SLAYER, son albümü “World Painted Blood“dan “Beauty Through Order”a çektiği klibi az önce yayınladı. Ne var ki Sony, klibin YouTube ve benzeri ortamlarda yayınlanmasına henüz izin vermediğinden, videoyu izleyemeyebilirsiniz. O takdirde alttaki diğer bağlantıları deneyebilirsiniz. Bizimle baş edemezsin Sony!
slayeeerrr! hastasıyım şahane olmuş klip çok güzel olmuş.bide az once geldim okuldan eve çok açım falan profiterol ün içinde yüzen kadın olarak hayal ettim:) açım lan…
Ya midem bulandı diyemem, ne bileyim rahatsız olduğum şey görsellikten ziyada 5 dakika boyunca kurgusuz bir klip izlemekti. Çok sıkıldım, zaten müziklerini de sevmem. bir de neredeyse 5 dakika böyle bir şarkıya ve klibe katlanmayı bırakın, bundan zevk alanlara hayret ettim. tabi hayal gücü geniş arkadaşlar hariç, profiteröl filan :D
@Aeonian_Lich, açlık cok enteresan bişey:) o değilde klip cok guzel bence bilmiyorum slayer soz konusu olunca objektif dusunemiyorum galiba şimdi bi Seasons in the Abyss kritiği yapsam buraya heralde bol bol kufredip “yardırmış abi herifler oha şu riff sizcede cok süper değilmi slayeeeğğğ” flan yazarım heralde:D
– Sağ alttan bağlantıya sağ tıklayın (kablosuz ağ ise ona, ethernet’se yerel ağa)
– Properties
– TCP/IP’yi seçip onun özelliklerine girin
– Aşağıda DNS kısmı var, oraya:
8.8.8.8
8.8.6.6
yazıp apply, ok.
Sonra Host dosyasının içini temizleyin (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc)
Bağlantınızı kesin, tekrar bağlanın, browser’ınızı kapatın bir daha açın.
Acayip bir durum olmadıkça bunu yapan herkesin girmesi gerekiyor, çünkü bu yeni girdiğiniz DNS’ler sayesinde Amerika’dan bağlanıyormuş gibi oluyorsunuz, kapalı sitelere de girebiliyorsunuz.
@Ahmet Saraçoğlu, daha basiti, eğer ki makat veya youtubejacker gibi bir veya birden fazla program kuruluysa, program ekle/kaldır dan bu programları kaldırın. Bende işe yaradı. Yaramazsa dns vs ile uğraşılır tabi dediğin gibi :)
Yeri gelmişken geçen hafta patronun kızıyla girdiğim diyaloğu anlatmadan edemeyeceğim. Patron, patronun kızı ve birkaç arkadaş patronun odasında oturuyoduk, kız youtube’a girememekten şikayet ediyodu, ben de gayet doğal, hiç espri amacı taşımadan “E makattan gir?” dedim. Evet yaptım bunu.
@Ahmet Saraçoğlu, Ahahahahahahahahahahahaha. Umarım jest ve mimiklerinden kasıtlı demediğin anlaşılmıştır. Hoş zaten anlaşılmasa eski patronum derdin o_0
@comfortinBRUTALiTY, Katılıyorum. Hatta eski Slayer’ı da sevmezdim. Hiçbir zaman da sevmedim. Bu sitenin de genelde extreme ve sert tarzlardan hoşlananlarla dolu olduğunu görünce, bu tepkileri alman da doğaldır. Biri çıkar power metallerin hepsi yok olsun der, öbürü power metale gay der. Onlara tepki yok, ama Slayer sevmiyorum deyince yuhlanırsın böyle. Ha ben de çok powercı değilim, progresif bir yanı yoksa dinlemem genelde power metal, ama ayırt edici davranmak lazım. Sert hatta çok sert müzikleri bile sevebilirim, ama geneli bana göre değil.
@comfortinBRUTALiTY, slayer’ın asıl amacı kafa sallatmaktır bunu da iyi başarıyor bence. şimdiki slayer fanları seneler sonra çoluk çocuğa karışınca bu grubu bir kenara bırakıp başka sulara yelken alacak dinleyemeyecek bu da bir gerçek.:) her ne kadar bazı şarkıları birbirine de benzese dünyanın en büyük metal gruplarından birisi. kurgulu kurgusuz önemli değil eğer slayer yapmışsa o kanundur o doğrudur. klip şahane olmuş.
@b, ilerde coluk cocuga karışınca niye bırakayım ki slayer ı ben hayatımın sonuna kadar amon amarth da dinliycem pantera da megadeth de slayer da sinirlendirmeyin adamı kardeşim:)
@comfortinBRUTALiTY, hadi klibi sevmedin tamam (bence gayet başarılı), zevkler-renkler falan der geçeriz, ama slayer’dan nefret eden birinin pasifagresif konseptindeki bir sitede ne işi olduğunu gerçekten anlamakta zorlanıyorum. şurada kritiği yapılan grupların herhalde bir %95′inin ortaya çıkmasının nedeni slayer.
@Ufuk, Ya ille sonraki dönemleri etkiledi diye sevmek şart mı? Mesela senin büyük büyük baban da tecavüzcü katil biriyse mesela, sen de olmayacaktın o olmasa. Sen o adamı sevmek zorunda mısın? Metaforik konuşuyorum.
