TRIVIUM’un, “Geleceğin Yıldızları” adlı hikayenin kahramanı olmasına vesile olan “Ascendancy”nin ardından yaptıkları, bu hikayeyi biraz olsun dengesizleştirmiş ve olayı, grubun yükselişine tanık olmaktan ziyade “du bakalım neler yapacaklar”a çevirmişti. Ne bu hikayeyi okuyarak torununu uyutmaya çalışan dede, satırları olacakları tam olarak kestiren birinin özgüveniyle okuyabilmiş; ne de bu hikayeyi dinleyerek uyumaya çalışan sevimli çocuk, olacakları tahmin edebilmenin verdiği rahatlıkla uykusuna dalabilmişti. Dede arada torunundan izin isteyip tuvalete gitmiş ve “Nooluyo lan bu hikayede? Çocuk uyusun diye okuyoruz ama olayların gidişatı öyle inişli çıkışlı ki bebenin uykusu kaçacak” demiş, yatağında yatan çocuk ise bu sırada pipisiyle oynamıştı.
Aslında hikaye baya coşkulu başlamıştı. Üç albüm yapıp IRON MAIDEN, METALLICA, OZZY OSBOURNE gibi isimlerin ön grubu olan, yaşları 19-22 arası çocuklardan bahsediyoruz. Elbette başkalarından etkilenmeleri normaldi, zira kendi sound’unu oluşturmak kolay değildi. Ancak aradan geçen albümler, TRIVIUM’un hep bir arayış halinde olduğu izlenimini verdi. Hikayenin kahramanı bir türlü karakterini anlamamıza izin vermiyor, yeteneklerini belli etse de, tam anlamda güven aşılayamıyordu.
İmaj olarak büyük bir grup izlenimi verse ve şirket/medya desteğini arkasına alsa da, TRIVIUM’un büyük bir kesim tarafından nefret edilen bir grup olduğu da ortadaydı. Bunun, elemanların genç olmalarından ve pek çokları tarafından “göstermelik” olarak nitelendirilmelerinden tutun da, grubun özgün bir tını oturtma çabalarının “X gibi olmaya çalışma” şeklinde eleştirilmesine kadar pek çok sebebi vardı. Öyle ya da böyle, grubun seveni olduğu kadar sevmeyeni de vardı ve ilginç olan, grubun bu nefreti kazanmak için garip demeçler vermemiş, acayip imaj çalışmalarına girmemiş, müziklerinde radikal piyasalaşmalara bulaşmamış oluşuydu. Adamlar sadece müzik yapıyordu ve bu pek çoklarının hoşuna gitmemişti.
Grubun sayısız single çıkardığı ve METALLICA olmaya çalışmakla suçlandığı, daha klasik heavy metal etkili “The Crusade” ve ardından gelen thrash metal etkili “Shogun”un ardından, TRIVIUM’un ne yapacağı merak konusuydu. Zira grup bir TRIVIUM tınısı yaratmayı tam anlamıyla başaramamıştı. Bazı şarkılar hard rock kokarken, bazı şarkılarda bodoslama death metal etkileri görülebiliyor, bir diğer şarkıda grup sevgi sözcükleriyle bezeli bir ballad patlatıveriyordu.
Nihayet “In Waves” çıktı. Sunumundaki ağırlık ve kendini bilir duruştan mütevellit, grubun bu güne kadarki en epik işine imza atacağını düşünüyordum. En iyi albümleri olmayabilirdi, ancak yansıtılan hava, bir çeşit konsept dahilinde, sağlam tabana dayanan bir şeylerin geleceğini sezdiriyordu.
“In Waves”de fark edilen ilk şey, şarkı yapılarındaki ve riflerdeki basitleşme, kimi şarkılarda öne çıkan yoğun rock havası, teknik ve müzisyenlik kastıran kısımların azalması, vokal melodilerindeki akılda kalıcılık çabası, grubun “In Waves”de, en azından tarz olarak yeni kapılar açmaya çalışmadığının bariz göstergeleri. Grubun albüm çıkmadan önceki basın açıklamalarında geçen “sınır tanımlayıcı” gibi süslü tabirler bir yana, “In Waves”in KILLSWITCH ENGAGE’in yıllardır yaptığı şeylerin benzeri diyebileceğimiz pek çok şey içeriyor olması bile albümün “sınır tanımlayıcılık” anlamında sınıfta kalmasına, bilakis TRIVIUM’un vizyonunun sınırlarını anlamamıza yol açıyor.
Öncelikle (7. paragrafta “öncelikle” demek) belirtmek istediğim nokta, grubun “In Waves”de asla ve asla bir hava yakalayamamış oluşu. Şarkılar arasında bir bağdan söz edilemediği gibi, kayıt ve genel atmosfer olarak da albümün kendine has bir duruşu yok maalesef. Olgunluk anlamında bakarsak grubun ne yaptığını bildiği ortada. Enstrümanlarında son derece yetenekli bu arkadaşların “In Waves”in dört bir yanına çok notalı dilülülülü sololar serpiştirmemiş olmaları ve belli ki şarkıya hizmet etme amacı gütmeleri, olumlu bir hadise. Lâkin bu durum, albümün yırtıcılığını da törpülemiş ve çoğu şarkının lineer yapısı da göz önünde bulundurulduğunda, ortaya grubun şimdiye kadarki en uysal albümü çıkmış. “Shogun“daki Torn Between Scylla and Charybdis, veya “Ascendancy”deki Rain gibi yarmanlıkları “In Waves”de duymak pek mümkün değil; bu tarz şeyler var elbet, ancak şarkı bazında olmaktan ziyade riften rife rastlanılan unsurlar.
Matt Heafy’nin vokalistlik anlamında kendini geliştirdiğini rahat şekilde gördüğümüz albüm, grup artık ne yapacağında karar kıldıysa, bundan sonraki TRIVIUM albümleri için de bir belirleyici olarak görülebilir, ancak TRIVIUM’un değişken ruh halleri gereği, bir sonraki albümde bambaşka bir müzik duymamız da olası.
