OPETH klavyecisi Per Wiberg gruptan ayrıldı.
Mikael Akerfeldt konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:
“Son yıllarda gruptaki eleman değişiklikleri arttı ve şimdi de Per gruptan ayrılan isim oldu. Mendez, Axe ve Fredrik oturup düşündük ve yeni albüm kaydının ardından Per’in yerine başka birini almamız gerektiğine karar verdik. Per de buna şaşırmadı, zaten o da ayrılmayı düşünüyordu. Bu yüzden karşılıklı alınmış bir karar diyebiliriz. Aramızda bir kırgınlık yok, sadece bir ilişkinin bitmesi olarak yorumlayabiliriz. Yeni albümde çok iyi işler çıkardı ve yaptıklarını albüm çıktığında Per’in OPETH için çaldığı son klavyeler olarak duyabileceksiniz.”
Grup planlanan konserlerinde, adı sonradan açıklanacak bir konuk klavyeciyle çalacakmış.
Alla alla sen albümü kaydet sonra ayrıl yok böyle birşey ya.. Ben anlaşarak ayrıldıklarını sanmıyorum açıkçası.
06.04.2011
@Berker İlhan, Aynen. Hiç inanmıyorum hem de. Hatta diğer elemanlarla ortak alınmış bir karar olduğuna da inanmıyorum. Bence Akerfeldt müzisyenliği dışında pek pozitif bir insan elektriği yaymıyor.
06.04.2011
@Aeonian_Lich, Akerfeldt’in sahne dışında tam olarak “s.ktir ordan ..” denecek bi tip zaten :D Br anım varda kendisiyle neyse pek hoşlaşmıyorum :P
06.04.2011
@Berker İlhan, merak ettim şimdi.
06.04.2011
@Berker İlhan, söyle haberini yapalım “OPETH frontman’inin arkasındaki korkunç gerçek” diye
06.04.2011
@Ahmet Saraçoğlu, Gerek yok ya son albümde sıçmasını diliyorum o yeter ona :P Bu arada müzikseverler için üzgünüm :P
06.04.2011
@Berker İlhan, Valla tipinden demiyorum, ama yüzünden anlayabiliyorum insanları genellikle. Cidden kötü bir elektrik yayıyor bana kendisi. Tabii yargılıyor gibi de olmayayım, ama istatistiksel bakarsak %97 falan sezgilerim uzun vadede bile beni yanıltmamıştır. (Küsurat vereyim salladığım belli olmasın.) :D
06.04.2011
@Aeonian_Lich, Fakat kötü elektrikten bahsedenin nickinin ve avatarının bir Lich olması???
07.04.2011
@Aeonian_Lich, canlı olarak mı görmen lazım yoksa resimden de anlayabiliyomusun? eğer resimden de anlayabiliyosan tv felan izlerken kafan bayaa bi yoruluyo olablir sezgilerinden ötürü. “bu kötü, bak bu kız iyi, bunu sevmedim vb.. gibi” :)
07.04.2011
@malavuranga, Ya bu olayı çok büyütmeye gerek yok bence. Neticede kimsenin fikrinin, sevgisinin azalacağı, hatta benim Morningrise aşığı olan ve Opeth’i de genelde seven biri olduğum gerçeği de değişmeyecek. Öyle her gördüğümde tüylerim diken diken falan da olmuyor Akerfeldt’i. :D
06.04.2011
@Berker İlhan, insanlar mikael’e karşı dolular.
hayda
akerfeldt ile en iyi anlaşan adam zannediyordum ben per’i, nolmuş acep.
06.04.2011
@Sambalici, akerfeldt ile en iyi anlaşan adam grup içerisinde yok. yani herkes o grupta diken üstünde. adam istediğini alır istediğini atar bu çok açık.
06.04.2011
@b, katılıyorum 2009′daki konserde Akesson’a sahnede 2-3 dakika verdi işte bu da Akesson bi yardırsında görün der gibiydi kısaca adam grubu yöneten adam olmuş Opeth=Akerfeldt , artık sahne dışında neler yapıyor bilemiyorum :D
06.04.2011
@b, yani orası öyle de, akerfeldt kişisel olarak da hayranı per’in benim bildiğim kadarıyla. zaten bir klavyeci olarak opeth’e bence en uygun isimdi, her türlü garip geliyor bana. bilemedim.
