecinden bahseder misiniz? Neler evde, neler stüdyoda kaydedildi, nasıl bir süreçti, ne kadar sürdü?
Mythlous: EP’mizin tüm kayıt, mix ve mastering işlemlerini Stüdyo Logos’ta gerçekleştirdik. Eğlenceli bir süreçti. Yaşadığımız bazı problemler nedeniyle süreç birazcık uzadı diyebiliriz ama sonuç bir EP kaydı için gayet olumluydu.
“Kozmik cenaze” deyince kafanızda nasıl bir imge oluşuyor, bu kavram sizin için ne ifade ediyor?
Mythlous: Bu savaşlar ve etnik temizlik diye tabir ettikleri soykırımlar aslında insanlığın ne kadar acımasız, gaddar ve de aciz olduğunu göstermekle beraber, yüzlerini kapattıkları maskelerin de gerçek yüzlerinden pek de farklı olmadığını gösteriyor. Cosmic Funeral, aslında insanlığın ve varoluşun sonu gelmeyen bir yıkım içerisinde olduğunu düşünüyor.
Bir iki ay içinde başlayacağınız album kaydınız da EP kaydı gibi mi olacak yoksa başka planlarınız var mı? EP’de denemediğiniz müzikal yahut prodüksiyon merkezli denemeler, değişiklikler yapmayı düşünüyor musunuz?
Iskit: bu sefer uzun soluklu bir albüm olacak 9-10 parça düşünüyoruz değişikler olacak tabi, senfonik öğelerin arttırılması ve canlı koro kullanımı gibi. Daha temiz bir kayıt ilk hedefimiz
Bilinçli şekilde öne çıkardığınız bir Atatürk milliyetçiliğiniz var. COSMIC FUNERAL’ın politik bir yanı da var mı, yoksa yalnızca Atatürkçü olduğunuzun bilinmesini mi istiyorsunuz?
Iskit: Biz buyuz herkesin olması gerektiği kadar milliyetçiyiz. Atatürk e ve tüm Türk kahramanlarına saygımız büyük. Bu realist bir bakış açısı sadece, bölücülüğün ve yobazlığın prim yaptığı bir dönemde yaşıyoruz. O yüzden savaş devam edecek. Bizim safımızsa belli.
Doomsday parçanızda Kuran’dan birtakım alıntılar var. Black metalin din konusundaki duruşunu hepimiz biliyoruz, peki sizin din kavramına bakışınız nasıl? Bir reddediş ya da benimseyişiniz var mı, yoksa ironi amaçlı yahut metale uygun olduğu için mi Kuran’dan alıntılar yaptınız?
Iskit: Parçada ayetleri kullandık, hatta üzerine pek birşey eklemedim. Dine karşı duruşumuz tamamen agnostiklik ve duyarsızlık, Ama satanizm değil asla. Doomsday yok oluşu anlatıyor bana göre, her şeyin yok oluşa giden bir süreçte olması gibi.
Kuzey Amerika black metaliyle ilgileniyor musunuz? İmajı neredeyse tamamen boşlayıp müziğe odaklanan KRALLICE, WOLVES IN THE THRONE ROOM, NACHTMYSTIUM gibi son dönem Amerikan grupları hakkında düşünceleriniz neler?
Mythlous: Pek ilgilendiğimi söyleyemem. Doom/stoner tarzın ağır bastığı black metal grupları olmalarından belki de, pek ilgimi çekmez. Iskit: Goatwhore, Kult OF Azazel, Vesperian Sorrow.
“Şu gruplar, albümler olmasaydı muhtemelen COSMIC FUNERAL da olmazdı” dediğiniz grup veya albümler var mı? Sizi “black metal yapmalıyız” diye düşünmeye iten dış faktörler neler?
Iskit: Kesinlikle var, Limbonic Art, Dissection, Marduk, Dimmu Borgir, Dark Funeral, Empyrium, Agalloch gibi.