@Aeonian_Lich, Ya da mesela Geoffrey Chaucer isimli bir ingiliz edebiyatçısı var. İngilizceyi latince ve diğer dillerin köleliğinden kurtaran adam. zamanının en büyük yazarı, ve sonrasında gelen birçok edebiyatçıyı da etkiledi. Etkilediklerinden biri de William Shakespeare. Ama şimdi kim biliyor Chaucer’ı? Sadece benim gibi ingiliz dili edebiyatıyla ilgili kişiler, ve tarihsel zevkleri olan edebiyata ilgili kişiler. Ama onlar bile 3 tane eserini zor sayarlar. Shakespeare ise asırlar geçmesine rağmen, hala ilkokullarda bile okutulan, hala da gelmiş geçmiş en büyük 3 tiyatro yazarından biri, hatta genelde 1. veya 2. olarak sayılan kişi. Şimdi saygı duymak başka, Chaucer’a herkes saygı duyar, ama adam çok da iyi yazmıyordu. Çok da keyif vermiyor. Çok da tüm zamanlara hitap edebilecek güçlü bir kalem değil. Yani şimdi ne alaka demeden önce bir düşünün derim.
chaucer denen adam çok iyi yazmıyormuş, keyif vermiyormuş, tüm zamanlara hitap etmiyormuş. e o zaman bu adamı kimsenin bilmemesi ve sevmemesi çok normalmiş. ama Slayer iyi (şarkı) yazar, çok keyif verir ve tüm zamanlara da hitap eder. bunu da Slayer’ı herkesin bilmesinden, albümlerin satışından, konserlerinin çılgınlığından, Big Four’dan, eski ve yeni yüzlerce grubu etkilemesinden ve hatta yüzlerce grubun kurulmasına neden olmasından gayet iyi biliriz. ha sevmek şart mı? tabiki hayır. ama bu Slayer’ın kötü olmasından değil. chaucr denen adam kötü yazmasına rağmen nasıl saygı duyulan biriyse, Slayer tüm bunlar yüzünden saygıyı o adamdan çok daha fazla hakeder.
@janslore the celebrity, EEE? Döneminde en büyük İngiliz yazarıydı. Ama İtalyan yazarlar daha iyiydi o dönemde. Gene de çok saygı duyulan bir adamdır, bir köşe taşıdır. Ama bugün bakınca çok da iyi bir yazar değil birçoklarına göre, ben de dahil. Müziğe sanat olarak bakarsak, Shakespeare de dahil ya da müzikten de çok örnek de verilebilir, birçok ölümsüzlüğünü hala koruyan sanatçı zamanında popüler olamamış olabiliyor. Veya o dönemde deli gibi tanınan sevilen, ama birkaç yüzyıl sonra kimsenin hatırlamadığı sanatçılar da az değil. Shakespeare döneminde en büyük tiyatro yazarı Ben Johnson idi. Kaç kişi biliyor şimdi onu? Ama Shakespeare sadece geçinebilecek kadar para kazanan, hatta kazanamayan o yüzden seri üretim birçok eser yazmak zorunda kalmış bir sanatçı. Yani herkes biliyor, çok kişiyi etkilemiş diye her sanatçı ölümsüz müdür?
Hem zamanında çok popüler olabilen, hem de kalıcı eserler verenler yok mudur? Elbette vardır. Ama onlar da tam içlerinden gelenleri yapmazlar genelde, gene ağır ve sofistike yönlerini konuştururlar, ama iyi kazanmak için bir takım ucuz veya o dönem ilgi gören yöntemlere de başvurmak zorunda kalırlar. Örneğin George Bernard Shaw çok ağır mesajlar verir eserlerinde, ama izleyicisi az olacağından o dönemler özellikle genç kızların tiyatroya ilgi gösterdiği göz önüne alınınca, romans, ucuz aşk hikayeleri de katar kurgusuna. Benim fikrim, Slayer de birkaç onyıl sonra sadece bir köşetaşı, öncü olarak anılacaktır. Ama vurguluyorum ki, BENCE. :)
Bir de, Slayer’a saygı duymuyorum, başka grupları hiç etkilememiş, birçok grubun kurulmasına öncülük etmemiş gibilerinden birşey mi demişim farkında olmadan?
Slayer ağır ve sofistike şeyler yazmaz. Slayer sadece albümünü yapar. Slayer hem 80′lerde, hem 90′larda, hem de 2000′lerde popülerdir. ayrıca bir sanatçının ölümsüz olmasına neden olan birçok kişiyi etkilemesi değilde nedir? ağır eserler yazıp belli bir kitlenin beğenisini kazanması mı, yoksa herkese hitap eden eserler yaratıp birçok kişiyi etkilemesi mi? ayrıca 200 yıl önce yaşayıp edebi eserler veren biriyle, modern zamanda yaşayan bir metal grubunu karşılaştırmak ne kadar mantıklı?
bir de, Slayer’a saygı duymuyorsun neden terbiyesizlik ediyorsun, bak onlar birçok grubu etkilemiş dediğimi hatırlamıyorum. ben de Chaucer şöyle böyle demedim. sadece “bok gibi, nefret ediyorum…” tarzı söylemlere çok rahatsız edici ve aslında yaptığım aynı zamanda bunlara karşı tepkimi dile getirmek. sevmiyorum demek farklı, nefret ediyorum, boktan demek apayrı birşey.