Şahsen “In Waves”, TRIVIUM’un tarafımı en az etkileyen albümü oldu. Kötü bir albüm diyemem belki, ama olsa da olur olmasa da kategorisine girdiği, en azından benim açımdan su götürmez bir gerçek. Yaratıcı şarkılar, zekice düzenlenmiş pek çok bölüm, etkileyici sololar, vokal melodileri var, ancak tüm bunlar “In Waves”in dağınıklığını örtmeye yetmiyor.
Umarım grup, kariyerine kişisel favorilerim olan “Ascendancy” ve “Shogun” kırması bir müzik yaparak devam eder; öyle yapmasalar bile, en azından ne yapmak istediklerini oturtmuş bir müzikle devam eder ve hâlâ genç bir grup olmalarının onlara verdiği lüksle, ilersi için özgün bir TRIVIUM tınısı yaratmayı, daha da gecikmeden başarırlar.
Not: Alttaki ilk 67 yorum ve onlara verilen cevaplarla birlikte 131 yorum, albüm haberleri içindir.
Kadro Matt Heafy: Gitar, vokal
Corey Beaulieu: Gitar
Paolo Gregoletto: Bas
Nick Augusto: Davul
Şarkılar 1. Capsizing the Sea
2. In Waves
3. Inception of the End
4. Dusk Dismantled
5. Watch The World Burn
6. Black
7. A Skyline's Severance
8. Built To Fall
9. Caustic Are The Ties That Bind
10. Forsake Not the Dream
11. Chaos Reigns
12. Of All These Yesterdays
13. Leaving This World Behind
en son abrahadabra oncesi shagrath’tan(doğru yazdım heralde)boyle iddialı bi açıklama okumuştum,ayrılıklar filan derken lafını yedirirler sanmıştım ama yanılmıştım…inşallah matt de yanılmaz ama ne gerek var boyle iddialara yaw,sonra kotü olmak var,inanılırlığını yitirmek var…neyse konuşmicim
Bu kadar iddalı açıklamalar!!
Geçen albümde de böyle açıklamalar olmuştu; “En iyi albümümüz” gibilerinden. Ses getirecek bir albüm değildi. Potansiyeli olan ama bir türlü bir üst basamaga çıkamayan gruplardan. Bu sefer basarılı olurlar umarım
bu grubun mailine “The Clockwork That Counts Aeons” şarkısını atayım ben, onlar metalin ne olduğu ve ne olabileceği konusundaki düşüncelerini gözden geçirsinler…
Daha albümü duymadan atıp tutmaya başladık yine.Son yıllarda herkes iddialı laflar ediyor.Sadece Trivium’a mal etmeyelim.Ha tabi The Crusade gibi albüm gelcekse de gelmesin.Hiç sevmem o albümü.
yukarda yorum yapmış kişiler (ki bundan eminim) albüm cıktığı zaman köpekler gibi dinleyecekler. Bu adam ne yapması gerektiğini biliyor trivium albümlerini sırasıyla dinlediğiniz zaman ne kadar çok gelişme kat ettiklerini görebilirsiniz. bu albümde inanılmaz işler bekliyorum heafy diyorsa vardır bir şey
@Guinan, yoo ben dinlemiycem. aciklama komigime gitmisti -hala daha da gidiyor, cok iyi caliyorlarmis da gostermisler de ahueahea- ondan tasak gecmistim. birde kopekler neyi nasil dinliyorlar, bir izah etsen?
@blackroseimmortal, shogun’u çok sevmiş,hastası olmuş birisi olarak ümit bağladım bu adamlara,gelecekleri olduğunu düşünüyorum shogundan çok daha farklı çok daha iyi bir albüm yapacaklarını düşünüyorum “xD”li yorumların daha çok “öef bunlar kız grubu lan at çöpe gitsin” tarzındaki önyargılı insanlara daha çok yakıştığını görüyorum hepsi bu. Dinazor kafalı olmamaya davet ediyorum hepsi bu(evet trivium sevmeyebilirsiniz ama bok atmanın alemi yok)
@Guinan, öyle bişey demek istemedim de bu kadar brutal vokalin ardına gey metalcore rifi girmek bence bayağ bi xD lik olay… bence trivium şu an amerikanın en iyi gruplarından…
TRIVIUM’un kimseye bir zararı yok; kendi hallerinde müzik yapıyorlar. Sevmiyorsanız tek yapmanız gereken dinlememek. Çünkü iş küçümsemeye girince açıkçası pek de anlamlı olmuyor.
(Ahmet Saraçoğlu)
ilk dinleyişte fenalıklar geçirerek sıkıldım. ne bayık ne ruhsuz şarkı bu ya. umarım albümün geri kalanı böyle değildir. gidip kirisute gomen dinleyem.
Fena olmamış ama Shogun’daki şarkılara göre oldukça zayıf bir şarkı. Öyle bir albüm yaptıktan sonra bu kadar sıradanlaşmaları üzücü , beklentim daha büyüktü. Umarım albumun geri kalanı bu ayarda değildir.
bare dissection tshirtünü giymeyeydin,hiç hazetmiyorum böyle sırtını eskilere dayayıp mainstream kasanlardan sadece müzikte değil edebiyat dünyasında da var bunlardan topunun köküne kibrit suyu ya alınan alınsın
trivium kadar çakma ve gay bi grup yok şu dünyada. nerdeyse bütün şarkılarındaki riffler bi yerlerden arak. araklamadıkları zaman da şarkıları yaratıcılıktan yoksun, daha önce yüzlerce kez tekrarlanmış rifflerle doldurup serdar ortaç mantığıyla nakarat melodisi kasıyorlar. sonra da bi de gelenek bozulmasın, malum gençlik solosuz şarkılara burun kıvırır oldu, sweepli mweepli melodik bi solo koydun mu, al sana trivium şarkısı. radyoda çalar mı çalar, mtv’de döner mi döner.
dinleyen tabi ki de dinler kimse buna karışamaz ama kalkıp da trivium böyle süper böyle çığır açtı şu albüm çok ses getirdi derseniz harbi müzik adına tüm bilginiz iron maiden ya da metallica’dan öteye gidememiş demektir.
