İnternetle birlikte CD olayının yok olmasının etkileri, zamanla daha belirgin olmaya başladı. Daha birkaç sene öncesine kadar “İnternetten albüm indirmek müzik endüstrisini yok ediyor :((((” tarzı yorumlarını okuduğumuz müzisyenler, bugün artık durumu sindirmiş ve albüm satarak faturalarını ödeyemeyeceklerini anlamış durumdalar. Kimi açık sözlü müzisyenler bu durumu çoktan kanıksamış ve demeçlerine yansıtır olmuş. Bu isimlerden biri de ARCH ENEMY gitaristi Michael Amott.
Amott bir süre önceki bir röportajında, albüm çıkarmanın artık eskisi kadar önemli olmadığını, bunun asıl para kazanma kaynağı olan turneye çıkmak için birkaç senede bir yapılması gereken bir şey olduğunu söyledi. Dünyanın bir başka yerinde bir müzisyen sırf özel bir ilham almak adına fyordlarda ev tutabilir, bir başkası etnik müziklerini daha iyi özümsemek için gidip Amazon yerlileriyle yaşayabilir. Bir başkası sırf sözel konsepte verdiği önemden dolayı kütüphanelerde sabahlayabilir. Bunlar da olan şeyler. Ama Amott böyle demiyordu. Zira onun için şarkı yazmak dünyanın en kolay işiydi. 10 tanesini bir araya getirdi mi, yeni bir turneye çıkma bahanesi yaratılmış oluyordu.
Bu dediklerim bir eleştiri olarak alınmasın. Burada bir taraf doğruyu, bir taraf yanlışı yapıyor diye söylemiyorum. Sonuçta ilham gelsin diye fyordlara yerleşen adamın yazacağı albümün bok gibi, yeni albümünü otobüste giderken yazan adamın albümünün ise olağanüstü olma ihtimali elbette var. Hatta belki de Amott’un açık yüreklilikle söylediği şey günümüzün gerçeğidir ve daha akılcı bir yaklaşımdır. Hepimiz biliyoruz ki ortada kızışık bir piyasa var ve para kazanmanın tek yolu da konser vermek, konser vermek, daha çok konser vermek. Sonuçta artık grupların, özellikle de kaşarlanmış -bir nevi olayı fabrikasyona dökmüş- ve çok sofistike olmayan türde müzikler yapan grupların, “en iyi albümü yapmak” adına fazla kasmadıkları ortada. Hatırlarsanız ve zaten belli olduğu üzere, CHILDREN OF BODOM da benzer zihniyette takılan bir grup (ama onların son albümü bence gayet iyi, orası ayrı).
ARCH ENEMY de bu tarz fabrikasyon gruplardan biri. Öncelikle bir süredir tüm idari işlerini kendileri yürütüyorlar, kendilerinin menajerliğini yapıyorlar. CD’lerini Century Media dağıtsa da, ne zaman nerede turneye çıkacaklarına tümüyle kendileri karar veriyorlar, bağlantıları kendileri kuruyorlar. Tüm grup elemanları, çaldıkları enstrümanların yanı sıra bu idare içerisinde de farklı görevlere sahipler. Buna ek olarak Angela Gossow’un işletme mezunu oluşundan da yararlanan grup, bu şekilde gerçek bir şirket gibi çalışıyor ve 2-3 senede bir albüm çıkarıp yüzlerce konser vererek, binlerce tişört/CD satarak ekmeğini kazanıyor; hem de Amott’un ifadesine göre ceplerine giren para hiç de fena değil.
Bu sebepten dolayı artık ARCH ENEMY’nin çıkaracağı albümlere dair bir heyecan duymak, en azından benim için, söz konusu olmayan bir şey.
Bu sebepten dolayı “Khaos Legions” ne grubun kariyeri adına, ne de metal adına önemli bir yer teşkil ediyor.
Bu sebepten dolayı “Khaos Legions”, öncesinde çıkan albümden pek farklı değil, sonrasında çıkacak albümden de pek farklı olmayacak.
Bu nedenden dolayı, “Khaos Legions”a, öncesinde çıkan albümden çok da farklı olmamasına rağmen o albüme verdiğim değeri bile veremiyorum.
Bu sebepten dolayı, en azından benim için, artık ARCH ENEMY olsa da olur olmasa da; ilk 4 albümleri benim için hayat boyu yeter.
Albüme bakarsak, ARCH ENEMY seven kitlenin nabzına göre şerbet veren bir yaklaşım görüyoruz, yine, yeniden ve hep olacağı gibi. Albümün adını ve genel havasını kapsayan sözde anarşist duruş çok tırt olduğundan, albüme dair bir derinlikten bahsetmek mümkün değil. Önce bunu söylemeliyim. Grubun, özellikle de Gossow’un son dönem demeçlerindeki “asilik” vurgusu için diyebileceğim tek şey, “gerek yok” olacaktır. Zamanında Avril Lavigne’e “punk” diyen şaşkınlar vardı ya, aynı durum burada da geçerli. ARCH ENEMY o tarz demeçler vermek için, duruş ve barındırdığı genel derinlik babında fazlasıyla hafif bir grup, o yüzden anarşizmi, asiliği başkalarına bıraksalar daha iyi olacak. Sözler de yine bu minvalde gayet çocukça.
