Teknik death metalin zirvesinde benim için (Death’i ayrı tutarak) zamandan bağımsız olarak hep 3 grup yer almıştır; Atheist, Cynic ve Pestilence. Zaten türün (ve hatta jazz death kavramının) yaratıcıları olarak anılan bu grupları, üçü de dağıldıktan sonraki yıllarda da aşabilen bir grup geldiğine inanmıyorum.
Atheist, Cynic ve Pestilence’ın üçünün de uzun yıllar sonra tekrar bir araya geleceğini duyduğumuda, ne yalan söyleyeyim, beni en çok heyecanlandıran Atheist olmuştu. Çoğu kişinin aksine en sevdiği Atheist albümü “Elements” olan birisi olarak, o albümden sonra dağılmalarının bende onulmaz yaralar açtığını söylemeliyim. Sonra tabii Cynic öyle bir albüm çıkarttı ki heyecan skalamı kaydırdı epeyce. Neyse konu bu değil.
Birleştiklerini duyduğumdan beri Türkiye’ye gelsinler diye beynini yediğim Kelly Shaefer’ın (çok başarılı değilim gibi), albüm yazma sürecindeyken Tony Choy’un albümde çalmayacağını açıklaması baya büyük bir hayal kırıklığı oldu gerçi. Roger Patterson denen ilahın ölümünden sonra bence harika bir seçimdi. Gel gör ki anlaşılan pek de iyi ayrılmadılar grupla, en azından Shaefer’la. Eleman konusunda albümdeki en önemli noktanın ise Steve Flynn denen azmanın geri dönmesi olduğunu düşünen az değildir sanırım. Gerçekten inanılmaz bir performansla dönmüş, bahsedeceğiz bu konudan.
“Jupiter”, Atheist’in “Elements”de eriştiğini düşündüğüm olgunluk seviyesinden, albümün genelinde daha çiğ ve direkt bir forma dönüş yapmış. Öyle Latin jazz falan yok albümde yani eheh. Daha farklı bir yöntem izlemiş, bası idareten Jonathan Thompson’ın çalmasıyla, müziklerinin odağını buradan kaydırmış grup.
Albümde gitarları üstlenen üçlü (Shaefer, Thompson ve Baker) adeta bir çılgınlık içindeler. Her biri inanılmaz işler çıkarmış, neredeyse The Dillinger Escape Plan’in yaptıklarını bile efendi gösterecek melodiler kullanmışlar. Fictitious Glide solosu örneğin, neredeyse Necrophagist soloları tadında. Bu arada bir “Jupiter” kritiğinde The Dillinger Escape Plan grubunun isminin geçmesi de aslında tesadüf değil; albümde yer yer gerçekten de The Dillinger Escape Plan esintileri duyulabiliyor. Second to Sun’ın son bir dakikası bence albüm içinde bu esintilerin en net duyulabildiği yerler. Teknik jazz-death’in yanında bu math havasını da almak, Atheist’in yıllar içinde müziklerine yeni bir tat kattıklarını görmek gerçekten güzel.
Shaefer’ın vokalleri açıkçası beni en çok şaşırtan nokta oldu. Çok bir şey beklemediğim Shaefer, brutalımsı vokallerin yanında, huysuz mırıldanmalar (başka şekilde tanımlayamadım valla), nefret dolu fısıltılarla bezeli, geniş sayılabilecek bir yelpazede kullanmış sesini. Şimdiye kadarki en hırçın vokallerini duyuyoruz kendisinin, ve bence albüme çok yakışmış.
Davullarda ise, daha önce bahsettiğim gibi Flynn harikalar yaratmış. Zaten çok yetenekli olduğunu bildiğimiz bu arkadaş, gitarların mükemmel uyumuna rağmen her şarkıda en ön planda kendini dinletecek bir performans göstermiş, adeta bağırıyor arkadan “bakın ben burada çok acaip işler yapıyorum bana kulak verin” diye.
Basları sona bıraktım, çünkü çok hayal kırıklığına uğrattı bu albümde beni. Albümü ilk dinlediğimde kalitesiz bir rip dinlediğim için mp3′lere bok atmıştım basların duyulmaması konusunda ama kayıpsız formatta da dinledikten sonra bir çıkış yolum kalmadı. Atheist müziğinde gitarlar kadar, belki de daha fazla yer kapladığını düşündüğüm baslar, iyice geri plana itilmiş, kendinizi zorlayarak duyabildiğiniz anlarda bile yaratıcı çok az şey sunuyor. Sheafer her ne kadar Choy’un müzik yazma sürecinde bir katkısı olmadığını iddia etse bile, Patterson’ın ve Choy’un çaldığı albümlerden sonra Jupiter’i dinlemek, bastan inip eşeğe binmeye benziyor.