@fossegrim, kısmen katılıyorum ama sırf malum gençlik solosuz şarkılara burun kıvırdığı için bu adamın gitar tekniğini bu kadar geliştirdiğini sanmam yani biraz haksızlık olmuş bence o cümle.
@illuminati, benim eleştirdiğim nokta sırf solo yok denmemesi diye bu kadar kasmaları. direkt piyasaya oynuyorlar her konuda. çok kasıntı duruyor zaten çoğu solo. çoğunda zaten sıradan gamları olduğu gibi koyuyolar ki bunda aşırı yetenek gerektirecek bi şey yok. adamları jeff loomis ya da paul gilbert gibi gitaristlerle karşılaştırmıyorum tabi ki, kimse onlar kadar olmak zorunda değil sonuçta. he bi de gitar tekniğini ne kadar geliştirdikleri de tartışılır, sonuçta yaptıkları her şeyi 2-3 aylık düzenli bi çalışma sonucu her gitarist yapabilir. kaldı ki adamların işi müzisyenlik, gitaristlik yani, o kadarını yapmaları zaten olması gereken şeylerden.
@fossegrim, tabi ki ama misal bir Kirisute Gomen solosu vardır, hem hiç kasıntı durmamış, hem de melodik ve teknik açıdan çok beğendiğim bir solodur. Böyle şeyler yapmaya devam ederlerse beğenirim bu grubu.
@fossegrim, Hadi herşeyi geçtim de, Shogun gibi bir albüme komple haksızlık olmuş o yazdıkların. “Guardiola da teknik direktör mü ya, Barcelona’yı babama verseler o da şampiyon yapar” kafasından ne farkı var allasen şimdi bunun :)
@masteroforion, bir de trivium’a hep oradan buradan araklayan grup muhamelesi yapılır ama ben hiç doğrudan arak falan görmedim bu grubun müziğinde. Bir örnek falan varsa paylaşın lütfen, merak ettim.
@illuminati, Şu şarkının ilk on saniyesini http://www.youtube.com/watch?v=8er-4BDjX9c şuna http://www.youtube.com/watch?v=OEuBITrf-kE#t=1m12s benzetiyorum ben. Başka arak gibi şarkılarını da biliyordum bunların ama Trivium dinlemeyeli çok uzun zaman oldu bu şarkıyı da arayıp buldum. Panpa o değil de insan gibi yorum yapalım, muhabbet edelim böyle. Ne o trollük girişimleri, 15 farklı isimle yazmalar filan? Hiç yakışıyor mu amk?
@cannibal fetus, orada açıkladığım gibi in the court of the crimson king benim ağabeyimdir ve ara sıra aynı bilgisayarı kullanırız, bazen isimler karışabiliyor tabi.
@cannibal fetus, evet cidden benziyo. ama böyle benzerlikler mevcut. bi arkadaşım da eliminiation – overkill’in ana riffi mop’tan arak derdi. benzerlikler olabiliyo abi bu tür şeylerde. belki de çalmışlardır araştırmak lazım başka varmı böyle diye de uğraşılmaz be abi.
@fossegrim, 2 3 aylık düzenli bi çalışma mı, kardeş öyle sololar gerçekten zor atılıyor, shreddingler sweepler tappingler havada uçuşuyo, senin dediğin kadar kolay olsa ben şuan megadethte çalıyor olurdum :)
@fossegrim, ben de uzun zamandır Trivium dinlemediğim için haklısın gibisinden bir şeyler demişim, şu an Shogun dinliyorum da, gerçekten yüksek düzeyde yetenek ister böyle bir albüm yapmak. Ascendancy’i çok sevmem ama.
@illuminati, youtube’a trivium stolen riffs ya da riff stealing falan yazın birçok video mevcut bu konuyla ilgili. sadece metallica, slayer gibi grupların rifflerini araklasalar neyse, 1-2 sene önce çıkan devildriver, killswitch engage rifflerini bile çalıyorlar utanmadan. size güzel geliyorsa güzeldir tabi orası tamamen göreceli.
shogun da bugüne kadar dinlediğim en easy listening albümlerdendir. sırf nakarat üstüne kurulu neredeyse. uzun bi şarkı var o da şarkı kompozisyonu olsun, bazı melodi ve riffler olsun tamamen son dönem dream theater kopyası. ve gitgide bütün vokal melodilerini birbirlerine benziyor. yüksek düzeyde yetenek isteyen ne var anlayamadım açıklayabilir misiniz? tamam bütün müzik türleri için bi yetenek gerekir de burdaki yüksek düzeyi göremedim ben? farklı ritm denemeleri olsun yok, her şey 4/4 ilerliyor en fazla 1-2 yerde 3/4 görürsünüz. ritm çok da önemli değil onu geçtim çok yaratıcı riffler ya da melodiler mi buluyor bu adamlar? hayır diyorum ya bildiğiniz en sık kullanılan gamlar üzerinden bugüne kadar iron maiden tarafından olsun, onlarca isveçli death metal grubu tarafından olsun, onları da geçtim yüzlerce underground ya da mainstream metalcore grubu tarafından birçok şarkıda tekrarlana tekrarlana cılkı çıkmış partisyonları aynı şekilde şarkılarında kullanıyorlar. belki daha önce dinlememişsinizdir, bu müzik türlerine uzak olabilirsiniz, o zaman tamam derim, dinlenilesi bi sentez müziği olabilir sonuçta bu da. ama cidden senelerdir dinlenilen şeyler, böyle ballandıra ballandıra, şişirile şişirile, sanki ilk defa yapılıyormuşçasına önünüze konunca, ve alın size trivium, 2000lerin metallicası zartı zartu diye pohpohlanınca sinirleriniz bozuluyor. binlerce insan ahmak yerine konuluyor, özellikle de mtv karşısında vakit geçiren gençler falan filan. hadi hepsini geçtim trivium direkt bi “mtv grubu” bunun nasıl bi açıklaması olabilir lan.
ben adamların tavırlarından duruşlarına, müzisyenliklerine, zihniyetlerine kadar her şeylerini itici ve niteliksiz buluyorum. açın da bir okuyun neler yazıp çizdiklerini? roadrunner records’un bu grubun reklamını nasıl yaptığını? ya da ne bileyim betchacantplaythis videoları bile çok dandik. bunlar ve bunlar gibi birçok neden yüzünden, gerçekten samimi olmadıklarını ve tamamen piyasaya oynama amaçlı müzik yaptıklarını düşünüyorum.