06.04.2011
@Sambalici, işte dengesiz adam akerfeldt. dengesiz bir kişiliğin yaptıkları da genellikle insanlara garip gelir. hayranı olduğun bir insanı niye kaybedesin ki? wiberg’in ayrılmak istediğini de zannetmiyorum. neyse olan olmuş yazık!
ben lindgren’in ayrılmasının arkasında da akerfeldt’in olduğunu düşünüyorum. bazı şeyler arka planda kalıyor ve söylenmiyor bu çok açık. yukarıdaki açıklamalar hiç samimi değil ve çok ukalaca. böyle şeyler beni bu gruptan iyice soğutuyor. per wiberg tarzında başka birisini nereden bulacaksın? o alınacak kişi nasıl gruba uyum sağlayacak? ghost reveries’deki kadro efsaneydi ve ondan sonra da bu grup hikaye olmaya başladı. yani kısaca, yazık!
yeri gelmişken şu akesson mudur nedir. o işe yaramazı da yollayın.
Opeth = Mikael olduğuna göre, her şey hakkıdır valla. Hiçbir şey bilmeden varsayımlarla adamı yerin dibine sokmak niyedir anlamış değilim.
06.04.2011
@Ahmet Saraçoğlu, Hmm. Çok kişi yazınca kümülatif bi form oluşunca, öyle gibi oldu. Ama tek tek bakıldığında aslında çok da bir yerin dibine sokma yok bence. Hatta Akerfeldt’in açıklamasının ergen egosu kıvamında olduğunu düşünüyorum ben. Yani ilk söylenen adamın kovulmasına karar verilmesi, ikinci klavyecinin de bunu sorun etmemesi ya da buna şaşırmaması. Ve çıkarım ise ortak bir karar, bir ilişkinin bitmesi. Şu açıklamanın samimiyetine ve duru bir algı sonucu oluşan bir ifade olduğuna inanan varsa şaşırırım.
06.04.2011
Ya da daha açayım. Akerfeldt (ve inanmasam da) diğer elemanlar bir elemanı gruptan çıkarmaya KARAR veriyorlar. Klavyeci ne yapabilirdi ki? Nasıl ortak karar bu anlamadım. O da ayrılmayı düşünüyordu açıklaması da bunu hafifletmekten ziyade tuhaflaştırıyor bence. Adam mesela ayrılmayı düşünmüyorduysa ne olacaktı sizce?
06.04.2011
@Ahmet Saraçoğlu, +1
06.04.2011
@Ahmet Saraçoğlu, Müzisyen kişiliğine lafım yok ama Lindgren ve Lopez’in ayrılmasıda bence bu adamın egosu.. Opeth eskiden daha bir gruptu sahnede..
06.04.2011
@Berker İlhan, e ama bütün şarkıları o yazıyor, bugün diğer elemanların isimlerini biliyorsak bu da onun sayesinde. Elbet bir işveren durumu olacak.
Megadeth de aynı, o da “Mustaine ve yanına aldığı müzisyenler” değil mi? Veya kim Chuck Schuldiner için “Çok acayip müzisyen ama biraz denyo herhalde ki kimse durmuyor 2 albüm üst üste” diyor?
Bi de hiçbirimiz bir şey bilmiyoruz, o yüzden garip böyle ahkamlar. Akerfeld 10 dakkada Jon Schaffer yapıldı, ona yanarım. :)
06.04.2011
@Ahmet Saraçoğlu, Dave Mustaine zaten ayrı bir konu ona değinmeyelim bile :D Ellefson geliyor bi zahmet çık gruptan dedi bir önceki elemana..
06.04.2011
@Ahmet Saraçoğlu, Mustaine de dünyanın her tarafında eleştirilen birisi egoizm konusunda. Chuck’ın olayına tam hakim değilim.
Ama asıl gelmek istediğim nokta, böylesi eleştirilerin de normatif biçimde değerlendirilmesi gerektiğidir. Spekülasyondan öteye fazla gitmez belki, ama ona bakarsak fanatizmin ve aşırı tutkunun motivasyonu ve ittirici gücüyle yapılan pozitif spekülasyonlar yanında bu tarz spekülasyonlar devede kulak kalır.