Müziğe eğildiğimizde, üçü enstrümantal geçiş olmak üzere 15 şarkı görüyoruz. Bu da 1 saatlik müziğe tekabül ediyor ve son üç albümün 43-49 dakika arasında olduğu düşünürse, “Khaos Legions” için epey fazla materyal toplandığını anlamak mümkün. Şarkılara baktığımızda şahsen yalnızca birkaç şarkının önceki ARCH ENEMY albümlerinde duyduğumuz şeylerden farklı yönleri olduğunu düşünüyorum. Neredeyse her şarkı, son üç albümden herhangi birine sokulabilir ve sonradan yazıldıklarını fark ettirmez bile. Under the Black Flag We March ve No Gods, No Masters gibi belli başlı şarkılar, en azından bazı bölümleriyle farklı bir karakter çizmeyi başarsalar da, albümün büyük çoğunluğu yaratıcılık barındırmayan, anında unutulacak, şarkı olsun diye yazılmış işlerle dolu.
Angela’nın üstünde çok uğraşıldığını belli eden vokallerini görmezden gelseniz bile, açıkçası Amott biraderlerin bu kadar hit yoksunu bir albüm yapmış olmalarını anlayamıyorum.
Sonuç itibariyle, Angela ve kolay alışılır müzikleri sayesinde özellikle yaşı küçük dinleyicilerden oluşan bir hayran ordusuna sahip olsalar da, ARCH ENEMY “Khaos Legions” ile eldeki tüm kredileri tüketmiş ve kapağından tutun da şarkıların büyük kısmına kadar unutulası, olmasa hiçbir şey fark etmeyecek, öylesine bir albüm yapmış.
10 yıl öncesinde Transmigration Macabre’ları, Sinister Mephisto’ları, Silverwing’leri, Ravenous’ları ayıla bayıla dinleyen biri için üzücü bir durum tabii, ama onlar böyle istiyorsa yapacak bir şey yok. Ben 10 yıl öncesine kadar yaptıkları mükemmel işleri dinlemeye, bundan sonrasını ise yok saymaya devam edeceğim.
Not: Alttaki 30 yorum ve onlara verilen cevaplarla birlikte toplam 47 yorum, albüme dair haberler içindir.
Kadro Angela Gossow: Vokal
Michael Amott: Gitar
Christopher Amott: Gitar
Sharlee D'Angelo: Bas
Daniel Erlandsson: Davul
Şarkılar 1. Khaos Overture
2. Yesterday Is Dead and Gone
3. Bloodstained Cross
4. Under Black Flags We March
5. No Gods, No Masters
6. City of the Dead
7. Through the Eyes of a Raven
8. Cruelty Without Beauty
9. We Are a Godless Entity
10. Cult of Chaos
11. Thorns in My Flesh
12. Turn to Dust
13. Vengeance Is Mine
Michael Amott bu grup yüzünden Spiritual Beggars’ı sallamasın da ne yaparlarsa yapsınlar. Yanlış anlaşılmayayım, gruptan nefret ettiğim falan yok hatta Art of Rebellion albümünü çok seviyorum da İÇİMDEKİ SPIRITUAL BEGGARS SEVGİSİ BAMBAŞKA, ONDAN YANİ.
@masteroforion, Ad Astra beggars’ın dinlemediğim tek albümü çok iyi oldu bunu dediğin hemen indirip dinliyorum, yeter lan bu kadar zamandır dinlemediğim..
@opus, bence öyle bir şey yok. Hatta en sevdiğim ilk 3 Spiritual Beggars albümü arasında Ad Astra bulunmuyor. Onu da çok seviyorum ama daha iyi albümleri yok değil bana göre.
Yarı yıl tatilinde çocuklarınız için birbirinden güzel bilgisayar oyunları Milliyet ile bedava!
Yarın arch enemy khaos legions oyununu bayiinizden istemeyi unutmayın.
Aynı o oyunlar gibi bişey olmuş bu nolmuş bu?
Neden oldu böyle nasıl oldu öyle?
şarkı fena olmamış beğendim diyebilirdim fakat ammot’un 2 dakika içinde 3 tane solo atması ve son 2 dakikada yüzlerce gereksiz solo atılması batırmış. meh. düzgün ana rifi olan bir şarkının boku çıkarılmış.
arch enemy bu yeni albumde sanki death metalden, öldüden diriden, cehennemden zebaniden filan çıkıp biraz anarşik konulara değinmiş gibi geldi bana , yenilik yapalım biraz yetti artık kilişeler demişler…
Albüm sağlam geldi bana vasat parçalarda var yani bir alex değil ama hakıkaten beni benden alan parçalar oldu.Snow bound cult of chaos city of death şimdilik kendini unutturmayan parçalar dinledikçe daha da ısınırım gibime geliyo
angela gossow vokalleri demişken bazı konular üzerinde durmak istiyorum
angela gossow bence 10 yıl sonra da gayet alımlı -giderli- bir kadın olacak, bu sonuca da monica bellucci üzerinden yola çıkarak vardım. kendisi şu an 47 yaşında ve angela gossow ile 37 yaş fotoğraflarını karşılaştırdım, yorumuna güvendiğim arkadaşlarımla fikir teatisinde bulundum
uzun incelemeler sonucunda vücut yapılarının birbirine benzerliğinden dolayı angela gossow’un şu anki monica belluccivari bir fiziğe sahip olacağını kesinlikle söyleyebilirim ve monica bellucci şu an bile gayet iyi durumda
bunun dışında albümle ilgili söyleyebileceğim pek fazla birşey yok her zamanki arch enemy teraneleri bla bla… bu grubun şu anki durumu itibariyle en önemli yorum budur arkadaşlar
grubun özellikle ilk üç albümüne abayı yakmış olmandan ötürü sonraki hamlelerine aldatılmış bir sevgili gibi bakıyorsun. çoğunluk yorumları bilmiyorum ama bence tiranlı albümle eşit yahut daha iyi bir kalibrede.
