Dünyanın en içten müziğine, Burzum müziğine hoş geldiniz. Öncelikle söyleyim bu benim ilk ktritiğim. Beni boş verin zaten siz müziğe bakın.
Varg Vikernes her zaman yaptıklarıyla, söylemleriyle gündemde kalmış, değerli sitemizin de en tartışılan adamlarından bir tanesi. Konu Varg Vikernes ve Burzum olunca black metal camiası da ikiye bölünmüş durumda. Kimisi “Saygılar usta, büyüksün.” modundayken (mesela ben), kimisi de “Black metali çoluk çocuğun eline düşürdü, Euro’yu öldürdü, black metali de öldürdü.” diye bok atma çabalarında. Oralara kadar fazla girmek ve işin magazinsel boyutundan bahsetmek istemiyorum ama Burzum ve Varg Vikernes dedin mi benim için akan sular durur. Hayatımın en önemli gruplarından birisinin yeni albümünün kritiğini yapar, polemiğe girmeden ben kaçar.
“Umskiptar”, yani Türkçe adıyla “metamorfoz”, Varg Vikernes’in hapisten çıktıktan sonra 2010′daki “Belus” ve 2011′deki “Fallen” albümleriyle birlikte 3. albümü. Ama bu albüm önceki 2 albümden çok ama çok farklı bir albüm. Yani bir yandan yer yer “Fallen” etkileri var ama “Fallen”dan çok değişik bir albüm. “Fallen” ile clean vokal olayına giren Varg Vikernes, bu albümde clean vokali bol bol kullanmış (ona da değineceğim birazdan). Albümün en tartışılan yanı ise tarzı. Tarz olarak bir black metal albümü olduğunu söylemek güç. Ha bu, albüme ve Varg Vikernese saygımı değiştirdi mi? Hayır. Evet albüm son derece ağır bir tempoda, eski Burzum ve black metal öğelerinden uzak. Ama Burzum, Burzum felsefesinden hiç bir şey kaybetmemiş. Ortada para uğruna şebek olan bir grup yok ya da özünden tamamen sapmış bir şey de yok. Burzum felsfesi yine aynı. Sadece sound değişik. Yine basılan her notanın keyfini çıkarıyorsunuz ve yine gözünüzü kapadığınızda kendinizi hayal ettiğiniz yerde buluyorsunuz:
“Umskiptar” öyle ilginç bir albüm ki içine girmesi çok zor. İlk dinleyişlerde insan olumsuz tepki verebiliyor hatta uç noktalarda yerden yere vurabiliyor. Ne yalan söyleyeyim, ilk dinlemelerimde bana da aynısı olmuştu. Ama size tavsiyem bu albüme şans verin. Siz de göreceksiniz mükemmel bir müzikalite ortaya konulduğunu. Kısaca, içine girmesi zor ama bir girince de sizden mutlusu yok.
Albüme alışınca mükemmel bir müzikalite örneği olduğunun farkına varacağınızı söylemiştim. Gerçekten basılan her nota dolu dolu. Hepsinin bir anlamı var. En önemlisi de ruh var ve samimi. İşte Burzum müziğini diğer müziklerden farklı kılan da o. Anlam demişken albümün temasına da değinmeden olmaz. Albüm “Völuspa” isimli bir şiir üzerine kurulu. Nedir bu “Volüspa”? İskandinav mitolojisinde bir destan. İnsanın yaratılışı, tanrılar ve kıyamet gününden bahseder. Hristiyan kültürü sağolsun taş üstünde taş bırakmadığı için bu destan hakkında fazla bir kaynak yok. O yüzden bilgilerimiz sınırlı sadece bununla yetiniyoruz. İşte albüm boyunca bu destansı şiirden bol bol alıntılar var.
Paganizm kültürü her zaman doğayla iç içe olduğu için albümün temelinde “doğa” teması var. Varg Vikernes’in müthiş müzikal yeteneğiyle de birleşince verdiği mesaj son derece başarılı. Müzikalite demişken biraz da müziğinden bahsedelim. Tek tek şarkılara değinmek yerine genel olarak bakarsak albümün ilk yarısında konuşmalı vokaller dikkat çekiyor. Yanlız konuşmalı vokal derken “Lulu” nedeniyle hemen önyargıya kapılmayın. Öyle bir facia değil bu kesinlikle. Facia olmamak şöyle dursun, Varg Vikernes’in yaptığı en iyi işlerden bi tanesi. Albümde yer yer piyano geçişleri de var. Özellikle “Alfadanz” şarkısında.
