2009 Rock & Roll Hall of Fame’inde Lou Reed’in, Metallica ile birlikte Sweet Jane’i çalışını izlediğimde ağzımdan çıkan buydu. Olayın Metallica tarafıyla ilgilenen biri olarak Metallica’nın birlikte çaldığı herkesle olan videolarını izliyor ve kafama göre bir beğeni listesi oluşturuyordum. Ve ne yalan söyleyeyim, o gün Sweet Jane’i o listenin ne kadar tepelerine koymuş olsam da, o zamana dek Lou Reed’in sadece ismini duymuştum, şarkılarından tamamen bihaberdim, Velvet Underground’la alakam olmamıştı. Tam bir kara cahildim kısacası. Fakat Sweet Jane bana “vay be” dedirtmişti gerçekten. Belki de o an öyle bir müziğe ihtiyacım vardı, belki de Metallica faktörü bana bu şarkıyı sevdirmişti diye düşünürken şarkının orjinalini dinledim, yine çok hoşuma gitti. O andan itibaren “çok bilinen fakat dinlemeye bir türlü sıra gelmemiş olan gruplar” listemde bulunan Lou Reed’e sempatiyle bakmaya başlamış, birkaç süper ünlü Velvet Underground şarkısına da el atmıştım ki, dinlemek istediğim albüm sayısındaki coşkunluk sebebiyle Lou Reed ismini tekrar unuttum ve bu sayfa da burada kapanmış oldu.
Derken, bir proje duyuruldu. Lou Reed ve Metallica ortak bir albüm yapacaklardı. Azman bir Metallica hayranı olarak yine heyecanlanmış ve ortak şarkılarını tekrar dinlemeye başlamıştım tabii ki. Sonuç, 2 yıl sonra olsa bile tatmin ediciydi. Kafatası kalınlığı 10 santimi bulan bazı dinozorlar ve metal serüvenlerinde Metallica’ya bok atma evresine yeni geçen çılgın delikanlılar projeyi daha hiçbir şey duymadan kötülemeye başlarken, “Load” dönemine ve rock’n roll’a da hasta olan bendeniz, beklentileri bayağı bir yukarılarda tutup albümü beklemeye başlamıştım. Sonuçta böyle bir beraberlik nasıl kötü olabilirdi ki? Metallica “Load” dönemindeki gibi takılsa, Lou Reed de… ne bileyim Sweet Jane gibi olsa acayip bir şey dinlerdik, günlerce başka bir şey dinleyemez olurduk, hayatımıza süper bir yol albümü daha kazandırırdık diye düşünüyordum. Ve fakat, albümü baştan sona üç kez dinledikten sonra ağzımdan çıkan şey hala 2009′daki videoyu izledikten sonra çıkan şeyle aynı olsa da, bu kez keyfim o anki kadar yerinde değil. Hakikaten vay be, gerçekten bu adamlardan bu kadar kötü bir albüm çıkması nasıl mümkün olabildi?
Albüm duyurulduktan sonra yapılan açıklamalara bakınca, tüm bu sözlerin Lulu için sarfedildiğine inanmak gerçekten çok güç. Bir tarafta “mükemmel bir birliktelikti, bilinen Metallica olarak her şeylerini ortaya koydular ama bana daha yakın duran denemelere de uyum sağlamayı başardılar” diyen Lou Reed, diğer tarafta “hiç bu kadar özgür hissetmemiştik” diyen Lars Ulrich. Yeni kayıt gazıyla yapılan açıklamalar hiçbir zaman güvenilir olmamıştır fakat bu kadar tecrübeli müzisyenlerin böylesi açıklamalar yaptıktan sonra ortaya çıkan materyalin Lulu olması, ne kadar “haşa, ne haddime böyle bir şeyi sorgulamak” desem de, ister istemez “acaba stüdyoda ne yaptıklarının farkındalar mıydı?” sorusunu aklıma getiriyor.
Gerçek şu ki, Lulu, hayatım boyunca dinlediğim en uyumsuz işbirliklerinden biri. Bunun temel sebeplerinden biri, hiçbir şarkının gerçekten bir şarkı gibi tınlamaması. Neredeyse hiçbir şarkıda nakarat diye bir şey yok, köprü diye bir şey yok, şarkılarda iyi kötü herhangi bir melodiyle karşılaştığınızda altın bulmuş gibi seviniyorsunuz, Lou Reed ön alt dişlerini kaybetmiş bir berduş gibi konuşurken arkadaki müzik biraz olsun değiştiği zaman oksijen maskesi takmış gibi ferahlıyorsunuz.
Şarkılar bir şekilde başlıyor ve ölümcül uzunluklara sahip olsalar da şarkı boyunca neredeyse hiçbir şey değişmiyor ve şaka yapar gibi birden bire bitiyor. O anda olan, aynı rifi 400 kere dinlemesine ve daha da kötüsü, Lou Reed bu riflerle tamamen alakasız bir konuşma vokali yapmasına rağmen şarkıdan hala umudunu kesmeyen, hala bir şeyler bekleyen dinleyiciye oluyor. Albümde o kadar hiçbir şey olmuyor ki, Pumping Blood’da bu duruma Lou Reed de isyan edip “Come on James” diye haykırıyor fakat, yine hiçbir şey olmuyor.
Şarkılardan devam edecek olursak, hiçbir şarkının herhangi bir yerini beğenmediğimi söyleyemem. Örneğin, albümün açılış şarkısı Brandenburg Gate’in ilk anları, “aha tam da istediğim albümü yapmışlar galiba” dedirtse de, şarkının 4 dakika boyunca göbek bağını koparamaması ve başladığı gibi devam etmesi yavaş yavaş can sıkmaya başlıyor. Aynı şekilde The View’u da albüm yayınlanmadan önce dinlediğimde “fena değil ama şarkı dümdüz gidiyor, herhalde ara şarkılardan biri olacak” diyerek beğeniyle kararsız kalma arasında bir yere koysam da, şu anda albümün en iyi şarkısı olarak görüyorum fakat bunun sebebi şarkıdaki 3 rifin ve o dandik solosunun hastası olmam değil, albümün en şarkı gibi şarkısı olması. Yani ara şarkılardan, B yüzü şarkılardan biri sandığınız şarkının aslında albümün en iyisi olması can sıkıcı bir durum.
