# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Tartışma
GRUP ÖNERME, SORMA, BİLGİ PAYLAŞIM ORTAMI
| 27.01.2011

Metal paylaştıkça güzel.

Uzun süreli okurlarımızdan like fire’ın “Çok muhteşem gruplar biliyorum ama bunları insanlara önerecek bir platform bulamıyorum” yorumuyla yürürlüğe koyduğumuz bu başlık, metalin olmazsa olmazı “Şu grubu dinlemen lazım” olayının vücut bulacağı bir yer olarak düşünüldü. YouTube, myspace veya o tarz link’ler vererek, “Bakın şu tarzı seviyorsanız köpeği olacaksınız” diyerek, duyup da önerme gereği duyduğunuz grupları burada milyonlarla paylaşabilir, ülke insanının metal konusundaki dağarcığına katkıda bulunabilirsiniz.

Bakalım daha neler duyacağız.

  Yorum alanı

“GRUP ÖNERME, SORMA, BİLGİ PAYLAŞIM ORTAMI” yazısına 18,379 yorum var

  1. Salata says:

    Quorthon’un ”I’ll never eat pussy again” gibi sözler yazdığını bilmiyordum :D

    https://www.youtube.com/watch?v=nZnJXbqAPhk

  2. dice says:

    ulthar – providence
    kaliteli death metal

  3. Retrokafa says:

    Şu porno muhabbetinden sıyrılıp müziğe dönsek ya alın size The Cure’dan bağımlılık yapıcı bir şarkı:)
    https://www.youtube.com/watch?v=8904LrXrtWo

  4. Retrokafa says:

    bütün manavlara söyleyin ülkedeki,kavunların karpuzların üstünü örtsünler sakın ola bi kesik atmasınlar.içinin rengini göstermek için delik falan açmasınlar. ten rengi bişey görünce azan bir kafa yapısı var…

  5. P L A G U E says:

    Site kuruldugundan beri takipteyim, 2-3 farklı nick kullandım bilen bilir. Bu geçen sürede hiç bugün eğlendiğim kadar eğlenmemiştim. Bazı yazılanları kahkahalar ata ata okudum, okumaya devam ediyorum. Umarim bu tempo hiç düşmez. iyi ki varsın PA:)

  6. Börbır says:

    Jamie Saint Merat, “Stare into Death and Be Still” albümünün davul kayıt videosunu paylaşmış

    https://youtu.be/nWvIijHOOOk

  7. feel the groovity says:

    cillop gibi jazz-fusion:

    https://www.youtube.com/watch?v=D6J253b9r8I&list=LLM3AX12hCstZZYEMIbSwTuw&index=2&t=0s

    necrobutcher

    @feel the groovity, böyle şeyler dinleyemiyor olmamı sayısal zekamın olmamasına bağlıyorum

    Ufuk Sönmez

    @necrobutcher, aradaki korelasyonu tam anlayamadım hocam :)

    necrobutcher

    @Ufuk Sönmez, jazz fusion sevmiyorum

    Berca B.

    @feel the groovity, mükemmelmiş, sağolasın.

    feel the groovity

    @Berca B., ne demek. bak şu da var, gerçi daha önce yine paylaşmıştım burada ama ilgini çeker muhtemelen, matt garstka sevdiğini biliyorum çünkü:

    https://www.youtube.com/watch?v=nt8LO0boWT8

    Berca B.

    @feel the groovity, bunu kaçırmışım arada, bu da aynı şekilde müthişmiş. Basçı da sanırım Dirty Loops’un basçısı. Eskiden daha da emo tipiyle beni az dumura uğratmıyodu “bu adamla bu müzik ne alaka?” diye ahah.

    Ben de hafif farklı olsa da Tigran Hamasyan’ın hastasıyım. Şu mesela direkt Meshuggah Kars’ta kurulmuş olsa ve jazz yapsa ne olur’un karşılığı ahah:

    https://www.youtube.com/watch?v=k-GUNcSWSko

    feel the groovity

    @Berca B., off muazzammış, sağol valla ya.

    D

    @Berca B., Tigran Hamasyan +1. Muthis insan.

  8. şeyh hulud says:

    Şimdi gördüm, yeni Unleash the Archers albümü ağustosta geliyor, ismi-kapağı açıklanmış. Apex yıllar sonra power metal adına duyduğum en efsane işti. Açıkçası beni şu anda türe dair heyecanladıran tek grup.

  9. utkuu says:

    Üçüncüye döndü ve hiç fena değil

    https://youtu.be/tu8361Agu70

    D

    @utkuu, of cok iyiymis. tesekkurler.

    utkuu

    @D, Beni acayip sardı bence kesinlikle incelenmesi gerekiyor.

  10. P L A G U E says:

    Beyaz şarap + tayt + efes xtra + marlboro + playlist;

    Revenge – Strike.Smother.Dehumanize
    Vermin Womb – Decline
    Spinebreaker – Ice Grave
    Wormrot – Voices
    Breaking Wheel – Ceremonial Torture
    Trap Them – Darker Handcraft
    Temple of Baal – Mysterium
    Cabal – Drag me Down
    Dead Congregation – Promulgation of the Fall

    🙂

    Salata

    @P L A G U E, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH VAY ALÇAK ADAM VAY

  11. Emre says:

    İçim dişim ekstrem metal oldu, farklı tarzlarda neler çıkmış diye bakayım dedim ve birkaç eski tanıdığa rastladım.

    Almanya’nın en eski power/thrash gruplarından Iron Angel bu yıl bir albüm çıkarıyormuş. Evet ya, power/thrash diye bir şey vardı!
    https://www.youtube.com/watch?v=Q_RK0_lDMss

    NWOBHM dönemi gruplarından Cloven Hoof yeni bir albüm yayınlamış. Tam Maiden/Helloween kırması.
    https://www.youtube.com/watch?v=xGok9MzRdxs

  12. Retrokafa says:

    Herkes için kendi takımı en büyüktür aksini o kişiye anlatamazsın.anlatmaya çalışmak da saçma olur(tayt)..çatdanak kapısporu bile tutsan en büyük o dur..

    Bir de bazı büyüklerden de öte güçler vardır(tayt) bazı kavramlar dile getirilince ilk onlar akla gelir mesela futbol diyince benim akla 10 numara mavi beyaz çizgili forma altta siyah şortla Maradona gelir.
    Basket diyince .MJ gelir.

    peki…Metalde her tür için sizce en büyük,akla ilk gelen gruplar hangileridir?
    (tayt)

    deadhouse

    @Retrokafa, Judas Priest, Iron Maiden, Metallica.

    Retrokafa

    @deadhouse, Black Sabbath,Motorhead,Metallica benim aklıma ilk gelenler oluyor

    deadhouse

    @Retrokafa, Motörhead metal grubu değil bence. Faal grupları baz almıştım. Yalnız tüm zamanlar da yapsaydım, sıralamam yine değişmezdi.

  13. 9yearsago says:

    Hil Spirit Noir’in yeni albümü malum ortamlara düştü. İncelemesinin gelişini dört gözle bekliyorum.

    Ahmet Saraçoğlu

    @9yearsago, haftaya sitede.

  14. Berke says:

    Arkadaşlar bugüne kadar pek çok rock/metal türünü dinledim ama grindcore hiç dinlemedim ve başlamak istiyorum bu konuda tavsiyeleriniz ne olur nereden başlamalıyım?

    ismail vilehand

    @Berke,

    Nasum – Helvete
    Nasum – Shift
    Brutal Truth – Extreme Conditions Demand Extreme Responses
    Brutal Truth – Need to Control
    Terrorizer – World Downfall
    Napalm Death – Utopia Banished
    Napalm Death – The Code Is Red… Long Live the Code
    Napalm Death – Time Waits for No Slave
    Rotten Sound – Murderworks
    Rotten Sound – Exit
    Insect Warfare – World Extermination
    Wormrot – Dirge
    Wormrot – Voices
    Phobia – Cruel
    Phobia – 22 Random Acts Of Violence
    Phobia – Lifeless God

    Başlangıç için hepsi ilaç gibi gider. Seç beğen dinle.