“Hit helga Tré” , “Jöln”, “Æra” derken ilk yarının nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. Çünkü o müzik hemen sizi kendine bağlıyor. Gelelim ikinci yarısına. Albümün ikinci yarısında tam anlamıyla bir vokal şov var. Konuşmalı vokal yerini folk metal vari vokallere bırakmış. Artık Varg Vikernes şan derslerine, korolara falan mı katıldı yoksa kendi kendi kendini mi eğitti bilmiyorum ama bu adamın sesi hakikaten büyülü. Özellikle albümdeki favorim olan “Valgaldr (Song of the Fallen)” şarkısında. O büyülü vokallerle insanın kanı donuyor. Sanki doğa anamızı katleden insanoğluna gücenmiş de içten içe ağıt yakan, kan ağlayan bir vokal…
“Galgviðr”, “Gullaldr” gibi yine piyano ağırlıklı şarkılar albümün o hüzünlü havasını pekiştiriyor. Bunun yanında “Heiðr” gibi ara geçiş şarkıları da gayet başarılı. Enstrümantal ağırlıklı, neredeyse tamamı bas solosundan oluşan bu şarkı da albümün sosu, çıtırı, çerezi.
Evet, yukarıda dediğim gibi albüm black metal’den epeyce bir uzak bir albüm. Burzum’daki yumuşama “Fallen”dan itibaren başlamıştı zaten ama bu albümde hat safhada. Ama bu sizi yanıltmasın Burzum felsefesinden hiç bir şey kaybetmemiş. Varg Vikernesi anlayanlar bilirler. Bu albüme gelen tepkiler Varg Vikernes ile ilgili hemen her şey de olduğu gibi birbirine zıt iki kutup gibi iki yönlü olacaklardır. Bir kesim tamamen hayalkırıklığı, hatta ekstrem durumlarda “Varg davayı sattııı111!!!”cilerdenken, diğer bir kısım da “Abi adam müzikal deha ya.” diyen kesimi oluşturacaklardır. Sizi bilmem ama ben rahatlıkla ikinci kesimden olacağım.
Son olarak bu albümü size tavsiyem black metal olarak değil de “müzik” olarak dinleyin. Size garanti veriyorum etkisi iki katına çıkacaktır.
Burzum, Euronymous, Varg, Vikernes, black metal, kozmos, sanat, ırkçı, İskandinavya, sanatçı, metal, Norveç, semavi dinler, hapis, gönül adamı, Norveç ceza kanunu, Hint-Avrupa dilleri, cinayet, Hıristiyanlık, Musevilik, Müslümanlık, çok tanrılı dinler, paganlık, yangın, şamanizm, depresif, folk, Mayhem, Bergen, arisk, yetenek, katil, Avrupa’da yükselen ırkçılığın korkutması, temel din eğitimi, ruhban sınıfı, maneviyat, SS, felsefe, bokmål, metali çok iyi bilmek, Old Funeral, Grishnakh, black metalde ABD parmağı, ormanlar, epiklik, tabiat, şeytan, metal uzmanı olmak, davayı satmak, Irminsûl, ruh hastası, duygular, metalin m’sini bilmemek, kilise, bıçaklamak, militarizm, Belobog, köklere dönmek, deneysellik, panteizm, neo-paganlık, Breivik, Haçlılar, dahi, deli, psikopat, Templar, satanizm, bu ağaçlar güzel kuşlar, Ork’larda Türk şüphesi, Tolkien akıllı olsun, corpsepaint, piyasa ekonomisi, Adam Smith ve görünmez el fenomeni, Old Funeral, çağdaşlık, 3. dünya ülkeleri, global dünya, G-8, Filosofem, Norsk, intihar oranı, mitoloji, Kristian Larsson, Fantoft, ist krieg.
Buralar ileride değerlenicek, reklam alınır falan.