Albümde en çok öne çıkan şarkı olarak When the Beast’i görüyorum. Niyeyse Meshuggah’ı andıran akortsuzluğu, kısa ama etkileyici solosu, basların diğer şarkılara nazaran daha önplanda olmasıyla albümü dinlerken iple çektiğim bir şarkı. İpi uzun süre çekmeye de gerek kalmıyor zaten, zira 32 dakikalık kısacık bir albümle döndü maalesef Atheist. Bunca yıldan sonra insan istiyor ki saatlerce sürsün saatlerce dinleyelim ama kendi standardını korumuş grup; “Elements” dışındaki 3. albümün de süresi 32 dakika oldu böylece.
When the Beast dışında Fictitious Glide, Fraudulent Cloth ve Faux King Christ da bağımlılık yapabilme olasılığı yüksek şarkılar.
Sonuç olarak Atheist çoğu insan için beklentileri karşılayan, gayet sağlam bir albümle döndü. Bu çoğu insana ben de dahilim; ama yakın zamanda bir albüm daha istiyorum, haberleri olsun.
Jesus – Fucking – Christ.
Bilgi: Aşağıdaki ilk 24 yorum, ATHEIST’in “Second to Sun”ı yayınlama haberine aittir; yorumları dağıtmamak için o haber çaktırmadan albüm kritiğine dönüştürülmüştür, “Ne diyo la bunlar?” diye düşünülmesindir
Kadro Kelly Shaefer: Vokal, Gitar
Steve Flynn: Davul
Chris Baker: Gitar
Jonathan Thompson: Gitar, bas
Şarkılar 1.
"Second to Sun"
2.
"Fictitious Glide"
3.
"Fraudulent Cloth"
4.
"Live and Live Again"
5.
"Faux King Christ"
6.
"Tortoise the Titan"
7.
"When the Beast"
8.
"Third Person"
@Ufuk, Davul soundu bence o kadar iyi değil. Özellikler zillerin tonlamasını beğenmedim. Teknik de her zamanki Flynn işte. Gnostic akabinde iyice bi soğudum kendilerine.
@Ufuk, Steve Flynn en sevdiğim davulculardan biri. Davullardan hiç şüphem yoktu ama o eski gitar soundu gitmiş. Hâliyle daha modern bi şeyler gelmiş. Bilindik Atheist soundunun yanında yeni gruplardan da etkilenilmiş gibime geldi. Aklıma gelen belli bir isim yok ama değişmişler işte.
oha süper olmuş şarkı! davullara laf edilmiş ama, mükemmel bence, tam ayarında, atheist gibi bir grupta olması gerektiği gibi. sounda gelince 17 yıl geçmiş abi, hala piece of time ayarında bir şeyler beklemek boşa olur (tamam ben de bekliyordum ama beklemicem bi daha asdadf). sadece bu şarkı bile albümün tamamını deli gibi merak ettirmeye yetiyor da artıyor bile. off off off gelsin kasım.
17 sene sonra bir grup neden albüm çıkarır derip dururum yıllar yılı kendime. süper bişey çıksa bile ortaya o, yıllar evvelinin arkadaşlığının, yaşamın daha güzel, daha az kaotik ve mutlu olduğu zamanların tadını alamamak yatıyor altında. bi de “nooldu da bu kadar zaman sonra geri geldiniz, para mı lazım oldu?” düşüncesi olüyür..
@nordson, keşke geçmişte bize şahane albümler bırakıp sonra aktif olmayan birçok gruba daha para lazım olsada geri dönseler piyasaya. ve tabiki para lazım. babalarının hayrına albüm çıkarıp eyüp sultanda dağıtıcak halleri yok. para kısmı ayrı hikaye gerçi o onları ilgilendirir. bizi ilgilendiren kısmı grubun sevenleri olarak onlardan yeni birşeyler duymak…
@like fire, Baya baya da güzel olmuş albüm. Ben bir ay bunu dinlerim sırf demek isterdim; lakin 5 gün sonra DsO çıkıyor. Nası bir hafta bu yahu Agalloch, Atheist, DsO :S
——-spoiler——–
Baya baya da güzel olmuş albüm. Ben bir ay bunu dinlerim sırf demek isterdim; lakin 5 gün sonra DsO çıkıyor. Nası bir hafta bu yahu Agalloch, Atheist, DsO :S
——-spoiler——–
@havitetty, albümün güzel olduğu bölümü demiştim zaten o sıra görmüş ve artık herşeyi görmüştüm süprizi kaçmıştı.
____Spoiler___
fena değil ya albüm. eski çılgın atan atheist yok. o açıdan kötü. dönmüş olması çok iyi bir olay tabi. kelly’nin sesi tahmin ettiğimden iyiymiş.