    Berke

    @ismail vilehand,Eyvallah teşekkür ederim.

  15. Josef says:

    Impaled Nazarene İstanbul konseri duyurulmuş 3 ay önceden haberi olan varmı

    Ahmet Saraçoğlu

    @Josef, biz basın sponsoruyuz, duyurmuştuk Instagram’dan ama sonra salgın çıkınca sitedeki konser duyurularını kaldırdık.

  16. ismail vilehand says:

    Az önce Derrick Green ile alakalı yorum yazarken aklıma geldi de, zamanında muhtemelen kimsenin bilmediği şöyle bir grubu vardı:

    https://youtu.be/Oxz1u00YvKI

    Derrick Green’li birçok Sepultura albümünden fersah fersah daha iyi bence. Dayak gibi albüm.

  17. necrobutcher says:

    erken dönem opeth tadında. ilgilisini pişman etmeyecek bir albüm. keşke kritiği de yazılsa.

    https://www.youtube.com/watch?v=kON1izNKAbQ

  18. necrobutcher says:

    bu sene keşfettiğim albümlerden beşli

    Dreichmere – As Golden Dust
    https://www.youtube.com/watch?v=kON1izNKAbQ

    Afsky – Bondeplage https://www.youtube.com/watch?v=B6bWJcn9ITY

    Igorrr – Camel Dancefloor
    https://www.youtube.com/watch?v=tZ3KObtDaGw

    They Watch Us from the Moon! – M.O.A.B.
    https://www.youtube.com/watch?v=R4rnAB_aanA

    Legendry – The Wizard And the Tower Keep
    https://www.youtube.com/watch?v=-pXMNWWw4Z8

  19. Ramazan Berk says:

    Primitive Man 14 ağustosta yeni albüm çıkartacakmış. Yeni şarkı yayınlamışlar.

    https://www.youtube.com/watch?v=hL1odyk7QmU

  20. Börbır says:

    Chris Adler bombayı patlattı. Bugün yani Lamb of God albümüyle aynı gün bir albüm çıkardı. Firstborne grubu adı altında

    https://open.spotify.com/album/6jooc8sZ5WxQrACwKIPHuH?si=QMRjzsp3TMyubShv310aJA

    Kadro:

    Davul:Chris Adler
    Gitar:Myrone
    Bass:James Lomenzo
    Vokal:Girish Pradhan

    Kadro için Bandcamp’in yalancısıyım

    necrobutcher

    @Börbır, albümü dinledim. primordial’in 1.38 deki davul atakları direkt Sacrament dönemi ruhu ve adam hala makina gibi çalıyor. albüm de tam çerezlik olmuş vokalin sesini de çok sevdim.

    Börbır

    @necrobutcher, Davullar hala taş gibi o konuda haklısın vokallerin arada sevmeyip sıradan bulduğum kısımlar oldu son 2 şarkıyı çok iyi ilk şarkıyı vasat diğer 2 şarkıyı sıradan buluyorum riff açısından soloların gayet iyi olduğunu düşünüyorum 7\10luk bir albüm olarak görüyorum ben.

  21. Murad says:

    Dan Garguilo Revocationdan ayrılmış

  22. Börbır says:

    Benim yorumda bir sorun oldu sanırım yayınlanmadı çünkü

    Ahmet Saraçoğlu

    @Börbır, spam, gelen ve çöp klasörlerinde senden herhangi bir yorum yok. Bu başlığa mı atmıştın? En son yukarıdaki Adler yorumun geldi

    Börbır

    @Ahmet Saraçoğlu, Üstteki yorumu kastetmiştim aslında benden sonra atılan yorum yayınlanmış benimki moderasyonda görünüyordu sayfayı yeniledim hala öyleydi yorumu yazdım birkaç dakika sonra tekrar baktığımda yayınlanmıştı biraz boşa uğraştırdım kusura bakmayın

    Ahmet Saraçoğlu

    @Börbır, tamamdır sıkıntı yok.

  23. P L A G U E says:

    Leş pislik sevenler kaçırmayın bunu. Deliriyorum…

    https://youtu.be/tPTn3NbT3Vg

    Ahmet Saraçoğlu

    @P L A G U E, baya öküzmüş.

  24. necrobutcher says:

    herkese iyi günler acaba favori live albümünüz hangisi ? Dissection- Rebirth Of Dissection tadında önerileriniz varsa çok memnun olurum.

    Ashes of the Wake

    @necrobutcher, slipknot – london
    in flames – tokyo
    pantera – live 101

    favori üçlüm her zaman

    necrobutcher

    @Ashes of the Wake, hiç barışamadığım üç gru bugün çok verimli geçecek bence. teşekkürler.

    Ahmet Saraçoğlu

    @necrobutcher, epey uzun zamandır konser albümü insanı değilim ama 1994-1995 civarlarında liseye giderken Metallica – Live in Texas 1989 inanılmaz bir şeydi. Kasetini bozmuştum dinlemekten. Setlist gibi setlist be kardeşim.

    https://ace-bootlegs.com/wp-content/uploads/BOOTLEGS%20ARTWORK/METALLICA/1989-02-03-Texas-1989-back.jpg

    Ahmet Saraçoğlu

    Ya bir de şu Am I Evil?’ı seven var mı? Aşırı bayık bir şarkı değil mi neden bu kadar diretiliyor anlamadım gitti 30 yıldır.

    Retrokafa

    @Ahmet Saraçoğlu, Fena şarkı değil hacı. güzel hatta nesi var?

    Ahmet Saraçoğlu

    @Retrokafa, bana ilk duyduğumdan bu yana bayık geliyor. Seven sevsin tabii.

    necrobutcher

    @Ahmet Saraçoğlu, küçükken arkadaşlarla sohbet ederken metallicayı beşyüz yıllık grup sanırdık, şaka değil sürekli elemanları değişen ama hep aynı kaliteyi veren bir fenomendi.

    Retrokafa

    @necrobutcher, CİA’in öyle bir planı var metallica emekli olunca yerlerine geçecek yeni elemanlar da hazır.james’in yerine justin biber geçecekmiş.

    Salata

    @Ahmet Saraçoğlu, İntrodan nefret ediyorum gerçekten ama şarkının genel havası sözleri groove’u falan gayet yerinde bence

    necrobutcher

    @Ahmet Saraçoğlu, abi sen am ı evil? deyince açtım izliyorum bak ne buldum :

    https://www.youtube.com/watch?v=ana0fc4e1-o

    olay saniyesi 0:44 redditte falan da tartışmışlar. bu nazi selamı mı ? aynı hareketi sürekli yapıyor ileri dakikalarda

    Salata

    @necrobutcher, 0:17′de de yürüyerek yapıyor ama Jason Newsted’in o kafalarda bi adam olmadığından eminim açıkçası

    deadhouse

    @Salata, Niye eminsin? Kim kime, niye sempati duyuyor bilemeyiz. En yakınını bile bilemezsin. Amerikalı adam belki Nazi sempatizanıdır, belki değildir. Emin olmamak lazım bence, özellikle bu konularda.

    necrobutcher

    @deadhouse, yani bilmiyorum belki şarkıya yönelik bir ronidir ama bu taa romadan kalma nazi selamı olarak bildiğimiz şey.