Bir de ben mesela kritiklerimde de göründüğü gibi Cradle Of Filth’in özellikle ilk dönemini seven biriyim. Ama bu Dani Filth’in gruptan 20′ye yakın elemanı şutlamasını eleştirmeyeceğim anlamına gelmiyor. Zira müziklerine hayran da olsam, bu tarz magazinsel veya müzik üretimi ekseni dışında kalmış şeyler de konuşulur dünyanın her tarafında,bu doğaldır.
Ha Akerfeldt tabii ki daha entellektüel ve ayakları yere basan birisi. Amacı belki de her albümde bambaşka tatlar yaratmak için kendisi makarnayı ustaca yaparken diğer elemanları da her öğünde (albümde) farklı sos tatları yakalamak için değiştiriyor da olabilir. Bu da bir tür müzikal seçim olabilir. Ama dediğim gibi sezgilerim çok pozitif değil malesef bu konuda. Gene spakülasyondan kurtulamayacağım belki, ama ben Akerfeldt’in muhtemelen bilinçlice olmayan biçimde, grubunun ölümsüzlüğünde (ki çağlarca hatırlanacaktır ve referans noktası olmasının yanında zevkle de dinlenecektir albümleri)kendi avatarının yanında kimsenin hatırlanmaması güdüsü taşıdığını düşünüyorum.
Bu söylediklerim rahatsız edici ve hadsiz görülebilir belki. Ama sanat tarihiyle ilgili birisiyim. Ve bu “ölümsüzlük”, “erişilemezlik” gibi şeylerin birçok sanatçı için ne denli anlamı olduğunu çok okudum. Ha genelde bu itiraflar, eleştirmenlik de yapan birtakım sanatçıların, orta yaşı geçtikten sonra, ya da iyice yaşlanınca, (kendi) insan ruhunun karanlıklarına inebildiklerinde, ya eleştiri yazılarında direk olarak, ya da son dönem eserlerine yedirilmiş biçimde itiraf ettikleri birşey. Ama var böyle bir olgu.
06.04.2011
@Aeonian_Lich, Katılıyorum yazına. Amacım adamı yerin dibine sokmak değil zaten ama dediğin gibi benim için negatif bir adam kendisi (kişilik anlamında). Ayrıca Chuck’ın çalıştığı müzisyenleri şutladığını düşünmüyorum eğer bu konuyla ilgili net bilgileri olan varsa paylaşsınlar bizimle :)
06.04.2011
@Berker İlhan, araya sıkıştırayım bir kaç yerde chuck için “iyi insan ama çalışması zor biri” dendiğini okumuştum, mükemmeliyetçi bir karakteri varmışmış. rahmetlinin arkasından atıp tutmuş gibi oldum böyle ama neyse, affet beni chuck.
06.04.2011
@Sambalici, hmm mükemmeliyetçi olduğunu duymuştum ama albüm çalışmalarında takındığı tavırları bilmiyordum
07.04.2011
@Berker İlhan, chuck 90′da spiritual healing albümünü kaydettikten sonra o albümün bateristi ve bas gitaristi tarafından satışa getirildi. elemanlar, chuck’tan habersiz avrupa’da başka bi vokalle albüm konserleri yaptılar. death dağılıyor mu diye sorulurken chuck da cynic elemanlarını(masvidal ve reinert) aldı yanına ve human albümünü kaydetti. individual thought patterns’ten sonra da digiorgio asıl projesi olan sadus’a devam etti. yani şartlar eleman değişikliklerini getirdi diye hatırlıyorum. chuck için, dani ya da mustaine veya akerfeldt gibi bi şey söyleyemeyiz. adam değiştirdiyse bile, bunu insan gibi söylemiştir bence.
07.04.2011
@malavuranga, anladım gayet normal boyutlardaymış o zaman
07.04.2011
@Aeonian_Lich, o değil de sen bayaa iyi yazıyosun be abi, “normatif biçimde” lafını da daha sonra kullanmak üzere çalıyorum izninle.