genel anlamda albüm incelemelerini özenle okumaya çalıştığımdan olacak biraz biraz puanlama işine yüklediğin anlamı çözdüm diyebilirm. her grup kendi diskografisinde, kendi yaratıcılığı kıstasıyla gibi. o zaman da diyorum ki bu albüm doomsday’den aşağılarda olmayı hak etmiyor.
secrets ve cruelty without beauty(death mi dinliyorum) de benim hoşuma gidenlerdi.
cok cok agır elestiriler var yazıda.gercekten bu kadar nefret uyandıracak bi album oldugunu dusunmuyorum.mukemmel otesi sarkıları barındırıyor secrets ve bloodstained cross ve no gods no masters ve thorns in my flesh gibi.gayet basarılı bir album olmus ellerine saglık arch enemy.para kazandırması icin yapılan bir album oldugu dusuncesini dikkate bile almıyorum.resmen yerden yere vurmussunuz arch enemy i.ergen grubu oldugunu dusunenler neyin kafasını yasıyolar bilmiyorum.neye gore ergen grubu yaptınız??yazıkki sizin gibilerin diline dustu bu grup,albumu!!
http://www.youtube.com/watch?v=mZM-d2qD15E
en beğenilen commentlere bak bakalım bunu kimler yazmış olabilir kimler likelamış olabilir… ben arch enemy’nin ergen grubuna döndüğünü düşünenlerdenim, ergen grubu olduğunu düşündüğüm grupları şimdi buraya yazsam anında şutlanırım siteden (yani buna da çok alınma) :) ama sorun ergen grubu olup olmamaları değil, sorun müzikleri… son 3 4 albümünün, atıyorum isveçin göteborg kentinin vastra götalands lan denen yerinden (coğrafyam çok iyidir) vasat bir melodik death metal grubunun yaptığından ne fazlası var? hiç… ve bunun üstüne yeni bişey de çıkmıyor, hepsi bibirinin tekrarı, bi formül tutturmuş ammott amca gidiyo… benim umrumda değil, istedikleri kadar para kazansınlar… arch enemy’e ve fanlarına karşı kin beslediğim yok sadece az da olsa seni aydınlatmak için bunları yazdım…
not: albümü dinlemedim zaten arch enemy’nin hiçbir albümünü çok sevmem (bazı şarkılarını severim)… bu ergen grubu olduklarını düşündüğüm için değildir ergen grubu olduğunu düşündüğüm ve severek dinlediğim onlarca grup var…
@blackroseimmortal, ergenlerin begenmesi likelaması arch enemy yı ergen grubu yapmaz.albumu dinlemeden yorum yapmanda biraz abes olmus.dinlemeni tavsıye ederim gercekten cok saglam sarkıları var ozellikle secrets(bildigin trash metal yapmıslar,enfess)ve bloodstained cross.tahmin edersinki her grubun kendine has tarzı vardır tabiki bu tarzın dısına arada fazla bozulmadan cıkmak gerekir ve inan bana bu albumde bunu yaptılar.kabul ediyorum bazı sarkıların riffleri onceki albumlerine benziyo,aynı zamanda birazda sıkıcı.yalnız dinledikce fikrinin birazda olsun degisecegine eminim.fakat vasat bir melodik death metal grubundan ne farkı var dersen bence buyuk ayıp edersin.senelerdir bu camiyada bulunan,albumleri yuzbinler satmıs,diger metal gruplarınca hayli saygınlıgı bulunan buyuk bir gruptur arch enemy.ayrıca bir grup ne bir album yuzunden goklere cıkar nede bunca haksız elestiriye magruz kalabilir.6-7 senedir metal dinlerim,onlarca grubu.angelanın vokalinin ustune kimseyi tanımam.eger daha iyisi var diyosanız buyrun soyleyin.simdi bunun ustune e onca oynamayla-ki budur arch enemy yi dahada yucelten-benimde oyle sesim cıkar diyecek olursanız tonlarca vidyosu var angelanın yalın sesiyle youtube da orda burda izleyebilirsiniz.konunun cok dısına cıktım biliyorum ama icimdeki arch enemy sevgisi yaptırıyo bunu bana.d Saygılar..
@baran, demek ki böyle de yorum yapılabiliyormuş değil mi? albümü eleştirdim diye twitter’dan hesap alıp bana küfür etmene gerek yokmuş. özellikle de şu yorumunla, bahsettiğin konuyu bu kadar sınırlı bildiğini kabak gibi ortaya koymuşken.
@baran, Angela kim lan. Tompa, stanne, hegg. bunlar populer olanlar bi de. ilk aklıma gelenler. sana daha kamyon yüküyle daha iyi vokalist yazarım düşünsem. poposu güzel diye bu kadar abartılmaz bi insanın sesi.
@Milky Flames, bu kritiği öyle diyen biri yazmadı. yazıyı veya diğer Arch Enemy kritiklerimi okuduysan bunu görebilirsin zaten. Arch Enemy’yi yaklaşık 14 senedir dinliyorum ve Arch Enemy hakkında, grubu istediğim gibi eleştirecek kadar tecrübeliyim.
