# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Kritikler
GORGOROTH – Under the Sign of Hell
| 28.03.2012

Beni küfür ettiriyorsunuz.

Levent MUKAN

Norveç black metali müziğinden daha fazla “magazin”i ile bilinen bir tarz ne yazık ki. Bunun sorumlusu tabii ki icracıları arasındaki şov insanları olsa da böyle boş işlerle uğraşmayıp sadece müziğini yapan ve saygıyı sevgiyi buradan toplayan müzisyenler de yok değil.

Gorgoroth bu bahsettiğim kısma maalesef artık girmiyor. Ancak “Under the Sign of Hell” çıktığı sırada gayet giriyordu. Günümüzde ise eski Gorgoroth ile yeni Gorgoroth’u müzikal anlamda olmasa da gayet belirgin bir çizgiyle ayırabiliyoruz. Bu kritikte ise bu çizginin her iki kısmında da birer tane bulunmakta olan “Under the Sign of Hell”i inceleyeceğiz. Birini olması gerektiği kadar, elden geldiğince inceleyip diğerini azıcık silkeleyeceğiz çünkü bu kadar iyi bir albümü bu kadar bok edebilmek için gerçekten uğraşmak gerekiyor.

Albüm “Revelation of Doom” ile hayvanat bir giriş yapıyor. Bu noktada albümü ilk kez dinleyen biri davulcunun neden davul yerine çeşitli tahta parçaları, hırdavat, duvar vb. zeminlere baget dışı ekipman vasıtası ile vuruyor olduğunu merak edebilir, maalesef trampet tonumuzda çok büyük sıkıntı var çünkü. Albümün belki de tek kötü yanı diyebileceğim inanılmaz kötü davul tonları ve kaydı maalesef bir kısım dinleyiciye anında albümü kapattırabilir, bana da kapattırmışlığı var başlarda. Blast atılmadığı sürece (KATKATKATKATKATKATKAT diye bir ses çıkıyor çünkü) büyük bir rahatsızlık vermiyor en azından, işin komiği davullar baya tatlı yazılmış durumda bir de. Kısacası davulları güzel yazıp çok kötü kaydetmişler, mikrofon olarak da fincan falan kullanmışlar sanırım. Grim’e de buradan Allah (?) rahmet eylesin diyelim tabi.

Under the Sign of Hell’i gözümde gerçekten çok çok iyi bir albüm yapan birkaç unsur var, bunlardan biri davul değil. Ama mesela gitarlar hafif arkada kaldıkları için üzmekle beraber çok iyi. Vokaller inanılmaz. Vokallere bonus olarak Pest’in çıkardığı birtakım garip sesler, gitarların jak çıkarması, amfi kapatılması vb. alakasız seslerin temizlenmemiş olmasının yarattığı atmosfer gerçekten çok başarılı olmuş. Albüm bütün puanını buralardan topluyor. Ayrıca gördüğüm en iyi kapaklardan birine sahip.

“Under the Sign of Hell” ile ilgili gerçekten çok bir şey yazmaya gerek yok. Eski kült black metal albümlerinden biri, black metal dinleyip bu albüm dinlenmediyse kesinlikle denenmesi gereken bir albüm. Gorgoroth adını duymuş insanların %95’inin dinlediği tek Gorgoroth şarkısı olan “Funeral Procession” da bu albümde tabi, onu da belirtmek lazım.

Haa şimdi gelelim yeni kaydedilmiş versiyonuna.

