BLOODBATH’ten Mikael Åkerfeldt’in ayrılışına dair açıklama
17.04.2012
“Pek de şaşırmadık.”
Mikael Åkerfeldt’in BLOODBATH’ten ayrıldığını açıklaması üzerine, gruptan da durum ile ilgili bir açıklama gelmiş. Şöyle ki:
“Grubun şimdiki ve gelecekteki durumunu sorgulayan ve birkaç gündür hızla yayılan söylentiler üzerine bu açıklamayı yapma gereği duyduk. Mikael Åkerfeldt, resmen BLOODBATH’ten ayrılmış durumda. Bunun sizi neden şaşırtabileceğini anlıyoruz ancak Mike’ın tekrar ayrılmak istediğinin uzun süredir farkındaydık. Bu durum eninde sonunda açığa çıkacaktı. Mike’ın neden ayrıldığını ve ayrılırkenki düşüncelerini merak ediyorsanız, kendi açıklamasını da okuyabilirsiniz. En yakın arkadaşımız ve bir death metal ilahı olan Mike’a hem sahnede, hem de 1998′de kurulan bu yan projenin albüm kayıtlarında geçirdiğimiz eğlenceli zamanlar için teşekkür ediyoruz.
Mike’ın yerine geçmek isteyen birçok kişiden başvuru kayıtları almaya devam ediyoruz ve ilginiz için teşekkür ediyoruz ancak yeni bir vokal ile yol alma kararını verdik bile. Zaman içinde hem yeni vokalin ismi, hem de yeni albümün müzikal/lirikal konsepti ile ilgili açıklamayı yapacağız. 2013 heyecan dolu bir yıl olacak.”
Not: Haber için Oblgoth’a teşekkür ederiz.
Åkerfeldt daha önce de gruptan ayrılmış ve yerini bir albümlüğüne Peter Tägtgren’e bırakmıştı.
“Yeni bir vokalist buldular ama kim olduğunu söyleyemem” diyen Åkerfeldt şöyle devam etmiş:
“BLOODBATH benim için hiçbir zaman ciddi bir proje olmadı, sadece eğlencesine yaptığım bir şeydi. Son Kuzey Amerika turnesinde birkaç şarkı çaldık, turnenin son konserinde iki şarkı çaldık, çünkü KATATONIA’yla turluyorduk, yani tüm BLOODBATH zaten oradaydı. Grupta olmak aslında hâlâ eğlenceli, ama BLOODBATH’teki diğer elemanlar grubu daha ileri götürmek istiyorlar ama ben bunu istemiyorum çünkü zaten yeterince meşgulüm. Bu ayrılığın benim brutal vokalimle bir ilgisi yok, yalnızca BLOODBATH’i benim için gelişmeye açık bir proje olarak görmüyorum. Grubun olayı yalnızca death metale saygı duruşunda bulunmak ve ben bunu zaten çok uzun zamandır yapıyorum. Olay eğlenceli olmamaya başlayınca da, ayrılmak durumunda kalıyorum. Yaptığımız konserler de eğlenceliydi, ama artık bunu yapma ihtiyacı hissetmiyorum.”
Yorum alanı
“BLOODBATH’ten Mikael Åkerfeldt’in ayrılışına dair açıklama” yazısına 55 yorum var
ne o abi, kendini geliştirmeye kapalı, değişime kapalı, bir grubu bırakacağı zaman böylesi “dürüst” ve “net” açıklamalar yapamayan o “bazı” (herkes dememiştim yukarıda da görülebileceği gibi) müzisyenler arkadaşınız falan mı? neyden gocundunuz bu kadar? ne bu sorular böyle? eheh.
söylediklerini samimi bulmuyorum. gelişmeye açık olmaktan çok, söylediklerinin tam aksine vokal ile ilgisi var. zaten opeth’dekini bile yaparken zorlanıyor artık, üstüne tamamı brutal üzerine kurulu bloodbath’i kaldıramaz. kendiside söylemişti brutal yaparken sorun yaşadığını
@Exorsexist, coldworker’ın son albümünden sonra yeni favorim Joel Fornbrant oldu. Bloodbath’e çok uyabilir. Belki de albümün gazıyla böyle düşünüyorumdur.