06.04.2011
@Ahmet Saraçoğlu, işte sorun da bu. istediği kişiyi almak ve atmak bu grupta laşgalaşmış durumda. bu da pek hoş değil. bu ne demektir? grup mantığının dışında olmaktır. e, opeth’de görünürde grup. ama içte değil. tıpkı pain of salvation gibi. opeth mikael akerfeldt demektir, pain of salvation gildenlöw demektir. yanlış olan bu. nerede grup içi demokrasi? demokrasiniz yoksa niye grupsunuz? tek takıl baba, olay bu. gün gelir akesson’da kendini kapının dışında bulursa bu insanların/dinleyicilerin iyice midesini bulandırır. benim bulanmış durumda.
06.04.2011
@b, ama diğer elemanlar o tek adam sayesinde ekmek yiyosa, bu o adamın söz hakkını biraz arttırmaz mı sence? hatta opeth’teki gibi yaptığın tarzda devrimsel boyutta bi etki bırakıyorsan, tek adam ve karar mekanizması olma hakkın olması normal değil mi?
sonuçta diğer elemanlar da biliyolar kendileri gruptan ayrılsa bile, mikael, daniel, mustaine vs. olduğu sürece o grup ayakta kalmaya devam edecek. Ortada yetenek bakımından diğer herkesten gömlek gömlek üstün biri varsa, elbette ki onun istediği olacak, çünkü eve parayı o getiriyo. ben bunu asla zorbalık, tiranlık olarak görmüyorum. bazı gruplar kollektiftir, bazıları da daha bireysel yeteneğe dayalıdır.
Mikael bence gayet makul bi adam ki, bunca dehalığına bilmem nesine rağmen müzik dünyasından bi kişi de çıkıp o lavuğun teki olm demiyo.
bir de, 20 yılda sadece 5 tane adam akıllı eleman değiştiren bi gruptan bahsediyoruz, öyle ekstrem bi durum da yok.
Daha önce yeni albümle ilgili bi tarz değişikliğinden bahsetmişti mikael. Acaba bu durumla bi alakası var mı? diye düşünmeden edemiyor insan.
aklımda şöyle bir grup oluşturdum;
mikael – vokal
jon schaffer – ritm gitar
dave mustaine – solo gitar
varg vikernes – bas
lars ulrich – bateri
grup kurulduktan 10 dakika sonra dağılır valla. stüdyoda döverler birbirlerini
06.04.2011
@Chuck Reis, hahaha karikatürü yapılasıymış.
06.04.2011
@Chuck Reis, Döverler birbirlerini, ama Varg bence dövmekle kalmaz. :)
06.04.2011
Hatta Ulrich piç bir dil çıkarış hareketiyle, Varg (vrak der gibi) “sana bası verelim mi ehe ehe” der. Sonrası ise malum. :)
07.04.2011
@Aeonian_Lich, aklıma geldikce kopuyorum:D
hobaa konu konuyu açmış yaw işin içine ölüler diriler girmiş ama bende bu tarz değişikliği ile alakalandırmak istiyorum.Grup frontman i olan adamların farklı bir egosu ve grubu yönetme arzusu oluyor.Bunu çok yakınınızda grubu olan arkadaşlarınızdan dahi görebilirsiniz malesefki bu anlamda ne müzisyenler heba olmuştur.Opet gibi bir gruptan da önce lindgren gitti şimdi de PEr gidiyor ee kim kaldı bi Mendez eh yakındır Akerfeldt in bu adamı da şutlayacağı
Hımfs hımfs Türk metalcisi tartışması kokuyor , hastasıyım.
06.04.2011
@Dnz, Buz gibi bişeyler de bir tarafında patladı mı? :F
06.04.2011
@Dnz, mısırları patlattım bende bayılırım bu tartışmalara amanda aman amanda aman !
06.04.2011
@Dnz, Çeliktepe Cengizhan Lisesi.
07.04.2011
@ben, vs. lise dö sen benuğa.
Çok klişe bir laf etmek istiyorum; İki kardeş bile birbiriyle anlaşamazken, her insanın düşünce yapısı dünyayı algılayış biçimi, yetişme biçimi bile farklı iken yıllarca bir şekilde ayakta kalmaya çalışan grupların için profesyonel olmaktan başka bir çare kalıyor mu? Dayısının kızının kuzeninin ağabeyinin hatırına mı binlerce belki de yüzbinlerce dolar kazanıyor bu adamlar? Ya da her şey para mı ki bu profesyonel yaşantıda zor kararlar vererek kendini soyutlayan adamlar da mı görmedik hiç?