Biraz yakın tarih şeyapalım. Hatırlanacak olur ise Gorgoroth vokalisti Gaahl ile bassisti King ov Hell Gorgoroth’un geri kalanı ile “Gorgoroth” isminin hakları için mahkemelik olmuş, kaybedince God Seed adlı grubu kurmuşlar idi. Buraya kadar gayet makul bir sıkıntıdan söz edebilecekken üst paragrafta bahsettiğim durum meydana gelmiş ve zaten A Headbanger’s Journey gibi black metali itin götüne sokmak için elinden geleni yapmış olan, gene de fena değil diyebileceğim belgesele kendisini bir güzel rezil etmiş olan Gaahl metalden emekliye ayrıldığını (?) açıklamış, ne var ki sonradan eli yüzü düzgün işler yapmayı sürdürüp dönme sinyallerini de yeniden dirilen God Seed ile vermişti.

Bu arada King de God Seed’i bırakıp Shagrath ile Ov Hell’i oluşturmuş, işin ta başında Gorgoroth için yazdığı materyali bir albüme dönüştürmüştü. Fark ettiyseniz Gorgoroth’un daha bilinir hale gelme nedeni diskografilerine tepeden baktığımızda gayet güzel albümler çıkarmış oldukları gerçeğinin ötesinde Gaahl biraz da. Daha doğrusu ilk paragrafta belirttiğim üzere magazin kafaları. Gaahl’dan önce ise Gorgoroth’ta bir başka çok iyi vokalist (bana göre daha iyi vokalist) olan Pest arkadaşımız var idi. Yeni kayıtta da gene Pest var.

Gorgoroth’tan kopan parça bir sürü şey yapmış gördüğünüz üzere (henüz ekmek çıkaramamış olsak da). Peki Gorgoroth’un kalanı, yani Infernus ne yaptı? Tomas Asklund adlı bir baterist (“Reinkaos” dönemi Dissection bateristi, DVD’de bu abiyi görüyoruz) ve Pest’i (Gaahl öncesi vokal) alarak güzel notlar aldığını gördüğüm (fakat henüz dinlemediğim) bir albüm, bir DVD, bir bootleg ve büyük bir hata yaptı. Gene de kopan parça ile karşılaştırdığımızda Gorgoroth’un iyi kötü bir şeyler yapmış olduğunu görüyoruz. Ama o hata da yapılmasaydı daha iyi olabilirdi sanki.

“Under the Sign of Hell”in yeniden kaydedilmesinden ve “Under the Sign of Hell 2011” adı ile yeniden pazarlanmasından bahsediyorum “hata” diye. Neden hata peki? Kendi adıma konuşayım, ben temiz prodüksiyon seven bir adamım. “Under the Sign of Hell”i 1-2 döndürmüş olan herkes şu an sırıtıyor ben bunu söyleyince, çünkü gerçekten müzik konusunda en ufak bir eğitim, bilgi birikimi gerektirmiyor albümün ne kadar korkunç bir prodüksiyona sahip olduğunu fark etmek. Bu nedenle “remastered” bir “Under the Sign of Hell”, hatta risk alınmayıp yeniden kaydedilen bir “Under the Sign of Hell” kulağa hoş geliyor.

Fakat “Under the Sign of Hell” açısından kazın ayağı kesinlikle öyle değil. Hata derken de bundan bahsediyorum zaten. Albümün korkunç prodiksiyonunun, o rezalet kere rezalet trampet tonunun, kenardan köşeden duyulan jak takma/çıkarma seslerinin, hafif mırıltıların vesairelerin hepsi bir atmosfer oluşturma amaçlı. Herifler biliyor o sesleri temizlemeyi yoksa tabii ki. Ama bir bildikleri var ki tutmuşlar o sesleri, bir amaçları var ki bu kadar korkunç mikslemişler etmişler.