@önder, Eminim yalnız değilsin her zmaanki opetçilik yaklaşımına istinaden artık kimse bloodbath’ten bahsedemeyecek. ben de o var diye dinlemeyenlerdendim mesela beğendiğim parçalar olmasına rağmen. Böyle popülist denyolar müzik aleminde var oldukça da müzisyen sirkülasyonu daha nicelerinin ocağını söndürür.
nightmares made flesh çok tırt gelmişti bana. mikayil amcamın “eğlencesine” diye algıladığı fathomless mastery bile her türlü tokatlar peter’ın olduğu işleri. yani daha şimdiden iyimser konumdayım ben yeni vokal konusunda.
@Jester, öyle diyecek zaten sadece şimdi insanları alıştırıyor gün gelecek onu da söyleyecek kimse şaşırmasın. ben daha önce de söyledim ne zamanki steven wilson ile çalışmaya başladı blackwater park albümüyle birlikte bir hal oldu bu adama. karşısındaki insan her yönüyle başarılı olduğu için onun sözlerini pekala dinliyor ve zaman geçtikçe de eski alışkanlıklarından uzaklaşıyor eee tabii de bunu gören dinleyici ise değişim kisvesi altında “opeth ne yapsa dinlerim” mantığıyla hareket ederek öyle davranıyor. bugün opeth dinleyicisi ikiye ayrılmış durumda. ilk blackwater park öncesini seven kitle bu kitle grubun son yaptıklarını ilgiyle izlese de sadece eskiyi kabul ediyor biraz muhafazakar takılıyor. diğer ikinci kitle ise değişimden yana olan kitle, onlar da blackwater park ile girilen müzikal farklılığın heritage’e dek uzanan dalında gruba destek çıkıyor ve mikael’i adeta kusursuz bir müzisyen olarak görüyor ve hiç eleştirmiyorlar. asıl eleştiren kitle ise grubun son dönemine mesafeli yaklaşıp da morningrise, still life’ı daha çok sevenlerdir. bloodbath olayı da her şeyin üstüne tuz biber ekiyor. akerfeldt’in “ben brütal vokal yapamıyorum” diyeceği günlerde yakında. işte o zaman heritage v.b. belki daha deneysel yönlere giren bir opeth dinleriz. hoş ben dinlemem o ayrı da… bloodbath’ın yeni vokali kim olursa olsun akerfeldt’in yarattığı etkiyi yaratamayacaktır. yaratırsa da ancak yanından geçer.
@Junkie Budgie, Evet bu gerçekten kulağa saçma geliyor ama Mikael’i alanında kusursuz ve herşeyi aşmış bitirmiş olarak görüyorum bu da ufak tefek te olsa görünen hatalarını kapatıyor. Hepimizin vardır böyle idol,sembol,simge adamları, Bu site de Chuck Schuldiner’i kusursuz bulanlarla dolu, ben Chuck’ı fazla sevmem, ama hayranları büyük saygı duydukları için bende saygı duyarım.
Sanatçı politik (siyasi anlamında kullanmıyorum bu kelimeyi) davranmadığı sürece istediğini yapmakta özgürdür bence. Ha politik de davranabilir tabii ki, ama yemeyen yemez bu hamleleri, saksı muamelesi bile yapabiliriz öyle müzisyenlere, problem yok.
Akerfeldt’i pek seven biri değilim, 3 tane albümleri dışında. Yetenekli ve kalifiye bir müzisyen, ama duygusu bana genelde geçmiyor.