Yine Iced Honey’de, Frustration’da, Dragon’da güzel rifler olduğunu söylemek mümkün fakat aynı dertten bu şarkılar da nasipleniyorlar maalesef. Hadi Iced Honey yine hiç değişmeden başladığı gibi bitse de Lou Reed’in şarkıyı albümün geneline göre daha derli toplu söylemesi sayesinde bir nebze daha dinlenebilir duruyor fakat, asıl darbe Frustration’da vuruluyor ve dinleyici tam “oh be bu rif fena değilmiş” diye nefes almışken şarkı birden duruyor ve Lou Reed albüm genelindeki en kötü konuşma vokallerini ortama salarken Lars da olabilecek en feci davul sololarından biriyle dinleyiciyi şarkıdan utandırıyor adeta. Hani bir şarkıyı dinlerken pek çok şey hissetmişimdir fakat, dinlediğim şeyden utandığımı hatırlamıyorum.
Albümün Metallica tarafına bakarsak, daha önce tartışıldığının aksine St. Anger yerine Load dönemi bir hava var gitar işçiliğinde. Fakat Lars’ın söylediğinin aksine Metallica’nın hiç özgür olmaması Load sihirinin bu albüme ulaşmasına engel olmuş. Ha, eğer Metallica’nın albüme katmak istediği şey gerçekten bu ise durum çok daha vahim. Bu albüm, her ne kadar bir Metallica albümü olmasa da, tüm üyelerin bu albümü bir Metallica albümü olarak görülmemesi gerektiğine dair bas bas bağırsa da, şu linkte dendiği gibi Lou Reed durumdan her türlü yırtacak fakat Metallica günah keçisi olmaktan kurtulamayacak.
Daha fazla uzatmak istemiyorum ve herkesin farkında olduğu, sadece çok acayip sanatçı ruhlu artistik kuul çocukların itiraf edemedikleri durumun özetini geçiyorum; Lulu çok çok çok kötü bir albüm. Ve başlıkta da dendiği gibi, bu kez kimsenin “ben anlamıyorum galiba, neyse sessiz sessiz bir yerde durayım” diye korkmasına gerek yok, kimse sizi “albümü anlamamışsınız siz” diye suçlayamaz. Albümü dinledikten sonra açacağınız ortalama bir şarkının kulaklarınıza ne kadar güzel geldiğini görünce bunu daha rahat anlayabilirsiniz. Ha, bunca olumsuz yorum Metallica’nın gözümdeki değerini düşürdü mü, tabii ki hayır. Sonuçta kadir kıymet bilen bir insanım, adamlar ne albümler yaptı. Fakat “Lulu”nun, Metallica ismi geçen tüm kayıtlar içerisindeki en kötü yapıt olduğunu da görmezden gelmeyeceğim. Lars’ın davul meziyetlerini geçtim, yaratıcılığının ne kadar bittiğini düşünerek asıl Metallica kaydına kadar beklentilerimi toprağa gömüyorum. Metallica ile Lou Reed’in yollarının bir daha kesişmemesini umarak hepinize iyi günler diliyorum.
Not: Alttaki ilk 181 yorum albüme dair haberler içindir.
Kadro Lou Reed: Vokal, gitar, klavye
James Hetfield: Gitar, vokal
Kirk Hammett: Gitar
Robert Trujillo: Bas
Lars Ulrich: Davul
Şarkılar 1. Brandenburg Gate
2. The View
3. Pumping Blood
4. Mistress Dread
5. Iced Honey
6. Cheat on Me
7. Frustration
8. Little Dog
9. Dragon
10. Junior Dad
@Chuck Reis, Death Magnetic kaydı öyle kısa süren bir albüm değildi. 2005 Aralık’ında Rick Rubin’le stüdyoya girmişlerdi, o süreç de 2008′in ilk aylarına kadar sürmüştü. 2,5-3 sene kısa bir süre olmasa gerek.
@mel, 2006′da Escape from the Studio, 2007de Sick Of The Studio, 2008′de de European Vacation Tour’a çıktılar yaz aylarında, onun dışında beste kayıt vs süreciyle geçti o dönem.
işte 2,5 3 sene özenerek uğraştıkları albüm, sanki hışımla stüdyoya girip akıllarına gelenleri doğaçlama tadında çalmışlar gibi geliyorsa, şimşek hızıyla kaydettik dedikleri albüm nasıl olur merak ederim :D
şu laf gaza getirir.
Reed: “Bilinen METALLICA’yı her şeyleriyle ortaya koydular. Ama grup olarak çok sofistike bir yaklaşımları olduğundan, bana daha yakın duran denemelerde de uyum sağlamayı başardılar.”
ama hala iki tipin bir mixini yapamıyorum kafamda.
bi Metallica fanı olarak saçma geldi Hetfield vokali neredeyse yok olan bir sound ve sesine aşikar olmadığım bir adam tarzı belli olmayan bir albüm dolusu şarkı.. sonu hayrola. ben en iyisi sadece kendilerine ait olan bir albümü bekleyeyim umarım bu yıl içinde görürüz
kimse kusura bakmasın ama çok gereksiz bi proje bence bu. koskoca metallica bunun için harcayacağı enerjiyi yeni albüm için harcasa daha iyi daha verimli bi albüm gelicek belki de. bi de şu var. lou reed efsane isim falan diyolar da kendisini tanımıyorum. ilk defa metallica ile gündeme gelince tanımaya başladım yeni yeni. ya ben çok cahilim ya da bu adam metallica ile çalışmaya başlayınca birden efsane oluverdi. demek istediğim nerden baksan lüzumsuz bi proje.
@_BlaCkeneD_, Lou Reed bilmiyorsun diye değil, projeye gereksiz dediğin için ziyan yorum. Adamların canı çekmiş biriyle ortak bir şey yapıyor, güzel veya değil. Gereksiz ne demek? Hangi şartlar artında gerekli olucaktı sence? Projeyi samimi bulmuyor olsan tamam. Öyle bir şey de yok. Sırf senin istediğini yapmıyorlar diye gereksiz diyorsun. Halbuki tam tersi. Senin benim değil kendi isteklerine göre bir şey yapmalı müzisyen dediğin. Bırak da ellerindeki malzemeyi nasıl kullanacakları adamlara kalsın. Böyle bir bencillik olabilir mi?