Aslında burada iki tane albüm inceliyorum. İkisi de tamamen aynı şarkılar, bir albüm (şimdiye kadar olumsuz olan tek yanını söyleyip durmuş olsam da) şaheser, diğeri ise rezillik. Çünkü üstte bahsettiğim atmosfer yaratıcı seslerin tamamını prodüksiyon düzgün olsun diye hangi KALAS traşladı bilmiyorum, ama onun ben ta kafasına sıçayım buradan izninizle. Albüm kristal gibi olmuş, o korkunç trampet tonu gitmiş, gereksiz yere fazla önde olan davul nedense hala fazla önde ama kadı kızı diyelim. Ama bu arada atmosferden de geriye hiç bir şey kalmamış, gitarlar gene duyulmuyor zaten davullardan. Sadece sizi soktuğu hava ve güç bela duyabilip bundan keyif aldığınız mükemmel riflerin hiç bir numarası kalmamış 2011 versiyonunda. Davullar mekanik ötesi olmalarının yanında hem dediğim üzere sesleri gereksiz yüksek, hem de gene kötü tonlanmış. Zaten kötüydü, gene kötü olması atmosfere bir şey katmıyor. Kötü olduğunu daha anlaşılır kılınca daha da kötü oluyor zaten. Kısacası Grim mezarında artistik patinaj yapıyor. Bu albüme özel olarak asıl geniş geniş estirmesi gereken gitarlar ise davulun arkasına saklanmış durumda. Bu gitarların sesini ne düşünerek hangisi kıstı bilmiyorum, onun da ta kafasına sıçayım ben çok affedersiniz. Infernus’la Asklund (Diseksiyon’dan hatırlayanlar olabilir bu abiyi) beraber yapmış çünkü. Ki burada gene şaşırtıcı bir detay var, hadi Asklund hıyar, hadi Infernus bu işlerden anlamıyor belki, ulan mastering için yanınıza Björn Engelmann gibi bir adamı almışsınız (sayayım, Hypocrisy, Dimmu Borgir, Meshuggah, Behemoth, daha gidiyor çalıştığı gruplar). Vallahi paralara yazık ya.

Çok uzattığımın farkındayım. “Under the Sign of Hell” ile ilgili aslında yazacak bir bu kadar şey daha çıkar, ama gerek yok. Black metal dinleyen bir insansanız zaten bu albüm yalanıp yutulmuştur, dinlemeyip merak ediyorsanız hemen değil de, birkaç grup sonrası için önerebileceğim (aslında her şekilde önerdiğim) bir albüm. Dinleyici dostu değil çünkü. Geri kalan herkes için ise nasıl Burzum’un herkesin bildiği Dunkelheit’ı varsa, Gorgoroth’un da “Funeral Procession”ını tekrar hatırlatayım çünkü en uzun yazımı yazdım sanırım buradaki.

Ulan şarkıdaki kadın mırıltısını bile tıraşlamış hayvan oğlu hayvan ya, gerçekten ağzımı bozucam ya.

Sonuç: “Under the Sign of Hell” black metal klasiklerindendir ve eski versiyonunu tercih ediniz. Yenisini dinlememeye çalışınız.

Orijinal: 9/10,
Remastered: 0/10
Albümün okur notu: 12345678910 (8.19/10, Toplam oy: 86)
Loading ... Loading ...
etiketler:
  Albüm bilgileri
Çıkış tarihi
Orijinal: 1997
Remastered: 2011
Şirket
Orijinal: Malicious Records
Remastered: Regain Records
Kadro
Orijinal:
Grim: Davul
Infernus: Gitar, bas
Pest: Vokal
Ares: Bas ( "Revelation of Doom"da)

Remastered:
Infernus: Gitar, bas
Pest: Vokal
Tomas Asklund: Davul
Şarkılar
1. "Revelation of Doom"
2. "Krig"
3. "Funeral Procession"
4. "Profetens Åpenbaring"
5. "Postludium"
6. "Ødeleggelse og Undergang"
7. "Blood Stains the Circle"
8. "The Rite of Infernal Invocation"
9. "The Devil Is Calling"
  Yorum alanı

“GORGOROTH – Under the Sign of Hell” yazısına 53 yorum var

  1. Belus says:

    Under the Sign of Hell ; akabinde gelen Destroyer ve Incipit Satan albümleri şahaserdir benim için.
    Bu albümde ‘Profetens Upenbaring’ adlı parça yüksek ses ile dinlemesi gerekenlerden!
    Bu yazı daha da uzardı ama iyi yerinde kesmişin diyebilirim.