Bir kere dinledim ve cidden dinlediğime pişman olmadım. Öyle çok tr00 black metal de sevmiyordum zaten o yüzden iyi albüm bence. 7 veriyorum şimdilik, ilerde sindiririm belki.
Belus albümünü orta standartlarda, fallen albümünü direk kötü bulurum (tabi bunlar benim kişisel zevkimdir. kimseyi bağlamaz, o yüzden sitedeki burzum delileri ”neden sevmedin lan belus super fallen harika seni zevksiz!!!” gibi şeyler yazmazsa sevinirim) Ama bu albüm ile Burzum’u ciddi anlamda çok sevmeye başladım. Zaten bu albüm ile yaşadığım ateşli aşkı daha önceki konuda belirttim ama ilginç bir şekilde o mesajlar buraya aktarılmamış.
@kaan, o kadar basite (müzik türlerine) indirgeme bence. bir çok farklı element var albüm içerisinde. ben umskiptar’ı sınıflandıramam şahsen ”x rock, x metal” şeklinde
@Rotten Angel, Tuhaf geliyor bana.Söylediğin şarkıyı baya bir dinledim.Parça çok iyi ama işte o temiz vokal’e alışamıyorum bir türlü.Varg baba’yı hep böyle görmek isterdim. http://www.youtube.com/watch?v=_SBfkVkiLMY
Fallen çok keyifli bir albümdü….Bu albüm insanı fena zorluyor…berbat, sıkıcı, bitik demeden önce 5 üstüne 5 defa daha dinlemek lazım…yine aynı şeyleri hissedersem evet öyle…
burzum’un en iyileri ve en farklı yaptığı albümler şu hapishane döneminde vikernes’in sadece klavyeyle yaptığı işlerdi. bu albüm aslında çokta farklı değil sadece folk etkileri arttırılmış bir de temiz vokaller -eski tarz vokallerini de yapmış zaten- eklenmiş onun dışında gayet metal bir albüm. vikernes’in yaptığı temiz vokallerle ilgili sıkıntım var pek alışamadım sindirilecek gibi de değil. alfadanz ise albümün en iyisi ve o şarkıdaki gitar tonu ve melodiler bir muhteşem.
albümü tamamen sindirmiş biri olarak tek bir kelime ile albüm hakkında söyleyeceğim şey: mükemmel… kendi açımdan yok şurası şöyle güzel yok varg burda şunu yapmış şu şarkının şurası aklımı aldı gibi bişiler dememe bile gerek kalmadı…10/10…bu arada ‘nightwing’ isimli dostum ilk kritik falan ama gayet başarılı…beynine sağlık…
Bir kaç röportajında da belirttiği gibi Burzum artık Scaldic Metal yapmaktadır.Bu sorun mu peki?asla!
İlk kritiğini yazan arkadaşa tebrikler ve teşekkürler.
@saw you drown, daha çok folklorik,mistisizm ve pagan etkileşimi diyebiliriz.Son dönem tüm röportajlarında Varg bu vurguyu yaparak Burzumu bu şekilde ifade ettiğini söyler.
@saw you drown, Aslında öyle bir tür yok, skaldizm (vikipediden) bildiğim kadarıyla divan edebiyatı gibi bir akım. 9-10. yy’da iskandinavya şiir geleneği. Amon Amarth arada çıkıp “Viking death metal yapıyoruz” diyor mesela. Bathory’nin Hammerheart albümünü, veya Morbid Angel’ın Altars of Madness’ını dinlediysen Amon Amarth’ın ne kadar alakasız kaldığını görürsün. Yani böyle bir tür yoktur, uydurmadır, hurafedir (Murat Bardakçıya bağladım). Türkiyede “Alper tunga öldü mi/ Issız acun kaldı mu” tarzı şarkı sözleriyle black metal yapan grupları “İslamiyet öncesi halk edebiyatı metal”, “mani dini metal”, “göktanrı metal” gibi şeyler demiyorsak (diyen var tabi), Burzum’a Skaldik metal demeye gerek yoktur. Skaldik metal nedir? Unskiptar’dır. Böyle bir tür var mıdır? Yoktur.
scaldic metal ne demek yau? ipini koparan metal genre uyduruyor arkadas.
bence:”yer yer hirilti iceren scream vokal gorulen ama aslinda tamamen scaldic ve pagan ogelerle suslenmis aryan metal” olmali.