Ayar vermeye de “çalışmıyor” kimse, ne dediği ortada herkesin. İstediğin anlamını çıkar.
@hen, rasim ozan kütahyalı kardeşim. adam kendine göre gereksiz bulmuş, sen niye gereksiz yorumlar kuşağı diyorsunki?
herkesin dediği hep aynı şey mi olacak, 99 görüşün içinde 1 karşıt görüş bence ”gereksiz ziyan yorumlar kuşağı” değildir.
@Junkie Ghoul, hen gayet güzel bi dille anlatmış, ne alaka rasim ozan kütahyalı falan. saçmalığın başladığı yer blackened’ın henüz dinlemediği bişey için “gereksiz proje OLMUŞ” demesi. önce bi dinle öyle karar ver dimi?
@Ahmet Saraçoğlu, ahmet abi sen bari yanlış anlama gözünü seveyim. haberi de okudum ama bu ismin tuhaf olduğu gerçeğini değiştirmiyor. metallica discography:
st.anger
death magnetic
the big four live from sofia
lulu
Dostum Lou Reed’i tanımıyorsun diye seni itin götüne sokanlar Lou Reed’i senden ne kadar fazla tanıyordur merak ediyorum. ”Ahmeti tanıyor musun? yok tanımıyorum. Aha sizin lisede hiç mi torbacı yoktu. Yoktu. Ama sen de çok kopilmişsin” türü ergen muhabbetleridir bunlar. Yine de bir aç dinle tabi velvet underground’dan ” sweet jane” en azından sağda solda duyup beğendiğin ama adını bilmediğin bir şarkının hikayesini öğrenebilirsin belki.
Yalnız öbür meselede itini götünü biraz aramışın kafanı değdirmek için .Bırak da Metallica kendi karar versin bu saatten sonra kiminle nerede ne zaman ne yapacağına. Yarın türkiyeye gelip ajdarla enstrümantal albüm yapıcaz deseler ben önce dinler sonra yorum yaparım. Boru değil metallica bu.
Aslında diğer baba gruplarından bu tip projeler yapması lazım.çünkü bu saatten sonra buyuk gruplar çok özgün eserler verecek durumda değiller.en azından bu tip albümler keyifli oluyor.acaba nasıl olmuş gibi sorular insanı meraka sevk ediyor.mesela iron maiden da çok güzel bir rock’n roll projesinde olabilir.bu tip şeyler keyiflidir arkadaşlar.yoksa hala ilk 4 albümle kıyaslarsanız her yeni albümü.o da kabak tadı verir haliyle.
bu arada şu en altaki videoyu yeni izledim, bu iki akorla başlayan kaç tane şarkı var, ben 3 tane biliyorum, living after midnight, be my lover ve bu, daha kesin vardır zorlasak bi 20 tane çıkar heralde :)
vokalde sadece lou reed olursa hiç bir anlamı kalmaz james in vokal olarak daha baskın olması gerikiyor bence. zaten daha belli değil ama dediğim gibi işte
Kapak gayet vurucu/ilgi cekici olmus fakat anlamini tam olarak kavrayabilmek icin ilham alinan hikayeyi okumak lazim sanirim. Bir de uzerinde ne Lou Reed in adi ne de Metallica nin logosu olmamasi guzel bir detay (eger son hali buysa tabi). Dusunsenize boyle bir projeden habersiz olarak sirf kapagi ilginc diye albumu aldiginizi ve eve gidince icinden Metallica + Lou Reed ciktigini :D
Şu kapağı bilinmeyen bir grup yapsa kimse olumlu birşey söylemez. Fotoşopa bile gerek yok zira, çek fotosunu ekle yazıyı olsun bitsin. Ama Metallica yapınca “muhteşem” oluyor bazılarına göre. Ben pek kapağa takılan biri değilimdir normalde, ama dediğimde haklı olduğumu düşünüyorum.
Bu arada kesinlikle karşı çıkıyorum söylediklerine:
-Kapağı tanımadığım bir grup yapsa da “ilginç” gelecekti bana. Burasından eminim bir kere: kapak çok bariz bir şekilde “garip”. “Kötü kapak” denen şey ise bambaşka bir şey bana kalırsa. Ve söylediklerinin tam aksine, bence gidip birine sadece bu kapağı göstersek, iyi veya kötü yorumunun yanında kesinlikle değişik olduğu yorumunu da alırdık. Ancak Metallica gibi bir grup olunca, insanlar bu kapağı özdeşleştiremiyor grupla, o yüzden direk “iğrenç” deyiveriyorlar. Tamam iğrenç olsun da, farklı lan kesinlikle. Konsept olarak farklı yani, iğrenç olması değil farklı olan =)
“güzel” dediğim şey de bu: Metallica’nın farklı bir iş yapmış olması (kapak bazında, daha albümü dinlemedik). Umuyorum ki albümü de farklı bulurum ve severim. Death Magnetic’in bir saniyesinde bile “hmmm” demedim. Oldukça sıradan ve sıradan olduğu kadar da (yani “oldukça” :D) başarısız bir albüm olarak görüyorum. Bence çok daha samimi bir iş geliyor.
-Kaldı ki Metallica fanı değilim daha önce de dediğim gibi. Metallica dinlediğim gruplardan biri evet, ama sırf Metallica yapıyor diye bir şeyi sevmedim şimdiye kadar. Aksine Metallica gibi bir gruptan beklentilerim oldukça yüksek ve şu sitede bile konusu açılmayan bir ton olaydan dolayı da zaman olur yerden yere vururum Metallica’yı. Yani Metallica yaptığı için “güzel lan” demedim. Zaten sen bu yorumu yazdığında “iyi” ya da “ilginç” diyen kadar “kötü” ve “midem kalktı” diyen de vardı. Öyle “overrated” olma gibi bir durum göremiyorum ben.