___ Spoiler___
@havitetty, Adam gibi dinleyişlerden sonra (yine) ilk adam gibi yorumlar.
Agalloch: Vasat ötesi. The Watchers Monolith yaptıkları en kötü şarkı olabilir. Into the Painted Gray ve Blake Lake NEIĞSDFSD dışında bi cacık yok. Umarım 40. dinleyişten sonra bütün bu laflarımı yutarım.
Atheist: Biri şu hi-hati kapatsın, odin rızası için. Mix baya kötü. Şefır’ın sesi beni de sağlam şaşırttı. Bi de bas “normale” dönmüş. Diğer detayları daha uzun uzadıya inceleyeceğim zaten.
@Batuhan Bekmen, Jupiter’da davullar inanılmaz olmuş bence. Daha önce de zil tonlamasını beğenmemişsin gerçi yukarıda ama, beni hiç rahatsız etmedi. 5-6 kere dinledim sanırım albümü. Mix baya kötü cidden, baslar normale dönmekten ziyade normalin bile altına düşmüş gibi, hem zor duyuluyor hem de yaratıcı bir şey sunmuyor hiç. Kelly abinin (amca lan hatta artık) sesini beni şaşırtmakla kalmadı, hayran bıraktı. Eskisinden daha bile iyi.
Agalloch’u (ağalak) dinlemedim hala bir daha eheh.
@bloodshower, kodumun gavuru, böyle bir albüme nasıl böyle hakaret edebiliyosun? şimdi bi daha okudum fena sinirlendim, deli bi atheist albümü işte neyini beğenmedin?
@bloodshower, muhabbetinizi bölmek istemem ama adam alıntı yapmış, ben de katılıyorum dememiş, böyle söyleyenler de var demek istemiş. önyargılı davranmayalım plz
albümü birkaç kez dinlemeden önce yorum yapmayacaktım normalde ama dayanamadım hâliyle. öncelikle bunda yıl aradan sonra sadece yarım saatlik albüm yapmaları üzücü olmuş cidden. albüm turnesine çıksan bir ülkeyi yarım saatte bitirirsin lan ne güzel ashgdaf
albümdeki şarkılara gelirsek, şimdilik beğendiğim ilk 3 şarkı:
- second to sun (albümün en iyisi imiş meğer)
- tortoise the titan
- when the beast
davullar daha önceden de dediğim gibi mükemmel, ama keşke gitarları bu kadar bastırmasaymış.
@Elvan, ben albüm elime gelene kadar bekleyeceğim ama o tıslamalar üşüme hissi uyandırıyor bende, kollarım karıncalanıyor, dişlerim takırdıyor, müziğe konsantre olamyorum. diğer şarkıları da dinleyince alışırım umarım.
faux king christ’te bana sanki “fucking christ” gibi bi kelime oyunu var gibi geldi. çünkü nakaratta “jesus fucking christ” gibi yankılanıyor. atheist niye böyle bişey yapar anlamıyorum, artık kime güvenebileceğimi bilmiyorum, kafam çok karışık.
dinlediğim kadarıyla Elements’ten çok daha iyi bir albüm olmuş ancak ilk 2 albümün yanına bile yaklaşamaz o ayrı konu. sonuç olarakta Atheist bunca yıl aradan sonra tıpkı Pestilence gibi gayet kobra bir dönüş yaptı. saolsun, varolsunlar…
goregrind, noisecore, grind, brutal death, slam death gibi sürüsüyle death metal türü dinledim-dinlerim fakat belki abartıcam ama jupiter kadar prodüksiyonu rahatsız edici albüm dinlediğimi hatırlamıyorum. o nasıl tıslamadır, trampetin çata çata sesleri… hani atheistin hiçbir albümü bence prodüksiyon anlamında kusursuz albümler deil de 17 yıldan sonra çıkartacağı albüme bu kadar özensiz davranmak iyi değil.
benim favorilerim tortoise the titan ve third person şimdilik.
ben zaten piece of time albümünü severdim. up’yi dinleme aşamasındayım ve de hala alışamadım. bana göre piece of time’in catchyliği ve dinlemediğim diğer 2 albümün teknikliği var. bas olayı hakkında yorum yapamayacağım ama 2 şey hakkında güzel şeyler söyleyeceğim.
1-steve flynn
bu insan evladı koskocaman albümde düz ritim atamamış. yok o zile vurayım yok şunu kickleyeyim ne lan bu? dımdımtıs dımdımtıs diye bi mütevazılık vardır dimi? yok bu adamda ya. tüm albüm boyunca gaz halde tuttu beni. yavaş çalamama sorunu var arkadaşta.