Falkenbach kendini skaldic metal olarak tanımlar mesela. Burzum’un yeni dönemi için de böyle niteleme yapanlar var. Skaldic, pagan, viking metal bir sürü yerde kesin sınırlarla ayrılmadan icra ediliyor aslında. Şahsen 10 küsür yıl öncelerinden beri duyduğum bir tabir “skaldic metal”, ben kullanmam, ama yeni uydurulmuş bir laf da değil.
skaldic metal tam olarak nedir ne değildir, folk metal viking metalden nası ayrılır bilmem ama bazı medya yazılımları da bu albümdeki şarkıları genre bölümünde direk skaldic metal olarak tanımlıyor. demek ki hakkaten var böyle bi şey. tarz geyiklerine kendi çapımdan bi ışık tutayım dedim.
@Nightwing, e öyle. trolling kavramı sadece sözlüklere özel değil.
birde ”skaldic metal” yemin ediyorum love metal ile birlikte duyduğum en sikko tanım. zaten yeterince alt türe bölündü metal müzik; epic doom metalden tut nasyonal sosyalist black metale kadar vıcığının suyu çkarıldı. şimdi de bu çıktı başımıza. sonumuz hayrola.
@Rotten Angel, hakkaten o love metal zaten saçmalıkta son nokta. diğerine gelince zaten viking metal gibi pagan metal gibi iskandinav kültürünü çok iyi yansıtan türler varken skaldic falan gereksiz bence de. neyse o metal bu metal bilmem ben bu albümü müzik olarak dinliyorum aldığım haz paha biçilemez :)
işte hıyarın biri opeth’e bakmış: ”ulan hem akustik gitar var, hem brutal vokal var, hem clean vokal var, jazz var, blues var, progresif rock var, black metal ögeleri var. ananı sikim orman gibi karman çorman. oldumu sana orman metal”
@Rotten Angel, ahahaha:) belki morningrise yada blackwater park ın kapağını görüp gaza gelip yeni tür yaratmıştır…bu arada nortt-graven cdsi ilk elime geçtiğimde baya bi gülmüştüm…arkasında aynen şu yazıyo: PURE DEPRESSIVE BLACK FUNERAL DOOM METAL…yuh aq:)
bence karanlığın dibi metal:))))) kim ne kalıba sokarsa soksun arkadaşım herif resmen albüme alışınca o atmosferin dehlislerinde sürüklüyor sizi şu son zamanlarda dinlediğim en karanlık uçnoktalarda uçurum kenarında dans ettiren albümlerden bitanesi varg baba yapmış yine yapıcağını.
varg reyiz gene alışılmışın dışında kendi tarzında manyak bir şeyler yapmış.Yer yer beherit tadı aldım,yer yer falkenbach,yer yer summoning tadı…Fakat bu varg ın hala müzik yapabilen bir deha olduğunu değiştirmez.Artık şu fraksiyon solcular,kantin solcuları gibi tartışmaları bırakalım ve müziği konuşalım.Çünkü bunun kimseye faydası yok.Nightwing reyize de kritik için saygılar
Şöyle yoğun Folk ağırlıklı albümlere ayrı bitiyorum. Ulver’in Kveldssanger albümü mesela. Keza Bathory’nin Nordland serileri vs… Adamı gerçekten farklı dünyalara sürüklüyor. Sürekli satanik takılmıyoruz heralde. İskandinavlar bu işi gerçekten çok iyi yapıyor.
Burzumun bütün şarkılarını tek klasörde topladım ve şarkıların aralarına Sol Austan Mani Vestan albümündeki şarkılarla The Ways Of Yore albümündeki şarkıları serpiştirdim. Ortaya mükemmel bir kültür şöleni çıktı. Bu adam bence iskandinav mitolojisine bir tanrı olarak adını yazdırmalı. Bu melodiler başka bir yerde yok yani duymadım. Ne zaman dinlesem kendimi dağa taşa vurasım manasızca odunla kütükle uğraşasım geliyor. Yakında beni ağaçla sevişen manyakların arasından toplayabilirler.