Ankara’da müzik yapan, özellikle de dışarıdan alınan ilhamların önemli yer teşkil ettiği bir müzik yapan insanlar olarak, olayın metal piyasası kısmını yok sayarsanız, Ankara hakkında, şehir olan, etkileşim içinde olduğunuz Ankara hakkında ne düşünüyorsunuz? Şehir size yaptığınız müzik konusunda neler veriyor, sizden neler götürüyor?
Mythlous: Grup olarak Ankara’da metal piyasası kısmını zaten yok sayıyoruz diyebiliriz. Ben Ankara’nın geçtiğimiz son 3-5 yılda metalci dinleyici kitlesini önemli ölçüde yitirmiş olduğunu düşünüyorum. Biz hepsini göze alarak, az da olsa geride kalan kitleye kendi yaratmaya çalıştığımız havayı solutma hevesindeyiz ilk olarak, tabiî ki bunu yaparken de kimseye yaptığımız müziği sevdirme çabasında da değiliz. Öncelikli olarak kendi egolarımız için, tam anlamıyla içimize sinen bir tarz yakalama gayretindeyiz. Bu konuda Ankara’nın bize pek de sıkı fikirler kattığını düşünmüyorum.
Şimdi de biraz geyik sorulara geçelim. Aşağıda harflerin yanına, o harfle başlayan en çok sevdiğiniz grubu yazın lütfen. Örneğin,
Burzum Lifelover A… C…
gibi…
Behexen Lord belial Absu Cradle of Filth Keep of Kalessin
Marduk Emperor Tsjuder Anorexia Nervosa Limbonic Art
Son dönemde dinleyip de beğendiğiniz yerli gruplar, albümler neler?
Mythlous: Raven Woods, Cenotaph, Carnophage, Episode 13, Black Omen, Dungeon Of Wizards, Morbivod, Unleash, Thrown to the Sun, aklıma gelen beğendiğim sağlam gruplar bunlar.
PASİFAGRESİF okurlarına son olarak ne söylemek istersiniz?
Iskit: Akrostiş yazmak isterdim. Bize ulaşmak isterlerse: facebook.com/CosmicFuneral
EP’mizi edinmek isterlerse: Hayri ve ZID Müzik (Ankara) veya Hammer Muzik (İstanbul) ya da cosmicfuneraltr@gmail.com adresine mesaj atsınlar.
Ne tür bok yapıyor bu adamlar derlerse: cosmicfuneral.bandcamp.com adresinden dinleyebilirler.
Biz de kolay gelsin diyor ve tüm girişimlerinizde bol şans diliyoruz.
Iskit: Ahmet Saraçoğlu’na ve Pasifagresif’e teşekkürlerimizi sunarız desteğinizden dolayı. Metale sahip çıkan sayılı sayfalardan birisiniz.
@Rotten Angel, aslında o kadarda ilginç değil.Adamlar norveçte, amerikada yaşamıyorlar.Tamam ecnebi müziği metal ama asıl ilginç olan türkiyeden viking metal grubu çıkması olur.Ki vardır eminim.