@hen, Ben “mükemmel” diyenleri hedef almıştım. Ya da çok güzel diyenleri. Zira nesnel biçimde görülüyor ki “tuhaf” bir kapak. Onda hemfikiriz. Zaten demiştim buralardan bi yerlerde, konuşmak için erken olduğunu. ÖYle bir teması, konsepti vs.si vardır ki albümün, gerçekten çok kriptik veya anlamlı bir kapak da çıkabilir neticede. Benim spekülasyonumu deney haline getiremeyeceğimize göre, herkesin fikri kendinedir diyorum. Ha varsa yapabilecek bi arkadaş, muhtelif platformlarda “bak lulu diye bi türk grubu çıkmış, kapakları da bu. nasıl sizce?” diye sorsun ve sonuçları görelim. Bu yapılabilseydi kimse süper kapak demezdi diye düşünüyorum. Yarısı bok gibi, yarısı da tuhaf derdi. Çok az kişi de bneim gibi albüm çıksın da bakalım uygun mu derdi. Benim fikrim bu yönde. :)
@Aeonian_Lich, Tabii dediğin doğru, yani kapak konsept olarak albümden alakasız olursa, otomatikman kötü bir iş olmuş olacak. Aslında bu tüm albüm kapakları için geçerli. Bunun farkı yapı itibariyle çok iddialı bir kapak olması. Yani şöyle bakınca “ulan uzuvları falan olmayan çirkin bir manken, kanla bir şeyler yazılmış, kesin çok çarpık ve rahatsız edici bir atmosfere sahip bir şey geliyordur” diyorum. O yüzden umutlunıyorum herhalde albümün tarzı hakkında.
Düşünsene Death Magnetic gibi bir albümün kapağı bu mesela, “lame” =)
olumsuz yorum yazanlara sesleniyorum..istiyorsunuz ki sevdıgınız gruplar hıc degısmesın..metallıca neyse oyle kalsın..yenı bırseyler denemesın..hatta album kapagında 10 defa metallıaca yazsın ??!! durun bı bakalım hangi fikir uzerınde dusunerek calısarak bu kapak ortaya cıktı…yurdum ınsanının dusunmeden soyledıgı laf “b.”k olmus..yancılar da +1! i basmıslar…biraz dusunun..bir kalemde silip atın olsun bitsin.oyle kolay degıl beyler bu ısler..bu adamlar sızın yasınızdan fazladır bu muzık camıası ıcerısındeler..ve bu ınsanların menajerı danısmanı psikiyatrları tasarımcıları halkla ılıskıler uzmanı vs.leri yok !! pes !!
@_gerekli_, Sen o psikiyatrlara, halkla ilişkilercilere insanlığa fayda sağlasın diye mi danışıldığını sanıyorsun? Yoksa reklamın iyisi kötüsü olmaz, nasıl dinleyici tavlarız, hatta metallicada bilmem de nasıl yozlaşmış sistemin çarklarının dönmesine katkıda bulunuruz diye mi öyle kişilerden faydalanıldığını sanıyorsun kitlelere hitap eden yapıtlarda? Şu anda “bok gibi” tepkileri bile reklamın iyisi kötüsü olmaz mantalitesine hizmet ediyor olabilir, az uyanık olmak lazım. :)
@Aeonian_Lich, spekülasyon yapıyorum sadece. Ama şu konuda emin gibiyim. Şu kapağı bilinmeyen x bir türk grubu yapsa kimse süper olmuş demezdi. Ha şarkı sözleri, albümün teması ve müziğini dört dörtlük yansıtan bir kapak da olabilir mi? Olabilir elbette. Beklemek lazım biraz net yorumlarda bulunmadan evvel.
Kapak işlerinden çok da anlamadığımı bir çok kez belirttim zaten. Yine de merak uyandırıcı geldi bana. Ketum bir havası da var. Çok uzun süredir bu kadar basit/sade bir kapak görmediğimiz için farklı veya kötü gelmiş olabilir gibi geliyor bana.
.)) Arkadaslar..gayet sakinim..site içerisinde bu tür yorumlar o kadar fazla ki..ben sadece “etiketi” yapıştırmadan önce biraz daha düşünebilsek mi derim ?
@Aeonian_Lich
O kapağı bir x Türk grubu yapsa eminim daha çok çekemeyenler ya da biz bunu nasıl düşünemedik diyenler sallarlardı gibi geliyor bana.
Bir metallica bir de megadeth’e üvey evlat gibi davranılıyor artık. Neden anlamıyorum. Herifler bir şey yapıyor, bir kısım itin götüne sokuyor, diğer kısım göklere çıkartıyor.
Adamlar ne yapacaklarını şaşırdı artık. Bırakında müziğini yapsınlar, beğenmeyen bu kadar çığırmasın. Burada albümü gidip satın alacak kaç tane adam var bilmiyorum. Zaten malum ortamlardan indirip dinleyeceksiniz şarkıları. Nedir bu kadar takıldınız bir kapağa anlamadım.
Keşke Metallica’yla ilgili her şey Master of Puppets’in introsu gibi olsa. Ama olmuyor bırakında geliştirsin adamlar kendini.
özgün ve kendinden bahsettirecek bir iş olur. ayrıca kıymetinin hemen anlaşılacağını sanmıyorum bu tarz işler genelde aşırı tepki ile karşılaşır sonra biz ne bok yemişiz de böyle laflar etmişiz minvaline göç eder.
gerekli böyle şeyler yaşlanınca daha rahat dinleriz [random gülüş]
Bu metallica denen zımbırtıyı her şeyden sevmemin bir sebebi de genelde adamlarla aynı şeyleri farkında olmadan seviyor olmamız.Eminim metallicanın çok şeyindedir tabi bu ama şöle özetliyim. Yıllar önce akmardaki kafe villada bir köşeye çekilmiş alice in chains dinliyorum. İki çok bilmiş geldi bu ne lan filan muhabbeti yaptılar. Dedik seviyoruz işte yeni bunlar. Hadi lan bu ne biçim müzik herif vokalini karı gibi yayıyor ( layne stayleye yayıyor diyen öküzlerle geldi türk metal kültürü buralara düşün sen halimizi) filan dediler. 2 hafta sonra ya laneth ya blue jen dergisinde şöyle bir yazı çıktı Metallica Alice in Chains’in alt grup olması için turne erteledi diye. O zaman kıvırıp sokmuştum dergiyi gözlerine. Keza 2000lerin en iyi şarkısı konusunda Lars’la hem fikiriz moment of surrender. Uzun lafın kısası lou reed efsanedir metallica efsane ötesidir ikisinden çıkan ortak şey bizim algı sınırlarımızın içinde olursa zevkle dinleriz yok o sınırı aşarsa anlayamayız ondan dinlemeyiz.