2-kelly schafer
pek de diyeceğim bir şey yok. aşırı varyasyonlu, çok böğürmeli olmayan bi vokal yapmış. bu eksikliği (böğürme olmaması) (bana göre eksiklik değil) can alıcı noktalara böğürme koyarak (bir örneği için: Live And Live Again) gidermiş. bu yaşına gelmişsin, hiç mi yaşlılık belirtisi olmaz bi insanda? van drunen 1 bu 2.
şarkı sıralaması yapsam (kötüden iyiye) tortoise the titan ve diğerleri diye ayırırdım. genel olarak bir piece of time hayranına göre doyurucu olmuş diyebilirim.
atheist işte. çok da lüzum yoktu aslında reunion’a. gnostic beklentilerimizi fazlasıyla karşılıyodu. yeni jenerasyon cynic, atheist’i tanısın işte en azından.
@Ahmet Saraçoğlu, sonradan açılsalar bari.. 3-5 hafta daha böyle devam ederse, yok lan daha zamanı gelmemiş, toplum yaptığımızı anlamaya hazır değil diyip tekrar dağılmaya karar verseler falan, skandal :)
ben başka taraftan bakayım. teknolojinin hayatımıza soktuğu formatlar yüzünden de satılamıyor. keşke orjinal alınabilse dinleyicileri tarafından ama olmuyor işte mp3 falan derken olan bu tür gruplara oluyor. kısa yoldan hallediliyor olay. tabii albümü beğenmeyip almayan da var.
@b, ben de albümleri önce indirip dinleyen sonra gerekirse satın alan kitledenim. albümler benim öğrenci bütçem için çok pahalı bir ayda 3-4ten fazla albüm satın almıyorum. daha ucuz olsa daha fazla alırdım ama değil maalesef. çok sevdiğim bir grup değilse özellikle büyük grupların albümlerini de almıyorum nasılsa benim desteğime ihtiyaçları olmaz diye. tabii jupiter’i aldım gözü kapalı ama atheist bir istisna olduğu için.
Bence bu albüme haksızlık yapılıyor ya. laf edilebilir tek şeyi basslar evet. ama onlar da o derece kötü değil. cynic te reunion oldu. hatta sean malone çaldı da afedersiniz , ben jupiterde daha fazla bass duydum traced in air’a kıyasla.
ayrıca bu albümde , teknik mevzusunda okullarda ders kitabı niyetine okutulacak performans var. ben hayatımda böyle davul ritmi duymadım gerçekten. herşey yeterince kompleks, yine de kopukluk yok hiç bi yerde, akıyor albüm.
Basslar bu kadar eleştri konusu olmamalı bence. Tony choy’un gruptan şutlanmasını da sonuna kadar destekliyorum zaten. adam 95 ten sonra bi böyle yok oluyor , latin grubunda çalıyor falan; 10 yıl sonra böyle bi dönüş yapıyor tekniğe. ama o da pek öyle göz alıcı bir geri dönüş değil. şimdi düşünüyorum da ; tony choy olsaydı o da fazla bişi katmicaktı müziğe eminim.
herşeye rağmen çok taş bir albüm yaptılar. güzel bir geri dönüştü.
Abicim sen neler demişsin öyle? Öncelikle, bir albümde bassların duyulmasına göre mi ”basslar çok iyi ya da kötü” eleştrisi yapmamız gerek? Bence sennheiser’a geçiş yapma vaktin gelmiş.
İkinci konu, ders kitabı niyetine okutulacak performans var dedikten hemen sonra ”ben hayatımda böyle ritm duymadım.” gibi sığ bir yorum olmamış. Edindiğin birikimlerden örnek verirsin diye bekledim ama sonra ”akıyor albüm” falan demişsin, olmamış.
Üçüncü olarak Tony Choy. Komple bir müzisyen olduğu üzerine uzun uzadıya konuşabiliriz seninle ama bundan önce o 10 yıllık periyot içerisinde hangi işlere dahil olduğunu düşün. Ayrıca kökeni ve latin müziği yapması da bir sanatçının kendisini tatmin etmesinden başka bir şey değil. Bu adamlar göründüğünden da fazlası yani onu demek istiyorum.
kelly shefer’i zaten severdim, bir de 6 yaşındaki tatlı küçük kızının otistik olduğunu ve de kelly abimizin ona nasıl babalık yapmaya çalıştığını gördükçe daha çok sevdim, saygı duydum adama. gerçek bir baba gibi davrandığı kesin.
Ne oldu bunlar dağıldı mı ya, bir ara bir cover falan konuşuluyordu sonra yalan oldu sanırım. Ayrıca ideal Tech Death süresi 35 dakikadır benim için, bu yönden de takdir ediyorum su gibi bitiyor albümler.
Oh be :))))
Ne desem bilemedim aslen. Güzel şarkı, yine başka bi Atheist’in yolda olduğu belli. Ama bilemiyorum.. bakalım.