@Rotten Angel, aynen hacı ben de tüm röportajda ona dikkat ettim,şimdi arkadaşların müziği eh işte seviyesinde geldi bana,gene de sonuna kadar hard bir şekilde”türk gruplarını sıçsalar da destekleyin lan” fikrini savunan bir adamım,onun için bu arkadaşlara da başarılar diliyorum,zaten kendim de bunların geçtiği yollardan geçtiğim için neler çektiklerini bildiğimden emek ve çalışmalarını taktir ediyorum,yolları açık olsun,ancak bu ilginç atatürk milliyetçiliği teması benimde kafamı karıştırdı,yani bir black metal grubu şarkılarında bu temayı nasıl kullanabilir ki diye düşünürken lirikleri inceledim,Negligence Of Centruies adlı şarkı atatürkün Gafil Adlı Şiirinden Uyarlanmış meğer,diğer şarkıların liriklerinde nelerden bahsettiğini bilmiyorum,tabi şimdi ”ulan black metali kullanacak başka şey bulamadınız mı,evil,devil,satan ”diye direk dalacak değilim ama bana da gerçekten garip geldi,ama var böyle ilginç gruplar mesala choregoth diye doğacı bir black metali grubu var,yalnız ben gene eski kafalı bir black metalci olarak black metalin bilindik kadim,malum konularının dışına çok fazla çıkmamamsı gerektiğini düşünüyorum,çünkü özellikle bizim gibi gerçekten dinin çok sert yaşandığı ülkelerde özellikle satanic black metale ihtiyaç var,zaten grupta röportajında bunu belirtmiş,belli gruplarla savaş içinde olduklarını belirtmiş,ancak bu yöntemle biraz zor zorlarlar karşı tarafı bence,daha sert yöntemlere ihtiyaçları var,mesala artık iran,ırak ve lübnan gibi ülkelerde bile çok küfürbaz,satanik ve küstah black metalgrupları ortaya çıkmaya başladı,zaten bahsedilen tarafa en iyi cevabı kadıköylü blackciler verir :),ha bir de gerçekten ankara black alemi gerçekten dedikleri gibi biraz değişmiş
@TAAKE, işte her türk metalcisinin senin gibi olması gerekiyor panpa. şu çektiğim fake hesap/yedek hesap dalgasından hala çekiyorum küfür dolu e-postalar geliyor bana birisinden. kim olduğunu da biliyorum söylemiyeceğim. türk milleti karakter olarak gereksiz egolarından kurtulamamış bir millettir malesef hacı. bu it gibi saldıran kişi(ler) o grubun reklamını yapmaktan başka bir halta yaramıyor zavallı(lar).
gruba gelirsek eski elemanlarını çok içli dışlı olmasamda şahsen tanıyorum. bir iki kere sohbet etme şansımız oldu. sonra gruptan ayrılmış. neyse ben meslektaşlarıma yollarının açık olmasını diliyorum. işte bizi de metal müziğe zararlı kişi(ler)den ayrıan nokta da bu. o kendini biliyor :)
@Rotten Angel, kemalist black metal niye olmasın olm onlarda bu ülkenin evlatları değil mi yahu. gidipte kızılderili black metal yapacak değiller ya :) bende mesela türkçüyümdür kimse bana imprecation için ”turancı black metal mi olur lan” demedi amk. :)
“herkesin olması gerektiği kadar milliyetçiyiz.” nasıl bir cümledir acaba?
1-herkesin milliyetçi olması gerekir.
2-herkesin ne kadar milliyetçi olması gerektiği bellidir.
3-herkesin ne kadar milliyetçi olması gerektiğini biz/ben biliyoruz/biliyorum.
dolayısıyla, bildiğimi sandığım şeyin de doğru olduğunu iddia ediyorum ve herkesin böyle olması gerektiğini düşünüyorum.
ben bu cümleden bunları çıkardım, gecenin bu saatinde yorgun kafayla yanlış çıkarımlar olabilir. varsa uyarınız lütfen. eğer şansım yaver gittiyse ve doğru çıkarımlarda bulunduysam da baya kötüymüş hacı.
bi de şu sorunun cevabı gelmemiş, merak etmiştim halbuki: “…Bir reddediş ya da benimseyişiniz var mı, yoksa ironi amaçlı yahut metale uygun olduğu için mi Kuran’dan alıntılar yaptınız?”
Utanmadan sıkılmadan hala Episode 13, Black Omen, Dungeon Of Wizards, Morbivod övüyorlar, kafamı nerelere vursam. Vasıfsız, içi boş, dandik metal gruplarının yere göğe sığdırılamayışı beni çok üzüyor. Biri de çıkıp demiyor ki “kardeş Decimation, Diabolizer, Decaying Purity, Burial Invocation var, çok klas.” Nerdeeee.