@janslore the celebrity, Sevmiyorum ve nefret ediyorum arasında nitelik farkı değil nicelik farkı var. Biri daha fazla sevmemek anlamında. Kötü bir grup desem tamam, o nitelik olarak sevimsiz ve hadsiz bir yaklaşım. Bence kötü bir grup bu ikisinin arasında kalır.
terbiyesizlik nerede edilmiş örnek rica edeceğim. İlle bir terbiyesizlik aranacaksa, bir kişinin beğenmemesini ifade ettiğinde ona “yuh sana” denmesidir. Veya power metale gay metal denmesidir. Şimdi biri gelse “metal müzik sadece kafa şişirir, tüm metalleri at çöpe” dese hepimiz içimizden ya da dışımızdan tepki gösterirdik değil mi? Ama metal müzikten nefret ediyorum dense, anca “ne işin var burada” deriz güler geçeriz. Ama bu o kişinin terbiyesizlik yaptığını göstermez, kendi fikrini ifade etme olayıdır anca.
Ayrıca bu edebiyat örnekleri birer analojiydi. Birebir kıyaslamalar yapmadım.
sevmiyorum ve nefret ediyorum arasındaki yazınsal farktan çok duygusal farka değindim.
“bir de, Slayer’a saygı duymuyorsun neden terbiyesizlik ediyorsun, bak onlar birçok grubu etkilemiş dediğimi hatırlamıyorum.”
yukarıdaki alıntıda da, terbiyesizlik ettiğini söylemiyorum, ‘terbiyesiz dediğimi hatırlamıyorum’ diyorum. yani sana terbiyesiz demedim ve terbiyesiz demediğimi vurguladım.
ha, bi de, senin yaptığın pek analoji olmamış. karşılaştırma olmuş.
şimdi gerçekten ukalalık olarak algılamayın ama ulaşmanın kolay olmadığı günlerde şöyle çıtırtılı kasetten slayer dinlemenin zevkini tadamamış şanssız arkadaşların bu yorumlarını pek ciddiye almamak lazım. gerekli zaman ayrıldığında 1 ayda 35.000 albümlük bir arşive oturduğumuz yerden sahip olduğumuz günümüzde metalle tanışmış olmak gerçekten büyük talihsizlik. hal böyle olunca isim vermeye gerek yok zaten hepsi birbirinin aynı binlerce metalcore grubundan biri de slayer’dan büyük olabilir arkadaşlarımızın gözünde. yazdıklarımın oldschool fetişistliğiyle ilişkilendirileceğini tahmin ediyorum. fakat beni şahsen tanıyanların gayet iyi bildiği üzere son zamanlarda yükselen oldschool trendine ve özentiliğine en çok uyuz olanlardan biriyim. tabii ki metal de modernleşecek fakat “metal” olarak kalması şartıyla.
konumuz olan slayer’la ilgili şahsi fikrime gelince, bir önceki albümü slayer tarihinin en kötü albümü olarak görüyorum. w.p.b. ise christ illusion’dan sonra asla beklemediğim kadar ters köşeye yatıran mükemmel bir albüm. klibi çok beğenmedim. lakin slayer hakkındaki fikirlerim de bir kliple değişecek değil.
ellerine sağlık, çok güzel anlatmışsın. ben de şunu eklemek istiyorum: 1986 yılında çıkıp metal aleminin en iyi albümleri arasında ilk 10 da her zaman kendine yer bulan Reign In Blood ı yazan, aradan geçen onlarca yıl boyunca sürekli dinlenen ve dinlenecek olan albümler çıkaran bir gruba kötü ya da boktan demek pek mantığa sığacak bir durum değil. ama anlayış göstermek lazım böyle arkadaşlara karşı. zira bir albümü 20 yıl boyunca dinleyebilmenin tadına ve zevkine belki de asla varamayacaklar.
@sicko, 1992 veya 93 den beri metal dinliyorum. 29 yaşındayım. Metalcore gibi türlerden nefret ederim. Ama slayerdan da nefret ediyorum, çok erken, daha önüme çıkanı beğendiğim dönemlerde dinlemiştim gene de birkaç şarkısı dışında beğenmemiştim. ukalalık olarak algılamadım, ama biraz dar bakmışsın olaya bana sorarsan. :)
@Aeonian_Lich, konu slayer olunca dar bakmayı iltifat olarak kabul ettim :) yazmışsın ya senle metal ve hayat kronolojimiz hemen hemen aynı beni en iyi anlayanlardan biri sen olmalısın burda :)
açıkçası benim asıl derdim boyundan büyük laflar etmekle ilgili. ben de bir bok olduğumu iddia etmiyorum ama sen tutup da koskoca metal tarihini sıkıştırılmış hap şeklinde 1 senede alırsan (bu da kimsenin suçu değil günün şartları böyle) bunun bünyende hazımsızlığa neden olacağını da kabul etmelisin. 18 yaşında grind profesörümüz “abi mazurkiewicz çok kötü davulcu yea” deyince ben buna gerçekten saygı duyamıyorum.
ayrıca çok merak ediyorum acaba her konuda ahkam kesen arkadaşlarımız internet olmayan dönemlerde yaşasalar önlerine sunulan metallica, megadeth vs dışında grupları/müzikleri araştırma zahmetine girecekler miydi ? doğrusu hiç zannetmiyorum.