07.10.2010
@Batuhan Bekmen, davullar ekstra iyi gibi geldi bana bu sefer. Hem çalış tekniği hem kayıt hem de sound olarak.
07.10.2010
@Ufuk, Davul soundu bence o kadar iyi değil. Özellikler zillerin tonlamasını beğenmedim. Teknik de her zamanki Flynn işte. Gnostic akabinde iyice bi soğudum kendilerine.
07.10.2010
@Ufuk, Steve Flynn en sevdiğim davulculardan biri. Davullardan hiç şüphem yoktu ama o eski gitar soundu gitmiş. Hâliyle daha modern bi şeyler gelmiş. Bilindik Atheist soundunun yanında yeni gruplardan da etkilenilmiş gibime geldi. Aklıma gelen belli bir isim yok ama değişmişler işte.
gnostic’e benzemiyor diyen-diyecek olanlara ne desem bilemiyorum… fena değil şarkı solosu hariç eski atheiste benzer yanı yok.
soundın modernliği dışında hiçbi değişme göremedim ben. baya şeker gibiler hala. tam beklediğim ayarda bi albüm geliyor.
Devamını bekliyoruz. Yetmez.
Sanırım Norma Jean’e cevap için yapılmış bi şarkı bu. Bazı fanlar öyle diyor.(bkz. Meridional Albümü- Deathbed Atheist)
sadece piece of time albümünü dinlemiş ve hayran kalmış biri olarak çok sevdim ben parçayı, davullar sağlam gözüküyor cidden.
oha süper olmuş şarkı! davullara laf edilmiş ama, mükemmel bence, tam ayarında, atheist gibi bir grupta olması gerektiği gibi. sounda gelince 17 yıl geçmiş abi, hala piece of time ayarında bir şeyler beklemek boşa olur (tamam ben de bekliyordum ama beklemicem bi daha asdadf). sadece bu şarkı bile albümün tamamını deli gibi merak ettirmeye yetiyor da artıyor bile. off off off gelsin kasım.
Eski Atheist ile pek benzerlikleri yok gibime geldi benimde.Aradan geçen yıllar şarap gibi yapmış bunları. Ağız suyu akıtacak bir albüm geliyor!
şarkı “olmuş” beyler
rap, rap, rap:)))
ha, bir de albümün tamamını dinlemeden “ağğbi çok bozmuş atheist yeaea” dememek lazım tabii.
17 sene sonra bir grup neden albüm çıkarır derip dururum yıllar yılı kendime. süper bişey çıksa bile ortaya o, yıllar evvelinin arkadaşlığının, yaşamın daha güzel, daha az kaotik ve mutlu olduğu zamanların tadını alamamak yatıyor altında. bi de “nooldu da bu kadar zaman sonra geri geldiniz, para mı lazım oldu?” düşüncesi olüyür..
08.10.2010
@nordson, keşke geçmişte bize şahane albümler bırakıp sonra aktif olmayan birçok gruba daha para lazım olsada geri dönseler piyasaya. ve tabiki para lazım. babalarının hayrına albüm çıkarıp eyüp sultanda dağıtıcak halleri yok. para kısmı ayrı hikaye gerçi o onları ilgilendirir. bizi ilgilendiren kısmı grubun sevenleri olarak onlardan yeni birşeyler duymak…
08.10.2010
@ismail vilehand, eyüp sultanda değilde ulucami’de dağıtmıycakları ne malum, hı?
şarkı aşmış.
tonları, modernliği, yapısı her şeyi tavladı beni.
beğendim
6 gün sonra yeni bi Atheist albümü çıkıyo lan. tarihe tanıklık mı ediyoruz nedir.
03.11.2010
@Ahmet Saraçoğlu, daha bile az.. 8′inde çıkıyor.
03.11.2010
@Exorsexist, 6 gün sonra çıkan daha fena bir olay. Deathspell Omega!
03.11.2010
@Exorsexist, holi şit. onu unuttum lan.
03.11.2010
@Ahmet Saraçoğlu, batuhan’ın da dediği şu simbal olayı acayip sinirime dokunuyor benim. önsipariş verdim ama albümü dinleyememekten korkuyorum.
Düştü albüm. Sonumuz hayrolsun.
04.11.2010
@havitetty,
laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnn
bugün ne dinlesem diyodum. artık ne dinleyeceğimi biliyorum. sağ ol haber için. oley lan!