şunu yazan biri zaten arch enemy’den nefret ediyor olamaz herhalde.
rise of the tyrant kritiğinde ‘Senden nefret ediyorum arch enemy’ yazıyordu. bende o yüzden yazdım. tabi bilmem detayları (kaç sene dinlediğin falan) ama angela’ya karşı bir antipatin olduğu ve daha çok johan fanı olduğun açık. bu da işin tarafsızlık açısını bozuyor gibi bana.
mesela anthrax’da belladonna’dan hiç hoşlanmayan/bush’un vokallarini seven birinin amont the living kritği yapması gibi olduğunu düşünüyorum.
@Milky Flames, yok canım özre falan gerek yok. ama o “senden nefret ediyorum Arch Enemy”nin anlamı bildiğin düz bi nefret değildi. Zamanında çok iyi şeyler yapıp sonra kendilerini tekrarlamaya başlamalarına kızmış olmamla ilgili bi dokundurmaydı. hani insan en çok, güvendikleri hata yapınca kızar ya, ta 1998′den beri dinleyince ve tüm süreçlerine tanık olunca, öyle hissediyorum şimdilerde. “Sana çok kızıyorum Arch Enemy” olarak da değiştirebiliriz yani. :)
Kapşonları geçir, mezbahadan kaçmış danalar gibi amaçsızca koştur, sağa sola ”biz kaos lejyonlarıyız bebek” tadında stickerlar yapıştır. aha bu da anarşizm. bence komik olan nokta ziraat bankası değil, bu konu. amaç direk para olunca işin içinde akıl, fikir, mantık olmuyor
kaos lejyonu diyorlar ya, cidden anarşizm = kaos şeklinde mi düşünüyor bunlar acaba? kaos kötü anlamlı kelimedir, anarşizme kaos diyen biri ancak anarşizm düşmanıdır. çünkü hiçbir insan kaos içinde yaşayalım diyecek kadar gerizekalı değildir. bu da mantık hatası 2. hadi bakalım
@Junkie Ghoul, bana ne abi. ben arch enemy süper anarşik kaos hel ye diye gezen bi adamım sanki. öyle denk geldim komik geldi paylaştım. yoksa bi alakam yok grupla, tanımıyorum kendilerini özel olaraktan, felsefelerini de bilmem. davulcuları iyiydi bak.
@Junkie Ghoul “Kapşonları geçir, mezbahadan kaçmış danalar gibi amaçsızca koştur, sağa sola ”biz kaos lejyonlarıyız bebek” tadında stickerlar yapıştır.”
Bu ne abi ya, adamlar albümün tanıtımını yapıyo sen diyosun “kaos lejyonu”.
İlk olarak, anarşizm = kaos değildir demişsin, doğru bunu bi çocuk bile bilebilir ama bu kaos anarşizmin zıttı anlamına da gelmez, bunu diyerek ne kadar salak olduğunu burada göstermiş oldun. kaos anarşizmi doğal olarak getirir. Anarşizmin en fazla ortaya çıktığı yer kaos ortamıdır. Bunu söylüyorum çünkü 3 yıldır marksizm üstüne çalışıyom. Doğrusu ben bu albümü diğer albümlerine göre, özellikle Angela Gossow’un olduğu bir albümü söyleyerek Doomsday Machine kadar sevmedim, çünkü en sevdiğim albümü Burning Bridges.
“kaos kötü anlamlı kelimedir, anarşizme kaos diyen biri ancak anarşizm düşmanıdır. çünkü hiçbir insan kaos içinde yaşayalım diyecek kadar gerizekalı değildir”
Daha fazla lafa gerek yok, anarşizmin amacına ulaşıncaya kadar izleyeceği yolların bir kaos (muhtemel bir iç savaş ya da daha fazlası) olacağı için bilmeden yazdığın ortada.
evet dinledik sakin kafayla, kanepe ve icetea ikilisiyle birlikte. kritiği okudum, biraz katılmakla beraber resmin tamamına bakarsak mantık hatası içerdiğni söyleyebilirim rahatlıkla.
Albüme gelirsek; kesinlikle vasat bir albüm değil müzikal açıdan. Evet biraz kopyala yapıştır gibi duruyor ama detaylara biraz dikkat ederseniz farkı anlarsınız. Albümün 2 önemli eksiği/hatası var:
1) Klasik, Epic, artık nederseniz öyle bir parça yok.
2) Parçalar fazla değişken. Akılda kalıcılığı zayıf (Özellikle Arch Enemy kemik kitlesi için). We will rise, we will rise… durumu yok hiç bir parçada
Bunların dışında gayet iyi. klass detaylar içeren, enerjik, turboyu veren bir albüm açıkçası.
son söz imaja takılıp kalmayın
yerden yere vuran gitsin sabah akşam extreme-progresive falan dinlesin (Agalloch gibi zırvalar da olabilir) yazıktır
6.5
Hits:
Yesterday Is Dead and Gone
No Gods, No Masters
Vengeance Is Mine
Gayet güzel albüm,aldığı bazı ağır eleştirileri anlamıyorum cidden. Muhteşem bir intro ve ardından da; Under Black Flags We March,Cult of Chaos,Bloodstained Cross,Yesterday Is Dead and Gone,No Gods No Masters,Thorns in My Flesh,Vengeance Is Mine…bunlar Arch Enemy diskografisinin en iyi şarkılarından bence. Birkaç ”filler” niteliğinde şarkı yok demiyorum,ama sırf onlar var diye o dediğim şarkıları görmezden gelmek de saçma.
Dün başbakanın “bir kadeh içen bile alkoliktir” mantığından yola çıkarsak, direniş başladığından beri sadece Arch Enemy (özellikle Under Black Flags We March ve Nemesis) dinleyen biri olarak anarşist mi oluyorum?