şimdi diyeceksin ki e kardeşim sana ne sen dinle müziğini bak keyfine :) valla hayatımın %99′unda öyle yapıyorum aslında ama arada böyle içimi boşaltmak iyi geliyor sanırım :)
@sicko, elbette genel olarak katılıyorum sana. ama karşı olduğum, bir grubu sevmeyenleri bir steryotip olgu içersine yerleştirmendi. Elbette ki şu anda durum çok vahim. Onbinlerce albüm indirip, bir kenarda tutan hiç dinlemeyen, müzikal sindirim sistemleri çalışmayan, bir muzdan ısırık alıp atarmış gibi davranan kişiler çok fazla günümüzde. hani öyle bi ayı yogi ve çetesi bölümü vardı. herşeyi bir tadıp atıyorlardı bi manyak karakterin adasında bilmem hatırlar mısınız. Şu anda durum cidden öyle. Ben slayer’a kötü grup demem. Ama sevmiyorum demeyi de kendimde hak olarak görüyorum, bunun sebebi de yok. Sevmiyorum işte, yani nasıl açıcam ki bunu. Hatta sevmediğim o kadar büyük gruplar var ki, söylesem inanılmaz tepkiler alırım, hiç de bu niyette değilim. :D Bir de şu grubu sevmiyorum deyince, karşılık olarak “o grup olmasaydı şu anda dinlediğin gruplar da olmazdı” diyorlar. Yahu bir arazide dağ olmazsa, onun yerine uzay boşlığı mu olacak. Elbette bir nehir olur, çimenlik olur vs. Yani belki bugün sevdiğim gruplar olmayacaktı, ya da bu şekilde olmayacaktı. Ama onların yeri de boşluk olmayacaktı. Belki de daha iyi gruplar, müzikler olacaktı kim bilebilir?
O kaset dönemi en güzeliydi, her şeyi sindirerek dinlerdik. Şarkı sözlerini yarım ingilizcemizle anlamaya çalışırdık kaset kitapçığından. Ama ben zaten mp3 olayını bıraktım. Bir ara kapıldım o akıma, ama artık kendimi kurtardım. dinlemediğim şeyleri kesinlikle depolamıyorum. :)
a)Slayer’dan nefret ediyorum.
b)power metal sevmiyorum diyenlere tepki göstermemek slayer’dan nefret ediyorum demekle eşdeğerdir.
c)çoluk çocuğa karışınca slayer dinlenmez.
d)slayer’ın amacı kafa sallatmaktan başka bişi değildir
e)metalcilerin ayırt edici özelliği olması gerekir.
f)progresif olmayan metal grubu dandiktir.
@umut, kendinle gene çelişmişin,metalcilerin ayırt edici özellikleri olması gerekir demişin…eee tamam işte en ayırt edici özellik evli dahi olsalar slayer megadeth pantera dinleyebilmeleridir!!
rob halford konusunda da…..eee yanii daha yenimi anladın…
@umut, uzun cevap vermeye gerek yok. ama çok taraflı bakıyor bazı arkadaşlar bu durumlara hayret ediyorum. Slayer sevmiyorum, slayerdan nefret ediyorum demek mi daha masum, yoksa power metal gaydir, gay metaldir. tüm power grupları yok olmalıdır demek mi. Birinde adam kişisel beğenisini yazmış, daha doğrusu beğenmediğini yazmış. Öbürü direk hakaret ediyor. Bırak eşdeğer olmayı, savunduğun tarafın tavrı çok daha kötü.
Slayer bu hararetli tartışmaları görse şuan kesin çok üzülürdü. hatta “klibe bu kadar uğraşıp didinip bide yığında para verdikten sonra şu aldığımız tepkiye bak” derdi eminim.
slayer nefreti günümüz ekstrem metal gruplarının allayıp pulladığı slayer etkilenimlerini ham biçimde görmekten kaynaklanıyor olabilir. death metal, hatta black metal gruplarının çooook büyük bir kısmı direkt slayer’dan tırtıklıyor malum.
ayrıca kabul etmek gerekir ki slayer öyle kendi sevdirecek sevimli bir grup da değil. şarkı kalitelerini bir kenara bırakalım, slayer’ın sevilmeme ihtimali atıyorum iron maiden’dan daha yüksek, adamların müziği zaten o yönde inşa edilmiş.
slayer world painted blood’a klip çekti. pek çok yerde gelmiş geçmiş en kötü kliplerden biri falan denmiş ama klip Amerika dışından izlenemiyo şimdilik. Videosuna rastlayan olup da link verirse makbule geçer, haber ederiz.
slayeeerrr! hastasıyım şahane olmuş klip çok güzel olmuş.bide az once geldim okuldan eve çok açım falan profiterol ün içinde yüzen kadın olarak hayal ettim:) açım lan…
15.04.2010
@heat, bana petrol ya da gres yağını andırdı daha çok :D
15.04.2010
@Ufuk, bi çeşit şekermiş. Aslında tam şeker de değil glükoz gibi bi şey.
15.04.2010
@Ufuk, arkadaşım açtım diyorum dolap tamtakırdı lan evisceration plague i bile izlesem acıkabilirdim belki:)
bok gibi olmuş direk.
Ya midem bulandı diyemem, ne bileyim rahatsız olduğum şey görsellikten ziyada 5 dakika boyunca kurgusuz bir klip izlemekti. Çok sıkıldım, zaten müziklerini de sevmem. bir de neredeyse 5 dakika böyle bir şarkıya ve klibe katlanmayı bırakın, bundan zevk alanlara hayret ettim. tabi hayal gücü geniş arkadaşlar hariç, profiteröl filan :D
13.04.2010
@Aeonian_Lich, açlık cok enteresan bişey:) o değilde klip cok guzel bence bilmiyorum slayer soz konusu olunca objektif dusunemiyorum galiba şimdi bi Seasons in the Abyss kritiği yapsam buraya heralde bol bol kufredip “yardırmış abi herifler oha şu riff sizcede cok süper değilmi slayeeeğğğ” flan yazarım heralde:D
Yutüba hala giremiyorum.Google public dns kullanmaya başladım ama değşiklik yok.Anlayamadım nedir olayı.