04.11.2010
@like fire, Baya baya da güzel olmuş albüm. Ben bir ay bunu dinlerim sırf demek isterdim; lakin 5 gün sonra DsO çıkıyor. Nası bir hafta bu yahu Agalloch, Atheist, DsO :S
04.11.2010
@havitetty, niye spoylır veriyorsun hacı
04.11.2010
@Exorsexist,
——-spoiler——–
Baya baya da güzel olmuş albüm. Ben bir ay bunu dinlerim sırf demek isterdim; lakin 5 gün sonra DsO çıkıyor. Nası bir hafta bu yahu Agalloch, Atheist, DsO :S
——-spoiler——–
eheh. Güzel ama lan harbi.
04.11.2010
@havitetty, albümün güzel olduğu bölümü demiştim zaten o sıra görmüş ve artık herşeyi görmüştüm süprizi kaçmıştı.
____Spoiler___
fena değil ya albüm. eski çılgın atan atheist yok. o açıdan kötü. dönmüş olması çok iyi bir olay tabi. kelly’nin sesi tahmin ettiğimden iyiymiş.
___ Spoiler___
04.11.2010
@havitetty,
-spoiler-
Agalloch tam bir hayal kırıklığı oldu benim için, çok vasat albüm. DSO’nun şaheser olacağına inancım tam.
Atheist’e şimdi giriyorum. Aa The Ocean da var lan.
-spoiler-
04.11.2010
Aslında Agalloch ile ilgili yorum yapmadan önce bi miktar daha dinleyeyim. Yukardakini yok sayın sdfs.
04.11.2010
@Batuhan Bekmen, Tam üstteki yorumuna katılıcaktım (bir kere dinledim albümü daha) sonra bu yorumuna daha çok katıldım eheh.
04.11.2010
@havitetty, Adam gibi dinleyişlerden sonra (yine) ilk adam gibi yorumlar.
Agalloch: Vasat ötesi. The Watchers Monolith yaptıkları en kötü şarkı olabilir. Into the Painted Gray ve Blake Lake NEIĞSDFSD dışında bi cacık yok. Umarım 40. dinleyişten sonra bütün bu laflarımı yutarım.
Atheist: Biri şu hi-hati kapatsın, odin rızası için. Mix baya kötü. Şefır’ın sesi beni de sağlam şaşırttı. Bi de bas “normale” dönmüş. Diğer detayları daha uzun uzadıya inceleyeceğim zaten.
04.11.2010
@Batuhan Bekmen, Jupiter’da davullar inanılmaz olmuş bence. Daha önce de zil tonlamasını beğenmemişsin gerçi yukarıda ama, beni hiç rahatsız etmedi. 5-6 kere dinledim sanırım albümü. Mix baya kötü cidden, baslar normale dönmekten ziyade normalin bile altına düşmüş gibi, hem zor duyuluyor hem de yaratıcı bir şey sunmuyor hiç. Kelly abinin (amca lan hatta artık) sesini beni şaşırtmakla kalmadı, hayran bıraktı. Eskisinden daha bile iyi.
Agalloch’u (ağalak) dinlemedim hala bir daha eheh.
Albüm şa-ha-ne lan!
albüm hakkında okuduğum fena bi yorum:
Hey Atheist, Take Jupiter and shove it up Uranus.
06.11.2010
@bloodshower, kodumun gavuru, böyle bir albüme nasıl böyle hakaret edebiliyosun? şimdi bi daha okudum fena sinirlendim, deli bi atheist albümü işte neyini beğenmedin?
06.11.2010
@bloodshower, muhabbetinizi bölmek istemem ama adam alıntı yapmış, ben de katılıyorum dememiş, böyle söyleyenler de var demek istemiş. önyargılı davranmayalım plz
06.11.2010
@Ertuna Yavuz, mesajları okurken kimin yazdığını da okusan daha iyi olabilir bence.
http://26.media.tumblr.com/tumblr_kt85vo7Uzh1qzfv5ko1_400.jpg
07.11.2010
@bloodshower, maytap geçiyordum zaten canım.
albümü birkaç kez dinlemeden önce yorum yapmayacaktım normalde ama dayanamadım hâliyle. öncelikle bunda yıl aradan sonra sadece yarım saatlik albüm yapmaları üzücü olmuş cidden. albüm turnesine çıksan bir ülkeyi yarım saatte bitirirsin lan ne güzel ashgdaf
albümdeki şarkılara gelirsek, şimdilik beğendiğim ilk 3 şarkı:
- second to sun (albümün en iyisi imiş meğer)
- tortoise the titan
- when the beast
davullar daha önceden de dediğim gibi mükemmel, ama keşke gitarları bu kadar bastırmasaymış.
04.11.2010
@Elvan, ben albüm elime gelene kadar bekleyeceğim ama o tıslamalar üşüme hissi uyandırıyor bende, kollarım karıncalanıyor, dişlerim takırdıyor, müziğe konsantre olamyorum. diğer şarkıları da dinleyince alışırım umarım.