@necati, Bence hellwound’un derdi kesinlikle black ya da death metal sevme ile ilgili değil daha doğru irdelemek lazım çünkü çok yerinde bir yorum.Bu ülkede bir nebze olsun insana metal müzik dinlediğini hissettiren grupları kendi tabiriyle dandik metalden öteye gitmeyen gereksiz gruplardan arındırmış ve hakkını vermiş ,okurken ne haddimse afferin bee diyesim bile geldi.Bu arada Decaying Purity’nin basçısı Malik arkadaşa halen 30 tl borcum var (Bass gitarını internet yoluyla satın almıştım) burdan ona selam yolluyorum ona :)
@necati, hayır, yerli metalcilerin büyük çoğunluğunun yakalandığı vizyonsuzluk ve kötüyü övme, kötüye sarılma hastalığını sevmiyorum. Geçiniz bunları. Mevzu Black Metal’se, Godslaying Hellblast, Deggial gibi gruplar varken hala Dungeon Of Wizard’ı anmak niye?
@hellwound, vay be ben de tam aslında episode 13,black omen fena değildir ama tam manasıyla cayır cayır kaliteli grup arıyorsan kadıköy ün satanik gruplarına bakıcaksın diyecektim,sen yazmışsın Godslaying Hellblast, Deggial gibi gruplarını bilen birini görmek gerçekten güzel,zira çoğu true blackcinin bile haberi yok bu gruplardan,maalesef bu şehriban,satanizm olaylarından sonra black metal resmen taş devrine döndü,halbuki eskiden ankaradaki 5 metal grubundan 2 veya 3 ü black metaldi ve kaliteli işler yapıyordu,ama gene de episode 13 ile black omen de fana değildir
Ben gayet beğendim. Atatürk milliyetçiliği de gayet doğal bir durum. Bir black metal grubunun milliyetçi olması ve liriklerinde atatürk’ün bir şiirini kullanmış olması kadar doğal bir durum olamaz. Nasyonal sosyalist black metal var da Kemalist black metal mi olmuyor. Böyle etiketlemelere karşıyım ama olabilir yani.
“Bir black metal grubunun milliyetçi olması” nasıl doğal oluyor, hiç anlamıyorum. Bir indie grubunun, bir elektronik müzik ikilisinin milliyetçi olması kadar saçma. Nasyonel Sosyalist Black Metal’in varlığı da patolojik bir durum.
@saw you drown, valla aslında olur hocam ama biraz türk tarzı ben yaptım oldu tarzında olur,biraz klişe olacak ama black metal hiçbir ideolojiyi sallamaz,sonuçta tüm ideolojiler insanlık için daha iyi olanı vadeder,black metal ise tüm insanlığı yoketmek ister,anarşizm dışında hiçbir ideolojinin black metalin içinde olduğunu düşünmüyorum,ama şu da bir gerçek ki milliyetçilik,ırkçılık,şovenizm gibi akımlar hemen hemen tüm black metal gruplarında var,o da bir gerçek
@TAAKE, ”black metal hiçbir ideolojiyi sallamaz,sonuçta tüm ideolojiler insanlık için daha iyi olanı vadeder,black metal ise tüm insanlığı yoketmek ister”
Yüzde yüz katılıyorum bu söylediklerine. Ancak dediğin gibi milliyetçilik, ırkçılık gibi akımlar black metal gruplarında mevcut olan bir durum. Türk olmasında da bir sorun yok bence.
@TAAKE, Aslında anarşizm de “insanlık için daha iyi olanı” amaçlar. En azından ben şu ana kadar “bütün insanların amına koyalım, herşeyi yıkalım, kötülük egemen olsun..” diyen bir anarşist görmedim :) Black metal’e eğer bu tür bir etiket koyacaksak bunlar satanizm ve vandalizm falan olur.