    Salata

    @deadhouse, Adam Metallica’dan ayrıldığında beri kendi halinde müzik yapayım resim çizeyim takılayım modunda bir insan o yüzden eminim değildir manasında dedim, Hetfield bile daha muhtemel bi Nazi semptizanı olurdu herhalde

    Emre

    @Ahmet Saraçoğlu, Lars zamanında dünyadaki en tutkulu NWOBHM fanlarından biri. Özellikle Diamond Head’e tapıyor. Kalkıp bunların turnesine katılmak için İngiltere’ye gidiyor, paso elemanlarla birlikte takılıyor falan. Sonra o gazla ABD’ye dönüp Metallica’yı kuruyor. Metallica’nın ilk döneminde hızla büyümesinin temel sebebi Lars’ın neredeyse hiç kimseyle kıyaslanmayacak NWOBHM bilgisi. Adam çıkan her şeyi topluyor ve daha ortada kendi şarkıları falan yokken konserlerde bunları çalarak isimlerini duyuruyorlar. Kimse bilmiyor Savage, Diamond Head, Blitzkrieg falan. Bunlar da kendi şarkıları olmadığını söylemiyorlar tabii.
    Aslında Lars’ın favori Diamond Head şarkısı It’s Electric’tir, ama Am I Evil onlarla daha bir özdeşleşiyor.
    Metallica’nın yorumunu boş verin, Diamond Head’in ilk albümünü dinleyin. Klasik ötesi bir albümdür. NWOBHM ise heavy metal dediğiniz şeyin müzikal doğum momentidir. Maiden tarzı hoş melodiler falan demek değildir. Bugün heavy metali oluşturan her ne varsa bunların direkt temeli o 2-3 yılda üretilen müziktir.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Emre, aynen, 1995-2000 arasında Metallica’yla ilgili ne varsa koleksiyonunu yapıyordum; Lars’ın NWOBHM muhabbetlerini, gazeteye verdiği ilanları vs her şeyi biliyorum. Adam seksenlerin başında hepimizden metalciymiş, ona şüphe yok ahah. Ben sadece onca süper Metallica şarkısı varken bu şarkının konserlerde 8-9 dakika yer kaplamasından hoşlanmıyorum.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Şeytana ruhunu satmalık setlist.

    Salata

    @Ahmet Saraçoğlu, Bu grupları şöyle setlistleri olduğu zamanlar görmek için çok şey verirdim.. 80′lerden herhangi bi thrash konseri yeterli olur

    tahsin

    @Ahmet Saraçoğlu, O kaset hala bende var, Italyan baski. Koleksiyonum icinde bir inci tanesi gibi duruyor. :)

    Mert Nalvuran

    @necrobutcher, Decade of Aggression favorimdir.

    Salata

    @Mert Nalvuran, Harbiden, özellikle Hell Awaits falan stüdyodan daha iyi

    Börbır

    @necrobutcher, Benim en sevdiğim Live Albüm Porcupine Tree – Anesthetize bu albümü o kadar seviyorum ki Fear of a Blank Planet albümündeki şarkıları buradan dinliyorum albüm kaydı hoşuma gitmiyor canlı performansı çok daha iyi bence Gavin Harrison konserin yıldızı davul ataklarıyla zil oyunlarıyla dağıtıyor ortalığı her insan evladı dinlemeli bence

    Necrobutcher

    @Börbır, o konser kaydı benim PT ile ilgili bildiğim tek şey ve ben de çok severim. Gavin konusunda da aynı fikrideyim

    Canoir

    @Börbır, ben de cok seviyorum o kaydi ya. Steven’in Get All You Deserve kaydini da acayip seviyorum, bu kayitta da Minnemann cok acayip isler yapiyor.

    https://m.youtube.com/watch?v=hnOT9HspxN0

    Twat

    @necrobutcher,

    Rebirth benim de en sevdiğim ilk 3-4 live albümden biri. Diğer en sevdiklerimden ilk aklıma gelen karışık:

    -where death is most alive (dark tranquillty)
    -at the pulse of kapitulation (kreator)
    -lucifer over athens (rotting christ)
    -live 1990 (candlemass)
    -tragic illusion ya da the anatomy of melancholy (paradise lost)
    -dallas live-1987-89 (anthrax)
    -live in l.a.(death)
    -purgatory unleashed (at the gates)
    -mortal way of live ya da marooned(sodom)

    Bonus: Live in Prague (Hans Zimmer)

    Bu arada metallica-seattle 89′u saymaya gerek görmedim. Ayrıca remaster vb. işleri çok sevmesem de o albümü keşke remaster etseler diye düşünüyorum. 15-16 yıldır dinlerim hala o cızırtıya o tiz dip gürültüsüne alışamadım, kulaklıkta çok yoruyor. Youtube’da babayiğidin teki yapmıştı parça parça dinlenebilirlik epey artmış merak eden varsa baksın.

    necrobutcher

    @Twat, abi yorumu şimdi gördüm bu listenin yarısını izlemiştim geri kalanına da bakacağım teşekkürler.

  25. P L A G U E says:

    bugün iyi insan skillerim açık. buyrunuz, ispanya’dan black metal qheyyyfiii;

    Aversio Humanitatis – Behold the Silent Dwellers

    https://youtu.be/6b6BFtTNSfY

    spotify’da nevcut.

  26. OblomoV says:

    Özgür Çalı’nın ilk solo albümü sonunda çıkmış.

    https://www.youtube.com/watch?v=dEIwJPJg_Qg&list=OLAK5uy_nKh-07v96XrUkxDhuPYwMvaDwbHn6M3zs

    https://open.spotify.com/album/2h4Fy2qV4x9c4YI32fI0VJ

    Epeydir bekliyorduk bu albümü. Beklediğimize de değdi. Harika gitar işçiliği, en ince ayrıntısına kadar özenilmiş bir çalışma. Tonla virtüoz gitar albümü dinlemişimdir bugüne kadar, böylesine bizden tınılar içeren ve aynı zamanda dünya ölçeğinde kalitede olan albüm dinlemenin zevki ayrı. Yavuz Çetin’i anımsatan alaturka iş sololar, oyun havası, halk müziği ezgileri, funk, rock ne ararsan var içinde. Ama çorba değil gayet güzel harmanlanmış başarılı kompozisyonlar. Tek beğenmediğim kısım özensiz albüm kapağı.

    Elimden geldiğince her platforma yazmaya çalıştım ama umarım reklam çalışmalarına da önem verilir ve daha fazla kişiye ulaşır.
    ”Bursa’mızın gururu” diyerek ufak bir memleketçilik de yapmış olayım. :P Dinleyin, dinletin.

    OblomoV

    @OblomoV, Gitarcı arkadaşlardan teknik değerlendirme bekliyorum. Ben o kadar hakim değilim mutfak kısmına.

    feel the groovity

    @OblomoV, hay ağzına sağlık, inan ben atmayı düşünüyordum buraya o postu.

    ben de açıkçası beğendim albümü, vibrato kuluyla yaptığı komalı nağmelerin felan hastasıyım zaten. şu ana dek 2 kez dinledim baştan sona. “rüzgarla gelen” ve “east and west” şarkılarını zaten youtube’a koymuştu yıllar önce. açıkçası şu iki şarkıyı da albümde görmek isterdim, adamdan yetenek akıyor resmen ya:

    https://www.youtube.com/watch?v=VMVPXfzdX8Y
    https://www.youtube.com/watch?v=BLEtY66HIvM

    bazı yerlerde “bak ben gitar çalabiliyorum” şeklinde yaklaştığı yerler var, bunları minimize edip, gelecekte tamamen global pazara oynamasını gönülden isterim (kapağı ben de beğenmedim bu arada).

    ali deniz kardelen’in de 2 ay önce albümü çıkmıştı, onu da tavsiye ederim :)

    OblomoV

    @feel the groovity, İki gün içinde 10 kere falan dinlemişimdir albümü.:D
    Kayıt kalitesi olarak da başarılı buldum. Aralarında ayrıca beğendiklerim olmakla birlikte hepsi güzel şarkıların. Önceden bildiklerimize de bazı ufak dokunuşlar gelmiş, hoş olmuş. Umarım daha da bilinir olur, bol bol konser teklifleri alır(şu ara mümkün değil tabi, malum salgın dönemi) Biraz da tanıtıma kasılması lazım ama.

    Ali Deniz Kardelen’i bilmiyordum. Bir bakayım. Teşekkürler tavsiye için.