04.11.2010
@Elvan, tortoise the titan (Y)
06.11.2010
@Elvan, Selam siz de mi Atheist dinliyorsunuziaşldşaisdliasdiasişdaislda
Steve Flynn domaltmış!
Faux King Christ 0.35 Gorod olmuş. (Halinden memnun ‘bilen adam’ smaylı)
Live and Live Again , Second to Sun
faux king christ’te bana sanki “fucking christ” gibi bi kelime oyunu var gibi geldi. çünkü nakaratta “jesus fucking christ” gibi yankılanıyor. atheist niye böyle bişey yapar anlamıyorum, artık kime güvenebileceğimi bilmiyorum, kafam çok karışık.
06.11.2010
@bloodshower, korkma, herşey düzelicek.
Şu Kelly’nin bandanalı resmini ilk kez görüyorum, bi dönem bu adamı Velvet Revolver’ın niye istediği belli oluyor :)
13.11.2010
@Ufuk, kelly son yıllarda hep bandana takıyor.
13.11.2010
@Exorsexist, anlatım bozukluğu yapmışız :) Bu resmini ilk kez görüyorum demek istedim. Yoksa Wacken performanslarını falan izledik tabii ki.
13.11.2010
Kelly vs Bret Michaels :D
http://www.pasifagresif.com/wp-content/uploads/jupiter_3.jpg
http://images.starpulse.com/Photos/Previews/Bret-Michaels-vh01.jpg
dinlediğim kadarıyla Elements’ten çok daha iyi bir albüm olmuş ancak ilk 2 albümün yanına bile yaklaşamaz o ayrı konu. sonuç olarakta Atheist bunca yıl aradan sonra tıpkı Pestilence gibi gayet kobra bir dönüş yaptı. saolsun, varolsunlar…
goregrind, noisecore, grind, brutal death, slam death gibi sürüsüyle death metal türü dinledim-dinlerim fakat belki abartıcam ama jupiter kadar prodüksiyonu rahatsız edici albüm dinlediğimi hatırlamıyorum. o nasıl tıslamadır, trampetin çata çata sesleri… hani atheistin hiçbir albümü bence prodüksiyon anlamında kusursuz albümler deil de 17 yıldan sonra çıkartacağı albüme bu kadar özensiz davranmak iyi değil.
benim favorilerim tortoise the titan ve third person şimdilik.
14.11.2010
dinlediğim rip kötü olmamasına rağmen daha iyi bir rip bulup dinledim ve prodüksiyon hakkında söylediklerimin bir kısmını haksız çıkardı.
albümü yeterince hazmettikten sonra yorumum:
ben zaten piece of time albümünü severdim. up’yi dinleme aşamasındayım ve de hala alışamadım. bana göre piece of time’in catchyliği ve dinlemediğim diğer 2 albümün teknikliği var. bas olayı hakkında yorum yapamayacağım ama 2 şey hakkında güzel şeyler söyleyeceğim.
1-steve flynn
bu insan evladı koskocaman albümde düz ritim atamamış. yok o zile vurayım yok şunu kickleyeyim ne lan bu? dımdımtıs dımdımtıs diye bi mütevazılık vardır dimi? yok bu adamda ya. tüm albüm boyunca gaz halde tuttu beni. yavaş çalamama sorunu var arkadaşta.
2-kelly schafer
pek de diyeceğim bir şey yok. aşırı varyasyonlu, çok böğürmeli olmayan bi vokal yapmış. bu eksikliği (böğürme olmaması) (bana göre eksiklik değil) can alıcı noktalara böğürme koyarak (bir örneği için: Live And Live Again) gidermiş. bu yaşına gelmişsin, hiç mi yaşlılık belirtisi olmaz bi insanda? van drunen 1 bu 2.
şarkı sıralaması yapsam (kötüden iyiye) tortoise the titan ve diğerleri diye ayırırdım. genel olarak bir piece of time hayranına göre doyurucu olmuş diyebilirim.
albümü bi on kere dinledim heralde çok iyi demesemde iyi bir atheist albümü favorilerim live and live again,when the best ve third person.
atheist işte. çok da lüzum yoktu aslında reunion’a. gnostic beklentilerimizi fazlasıyla karşılıyodu. yeni jenerasyon cynic, atheist’i tanısın işte en azından.
İlk haftasında 500 satmış lan. Kuş gibi bi sayı. Death falan albüm çıkarsa kaç satardı acaba.
19.11.2010
@Ahmet Saraçoğlu, buaralar duyduğum en düşük satış rakamı unleashed’in 700 satmasıydı. bu daha da kötü.