Youtube’a giremeyenler için çözüm:
– Sağ alttan bağlantıya sağ tıklayın (kablosuz ağ ise ona, ethernet’se yerel ağa)
– Properties
– TCP/IP’yi seçip onun özelliklerine girin
– Aşağıda DNS kısmı var, oraya:
8.8.8.8
8.8.6.6
yazıp apply, ok.
Sonra Host dosyasının içini temizleyin (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc)
Bağlantınızı kesin, tekrar bağlanın, browser’ınızı kapatın bir daha açın.
Acayip bir durum olmadıkça bunu yapan herkesin girmesi gerekiyor, çünkü bu yeni girdiğiniz DNS’ler sayesinde Amerika’dan bağlanıyormuş gibi oluyorsunuz, kapalı sitelere de girebiliyorsunuz.
14.04.2010
@Ahmet Saraçoğlu, daha basiti, eğer ki makat veya youtubejacker gibi bir veya birden fazla program kuruluysa, program ekle/kaldır dan bu programları kaldırın. Bende işe yaradı. Yaramazsa dns vs ile uğraşılır tabi dediğin gibi :)
14.04.2010
Yeri gelmişken geçen hafta patronun kızıyla girdiğim diyaloğu anlatmadan edemeyeceğim. Patron, patronun kızı ve birkaç arkadaş patronun odasında oturuyoduk, kız youtube’a girememekten şikayet ediyodu, ben de gayet doğal, hiç espri amacı taşımadan “E makattan gir?” dedim. Evet yaptım bunu.
14.04.2010
@Ahmet Saraçoğlu, Ahahahahahahahahahahahaha. Umarım jest ve mimiklerinden kasıtlı demediğin anlaşılmıştır. Hoş zaten anlaşılmasa eski patronum derdin o_0
14.04.2010
@Aeonian_Lich, yok yok her şey yolunda. :)
14.04.2010
@Ahmet Saraçoğlu, ahmet,patron kızı falan anlamam taşağımı konuştururm diyosun yanii hahahahaha çok iyi yaaa…
14.04.2010
@Ahmet Saraçoğlu, çok dravcısın önce sana sorulan sorulara cevap ver quo vadisle ilgili:)
14.04.2010
@umut, o dergiler şu an yaşadığım evde değil. Gidince bakıcam merak etme, aklımda yani. :)
28.04.2010
@umut, çok istediniz, biz de getirdik. :)
Ne şarkıda iş var,ne klipte. Ben bu slayerı sevmiyorum,hatta nefret ediyorum evet.
14.04.2010
@comfortinBRUTALiTY, yuh sana!
14.04.2010
@comfortinBRUTALiTY, oha
14.04.2010
@comfortinBRUTALiTY, Katılıyorum. Hatta eski Slayer’ı da sevmezdim. Hiçbir zaman da sevmedim. Bu sitenin de genelde extreme ve sert tarzlardan hoşlananlarla dolu olduğunu görünce, bu tepkileri alman da doğaldır. Biri çıkar power metallerin hepsi yok olsun der, öbürü power metale gay der. Onlara tepki yok, ama Slayer sevmiyorum deyince yuhlanırsın böyle. Ha ben de çok powercı değilim, progresif bir yanı yoksa dinlemem genelde power metal, ama ayırt edici davranmak lazım. Sert hatta çok sert müzikleri bile sevebilirim, ama geneli bana göre değil.
14.04.2010
@comfortinBRUTALiTY, slayer’ın asıl amacı kafa sallatmaktır bunu da iyi başarıyor bence. şimdiki slayer fanları seneler sonra çoluk çocuğa karışınca bu grubu bir kenara bırakıp başka sulara yelken alacak dinleyemeyecek bu da bir gerçek.:) her ne kadar bazı şarkıları birbirine de benzese dünyanın en büyük metal gruplarından birisi. kurgulu kurgusuz önemli değil eğer slayer yapmışsa o kanundur o doğrudur. klip şahane olmuş.
14.04.2010
@b, ilerde coluk cocuga karışınca niye bırakayım ki slayer ı ben hayatımın sonuna kadar amon amarth da dinliycem pantera da megadeth de slayer da sinirlendirmeyin adamı kardeşim:)
15.04.2010
@heat, helal heat konuşş,bak ben 37 yaşındayım halen death metal hemide brutal-death olanını dinliyorum taviz vermeden..
15.04.2010
@comfortinBRUTALiTY, hadi klibi sevmedin tamam (bence gayet başarılı), zevkler-renkler falan der geçeriz, ama slayer’dan nefret eden birinin pasifagresif konseptindeki bir sitede ne işi olduğunu gerçekten anlamakta zorlanıyorum. şurada kritiği yapılan grupların herhalde bir %95′inin ortaya çıkmasının nedeni slayer.
15.04.2010
@Ufuk, Ya ille sonraki dönemleri etkiledi diye sevmek şart mı? Mesela senin büyük büyük baban da tecavüzcü katil biriyse mesela, sen de olmayacaktın o olmasa. Sen o adamı sevmek zorunda mısın? Metaforik konuşuyorum.
