Bir haftadır albüm kapağını açıklamakla meşgûl olan DIMMU BORGIR, şimdiye dek çıkardıkları en iyi albüm olacağını ifade ettikleri yeni albümünün detaylarını sundu.
1. Xibir
2. Born Treacherous
3. Gateways
4. Chess With The Abyss
5. Dimmu Borgir
6. Ritualist
7. The Demiurge Molecule
8. A Jewel Traced Through Coal
9. Renewal
10. Endings And Continuations
11. Gateways (Orchestral Version)
12. Perfect Strangers
24 Eylül’de çıkacak olan “Abrahadabra”, ilk olarak Thelema felsefesini kuran ünlü okültist Aleister Crowley’in 1904′te Kahire’de yazdığı “Liber AL vel Legis” adlı kitapta geçen ve kabaca “Konuştuğum sırada yaratacağım/Ağzımdan ne çıkarsa onlar yaratılmış olacak” türünde bir anlam ifade ediyormuş.
Yeterince gizemli herhalde.
Şarkı da verelim.
En abartılı bulduğum grup bunlar herhalde fazla acımasızmıyım bilmiyorum.Soytarı gibi geliyolar.
10.07.2010
@önder, sonuna kadar katılıyorum bi bunlar bide sepultura (birçoğuna tuhaf gelebilir ama gerçekten çok abartıldığını düşünüyorum) :D
10.07.2010
@Rauf, öeh. Maiden da abartılıyor bence, 20 albümdür aynı müzik. Keza Motörhead de öyle.
10.07.2010
@Blakkheim, Maiden konusunda katılıyorum ama söz konusu Lemmy olunca akan sular her tülü durabilir benim için :D Ayrıca abartılanlar kategorisine Judas Priest’i de eklemek isterim…
10.07.2010
“Yürü be!” diye bi tabir vardır halk arasında. :)
10.07.2010
@Ahmet Saraçoğlu, Coştu da coştu yahu.
“I was bein’ sarcastic you dumbass!” diyesi geliyor insanın.
10.07.2010
@Ahmet Saraçoğlu, Bu şimdi iyi bir şey mi kötü bir şey mi? :D
10.07.2010
@Rauf, judas’ a laf ettirmem, glen tipton ve halford’ un içinde olduğu herşey kutsaldır ulan:D bide şaka bi yana judas’a daha fazla değer verilmesi gerektiğini düşünüyorum ben. neden acaba?
10.07.2010
@Rauf, Adam ironiyi anlamadığı gibi bir de hak vermiş lan. Maiden da abartılıyorsa diyecek bir laf bulamıyorum.
10.07.2010
@havitetty, arkadaş bura herkezin fikirlerini özgürce aktarabildiği bi yer değilmi
10.07.2010
@Rauf, öyle tabi de, fikrini özgürce aktarmak için “sevmiyorum” dersin mesela. Veya “çok kötü bi müzik yapıyolar” bile diyebilirsin. Ama metal tarihinde en çok ilham veren, bugün dinlediğin neredyse tüm grupları bi şekilde etkilemiş 3-4 gruptan 2′sine “abartılıyo” dersen o zaman insanlar bahsettiğin şeyi bilmediğini düşünür.
10.07.2010
@Ahmet Saraçoğlu, ya tabi dediğin şeyi doğruluk payı bayağı bi büyük ama maiden müziğinin çok monotonlaştığını düşündüğüm için öyle yazdım.sürekli benzer riffler benzer partisyonlar
10.07.2010
@Rauf, tamam işte böyle dersen şahsi fikrin olur da abartılıyo dersen diğer insanlar da yanlış düşünüyo demeye getiriyosun. bu kitlesel isyan da ondandır. :)
10.07.2010
@Ahmet Saraçoğlu, abi ama en başta sizin sitede yazarların bilgilerinde var “en abartılan gruplar” diye bi ifade bu ne perhiz bu ne lahana turşusu:) oraya da yazarlardan biri megadeth, metallica veya iron maiden yazabilir mesela.
10.07.2010
@heat, yazı başına 50 TL paranın yanı sıra yazar olmanın bu gibi ayrıcalıkları da var.
10.07.2010
@Ahmet Saraçoğlu, yek yeaa. isyan ediyorum ben buna. kendi söylediklerinle çelişiyosun bi kere. adam diktatörlük yapıyo beyler!!
10.07.2010
@heat, zaten metallica’ya laf ettin ilk yanlışını yaptın, bi de çeşitli ithamlarla şahsımı rencide ederek banlanmanın soğuk yüzüne daha da yaklaşıyorsun. bak countdown to extinction yazar 1 veririm kendine gelemezsin.