Dipnot: Epeydir doğru dürüst gir(e)mediğim için genel yorum tarzı ne tip oldu bilmiyorum ama gözünüzü seveyim şu yorumu troll diye vurmayın. Eskiden öyle yapılıyordu en azından :)
Mayıs ayında çifte combo geliyo yani. Çogzel.
Yalnız kapak buysa beğenmedim. Kötü gibi sanki.
18.01.2011
@darth sidious, yok canım bu değildir.
albümü, kapağı geçtim Angela Gossow un her türlü hastasıyım :)
Michael Amott bu grup yüzünden Spiritual Beggars’ı sallamasın da ne yaparlarsa yapsınlar. Yanlış anlaşılmayayım, gruptan nefret ettiğim falan yok hatta Art of Rebellion albümünü çok seviyorum da İÇİMDEKİ SPIRITUAL BEGGARS SEVGİSİ BAMBAŞKA, ONDAN YANİ.
19.01.2011
@Berca B., Bi nokta öteye taşıyayım: bıraksın Arch Enemy’i falan full-time Beggarz’la uğraşsın. Gerçi bi yerde ekmek de önemli ama, Ad Astra ulan!
19.01.2011
@masteroforion, Ad Astra beggars’ın dinlemediğim tek albümü çok iyi oldu bunu dediğin hemen indirip dinliyorum, yeter lan bu kadar zamandır dinlemediğim..
19.01.2011
@heat, bence dinleme ad astra’yı. diğer albümleri dinlemezsin bi daha sonra.
19.01.2011
@opus, bence öyle bir şey yok. Hatta en sevdiğim ilk 3 Spiritual Beggars albümü arasında Ad Astra bulunmuyor. Onu da çok seviyorum ama daha iyi albümleri yok değil bana göre.
hem iskelet hem de gaz maskesi kullanmışlar…
baya beğenmedim. bu CG cover’lar bitsin artık. Iron Maiden’ın Virtual IX dönemindeki dandik Ed Hunter oyununu hatırlattı.
07.03.2011
@Ahmet Saraçoğlu, aynen bende beğenmedim. artık AE nin işine ne kadar saygı gösterdiği anlaşılıyor.
Red Alert 2′deki Desolator’ları andırıyor o maskeler falan ama Desolator’ların epikliğinin yanında bu hiçbişey. “it will be a silent sprriing”
sırf bu kapak yüzünden albümü dinlemeyebilirim. rise of the tyrant’ın kapağı ne güzeldi oysaki?! niklas sundin yapmıştı çünkü, evet.
Çok kötü.
07.03.2011
@Ugur, Hemde baya.
07.03.2011
@Kıvanç, Niklas Sundin bir tarafıyla gülmüştür gördüyse bunu.
kapak fallout:new vegas ayarında olmuş, sahsen ben nutellayı bastım.
07.03.2011
@dombili, bence killzone daki helghastleri daha çok andırıyo. killzone 3 te çıktı tadından yenmez
garı
albüme verdiğiniz isme sokayım.
yorulmadılar ergen anarşikliklerinden
Yarı yıl tatilinde çocuklarınız için birbirinden güzel bilgisayar oyunları Milliyet ile bedava!
Yarın arch enemy khaos legions oyununu bayiinizden istemeyi unutmayın.
Aynı o oyunlar gibi bişey olmuş bu nolmuş bu?
Neden oldu böyle nasıl oldu öyle?
14.05.2011
Ehehe yorum harika.
bende killzone oyununa benzettim
Sanki bir önceki albümdeki şarkılara göre bir iyileşme var gibi geldi.
hacilar amma takildiniz kapaga, sarki bence tam gaz olmus ay laykit yani…
Kesinlikle son albüme göre gelişme var, yine Arch Enemy soundunu eklemişler olaya ama fena halde umutlandırdılar bu sefer.
yukarıdaki video patlamış, ben birkaç gün önce izlemiştim klibi arch enemy’nin her zamanki anarşi mevzuları işte, şarkı da sıkıcı gelmişti zaten bana
http://www.rocktube.us/AN7INRH5BIx/ARCH_ENEMY___Yesterday_Is_Dead_And_Gone__New_Video_2011_.html
şarkı fena olmamış beğendim diyebilirdim fakat ammot’un 2 dakika içinde 3 tane solo atması ve son 2 dakikada yüzlerce gereksiz solo atılması batırmış. meh. düzgün ana rifi olan bir şarkının boku çıkarılmış.
No Gods No Masters muhteşem parça olmuş lan.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/de/Iron_Maiden-Dance_of_Death.jpg
iki resim arasındaki 7 fatk???
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/de/Iron_Maiden-Dance_of_Death.jpg
iki resim arasındaki 7 fark???
albüm trailer : http://www.youtube.com/watch?v=29VAj3lJjJc&feature=player_embedded
trailerı izleyemem diyenler için özet : http://i.imgur.com/bmkNn.jpg
Zafer’in Umut Sarıkaya referansına gönülden katılarak diyorum ki:
Öf.
Benim kolum yoruldu hacı başka biri devralsın metal işaretini.
30.04.2011
@zafer, yoo dostum yoo metal için katlanacaksın.
albümün promosyon konserlerine gaz maskesiyle çıkacaklarmış
15.05.2011
@ihsan, angela gossow bişey giymesin koşa koşa giderim amerika isveç farketmez…
arch enemy bu yeni albumde sanki death metalden, öldüden diriden, cehennemden zebaniden filan çıkıp biraz anarşik konulara değinmiş gibi geldi bana , yenilik yapalım biraz yetti artık kilişeler demişler…
02.05.2011
@crowkiller, aynen hacım albümün en büyük artısı bu zaten
02.05.2011
@heat, arch enemy justin bieberle düet yapsa dinlerim ben
02.05.2011
@crowkiller, haklısın dostum kaliteli müzik her şekilde dinlenir
Angela’nın sıçtığı tabağı yalarım beyler!