    -Samothun gruba yardımı..
    -Hat ‘ın gruptan ayrlışı vesaire :)

    B U R Z U M

    @Belus, Bu albümde ‘Profetens Upenbaring’ adlı parça yüksek ses ile dinlemesi gerekenlerden! demişsin ve ne güzel demişsin dost…klavyene sağlık…bana göre de destroyer albümü şaheser…ama twilight of the idols albümlerine de hastayım…

    Belus

    @B U R Z U M, teşekkür ederim cümlelerin için.

    TAAKE

    @Belus, Ooooo bütün black metalci takım burda…Belus,BURZUM,Lefthandpath,Nightwing…Konu black metal olunca yüzler gülüyor bakıyorum…Evet aslında Belus baba tüm söylenecekleri söylemiş.Eski albüm için ne denir ki tam bir efsane…Tüm şarkılar harikaydı.Zaten eski Gorgoroth gerçekten müthişti.Destroyer albümündeki o kirli,karanlık atmosfer,adamın sırtını donduran sound,İncipit satan albümündeki,her ne kadar Gorgoroth biraz daha herkese hitap eden bir sounda girse de bu sefer,müthiş bir albümdü.Gorgoroth Infernuslu da,Gaaah lı da bir black metal efsanesi.Gaahl gitti diye üzülmüştüm ama Infernus lada canavar gibi bir albüm yapıp döndüler.Allah verdikçe veriyor,verdikçe veriyor ya…Ayrıca Gorgoroth kritiği yaparak black metal için susayan yüreklere bir damla su veren Levent Mukan kardeşimize de teşekkürlerimizi sunarız…Kendisi sitemiz için büyük bir ayıbı düzelterek kamu vicdanını rahatlattı.Umuyorum ilerde Herbstleyd,Hvis lyset tar oss,In the Nightside Eclipse,Nemesis Divina kritikleri de görürüz.Göreceğiz hissediyorum…

    Belus

    @TAAKE, kesinlikle önemli kritikler..

    ‘Hvis lyset tar oss,In the Nightside Eclipse,Nemesis Divina’..

    herşeyden önce MAYHEM-DEATHCRUSH kritiği!

  2. Exorsexist says:

    2000′lerin başında en çok dinlediğim black metal albümlerinden birisi. Eskisi kadar sevmesem de hala gorgoroth’un en iyi albümlerinden. Funeral procession ve the devil is calling hala favorilerim.
    Kritikteki bazı yanlışlara değineyim

    under the sign of hell’in remastered versiyonu var.
    A Headbanger’s Journey belgeselinde black metali rencide etmek için yaptıklarını sanmıyorum. Zaten gaahl normalde de o şekilde konuşuyor diğer röportajlarında da. Bence baya entellektüel bir insan.
    Ov hell’deki materyaller aslında gorgoroth için değil God seed için yazılmıştı. Ama gaahl müziğe ara verince “madem öyle boşa gitmesin” mantığıyla ov hell’i kurup albümü çıkardılar.

    Levent Mukan

    @Exorsexist, Biraz bakındım, A Headbanger’s Journey gerçekten de black metal açısından bahsettiğim gibi başkalarınca da anlaşıldığından bonus materyal koyma ihtiyacı hissetmiş yapan adam da, o da katılmıyor değil yani. Ama kötü bir niyetinin olmadığını söylemiş, bence de yoktur. Zaman sınırını gerekçe göstermiş ki doğrudur o da. Yeni denk geldiğimden öyle yazdım, önceden bonusu izlemiş olsaydım yazmazdım açıkçası :)

    http://www.youtube.com/watch?v=yjgri4YxsKQ

    2011 re recorded, Metal Archives öyle diyor yani. Remastered bir versiyonu bildiğim kadarıyla yok (MA’da görünmüyor). Hatta kritikte dalgınlığıma gelmiş altta notta, düzelttireceğim şimdi Ahmet’e.