Bazı müzisyenler adam harcamayı seviyor, bazısı gene seviyor ama en azından bir grup değil de kişisel proje olduğunu isminden belli ediyor (örn. Malmsteen.) Bazı topluluklar ise mecbur kalınmadıkça kadrolarını bozmuyorlar. Onlarında kimisi dinamizmlerini kaybediyorlar, temcit pilavı misali kendilerini tekrar ediyorlar, bazısı ise sürekli bir dinamizm ve devinim içersinde taze materyaller üretebiliyor her daim. En ideali bu sonuncusu bence. Ama neticede Akerfeldt ile yola çıkanlar, Dani Filth ile yola çıkanlar nasıl biriyle çalışacaklarını bilir halde gruba dahil oluyorlar. O bakımdan ortada pek de suçlanacak biri yok bence ortada.
aslında Bloodbath’ın Peter Tagtren’li halini ve Nightmares Made Flesh’i diğer işlerine nazaran daha çok seven biri olarak çok da üzülmedim -ki Hypocrisy de pek sevmem aslında- o yüzden Peter Tagtren geri dönse hoş olur bence.
Bloodbath işleri geliştirdiği takdirde ciddi anlamda süper şeyler yapabilecek ve aşırı meşguliyet isteyecek bir grup konumuna gelecekti. Zaten süper şeyler yapıyorlar ama ne bileyim, mesela ben genelde tech death, progressive death dinleyicisiyim. Pure death metal da dinlerim ama bu ikisi kadar değil ve pure death metal olayını en iyi yapan grup şu sıra Bloodbath. Hani eğer bu zamana kadarki işlerden daha fazlasını yapacağız diyorlarsa olaylar olaylar.. Mikael zaten Wilson’la bir şeyler yapıyor halihazırda Opeth var. Bence bu meşguliyeti gözü yemedi, ondan ayrılıyor. Belliydi zaten yani aylardır. Mikael’li Bloodbath bence çok çok çok tehlikeli bir grup. Çok karizmatik tam bir süper grup. Başka birisi bu gruba o imajı veremez diye düşünüyorum. Umarım gelen eleman cidden iyidir ve Bloodbath gelişeceğim derken sıçıp üstte yazdıklarımı bana yedirmez. Eyyorlamamı Çalgı Çengi’den bir sahneyle bitiriyorum, haydi hayıllı işler: http://inciswf.com/prgnjjgf.swf
iyi tamam ayrılsın, bir kere daha ayrılmıştı zaten ama şu açıklamaları gerçekten çok itici, bloodbath’i küçümsemesi falan. halbuki bloodbath hayranları tarafından gayet ciddiye alınan bir grup. ve bloodbath şu anda günümüzde pure death metal’i hakkını vererek yapan gruplardan biridir. tek handikapı yan grup olması ki bu da maalesef büyük bir handikap.
Bu aralar bu adamın ne düşündüğü ya da neden böyle çoğumuza abzürt(bana dahil) gelen yorumlar yaptığı hakkında bir fikir sahibi olmaya çalışıyorum. Tüm demeçler incelendiğinde kendime göre çıkarımım özellikle yanlış anlaşılmaya sebebiyet verebilecek cümleler seçerek sürekli ortalığı karıştırdığı. Durumun ne olduğunu kimsenin anlayamamasından sağladığı çıkarı ise anlamış değilim. Bu yüzden görsem yüzüne söyleyeceğim tek şey şu; “Daha dikkatli yaz, delikanlı ol doğrudan neyi ne kadar seviyosun ne kadar nefret ediyosun yaz bu hayranların deli gönlünü meşgul etme!” Şu tavrına bakılacak olursa o da dönüp muhtemelen o piç sırıtışıyla;
“Okay riiiiiiiiiiitttteeeee…” der herhalde ne bileyim. Düzel lan biraz tamam neyse ne ama hiçkimse bir şey anlamıyor senin söylediklerinden ve meşgul ediyor insanları. Aslında Mikael hakkında 9gag’dan “What he thinks he does, what fans think he does, what etc.. does” çalışması yapılsa gider yani.