15.04.2010
@Aeonian_Lich, Ya da mesela Geoffrey Chaucer isimli bir ingiliz edebiyatçısı var. İngilizceyi latince ve diğer dillerin köleliğinden kurtaran adam. zamanının en büyük yazarı, ve sonrasında gelen birçok edebiyatçıyı da etkiledi. Etkilediklerinden biri de William Shakespeare. Ama şimdi kim biliyor Chaucer’ı? Sadece benim gibi ingiliz dili edebiyatıyla ilgili kişiler, ve tarihsel zevkleri olan edebiyata ilgili kişiler. Ama onlar bile 3 tane eserini zor sayarlar. Shakespeare ise asırlar geçmesine rağmen, hala ilkokullarda bile okutulan, hala da gelmiş geçmiş en büyük 3 tiyatro yazarından biri, hatta genelde 1. veya 2. olarak sayılan kişi. Şimdi saygı duymak başka, Chaucer’a herkes saygı duyar, ama adam çok da iyi yazmıyordu. Çok da keyif vermiyor. Çok da tüm zamanlara hitap edebilecek güçlü bir kalem değil. Yani şimdi ne alaka demeden önce bir düşünün derim.
15.04.2010
chaucer denen adam çok iyi yazmıyormuş, keyif vermiyormuş, tüm zamanlara hitap etmiyormuş. e o zaman bu adamı kimsenin bilmemesi ve sevmemesi çok normalmiş. ama Slayer iyi (şarkı) yazar, çok keyif verir ve tüm zamanlara da hitap eder. bunu da Slayer’ı herkesin bilmesinden, albümlerin satışından, konserlerinin çılgınlığından, Big Four’dan, eski ve yeni yüzlerce grubu etkilemesinden ve hatta yüzlerce grubun kurulmasına neden olmasından gayet iyi biliriz. ha sevmek şart mı? tabiki hayır. ama bu Slayer’ın kötü olmasından değil. chaucr denen adam kötü yazmasına rağmen nasıl saygı duyulan biriyse, Slayer tüm bunlar yüzünden saygıyı o adamdan çok daha fazla hakeder.
15.04.2010
@janslore the celebrity, Chaucer da döneminde hatta sonraki 200 yılda da çok beğeniyle okunan bir yazardı.
15.04.2010
“Chaucer’a herkes saygı duyar, ama adam çok da iyi yazmıyordu. Çok da keyif vermiyor. Çok da tüm zamanlara hitap edebilecek güçlü bir kalem değil.”
15.04.2010
@janslore the celebrity, EEE? Döneminde en büyük İngiliz yazarıydı. Ama İtalyan yazarlar daha iyiydi o dönemde. Gene de çok saygı duyulan bir adamdır, bir köşe taşıdır. Ama bugün bakınca çok da iyi bir yazar değil birçoklarına göre, ben de dahil. Müziğe sanat olarak bakarsak, Shakespeare de dahil ya da müzikten de çok örnek de verilebilir, birçok ölümsüzlüğünü hala koruyan sanatçı zamanında popüler olamamış olabiliyor. Veya o dönemde deli gibi tanınan sevilen, ama birkaç yüzyıl sonra kimsenin hatırlamadığı sanatçılar da az değil. Shakespeare döneminde en büyük tiyatro yazarı Ben Johnson idi. Kaç kişi biliyor şimdi onu? Ama Shakespeare sadece geçinebilecek kadar para kazanan, hatta kazanamayan o yüzden seri üretim birçok eser yazmak zorunda kalmış bir sanatçı. Yani herkes biliyor, çok kişiyi etkilemiş diye her sanatçı ölümsüz müdür?
Hem zamanında çok popüler olabilen, hem de kalıcı eserler verenler yok mudur? Elbette vardır. Ama onlar da tam içlerinden gelenleri yapmazlar genelde, gene ağır ve sofistike yönlerini konuştururlar, ama iyi kazanmak için bir takım ucuz veya o dönem ilgi gören yöntemlere de başvurmak zorunda kalırlar. Örneğin George Bernard Shaw çok ağır mesajlar verir eserlerinde, ama izleyicisi az olacağından o dönemler özellikle genç kızların tiyatroya ilgi gösterdiği göz önüne alınınca, romans, ucuz aşk hikayeleri de katar kurgusuna. Benim fikrim, Slayer de birkaç onyıl sonra sadece bir köşetaşı, öncü olarak anılacaktır. Ama vurguluyorum ki, BENCE. :)
Bir de, Slayer’a saygı duymuyorum, başka grupları hiç etkilememiş, birçok grubun kurulmasına öncülük etmemiş gibilerinden birşey mi demişim farkında olmadan?
15.04.2010
Slayer ağır ve sofistike şeyler yazmaz. Slayer sadece albümünü yapar. Slayer hem 80′lerde, hem 90′larda, hem de 2000′lerde popülerdir. ayrıca bir sanatçının ölümsüz olmasına neden olan birçok kişiyi etkilemesi değilde nedir? ağır eserler yazıp belli bir kitlenin beğenisini kazanması mı, yoksa herkese hitap eden eserler yaratıp birçok kişiyi etkilemesi mi? ayrıca 200 yıl önce yaşayıp edebi eserler veren biriyle, modern zamanda yaşayan bir metal grubunu karşılaştırmak ne kadar mantıklı?
bir de, Slayer’a saygı duymuyorsun neden terbiyesizlik ediyorsun, bak onlar birçok grubu etkilemiş dediğimi hatırlamıyorum. ben de Chaucer şöyle böyle demedim. sadece “bok gibi, nefret ediyorum…” tarzı söylemlere çok rahatsız edici ve aslında yaptığım aynı zamanda bunlara karşı tepkimi dile getirmek. sevmiyorum demek farklı, nefret ediyorum, boktan demek apayrı birşey.