Post-jail-core Burzum albümlerini sevenleri Forseti’nin Erde albümü yakalayabilir. Müzik olarak farklı olsalar da Erde’yi dinlerken aklıma illaki Burzum geliyor.
Burzum, Euronymous, Varg, Vikernes, black metal, kozmos, sanat, ırkçı, İskandinavya, sanatçı, metal, Norveç, semavi dinler, hapis, gönül adamı, Norveç ceza kanunu, Hint-Avrupa dilleri, cinayet, Hıristiyanlık, Musevilik, Müslümanlık, çok tanrılı dinler, paganlık, yangın, şamanizm, depresif, folk, Mayhem, Bergen, arisk, yetenek, katil, Avrupa’da yükselen ırkçılığın korkutması, temel din eğitimi, ruhban sınıfı, maneviyat, SS, felsefe, bokmål, metali çok iyi bilmek, Old Funeral, Grishnakh, black metalde ABD parmağı, ormanlar, epiklik, tabiat, şeytan, metal uzmanı olmak, davayı satmak, Irminsûl, ruh hastası, duygular, metalin m’sini bilmemek, kilise, bıçaklamak, militarizm, Belobog, köklere dönmek, deneysellik, panteizm, neo-paganlık, Breivik, Haçlılar, dahi, deli, psikopat, Templar, satanizm, bu ağaçlar güzel kuşlar, Ork’larda Türk şüphesi, Tolkien akıllı olsun, corpsepaint, piyasa ekonomisi, Adam Smith ve görünmez el fenomeni, Old Funeral, çağdaşlık, 3. dünya ülkeleri, global dünya, G-8, Filosofem, Norsk, intihar oranı, mitoloji, Kristian Larsson, Fantoft, ist krieg.
21.05.2012
@Ahmet Saraçoğlu, Vur dedik öldürdün sende abi:D
21.05.2012
@Ahmet Saraçoğlu, ahahah hiç güleceğim yoktu ya helal olsun
21.05.2012
@Ahmet Saraçoğlu, bu yazı altındaki yorumlarda bu “tag”lerin olmaması mümkün değil. yorum yağmurunun önüne geçmek için bir önlemse başarılı olabilir.
21.05.2012
@Ahmet Saraçoğlu, Okudum.
http://i.imgur.com/6P8xR.gif
Tespitlere yarıldım ama orası ayrı.
21.05.2012
@Ahmet Saraçoğlu, Old Funeral 2 kere yazılmış
21.05.2012
@ormanlık alan, aslında bu bir yarışmaydı ve bunu fark ederek Varg’la keyifli bir akşam yemeği kazandın.
http://www.youtube.com/watch?v=lwESraWEpSU
22.05.2012
@Ahmet Saraçoğlu, hahaha bu gün baya formundasın.
21.05.2012
@Ahmet Saraçoğlu, Bu mesajdan sonra kimse kritiği önemsemeyip senin ne kadar müthiş tespit yaptığını yazacak, GENÇ YAZARLARIN ÖNÜNÜ TIKAMAYALIM
21.05.2012
@Ahmet Saraçoğlu, bu espri daha önce yapıldı
http://www.pasifagresif.com/2010/03/metallica-metallica/comment-page-1/#comment-6909
21.05.2012
@Rotten Angel, evet, orada başka bir sürü yerde. Patentini almış değilim.
22.05.2012
@Rotten Angel, aferin len.
22.05.2012
@hen, kaçın sahibi geldi
Buralar ileride değerlenicek, reklam alınır falan.
Bir kere dinledim ve cidden dinlediğime pişman olmadım. Öyle çok tr00 black metal de sevmiyordum zaten o yüzden iyi albüm bence. 7 veriyorum şimdilik, ilerde sindiririm belki.
çok değerlenecek buralar çok
albüm resmen kapalı kutu dinledikçe içine giriyorsun süprizleri var her dinlediğinde yeni bişey farkediyorsun
Belus albümünü orta standartlarda, fallen albümünü direk kötü bulurum (tabi bunlar benim kişisel zevkimdir. kimseyi bağlamaz, o yüzden sitedeki burzum delileri ”neden sevmedin lan belus super fallen harika seni zevksiz!!!” gibi şeyler yazmazsa sevinirim) Ama bu albüm ile Burzum’u ciddi anlamda çok sevmeye başladım. Zaten bu albüm ile yaşadığım ateşli aşkı daha önceki konuda belirttim ama ilginç bir şekilde o mesajlar buraya aktarılmamış.