Headbang’in bu ay sayısında Akerfeldt ile yapılan röportajı okuyun. Paşam öyle bir havalara girmiş ki, elinden gelse bu kadar turlamazmış falan, farklı bir kafada herif. :)
70′ler ile kafayı bozması ayrı bir mesele ama, Bloodbath’in şarkı sözlerine ve müziğine baktığımda old school neşriyata saygı, biraz da sarkastik bir lirikal bakıştan başka birşey göremiyorum. Zamanı yoksa mikael’in daha ne olacaadı ki.
@Utku, Opethin son albümünün Camella yakından uzaktan alakası yoktur. Varsa da Mikael’in senin düşüncendeki insanları düşünerek bonus track olarak yayınladığını düşündüğüm* Pyre ve Face in the Snow. Albümdeki Black Sabbath, Alice Cooper etkisi bile daha fazlayken Mikael yıllar önce “Camel” dedi diye Opethin metal olmayan tarafını Camel’a benzetmek artık demode oldu. Still Lifeta bile daha çok Camel etkisi vardır. Benighted ve Camelın Never Let Go’sunu dinle ne demek istediğimi anlarsın.
@Osman, yuh be kardeşim :)ya camel’ı az dinlemişsin ya da heritage’i. famine, nepenthe gibi şarkılar direk camel etkisinde yazılmıştır. sen tutup bonuslardan pyre örneği vermişsin ne alaka? o şarkı direk cahit berkay’ın selvi boylu al yazmalım için yazdığı melodiden arak. opeth şuan güzel müzik yapıyor ama eski orijinalliği yok, taklit, bir türlü kabul edemediniz.
@Death Walking Terror, eski orijinalliği yok (en azından orijinal), bak orda haklısın, ama Camel’la alakası nerdeyse yok. Famine’da az bir Jethro Tull etkisi var, Nepenthe ise tamamen deneysel bir şarkı, bu şarkılarda hiç Camel duyamadım. Zaten iki grubun melodileri arasında %99 oranında uyuşmazlık var. Akustik gitarda arpej duyunca “ahahah Camel lan bu” diyen arkadaşlar görüyorum. Neden Camel? Neden King Crimson, neden Anekdoten değil? Biri gelip adam akıllı şarkı dakkaları vererek anlatsın, çünkü Opeth’le ilgili her konuşmada Camel görmekten kafayı sıyırdım.
bu gece rüyamda gördüm mikael’i beraber yürüyoduk. tabi yağlıyorum bunu abi still life, blackwater park, morningrise filan ne güzel albümler filan diye. ben överken bu sıkılıyo isteksiz bi şekilde aslında o kadarda iyi değiller ya yapıyo, tatmin olamadım ben onlardan diyo. ben üsteliyorum abi olurmu hayatımın albümleri aşığım onlara diyorum. yavşaklığı ele alıp güzeller filan ama bi 70′lerin progresif rock’ı değil diyip benim çığlık atarak uyanmama sebep oldu. nasıl içimde kaldıysa artık rüyama bile girdi. ah mikael
bloodbathden ayrılması bir nevi mikaeli rahatlatmış olmalı ama yani özüne döndürsün artık şu opethi.Storm corrosion muş falan filan oooo odaklan şu gruba ölmeden bir kaç efsane albüm daha dinlemek istiyor şu kulaklar !!1
“bloodbath’i benim için gelişmeye açık bir proje olarak görmüyorum.”
aslanım benim. bazı müzisyenlere kapak olması dileyiğle.
13.04.2012
mesela hangi müzisyenler?
13.04.2012
@lucid dream, gayet kişisel bir yanıt. herkes ders mi çıkarmalı yani.