    Ov Hell ile God Seed’i karıştırmışım yukarda, doğru diyorsun. Onu da düzelttireceğim.

    Levent Mukan

    @Levent Mukan, Karıştırmamışım, beynim iyice su kaynattı ya ahaha.
    Gorgoroth için King ov Hell materyal yazıyor, bu arada Gaahl ile birlikte mahkemelikler Infernus’la. Sonra davayı kaybedince kendi yazdığı materyalle God Seed’e koşturuyorlar. Sonra Gaahl metali bırakınca (yazıyor, gerçi Gaahl’ın metali bırakması demek müziği bırakması demek gibi bir şey diyebiliriz Wardruna’ya kadar) Shagrath’la birlikte Ov Hell’i kuruyor.
    God Seed dirildi zaten bakalım bekliyoruz.

    Exorsexist

    @Levent Mukan, http://www.amazon.com/Under-Sign-Hell-Remastered-Gorgoroth/dp/B00077CYMS
    2005 yılında “retail” olarak çıktı aynı zamanda albüm remaster edildi.
    wikipedia’dan alıntı şeediyorum
    “King then reincorporated the music which was intended for the God Seed debut album into Ov Hell, and Shagrath wrote and recorded the lyrics and vocals.”

    Levent Mukan

    @Exorsexist, Metal Archives’ta yok bu Amazon’daki, merak ettim şimdi bak.
    Şeettiğin alıntıya karşı bir şey demiyorum zaten canım, sadece God Seed öncesinde de Gorgoroth varidi diyorum ki o da MA’dan alıntı doğrudan. yanlışlanabilir yani wiki sonuçta orası da.

    Exorsexist

    @Levent Mukan, Bu dava zamanlarını iyi hatırlıyorum ve o vakitler gorgoroth’un sitesinden sürekli gelişmeler hakkıdna e mail alıyordum. Şöyle detaya gireyim; 2007 yılıydı grupta çıtırdamalar başladı. Ardından epey kargaşa sonucunda gaahl ve king gruptan atıldı. Infernus davayı henüz kazanmamıştı ve 2 tane Gorgoroth vardı. Infernus davayı kazanınca Gaahl ve king’in gorgoroth’u mecburen God Seed olarak değiştirdi. Sonrasında da king “madem öyle ozaman görürsünüz bakalım” tarzı tokat gibi bi cevap vermeye hazırlanıyodu. O sırada Gaahl müziğe ara verdi God seed ismi altında çıkacak olan albüm çıkamadı. Bu seferde King daha önce yazdığım gibi kendine grup kurup albümü ordan çıkardı.

    Remastered halinin metal arşivde yazmamasının nedeni plak şirketlerinden dolayı diye tahmin ediyorum. Firmayla bağlantılarını kopardıktan sonra da albümü “re-release, reissue” vs. olan gruplar gibi. Yani gruptan bağımsız olarak çıkıyor. Tam olarak offical değil ama öyle.

  3. Deli says:

    “Ulan şarkıdaki kadın mırıltısını bile tıraşlamış hayvan oğlu hayvan ya, gerçekten ağzımı bozucam ya.”

    Üstat, bu yorumunla beni benden aldın. Sitede okuduğum belki de en iyi kritik bu. Ellerine sağlık.

  4. Haşim Öztürk says:

    Çok güzel bir kritik olmuş ve sitede Gorgoroth kritiği gördüğümede çok sevindim şahsen. Diğer albümlerininde kritiklenmesi dileğiyle. Eline sağlık

    Ayrıca trampet tonununda o kadar rahatsız edici olmadığını düşünüyorum KATKATKATKATKAT :)

    Ve albüm kapağı, evet mükemmel.