Lindgren yıllarca Opeth’e emek vermiş sakin, mütevazi ve efendi bir adamdı. Karakterine çok uygun da bir hareket yaptı (paralellik gösterdiği için çok büyük tartışmalar vuku bulmadı), çok zor bir karar vererek Opeth’i ailesi için bıraktı (en özet açıklamayla). Ben de çok üzüldüm, evet belki de arkasında başka bir durum vardı. Şaşırtıcıydı.. Ancak şu son durumdaki Per olayı beni daha az şaşırttı açıkçası. Çünkü Per’ün bu gruba girmesi de ilginçti hatırlarsanız. Bu kadar tartışılacak bir durum yok. Per bir süre geçici eleman olarak anıldı ve sonra kadroya Opeth’in o dönemki isteklerini karşıladığı düşünülerek alındı. Mikael’in amcaoğlu olduğundan değil. Bu durumda Per’ün grubun yeni istekleriyle uyum sağlayamadığı gibi bir durum varsa şayet ya da kafa uyuşmazlığı, Per’ü adam oturup 3-4 yıl bekleyecek mi? Ya da kavga ettiler keza.. Bu adamların yatışmasını mı bekleyecek fanlar.. Adamları bu denli çocuk kıvamına sokmak, bu denli büyük işler başarmış beyinleri bir kaç yüz kelimeyle öldürmek ya da sezgisel yollardan eleştirmek için işin içinde olmayı geçtim, o adamlardan biri olmak onların düşündüklerini düşünebilmek, görebilmek gerek.
Şimdi son tahlilde Lindgren olayı da beni huzursuz etti. Bu adama inanmamak, kararlarına saygı duymamak ona duyduğumuz bu denli(!) saygıyı da küçümsemez mi? Uzar gider bu muhabbet.. Olayları çok basitmişçesine değerlendirmek yerine hiç değerlendirmesek daha iyi görüşündeyim. Doğrudur.. O da doğrudur bu da doğrudur.. Şayet dedikodudan ileri gitmez. Somut bir şeyler gereklidir. Ki her insanın somut hataları da olmuştur, egosuna yenik düşen Tibetli bir bilgede olmuştur vs.. Uzar gider.. Eğlencelik olarak yapılan yorumlar veya konuşmalara lafım yok zaten ama diğerleri zaman kaybı tamamen. Bundan sonra müziğin nereye gittiğine bakılır.. Beğenilir ya da beğenilmez.. Yine kişiseldir.. Yine özneldir, yine zahiri bir tat alırsın.. Sanat budur, müzik budur görecelidir.. İnsan çirkeftir iyidir kötüdür vs.. Höleyh.. Hele ki artık büyük ve amatör en ufak bir hareketi affetmeyen, rant hacmi yüksek, rekabetin kemikleri sızlatan derecede ilerlemiş olduğu, gelirleri yüksek, en büyük şirketlerin grupları istediği gibi evirip çevirdiği gayet kapitalist bir piyasada? Ben bu tarz tartışmalara anlam veremiyorum. Biraz empati yapmak yeterli diye düşünüyorum.
Saygılar.
06.04.2011
@Deon, Saygılar.
06.04.2011
@Berker İlhan, ironik olmaya çalışmıyorum. Gerçekten söylenenlerin her zerresine saygı duyarak cevabımı verdim. Kendi görüşüm budur. Geyik modundaysanız yanlış bir zaman seçmiş olabilirim. Kusuruma bakmayın.