Resmen giderek daha çok heyecanlanıyorum. Parça süreleri hem sevindirdi hem şaşırttı.Sevindirdi çünkü Lou Reed etkisiyle de daha bir transsal, ne bileyim kafası güzel durumlar yaşayacakmışız gibi geliyor. Şaşırdım çünkü toplam süre 85 dakika falan, bildiğim kadarıyla 85 dakika tek bir CD’ye sığmaz. Ama yanılıyor da olabilirim. Neyse albümle ilgili bir diğer temennim de Lars’ın Load dönemindeki gibi davul çalması.
$urada albumun cikmasina haftalar kalmis, 40 saniyelik $ey yayinlamislar. sanki inanilmaz bir album geliyorda,dinleyenler kalpten gitmesin diye yavas yavas isindiriyorlar.
@Bahadır Sarp, bence DENEYSEL olduğu için baştaki kısım o şekilde olmuş. ya da lou reed dayı, metallica’ya gelip, “gençler çok acayip bi asit buldum. çiğneyin bunları ben geliyom şimdi.” demiştir.
5 dakikalık şarkılardan biri olmasından dolayı olayın daha fazla metallica etkisinde olmasını yadırgamadım, uzun parçalarda biraz daha lou reed akar umarım. ismi ve şarkı süresi olarak bence little dog albümün efsane şarkısı olacak. (geleceği gören adam.)
Gol olur…
bu ne lan, çok saçma???
olur la bu olur olur :)
ufacık adammış lan lou reed, bakalım içi dolu turşucuk mu ehe zehe
”In what would be lightning speed for a Metallica related project, we recorded ten songs during this time…”
death magnetic’i sevmeyen biri olarak bu cümleden korkarım. siz kısa sürede şarkı kayıt etmeyin arkadaşım.
16.06.2011
@Chuck Reis, Death Magnetic kaydı öyle kısa süren bir albüm değildi. 2005 Aralık’ında Rick Rubin’le stüdyoya girmişlerdi, o süreç de 2008′in ilk aylarına kadar sürmüştü. 2,5-3 sene kısa bir süre olmasa gerek.
16.06.2011
@masteroforion, abi o kadar süre stüdyoda sıkılmışlardır.
hiç mi çıkmamışlar ??!?
16.06.2011
@mel, Yanılmıyorsam we sick of the studio diye bir turne düzenlemişlerdi
16.06.2011
@mel, 2006′da Escape from the Studio, 2007de Sick Of The Studio, 2008′de de European Vacation Tour’a çıktılar yaz aylarında, onun dışında beste kayıt vs süreciyle geçti o dönem.
16.06.2011
@masteroforion
işte 2,5 3 sene özenerek uğraştıkları albüm, sanki hışımla stüdyoya girip akıllarına gelenleri doğaçlama tadında çalmışlar gibi geliyorsa, şimşek hızıyla kaydettik dedikleri albüm nasıl olur merak ederim :D
16.06.2011
@Chuck Reis, Dinlemeni gerektiren bi album olur. Haberi ve durumu algilayamadan su yorumlari yapiyorsan, bosver dinleme:). Yorulma
kesin gol olur.
çok seveni olur ama ben pek bir şey beklediğimi söyleyemeyeceğim açıkcası.
güzel olur umarım
şu laf gaza getirir.
Reed: “Bilinen METALLICA’yı her şeyleriyle ortaya koydular. Ama grup olarak çok sofistike bir yaklaşımları olduğundan, bana daha yakın duran denemelerde de uyum sağlamayı başardılar.”
ama hala iki tipin bir mixini yapamıyorum kafamda.
bi Metallica fanı olarak saçma geldi Hetfield vokali neredeyse yok olan bir sound ve sesine aşikar olmadığım bir adam tarzı belli olmayan bir albüm dolusu şarkı.. sonu hayrola. ben en iyisi sadece kendilerine ait olan bir albümü bekleyeyim umarım bu yıl içinde görürüz
kimse kusura bakmasın ama çok gereksiz bi proje bence bu. koskoca metallica bunun için harcayacağı enerjiyi yeni albüm için harcasa daha iyi daha verimli bi albüm gelicek belki de. bi de şu var. lou reed efsane isim falan diyolar da kendisini tanımıyorum. ilk defa metallica ile gündeme gelince tanımaya başladım yeni yeni. ya ben çok cahilim ya da bu adam metallica ile çalışmaya başlayınca birden efsane oluverdi. demek istediğim nerden baksan lüzumsuz bi proje.
21.08.2011
@_BlaCkeneD_, tabi ki sen cahilsin.
21.08.2011
@pacerized, HHAHAHAHAAHAHHHAHAHAHAHAHAHAHA.
21.08.2011
@pacerized, +1
21.08.2011
@pacerized, eyvallah usta.
21.08.2011
@_BlaCkeneD_, Pasifagresif Ziyan Yorumlar Kuşağı.
21.08.2011
@_BlaCkeneD_, http://tinyurl.com/42meuba
21.08.2011
@_BlaCkeneD_, ciddi miydi bu yaptığın yorum? o adam metallica’dan çok daha önemlidir de bana göre.
lan bi lou reed i tanımıyoruz diye itin gtüne sokulduk iyi mi. şuraya ba millet paso ayar vermeye çalışmış. :)
yorumumun arkasındayım beyler. çok gereksiz bi proje bu. buna harcanacak enerjiyle metallica nın yeni albüm üzerine daha çok emek verilebilir bence.
21.08.2011
@_BlaCkeneD_, Lou Reed bilmiyorsun diye değil, projeye gereksiz dediğin için ziyan yorum. Adamların canı çekmiş biriyle ortak bir şey yapıyor, güzel veya değil. Gereksiz ne demek? Hangi şartlar artında gerekli olucaktı sence? Projeyi samimi bulmuyor olsan tamam. Öyle bir şey de yok. Sırf senin istediğini yapmıyorlar diye gereksiz diyorsun. Halbuki tam tersi. Senin benim değil kendi isteklerine göre bir şey yapmalı müzisyen dediğin. Bırak da ellerindeki malzemeyi nasıl kullanacakları adamlara kalsın. Böyle bir bencillik olabilir mi?