15.05.2011
holy shit!
16.05.2011
@Chuck Reis, holy tabi ne zannettin?
albüm alemlerde millet, yumulun.
Albüm sağlam geldi bana vasat parçalarda var yani bir alex değil ama hakıkaten beni benden alan parçalar oldu.Snow bound cult of chaos city of death şimdilik kendini unutturmayan parçalar dinledikçe daha da ısınırım gibime geliyo
“Cruelty without beauty” parçasına dikkatinizi çekerim …çok dehşet.ilk yarıdan sonra albüm daha iyileşiyor.9,5 puan
No Gods No Masters dışında hepsi çöp.
Under Black Flags We March’a, özellikle nakarat riflerine bayıldım açıkcası.Onun dışında aklımda pek de fazla bişey kalmadı zaten.
4 çok bile bu albüme de, 7.69 ortalama nedir ya?!
The Book Of Heavy Metal Cover’ı dehşet olmuş!
angela gossow vokalleri demişken bazı konular üzerinde durmak istiyorum
angela gossow bence 10 yıl sonra da gayet alımlı -giderli- bir kadın olacak, bu sonuca da monica bellucci üzerinden yola çıkarak vardım. kendisi şu an 47 yaşında ve angela gossow ile 37 yaş fotoğraflarını karşılaştırdım, yorumuna güvendiğim arkadaşlarımla fikir teatisinde bulundum
uzun incelemeler sonucunda vücut yapılarının birbirine benzerliğinden dolayı angela gossow’un şu anki monica belluccivari bir fiziğe sahip olacağını kesinlikle söyleyebilirim ve monica bellucci şu an bile gayet iyi durumda
bunun dışında albümle ilgili söyleyebileceğim pek fazla birşey yok her zamanki arch enemy teraneleri bla bla… bu grubun şu anki durumu itibariyle en önemli yorum budur arkadaşlar
03.09.2011
@heat, yeni gördüm ve yarıldım.
grubun özellikle ilk üç albümüne abayı yakmış olmandan ötürü sonraki hamlelerine aldatılmış bir sevgili gibi bakıyorsun. çoğunluk yorumları bilmiyorum ama bence tiranlı albümle eşit yahut daha iyi bir kalibrede.
genel anlamda albüm incelemelerini özenle okumaya çalıştığımdan olacak biraz biraz puanlama işine yüklediğin anlamı çözdüm diyebilirm. her grup kendi diskografisinde, kendi yaratıcılığı kıstasıyla gibi. o zaman da diyorum ki bu albüm doomsday’den aşağılarda olmayı hak etmiyor.
secrets ve cruelty without beauty(death mi dinliyorum) de benim hoşuma gidenlerdi.
cok cok agır elestiriler var yazıda.gercekten bu kadar nefret uyandıracak bi album oldugunu dusunmuyorum.mukemmel otesi sarkıları barındırıyor secrets ve bloodstained cross ve no gods no masters ve thorns in my flesh gibi.gayet basarılı bir album olmus ellerine saglık arch enemy.para kazandırması icin yapılan bir album oldugu dusuncesini dikkate bile almıyorum.resmen yerden yere vurmussunuz arch enemy i.ergen grubu oldugunu dusunenler neyin kafasını yasıyolar bilmiyorum.neye gore ergen grubu yaptınız??yazıkki sizin gibilerin diline dustu bu grup,albumu!!
02.09.2011
@baran, http://www.swfcabin.com/swf-files/1295302480.swf
bu işin şakası tabi hemen alınma :D
http://www.youtube.com/watch?v=mZM-d2qD15E
en beğenilen commentlere bak bakalım bunu kimler yazmış olabilir kimler likelamış olabilir… ben arch enemy’nin ergen grubuna döndüğünü düşünenlerdenim, ergen grubu olduğunu düşündüğüm grupları şimdi buraya yazsam anında şutlanırım siteden (yani buna da çok alınma) :) ama sorun ergen grubu olup olmamaları değil, sorun müzikleri… son 3 4 albümünün, atıyorum isveçin göteborg kentinin vastra götalands lan denen yerinden (coğrafyam çok iyidir) vasat bir melodik death metal grubunun yaptığından ne fazlası var? hiç… ve bunun üstüne yeni bişey de çıkmıyor, hepsi bibirinin tekrarı, bi formül tutturmuş ammott amca gidiyo… benim umrumda değil, istedikleri kadar para kazansınlar… arch enemy’e ve fanlarına karşı kin beslediğim yok sadece az da olsa seni aydınlatmak için bunları yazdım…
not: albümü dinlemedim zaten arch enemy’nin hiçbir albümünü çok sevmem (bazı şarkılarını severim)… bu ergen grubu olduklarını düşündüğüm için değildir ergen grubu olduğunu düşündüğüm ve severek dinlediğim onlarca grup var…
02.09.2011
@blackroseimmortal, ergenlerin begenmesi likelaması arch enemy yı ergen grubu yapmaz.albumu dinlemeden yorum yapmanda biraz abes olmus.dinlemeni tavsıye ederim gercekten cok saglam sarkıları var ozellikle secrets(bildigin trash metal yapmıslar,enfess)ve bloodstained cross.tahmin edersinki her grubun kendine has tarzı vardır tabiki bu tarzın dısına arada fazla bozulmadan cıkmak gerekir ve inan bana bu albumde bunu yaptılar.kabul ediyorum bazı sarkıların riffleri onceki albumlerine benziyo,aynı zamanda birazda sıkıcı.yalnız dinledikce fikrinin birazda olsun degisecegine eminim.fakat vasat bir melodik death metal grubundan ne farkı var dersen bence buyuk ayıp edersin.senelerdir bu camiyada bulunan,albumleri yuzbinler satmıs,diger metal gruplarınca hayli saygınlıgı bulunan buyuk bir gruptur arch enemy.ayrıca bir grup ne bir album yuzunden goklere cıkar nede bunca haksız elestiriye magruz kalabilir.6-7 senedir metal dinlerim,onlarca grubu.angelanın vokalinin ustune kimseyi tanımam.eger daha iyisi var diyosanız buyrun soyleyin.simdi bunun ustune e onca oynamayla-ki budur arch enemy yi dahada yucelten-benimde oyle sesim cıkar diyecek olursanız tonlarca vidyosu var angelanın yalın sesiyle youtube da orda burda izleyebilirsiniz.konunun cok dısına cıktım biliyorum ama icimdeki arch enemy sevgisi yaptırıyo bunu bana.d Saygılar..