  27. Blak says:

    Ufak bi Black Metal grubumuz var Facebook ta ta
    Takip edebilirsiniz.

    https://www.facebook.com/groups/427810884611051/

    Bi kaç paylaşım bende yapıyorum suraya, nice songs to me,

    Nargothrond – In Regno Hiemis
    https://youtu.be/oZWkh2WaXz0

    Ungfell – Die Hexenbrut zu Nirgendheim
    https://youtu.be/BnAKCNrQ39k

    Avslut – Förlorad
    https://youtu.be/7gII5OyVZ8w

    Avichi – Sermon on the Mount
    https://youtu.be/pOITcKF2Bnc

  28. Aura magula says:

    Başlamak istediğim türler var
    Mathcore
    Deathcore
    Metalcore
    Sludge
    Bu türleri alıştırıp bağımlılık yapacak albümler nelerdir

    deadhouse

    @Aura magula, Despised Icon – Day of Mourning

    Deathcore’la alakam olmamasına rağmen bu albümü çok seviyorum.

    owlbos

    @Aura magula, Botch – We Are the Romans

    Bende Mathcore önereyim dedim.

    Mert Nalvuran

    @Aura magula, Deathcore ve mathcore’a o kadar hakim değilim, bilen yazarlara bırakıyorum o mevzuyu ama diğerlerinden üçer albüm söyleyecek olursam:

    Metalcore:
    Cancer Bats – Birthing the Giant (Son albümleri The Spark That Moves da şahanedir.)
    Killswitch Engage – Alive or Just Breathing
    Converge – Jane Doe

    Sludge:
    Crowbar – Crowbar
    Bongzilla – Amerijuanican
    Kylesa – Static Tensions

    Sludge bonus: Mantar – Ode to the Flame

    İlker

    @Aura magula,

    Acid Bath – When the Kite String Pops
    Melvins – Houdini
    Crowbar – Odd Fellows Rest
    Eyehategod – Dopesick
    Neurosis – Through Silver in Blood

    Aura magula

    @İlker, Mert Nalvuran,owlbos,deadhouse hepinize çok teşekkür ederim hepsine tekerteker bakacağım

  29. talhaak666 says:

    Ben de yeni bir şeyler buldum, beğendim, sizle de paylaşayım:
    Helfró – Helfró
    Nyrst – Orsök
    The Committee – Utopian Deception
    Kvaen – The Funeral Pyre
    Atavist – III: Absolution
    Vengeful Spectre – Vengeful Spectre
    Malist – To Mantle the Rising Sun
    Izthmi – The Arrows of Our Ways

  30. P L A G U E says:

    Viski + tayt + cin + bira + marlboro + playlist:

    Cro-Mags – In the Beginning
    Black Curse – Endless Wound
    Defeated Sanity – The Sanguinary Impetus
    Dearth – To Crown All Befoulment
    Altarage – Nihl
    Martyrdöd – List
    Besatt – Anticross
    Melechesh – Enki

    crowkiller

    @P L A G U E, başkan viskiyi nasıl alıyorsun? ciddiyim

    deadhouse

    @crowkiller, Evde yapıyordur.

    Salata

    @deadhouse, Evde kendi dandik imkanlarım ile yaptığım viski normal bi markette bulabileceğim viskilerin neredeyse hepsinden daha güzeldi, denemekten zarar gelmiyor :D

    P L A G U E

    @crowkiller, normal satın alarak(alkol satan zincir marketler), kibris’ta olan arkadaslarım, babamın işi ve iş arkadaşları sayesinde bunlara ek olarak esimin hediyeleri

    @deadhouse, evde yapmakla hayatta uğraşmam, üşengeç adamım. işim zaten yeterince yoğun o yüzden hiç bana göre değil.

    agrypnie

    @P L A G U E, Abi çok özel değilse ne iş yapıyorsun gerçekten çok merak ediyorum

  31. Josef says:

    Hoest saçlarına ne olmuş bee kelleşmiş neden acaba

  32. Murad says:

    Son çıkan albümden bağımsız olarak söylüyorum

    LoG > Pantera

    owlbos

    @Murad, Bence bunu LOG bile kabul etmiyor olabilir.

    Murad

    @owlbos, olabilir, Zidane da Scholes’u kendinden daha iyi bir orta saha oyuncusu olarak görüyordu

    owlbos

    @Murad, İlginç bir yaklaşım olmuş.. Bir sanat türü için bir spor türünden örnek vermek bence pek mantıklı değil.. Ama ne demek istediğini anladım. Şu şekilde açıklayayım; Pantera olmasaydı muhtemelen LOG olmazdı olsa bile bildiğimiz LOG olamazdı ama Scholes olmasa Zidane pekte Zidane olabilirdi.

    Lacivent

    @owlbos, Erkan Oğur şöyle bir düşüncesi var ne kadar katılırsınız bilmiyorum ama biraz düşünüce sanki haklı diyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=nNNWhUGaZoY

    Gerçekten muhteşem…

    deadhouse

    @Murad, Pantera > Müzik Sanatı

    Salata

    @Murad, Tövbe haşa

    İlker

    @Murad, Pantera’yı hiç sevmeyen biri olarak katılıyorum. Gerçi LoG’a da bayılmam da neyse.

    deadhouse

    @İlker, Sevmediğim bir sürü grup, albüm, tür var. Fakat biz sevmiyoruz diye onlar değerinden bir şey kaybetmez. Beatles hiç sevmem mesela. Fakat Beatles’dan sonra gelen Beatles’a benzer bir gruba Beatles’dan iyi diyemem. İyi de olabilir, kastettiğim şey müzikalite değil. Göreceliliğin ötesinde bir şeyden söz ediyorum. Pantera şu dinlediğimiz müziğin 2. kurucusudur Black Sabbath’dan sonra. Pek fazla grup yok böyle.

    Demek istediğim;

    LoG > Pantera komik oluyor.

    İlker

    @deadhouse, Okey, bence komik değil.

    İlker

    @İlker, Ayrıca aradaki “>” işaretine katılıyorum demem LoG daha önemli ve daha çok grubu etkilemiş bir gruptur, metal dünyasında yeri Pantera’nın önündedir demem anlamına gelmiyor, bu kadar derin düşünmeye gerek yok.

    ismail vilehand

    Beyler siz neler diyorsunuz ya? Pantera’nın ne olduğu hakkında bi fikriniz var mı?

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, ben de dehşete düştüm, hiç girmeyeyim dedim.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Bence bahsettigim 2. kurucu olayını biraz düşünmeleri gerek. Pantera Çelebi Mehmet gibidir. Metal müziği Fetret döneminden kurtarıp tekrar ciddiye alınmasını sağlamıştır, bu müziğin tekrar popüler olmasını sağlayan gruptur. Grunge, Hard Rock, Alternative Rock, Pop vs dünyayı sallarken Pantera tek başına bu müziğin bayraktarlığını yapmış, tekrardan insanların metal müziğe aşık olmalarını sağlamıştır. Düşünüyorum da o dönemde dev gruplar ya sıçmıştı, ya da metali terk etmişti. Pantera olmasaydı, metal dinleyicisi şu an olduğundan daha az sayıda olurdu. Ben ki Pantera’nın son dönemine bile zar zor yetişen biri olarak üzerimde büyük etkileri olduğunu söyleyebilirim. Ne Metallica ne Iron Maiden ne Slayer vs hiçbir grup 90′lardan sonra Pantera’nın verdiği gazı ve metal aşkını vermemiştir. Olay ben Pantera sevmiyorum, ya da yeterince iyi bulmuyorum olayı değil yani. Bir müzik oluşumunun tarihsel önemini, dinleyiciler üzerinde bıraktığı devasa etkiyi hatırlamadan, bilmeden x grup Pantera’dan iyi yazmak abes yani. Son olarak Pantera’nın önemini daha da vurgulamak için;

    Son 30 yılın en büyük METAL grubu; Pantera. Bu göreceli bir şey değil. Tarihsel bir gerçek.