Ayar vermeye de “çalışmıyor” kimse, ne dediği ortada herkesin. İstediğin anlamını çıkar.
21.08.2011
@hen, sakin ol şampuan. lou reed ile metallica nın kendisi görse benim bu yorumuma bu kadar sinirlenmezler asdjsakdhajdhal :)
reçete: biraz sakinleştirici. hem sakinleşip durup dururken atarlanmaz hem de yazılan yorumları daha iyi idrak edersin askdalkda :)
22.08.2011
@_BlaCkeneD_, 100 yıllık espriler. Sinirlenmedim lan, ikisinin de fanı değilim bir şey değilim. Allah sahibine bağışlasın. Sonuçta 700 riff.
22.08.2011
@hen, rasim ozan kütahyalı kardeşim. adam kendine göre gereksiz bulmuş, sen niye gereksiz yorumlar kuşağı diyorsunki?
herkesin dediği hep aynı şey mi olacak, 99 görüşün içinde 1 karşıt görüş bence ”gereksiz ziyan yorumlar kuşağı” değildir.
22.08.2011
@Junkie Ghoul, hen gayet güzel bi dille anlatmış, ne alaka rasim ozan kütahyalı falan. saçmalığın başladığı yer blackened’ın henüz dinlemediği bişey için “gereksiz proje OLMUŞ” demesi. önce bi dinle öyle karar ver dimi?
22.08.2011
@pacerized, günah keçisi biz olduk iyi mi. alın lan sizin olsun lou reediniz ben metallicamla mutluyum.
bu arada lulu müthiş bi isim seçimi gerçekten :)
22.08.2011
@_BlaCkeneD_, adının neden Lulu olduğunu haberi okursan anlayabilirsin.
22.08.2011
@Ahmet Saraçoğlu, ahmet abi sen bari yanlış anlama gözünü seveyim. haberi de okudum ama bu ismin tuhaf olduğu gerçeğini değiştirmiyor. metallica discography:
st.anger
death magnetic
the big four live from sofia
lulu
sence de tuhaf değil mi abi?
08.09.2011
@_BlaCkeneD_,
Dostum Lou Reed’i tanımıyorsun diye seni itin götüne sokanlar Lou Reed’i senden ne kadar fazla tanıyordur merak ediyorum. ”Ahmeti tanıyor musun? yok tanımıyorum. Aha sizin lisede hiç mi torbacı yoktu. Yoktu. Ama sen de çok kopilmişsin” türü ergen muhabbetleridir bunlar. Yine de bir aç dinle tabi velvet underground’dan ” sweet jane” en azından sağda solda duyup beğendiğin ama adını bilmediğin bir şarkının hikayesini öğrenebilirsin belki.
Yalnız öbür meselede itini götünü biraz aramışın kafanı değdirmek için .Bırak da Metallica kendi karar versin bu saatten sonra kiminle nerede ne zaman ne yapacağına. Yarın türkiyeye gelip ajdarla enstrümantal albüm yapıcaz deseler ben önce dinler sonra yorum yaparım. Boru değil metallica bu.
Aslında diğer baba gruplarından bu tip projeler yapması lazım.çünkü bu saatten sonra buyuk gruplar çok özgün eserler verecek durumda değiller.en azından bu tip albümler keyifli oluyor.acaba nasıl olmuş gibi sorular insanı meraka sevk ediyor.mesela iron maiden da çok güzel bir rock’n roll projesinde olabilir.bu tip şeyler keyiflidir arkadaşlar.yoksa hala ilk 4 albümle kıyaslarsanız her yeni albümü.o da kabak tadı verir haliyle.
10 numara olacağından en ufacık bir şüphem yok.
22.08.2011
@ismail vilehand, bence de çok farklı bi şey olacak.
James vokali içerecek mi oda var?
bu arada şu en altaki videoyu yeni izledim, bu iki akorla başlayan kaç tane şarkı var, ben 3 tane biliyorum, living after midnight, be my lover ve bu, daha kesin vardır zorlasak bi 20 tane çıkar heralde :)
02.09.2011
@blackroseimmortal, 3 tane akorla neler neler yaparsın.
vokalde sadece lou reed olursa hiç bir anlamı kalmaz james in vokal olarak daha baskın olması gerikiyor bence. zaten daha belli değil ama dediğim gibi işte
james hetfield her zamanki gibi çoook karizmatik çıkmış yaa
ilginç
vaay güzel lan
bok gibi kapak.
02.09.2011
@in the court of the crimson king, +1
çok hoşuma gitti benim kapak.
ilginç kapak, ilginç albüm ismi. bildiğimiz metallica ya pek benzemeyecek gibi.
Kapak gayet vurucu/ilgi cekici olmus fakat anlamini tam olarak kavrayabilmek icin ilham alinan hikayeyi okumak lazim sanirim. Bir de uzerinde ne Lou Reed in adi ne de Metallica nin logosu olmamasi guzel bir detay (eger son hali buysa tabi). Dusunsenize boyle bir projeden habersiz olarak sirf kapagi ilginc diye albumu aldiginizi ve eve gidince icinden Metallica + Lou Reed ciktigini :D
İğrenç.
03.09.2011
@Kıvanç, katılıyorum kardeşim kapakları iğrenç duruyor
O bu değil de kapak insanın midesini bulandırıyor. Şarkılar umarım güzel olur.
albumu alacak insan almaz bunu. kapaga bak yahu
ucube canım.
Şu kapağı bilinmeyen bir grup yapsa kimse olumlu birşey söylemez. Fotoşopa bile gerek yok zira, çek fotosunu ekle yazıyı olsun bitsin. Ama Metallica yapınca “muhteşem” oluyor bazılarına göre. Ben pek kapağa takılan biri değilimdir normalde, ama dediğimde haklı olduğumu düşünüyorum.
03.09.2011
@Aeonian_Lich, Dediğinde haklı olduğunu düşünüyor olman normal tabii.