@fossegrim, abi çok güzel şeyler yazmışsın açıkçası bazı tespitlerin “üzülerek” söylüyorum doğru. neden üzülüyorum çünkü adamların potansiyeli var. shogun’ı seviyorum ama cidden nakaratlar üzerine kurulu bi albüm ve öyle AŞMIŞ nakaratlar da çok yok. bi scar symmetry gibi nevermore gibi hayvani nakarat yazabilirlerse bir gün o zaman aşmış bir albüm çıkartabilirler. In waves’i beğenmedim. kastettiğim şeyin zıttı yöne gitmişler hoşnut değilim. Umarım albümün kalanı böyle değildir.
Bu arada sanırım Trivium’dada Obscura gibi bi durum var. Elemanlar gerçekten yetenekli ama potansiyellerini sonuna kadar kullanmıyorlar (tabi shogun ve ascendancy hoş albümler ama…).
açılış riffi evet biraz meshuggah vari ama yine de metal kamuoyunda oluşan negatif bakış açısına da sahip değilim.
zaten bu heriflerin her yeni albümü öncesi paylaşılan şarkılar için de olsun albüm geldikten sonra geneli için de olsun eleştiriler ya hep eksi ya da artı yöndeydi. bence tamamen taraf meselesi.
@ihsan, abi giriş riffi meshuggahdan ziyade bildiğin 2.sınıf metalcore gruplarının şarkılarındaki rifflerden..şarkıda iyi melodiler var ama,nasıl desem boyle bi şeyler eksik gibi,bilemedim şimdi :)
grubu seviyorum ama beklenen etkiyi yaratmadı şarkı. beklenen etkiyi de geçtim kötü olmuş şarkı. hele “metalin sınırları” ile ilgili bi yorum yapmaya dahi lüzum görmüyorum.
şarkı aynı da, matt heafy’nin clean vokalinde ilerleme var… adamlar “sınırları zorlıycaz ortalığın amuha goycaz” diyince ben de 4 5 dakka boyunca iki gitar solo atışçak, 73 16lık aksak ritim gircek, vesaire vesaire sanmıştım, hayal kırıklığı yaşadım… gerçi albümü daha dinlemedim…
Aynen bende o açıklamalardan sonra beklentilerimi yükselttim ama parça vasat çıkınca üzüldüm gerçekten. Gerçi bi kaç dinlemeden sonra alıştım ama albumun geri kalanı da böyleyse vay hallerine
1.33′te giren kısım hoş olmuş. Trivium’dan pek görmediğimiz bir hareket. Onun dışında davulcuya dikkat ettim, malum değişti; travis’ten farklı bi olaya girmemiş ama grup albümde blast beat ve daha teknik kasışlı davullar olacağını söylemişti. görürüz bakalım.
ben de gayet başarılı buldum matt vokal olarak gün geçtikçe iyileşiyor bence ayrıca nick’in davullarını da beğendim travis’ten iyi seçim olacakmış gibi geliyor hep bana malum travis paso ritm kaçırıyodu.Özet geç piç diyenlere şarkı güzel dinleyin dinletin gayet güzel albüm için merak kaynağı oldu :)!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@blackroseimmortal, şaka yaptım tabi ritim falan kaçırmıyodu travis reyiz hani tipik laf var ya ayrılan elemanların arkasından zaten iyi değildi yeni adamımız ondan kat kat iyi diye :D oan bi gönderme yapmak istedim travis’in duruşu yeter be ama yine de nick reis daha iyi seçim diyorum saygılar …..
heafy’nin son mercenary albümüne yazdığı kritiği okuduktan sonra, yeni albümün “metamorphosis” ayarında olacağını sezinliyorum. heafy o kritikte mercenary’den dünyanın en iyi gruplarından biri olarak bahsediyo.
Denizin soğuk sularından çıkıp gelen adamlar… Parçaya başta hiç alışamamıştım ama gayet iyi çıktığın beri dinliyorum hala, kliptede o kulaklara anlam veremedim neyin olayıdır yani? Warcraft? Night elf?
video çok sıkıcı olmuş, sudan çıkıp bağrıyolar, “in vaaayvsss” matt heafy de lui kang’likten (böle mi yazılıodu) çıkmış asker tıraşı olmuş legolas’a benzemiş, ya da serdar ortaç’a, neyse kardeş travis smith (davulcu olan) gibi saniyede 1414256 tane twin atan, ödüller kazanan bi arkadaş varken bu biraderi transfer etmeleri neden, onu da geç ben bu adamlardan farklı şeyler bekliyodum, “metalin sınırlarını zorlıcaz, çok ötlere gitçez” diyen de bunlardı, 3 tane şarkısı çıktı ben öyle bişey göremedim…
“Yeni albümümüz, insanların metalin ne olduğu ve ne olabileceği konusundaki düşüncelerinin çok ötesine geçecek.”
güzel küfürler geçio aklımdan ama burası yeri ve ortamı değil…neyse…
10.06.2011
Trivium en sevdiğim gruptur ve herzaman çok güzel işler yapacaklarına inanıyorum…
-hanim, bak ne kadar iyi caliyor cocuklar masallah masallah..
en son abrahadabra oncesi shagrath’tan(doğru yazdım heralde)boyle iddialı bi açıklama okumuştum,ayrılıklar filan derken lafını yedirirler sanmıştım ama yanılmıştım…inşallah matt de yanılmaz ama ne gerek var boyle iddialara yaw,sonra kotü olmak var,inanılırlığını yitirmek var…neyse konuşmicim
dissection tişörtü mü üstündeki?
