CHILDREN OF BODOM klavyecisi Janne Wirman, Metal Shrine’la yaptığı röportajda grubun genel havasına dair bir yorum yapmış.
Metal Shrine: Bu işi yıllardır yapıyorsunuz, hâlâ eğlenceli geliyor mu? Heyecanınızı koruyor musunuz?
Janne: Hâlâ eğlenceli. Müziğimizden dolayı kendimizi bir sahne grubu olarak görüyoruz, o yüzden tur olayı bizim için çok önemli. Sadece birkaç ay turlamak için albüm çıkarıyoruz da diyebiliriz. Genelde hep eğlenceli oluyor, ama işler karışıp tek gördüğünüz şey otel odası, havaalanı ve konser salonu olunca biraz zorlayıcı olabiliyor. Yine de çoğunlukla eğlenceli olmayı sürdürüyor.
Sanat sanat içindir diyenleri de elitizmle suçluyorsunuz ondan sonra.Turlamak için albüm çıkarmak ne demek lan? Hayatımda bu kadar saçma birşey duymadım.
Bu adamların müzik,tamam eğlenceli teknik falan ama bana her zaman birşeyleri fazla “laçka” geliyordu,çözemiyordum,Janne’de meğersem künyeyi görmüş. :)
Müzik endüstrisinde mainstrem olan veya belli alot türlerin zirvesindeki grupların plak şirketi sözleşmelerinde inanılmaz yıpratıcı turne programları oluyor. İmzaladıkları sözleşmede zaten bu turnelerin büyük kısmına çıkmak zorunda oldukları aylar öncesinde zorunluluk olarak maddelere dahil oluyor. Örneğin Kamelot vokalisti grupla ve kendisiyle yaşadığı sorunlar yüzünden grubu bırakınca (kalıcı da olabilirmiş ara verme de olabilirmiş) grup mecburen bilinen bir vokalistle session olarak anlaşıp bu anlaşmaya uyma zorunluluğundan konserlere devam ediyor. ZAten gruplar yaptıkları açıklamalarda albüm satışından kazandıkları paranın %99′unun uçak paraları, albüm kaydında harcanan paralar gibi şeylere gittiğini açıklıyorlar. O bakımdan yoğun turne anlaşmalarına da imza atmak durumunda kalıyorlar. Yoksa özellikle fiziksel efor gerektiren tarzlarda hiçbir müzisyenin haftada 5-6 bazen 7 gün konsere çıkmayı tercih edeceğini zannetmiyorum. Hele ki aylar boyunca süren böyle bir trafik seni hem fiziksel hem ruhsal olarak müthiş yıpratır. Kaldı ki tanınırlığı artan ve bu tarz bir yol izlemeye başlayan sevdiğim grupların çoğunun albüm kaliteleri günden güne düşüyor. Hem konserde iyi tınlayacak gaz parçalar yapıyorlar, hem de başlarını kaşıyacak zaman bulamadıklarından albümlere tam konsantre olup yeterli zamanı harcayamıyorlar.
Bodom ise Finlandiya’da en çok konser veren grup diye duymuştum bir Fin arkadaşımdan. Adamlar mazoşistçe zevk alıyorlarmış hergün konser vermekten. :D
Açıkçası baya bi grup görmüşlüğüm ve büyük turneye denk gelmişliğim var. hani hep denir ya “of ne güzel turne hayatı, dünyanın en güzel şeyi, sadece gezip konser veriyosun” falan, mutlaka güzel ve eğlenceli ama sanıldığı kadar kolay değil aslında. ülkemizde hep tek tek konserler olduğundan ve turne uğramadığından göremiyoruz ama, 4-5 grubun topluca turladığı turneler cidden çok yorucu oluyo belli ki.
yani burada atıyorum Amon Amarth konseri olunca adamlar tanrı gibi gözüküyolar; çıkıyolar, çalıp inip gidiyolar mis gibi. ama turladığın zaman öyle olmuyo. johan hegg’i sahneden aşağı amfi indirirken, soilwork vokalistini yere eğilmiş kablo sararken, björler kardeşleri davul zili söküp taşırken görmüşlüğüm var. çünkü çok hızlı hareket edilmesi gereken bi şey. durmadan şehir değiştirmek ve bi sürü adam sürekli otobüsle dolaşıp, haftalarca sikko otobüs yatağında uyumak, aynı rutini aylarca sürdürebilmek mutlaka zamanla yıpratıyodur.
albüm satışı da artık bir gelir olmadığına göre, wirman’ın söylediği de öküzce bi yorum değil bence.