13.04.2012
@Lefthandpath & Junkie Budgie,
ne o abi, kendini geliştirmeye kapalı, değişime kapalı, bir grubu bırakacağı zaman böylesi “dürüst” ve “net” açıklamalar yapamayan o “bazı” (herkes dememiştim yukarıda da görülebileceği gibi) müzisyenler arkadaşınız falan mı? neyden gocundunuz bu kadar? ne bu sorular böyle? eheh.
14.04.2012
@lucid dream, türe karşı bir önyargı sezdiğimden böyle dedim.
söylediklerini samimi bulmuyorum. gelişmeye açık olmaktan çok, söylediklerinin tam aksine vokal ile ilgisi var. zaten opeth’dekini bile yaparken zorlanıyor artık, üstüne tamamı brutal üzerine kurulu bloodbath’i kaldıramaz. kendiside söylemişti brutal yaparken sorun yaşadığını
13.04.2012
tabi bu sorun, zorlanmaktan çok; istemediğini yapmak ile alakalı.
13.04.2012
@Junkie Budgie, son konserde en önde karşısındaydım. çatır çatır zorlanmadan yapıyor brutal vokalini.
14.04.2012
@ege, dediğim gibi yanlış anlatım yapmışım. zorla yapıyor demek istedim.
Beklenen bişeydi zaten. Umarım yeni vokalist tanındık biridir. Mesela matti karki veya rogga johansson en uygun aday bence.
13.04.2012
1 saniye sonra düşündüm de yok lan matti karki hiç uygun değil.
13.04.2012
@Exorsexist, coldworker’ın son albümünden sonra yeni favorim Joel Fornbrant oldu. Bloodbath’e çok uyabilir. Belki de albümün gazıyla böyle düşünüyorumdur.
Bloodbath’ı sırf Mikael Akerfeldt için dinliyordum ayrılması kötü oldu.
14.04.2012
@önder, Eminim yalnız değilsin her zmaanki opetçilik yaklaşımına istinaden artık kimse bloodbath’ten bahsedemeyecek. ben de o var diye dinlemeyenlerdendim mesela beğendiğim parçalar olmasına rağmen. Böyle popülist denyolar müzik aleminde var oldukça da müzisyen sirkülasyonu daha nicelerinin ocağını söndürür.
Mikael Åkerfeldt bildiğin lavuk olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.
13.04.2012
lavukluktan çok,70ler ile kafayı bozmak diyebiliriz.zaman makinesi ile 70li yıllara yollamak lazım,hevesini alır böylece
13.04.2012
@Belus, Abi hic kasmiycan dinliycen morningrise,orchid my arms your hearse yeteeer oh mis bulaşmiycan
14.04.2012
@Swedish, Kafa yapına, dünya görüşüne bayılıyorum, senin gibi insanlar lazım bu siteye :)
14.04.2012
@Osman, http://www.pasifagresif.com/2011/11/opeth-heritage/comment-page-3/#comment-38547
14.04.2012
@Lepro, Ironiyi anlayamamışın kardeşim…
14.04.2012
@Swedish, Şile havası soluyunca öyle oluyor.
14.04.2012
@Güzide Arslaner, e tabi!
14.04.2012
@Swedish, haklısın dostum..
13.04.2012
@Belus, true dat.
nightmares made flesh çok tırt gelmişti bana. mikayil amcamın “eğlencesine” diye algıladığı fathomless mastery bile her türlü tokatlar peter’ın olduğu işleri. yani daha şimdiden iyimser konumdayım ben yeni vokal konusunda.
Yarın öbür gün çıkıp “Opeth’te falan da hep death metale saygı duruşu vardı yani, esas Mikael Heritage’i yazan Mikael’dir.” demesin, lütfen.
13.04.2012
Heritage’den önceki albümlere laf atıyor zaten.geçmişinden hoşlanmıyor adam.
14.04.2012
@Umut, adam???
14.04.2012
@try, ne diyecektim? mikael hoca efendi hazretleri?