19.01.2011
@Enver Yılmaz, yep
Cacık Metal.
He benim yavruma he benim canima.
Trivium severim. Biraz fazla iddialı olmuş açıklama.Ama eski albümlere bakarak iyi birşeyler gelir düşüncesindeyim.
videodan da anlaşıldığı gibi albüme “shogun 2″ diyebiliriz…
17.04.2011
@blackroseimmortal, şu videodan bunu anlayabildiysen helal valla.
17.04.2011
@Ahmet Saraçoğlu, ahaha sahiden yalnız kulaklıklardan gelen cızırtıdan bunu anlayabilmek büyük yetenek ister doğrusu.Dağılalım bence.
26.04.2011
@Ugur, biraz orta sahadan sallama gibi oldu ama albüm çıkınca görecez, bakın şu akustik gitarlı garip trailer çıktı ben de meraklandım…
22.05.2011
@Ahmet Saraçoğlu, aha, shogun mı la o???
Tükürüyor falan yok yere. Hep edit gerektiren hareketler. Halbuki efendi gibi bağırsa…
böyle çok komik oluyo ya. müzik olmadan böğürme . niye baarıyon hemşerim diyesi geliyo insanın.
Bu kadar iddalı açıklamalar!!
Geçen albümde de böyle açıklamalar olmuştu; “En iyi albümümüz” gibilerinden. Ses getirecek bir albüm değildi. Potansiyeli olan ama bir türlü bir üst basamaga çıkamayan gruplardan. Bu sefer basarılı olurlar umarım
22.05.2011
@karayansima, bence bayağı ses getiren bir albümdü, hatta bence kesinlikle en iyi albümü.
bu grubun mailine “The Clockwork That Counts Aeons” şarkısını atayım ben, onlar metalin ne olduğu ve ne olabileceği konusundaki düşüncelerini gözden geçirsinler…
18.04.2011
@Dr AQA, hiç bi yerde bulamadım doktor o şarkıyı nerden bulabiliriz
25.04.2011
@önder, Theory in Practice’in Colonizing The Sun albümünde
Ya Heafy niye müzik yapıyor ki ? Gitsin Liu Kang’ i oynasın MK filmlerinde
17.04.2011
@hixxxer, bu da bir görüş tabi.
25.04.2011
@hixxxer, Rain şarkısı da MK daki Rain karakteri için yazılmış bir şarkı zaten.
22.05.2011
@hixxxer, akşam akşam çok güldüm. klavyene sağlık.
Daha albümü duymadan atıp tutmaya başladık yine.Son yıllarda herkes iddialı laflar ediyor.Sadece Trivium’a mal etmeyelim.Ha tabi The Crusade gibi albüm gelcekse de gelmesin.Hiç sevmem o albümü.
yukarda yorum yapmış kişiler (ki bundan eminim) albüm cıktığı zaman köpekler gibi dinleyecekler. Bu adam ne yapması gerektiğini biliyor trivium albümlerini sırasıyla dinlediğiniz zaman ne kadar çok gelişme kat ettiklerini görebilirsiniz. bu albümde inanılmaz işler bekliyorum heafy diyorsa vardır bir şey
25.04.2011
@Guinan, yoo ben dinlemiycem. aciklama komigime gitmisti -hala daha da gidiyor, cok iyi caliyorlarmis da gostermisler de ahueahea- ondan tasak gecmistim. birde kopekler neyi nasil dinliyorlar, bir izah etsen?
26.04.2011
@kutup ayısı, seni dinliyor olabilir
26.04.2011
@Guinan, daha fazla sacmalama da ortamin rengi havasi degismesin.
26.04.2011
@kutup ayısı, “köpekler neyi nasıl dinliyor bi izah etsen” cümlesi dünyanın en mantıklı cümlesidir eminim.
22.05.2011
@kutup ayısı, yazık.
26.04.2011
@Guinan, “bi önceki albümde saniye başına 80 nota basıyolardı, bu albümde 100e çıkçaklar hahah inanılmaz ya ne kadar da sınırları zorlamışlar xD”
heafy de bi alex değil ki, bu üstte yazdıklarım dışında en fazla ne olabilir?
26.04.2011
@blackroseimmortal, shogun’u çok sevmiş,hastası olmuş birisi olarak ümit bağladım bu adamlara,gelecekleri olduğunu düşünüyorum shogundan çok daha farklı çok daha iyi bir albüm yapacaklarını düşünüyorum “xD”li yorumların daha çok “öef bunlar kız grubu lan at çöpe gitsin” tarzındaki önyargılı insanlara daha çok yakıştığını görüyorum hepsi bu. Dinazor kafalı olmamaya davet ediyorum hepsi bu(evet trivium sevmeyebilirsiniz ama bok atmanın alemi yok)
22.05.2011
@Guinan, öyle bişey demek istemedim de bu kadar brutal vokalin ardına gey metalcore rifi girmek bence bayağ bi xD lik olay… bence trivium şu an amerikanın en iyi gruplarından…
TRIVIUM’un kimseye bir zararı yok; kendi hallerinde müzik yapıyorlar. Sevmiyorsanız tek yapmanız gereken dinlememek. Çünkü iş küçümsemeye girince açıkçası pek de anlamlı olmuyor.
(Ahmet Saraçoğlu)
Albümden ilk şarkılarını yayınladılar.
http://www.youtube.com/watch?v=1-1Lwf2SlMc
ilk dinleyişte fenalıklar geçirerek sıkıldım. ne bayık ne ruhsuz şarkı bu ya. umarım albümün geri kalanı böyle değildir. gidip kirisute gomen dinleyem.
I ıh. Çok güzel kısımlar olsa da nakarat falan çok bayık :(.