Yok yok veremem lan hayvan gibi albüm. başka bi tehdit bulmak lazım.
10.07.2010
@Ahmet Saraçoğlu, harbiden ya resmen diktatörlük rejimi :D bu sitede nedense kuzey kore potansiyeli gördüm :D
10.07.2010
@Rauf, Evet? Fikrini beğenmedim kalk git bu siteden mi dedim? Asıl konu Blakkheim’in mesajındaki ironiyi anlamamandı zaten, ki kendisi de gereken cevabı vermiş yukarıda zaten hehe.
Puritanical.. ve Death Cult Armageddon albümlerini, ilk Stormblast ı birer kere dinleyiver, değişir düşüncelerin kesin.
09.07.2010
@Blakkheim, Spiritual Black Dimensions ı da unutmayalım. ama ben hala black metalin soytarıları olarak görüyorum bunları orası ayrı tabi.
09.07.2010
@heat, ve Enthroned Darkness Triumphant’ı hele hiç unutmayalım :D
09.07.2010
@Aeonian_Lich, for all tid’i bilmeyen bizden değildir:)
09.07.2010
@heat, Hele ki demolarını bilmeyen müzik dinliyorum demesin :D
stormblast mmv’nin kapağı gibi olmuş. death cult’ı da bu havadan sayarsak ben bu cins (soğuk gri/mavi ve yakın plan mistikimsi-tekno-garabet objeler) kapakları dimmu’ya yakıştırıyorum, alamet-i farikaları olabilir.
ayrıca her ne kadar magazinsel boyutla bayağı bir ağız ekşitseler de, black metalin yorumlanış tarzına getirdikleri boyut ortada. “puritanical..” gibi bir şey yapabilmek her gruba nasip olmaz.
@northern darkness ve @Blakkheim
Siz de mi Euphoric ve Europhic diye yıllarca karıştırdınız, ya da Misanthropia ve Misantrophia diye karıştırdınız benim gibi de Puritanical… deyip geçiyorsunuz :D :D
10.07.2010
@Aeonian_Lich, yok karıştırmadan değil, klasik ilk kelime olduğu için yani. ha tabi yazması daha kolay o da doğru. hazır buraya gelmişken şunu da diyeyim, bu albümün adı duyduğum en karizma albüm adı olabilir. şuraya bak: püvritenıkıl yüuvforik mizıntırofyeaaaa. hell yeah.
hayatımda duyduğum en kötü albüm adı olabilir.
abrahadabra ne abi, dimmu borgir album name generator kullansalar şöyle üç kelimelik ona da razıydım ben.
10.07.2010
@Sambalici, ben de baya tiksindim görünce. daha çıkmadan uyuz oldum derdim büyük.
bu arada, dimmu’nun hatası çok tabi de, bi sympozium olsun, vanity or perfection olsun, hybrid stigmata olsun öyle kolay bestelenecek şarkılar değil. baya öküz şarkıları da var arkadaşların. öyle hepten dalga konusu olacak bi grup da değiller kesinlikle.
10.07.2010
@Sambalici, ilk başta bana da çok itici gelmişti ama Thelema açısında bakılırsa gayet bütünlüklü hatta kısmen etkileyici bir konsept. Crowley’nin “İstemek kanundur”, “Love is the Law, Love is under Will” öğretileri ve “Kanun Kitabı” muhtemelen şarkı sözlerini de yoğun bir şekilde etkilemiştir. kapaktaki dayı da Crowley’e tüm bilgileri ileten Aiwass adında bir cin. Aiwass, Kahire gezisi sırasında Crowley’e, ritüelleri sırasında transa geçip ‘Abrahadabra’ diye büyülü bir kelimeyi kullanarak ‘istencin’i (will) gerçekleştirebileceğini iletiyor. kapak bunu simgeliyor. o yüzden kapakta Aiwass’ın ağzı açık.
10.07.2010
@janslore the celebrity, peki abracadabra olmamasının bi sebebi var mı? neden “h”?
10.07.2010
@Ahmet Saraçoğlu, çünkü Crowley’nin ‘Kanun Kitabı’nda Aiwass’ın ilettiğini bahsettiği kelime ‘Abrahadabra’. ama kelimenin Latince kökeni ‘ha brachah dabarah’. genelde kullanılan da Latince kökenden gelen Abracadabra. aslında kötü etkilerden korunmak için kullanılan bir kelime ama kılıç kutsamaktan zikire kadar birçok yerde de Abracadabra kullanılır.
10.07.2010
@janslore the celebrity, tamam sağol. böyle bakınca bana da ilk gördüğümdeki kadar kötü gelmiyo albüm ismi.