  5. MuratT says:

    Eski versiyonunu deli gibi sevip yeni versiyonundan deli gibi nefret ettiğim başka bir albüm hatırlamıyorum.
    Eski versiyon candır, 9 çalışır.

  6. Lefthandpath says:

    en iyi şarkı blood stains the circle’dır, ötesi yok. yeni kaydı ben de sevmedim ama gorgoroth’un temiz prodüksiyonlu son albümlerini seviyorum. asklund’ın davulları hariç. adamı reinkaos’da da başarısız bulmuştum.

    bu arada kapak güzel gözüküyor ama herhangi bir siyah-beyaz manzara resminin negatifi sadece.

    Levent Mukan

    @Lefthandpath, yeni Gorgoroth’u ben de seviyorum, zaten ben temiz kayıt daha çok seviyorum aslında ama kaydı kötü yaparken bir amacınız, bir bildiğiniz varsa yormuyor kulağı. Zaten anca o zaman yormuyor.
    Kapak çok basit aslında gerçekten de fikir hoş :).

    Ahmet Saraçoğlu

    @Lefthandpath, asklund fazla temiz çalıyor bence. Temizden kastım, hiçbir vahşilik vs. göstermiyor. Dissection’ın son DVD’sindeki konserde baget tutuşu bile bi gaip böyle. Hiç güç hissettirmiyor insana.

    B U R Z U M

    @Ahmet Saraçoğlu, kesinlikle katılıyorum…mesela davulcu olarak gorgoroth a en çok ‘frost’ yakışmıştı bence…ad majorem albümündeki performansını çok severim özellikle…

    Lefthandpath

    @Ahmet Saraçoğlu, ben de onu sevmiyorum. zerre atraksiyon yok adamda. dümdüz yazmış ritimleri.

  7. B U R Z U M says:

    bu yeni versiyonun ta a.q…neyin kafası ile yaptılar hakkaten çok merak ediorum…zift gibi albüm gitmiş süt gibi ak bi albüm gelmiş…bu yapılan iş resmen albümün adını lekelemektir bana göre…ayıp lan

  8. flying dirty clouds says:

    bu remastered hadisesinden hiç hazzetmiyorum ya. death de olsa burzum da olsa yine kurtarmıyor. 329479238. iron maiden best of’u ya da 2308974923874. manowar konser dvd’si kadar samimiyetsiz geliyor bana. keşke gorgoroth bu işlere girmeseydi.

    Lefthandpath

    @flying dirty clouds, remastered değil zaten. Exorsexist yukarıda düzeltmiş. yeniden kaydedildi albüm.

  9. Haxprocess says:

    ”biz yaratıcı değiliz” demenin eyleme geçmiş halidir, bu eski klasikleri yeniden kaydetmek. burzum’un ki kötüydü, bu hayli hayli berbat. zaten kimse yapmasın, bir albüm klasikse havasından suyundandır; ne diye bozarsın o havayı?

    ama let there be blood güzeldi. exodus’ın hakkını yemeyelim şimdi

    Levent Mukan

    @Haxprocess, Burzum’unkisi gene çok daha iyi bundan, en azından adam eklemeler yapmış, biraz süslemiş etmiş. Kendi “yeni” kafalarına göre bir süzgeçten geçirmiş yani bir nevi. O açıdan ben başarılı buldum hatta. İlk halinin yerine geçmeye çalışmamış da bir alternatif sunmuş gibi. Sevilmeyebilir bittabi orası ayrı.

    Belus

    @Levent Mukan, Burzum’un ki kesinlikle iyi.Dediğin gibi yenilikler mevcut.Ama genel bazda re-mast. albümler fiyasko oluyor o ayrı.

    Haxprocess

    @Belus, katılmıyorum. remastered albümler genelde taş gibi olur (mesela megadeth’inkiler). ama sen yeniden kayıt ile karıştırdın sanırım.