06.04.2011
@Deon, yok bu kadar detaylandırmışsın bende saygıyla karşıladım ;)
itin gotune sokup cikartmissiniz adami yahu. yuh. tamam basina haber olarak servis edilen herhangi bir seyin uzerine illa ki konusulurda, ne oldugu cok belli olan bir grubun/muzisyenin de bunun uzerinden yok samimiyetsiz, yok oyle boyle gibi elestirilmesi abes.
bu adamlarin muzigin yaninda bir “is” yaptiklari unutuluyor saniyorum. pek cok yerde, pek cok konuda. bu durum yeri geldigi takdirde demokratikligin onune gecebiliyor kacinilmaz olarak ki bu bir yana, bu capta gruplarin mesuliyetleri salt kendilerinden ibaret degil. bunun plak sirketi var, menajeri var, anlasmalari var, kurallari var baskalari tarafindan denetlenen, vs. bu adamlarin icislerine goz gezdirmek, adamlara disaridan bakildiginda tapiniyor olsaniz bile kendilerinden bir anda tiksinmenize yol acabilir, inanin. bundan oturu, herkesin cikarlari dahilinde pek cok ic durum disariya fazlasiyle torpulenerek yansitilir cunku (biraz da ironik olarak) asil konu, esas olay “muziktir”.
opeth’e gelince. bu grubun en basindan beri “mikael” oldugunu kimseye anlatmaya gerek yok. opeth icin dusunuldugunde, atiyorum martin lopez gibi nezih muzisyenler, mikael’in olusturdugu yapilara kendi yetenekleri dahilinde bir takim tatlar katmaktan oteye gitmezler cogu zaman. yani baslangicta bu sartlari bilerek girerler gruba zaten. anlasmalar -ozellikle nakit miktarlari- hep bu cercevede yapilir. sonra grubun durusuyla, iviriyla ziviriyla ilgili ic dinamikleri vardir. hal hareket hususu vardir -nitekim kilometrelerce yol yapiyorlar beraber-. ne zamanki bu ve benzeri parametrelerden birinde ters dusulur, bir sikinti dogar, yollar ayrilir. album kaydi arasinda olur, turnede olur, album kaydi sonrasinda olur, durduk yere olur. orasini ve daha pek cok ic detayi biz bilemeyiz ki bizi de pek ilgilendirmez aslinda. ayrilan sevdigimiz bir muzisyense iki sitem eder geceriz, iki uzuluruz. ama opeth – opeth kalmaya, megadeth – megadeth kalmaya, annihilator – annihilator kalmaya (vs) devam eder.
yani sira, mikael pust bir adammis, got bir insanmis falan. kimseyi baglamamali bu esasende. en fazla fikrin sahibini baglar. beni degil. arkadaslari, esi, cevresi falan dusunsun. :)
(dusunsenize bir mustaine ile bu donemde arkadas olmayi? allahlik durum yemin ederim. oyle bir manyakla yasanir mi lan?? ama bu adam, rust in peace’i yapti iste. sakal – biyik meselesi.)
bunlarin disinda, yukarida Ahmet Saracoglu’da zaten gayet dogru durust izah etmis baska turlu olasiliklari.
Ya demek ki tek deli, sorunlu biz değiliz ki Mikael de “ortak kararla yollarımızı ayrıldık, bir birlikteliği sonlandırdık” açıklamasına gerek duymuş. Halbuki işin olmadığı metnin kendisinden çıkıyor. :) Demek ki pasifagresifteki biz deli, sorunlu kişilerin yazılarını google translate’de çevirtmiyorsa Akerfeldt, bu tür eleştiriler çevresinden veya genel metal alemlerinden gelmesin diye demiş gibi duruyor onları. :)
06.04.2011
@Aeonian_Lich, dik kafaya baglamis gidiyorsun hocam sen bu mevzuda. ben izah ettim, ben yazarken Deon izah etmis, Ahmet Saracoglu izah etmis. daha kim ne yapsin sana da aydinlatsin seni ki olan bitenle ilgili?
06.04.2011
@kutup ayısı, Neden ki? Fikrimi değiştirmek zorunda mıyım?
06.04.2011
@Aeonian_Lich, hayir, ama karsit fikirlere saygisizlik yapmaman/saygisiz gorunmemen tercih sebebi olur. var olan bir durumu “kisisel yorumuna” baglamanla basa cikacak olan ben degilim nitekim.
06.04.2011
@kutup ayısı, Bir kere ben fikirlerimi sizden önce söyledim ki, nasıl bir saygısızlık yapmışım anlayamadım?