Bu arada ilk kritiğin hayırlı olsun panpa. İleri ki zamanlarda vakit olursa ortak bir marduk-serpent sermon kritiği yapalım senle.
21.05.2012
@Rotten Angel, haha eyvallah panpa hele bi albüm çıksın bi sindirelim nasolsa irtibat halindeyiz hallederiz bi şekilde :)
21.05.2012
@Nightwing, düştüğü zaman mesaj çek. pek kontrol edemiyorum malum yeri.
21.05.2012
@Rotten Angel, tamam panpa merak etme :)
22.05.2012
@Nightwing, @Rotten Angel,abi siz nasıl bi ikili oldunuz boyle ya..bi de burzum başilığı altında yani.. :) tövbe tövbee…(!)
24.05.2012
@Rotten Angel, Aranıza giriyorum ama düştü :)
24.05.2012
@Osman, %23. iyiki bu elemana güvenmeyip baktım :)
%80 folk rock/metal %20 black metal. formül cok iyi tutturulmuş.
22.05.2012
@kaan, o kadar basite (müzik türlerine) indirgeme bence. bir çok farklı element var albüm içerisinde. ben umskiptar’ı sınıflandıramam şahsen ”x rock, x metal” şeklinde
Varg’ın clean vokali rezalet.
22.05.2012
@saw you drown, etme güzel kardeşim. golden age çarpar adamı!
23.05.2012
@Rotten Angel, Tuhaf geliyor bana.Söylediğin şarkıyı baya bir dinledim.Parça çok iyi ama işte o temiz vokal’e alışamıyorum bir türlü.Varg baba’yı hep böyle görmek isterdim.
http://www.youtube.com/watch?v=_SBfkVkiLMY
23.05.2012
@saw you drown, İşte varg babayı hep öyle görmek istediğin için alışamıyorsun. sıkıntı orada. ya da yeterince dinlemedin
Fallen çok keyifli bir albümdü….Bu albüm insanı fena zorluyor…berbat, sıkıcı, bitik demeden önce 5 üstüne 5 defa daha dinlemek lazım…yine aynı şeyleri hissedersem evet öyle…
burzum’un en iyileri ve en farklı yaptığı albümler şu hapishane döneminde vikernes’in sadece klavyeyle yaptığı işlerdi. bu albüm aslında çokta farklı değil sadece folk etkileri arttırılmış bir de temiz vokaller -eski tarz vokallerini de yapmış zaten- eklenmiş onun dışında gayet metal bir albüm. vikernes’in yaptığı temiz vokallerle ilgili sıkıntım var pek alışamadım sindirilecek gibi de değil. alfadanz ise albümün en iyisi ve o şarkıdaki gitar tonu ve melodiler bir muhteşem.
23.05.2012
@b,Tamamen katılıyorum.Temiz vokallere alışmak baya bi zor vikernes’in.Benim de albümde en beğendiğim parça alfadanz.Kesinlikle harika bir parça.
23.05.2012
@b, varg vikernes, lou reed kadar konuşmuyor. ondan alışamadın sanırım :)
albümü tamamen sindirmiş biri olarak tek bir kelime ile albüm hakkında söyleyeceğim şey: mükemmel… kendi açımdan yok şurası şöyle güzel yok varg burda şunu yapmış şu şarkının şurası aklımı aldı gibi bişiler dememe bile gerek kalmadı…10/10…bu arada ‘nightwing’ isimli dostum ilk kritik falan ama gayet başarılı…beynine sağlık…
Bir kaç röportajında da belirttiği gibi Burzum artık Scaldic Metal yapmaktadır.Bu sorun mu peki?asla!
İlk kritiğini yazan arkadaşa tebrikler ve teşekkürler.
Buarada;
Albümün en iyi parçası bence,
http://www.youtube.com/watch?v=hhjSkRHwxus
23.05.2012
@Belus, Scaldic metal’i açarsanız biraz pek mutlu olacağım.