    Belus

    @Haxprocess, yok karıştırmadım..halen aksini düşünüyorum.teknolojik öğeler bu müziğin varlığına aykırı!megadeth vb. için bu tür girişimler çok normal.

    TAAKE

    @Belus, aynen hocam black metal kirli sounduyla, o yıpranmış,eski,pagan ve unutulmuş sounduyla var…Bu hristiyanlıkla kirletilen pagan inançlarının sesiz çığlığı,ağaçların,ormanların,kartalın ve kurdun sesiz çığlığıdır.Bu ses yüzlerce yoldan,mesafeden gelmektedir işte bu yüzden üzgün,dertli ve yalnızdır…

    Nightwing

    @Haxprocess, yok be panpa exodusunkide iyi değildi. gene o kötünün iyisi. daha ne boktan örnekler var. hayatımda hiç bir remastered albümünü beğenmiyorum. orjinal ruhu piç etmenin en pratik yoludur şu remastered geyikleri. niye yaparlar anlamıyorum.

  10. Haxprocess says:

    o da değil de, quantos possunt ad satanitatem trahunt taş gibi albüm.

    TAAKE

    @Haxprocess, +1 katılıyorum hacı müthiş bir albüm olmuş…İçinde hatta Gorgoroth hanzolarından beklenmeyecek insanın içini bi hoş eden hüzünlü ve kederli Rebirth şarkısı bile var

  11. TAAKE says:

    yav bu kritiği sabah okuduğum da alttaki yorumlarda Nightwing vardı.Nereye gitti adam şimdi görünmüyor yazısı.Gaahl’a hallenmek falan birşeyler diyordu.Yazısı kaldırıldı mı,yoksa ben sabah sabah hayal mi gördüm?

    Nightwing

    @TAAKE, haha o başka başlıktı panpa. god seed haberiydi o. tamda benim yorum altına gelmiş şimdi gene şüphelenmişindir merak etme hayal görmüyorsun. ikinci bi tyler durden vakası değilim :)

    TAAKE

    @Nightwing, doğru ya…çok dalgın adamım ya

  12. Nightwing says:

    müthiş tam bir black metal klasiği. tam 10 verilesi bi albüm. remastered versiyonunu dinlemedim şu kritikten sonrada dinlemeye hiç niyetim yok. zaten remastered geyiklerinin orjinal ruhu ne kadar piç ettiğini biliyorum. bakınız buna benzer yakın bir örnek için:

    (stormblast 2005)

    bu arada yukarda burzum murzum denmiş şu konuya bi açıklık getireyim burzumunki remastered değildir. remastered herhangi bir albümün baştan sona tekrar kaydedilmesidir. burzumun yaptığı ecnebilerin compilation dediği toplama albümdü. lütfen karıştırmayalım bunlar önemli.

    Lefthandpath

    @Nightwing, remastered baştan kaydedilme değildir. Re-recording olarak geçer. remastering ses kalitesini arttırma ya da ufak düzenlemeleri kapsar. aslında çoğu zaman satış stratejisi olarak kullanılır.

  13. crowkiller says:

    ”Profetens Åpenbaring”in giriş riff i gitarda adam gibi çaldığım ilk rifflerden biridir.Albüm Gorgoroth’un en iyi albümü diyebilirdim ama Antichrist’te çok iyi bir albüm, sonuçta içinde Sorg diye bir şarkı var, o yüzden karar veremiyorum hangisi en iyi albümleri

  14. Nightwing says:

    Gorgoroth en sevdiğim gruplardan biridir ama bu albümün remastered versiyonunu ısrarla inadına dinlemiyorum. Bu remastered denen naneler albümün orjinal atmosferini sikmekten başka pek bir boka yaramıyorlar. Zaten yazar da remastered halini itin götüne sokmuş. O zaman ben almayım. Under the Sign of Hell’in zihnimde bu şekilde kalmasını istiyorum. Dinlemiyorum amk zorla mı.