Fena olmamış ama Shogun’daki şarkılara göre oldukça zayıf bir şarkı. Öyle bir albüm yaptıktan sonra bu kadar sıradanlaşmaları üzücü , beklentim daha büyüktü. Umarım albumun geri kalanı bu ayarda değildir.
bare dissection tshirtünü giymeyeydin,hiç hazetmiyorum böyle sırtını eskilere dayayıp mainstream kasanlardan sadece müzikte değil edebiyat dünyasında da var bunlardan topunun köküne kibrit suyu ya alınan alınsın
22.05.2011
@comfortinBRUTALiTY, adam mainstream diye eskileri dinlemiycek mi veya onların tshirtünü giyemeyecek mi?
22.05.2011
@Akın, bunu mu anladın dediklerimden?
22.05.2011
@comfortinBRUTALiTY, eskileri reklam malzemesi olarak kullanıyolar demeye mi çalıştın o zaman? biraz daha aç
22.05.2011
@comfortinBRUTALiTY, istediğini giyer yapram!!!
Yapma olm be bu ne ya.. Bunun neresi çığır açıcı. Güvendiğim şu dağlara…
Baya iyi.
trivium kadar çakma ve gay bi grup yok şu dünyada. nerdeyse bütün şarkılarındaki riffler bi yerlerden arak. araklamadıkları zaman da şarkıları yaratıcılıktan yoksun, daha önce yüzlerce kez tekrarlanmış rifflerle doldurup serdar ortaç mantığıyla nakarat melodisi kasıyorlar. sonra da bi de gelenek bozulmasın, malum gençlik solosuz şarkılara burun kıvırır oldu, sweepli mweepli melodik bi solo koydun mu, al sana trivium şarkısı. radyoda çalar mı çalar, mtv’de döner mi döner.
dinleyen tabi ki de dinler kimse buna karışamaz ama kalkıp da trivium böyle süper böyle çığır açtı şu albüm çok ses getirdi derseniz harbi müzik adına tüm bilginiz iron maiden ya da metallica’dan öteye gidememiş demektir.
22.05.2011
@fossegrim, kısmen katılıyorum ama sırf malum gençlik solosuz şarkılara burun kıvırdığı için bu adamın gitar tekniğini bu kadar geliştirdiğini sanmam yani biraz haksızlık olmuş bence o cümle.
22.05.2011
@illuminati, benim eleştirdiğim nokta sırf solo yok denmemesi diye bu kadar kasmaları. direkt piyasaya oynuyorlar her konuda. çok kasıntı duruyor zaten çoğu solo. çoğunda zaten sıradan gamları olduğu gibi koyuyolar ki bunda aşırı yetenek gerektirecek bi şey yok. adamları jeff loomis ya da paul gilbert gibi gitaristlerle karşılaştırmıyorum tabi ki, kimse onlar kadar olmak zorunda değil sonuçta. he bi de gitar tekniğini ne kadar geliştirdikleri de tartışılır, sonuçta yaptıkları her şeyi 2-3 aylık düzenli bi çalışma sonucu her gitarist yapabilir. kaldı ki adamların işi müzisyenlik, gitaristlik yani, o kadarını yapmaları zaten olması gereken şeylerden.
22.05.2011
@fossegrim, tabi ki ama misal bir Kirisute Gomen solosu vardır, hem hiç kasıntı durmamış, hem de melodik ve teknik açıdan çok beğendiğim bir solodur. Böyle şeyler yapmaya devam ederlerse beğenirim bu grubu.
22.05.2011
@fossegrim, Hadi herşeyi geçtim de, Shogun gibi bir albüme komple haksızlık olmuş o yazdıkların. “Guardiola da teknik direktör mü ya, Barcelona’yı babama verseler o da şampiyon yapar” kafasından ne farkı var allasen şimdi bunun :)
23.05.2011
@masteroforion, bir de trivium’a hep oradan buradan araklayan grup muhamelesi yapılır ama ben hiç doğrudan arak falan görmedim bu grubun müziğinde. Bir örnek falan varsa paylaşın lütfen, merak ettim.
23.05.2011
@illuminati, Şu şarkının ilk on saniyesini http://www.youtube.com/watch?v=8er-4BDjX9c şuna http://www.youtube.com/watch?v=OEuBITrf-kE#t=1m12s benzetiyorum ben. Başka arak gibi şarkılarını da biliyordum bunların ama Trivium dinlemeyeli çok uzun zaman oldu bu şarkıyı da arayıp buldum. Panpa o değil de insan gibi yorum yapalım, muhabbet edelim böyle. Ne o trollük girişimleri, 15 farklı isimle yazmalar filan? Hiç yakışıyor mu amk?
23.05.2011
@cannibal fetus, orada açıkladığım gibi in the court of the crimson king benim ağabeyimdir ve ara sıra aynı bilgisayarı kullanırız, bazen isimler karışabiliyor tabi.
07.06.2011
@cannibal fetus, evet cidden benziyo. ama böyle benzerlikler mevcut. bi arkadaşım da eliminiation – overkill’in ana riffi mop’tan arak derdi. benzerlikler olabiliyo abi bu tür şeylerde. belki de çalmışlardır araştırmak lazım başka varmı böyle diye de uğraşılmaz be abi.
24.05.2011
@fossegrim, 2 3 aylık düzenli bi çalışma mı, kardeş öyle sololar gerçekten zor atılıyor, shreddingler sweepler tappingler havada uçuşuyo, senin dediğin kadar kolay olsa ben şuan megadethte çalıyor olurdum :)
23.05.2011
@fossegrim,
Ascendancy gayet kral bir albüm. Karı kız ortam yapmak adına çıkarılabilecek bir eser değil.
23.05.2011
@fossegrim, ben de uzun zamandır Trivium dinlemediğim için haklısın gibisinden bir şeyler demişim, şu an Shogun dinliyorum da, gerçekten yüksek düzeyde yetenek ister böyle bir albüm yapmak. Ascendancy’i çok sevmem ama.