    Emre

    @deadhouse, o dönemi yaşayan biri olarak bu değerlendirmenin yanlış olduğunu düşünüyorum. Metalin ’90′ların ikinci yarısındaki yükselişinin anaakım ile neredeyse hiçbir alakası yok. Esas olarak İskandinavya’daki underground hareketlenme sayesinde hayatta kaldı metal. Metalcilerin kendi plak şirketlerinin güçlenmesi ve internet anaakıma tabi olma zorunluluğunu ortadan kaldırdı. Bu da günümüze kadar ivme kazanarak devam eden yükseliş dönemini başlattı.
    Pantera’nın metal tarihinin en önemli gruplarından biri olduğu argümanına kesinlikle katılmıyorum. Güneyli ırkçıların ve et kafalı maçoların metaldeki etkisi artırmak da benim açımdan hiç hoş etkiler değil.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Emre, bence son cümlendeki yargından dolayı Pantera’yı varsayılan olarak değersiz görüyorsun. O açıdan bakarsak Burzum da black metale hiçbir katkıda bulunmamıştır demek lazım.

    Pantera doksanların ilk yarısında çıkardığı CFH, VDoP ve FBD albümleriyle doksanlardaki metalin çehresini değiştiren ve sonrasında gelecek binlerce grubun yolunu belirleyen bir grup. Meshuggah’tan Lamb of God’a, Deftones’dan death metal gruplarına, nu metalden tut da Katatonia/Pain of Salvation/In Flames gibi hiç alakası yokmuş gibi görülen sayısız gruba dek devasa bir etki alanı var Pantera’nın. Melodik death metal yaparak yola çıkan Soilwork bile ilk albümü öncesinde bir Pantera cover grubuydu.

    “Far Beyond Driven”la müzik tarihinin Billboard listesine 1 numaradan giren en sert albümünü yapmış olmaları bile dikkat edilmesi gereken bir konu. Herkes ana akıma teslim olurken bu adamlar sürekli sertleştiler, çıktıkları turnelere hayvan gibi death metal gruplarını dâhil ettiler.

    Konuyla ilgili yüzlerce makaleden sadece biri; 53 yıldır yayında olan Rolling Stone da bir şeylerin farkında olsa gerek.

    https://www.rollingstone.com/music/music-news/how-vinnie-paul-and-pantera-revolutionized-the-art-of-metal-666086/

    Emre

    @Ahmet Saraçoğlu, Pantera, Burzum gibi grupların metal içerisinde ciddi etkileri olduğu tartışmaya kapalı bir konu tabii. Ama bir dinleyici olarak bu etkiyi değerlendirme hakkına sahibim. Sırf metalin evriminde etki yarattı diye bu durumu olumlamak zorunda değilim. Açıkçası ben groove metalin bu müziğin evriminde matah bir rolü olduğunu düşünmüyorum. Sırf bu etki yüzünden sevemediğim dünya kadar grup var.
    Metalcore konusunda da benzer bir durum söz konusu benim için. Örneğin Between the Buried and Me bence devasa bir grup, ama metalcore’u zerrece sevmiyorum. Bu durumda BTBAM’yi var eden dinamik metalcore diye mi düşünmem gerekiyor? Hiç de öyle değil. Metalcore’a bulaşmamış olsa çok ama çok daha büyük bir progresif metal grubu olurlardı benim gözümde.
    Rolling Stone referansına ise gerek yoktu bence. Kimsenin birilerini otorite olarak görme zorunluluğu yok. Sonuçta söz konusu olan şey yorum ve bu kişiye, bakış açısına göre değişen bir şey. Daha birkaç ay önce de Bad Bunny’yi kapak yapmışlardı. Bunu görüp reggaeton dinlemeye de başlamadım mesela.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Emre, Rolling Stone’u bunun bir dinleyici görüşünden fazlası olduğunu örneklemek adına paylaştım.

    Sen daha ziyade sevdiğin ve kendine yakın gördüğün şeyler üzerinden değerlendiriyorsun gibi geldi. Kimse bir şeye değer atfetmek zorunda değil elbet ama yüzlerce büyük grup tarafından “ilham kaynağımız” şeklinde anılan bir gruptan bahsedince, kişisel görüşlerin üstünde duracak şekilde metale katkısı çok oldu diye düşünüyorum. Sevilmeyebilir, değersiz görülebilir ama aynı şeyler Iron Maiden, Judas Priest, King Crimson, Rush vs için de hissedilebilir, bu da onların öncü oldukları gerçeğini değiştirmez.

    Pantera çok ince bir çizgide duran bir konu. Sevenine göre eşi benzeri yok, sevmeyi için büyük oranda çöp. O yüzden sen haklısın ben haklıyım konusu değil bu, sadece müzik dünyasında kabul edilmiş bir şeyi vurgulamak istedim.

    Emre

    @Ahmet Saraçoğlu, Pantera’nın genel metal alanına etkisi nesnel bir durum, evet, ama bu alanın sınırları farklı değerlendirme kıstaslarına göre öznel şekilde belirlenmiyor mu? Distortion duyduğumuz her müziğe metal demiyoruz. Bir gelenek algısıyla hareket ediyoruz.
    Pantera’nın metal tarihindeki pozisyonunu düşünelim. Hangi gelenek açısından büyük öneme sahip? Ekstrem metale olan etkisi öyle ciddi boyutta değil. Esas olarak “-core” geleneği açısından tarihi önemde olduğu söylenebilir diye düşünüyorum ve bu alan benim metal sınırlarımın biraz dışında kalıyor. Bu da haliyle Pantera’nın tarihsel önemini benim gözümde çok azaltıyor. Bu geleneğe değer verenler açısından ise bu durum tam tersi olacaktır.
    İfade etmeye çalıştığım şey söz konusu tarihsel konumlandırmanın ister istemez öznel olduğu.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Emre, bence kişisel tercihler üzerinden konuşmaya gerek yok.

    Ben diyorum ki bir grubu ve bir grubun tüm bestelerini yapan kişiyi Slash’ten Ozzy Osbourne’a, Rob Halford’dan Lars Ulrich’e, Mike Portnoy’dan Billie Sheehan’a, Deep Purple üyelerinden At the Gates üyelerine, Max Cavalera’dan Meshuggah davulcusuna, Dave Mustaine’den Mötley Crüe üyelerine, eski Death üyelerinden Gary Holt’a, Anthrax üyelerinden Jonathan Davis’e, Corey Taylor’dan Ratt, Quiet Riot, Overkill, Cryptopsy, Testament, Dream Theater, Deftones, Queensrÿche, Malmsteen, Morbid Angel, Steve Vai, The Haunted, Trivium, Soilwork, Six Feet Under üyelerine herkes övüyor ve metale yaptıkları katkıdan ve eşsizliklerinden bahsediyorsa, biz bir hafta boyunca konuşsak da bir şey ifade etmeyecektir.

    https://archive.blabbermouth.net/news/updated-tributes-from-metal-musicians-pour-in-for-dimebag-darrell/

    https://metalinjection.net/news/metal-musicians-pay-tribute-to-dimebag-darrell-on-the-10-year-anniversary-of-is-death

    Bence bunun üstüne sadece “sevmiyorum”, “bana göre değil”, “dünya görüşlerinden dolayı hor görüyorum” gibi şeyler söylenebilir ama metale olan katkıları yok sayılamaz, adını andığım isimlere bakınca -bana kalırsa- tartışılamaz.

    deadhouse

    @Emre, Hocam Güneyli ırkçı falan demişsin de müzik gruplarının bu şekil değerlendirilmesi doğru mu. Kimseyi dinleyemezsin o zaman.

    Berca B.

    @Emre, benim için kimin neyi ne kadar sevdiği veya sevmediği gerçekten hiç önemli değil, benim çok sevdiğim bir şeyi başkasının hiç sevmemesi beni hiç üzmez. Aksine aynı şeyin kimilerince çok sevilip kimilerince hiç sevilmemesi bana fikirsel olarak çok acayip gelir, her iki tarafın da yorumlarını dinlemek keyif verir.