23.05.2012
@saw you drown, metal-archives’da bile geçmediğine göre, sallamasyonlardan biri (love metal, satanic metal gibi).
sanırım birisi umskiptar’ı illa kalıba sokmak istemiş ve böyle birşey uydurmuş. yoksa ben hayatımda hiç böyle bir metal türü duymadım.
23.05.2012
@saw you drown, daha çok folklorik,mistisizm ve pagan etkileşimi diyebiliriz.Son dönem tüm röportajlarında Varg bu vurguyu yaparak Burzumu bu şekilde ifade ettiğini söyler.
23.05.2012
@saw you drown, Aslında öyle bir tür yok, skaldizm (vikipediden) bildiğim kadarıyla divan edebiyatı gibi bir akım. 9-10. yy’da iskandinavya şiir geleneği. Amon Amarth arada çıkıp “Viking death metal yapıyoruz” diyor mesela. Bathory’nin Hammerheart albümünü, veya Morbid Angel’ın Altars of Madness’ını dinlediysen Amon Amarth’ın ne kadar alakasız kaldığını görürsün. Yani böyle bir tür yoktur, uydurmadır, hurafedir (Murat Bardakçıya bağladım). Türkiyede “Alper tunga öldü mi/ Issız acun kaldı mu” tarzı şarkı sözleriyle black metal yapan grupları “İslamiyet öncesi halk edebiyatı metal”, “mani dini metal”, “göktanrı metal” gibi şeyler demiyorsak (diyen var tabi), Burzum’a Skaldik metal demeye gerek yoktur. Skaldik metal nedir? Unskiptar’dır. Böyle bir tür var mıdır? Yoktur.
24.05.2012
@Osman, @Belus @Rotten Angel @Ahmet Saraçoğlu
Aydınlattığınız için teşekkür ederim.
24.05.2012
@Osman, Bu topic içerisinde en güzel açıklayan sensin. tebrik ediyorum :) daha iyi ifade edilmezdi
scaldic metal ne demek yau? ipini koparan metal genre uyduruyor arkadas.
bence:”yer yer hirilti iceren scream vokal gorulen ama aslinda tamamen scaldic ve pagan ogelerle suslenmis aryan metal” olmali.
…albume gelirsek.doyurucu bir muzik soleni!
23.05.2012
@Utku Bey, ipini koparan ne dostum?
…ne metall…??
Falkenbach kendini skaldic metal olarak tanımlar mesela. Burzum’un yeni dönemi için de böyle niteleme yapanlar var. Skaldic, pagan, viking metal bir sürü yerde kesin sınırlarla ayrılmadan icra ediliyor aslında. Şahsen 10 küsür yıl öncelerinden beri duyduğum bir tabir “skaldic metal”, ben kullanmam, ama yeni uydurulmuş bir laf da değil.
24.05.2012
@Ahmet Saraçoğlu, kesinlikle.
24.05.2012
@Ahmet Saraçoğlu, Falkenbach direkt Heathen metali bence.
24.05.2012
@Ahmet Saraçoğlu, Ben ilk defa duydum, Pathologic Technical Death metal’den iyiymiş yine de.
Beluş’un etkisini hala atlatamadığımı fark ettim. Üzülsem mi sevinsem mi acaba?
skaldic metal tam olarak nedir ne değildir, folk metal viking metalden nası ayrılır bilmem ama bazı medya yazılımları da bu albümdeki şarkıları genre bölümünde direk skaldic metal olarak tanımlıyor. demek ki hakkaten var böyle bi şey. tarz geyiklerine kendi çapımdan bi ışık tutayım dedim.
31.05.2012
valla o medya yazılımları slayer için death metalde diyor. pek takmamak lazım onları =)
31.05.2012
@Rotten Angel, o da doğru lan emperora pop/rock (sümme haşa:) immortala alternative rock diyor bazıları. daha beteri de var :)
http://www.pasifagresif.com/2009/12/immortal-all-shall-fall/comment-page-1/#comment-64619
31.05.2012
@Nightwing, e öyle. trolling kavramı sadece sözlüklere özel değil.
birde ”skaldic metal” yemin ediyorum love metal ile birlikte duyduğum en sikko tanım. zaten yeterince alt türe bölündü metal müzik; epic doom metalden tut nasyonal sosyalist black metale kadar vıcığının suyu çkarıldı. şimdi de bu çıktı başımıza. sonumuz hayrola.