Son dediğim ise ortamı yumuşatma amaçlıydı. Ekstra birşey veya herhangi birşeye bir antitez sunmadım. Eğer farklı bir anlam çıkardıysan, ya ben yanlış / eksik ifade etmişimdir, ya da sen yanlış anlamışsındır. :)
06.04.2011
Demek ki bu tarz eleştiriler aldı, ya da bundan sonra alabileceğini düşündü ki o ortak kararla yollarımızı ayırdık açıklamasını iliştirdi dedim. Ben bunu samimiyetsiz buldum, ama hakikatmışçasına öyle diye diretmiyorum. Yani böyle eleştirileri bi tek biz yapmıyoruz, başka yapanlar da var. O halde benim yorumum doğrudur düşüncesinde ve tavrında olmadığımı belirteyim son olarak. :)
10.04.2011
@kutup ayısı, ahahahahahahahahahah… Bu platformda ki daha önce defalarca kez yaşanmışlığı var olduğuna eminim, karşılıklı saygı ve sevgi çerçevesinden bahsedilmesi ya da lafın bu noktaya getirlmesi anca tarafsız yaklaşanı sandalyesinden düşürtür. Bi saygılar da benden olsun madem maksat geyik modunda olmadığını gösterme çabasıysa eğer.
Yine, en sevdiğim gruplardan birinden en sevdiğim müzisyenlerden biri ayrılmış. Ulan olmasın artık şu ya bildiğin müzikten tiksiniyorum birkaç gün böyle şeyler olduğu zaman.
güzel bir tartışma, keyifle okudum.
Türkiye’ye geldiklerinde Opeth’le 3 gün geçirdim. grupta en sevmediğim kişiler Mikael ve Per olmuştu. Mikael’i sahnedekinin tam tersi, sıkıcı, soğuk ve itici olarak özetleyebilirim. Per ise her gördüğü şehire benzer yerde sexshop sexshop diyerek aranması beni sinir etmişti. grubun en sevdiğim 2 elemanı, ki Per’i Mikael’den daha çok severdim, bir anda gözümde sıfır olmuşlardı. geri kalanlardan Mendez ve Axe çok kafa ve sempatik insanlar. Fredrik ise kendi halinde sevimli bişey:)
hastir çok yazık olmuş :(
ama bence de mikael’e gereksiz yüklenme var. bu bir grup ilk kurulduğunda olsa grup içi demokrasi bilmemneden bahsedilir (ki o günlerde bile biri/birilerinin ağırlığı olur) ama grup bin senedir var, dünya çapında nam salmış, sonradan girince kimse ortak hak falan arayamaz.
metallica’nın basçı girdiğinde gruba, herife %2 verdiler paradan. iyi niyet göstergesi olarak da 2milyon dolar nakit. some kind of monster’dan net hatırlıyorum. kalkıp şimdi bu adam james’e lars’a laf edebilir mi sanırsınız? %2 nedir ya %2 yuh!
07.04.2011
@cenkozmercan, Peki dinleyiciler laf edemez mi LArs’a Hetfield’a. Tamam dünya adaletsiz, biliyoruz. Ama buna bir ses çıkaramaz mıyız? U2 bir konserden 5 milyon dolar kazanırken (2010′da 52 konser verip 260 milyon dolar kazandıkları açıklandı), bir başka grubun karın tokluğuna çalması? Ya da U2′nun 10 dakikada kazandığı parayı bir işçinin ömrü boyunca eşşekler gibi çalışarak kazanması?
Yanlış anlaşılmasın şimdi kapitalizmden girip başka bir yerden çıkma amacında değilim. Ama bence böylesi durumları eleştirmede yanlış olan birşey yok.
07.04.2011
@Aeonian_Lich, eder hodja bak ediyor işte.
zaten u2′nun 52 konserde 260milyon dolar kazandığı dünyanın aksı kaymış bence.