15.04.2010
@janslore the celebrity, Sevmiyorum ve nefret ediyorum arasında nitelik farkı değil nicelik farkı var. Biri daha fazla sevmemek anlamında. Kötü bir grup desem tamam, o nitelik olarak sevimsiz ve hadsiz bir yaklaşım. Bence kötü bir grup bu ikisinin arasında kalır.
terbiyesizlik nerede edilmiş örnek rica edeceğim. İlle bir terbiyesizlik aranacaksa, bir kişinin beğenmemesini ifade ettiğinde ona “yuh sana” denmesidir. Veya power metale gay metal denmesidir. Şimdi biri gelse “metal müzik sadece kafa şişirir, tüm metalleri at çöpe” dese hepimiz içimizden ya da dışımızdan tepki gösterirdik değil mi? Ama metal müzikten nefret ediyorum dense, anca “ne işin var burada” deriz güler geçeriz. Ama bu o kişinin terbiyesizlik yaptığını göstermez, kendi fikrini ifade etme olayıdır anca.
Ayrıca bu edebiyat örnekleri birer analojiydi. Birebir kıyaslamalar yapmadım.
15.04.2010
sevmiyorum ve nefret ediyorum arasındaki yazınsal farktan çok duygusal farka değindim.
“bir de, Slayer’a saygı duymuyorsun neden terbiyesizlik ediyorsun, bak onlar birçok grubu etkilemiş dediğimi hatırlamıyorum.”
yukarıdaki alıntıda da, terbiyesizlik ettiğini söylemiyorum, ‘terbiyesiz dediğimi hatırlamıyorum’ diyorum. yani sana terbiyesiz demedim ve terbiyesiz demediğimi vurguladım.
ha, bi de, senin yaptığın pek analoji olmamış. karşılaştırma olmuş.
sony patlatmış videoyu
Klip geri geldi yancılarıyla birlikte.
klip bok gibi demişler ya, aynen katıldım.
15.04.2010
@Burak, iyi bir klipten ne anladığını -tercihen güzel bir örnekle- açıkla da öğrenelim.
17.04.2010
@Ufuk, ee bu ne ki şimdi ne anladım demediğim herhangi bi klip. mesela more than meets the eye ya da violent revolution ya da the philosopher.
şimdi gerçekten ukalalık olarak algılamayın ama ulaşmanın kolay olmadığı günlerde şöyle çıtırtılı kasetten slayer dinlemenin zevkini tadamamış şanssız arkadaşların bu yorumlarını pek ciddiye almamak lazım. gerekli zaman ayrıldığında 1 ayda 35.000 albümlük bir arşive oturduğumuz yerden sahip olduğumuz günümüzde metalle tanışmış olmak gerçekten büyük talihsizlik. hal böyle olunca isim vermeye gerek yok zaten hepsi birbirinin aynı binlerce metalcore grubundan biri de slayer’dan büyük olabilir arkadaşlarımızın gözünde. yazdıklarımın oldschool fetişistliğiyle ilişkilendirileceğini tahmin ediyorum. fakat beni şahsen tanıyanların gayet iyi bildiği üzere son zamanlarda yükselen oldschool trendine ve özentiliğine en çok uyuz olanlardan biriyim. tabii ki metal de modernleşecek fakat “metal” olarak kalması şartıyla.
konumuz olan slayer’la ilgili şahsi fikrime gelince, bir önceki albümü slayer tarihinin en kötü albümü olarak görüyorum. w.p.b. ise christ illusion’dan sonra asla beklemediğim kadar ters köşeye yatıran mükemmel bir albüm. klibi çok beğenmedim. lakin slayer hakkındaki fikirlerim de bir kliple değişecek değil.
15.04.2010
ellerine sağlık, çok güzel anlatmışsın. ben de şunu eklemek istiyorum: 1986 yılında çıkıp metal aleminin en iyi albümleri arasında ilk 10 da her zaman kendine yer bulan Reign In Blood ı yazan, aradan geçen onlarca yıl boyunca sürekli dinlenen ve dinlenecek olan albümler çıkaran bir gruba kötü ya da boktan demek pek mantığa sığacak bir durum değil. ama anlayış göstermek lazım böyle arkadaşlara karşı. zira bir albümü 20 yıl boyunca dinleyebilmenin tadına ve zevkine belki de asla varamayacaklar.
15.04.2010
@sicko, 1992 veya 93 den beri metal dinliyorum. 29 yaşındayım. Metalcore gibi türlerden nefret ederim. Ama slayerdan da nefret ediyorum, çok erken, daha önüme çıkanı beğendiğim dönemlerde dinlemiştim gene de birkaç şarkısı dışında beğenmemiştim. ukalalık olarak algılamadım, ama biraz dar bakmışsın olaya bana sorarsan. :)
15.04.2010
@Aeonian_Lich, konu slayer olunca dar bakmayı iltifat olarak kabul ettim :) yazmışsın ya senle metal ve hayat kronolojimiz hemen hemen aynı beni en iyi anlayanlardan biri sen olmalısın burda :)
açıkçası benim asıl derdim boyundan büyük laflar etmekle ilgili. ben de bir bok olduğumu iddia etmiyorum ama sen tutup da koskoca metal tarihini sıkıştırılmış hap şeklinde 1 senede alırsan (bu da kimsenin suçu değil günün şartları böyle) bunun bünyende hazımsızlığa neden olacağını da kabul etmelisin. 18 yaşında grind profesörümüz “abi mazurkiewicz çok kötü davulcu yea” deyince ben buna gerçekten saygı duyamıyorum.
ayrıca çok merak ediyorum acaba her konuda ahkam kesen arkadaşlarımız internet olmayan dönemlerde yaşasalar önlerine sunulan metallica, megadeth vs dışında grupları/müzikleri araştırma zahmetine girecekler miydi ? doğrusu hiç zannetmiyorum.