13.04.2012
@Jester, öyle diyecek zaten sadece şimdi insanları alıştırıyor gün gelecek onu da söyleyecek kimse şaşırmasın. ben daha önce de söyledim ne zamanki steven wilson ile çalışmaya başladı blackwater park albümüyle birlikte bir hal oldu bu adama. karşısındaki insan her yönüyle başarılı olduğu için onun sözlerini pekala dinliyor ve zaman geçtikçe de eski alışkanlıklarından uzaklaşıyor eee tabii de bunu gören dinleyici ise değişim kisvesi altında “opeth ne yapsa dinlerim” mantığıyla hareket ederek öyle davranıyor. bugün opeth dinleyicisi ikiye ayrılmış durumda. ilk blackwater park öncesini seven kitle bu kitle grubun son yaptıklarını ilgiyle izlese de sadece eskiyi kabul ediyor biraz muhafazakar takılıyor. diğer ikinci kitle ise değişimden yana olan kitle, onlar da blackwater park ile girilen müzikal farklılığın heritage’e dek uzanan dalında gruba destek çıkıyor ve mikael’i adeta kusursuz bir müzisyen olarak görüyor ve hiç eleştirmiyorlar. asıl eleştiren kitle ise grubun son dönemine mesafeli yaklaşıp da morningrise, still life’ı daha çok sevenlerdir. bloodbath olayı da her şeyin üstüne tuz biber ekiyor. akerfeldt’in “ben brütal vokal yapamıyorum” diyeceği günlerde yakında. işte o zaman heritage v.b. belki daha deneysel yönlere giren bir opeth dinleriz. hoş ben dinlemem o ayrı da… bloodbath’ın yeni vokali kim olursa olsun akerfeldt’in yarattığı etkiyi yaratamayacaktır. yaratırsa da ancak yanından geçer.
13.04.2012
@b, 3.cü grup bütün albümleri çok seven ve Mikael’i kusursuz bulan kitle, bende onlara dahilim. :)
13.04.2012
@b, nedense herhangi bir sanatçının her yaptığını %100 kusursuz bulan birine kıl olurum. hepsi fanboy hastalığından muzdarip.
14.04.2012
@Junkie Budgie, Evet bu gerçekten kulağa saçma geliyor ama Mikael’i alanında kusursuz ve herşeyi aşmış bitirmiş olarak görüyorum bu da ufak tefek te olsa görünen hatalarını kapatıyor. Hepimizin vardır böyle idol,sembol,simge adamları, Bu site de Chuck Schuldiner’i kusursuz bulanlarla dolu, ben Chuck’ı fazla sevmem, ama hayranları büyük saygı duydukları için bende saygı duyarım.
Doğru karar, hem Bloodbath hem de Mikael için…
Sattın davayı Mikael.ühühühüh kim lan bu yeni vokal ünlü biri olsun bari.
Sanatçı politik (siyasi anlamında kullanmıyorum bu kelimeyi) davranmadığı sürece istediğini yapmakta özgürdür bence. Ha politik de davranabilir tabii ki, ama yemeyen yemez bu hamleleri, saksı muamelesi bile yapabiliriz öyle müzisyenlere, problem yok.
Akerfeldt’i pek seven biri değilim, 3 tane albümleri dışında. Yetenekli ve kalifiye bir müzisyen, ama duygusu bana genelde geçmiyor.
Bazı müzisyenler adam harcamayı seviyor, bazısı gene seviyor ama en azından bir grup değil de kişisel proje olduğunu isminden belli ediyor (örn. Malmsteen.) Bazı topluluklar ise mecbur kalınmadıkça kadrolarını bozmuyorlar. Onlarında kimisi dinamizmlerini kaybediyorlar, temcit pilavı misali kendilerini tekrar ediyorlar, bazısı ise sürekli bir dinamizm ve devinim içersinde taze materyaller üretebiliyor her daim. En ideali bu sonuncusu bence. Ama neticede Akerfeldt ile yola çıkanlar, Dani Filth ile yola çıkanlar nasıl biriyle çalışacaklarını bilir halde gruba dahil oluyorlar. O bakımdan ortada pek de suçlanacak biri yok bence ortada.
akerfeldt’in davayı satması muhabbetinden ziyade, geçmişine bakıp “offf eskiden çk slk şyler yapmısım yhaa” tavrı insanı biraz gıcık ediyor.