    Senin yorumunu da aynı şekilde okuyordum taa ki son cümleye kadar. Son cümleyle birlikte anladım ki olayın müzikle alakası yok ve değerlendirilen şeyin müzik olduğu bir yerde bu konuda yorumlarını okumanın bir manası yok.

    Mert Nalvuran

    @Murad, Sadece şu parça Lamb of God diskografisine bedeldir.

    https://www.youtube.com/watch?v=58qLwchXkrk

    Emre

    Pantera’nın bir dönem anaakımda metal adına önemli bir rol üstlendiği açık. Ancak The Great Southern Trendkill’den beri grubu takip etmiş biri olarak bir iki şarkıdan fazlasına tahammül edemiyorum. Tam Güneyli hanzo müziği.

    Salata

    @Emre, Pantera seven dinleyen insanlar da Güneyli hanzo müziği dinleyen veya direkt öyle olan alçak insanlar herhalde senin gözünde, buna verilecek bir cevap yok, geçen de millete görüşleri yüzünden ahkam kesiyordun ne işiniz var sizin bu müzikle diye.

    Murad

    @Murad, Metal müziğin gidişatına tarihsel etkisini baz alırsak tabi ki Pantera önemli grup, ben sadece müzikalite olarak LoG diyorum.

    owlbos

    @Murad, Aslında uzun uzun açıklamalar yazabilirim tartışmadaki bir çok cümleye ama deymiceğini düşünüyorum.. Sadece şunu demek istiyorum -laf olsun diye değil gerçek anlamda- Dimebag’in kemikleri sızlıyor.

    owlbos

    @owlbos, Farklı düşünen insanlara saygım var bunla ilgili bir derdim yok ama farkettiğim bir şeyi söylemek istiyorum bundan 6 7 sene önce sitede baya aktifken (evet 6 7 sene biraz siteden koptum) nerdeyse tüm yorumlar bir şekilde bir mantık çercevesine dayanıyordu, katılıp katılmamak mevzu değil yani, bi şekilde müzikten anlayan onu seven saygı duyan insanların yorum yaptığını hissedebiliyordum. Malesef şimdi sitede bazı yorumlar o kadar içi boş ve saygısızca geliyor ki pek fazla özellikle şu serbest kürsüyü incelemek içimden gelmiyor.. Dediğim gibi yazın düşüncelerinizi ama içini doldurun lütfen savunmalarınızın ve bir şeye gömeceğim diye saygısızlık yapmayın..

    Murad

    @owlbos, Allah Allah ben kime ne saygısızlık yaptım ki, yukarıdaki arkadaş hanzo falan demiş Pantera üyelerine, ben tabi ki katılmıyorum böyle benzetmelere, sadece LoG’un daha iyi bir grup olduğunu belirttim o kadar

    HaNNibaL

    @Murad, İki grubu da severim ama tercih yapılacaksa net şekilde Pantera derim. Müzik işi göreceli bir kavram. Herkesin görüşü farklı olabilir.

    2000′lerden sonra Lamb of god metal piyasasını Gojira ile birlikte en çok etkileyen grup bana göre. Hatta log bir tık önde bu konuda.

    Senin için demiyorum ama 2000 Yılından sonra metal dinlemeye başlayan kişiler için bu görüş kesinlikle öyledir diye düşünüyorum.

    Uzun yıllardır extreme metal dinlememe rağmen benim için ne olursa olsun değişmeyecek en büyük grup Metallica’dır.
    Kimisi içinse bu Iron maiden olacaktır.

  33. tahsin says:

    Ulan 2 gundur elim ayagim titriyor. PA bagimlilik yapmis soyle bir takilmayinca afalladim.

  34. Murad says:

    ne ölmesi kardeşim, bayılmışım.

  35. Retrokafa says:

    Bro, BJK Nsakala’yı bitirmiş nasıl topçu ya iş yapar mı?

  36. İlker says:

    Space rock ve saykedelik rock severlere şiddetli öneridir:

    https://www.youtube.com/watch?v=KJoLGNu5BFY

  37. agrypnie says:

    Arkadaşlar Hail spirit noir ortalığın mna koymuş bilginize.

  38. Ramazan Berk says:

    Vassafor ağustos yeni albüm çıkarıyormuş.

  39. Haftanın kritik programı:

    Salı
    BARIŞ MANÇO – 2023

    Çarş
    HAIL SPIRIT NOIR – Eden in Reverse

    Perş
    BATHORY – Under the Sign of the Black Mark

    Cuma
    TWENTY ONE PILOTS – Blurryface

    Ctesi
    CRO-MAGS – In the Beginning

    Pazar
    LAMB OF GOD – Lamb of God

    Agrypnie

    @Ahmet Saraçoğlu, abi Farklı tarzlar konusunda tetikte miydin , okur isteği pozitif yönde artar artmaz haftanın yarısını almış farklı tarz albümler :)

    Ahmet Saraçoğlu

    @Agrypnie, öyle denk geldi bu hafta.

    Ahmet Saraçoğlu

    İşlerimin yoğunluğundan vakit bulamadığım için bugünkü TWENTY ONE PILOTS – Blurryface incelemesini yayınlayamadık. Yazı bana çoktan gönderildi ama okuyup düzenleyip siteye girecek vaktim yok, kusura bakmayın. Pazartesi günü sitede olacak.

  40. Emre says:

    Loviatar – Lightless an itibariyle yılın albümü listemde ilk 5′te. Post metal ve gothic katkılı doom metal. Özellikle alttaki ilk şarkıda Agalloch etkisi bayağı belirgin. Kaçırmayın derim.

    https://www.youtube.com/watch?v=jDMe_0WH71k
    https://www.youtube.com/watch?v=7vNrJVq-VZo

  41. deadhouse says:

    Dehşete düşüp hiç girmemek lazımmış gerçekten. Daha tecrübeli kişileri dinlemek lazım.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, o tarz üstten bakan bir şey düşünmedim. Pantera bu yaşıma kadar en çok dinlediğim 3 gruptan biri ve savunmaya kalkarsam sabaha kadar yazarım diye o tartışmaya girmeyeyim dedim. Bence Pantera doksanların en önemli metal grubudur. 1 numarasıdır. Lamb of God da 2000 sonrasının en önemli birkaç metal grubundan biridir.

    Çeşitli sebeplerle Pantera’dan hiç haz etmeyen dinleyiciler var ve grubu çok kolay harcıyorlar, o yüzden dehşete düştüm dedim. Sadece yukarıdaki muhabbetle de sınırlı değil. Pantera dünyanın en kötü grubudur diyen ve buna ölümüne inanan çok aşırı metalci tanıdıklarım var. Onlarla olan diyaloglarım aklıma geldi, dehşeti o yüzden yaşadım.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Aynı şekilde, aynı sebeplerle baktım olaya. Girmemek lazım, çünkü karşıdaki insanı bir kullanıcı adından ibaret görmüyorum. Haddini bilerek, art niyetsiz bir şeyler yazıyorsa insan, muhatabından da aynı yaklaşımı bekler. Alaycı, gayriciddi cevaplarla karşılaşmanın anlamı yok. “Okey mokey” anladığım, algıladığım türden cevaplar değil. Uzmanlığını almadım, ancak belli nedenlerden ötürü insanların yazım tarzından karşıdaki insana yaklaşımlarını anlayabiliyorum. Beden dili gibi, kelimelerin de dili vardır.

  42. abi neden müziği dinleyip yaşamak yerine grupları birbiriyle kıyaslayıp birilerine bok atma ihtiyacı duyuyorsunuz anlamadım. ven bu olayı 14 yaşımda bırakmıştım. pantera da lamb of god da efsane gruplar. pantera’yı sevmeyebilirsiniz ama pantera sayesinde metal müzik dipten çıkmıştır, popülaritesini kurtarmıştır.

    pantera bir müzik grubu değil, yaşam tarzıdır. teşekkürler.