24.05.2011
@illuminati, youtube’a trivium stolen riffs ya da riff stealing falan yazın birçok video mevcut bu konuyla ilgili. sadece metallica, slayer gibi grupların rifflerini araklasalar neyse, 1-2 sene önce çıkan devildriver, killswitch engage rifflerini bile çalıyorlar utanmadan. size güzel geliyorsa güzeldir tabi orası tamamen göreceli.
shogun da bugüne kadar dinlediğim en easy listening albümlerdendir. sırf nakarat üstüne kurulu neredeyse. uzun bi şarkı var o da şarkı kompozisyonu olsun, bazı melodi ve riffler olsun tamamen son dönem dream theater kopyası. ve gitgide bütün vokal melodilerini birbirlerine benziyor. yüksek düzeyde yetenek isteyen ne var anlayamadım açıklayabilir misiniz? tamam bütün müzik türleri için bi yetenek gerekir de burdaki yüksek düzeyi göremedim ben? farklı ritm denemeleri olsun yok, her şey 4/4 ilerliyor en fazla 1-2 yerde 3/4 görürsünüz. ritm çok da önemli değil onu geçtim çok yaratıcı riffler ya da melodiler mi buluyor bu adamlar? hayır diyorum ya bildiğiniz en sık kullanılan gamlar üzerinden bugüne kadar iron maiden tarafından olsun, onlarca isveçli death metal grubu tarafından olsun, onları da geçtim yüzlerce underground ya da mainstream metalcore grubu tarafından birçok şarkıda tekrarlana tekrarlana cılkı çıkmış partisyonları aynı şekilde şarkılarında kullanıyorlar. belki daha önce dinlememişsinizdir, bu müzik türlerine uzak olabilirsiniz, o zaman tamam derim, dinlenilesi bi sentez müziği olabilir sonuçta bu da. ama cidden senelerdir dinlenilen şeyler, böyle ballandıra ballandıra, şişirile şişirile, sanki ilk defa yapılıyormuşçasına önünüze konunca, ve alın size trivium, 2000lerin metallicası zartı zartu diye pohpohlanınca sinirleriniz bozuluyor. binlerce insan ahmak yerine konuluyor, özellikle de mtv karşısında vakit geçiren gençler falan filan. hadi hepsini geçtim trivium direkt bi “mtv grubu” bunun nasıl bi açıklaması olabilir lan.
ben adamların tavırlarından duruşlarına, müzisyenliklerine, zihniyetlerine kadar her şeylerini itici ve niteliksiz buluyorum. açın da bir okuyun neler yazıp çizdiklerini? roadrunner records’un bu grubun reklamını nasıl yaptığını? ya da ne bileyim betchacantplaythis videoları bile çok dandik. bunlar ve bunlar gibi birçok neden yüzünden, gerçekten samimi olmadıklarını ve tamamen piyasaya oynama amaçlı müzik yaptıklarını düşünüyorum.
07.06.2011
@fossegrim, abi çok güzel şeyler yazmışsın açıkçası bazı tespitlerin “üzülerek” söylüyorum doğru. neden üzülüyorum çünkü adamların potansiyeli var. shogun’ı seviyorum ama cidden nakaratlar üzerine kurulu bi albüm ve öyle AŞMIŞ nakaratlar da çok yok. bi scar symmetry gibi nevermore gibi hayvani nakarat yazabilirlerse bir gün o zaman aşmış bir albüm çıkartabilirler. In waves’i beğenmedim. kastettiğim şeyin zıttı yöne gitmişler hoşnut değilim. Umarım albümün kalanı böyle değildir.
Bu arada sanırım Trivium’dada Obscura gibi bi durum var. Elemanlar gerçekten yetenekli ama potansiyellerini sonuna kadar kullanmıyorlar (tabi shogun ve ascendancy hoş albümler ama…).
açılış riffi evet biraz meshuggah vari ama yine de metal kamuoyunda oluşan negatif bakış açısına da sahip değilim.
zaten bu heriflerin her yeni albümü öncesi paylaşılan şarkılar için de olsun albüm geldikten sonra geneli için de olsun eleştiriler ya hep eksi ya da artı yöndeydi. bence tamamen taraf meselesi.
22.05.2011
@ihsan, hacı o açılış riffini artık bütün metalcore grupları yapıyo…
23.05.2011
@ihsan, abi giriş riffi meshuggahdan ziyade bildiğin 2.sınıf metalcore gruplarının şarkılarındaki rifflerden..şarkıda iyi melodiler var ama,nasıl desem boyle bi şeyler eksik gibi,bilemedim şimdi :)
08.06.2011
@patogonomic, 2.sınıf metalcore grupları bile Meshuggah’ın yolunu izlediği için ikisine birden benziyor bence.
grubu seviyorum ama beklenen etkiyi yaratmadı şarkı. beklenen etkiyi de geçtim kötü olmuş şarkı. hele “metalin sınırları” ile ilgili bi yorum yapmaya dahi lüzum görmüyorum.
şarkı aynı da, matt heafy’nin clean vokalinde ilerleme var… adamlar “sınırları zorlıycaz ortalığın amuha goycaz” diyince ben de 4 5 dakka boyunca iki gitar solo atışçak, 73 16lık aksak ritim gircek, vesaire vesaire sanmıştım, hayal kırıklığı yaşadım… gerçi albümü daha dinlemedim…
Aynen bende o açıklamalardan sonra beklentilerimi yükselttim ama parça vasat çıkınca üzüldüm gerçekten. Gerçi bi kaç dinlemeden sonra alıştım ama albumun geri kalanı da böyleyse vay hallerine
yahu nerede vasat/kötü parça? biri çıkıp kötü iğrenç diyor, diğerleri akıntıya karşı yüzmeyeyim diye peşinden gidiyor :D
mis gibi olmuş, ben çok beğendim. 1 kere dinleyip olmamış demek olmaz. önyargı sux
1.33′te giren kısım hoş olmuş. Trivium’dan pek görmediğimiz bir hareket. Onun dışında davulcuya dikkat ettim, malum değişti; travis’ten farklı bi olaya girmemiş ama grup albümde blast beat ve daha teknik kasışlı davullar olacağını söylemişti. görürüz bakalım.