02.09.2011
@baran, demek ki böyle de yorum yapılabiliyormuş değil mi? albümü eleştirdim diye twitter’dan hesap alıp bana küfür etmene gerek yokmuş. özellikle de şu yorumunla, bahsettiğin konuyu bu kadar sınırlı bildiğini kabak gibi ortaya koymuşken.
03.09.2011
@baran, çok satınca iyi grup mu oluyor? çevrende gördüğün insanların kaçı dinlediği müzikte üst düzey altyapı filan arıyor?
04.09.2011
@baran, Angela kim lan. Tompa, stanne, hegg. bunlar populer olanlar bi de. ilk aklıma gelenler. sana daha kamyon yüküyle daha iyi vokalist yazarım düşünsem. poposu güzel diye bu kadar abartılmaz bi insanın sesi.
Sevgili satanistler,
http://web03.biletix.com/etkinlik/NARCH/TURKIYE/tr
Ulan Black Flags nakaratı bu sene duyduğum en iyi şeylerden sanırım.
turn to dust ve vengeance is mine kombosu için bile dinlenebilir gerçekten gaza getirici…
Şu Angela Gossow’un neresi çekici bir türlü anlayamıyorum.
09.11.2011
@Berca B., enseye vurup naber lan yavşak diyecek bir havası var(neden acaba) ama onun dışında güzel bence
bu albüm için sağda solda çok olumlu ve pozitif yorumlar görüyorum.
bu kritiği ‘arch enemy’den nefret ediyorum’ diyen biri yerine, daha tarafsız bir görüş hazırlamalıydı.
05.01.2012
@Milky Flames, bu kritiği öyle diyen biri yazmadı. yazıyı veya diğer Arch Enemy kritiklerimi okuduysan bunu görebilirsin zaten. Arch Enemy’yi yaklaşık 14 senedir dinliyorum ve Arch Enemy hakkında, grubu istediğim gibi eleştirecek kadar tecrübeliyim.
şunu yazan biri zaten arch enemy’den nefret ediyor olamaz herhalde.
http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=4657649
05.01.2012
@Milky Flames, Sağda solda olumlu görüş belirtenler tarafsız mı oluyorlar? Kritik bunlar yahu neticede. :)
rise of the tyrant kritiğinde ‘Senden nefret ediyorum arch enemy’ yazıyordu. bende o yüzden yazdım. tabi bilmem detayları (kaç sene dinlediğin falan) ama angela’ya karşı bir antipatin olduğu ve daha çok johan fanı olduğun açık. bu da işin tarafsızlık açısını bozuyor gibi bana.
mesela anthrax’da belladonna’dan hiç hoşlanmayan/bush’un vokallarini seven birinin amont the living kritği yapması gibi olduğunu düşünüyorum.
yanlış anlaşıldıysam özür
05.01.2012
@Milky Flames, yok canım özre falan gerek yok. ama o “senden nefret ediyorum Arch Enemy”nin anlamı bildiğin düz bi nefret değildi. Zamanında çok iyi şeyler yapıp sonra kendilerini tekrarlamaya başlamalarına kızmış olmamla ilgili bi dokundurmaydı. hani insan en çok, güvendikleri hata yapınca kızar ya, ta 1998′den beri dinleyince ve tüm süreçlerine tanık olunca, öyle hissediyorum şimdilerde. “Sana çok kızıyorum Arch Enemy” olarak da değiştirebiliriz yani. :)
http://www.youtube.com/watch?v=nZ-4o-yCiSI ekşide biri yazmış ahaha :D 19. saniye gibi adamlar ziraat bankasına sticker yapıştırıyo
http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=26044191
05.01.2012
Kapşonları geçir, mezbahadan kaçmış danalar gibi amaçsızca koştur, sağa sola ”biz kaos lejyonlarıyız bebek” tadında stickerlar yapıştır. aha bu da anarşizm. bence komik olan nokta ziraat bankası değil, bu konu. amaç direk para olunca işin içinde akıl, fikir, mantık olmuyor
kaos lejyonu diyorlar ya, cidden anarşizm = kaos şeklinde mi düşünüyor bunlar acaba? kaos kötü anlamlı kelimedir, anarşizme kaos diyen biri ancak anarşizm düşmanıdır. çünkü hiçbir insan kaos içinde yaşayalım diyecek kadar gerizekalı değildir. bu da mantık hatası 2. hadi bakalım
05.01.2012
@Junkie Ghoul, bana ne abi. ben arch enemy süper anarşik kaos hel ye diye gezen bi adamım sanki. öyle denk geldim komik geldi paylaştım. yoksa bi alakam yok grupla, tanımıyorum kendilerini özel olaraktan, felsefelerini de bilmem. davulcuları iyiydi bak.