17.02.2011
@Ahmet Saraçoğlu, O zaman öyle söylesin.Bu devirde artık konserlerden para kazanıldığı bir gerçek ve bunu kimse de yadırgamıyordur eminim.Turne için albüm çıkarıyoruz derken para kazanmak için albüm çıkarıyoruz gibi bir anlama doğru kayma oluyor burda ve bunu biraz öküzce buldum açıkcası.
17.02.2011
@Ugur, PEki adam düşündüğünü ve hissettiğini söylemişse bu mu daha iyi, öyle düşünüp popülist ve hissetmediği şeyler söylemesi mi?
17.02.2011
@Ugur, aslında senin dediğin de doğru bi yerde, çünkü sonuçta albüm yapıyosun. grubun bi adı var, hayranların var,kariyerinin bi yeri sonuçta. ama işte demek ki isim yaptıktan sonra, bi de bunlar gibi taşşağına adamlarsan, sanat eseri yaratalım diye bi dertleri de olmuyo.
alexi ile öpüşüp duran eleman dimi bu :D
18.08.2011
@Chuck Reis, sanırsam o :D
Sizi bilmem ben gidip canlı seyredeceğim bu abileri.
bütün albümleri sadece zırvalardan ibaret bi grup, adam da doğru demiş işte biz albüm sıçarız, siz de dinlersiniz demenin başka bi yolu
18.02.2011
@heat, İlk iki albüm bence ciddi anlamda iyi, 3. albümleri de baya iyi adamların. Sonra olan oldu…
18.02.2011
@Aeonian_Lich, aynen.
hep söylerim grupların kariyerlerinde düzenli tur hayatı çok etkili oluyor diye, bir süre sonra turda çalmak için şarkı yazmaya başlanıyor ve bu da grupların müzik anlayışlarını direkt etkiliyor doğal olarak. children of bodom benim gözümde albüm hazırlarken hiç öyle titiz ve düzenli bir grup olmadı ama neredeyse hatebreeder’dan beri her albümde iyice salmalarının sırrı bu kafada gizli. ama ben sadece işin parasında olduklarını düşünmüyorum, bir noktadan sonra gruplar konser vermeyi albüm kaydetmekten daha eğlenceli buluyorlar o yüzden bir noktadan sonra stüdyoda albüm peşinde koşarken eski gibi titiz davranmıyorlar, idare edecek kadar bir şeyle tatmin oluyorlar. bodom da bunun nadide bir örneği bence, clayman sonrası in flames’ini de bu örneğe katabiliriz mesela bir nebze.
benim doğru bulduğum bir tutum değil bu, işin iki yönünü de dengelemek lazım zira bu durumda da grubun marka değerine zarar veriyorsunuz. bu kafayla gidip grubun fan kitlesini iyice soğutup gelecekte çalacak konser de bulunamayabilir neticede. bu denge mevzusunda bence amon amarth şahane örnek, bodomgiller isveçli abilerinden örnek alsınlar biraz.
18.02.2011
@Sambalici, in flames hariç hepsine katılıyorum.
18.02.2011
@Ahmet Saraçoğlu, aynen. ;)
Sadece birkaç ay turlamak için albüm çıkarıyoruz da diyebiliriz.
Türk popçu stayla. (kaslarını,göğüslerini şişiren herkesin popçu olabilmesi)
19.02.2011
@özgür, Yazın albümünü yapmak.