04.09.2011
@hen, emphasis intended. ;)
04.09.2011
@Aeonian_Lich, Görünce dayanamadım. lol.
Bu arada kesinlikle karşı çıkıyorum söylediklerine:
-Kapağı tanımadığım bir grup yapsa da “ilginç” gelecekti bana. Burasından eminim bir kere: kapak çok bariz bir şekilde “garip”. “Kötü kapak” denen şey ise bambaşka bir şey bana kalırsa. Ve söylediklerinin tam aksine, bence gidip birine sadece bu kapağı göstersek, iyi veya kötü yorumunun yanında kesinlikle değişik olduğu yorumunu da alırdık. Ancak Metallica gibi bir grup olunca, insanlar bu kapağı özdeşleştiremiyor grupla, o yüzden direk “iğrenç” deyiveriyorlar. Tamam iğrenç olsun da, farklı lan kesinlikle. Konsept olarak farklı yani, iğrenç olması değil farklı olan =)
“güzel” dediğim şey de bu: Metallica’nın farklı bir iş yapmış olması (kapak bazında, daha albümü dinlemedik). Umuyorum ki albümü de farklı bulurum ve severim. Death Magnetic’in bir saniyesinde bile “hmmm” demedim. Oldukça sıradan ve sıradan olduğu kadar da (yani “oldukça” :D) başarısız bir albüm olarak görüyorum. Bence çok daha samimi bir iş geliyor.
-Kaldı ki Metallica fanı değilim daha önce de dediğim gibi. Metallica dinlediğim gruplardan biri evet, ama sırf Metallica yapıyor diye bir şeyi sevmedim şimdiye kadar. Aksine Metallica gibi bir gruptan beklentilerim oldukça yüksek ve şu sitede bile konusu açılmayan bir ton olaydan dolayı da zaman olur yerden yere vururum Metallica’yı. Yani Metallica yaptığı için “güzel lan” demedim. Zaten sen bu yorumu yazdığında “iyi” ya da “ilginç” diyen kadar “kötü” ve “midem kalktı” diyen de vardı. Öyle “overrated” olma gibi bir durum göremiyorum ben.
Yours faithfully,
hen.(eheh)
04.09.2011
@hen, Ben “mükemmel” diyenleri hedef almıştım. Ya da çok güzel diyenleri. Zira nesnel biçimde görülüyor ki “tuhaf” bir kapak. Onda hemfikiriz. Zaten demiştim buralardan bi yerlerde, konuşmak için erken olduğunu. ÖYle bir teması, konsepti vs.si vardır ki albümün, gerçekten çok kriptik veya anlamlı bir kapak da çıkabilir neticede. Benim spekülasyonumu deney haline getiremeyeceğimize göre, herkesin fikri kendinedir diyorum. Ha varsa yapabilecek bi arkadaş, muhtelif platformlarda “bak lulu diye bi türk grubu çıkmış, kapakları da bu. nasıl sizce?” diye sorsun ve sonuçları görelim. Bu yapılabilseydi kimse süper kapak demezdi diye düşünüyorum. Yarısı bok gibi, yarısı da tuhaf derdi. Çok az kişi de bneim gibi albüm çıksın da bakalım uygun mu derdi. Benim fikrim bu yönde. :)
05.09.2011
@Aeonian_Lich, Tabii dediğin doğru, yani kapak konsept olarak albümden alakasız olursa, otomatikman kötü bir iş olmuş olacak. Aslında bu tüm albüm kapakları için geçerli. Bunun farkı yapı itibariyle çok iddialı bir kapak olması. Yani şöyle bakınca “ulan uzuvları falan olmayan çirkin bir manken, kanla bir şeyler yazılmış, kesin çok çarpık ve rahatsız edici bir atmosfere sahip bir şey geliyordur” diyorum. O yüzden umutlunıyorum herhalde albümün tarzı hakkında.
Düşünsene Death Magnetic gibi bir albümün kapağı bu mesela, “lame” =)
03.09.2011
@Aeonian_Lich, tam dersi bir durum söz konusu bence.
olumsuz yorum yazanlara sesleniyorum..istiyorsunuz ki sevdıgınız gruplar hıc degısmesın..metallıca neyse oyle kalsın..yenı bırseyler denemesın..hatta album kapagında 10 defa metallıaca yazsın ??!! durun bı bakalım hangi fikir uzerınde dusunerek calısarak bu kapak ortaya cıktı…yurdum ınsanının dusunmeden soyledıgı laf “b.”k olmus..yancılar da +1! i basmıslar…biraz dusunun..bir kalemde silip atın olsun bitsin.oyle kolay degıl beyler bu ısler..bu adamlar sızın yasınızdan fazladır bu muzık camıası ıcerısındeler..ve bu ınsanların menajerı danısmanı psikiyatrları tasarımcıları halkla ılıskıler uzmanı vs.leri yok !! pes !!
03.09.2011
@_gerekli_, Sen o psikiyatrlara, halkla ilişkilercilere insanlığa fayda sağlasın diye mi danışıldığını sanıyorsun? Yoksa reklamın iyisi kötüsü olmaz, nasıl dinleyici tavlarız, hatta metallicada bilmem de nasıl yozlaşmış sistemin çarklarının dönmesine katkıda bulunuruz diye mi öyle kişilerden faydalanıldığını sanıyorsun kitlelere hitap eden yapıtlarda? Şu anda “bok gibi” tepkileri bile reklamın iyisi kötüsü olmaz mantalitesine hizmet ediyor olabilir, az uyanık olmak lazım. :)
03.09.2011
@Aeonian_Lich, spekülasyon yapıyorum sadece. Ama şu konuda emin gibiyim. Şu kapağı bilinmeyen x bir türk grubu yapsa kimse süper olmuş demezdi. Ha şarkı sözleri, albümün teması ve müziğini dört dörtlük yansıtan bir kapak da olabilir mi? Olabilir elbette. Beklemek lazım biraz net yorumlarda bulunmadan evvel.
03.09.2011
@_gerekli_, calm down bro.. beğenmeyen beğenmez, boğazına yapışıp zorla beğeneceksin diyecek değilizya.
03.09.2011
@_gerekli_, çok güzel olmuş.