05.01.2012
@SeventhSon, Sana bir lafım olmadığı için ”@SeventhSon” kısmını kaldırdım zaten. Kendi halimde yorumladım videoyu :)
@Junkie Ghoul “Kapşonları geçir, mezbahadan kaçmış danalar gibi amaçsızca koştur, sağa sola ”biz kaos lejyonlarıyız bebek” tadında stickerlar yapıştır.”
Bu ne abi ya, adamlar albümün tanıtımını yapıyo sen diyosun “kaos lejyonu”.
İlk olarak, anarşizm = kaos değildir demişsin, doğru bunu bi çocuk bile bilebilir ama bu kaos anarşizmin zıttı anlamına da gelmez, bunu diyerek ne kadar salak olduğunu burada göstermiş oldun. kaos anarşizmi doğal olarak getirir. Anarşizmin en fazla ortaya çıktığı yer kaos ortamıdır. Bunu söylüyorum çünkü 3 yıldır marksizm üstüne çalışıyom. Doğrusu ben bu albümü diğer albümlerine göre, özellikle Angela Gossow’un olduğu bir albümü söyleyerek Doomsday Machine kadar sevmedim, çünkü en sevdiğim albümü Burning Bridges.
“kaos kötü anlamlı kelimedir, anarşizme kaos diyen biri ancak anarşizm düşmanıdır. çünkü hiçbir insan kaos içinde yaşayalım diyecek kadar gerizekalı değildir”
Daha fazla lafa gerek yok, anarşizmin amacına ulaşıncaya kadar izleyeceği yolların bir kaos (muhtemel bir iç savaş ya da daha fazlası) olacağı için bilmeden yazdığın ortada.
4 ne amk ? ofiste mp3 player ile dinlediğimde gayet iyi gelmişti bana. bir daha dinleyip bu yorumun üsüne commentlerim notu. 4 ne la ?
15.07.2012
@mardukcan,
evet dinledik sakin kafayla, kanepe ve icetea ikilisiyle birlikte. kritiği okudum, biraz katılmakla beraber resmin tamamına bakarsak mantık hatası içerdiğni söyleyebilirim rahatlıkla.
Albüme gelirsek; kesinlikle vasat bir albüm değil müzikal açıdan. Evet biraz kopyala yapıştır gibi duruyor ama detaylara biraz dikkat ederseniz farkı anlarsınız. Albümün 2 önemli eksiği/hatası var:
1) Klasik, Epic, artık nederseniz öyle bir parça yok.
2) Parçalar fazla değişken. Akılda kalıcılığı zayıf (Özellikle Arch Enemy kemik kitlesi için). We will rise, we will rise… durumu yok hiç bir parçada
Bunların dışında gayet iyi. klass detaylar içeren, enerjik, turboyu veren bir albüm açıkçası.
son söz imaja takılıp kalmayın
yerden yere vuran gitsin sabah akşam extreme-progresive falan dinlesin (Agalloch gibi zırvalar da olabilir) yazıktır
6.5
Hits:
Yesterday Is Dead and Gone
No Gods, No Masters
Vengeance Is Mine
bence grubun son albümleri daha çok thrash metal olarak nitelenmeli.death metal serpilmiş thrash diyebilirim.(tanıma gel!)
Gayet güzel albüm,aldığı bazı ağır eleştirileri anlamıyorum cidden. Muhteşem bir intro ve ardından da; Under Black Flags We March,Cult of Chaos,Bloodstained Cross,Yesterday Is Dead and Gone,No Gods No Masters,Thorns in My Flesh,Vengeance Is Mine…bunlar Arch Enemy diskografisinin en iyi şarkılarından bence. Birkaç ”filler” niteliğinde şarkı yok demiyorum,ama sırf onlar var diye o dediğim şarkıları görmezden gelmek de saçma.
02.12.2012
@Baybora, Fena albüm değil evet
Tom Araya ne kadar satanist ise, Arch Enemy’de o kadar anarşisttir. Hatta Tom Araya’nın satanistliği daha ağır basar.
29.03.2013
Kerry King ne kadar satanist ise, Arch Enemy’de o kadar anarşisttir. Hatta Arch Enemy’nın anarşistliği daha ağır basar.
29.03.2013
@wılwıl, Satanistlerin çoğu ateisttir zaten, merak etme :)
29.03.2013
@Rotten Angel,açıkcası yorumundan hiçbirşey anlamadım :)
ama ben sana şunu yolluyorum
SATAN
http://www.youtube.com/watch?v=oQJqZFUell8
Dün başbakanın “bir kadeh içen bile alkoliktir” mantığından yola çıkarsak, direniş başladığından beri sadece Arch Enemy (özellikle Under Black Flags We March ve Nemesis) dinleyen biri olarak anarşist mi oluyorum?
Dipnot: Epeydir doğru dürüst gir(e)mediğim için genel yorum tarzı ne tip oldu bilmiyorum ama gözünüzü seveyim şu yorumu troll diye vurmayın. Eskiden öyle yapılıyordu en azından :)