14.04.2012
kesinlikle
Beynim nedense cümleyi “Mikael Akerfeldt Opeth’ten ayrıldı” olarak algıladı, kafamı çaprazlayıp “ha?” diye baktım ekrana birkaç saniye.
14.04.2012
@Berca B., O zaman yapacağım şey, Metali bırakıp Dubstep dinlemek olurdu.
aslında Bloodbath’ın Peter Tagtren’li halini ve Nightmares Made Flesh’i diğer işlerine nazaran daha çok seven biri olarak çok da üzülmedim -ki Hypocrisy de pek sevmem aslında- o yüzden Peter Tagtren geri dönse hoş olur bence.
Bloodbath işleri geliştirdiği takdirde ciddi anlamda süper şeyler yapabilecek ve aşırı meşguliyet isteyecek bir grup konumuna gelecekti. Zaten süper şeyler yapıyorlar ama ne bileyim, mesela ben genelde tech death, progressive death dinleyicisiyim. Pure death metal da dinlerim ama bu ikisi kadar değil ve pure death metal olayını en iyi yapan grup şu sıra Bloodbath. Hani eğer bu zamana kadarki işlerden daha fazlasını yapacağız diyorlarsa olaylar olaylar.. Mikael zaten Wilson’la bir şeyler yapıyor halihazırda Opeth var. Bence bu meşguliyeti gözü yemedi, ondan ayrılıyor. Belliydi zaten yani aylardır. Mikael’li Bloodbath bence çok çok çok tehlikeli bir grup. Çok karizmatik tam bir süper grup. Başka birisi bu gruba o imajı veremez diye düşünüyorum. Umarım gelen eleman cidden iyidir ve Bloodbath gelişeceğim derken sıçıp üstte yazdıklarımı bana yedirmez. Eyyorlamamı Çalgı Çengi’den bir sahneyle bitiriyorum, haydi hayıllı işler: http://inciswf.com/prgnjjgf.swf
biri alvestam demişti kötü de olmaz hani. adam fena low pitch. ama peter abimiz her zaman kabulumuzdur tabi.
iyi tamam ayrılsın, bir kere daha ayrılmıştı zaten ama şu açıklamaları gerçekten çok itici, bloodbath’i küçümsemesi falan. halbuki bloodbath hayranları tarafından gayet ciddiye alınan bir grup. ve bloodbath şu anda günümüzde pure death metal’i hakkını vererek yapan gruplardan biridir. tek handikapı yan grup olması ki bu da maalesef büyük bir handikap.
peter tatgtren dönerse çok iyi olur.
Bu aralar bu adamın ne düşündüğü ya da neden böyle çoğumuza abzürt(bana dahil) gelen yorumlar yaptığı hakkında bir fikir sahibi olmaya çalışıyorum. Tüm demeçler incelendiğinde kendime göre çıkarımım özellikle yanlış anlaşılmaya sebebiyet verebilecek cümleler seçerek sürekli ortalığı karıştırdığı. Durumun ne olduğunu kimsenin anlayamamasından sağladığı çıkarı ise anlamış değilim. Bu yüzden görsem yüzüne söyleyeceğim tek şey şu; “Daha dikkatli yaz, delikanlı ol doğrudan neyi ne kadar seviyosun ne kadar nefret ediyosun yaz bu hayranların deli gönlünü meşgul etme!” Şu tavrına bakılacak olursa o da dönüp muhtemelen o piç sırıtışıyla;
“Okay riiiiiiiiiiitttteeeee…” der herhalde ne bileyim. Düzel lan biraz tamam neyse ne ama hiçkimse bir şey anlamıyor senin söylediklerinden ve meşgul ediyor insanları. Aslında Mikael hakkında 9gag’dan “What he thinks he does, what fans think he does, what etc.. does” çalışması yapılsa gider yani.