    Yalnıııızzzz. Orjinal hali en sevdiğim Black Metal albümlerinden biridir onu da söyliyim. Revolution of Doom, Krig, Funeral.., Profetens Apenbaring, The Rite of Infernal Invocation of of. Black Metalin yüz akıdır yüz akı. 10 20 30 tüm notlar kurbaan olsun bu albüme. Şaheser, Masterpiece, Muazzam bir sanat eseri…

    Nightwing

    @Nightwing, Oha aynısını tam 2 sene önce az yukarda demişim. 2 senedir remastered versiyonunun inatla dinlemedim ve 2 senedir fikirlerimde bi değişiklik olmadı. Dipnot olarak belirtiim dedim.

    B U R Z U M

    @Nightwing, dostum dinlememekle en iyisini yapiyorsun…ben dinledim, hatta gorgoroth olunca konu orijinali bile aldim ve bu kadar sevdigim gruba etmedigim küfür kalmadi!!! Albumun ilk eski hali gercek bir bilek metal saheseridir ama bunu neyin kafasi ile yaptilar anlamak mumkun degil…gerci o sound isini davulcu pezevengi sikti suladi gruba geldiginden beri!!! İsin birde kotu tarafi yeni bilek metale baslayan kisiler gorgoroth u bu versiyon ile tanirlarsa iyice yazik olur…bak sinirlendim gene aq!

    Nightwing

    @B U R Z U M, Haklısın dostum bunun acı tecrübelerini geçmişte yaşayarak öğrendim. Böyle muhteşem albümler bırakın da insanların zihninde o orjinal hallerinde kalsın di mi aq? Zaten grupların remastered geyiklerine kendimi bildim bileli hep bir adım mesafeliyimdir. Bundan sonra isterse kainat üzerindeki yaratılmış en sevdiğim albüm olsun ve bunun yıllar sonra remastered hali piyasaya sürülsün dinlemem. İşte bunlar hep tecrübe. İnsan sikile sikile sikmeyi öğreniyor (ne dedim lan ben)

    saw you drown

    @Nightwing, http://www.youtube.com/watch?v=y64VDB6tScQ

    Artık çok geç.

    Nightwing

    @saw you drown, 2011 yazısını görür görmez şarkı açılmadan hemen kapattım.

  15. deadhouse says:

    Gerçekten efsane bir albüm. Saf öfke ve nefret. Black Metal nedir deseler Black Metal Under the Sign of Hell’dir derim. İlk 5′e girer.

  16. SalihCetin says:

    Sanki thrash sounduna yakın bir albüm(bir önceki albüme nazaran). En sevdiğim albümleri olmasa da yine de güzel bir albüm(favorim Antichrist). Bu arada re-mastered versiyon berbat olsa da temiz kayda sahip olduğu için bazı şarkıların sözlerini çıkardım. En azından ona yarıyor :-)

  17. deadhouse says:

    İnanılmaz bir albüm. 2020′de böyle bir BLACK metal albümü çıksa 666 kez kendimi kırbaçlarım.

  18. deadhouse says:

    Bir zamanlar böyle bir albüm çıktı demek. Vay be. Funeral Procession gelmiş geçmiş en iyi 20 Black metal şarkısı listesine girer benim için.

  19. Mahakali says:

    Aşırı aşırı iyi bir albüm.

    1997′deki orijinal versiyon: Kibar Feyzo 2011 yılındaki versiyon: Sinan Bengier’in çektiği Kibar Feyzo çakması film.

  20. KIVO says:

    The Devil is Calling benim için en güzel Gorgoroth şarkısıdır.

  21. Aura magula says:

    Bence en iyi Gorgoroth albümü.Bundan daha Gorgoroth bir albüm olamaz

  22. Cryosleep says:

    TAKTAKTAKTAKTAK davullarına hastayım bu albümün.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.