şimdi diyeceksin ki e kardeşim sana ne sen dinle müziğini bak keyfine :) valla hayatımın %99′unda öyle yapıyorum aslında ama arada böyle içimi boşaltmak iyi geliyor sanırım :)
15.04.2010
@sicko, elbette genel olarak katılıyorum sana. ama karşı olduğum, bir grubu sevmeyenleri bir steryotip olgu içersine yerleştirmendi. Elbette ki şu anda durum çok vahim. Onbinlerce albüm indirip, bir kenarda tutan hiç dinlemeyen, müzikal sindirim sistemleri çalışmayan, bir muzdan ısırık alıp atarmış gibi davranan kişiler çok fazla günümüzde. hani öyle bi ayı yogi ve çetesi bölümü vardı. herşeyi bir tadıp atıyorlardı bi manyak karakterin adasında bilmem hatırlar mısınız. Şu anda durum cidden öyle. Ben slayer’a kötü grup demem. Ama sevmiyorum demeyi de kendimde hak olarak görüyorum, bunun sebebi de yok. Sevmiyorum işte, yani nasıl açıcam ki bunu. Hatta sevmediğim o kadar büyük gruplar var ki, söylesem inanılmaz tepkiler alırım, hiç de bu niyette değilim. :D Bir de şu grubu sevmiyorum deyince, karşılık olarak “o grup olmasaydı şu anda dinlediğin gruplar da olmazdı” diyorlar. Yahu bir arazide dağ olmazsa, onun yerine uzay boşlığı mu olacak. Elbette bir nehir olur, çimenlik olur vs. Yani belki bugün sevdiğim gruplar olmayacaktı, ya da bu şekilde olmayacaktı. Ama onların yeri de boşluk olmayacaktı. Belki de daha iyi gruplar, müzikler olacaktı kim bilebilir?
O kaset dönemi en güzeliydi, her şeyi sindirerek dinlerdik. Şarkı sözlerini yarım ingilizcemizle anlamaya çalışırdık kaset kitapçığından. Ama ben zaten mp3 olayını bıraktım. Bir ara kapıldım o akıma, ama artık kendimi kurtardım. dinlemediğim şeyleri kesinlikle depolamıyorum. :)
a)Slayer’dan nefret ediyorum.
b)power metal sevmiyorum diyenlere tepki göstermemek slayer’dan nefret ediyorum demekle eşdeğerdir.
c)çoluk çocuğa karışınca slayer dinlenmez.
d)slayer’ın amacı kafa sallatmaktan başka bişi değildir
e)metalcilerin ayırt edici özelliği olması gerekir.
f)progresif olmayan metal grubu dandiktir.
o halde Rob Halford gay midir ?
15.04.2010
@umut, kendinle gene çelişmişin,metalcilerin ayırt edici özellikleri olması gerekir demişin…eee tamam işte en ayırt edici özellik evli dahi olsalar slayer megadeth pantera dinleyebilmeleridir!!
rob halford konusunda da…..eee yanii daha yenimi anladın…
15.04.2010
@deathless, sen de bunu ciddiye aldın :)onları ben demedim sayın deathless yukardaki yorumları okursan anlarsın
16.04.2010
@umut, pardon umut yazdıklarının birer alıntıdan ibaret olduğunu sonradan öğrendim…
15.04.2010
@umut, uzun cevap vermeye gerek yok. ama çok taraflı bakıyor bazı arkadaşlar bu durumlara hayret ediyorum. Slayer sevmiyorum, slayerdan nefret ediyorum demek mi daha masum, yoksa power metal gaydir, gay metaldir. tüm power grupları yok olmalıdır demek mi. Birinde adam kişisel beğenisini yazmış, daha doğrusu beğenmediğini yazmış. Öbürü direk hakaret ediyor. Bırak eşdeğer olmayı, savunduğun tarafın tavrı çok daha kötü.
Slayer bu hararetli tartışmaları görse şuan kesin çok üzülürdü. hatta “klibe bu kadar uğraşıp didinip bide yığında para verdikten sonra şu aldığımız tepkiye bak” derdi eminim.
slayer nefreti günümüz ekstrem metal gruplarının allayıp pulladığı slayer etkilenimlerini ham biçimde görmekten kaynaklanıyor olabilir. death metal, hatta black metal gruplarının çooook büyük bir kısmı direkt slayer’dan tırtıklıyor malum.
ayrıca kabul etmek gerekir ki slayer öyle kendi sevdirecek sevimli bir grup da değil. şarkı kalitelerini bir kenara bırakalım, slayer’ın sevilmeme ihtimali atıyorum iron maiden’dan daha yüksek, adamların müziği zaten o yönde inşa edilmiş.
neyse klip güzel olmuş, beğendim ben.
slayer tabii ki büyük grup, adından sayfalar düzülecek tartışmalar(burada olduğu gibi hemide!!)çıktığına göre kim kötüliyebilir!??
slayer world painted blood’a klip çekti. pek çok yerde gelmiş geçmiş en kötü kliplerden biri falan denmiş ama klip Amerika dışından izlenemiyo şimdilik. Videosuna rastlayan olup da link verirse makbule geçer, haber ederiz.