07.04.2011
@cenkozmercan, some kind of monster belgeselinde önce bi %2 lafı filan dolaştı ama sonradan %25 er olarak herkese eşit pay dağıtıldı diye hatırlıyorum ben ya..belki de yanlış hatırlıyorum ama,emin değilim
07.04.2011
@cenkozmercan, %2 vermediler, grubun avukatı toplantıda “ilk başta %5 senin payın diğerleri %32″ diyor ama james ve lars “hayır %25 olsun herkes gibi” diye itiraz ediyorlar ve robert’ın da %25 payı olacağı konusunda anlaşıyorlar. (içeride dvdsi var açtım baktım hatta)
07.04.2011
@Sambalici, allah allah izleyeli çok oldu ama bu olaya şaşırdığım için iyi hatırladığımı zannediyorum, eve gidince bi daha bakacam.
acaba bunca eleman değişikliğinden sonra opeth’i sadece mikael dinlenebilir kılabilecek mi diye sorguladım bi.. asıl soru da bu sanırım herşeyden önce.
vay anasını arkadaş ne klavyeciymiş be bu kadar ilgi çekmiş ayrılığı
spiritual beggars’a olan katkısı opeth’e olan katkısından daha büyüktür bence
bence opeth’in kalıcı olarak klavyeci alması zaten çok gerekli bir şey değildi. göndermeleri de abartılacak bir durum değil.
Eeeee, Unirock’ta yumurtayı kim atıyor Mikael’e? :)
Çok sevdigim bir adamdı. Bıyıkları ayrı bi güzel. Mikael babamız yolladıysa ne denilebilir. Bence bütün grubu yollasa gene farketmez. Benim sanatçım işini bilir.
09.04.2011
@önder, emo’luk benimseyenler olması muhtemel tabii ancak bana göre acizlik. sanat içinse herkesi kapsayan bi olgu olduğundan isveç’in gülü pozisyonundaki bu insancıkı sanatçı olarak görmek saçmalıktır.
Konserlerde saçlarını savurunca bize kadar ulaşırdı, yetenekli adamdı, kötü olmuş. Mikael kötüdür iyidir geyikleri dönmüş yine, Opeth müziklerinin ben sağlam kafayla zaten ortaya çıkamayacağını düşünüyorum, o yüzden böyle olması normal geliyor. Kovduysa ya da ortaklaşa bir karar verildiyse vardır bir bildikleri. Yeni albüm çıkınca anlarız biz de bence.
bütün yazılanları okudum “özet geç piç” diyenler için gelsin:
mikael: lan per, hacı opeth’in tarzında değişikliğe gidiyoruz. artık petrol değil sülfürik asit satacaz puhaha. kovuyoz hacı seni kusura bakmadın di mi
per: yok abi ben de zaten kariyer.net’ten bakıyodum yeni bişeyler
mikael: bak darılmaca yok ama tamam mı, ben basına yalandan bi açıklama yapıcam, herkes akıllı olsun, sikerum belanızı, amuğa korum bak ona göre
per: tmm abi
@b, lindgren, bildiğin kazma olduğu için kendi kendine gitti, ama per ve lopez reizler neden uçtu anlayamadım… hem istediği kişiyi alır atar, bütün şarkıları kendisi yazıyo adamcağız…
bi b.k olmaz, per mozart diil bişey diil… neden abartıyonuz acaba bugün ne biliyem davulcu lopez amca olsaydı da o atılsaydı neler yazılacaktı, o haberin sitede olması lazım heralde???
selam
opeth çok dinlemem , dinlemememin sebeplerinden biridir akerfeldt in iyi bir insan görüntüsünde olmaması
porcupine tree öte yandan çok severim ama wilson’ın da abuk soğuk bir tip olduğu yüzünden anlaşılıyor
bunlar şimdi ikisi bir olalım ayağındalar
birbirlerini bulmuşlar.
benim yorlamam bukadar
http://www2.shrani.si/files/opeth22512474.jpg
09.04.2011
@Exorsexist, yapma bunu yapma ya! :)
Bu grup seneye dağılır arkadaş. Aha buraya yazıyorum.
11.04.2011
@kantele, grubun dağılması için akerfeldt’in ölmesi lazım.
bu arada bu tek adam olayı dinleyicilerin hoşuna giden birşey. bunda bir kötülük yok.
allah aşkına hangimizin hoşuna gitmiyor tüm necrophagist müziğini muho’nun, death’i chuck’ın yazması, opeth’i mikael’in yazması ?
bir grubun soundunu tek adam oluşturduysa sonraki albümlerde şarkı yazımları gruba demokratik şekilde dağılırsa o sound piç olur.