31.05.2012
@Rotten Angel, hakkaten o love metal zaten saçmalıkta son nokta. diğerine gelince zaten viking metal gibi pagan metal gibi iskandinav kültürünü çok iyi yansıtan türler varken skaldic falan gereksiz bence de. neyse o metal bu metal bilmem ben bu albümü müzik olarak dinliyorum aldığım haz paha biçilemez :)
31.05.2012
@Rotten Angel,bi ara opeth için forest metal falan deniodu:)
31.05.2012
@B U R Z U M, hahah bu tanımı duymuştum.
işte hıyarın biri opeth’e bakmış: ”ulan hem akustik gitar var, hem brutal vokal var, hem clean vokal var, jazz var, blues var, progresif rock var, black metal ögeleri var. ananı sikim orman gibi karman çorman. oldumu sana orman metal”
31.05.2012
@Rotten Angel, ahahaha:) belki morningrise yada blackwater park ın kapağını görüp gaza gelip yeni tür yaratmıştır…bu arada nortt-graven cdsi ilk elime geçtiğimde baya bi gülmüştüm…arkasında aynen şu yazıyo: PURE DEPRESSIVE BLACK FUNERAL DOOM METAL…yuh aq:)
bence karanlığın dibi metal:))))) kim ne kalıba sokarsa soksun arkadaşım herif resmen albüme alışınca o atmosferin dehlislerinde sürüklüyor sizi şu son zamanlarda dinlediğim en karanlık uçnoktalarda uçurum kenarında dans ettiren albümlerden bitanesi varg baba yapmış yine yapıcağını.
son yapılan soru-cevap olayları..gayet ilginç ve içerikli sorular mevcut.
ilgilenenlere.
http://www.burzum.org/eng/library/2012_interview_burzumorg.shtml
varg reyiz gene alışılmışın dışında kendi tarzında manyak bir şeyler yapmış.Yer yer beherit tadı aldım,yer yer falkenbach,yer yer summoning tadı…Fakat bu varg ın hala müzik yapabilen bir deha olduğunu değiştirmez.Artık şu fraksiyon solcular,kantin solcuları gibi tartışmaları bırakalım ve müziği konuşalım.Çünkü bunun kimseye faydası yok.Nightwing reyize de kritik için saygılar
25.08.2012
@TAAKE, noktayı koymuşsun hocam eline sağlık adam yapmış yapıcağını mükemmel şekilde.
25.08.2012
@TAAKE, eyvallah caaanım kardeşim :)
dinledikçe yeni şeyler keşfedilen bir albüm,,beklentimin üstünde
Varg’ın kalitesini her bakımdan gösteren bi albüm olsada “Burzum” dinleyicisi olarak bi keşke deme gereği buluyorum… :( :(
Vikernes’in eski karanlığı kalmadı.. hissettiremiyor artık ama gönlümde yine 1 numara o.
Şöyle yoğun Folk ağırlıklı albümlere ayrı bitiyorum. Ulver’in Kveldssanger albümü mesela. Keza Bathory’nin Nordland serileri vs… Adamı gerçekten farklı dünyalara sürüklüyor. Sürekli satanik takılmıyoruz heralde. İskandinavlar bu işi gerçekten çok iyi yapıyor.
‘Gullaldr’ dinleyip bosluga bakmak…kaybolmak…
Burzumun bütün şarkılarını tek klasörde topladım ve şarkıların aralarına Sol Austan Mani Vestan albümündeki şarkılarla The Ways Of Yore albümündeki şarkıları serpiştirdim. Ortaya mükemmel bir kültür şöleni çıktı. Bu adam bence iskandinav mitolojisine bir tanrı olarak adını yazdırmalı. Bu melodiler başka bir yerde yok yani duymadım. Ne zaman dinlesem kendimi dağa taşa vurasım manasızca odunla kütükle uğraşasım geliyor. Yakında beni ağaçla sevişen manyakların arasından toplayabilirler.
Post-jail-core Burzum albümlerini sevenleri Forseti’nin Erde albümü yakalayabilir. Müzik olarak farklı olsalar da Erde’yi dinlerken aklıma illaki Burzum geliyor.
Sanat…