ya beyler, ben bilmem kaç kere dissection-storm of the lights bane dinlemişimdir ama inanın ki şarkıların ne anlattığıyla ilgili hiç bi fikrim yok. aynı şekilde ne zaman emperor, satyricon, dimmu borgir, limbonic art, cradle of filth, darkestrah, immortal, summoning felan dinlesem gene “lan bu adamlar ne anlatıyo” diye merak etmem. az çok bilirim gene bişiler ama zerre umrumda değil lirikler bunu anlatmaya çalışıyorum. o yüzden gene takıldık -izmlere, adamların müziğini tartışacağımıza. benim de diyeceğim “yaşasın atletizm, yaşasın usain bolt!!!” mına q.
ben şahsen beğendim müziklerini. fikirler tartışılmasın demiyorum yanlış anlaşılmasın ama gerçekten benim gibi düşünen dinleyiciler de olabilir, onu belirtmek istemiştim. sadece.
Kemalist black metal, ilginç gerçekten :)
18.12.2012
@Rotten Angel, aslında o kadarda ilginç değil.Adamlar norveçte, amerikada yaşamıyorlar.Tamam ecnebi müziği metal ama asıl ilginç olan türkiyeden viking metal grubu çıkması olur.Ki vardır eminim.
18.12.2012
@Rotten Angel, Atatürk’ün şiirini şarkılarında kullandılar diye… Ah etiketçi toplumumuz ah..:)
18.12.2012
@Rotten Angel, aynen hacı ben de tüm röportajda ona dikkat ettim,şimdi arkadaşların müziği eh işte seviyesinde geldi bana,gene de sonuna kadar hard bir şekilde”türk gruplarını sıçsalar da destekleyin lan” fikrini savunan bir adamım,onun için bu arkadaşlara da başarılar diliyorum,zaten kendim de bunların geçtiği yollardan geçtiğim için neler çektiklerini bildiğimden emek ve çalışmalarını taktir ediyorum,yolları açık olsun,ancak bu ilginç atatürk milliyetçiliği teması benimde kafamı karıştırdı,yani bir black metal grubu şarkılarında bu temayı nasıl kullanabilir ki diye düşünürken lirikleri inceledim,Negligence Of Centruies adlı şarkı atatürkün Gafil Adlı Şiirinden Uyarlanmış meğer,diğer şarkıların liriklerinde nelerden bahsettiğini bilmiyorum,tabi şimdi ”ulan black metali kullanacak başka şey bulamadınız mı,evil,devil,satan ”diye direk dalacak değilim ama bana da gerçekten garip geldi,ama var böyle ilginç gruplar mesala choregoth diye doğacı bir black metali grubu var,yalnız ben gene eski kafalı bir black metalci olarak black metalin bilindik kadim,malum konularının dışına çok fazla çıkmamamsı gerektiğini düşünüyorum,çünkü özellikle bizim gibi gerçekten dinin çok sert yaşandığı ülkelerde özellikle satanic black metale ihtiyaç var,zaten grupta röportajında bunu belirtmiş,belli gruplarla savaş içinde olduklarını belirtmiş,ancak bu yöntemle biraz zor zorlarlar karşı tarafı bence,daha sert yöntemlere ihtiyaçları var,mesala artık iran,ırak ve lübnan gibi ülkelerde bile çok küfürbaz,satanik ve küstah black metalgrupları ortaya çıkmaya başladı,zaten bahsedilen tarafa en iyi cevabı kadıköylü blackciler verir :),ha bir de gerçekten ankara black alemi gerçekten dedikleri gibi biraz değişmiş
19.12.2012
@TAAKE, işte her türk metalcisinin senin gibi olması gerekiyor panpa. şu çektiğim fake hesap/yedek hesap dalgasından hala çekiyorum küfür dolu e-postalar geliyor bana birisinden. kim olduğunu da biliyorum söylemiyeceğim. türk milleti karakter olarak gereksiz egolarından kurtulamamış bir millettir malesef hacı. bu it gibi saldıran kişi(ler) o grubun reklamını yapmaktan başka bir halta yaramıyor zavallı(lar).