10.07.2010
@Ahmet Saraçoğlu, yani h ile olan, haberde de bahsedilen ‘ağzımdan çıkan gerçekleşecek’ kelimesi. Crowley’nin ‘Kanun Kitabı’nın temeli olan “istemek kanundur. ne istiyorsan tutkuyla iste ve gerçekleşsin” öğretisinin temeli. düşüncedeki isteği ‘Abrahadabra’ kelimesiyle gerçekleştiriyor. sihirbazlar bu yüzden bir sihir sırasında kullanırlar kelimeyi. ‘ağzımdan çıktığı anda gerçekleşsin’ diyerek sihirlerini yaparlar. ama tabi Latince kökenli olanı kullanırlar birçok nedenden dolayı. Aslında ‘Abracadabra’ nazar gibi birşey, ‘Abrahadabra’ ise büyülü bir kelime.
kapakta da Aiwass büyülü kelimeyi söylerken resmedilmiş. o an istediği oluyor/olmak üzere. etkileyici bence.
10.07.2010
@janslore the celebrity, belki tüm albüm konsepti bu konuyla ilgilidir. Şarkı isimleri açıklanınca görürüz.
10.07.2010
@janslore the celebrity, abi latince değil ama ibranice.
10.07.2010
@Saygin, benim ilk aklıma ibranice olduğundan abra kadabra’nın ibranicesidir diye gelmişti. Arapça ve ibanicede bilindiği gibi bir “kh” ya da “h” sesi ünlüdür, gırtlaklı gırtlaklı. Dediğim gibi bilgiye dayanmadan ziyade, ilk onu düşündüm…
10.07.2010
@Saygin, evet ya Latince demişim. İbranice olacak doğrusu.
10.07.2010
@janslore the celebrity, yok be abi konsept’e lafım yok, hatta bence olabilecek en black metal konsept. ama direkt abrahadabra diye koymasalarmış keşke, ben bunu avada kedavra diye harry potter’a bile bağlarım derdim o :D
nexus polaris > dimmu borgir
dimmu borgir’in norveççe albümler yaptıkları zamanın komple hastasıyım.
sonra piyasa oldular mtv falan=P
oha! cevab verecek yer bulamadım. eğer rotting christ a özel ilgin yoksa onunla tehdit edebilirsin beni. yavru köpeğe dönerim şerefsizim. bide 50 lira iyimiş lan. ayda 4 kritik yazsam buraya iyi harçlık çıkarırım. lakin haftanın 6 günü senin yazman? adam hem diktatör hem cimri beyler…
10.07.2010
@heat, benim 293 tane yazım duruyo hazırda, ahmet beylerin koymasını bekliyoruz. yok “abi sıkışığım bu aralar”, yok “abi konuk yazar var çok bu hafta” gibi bahanelerle yalan edecek sipalileri şerefsizim.
10.07.2010
@Batuhan Bekmen, abi diyorum ya adam kurmuş bi site istediği gibi borozan öttürüyo. yok hep ben bilirim, yok ben metalin bayrak taşıyanıyım falan. çok mu gerekliydi sanki bugün damnation kritiği senin teknik progresif zart zurtların dururken adfghgfds.
10.07.2010
@heat, teknik progresif zart zurt ne ya. odin belanı vermeye sdfdsg.
Abi Dimmu Borgır’dan hiç hazzetmem ben. Dinleyenlere elbette saygım var sadece bana hitap etmiyolar.
piyasa black metali diyince herhalde akla gelen ilk gruptur dimmu borgir.
Ben de bu popüler olmakla soytarı olmak arasında ki farkı anlayamayanlara inanamıyorum.
Dimmu Borgir çatır çatır albümler yapıyor ve iyi promosyon ile heryerde tanınıyorlar bunun soytarılıkla ne alakası var.Ayrıca kasıntı bi durumları yok shagrath en son nicholas cage amcanın eski kız arkadaşıyla alalede takılıyordu,diğer blackçi bozmaları gibi heryerde imaj kasmıyor en azından.
tears_of_sin @ sana kesinlikle katılıyorum!
ikinize de katılmıyorum!
hm abartı,soytarı grup tanımlarını gördüm cidden baya 1 güldüm,hala da gülüyorum.Tamamdır,for all tid albümü ile son albüm arasında dağlar var da, “entrone darkness triumphant albümleri,spiritual black dimensions albümünün geri vokalleri varken hele shagrath varken daha ne diyeyim.Buarada vokal şagratın “ovhell”adlı yan projesi var,tavsiyedir black metal dinleyicisine
not:enthrone darkness albümü “en iyi 100 metal albümü”içerisindedir;)
:))))
@önder, abartılan birşey yok adamlar symphonic black metal yapıyor ve bunun hakkını veriyorlar.