23.05.2011
@Ahmet Saraçoğlu, bu single mı yoksa öle albümün vasat paçalarından birini mi salmışlar?
23.05.2011
@oqz, haber Trivium’un yeni bir şarkısı “sızdı” olarak verildidı basında. o yüzden bilmiyorum single mı değil mi.
07.06.2011
@oqz, abi o vasat parça albüme adını veren parça imiş. Bi master of puppets gelmiyo yani.
Gayet güzel bir parça olmuş valla sadece girişteki rifi çok sıradan buldum.
ben de gayet başarılı buldum matt vokal olarak gün geçtikçe iyileşiyor bence ayrıca nick’in davullarını da beğendim travis’ten iyi seçim olacakmış gibi geliyor hep bana malum travis paso ritm kaçırıyodu.Özet geç piç diyenlere şarkı güzel dinleyin dinletin gayet güzel albüm için merak kaynağı oldu :)!!!!!!!!!!!!!!!!!!
travis paso ritm kaçırıyordu ? dalga geçiyor olmalısın sevgili hand of blood i dont wanna see my life is burning.
youtube’dan “trivium stolen riffs” yazdım 381401801 tane bullet for my valentine videosu çıktı…
http://www.youtube.com/results?search_query=trivium+stolen+riffs&aq=f
08.06.2011
@blackroseimmortal, şaka yaptım tabi ritim falan kaçırmıyodu travis reyiz hani tipik laf var ya ayrılan elemanların arkasından zaten iyi değildi yeni adamımız ondan kat kat iyi diye :D oan bi gönderme yapmak istedim travis’in duruşu yeter be ama yine de nick reis daha iyi seçim diyorum saygılar …..
konuyla alakası yok ama bunu buldum ahha…
http://www.youtube.com/watch?v=GNLDLyeepVs&feature=related
25.05.2011
@blackroseimmortal, iyice face’e çevirdim burayı, bu son…
http://www.youtube.com/watch?v=c68FEfwUanE&feature=related
07.06.2011
@blackroseimmortal, ehuehe bu iyiymiş.
heafy’nin son mercenary albümüne yazdığı kritiği okuduktan sonra, yeni albümün “metamorphosis” ayarında olacağını sezinliyorum. heafy o kritikte mercenary’den dünyanın en iyi gruplarından biri olarak bahsediyo.
Konu başlığında anlatım bozukluğu var. ”Trivium’dan yeni albüm adını açıkladı”
07.06.2011
@Kıvanç, evet öncekinin üstünden edit’lerken atlamışız, sağol düzeldi.
ben morbid’in albümü sevdim diyecek bir yer arıyorum bulamıyorum blog’da :)
07.06.2011
@cenkozmercan, şurası:
http://www.pasifagresif.com/2011/05/morbid-angel-yeni-albumunun-tumunu-tattiriyor/
Voha kapak güzelmiş.Bu arada Ahmet’in dediği gibi eğer Metamorphosis ayarında birşey gelirse süper olur cidden.
15.06.2011
@Ugur, beklenmeyen türde ve bence hoş bi kapak evet. grup logosu olmaması da cesur bi hareket.
16.06.2011
@Ahmet Saraçoğlu, Evet yine böyle renkli çizimsel birşeyler bekliyordum ben de.
albümün adı ne zaman in waves oldu? başka birşeydi sanki. yada benim kafa gidip geliyor..
Kapak efsane olmuş da ortadaki figürü seçizleyemedim hiç.
@ahmetsaraçoğlu
logo var, isim yok aslında.
15.06.2011
@Mustafa Sakallı, evet yanlış söylemişim.
Bu kadar sarki yazamaz bunlar ya.
o da değilde albümün düşeceği tarihte açıklansın…
“In Waves” videosu çıkmış.
http://www.youtube.com/watch?v=YKUA9HtseCY
Ben beğendim.Matt abimizin kulakları başrolde.
in waves klibi yayınlanmış.Gitar çalan adam olmaması hoşuma gitti.
240p olduğu için izlemeye tenezzül etmedim
19.06.2011
@demir bakire, burdan yak o zaman dostum ;
http://www.youtube.com/watch?v=2dqUqfPSDlg
19.06.2011
@Synysterr, ahah eyvallah, şarkı güzelmiş. lakin o matt heafy midir nedir saçları kesince çok çok komik olmuş tipi
yanına gidip kepçe kulağına fiske vurmak isterdim =)
Denizin soğuk sularından çıkıp gelen adamlar… Parçaya başta hiç alışamamıştım ama gayet iyi çıktığın beri dinliyorum hala, kliptede o kulaklara anlam veremedim neyin olayıdır yani? Warcraft? Night elf?
Çok beğendim. Güzel bir şey gelecek.
bence betcha cant play this’leri çok güzel. http://www.youtube.com/watch?v=vUctElGXEXo&feature=player_embedded
22.06.2011
@Deniz, chris broderick’inkine de bi bak bakam..:)
23.06.2011
@blackroseimmortal, ya parodisini koydum bu kadar ciddi bir yorum gelebilir mi :D ahaha
video çok sıkıcı olmuş, sudan çıkıp bağrıyolar, “in vaaayvsss” matt heafy de lui kang’likten (böle mi yazılıodu) çıkmış asker tıraşı olmuş legolas’a benzemiş, ya da serdar ortaç’a, neyse kardeş travis smith (davulcu olan) gibi saniyede 1414256 tane twin atan, ödüller kazanan bi arkadaş varken bu biraderi transfer etmeleri neden, onu da geç ben bu adamlardan farklı şeyler bekliyodum, “metalin sınırlarını zorlıcaz, çok ötlere gitçez” diyen de bunlardı, 3 tane şarkısı çıktı ben öyle bişey göremedim…
22.06.2011
@blackroseimmortal, öyle yazılmıyordu. (Liu Kang) Dinle eğlen, o sözü kimse takmadı zaten.