gruba gelirsek eski elemanlarını çok içli dışlı olmasamda şahsen tanıyorum. bir iki kere sohbet etme şansımız oldu. sonra gruptan ayrılmış. neyse ben meslektaşlarıma yollarının açık olmasını diliyorum. işte bizi de metal müziğe zararlı kişi(ler)den ayrıan nokta da bu. o kendini biliyor :)
19.12.2012
@Rotten Angel, kemalist black metal niye olmasın olm onlarda bu ülkenin evlatları değil mi yahu. gidipte kızılderili black metal yapacak değiller ya :) bende mesela türkçüyümdür kimse bana imprecation için ”turancı black metal mi olur lan” demedi amk. :)
“herkesin olması gerektiği kadar milliyetçiyiz.” nasıl bir cümledir acaba?
1-herkesin milliyetçi olması gerekir.
2-herkesin ne kadar milliyetçi olması gerektiği bellidir.
3-herkesin ne kadar milliyetçi olması gerektiğini biz/ben biliyoruz/biliyorum.
dolayısıyla, bildiğimi sandığım şeyin de doğru olduğunu iddia ediyorum ve herkesin böyle olması gerektiğini düşünüyorum.
ben bu cümleden bunları çıkardım, gecenin bu saatinde yorgun kafayla yanlış çıkarımlar olabilir. varsa uyarınız lütfen. eğer şansım yaver gittiyse ve doğru çıkarımlarda bulunduysam da baya kötüymüş hacı.
bi de şu sorunun cevabı gelmemiş, merak etmiştim halbuki: “…Bir reddediş ya da benimseyişiniz var mı, yoksa ironi amaçlı yahut metale uygun olduğu için mi Kuran’dan alıntılar yaptınız?”
Utanmadan sıkılmadan hala Episode 13, Black Omen, Dungeon Of Wizards, Morbivod övüyorlar, kafamı nerelere vursam. Vasıfsız, içi boş, dandik metal gruplarının yere göğe sığdırılamayışı beni çok üzüyor. Biri de çıkıp demiyor ki “kardeş Decimation, Diabolizer, Decaying Purity, Burial Invocation var, çok klas.” Nerdeeee.
19.12.2012
@hellwound, daha ziyade, onlar black metal seviyor sen death metal seviyorsun.
19.12.2012
@necati, Bence hellwound’un derdi kesinlikle black ya da death metal sevme ile ilgili değil daha doğru irdelemek lazım çünkü çok yerinde bir yorum.Bu ülkede bir nebze olsun insana metal müzik dinlediğini hissettiren grupları kendi tabiriyle dandik metalden öteye gitmeyen gereksiz gruplardan arındırmış ve hakkını vermiş ,okurken ne haddimse afferin bee diyesim bile geldi.Bu arada Decaying Purity’nin basçısı Malik arkadaşa halen 30 tl borcum var (Bass gitarını internet yoluyla satın almıştım) burdan ona selam yolluyorum ona :)
19.12.2012
@necati, hayır, yerli metalcilerin büyük çoğunluğunun yakalandığı vizyonsuzluk ve kötüyü övme, kötüye sarılma hastalığını sevmiyorum. Geçiniz bunları. Mevzu Black Metal’se, Godslaying Hellblast, Deggial gibi gruplar varken hala Dungeon Of Wizard’ı anmak niye?
19.12.2012
@hellwound, vay be ben de tam aslında episode 13,black omen fena değildir ama tam manasıyla cayır cayır kaliteli grup arıyorsan kadıköy ün satanik gruplarına bakıcaksın diyecektim,sen yazmışsın Godslaying Hellblast, Deggial gibi gruplarını bilen birini görmek gerçekten güzel,zira çoğu true blackcinin bile haberi yok bu gruplardan,maalesef bu şehriban,satanizm olaylarından sonra black metal resmen taş devrine döndü,halbuki eskiden ankaradaki 5 metal grubundan 2 veya 3 ü black metaldi ve kaliteli işler yapıyordu,ama gene de episode 13 ile black omen de fana değildir
19.12.2012
@hellwound, üstte saydığın grupların tamamı death metal olduğundan klasik tür milliyetçisi olduğunu düşünmüştüm.