Headbang’in bu ay sayısında Akerfeldt ile yapılan röportajı okuyun. Paşam öyle bir havalara girmiş ki, elinden gelse bu kadar turlamazmış falan, farklı bir kafada herif. :)
70′ler ile kafayı bozması ayrı bir mesele ama, Bloodbath’in şarkı sözlerine ve müziğine baktığımda old school neşriyata saygı, biraz da sarkastik bir lirikal bakıştan başka birşey göremiyorum. Zamanı yoksa mikael’in daha ne olacaadı ki.
İyi mikael. camel’ı taklit etmekten başka birşey yapma sen.
17.04.2012
@Utku, Opethin son albümünün Camella yakından uzaktan alakası yoktur. Varsa da Mikael’in senin düşüncendeki insanları düşünerek bonus track olarak yayınladığını düşündüğüm* Pyre ve Face in the Snow. Albümdeki Black Sabbath, Alice Cooper etkisi bile daha fazlayken Mikael yıllar önce “Camel” dedi diye Opethin metal olmayan tarafını Camel’a benzetmek artık demode oldu. Still Lifeta bile daha çok Camel etkisi vardır. Benighted ve Camelın Never Let Go’sunu dinle ne demek istediğimi anlarsın.
*ne cümleydi a…k
17.04.2012
@Osman, yuh be kardeşim :)ya camel’ı az dinlemişsin ya da heritage’i. famine, nepenthe gibi şarkılar direk camel etkisinde yazılmıştır. sen tutup bonuslardan pyre örneği vermişsin ne alaka? o şarkı direk cahit berkay’ın selvi boylu al yazmalım için yazdığı melodiden arak. opeth şuan güzel müzik yapıyor ama eski orijinalliği yok, taklit, bir türlü kabul edemediniz.
17.04.2012
@Death Walking Terror, eski orijinalliği yok (en azından orijinal), bak orda haklısın, ama Camel’la alakası nerdeyse yok. Famine’da az bir Jethro Tull etkisi var, Nepenthe ise tamamen deneysel bir şarkı, bu şarkılarda hiç Camel duyamadım. Zaten iki grubun melodileri arasında %99 oranında uyuşmazlık var. Akustik gitarda arpej duyunca “ahahah Camel lan bu” diyen arkadaşlar görüyorum. Neden Camel? Neden King Crimson, neden Anekdoten değil? Biri gelip adam akıllı şarkı dakkaları vererek anlatsın, çünkü Opeth’le ilgili her konuşmada Camel görmekten kafayı sıyırdım.
bu gece rüyamda gördüm mikael’i beraber yürüyoduk. tabi yağlıyorum bunu abi still life, blackwater park, morningrise filan ne güzel albümler filan diye. ben överken bu sıkılıyo isteksiz bi şekilde aslında o kadarda iyi değiller ya yapıyo, tatmin olamadım ben onlardan diyo. ben üsteliyorum abi olurmu hayatımın albümleri aşığım onlara diyorum. yavşaklığı ele alıp güzeller filan ama bi 70′lerin progresif rock’ı değil diyip benim çığlık atarak uyanmama sebep oldu. nasıl içimde kaldıysa artık rüyama bile girdi. ah mikael
başlık çok magazinsel olmuş.
17.04.2012
@Lefthandpath, nasıl olabilirdi?
bloodbathden ayrılması bir nevi mikaeli rahatlatmış olmalı ama yani özüne döndürsün artık şu opethi.Storm corrosion muş falan filan oooo odaklan şu gruba ölmeden bir kaç efsane albüm daha dinlemek istiyor şu kulaklar !!1