19.11.2010
@Ahmet Saraçoğlu ,Küfür gibi bu rakam.Üzüldüm grup adına…
19.11.2010
@Ahmet Saraçoğlu, bizi daha ayrıcalıklı kılıyor işte salon metalcileri oluyoruz:P
19.11.2010
@Ahmet Saraçoğlu, sonradan açılsalar bari.. 3-5 hafta daha böyle devam ederse, yok lan daha zamanı gelmemiş, toplum yaptığımızı anlamaya hazır değil diyip tekrar dağılmaya karar verseler falan, skandal :)
ben başka taraftan bakayım. teknolojinin hayatımıza soktuğu formatlar yüzünden de satılamıyor. keşke orjinal alınabilse dinleyicileri tarafından ama olmuyor işte mp3 falan derken olan bu tür gruplara oluyor. kısa yoldan hallediliyor olay. tabii albümü beğenmeyip almayan da var.
19.11.2010
@b, ben de albümleri önce indirip dinleyen sonra gerekirse satın alan kitledenim. albümler benim öğrenci bütçem için çok pahalı bir ayda 3-4ten fazla albüm satın almıyorum. daha ucuz olsa daha fazla alırdım ama değil maalesef. çok sevdiğim bir grup değilse özellikle büyük grupların albümlerini de almıyorum nasılsa benim desteğime ihtiyaçları olmaz diye. tabii jupiter’i aldım gözü kapalı ama atheist bir istisna olduğu için.
Bence bu albüme haksızlık yapılıyor ya. laf edilebilir tek şeyi basslar evet. ama onlar da o derece kötü değil. cynic te reunion oldu. hatta sean malone çaldı da afedersiniz , ben jupiterde daha fazla bass duydum traced in air’a kıyasla.
ayrıca bu albümde , teknik mevzusunda okullarda ders kitabı niyetine okutulacak performans var. ben hayatımda böyle davul ritmi duymadım gerçekten. herşey yeterince kompleks, yine de kopukluk yok hiç bi yerde, akıyor albüm.
Basslar bu kadar eleştri konusu olmamalı bence. Tony choy’un gruptan şutlanmasını da sonuna kadar destekliyorum zaten. adam 95 ten sonra bi böyle yok oluyor , latin grubunda çalıyor falan; 10 yıl sonra böyle bi dönüş yapıyor tekniğe. ama o da pek öyle göz alıcı bir geri dönüş değil. şimdi düşünüyorum da ; tony choy olsaydı o da fazla bişi katmicaktı müziğe eminim.
herşeye rağmen çok taş bir albüm yaptılar. güzel bir geri dönüştü.
14.05.2011
@qtk, @qtk,
Abicim sen neler demişsin öyle? Öncelikle, bir albümde bassların duyulmasına göre mi ”basslar çok iyi ya da kötü” eleştrisi yapmamız gerek? Bence sennheiser’a geçiş yapma vaktin gelmiş.
İkinci konu, ders kitabı niyetine okutulacak performans var dedikten hemen sonra ”ben hayatımda böyle ritm duymadım.” gibi sığ bir yorum olmamış. Edindiğin birikimlerden örnek verirsin diye bekledim ama sonra ”akıyor albüm” falan demişsin, olmamış.
Üçüncü olarak Tony Choy. Komple bir müzisyen olduğu üzerine uzun uzadıya konuşabiliriz seninle ama bundan önce o 10 yıllık periyot içerisinde hangi işlere dahil olduğunu düşün. Ayrıca kökeni ve latin müziği yapması da bir sanatçının kendisini tatmin etmesinden başka bir şey değil. Bu adamlar göründüğünden da fazlası yani onu demek istiyorum.
Atheist – Hellfest 2011 full konser : http://liveweb.arte.tv/de/video/Hellfest___Atheist/
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=twBlFgGzDJE
chris baker’in sevgilisinin(!) yeğenleri (oeeeh) şarkıyı “tortoise the titan”‘ı kavırlamışlar.
kelly shefer’i zaten severdim, bir de 6 yaşındaki tatlı küçük kızının otistik olduğunu ve de kelly abimizin ona nasıl babalık yapmaya çalıştığını gördükçe daha çok sevdim, saygı duydum adama. gerçek bir baba gibi davrandığı kesin.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/405187_358144530880187_100000539285367_1362432_1003728029_n.jpg
9 yıl 10 aydır buraya uğramayanları kınıyorum.
14.06.2022
@Rzeczom, Çünkü kalbimizdeler. Övgüye muhtaç bir grup değil.
Ne oldu bunlar dağıldı mı ya, bir ara bir cover falan konuşuluyordu sonra yalan oldu sanırım. Ayrıca ideal Tech Death süresi 35 dakikadır benim için, bu yönden de takdir ediyorum su gibi bitiyor albümler.
14.06.2022
@Boba Fett, Yapacaklarını yaptılar bence. Fazlasıyla hem de.