    Berke

    @Ashes of the Wake, Bu söylediğin bile Pantera’nın overrated bir grup olduğunu kanıtlıyor.Bende zamanında dinledim severim elbet ama haddinden fazla abartıldığını düşünüyorum olağünüstü denebilecek bir grup değil.Adamların yeteneğine elbette laf etmiyorum ama grup üyeleri de öyle örnek alınacak yaşam tarzı olarak benimsenecek insanlar değillerdi.Doksanlarda metal müziği şahlandırdıklarına katılmakla birlikte benim görüşüm budur.

    Salata

    @Berke, Tamam bir grubu overrated görebilirsiniz ama metal müzikte yaşam tarzı örnek alınacak insan aramak, buna göre bir değerlendirme yapmak abes değil mi?
    Aynı yorumlar bu şekilde Motörhead için de geliyor, e ne yapsın bu grubu da yaşam tarzı olarak benimseyen seven insanlar Lemmy hiç örnek alınacak biri değildi ühü diyip bıraksın mı bu işi? Nasıl kafalar arkadaşlar bunlar

    Berke

    @Salata, Kardeşim ben öyle demek istemedim metal müzikte yaşam tarzı örnek alınmaz elbette kastettiğim şey şu grup yaşam tarzıdır bu grup böyledir minvalinde abartmalar yapılmasıdır.

    Salata

    @Berke, Orası öyle canım :)

    Ashes of the Wake

    @Berke, üyelerinin yaşam tarzını örnek alıyorum demedim, müziğine dedim onu. yoksa elbette amerikan hanzoluğu desteklediğim bir şey değil.

    Pantera olmasaydı büyük ihtimal metali bu kadar sevmezdim. En fazla metal müziği arada dinleyen biri olurdum. En sevdiğim şarkıcı da Lady Gaga falan olurdu muhtemelen. (yanlış anlaşılmasın gaga’yı severim :d).

    ismail vilehand

    @Berke, çok haklısın. Ben mesela İzzet Yıldızhan dinlediğim ve örnek aldığım için ters ilişkiyi reddeden eskortları dövüyorum. Anselmo, Dimebag falan nedir yani. Örnek aldığımız adamlara dikkat edelim.

    Berke

    @ismail vilehand,Ben fikrimi belirttim burası özgür bir ortam sonuçta.Yaşam tarzından kastım da o değildi.

    Josef

    @ismail vilehand, çok ağır konuşmuşsun :)

    Berke

    @Josef,Çok da önemli değil ama bir konuyu tartışırken farklı fikirlere tolerans göstermek gerek adam benim yazdığıma argüman üretmek yerine böyle bir cevap veriyor.Bu pek olmadı.

    ismail vilehand

    @Berke, ters bişi söylemedim. Senin mantığını açıklamaya çalıştım. Ben sadece şunu merak ediyorum; hayata ve insanlara bakış açısı olarak, bildiklerimiz dahilinde, Pantera elemanları kötü ve örnek alınmaması gereken insanlar mı? Eğer öyleler ise gerekçeleri neler?

    Berke

    @ismail vilehand,Aslında söylemek istediğim o değildi ama şöyle söyleyeyim metal/rock alemindeki insanların büyük çoğunluğu kötü alışkanlıkları olan örnek alınmaması gereken insanlar ki sizde bunu çok iyi biliyorsunuzdur.Ama tabiki bu tarza gönül vermiş insanlar olarak hepsini dinleyeceğiz sayacağız.Zaten sanat ile o sanatı icra eden kişinin kişiliği ayrı şeylerdir.Ben bunu sadece Pantera için söylemiyorum genele hitap ederek söylüyorum.Yukardaki arkadaşa da söylediğim gibi şu grup yaşam tarzıdır şu grup müzikten ötedir gibi yorumları abartı buluyorum asıl demek istediğim bu.

  43. Berca B. says:

    Son baktığımda Acid Bath Spotify’da yoktu, geçen arkadaş uyandırdı sonunda gelmişler Spotify’ya. Spotify’ın konfor alanına alışmış olan tüm tembel götlerin (buna ben de dahilim) haberi olsun.

  44. Emre says:

    Pantera tartışmasını genişleterek farklı bir yere çekeyim.
    Anaakım sadece ticari sonuç getireceğini düşündüğü albümleri satmaz. Aynı zamanda zevk ve algı da yaratır. Eğer thrash metalin ticari olarak en başarılı grubu Metallica ise siz bunun aynı zamanda bu müziğin en iyi örneği olduğunu düşünür ve kriterlerinizi buna göre oluşturursunuz. Oysa ticari başarı ile müzikal değer her zaman örtüşmez.
    Anaakım size Pantera’yı sunar ve siz de metal müzik algınızı bu yeni örnek üzerinden revize edersiniz.
    Burada saat sabahın 5 buçuğu, uzatmak istemiyorum. Kısacası, sizin kendinize ait olduğunu düşündüğünüz zevkleriniz önemli oranda müzik endüstrisinin yönlendirmesiyle oluşturulmuştur.
    Bu kötü bir şey olmak zorunda değil tabii. Ama ben bu duruma karşı hep mesafeli olmuşumdur ve Pantera da benim için zamanında tanışıp müzik zevkimi güncellememi gerektirmediğine kanaat getirdiğim gruplardan biri.

    Berca B.

    @Emre, “Kısacası, sizin kendinize ait olduğunu düşündüğünüz zevkleriniz önemli oranda müzik endüstrisinin yönlendirmesiyle oluşturulmuştur.”

    Şu söylediğin beyoncefangirls.com için geçerli olabilir ama PA gibi bir yerde çok havada kalıyor.

    ismail vilehand

    @Berca B., daha geçenlerde GUT övdük. Bu hangi müzik endüstrisinin yönlendirmesiyse artık.

    \m/

    @Emre, tamam da LoG > Pantera yazmak sandığınız kadar öznel olmuyor ki. LoG bence daha iyi bir gruptur diyene laf edemezsin, kendi zevkidir. Ama LoG daha büyüktür dersen böyle olay olur. Büyüklük, farklı ve öznellikten biraz bağımsız bir konu. İşin içine büyüklük girerse endüstriye olan etkilerinden bahsetmek gerekir en başta.

    Neyse zaten kimin daha büyük olduğu tartışmaya açık bile değil, açık olsa bile böyle şeyleri tartışmak saçma. Zaten konu bambaşka yerlere çekilmiş, artık alakasız konular tartışılır olmuş. Sadece fazla öznel sanıyorsunuz bu büyüklük mevzusunu.

    Ha zaten öznel konuşulacaksa direkt olarak sadece büyüklük işareti kullanılıp geçilmez bunu da belirttim zaten. Bu özmellik oluyorsa Mgla > Bathory diyorum kimse de laf edemez kendi fikrim

    Ahmet Saraçoğlu

    @m/, sakin sakin okudum, son cümlede helak oldum ahah

    Uzun uzun gayet normal yazıp en son cümlede ortalığı ayağa kaldıracak bir kıyaslamada bulunma ekolü başlasın bence bundan sonra, çok eğlenceli hahah

    12ParmakBağırsağı

    @Ahmet Saraçoğlu, hahaha bende çok var linç yedirecek müzik zevki.

    Aşağıdaki karşılaştırmalar sadece kişisel zevk, zerre kadar objektiflik barındırmıyor. Objektif olarak iddia etsem beyin tümöründen şüphelenir mr çektiririm kendime.

    Black Sabbath+Dio>Iron Maiden+Judas Priest
    Sylosis>Metallica
    Arch/Matheos>Dream Theater
    Ihsahn>Emperor
    Deathspell Omega>Geri kalan bütün müzik
    Rachmaninoff>Beethooven+Mozart
    Danny Brown>Death Grips>Eminem+2Pac+50 cent
    Ulcerate>Gorguts
    Funeral Mist>Marduk
    Jojo Mayer>Buddy Rich
    Misery Index>Dying Fetus
    Candlemass>Black Sabbath
    Aosoth>Mayhem
    Hate Eternal>Morbid Angel
    Trap Them>Nasum
    The Fall of Hearts>Diğer Katatonia albümleri

    Of şuraya bak, okurken kendimden tiksindim yeminle. Şu iddiaların hepsinden ayrı bir boktan clickbait olur.