Kapak işlerinden çok da anlamadığımı bir çok kez belirttim zaten. Yine de merak uyandırıcı geldi bana. Ketum bir havası da var. Çok uzun süredir bu kadar basit/sade bir kapak görmediğimiz için farklı veya kötü gelmiş olabilir gibi geliyor bana.
ilginç olmuş kapak beğendim mi beğenmedim mi anlamadım açıkçası.
.)) Arkadaslar..gayet sakinim..site içerisinde bu tür yorumlar o kadar fazla ki..ben sadece “etiketi” yapıştırmadan önce biraz daha düşünebilsek mi derim ?
@Aeonian_Lich
O kapağı bir x Türk grubu yapsa eminim daha çok çekemeyenler ya da biz bunu nasıl düşünemedik diyenler sallarlardı gibi geliyor bana.
Bir metallica bir de megadeth’e üvey evlat gibi davranılıyor artık. Neden anlamıyorum. Herifler bir şey yapıyor, bir kısım itin götüne sokuyor, diğer kısım göklere çıkartıyor.
Adamlar ne yapacaklarını şaşırdı artık. Bırakında müziğini yapsınlar, beğenmeyen bu kadar çığırmasın. Burada albümü gidip satın alacak kaç tane adam var bilmiyorum. Zaten malum ortamlardan indirip dinleyeceksiniz şarkıları. Nedir bu kadar takıldınız bir kapağa anlamadım.
Keşke Metallica’yla ilgili her şey Master of Puppets’in introsu gibi olsa. Ama olmuyor bırakında geliştirsin adamlar kendini.
özgün ve kendinden bahsettirecek bir iş olur. ayrıca kıymetinin hemen anlaşılacağını sanmıyorum bu tarz işler genelde aşırı tepki ile karşılaşır sonra biz ne bok yemişiz de böyle laflar etmişiz minvaline göç eder.
gerekli böyle şeyler yaşlanınca daha rahat dinleriz [random gülüş]
01.11.2011
@Mephisto, hassiktir diyoruz hassiktir
selamlar, kapak çirkin. iyi günler.
kapak klasik olur. stop.
şarkı isimlerinin alayı ve de süreleri açıklanmış.http://www.loureedmetallica.com/lulu.php
Bu metallica denen zımbırtıyı her şeyden sevmemin bir sebebi de genelde adamlarla aynı şeyleri farkında olmadan seviyor olmamız.Eminim metallicanın çok şeyindedir tabi bu ama şöle özetliyim. Yıllar önce akmardaki kafe villada bir köşeye çekilmiş alice in chains dinliyorum. İki çok bilmiş geldi bu ne lan filan muhabbeti yaptılar. Dedik seviyoruz işte yeni bunlar. Hadi lan bu ne biçim müzik herif vokalini karı gibi yayıyor ( layne stayleye yayıyor diyen öküzlerle geldi türk metal kültürü buralara düşün sen halimizi) filan dediler. 2 hafta sonra ya laneth ya blue jen dergisinde şöyle bir yazı çıktı Metallica Alice in Chains’in alt grup olması için turne erteledi diye. O zaman kıvırıp sokmuştum dergiyi gözlerine. Keza 2000lerin en iyi şarkısı konusunda Lars’la hem fikiriz moment of surrender. Uzun lafın kısası lou reed efsanedir metallica efsane ötesidir ikisinden çıkan ortak şey bizim algı sınırlarımızın içinde olursa zevkle dinleriz yok o sınırı aşarsa anlayamayız ondan dinlemeyiz.
“layne stayleye yayıyor diyen öküzlerle geldi türk metal kültürü buralara düşün sen halimizi” ahah.
5 numaralı parçadan sonraki parçaların hayvani derecede uzun olması dikkatimi çekti.
Resmen giderek daha çok heyecanlanıyorum. Parça süreleri hem sevindirdi hem şaşırttı.Sevindirdi çünkü Lou Reed etkisiyle de daha bir transsal, ne bileyim kafası güzel durumlar yaşayacakmışız gibi geliyor. Şaşırdım çünkü toplam süre 85 dakika falan, bildiğim kadarıyla 85 dakika tek bir CD’ye sığmaz. Ama yanılıyor da olabilirim. Neyse albümle ilgili bir diğer temennim de Lars’ın Load dönemindeki gibi davul çalması.
07.09.2011
@Berca B., Evet CD’lerdeki maksimum süre 79 dakika diye biliyorum ben de.
20.09.2011
@Berca B., 128 kbps koycaklarmış dsfjg.
Ya ilgimi çeken şey şarkı süreleri biraz garip gibi metallicanın sabit 6 dk lık parçaları yerıne ya 4 5 dk yada 11 19 dk :S
herşeyi anladım sample’dan… yürü git lan bu kadar kısa sample mı olur, hiç vermeseydiniz daha iyiydi…
18.09.2011
@blackroseimmortal, hetfield vokali var mı diye soranlara cevap amacıyla sunulmuş diyolar.
$urada albumun cikmasina haftalar kalmis, 40 saniyelik $ey yayinlamislar. sanki inanilmaz bir album geliyorda,dinleyenler kalpten gitmesin diye yavas yavas isindiriyorlar.
oh be sonunda load dönemine bi dönüş var sonunda. çok şükür.
kirk hammett wahwahları olmasında…
Bu verilen tadımlıkta davul senkronu mu kayık bana mı öyle geliyor?
20.09.2011
@Bahadır Sarp, bence DENEYSEL olduğu için baştaki kısım o şekilde olmuş. ya da lou reed dayı, metallica’ya gelip, “gençler çok acayip bi asit buldum. çiğneyin bunları ben geliyom şimdi.” demiştir.
5 dakikalık şarkılardan biri olmasından dolayı olayın daha fazla metallica etkisinde olmasını yadırgamadım, uzun parçalarda biraz daha lou reed akar umarım. ismi ve şarkı süresi olarak bence little dog albümün efsane şarkısı olacak. (geleceği gören adam.)
bleeding me, outlaw torn tadında bir kaç iş çıkacak gibi sanki. kutumda büyük hissediyorum acur bey.
20.09.2011
@devilsadvocate, bahadır uludağlar detected
20.09.2011
@blackroseimmortal, :))