Ben gayet beğendim. Atatürk milliyetçiliği de gayet doğal bir durum. Bir black metal grubunun milliyetçi olması ve liriklerinde atatürk’ün bir şiirini kullanmış olması kadar doğal bir durum olamaz. Nasyonal sosyalist black metal var da Kemalist black metal mi olmuyor. Böyle etiketlemelere karşıyım ama olabilir yani.
19.12.2012
@saw you drown,
“Bir black metal grubunun milliyetçi olması” nasıl doğal oluyor, hiç anlamıyorum. Bir indie grubunun, bir elektronik müzik ikilisinin milliyetçi olması kadar saçma. Nasyonel Sosyalist Black Metal’in varlığı da patolojik bir durum.
19.12.2012
@saw you drown, valla aslında olur hocam ama biraz türk tarzı ben yaptım oldu tarzında olur,biraz klişe olacak ama black metal hiçbir ideolojiyi sallamaz,sonuçta tüm ideolojiler insanlık için daha iyi olanı vadeder,black metal ise tüm insanlığı yoketmek ister,anarşizm dışında hiçbir ideolojinin black metalin içinde olduğunu düşünmüyorum,ama şu da bir gerçek ki milliyetçilik,ırkçılık,şovenizm gibi akımlar hemen hemen tüm black metal gruplarında var,o da bir gerçek
19.12.2012
@TAAKE, ”black metal hiçbir ideolojiyi sallamaz,sonuçta tüm ideolojiler insanlık için daha iyi olanı vadeder,black metal ise tüm insanlığı yoketmek ister”
Yüzde yüz katılıyorum bu söylediklerine. Ancak dediğin gibi milliyetçilik, ırkçılık gibi akımlar black metal gruplarında mevcut olan bir durum. Türk olmasında da bir sorun yok bence.
22.12.2012
@TAAKE, Aslında anarşizm de “insanlık için daha iyi olanı” amaçlar. En azından ben şu ana kadar “bütün insanların amına koyalım, herşeyi yıkalım, kötülük egemen olsun..” diyen bir anarşist görmedim :) Black metal’e eğer bu tür bir etiket koyacaksak bunlar satanizm ve vandalizm falan olur.
22.12.2012
@Zeynel, doğru,söylediklerinde haklısın
Orhan yoldaşım, Lenin Rusya’da çiçek atarak devrim yaptı zannetmiş galiba.
19.12.2012
@Chapakata, Bu konu ile yazdığım yorumlar yayınlanmadı. Bana mı hitap ediyorsun anlamadım. Evet, adımda Orhan bu arada.
19.12.2012
@Ext_Aggression, Orhan Esen sensin sanırım. Ben Kaldıraç dergisinden Oğuz Hakan.
19.12.2012
@Chapakata, Tanımıyorum seni. Tanımakta istediğimi düşünmüyorum. Kolay gelsin.
ya beyler, ben bilmem kaç kere dissection-storm of the lights bane dinlemişimdir ama inanın ki şarkıların ne anlattığıyla ilgili hiç bi fikrim yok. aynı şekilde ne zaman emperor, satyricon, dimmu borgir, limbonic art, cradle of filth, darkestrah, immortal, summoning felan dinlesem gene “lan bu adamlar ne anlatıyo” diye merak etmem. az çok bilirim gene bişiler ama zerre umrumda değil lirikler bunu anlatmaya çalışıyorum. o yüzden gene takıldık -izmlere, adamların müziğini tartışacağımıza. benim de diyeceğim “yaşasın atletizm, yaşasın usain bolt!!!” mına q.
ben şahsen beğendim müziklerini. fikirler tartışılmasın demiyorum yanlış anlaşılmasın ama gerçekten benim gibi düşünen dinleyiciler de olabilir, onu belirtmek istemiştim. sadece.
Oha cradle of filth seven yerli black grubu. Kaçıııııııınnnnnnnnn…