    Murad

    @12ParmakBağırsağı, Sylosis, Ulcerate ve Misery Index hakkında aynı görüşteyim :D

    ismail vilehand

    @12ParmakBağırsağı, “Trap Them > Nasum” büyük facia ama gerisini ayıplamadım açıkçası. Yerine göre “olabilir” seviyesinde sıralamalar.

    Retrokafa

    @m/, Celtic Frost-Cold Lake > Mgla-Tüm diskografi

    \m/

    @Retrokafa, kardeş o zaman ilk 5 opeth albümü > her şey
    Pardon bu zaten gerçek (hadi bakimm)

    Retrokafa

    @m/, iyi güldürdün

    tahsin

    @Emre, FAKIIIIIING DIDIDIT FAKIIIIIING DIDIDIT FAKIIIIING DIDIDIT FAKIING HOSSSTAAAAAAAAAAAAAAAAAAYL > log

  45. Aura magula says:

    Ahmet saraçoğlu,Ana sayfada bana yazdığın gelecek yakın diye başlayan cümle göründüğü halde bir türlü bulamadım.Hangi yorumuma yazmıştın?

    Ahmet Saraçoğlu

    @Aura magula, cevap verilen bir yorum son sayfada değilse, ana sayfadaki yoruma tıklayınca maalesef son sayfaya gidiyor. Ben senin 3-4 sayfa geride kalan “Bütcher – 666 Goats Carry My Chariot kritiği gelse keşke” yorumuna cevap vermiştim. Buradan tekrar cevap vereyim, yakında gelecek.

    Aura magula

    @Ahmet Saraçoğlu,Çok eskiden yazdığım için aklımdan gitmiş.Bütcherin kritiği için şimdiden teşekkürler.Listemi haladaha zorlamaya devam ediyor.Bayağı müthiş albüm

  46. Twat says:

    Candlemass, dissection, dark tranquillity ve at the gates sevgim çok büyük ama buna rağmen “Norveç > İsveç” benim için.

    İsveç’in aşırı karakteristik bi saundu var, genellikle Iron Maiden temelli melodik başı sonu belli işler. Ha bu kötü bir şey değil, hastasıyım yanlış anlaşılmasın. Martyrdöd’den Amon Amarth’a İsveç’ten çıkma çoğu şeye bayılıyorum. Ama çeşitlilik ve özgünlük anlamında Norveç, isveç’in yarı nüfusuna rağmen yüzlerce müzikal oluşum çıkarmış. Bir grup ya da sanatçı Norveçli’yse ekstra dikkat kesiliyorum.

    Wardruna, Leprous, Burzum, Ulver, Vulture Industries, Borknagar, Audrey Horne, Taake, Windir ve Immortal en sevdiklerim. Satyricon, Mayhem, Enslaved, Gorgoroth vb. klasik bm gruplarına birkaç albüm hariç daha tam hakim değilim. Yenilerden de Kvelertak ve Nordjevel’i baya baya seviyorum. Röyksopp, Susanne Sundfør ve Ane Brun ise folk-pop/singer-songwriter türünde sevdiklerim. Ki daha bunların da tüm diskografiye giremedim.

    Kısacası adamlardan boş zaten çıkmıyor, bir de üstüne üstlük hepsi birbirinden özgün ve yol açan ilham veren işler çıkıyor.

    Kapanışta da biraz linç yememek olmaz:

    Kvelertak > ghost
    Borknagar > in flames
    Windir > bathory

    (Tamam in flames daha meşhur daha süper star vs. ama fikrimce çok sıkıcı ve raf ömrü kısa. Eski iyi albümleri bile açasım gelmiyor.)

    Tırpanları meşaleleri tahta kazıkları görelim. :)

    Salata

    @Twat, Windir’în Likferd albümü dinlediğim en güzel black metal albümlerinden açıkçası ama Windir > Bathory… Çarpılırsın hocam :D

    \m/

    @Twat, tahsinle tartıştığımız bir konu. Tüm tartışmalarda haklı çıktığım için yine İsveç’i savunacam. Ha zaten iki üst mesaja ilk 5 opeth albümü > her şey dedim, yineliyorum

    İsveç’in çeşitliliği biraz daha fazla. Doom, prog, black hepsinde zirveler var. Sayılan norveçli gruplara ek olarak bayıldığım birçok grup daha sayarım. Ama isveçliler bambaşka seviye. Belli başlı gruplar hariç norveçlilerin çoğu benim için çok güzel gruplarken isveçliler ise tapılacak seviyedeler.

    PoS, Katatonia, At the gates, Dissection, Bathory, Opeth, Candlemass, In Flames, Meshuggah, Marduk vs.. Çok grup var ve benim için bunların hemen hepsi top tier

    Bir grup norveçliyse ben de ekstra dikkat kesiliyorum çünkü kötü çıkma olasılığı çok düşük; fakat ulver, burzum, mayhem ve immortal dışında taptığım norveçli grup yok (biraz da ben salağım)

    Linç yememek olmaz tabi:
    Dissection + Bathory > Burzum + Mayhem + Satyricon

    Twat

    @m/, hahah yok kirve est. salaklıktan mevzu açacaksak genel olarak prog, opeth, PoS, Meshuggah gibi gruplara hiç ilgisi olmayan ben varım burada. :) iki ülkenin elediğim grupları arasından karşılaştırma yapıyorum zahir.

    Bu arada dissection 10 yıldır falan en sevdiğim bm grubu benim, bundan sonra da değişeceğe benzemiyor. O yüzden mayhem satyricon vs. zaten dissection’ın getir götürünü yapar benim gözümde, lincine yancıyım yani. :)

    \m/

    @Twat, o durum bende de var :) tüm bm grupları bir yana dissection bir yana

  47. Twat says:

    @Salata, 1184>Likferd hatta benim için.

    Bathory öncül grup evet. Çarpılma konusunda da haklı olabilirsin ya hahah. Ama benim için Bathory’nin dinlenebilirliği ve totalde açıp dinlemeye heves ettiğim şarkısı az, bunda felaket mixlerin ve remaster’a kurban giden esas kayıtların da payı var elbette. Ama zaten öncül denecek grupları daha az dinleyen biriyim. Örneğin Metallica müziğine büyük oranda black sabbath, iron maiden falan örnek olmuştur ama ben Metallica’yı diğer ikisinden daha yoğun ve severek dinliyorum. Bu bağlamda da Windir konsept olarak folk/black metali daha bana uygun icra ediyor büyüklükten kasıt tamamen kişisel zevkim.

    Salata

    @Twat, Evet felaket prodüksiyona hak vermeden edemeyeceğim özellikle erken albümlerinde..

  48. Retrokafa says:

    Discord da falan plak arşivini toplayan varsa paylaşabilir mi? yemin ederim hiçbirine sulanmıycam.sadece merak:)

    Mandarin48

    @Retrokafa, plak toplamaya 2 yıl önce başladım hepsi burada kayıtlı https://www.discogs.com/user/warsawhw/collection bu işten anlıyorsanız ne mutlu bana çünkü bu konularda danışçak kimsem yok :)

    Retrokafa

    @Mandarin48, ben de bir buçuk sene önce başladım.pek deneyimli olduğumu söyleyemeyeceğim:)aynı şekilde ben de bulduğum bilginin üstüne atlıyorum.

  49. yerli bir şeyler arayanlara elz and the cult grubunu öneririm. baya sağlam işler yapıyorlar.

    https://open.spotify.com/track/2K8H70pV946ACcTkUWTjDS?si=ghANrObnQVegYzD-QgUJ6A

  50. Aura magula says:

    Listeleri altüst eden bir black metal albümü.
    Altar of woe-The flame of truth
    https://youtu.be/aJHthZC5bPs

    Blak

    @Aura magula, thank you dude …

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.